iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.206 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Zit ik op dezelfde framerates als jij met mn 9800GT. Schijnt dat nvidia gebruikers wel een verbetering zien, ben benieuwd.

Edit, deze nvidia beta driver schijnt erg goed te zijn voor iracing: http://www.nvidia.com/obj...t-285.38-beta-driver.html (voor de paar hier die een nvidia kaart hebben)

[ Voor 44% gewijzigd door MartijnA3 op 30-09-2011 21:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

[object Object]

Zondag om 18 uur is de iRacing versie van Petit Le Mans op Road Atlanta. De race duurt 90 minuten, zijn er nog meer mensen die er aan mee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
nope, ben er dan niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hoppa, m'n eerste 0 inc race in de SM (en misschien wel ooit, weet het niet zeker) :D

Heel lang 6e gelegen met 4 en 5 vlak voor me (binnen een seconde van elkaar) zo'n 18 rondjes. Soms maakte p5 een fout waardoor ik vlak op hem zat en toen maakte ik weer een fout en was ik weer iets verder, zo ging het de hele race door. Toen in ronde 19 ofzo gingen ze ineens allebei rond in de eerste bocht, geen idee wat er gebeurde, of het een inhaal actie was ofzo, maar ik kon er voorbij en lag dus 4e met nog 5 rondes te gaan, heel erg blij mee vooral op Zandvoort waar ik tot nu toe nog niet echt snel ben. Wat wel vreemd was is dat de p7 (nu dus 5) de hele race 6-7 s achter ons gelegen heeft en ik dus eigenlijk 'home free' dacht te zijn. Niets bleek minder waar, die zelfde ronde nog zat hij ineens op m'n staart! Snap er niks van hoe hij dat ineens voor elkaar kreeg maar goed :p Paar rondes geprobeerd te verdedigen maar toen op het rechte stuk had hij iets meer gang en zat naast me. Ik hoopte dat ik nog voor kon blijven door eerder te remmen en hem door te laten schieten maar hij bleef netjes aan de binnenbocht en ik kon er dus niet tussendoor steken en moest de plaats opgeven. Maar toch 5e, ben ik heel tevreden mee :)
Niellie41 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:12:
Zondag om 18 uur is de iRacing versie van Petit Le Mans op Road Atlanta. De race duurt 90 minuten, zijn er nog meer mensen die er aan mee gaan doen?
90 minuten :| Mij niet gezien. Ik ben nu al kapot na een SM op zandvoort, die duurt iets meer dan half uurtje ofzo denk ik... Heb sowieso de auto niet.

Volgende week zaterdag is er weer een FW31 race (Suzuka geloof ik) waar iedereen aan mee kan doen. Ik kan er helaas niet bij zijn omdat ik voor studie een weekje weg ben, maar als er mensen mee willen doen dacht ik dat we misschien een fun race konden houden een dag of paar dagen eerder, zodat die mensen wat kunnen oefenen. Met andere woorden: zijn er genoeg mensen die willen oefenen voor de FW31 om een fun race te organiseren?

[ Voor 25% gewijzigd door NickThissen op 30-09-2011 21:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is een endurance klasse he ;)
Vorig jaar duurde de race 120 minuten. Die tijd is zo om, want je bent de hele tijd bezig met inhalen en je rijdt nooit een rondje alleen.
Het is een heel mooie klasse (ook in het echt), volgende week hoop ik ook mee te kunnen doen met de Formule 1 race op Suzuka.

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 30-09-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17

derx666

mecker ende blaet

Net mijn eerste testrondjes gereden op Lime rock in de mx5 roadster. Heeeeeeerlijk... Het was lang geleden dat een racegame/sim zo lekker aanvoelde. Ook al ging ik nog al eens in de fout (het remmen moet ik echt nog onder de knie krijgen) was het zo fijn om eindelijk weer eens lekker rondjes te kunnen rijden. Met een snelste ronde van 1:00.603 (en een optimale tijd van 1:00.088) vond ik het voor de eerste keer nieteens heel erg slecht gaan. Moet denk ik nog het een en ander tweaken aan de instellingen voor graphics en mn stuur (g25), maar mijn eerste indruk is overweldigend goed. Ik ben bang dat ik er een verslaving bij heb.... :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:09
derx666 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:01:
Net mijn eerste testrondjes gereden op Lime rock in de mx5 roadster. Heeeeeeerlijk... Het was lang geleden dat een racegame/sim zo lekker aanvoelde. Ook al ging ik nog al eens in de fout (het remmen moet ik echt nog onder de knie krijgen) was het zo fijn om eindelijk weer eens lekker rondjes te kunnen rijden. Met een snelste ronde van 1:00.603 (en een optimale tijd van 1:00.088) vond ik het voor de eerste keer nieteens heel erg slecht gaan. Moet denk ik nog het een en ander tweaken aan de instellingen voor graphics en mn stuur (g25), maar mijn eerste indruk is overweldigend goed. Ik ben bang dat ik er een verslaving bij heb.... :)
Dat is een ontzettend snelle tijd voor je eerste rondjes, hulde. Als je nu ervoor zorgt dat je foutloos 20 rondjes kunt rijden, kun je gelijk gaan racen.

Let wel, met dit tempo zal je redelijk wat sneller zijn dan de meeste in de races waarin je komt. Als Rookie wordt je namelijk eerst geplaatst in velden met een wat lagere gemiddelde iRating. Probeer vooral te overleven en finishen :).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Klinkt goed :) 1:00.6 is erg goed voor je eerste test rondjes hoor :) Mijn eerste sessie op Lime rock had ik een 1:00.3 zie ik net (in een qualify), maar ik heb eerst een hele week op Okayama rond gereden dus ik kende het al een beetje.

Als je straks lekker veilig rijdt en niet hele races op de limiet gaat rijden (kleine foutjes kunnen toch tot veel verlies in safety rating leiden, bandje off track kan bij F1 201(0/1) makkelijk maar hier kun je nog al eens spinnen) dan zul je snel genoeg doorschieten naar de betere auto's, dan wordt het alleen maar leuker :)

Oh ja, als je inderdaad zo snel bent zou ik ja aanraden lekker een Practice mee te pakken in plaats van in je eentje te testen. In het begin is het vooral het racen met anderen dat je wil leren, en daar is Practice ideaal voor. Practice is eigenlijk hetzelfde als Test behalve dat er meer mensen mee doen. Ongelukken tellen namelijk niet mee dus je kunt gerust inhalen oefenen (zolang je maar niet de hele tijd mensen van de weg beukt uiteraard).

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 30-09-2011 22:12 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Requiem19 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:07:
[...]

Let wel, met dit tempo zal je redelijk wat sneller zijn dan de meeste in de races waarin je komt. Als Rookie wordt je namelijk eerst geplaatst in velden met een wat lagere gemiddelde iRating. Probeer vooral te overleven en finishen :).

Succes!
Yup. En kwalificeren is dan een must als je niet steeds tragere mensen voor je wilt hebben die je race kunnen verzieken. Vanaf pole is het een stuk makkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 30-09-2011 23:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En derx666 welkom en bedankt voor de bijdrage aan de GoT-PoT ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
. Ook al ging ik nog al eens in de fout (het remmen moet ik echt nog onder de knie krijgen)
Ga aan de slag met die brake force curve slider. Ding staat standaard op 1.8, maar het is een heel persoonlijk iets. Ik had m op 0.9 staan voordat ik een loadcell mod had en RB heeft m geloof ik op 1.9 staan ofzo.

O, en welkom enzo. :9

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 30-09-2011 23:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
1.89 op het moment inderdaad geloof ik (G27 dus).
Als je nou in de kwalificatie je lijn doorzet en wellicht een 59 gaan rijden is de kans redelijk groot dat je op drukke momenten met veel splits vooraan het veld gaat starten. (Omdat je iRating nu nog een stuk lager is dan je werkelijke niveau).
In dat geval zou ik even een paar keer een start gaan oefenen in een offline test sessie.
Je kunt dan rustig gewoon op de grid plaatsnemen en zien hoe je vanuit stilstand T1 in kunt duiken.
Als je dat een beetje goed snel kunt (zonder TE hard te gaan natuurlijk ;)) is dat erg handig.

