iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.214 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Ik moet nog 0.15 SR ofzo voor de Indy ovals, het komt nu kriebelend dichtbij. Hier ben ik al 1,5 maand naartoe aan het werken :P

Ook al is het maar met races in de Silverado op banen die easy zijn. Iig wel 2 wins in 5 Silverado races (toont aan dat mijn iRating daar niet klopt, of dat ik heel goed ben in oval + strategie :+ )

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:44
Net de F1 geprobeerd op Suzuka, omdat ik overweeg zaterdag mee te doen. Het blijft toch ongelofelijk hoe gruwelijk hard je die Esses kan nemen in de Williams. Dat moet in het echt gewoon zo eng zijn.

Ik kwam met Q fuel tot 1.32.4. Wie doet er nog meer mee, en wat zijn jullie tijden? In de practice sessie zat er al een snelle fin in de 31's. Zouden de toppers in de 1.30 gaan?

Edit, Thanks to Hoogie ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 07-10-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:16:
Net de F1 geprobeerd op Spa, omdat ik overweeg zaterdag mee te doen. Het blijft toch ongelofelijk hoe gruwelijk hard je die Esses kan nemen in de Williams. Dat moet in het echt gewoon zo eng zijn.

Ik kwam met Q fuel tot 1.32.4. Wie doet er nog meer mee, en wat zijn jullie tijden? In de practice sessie zat er al een snelle fin in de 31's. Zouden de toppers in de 1.30 gaan?
Je bedoelt Suzuka :+
Ik baal er echt van dat ik niet mee kan doen, maar de handboog gaat in dit geval echt voor (wedstrijd met het team van onze bond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

Zo net de 1 year upgrade package (met promo code PR-1FOR75-0911) gekocht voor $75. Krijg dan volgende week $25 aan credits, die ik kan uitgeven aan de skip en atlanta.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:16

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:16:
Net de F1 geprobeerd op Suzuka, omdat ik overweeg zaterdag mee te doen. Het blijft toch ongelofelijk hoe gruwelijk hard je die Esses kan nemen in de Williams. Dat moet in het echt gewoon zo eng zijn.

Edit, Thanks to Hoogie ;).
Me. Heb nu een Q tijd van 1:32.889 staan. WR staat 1:30.093 door Atze Kerkhof. De vraag is dus. Gaan we een 29er zien?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Ik zit even bij de World Records te kijken. Iets vreemds bij de Skip op Lime Rock... top 3 van 9130 entries:

nr 1. 49.642
nr 2. 53.568
nr3. 57.291

En dan gevolgd door een hele boel 57ers.

Het zijn racetijden en de nr1 en 2 rijden in kwali en practice 58/59

Met glitches/bugs toch niet 100% betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
O, o.....het blijft gewoon feest met de Silverado.....Net in de tweede split middenveld gestart, kon het tempo van de kop goed volgen. Ga ik ronde 12 net iets te vroeg op het gas uitkomen turn 4 en breekt de auto uit :( Pak met twee wielen de pitstraat mee en krijg gelijk 25 seconden stop and go.......ik direct de pits in, sta ik een paar seconde.....yellow......gelijk dus alles maar gedaan, banden, brandstof en weer de baan op. Rondje achterstand maar wel al een stop gemaakt.

Helaas besluit niemand de pits in te gaan behalve degene die de yellow veroorzaakte (die uiteindelijk won!!!). Het bleek de enige gele vlag, verder dus met groene vlag stops de race uitgereden maarja, dat rondje krijg je nooit meer terug. Reed voor mijn laatste stop wel gewoon weer derde en dat was ook realistisch geweest...top 5, nu als 12e van de 14 en vet veel iRating ingeleverd (-78)

Zometeen toch nog maar eentje proberen dan....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind de baan voor de Silverado aardig tricky om hard te gaan. Als je nog een lekkere setup hebt dan hou ik me aanbevolen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Met 8 getelde weken sta ik in Divisie 9 van de Star Mazda tweede op 6 punten van Dean Opperman. Het is "maar" divisie 9 maar voor mezelf vind ik het wel leuk. Nu nog hopen dat ik mijn slechtste resultaat nog met 7 puntjes kan verbeteren om over hem te springen.

Divisie 9 bij de Radicals sta ik overigens ruim aan de leiding ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
Pfff, kwalificeren is echt mijn ding :) Net 19.2 gereden, met een optimal van 18.5 :( Zaten in snelste ronde ook echt paar extreem slechte bochten.

Zo eens zien of de race beter gaat.
Fuelke schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:22:
Met 8 getelde weken sta ik in Divisie 9 van de Star Mazda tweede op 6 punten van Dean Opperman. Het is "maar" divisie 9 maar voor mezelf vind ik het wel leuk. Nu nog hopen dat ik mijn slechtste resultaat nog met 7 puntjes kan verbeteren om over hem te springen.

Divisie 9 bij de Radicals sta ik overigens ruim aan de leiding ;)
Hoe worden die divisies eigenlijk ingedeeld? Ik zit namelijk in divisie 3, en ik heb geen idee hoe ik daar terecht ben gekomen :p

[ Voor 60% gewijzigd door BM op 07-10-2011 16:26 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
edit: dubbelposts hoeven nu ook weer niet.

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 07-10-2011 16:26 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:05

Niellie41

[object Object]

Aan de hand van je iRating aan het einde van het seizoen. Na een seizoen worden de divisies opnieuw ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Hoogie2004 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:14:
Ik vind de baan voor de Silverado aardig tricky om hard te gaan. Als je nog een lekkere setup hebt dan hou ik me aanbevolen !
Ik reed 31.0 in de draft en 31.25 alleen.....wel een redelijke set dus; wanneer ga je Silverado rijden, dan zoek ik je even op....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Talk about bad starts... m'n pc rebootte spontaan op de grid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Grrrr, nu zelf de race verk*t door in T1 te ver naar links te gaan zitten..... bah, wil onderhand wel weer eens een race op een leuke manier eindigen...
Niellie41 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:27:
Aan de hand van je iRating aan het einde van het seizoen. Na een seizoen worden de divisies opnieuw ingedeeld.
Dan worden nieuwe deelnemers bevoordeeld boven bestaande leden? Ik ben dit seizoen ingestapt namelijk

[ Voor 52% gewijzigd door BM op 07-10-2011 16:45 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik lurk al een tijdje mee hier, en heb vandaag ( nu as we speak ) Iracing 3 maanden aangeschaft. Ben alleen vergeten om GOT op te geven....

Ik ben zeer nieuwsgierig wat ik er van vind :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Phydomir schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:39:
[...]

Me. Heb nu een Q tijd van 1:32.889 staan. WR staat 1:30.093 door Atze Kerkhof. De vraag is dus. Gaan we een 29er zien?
Zag al dat jij mee doet. Heb jouw setup van Racedepartment gebruikt. Prima setup, bedankt daarvoor!

30.0 als WR, allemachtig. Bizar snel. Ik ben blij als ik een lage 31'er kan halen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
BM schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:44:
Grrrr, nu zelf de race verk*t door in T1 te ver naar links te gaan zitten..... bah, wil onderhand wel weer eens een race op een leuke manier eindigen...
Jammer, ik zag je ineens verdwijnen vlak achter me. Je zat inderdaad te ver naar links en stuurde te laat in, bandje in het gras en dan is het zwaai zwaai (ik heb er ook ervaring mee :+ ). Ik doe altijd overdreven voorzichtig in T1, gewoon iets eerder remmen, iets minder ver naar buiten toe en goed op tijd insturen. Verlies ik ongeveer een halve seconde mee ten opzichte van m'n Q tijd (Q = 18.2, snelste in race is 18.6 ofzo) maar ik ben er al 2 keer 2e mee geworden, dus ik vind het wel prima zo :)

Mijn race was wel leuk weer, eerste ronde spin in de chicane (iets te hard op koude banden, blokkeerde iets bij het remmen) waardoor ik 3-4 plaatsen terug zakte ofzo. Toen lang opgehouden door 2 mensen voor me die ook vlak bij elkaar zaten, maar wel leuke gevechten mee gehad :) Na 10 rondes ofzo reden ze elkaar eraf en de rest van de race eenzaam en alleen op de 2e plek gereden. Wel nog bijna bovenop een achterligger geknald, op het rechte stuk ging hij niet opzij, daarna het stuk van start/finish ook niet, tot aan de bocht waar hij ineens midden op de race lijn hard in de ankers ging. Dat verwachtte ik echt niet, dacht dat hij binnenkort wel opzij zou gaan maar me nog niet dichtbij genoeg vond zitten, maar toen stond hij ineens zowat stil in plaats van dat hij t1 instuurt, kon hem nog net ontwijken... Daarbij knipperde hij ook nog enorm, blij dat dat goed ging dus.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Requiem19 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Zag al dat jij mee doet. Heb jouw setup van Racedepartment gebruikt. Prima setup, bedankt daarvoor!

