iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.211 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Nou, nog twee man voor gebleven. Na 5 min repairs ging het nog aardig (moest wel het stuur scheef vasthouden) maar ik reed te snel de pits uit (stom...), maar dat zag ik pas heel laat, volgende rondje eigenlijk pas. Toen kwam namelijk ook de witte vlag en stonden er ineens twee vlaggen naast elkaar waardoor het ineens opviel :p Toen wist ik dus niet zeker of ik wel kon finishen met een stop&go aan m'n broek, dus ging ik vlak voor finish van het laatste rondje nog de pits in. Daar verkeek ik me ook nog op de pit entry dus gleed ik even half over het gras: unsafe pit entry :p Dus ik had nog 47s hold uit staan, maar dat deed hij niet meer toen ik eenmaal in de pits stond, race was gewoon voorbij. Kan dus blijkbaar wel gewoon finishen, want ik ben ook geen plaatsen terug gezet ofzo. Beetje vreemd wel toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Schumacher-streken noemen we dat.....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ericjooo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:22:
Schumacher-streken noemen we dat.....haha
Haha. Nou ja, ik heb er niemand mee ingehaald, van die twee mensen achter me stond er eentje nog steeds in de pits en eentje lag 3 rondjes achter ofzo.

Pff, en weer vergeten te kijken hoe m'n banden het er vanaf hebben gebracht. Had ik wel willen weten, begon wel erg te glijden op 3/4 ongeveer (maar daarna ging het weer een paar rondjes goed dus het zal vast aan mezelf gelegen hebben), maar ik vergeet altijd te kijken na de race. Heeft er al iemand met de tweede setup van Hoogie een race gereden, en houden ze dat een beetje uit?

[ Voor 38% gewijzigd door NickThissen op 05-10-2011 21:31 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
banden van SM houden het makkelijk ze gedragen zich alleen wat anders gedurende de race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:24:
[...] Heeft er al iemand met de tweede setup van Hoogie een race gereden, en houden ze dat een beetje uit?
Ik heb nog totaal niet naar de bandenslijtage gekeken, maar is normaal geen probleem in de SM. Tevens is de setup redelijk stabiel, en glijd vooral over 4 wielen, eventuele slijtage zal dus redelijk gelijk zijn (over het algemeen slijten de voorbanden iets meer).

Heb zelf zaterdag pas tijd om races te rijden, komende 2 dagen weg van 06:00 tot 21:00 en 06:00 tot na middernacht waarschijnlijk.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Nieuw probleem, mijn loadcell mod doet gek. Als ik aan het remmen ben, zeg dat ik 50% remdruk geeft, schiet ie heel kortstondig naar 80%, kon ik opmaken uit de replay. 3x van de baan gegaan daardoor in de race van net. Morgen eens even verder testen met ispeed. :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Fragbeestje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:19:
[...]

Hetgeen mij heel hard geholpen heeft in het begin waren de filmpjes op deze pagina : http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1480967.page

Liep ook een tijdje tegen mijn limiet aan, en door de filmpjes te bekijken vond ik toch een paar andere lijnen en enkele plekken waar ik de slow in, fast out niet zo goed toepaste.
Thanks, dat icm wat iSpeed analyses heeft me naar een 1.02.4 gebracht. Op naar de 1.01.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Heerlijke race net op Okayama Short.
4de gestart, maar weer slechte start (moet dat echt eens leren) en in 2de ronde ff off-track waardoor ik paar man voorbij moest laten. Teruggevallen naar 8e stek. Uiteindelijk steady geraced, redelijke pace en 3e gefinished. En +0.10 rating erbij. Zit nu op Rookie 3.73. Promotie komt in zicht.

Ook nog PB neegezet in de race met 1.02.376

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Wat bedoel je met een slechte start ? Kom je niet goed van je plek of heb je moeite met het verdedigen van je positie als het erg druk is om je heen in de eerste ronde?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Red Baron schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 02:54:
Wat bedoel je met een slechte start ? Kom je niet goed van je plek of heb je moeite met het verdedigen van je positie als het erg druk is om je heen in de eerste ronde?
Traag van m'n plek. Dus hoe starten jullie precies? rpm enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gaspedaal half indrukken om toeren te maken en dan bij de start in zen 1 en planken. Werkt meestal goed genoeg. >:)

Gister begonnen met het leren van Virginia. Ooit wel is op een blauwe Maandag gereden in rFactor maar wist ik me niet zo veel meer van te herinneren. Nu dus aan het oefenen met de Mustang. En moet zeggen met de Mustang is het best een leuk baantje. Zitten paar leuke combinaties in. Alleen het had van mij wel iets breder mogen zijn. Je zit zo over het randje van de baan en de incs vliegen je om de oren. ;)
Zat nu iig nu op 2.09 met de Mustang. Moet nog wel sneller kunnen. Hoop de 2.08 te halen en dan is het alleen nog afwachten of er een race officieel gaat in de Grand AM. Gister iig geen race officieel zien worden. Virginia is niet de populairste baan. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb nog nooit geraced op VIR.
Je hoort wle eens de benamingen als de Spa van de VS etc, maar ik kom het eigenlijk nooit tegen met de Star Mazda of andere road series die ik rijd / reed.

Alleen een tijdje terug eens een practise sessie gereden in de Skip, maar verder niet.

Trouwens die 17.2 die ik gisteren reed op Road Atlanta is gereden met de 2e setup van frank + de aanpassingen van Joep caster en toe-in allebij een klikje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Om het nu de Amerikaanse Spa te noemen vind ik iets te ver gaan. Daar voor is de track iets te chaotisch. Je kunt er lang niet zo'n flow op krijgen als je op Spa hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:39:
Om het nu de Amerikaanse Spa te noemen vind ik iets te ver gaan. Daar voor is de track iets te chaotisch. Je kunt er lang niet zo'n flow op krijgen als je op Spa hebt.
Om eerlijk te zijn vind ik niet dat Spa een flow heeft, omdat de eerste en laatste sector best veel recht stuk is. Middensector heeft dat wel. Is verder wel een leuke baan, dat wel :) en de middensector heeft voor mij wel een lekkere flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik vind spa verreweg de mooiste baan van europe, ik heb geen ervaring met de banen uit de VS. Ik vindt alleen wel dat je geen trage auto voor dat circuit moet hebben, aangezien het met een snelle auto meer uitdaging bied.

/edit: Ik weet niet of het in deze sim ook altijd het beste werkt. In het echt doe ik het volgende:

Koppeling in, in zijn 1.

Genoeg toeren, afhankelijk de auto. Teveel is spinnende banden, te weinig is kans op afslaan.

Bij groen: koppeling laten schieten en op het moment dat de auto gaat rollen, gas bijgeven.

Met de mx5 in de sim werkt het goed en ben ik altijd eerder weg als de rest of in ieder geval even snel.

[ Voor 49% gewijzigd door Speedy55 op 06-10-2011 11:51 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ieder ook zijn smaak hey.

