How do you save a random generator ?
Maar als je TN panelen schuin bekijkt is dat weer ral qua kleuren. Bovendien zijn deze IPS panelen erg snel, 6ms als ik me goed herinner.RielN schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:08:
[...]
IPS heeft een hogere responstijd. Ik heb deze ook en je kijkt toch al recht op de schermen. Mijn Dells hebben een responstijd van 16+ ms en dat is echt wat veel. IPS is dus ook totaal niet nodig. Ik raad je aan gewone, snelle schermen te kopen. Responstijd is veel belangrijker met racen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dus alleen Paul, jij en andere aliens mogen zeuren (en vrouwen ofcourse)?RielN schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:07:
[...]
Hey, op Spa zeuren over offtracks is niks voor de echte mannen.
Vooral met night-baan vet:
Ik race single screen, maar zie dat met 3 schermen je wel aardig voordeel hebt kwa zicht. Met auto's naast je e.d. Maar gaat me iets te ver om m'n bureau vol te stouwen met monitoren.
[ Voor 106% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-10-2011 18:21 ]
[ Voor 41% gewijzigd door Ericjooo op 04-10-2011 18:15 ]
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
En net binnen gekomen 3x IIYama E2273HDS a 149 per stuk.
Lang gewikt en gewogen en ontelbare reviews gelezen en uiteindelijk voor deze gekozen. Kan straks BF3 ook nog beetje strak gespeeld worden naast Iracing.
Ziek, maar wel ontzettend gaaf zeg.... Wil niet weten wat dat kost...Hertog_Martin schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:12:
Triple Beamer kan ook natuurlijk
[video]
Vooral met night-baan vet:
[video]
Ik race single screen, maar zie dat met 3 schermen je wel aardig voordeel hebt kwa zicht. Met auto's naast je e.d. Maar gaat me iets te ver om m'n bureau vol te stouwen met monitoren.
We gaan dus oefenen vanavond??Fast-P schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:41:
net binnen gekomen 3x IIYama E2273HDS a 149 per stuk.
Lang gewikt en gewogen en ontelbare reviews gelezen en uiteindelijk voor deze gekozen. Kan straks BF3 ook nog beetje strak gespeeld worden naast Iracing.
Ze moeten juist dezelfde horizontale resolutie en breedte hebben, anders heb je net als ik bijvoorbeeld een 16:10 scherm in het midden met twee 4:3 schermen er naast (ik zeg maar iets). Resultaat is dat je maximaal iets van 1280x960 zult kunnen draaien (kleinst mogelijke resolutie telt en wordt dan aan elke monitor toegekend), waardoor je nu dus 1280x1280x1280 horizontaal krijgt, en 1280 op je 16:10 monitor full-hd monitor is gewoon not done... Dat ziet er echt niet uit, alles is compleet uitgerekt.enchion schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:28:
Ik zit zelf ook aan een triple setup te denken , maar zie 3x 24" ook weer niet zo zitten , dan liever 24" in het midden met twee kleinere schermen er naast maar dat gaat alleen lekker als die kleineren dezelfde verticale res hebben en dezelfde hoogte.
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 04-10-2011 18:50 ]
Hoeft niet héél veel te kosten hoor. Je kan voor <2000 euro klaar zijn kwa beamers in totaal.Hoogie2004 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:41:
[...]
Ziek, maar wel ontzettend gaaf zeg.... Wil niet weten wat dat kost...
ik moet eerst naar een ouderavond van mijn dochter
Ja, daar heb je ook een auto voor, met nog wat ruimte om wat boetes in te plannenHertog_Martin schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:01:
[...]
Hoeft niet héél veel te kosten hoor. Je kan voor <2000 euro klaar zijn kwa beamers in totaal.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Je kijkt er nooit schuin op!! Het is de aanschaf van IPS echt niet waard. Maarja, ieder zijn keuzeArfman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:46:
[...]
Maar als je TN panelen schuin bekijkt is dat weer ral qua kleuren. Bovendien zijn deze IPS panelen erg snel, 6ms als ik me goed herinner.
