iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.207 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Soundless schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:28:
Nou gebeurde het spinnen vooral aan het einde van de race. Ik besloot dan ook maar de banden te bekijkeen en bleek dat mijn voorbanden op L=49% en R=45% stonden. Doen jullie 1 pitstop met de SM ? Is het nuttig ? Komt de sluitage vooral door de offroads (al waren dat er nit al te veel) of zorgt dat voor (bijna) geen wear?
Ik heb aan het eind van de race nooit gekeken, maar gisteren merkte ik dat ik veel aan het glijden was dus keek tijdens de race een keer, dat was na 15 rondjes ofzo, en alles stond nog op > 97%, dus 45% vind ik erg veel tire wear... Of update dat pas nadat je de pits in gaat ofzo? Volgens mij doet niemand in de SM ooit een pitstop, het minieme verschil dat je ermee wint (banden sowieso bijna niks, fuel maar weinig) wordt door de lange en langzame pitstraat (en vrij lange pitstop) toch teniet gedaan, ik gok dat je wel 20 seconden zult verliezen ofzo dus het is niet echt een goed idee...

Straks de race van 20:30 nog proberen, waarschijnlijk m'n laatste op zandvoort, ik hoop dat deze wel goed gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 02-10-2011 19:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik had een hoop posts terug gelezen dat het inderdaad pas update als je de pits ingaat. Bij mij toonde hij dan ook steeds 100% tot ik de pits in ging en ff in de garage ging kijken. Ik was echt verbaasd maar het verklaarde wel waarom ik zovaak de controle kwijtraakte (meestal kreeg ik daar gelukkig geen inc voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

[object Object]

AAAAAAAAAAAAAH
Ik lag eerste bij Petit Le Mans met nog 9 min. te gaan, crashed de game. WTF
Gelukkig wel nog kunnen connecten en ik ben uiteindelijk nog 3e geworden, maar ik had gewoon kunnen winnen.

http://members.iracing.co...onid=4228871&custid=64876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:47:
[...]

Ik heb aan het eind van de race nooit gekeken, maar gisteren merkte ik dat ik veel aan het glijden was dus keek tijdens de race een keer, dat was na 15 rondjes ofzo, en alles stond nog op > 97%......
Die info tijdens het rijden is NIET real time. Kan je niks mee. Om de juiste waarden te zien moet je na de race even in je setup kijken.

En 45% is errug weinig. waarschijnlijk ga je te hard de bochten in.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Heb vanmiddag na de race even gekeken, geloof dat er 2 op 86/87% zaten, en 2 op 90%. 45% is dus wel heeeeel weinig idd :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:12:
[...]

En 45% is errug weinig. waarschijnlijk ga je te hard de bochten in.
Op basis van het ene rondje wat ik toevallig gespectate heb valt dat wel mee. Wel viel me op dat hij soms iets eerder zou kunnen insturen. Hij stuurt nu vaak te laat in waardoor hij meer moet sturen dan nodig is. Misschien dat het daarmee te verklaren valt... Ik zal straks na de race eens kijken als ik er aan denk (en als ik uberhaupt finish lol).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Niellie41 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:59:
AAAAAAAAAAAAAH
Ik lag eerste bij Petit Le Mans met nog 9 min. te gaan, crashed de game. WTF
Gelukkig wel nog kunnen connecten en ik ben uiteindelijk nog 3e geworden, maar ik had gewoon kunnen winnen.

http://members.iracing.co...onid=4228871&custid=64876
Balen joh :(

Ik zat in de top split met #30 (van de 36).
Ik startte dus achterin het LMP veld (16E) en het is wel gaaf om te zien dat als je een veld hebt met allemaal top rijders dat het dan dus wel gewoon allemaal goed gaat in zo'n eerste ronde :P

De race ging wel goed en na een tijdje lag ik redelijk relaxed op een 8e plek met zicht op p6 die minder dan 10 sec voor me lag.
Helaas was alles na 48 ronden voorbij toen ik onderaan de esses een landmine raakte en de auto afschreef links de muur in :(

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
ik vond het inderdaad ook erg laag. Vooral omdat mijn achterbanden op 90%+ stonden. Wat betreft te hard de bochten ingaan: ik denk niet dat het daaraan ligt, dan had ik denk ik wel wat lagere tijden gereden en dan had ik het ook niet erg gevonden :P
Misschien kwam het door de 3 inc's. Ik zal in een volgende race eens kijken wat er daar van de banden overblijft.
Bedankt allen, nou weet ik tenminste dat er iets 'niet klopt'.

@ Nick, mijn rijstijl is sinds dat ik die nieuwe setup heb, nogal veranderd :P Nogmaals bedankt voor de setup + tips, ik ben gemiddeld echt een aantal seconden sneller dan eerst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
1e overwinning is binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gefeliciteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Thanks, en kwam met +0.11 op 2.99 terecht.

Zojuist ook nog een kwalificatie gedaan en daarin een PB van 99.547 neergezet. Hopelijk tevens nog een +0.01 op zn minst.

Alleen damn, sommige mensen denken echt niet na... de pits uitrijden vlak voor je. Als ze in een outlap zitten je niet voorbij laten. Als ze hun ronde verkloot hebben, je ook niet voorbij laten...

Net zoals eerder vandaag in de race iemand me zelfs niet op het rechte stuk voorbij liet terwijl ik bijna in zn kofferbak zat en hij een mooie blauwe vlag getoond kreeg linksboven in zn scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nette tijd.
Paar dingen.
Bij de lagere licenties is lomp gedrag helaas vaak normaal. Gewoon ff doorbijten. Verderop als je in de hogere SoF's terecht komt is het beter.
En op blauw hoef je niet te reageren. Het is wel zo netjes, maar iRacing heeft dat niet verplicht gesteld.

Net even de race gekeken Nick en Richard.
Nick nette 2de plek, wel saai..... Richard jammer van de spin en daarna afgenomen vertrouwen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 02-10-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Doet iemand de Radical van half tien?

Heb wel zin, echter nog niet getest met dat ding op Suzuka :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga geen uur op Suzuka met dat ding doen..... Mij te lang.
Heb ook geen setup.
Ik ga zo nog wat vrije trainingen doen in 'allerlei' klasses. Wil eens kijken of een van die fixed klasses wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:16:

Nick nette 2de plek, wel saai..... Richard jammer van de spin en daarna afgenomen vertrouwen. ;)
Je hebt toch niet de hele race met mij mee gekeken hoop ik? Jezus wat was dat saai :+ Had hoop op een snelle start om meteen de binnenbocht en p1 te pakken maar p1 startte net zo snel dus dat ging niet door. Voor de rest was hij gewoon veel te snel om bij te houden, en ik was blijkbaar veel te snel voor de p3 (aan de tijden te zien hield hij het halve veld zoiets op, iedereen zat vlak op hem heel lang toch?) waardoor ik na 10 rondjes al een gat van 10-12 s voor en achter me had. Hele race niemand meer gezien lol. Maar goed, wel clean en een mooie positie dus ik mag niet klagen :)
Hoogie2004 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:18:
Doet iemand de Radical van half tien?