Net nog wel ff de discussie op Iracing forums gelezen over dat Oulton park volgend seizoen als nieuwe baan erbij komt. Nu zijn ze dus aan het kijken welk circuit het veld moet ruimen daarvoor (S4 heeft normaal gesproken zelfde banen als S3) en laat nu net bij de Skip en Star Mazda series mijn favoriete banen eruit geknikkert gaan worden zoals het er nu uit ziet. Barber eruit bij de Star Mazda en NHMS Road bij de skip. :'(
Zou jammer zijn alhoewel je het wel had aan zien komen gezien de opkomst tijdens beide raceweken met deze banen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Van mij mogen ze Suzuka er wel uit gooien, die is veels te lang en qua racen ook vrij saai vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Dag Barber! :w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

:'(
Van mij mag zandvoort er wel uit, of anders de oval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Die oval mag er ook uit voor mij ja, maar Zandvoort? Nee man.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
De oval kan je redelijk gemakkelijk zonder al te veel inc's een beetje punten scoren.....kan je daarna weer eens een bak SR verliezen op een andere baan.....zie het maar als een rustpuntje in het seizoen...LOL

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hoogie2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:50:
[...]

:'(
Van mij mag zandvoort er wel uit, of anders de oval.
Hehehe jij schopt wel tegen mijn gevoel van mooie circuits aan hoor, eerst spa afbranden en nu zandvoort :P
Iedere zijn ding he, maar inderdaad die oval is goed om je SR weer omhoog te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Oval rijden is zooo simpel.....voor dummies :) But i love it...haha....just call me dumm

[ Voor 10% gewijzigd door Ericjooo op 06-10-2011 13:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Speedy55 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:01:
[...]

Hehehe jij schopt wel tegen mijn gevoel van mooie circuits aan hoor, eerst spa afbranden en nu zandvoort :P
Iedere zijn ding he, maar inderdaad die oval is goed om je SR weer omhoog te halen.
Ik brandde Spa niet af, vind het zelfs een geweldige track. Maar vind dat sector 1 en 3 niet echt veel flow hebben. Desondanks kan je op de gehele baan een lekker ritme te pakken krijgen. Spa is een van de beste tracks die er zijn (vooral in de snellere wagens overigens)

Zandvoort is voor mij, wat voor jullie Barber is. Ik snap die baan gewoon niet, en heb daar toch veel geoefend.

@Nick hieronder, een superspeed oval zou wel lachen zijn, met 20 SM's volgas rondtuffen, en dan minimaal 1 pitstop :9

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-10-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben het met je eens Hoogie, Barber vond ik leuk, Zandvoort iets minder. Maar als ze er een track uit gaan halen dan zou ik 100% voor de oval stemmen. Ik snap sowieso niet waarom er een oval in zit (behalve dat het in het echt ook is misschien), als je oval wil rijden dan kan dat toch gewoon in een van de oval series, waarom moet dat gemengd zijn? Oval auto's rijden toch ook niet af en toe een road circuit of wel? Ik heb die hele week de SM niet aangeraakt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Niet om zieltjes te winnen maar ik kan je verklappen dat -als je even de ins en outs van het ovalracen tot je neemt of door iemand ingefluisterd krijgt,- het ovalracen een stuk leuker en uitdagender is dan je denkt.....
Hoogie2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:05:
[...]
een superspeed oval zou wel lachen zijn, met 20 SM's volgas rondtuffen, en dan minimaal 1 pitstop :9
Inderdaad...think out of the box......maar dan wel zonder cautions....eens zien wie er voor de pits van 280 naar 60 kan remmen op een kombaan......vind het nu al leuk

[ Voor 47% gewijzigd door Ericjooo op 06-10-2011 13:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:17:
Niet om zieltjes te winnen maar ik kan je verklappen dat -als je even de ins en outs van het ovalracen tot je neemt of door iemand ingefluisterd krijgt,- het ovalracen een stuk leuker en uitdagender is dan je denkt.....

[...]

Inderdaad...think out of the box......maar dan wel zonder cautions....eens zien wie er voor de pits van 280 naar 60 kan remmen op een kombaan......vind het nu al leuk
Ovals zijn cool, en supervette races tot nu toe in gehad. Hoop me binnenkort op de Indy-oval te kunnen storten :)
Echter vind ik ze niet bij de SM passen :)
Echter lijkt de drempel om oval te proberen voor de meeste europeanen erg hoog te liggen, omdat iedereen er zeer sterke vooroordelen over heeft (geheel onterechte vooroordelen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ericjooo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:17:
Dat zal best, maar waarom in de SM, in een road series? iRacing heeft een duidelijke scheiding tussen road en oval, verschillende series, aparte safety rating, maar dan is er ineens wel een oval in een road series 'gepropt', dat vind ik gewoon raar. Er zijn toch genoeg oval series die je kunt proberen als je dat zou willen, maar ik heb er (nu in ieder geval) geen behoefte aan, en om dan ineens een oval in een road series te hebben komt een beetje op me over alsof ze me willen forceren om het toch te proberen. Dat doe ik wel als ik er een keer zin in heb, maar niet nu :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

De Nascar B en A klasse rijden ook op Road circuits (Watkins Glenn en Infineon Raceway). Dit doen ze in de real life series ook en een heel aantal Iracers willen graag dat het overeen komt met de realiteit.
Zelfde geld dus voor de Star Mazda's die rijden ook op ovals in real life. En aangezien er geen dedicated oval serie is met de Star Mazda's komt er een in het road seizoen voor.

Ik zelf vind het wel leuk het zorgt voor afwisseling en er kunnen in die weken totaal andere namen bovenaan eindigen.

Soms moet je open staan voor verandering en het is maar een week van de 12. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door DutchDevil79 op 06-10-2011 13:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als het onderdeel is van het real-life seizoen ben ik helemaal voor, realisme komt op 1 :)
Ik wist niet dat de SM's daar in het echt ook reden.

In het kader van realisme, van mij mogen ze wel wat tracks van het F1 seizoen scannen (liefst een road race :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-10-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ja, zelfs drie van de 14 races.....dus 1 op de 12 is nog erg mild....haha

http://www.starmazda.com/results/2011-schedule.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Ericjooo op 06-10-2011 13:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:53:

In het kader van realisme, van mij mogen ze wel wat tracks van het F1 seizoen scannen (liefst een road race :+ )
Monaco!! Hoe vet zou dat zijn :) Wel een extreme SR killer denk ik haha, maar het is zo anders dan alle andere road races, dat zou wel vet zijn toch??

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:14:
[...]

Monaco!! Hoe vet zou dat zijn :) Wel een extreme SR killer denk ik haha, maar het is zo anders dan alle andere road races, dat zou wel vet zijn toch??
Wel lachen ja, maar wanneer scan je zoiets...
Valencia of Singapore zijn ook moeilijke banen. Maar ok, road-tracks zijn niet te scannen, Long beach is ook wel een mooie.
Als ik een F1 track moet noemen die wel te scannen is, dan Abu Dhabi, vind ik echt een leuke baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:47

Niellie41

[object Object]

Lijkt me inderdaad wel super vet, maar helaas gaat dat niet, net als het circuit van Le Mans is Monaco normaal een openbare weg. En iRacing schijnt een paar weken nodig te hebben om een circuit te scannen en zolang zijn de circuits niet dicht. Helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hoogie2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:05:
[...]

