iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 122 Laatste
Acties:
  • 185.766 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Je zou natuurlijk ook andere default content kunnen pakken zoals de specracer of de solstice.
Overigens vind ik de mx5 een leuk bakje hoor, ik wil alleen maar even aangeven dat er ook nog meer default content is ;)

Of de streetstock @ laguna seca ofzo :o 8)7

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:24
JoepW schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:55:
Maar moet je eerlijk zeggen dat me dat toch ff te ver gaat.
Ik ga er van uit dat eenieder redelijk weet wat ie host en wat ie heeft gekregen.
Eens. Volgens mij was het hosten geheel vrijblijvend en wat mij betreft doet iemand met die $10 die die eventueel krijgt wat ie wil. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:17:
Nee da's verstandig ;) Haha, laat maar.
Maar ik ben voor de MX-5. Dan kan ik Paul weer eens 'pesten' O-)
-----------------
Leuk weetje (zit ook in de OP inmiddels):
Oran Park Raceway zit in de planning om beschikbaar te komen in iRacing.
Bijzonder is dat Oran Park Raceway begin 2010 is opgedoekt en dat net voor die tijd de scanning had plaatsgevonden. Dus het rijden op Oran Park Raceway zal een revival zijn van een niet meer bestaand circuit.
Het is nu een nieuwe stad geworden 'Oran Park Town.
Voor het idee hier gaan we dan racen:
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/oranpark1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/oranpark2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/_ext/iracing/oranpark3.jpg

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:17:

Dat zou wel gaaf zijn zeg. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:24:
Eens. Volgens mij was het hosten geheel vrijblijvend en wat mij betreft doet iemand met die $10 die die eventueel krijgt wat ie wil. :)
Nou ik zou het wel op prijs stellen als we die 'ingezamelde' $ 10'tjes wel gebruiken voor hosting en fun races. We doen met z'n allen ons best hiervoor in dit draadje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Tja, ieder zijn mening. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik weet niet hoe je dit bedoelt. Maar anders wil ik het innen en hosten wel op me nemen.
----------------------
Ik hou maar eens op met de OP oppoetsen. Ik denk dat het wel ff goed is zo.
Als er nog ideeën zijn hoor ik het wel.

[ Voor 110% gewijzigd door JoepW op 12-08-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nou, niet iedereen heeft evenveel te besteden aan iRacing (tenminste, daar ga ik niet vanuit). Als iemand dan $10 krijgt voor een ander z'n inschrijving is het mooi als hij daar tweakers races voor host, maar ik vind niet dat ie zich perse verlicht moet voelen óm dat te doen. That's all.

Maar ik heb m'n onderschrift iets aangepast. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 12-08-2011 15:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 12:33

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:55:
Je hebt een DM
-----------------------
Overigens er werd net geopperd om in de OP bij te houden wie er allemaal tegoeden hebben voor het hosten van sessies. Maar moet je eerlijk zeggen dat me dat toch ff te ver gaat.
Ik ga er van uit dat eenieder redelijk weet wat ie host en wat ie heeft gekregen.
Was ook maar een voorzetje om dat bij te houden :D Van mij hoeft het ook niet, maar ik ken mensen in mijn directe omgeving die hierover moeilijk kunnen doen (dat wou ik dus even voor zijn). Mij maken die paar dollar toch niet uit, maar dan weten we iig dat Joep en Ik de komende tig weken alles mogen hosten :+

@Martijn: Naja, je krijgt die 10 dollar omdat hier op het forum iemand je email neemt, dan is het wel netjes om die ook weer hieraan te besteden. Als je iemand uit persoonlijke kring kent, ligt dat anders imho

En ik was dus die andere die 10 dollar kreeg, thnx Nick :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-08-2011 15:09 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-04 13:06
Ik merkte anders met de MX5 Cup dat ik bv na de Piper Corner (moest ff googlen hoe het heet, anders klinkt het zo noob) tot aan het einde van de kerb 70 mph haalde terwijl ik met de Roadster niet boven de 67 kwam.
Ik heb zo een gevoel dat het een beetje van je rijstijl afhangt en dat je met beide wel goede tijden neer kan zetten, klopt dat? Of moet ik gewoon meer oefenen met de Roadster omdat ik daar 'zeker' betere tijden mee neer moet kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik ben het met je eens hoor Martijn.
Wat nieuwe iracing members met hun referral $10 doen moeten ze helemaal zelf weten.

Ze op de mogelijkheid wijzen is natuurlijk prima en als ze het aan een mede-tweaker geven die daarmee wat sessies gaat hosten is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Maar het moet niet meer dan een suggestie zijn en zeker geen verplichting.
Hoogie2004 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:07:
@Martijn: Naja, je krijgt die 10 dollar omdat hier op het forum iemand je email neemt, dan is het wel netjes om die ook weer hieraan te besteden. Als je iemand uit persoonlijke kring kent, ligt dat anders imho
Ze mogen het wat mij betreft ook best aan iemand geven van het forum die er andere dingen mee doet zoals content aanschaffen of er z'n abonnement mee verlengt.

Wat natuurlijk wel kan is in de topic start melding van de mogelijkheid maken en de namen aangeven van de tweakers (Joep en jij bijv.) die wel de intentie hebben het daar voor te gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door Red Baron op 12-08-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Soundless schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:10:
...... Piper Corner (moest ff googlen hoe het heet, anders klinkt het zo noob)....
Noob is dat niet hoor.
Maar iRacing zelf heeft een super voorziening.
Je kan elk circuit raadplegen, inclusief bocht namen en nummer en foto's.
Hier is Okayama:
http://members.iracing.co...167&nocache=1313155564272

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 12-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

Ik denk dat ik dit seizoen voor de combo Star Mazda / Radical ga en ik laat de Grand Am maar even links liggen. Gisteren de eerste rondjes gereden, de auto zelf ligt me wel en niet zo moeilijk om te rijden. Alleen jammer dat ze deze week op Mosport rijden, dat circuit vind ik niet zo eenvoudig om onder de knie te krijgen. 't Is een snel circuit maar je weet soms niet of je volgas door de bocht kan of net moet liften. En dan die tweede bocht, héél vaak al net te laat in de remmen, het gras op en dan is er geen houden aan over het gras richting bandenmuur.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:13:
Ik ben het met je eens hoor Martijn.
Wat nieuwe iracing members met hun referral $10 doen moeten ze helemaal zelf weten.