30.0 als WR, allemachtig. Bizar snel. Ik ben blij als ik een lage 31'er kan halen dan maar.
Ik deed zojuist in mn eerste testrondjes op Suzuka een 1.47 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Ik reed 31.0 in de draft en 31.25 alleen.....wel een redelijke set dus; wanneer ga je Silverado rijden, dan zoek ik je even op....
31.25 in eerste rondes of constant?

Die v2 racesetup heb ik net een 31.085 in qualificatie mee gedaan maar dat haal je alleen in de eerste ronde daarna zwakt die af naar 31.2 en rondje daarna settled die meestal rond de 31.4. Heb er in de race in draft wel een 30.8 mee kunnen rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
nee, na een paar rondjes zakt het wel af naar 31,5.....maargoed, de race is eigenlijk 80 rondjes cruisen en de laatste 10 kijken of er nog wat te halen valt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:41:
nee, na een paar rondjes zakt het wel af naar 31,5.....maargoed, de race is eigenlijk 80 rondjes cruisen en de laatste 10 kijken of er nog wat te halen valt
Ligt aan het veld. Gister was het niet relaxed cruisen. Werd veel dubbel files gereden in men split. Was minde relaxed rijden zo. Maar ja ging wel allemaal netjes. Wel veel close calls. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Okee....Robert, ik wil jouw setup wel even testen....haha.....30,8 heb ik nog niet gered....LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Eens een paar rondjes op laguna seca geprobeerd met de skip, maar het is te frustrerend hoe lastig die rijdt... Gaat weer een week non-stop skip kosten om hem weer een beetje onder de knie te krijgen ben ik bang :/ Beetje jammer want het is een leuke auto maar ik vind hem echt TE onvoorspelbaar, en als hij gaat is er 0 kans dat je hem nog kan vangen... Gewoon zo frustrerend om zo rustig te rijden en dan nog om de haverklap ineens onderuit te schuiven :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:20:
Eens een paar rondjes op laguna seca geprobeerd met de skip, maar het is te frustrerend hoe lastig die rijdt... Gaat weer een week non-stop skip kosten om hem weer een beetje onder de knie te krijgen ben ik bang :/ Beetje jammer want het is een leuke auto maar ik vind hem echt TE onvoorspelbaar, en als hij gaat is er 0 kans dat je hem nog kan vangen... Gewoon zo frustrerend om zo rustig te rijden en dan nog om de haverklap ineens onderuit te schuiven :-(
Ik vond het ook erg pittig toen ik net in de skip stapte om ongeoefend een race te doen. -0.40 SR :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
NickThissen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:20:
Wat raar, ik vind de skip juist het makkelijkste rijden van alle autos die ik heb, is overigens ook de enigste waar ik soms behoorlijk lang mee kan driften. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Misschien kwestie van setup ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ericjooo schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:07:
Okee....Robert, ik wil jouw setup wel even testen....haha.....30,8 heb ik nog niet gered....LOL
Deze setup gebruik ik. En dan de v2.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1815644.page

Net 3de geworden mee. Lag op pole en na de pitstops lag ik ook op p1. Alleen op laatst doken men tijden een beetje (had alleen buitenbandjes verwisseld bij pit onder geel) waardoor de nr2 snel dichter bij kwam. Hij tikte me aan en daardoor schoof ik ff. Kon hem wel houden maar 2 man doken er dus voorbij. Toen caution en na caution in laatse 4 laps niet meer voorbij gekomen aan P1 en 2.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je kunt in de skip niet zo veel veranderen, en ik heb al verschillende setups geprobeerd maar heb overal hetzelfde gevoel van oncontroleerbaarheid en het niet kunnen vangen van uitglijders. Het wordt wel beter als je veel oefend, maar ik heb de laatste tijd niet meer in de skip gereden en dan gaat het gewoon echt niet. Zelfde verhaal in de MX5 daar kwam ik laatst ook niet mee rond, alleen is die 100x vergeeflijker en spint niet zo gauw.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hmmm blijkbaar gaat het nogal vaak fout bij de start op Spa met de Proto-GT races. Wat een chaos. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

doet me aan de F1 crash van '98 denken :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:00:
[...]

Je kunt in de skip niet zo veel veranderen, en ik heb al verschillende setups geprobeerd maar heb overal hetzelfde gevoel van oncontroleerbaarheid en het niet kunnen vangen van uitglijders. Het wordt wel beter als je veel oefend, maar ik heb de laatste tijd niet meer in de skip gereden en dan gaat het gewoon echt niet. Zelfde verhaal in de MX5 daar kwam ik laatst ook niet mee rond, alleen is die 100x vergeeflijker en spint niet zo gauw.
Op laguna heb je veel hogesnelheid "leun" bochten , daar heb je normaal Camber voor om dat op te vangen , maar aan de achterkant kan je helemaal niks met de camber instellen dus dan is het enige wat je kan doen de rollbar zachter zetten .
Daarmee wordt de zijwaartse kracht op de achterband wat verticaler en hef je het tekort aan bochtengrip wat ineens onstaat "omdat je over je band heen rolt" een beetje op.
De extra zwierigheid die ontstaat kan je compenseren door de banden wat harder te zetten.

(ik gebruik zelf 3 rollbar en -1 springperch op dit circuit , daarmee gaat het nog een beetje)

Maar verwacht zowiezo niet dat je Laguna met deze auto "voor elkaar" kan krijgen , autootje kan het gewoon niet hebben. :)

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 07-10-2011 20:41 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

12 minuten voor de Radical race en 12man ingeschreven ... deze gaat official:)

Nog GoTters ingeschreven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee, kom net uit een SM race. 3e plek deze keer (op een iets hogere SOF geloof ik). Merk echt dat het beter en beter gaat :) Ga ook steeds sneller, maak ook zo nu en dan nog wel kleine foutjes maar niet meer dat ik de baan af vlieg en crash en ik kan ze altijd corrigeren. Ook het close racen met anderen lukt me steeds beter. Ik werd net een beetje geblocked door de P2 in ronde 25 ofzo, het was een verdedigende actie maar ik vond het vrij brutaal. Misschien kon het nog net, maar het scheelde heel weinig, en ik blokkeerde m'n remmen omdat ik m'n rempunt mistte en ging in de chicane zowat rechtdoor (niet heel ver, niemand geraakt en verder niks gebeurd). Ik zal zo even een videotje uploaden, ik wil nu wel weten of dit een legale verdediging was of dat het toch wel een beetje blocken was... :p
Trouwens helemaal op het begin deed hij ook al iets vergelijkbaars, ik zat links van hem voor de chicane en hij forceert me zowat de baan af door gewoon naar links te komen (alsof ik rechts zat). Ik kon niet meer naar rechts, was bang dat ik hem zou aantikken en we beide eraf zouden vliegen, dus ik moest maar op de rem.