Ik brandde Spa niet af, vind het zelfs een geweldige track. Maar vind dat sector 1 en 3 niet echt veel flow hebben. Desondanks kan je op de gehele baan een lekker ritme te pakken krijgen. Spa is een van de beste tracks die er zijn (vooral in de snellere wagens overigens)

Zandvoort is voor mij, wat voor jullie Barber is. Ik snap die baan gewoon niet, en heb daar toch veel geoefend.

@Nick hieronder, een superspeed oval zou wel lachen zijn, met 20 SM's volgas rondtuffen, en dan minimaal 1 pitstop :9
Moet toegeven in het echt heb ik er denk ik wel zon 1500 rondjes liggen op Zandvoort en elke keer als je traint zie je nog wel ruimte voor verbetering, althans dat vind ik. En Hoogie volgens mij zag je mijn smilie niet :P, maar goed als je alleen maar bochten hebt is een circuit ook niet leuk, moet beetje afwisseling in zitten.

Ik rij het liefst op alle circuits, ook al ben ik bij sommige banen niet echt goed. Met de skip vond ik mosport in het begin ook niet leuk, maar na 200 rondjes ofzo begin ik het wel te waarderen. Nu de snelheid alleen nog, ben altijd 2 tot 3 seconden langzamer als de rest, maar ik train ook te weinig eigenlijk en heb ook pas sinds 20 rondjes iets met de setup gedaan en dan ook alleen nog maar de basis instelling die iedereen aanraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:16:
[...]
Long beach is ook wel een mooie.
Ze hebben Long Beach toch juist gescanned?
Alleen bleek die track te zwaar voor de engine ofzo, dus die is nooit uitgebracht als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:35:
[...]

Ze hebben Long Beach toch juist gescanned?
Alleen bleek die track te zwaar voor de engine ofzo, dus die is nooit uitgebracht als ik het me goed herinner.
Serieus, dat is echt heeeeeel erg jammer. De track is echt wel leuk (en hobbelig :P)
Surfers paradise is ook wel gaaf. maar ik denk dat de meeste road-tracks nog te zwaar zijn voor de engine, omdat suzuka al te zwaar is (met veel omgevingsdingen)

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-10-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

Ik zet zelf vaak veel omgevingsdingen uit of op low quality (zeker dingen als crowd). Je wint er FPS mee, en het boeit me echt niet tijdens het racen of er nou mensen op de tribunes zitten :)
Ik zit nog met een oude 8800gtx 768MB. Helemaal geen slechte kaart opzich, maar op GPU gebied is hij bijna antiek. Maar hij voldoet voor mij nog prima op 1680x1050 rond de 100fps op lime rock.
Wat ik wel jammer vind is dat iRacing maar 2 van de 4 cores van mijn core i5 gebruikt, mja... Zoveel zal dat wel niet schelen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, na een enorme blunder in lap 2 op atlanta net (veel te laat ingestuurd) waardoor ik de muur in ging, toch nog 2e kunnen worden :D Kon hem in het gras zo sturen dat ik de wielen van de muur hield en ik dus eigenlijk geen damage had (ik merkte niks in ieder geval). Na die crash in lap 2 lag ik laatste, en de hele race goed gereden zoiets en bijna iedereen ingehaald :D Alleen de leider was nog 30 seconden voor die was niet meer te pakken maar wel leuk als je begint aan de race met zo'n gevoel van "ja kut, dat wordt niks meer" en dan toch langzaam iedereen dichterbij ziet komen :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Netjes Nick. Ik hoop vanavond op tijd thuis te zijn voor de race van half tien. Anders word het zaterdag pas racen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
1.02.262 nu op Okayama Short in de MX5. Met een optimal van 1.01.7. De 1.02 grens moet dus wel doorbroken kunnen worden.

Nu vooral op naar de D-rating. Ik wil graag die Skip racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Late Model Series zijn te gast op Martinsville _/-\o_

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, ik heb een 1:18.2 staan in Q op atlanta, dat moet goed genoeg zijn om ergens vooraan te starten in de meeste races :) 18.0 is nog te halen denk ik, meer niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:18

BM

Moderator Spielerij
Mooie tijd hoor Nick :)

Ik ga zo ook maar eens een Q doen, ben blij met een 19 laag, heb nog niet heel veel geoefend. :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Net een race verpest door iemand die zo erg lagte dat ie de halve tijd uit beeld was. Zeer irritant. Uiteindelijk kwam ik in botsing met 'm en met 4 INC punten op zak kon ik de pit in. Was nog iemand die ook continue knipperde.

Ze mogen wel wat strengere eisen stellen aan de verbinding. Een ping van 300 vind ik niet echt acceptabel. Iemand die rondrijd met lag die werkt de rest al enorm op de zenuwen omdat het zo onvoorspelbaar is en als je er direct tegen raced is het helemaal accident-waiting-to-happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Kwam dit overigens tegen, oud stuk maar vond dit wel opmerkelijk:
Villeneuve, the inveterate gamer, prefers to operate any computer game using a stick or handheld
controller rather than a steering wheel. In fact, Jacques would prefer a stick rather than a
wheel in a car, too!

"I hate steering wheels on games because it's not a race car, it's a game and you can't make it
real," Villeneuve commented. "It's just impossible. You cannot one hundred percent simulate the
wheel unless you spend millions and millions.

"A steering wheel, even in a car, is not the best thing that exists to turn the wheels. Steering
wheels were invented a hundred years ago because there was no power steering and you needed
something to turn the wheels that would take away the power that's required. But it's not the best
thing to use to control a car because you have to move all your shoulders and your body.

"When you're cornering in a fast, physically difficult position in a race car the steering wheel is
actually bad. You'd be much better with a hand-held controller because you have much more
control with your wrist and fingers. So that's why I don't want to contrive myself with a steering
wheel when I'm actually gaming."

Jacques adds that a stick or hand controller is also much easier to pack for travelling.
"When you travel, it doesn't make much sense to bring a steering wheel that's bigger than your
lap top," he half-joked.

A few years ago Jacques tried some hand controls on a go-kart.

"I don't think it would be legal in F1, but when I was at BAR we had a go-kart made like that
with some special handles and it actually worked really well. Some more secret work was done
on it after that."