Heb wel zin, echter nog niet getest met dat ding op Suzuka :+
Nah, een uur is me erg lang vooral omdat ik vandaag al veel te veel gereden heb. Ook nog niks getest, geen setup, niks.. Dus ik pas. Heel misschien morgen als ik vroeg thuis zou zijn maar dat denk ik niet (of is er morgen geen race meer?).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:19:
Ik ga geen uur op Suzuka met dat ding doen..... Mij te lang.
Heb ook geen setup.
Ik ga zo nog wat vrije trainingen doen in 'allerlei' klasses. Wil eens kijken of een van die fixed klasses wat voor mij is.
:)
Misschien wel een goed plan. Ik ben van plan komende week Silverado te doen op Charlotte, en me op te werken naar B-oval :) (die rijden toevallig ook op Charlotte komende week volgens mij)

Welke mixed class dacht je aan, en vooral de vraag, wil je dan de snelste wagen, of een van die andere :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 02-10-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Komende week is ook de GT&Proto Challenge op Spa. Dat is een heel goede combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
En op blauw hoef je niet te reageren. Het is wel zo netjes, maar iRacing heeft dat niet verplicht gesteld.
Zeer opmerkelijk. Vind ik niet echt in lijn met hun visie.
Maar goed, dan nog doe je zoiets gewoon imo. Je gaat toch niet de raceleider bv in de weg rijden...

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog_Martin op 02-10-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:23:
Komende week is ook de GT&Proto Challenge op Spa. Dat is een heel goede combinatie!
Spa in de HPD... Klinkt wel verleidelijk.

Moet overigens wel nog wat oefenen met de F1 op Suzuka, die wil ik meedoen zondags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hertog_Martin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

Zeer opmerkelijk. Vind ik niet echt in lijn met hun visie.
Maak je niet druk, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die niet aan de kant ging voor een blauwe vlag. Mensen die gelapped worden gaan altijd wel aan de kant, en als ze dat niet doen en je gaan blocken rondes lang kun je nog altijd een protest indienen, ik denk dat ze dan een waarschuwing krijgen en het niet meer zullen doen. Waarom zouden ze je ook gaan blocken, ze hebben er zelf toch niks aan?

De reden dat het niet verplicht is, is denk ik gewoon omdat het soms lastig te bepalen is hoe lang 'te lang' ophouden is. Volgens mij krijg je al een blauwe vlag als iemand 2 seconden achter je zit ofzo. Als jij maar NET iets langzamer bent kun je best 5 ronden op een afstand van 2 seconden voor blijven. Je zit zelf ook in een race en misschien ben je wel iemand aan het inhalen. Zou lullig zijn als je daarvoor een DQ kreeg, je zit immers toch niemand in de weg. Of misschien kom je net in een moeilijk stuk van de track met veel bochten waar aan de kant gaan nog niet zo makkelijk of veilig is. Zou ook lullig zijn om een DQ te krijgen als je even wilt wachten tot het rechte stuk. Voor de sim is het gewoon niet te bepalen wanneer je iemand ophoudt en wanneer niet.

[ Voor 39% gewijzigd door NickThissen op 02-10-2011 21:29 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:21:
[...]

:)
Misschien wel een goed plan. Ik ben van plan komende week Silverado te doen op Charlotte, en me op te werken naar B-oval :) (die rijden toevallig ook op Charlotte komende week volgens mij)

Welke mixed class dacht je aan, en vooral de vraag, wil je dan de snelste wagen, of een van die andere :)
Ik wil wel eens proberen straks met de Corvette. Is eens wat heel anders...
Je chat staat niet aan...... Anders konden we ff overleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 02-10-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
.....

Ik wist dat die spin eraan zat te komen.... slecht geconcentreerd. Wel leuk kunnen battelen... alleen na elke spin steeds 3-4 posities lager...
Ik blijf nog steeds het probleem houden dat ik steeds allerlei dingen ga bedenken die helemaal niet gebeuren. ( het "wat als dit, of wat als dat... "- syndroom)

Ben wel blij dat ik in ieder geval dit weekend m'n iR wat heb weten op te krikken.

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Fijn, net iemand die besluit van 'hey m'n maand iRacing zit er bijna op, laat ik maar expres een race gaan verstieren'. Rondenlang expres aan eind rechte stuk mensen opwachten om tegen ze aan te knallen. Als je daar je lol uit moet halen heb je echt geen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:36:
Fijn, net iemand die besluit van 'hey m'n maand iRacing zit er bijna op, laat ik maar expres een race gaan verstieren'. Rondenlang expres aan eind rechte stuk mensen opwachten om tegen ze aan te knallen. Als je daar je lol uit moet halen heb je echt geen leven.
Replay saven en laten bannen door iracing.
Ennuh Richard..... Rijden op gevoel en denken doe je gewoon ff niet ;)

Net even met de HDP fixed op Mosport gereden. Om de 2 a 3 rondje een mine in T2. Volgens mij bottumed ie daar en klaar is kees...... Gewoon midden op de baan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Hertog_Martin schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:47:
Mijn splits op Lime Park in de Mazda Roadster:

Optimal:

14.335
16.756
8.770
19.317

59.180

Best:

14.620
16.756
8.805
19.514

59.695

Wat zijn die van jullie?
Heb vanavond even een paar rondjes gereden op Lime Rock. Dat was lang geleden. Blijft een leuke wagen die MX5!

Ik kwam tot 59.0, met opt 58.8. Ik ben te lui om de splits over te schrijven. Bij mijn weten is er geen andere manier om ze uit een bestandje te halen?

Belangrijker is overigens dat je 20 rondjes lang constant 59.x kan rijden. Na een tijdje gaan de voorbandjes redelijk slijten. Vooral in de snelle bochten krijg je dan naar onderstuur.

Dan de SM race van net op Zandvoort. Mooie SoF van 3200, met heel veel snelle Nederlanders. Paul en ik op P2 en P3. Ik had een slechte start, rem te vroeg voor de Tarzan en paul haalt me richting Gerlach bijna in. Hij gaat te wijd, komt op het gras en verliest 5 plekken. Hierdoor werd mijn race iets rustiger. Tony Repussard kon ik net niet bijhouden. Elk rondje was hij 1/2 tiende sneller. Achter me een groot gat, en voor me Tony op 2 seconden. Wel flink doorgestampt en kon tot het einde 33.6 -33.3 rijden. Nu weer boven de 4000 iRating en SR ook op weg naar 4.00. Ik kan prettig slapen zo :).

http://members.iracing.co...onid=4230014&custid=17380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Paul was serieus aan het stampen :) Ik had al weken niet gereden en ik moet wennen aan de loadcell. Al met al redelijk constant kunnen rijden, maar kwam later achter p10 te liggen en kwam er maar niet voorbij. Hard geraced, dus ondanks het mindere resultaat een super race gehad.

En elke keer lachen om die pluimen stof, die paul die ging overal door het zand van gekkigheid geloof ik :) Die lag op een gegeven moment zelfs binnen bereik, ik kwam echter niet langs mijn voorganger helaas, anders had ik Paul nog even het vuur aan de schenen kunnen leggen. Een rondje vrij kwam ik eindelijk in de 33's, maar mijn voorganger had 34.5 als snelste tijd, en hij reed snaarstrak, dus verloor veel elk rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
RielN schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:33:
Paul was serieus aan het stampen :) Ik had al weken niet gereden en ik moet wennen aan de loadcell. Al met al redelijk constant kunnen rijden, maar kwam later achter p10 te liggen en kwam er maar niet voorbij. Hard geraced, dus ondanks het mindere resultaat een super race gehad.

En elke keer lachen om die pluimen stof, die paul die ging overal door het zand van gekkigheid geloof ik :) Die lag op een gegeven moment zelfs binnen bereik, ik kwam echter niet langs mijn voorganger helaas, anders had ik Paul nog even het vuur aan de schenen kunnen leggen. Een rondje vrij kwam ik eindelijk in de 33's, maar mijn voorganger had 34.5 als snelste tijd, en hij reed snaarstrak, dus verloor veel elk rondje :)
Als iemand goede lijnen rijdt en geen fouten maakt, kan je gewoon ongeveer niet inhalen op Zandvoort. Maakt het wel spannend en close, maar er voorbij.. bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Aaaaaaaaaaaaaaa eindelijk weer eens een ouderwetse SOF race (3216) en ik verkloot het helemaal :|
Ik start vanaf p3 met tim op p2 en mijn nemesis Tony Repussard op de pole.
Ik had een aardig goede start en zat naast Tim die achter Tony zat die de binnenkant goed afdichtte.