Zit op 2400 iRating nu, gaat de goede kant op :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De video:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=B0trn8xwdrY]

Beetje omschrijving is misschien nodig. Ik zat al zo'n 6-7 rondes zo close achter hem, en hij nam elke keer de linkerkant om de chicane te verdedigen. Ik pakte dus steeds rechts in de hoop hem toch een keer aan de buitenkant voorbij te gaan (als hij iets te voorzichtig was ofzo), maar dat lukte niet. Deze keer reed hij precies hetzelfde, leek alsof hij weer links zou gaan nemen, en kwam toen vlak voor me ineens naar rechts. Ik laat meteen gas los en dook maar naar links toe, bang hem aan te tikken vooral in de rem zone, en daardoor kom ik net niet naast hem (maar goed ook, anders lagen we eraf). De bocht was dus niet voor mij nee, ik had hem niet kunnen inhalen op deze manier, maar dat was dus ook niet de bedoeling, als ik niet had gelift en naast hem was gebleven rechts dan had ik pal naast hem gezeten (waarschijnlijk nog niet ingehaald, maar toch).
Het 'ergste' vind ik nog dat hij daarna weer naar links komt en over de helft zit (meer links dan rechts) en me dus weer eigenlijk in een gat dwingt waar ik niet veel kan doen. Als hij nou gewoon rechts blijft kan hij goed de bocht insturen en was hij weer normaal voor gebleven (hij zal vast bang geweest zijn dat ik hem nu links zou pakken, maar zat dus nog niet naast hem doordat ik moest liften). Ook vind ik dat hij vrij strak de bocht aansnijdt, ik denk niet dat hij kon zien hoe ver ik achter/naast hem zat, als ik een halve meter meer naar voor zat had ik hem misschien geraakt (ook als ik niet gelocked had)... Maar goed, vraag is dus eigenlijk, is dit geheel legaal of is het toch een beetje smerig :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk dat de eerste actie opzich wel kan. 1x van je lijn afwijken om te blocken kan ik wel begrijpen, en hij gaat naar de racelijn toen. Daarna duik jij naar links, en komt hij ook een stukje die kant op, om je naar een moeilijker rempunt te dwingen om je apex te halen. Vlak voor de bocht stuurt hij weer naar rechts, zodat hij wel een vrij normaal rempunt heeft. Hij laat ook nog ruimte op de apex, niet veel, maar wel ruimte.
Het lijkt alsof hij met een 3 monitor setup rijdt, waardoor hij jou beter ziet rijden. Je zou voor een actie te plaatsen bij zo iemand een fake manoeuvre naar links kunnen plaatsen, en aangezien je verwacht dat hij blockt, zonder te liften naar rechts gaan. Dan zit jij op de racelijn, en zal hij dus eerder moeten remmen om zn apex te halen. Wat je ook kunt doen is zelfs wat later remmen, en zo je apex wat naar buiten verplaatsen, waardoor je hem kunt "opvangen" in de volgende bocht naar rechts.

Maar al met al vond ik dit nog wel door de beugel kunnen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:46:
Denk dat de eerste actie opzich wel kan. 1x van je lijn afwijken om te blocken kan ik wel begrijpen, en hij gaat naar de racelijn toen. Daarna duik jij naar links, en komt hij ook een stukje die kant op, om je naar een moeilijker rempunt te dwingen om je apex te halen. Vlak voor de bocht stuurt hij weer naar rechts, zodat hij wel een vrij normaal rempunt heeft. Hij laat ook nog ruimte op de apex, niet veel, maar wel ruimte.
Het lijkt alsof hij met een 3 monitor setup rijdt, waardoor hij jou beter ziet rijden. Je zou voor een actie te plaatsen bij zo iemand een fake manoeuvre naar links kunnen plaatsen, en aangezien je verwacht dat hij blockt, zonder te liften naar rechts gaan. Dan zit jij op de racelijn, en zal hij dus eerder moeten remmen om zn apex te halen. Wat je ook kunt doen is zelfs wat later remmen, en zo je apex wat naar buiten verplaatsen, waardoor je hem kunt "opvangen" in de volgende bocht naar rechts.

Maar al met al vond ik dit nog wel door de beugel kunnen.
Ja, het is alleen raar dat hij 6 rondjes daarvoor gewoon links pakte en niet meer naar rechts kwam (waar er wel ruimte voor was geweest), en nu ineens gaat hij wel naar rechts terwijl nu de ruimte toch wel heel krap is. Hij zal inderdaad wel 3 monitoren hebben, dat verklaart wel waarom hij zo makkelijk die bocht nam.

Het was inderdaad net geen blokken, maar het lijkt er (voor mij in ieder geval) op dat hij toch eerst naar links gaat om de binnenkant af te dekken en daarna weer naar rechts gaat om mij aan de buitenkant tegen te houden. Dat zijn twee bewegingen, wat in principe ook niet echt illegaal is ofzo (in de F1 wel trouwens) maar wat soms wel als blokken gezien wordt. Maar in dit geval valt het mee ja.

En rechts inhalen is daar wel lastig, bijna niet te doen tenzij hij te voorzichtig is en me er zo goed als langs laat. Hij heeft daar gewoon de binnenbocht en de bocht naar rechts volgt er zo snel op dat ik daar niet tussen kan prikken, dan gaan we elkaar raken. Het is me wel een keer gelukt (bij iemand anders) maar toen bleef hij na de bocht links ook heel strak links rijden en stak niet meteen over naar rechts waardoor hij me eigenlijk gewoon langs liet, normaal kom ik er daar niet tussen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ken de track natuurlijk ook niet goed, en ga alleen af op wat ik op de video zie. Maar ik denk dat als je rechts zit, je een klap later kunt remmen, waardoor je toch wel een voordeel zou moeten hebben. Nogmaals, dit is niet uit ervaring, maar uit gevoel.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:17:
Ik ken de track natuurlijk ook niet goed, en ga alleen af op wat ik op de video zie. Maar ik denk dat als je rechts zit, je een klap later kunt remmen, waardoor je toch wel een voordeel zou moeten hebben. Nogmaals, dit is niet uit ervaring, maar uit gevoel.
Ik heb altijd al 'problemen' met remmen, ik rem meestal net wat eerder dan de snelle mensen, dus iets later remmen is er vaak niet bij voor mij, dan gebeurt er dus wat je hier ziet (blokkeren of te ver doorschieten). Misschien dat de echt snelle mensen wel kunnen inhalen door laat te remmen in die chicane maar mij lukt het niet :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Nick, daar zou ik nooit willen rijden. Je moet gokken op een betere exit en alleen maar slipstream pakken. Je was nog niet eens een beetje snel genoeg om daar de bocht te kunnen halen, dan moe tje er echt naast zitten :)

Hij rijdt netjes, weet waar jij zit en geeft de plek niet weg. Ik vind zelfs dat het daar gevaarlijk wordt omdat jij blokkeert! Doe je dat niet had je veel meer reserve gehad :)

Zometeen ook eens een race pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
RielN schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:49:
Nick, daar zou ik nooit willen rijden. Je moet gokken op een betere exit en alleen maar slipstream pakken. Je was nog niet eens een beetje snel genoeg om daar de bocht te kunnen halen, dan moe tje er echt naast zitten :)

Hij rijdt netjes, weet waar jij zit en geeft de plek niet weg. Ik vind zelfs dat het daar gevaarlijk wordt omdat jij blokkeert! Doe je dat niet had je veel meer reserve gehad :)
Snap niet precies wat je bedoelt. Ik wilde ook niet naast hem gaan zitten, ik wilde gewoon rechts blijven, vooral omdat ik dacht dat hij links ging verdedigen. Ik was inderdaad niet snel genoeg om in te halen, maar ik wil natuurlijk niet te ver achter blijven na de bocht, dus als hij de binnenkant pakt neem ik gewoon de normale racelijn aan de buitenkant om meteen weer aan te sluiten. Maar toen kwam hij ineens vlak voor me naar rechts, toen ging ik naar links om niet tegen hem op te knallen bij het remmen. Doordat dit heel laat gebeurde was ik m'n rempunt een beetje kwijt en trapte ik iets te hard op de rem (weet niet of ik ook te laat was, denk dat het meevalt).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41
Dat blocken valt wel mee. Vergeet niet dat de baan daar ook een lichte knik naar rechts heeft dus het lijkt wat erger dan het daadwerkelijk is volgens mij.
Ten tweede is er aan de rechterkant naast gaan zitten zo op het laatste moment compleet nutteloos.
Je gaat er never nooit niet langs komen op die manier.