Villeneuve says he would have become an iRacing regular had he been able to adapt his
preferred Xbox controller to the iRacing system.
Hele stuk:
http://media.iracing.com/...-Is-Exploring-iRacing.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 08:52
NickThissen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:13:
Zo, ik heb een 1:18.2 staan in Q op atlanta, dat moet goed genoeg zijn om ergens vooraan te starten in de meeste races :) 18.0 is nog te halen denk ik, meer niet.
Mooie tijd, reed gisteren een Q van 18.5, we zitten dus weer lekker dicht bij elkaar :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben nog even in de F1 gestapt op Suzuka maar dat gaat hem niet worden morgen, krijg die auto echt niet goed onder controle. Als ik kijk hoe mensen er mee rijden, ik rem gewoon 200 meter eerder en nog vlieg ik er de helft van de tijd af. Heb een 1:35 staan (WR is 1:30 ofzo dacht ik), wat voor mijn doen heel snel is eigenlijk maar dat haal ik maar 1/10 keer ofzo, de andere 9 keer ga ik de muur in... Dus niet echt race waardig nog :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

zit nu op een best van 1:02.592 vs optimal 1:01.942 op okaya short... zometeen een race doen...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net race gedaan. Als 1e gequalificeerd met een 1:02.5 ofzo. Goeie start, eerte 2 rondes aan kop, daarna nr2 vrij gemakelijk voorbij gelaten, omdat ik merkte dat hij een stuk sneller was, en geen zin had een een tikje op het achterwiel. Daarna een aantal rondes vrij gemakkelijk kunnen volgen, totdat er een achterligger in de laatste bocht spinde, en ik het goede voorbeeld volgde (grmbl). Kwam als 4e weer de baan op (met een rondje 1:17), met zicht op plaats 3. Deze heb ik in ronde 15 ofzo ingehaald op het rechte stuk, nadat hij iets door het grind ging in de laatste bocht. Daarna comfortabele voorsprong op #4, en iets te ver achter #2 om nog iets te doen. Rustig race uitgereden met in totaal 4 inc (2x offtrack, en 1 spin) op de 3e plaats. Leverde mooi .22 sr op waardoor ik nu weer boven de 2.5 zit :)
Morgen gaan mn verstandskiezen eruit, dus dat zal wel niet veel worden, en in het weekend zie ik wel...
iig lekker Formule 1 kijken... :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Het racen kan een mooie afleiding zijn van eventuele pijn :P

Ik heb zojuist na 2 time trials (met als resultaat een gemiddelde van 1.02.602 op Okayama Short over 8 laps - not bad - en een PR van 1.02.120) mn rating naar D-Class gekrikt *O*

iRating is 1641.. gemiddeld gok ik zo?

[ Voor 13% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Netjes ! Ik moet in de komende tijd langzaam maar zeker ook naar D toegaan
paar races doen, en proberen om 0 inc te rijden. Nu had ik 4 inc, en een goeie rating daardoor.
In de race constant rondjes 1:02 hoog/1:03 laag gereden zonder problemen. Buiten de spin, en daarbij offtrack, verder maar 1x offtrack gegaan. Ben wel tevreden. Zeker omdat de afgelopen 2 dagen het helemaal niet lukte.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hmz, ik maar denken dat als je veel tijd in deze sim steekt en jezelf een klasse omhoog raced je de content van de seasons van die klasses kreeg en dat betalen alleen is voor als je al er mee wilt racen voordat je de juiste rating hebt...

Blijkt dus dat je sowieso moet betalen als je bv met de Skip wilt racen? :{
Valt me tegen. Ik dacht dat het racen toch wel beloond zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Word het ook, maar ze gaan hun inkomstenbron niet weggeven. Consequent racen word wel degelijk beloond met in-game credit, maar je ontkomt er niet aan wagens te kopen. En zeker in het begin loopt dat aardig op.

Net aardige race... spin in ronde 12 door een foutje van de baan, en raak de muur. 2,5 minuten towen, 5 minuten repairs..... en dan ploft mijn motor }:| Das ook de 1e keer dat me dat gebeurd...

Volgende keer maar wat minder met gaspedaal spelen als ik in de pits sta....

Positief: snelste ronde (rondje 7 ofzo) was al sneller dan mijn Q-tijd, nu dus ff opnieuwe Q doen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heh, ik reed net in practice achter iemand die op het rechte stuk z'n motor naar het halleluja blies :) Ineens dichte mist voor me, mis ook nog het rempunt :) Knalde er nog net niet bovenop... Maar was wel grappig om te zien.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Duur...hmmm. Ik heb de afgelopen tijd twee games gekocht, GRID2 en F1 2011, kostte 69 Euro = 92 USD, beide spellen hebben ongeveer een uur in mijn computer gezeten, kosten 46 USD per uur :)

iRacing heb ik minimaal 500 uur gebruikt en still going.....zit ik onder een dollar per uur. Misschien een beetje overtrokken maar wel waar....

Sterker, ik heb het afgelopen half jaar al 20 USD verdient met racen en een jaarabo voor 69 USD afgesloten,, nu zelfs nog goedkoper, bij verlenging betaal je 75 USD en krijg je ook nog eens 25 USD-credits erbij.

Banen en auto's bepaal je zelf, je hoeft ook niet direct 12 banen te kopen als je aan een serie gaat meedoen. Ik heb gewoon elke maand gekocht wat ik die maand nodig had, kosten meestal rond de 60-80 USD. Het seizoen erna heb je bijna alles al en kost het niets meer extra.

[ Voor 42% gewijzigd door Ericjooo op 06-10-2011 19:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inderdaad, het valt uiteindelijk best nog wel mee. Ik heb toen ik D was meteen alles voor de Skip Barber gekocht (alle tracks die nog kwamen), en hetzelfde voor de SM gedaan zodra ik C klasse was. Daarna heb ik niks meer gekocht, op de Radical na. Bij de Radical heb ik geen tracks meer gekocht, omdat ik 9/10 al had uit de andere series :) Als je eenmaal een of twee series hebt dan kun je altijd wel leuk racen en hoef je niet elke keer weer wat nieuws te kopen. Ik ben voorlopig ook wel even klaar met tracks en auto's kopen, ik heb nu de Skip, SM en Radical series die ik kan rijden en dat is al veel te veel om door elkaar te doen.

Daarbij: als je het racen in de MX5 leuk vind dan twijfel ik er niet aan dat je hogere series nog leuker gaat vinden. De skip is lastig te controleren maar wel leuke races meestal, en de star mazda is gewoon een hele goede mix tussen veel snelheid en toch controleerbaar rijden. De F1 auto bijvoorbeeld, zoals ik net al zei, is (nog) niks voor mij, te snel en te gevaarlijk, maar de star mazda is heel goed te doen en is erg leuk om te rijden. De Radical daarnaast is ook erg leuk en weer een tikkeltje lastiger te controleren dan de star mazda. Dit is allemaal C class (als je eenmaal D bent dan zul je heel snel ook C zijn, let maar op) dus genoeg te doen wat allemaal heel leuk is! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Mja, vind het toch een verdienmodel die teveel company based is. Men betaalt al maandelijks/jaarlijks een vast bedrag en vind toch wel dat de ingame content op zijn minst door te spelen verdiend mag worden. Ok je hebt die 10$ rewards ofzo voor 75% van een seizoen meedraaien, maar dat auto's en tracks beschikbaar komen naarmate je de bijhorende klasse hebt bereikt met je safety rating was wat meer fair geweest imo. Dit zit een beetje op de rand van 'te prijzig'. Misschien zouden ze zelfs meer verdienen door incontent te laten verdienen ipv kopen omdat door lagere totaalkosten er ms meer mensen aan iRacing beginnen.