Ze op de mogelijkheid wijzen is natuurlijk prima en als ze het aan een mede-tweaker geven die daarmee wat sessies gaat hosten is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Maar het moet niet meer dan een suggestie zijn en zeker geen verplichting.

[...]

Ze mogen het wat mij betreft ook best aan iemand geven van het forum die er andere dingen mee doet zoals content aanschaffen of er z'n abonnement mee verlengt.

Wat natuurlijk wel kan is in de topic start melding van de mogelijkheid maken natuurlijk en de namen aangeven van de tweakers (Joep en jij bijv.) die het wel de intentie hebben het daar voor te gebruiken.
Eens ;) Zal nog 1x de OP wijzigen dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Leo Bodnar kabeltje binnen, benieuwd of het wat brengt. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zou het echt merkbaar zijn die dubbele precisie bij je G25 pedalen? Ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 14:31
ik heb zelf een G25 en krijg ook nooit de pedalen goed werkend ... of te sloom of te snel gas geven dus ben wel benieuwd hoe dit ding werkt.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Heh, net maar meteen m'n eerste race gedaan op Okayama :) Ik dacht ik kan wel dagenlang practice blijven rijden maar dan wordt het saai dus ik ging er gewoon voor. Geen idee hoe alles werkte met starten enzo (ik was bang dat ik al moest pitstoppen ofzo, maar was nog nooit de pits in gereden hahaha), maar dat viel allemaal wel mee.

Gestart op nummer 10 en 5e geworden :D Ben er echt blij mee. Niemand van de baan gereden, niemand tot last geweest, paar snellere mensen netjes laten passeren, en nog 5 plaatsen opgeschoven. Snelste rondje was trouwens 1:03.525, die had ik in practice nog niet gehaald dus zelfs in de race gaat het steeds beter.

Heb denk ik zo'n 60% van de race alleen gereden maar die andere 40% was met klotsende oksels in een groepje van 3 man. Vooraan de nummer 4, ik nummer 5 en een stuk achter me de nummer 1 (had ons bijna gelapped dus). Toen maakte ik bij de eerste bocht op een gegeven moment een rem foutje waardoor de nummer 1 opeens snel dichterbij kwam en hij erlangs ging, maar hij kon niet langs die wat voor mij reed en ze moesten allebei op de rem en toen schoot ik er rechts langs, had ik ze allebei ingehaald haha :D En de bocht daarna stonden de nummer 2 en 3 opeens stil tegen de muur, die hadden elkaar eraf gereden, toen lag ik opeens 2e in m'n aller eerste race lol! Helaas weer een klein foutje 2 rondjes later ofzo en toen gingen ze er weer allebei langs, maar goed, ik vind het nog lastig om 25 rondjes lang constant te rijden, zo lang hou ik m'n concentratie er niet bij en op het eind moet ik mezelf echt dwingen om te onthouden welke bocht er nu komt anders let ik er gewoon niet meer op :p

Wel erg leuk moet ik zeggen, stuk leuker dan saaie races tegen AI :)

EDIT
En SR van 2.50 naar 2.68 gegaan, in ieder geval omhoog haha, dat had ik niet verwacht van een eerste race. Had enkel een paar keer off track en 1x een collision maar dat was ik niet schuld, gast achter me bij eerste paar rondjes was veel te aggressief en beukte me van achter. Heb em er maar langs gelaten in de hoop dat hij zichzelf tegen de muur zou parkeren, en een bocht later was het zover :+

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 12-08-2011 16:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 05:22
Lekker bezig....spannend he?? Dit is de ultieme AI....haha....en als je harder gaat zit je ineens bij snellere rijders ;)
NickThissen schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:41:
En SR van 2.50 naar 2.68 gegaan, in ieder geval omhoog haha, dat had ik niet verwacht van een eerste race. Had enkel een paar keer off track en 1x een collision maar dat was ik niet schuld, gast achter me bij eerste paar rondjes was veel te aggressief en beukte me van achter. Heb em er maar langs gelaten in de hoop dat hij zichzelf tegen de muur zou parkeren, en een bocht later was het zover :+
Op deze manier kom je dus snel heel ver, de eerste licenties ben je ontzettend met je SR bezig om te klimmen (als je boven 4.00 komt en je verplichte TT of races hebt gedaan promoveer je direct!) Later als je wat hoger zit zal je zien dat je meer risico gaat nemen om zo hoog mogelijk te eindigen; hoe hoger hoe meer iRating je erbij krijgt en hoe beter je tegenstanders. De paar foutjes die je dan maakt maken dan ook niet zoveel meer uit....terugvallen in licentie doe je pas onder de 1.00

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Net klaar met een practice met de MX5 Cup. Heb wel een betere tijd neergezet 1:04.120 met de Roadster was dat 1:04.293 maar ik heb wel het gevoel dat dat het beste is wat ik ooit met de Cup zal halen, terwijl ik bij de Roadster het gevoel heb dat ik veel beter kan. Toch maar de Roadster gebruiken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:23:
Zou het echt merkbaar zijn die dubbele precisie bij je G25 pedalen? Ik vraag het me af.
Heb het kabeltje besteld voor de loadcell mod die er ook aankomt, maar net ff een paar rondjes gereden en ik merk er niet echt wat van. Maar misschien zit het ook wel tussen mn oren en zit ik teveel te pushen. Zat trouwens wel al na 4 rondjes onder de 1:25 met een paar honderdsten. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Soundless schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:22:
Net klaar met een practice met de MX5 Cup. Heb wel een betere tijd neergezet 1:04.120 met de Roadster was dat 1:04.293 maar ik heb wel het gevoel dat dat het beste is wat ik ooit met de Cup zal halen, terwijl ik bij de Roadster het gevoel heb dat ik veel beter kan. Toch maar de Roadster gebruiken dus...
Over het algemeen genomen is de roadster wat sneller inderdaad, al scheelt dat maar enkele tienden.
Het moet in iedergeval nog wel een stukje harder kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
1:00.881 is het WR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Dat wordt nog even oefenen. Ik merk nu al dat ik sneller kan met de Roadster btw 1:03.303 gehaald net. Moet nog beter kunnen. Ik ga nu eerst mijn eerste race maar even proberen...