In de lagere Rookie splits heb je over het algemeen niet de meest vaardige coureurs, die bij de start hun rempunt nog wel eens willen missen en daarbij dus jou als rem gaan gebruiken.
Echter als je gewoon een prima start hebt en maximaal die bocht in gaat minimaliseer je dat gevaar en voorkom je dat je race na 1 bocht alweer over is.

Je hoort verder nog wel eens het advies dat je vanuit de pits moet starten om dat soort problemen te ontlopen, maar bedenk je dan wel dat je die gasten juist tegenkomt als ze weer vanuit het gras terug de baan op ploegen.
En dan kijken ze meestal ook niet echt uit of er toevallig nog iemand aankomt die even voorrang zou moeten krijgen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:44:
....Je hoort verder nog wel eens het advies dat je vanuit de pits moet starten.....
Ow? ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Welkom!
MartijnA3 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:31:
[...]

Ga aan de slag met die brake force curve slider. Ding staat standaard op 1.8, maar het is een heel persoonlijk iets. Ik had m op 0.9 staan voordat ik een loadcell mod had en RB heeft m geloof ik op 1.9 staan ofzo.

O, en welkom enzo. :9
Mijn brake dinmg staat op 3, driving force gt. Toont maar aan dat het erg persoonlijk is. :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:20:
[...]

90 minuten :| Mij niet gezien. Ik ben nu al kapot na een SM op zandvoort, die duurt iets meer dan half uurtje ofzo denk ik... Heb sowieso de auto niet.
Das idd een leuke race :p

Merk wel trouwens dat ik eigenlijk op zoek moet naar een andere race setup, en geen Q setup met volle tank gebruiken. Na een rondje of 11/12 is het beste echt wel van de banden af, en voelt mijn auto echt vreselijk onderstuurd aan. Qua tijden kan ik dan nog re-de-lijk eenvoudig 35,5 rijden, maar het voelt niet echt tof aan,

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

NickThissen schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:20:

90 minuten :| Mij niet gezien.

......

Volgende week zaterdag is er weer een FW31 race (Suzuka geloof ik) waar iedereen aan mee kan doen. Ik kan er helaas niet bij zijn
Hoelang denk je dat de race op Suzuka zou gaan duren? Je spreekt jezelf nogal tegen hier.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
hehe idd :9

Lijkt dat de update mij wel verbetering heeft gebracht, door de esses op suzuka nu dezelfde framerate met schaduwen als ik eerder had zonder, en het stotteren is weg. Nu heb ik alleen een framerate drop bij de chicane. Later ff kijken hoe dat gaat zonder schaduwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Phydomir schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:31:
[...]

Hoelang denk je dat de race op Suzuka zou gaan duren? Je spreekt jezelf nogal tegen hier.
Oeps, ik had bij de verkeerde series gekeken, dacht dat het 35 rondes was (minder dan een uur) maar het is 53... Nou ja, dat wordt doorbijten dan :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga ff kort rijden zo. Het is echt te mooi weer momenteel. Zo'n nazomer helpt niet bij het iRacen ;)
btw: Er zijn nieuwe Fanatec drivers 1.14 uit:
32 bit
64 bit
Changelog
- new design on the installation pages and user interface (more neutral)
- Added CSR wheel compatibility

LET OP: Ik raad je aan deze niet te gebruiken. Schokt in het stuur als je schakelt en bv de pitlimiter aanzet. Nu nog zien hoe ik deze driver weer kwijtraak!

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 01-10-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Zo!
Weer terug van vakantie, al weken niet meer gereden ... weer erin komen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En na een 5e plek de vorige keer op zandvoort nu een 4e plek kunnen scoren :) Weer helemaal clean, op een stomme off track na omdat ik die bocht rechts in de chicane iets teveel af sneed. Wel een HEEL close call gehad in die bocht daarvoor, zat al lang achter p5 of 6, heel close weer, hij werd ook opgehouden door zijn voorganger, en ging toen dwars in de bocht voor de chicane. Ik zat aan de binnenkant en kon nergens heen behalve het gras op maar ik had toch best nog wel wat snelheid, dat was nooit goed gegaan. Ik kon er NET langs met twee banden over het gras en twee op de curbs, met een miniem beetje lag had hij me geraakt denk ik maar deze keer gelukkig niet :) Zo zie je maar weer, vooral voor de nieuwkomers, soms kun je een ongeluk dat je niet kan ontwijken toch ontsnappen, af en toe een beetje geluk heeft iedereen wel ;)

Ik weet echt niet wat ik van zandvoort moet denken... De track zelf zou heel leuk moeten zijn, combinatie snelle en langzame bochten, veel hoogteverschil, maar ik vind hem toch niet zo leuk als andere tracks. In de race is het vaak treintje rijden omdat inhalen zo lastig is, en aan de ene kant is dat vervelend maar aan de andere kant leer je er wel ontzettend veel van, hoe je heel close maar toch veilig op je tegenstander kunt zitten. Ik ben er nog niet uit of ik hem leuk vind of niet :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat is helemaal hoe ik er ook over denk. ;)
Ennuh het verwijderen van de 1.14 drivers van Fanatec is weer een oefening regedit geweest. Wanneer doen ze er eens een uninstall tool bij...... ;(

Friends zijn in iRacing is makkelijk om elkaar on-line te vinden en samen te racen.
Ik heb alle GoT-rijders enige tijd geleden een friend-request gestuurd, maar van een aantal nooit een 'accept' mogen ontvangen. Het betreft:
  • CRiMiNaL
  • derx666
  • enchion
  • Flyby_Wire
  • Gelink
  • greebo
  • Hertog_Martin
  • Magevael
  • MikeVM
  • Mystikal
  • Schuey
  • slackis
  • Tokkes
  • v8power67
  • Xept!on
Willen jullie zo vriendelijk zijn mijn verzoek te accepteren?

Dit kan door op de webinterface van iRacing te kiezen voor 'myRacers' in het menu 'myRACING'.
Geheel onderaan deze pagina tref je de 'friend-requests' aan de linkerkant.

Bvd ;)

En hier een mijn inziens betere setup voor Zandvoort met de SM dan die we Dinsdag hadden.
De racefuel hoeveelheid ben ik niet zeker van. En de afstelling van R en Q verschillen op downforce voor.

Have fun:

Quali & Race

UPDATE: Verbeterde versie

Quali V2 & Race V2

[ Voor 88% gewijzigd door JoepW op 01-10-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik zal het straks nog eens proberen.
De setup dinsdag was niet echt langzaam ofzo, maar om Hoogie2004 maar eens te quiten "de auto reed echt als een hok".

Vond het toen gewoon niet erg lekker rijden in vergelijking met de andere setups zoals die van Lawrence Smyth of Roderic Kreunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:59:
Ik zal het straks nog eens proberen.
De setup dinsdag was niet echt langzaam ofzo, maar om Hoogie2004 maar eens te quiten "de auto reed echt als een hok".

Vond het toen gewoon niet erg lekker rijden in vergelijking met de andere setups zoals die van Lawrence Smyth of Roderic Kreunen.
Ik heb alleen die van Smyth geprobeerd. Die is retesnel en behoorlijk stabiel. Heb er mijn PB van 33.0 naar 32.8 mee verbeterd. In de race doet hij het ook goed:

http://members.iracing.co...onid=4222866&custid=17380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja heb m'n optimal ermee ook op 32.6 staan o.i.d. alleen heb het nog niet voor elkaar gekregen om een 32'er te rijden tot dusver. Ik blijf er de hele tijd boven zitten met 33.1 :P

De race is nog steeds 22.7L of is dat veranderd dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Vandaag een 3-tal practice sessies gedaan op LimeRock. De eerste 2 was ff wennen, maar de 3e ging redelijk goed. 1x een 1:08 omdat ik in bocht 1 iets te enthousiast op het gas ging, op het gras kwam, en spinde. De rest was eigenlijk vrij constant lage 1:00 met 2-3x een lage 1:01 (als ik een bocht verprutste). Tot het allerlaatste rondje... Ineens viel alles goed, en perste ik er een 59.901 uit... In totaal heb ik nu denk ik een rondje of 50 getimed gereden. Dit had ik veel eerder moeten doen....