Anyway. Net weer race op Okayama. 1e ronde iemand die als een gek mij en een ander er af tolde. Daarna rondenlang héérlijk geraced met iemand om positie. Ik was wat sneller maar hij verdedigde goed. Was paar keer centimeterwerk maar wel bewust centimeterwerk... 1e keer dat ik m voorbij ging had hij betere lijn voor 2e bocht en was hij mij weer voorbij. 2e keer dat ik voorbij ging trok ik meteen een gat, kwam zelfs paar sec voor.. toen helaas iets te enthousiast een trage bocht uit > spin en bye bye. Kwam uiteindelijk nog weer op 2 sec van 'm maar de finish kwam te vroeg.

Lekker baantje toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk dat het ook wel andersom werkt.
Je houdt door de wat hogere prijs de echte idioten tegen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
derx666 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:48:
Denk dat het ook wel andersom werkt.
Je houdt door de wat hogere prijs de echte idioten tegen :)
Daar is de safety rating voor uitgevonden me dunkt.

Naja ik dok het wel, gevoed door het idee dat ik vroeger jaren van GPL genoten heb en ik Kraemer daar nog wel wat centjes voor wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

DutchDevil79 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 06:31:
Gaspedaal half indrukken om toeren te maken en dan bij de start in zen 1 en planken. Werkt meestal goed genoeg. >:)
Ik maak vooral gebruik van mn koppeling.Gas pedaal 3/4 in en zodra licht op groen staat koppeling los laten en gas er op.
Werkt perfect

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
seninha schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

Ik maak vooral gebruik van mn koppeling.Gas pedaal 3/4 in en zodra licht op groen staat koppeling los laten en gas er op.
Werkt perfect
Hm ik heb auto-clutch omdat ik 2 pedalen heb... ms lijdt ik daar verlies mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hertog_Martin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:45:
Misschien zouden ze zelfs meer verdienen door incontent te laten verdienen ipv kopen omdat door lagere totaalkosten er ms meer mensen aan iRacing beginnen.
Wat ga je doen? Stoppen of content kopen?

Enne, je kan ook een knop op je stuur toewijzen als koppeling.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 06-10-2011 20:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gewoon vol planken in neutral en dan opschakelen als het groen word werkt toch ook niet extreem slecht of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
MartijnA3 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Wat ga je doen? Stoppen of content kopen?
Nouja zoals ik aangaf ga ik verder, en dus content kopen. Heb net jaar verlenging gedaan voor 75% en 25$ credits die ik volgende week krijg. Ga ws volgend jaar zomer voor tijd naar buitenland dus ga dat niet helemaal volmaken maar is net iets goedkoper nog dan per maand 12 dollar betalen.

Maar je vraag wijst er wel op dat dit een punt kan zijn voor gebruikers dat ze na hun 1e maand of 1e 3 maanden er mee stoppen omdat de kosten te confronterend worden.
MartijnA3 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:24:
[...]

Enne, je kan ook een knop op je stuur toewijzen als koppeling.
Werkt de koppeling niet zoals in echte auto's dan? Dat je 'm op moet laten komen e.d.

[ Voor 18% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Red Baron schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:27:
Gewoon vol planken in neutral en dan opschakelen als het groen word werkt toch ook niet extreem slecht of wel?
Mja dat doe ik nu dus maar ik zie vrijwel elke keer wagens achter me, me bijhalen en wagens voor me wegtrekken. Hoewel ik niet vol plank voor schakelen maar op 90% zit ong.

[ Voor 7% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als je de koppeling op een knop instelt dan 'simuleert' hij het langzaam op laten komen een beetje, als je de knop los laat schiet hij niet van 100% naar 0% maar gaat hij geleidelijk (wel vrij snel). Met een koppelingspedaal kun je wel gewoon echt koppelen (half koppeling inhouden bijv, net als gas en rem). Je kunt niet afslaan echter. Button clutch bij de start is wel een klein beetje sneller, maar het scheelt bijna niks geloof ik. Veel belangrijker is het goede aantal toeren vinden en simpelweg zo snel mogelijk reageren. Je kunt twee keer zo snel weg zijn als je voorgangers maar als je gewoon te traag je gas in trapt dan helpt dat ook niet natuurlijk :)

En qua content, om iedereen alle auto's en tracks te geven zodra je in die klasse beland bent is wel een beetje overdreven, dan hou je alleen nog maar de jaarlijkse kosten er aan over, en die zijn vast niet genoeg om iRacing draaiende te houden, zelfs niet als je twee keer zoveel gebruikers zou krijgen. Ik denk dat het idee "sim racing" veel meer mensen af schrikt dan het idee "iets meer betalen", als je sim racen echt leuk vind dan betaal je ook wel gewoon.

Dat gezegd te hebben denk ik dat ze wel af en toe wat meer mensen kunnen betrekken door een auto kado te doen bij een abbonement ofzo. Nadeel is dan dat je die auto (waarschijnlijk) nog niet kunt gebruiken de eerste paar weken omdat je nog niet hoog genoeg in de klasses zit, dus dan heb je er nog niet zoveel aan...

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 06-10-2011 20:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik start altijd met zoveel gas dat hij net tegen de limiter aantikt (dus er niet vol injankt), en dan op groen in de 1 knallen en planken. En verder natuurlijk blijven planken en goed schakelen. Ik ben bij de start nog niet ingehaald, en zelfs eerder weg dan diegene om mij heen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hertog_Martin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:27:
[...]

Maar je vraag wijst er wel op dat dit een punt kan zijn voor gebruikers dat ze na hun 1e maand of 1e 3 maanden er mee stoppen omdat de kosten te confronterend worden.
Nee, jouw antwoord bewijst dat ondanks soms wat gemopper, hun business model werkt. ;)

Heb hier nog niet iemand zien stoppen vanwege kosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Zucht.. sommige mensen snappen het concept racen niet. Die kunnen alleen snel rondom de baan gaan, maar zodra er voor positie gevochten wordt zijn het blinde idioten. De plekken waarop mensen proberen je in te halen... is alsof ze vol op een muur af rijden en ze het nog niet zien.

Maar goed, ik ga de Skip maar eens kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Meteen maar een boel gekocht:

Skip
Williams F1
Silverstone
Spa
Suzuka
Road America

Tegen 20% korting.

Van dat geld mogen ze wel wat betere servers aanschaffen: 100kB/s :{

[ Voor 34% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Gisteren in de laatste minuten van een Radical practice op Road Atlanta een 1.20.9 gereden, ik blij want een seconde van m'n vorige besttijd afgehaald ... bleek dat ik het rondje had gereden met minimum brandstof aan boord...

Vandaag nieuwe practice gereden, en een 1.21.2 gereden, met 30L brandstof aan boord. Ben klaar voor de races morgen, weliswaar achteraan maar dat mag de pret niet drukken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Fuelke op 06-10-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fuelke schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:54:
Gisteren in de laatste minuten van een Radical practice op Road Atlanta een 1.20.9 gereden, ik blij want een seconde van m'n vorige besttijd afgehaald ... bleek dat ik het rondje had gereden met minimum brandstof aan boord...