De uitgelezen mogelijkheid om eens te kijken of ik hem buitenom zou kunnen verrassen dacht ik en ik remde dus wat later maar kwam helaas niet om Tony heen.
Ik zat wel naast Tim maar was niet helemaal zeker van m'n zaak zo richting de Gerlach bocht en dus besloot ik om wat ruimte aan de binnenkant vrij te laten voor Tim om dan alsnog wel p2 in de Hugenholz te pakken.
Helaas ging ik wat te wijd, hobbelde wat door het gras en kon weer aansluiten op p6 o.i.d. vervolgens nog wat veel wheelspin bij het uitkomen en daar zat ik mooi op p9 :(

Ik had verder niets geraakt en pakte meteen alweer p8 terug door hem redelijk bruut aan de binnenkant bij Jeff Beaulieu te zetten.
Daarna zat ik echter rondenlang klem achter Nenad Matijevic waar ik nergens echt een goede run op kreeg, maar ondertussen reed ik echter wel te langzame rondetijden.
Nog een keertje ook flink in de tarzan geprobeerd en ook half bij de audi s, maar behalve een lichte contact gebeurde er verder niet veel en zat ik er nog steeds achter.

Niet lang daarna kreeg ik een goede run door het scheivlak en die masters bocht erna zodat ik hem aan de binnenkant kon uitremmen in T8. Helaas schoot ik ook daar ietsje te ver door waardoor ik hem op z'n achterwiel tikte waardoor hij weer iets naar rechts schoot tegen mij aan waardoor Rens Broekman ook geraakt werd die rechts naast mij reed.

Van daar was het definitief over en had ik een krom stuur en kon ik ook geen goede tijden meer rijden.
Uiteindelijk nog p9 gefinished dus qua iRating viel de schade nog wel mee, maar m'n ego heeft een grotere deuk opgelopen.
Als ik nou gewoon p3 was gebleven bij de start had ik gewoon goede punten kunnen pakken maarja... dat is lekker makkelijk lullen zo achteraf.
Gelukkig heb ik Tim niet in de problemen gebracht en ben wel blij dat hij nog gewoon 2e is kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Owk, nou snap ik het. Ik dacht dat je gedronken had toen ik wat later kwam kijken ;)
Jammer, maar helaas.

Zullen we morgenavond een trainingsavondje doen met de HDP (vrije setup) op Spa?
(en moeten dan ook de Corvette en GT erin?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:55:

Zullen we morgenavond een trainingsavondje doen met de HDP (vrije setup) op Spa?
Ja! Lijkt me heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
FF ge-ALT-TAB'ed uit de race.. Heb toch nog 10 min repair....

Was dus lekker op zandvoort aan het rijden. Komen we op het eerste snelle stuk, iedereen achter elkaar, spint er 1. Geen idee hoe, maar hij spinde wel. Volop tegenaan gereden dus :/ rechterachterwiel lag er LETTERLIJK uit. Auto ging dan ook geen cm meer vooruit.
Ik hoo pdat ik hem nog uit kan rijden :/

Edit:
De 10+ min repair heeft de auto blijkbaar niet helemaal gefixt. Stuur stond nog een klein beetje naar rechts toe, waardoor ik in elke bocht naar rechts spinde.

Superfaal race dus... Ben nu maar geleaved

[ Voor 22% gewijzigd door Soundless op 03-10-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Gisterochtend nog even samen met Nick op Zandvoort gereden met de SM (free practice). Eindelijk een goede tijd neergezet, 1.34.766. Een rondje waarin alles op z'n plek viel. Rondje daarna zat ik alweer .2 onder m'n optimale tijd maar spinde ik helaas in .. ehh .. de rechterbocht die je agressief in z'n 4 neemt en daarna teruggaat naar de 2e voor een scherp rechts 8)7

Toen maar gestopt, was al een uurtje aan het praccen en moest weg naar een BBQ. Na de BBQ maar op de bank gaan zitten, een 5-urige Grolsch inname komt je rijkunsten vast niet ten goede :+

@JoepW: was trouwens met jouw setup die ik van Nick kreeg (thanks daarvoor nog). Had trouwens ook niet verwacht dat je zo'n oude l*l was >:)

insert comeback over dat jij sneller bent dan ik ook al ben je 17 jaar ouder :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:55:

Ik doe altijd graag mee op spa, leuke baan, maar heb die autos niet en ook niet van plan daar verder mee te gaan rijden op dit moment, dus ik ga niet voor $35 auto's kopen voor een avond :p

Ga wel wat oefenen met de F1 op suzuka, misschien dat ik eind van de week een race aandurf ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

HPD op Spa of F1 suzuka, beide erg gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
HDP rijdt vanaf morgen op Spa. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Heel misschien kom ik wat later nog even langs.
Na het debacle van gisteren heb ik eigenlijk even geen zin meer om te rijden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

HPD op spa zal ik wel van de partij zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Red Baron schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:26:
Na het debacle van gisteren heb ik eigenlijk even geen zin meer om te rijden. :'(
Cry baby. :p

Je kunt vanavond toch nog een SM race meepakken, of wil je er echt maar 2 per week pakken? De maandagavondsplits zijn meestal ook wel hoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:26:
Wat is beter om wat frustratie af te rijden in dat HPD-monster op Spa _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als de Ford GT ook mee mag doen ben ik er wel bij. HPD rij ik dit seizoen niet mee. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gewoon alle drie de auto's mee laten doen, dan iedereen ook meteen oefenen met het inhalen van de GT auto's als die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik neem aan dat iedereen die de HDP heeft ook de GT heeft. Dus lijkt mij geen probleem. Dan ook de Corvette erbij.
Je was me voor.....
20:30 tot 22:30 it is.....

[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 03-10-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:50:
Gewoon alle drie de auto's mee laten doen, dan iedereen ook meteen oefenen met het inhalen van de GT auto's als die er zijn.
Iedereen moet dan wel even in de gaten houden, als je joint met een auto, kun je NIET meer wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:14:
[...]

Iedereen moet dan wel even in de gaten houden, als je joint met een auto, kun je NIET meer wisselen :)
Je kunt toch gewoon quit, withdraw, en weer joinen met andere auto? Als er geen race is (enkel practice) dan kun je toch joinen wanneer je wil (itt bij een race waar je voor de qualify ofzo gejoined moet hebben?), of heb ik dat nu mis?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nee, als je eenmaal met een auto hebt gejoined dan kan je niet meer wisselen. Ook bij practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep vrees wel dat ik in de minderheid ben met men Ford GT. :) Maar ja dat is in de serie ook niet anders.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
MartijnA3 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:44:
[...]

Cry baby. :p

Je kunt vanavond toch nog een SM race meepakken, of wil je er echt maar 2 per week pakken? De maandagavondsplits zijn meestal ook wel hoog.
Klopt ik jank :)
Het maalt alleen door m'n kop dat als ik gewoon wat voorzichtiger was gestart en achter Tim was gebleven was ik waarschijnlijk met 10 vingers in de neus 3e geworden, wat me 176 punten opgeleverd zou hebben.
Nu heb ik dus de 151 punten score waardoor ik dus onnodig 25 punten achter sta in het kampioenschap.
En die race was gewoon een ongelooflijk hoge SOF zoals we die in geen weken gezien hebben, opnieuw racen vanavond heeft dan ook waarschijnlijk weinig zin.

