iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.204 views

Onderwerpen

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:00:
Begonnen met 'Test'

Ben nog lang niet toe aan racen gok ik :P

Even 8 rondjes gedaan op Laguna Seca (School config) in de Legends Ford 34 Coupe - Rookie

Kwam niet verder dan een 1.57.19 :')
Tip, neem de Mazda MX5 op die baan, want de Legends zal daar niet rijden omdat het een Oval wagentje is volgens mij. Kijk anders ook eventjes waar de rookie series rijden, die kan je dan oefenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2011 14:02 ]

My iRacing profile | Strava

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Hoogie2004 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:02:
[...]

Tip, neem de Mazda MX5 op die baan, want de Legends zal daar niet rijden omdat het een Oval wagentje is volgens mij. Kijk anders ook eventjes waar de rookie series rijden, die kan je dan oefenen.
Ah, tja hij zag er het meest rookie uit ;)

Zal eens proberen

Is even wennen allemaal, 1e keer dat ik racegame met stuur speel in 8 jaar tijd

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-09-2011 14:05 ]

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:04:
[...]

Ah, tja hij zag er het meest rookie uit ;)

Zal eens proberen

Is even wennen allemaal, 1e keer dat ik racegame met stuur speel in 8 jaar tijd
Voor Road is dit de instapklasse...... Hier kan je mee racen en de boel verkennen:
http://members.iracing.co...iesSchedule.do?season=503
Dat is MX-5 op Okayama en Lime Rock. Afwisselend per week. Deze week is het Lime Rock...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Laguna Seca is ook leuk. ;)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Met Laguna Sega winnen we geen zieltjes voor deze klasse hoor.
Zandhappen en cork screw is echt mazzel als het goed gaat!

• Hertog_Martin
You are now registered for a Time Trial session. It will begin when the countdown timer reaches zero.

Ik zie nergens een timer? Naja zal zo wel beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-09-2011 15:09 ]

• Hertog_Martin
Ah ik moest nog even Join klikken :P

Even Time Trial gedaan met de MX-5 op Lime Rock.

8 clean rondjes op rij nodig. Heb ik met 1 minuut te gaan 7/8 clean.. ga ik laatste rondje even op het gras ;(
Snelste rondje was 1:03.549.

Maar ik ben nu dus echt van start met iRacing :) Binnenkort race doen. Hopelijk wordt mn racenaam snel veranderd.

Edit: ai nu had ik een tijd gezet over 8 rondes. Quit ik voortijdig, blijkt dat dan niets blijft staan. Je moet de sessie finishen :{

Zucht..

[ Voor 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-09-2011 16:05 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Toch had ik liever Suzuka East of West gezien met de Radical. Korte rondjes en je kan toch de helft van Suzuka GP oefenen.

Ik weet het niet wat ik ga doen vanavond. Ik ben van plan om morgen en zaterdag sowieso de Radical te racen op Suzuka maar heb nog maar een beetje getraint daar, dus een extra practice sessie ga ik zeker joinen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
hmm had een tijdje geleden al de tuningkit voor me clubsport pedalen binnen.
Vanmiddag maar even werk van gemaakt, en de boel uit elkaar.
Heb nu het dunnere foampje er in zitten, en moet zeggen bevalt goed.

En ben ook maar even gaan testen met auto blip uit.

Net in een practice sessie, pb strakker gezet met 2 tiende (1.34.4), maar ook mijn optimal nu op 1.33.7
Leuke is wel, op zandvoort dan, dat je zonder blip het terug schakelen ook gebruikt om de bocht mee in te sturen. Kon met race fuel ook meerdere rondjes achter elkaar in de 1.34 rijden.

Weer even een leuke openbaring zo :)

(Mijn iRacing Profiel)

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:39:
Edit: ai nu had ik een tijd gezet over 8 rondes. Quit ik voortijdig, blijkt dat dan niets blijft staan. Je moet de sessie finishen :{

Zucht..
Nee hoor, als je vroegtijdig withdraw doet registreert hij de tijd wel. Misschien even wachten, of als er iemand anders mee in je time trail sessie zat verschijnt ie na afloop van het halfuurtje.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Hertog_Martin
Fuelke schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:08:
[...]