Een groter scherm geeft ook relatief kleinere bezels, maar ik heb zelfs met 3x 20" met bezels van 20mm per stuk helemaal geen last ervan. Dat lijkt in het begin zo maar na 2 minuten rijden zie je die dingen niet meer. Dus niet te zeer op letten. Mijn 20" zijn wat klein. Echter ik heb wel 16:10 schermen wat weer heel handig is voor de grotere verticale resolutie, zo zie je nog een dashboard in de Skip bijvoorbeeld!
Die beamers heb ik ook geprobeerd maar ik ergerde me aan het verschil in lichtopbrengst, bovendien heb je zo belachelijk veel ruimte nodig én gaan die lampuren wel hard. En het contrast blijft erg laag. Voor de rest is het wel weer fijn kijken in de verte, veel ontspannender. (Ik heb 3 NEC beamers toen op ebay op de kop getikt met 50% branduren voor ca. 200 per stuk, nieuwprijs 8 jaar geleden 10.000 euro!, 1024x768 resolutie).
[ Voor 23% gewijzigd door RielN op 04-10-2011 19:23 ]
Gelukkig heb ik nog even tijd, ik ga zeker niet voor december het aanschaffen en diep in mijn hart weet ik ook nog niet zeker of ik er wel genoeg gebruik van ga maken. Aan de andere kant leef je maar 1 keer en 3 schermen is wel kickass, dus tja
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maar je zit toch niet constant naar een van de zijschermen te turen? Ik denk niet dat je vaak je hoofd zal draaien om echt recht op dat scherm te kijken (nou ja, schuin dan in jouw geval als hij niet genoeg gedraaid kan worden), je ziet het toch gewoon uit je ooghoeken? Voor zoiets zou ik het zonde vinden om het beste van het beste scherm te nemen, een simpele goedkope monitor doet het denk ik net zo goed. Als je uit je ooghoeken kijkt zie je echt helemaal geen verschil tussen recht en onder een hoek, tenminste ik niet op mijn huidige schermArfman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:28:
Vanwege mijn bureausetup moet ik de schermen relatief schuin t.o.v. elkaar zetten. Als ik nu schuin naar mijn huidige TN paneel kijk wordt ik daar niet echt vrolijk van. Daarnaast is het nadeel van die goedkope schermen dat de voet vaak slecht is, of niet goed in te stellen.
Gelukkig heb ik nog even tijd, ik ga zeker niet voor december het aanschaffen en diep in mijn hart weet ik ook nog niet zeker of ik er wel genoeg gebruik van ga maken. Aan de andere kant leef je maar 1 keer en 3 schermen is wel kickass, dus tja
Nu de kosten van 5 jaar gebruik nog vergelijkenNickThissen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:09:
[...]
Ja, daar heb je ook een auto voor, met nog wat ruimte om wat boetes in te plannen
Net in een race overigens 3x gerearend door 3 verschillende gasten die typisch te overeager waren om in te halen. Kost mij -0.09 in rating
[ Voor 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-10-2011 19:40 ]
Ok, doen!Hertog_Martin schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:38:
[...]
Nu de kosten van 5 jaar gebruik nog vergelijken
PrimaRequiem19 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:41:
Zullen we het weer over iRacing hebben?
Wie komt er naar de SM training zo? Ik moet even bij wat mensen kunnen spieken want ik weet nog niet goed hoe ik sneller dan 1:20 moet
Ik kom zo, ga nu nog ff test sessie doen voor mezelf.NickThissen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:42:
[...]
Prima
Wie komt er naar de SM training zo? Ik moet even bij wat mensen kunnen spieken want ik weet nog niet goed hoe ik sneller dan 1:20 moet
Vorig seizoen een 1.20.4 gereden, maar dat was nog met standaard logitech pedalen.
1.19.6 met een opt van 1.19.0 had niet goed gekeken.