@Nick: Die practice was een goeie tip, kun je iig vast oefenen met achter iemand aan rijden zonder hem te raken, en het inhalen. De eerste keer dat het goed lukt geeft wel in kick :)

@MartijnA3: Ik heb de brakeforce curve dinges nu op 1.4 staan, en dat remt al een stuk lekkerder. Wat meer gevoel, en ik moet ook de rem wat dieper intrappen. Voorheen was het echt op de eerste 2cm padeltravel remmen, en dat is niet echt mijn ding. Dit is een heel stuk beter, maar ik ga er nog wat verder mee experimenteren.

@Red Baron: straks eens wat starts oefenen, en dan vanavond of morgenvroeg eens een race meepikken. Kijken wat het wordt... Hoop dat ik mijn concentratie lang genoeg vast kan houden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Eindelijk een heerlijke race gehad!

4e geworden van de 11 op Lime Rock, Nvidia Cup.
Slechts 4 Inc punten (gras) en:

- Dit keer bij iemand die mij te laat wilde uitremmen ging ik gewoon even rechtdoor tot hij de bocht door vloog en m vervolgens voorbij toen ie er af ging
- Een veel snellere wagen die me al x op de bumper reed van achter er voorbij gelaten toen ie wat geks leek te willen uithalen om 'm een ronde later tollend in het gras te zien :P bye bye

Probleem is dat ik nog veels te traag ben. Moet maar wat ghost replays gaan kijken ofzo. Ik doe iets niet goed. GPL was ik ook niet de snelste maar had ik iig af en toe toch wel een tijd waar weinig aan konden komen. In race was ik zeg maar midfield. Maar nu moet ik t vooral van constant en clean rijden hebben want ik ben zo halve sec trager dan andere rookies.

In de warm-up tolde er overigens iemand van links naar rechts over het rechte stuk, ik ging toen ie nog links was helemaal naar rechts maar knalde dus alsnog vol op 'm. Ik vloog meters door de lucht de pits in. Kreeg ik een SnG voor overtreden snelheidslimiet in de pit _O-

[ Voor 14% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-10-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Probeer je niet te hard de bocht in te gaan. Dat is mijn fout ook nogsteeds, maar ik probeer me te verbeteren. Wat mij opvalt is dat als ik de auto voor de apex al goed heb staan, en daar volgas kan gaan, zonder nog een keer te moeten liften, het erg veel tijd opleverd. In tegenstelling tot het te hard de bocht in gaan, nog net je apex halen, maar dan toch nog een keer moeten liften om niet op het gras te komen. Hier is zeker T2 op Limepark erg belangrijk, omdat je daarna een flink stuk volgas hebt met een upshift naar 4.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
derx666 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:40:
Probeer je niet te hard de bocht in te gaan. Dat is mijn fout ook nogsteeds, maar ik probeer me te verbeteren. Wat mij opvalt is dat als ik de auto voor de apex al goed heb staan, en daar volgas kan gaan, zonder nog een keer te moeten liften, het erg veel tijd opleverd. In tegenstelling tot het te hard de bocht in gaan, nog net je apex halen, maar dan toch nog een keer moeten liften om niet op het gras te komen. Hier is zeker T2 op Limepark erg belangrijk, omdat je daarna een flink stuk volgas hebt met een upshift naar 4.
Nee ik ben liefhebber van langzaam in, snel uit. Maar het zit 'm denk ik in de twee- en een-na-laatste bochten. Vooral de een-na-laatste moet ik denk ik zoals jij zegt beter de auto positioneren voor insturen zodat je precies goed in die bocht komt te liggen. Ik merk namelijk dat als ik die bocht exit ik veel ruimte over heb en dus te traag er uit kom ondanks dat ik ook niet te snel er in ga.

Ik doe daar nu een 1.00.7 als snelste. Mag toch wel ruim halve seconde af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hertog_Martin schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:45:
[...]
Nee ik ben liefhebber van langzaam in, snel uit. Maar het zit 'm denk ik in de twee- en een-na-laatste bochten. Vooral de een-na-laatste moet ik denk ik zoals jij zegt beter de auto positioneren voor insturen zodat je precies goed in die bocht komt te liggen. Ik merk namelijk dat als ik die bocht exit ik veel ruimte over heb en dus te traag er uit kom ondanks dat ik ook niet te snel er in ga.
ik heb daar een exit speed van ongeveer 147-150 aan eind van de curbs, apex ongeveer 142. Zit nu beneden aan mn laptop, dus kan het niet checken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Joep, maar ik kom net terug uit New York :) dus ik heb nog niet veel gedaan met de computer.

Zal straks even kijken op iRacing en je request accepteren.
JoepW schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:36:
Dat is helemaal hoe ik er ook over denk. ;)
Ennuh het verwijderen van de 1.14 drivers van Fanatec is weer een oefening regedit geweest. Wanneer doen ze er eens een uninstall tool bij...... ;(

Friends zijn in iRacing is makkelijk om elkaar on-line te vinden en samen te racen.
Ik heb alle GoT-rijders enige tijd geleden een friend-request gestuurd, maar van een aantal nooit een 'accept' mogen ontvangen. Het betreft:
  • CRiMiNaL
  • derx666
  • enchion
  • Flyby_Wire
  • Gelink
  • greebo
  • Hertog_Martin
  • Magevael
  • MikeVM
  • Mystikal
  • Schuey
  • slackis
  • Tokkes
  • v8power67
  • Xept!on
Willen jullie zo vriendelijk zijn mijn verzoek te accepteren?

Dit kan door op de webinterface van iRacing te kiezen voor 'myRacers' in het menu 'myRACING'.
Geheel onderaan deze pagina tref je de 'friend-requests' aan de linkerkant.

Bvd ;)

En hier een mijn inziens betere setup voor Zandvoort met de SM dan die we Dinsdag hadden.
De racefuel hoeveelheid ben ik niet zeker van. En de afstelling van R en Q verschillen op downforce voor.

Have fun:

Quali & Race

UPDATE: Verbeterde versie

Quali V2 & Race V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In mijn ervaring verliezen veel mensen de meeste tijd in T1, T3 & T4.

Zie het iRacing kaartje voor de turn numbers. Hier is soms verwarring over op Limerock:

http://members.iracing.co...d=1&nocache=1317487839972
(turn info aanzetten links).

T1 remmen sommige te veel. Het is een bocht die ruim begint en dan een kleinere radius krijgt. Ik rem bij bordje 2, stuur hem hard in over/net niet over de kerb aan de binnenkant. Dan kan je echt een paar seconden rollen om snelheid te verliezen voor de apex.

T3 &T4, eerst ging ik altijd te hard T3 in, waardoor ik (zoals derx666 inderdaad zegt), m'n apex te laat had voor het rechtestuk dat volgt. Dit kan makkelijk 3-4 tiende schelen. T3 blijf je heel lang aan de buitenkant en laat je hem rollen/remmen om snelheid te verliezen. Deze bocht geef je op voor T4. Het doel is zo snelmogelijk aan de binnenkant uit te komen van T3, zodat je zo snel mogelijk volgas T4 kunt nemen.

Het helpt mogelijk ook om filmpjes op youtube met de juiste lijnen te vinden. Als je alleen de juiste lijnen rijdt, moet je zeker in de 59's kunnen komen. Succes!

En als mensen het leuk vinden/waarderen, mogen ze hier best een replay plaatsen voor feedback :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Requiem19 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:55:
In mijn ervaring verliezen veel mensen de meeste tijd in T1, T3 & T4.