Nee hoor, als je vroegtijdig withdraw doet registreert hij de tijd wel. Misschien even wachten, of als er iemand anders mee in je time trail sessie zat verschijnt ie na afloop van het halfuurtje.
Ah :) Ja ik kon terug naar de sessie zelfs. 't zit beter in elkaar dan ik dacht ;)

Fastest lap average van 1:03.690. Maar dat is van voordat ik ontdekte dat de een na laatste bocht zonder remmen kan, kleine lift zelfs.

Wat ik niet snap is dat ik vorige sessie niet 8 rondes op rij clean deed, paar keer crashde en geregeld over gras en ik +0.03 rating kreeg. En ik nu beter deed in feite en -0.02 aan mn broek heb.

Edit: Ah toch 3x zoveel incidents (inc dus) deze sessie... zaten er veel in 1 rondje en dat telt dus meteen zwaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-09-2011 16:22 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:31:
Bijgesteld..... ;)
Cork screw wordt de killer op laguna sega.....

Stand is nu:
Okayama: 3
Laguna Sega: 3
Zijn er nog stemmen?

• MartijnA3
Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:39:

Zucht..
Nee hoor. Je resultaten zie je pas nadat de sessie is geëindigd, als je 8 goede ronden had dan telt ie wel. De sessie kun je terug vinden onder je results pagina.

Enneh Joep, het is nog geen 18:00 uur. Sommige mensen werken op normale tijden. ;)

iRacing Profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Anders uur practice op de ene baan, quali en race op de andere :+

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

ramsho schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:07:
hmm had een tijdje geleden al de tuningkit voor me clubsport pedalen binnen.
Vanmiddag maar even werk van gemaakt, en de boel uit elkaar.
Heb nu het dunnere foampje er in zitten, en moet zeggen bevalt goed.

En ben ook maar even gaan testen met auto blip uit.

Net in een practice sessie, pb strakker gezet met 2 tiende (1.34.4), maar ook mijn optimal nu op 1.33.7
Leuke is wel, op zandvoort dan, dat je zonder blip het terug schakelen ook gebruikt om de bocht mee in te sturen. Kon met race fuel ook meerdere rondjes achter elkaar in de 1.34 rijden.

Weer even een leuke openbaring zo :)
Ja daar kan je behoorlijk mee spelen, ook met de skip barber. Al moet ik wel zeggen dat ik standaard al de sideflilp (heeltoe) methode toepas. Ik vergeet het vaak om het niet te doen en dan wat makkelijker in te sturen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Hertog_Martin
Vind dat 8 ronden op rij foutloos toch wel beetje een irritatie-factor. Waarom niet gewoon gemiddelde over 8 clean laps zonder dat het consecutive moet zijn? Net wederom 7 ronden op rij foutloos, 8e ronde één-na-laatste bocht pak ik 1cm teveel gras mee: zeg maar dag tegen je time trial tijd. Nu overigens wel +0.05 en single lap snelste tijd van 1:01.751 :)

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:59:
Vind dat 8 ronden op rij foutloos toch wel beetje een irritatie-factor. Waarom niet gewoon gemiddelde over 8 clean laps zonder dat het consecutive moet zijn? Net wederom 7 ronden op rij foutloos, 8e ronde één-na-laatste bocht pak ik 1cm teveel gras mee: zeg maar dag tegen je time trial tijd. Nu overigens wel +0.05 en single lap snelste tijd van 1:01.751 :)
Ik ben ook pas begonnen en ik heb vooral geleerd om niet te hard te pushen.
In een race kun je ook beter een paar tiende per rondje laten liggen en zonder fouten rijden.
Één keer van de baan en je bent zo meer kwijt dan die 10 seconde die je laat liggen in een race.

iRacing Profiel

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Tja, daar zijn we allemaal doorheen gegaan; het is een simulatie...als je in real life er een keer afgaat zeggen ze ook niet: "ach die tellen we niet mee".....haha

iRacing Profiel

• Ericjooo
Xept!on schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:03:
[...]