[ Voor 6% gewijzigd door ramsho op 04-10-2011 20:10 ]
Tevens wat nieuwe autotjes toegevoegd aan mijn garage. Heb de Radical, de Dallara Indycar en de Williams FW31 erbij gepakt. Die Radical is wel grappig, maar wat een enooooooorme hoeveelheid onderstuurd heeft dat ding zeg
Daarna even 2 rondjes met de Dallara over Zandvoort, dacht dat die al snel was, maar met de FW31 ging ik er zonder te pushen nog eens 8 seconden onder. So far is de Dallara wel de leukste van de 2, die voelt wat levendiger aan. Ding zuipt wel als de nete trouwens, 5 liter per rondje zandvoort oid
En dan nog iets... zijn er serieus mensen die al die setup opties van de Dallara en de FW31 begrijpen?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Volgens mij heb jij dan een andere radical dan wij.BM schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:02:
Die Radical is wel grappig, maar wat een enooooooorme hoeveelheid onderstuurd heeft dat ding zeg
Nou.... met een standaard setup is ie redelijk onderstuurd.MartijnA3 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:10:
[...]
Volgens mij heb jij dan een andere radical dan wij.
Maar als je met de vering / dempers en rijhoogte pielt kan je er TE veel stuur in bouwen.
Pfffff net thuis en gegeten. Even een kop koffie achteroverslaan en dan kom ik er aan.
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 04-10-2011 20:14 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heb (zoals Joep al suggereerd) alleen met de default setup geredenMartijnA3 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:10:
[...]
Volgens mij heb jij dan een andere radical dan wij.
Ik rijd zo wel even mee, maar ik ga zeker niet de hele training vol maken, zit er aardig doorheen.
[ Voor 17% gewijzigd door BM op 04-10-2011 20:17 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zie kaartje:
http://www.formula1.com/r..._858/circuit_diagram.html
Tot zo
Heb me setup van vorig seizoen der nog even bijgezocht, die zal ik dadelijk wel even sharen in de sessie.
Overigens zoals beloofd, de Spa HPD setup van gisteren:
http://www.mediafire.com/?ntzqjf9bpl12o75
[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-10-2011 20:22 ]
Denkfout. De lijnen loodrecht door de schermen gaan praktisch door je hoofd: je kijkt dus vrijwel loodrecht op elk schermArfman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:28:
Vanwege mijn bureausetup moet ik de schermen relatief schuin t.o.v. elkaar zetten. Als ik nu schuin naar mijn huidige TN paneel kijk wordt ik daar niet echt vrolijk van. Daarnaast is het nadeel van die goedkope schermen dat de voet vaak slecht is, of niet goed in te stellen.
Over die voet heb je een punt, maar ja euh, mijn schermen staan ook op een zelfgemaakte plank met 4 ikeapoten eronder, dus ik verdraai het scherm met voet en al
Maar qua dure schermen zou ik echt eens bij wat mensen langsgaan......het prijsverschil van dik 500 Euro ga je totaal niet beleven!! Kan je dat geld beter in andere hardware investeren:-)
[ Voor 7% gewijzigd door Ericjooo op 04-10-2011 22:32 ]
http://dl.dropbox.com/u/4...ses4239970-1m17s-nick.rar
Minder stabiel (maar volgens Tim snellere) setup (moeilijk te rijden voor normale mensen zoals ik
http://www.mediafire.com/?lu4xmgl9ydyyxkg
De stabiele versie 2, die ik wel 10 ronden stabiel rond kan krijgen (fijne race setup dus):
http://www.mediafire.com/?fuv8zbakmhzykab
[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-10-2011 23:07 ]
[ Voor 155% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:58 ]
Dit stond er volgens mij:Ew0ut schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:04:
.....Hier stond bla, iets met nieuwe 114 drivers opnieuw installeren........