Maar aan de andere kant zag ik een mogelijkheid ging ervoor en dat mislukte alleen jammerlijk.
Als ik gewoon op tijd ingestuurd was voor de Gerlach (Tim liet die ruimte zag ik achteraf in de replay) dan had ik gewoon 2e gelegen en Tim een race lang achter me houden is mogelijk zoals we zaterdag zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:14:
[...]

Klopt ik jank :)
Het maalt alleen door m'n kop dat als ik gewoon wat voorzichtiger was gestart en achter Tim was gebleven was ik waarschijnlijk met 10 vingers in de neus 3e geworden, wat me 176 punten opgeleverd zou hebben.
Nu heb ik dus de 151 punten score waardoor ik dus onnodig 25 punten achter sta in het kampioenschap.
En die race was gewoon een ongelooflijk hoge SOF zoals we die in geen weken gezien hebben, opnieuw racen vanavond heeft dan ook waarschijnlijk weinig zin.

Maar aan de andere kant zag ik een mogelijkheid ging ervoor en dat mislukte alleen jammerlijk.
Als ik gewoon op tijd ingestuurd was voor de Gerlach (Tim liet die ruimte zag ik achteraf in de replay) dan had ik gewoon 2e gelegen en Tim een race lang achter me houden is mogelijk zoals we zaterdag zagen.
Dit soort incidenten en twijfels over je keuzes in de wedstrijd, zijn juist dingen die je naast je neer moet leggen, anders kosten dit soort twijfels je het kampioenschap, omdat je de volgende race misschien te voorzichtig bent.

Hoe vaak zien we dit niet op het hoogste niveau, dat als het eenmaal even tegenzit, mensen aan zichzelf gaan twijfelen, of defensief rijden om het kampioenschap te halen (Formule 1 bijvoorbeeld, Hamilton in zijn eerste en tweede seizoen, afgelopen jaar ook nog, maar dat was niet hamilton)

Vergeet overigens niet dat er nog drop-weeks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Goed gezegd Hoogie.
Je moet coach worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://www.true-gamers.nl/datas/users/nice_finish_55.jpg
Net een mooie race gehad samen met Joey Schmidt.
Ik was de hele race in gevecht met 2 Australiërs en we kregen een Green White Checkered finish.
Dit gevecht was voor P5 en nr 6 ging te hard de bocht in, maar hij bleef op de high line zodat hij nog de extra snelheid mee kon nemen.
Ik heb gepobeerd om mijn auto vooruit te schreeuwen, maar dat hielp niet :-(

Dit soort finishes maakt racen leuk. Ik heb ook eens een keer met de Skip Barber op Spa een race gewonnen met 0.001 sec. verschil. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:00:
Goed gezegd Hoogie.
Je moet coach worden ;)
Ben ik al bij onze handboogvereniging :+ . Daar heb je vaak vergelijkbare verschijnsels, mensen die zien dat ze goed gaan, die dan erg gespannen worden. En ook de wereldtop, iemand die op een WK een wedstrijd weggooit door een misser te schieten, die daardoor nog zo lang van de kaart is, dat ie nog een jaar lang elke wedstrijd wel een erg slecht schot heeft, puur door de mentale tik die hij toen kreeg, en de angst dat het nogmaals gebeurd.

Belangrijkste blijft, niet zeuren maar doorgaan. Leren van je fouten, en zorgen dat je ze geen 2 keer maakt, zonder dat je je aggressie en scherpte kwijtraakt (dus niet rustiger gaan doen, omdat het ooit mis ging).

Mooi voorbeeld van rustig was Hamilton in Monza. Hele seizoen al kritiek dat ie te aggressief rijdt, rijd ie een keer passief, is het ook niet goed :+ (Martin Withmarsh, zijn baas zei zelfs: "I want the old Lewis back")

[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-10-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Gisteravond nog een race gedaan. Na 10 races eindelijk een heerlijke competatieve race. 12 deelnemers, allemaal over de finish (vaak disconnect de helft), slechts 1 ongeluk geloof ik tussen 2 wagens en ik heb met ongeveer evensnelle lui in de top 3 gereden en stuivertje gewisseld met de nummer 2, ik trok uiteindelijk aan langste eind.

En slechts 2 inc punten dus was weer +0.13 op mn rating.

Overigens; nog tips voor een snelle start? Ik werd pas op pole vol voorbij gestoken door de nr 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:52:
[...]
Dit soort incidenten en twijfels over je keuzes in de wedstrijd, zijn juist dingen die je naast je neer moet leggen, anders kosten dit soort twijfels je het kampioenschap, omdat je de volgende race misschien te voorzichtig bent.

Hoe vaak zien we dit niet op het hoogste niveau, dat als het eenmaal even tegenzit, mensen aan zichzelf gaan twijfelen, of defensief rijden om het kampioenschap te halen (Formule 1 bijvoorbeeld, Hamilton in zijn eerste en tweede seizoen, afgelopen jaar ook nog, maar dat was niet hamilton)

Vergeet overigens niet dat er nog drop-weeks zijn.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook alleen heb ik dat niet helemaal goed geschreven.
Ik vind het ook wel prima dat ik gewoon die mogelijkheid zag en er voor ging.
Met heel passief, voorzichtig en afwachtend rijden win je het ook niet (kijk maar naar al die Pro/WC rijders als je in een race met ze rijd).
Als ze ook maar een half kansje zien pakken ze die gewoon.

En drop-weeks zijn leuk en aardig, maar het is een feit dat Tony gewoon sneller is en ik 1 tegen 1 het 9 van de 10 keer verlies.
De enige manier waarop ik dicht in z'n buurt kan komen qua kampioenschapspunten is om ervoor te zorgen dat ik maximaal kan scoren, dus de paar races die ik doe, moet ik rijden op de momenten dat de SOF het hoogste is en er dus het meeste punten te verdelen zijn.

Gisteravond was dus het moment waarop je er wel moet staan en dat deed ik dus maar matig en daar baal ik alleen een beetje van. :P
Het is verder niet iets waar ik nou dagen lang van wakker lig hoor, alleen een beetje reflectie kan nooit kwaad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Weer een competitieve race. Ik startte 2e, na 1e bocht 3e.
Heb één fout gemaakt en kwam 7e te liggen en bijna iedereen reed snel en foutloos. 6e geëindigd uiteindelijk.

Zit nu in een veel hogere SOF en dat merk je idd! Had nu SOF van 1736 en de winnaar had gewoon een snelste raceronde van 59.0 en een average van 59.6 (Lime Rock, MX5). Retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Zat net even de Indy-race van Robbert te kijken.....is toch moeilijker dan het lijkt; na de pitstop in turn 3 de controle verloren (tja, van 0 naar 80 liter brandstof veranderd de gewichtsverdeling nogal :-() Daarom zit er een in-car verstelbare Weightjacker in de auto.....hiermee kan je het door de brandstof ontstane overstuur wegwerken door het gewicht naar voren te verplaatsen.

Sowieso een aparte online tuningoptie want als je vlak achter iemand zit krijg je onderstuur....ook dit kan je met de WJ opheffen. Zelfs als er iemand vlak achter jou zit gebruik je hem anders ga je in bocht 1 genadeloos EDIT: niet onder- maar overstuurd de baan af. Als je alleen rijdt of iemand voor EN achter je het dan hoef je niets te veranderen.......

Hele operatie op die ovals....haha.....tot zover dit lesje EDIT: Indycar!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:23:
Zat net even de Indy-race van Robbert te kijken.....is toch moeilijker dan het lijkt; na de pitstop in turn 3 de controle verloren (tja, van 0 naar 80 liter brandstof veranderd de gewichtsverdeling nogal :-() Daarom zit er een in-car verstelbare Weightjacker in de auto.....hiermee kan je het door de brandstof ontstane overstuur wegwerken door het gewicht naar voren te verplaatsen.