Vandaag nieuwe practice gereden, en een 1.21.2 gereden, met 30L brandstof aan boord. Ben klaar voor de races morgen, weliswaar achteraan maar dat mag de pret niet drukken ;)
Heb net ook even de Radical geprobeerd op atlanta. Ik weet het niet... Het is geweldig als je door die bochten glijdt en hem vangt, maar hij is wel erg lastig zeg. Ik kon ook niet echt een lekkere setup vinden denk ik. Ik ben wel vrij eenvoudig naar een 1:17.6 gekomen, gemiddeld rond de 1:18 en ik had nou niet echt het idee dat ik erg snel was. Ik zag tijden in de 1:16 laag... Maar goed, hou dat maar eens 45 min vol op die baan, niet te doen! Ik denk dat ik het bij de SM houdt deze week, kan het hele weekend niet rijden dus zou het op een race aan moeten komen (morgen) in de Radical, toch maar niet doen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Oh, je zat zelfs in dezelfde sessie uiteindelijk, ik zal al weg geweest zijn.

Scheelt dus 3,6 seconden

http://members.iracing.co...onid=4249861&custid=56527

[ Voor 31% gewijzigd door Fuelke op 06-10-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Net even met Tony zitten babbelen tijdens een practise sessie.
Meneer reed even in mijn slipstream met racefuel een 17.3 ;w

Zonder tows rijd hij ook gewoon vrolijk 17.5/17.6 op koude bandjes dus dat wordt een eitje om hem te verslaan in de race.
Verder vond heeft hij de auto ook een stuk hoger staan zegt ie, dus heren setuptweakers, heeft het nut om dat ook te gaan proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoger kan helpen met curbs.verder weinig voordeel, iets minder drag op topsnelheid door minder grondeffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Zo. Even de F1 op Spa getest. Met beiden onbekend. Na 6 rondjes een 2.02 neergezet, langzaam natuurlijk... maar héérlijk zo'n F1 racen na honderden rondjes in de MX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weer leuke race gehad zeg :) Start in P4, P1 ging iets te wijd dus veel mensen konden hem voorbij, meteen P3. Tijdje later P2 ingehaald, weer tweede. Ging prima, lekker close vooral achter me een sloot mensen maar net niet dichtbij genoeg. Die Rocco dinges was ook netjes aan het rijden, haalde me in in T1, dat had ik nog nooit gezien, maar het ging prima (ook omdat ik goed inhield, misschien wel wat te veel), maar mooi gedaan. Helaas rond ronde 20 iets te vroeg die knik naar links boven op de berg na T1 waardoor ik op de curbs kom en de muur in spin. Alweer geen damage aan m'n wielen, heb wel geluk hier zeg :+ Toen kwam ik weer terug op P6. Toen nog lang met die Gary W Clark achter me gezeten, hij is ook vrij snel zeg! Hij zat echt vlak achter me in ronde 27/28 op het lange stuk, wist dat hij me ging inhalen in het laatste rondje, dus ik liet hem de binnenkant nemen, dat deed hij netjes en ik kon snel weer achter hem aansluiten. Mijn hoop was dat IK hem nu juist op de slipstream voorbij kon in het laatste rondje (in plaats van andersom) maar kwam net niet snel genoeg uit die bocht voor het lange stuk waardoor hij toch net voor bleef, dus had ik P6. Jammer, maar toch een leuke race, heel clean voor zover ik heb gezien. Voor ramsho niet zo geloof ik meteen op het begin een ongeluk gehad? Jammer joh :-(
Hertog_Martin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:16:
Zo. Even de F1 op Spa getest. Met beiden onbekend. Na 6 rondjes een 2.02 neergezet, langzaam natuurlijk... maar héérlijk zo'n F1 racen na honderden rondjes in de MX5.
Leuk he :) Die auto is echt lastig om snel in te gaan, je moet echt extreem laat remmen, dat heb ik wel in de gaten ondertussen.... Tijd geleden heb ik ongeveer een week nodig gehad op Spa om een 1:55 ofzoiets te rijden, en dat was nog steeds lang niet snel genoeg om competitief te zijn (daar was ik ook niet constant genoeg voor, te vaak eraf).

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 06-10-2011 23:23 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ja ik ging er eerste 5 ronden ook wel elke keer 1x af. Maar ging elke ronde beter.

Hoe zit het met de Nascar Series eigenlijk? Ik krijg daar 'Practice Only' te zien in Series overzicht maar ik kan vervolgens geen enkele practice sessie joinen?

En verder wb Series overzicht... Fixed staat voor fixed setup toch? Dat je geen wijzigingen kan doen? NVIDIA Cup staat dit namelijk niet maar de setup is wel fixed..

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hertog_Martin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:25:
Ja ik ging er eerste 5 ronden ook wel elke keer 1x af. Maar ging elke ronde beter.

Hoe zit het met de Nascar Series eigenlijk? Ik krijg daar 'Practice Only' te zien in Series overzicht maar ik kan vervolgens geen enkele practice sessie joinen?

En verder wb Series overzicht... Fixed staat voor fixed setup toch? Dat je geen wijzigingen kan doen? NVIDIA Cup staat dit namelijk niet maar de setup is wel fixed..
Je hebt geen oval banen of auto's gekocht, dan kan je er ook niet in natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Niellie41 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:34:
[...]

Je hebt geen oval banen of auto's gekocht, dan kan je er ook niet in natuurlijk ;)
Hm waarom dan geen 'Purchase Required' zoals elders? Of komt dat omdat je bepaalde banen wel mee kan doen en bepaalde niet?

Net trouwens even met de F1 over Lime Rock voor de gein, een baan die ik hiervoor alleen met de Roadster had gedaan.. lachen om zo over die baan te vliegen :D Deed m in 40 seconden, maar zal wel in 35 ofzo kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 08:52
NickThissen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:20:
Weer leuke race gehad zeg :) Start in P4, P1 ging iets te wijd dus veel mensen konden hem voorbij, meteen P3. Tijdje later P2 ingehaald, weer tweede. Ging prima, lekker close vooral achter me een sloot mensen maar net niet dichtbij genoeg. Die Rocco dinges was ook netjes aan het rijden, haalde me in in T1, dat had ik nog nooit gezien, maar het ging prima (ook omdat ik goed inhield, misschien wel wat te veel), maar mooi gedaan. Helaas rond ronde 20 iets te vroeg die knik naar links boven op de berg na T1 waardoor ik op de curbs kom en de muur in spin. Alweer geen damage aan m'n wielen, heb wel geluk hier zeg :+ Toen kwam ik weer terug op P6. Toen nog lang met die Gary W Clark achter me gezeten, hij is ook vrij snel zeg! Hij zat echt vlak achter me in ronde 27/28 op het lange stuk, wist dat hij me ging inhalen in het laatste rondje, dus ik liet hem de binnenkant nemen, dat deed hij netjes en ik kon snel weer achter hem aansluiten. Mijn hoop was dat IK hem nu juist op de slipstream voorbij kon in het laatste rondje (in plaats van andersom) maar kwam net niet snel genoeg uit die bocht voor het lange stuk waardoor hij toch net voor bleef, dus had ik P6. Jammer, maar toch een leuke race, heel clean voor zover ik heb gezien. Voor ramsho niet zo geloof ik meteen op het begin een ongeluk gehad? Jammer joh :-(
Ja helaas kwam ik achter een spin te zitten, ronde 1, bovenop de heuvel, waardoor ik veel snelheid moest terug nemen om de spin te ontwijken.