Maar wat heeft dat te maken met - veel SR? Je test toch eerst of het werkt voordat je risico's neemt?JoepW schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:32:
Ik ga ff kort rijden zo. Het is echt te mooi weer momenteel. Zo'n nazomer helpt niet bij het iRacen
btw: Er zijn nieuwe Fanatec drivers 1.14 uit:
32 bit
64 bit
Changelog
- new design on the installation pages and user interface (more neutral)
- Added CSR wheel compatibility
LET OP: Ik raad je aan deze niet te gebruiken. Schokt in het stuur als je schakelt en bv de pitlimiter aanzet. Nu nog zien hoe ik deze driver weer kwijtraak!
Altijd idioten als ondergetekende nieuwe dingen laten testen en horen hoe dat is verlopen voordat jezelf het installeert
Daar staat wel tegenover dat mijn kwaliteit force-feedback toch wel ietsje lager is als die van Fanatec. (maar door al die verhalen over vage drivers, zou ik bijna niet meer een Fanatec durven kopen, stel je voor die nieuwe van 600 euro, en dan slechte drivers
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-10-2011 07:02 ]
Heb zelf namelijk nog nooit veel problemen gehad met de drivers/firmware. En je kan natuurlijk altijd weer terug naar de oude driver/firmware. Wel handig om iig een goed werkende driver/firmware te bewaren als je gaat updaten. Maar dat doe ik bij alle updates die ik uitvoer op men apparatuur.
Zal iig altijd aanraden een fanatec stuurtje te kopen. Support daar is gewoon goed. Heb nu zelfs een nieuw stuurtje gehad na defect van men oude. En kreeg zelfs de opvolger van men ouwe stuurtje. Heb nu de Porsche GT2 gehad terwijl men defecte een Turbo S was. En nieuwe stuurtje gekregen binnen een week na opsturen defecte stuurtje.
[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:58 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:58 ]
Thanks. Alleen ligt mediafire eruit blijkbaar.Hoogie2004 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:06:
Star Mazda setups:
Minder stabiel (maar volgens Tim snellere) setup (moeilijk te rijden voor normale mensen zoals ik):
http://www.mediafire.com/?lu4xmgl9ydyyxkg
De stabiele versie 2, die ik wel 10 ronden stabiel rond kan krijgen (fijne race setup dus):
http://www.mediafire.com/?fuv8zbakmhzykab
Hetgeen mij heel hard geholpen heeft in het begin waren de filmpjes op deze pagina : http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1480967.pageHertog_Martin schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:36:
pff ik kom gewoon niet lager dan een 1.03.0xx op Okayama Short
Liep ook een tijdje tegen mijn limiet aan, en door de filmpjes te bekijken vond ik toch een paar andere lijnen en enkele plekken waar ik de slow in, fast out niet zo goed toepaste.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
En dat remmen van hem, van 0 naar 100% in een rechte lijn omhoog, een fractie van een seconde. Daar verlies ik nog steeds, ondanks mijn load cell mod.
Het is jammer dat je de track zelf en de kerbs niet kunt zien in ispeed.
Hmmm, zie nu dat mijn rempedaal kleine spikes geeft tijdens de ronde...
[ Voor 23% gewijzigd door MartijnA3 op 05-10-2011 10:37 ]
Die ronde uit juni is in ieder geval met een andere setup gereden dus ik zou niet super veel waarde hechten aan die ronde.
Ik was uiteindelijk het snelste met de 2e setup van Frank.
Hoewel dit me goed doet, vind ik het ook niet coolRed Baron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:36:
Ik was uiteindelijk het snelste met de 2e setup van Frank.
Goed vind ik iig dat ik dichterbij zit als vorig seizoen SM, toen kwam ik structureel 2,x sec tekort
Daarmee kun je op een eenvoudige manier je rondes vergelijken met anderen, zonder dat je er eerst een jaar op moet studeren zoals bij die Atlas software.
Het maakt meteen inzichtelijk waar jij tijd verliest / wint etc.
Zal ik eens proberen. Extra scherm daarvoor is niet verplicht of wel, kan ook in de achtergrond? (heb maar 1 monitor).Red Baron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:52:
Ga dan eens iSpeed draaien joh.
Daarmee kun je op een eenvoudige manier je rondes vergelijken met anderen, zonder dat je er eerst een jaar op moet studeren zoals bij die Atlas software.