Volgens mij moet je altijd voor de linkerkant gaan om hem daar te passeren.
Als je er goed naast komt heb je een kans om hem uit te remmen al blijft het natuurlijk erg lastig zo downhill en het is dan ook nog redelijk tricky om je rempunt te bepalen.

Het ligt ook een beetje aan het snelheidsverschil in de tow hoe goed je er naast kunt komen.
Als dat snelheidsverschil wat klein is of je pas laat echt in de tow komt (en hem succesvol uitremmen dus lastig zal worden) kan je hem proberen te dwingen om de binnenkant te gaan verdedigen.
Dus dus duik wat eerder naar links om hem zo mee te trekken naar de binnenkant.

Blijf daar dan zo lang mogelijk rijden achter hem (desnoods lift je wat als je te dichtbij komt) en probeer zo laat mogelijk zelf weer terug naar de racelijn te gaan zodat je op het normale rempunt de bocht kunt ingaan.
De ander krijgt op die manier nooit een goede entry en krijgt dus ook een beroerde exit uit die rechter knik.

Jij rijdt die bocht dan wel op optimale snelheid en kunt hem dan bij de exit pakken omdat je snelheid gewoon hoger ligt.
Kijk wel uit dat je niet te kort op hem zit, want dan zul je middenin de bocht moeten remmen om hem niet te raken en is de mogelijkheid ook weg.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nja, iedereen zegt dus eigenlijk dat ik rechts had moeten blijven. Maar dat was ook de bedoeling :p Hij kwam alleen zo laat vlak voor me naar rechts dat ik toch maar naar links ging. Niet om hem in te halen of uit te remmen, maar gewoon zodat ik niet op 5 cm van hem af zit in de rem zone, dat gaat nooit goed. Ik had misschien wat langer achter hem blijven hangen en later naar rechts gaan, maar ik ging alvast naar rechts omdat ik dacht dat hij toch wel links ging verdedigen (zoals de vorige 6-7 keer) en dat ik niet genoeg snelheid had om hem in te halen aan de linkerkant. Ik gaf hem de bocht eigenlijk zodat ik met meer snelheid eruit zou komen, precies wat jullie zeggen, maar hij deed dus ineens iets anders wat nogal vreemd overkwam en vanuit mijn oogpunt wat op blocken leek (was het uiteindelijk inderdaad niet).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Geen slecht rondje racen. Jammer van die miserabele starts, haha iedereen wil maar die plekken hebben. Dus een hoop geduw en trek, kom er zonder kleerscheuren uit (vanaf P2) maar wel naar P8 gevallen.

Zit daarna behoorlijk vast en moet flink drukken om door te kunnen rijden, maar in rondje 21 ofzo eindelijk vrij baan voor de jacht op P1 en P2. Die waren nog 12 seconden voor....

Gat dicht kunnen rijden tot 6 seconden op P1, daarna maakt P2 fout, maar hij komt net te snel weer op de baan, ik moe top de rem en maak weer fout, dus finish toch als 3e.

Niet gek, mijn tijd was wel beetje sneller dan de rest :p

http://members.iracing.co...onid=4256288&custid=26526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BM schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:44:

[...]

Dan worden nieuwe deelnemers bevoordeeld boven bestaande leden? Ik ben dit seizoen ingestapt namelijk
Ja volgens mij wel, want als je veel wint in de rookie serie dan krijgt je inderdaad iRating bij. Maar je daalt dan wel snel weer omdat je dan in te hoge splits komt. Zo kom je dan uiteindelijk ook op jou echte niveau.
In ieder geval zo is dat ongeveer. Hoe dat precies gaat weet ik ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

yoehoe...
net mijn 1e race met 0 inc gewonnen. Okaya short, quali was iets van 1:02.5 ofzo, maar kwam daarmee wel op pole. Van pole gestart, na 3 rondes had ik een voorsprong van meer dan 6 seconden, en die heb ik rustig geconsolideerd gedurende de hele race. Geen gekke dingen gedaan, gewoon lekker rustig 25 rondjes gedraaid. 3 achterliggers die ik ingehaald heb gingen allemaal vrij netjes aan de kant, dus was allemaal geen issue. Het enige wat ik jammer vind is dat mn rating maar met 0.27 omhoog gaat, terwijl ik in de vorige sessie waar ik 3e werd met een paar inc's ik toch nog iets van 0.22 kreeg. Zal wel aan de SOF van 1228 gelegen hebben.

http://members.iracing.co...onid=4257001&custid=77818

<edit>
Meteen erachteraan een 2e race willen doen. Met mijn quali tijd stond ik nu 3e. Echter bij het opstellen op de grid ging mn videokaart vreemd doen. Eerst artifacts, daarna zwart beeld op iracing. Mn 2e monitor bleef wel gewoon werken. Nadat de race gestart was, kreeg ik ineens weer beeld. Vanuit de pits gestart, en 2 rondjes gereden. Alleen was mijn framerate ongeveer 13fps ipv de 100fps die ik normaal haal. Ben terug gereden naar de pits, en nog wat dingetjes geprobeerd, maar het bleef bagger. Uiteindelijk maar gedisconnect, en laterna bleek dat ik toch nog een +0.04 SR had gekregen :)
Hoop alleen dat mn videokaart nu niet naar zn gootje is. Ik zag nl. toen ik iRacing en alles gesloten had, dat mn temp monitor een max GPU temp van 114 graden C gehad had. Deze gaat normaal niet hoger dan 85, dus ik vraag me af wat er gebeurd is. Het is een nvidia 8800gtx, en al een jaar of 3-4 oud, dus het kan opzich wel dat hij er langzaam mee ophoudt. Misschien toch maar eens gaan sparen voor een gforce 560ti, die zijn er nu voor rond de 200,- dus dat valt nog redelijk mee...

[ Voor 42% gewijzigd door derx666 op 08-10-2011 05:14 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

iSpeed er maar eens bijgepakt, en daarmee zie je idd wel leuk waar je verliest enzo.

Zit in de Qualifying maar paar duizendste achter martijn :+ Dat was dus mijn quali tegen zijn hotlap
Overigens zie ik dus dat mijn throttle af en toe een signal drop heeft bij volgas... Das niet zo mooi, dan geeft ie even een fractie geen gas :( Dus vandaag maar even de contactspray erbijhalen van me pa, misschien dat dat helpt (hielp ook toen mijn rempedaal brak was)
En dat was bij het schakelen. Wat ben ik toch wakker vanmorgen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-10-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Misschien dat de memory chips van de kaart aan het stukgaan zijn, heb het een 10-talmaanden geleden ook gehad, zie ook ASUS 8800 GTS stuk of toch driver issue?