1 auto zat daarna links van me waardoor ik nog niet echt lekker door de esses kon, maar een godvergeten iberiaan vond het niet nodig daar rekening mee houden, en me dus maar een zetje van achter te geven.
Miguel Rodrigues2 of zo was het.
Begin echt steeds meer een hekel te krijgen aan gasten uit die hoek, rijden zo roekeloos.

Lekker hoor nick, dat je hem zo lekker kon uitrijden, Gary is zoals eerder gezegd, echt ook tof om mee te racen, zal je niet zo maar van de baan rijden :)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ramsho schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:38:
[...]

Ja helaas kwam ik achter een spin te zitten, ronde 1, bovenop de heuvel, waardoor ik veel snelheid moest terug nemen om de spin te ontwijken.

1 auto zat daarna links van me waardoor ik nog niet echt lekker door de esses kon, maar een godvergeten iberiaan vond het niet nodig daar rekening mee houden, en me dus maar een zetje van achter te geven.
Miguel Rodrigues2 of zo was het.
Begin echt steeds meer een hekel te krijgen aan gasten uit die hoek, rijden zo roekeloos.

Lekker hoor nick, dat je hem zo lekker kon uitrijden, Gary is zoals eerder gezegd, echt ook tof om mee te racen, zal je niet zo maar van de baan rijden :)
Mensen moeten eens leren om ronde 1 gewoon eens voorzichtig te doen. Veel te vaak zie ik nog mensen die denken gewoon zoals normaal te kunnen rijden, maar dat kan meestal gewoon echt niet omdat iedereen zo dicht op elkaar zit. Bij elke bocht remt iedereen wel iets eerder (combinatie voorzichtig zijn met koude banden en verwachten dat degene voor je eerder remt) en dan krijg je dus een accordeon effect waardoor je bij P5 ofzo al ver voor de bocht moet gaan remmen wil je niet bovenop iemand knallen. Maar ja, soms komt er iemand in P10 die ramt dan iedereen aan de kant (of denkt er even naast te gaan zitten omdat iedereen zo langzaam rijdt 8)7 ).

Misschien zou het een idee zijn om iets als 'race start practice' in te voeren voor iRacing. Dat je bij een practice om het half uur (ik zeg maar iets) even een start hebt, mensen in willekeurige posities en gassen maar. Dan leer je in een 'veilige' omgeving hoe je veilig kunt starten en ook hoe je snel kunt starten, want dat is vaak ook lastig, de enige manier om snelle starts te oefenen in verkeer is om gewoon te gaan racen, en als het dan mis gaat... |:(

Die Gary hoor je inderdaad veel over. Tot nu toe wel vaak in de race gezien maar nooit echt in de buurt bij geweest, ik was hem meestal vrij ver voor. Vandaar dat ik ook (eerlijk toegegeven) dacht dat ik sneller was dan hem over het algemeen, maar dat viel vies tegen want hij bleef goed bij en door de draft kon hij me netjes inhalen.

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 06-10-2011 23:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hertog_Martin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:38:
[...]

Hm waarom dan geen 'Purchase Required' zoals elders? Of komt dat omdat je bepaalde banen wel mee kan doen en bepaalde niet?

Net trouwens even met de F1 over Lime Rock voor de gein, een baan die ik hiervoor alleen met de Roadster had gedaan.. lachen om zo over die baan te vliegen :D Deed m in 40 seconden, maar zal wel in 35 ofzo kunnen.
Als je bijv. NASCAR B Class of IndyCar selecteert, dan zal er staan content required of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hm nee, maar goed conclusie is idd wel dat ik daarvoor dingen moet kopen. Maar goed ik houd het voorlopig toch bij Road racing.

Net de Skip geprobeert.... ik kan er niet mee overweg nog. Vind m 10x lastiger dan de F1.

Moet je voor zulke wagens nog je steering lock-to-lock wijzigen of past ie zich automatisch aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hertog_Martin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:51:
Hm nee, maar goed conclusie is idd wel dat ik daarvoor dingen moet kopen. Maar goed ik houd het voorlopig toch bij Road racing.

Net de Skip geprobeert.... ik kan er niet mee overweg nog. Vind m 10x lastiger dan de F1.

Moet je voor zulke wagens nog je steering lock-to-lock wijzigen of past ie zich automatisch aan?
De skip is lastig ja. Wat al een stuk helpt is goed het gas erop houden. Gas en rem tegelijk kan prima in die auto en helpt goed om hem stabiel te houden. Soms zelfs als je dreigt te spinnen kun je met een korte spurt gas hem nog redden (maar meestal niet :p). Van de skip leer je wel heel veel, dus ik zou doorzetten en flink oefenen. De races zijn meestal leuk, omdat iedereen er moeite mee heeft is het dus belangrijker om netjes je rondjes te rijden zonder fouten dan pure snelheid te hebben, en mensen crashen links en rechts dus als jij niet crasht kun je al gauw hoog eindigen :) Wel uitkijken bij crashes, goed remmen, want ze willen nog wel eens blind terug de weg op gaan en in de skip kun je niet zo goed uitwijken zonder dat je zelf in de muur beland.

En die lock to lock heb ik nog nooit aangepast. Ik heb sinds een week of 2-3 een G25 (met 900 graden dus, in tegenstelling tot iets van 300 in m'n oude Momo) en in iRacing en in de logitech profiler staat alles op 900. De auto past zich daar gewoon op aan, je hoeft echt niet anderhalf rondje te draaien voordat je volledig instuurt, het voelt gewoon natuurlijk. Na iets meer dan een half rondje draaien heeft het niet zoveel zin meer om nog verder te draaien, in de sim veranderd er dan niks meer. Zo komt het in ieder geval op me over, weet niet hoe het precies zit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik lees nu wat meer over de Skip en de tijden die er mee gereden zijn... ik denk dat ik zojuist faalde in de Skip omdat ik er in stapte met het idee een snelle wendbare formule wagen in te stappen. Maar hij is zo traag als wat :P

edit; nog wat rondjes geprobeerd en ging nu beter. 1.01.6 op Lime Rock Full. Ik zie dat de top 59 laag rijdt.

Ik moet wat beter worden in herkennen van onder en overstuur en dat correct corrigeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Hertog_Martin op 07-10-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
2m45 op Road America in de Skip :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoppa, mijn iRating is eindelijk boven de 2000!
http://members.iracing.co...onid=4250913&custid=64876

Had eigenlijk een saaie race met de HPD. De top 4 was te snel en de mensen achter me waren veel langzamer.
Maar wel gewoon steady gereden en P5 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:07:
Hoger kan helpen met curbs.verder weinig voordeel, iets minder drag op topsnelheid door minder grondeffect.
En niet te vergeten krijgt de auto een hoger zwaartepunt en zal doordoor meer gewicht verplaatsen en dus meer mechanische grip hebben.
De boel wordr wel wat bewegelijker en dus iets minder zuiver te plaatsen.
Ik zou het gewoon eens proberen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Skip is wel een enorm leuke auto hoor. Gewoon flink doorzetten, en dan kun je d'r geweldig leuke races in hebben.