Het maakt meteen inzichtelijk waar jij tijd verliest / wint etc.
Vanavond even uitzoeken hoe ik dat installeer / draai...
Als je heel ver inzoomt op de layout van het circuit in ispeed zie je wel de lijnen op het circuit.MartijnA3 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:30:
......Het is jammer dat je de track zelf en de kerbs niet kunt zien in ispeed.
Nee kan gewoon op de achtergrond draaien, kan je later de laps vergelijken, met mensen die ook ispeed draaien.Hoogie2004 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:55:
[...]
Zal ik eens proberen. Extra scherm daarvoor is niet verplicht of wel, kan ook in de achtergrond? (heb maar 1 monitor).
Vanavond even uitzoeken hoe ik dat installeer / draai...
En dat vergelijken heb ik gisteren nog even gedaan, met de mannen die 1.17 rijden.
Maar moet me aansluiten bij martijn, het is het remmen waar ik het laat liggen (nog steeds)
Voor de rest kon ik niet zo veel verschillen vinden.
Heb nu optimal van 1.18.3 (gister na de training nog even de 2 aanpassingen gedaan, die joep had gezegd, met clickje minder caster, en toe in) die aanpassing leverde mij nog een tiende extra op.
Ga vanavond voor de grap nog eens met me oude pedalen set testen, en is kijken of ik die rem piek die paul heeft kan reproduceren ermee.
ow, eens proberen.JoepW schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:02:
[...]
Als je heel ver inzoomt op de layout van het circuit in ispeed zie je wel de lijnen op het circuit.
Paul je kan aan de bak, Tony kwalificeert zich net met een 1:17.0, we zaten samen in een sessie.
In kwalificatie een belachelijke 14 incs gehaald dus weer onder de 2.0 SR gedropt lol, moet daar toch eens op gaan letten.
En in een practice sessie erna doe ik gelijk een 1:17.8 met die setup van Frank (waarvoor dank!).
Moet zeggen dat ik meestal doorontwikkel op Joeps setups (en doorontwikkelen mag je lezen als trial-error, en het bestaat meestal uit het wat harder maken van de vering e.d.).
Tevens wat raar is met die 2e setup, is het verschil voor-achter qua rijhoogte... Maarja, het rijdt lekker
Zelfs als je een scherm over hebt waar je het op zou kunnen tonen tijdens het rijden vind ik dat persoonlijk te veel afleiden.
Je kunt tijdens het rijden zelf toch niet goed naar die data kijken zonder de focus op je "race scherm" te verliezen.
Er is een optie "auto hide iSpeed while racing" zodat je er geen last van hebt.
Het is volgens mij ook wel mogelijk om zaken als overlay over je scherm te leggen geloof ik, maar dat heb ik nooit geprobeerd eigenlijk.
Ik vind de native iRacing delta indicator eigenlijk goed genoeg.
Tja jullie kunnen me een alien blijven noemen, maar feit is dat ik gewoon niet de snelheid heb van lui als Tony en Lawrence Smyth, laat staan van de echt snelle gasten.MartijnA3 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:22:
[...]
Paul je kan aan de bak, Tony kwalificeert zich net met een 1:17.0, we zaten samen in een sessie.
Ik heb gisteren een 17.6 gereden en m'n optimal met de setup van Frank is 17.2 geloof ik.
Als ik in de Q een 17.3 of 17.4 kan rijden vind ik dat snel zat eigenlijk.
Het blijft uiteindelijk toch een kwestie van constante snelle tijden kunnen rijden in de race en dat is moeilijk zat op een baan als Road Atlanta.
[ Voor 37% gewijzigd door Red Baron op 05-10-2011 11:54 ]
En wat gaat die SM heerlijk T1 in, in tegenstelling tot het gezwabber van de Skip
LOL
Overigens, Alien ben je misschien niet in absoluut opzicht (want het gat met de wereldtop is er wel degelijk). Maar voor GoT standaarden ben je wel erg snel hoor.