Edit:
Dat ging dus voor geen meter. De eerste ronde gaat er iemand ff zijwaarts recht voor mijn neus staan. Ik er dus recht tegenaan gereden. Later pas de pits ingereden, pit limiter deed het niet, daar weer 15s extra voor gekregen. De reparatie duurde ook iets van 47 seconden. Vervolgens reed ik haast in mijn eentje en heb alsnog tig fouten gemaakt. Geen iRacing meer voor vandaag (denk ik..)

[ Voor 52% gewijzigd door Soundless op 12-08-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een MX-5 heeft geen Pit Limiter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Lol, en ik maar denken dat elke auto dat wel zou hebben :P
Verklaart ook meteen waarom hij het niet deed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het New Tire Model heeft nog een bugje. Hier het bewijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 05:22
klopt, ik had het in de tweede bocht op Road America

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ziet eruit alsof zijn band ontploft. Vrij normale reactie denk ik dan, heb ik ook wel eens gehad in onze suzuki swift toen ik een paaltje raakte :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We hebben er weer een nieuwe rijder bij. BM. De $10 is inmiddels in de pot.

BM: Welkom en nog heel veel plezier met iRacing en tot gauw op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:30

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ben helemaal klaar met de MX5, pfff man kan de hele zooi hier wel bij elkaar schelden. Wordt er in 2 races tijd 4 keer keihard af gebeukt, doordat iemand vergeet te remmen. Man man man wat een prutsers. Ik kan hier zo kwaad om worden..Ik wil niet eens weten wat er met me SR rating is gebeurd..

Om het verhaal samen te vatten. MX5 is no good for SR

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 12:44

DutchDevil79

I race, therfore I am

The DenMan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:23:
Ben helemaal klaar met de MX5, pfff man kan de hele zooi hier wel bij elkaar schelden. Wordt er in 2 races tijd 4 keer keihard af gebeukt, doordat iemand vergeet te remmen. Man man man wat een prutsers. Ik kan hier zo kwaad om worden..Ik wil niet eens weten wat er met me SR rating is gebeurd..

Ja ben in men rookie fase ook van de MX5 overgestapt naar de Spec race Ford. Is wel wat listiger rijden maar races waren stuk beter dan in de rookie MX5 rooms.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38

Volgens mij zat je bij mij in de race? Er zaten een paar niet zulke cleane rijders tussen. #1 beukte #4 echt vrij dom van de baan en vervolgens heeft #1 nog een aantal aanvaringen met anderen.

Gelukkig had ik er geen last meer van na z'n crash en heel de race leuk gevochten met #5. Iets beter op m'n bandjes gepast en aan 't einde er voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heren, die klasse moet je lekker snel 'uitrijden'.
De truck voor mij was structureel uit de pits starten en alleen maar mensen inhalen als ze in de vangrail hingen ;)
Rustig de SR verzamelen en snel door naar D licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 27-05 08:30

The DenMan

PSN ID: Thedenman

JoepW schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:50:
Heren, die klasse moet je lekker snel 'uitrijden'.
De truck voor mij was structureel uit de pits starten en alleen maar mensen inhalen als ze in de vangrail hingen ;)
Rustig de SR verzamelen en snel door naar D licentie.
Ben gelukkig ook al D, alleen de wagen bevalt me wel, alleen racen kan ik er nog niet echt mee(of ik heb het geluk nog niet). Hotlappen wel redelijk..

Net even een test gedaan met de skip op suzuka, oeh oeh wat een baan _/-\o_
Zit nu op een 2.31.1xx met een opt van 2.29.5xx die baan is zo uitdagend, alleen al het stuk vanaf bocht 1 tot na de s-es. Mogen toch best trots zijn dat die baan door een nederlander is ontworpen

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Kap eens met mensen te adviseren vanuit de pits te starten Joep :N ;)

Natuurlijk heb je relatief vaak incidenten in de rookie classes, niet zo gek ook aangezien de meesten daar nieuw zijn en gewoon nog veel moeten leren.
Ik snap dat het frustrerend is als je uit de race gebeukt wordt zonder dat het direct je eigen schuld lijkt.

Maar ook van dat soort situaties kan je zelf leren. Bekijk daarom altijd achteraf ook even de replay van zulke situaties en probeer te bedenken wat jij zelf anders zou kunnen doen een volgende keer als je weer met een soort gelijke situatie te maken krijgt.
Je leert met verloop van tijd situaties beter inschatten en kunt daar zelf steeds beter op anticiperen.

Als er bijvoorbeeld iemand op een recht stuk aan de binnenkant naast jou komt rijden moet je daar een beetje op inspelen bij de volgende bocht.
Die coureur rijdt dan niet op de normale race lijn en mist daarnaast waarschijnlijk ook nog eens een aantal referentie punten om z'n rempunt goed te bepalen.
Jij hebt dan wel het betere overzicht, maar als jij gewoon stug ook vol voor die bocht gaat en maar weinig ruimte geeft aan die andere auto kan je erop rekenen dat jullie elkaar 9 van de 10 keer gaan raken al dan niet met flinke schade tot gevolg.

Als je het wat slimmer aanpakt en zelf een tikje eerder remt kan het 2 kanten op gaan.
- de ander neemt de bocht wel goed en jij kan meteen in z'n slipstream duiken
- de ander verremt zich en gaat helemaal wijd in de bocht of vliegt zelfs de grindbak in, jij kan er dan gewoon achterlangs sturen en ziet hem lachend in je spiegels verdwijnen

Kijk je kunt nooit alle incidenten voorkomen, maar als je een beetje slimmer leert te rijden dan zul je zien dat het er wel steeds minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Net de Star Mazda sinds lange tijd weer eens uitgelaten, op Okayama deze keer. Alle andere auto's die ik nu rijd hebben het NTM, de SM het OTM.

Pas met zo'n vergelijking merk je het verschil echt goed. De banden van de SM voelen als beton zo hard. In de langzame bochten is er veel minder grip dan met het NTM. Ook de FFB voelt veel harkeriger. Dan merk je dat er wel issues zijn met het NTM, maar het alsnog een behoorlijke verbetering is.

Hoe snel is men op Okayama met de SM? Ik zag wat tijden van in de 1.24 voorbijkomen. Daar kom ik nog niet aan...