Ik ben ook pas begonnen en ik heb vooral geleerd om niet te hard te pushen.
In een race kun je ook beter een paar tiende per rondje laten liggen en zonder fouten rijden.
Één keer van de baan en je bent zo meer kwijt dan die 10 seconde die je laat liggen in een race.
Helemaal goed, in het begin moet je vooral rijden op heelhouden en niet zozeer op positie, heb je een buffertje in je SR opgebouwd dan kan je meer risico's gaan nemen.....

iRacing Profiel

• Hertog_Martin
Ericjooo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:04:
Tja, daar zijn we allemaal doorheen gegaan; het is een simulatie...als je in real life er een keer afgaat zeggen ze ook niet: "ach die tellen we niet mee".....haha
Wat Time Trial betreft telt IRL gewoon je snelste ronde :P

Maja voor echt hotlappen kan ik ms beter de Test gebruiken. Ik wil ook graag de limits testen en eens kijken of je volgas een bocht doorkan ipv liften zonder dat je meteen een negatieve ranking krijgt.
Ericjooo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:05:
[...]

Helemaal goed, in het begin moet je vooral rijden op heelhouden en niet zozeer op positie, heb je een buffertje in je SR opgebouwd dan kan je meer risico's gaan nemen.....
Ook helemaal mee eens hoor. En ik heb vroeger GPL competitie races gedaan dus weet wel hoe dat gaat. Maar met Time Trial vind ik het een beetje onnodig streng vooralsnog.

[ Voor 30% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-09-2011 17:12 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Daarom doe ik alleen tt als ik sr nodig heb of toen ik wilde promoveren ;)
@martijn: ik w8 geduldig :)

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Toch hier ook maar ff showen.
Na lang ploegen in photoshop, wordt je er toch wel een beetje handig in.

En zie hier een jos verstappen tribute SM :)

C&C welkom

Afbeeldingslocatie: http://www.ramsho.nl/zandvoortklein.jpg

(Mijn iRacing Profiel)

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Laguna Seca voor mij dan.

Corkscrew is gaaf en valt echt wel mee met uitvallen daar. Meeste rijden daar toch wel voorzichtig.

En Okiyama is een saaie baan. :)

Nice Ramsho. Alleen nu niet zo vaak de grindbak op zoeken ermee hey. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DutchDevil79 op 29-09-2011 17:23 ]

iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
ramsho schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:22:
Toch hier ook maar ff showen.
Na lang ploegen in photoshop, wordt je er toch wel een beetje handig in.

En zie hier een jos verstappen tribute SM :)

C&C welkom

[afbeelding]
Gaaf! Was toentertijd ook al een enorm gave livery op de Arrows :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Errug nice Ramsho!
Had 'm eergisteren op Zandvoort al zitten bekijken. Goed gelukt.

Ok. Nog een 1/2 uurtje vooralsnog wordt het Laguna ;)

• Xept!on
Zojuist m'n eerste race gewonnen op Lime Rock. *O*

Een tijd 2e gelegen en om die plek gevochten.
In ronde negen gingen de leider en degene achter me er af en hadden daarna door schade niet genoeg snelheid meer.
Toen de race rustig uitgetuft. :9

iRacing Profiel

• RichardA
  • Laatst online: 22-07-2019
heb geen voorkeur....
Laguna ken ik niet goed... okayama lijk mij wat saai...maar mischien moet ik wel meer risico nemen....
probleem is dan dat ik de laatste bochten zo weinig kan rijden...