En dan hebben we het nog niet over Gelink die ons allemaal met gemak naar huis rijdt
Da's wel handig voor als we een keer een feestje hebben !!Red Baron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:48:En dan hebben we het nog niet over Gelink die ons allemaal met gemak naar huis rijdt
[ Voor 13% gewijzigd door MartijnA3 op 05-10-2011 14:14 ]
Eerst nog even werkenRed Baron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:19:
In plaats van flauwe grapjes te maken zouden jullie die tijd ook kunnen besteden aan het oefenen om wat sneller te worden he
In plaats van flauwe grapjes te maken zou je ook je tijd kunnen besteden aan werken om... nah, laat maar
IddNickThissen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:34:
[...]
In plaats van flauwe grapjes te maken zou je ook je tijd kunnen besteden aan werken om... nah, laat maar
Overigens heb ik geen tijd om mensen uit te schakelen voor je, ik moet dan de F1 rijden als het even meezit
[ Voor 56% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-10-2011 14:45 ]
Hmm, dat had ik gemist. Dan kan ik nietRed Baron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:50:
Dat WorldTour evenement is op zaterdag he.
http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=37921
Moet dan handboogschieten
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-10-2011 14:55 ]
http://members.iracing.co...e/member/worldrecords.jsp
Zou het wel stoer vinden als hij het kampioenschap zou winnen.... Een Gotter bovenaan de star mazda
Ramsho, hoe zou je dat willen doen dan? Vind het idee niks, denk paul ook niet.
[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 05-10-2011 15:47 ]
Tja je kan het ook te serieus nemen..MartijnA3 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:46:
Ramsho, hoe zou je dat willen doen dan? Vind het idee niks, denk paul ook niet.
Ging er meer ff om om paul even een hart onder de riem te steken
@ paul, als ik join wel ja met me 1960 iRating
[ Voor 20% gewijzigd door ramsho op 05-10-2011 16:07 ]
Ik zit op 2179, met die bagger race op zandvoort (al kostte die maar 19 iRating ofzo)NickThissen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:59:
Wat is dat nou jongens, ik haal zomaar iedereen in met iRating?zit op 2200 geloof ik... Had deze week geluk dat ik steeds net in de midden split kwam waar ik hoog kon eindigen, als ik straks in de top split ga komen zak ik weer als een baksteen omlaag denk ik. Als ik vorige week in de top splits was gekomen had ik (puur op snelheid gerekend) elke keer ergens rond p7 geeindigd...
In de top-split, waar ik meestal uitkom, eindig ik meestal rond het middenveld, en dan gaat het niet zo hard meer
Overigens:
Sim updates to address some track issues
^^ betekent dat dat ze de landmines gaan fixen? Zou wel mooi zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-10-2011 18:43 ]
Ook de echte Aliens kan je wel verslaan, zeker zo'n Tony. Huttu en Nieminen is weer een ander verhaal. Als je genoeg tijd erin steekt per week, scheelt dat zeker. Op Zandvoort zaten we allebei maar 0,1-0,2 af van Tony's racepace. Iets langer oefenen, setup iets meer doorontwikkelen en je kunt echt close komen.Red Baron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:48:
Ach, je hebt ook nog Tim, die ik misschien kan verslaan in een Star Mazda, maar overall gezien is hij wel sneller/beter denk ik.
En dan hebben we het nog niet over Gelink die ons allemaal met gemak naar huis rijdt
Sommige van die Aliens zijn echt natural talents, maar sommigen oefenen zich ook gewoon het snot uit de ogen.
Ik merk bij mezelf dat wanneer ik meer tijd in iRacing investeer, ik iig een stuk sneller ben.
Je hebt dus gelijk Tim
Mijn iR is nu iets van 1800 en dan te weten dat ik 200 kwijt ben geraakt enkele weken geleden door ipv op watch, op race te drukken terwijl ik niet in de buurt van mijn stuurtje was
Vanavond zal wel niks worden met racen (anders begint mn vrouw te mekkeren). Misschien morgen weer.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zou ook nog wel wat kunnen winnen als ik eens zou gaan leren hoe je setups ontwikkelt etc.Requiem19 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:47:
[...]