Niet dat ik je nu meteen in paniek wil laten schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik was even aan het experimenteren met Fraps om een filmpje in 5760x1080 op te nemen en op YouTube te plaatsen.
En het ging ook nog met een redelijk resultaat. (Het beeld word wel wat klein)
(De bezel correctie tussen scherm 2 en 3 is nog niet helemaal optimaal)

Het is een NASCAR race in de Carburetor Cup op Talladega.
In lap 6 ging het niet helemaal goed. Een grote crash , het halve veld uit de race.
Het was in de fun serie dus geen impact op SR of irating.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik vond nog een gaaf filmpje op YouTube.
Star Mazda op Zandvoort in 5760x1080 en een italiaan als commentator . :)
Ik versta er niets van maar het klink goed. _O-
Misschien kunnen we zelf ook eens zo iets maken van een race-je op de dinsdag of zo.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
derx666 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 03:41:

<edit>
Meteen erachteraan een 2e race willen doen. Met mijn quali tijd stond ik nu 3e. Echter bij het opstellen op de grid ging mn videokaart vreemd doen. Eerst artifacts, daarna zwart beeld op iracing. Mn 2e monitor bleef wel gewoon werken. Nadat de race gestart was, kreeg ik ineens weer beeld. Vanuit de pits gestart, en 2 rondjes gereden. Alleen was mijn framerate ongeveer 13fps ipv de 100fps die ik normaal haal. Ben terug gereden naar de pits, en nog wat dingetjes geprobeerd, maar het bleef bagger. Uiteindelijk maar gedisconnect, en laterna bleek dat ik toch nog een +0.04 SR had gekregen :)
Hoop alleen dat mn videokaart nu niet naar zn gootje is. Ik zag nl. toen ik iRacing en alles gesloten had, dat mn temp monitor een max GPU temp van 114 graden C gehad had. Deze gaat normaal niet hoger dan 85, dus ik vraag me af wat er gebeurd is. Het is een nvidia 8800gtx, en al een jaar of 3-4 oud, dus het kan opzich wel dat hij er langzaam mee ophoudt. Misschien toch maar eens gaan sparen voor een gforce 560ti, die zijn er nu voor rond de 200,- dus dat valt nog redelijk mee...
Hm ik had gister dus spontane reboot op de grid.. wellicht door overhitting videokaart, weet niet zeker.
Zou het ms kunnen komen door de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zou het heel raar vinden als het door de upgrade kwam. Een vga kaart kan niet harder dan 100% werken, en gaat door een update niet ineens harder lopen, en dus ook niet warmer worden. Stof in de ventilator lijkt me sterk, omdat ik die nog geen maand geleden helemaal schoon gemaakt heb. Ik heb zelf ook altijd hard CPUID HWmonitor op de achtergrond draaien, en die heb ik in al die tijd nog niet boven de 85 graden gezien, tot vannacht. Memory issues denk ik zelf niet, want dan zou de GPU niet zo achterlijk warm worden. Dit is echt een gpu issue, maar weet nog niet zeker of het eenmalig was of dat het stuk is. Ik ga straks denk ik nog ff proberen, maar als ie dan weer de soep in gaat dan komt er een 560ti in te zitten.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Na een goede 5e plaats in de GT&Proto serie, heb ik nu een goede 3e plaats gehaald in een split met hogere SOF.
http://members.iracing.co...onid=4259439&custid=64876

0 incindent's gehad, doordat ik geduld had met het inhalen van de GT's. De hele race lag ik op een 4e plaats. Opeens reed de nummer 3 heel langzaam en hij liet me er gelukkig ook gewoon voorbij. De 3e plaats was daarna nooit in gevaar geweest en de race heb ik rustig kunnen uitrijden.

LOL, ik was de enige in mijn split zonder een incident. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 08-10-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Net even weer met de Skip gereden op Laguna Seca. Als je dat even niet gedaan hebt lig je er elke 4 bochten naast ofzo :'(

Na een uurtje kon ik weer redelijk rond, maar ik snap niet hoe sommigen hier van de ene auto in de andere hoppen, ik moet echt overschakelen qua rempunten/gewichtverdeling/handling, dat kan ik niet in een paar minuten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Niellie41 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:18:
Na een goede 5e plaats in de GT&Proto serie, heb ik nu een goede 3e plaats gehaald in een split met hogere SOF.
http://members.iracing.co...onid=4259439&custid=64876

0 incindent's gehad, doordat ik geduld had met het inhalen van de GT's. De hele race lag ik op een 4e plaats. Opeens reed de nummer 3 heel langzaam en hij liet me er gelukkig ook gewoon voorbij. De 3e plaats was daarna nooit in gevaar geweest en de race heb ik rustig kunnen uitrijden.

LOL, ik was de enige in mijn split zonder een incident. :*)
Ja netjes hoor, zat in dezelfde sessie.
Maar kom duidelijk nog wat uurtjes te kort in de HPD, veel foutjes, en uiteindelijk ook door eigen schuld de auto gesloopt (to much damage... blah blah)

Sessie om 1600 ging al niet veel beter, ronde 3 of zo, ff te vroeg op het gas, en spin zo de muur in.
Auto was nog te fixen, maar na 1 minuut repairs, miste hij denk ik 100pk, en ging de bocht niet meer om.
Paul was al net zo bezig, volgens mij een record 360's aan het zetten of zo :)

Morgen nog maar is proberen

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

hmmm zoe te zien doet mn vga kaart het nog. Net ff een practice gedraaid, en loopt allemaal prima. Temperatuur blijft ook netjes op 84 graden hangen. Dat scheelt weer :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04

backupdevice

No Risk , Full Push

Nou, net voor het eerst wat test rondjes op Limerock gereden met een MX Roadster. Leuke baan, ik rem alleen op een of andere manier te hard. Lock steeds mijn wielen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
pff Skip op Laguna Seca... ik ben al blij als ik heel de pit uit kom.

Is die Mustang Challenge Series wat trouwens?

[ Voor 26% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-10-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
backupdevice schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:57:
Nou, net voor het eerst wat test rondjes op Limerock gereden met een MX Roadster. Leuke baan, ik rem alleen op een of andere manier te hard. Lock steeds mijn wielen.
Brake force curve slider in het options scherm aanpassen. 0 voor loadcell rem, hoger voor een normale rem met potmeter, naar eigen smaak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Daarstraks even snel de Skip op Laguna Seca geprobeerd, maar in mijn herinnering reed de Skip makkelijker :+
1 rondje zonder spinnen: 1.44, maar auto wil elke bochten andersom gaan staan :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
ramsho schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:05:
[...]
Ja netjes hoor, zat in dezelfde sessie.
Maar kom duidelijk nog wat uurtjes te kort in de HPD, veel foutjes, en uiteindelijk ook door eigen schuld de auto gesloopt (to much damage... blah blah)

Sessie om 1600 ging al niet veel beter, ronde 3 of zo, ff te vroeg op het gas, en spin zo de muur in.
Auto was nog te fixen, maar na 1 minuut repairs, miste hij denk ik 100pk, en ging de bocht niet meer om.
Paul was al net zo bezig, volgens mij een record 360's aan het zetten of zo :)

Morgen nog maar is proberen
Ja wat ook niet meehielp is dat ik nog geen racesetup had en toen ik dus de auto met 60kg peut volgooide was de setup invalid :P
Wat op zo'n gridding moment niet meehelpt is het feit dat ik de spring perch offset schijnbaar lager moest zetten ipv hoger om meer rijhoogte te creeren.
Dus snel andere setup geladen, die van MartijnA3 van maandag en toen kreeg ik dus pas door dat ik de verkeerde kant op werkte.
Uiteindelijk had ik nog net 10 seconden over ofzo :P

Maar behalve maandag een paar rondjes en een Q had ik ook nog niet gereden dus het ging niet helemaal soepeltjes.
Ik ben te vaak gespind inderdaad en zat ook nog te klooien tijdens m'n pitstop met banden en fuel waardoor dat ook weer extra lang duurde.
Desondanks nog wel gefinished maar ik had gewoon top 3 moeten kunnen rijden daar.