Zag dat er deze week op Laguna Seca gereden word met de Skip, 1 van mijn favoriete banen, dus misschien maar eens een raceje mee pakken deze week.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hertog_Martin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:59:
Ik lees nu wat meer over de Skip en de tijden die er mee gereden zijn... ik denk dat ik zojuist faalde in de Skip omdat ik er in stapte met het idee een snelle wendbare formule wagen in te stappen. Maar hij is zo traag als wat :P

edit; nog wat rondjes geprobeerd en ging nu beter. 1.01.6 op Lime Rock Full. Ik zie dat de top 59 laag rijdt.

Ik moet wat beter worden in herkennen van onder en overstuur en dat correct corrigeren.
De Skip kost tijd om onder de knie te hebben. Zeker nu met het nieuwe banden model dat de Skip gebruikt. Is ook een auto waarbij je de beginselen van tunen kan leren. Er zijn maar een paar aanpassingen die je kan doen maar door daar mee te spelen kan je hem wel naar jou rijstijl aanpassen. Zit wel een bug in dat banden model waardoor je je bandenspanning altijd zo laag mogelijk moet zetten. Achterbanden kan eventueel op de een na laagste stand. Ik ben nu op werk maar kan als ik thuis ben wel ff mijn Skip setup sharen.

Om Nascar te kunnen rijden zal je eerst door de Legends races moeten werken. Is de MX5 klasse van de oval kant. Zijn kleine ovals waar je dan op rijd en net als bij de MX5 zal je in het begin veel prutsers tegen komen. Als je rating boven de 3.0 komt mag je de Streetstock rijden welke wat meer in de buurt komt van een Nascar bak. Alhoewel het vermogen wel aan de lage kant is van deze auto. Echt leuk word het pas als je de C licentie haalt aan de oval kant. Dan mag je in de Trucks rijden. En dat is de populairste oval klasse. Altijd veel splits en leuke races. En je rijdt dan eindelijk op fatsoenlijke ovals. :)

Gister nog 2 racejes gedaan met de Trucks op Charlotte. Leuke baan met de trucks. Hiervoor alleen met de streetstocks erop gereden en voor die auto's is die baan een Super speedway. Met de Trucks dus niet dan word je snel afgestraft als je vol gas door de bochten wil knallen. ;)
Race 1 ging jammer genoeg al fout in de 2de ronde. Gast voor me verliest hem en spint voor men neus. Vol in zen zijkant gereden en men motor plofde netjes halve ronde erna. Race over. 2de race wel kunnen uit rijden. Zeer leuke gevechten gehad ook. Ree hele race rond in het middenveld. Zo rond P5 - P7. Ook maar 1 caution in begin dus was het pitten onder groen. Dat ging goed en na de pit op P7 kwam ik op P6 vlak achter P5 terecht. Was sneller dan P5 maar ja moest er nog wel voorbij. En zag ook dat P8 snel op kwam achter ons. Uiteindelijk met een push van P8 voorbij gekomen maar doordat ik klein setje kreeg bij voorbij rijden brak ik iets uit waardoor beide rijders weer voorbij mij vlogen. Toen kwam er door een spin ergens in het veld weer een caution. Bij restart op P5 (pitte wat mensen voor me) een beetje in de verdukking gekomen en wat terug gevallen. Daarna weer een caution en toen moest ik van P8 herstarten. Werd alleen bij de herstart aangetikt door de gast achter me waardoor ik dus half driftend de herstart mocht beginnen. Weer plek kwijt en zo dus omdat er nog maar 2 rondjes te gaan waren op die positie ook geëindigd. Wel nog een close finisch met p8 maar kon hem er net niet voorbij drukken. Minder resultaat dus maar wel zeer leuk gehad en nooit saai geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 01:27:
Hoppa, mijn iRating is eindelijk boven de 2000!
http://members.iracing.co...onid=4250913&custid=64876

Had eigenlijk een saaie race met de HPD. De top 4 was te snel en de mensen achter me waren veel langzamer.
Maar wel gewoon steady gereden en P5 gehaald.
Gefeliciteerd. Welkom bij de +2000 club. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
DutchDevil79 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:42:
[...]

Gefeliciteerd. Welkom bij de +2000 club. :) :)
Inderdaad welcome :p en nu houden zo

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mijn irating is de laatste tijd alleen maar gedaald :(
Paar keer tegen de 2000 aan gezeten, maar volgens mij zit ik op dit moment nog maar nipt boven de 1700 :(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik schommel tussen 2000 en 2300 ofzo. Zit daarmee wel meestal in de top-splits.
Het afwisselen naar klasses zoals de Radical is daarvoor niet zo'n succes, daar daalt de iRating meestal.
Overigens is volgens Racing Rivals de F1 mijn succesvolste klasse in points-per-race :+
Op de oval heb ik nog wat werk aan de winkel :)

[ Voor 43% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-10-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Ik deed gisteravond bij het thuiskomen ook even een Truckrace; tweede split met het laagste startnummer, normaal goed voor flink wat iRating als je in de top 10 eindigt. Helaas besloot men in de derde ronde reeds een chaos te creëren waardoor de achterste drie auto's volledig in puin gingen....waaronder ik dus. Ik was best wel een beetje pissed en heb ook gelijk uitgelogd. Het verlies zou ik later wel zien.

Om toch aan mijn meters te komen en ik geen zin had om tot 02:45 te wachten ben ik om 01:30 maar in de Indycar gestapt op Richmond. Wat een gave baan is dat met de Dallara, gestart als 8e lag ik na een paar rondjes 4e en kon ik met de kopgroep mee. De hele race foutloos gereden en uiteindelijk als 3e geëindigd. Toen ik keek bleken zowel iRating als SR bijna hetzelfde als toen ik de truckrace begon, dus had ik het verlies van race 1 direct weer goedgemaakt in race 2 :)

Nu toch maar even proberen ook boven de 2000 in de oval te komen, scheelt weer een hoop gedoe qua startveld....haha

EDIT: zie trouwens dat ik 67e overall in de Indycar sta met een resultaat minder, zou nog wel wat progressie in moeten zitten met Atlanta en Homestead in het verschiet!!

[ Voor 7% gewijzigd door Ericjooo op 07-10-2011 12:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Netjes, heb zelf maar 3 race rondes gereden in de indycars. Dus zal wel ergens achterin staan. :)

Heb wel gemerkt dat je met de trucks op Charlotte beter voorin kan zitten dan achteraan hangen. Als er namelijk iets mis gaat voor je is er niet veel ruimte om uit te wijken. Veld lijkt ook dichter op elkaar te zitten dan op andere ovals.
Ik gebruik trouwens die setup van het forum en dan de V2. Die is zeer lekker op een lange run. Op begin moet je ff opletten dat je niet teveel gas geeft uit de bocht maar na een rondje of 4 settled die zich en kan je tot einde van je fuel run rondjes van rond de 31.3 tot 31.6 rijden.

[ Voor 29% gewijzigd door DutchDevil79 op 07-10-2011 13:21 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 30 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.