Ook de echte Aliens kan je wel verslaan, zeker zo'n Tony. Huttu en Nieminen is weer een ander verhaal. Als je genoeg tijd erin steekt per week, scheelt dat zeker. Op Zandvoort zaten we allebei maar 0,1-0,2 af van Tony's racepace. Iets langer oefenen, setup iets meer doorontwikkelen en je kunt echt close komen.
Sommige van die Aliens zijn echt natural talents, maar sommigen oefenen zich ook gewoon het snot uit de ogen.
Ik merk bij mezelf dat wanneer ik meer tijd in iRacing investeer, ik iig een stuk sneller ben.
Maar omdat het me eigenlijk gewoon niet echt trekt en ik rijden veel leuker vind besteed ik daar 0,0 tijd aan.
Wat dat betreft respect voor mensen als Joep en Frank die daar echt actief mee bezig zijn en hun werk ook delen zodat ik en anderen er van kunnen profiteren
Sim updates to address some track issues. < br /> < br /> Wednesay, 5-Oct-2011 GMT < br /> < br /> EDT(-4) < br /> 0500 Hosted Sessions < br /> 1100 Service Down < br /> 1400 Service Up < br /> < br /> GMT < br /> 0900 Hosted Sessions < br /> 1500 Service Down < br /> 1800 Service Up < br /> < br /> AEST(+10) < br /> 1900 Hosted Sessions < br /> 0100 Service Down < br /> 0400 Service Up < br /> < br />
Iemand idee hoelaat de site weer up gaat ?
Thx
Patrick
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Inderdaad, top hoorRed Baron schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:04:
[...]
Wat dat betreft respect voor mensen als Joep en Frank die daar echt actief mee bezig zijn en hun werk ook delen zodat ik en anderen er van kunnen profiteren
Ik ben ook niet zo van de setups ontwikkelen, om twee simpele redenen, ik ben te ongeduldig en ga liever gewoon rijden, en nog belangrijker, als ik 1 verandering maak dan merk ik het verschil gewoon niet. En als ik al verschil merk, dan ben ik er na een rondje of 3 aan gewend en dan weet ik dus niet welke nou beter was. Het verschil tussen een complete setup zoals Joep of Frank ze altijd delen merk ik dan wel weer goed, maar dat stapje voor stapje kleine veranderingen aanbrengen kan ik niet, dan merk ik gewoon geen verschil dus dat schiet niet zo op
Heeft ook veel te maken met het feit dat ik 9/10 tracks gewoon niet ken en dus nog nergens echt op de limiet rijdt vooral in zo'n eerste practice sessie, dus dan kun je ook niet echt merken of je setup nou sneller is of niet...
Had wel een vet moment met de P6 achter me (hij was eigelijk P5 maar ging het gras in waardoor ik inhaalde). Hij kwam op het stuk omlaag na de chicane naast me rijden met meer snelheid, ik gaf hem wat ruimte maar hij deed het prima en nam heel strak de binnenkant. Daardoor kwam ik echter met veel meer snelheid de bocht uit en hij dekte de normale lijn niet af waardoor ik er weer naast ging en er zelfs bijna voorbij op de start/finish straight. Maar goed, die eerste bocht is niet te doen met twee man, ik remde heel veel (hij ook denk ik, hij nam weer mooi de binnenkant) maar kwam net het gras op en moest dus van het gas af waardoor hij er toch vandoor kon. Was heel vet geweest als ik hem daar nog had terug gepakt
[ Voor 42% gewijzigd door NickThissen op 05-10-2011 21:10 ]
Ging hierdoor zelf van de baan in turn 1, had F3 niet aan, leiders vlogen langs me heen, was ruimte genoeg. Bocht verder reed #2 de leider van de baan; probeerde hij het nog in mijn schoenen te schuiven ... en werd ik een idioot genoemd.
Dit topic is gesloten.
![]()