Zie het iRacing kaartje voor de turn numbers. Hier is soms verwarring over op Limerock:

http://members.iracing.co...d=1&nocache=1317487839972
(turn info aanzetten links).

T1 remmen sommige te veel. Het is een bocht die ruim begint en dan een kleinere radius krijgt. Ik rem bij bordje 2, stuur hem hard in over/net niet over de kerb aan de binnenkant. Dan kan je echt een paar seconden rollen om snelheid te verliezen voor de apex.

T3 &T4, eerst ging ik altijd te hard T3 in, waardoor ik (zoals derx666 inderdaad zegt), m'n apex te laat had voor het rechtestuk dat volgt. Dit kan makkelijk 3-4 tiende schelen. T3 blijf je heel lang aan de buitenkant en laat je hem rollen/remmen om snelheid te verliezen. Deze bocht geef je op voor T4. Het doel is zo snelmogelijk aan de binnenkant uit te komen van T3, zodat je zo snel mogelijk volgas T4 kunt nemen.

Het helpt mogelijk ook om filmpjes op youtube met de juiste lijnen te vinden. Als je alleen de juiste lijnen rijdt, moet je zeker in de 59's kunnen komen. Succes!

En als mensen het leuk vinden/waarderen, mogen ze hier best een replay plaatsen voor feedback :).
T1 rem ik ook bij bordje 2 ongeveer, iets later zelfs; tussen 1 en 2 in. Idd laten rollen en dan als je apex 'beet' hebt dan gas weer vol.

T3 ben ik laatste tijd ook langzamer aan het ingaan zodat je idd volgas door T4 kan. Maar ik kan proberen wat meer aan buitenkant te beginnen daar nog.

Ik zal wat replays gaan kijken.

Hoe kan je makkelijkst zelf replays omzetten naar video? Of moet je je beeld cappen met fraps oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Je zult inderdaad Fraps moeten gebruiken hiervoor. Overigens is de Roadster sneller dan de cup versie van de MX5.

Scheelt een paar tiende vanwege de verschillende gearing van de modellen.

[ Voor 58% gewijzigd door Requiem19 op 01-10-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Maak ook gebruik van iSpeed, dan kun je je lijnen en rempunen etc vergelijken met snelle jongens.
Info staat wel in de startpost :)

Ik heb nog een kleine camber aanpassing gedaan aan de setup van Lawrence Smyth en iets hogere tire pressure links voor en nu ga ik echt aan de brandweer.
Of het aan die aanpassingen ligt is maar de vraag, maar heb nu wel een 32.8 in Q staan.
Optimal van de afgelopen sessie staat op 32.3 8)

http://dl.dropbox.com/u/4...zan_paul_ilbrink_q_ls.zip

Ik heb ook nog even die Q setup van Joep geprobeerd en wat me er vooral in tegenstaat is die firm ARB.
Ik heb die op soft gezet en kon er ook wel een 33.0 mee rijden, maar vind hem niet beter dan de setup van LS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Requiem19 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:12:
Je zult inderdaad Fraps moeten gebruiken hiervoor. Overigens is de Roadster sneller dan de cup versie van de MX5.

Scheelt een paar tiende vanwege de verschillende gearing van de modellen.
Ow ik gebruik de Cup. Maar overschakelen op de Roadster dan. Ik dacht dat enige verschil stuur links of rechts was...

En zal dat iSpeed eens bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-10-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:24:
...Ik heb nog een kleine camber aanpassing gedaan aan de setup van Lawrence Smyth en iets hogere tire pressure links voor en nu ga ik echt aan de brandweer.
Of het aan die aanpassingen ligt is maar de vraag, maar heb nu wel een 32.8 in Q staan.
Optimal van de afgelopen sessie staat op 32.3 8)

http://dl.dropbox.com/u/4...zan_paul_ilbrink_q_ls.zip

Ik heb ook nog even die Q setup van Joep geprobeerd en wat me er vooral in tegenstaat is die firm ARB.
Ik heb die op soft gezet en kon er ook wel een 33.0 mee rijden, maar vind hem niet beter dan de setup van LS.
Owk.
Omdat ik nu de baan ook een beetje in mijn vingers krijg zal ik morgen die setup van Paul Smith ;) eens proberen.... Ik wil zien dat ik morgen aan het eind van de middag of anders avond 1 of 2 races rij. En vooraf ff Q. Maar tja het weer zit tegen :?

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 01-10-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Heb alleen even de Trial van FRAPS, dus 30 sec limiet. Maar genoeg om even eerder genoemde crash in beeld te brengen:
Hertog_Martin schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:35:
In de warm-up tolde er overigens iemand van links naar rechts over het rechte stuk, ik ging toen ie nog links was helemaal naar rechts maar knalde dus alsnog vol op 'm. Ik vloog meters door de lucht de pits in. Kreeg ik een SnG voor overtreden snelheidslimiet in de pit _O-
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JBfkxWF9ZuM]

[ Voor 5% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-10-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hertog_Martin schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:55:
Heb alleen even de Trial van FRAPS, dus 30 sec limiet. Maar genoeg om even eerder genoemde crash in beeld te brengen:

[...]

[video]
Beetje lastig te zien zonder cockpit camera maar het lijkt erop dat je gewoon vol gas door blijft rijden. Dat is misschien niet het slimste wat je kunt doen als je iemand van links naar rechts tegen de muren ziet stuiteren ;) Zo iemand blijft 9/10 keer niet in controle en zal spinnen, en op dat moment moet je kijken waar hij naartoe gaat (niet waar hij op dat moment is) en daarop aanpassen. Dat gaat veel beter als je minder hard rijdt uiteraard. Als je even gas los had gelaten was misschien al genoeg geweest om te zien dat hij naar rechts kwam en had je nog links erlangs gekund :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja liften zou wel helpen.
Voordeel is wel dat je geen tow tijd had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb je nieuwe setup even geprobeerd Joep, heb even een Q gedaan. Ik wil straks ook meteen de race meedoen dus ik wilde liever niet de Q setup gaan gebruiken omdat die misschien net iets anders is dan in de race, dus heb Q gedaan met de race setup (wel lagere fuel uiteraard) en daarmee voor het eerst in de 33 gekomen (1:33.7) :) Was wel veel te veel aan het pushen dus twee keer off track en de muur in dus om m'n SR een beetje te sparen laat ik het hierbij, heel veel sneller zal ik toch niet worden in 10 minuutjes... Maar hij bevalt dus wel :) Ben benieuwd of hij in de race ook bevalt straks.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net ook even met die setup wat rondjes gedaan, maar ik mis gewoon echt een hoop snelheid. Maakt niet uit welke setup is gebruik, 35 laag lijkt zo'n beetje het snelste te zijn wat ik kan rijden....

Nu maar ff kijken of ik in dezelfde split terug kom als Nick :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
JoepW schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:02:
Tja liften zou wel helpen.
Voordeel is wel dat je geen tow tijd had ;)
Het was in de Warm Up :P

In race was ik er ws ook anders mee omgegaan.

Maar ik vond de speeding in the pit lane wel humor :P

Net weer race, ging niet zo goed, en kwam tevens weer niet verder dan 1.00.7. Ditmaal in de Roadster.

Zat trouwens wel replays te kijken van snelle rondes op Lime Rock in de Mazda maar meeste zijn van voor 2.0 en dus niet helemaal vergelijkbaar meer gok ik. Ze gaan nogal wild door de bochten.

[ Voor 32% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-10-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Maar ik vond de speeding in the pit lane wel humor :P

Net weer race, ging niet zo goed, en kwam tevens weer niet verder dan 1.00.7. Ditmaal in de Roadster.

Zat trouwens wel replays te kijken van snelle rondes op Lime Rock in de Mazda maar meeste zijn van voor 2.0 en dus niet helemaal vergelijkbaar meer gok ik. Ze gaan nogal wild door de bochten.
Ik heb niet het id dat er iets veranderd is aan de MX-5 met de komst van 2.0.
Dat komt oooooooit nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JoepW schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:36:
[...]