Zo, nu weer terug de Trucks in op Michigan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik heb een Set CST F1 Pedalen Besteld:

Dit is ongeveer hoe de pedalen set er uit komt te zien:
Aleen dan met een breede rem, en alle veerhouders in metaal en nog wat extra tweaks.
Ik krijg een extra breede 20.5 inch versie.
extra brede rvs pedalen 2x narrrow and 1x wide voor de rem.
een rvs heelplate ipv traanplaat.
30 KG LoadCell en stiff brake pedal upgrade.
Adjustable bracket upgrade
4096 Resolutie ipv 256 van een setje G25 pedalen

Basis + Stock Heelplate
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/23rk115.jpg
Met bracket en rvs heelplate en pedals
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/6ih99v.jpg
wide brake
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20j4t8x.jpg

Nu nog 5/6 weken wachten voor ze gemaakt zijn en mijn custom set verstuurd wordt

[ Voor 41% gewijzigd door BruceLee op 12-08-2011 23:36 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Martijn knappe prestatie net op de bumper van Troy. Erg mooi gevecht om plek 4.
Jammer dat je de in rondje 22 veroverde plek 4 in rondje 23 in T1 weer kwijt was. Maar knap dat je die in rondje 27 weer terug had. Mooi hersteld. Troy excuseerde zich overigens voor T1 in rondje 23, maar hij zat acht naast je ;)
Kortom. Ik dacht ik kijk ff de start en heb de hele race gekeken. Je zal het warm hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Requiem19 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:44:
Hoe snel is men op Okayama met de SM? Ik zag wat tijden van in de 1.24 voorbijkomen. Daar kom ik nog niet aan...
Ik heb 1:25.5 als snelste raceronde staan, 1:24.9 als pb in practice.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:28:
Martijn knappe prestatie net op de bumper van Troy. Erg mooi gevecht om plek 4.
Jammer dat je de in rondje 22 veroverde plek 4 in rondje 23 in T1 weer kwijt was. Maar knap dat je die in rondje 27 weer terug had. Mooi hersteld. Troy excuseerde zich overigens voor T1 in rondje 23, maar hij zat acht naast je ;)
Kortom. Ik dacht ik kijk ff de start en heb de hele race gekeken. Je zal het warm hebben :)
Ja, was gaaf! Wederom een heerlijke race. Ik gaf idd te weinig ruimte, heb ik m ook gezegd. Maar eerder raakten we elkaar ook al toen hij zich verschakelde. Hij maakte zn foutjes op plekken waar ik niets aan had, zijn uitkomen van de bochten ging steeds perfect. Was een erg goed gevecht.
Toen ik 'm had reed ik opeens zonder iemand voor me en toen ging ik meteen te hard door de volgende bocht. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Bruce, zit er super uit. Mag ik vragen wat het kost? :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

MartijnA3 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:34:
Bruce, zit er super uit. Mag ik vragen wat het kost? :X
Zoiets komt uit op +- $1400 USD
Ik heb dus binnenkort waarschijnlijk een setje Fanatec CSP Pedals + tunings / upgrade kit te koop ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BruceLee op 13-08-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 14:31
BruceLee schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:36:
[...]

Zoiets komt uit op +- $1400 USD
Ik heb dus binnenkort waarschijnlijk een setje Fanatec CSP Pedals te koop ;)
leuk setje pedalen maar nu ik de prijs ziet .... ppfff moet wel leuk blijven.
maar oke eerst mijn playseat en dan de rest

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 19:00
Ik zou een Obutto aanraden ipv een Playseat, valt in hetzelfde budget als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

in zon playseat zit veel te veel flex en beweging als je nog maar een beetje stuurt.
En ook nog zo'n fijne buis tussen je benen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BruceLee op 12-08-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Wat een schitterende Star Mazda race heb ik net gereden. had daarvoor qualify gereden, met een 1:28.001 stond ik vierde op de grid in split #3. Heel eventjes werd dat plaats drie wegens de jump-start voor me, maar al gauw de derde plaats weer moeten afstaan. Als iemand nadert met 2 seconden per ronde heeft verdedigen weinig zin. Lang op P4 rondgereden, lichtjes wegrijden van de auto's achter me. En dan met nog 8 ronden te gaan domweg dwars in T2 en terug naar plaats 7. Ik was sneller dan de gast voor me, met nog 2 ronden te gaan had ik de kloof van 7 seconden dichtgereden tot op een seconde of zo. Twee ronden geprobeerd om er langs te raken maar helaas, hij maakte geen foutjes op plaatsen waar ik er gebruik van kon maken :( Op de streep zat er 0.238 sec tussen ons beiden :o

http://members.iracing.co...onid=3943440&custid=56527

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
BruceLee schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:36:
[...]
Ik heb dus binnenkort waarschijnlijk een setje Fanatec CSP Pedals te koop ;)
Voor 30 euro haal ik ze zo bij je op. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54
Bruce, wat een geweldig mooie pedaalset.
Ben erg benieuwd om te horen hoe ze vergelijken met de Fanatec's.
Wat voor stuur heb je er bij staan? Frex?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

gtrNL schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:21:
Bruce, wat een geweldig mooie pedaalset.
Ben erg benieuwd om te horen hoe ze vergelijken met de Fanatec's.
Wat voor stuur heb je er bij staan? Frex?
een Logitech G25 nog hehe:P
Het wordt afwachten of dat Fanatec CSW F1 stuur goed wordt lijkt me wel wat.
(((Club Sport Wheel (F1 stuur) wat nog uit moet gaan komen (binnenkort hopelijk)))
Anders wordt het nog even wachten welk echt highend stuurt het moet gaan worden,
er zitten er namelijk meedere aan te komen.

Die Fanatec Pedalen gaan natuurlijk alleen weg voor een normaal bedrag ;)

Als de pedalen er zijn komen er uitgebreid foto's en een video review!

[ Voor 11% gewijzigd door BruceLee op 13-08-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Requiem19 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:44:
Net de Star Mazda sinds lange tijd weer eens uitgelaten, op Okayama deze keer. Alle andere auto's die ik nu rijd hebben het NTM, de SM het OTM.

Pas met zo'n vergelijking merk je het verschil echt goed. De banden van de SM voelen als beton zo hard. In de langzame bochten is er veel minder grip dan met het NTM. Ook de FFB voelt veel harkeriger. Dan merk je dat er wel issues zijn met het NTM, maar het alsnog een behoorlijke verbetering is.