Sowieso een aparte online tuningoptie want als je vlak achter iemand zit krijg je onderstuur....ook dit kan je met de WJ opheffen. Zelfs als er iemand vlak achter jou zit gebruik je hem anders ga je in bocht 1 genadeloos onderstuurd de baan af. Als je alleen rijdt of iemand voor EN achter je het dan hoef je niets te veranderen.......

Hele operatie op die ovals....haha.....tot zover dit lesje oval.
Lesje Indycar* ;)
Bij NASCAR gaat dit niet (iig in mindere mate) op want ze hebben geen Weight Jacker. :)
Je hebt wel overstuur bij een volle tank, maar daar kan je bij NASCAR tijdens het rijden niets aan doen. Je kan wel de bandenspanning veranderen bij een pitstop en iets aan de achter veranderen zodat je meer over- of onderstuur krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Je hebt inderdaad ook nog de wedge en/of de RR spring die je in de pits kan veranderen.....helaas zit je daar dan de hele stint aan vast, vandaar dat ik er altijd maar vanaf blijf ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ericjooo op 03-10-2011 16:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ericjooo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:45:
Je hebt inderdaad ook nog de wedge en/of de RR spring die je in de pits kan veranderen.....helaas zit je daar dan de hele stint aan vast, vandaar dat ik er altijd maar vanaf blijf ;)
Ja ik durf er ook niet te veel mee te pielen. Alleen als ik heel veel onderstuur heb, wil ik hem wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was ook enorm dom moment van mij ja. Was gewoon vergeten die WJ in te stellen na de pit en dus iets te enthousiast door de eerste bocht op volle snelheid. Maar ja leer moment was ook pas men 2de indycar race op Indianapolis.
Ging tot die pitstop ook lekker. Lag op een keurige 2de plek en gat naar p3 was vrij constant (3 sec.) Nr 1 was net iets te snel maar had denk ik met een goeie stop zeker P2 of P3 kunnen halen.

Gister ging trouwens niet veel beter. Toen ging het fout met in de pit gaan onder groen. Remde net te vroeg terwijl ik nog aan het sturen was. Boem spin muur vleugel krom.

Ach ja ervaring moet je opbouwen hey. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik moet er nog aan wennen dat je in een andere auto rijdt. Haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Aaargh, soms..... start achteraan, doe het redelijk rustig aan, maar alsnog een hele pile-up tussen tarzen en hughenholz :( Auto krom, einde race.

Bedankt mensen...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja, ik dacht ik zal een meekijken bij je. Maar dit was geheel onvermijdelijk voor jou. De rest waren echte prutsers zeg:
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/div/maykel_pure_pech.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
DutchDevil79 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:36:
Gister ging trouwens niet veel beter. Toen ging het fout met in de pit gaan onder groen. Remde net te vroeg terwijl ik nog aan het sturen was. Boem spin muur vleugel krom.
Hou op schei uit....deze week ook meegemaakt, P2 vlak achter nummer 1, 15 ronden voor het eind onder groen de pits in voor het laatste beetje brandstof, helaas te hard geremd en de muur in. De race was volledig groen en alle andere rijders zaten krap in de brandstof. Degene die voor mij lag moest ook nog de pits in en kon de laatste ronde iedereen voorbij rijden omdat ze moesten sparen....grr, baalde dat ik een zekere tweede plaats had weggegooid

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:43:
Ja, ik dacht ik zal een meekijken bij je. Maar dit was geheel onvermijdelijk voor jou. De rest waren echte prutsers zeg:
[afbeelding]
Lol, dat ziet er inderdaad erg uit... Zo iets zag ik laatst dus ook maar dan net na de start, gast die even rechtdoor rijdt en dan besluit 4 banen op te schuiven en daarmee 2 man tegelijk de muur in duwt, waarna de mensen achter hun er ook op knallen. Ben je niet eens in de buurt gekomen van bocht 1 en lig je er al uit 8)7 Gelukkig startte ik er net voor (zag het in de replay later) maar bij mij ging het ook niet veel beter, ik tikte namelijk tegen degene voor me die vergeten was op te schakelen bij groen en even 3 seconden in de vrij vol gas zat te geven... Ach, sommige races gaat het gewoon allemaal tegelijk mis :) Vanavond nog een keer proberen denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ga om half 9 nog 1 raceje op zandvoort doen. Daarna even kijken of ik volgende week SM rijd, of Skip, heb de baan waar SM rijd nog niet gekocht namelijk.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 16:17

derx666

mecker ende blaet

pfff
net nog ff een race gedaan zonder qualify... 1e bocht ging goed, eigenlijk eerste ronde wel. Lap 2 spinde iemand vlak voor mn neus in T1, kon geen kant meer op, en hup vol erin. Wel nog getowed, en 2min pits gestaan, daarna verder gegaan, maar concentratie was er vandaag niet, kon geeneen goeie lap rijden. snelste was dan ook maar 1:00.5 ofzo... Plus dat ik door de slechte concentratie voortdurend net te wijd ging -> offtrack, en mn sr dus weer een dompert van -0.09 te verduren kreeg...
snel vergeten.... morgen weer een dag.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hm net weer zo'n race waar iedereen dicht bij elkaar zat. Des te jammerlijker dus dat ik 1x stom iets te wijd ging in T1 (Lime Rock) en door het zand ernaast werd gezogen. Moest 6 man voorbij laten. Nog 2 posities teruggepakt en 6de geëindigd maar was weer zonde.

Nog 1 collissie met iemand waar ik 4 rondes achter zat en die enorm lagte. Hij knipperde constant.. lekker dan als je wilt inhalen. Ging lang goed maar toen in een bocht verdween ie lang uit zicht terwijl we net naast elkaar zaten stukje ervoor... tot ineens ie weer in beeld was, tik.. hij spinde en ik kon door maar niet fijn zo... anno 2011 en nogsteeds is online gaming niet vrij van lag... weinig vooruitgang in bijna 15 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
21-22-23....argh, ik red het nieteens tot 10.... another race, same shit.... waaaaaaarom kunnen mensen niet rustig de 1e 2 bochten door komen.

Had voor de verandering een superstart.... maar t was weer eens nodig om boven op elkaar te vliegen.

Volgende keer maar wel Q doen... ben je iig van de grootste idioten af.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
BM schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:40:
21-22-23....argh, ik red het nieteens tot 10.... another race, same shit.... waaaaaaarom kunnen mensen niet rustig de 1e 2 bochten door komen.

Had voor de verandering een superstart.... maar t was weer eens nodig om boven op elkaar te vliegen.

Ja ik start nu meestal in de top 3. Dat scheelt wel. Maar ik ben nu door prestaties ook vaker ingedeeld in een beter veld en dan rijdt bijna iedereen netjes. Al paar wedstrijden zonder crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Morgen wordt in de Nvidia cup overigens Lime Rock verruilt voor Okayama short.

Hoewel je de 7 bochten van Lime Rock na 400 rondjes wel gezien hebt... ben ik na een test run nog niet bepaald enthousiast over Okayama short.... heeft meer weg van een buitenkartbaan.

Denk niet dat ik daar fijne races ga hebben.

Overigens ook even de Spec Ford geprobeerd... heerlijk snelheidsgevoel maar ik ben te noob om goed met het overstuur van dat ding overweg te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Okyama is pure fun joh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Helaas pindakaas.....laatste race van deze week op Indy voor mij. 17 man in de "topsplit" SOF iets van 1600, maargoed, ik had P2 gekwalificeerd maar met dat stelletje notekrokers toch lekker uit de pits gestart. Na 19 rondjes lag ik alweer vierde en even later zelfs derde. Ronde 47 onder groen de laatste stop gemaakt en als tweede weer de baan op.