Ik heb niet het id dat er iets veranderd is aan de MX-5 met de komst van 2.0.
Dat komt oooooooit nog ;)
Correct, 2.0 heeft niets veranderd aan de MX5.

Alleen de Skip, HPD, Ford GT en de Silverado, Nationwide en Cup hebben het nieuwe bandenmodel gekregen.

@Hertog; ook in de warm-up tellen je incidenten ;). Gelukkig tellen ze voor de helft in de warm-up, maar ze tellen alsnog wel mee (je ziet ze echter niet in het raceverslag).

[ Voor 18% gewijzigd door Requiem19 op 01-10-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:45
Voor lime rock heb ik deze replay vaak bekeken.
Hoop van geleerd, gewoon bocht voor bocht bestuderen en oefenen.
Je kunt precies zien waar hij soms voor bochten even de rem aantikt.

http://kartingsingapore.i...-2011-series/page__st__40

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hertog_Martin schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:32:
[...]

Incidents in de warmup tellen ook mee voor je SafetyRating dus als het even kan zou ik proberen incidents daar ook te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Balen zeg! Startte op p2 en na een snelle start lag ik meteen eerste na de eerste bocht. Had goede hoop op een hoge plek. Degene achter me was wel veel sneller en begin rondje 2 was hij er ook alweer voorbij. Vlak daarna begint hij te glijden terwijl ik achter hem zit, ik ben bang dat hij me gaat raken dus ga ook remmen, net iets te hard en kwam toen heeeel wijd door de bocht (net een 0x contact met de muur). Hij had hem nog kunnen remmen, en toen kon de p3 me voorbij waardoor ik dus 3e lag. Bij hem heb ik 20 rondjes op z'n staart gezeten maar kwam er nergens goed naast om in te halen. De p1 crashte er wel al gauw uit waardoor ik dus toch 2e lag (maar ik had dus eerste kunnen zijn als ik niet die fout had gemaakt op het begin). Toen in ronde 20 ineens uit het niets begin ik te glijden, en kreeg hem niet meer gehouden en tikte toen heel zacht de muur aan, het was echt bijna niks, maar blijkbaar genoeg om m'n wiel compleet krom te duwen dus moest ik de pits in en ben ik 7 plaatsen terug gezakt :( Zo jammer, was een mooie p2 geweest maar het mocht niet zo zijn :-(

Had trouwens het gevoel dat de nieuwe setup (Joep) iets meer glijdt. Voor een snel rondje misschien goed maar voor de race ga ik in het vervolg denk ik toch terug naar je oude setup, die deed het voor mij beter. Heb nu een vrij snelle tijd neergezet waarmee ik dus net op p2 mocht starten dus een heel snelle setup heb ik niet echt meer nodig, alleen nog een kwestie van de rest achter me houden :p

EDIT
Wel grappig net, bij het ingaan van de laatste bocht (checkered flag zag ik al) vertelt m'n engineer me ineens dat ik nog maar 5 rondes fuel heb en dat ik dus nog even de pits in moet! :+ Heb ik wel eens eerder gehoord, maar toen had hij wel gelijk haha. Eerste race in de SM op Infineon tijd geleden was het precies andersom, zei dat ik nog 5 rondes fuel had en dat dat wel genoeg was om te finishen. Niet dus, ik kwam in de laatste bocht stil |:(

[ Voor 29% gewijzigd door NickThissen op 01-10-2011 21:36 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Hm is niet helemaal bug-vrij dat iRacing.

Net bij een race kon in begin 80% van de deelnemers niet de baan op. Pas paar minuten later terwijl er toen al 3 rondreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.....

Ik heb net naar de race gekeken met Paul, Tim en Martijn. De laatste zat snel in het luchtledige lonely te rijden. Maar Tim heeft 24 rondjes op de kont van Paul gezeten. Erg gaaf om te zien. Complimenten mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja, verloor mn concentratie ook over de helft van de race (what else is new). Schiet niet op als je alleen rijdt.
Maar iRating is weer boven de 2000. Deze was een paar weken terug nog 2700, kun je nagaan hoe ik heb zitten klooien de laatste tijd.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben een (niet in film omgezette) replay van de gehele race aan uploaden voor de liefhebbers ;)

Hier de complete replay van een mooi gevecht tussen Paul en Tim.

[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 01-10-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JoepW schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:31:
Ik ben een (niet in film omgezette) replay van de gehele race aan uploaden voor de liefhebbers ;)

Hier de complete replay van een mooi gevecht tussen Paul en Tim.
Was een erg vermakelijke race. Alleen jammer van de volgorde waarin we gefinisht zijn ;). Complimenten aan Paul, hij maakte weinig foutjes en verdedigde goed.

Ik heb ook nog even Paul's nieuwe SM setup geprobeerd. Hij is neutraler in snellere bochten, waardoor ik 0,2 opt win. Maar hij wordt mij te onderstuurd in de langzame bochten. Nu snap ik ook gelijk waarom ik in de Audi S en de Hugenholz zo dicht achter Paul kon komen heel de race >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja daar liep je echt als een speer in. En Paul ging daar vaak dwars.
Welke setup gebruikte jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JoepW schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:50:
Ja daar liep je echt als een speer in. En Paul ging daar vaak dwars.
Welke setup gebruikte jij?
De normale versie van Lawrence Smyth. Ik denk dat ik nog even ga proberen om een soort van kruising te maken tussen de aanpassing van Paul en de setup van Smyth.

Aan de andere kant; heel veel meer is er niet te winnen qua setup voor mij. Het ligt nu vooral gewoon in het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Doel van de dag bereikt: 59.6 op Lime Rock :)

1e keer onder de minuut en meteen ruim ook :)

Optimal was 59.2

[ Voor 43% gewijzigd door Hertog_Martin op 02-10-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hertog_Martin schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:59:
Doel van de dag bereikt: 59.6 op Lime Rock :)

1e keer onder de minuut en meteen ruim ook :)

Optimal was 59.2
Dat is behoorlijk snel :). De tips hebben gewerkt dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Requiem19 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:44:
[...]

Was een erg vermakelijke race. Alleen jammer van de volgorde waarin we gefinisht zijn ;). Complimenten aan Paul, hij maakte weinig foutjes en verdedigde goed.

Ik heb ook nog even Paul's nieuwe SM setup geprobeerd. Hij is neutraler in snellere bochten, waardoor ik 0,2 opt win. Maar hij wordt mij te onderstuurd in de langzame bochten. Nu snap ik ook gelijk waarom ik in de Audi S en de Hugenholz zo dicht achter Paul kon komen heel de race >:)
Dat was een leuke race inderdaad, ik had nog even stiekem de hoop dat Tim er samen met Tony zou afvliegen omdat hij er in het begin nog een paar keer naast zat >:)
Maar dat viel uiteindelijk weer tegen en toen hij een foutje maakte in T9 kon ik er langs alleen was er net een klein gaatje met Tony dat ik niet meer dicht kreeg en door het missen van de slipstream mis je dan gewoon de aansluiting.

Verder was het wel goed te doen qua verdedigen en met de hele race lang Tim op 0.3 seconden achter me had ik in ieder geval geen last van een verminderde concentratie.
Af en toen zat hij net iets dichter achter me op het rechte stuk maar dan was de binnenkant houden richting T1 wel voldoende, alhoewel hij wel eenmaal echt goed aan de buitenkant naast me zat maar gelukkig kon ik m'n plekje nog vasthouden richting de Gerlachbocht.

Aantal rondjes voor het einde viel hij nog wel een keer terug naar 0.8 - 1 seconde achterstand waarop ik nog even wat extra ging pushen met de hoop dat ik weg zou kunnen rijden zodat hij in ieder geval niet meer van de slipstream zou kunnen profiteren, maar na een ronde of 2 was hij toch weer terug :( ;)
Wat gebeurde er toen eigenlijk dat je zo terugviel Tim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fanatec heeft het GT stuur aangekondigd voor de CSR Elite:

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 02-10-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Red Baron schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:19:
[...]