Zo, nu weer terug de Trucks in op Michigan :D.
Voor m'n gevoel heeft Okayama ook wel een stukje minder grip dan bijvoorbeeld Road America waar we vorige week reden.
Dus wellicht vertekent dat het beeld iets.

Verder heb ik tot dusver een 1:24.603 op de klokken gezet in een practise sessie met deze setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Niellie41

[object Object]

Gewonnen met de HPD! Ik ben zo opgelucht na 4 totaal mislukte races eerder deze week. Goed constant kunnen rijden en een geniale pitstop waarbij mijn banden en de benzine tegelijk klaar waren. Echt een super pitstop!

LOL, my bad.
http://members.iracing.co...onid=3944356&custid=64876

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 13-08-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De volledige url plaatsen zou ook wel handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:51:
[...]

Voor m'n gevoel heeft Okayama ook wel een stukje minder grip dan bijvoorbeeld Road America waar we vorige week reden.
Dus wellicht vertekent dat het beeld iets.

Verder heb ik tot dusver een 1:24.603 op de klokken gezet in een practise sessie met deze setup
Zozo! Er waren tijden dat ik nog sneller dan je was... ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:37:
Kap eens met mensen te adviseren vanuit de pits te starten Joep :N ;) ......
Ik zal het nooooooit meer doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Is het voor mij mogelijk om ook een ander circuit te racen? Op het moment zie ik maar twee 'Series', de Formula Fun (heb die auto niet) en de nVidia Cup op okayama (en die heb ik al 3 keer gedaan). Zou graag eens een race doen op lime rock of laguna seca maar kan daar geen races voor vinden. Moet ik dan bij Hosted Sessions kijken (menu Hosted - Join a race) en dan maar hopen dat er een bij zit met een auto + circuit die ik beide heb? Op het moment zijn er 6 sessies ofzo maar daar moet ik overal iets voor kopen en daar wacht ik nog even mee totdat ik het spel wat beter ken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:38:
Is het voor mij mogelijk om ook een ander circuit te racen? Op het moment zie ik maar twee 'Series', de Formula Fun (heb die auto niet) en de nVidia Cup op okayama (en die heb ik al 3 keer gedaan). Zou graag eens een race doen op lime rock of laguna seca maar kan daar geen races voor vinden. Moet ik dan bij Hosted Sessions kijken (menu Hosted - Join a race) en dan maar hopen dat er een bij zit met een auto + circuit die ik beide heb? Op het moment zijn er 6 sessies ofzo maar daar moet ik overal iets voor kopen en daar wacht ik nog even mee totdat ik het spel wat beter ken.
De rookie series, bestaan uit een oval en road klasse. Je zou dus de oval kunnen proberen. Verder wisselt elke klasse per week van circuit. Mijn tip, probeer gewoon lekker te racen in de MX5, leer die baan goed kennen, en rijd dan een aantal keer zonder incidenten naar de finish, op die manier heb je snel je D-licentie en worden je opties qua race-series al een stuk groter.

Als je hier even kijkt:
http://members.iracing.com/membersite/member/Series.do

Staat alles wat je kan racen per licentie / SR hoogte. Dus zodra je Rookie SR 3.0 haalt, kan je in de Spec racer ford en Soltice racen (dat is een road klasse). Haal je de 4.0 dan promoveer je naar de D class, en kan je weer meer auto's en banen. Hou er rekening mee dat je die banen / auto's misschien moet bijkopen.

Wordt overigens tijd dat ik nog wat tracktime zoek. Geen enkele tijd gehad afgelopen week :(

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-08-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Requiem19 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:14:
[...]
Zozo! Er waren tijden dat ik nog sneller dan je was... ;).
Die tijden zijn er nog steeds wel hoor, alleen is de Star Mazda op het moment mij favoriete wagen waar ik het meeste in rijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Die tijden zijn er nog steeds wel hoor, alleen is de Star Mazda op het moment mij favoriete wagen waar ik het meeste in rijd :)
Het blijft een leuk wagentje. Net iets strakker te sturen dan de skip, maar je kunt nog steeds een klein beetje glijden.

Even wat anders, wie heeft Racing Rivals al geprobeerd?

http://www.samiad.co.uk/blog/?page_id=695

Het is een klein tooltje waarmee je grappige statistieken over je iRacing prestaties kunt lezen. Je kunt o.a. zien tegen wie je het meest geracet hebt en hoe vaak je van hem of haar gewonnen en verloren hebt. Ook zie je een mooie grafiek van je iRating.

Zo zie ik dat ik ooit voor oval 3300 was en nu 2300 bijvoorbeeld! Met de Silverado blijk ik alleen maar iRating te verliezen terwijl ik met de Legends veel gewonnen heb.

Echt een aanradertje, ook voor in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Rij ik net in de SM kwali mijn ballen uit de broek...... Weer 1:26,1 :(
Dat is mijn lot deze week. No way in de 1:25.
Nou vandaag en morgen maar eens een paar racejes scoren.
Rij ik net ff local met 26,5L aan boord. Merk dat die Setup van mij beter rijdt met wat meer brandstof. Trekt wel iets langzamer op maar lekker stabiel in de bochten. Rij ik vrij ontspannen een 1:26,2. Hahaha.
Heb trouwens mijn FFB verder verlaagd naar 6 (100% op het stuur) en voel eigenlijk nog beter of er onderstuur optreed. Verder is het met minder FFB voor mij met mijn zwakke schouder ook ff beter ;)
-------------------------------
Ik heb Racing Rivals ook. Toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 13-08-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:45:
We hebben er weer een nieuwe rijder bij. BM. De $10 is inmiddels in de pot.

BM: Welkom en nog heel veel plezier met iRacing en tot gauw op de baan.
Hoi :w

Net even mijn 1e race gereden, MX5 op Okayama (Nvidea cup is dat geloof ik).
Was de bedoeling om enkel de race te finishen, en niemand in de weg te zitten. Re-de-lijk gelukt. In 3e ronde wilde iemand me buitenom voorbij, en hoewel ik dacht netjes aan de binnenkant te zitten raakten we elkaar toch. *tik* *tik* *tik*, en dan zit je op Car Contact 4x, oeps.
Verder zelf nog 4 keer off-track gegaan (meestal nipt), maar verder best steady kunnen rijden.