Om 18.00 de herkansing gepakt die wel beter ging en ik netjes op een 2e plek lag niet al te ver achter de leider.
Alleen spinde ik bij het aanremmen voor la source, waardoor ik zachtjes de banden raakte en ook weer moest pitten. Meteen maar daar halverwege de pits in gedoken, maar het was toen ook einde verhaal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Weer eens een comfortabele p3 weggegooid 2 ronden voor het eind in een sof van bijna 2500. Ipv 134 punten, nu 82. Dumbass.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BM schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:05:
Daarstraks even snel de Skip op Laguna Seca geprobeerd, maar in mijn herinnering reed de Skip makkelijker :+
1 rondje zonder spinnen: 1.44, maar auto wil elke bochten andersom gaan staan :p
Laguna Seca met de Skip op OTM was al ... pittig. Laguna Seca met de Skip op NTM is helemaal een draak, zeker als je OTM bochtensnelheid nog in je geheugen hebt zitten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:16:
Weer eens een comfortabele p3 weggegooid 2 ronden voor het eind in een sof van bijna 2500. Ipv 134 punten, nu 82. Dumbass.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Ik heb nog even zitten kijken maar toen lag je heel royaal 3e inderdaad en ben ik maar gestopt omdat het nogal saai was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ondanks dat ik in practice nog geen 3 ronden zonder spin kon rijden net toch een Skip race gedaan op Laguna Seca. Doel was gewoon steady rijden en hopelijk profiteren van crashes van anderen. Ging redelijk goed, 5x gespind in totaal, helaas 1x schoot ik door tegen de rail en moest ik de pit in. Anders had ik nog op een aardige positie kunnen eindigen ook. Nu op 2 na laatste.

Wel -0.05 Safety Rating helaas, maar ik vreesde vooraf voor 0.20 dus viel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Oh crap, heb met nog 50 sec te gaan withdraw gedaan omdat de SM race niet 3x splitte.
Alleen kreeg ik zo'n forfeit knop geloof ik, zou dat betekenen dat ik nu wel mee doe zonder dat ik uberhaupt kan .... :|

Hmm ik sta niet bij de registered drivers, hopelijk is dat ook echt zo :P

[ Voor 15% gewijzigd door Red Baron op 08-10-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:25:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Ik heb nog even zitten kijken maar toen lag je heel royaal 3e inderdaad en ben ik maar gestopt omdat het nogal saai was :)
Gedachten die afdwalen. "lekker, zo'n 3e plek, volgens mij wel hoge sof, wat zullen we morgen eten... straks ff lekker poepen, oooohh crap rempunt gemist!"

Zoiets.

Weet wel hoe het komt, ik slaap wat minder door mn jongste dochter en dan ook onregelmatige diensten draaien (vanochten om 5:20 opgestaan en dan krijg je dit.
Wel freaking frustrerend,

Goede nieuws is dat er niets mis lijkt met mn rempedaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:31:
Oh crap, heb met nog 50 sec te gaan withdraw gedaan omdat de SM race niet 3x splitte.
Alleen kreeg ik zo'n forfeit knop geloof ik, zou dat betekenen dat ik nu wel mee doe zonder dat ik uberhaupt kan .... :|

Hmm ik sta niet bij de registered drivers, hopelijk is dat ook echt zo :P
Bij mij stond je niet als registered in de friends list iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hertog_Martin schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:26:
Ondanks dat ik in practice nog geen 3 ronden zonder spin kon rijden net toch een Skip race gedaan op Laguna Seca. Doel was gewoon steady rijden en hopelijk profiteren van crashes van anderen. Ging redelijk goed, 5x gespind in totaal, helaas 1x schoot ik door tegen de rail en moest ik de pit in. Anders had ik nog op een aardige positie kunnen eindigen ook. Nu op 2 na laatste.

Wel -0.05 Safety Rating helaas, maar ik vreesde vooraf voor 0.20 dus viel mee.
Skip kost echt wat tijd om onder de knie te hebben en dan heb je ook nog een van de moeilijker banen met de Skip. Maar zou gewoon ff wat uurtjes in practise door brengen. hier iig mijn setup welke ik gebruik. De Arb staat op 6 die zou je eventueel kunnen verlagen word die wat veiliger van.

http://www.mediafire.com/?kqeqvcceb8pmqoi

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
MartijnA3 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:56:
[...]

Brake force curve slider in het options scherm aanpassen. 0 voor loadcell rem, hoger voor een normale rem met potmeter, naar eigen smaak.
Dàt, en als je te snel de rempedaal induwt, blokkeren de wielen ook sneller (geen tijd om zwaartepunt naar de voorkant te verplaatsen. Zwaartepunt naar voren = meer gewicht op de voorste wielen = minder snel blokkeren)... of, zo is dat toch in mijn real-life experience.

[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 08-10-2011 23:24 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
DutchDevil79 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

Skip kost echt wat tijd om onder de knie te hebben en dan heb je ook nog een van de moeilijker banen met de Skip. Maar zou gewoon ff wat uurtjes in practise door brengen. hier iig mijn setup welke ik gebruik. De Arb staat op 6 die zou je eventueel kunnen verlagen word die wat veiliger van.

http://www.mediafire.com/?kqeqvcceb8pmqoi
Thanks, zal morgen eens proberen. Was zelf al wel wat aan het setuppen geweest maar ken de wagen nog niet goed genoeg om correct voor een baan in te stellen denk ik.

Heb net nog een race gedaan op Seca in de Skip. Eerste 10 rondjes zonder enige spin of offtrack :o Lag daarmee ook lang 3e. En toen 2 rondjes ineens 3 spins en uiteindelijk toch nog 8 INC, -0.04 aan de broek. Wel 6de geworden van de 12 (wel SOF van slechts 1382) en een PB gereden (1.45.2 :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
He he.....het kost wat SR en iRating maar eindelijk heb ik Charlotte in de Silverado onder de knie.....haha

Vanavond twee races gereden en de laatste bijna gewonnen, wel de snelste ronde maar net toen ik de kop wilde pakken kwam de laatste caution en kon het niet meer. Je moet gewoon lekker beslist zijn anders wordt je helemaal ingepakt op Charlotte :-)

http://members.iracing.co...onid=4262041&custid=65900

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zou tijd worden Erik. ;)

Zelf had ik Charlotte redelijk snel door. Alleen wil ik nog wel is men bandjes overhitten waardoor men tijden op een lange run enorm droppen. :| Mooi ook dat de COT ook op Charlotte rijdt. Scheelt wat tijd omdat je de baan wel kent. En de COT is niet heel veel sneller dan de Truck. Vandaag dan ook 2 leuke racejes mee gehad. Een 4de plek in de eerste race en 11de in de 2de. 2de race had ik men auto alleen beschadigd door de muur te schrapen en later ook nog vanwege een crash voor men neus die ik niet kon ontwijken. Wel allemaal lichte schade die in 14 sec gemaakt was maar auto was toch meer onderstuurd dan normaal waardoor men tijden minder waren. Maar door in de lead lap te blijven toch nog 11de van de 25 en toch een beetje Irating erbij. Sta nu dicht tegen de 2000 aan. Morgen maar is kijken of we er over heen kunnen gaan.

Ook trouwens nog een Mustang raceje mee gepakt op Suzuka. Had maar half uurtje geoefend en een kwalificatie gedaan maar had tot men eigen verbazing de pole. Race daarna ook vrij makkelijk van pole kunnen winnen. Werd makkelijker doordat de nr 2 + 3 met elkaar in gevecht waren waardoor ik een gaatje kon maken.

Owh en heb net ff gekeken bij het truck kampioenschap. En ik sta nr 1 van de beneluxers. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 09-10-2011 02:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Joep, nog voor in de TS: ik denk dat ze bij iRacing een paar maand geleden een contract hebben getekend om ook Interlagos in Brazilië te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ze zijn zelfs onderweg geweest naar Brazilië om hem te scannen echter kwam de scan apparatuur niet door de douane. Geen idee wanneer ze een nieuwe poging gaan wagen.

Heb gisteren de nog de grand prix van Suzuka gereden en ben 3e geworden in de 2e split waarbij ik bijna de hele race in gevecht was met twee andere. Door mijn strategie bij de laatste stop een 5 seconde voorsprong opgebouwd waardoor ik nog enig sinds relaxt de laatste 12 rondjes kon doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Phydomir schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 09:56:
Ze zijn zelfs onderweg geweest naar Brazilië om hem te scannen echter kwam de scan apparatuur niet door de douane. Geen idee wanneer ze een nieuwe poging gaan wagen.

