Zo, die race ging ... redelijk.
Start was hectisch, had geen beste start en als het aan de andere 2 had gelegen naast me waren we 3 wide T1 ingegaan. Aangezien we de SM reden op een road course en niet de trucks op Talladega leek me dat niet zo'n strak plan, dus veel ruimte gegeven en op pad gegaan.
Eerste ronden gingen lekker. Paar crashes voor en achter me, maar kon ze zonder veel problemen ontwijken. Ronde 4 m'n beste tijd neergezet, 01:20.781. Niet echt snel maar er zat een stijgende lijn in. Daarna een beetje in verkeer terechtgekomen en lekekr geraced, alhoewel ik met samengeknepen billen zat want weinig ervaring in de SM.
Ronde 8 ging het dan ook mis, sneed T1 verkeerd aan, kwam op het gras en omdat het daar zo hobbelig is de muur in. Paar minuten tow en repair en besloten om de race uit te rijden voor de ervaring. Auto voelde echter niet meer lekker aan, erg inconsistent en voelde extreem tricky in T2/T3/T4.
Uiteindelijk ging het in ronde 22 bij het opkomen van start/finish nog een keer mis, achterkant zette een stap opzij (waarom weet ik niet), ik corrigeerde maar vloog alsnog meteen linksaf de muur in. Weer een repair en toen maar heel voorzichtig uitgereden. Volgens mij geen SR verloren (er staat -.-- achter?) en 5 iRating.
Erg leuke ervaring, gave auto's om mee te rijden en wat ik in deze race meekreeg ook erg clean en fair. Paar keer een blauwe vlag gehad, aangegeven dat ze konden inhalen en dat werd ook erg gewaardeerd. Ga zeker vaker rijden