Het is wel een moeilijkere baan dan je op het 1e gezicht zou zeggen :) Aantal bochten worden toch fors lastiger als je er op snelheid door wilt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM: Rustig de bocht in, hard eruit. Dat geldt voor de meeste iRacing auto's.
Zo ik ga maar eens even een SM raceje doen. (14:30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is twee!
Back to back overwinning met de HPD. Pitstop gehad waar ik maar 7.6 seconden stil stond. Als eerste de pits in en als eerste weer naar buiten.
En weer 0 inc's. Als je wilt winnen in deze klasse moet je gewoon soms geduld hebben met het inhalen van de GT's en niet spinnen. (eigenlijk logisch :p)

http://members.iracing.co...onid=3947263&custid=64876

En door de 2 clean races ben ik nu A Class bij road geworden!

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 13-08-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een drama race.
Dacht ik gebruik de koppeling bij de start (8ste op het grid, ik had de laagste iRating, SoF 2372 en was topsplit)...... Schiet mijn vinger van de koppeling. Jump start.
Vervolgens spin ik de pits in. Hups totaal 32 sec. straf. 16de.
Spin in T2 paar rondjes later (beschadigde voorvleugel) en weer een paar rondjes later een mooie 360 zonder schade.
Vanaf de jump-start tot die 360 gr. spin nam het vertrouwen alleen maar af. Werd voor een deel voor de 2de keer gelapt.
Maar........ voor me was het slachtveld nog groter. En de leider had ook nog verlies van de verbinding. Dus..... 6de geworden. Irating +61 ;) (SR hebben we het niet over.... ;( )
http://members.iracing.co...onid=3947389&custid=65950
-----------
En nog leuker. Ik sta 2de in mijn divisie ;) En 3de overall in de Benelux. _/-\o_
Als je toch vooraf de SoF kon zien dan waren dit soort mazzeltjes te plannen :9~

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 13-08-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb nog een groot stuk van je race gevolgd Joep, maar het was een enorme slaapverwekkende boel daar.
Toen ik begon te kijken reden er net een paar lui elkaar de baan af, maar daarna reed iedereen een beetje alleen rond en er waren nauwelijks gevechten verder.

En hoge SOF velden kun je natuurlijk wel plannen door op de drukke tijden te gaan rijden en zorgen dat je altijd in de top split terecht komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mooie OP Joep , erg netjes.

btw misschien kan je deze plugin er nog bij zetten , kan je je hoofd mee afstellen in de auto . (zithoogte , look to apex , beweging adhv G-krachten enz.) geeft een veel fijner rijgevoel.
Vooral zithoogte omlaag kunnen brengen levert een andere kijk op de bochten op. (niet iedereen is 1.90 meter)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/22806.page

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 13-08-2011 16:52 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:33:
Ik heb nog een groot stuk van je race gevolgd Joep, maar het was een enorme slaapverwekkende boel daar.
Toen ik begon te kijken reden er net een paar lui elkaar de baan af, maar daarna reed iedereen een beetje alleen rond en er waren nauwelijks gevechten verder.

En hoge SOF velden kun je natuurlijk wel plannen door op de drukke tijden te gaan rijden en zorgen dat je altijd in de top split terecht komt :+
Ja, was enorm slaap verwekkend. Mijn 2de race was net zo gaaaaaaap. Was niet de topsplit, want mijn iRating heeft nog altijd grote schade van 2x op race drukken ipv watch (ca. -200! totaal). Maar goed. Startte van de 4de plek (en ja WEER van het grid, who cares ;) ) lag meteen 3de, spint nr. 2 na een paar rondjes en daar ga ik echt rakelings langs. (was gokje...) en achter me zat daardoor meteen een gat van 5 seconde. De no.1 was me te snel en dus gesettled voor plek 2. En die ook behouden. SR en iRating weer lekker omhoog.
Maar pfffffff wat een saaaaaaie race nr. 2. En het is ook nog een schrap, want mijn eerste resultaat was beter voor het kampioenschap.
Morgen maar eens wat anders doen met iRacing, weet alleen nog niet wat......
enchion schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:51:
Mooie OP Joep , erg netjes.

btw misschien kan je deze plugin er nog bij zetten , kan je je hoofd mee afstellen in de auto . (zithoogte , look to apex , beweging adhv G-krachten enz.) geeft een veel fijner rijgevoel.
Vooral zithoogte omlaag kunnen brengen levert een andere kijk op de bochten op. (niet iedereen is 1.90 meter)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/22806.page
Thnx.
Ja goed idee. Was ik vergeten te doen, ik ken 't. Vind het overigens helemaal naks dat bewegen. ;)
Ik zal 'm ff toevoegen... Done :+

[ Voor 0% gewijzigd door JoepW op 13-08-2011 18:12 . Reden: OP Gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:14:
BM: Rustig de bocht in, hard eruit. Dat geldt voor de meeste iRacing auto's.
Zo ik ga maar eens even een SM raceje doen. (14:30)
I know :)

Heb jarenlang GPL gespeeld, dus helemaal onbekend met racesims ben ik niet, maar tis toch wel ff wennen. Raodcars zijn nooit mijn sterkste punt geweest, en daar heb je d'r in iRacing nogal een boel van :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:57:
[...]

I know :)

Heb jarenlang GPL gespeeld, dus helemaal onbekend met racesims ben ik niet, maar tis toch wel ff wennen. Raodcars zijn nooit mijn sterkste punt geweest, en daar heb je d'r in iRacing nogal een boel van :+
Maar die dynamiek van 'langzaam de bocht in' is ook geldig voor de DF-auto's! Was voor mij ook een ontdekking. Sterker nog, ben het nog steeds aan het ontdekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Idee:
Maandag as. een MX5 vrije training, kwali en race op:
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/ir_got/circuits/layout/limerockpark.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.invisio.nl/ir_got/circuits/limerockpark.jpg
Dat is weer eens een leuke afwisseling voor alle DF-rijders en goed voor de nieuwelingen om eens lekker te trainen voor een weekje op Lime Rock.
Eens?

En voor de dinsdag zal ik weer een SM training inplannen op Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jow, CHECK :D I'm in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:15:
[...]