Heb gisteren de nog de grand prix van Suzuka gereden en ben 3e geworden in de 2e split waarbij ik bijna de hele race in gevecht was met twee andere. Door mijn strategie bij de laatste stop een 5 seconde voorsprong opgebouwd waardoor ik nog enig sinds relaxt de laatste 12 rondjes kon doen.
Knap Dennis, hoeveel was de totale opkomst?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

RuudjeM schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:49:
[...]

Las op forum dat er 200 man waren ingeschreven.

Maar netjes hoor Dennis. *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Nu online

DutchDevil79

I race, therfore I am

Trowuens komende week rijd de Mustang series op Sebring Night. Tijd om weer is met koplampjes aan te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Phydomir schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 09:56:

Netjes , dacht zelf ook nog misschien mee te doen maar kan de auto (vanwege schakelproblemen) niet goed genoeg onder controle houden .
Ik zie dat je maar 2 Inc hebt , erg knap !

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

%$#%#$%#$@

Ik kap echt met de Skip op Laguna. Elke keer als ik begin te pushen sta ik achterstevoren, maakt niet uit welke setup. Totaal onvoorspelbaar. Zit ook 1.4 van m'n opt af, dat zegt al genoeg. Kan bijna geen cleane ronde rijden en zeker geen snelle cleane ronde. Of ik ga achterstevoren bij T1, of bij de corkscrew of bij de bocht meteen na de corkscrew of bij de laatste bocht voor start/finish. Weg ermee, misschien volgende week, ga nu weer in de SM rijden.

EDIT: weet ook wel waar het aan ligt! De FFB met Fanatec en de NTM is echt bar slecht! Net even een paar rondjes in de SM gereden op LS, en je voelt precies wanneer je grip verliest of gaat verliezen, FFB is oneindig veel beter. Dat NTM issue ivm. de Fanatec sturen komt me nu wel echt de strot uit, je moet gewoon gokken hoe hard je kunt, dat kun je niet merken aan het stuur.

[ Voor 28% gewijzigd door Arfman op 09-10-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

RuudjeM schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:49:
[...]

Over de 200 in iedere geval. Iedere split had zo'n 24 rijders.
Arfman schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:43:
EDIT: weet ook wel waar het aan ligt! De FFB met Fanatec en de NTM is echt bar slecht! Net even een paar rondjes in de SM gereden op LS, en je voelt precies wanneer je grip verliest of gaat verliezen, FFB is oneindig veel beter. Dat NTM issue ivm. de Fanatec sturen komt me nu wel echt de strot uit, je moet gewoon gokken hoe hard je kunt, dat kun je niet merken aan het stuur.
Dit ligt niet aan Fanatec maar aan jouw rij stijl. Ik rij voornamelijk NTM auto's en voel precies wanneer mijn auto gaat en kan dat ook prima opvangen. Echter, je hebt gewoon veel minder slip angle voordat je gaat. Bij het OTM kan je gooien en smijten en je gaat haast nooit rond. Met het NTM moet je veel rustiger zijn maar ook dan blijf je voelen wanneer je gaat.

Je met wel even spelen met de sliders in iRacing om het OTM gevoel terug te krijgen. Mijn damping staat zo rond de 15-20 en FFB is afhankelijk van de auto. In de Williams en HPD staat deze vrij hoog maar in de Ford weer wat lager omdat ik anders na een uur echt kapot ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Net m'n 3e LMP race gedaan op spa en deze keer ging het wel goed :)
Mooie race waar ik na een beroerde start na een tijdje 3e lag op zo'n 5 seconden achter de leider.
Bij de pitstops ging de nr 2 bij la source de pits in wat hem dus de aansluiting deed verliezen vanwege de penalty.

Toen de nummer 1 de pits in ging lag ik zo'n 7 seconden achter hem en ik had nog net genoeg over om een rondje langer door te rijden.
Dat was een redelijk prima rondje dus ik hoopte het gat wat kleiner te krijgen, maar toen ik 38kg erbij had en ook van 4 nieuwe banden voorzien was lag ik bij het uitkomen van de pits ineens een seconde of 8 voor 8)

Dat maakt het wel leuk en ook spannend omdat ik met #4 rondreed en hij de #1 was :*)
Met nog 11 ronden te gaan was het nog wel een eindje naar de finish, maar het gat bleef wel ongeveer gelijk.
Op het laatst werd het gat nog wel iets kleiner, maar heb uiteindelijk de winst gepakt met een voorsprong van 6 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
nice, gefeliciteerd. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net besloten om me in te schrijven op de 14:30 met de SM op Road Atlanta. Moet toch ooit uit die Skip zien te komen en ik heb een stabiele setup, ga voorzichtig doen en kijken waar het schip strandt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ik had onder de knie misschien even tussen aanhalingstekens moeten zetten; zelf had ik geen problemen met Charlotte, meer met het Red Bull-gedrag van de andere deelnemers. De eerste 20 ronden vochten en crashten ze alsof het de laatste ronde was. Gisteravond mij na zo'n stelletje stuiteraars maar terug laten vallen en toen een betoog van een minuut begonnen dat het misschien slim is om de LAATSTE 20 ronden te gaan vechten ipv de eerste 20.....dit gaf een partij rust aangezien iedereen wel begreep wat ik bedoelde. Resultaat was gelijk een top 5 voor mij en weinig cautions.

De tweede race heb ik het voor de race vast geroepen maar toen ik top 5 reed heb ik ze lekker laten crashen....zoek het uit. Overigens nog wel een incidentje gehad met een Spaanse juf die niet verder dan haar motorkap keek. Ik moest inhouden voor twee elkaar rakende en dus langzamere trucks maar mevrouw dacht dat ineens iedereen zooo langzaam was dat ze er three wide nog even tussendoor kon. Ik vloog wel de baan af maar geen schade, tante werd later aangetikt en had toen ineens het hoogste woord over veilig rijd....kansloos!! Maargoed, het spannende einde maakte veel goed....LOL
DutchDevil79 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 02:37:
Owh en heb net ff gekeken bij het truck kampioenschap. En ik sta nr 1 van de beneluxers. _/-\o_
Netjes....ik zal het volgend seizoen toch maar eens wat serieuzer aanpakken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:31:
Net m'n 3e LMP race gedaan op spa en deze keer ging het wel goed :)
Mooie race waar ik na een beroerde start na een tijdje 3e lag op zo'n 5 seconden achter de leider.
Bij de pitstops ging de nr 2 bij la source de pits in wat hem dus de aansluiting deed verliezen vanwege de penalty.

Toen de nummer 1 de pits in ging lag ik zo'n 7 seconden achter hem en ik had nog net genoeg over om een rondje langer door te rijden.
Dat was een redelijk prima rondje dus ik hoopte het gat wat kleiner te krijgen, maar toen ik 38kg erbij had en ook van 4 nieuwe banden voorzien was lag ik bij het uitkomen van de pits ineens een seconde of 8 voor 8)

Dat maakt het wel leuk en ook spannend omdat ik met #4 rondreed en hij de #1 was :*)
Met nog 11 ronden te gaan was het nog wel een eindje naar de finish, maar het gat bleef wel ongeveer gelijk.
Op het laatst werd het gat nog wel iets kleiner, maar heb uiteindelijk de winst gepakt met een voorsprong van 6 seconden :)
Je hoeft helemaal geen nieuwe banden te pakken. Bij mijn pitstop heb ik 98 procent over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Klopt, maar omdat het tanken toch langer duurt bij zo'n 1 uurs race maakt dat ook verder weinig uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, die race ging ... redelijk.

Start was hectisch, had geen beste start en als het aan de andere 2 had gelegen naast me waren we 3 wide T1 ingegaan. Aangezien we de SM reden op een road course en niet de trucks op Talladega leek me dat niet zo'n strak plan, dus veel ruimte gegeven en op pad gegaan.