Dat was een leuke race inderdaad, ik had nog even stiekem de hoop dat Tim er samen met Tony zou afvliegen omdat hij er in het begin nog een paar keer naast zat >:)
Maar dat viel uiteindelijk weer tegen en toen hij een foutje maakte in T9 kon ik er langs alleen was er net een klein gaatje met Tony dat ik niet meer dicht kreeg en door het missen van de slipstream mis je dan gewoon de aansluiting.

Verder was het wel goed te doen qua verdedigen en met de hele race lang Tim op 0.3 seconden achter me had ik in ieder geval geen last van een verminderde concentratie.
Af en toen zat hij net iets dichter achter me op het rechte stuk maar dan was de binnenkant houden richting T1 wel voldoende, alhoewel hij wel eenmaal echt goed aan de buitenkant naast me zat maar gelukkig kon ik m'n plekje nog vasthouden richting de Gerlachbocht.

Aantal rondjes voor het einde viel hij nog wel een keer terug naar 0.8 - 1 seconde achterstand waarop ik nog even wat extra ging pushen met de hoop dat ik weg zou kunnen rijden zodat hij in ieder geval niet meer van de slipstream zou kunnen profiteren, maar na een ronde of 2 was hij toch weer terug :( ;)
Wat gebeurde er toen eigenlijk dat je zo terugviel Tim?
Zie de replay die Joep gepost heeft :9

Ik zat naast je richting de Tarzan en de binnenkant ging niet lukken, wilde dus ultra laat remmen om er buitenom langs te gaan. Blokkeerde m'n remmen en zat net niet in het grind. Vervolgens stond ik ook nog even dwars in de Hugenholtz, omdat ik te snel tijd wilde goedmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Laatste paar dagen aan het oefenen met de SM op Zandvoort, kom niet verder dan een 1.35.xxx met de setup van Paul. Volgens mij duurt het best lang voordat je met de SM echt hard kunt gaan, de learning curve is volgens mij moeilijker dan de Skip. Met name bocht uit wordt ik wel eens verrast door het vermogen en verlies ik tijd doordat de auto een stapje opzij zet, en ik heb niet het idee dat ik hem in de bocht op de limiet kan rijden. De grens tussen grip en geen grip lijkt veel dunner dan bij de Skip, ervaren meer mensen dit?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt. Lijntje is dunner. Dat is altijd zo bij auto's met meer downforce en een redelijk korte wielbasis.
Powerslides met een SM zijn schaars ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik vind zelf de SM stukken makkelijker en controleerbaarder te rijden dan de Skip.
Ik zou ook eens wat verschillende setups gaan proberen, de setup waar ik mee rijd hoeft natuurlijk niet perse de makkelijkste te zijn als je net komt kijken in deze klasse.
Je hebt niets aan snelle setups als je er zelf niet comfortabel mee voelt, als je er niet goed mee op de limiet kunt rijden kun je beter een wat stabielere setup pakken waarmee je dat wel beter lukt. Als je daar wel sneller mee bent moet je dat gewoon doen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik denk dat je in de SM je rijstijl ook een beetje moet aanpassen. Bij de Skip is het vooral momentum houden, omdat de motor niet zo krachtig is. De SM heeft downforce en meer PK. Je kan dus vaak iets harder de bocht in. Dit gaat minder ten koste van exit snelheid.

Hugenholtz is daar een goed voorbeeld van. Die kan je heel hard insturen, laten rollen om snelheid te verliezen en dan weer het gas erop.

Overigens vind ik 1.35 niet eens zo slecht voor een 1e keer in de SM. Als je in de 1.34's rijdt kan je goed mee met de hogere splits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helemaal mee eens. Setup is persoonlijk. En ja de Skip vereist wel een andere rijstijl...
Net nog aan de lijve ondervonden.
In een Q met de SM eerst gereden met de seup van RedBaron en daarna met die van mezelf.
Met die van RB (idem met die van Lawrence) heb ik last van overstuur als ik maar een fractie te vroeg aan mijn gas denk na de Gerlach en op het Scheivlak.
Dat heb ik bewust voor mezelf eruit gehaald. Misschien langzamer, maar wel iets vergevingsgezinder (wat een woord!).
Met mijn eigen setup reed ik 1:34.764 met zelfs wat foutjes...
Optimal staat nu op 33.5 ;(

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 02-10-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je lijn richting de tarzan vond ik ook wat vreemd. Ik zou er harder ingaan en langer wachten met insturen.
Ik neem hem zo dat ik er gewoon hard in ga en de auto net zo lang laat rollen tot je weer op het gas kunt voor de exit.
Ik zie jou die bocht al heel krap aansnijden, vervolgens moet je de halve bocht wat gas bij geven om er nog wat tempo in te houden voordat je echt weer kunt planken om verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat heb je goed gezien en dat is correct ;)
Maar als ik doe zoals ik dat ook in real life deed dan verrem me ik me daar steeds.
Een keer verremde ik me per ongeluk en kon dus eerder op het gas en was sneller ;)
Ach mijn frustratie is dat ik altijd benodigde trainingstijd over houd aan het eind van een week om echt goed te rijden op een circuit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JoepW schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:44:
Dat heb je goed gezien en dat is correct ;)
Maar als ik doe zoals ik dat ook in real life deed dan verrem me ik me daar steeds.
Een keer verremde ik me per ongeluk en kon dus eerder op het gas en was sneller ;)
Ach mijn frustratie is dat ik altijd benodigde trainingstijd over houd aan het eind van een week om echt goed te rijden op een circuit ;(
Wat heb jij real life geracet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MGB '64 Roadster. Was nog wel zwart-wit TV tijd ;)
Het was een copy van deze auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.supercars.net/carpics/3146/1962_MG_BWorksRacecar2.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door JoepW op 02-10-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
JoepW schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:03:
MGB '64 Roadster. Was nog wel zwart-wit TV tijd ;)
Het was een copy van deze auto:
[afbeelding]
Gaaf!!

En dan blokkeer je je remmen wel in de Star Mazda als je de bocht neemt zoals in de MG? ;).

Goede remmetjes in die MG toen al >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hmmmmfffffff. ;)
Of zou het training en real life gevoel zijn dat ik mis...... 8)
Maar met de Radical en bv Mustang kom ik beter uit de voeten....

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 02-10-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hmmz, net even je profiel bekeken JoepW... je bent een jaar of 20 ouder dan ik gedacht had :X :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo voel ik me ook ;)
Kwestie van hele lange jeugd _/-\o_
Beter dan dat je zegt: "Je bent een stuk jonger dan ik dacht"

[ Voor 40% gewijzigd door JoepW op 02-10-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik vind het wel leuk, ben niet gewend om 50+ers tegen te komen in games :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zometeen eerste race... Spannend...
Net vantevoren nog een 59.346 neergezet... Het begint te komen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nette tijd suc6. En pas op voor de vliegende rookies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zo, dat was een afgang
T1 keer of 4 compleet verprutst, continu massive oversteer. Met van de baan af spinnen ez... man man man.... Tijdens warmup reed ik steady 59 hoog, 1:00 laag, nu kwam ik nauwelijks bij de 1:01 in de buurt... Nog ff oefenen dus.
Nu eerst iSpeed eens gaan bekijken wat er allemaal mis ging.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:33:
Zo, dat was een afgang
T1 keer of 4 compleet verprutst, continu massive oversteer. Met van de baan af spinnen ez... man man man.... Tijdens warmup reed ik steady 59 hoog, 1:00 laag, nu kwam ik nauwelijks bij de 1:01 in de buurt... Nog ff oefenen dus.
Nu eerst iSpeed eens gaan bekijken wat er allemaal mis ging.
Zenuwen? Concentratie probleem? Ik heb het ook gehad dat de practice heel goed ging en de race heel slecht, maar je went er aan :)