Maar die dynamiek van 'langzaam de bocht in' is ook geldig voor de DF-auto's! Was voor mij ook een ontdekking. Sterker nog, ben het nog steeds aan het ontdekken ;)
Ik zal nu vast iets enorm doms vragen.... maar wat betekend DF? :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is niet dom, want ik weet het ook niet. Ik denk downforce, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

ik begrijp het ook niet dus that makes three of us :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DownForce ;)
Ben een luie tieper O-)
----------------
Blijft de vraag: Doen die MX5-avond?
Ennuh wel fixed setup he?

[ Voor 53% gewijzigd door JoepW op 13-08-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maandag avond kan ik denk ik wel, ligt er beetje aan hoe het met werk zit en hoe laat het is. Zal proberen mee te doen in ieder geval :)

Net nog een race gedaan, ging iets minder goed. Iemand zat achter me, kwam steeds dichterbij, tot hij op een gegeven moment bijna naast me reed op het lange rechte stuk aan het eind. Hij zat nog steeds een paar meter achter me, maar hij ging duidelijk de binnenbocht nemen, dus ik probeerde de buitenbocht te nemen maar niet al te makkelijk mijn positie op te geven (is me al vaker gelukt door die bocht). Toen raakte ik net met een wiel in het zand en daardoor begon ik te spinnen en naar rechts uit te glijden. Ik weet niet of hij me niet gezien heeft ofzo (kan bijna niet) maar hij reed gewoon door en tikte me aan waardoor we beide lichtjes de muur in vlogen en de pits in moesten. Deed m'n SR geen goed in ieder geval (2.88 naar 2.81, valt nog wel mee). Netjes sorry gezegd maar aan de replay te zien was het wel te vermijden geweest voor hem, ik vloog echt niet snel naar rechts ofzo en hij zat flink ver achter me (hij had veel eerder geremd omdat hij de binnenbocht ging nemen) hij had echt wel aantal seconde de tijd om uberhaupt iets te reageren maar hij reed gewoon door recht op me af... Als hij me niet geraakt had had hij me ingehaald en had ik ook door kunnen rijden (niet dat het niet mijn schuld was, maar toch). Ach ja, kan gebeuren... Toch nog 7e geworden uiteindelijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33383

JoepW schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:27:
Idee:
Maandag as. een MX5 vrije training, kwali en race op:

Dat is weer eens een leuke afwisseling voor alle DF-rijders en goed voor de nieuwelingen om eens lekker te trainen voor een weekje op Lime Rock.
Eens?

En voor de dinsdag zal ik weer een SM training inplannen op Silverstone.
Ga m'n best doen die mee te pakken. Wordt tijd, want heb alleen nog maar in test modus alleen over de baan heen gehobbelt. Da's toch minder leuk.

Kan ik gelijk mijn mic uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
hij is binnen!

Jeetje mina, da's wel ff anders. Even oefenen maar. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:00:
hij is binnen!

Jeetje mina, da's wel ff anders. Even oefenen maar. :9
Dat werd tijd hè?
Zal je wel bevallen, want ik vind die CSP van Fanatec ook geweldig met de loadcell
NickThissen schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:48:
Maandag avond kan ik denk ik wel, ligt er beetje aan hoe het met werk zit en hoe laat het is. Zal proberen mee te doen in ieder geval :)
We beginnen om 20:30 met een uurtje trainen. Dan een half uurtje kwalificeren. En dan een race van een half uur. Dus tot 21:25 of zo kan je nog joinen ;)
Ik zal de maandag en dinsdag inplannen (vanuit de pot ;) ) Rechstreekse links naar de GoT Event Planner volgt.

[ Voor 98% gewijzigd door JoepW op 13-08-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nou, 3 kwartier later en 0.07 van mn PB af in de SM op Okayama. Gewend. 8)

Wat voelt dat fijn zeg, echt anders remmen. Heb ook gelijk de veer van de koppeling in het gaspedaal gezet, voelt een stuk fijner.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:45:
Nou, 3 kwartier later en 0.07 van mn PB af in de SM op Okayama. Gewend. 8)

Wat voelt dat fijn zeg, echt anders remmen. Heb ook gelijk de veer van de koppeling in het gaspedaal gezet, voelt een stuk fijner.
Veel natuurlijker he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Echt wel, je remt ook veel sneller maximaal waardoor je remweg korter is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54
Zonet weer een race gereden in de Proto & GT Challenge.
Vorige week echt een top race op Silverstone, maar was nu toch wel bang voor Watkins, echt niet mijn favoriete circuit.

Qual ging niet echt super met al het verkeer, dus starte op plaats 8. Reed daar anderhalf ronde naast een andere HPD, vechtend voor plaats 8. http://goo.gl/mx2pC (ik ben de blauw-gele #12).
Uiteindelijk die strijd verloren en doorgereden op P9.

Na 10 minuten kwam ik weer dichter bij de P8 maar in bocht 6 moest ik net iets te hard bij remmen (de set-up die ik gebruik is meester in die bocht, vlieg werkelijk waar op de anderen af). Spin, wachten tot iedereen er langs is en weer de baan op. Plaats 13 of 14.
Heb me doorgewerkt naar plaats 10 met een mooie thee-wide, http://goo.gl/e3sqE

Daarna lekker doorgereden en na de pitstops weer terug op P8. In de laatste 15 minuten nog even twee plaatsen erbij pakken en zat met twee-en-een-half ronde te gaan in de versnellingsbak van de P5. In die twee ronden nog even goed gevochten maar wist hem niet te pakken door het verkeer (mijn auto had duidelijk nog meer puf). http://goo.gl/IkNb0
Uiteindelijk met minder dan .2 verschil over de streep en dus zesdes geworden.

Moet zeggen, heb nog nooit zo'n goede race op Watkins gehad, maar vind het nog steeds geen fijn circuit.

http://members.iracing.co...onid=3948883&custid=51096

Zijn er meer hier die verblijven in deze series?
Misschien heb ik zelfs wel iemand van jullie geraakt zonet. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik rij in deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik wil die serie langzaam aan gaan oppakken, naast de SM als main-serie. Maar hoop ook nog tijd te hebben voor enkele races Indycar en heb niet kunnen oefenen met die HPD dus dat word nog wat. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 13:56

Phydomir

Dennis

Ik ben ook voornamelijk in de Prototype en GT challenge te vinden. Ik rij het meest in de LMP maar de GT is eigenlijk mijn focus. Daar probeer ik echt het kampioenschap mee te winnen. Dus als ik na twee races een goed resultaat heb dan pak ik daarna alleen de LMP. Wat ook niet slechts gaat want momenteel sta ik bij beide op P1 in divisie 3.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik rijd de serie ook, naast m'n hoofd serie de Star Mazda.
Zonet ook wel een aardige race gehad daar. Bij de start vanaf p2 kwam ik beter weg en kon door de binnenkant de leiding pakken.