Na een rondje of wat raakt de koploper een achterblijver en kom ik bij het uitwijken heel zacht tegen de muur. Nog maar even de pits ingegaan en 40 seconden repairs laten doen. Als P5 weer de baan op maar die waren allemaal langzamer....helaas was mijn reparatie toch niet helemaal super want de achterkant was heel licht en in ronde 62 -terwijl ik alweer derde lag- was het zover en brak hij uit in bocht 1 en hing ik in de muur. De auto reed nog wel maar ik had een meatball, zo lang mogelijk doorgereden onder geel want als ik de pits in zou gaan kwam ik er door "too much damage" wss niet meer uit. Ronde 64 plofte de motor en was ik klaar. Het was helemaal balen want de twee voor mij hingen hem van pure stress allebei nog in de laatste rondjes in de muur en iemand die ik al drie keer had ingehaald won......grrr

Zekere overwinning in de prullebak en een 7e plaats......toch nog een beetje iRating en zelfs 0.09 SR erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Ericjooo op 03-10-2011 21:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:40:

Je had echt een Q moeten doen ja, van die paar rondjes wat ik gezien heb ben je echt wel snel genoeg om in de top 5, als het niet 3 is, te starten, vooral in de midden split waar we steeds in zitten. Dan was het misschien een 1-2tje geweest voor GoT :) Achteraan starten is altijd gevaarlijk, dan kun je beter juist wat achter blijven hangen want het gaat toch altijd mis in de eerste ronde.

Man, wat een vette race gehad net. Op pole gestart, en na een half rondje lag ik al 2 seconden voor. Ik dacht "piece of cake", maar man wat had ik het mis :D Paar rondjes later zat de P2 alweer op m'n start en de P3 niet ver erachter. Ik begon het langzaam warm te krijgen :p Komt nog bij dat ik niet helemaal geconcentreerd was dus best veel foutjes gemaakt (net wat te wijd vaak bijv, bijna spinnen een of twee keer). Hij kwam zelfs een keer naast me in de bocht voor de chicane, maar ik had gelukkig de binnenbocht dus kon hem voor houden (hij had daar meer moeten pushen, dan had hij me gehad). Op het einde moest ik een keuze maken, ik voelde dat ik echt af aan het zwakken was, ging ook langzamer, meer schoonheids foutjes, omdat ik gewoon zo hard aan het pushen was om voor te blijven. Maar goed, hij had steeds de slipstream dus kon me vrij gemakkelijk bij houden. Dus ik besloot op safe te gaan en te gaan verdedigen het laatste rondje. Beetje de binnenbocht nemen steeds waardoor hij er niet voorbij kon, en op het eind even de slip stream verbreken was genoeg om met 0.1s voorsprong te winnen :D

Ik dacht echt dat het nog mis zou gaan, maar gelukkig kon ik hem voorblijven 8)

Dat was m'n laatste race op zandvoort deze keer, dit ga ik toch niet meer evenaarden haha :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Zo, genoeg geraced vandaag. Laatste race was een d-r-a-m-a. Ik vrees voor -0.20 oid. En na 3 minuten repair en optional repairs stond mn stuur nog scheef dus voor eerst moeten quitten.

edit: -0.10

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 03-10-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 16:17

derx666

mecker ende blaet

Dat had ik straks ook... brrr, ik kon wel nog doorrijden, maar concentratie was volledig weg. Wellicht was het zelfs beter geweest om na het testen voor de race (toen ging het ook al klote) gewoon de race aan me voorbij te laten gaan, mja...
geen idee of ik morgen tijd heb, anders ff een dagje rust.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Gefeliciteerd Nick. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even een reminder voor de nieuwe mensen (en vast ook voor de niet nieuwe mensen die het gemist hebben).

Ik heb een tijd geleden een website gemaakt waar alle GoT rijders bij iRacing naam en GoT username naast elkaar staan. Vooral handig om even op te zoeken wie wie ook alweer was (heb er zelf ook moeite mee vaak, en voor de nieuwelingen om een beetje te kunnen opzoeken of er iemand van GoT in hun race zit ofzo :) Ook is het handig om iedereen even een friend invite te sturen als je dat leuk vindt, je kunt in de lijst namelijk op de naam klikken en je komt op z'n profiel pagina van iRacing.

http://www.nickthissen.nl/iracing/ViewDrivers.aspx

De lijst wordt door Joep bijgehouden (dezelfde site verzorgd ook de banners in de startpost voor iedereen die in de lijst staat) en is dus altijd fijn up to date d:)b

Als je het wachtwoord niet weet kun je me even een PM sturen (wachtwoord staat erop om te voorkomen dat iedereen van buitenaf je naam kan zien wat niet iedereen op prijs stelt, je krijgt dan ook alleen het wachtwoord als je in desbetreffende lijst staat ;))

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Toch nog 1 race gedaan, omdat het de allerlaatste van de raceweek was. Van pole vertrokken, in T3 voorop.
nr2 zit al bijna in mn kofferbak en neemt al veel risico aan begin. En ja hoor, hij tikt me aan en ik spin er af. Ik het gras in (moet echt eens beter leren de auto te corrigeren bij zoiets) en hij kan door. En hij wint de race zelfs en heeft achteraf maar één incident punt. Kreeg zeker 0x voor light contact. +0.18 kreeg ie ook nog eens.

Het loont dus om iemand zachtjes de race uit te tikken. Championship points, iRating, alles. Hiep hoi.

Oh en ik werd er ook nog afgetikt door iemand die een ronde achterstand op me had. Die wilde even moves op me gaan maken 8)7

Naja vanaf morgen nieuwe week, nieuwe baan, nieuwe kansen

[ Voor 14% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-10-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:22:
[...]

Je had echt een Q moeten doen ja, van die paar rondjes wat ik gezien heb ben je echt wel snel genoeg om in de top 5, als het niet 3 is, te starten, vooral in de midden split waar we steeds in zitten. Dan was het misschien een 1-2tje geweest voor GoT :) Achteraan starten is altijd gevaarlijk, dan kun je beter juist wat achter blijven hangen want het gaat toch altijd mis in de eerste ronde.
Ja, achteraf... ik was bang dat ik juist dan midden in het veld zou komen. Ik ben niet in staat om lage 34'ers te rijden die nodig zijn om vooraan te kwalificeren :) Meestal gaat achteraan starten ook wel goed, maar toevallig gisteravond 2x in de 1e 2 bochten al fout. Knap frustrerend, maar kan gebeuren. Volgende keer maar gewoon kwalificeren.
Man, wat een vette race gehad net.
*snip*
Nadat ik geleaved was nog heel even terug gekomen om te kijken of mijn auto wellicht toch nog rijdbaar was, maar helaas. Heel even met jou mee gekeken, zag er close uit :)

Topresultaat _/-\o_

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hier deed ik het voor afgelopen zondag. :D
Ik sta op inRacing News samen met Dave Gelink en nog 2 mensen uit de Benelux.
http://www.iracing.com/in...mans-presented-by-nvidia/
Within hours of Franck Montagny, Stephane Sarrazin and Alexander Wurz driving their Peugeot 908 to victory in a 2011 Petit Le Mans that featured 52 cars in six classes, iRacers took part in a 2011 iRacing.com Petit Le Mans Presented by NVIDIA featuring more 320 cars in three classes: HPD ARX01, Corvette C6.R and Ford GT.

Like the American Le Mans Series’ event, the iRacing Petit Le Mans Presented by NVIDIA was staged on the 12 turn, 2.54 mile Road Atlanta course and proved a challenging test of speed and endurance for sim racers in all classes as they raced their immediate competition while keeping an eye out for the other classes running at varying speeds.