Heb de win binnen op zandvoort, op pole gestart, geen enkel foutje gemaakt en eenvoudig uit kunnen rijden. Hele tijd rond de 1:35 gezeten, snelste rondje 1:34.7. Lang niet in de buurt van een 1:33 dus, dus voor degene die denken dat ze met 1:35 te langzaam zijn, dat valt reuze mee!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Nou was ik zeker langzaam te noemen in de race, maar wat was jij snel Nick. Zou je je setup willen delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Soundless schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:23:
Nou was ik zeker langzaam te noemen in de race, maar wat was jij snel Nick. Zou je je setup willen delen ?
Nou, zoals ik al zei, ik rij 1:35 gemiddeld. De snelle jongens hier halen 1:33, dat is toch behoorlijk wat sneller :p Ik gebruik de setup die Joep tijdens het oefenen maandag had. Hij is niet de snelste, hij heeft hier laatst een snellere gepost waarmee ik in de Q een 1:33.7 gehaald heb, maar voor in de race vind ik hem prima, lekker stabiel:
www.nickthissen.nl/Files/joep1.rar

Ik heb je laatste rondje even meegekeken net maar je bent vooral langzaam omdat je te voorzichtig rijdt denk ik. Je kunt sommige bochten echt veel en veel harder pakken, je hoeft niet zo snel bang te zijn om te gaan glijden in zo'n high downforce auto, snel is soms beter dan langzaam. Ik weet natuurlijk niet of je je laatste rondje voorzichtig uit wilde rijden ofzo, maar het kan een stuk agressiever denk ik :) Maar dat komt met ervaring, mijn eerste race in de SM was ik ook zo voorzichtig, en je merkt vanzelf dat je steeds harder kunt en de limiet steeds wat verder kunt verleggen.

@derx666: ik heb de laatste 5 rondjes van je race net even mee gekeken. Mooi dat je al zo snel een race wint, met een enorme voorsprong ook geloof ik! :) Die contact in het laatste rondje was wel iets te agressief denk ik, hij ging langzamer rijden om je er langs te laten (ik weet wat je gaat zeggen: dat moet je daar niet doen, heb je gelijk in, maar hij doet het toch). Als er iemand langzaam rijdt in de apex van de bocht kun je natuurlijk niet je normale lijn op normale snelheid volgen. Het ging gelukkig net goed deze keer maar je hoeft maar iets te hard in de muur te landen en je kunt je win zo weggeven in het laatste rondje, dat zou wel heel jammer zijn :p En juist omdat je zo'n grote voorsprong had kun je wel even rustig achter hem blijven tot je echt plaats hebt om erlangs te gaan. Ja, het was een vreemde plaats om zo langzaam te gaan rijden, maar mensen worden soms nerveus als de leider in de wedstrijd hun komt inhalen en doen soms gekke dingen, daar moet je rekening mee houden :)
Verder reed je wel erg goed moet ik zeggen!

Oh, en je hoeft je laatste rondje niet af te maken en de pits in te rijden hoor, je kan ook gewoon op een veilige plek stoppen en de Esc knop inhouden. Op Lime rock kun je bijvoorbeeld na start finish rechtdoor rijden op dat uitloop stuk en daar stoppen, dat doen de meeste.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net nog een qualify en race gedaan. Qualify was een 1:00.1 waarmee ik vanaf 3 mocht starten in de race.
Goeie start, zat al een stuk voor diegene die op 2 gestart was, en vlak op de staart van #1. Deze maakte in bocht 6 een fout, waarna ik hem aan het eind van het rechte stuk voorbij kon steken voor de 1e plaats.
Helaas was het van korte duur, omdat ik in dezelfde ronde nog een klein foutje maakte in turn 5 (de jump vooral), en ik daardoor turn 6 niet lekker nam. Hij zette hem heel brutaal in de laatste bocht er al langs. Ik had er rekening mee gehouden, en gaf hem de ruimte, maar moest wel flink van mn gas af om de laatste bocht te halen. Toch had hij ook geen geweldige exit, en kon ik gewoon aansluiten.
In de volgende ronde ging hij wederom bij turn 6 de mist in, en ook meteen wijd bij turn 7, zodat ik bij opkomen rechte stuk er al langs zat, met een hogere snelheid. Op S/F kon ik terug naar de racelijn, en remde iets eerder voor T1, zodat ik niet weer met vol overstuur door de bocht zou gaan. Hij had dat blijkbaar niet zien aankomen, en klapte op een haar naar achterop me, waarna hij rechtdoor schoot en spinde.
Hierna heb ik rustig mijn rondes kunnen rijden totdat ik mensen ging lappen. Dat was wel stressig. Maar al met al ging dat ook best redelijk.
Tot de laatste ronde... Ik deed het al rustig aan omdat ik niet in de laatste ronde de mist in wilde gaan, maar toch kwam ik nog een achterblijver tegen. Ik weet niet wat zijn idee was, maar hij ging ineens midden in T6 vol in de remmen, waardoor ik hem niet meer kon ontwijken, en er vol achter in klapte. Gelukkig viel de schade mee, en mijn voorsprong op de nr.2 was meer dan 20sec, dus ik kon gewoon de race uitrijden, en zodoende mijn eerste win bijschrijven.
Door de crash, en een paar keer iets te wijd uitkomen had ik een inc van 9 en kreeg ik een +0.08 op mn sr rating. Beetje teleurgesteld daarin, maar gelukkig gaat het racen iig weer goed :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Nick: Ik was gewoon ontzettend verrast wat hij deed, had het niet meteen door, en toen ik het doorhad, was het al te laat. En die uitloop ronde was gewoon voor de fun :)
Voor de rest heb ik de laatste rondes echt naar mijn gevoel rustig aan gereden, maar zag net in iSpeed dat het toch nog rondjes van 1:00 hoog waren. Heb in de race verder eigenlijk continu rond de 1:01 gereden, omdat sneller niet nodig was.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, leuke gevechten gehad in de eerste paar rondjes net, totdat iemand voor me iets eerder remt voor de chicane en ik met een wiel het gras op ga waardoor ik begin te glijden en iemand tegen me op knalt. Ik had hem kunnen redden en wilde dus niet meteen locken (en ook al had ik dat gedaan dan was ik nog steeds midden op de weg tot stilstand gekomen). Hij ging ook te wijd door de bocht (in ieder geval wijder dan zijn eerdere rondjes, hij lag lang voor me dus kon het goed zien) en had dus totaal niet gelift ofzo toen hij zag dat ik begon te glijden. Maar hij zit mij wel de schuld te geven... Wel erg makkelijk om te zeggen dat ik had moeten locken en dat hij er dan op volle snelheid voorbij zou kunnen, dat was echt niet waar, en ik vind dat je sowieso je eigen race op het spel zet als je zo snel langs een ongeluk wil vliegen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wat ik straks al zei, je had er verder weinig aan kunen doen. Hij had er echter wel wat aan kunnen doen. Maar het is denk ik voor hem hetzelfde als voor mij straks toen ik achterop die achterligger knalde. Hij verwacht het niet, en reageert wellicht te laat daardoor. Maar hij had het wel kunnen voorkomen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bleh. Ik heb mijn toetsen op het stuur herplaatst. Dus ik druk de koppeling in bij de start..... Ow nee dat was decrease value..... Black flag. Stop and Go... Van laatste plek nog beetje teruggehaald naar 7de plek....... Erg slecht... Maar ok. ook weinig getraind. En de setup van Lawrence gereden. Vonnik stoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En je had niet eens oog voor je trouwe spectators, teleurstellend hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:18:
Wat ik straks al zei, je had er verder weinig aan kunen doen. Hij had er echter wel wat aan kunnen doen. Maar het is denk ik voor hem hetzelfde als voor mij straks toen ik achterop die achterligger knalde. Hij verwacht het niet, en reageert wellicht te laat daardoor. Maar hij had het wel kunnen voorkomen.
Nja het is altijd makkelijk zeggen dat een achterligger er iets aan had kunnen doen, je weet het gewoon niet. Maar ik vond het wel vreemd dat hij wijd ging in de bocht dus zelfs minder remde dan normaal... Maar goed het had nog steeds mis kunnen gaan ook al had hij geremd, wie weet wie er allemaal bij hem achterop knallen... Ik had gewoon niet moeten spinnen :)

