Hertog_Martin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 03:09:
Ik denk probeer het nog 1 keer voor het slapen gaan. Begint goed, 3e en de rest ver achter me. Spint de nr 2, tolt ie de gehele baan over. Onmogelijk te ontwijken, auto kaduuk. Towen + reperatie = 2 minuut 30. Race over.
Als dit elke race zo gaat ben ik snel klaar met dit spel.
edit; Ik had 2e kunnen worden dus, was met rondetijden gemiddeld 2e snelste op de baan en op dat moment kwam ik anders dus al 2e te liggen.
Hopen op een race dat ik er niet uitgeketst wordt.
Het is een kwestie van doorkrijgen wanneer mensen terug de baan op schuiven, als je dat beter kunt inschatten kun je er omheen sturen / ontwijkende actie nemen. In de rookie klasse is het wel ietsje erger als in de overige klassen overigens. Je moet inzicht krijgen in welke acties wel en niet kunnen, zoals ook bij dat bocht 1 incident met laat remmen, als je daar eerder remt, en die gast een beetje ruimte geeft, blijven jullie samen op de baan. Misschien krijg je dan een bocht later wel de kans om hem weer in te halen, omdat hij niet optimaal de eerste bocht ingaat. De snelste weg naar de finish is die zonder fouten, niet degene die overal op de limiet zit (want dan ga je er wel eens vanaf). Gewoon doorzetten, je krijgt vanzelf meer inzicht in deze situaties en hoe je ze moet ontwijken / vermijden, soms moet je eieren voor je geld kiezen omdat iemand gewoon roekeloos is.
Over dat jij incident points krijgt als iemand anders spint en jij rijdt ertegenaan, tja, als jij hem raakt is het jouw schuld

Maar even serieus, veilig rijden en inzicht worden beloond, en bij de rookies is dat gewoon vaak moeilijk, omdat er veel onvoorspelbare figuren op de baan zijn, anderszijds is dat wel de beste manier om snel je inzicht te verbeteren, veel onvoorspelbare figuren op de baan. Het leert je iig dat je als er anderen in de buurt zijn, anders moet rijden dan wanneer je alleen bent. Ook middelt je SR wel weer uit, je hebt nu vaak pech dat je anderen raakt, maar op de lange termijn komen de veilige rijders wel boven drijven qua SR..
Als je ooit tips wilt over hoe je iets had kunnen ontwijken mag je altijd de replay file / filmpje van het incident hier even posten voor ons commentaar, replays kun je saven na de race (en eventueel al bijnkippen voor het saven met de ingebouwde editor)
Denk eraan, het belangrijkste onderdeel van racen:
To finish first, you first have to finish!
[
Voor 26% gewijzigd door
Hoogie2004 op 30-09-2011 07:45
]