Norbert Sulzer (DE-AT-CH) led Roderic Kreunen (Benelux) and Andrew Slocombe (Florida) home in the HPD ARX01 class of the top split. The same split saw Dave Gelink (Benelux) best Evan Maillard (France) and Kimmo Suominen (Finland) in Corvette C6.R competition even as Daniel López (Iberia) beat Kevin Parrish (Indiana) and Maximilian Vietmeier (DE-AT-CH) to the checkered flag in the Ford GT class.

The other HPD ARX01 winners included Marcus Caton (Georgia), Mads Buhr (Scandinavia), Vincent Soboul (France), Miguel Villagomez Vera (International), Jonell Hart (Pennsylvania), Adam Kent (England), Willyan Sturm (Brazil) and Lance Nasseir (Eastern Canada). Tiago Orfao (Iberia), Thomas Schmid (DE-AT-CH), Sergey Soldatov (Central-Eastern-Europe), Todd Galvin (Aus/NZ), Gene Snides (California), Thomas Oliver (California), Athanasios Pellas (International) and Dave Judson (Ohio) finished P2 in HPD ARX01 competition while Kevin Law (Atlantic), Nico Rondet (California), Andre Martins (Iberia), Mario Gesierich (DE-AT-CH), Niel Hekkens (Benelux), Ian Kench (England), Chris Partridge2 (England) and Dwight Sontag (Mid South) completed the HPD ARX01 podium finishers.

Additional winners in Corvette competition were Jukka-Pekka Knuutinen (Finland), Russell Kao (California), Curtis Chippeway (Western Canada), Karl Martin (Georgia), Rob Swindells (England), Sami Juvonen (Finland), James Prostell, Jr (Michigan) and Sean Nguyen (California). Second place finishers in the C6.R also included Dave Gymer (England), Markus Panitz (DE-AT-CH), David Ward (England), Paul Thompson2 (England), Pedro Leon (Florida), Trevor Longman (New Jersey), Mark Truxal (Indiana) and Andras Laszlo Kovacs (Central-Eastern-Europe). Jari Ylimainen (Finland), Jonathan Butel (France), Brett Taft (Mid South), Thomas Aram (Aus/NZ), Alex Kieffer (Benelux), Larry Krupp (Michigan), Crispy Vreeland (West) and John Baker (New York) all posted third place finishes in Corvette class.

Fabrizio Cuttin (Italy), Faroq Manzar (Eastern Canada), Richard Sobolewski (Celtic), Jordan Westfall (Eastern Canada), Plinio Ferreira (Brazil), Thomas Kroll (DE-AT-CH), Tudor Miron (Central-Eastern-Europe) and Stefano S Piccinato (Italy) joined López on a crowded top step of the Ford GT podium. Pawel Bienkowski (Central-Eastern-Europe), Oliver Brandt (Scandinavia), Jeffrey Detrick (Pennsylvania), Mark Eggelston (England), Curtis James (Eastern Canada), Andre van Staden (International), Silas Greiner (DE-AT-CH), and Tino Dittrich (DE-AT-CH) took runner-up honors in Ford GT, while Andrew Paterson (Celtic), Guy Bouchard (Eastern Canada), Russell Thompson2 (Florida), Mikhael Mercier (Eastern Canada), Anders Dahl (Scandinavia), Sean Woodhouse (Western Canada), Ed Benson (Carolina) and Martin Turcotte (Eastern Canada) also finished P3 in Ford GT.

Klaus Ellenbrand (DE-AT-CH) led all qualifiers with a fast lap of 1:06.908 in his HPD ARX01, while Italy’s Max Dell’Orco and López paced the Corvette and Ford GT qualifiers at 1:14.640 and 1:19.091, respectively.

Next up on the World Tour of iRacing is the Suzuka International Racing Course, which will host a race featuring the sensational Williams-Toyota FW31 on October 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gefeliciteerd Niel. :) En Dave natuurlijk voor zijn win in de topsplit.

Kon er zelf jammer genoeg niet aan mee doen. Was pas om 18.30 thuis. Net te laat dus. :'(

Gister trouwens nog aan de Indycar race van 21.30 mee gedaan. En weer is hard in contact gekomen met een muurtje. Deze keer ging het bij de pitstop onder groen goed echter met nog 12 ronden te gaan of zo kwam ik iets te wijd uit turn 2. Heel lichtjes de wal geschraapt (0 inc) maar was genoeg om men wiel dus krom te krijgen. Volgende bocht dus vol met onderstuur de muur in gevlogen. Motor plofde en einde race. :'( Lag toen 2de dus was helemaal balen. Vooral omdat de nr 1, rondje na dat ik gecrashed was er dus ook vol af schoot in turn 2.
Nu maar wachten tot S04 om is een keer te finischen op Indianapolis. :)

GoT sessie van gister was trouwens leuk. Wel achter gekomen dat een 0 inc race met de Ford op Spa een behoorlijke klus gaat worden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:40:
GoT sessie van gister was trouwens leuk. Wel achter gekomen dat een 0 inc race met de Ford op Spa een behoorlijke klus gaat worden. :)
Dat is in elke wagen een mega-klus, omdat de off-tracks zo belachelijk liggen op sommige punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De sessie gisteren was inderdaad leuk. Alleen nog een goede setup voor Spa en ik ben er helemaal klaar voor.

Ja opzich, de Suzuka set is al best goed. Alleen moet ik de gearing ratio's nog aanpassen. Met de Q set van Martijn had ik die 2:02.7 en met de Suzuka set en 50 kg reed ik ongeveer 0.5 tot 1 sec langzamer.
Qua bochten is Spa wel ongeveer het zelfde als Suzuka.

[ Voor 57% gewijzigd door Niellie41 op 04-10-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zal vanavond als ik thuis ben even mijn HPD setup even hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:01:
Hier deed ik het voor afgelopen zondag. :D
Ik sta op inRacing News samen met Dave Gelink en nog 2 mensen uit de Benelux.
http://www.iracing.com/in...mans-presented-by-nvidia/
[...]
Ik was na 90 minuten racen 8 seconde te langzaam voor een vermelding :(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Moet straks werken dus kan vanavond niet bij de SM training zijn. Net ff een half uurtje getest, vond de 2e setup uit het TNT pack het fijnst. Een seconde van mn PB afgehaald, nu 1:18.693. Vorig seizoen verafschuwde ik Atlanta, maar nu vind ik m best fijn. Vreemd. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb ook even zitten proberen, lastige baan zeg, ik kom nog niet in een goed ritme. Geloof dat ik iets van 1:20 heb staan maar geen idee of die geldig was, ga nog al eens off track. Vind de curbs erg willekeurig op deze baan, sommige kun je zo hard nemen als je wil (sommige 'moet' je zelfs nemen lijkt het zoals die onderaan de esses) en andere mag je nog niet naar kijken dan lig je al dwars.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:37:
Heb ook even zitten proberen, lastige baan zeg, ik kom nog niet in een goed ritme. Geloof dat ik iets van 1:20 heb staan maar geen idee of die geldig was, ga nog al eens off track. Vind de curbs erg willekeurig op deze baan, sommige kun je zo hard nemen als je wil (sommige 'moet' je zelfs nemen lijkt het zoals die onderaan de esses) en andere mag je nog niet naar kijken dan lig je al dwars.
Er zit heel veel tijd in bocht 3, die kan je vaak harder nemen als je denkt. (overigens is van start finish tot einde esses het kritieke stuk van de baan geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Die bocht 8, de rechterknik voor het lange rechte eind achterop het circuit is ook héél belangrijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

MartijnA3 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:57:
Die bocht 8, de rechterknik voor het lange rechte eind achterop het circuit is ook héél belangrijk.
En lastig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Yup, laat insturen en wegblijven van de kerb. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nu er weer wat geld in m'n zakken zit te branden voel ik sterk de neiging om het weer uit te geven :+
Mijn gedachten gaan daarbij richting een triple monitor setup.
Ik ben nu dus bezig met me te orienteren op het hoe en wat etc.