Joep en Maykel, netjes gereden voor zover ik gezien heb. Mooie 3e plek, en jammer Joep van de start lees ik nu (vond het al vreemd dat je zover achter lag :p).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ow, shoeit....... Niet naar gekeken. Had echt de balen van. 3de a 4de was mogelijk geweest. Maar verloor ook nog mijn concentratie doordat ik achteraan bungelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoe zie je eigenlijk of er spectators zien en wie?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ging wel aardig ja :) Paar erg leuke gevechten, waar iedereen elkaar precies genoeg ruimte gaf, er leuk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer Joep.. Ik dacht al wat is hij allemaal aan het doen bij de start.. :P
Had makkelijk twee-drietje-viertje kunnen worden voor de Benelux denk ik

gr

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja....
Werd direct na de start trouwens ook nog aangereden door een of andere AUS gozer. Zo'n in de eerste ronde winnen instelling. Hij ging bij de Hugenholz daardoor de banden in.... verdiend ;)
Ennuh gedurende de hele race had ik trouwens lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Mijn splits op Lime Park in de Mazda Roadster:

Optimal:

14.335
16.756
8.770
19.317

59.180

Best:

14.620
16.756
8.805
19.514

59.695

Wat zijn die van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
NickThissen schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:37:
Nou, zoals ik al zei, ik rij 1:35 gemiddeld. De snelle jongens hier halen 1:33, dat is toch behoorlijk wat sneller :p Ik gebruik de setup die Joep tijdens het oefenen maandag had. Hij is niet de snelste, hij heeft hier laatst een snellere gepost waarmee ik in de Q een 1:33.7 gehaald heb, maar voor in de race vind ik hem prima, lekker stabiel:
www.nickthissen.nl/Files/joep1.rar

Ik heb je laatste rondje even meegekeken net maar je bent vooral langzaam omdat je te voorzichtig rijdt denk ik. Je kunt sommige bochten echt veel en veel harder pakken, je hoeft niet zo snel bang te zijn om te gaan glijden in zo'n high downforce auto, snel is soms beter dan langzaam. Ik weet natuurlijk niet of je je laatste rondje voorzichtig uit wilde rijden ofzo, maar het kan een stuk agressiever denk ik :) Maar dat komt met ervaring, mijn eerste race in de SM was ik ook zo voorzichtig, en je merkt vanzelf dat je steeds harder kunt en de limiet steeds wat verder kunt verleggen.
Ik maakte gebruik van de standaard high downforce setup met long shift. Hiermee kreeg ik het maar niet voor elkaar om verder te pushen dan dat ik deed. Als ik het probeerde verloor ik namelijk heel snel de controle over de SM. Misschien dat het wat beter gaat met deze setup.

Bedankt voor de share + tips. Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan behalen. Met de standaard setup haalde ik de 1.37 net, hopen dat ik hiermee anders kan rijden zodat ik iig de 1.35 behaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niet om je hoop in de grond te boren, maar volgens mij kun je met de default setup ook 1.35 rijden :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij ook, je moet gewoon wat meer vertrouwen opbouwen in de auto, dat komt vanzelf wel. Ik kom nu na 4 weken geloof ik ook pas net in de buurt van de snellere tijden (maar vaak nog steeds 1-2 s van de echt snelle rondjes af), zoiets heeft gewoon tijd nodig. Je kunt niet in een nieuwe auto stappen die zo heel veel anders is dan de skip/mx5 en meteen verwachten de snelle rondetijden te halen. Gewoon meer oefenen en je zult vanzelf merken waar je meer grip hebt dan je dacht en waar je dus sneller door de bocht kan, of sneller op het gas kan, of meer kunt gooien, of sneller insturen, of... :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jezus wat een slechte eerste ronde... Nog nooit meegemaakt. Ik start op P5, en de P3 vergeet te schakelen en blijft dus gewoon staan waardoor ik hem net clip en m'n wiel scheef is. Ik kon nog redelijk door rijden maar was wel wat tricky soms. In de replay zag ik dat op het eind van het veld ook al meteen 4 man op elkaar gingen omdat iemand ineens naar rechts knalt en zo 3 man meeneemt. Eerste rondje in de chicane staan de p2,3 en 4 ook nog eens in elkaar, die ook allemaal meteen uit de race. Eerste bocht in ronde 2 spin ik door m'n damage denk ik, lock en sta stil aan de buitenkant, 3 of 4 man gaan me netjes voorbij en de 5e knalt gewoon vol op me, race voorbij :( Nog nooit zo'n crashfestijn gezien, en volgens mij was het de top split ook nog...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Net een gave race op Indy gehad. Eerst deden mijn pedalen het niet dus opnieuw opgestart maar te laat voor de grid. Als laatste begonnen met iets minder brandstof om een beetje naar voren te komen. Geheel in tegenstelling tot alle andere Indy-races deze week gingen we de eerste 25 ronden zonder caution en moest ik dus onder groen de pits in. Tien meter voor de pylonnen komt de gele vlag uit en rijdt ik dus een gesloten pits in.

Door mijn stop was ik sowieso een ronde kwijt maar als straf moest ik ook nog eens achteraan herstarten, bijna twee rondjes dus. Na de herstart gestaag naar voren gekropen toen er na een rondje of 10 weer een caution uitkwam. Voor de leiders was dat een ideaal moment wamt als het groen zou blijven zouden ze het net kunnen halen zonder stop. Ik bleef buiten om mijn rondje terug te krijgen. Met nog een ronde caution te gaan mocht ik voorbij de pacecar en ben ik snel de pits ingedoken om banden en fuel te halen. Als 13e weer van start en de wetenschap dat ik zeker genoeg brandstof had zag ik het wel zitten.

Met 15 ronden te gaan nog een caution en was mijn voordeel dus weg. Ik lag ondertussen op P7 en ben nog maar even banden gaan halen. Na de herstart twee man gepasseert en een ronde voor het eind spint degene voor me. Keurig op P4 geeindigd dus!!

Vanavond nog maar eentje proberen. De setup van Jarno was erg prettig om mee te rijden!! tnx

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

derx666 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:00:
@Nick: Ik was gewoon ontzettend verrast wat hij deed, had het niet meteen door, en toen ik het doorhad, was het al te laat. En die uitloop ronde was gewoon voor de fun :)
Voor de rest heb ik de laatste rondes echt naar mijn gevoel rustig aan gereden, maar zag net in iSpeed dat het toch nog rondjes van 1:00 hoog waren. Heb in de race verder eigenlijk continu rond de 1:01 gereden, omdat sneller niet nodig was.
Ik doe op het einde van iedere race ook een volledige uitloopronde, hoort bij een sim :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
@BM dat geloof ik best, ik ben momenteel redelijk slecht met de SM dus mij lukte het niet :P

De setup heeft wel geholpen, ik heb een nieuwe PB weten te scoren @ +/- 1.36.699

Ik ben net klaar met de SM race en eindigde op nr3. Ik reed sneller door de bochten maar vloog er ook een paar keer uit. Erger was de 3x contact, waarvan 1x ik op iemand in reed en 2x iemand in mij reed. dus drie maal 4x. Leuke was dat ik geen van de keren schade had.

Nou gebeurde het spinnen vooral aan het einde van de race. Ik besloot dan ook maar de banden te bekijkeen en bleek dat mijn voorbanden op L=49% en R=45% stonden. Doen jullie 1 pitstop met de SM ? Is het nuttig ? Komt de sluitage vooral door de offroads (al waren dat er nit al te veel) of zorgt dat voor (bijna) geen wear?

Ik heb er in ieder geval 65 iRating bij... En maar een -3 terwijl ik 17 inc's heb waarvan 12 dus door contact...

http://members.iracing.co...onid=4229038&custid=51623
Pagina: 1 ... 27 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.