Verder de hele race met de polesitter binnen 1 seconde van elkaar rond gereden.
Het is echt vreselijk irritant dat je daardoor constant op het gat moet letten en om defensief te gaan rijden mocht het gat te klein zijn op momenten.

Uiteindelijk maakte ik halverwege een foutje waardoor hij er helaas langs kwam.
Een paar rondes voor het einde ging hij nog wel te wijd bij het uitkomen van de laatste bocht maar ik zat net ff niet heel dicht achter hem op dat moment waardoor ik hem niet voorbij kon steken.

Uiteindelijk op 6 tiende 2e geworden, maarja vrij nutteloos verder, aangezien de SOF van 2381 erg laag was voor dit tijdstip.
Het is wel net genoeg om de leiding in Div2 vast te houden, maar ik wil morgenavond nog wel even voor een herkansing gaan en hoop dan wat meer toppers met SOF's boven de 4000 tegen te komen die er vervolgens allemaal uit crashen natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Deze link wilde ik de nieuwelingen nog op attenderen:
A Beginners Guide to iRacing
Hij komt nog in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Combinatie Star Mazda& Radical zorgt er in principe voor dat je een hele avond constant kan racen. SM begint bv. om 20h30, duurt zowat 40m dus om 21h30 kan je aan de Radical race beginnen die 45m duurt.

In principe... ik geraakte alleen niet verder dan turn 1 in de eerste Star Mazda race. Gast achter me pakte me meteen bij de start en bij de eerste bocht duwde ik niet goed op het rempedaal en reed achterin. Meteen game-over :(

Gelukkig duurde de tweede Mazda race 28 ronden langer, gestart vanop de derde plaats, teruggevallen naar vijf, leuke strijd met de nummer 3 & 4, kon er langs door een foutje. Lange tijd derde gebleven, maar 8 ronden voor het einde toch nog iemand moeten voorlaten.

Ben nu even live aan het meekijken naar de World Championship race: mms://ec2-50-17-104-119.compute-1.amazonaws.com/HighQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 12:44

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:39:
Blijft de vraag: Doen die MX5-avond?
Ennuh wel fixed setup he?
Ik zeg geen fixed setup, we sharen setups toch wel tijdens zo'n sessie. En liever niet Lime Rock. Ben ik wel beetje beu met die MX5. Word al veel te vaak gereden. En rookies moeten daar ook alleen maar op rijden. Zo'n avond met tweakers is wel leuk voor ze om dan is een andere track uit te proberen lijkt mij.

Ik zou zelf Sumit Point wel leuk vinden of anders Laguna Seca.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchDevil79 op 14-08-2011 04:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Summit short track dan doen?

Ik heb een Setup Sectie toegevoegd aan de OP.
Ik heb niet geprobeerd echt alles uit te leggen, maar me beperkt tot de meest belangrijke zaken.

[ Voor 150% gewijzigd door JoepW op 14-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben er in ieder geval morgen bij. Misschien wel na een lange werk dag (waar ik de hele dag achter de pc zit) dus misschien niet in top vorm, maar goed :p
Circuit maakt me niet zoveel uit, maar als lime rock deze week in de nVidia cup is (hoe kun je dat zien?) dan doe maar liever een andere ja :) Summit point ken ik niet, laguna seca paar rondjes op gereden, dus beide is een nieuwe uitdaging.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Eerlijk gezegd mis ik Laguna Seca ook wel met de MX5 , dus wmb ook kan je die doen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn bescheiden mening is dat Laguna Sega wel erg veeleisend is met de MX-5 ;) En dat je ook meteen hopeloos stil staat als je in het zand terecht komt. Dus het wordt Summit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:13:
Mijn bescheiden mening is dat Laguna Sega wel erg veeleisend is met de MX-5 ;) En dat je ook meteen hopeloos stil staat als je in het zand terecht komt. Dus het wordt Summit.
Goede keuze :). Ik ga proberen erbij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

NickThissen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:45:
Circuit maakt me niet zoveel uit, maar als lime rock deze week in de nVidia cup is (hoe kun je dat zien?)
http://members.iracing.co.../member/SeriesSchedule.do

En dan in het drop-down menu de juiste series kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, bedankt.

Net eens een paar rondjes op summit point gereden. Vind het best een uitdagend circuit, paar rempunten vlak na een bocht (dat is altijd spinnen bij mij als ik niet goed oplet :+ ) en ik kan geen goed vast rempunt vinden voor de eerste bocht. Ik heb het gevoel dat ik elke keer op hetzelfde punt rem, maar toch haal ik soms de bocht niet en soms veel te gemakkelijk zodat ik voor de bocht nog gas bij kan geven. Nog even goed oefenen dus :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga de Event Planner op mijn eigen domein afschaffen. Dit vanwege minder onderhoud en voor jullie minder te bezoeken plekken.
Als goede vervanging zal ik mijn eigen 3de post in dit topic voortaan vullen met de geplande events.
Ik had natuurlijk bij het aanmaken van de OP meteen een reply moeten doen hiervoor, vergeten ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga dinsdag eerst weer karten, hopelijk red ik het om nog een stukje practice mee te doen. Moet morgen / vanavond ook nog de SM op Okayama rijden (of hoe die pokkebaan ook heet) gewoon door tijdgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
je SR gaat wel erg hard omhoog als je clean rijd (doh...) :)

Net leuke race op Okayama gehad, zag dat Nick ook mee reed. In 1e ronde paar leuke gevechten, daarna tijd niks, maar toen de nr2 een keer fors in de fout ging begon het weer leuk te worden. Laatste paar ronden waren erg spannend, maar uiteindelijk is ie me terecht voorbij gegaan. Wel mijn 1e podium *O*

Nu zie ik dat promotie enkel op bepaalde data plaatsvind, klopt dat? Ik voldoe nu volgens mij aan alle eisen voor promotie. Nahja, dat puzzelen we nog wel uit :)

Xbox

Pagina: 1 2 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.