Paar eisen die ik stel:
- prijs monitoren boeit niet heel erg, maar 3x €300 uitgeven vind ik wat gortig, ik ben niet erg gevoelig voor ghosting etc, dus een goedkopere monitor vind ik ook prima
- ik hoef niet perse m'n hele muur te vullen en resolutie >> afmetingen, dus ik hoef niet 24"+, 22" is prima
- ik heb geen sim-rig, dus het geheel moet gewoon op m'n bureau staan, als er betaalbare stands zijn om de boel op te monteren is dat een optie, anders maak ik zelf wel iets

Nou heb ik een enigszins verouderde pc setup, maar die wil ik binnen een paar maand ook wel vervangen, dus de huidige situatie is niet iets wat de keuzes zou moeten beperken.

Voor zover het nog boeiend is heb ik nu:

Q6600
Ati 4870 (dvi + vga, hier hangt mijn 19" monitor aan, m'n andere helft van de dual monitor setup tijdje terug overleden :P)
Ati 5450 (hdmi + ?, cheap kaartje van een paar tientjes waar m'n TV aan hangt die ik gebruik voor het kijken van films / series)
Gigabyte EP45-DS3

Hebben jullie nog tips / advies waar ik op moet letten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voor zover ik weet zijn dit de belangrijkste punten:
- Met Eyefinity krijgt elk scherm dezelfde resolutie, koop dan ook 3 schermen van hetzelfde formaat anders wordt het dus uitgerekt op sommige schermen
- Kleinere randen om het scherm is natuurlijk beter maar vaak ook veel duurder, ik hoor dat mensen een dikkere rand niet meer zien na een tijdje maar stel dat je voor ongeveer hetzelfde geld kunt kiezen, kies dan voor de dunnere randen
- Je MOET voor Eyefinity tenminste een monitor via DisplayPort aangesloten hebben. Meeste videokaarten hebben 2x DVI, de derde moet dan via DisplayPort. Veel monitoren hebben die aansluiting niet, in dat geval zul je een actieve DisplayPort -> DVI adapter moeten kopen. Het makkelijkste is natuurlijk even kijken dat je monitor DisplayPort ingang heeft, dan hoeft dat allemaal niet.

Dat zijn in ieder geval de belangrijkste dingen, verder weet ik het niet zo goed.. Ik heb het een tijdje in gedachten gehad omdat ik nog wel wat extra monitoren had staan, maar het werkt dus echt niet als ze ander formaat hebben (ik kreeg 1024x768 resolutie op m'n full hd scherm), en 2 nieuwe monitoren kopen is gewoon te duur...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:45
Ik heb onlangs ook eyefinity neergezet. Bij Mycom de Sapphire ACTIVE DP-to-DVI adapter gekocht voor 25e, werkt prima.

Ik had een samsung 224bw, via marktplaats heb ik er 2 bijgesnord. De eerste race werd ik een beetje misselijk van het effect. Maar na een beetje spelen met de hoeken van de monitoren en instellingen geen seconde spijt van de investering.

Allergrootste voordeel vind ik dat je op de ovals de crashes voorbij de bocht kunt zien, dus heb je iets meer tijd je voor te bereiden.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Ik zit ook nog steeds aan een triple monitor setup te denken. Voor mij is het iets simpeler, ik heb al een ATi 5870 met 2 x DVI en 1 x DP. Ik zit er nu over te denken om 3 x Dell 2412m monitoren te kopen, dat zijn 24" monitoren met IPS panelen maar niet zo duur als de "echte" IPS panelen van de Dell 2410's (290 euro per stuk vs. 400 euro per stuk). Ik ga ze ook gewoon op een bureau neerzetten maar ik verwacht daar geen extra dingen/stands voor nodig te hebben.

Voor de rest klopt het wat Nick zegt, je hebt er minstens 1 met DP nodig. Verder is er een filmpje op YT van InsideSimRacing over hoe je triple screens opzet: YouTube: Eyefinity Triple Screen Sim Racing Setup- iRacing Future Look - YouTube (vanaf ongeveer 18:00)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Mijn idee is zo dun mogelijke randen. De randen moet je maal 2 doen. Bij mij zijn ze 13mm dus dat wordt 26mm.
Hoe dikker de randen hoe groter het stukje dat je mist.

En monteer de schermen in een frame of als je ze op je buro zet verbind ze dan aan elkaar zodat ze niet meer wiebelen.

En zo als Magevael al zei: je kan wel wat misselijk worden.
Ik zelf heb er geen last van maar ik had laatst een vriend op bezoek die na 2 rondjes al wagenziek was. :r

Persoonlijk zou ik niet meer terug willen naar 1 scherm.
Het racen wordt veel meer een beleefing.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Paul,

Ik heb het spul net aangeschaft en ben er erg blij mee. Randen zie je echt niet!!
Zelf heb ik een Sapphire 6950 Flex 2Gb voor eyefinity en driemaal Philips monitor. Voordeel is dat je alles direct zonder adapters op de kaart kan aansluiten. Totaal was ik 3x120E + 269 voor de kaart kwijt.

Ik heb mij enorm verdiept in de monitoren, de beste uit de test laten komen (en weer teruggestuurd....scheelt niks nl.) maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit; 5ms is zat (dat hebben bijna alle monitoren) en 22 inch is ook prima. LG heeft overigens de betaalbaarste monitoren met een dunne rand.

EDIT: mijn randen zijn 18mm maar ik heb de buitenste twee achter de middelste geschoven waardoor ik alsnog maar 18mm rand heb. Kan je allemaal in iRacing corrigeren en het werkt perfect zo!!

@ Arfman; als je 900 Euro hebt liggen zou ik het doen, anders zou ik gewoon eens verder kijken.....als je eenmaal aan het racen bent zie je de 300 Euro er niet meer aan af hoor!!!

[ Voor 23% gewijzigd door Ericjooo op 04-10-2011 16:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Hoogie2004 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:17:
[...]

Dat is in elke wagen een mega-klus, omdat de off-tracks zo belachelijk liggen op sommige punten
Hey, op Spa zeuren over offtracks is niks voor de echte mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
Arfman schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:46:
Ik zit ook nog steeds aan een triple monitor setup te denken. Voor mij is het iets simpeler, ik heb al een ATi 5870 met 2 x DVI en 1 x DP. Ik zit er nu over te denken om 3 x Dell 2412m monitoren te kopen, dat zijn 24" monitoren met IPS panelen maar niet zo duur als de "echte" IPS panelen van de Dell 2410's (290 euro per stuk vs. 400 euro per stuk). Ik ga ze ook gewoon op een bureau neerzetten maar ik verwacht daar geen extra dingen/stands voor nodig te hebben.

Voor de rest klopt het wat Nick zegt, je hebt er minstens 1 met DP nodig. Verder is er een filmpje op YT van InsideSimRacing over hoe je triple screens opzet: YouTube: Eyefinity Triple Screen Sim Racing Setup- iRacing Future Look - YouTube (vanaf ongeveer 18:00)
IPS heeft een hogere responstijd. Ik heb deze ook en je kijkt toch al recht op de schermen. Mijn Dells hebben een responstijd van 16+ ms en dat is echt wat veel. IPS is dus ook totaal niet nodig. Ik raad je aan gewone, snelle schermen te kopen. Responstijd is veel belangrijker met racen.

[ Voor 3% gewijzigd door RielN op 04-10-2011 17:09 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.