Nou, zoals ik al zei, ik rij 1:35 gemiddeld. De snelle jongens hier halen 1:33, dat is toch behoorlijk wat sneller

Ik gebruik de setup die Joep tijdens het oefenen maandag had. Hij is niet de snelste, hij heeft hier laatst een snellere gepost waarmee ik in de Q een 1:33.7 gehaald heb, maar voor in de race vind ik hem prima, lekker stabiel:
www.nickthissen.nl/Files/joep1.rar
Ik heb je laatste rondje even meegekeken net maar je bent vooral langzaam omdat je te voorzichtig rijdt denk ik. Je kunt sommige bochten echt veel en veel harder pakken, je hoeft niet zo snel bang te zijn om te gaan glijden in zo'n high downforce auto, snel is soms beter dan langzaam. Ik weet natuurlijk niet of je je laatste rondje voorzichtig uit wilde rijden ofzo, maar het kan een stuk agressiever denk ik

Maar dat komt met ervaring, mijn eerste race in de SM was ik ook zo voorzichtig, en je merkt vanzelf dat je steeds harder kunt en de limiet steeds wat verder kunt verleggen.
@derx666: ik heb de laatste 5 rondjes van je race net even mee gekeken. Mooi dat je al zo snel een race wint, met een enorme voorsprong ook geloof ik!

Die contact in het laatste rondje was wel iets te agressief denk ik, hij ging langzamer rijden om je er langs te laten (ik weet wat je gaat zeggen: dat moet je daar niet doen, heb je gelijk in, maar hij doet het toch). Als er iemand langzaam rijdt in de apex van de bocht kun je natuurlijk niet je normale lijn op normale snelheid volgen. Het ging gelukkig net goed deze keer maar je hoeft maar iets te hard in de muur te landen en je kunt je win zo weggeven in het laatste rondje, dat zou wel heel jammer zijn

En juist omdat je zo'n grote voorsprong had kun je wel even rustig achter hem blijven tot je echt plaats hebt om erlangs te gaan. Ja, het was een vreemde plaats om zo langzaam te gaan rijden, maar mensen worden soms nerveus als de leider in de wedstrijd hun komt inhalen en doen soms gekke dingen, daar moet je rekening mee houden

Verder reed je wel erg goed moet ik zeggen!
Oh, en je hoeft je laatste rondje niet af te maken en de pits in te rijden hoor, je kan ook gewoon op een veilige plek stoppen en de Esc knop inhouden. Op Lime rock kun je bijvoorbeeld na start finish rechtdoor rijden op dat uitloop stuk en daar stoppen, dat doen de meeste.