Eerste ronden gingen lekker. Paar crashes voor en achter me, maar kon ze zonder veel problemen ontwijken. Ronde 4 m'n beste tijd neergezet, 01:20.781. Niet echt snel maar er zat een stijgende lijn in. Daarna een beetje in verkeer terechtgekomen en lekekr geraced, alhoewel ik met samengeknepen billen zat want weinig ervaring in de SM.

Ronde 8 ging het dan ook mis, sneed T1 verkeerd aan, kwam op het gras en omdat het daar zo hobbelig is de muur in. Paar minuten tow en repair en besloten om de race uit te rijden voor de ervaring. Auto voelde echter niet meer lekker aan, erg inconsistent en voelde extreem tricky in T2/T3/T4.

Uiteindelijk ging het in ronde 22 bij het opkomen van start/finish nog een keer mis, achterkant zette een stap opzij (waarom weet ik niet), ik corrigeerde maar vloog alsnog meteen linksaf de muur in. Weer een repair en toen maar heel voorzichtig uitgereden. Volgens mij geen SR verloren (er staat -.-- achter?) en 5 iRating.

Erg leuke ervaring, gave auto's om mee te rijden en wat ik in deze race meekreeg ook erg clean en fair. Paar keer een blauwe vlag gehad, aangegeven dat ze konden inhalen en dat werd ook erg gewaardeerd. Ga zeker vaker rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
En met Atlanta heb je allesbehalve het makkelijkste baantje!

Leuk, ik ga er straks nog een paar rondjes doen, doe 1:18.1 in de races dus nog effe gas geven :)
Het is wel een van de LEUKSTE tracks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Iemand in de SM van 16:30?

Ik twijfel of een High-downforce setup werkt hier op Atlanta. Gister een gast die net sneller was als mij in de race, voornamelijk in sector 1... Misschien straks even proberen

#edit:
Downforce setup - geprobeerd met vleugels op 17 en 21. Ben er in tien min tot op 2 tienden van mijn PB gekomen, het voelt iig stuk stabieler.

[ Voor 109% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-10-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik denk dat je met high downforce een behoorlijk probleem hebt richting T10 als je een paar lui niet al te ver achter je hebt zitten.
Ook al zou het theoretisch sneller zijn dan nog wordt het een lastig verhaal als je niet al vooraan staat en weg kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:33:
Ik denk dat je met high downforce een behoorlijk probleem hebt richting T10 als je een paar lui niet al te ver achter je hebt zitten.
Ook al zou het theoretisch sneller zijn dan nog wordt het een lastig verhaal als je niet al vooraan staat en weg kunt rijden.
Net met de 17 en 21 setup een race gedaan, en dat gaat in principe prima.
De auto voelt lekker aan. Reed zowat de hele race 1:19-1:20 laag (voor mij snel) en dat met een kromme auto.
Video incident volgt zometeen.

Jammer van het incident, had easy top 5 kunnen eindigen. Wat er gebeurde, de gast voor me remt extreem vroeg, en stuurt veel te laat in. Ik zat er behoorlijk ver achter, en wil mijn normale lijn door de bocht nemen (opkomen rechte stuk), vervolgens snijd die gast vol naar binnen :( (ben benieuwd wat jullie vinden, was dit mijn schuld?) Ik denk zelf race-incident, omdat ik er zo ver achter zat, dat ik hem nooit in die bocht kon verwachten.

Video:

Stemmen maar:
Poll: Was het mijn schuld:
Ja, veel te enthousiast
Nee, zijn schuld
Race-incident, gewoon jammer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=375540&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 48% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-10-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik neig richting een race incident, maar ik vond het van jou ook wel erg optimistisch om te denken dat je daar op die snelheid nog wel eventjes binnendoor kon steken. (zat te spectaten / ghostlappen in het begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:26:
Ik neig richting een race incident, maar ik vond het van jou ook wel erg optimistisch om te denken dat je daar op die snelheid nog wel eventjes binnendoor kon steken. (zat te spectaten / ghostlappen in het begin)
Nja, ik zag het aankomen omdat hij zoooooo vroeg remde, maar als ik nog harder remde, spin ik tegen hem aan, dus kon eigenlijk niks als binnendoor en hopen maar dat ie mij gezien had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

pfff nog helemaal niks gereden vandaag. Vrijdag is mn verstandskies rechtonder eruit gehaald. En tot gisteravond ging het vrij goed. Toen ging tijdens het eten het gaasje uit het gat, en sinds die tijd barst ik van de pijn. Morgen maar eens kijken hoe het gaat, anders maar ff terug naar het ziekenhuis.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat had je wel moeten proberen denk ik (zonder te spinnen, wat dus moeilijker is)
Omdat hij daar ook spint trapt hij ook op de rem en stuurt meer, dus het is wel 90% zeker dat hij niet (helemaal) naast de baan eindigt.
En als ik zo jouw lijn met die snelheid bekeek leek het erop dat je ook op die kerb bij de exit zou raken als die auto niet stilstond voor je.

Maargoed, shit happens doe je verder weinig meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verschil tussen 1 INC punt en 9 en dus tussen +0.13 oid en -0.03:

-Eerst rijd ik langs een gespinde wagen, ik raak 'm visueel helemaal niet, meter er voor langs minstens. Krijg ik toch een Car Contact 4x ? :{
-Diezelfde gozer zit later achter me en rearend me volkomen onnodig

Leuk aan je rating werken als je machteloos moet toekijken hoe ie door externe factoren naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hoogie2004 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:19:
[...]

Net met de 17 en 21 setup een race gedaan, en dat gaat in principe prima.
De auto voelt lekker aan. Reed zowat de hele race 1:19-1:20 laag (voor mij snel) en dat met een kromme auto.
Video incident volgt zometeen.

Jammer van het incident, had easy top 5 kunnen eindigen. Wat er gebeurde, de gast voor me remt extreem vroeg, en stuurt veel te laat in. Ik zat er behoorlijk ver achter, en wil mijn normale lijn door de bocht nemen (opkomen rechte stuk), vervolgens snijd die gast vol naar binnen :( (ben benieuwd wat jullie vinden, was dit mijn schuld?) Ik denk zelf race-incident, omdat ik er zo ver achter zat, dat ik hem nooit in die bocht kon verwachten.

Video:
[video]
Ik vind het eigenlijk te optimistisch. Snap wel de oorzaak als hij echt zoveel vroeger remt dan normaal. Maar toch blijft het gat te klein. Tevens weet je je eigen wagen nog geeneens helemaal aan de binnenkant te krijgen. En 'normale lijnen' gaan niet op als je iemand raced imo.

Niet richting jou, maar even in algemeen, kom nu even op het onderwerp: ik zie in races best vaak mensen die snel zijn rond een track maar als het op racen aankomt is het net alsof ze door je heen willen. Hotlappers vs racers. Ik kies soms totaal andere lijnen als ik achter iemand zit om bv 3 bochten verder de beste exit te hebben en er op rechte stuk voorbij te kunnen. Maar zie er veel stug vasthouden een hun rempunten, acceleratiepunten, lijnen etc dat als iemand ook maar wat eerder remt of later op gas gaat het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zo vanuit de onboard cam gezien (in game heb ik het alleen extern gekeken) vind ik inderdaad dat je zelf ook gewoon te laat remt.
Of je het helemaal had kunnen voorkomen als je wat eerder geremd had weet ik niet zeker, maar dan was het in ieder geval niet zo heel lomp mis gegaan zoals nu het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hoogie, later insturen is meer snelheid op het rechte eind na die bocht.
Als dit jouw normale lijn was, dan verlies je daar veel tijd.

Kan zijn dat hij zelf te laat remde, maar hij stuurt in op het moment dat jij ook instuurt, dus de verantwoordelijkheid ligt hier bij jou. Had je ook iets eerder geremd en later ingestuurd (zijn lijn tot op zekere hoogte volgend), dan had je hem op het rechte eind simpel voorbij kunnen rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 09-10-2011 18:13 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 31 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.