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

• Xept!on
Een vraagje want ik wil graag alvast de Skippy kopen.
(Om tussendoor wat mee te rijden/oefenen, alleen de MX5 begint wat te vervelen)

Kan ik ergens zien welke tracks ze (de komende tijd) rijden?
Is het trouwens met elke auto twee circuits die afwisselen of kunnen het er meer zijn/verschilt het per seizoen?

iRacing Profiel

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:11:
Wat Time Trial betreft telt IRL gewoon je snelste ronde :P

Maja voor echt hotlappen kan ik ms beter de Test gebruiken. Ik wil ook graag de limits testen en eens kijken of je volgas een bocht doorkan ipv liften zonder dat je meteen een negatieve ranking krijgt.
De Time Trial in iRacing is wat serieuzer dan in de meeste andere games.
Het daar ook om een kampioenschap en je hebt er zelfs een apparte ttRating voor.
Ook telt het mee voor je SafetyRating zoals dat ook het geval is in een Q of een R sessie.

Wat jij zou moeten doen is gewoon practise sessies joinen.
Daar kan je rustig kennismaken en op zoek gaan naar de limieten van de auto, baan en vooral die van jezelf.
En het mooie is dat die sessies niet meetellen voor je iRating en SR.
Als je een keer crasht of door het gras hobbelt maakt het niets uit, bovendien is het ook handig om alvast te wennen aan het rijden met andere wagens op de baan.

Het offline testen zou ik echt links laten liggen, die sessies worden namelijk niet opgeslagen en je kunt dus achteraf ook niet terugkijken wat je tijden ook alweer waren.
Als je het nog wat eng vind om meteen een practise te joinen waar al een man of 15 in zit pak je gewoon een andere sessie die wat dunner bevolkt of zelfs leeg is. (Met de pijltjes kun je nog verder naar onderen scrollen en vind je ook wel lege sessies).

Op deze manier kan je gewoon rustig wennen aan iRacing en heb je ook niet constant de stress dat je de hele tijd binnen de lijntjes moet blijven en kan je wat makkelijker de limiet opzoeken.
Als je dan uiteindelijk vertrouwd bent met alles kan je altijd nog een Time Trial gaan doen natuurlijk als je dat leuk lijkt.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:51:
Met Laguna Seca winnen we geen zieltjes voor deze klasse hoor.
Zandhappen en cork screw is echt mazzel als het goed gaat!
Eerlijk gezegd vind ik de corkscrew eigenlijk de makkelijkste bocht op het circuit is , voor de bult remmen , 30 graden angle op de binnen curbstone daarna gas en hope for the best ong.
Die andere bochten zijn wmb veel moeilijker consistent te doen , vooral die flick bocht voor de corkscrew vind ik een uitdaging en ook de paar bochten na de corkscrew zijn rottig om de goede apex te pakken.

How do you save a random generator ?

• Red Baron
Xept!on schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:42:
Een vraagje want ik wil graag alvast de Skippy kopen.
(Om tussendoor wat mee te rijden/oefenen, alleen de MX5 begint wat te vervelen)

Kan ik ergens zien welke tracks ze (de komende tijd) rijden?
Is het trouwens met elke auto twee circuits die afwisselen of kunnen het er meer zijn/verschilt het per seizoen?
Je weet dat er ook nog een advanced rookie series is, namelijk de inracing news challenge mc?
Dat is een multiclass serie met de specracer ford en de pontiac solstice.

Als je SafetyRating boven Rookie 3.0 is kan je daar ook in deelnemen.
Tevens is de kalender wat gevarieerder met wat meer verschillende circuits die in de basis pakket zitten.

Verder kun je op de pagina's van de verschillende series ook de kalender van het huidige seizoen bekijken om te zien welke circuits nog komen.
We zitten nu al in week 9 van 12, dus om te weten welke circuits er volgend seizoen op de kalender komen zou je even in het forum moeten zoeken. Ik weet niet zeker of dat al vast staat, maar als dat zo is moet het daar ergens te vinden zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Red Baron op 29-09-2011 17:56 ]

• Hertog_Martin
Uhhhh net Qualify gedaan voor het eerst. Merkte dat er paar aanzienlijk sneller waren en ik heb, waar ik kon, paar keer mn eigen lap opgegeven om hun netjes er voorbij te laten. Dus van de racelijn af en vaart minderen.

Nu zie ik bovenaan teksten met dat iemand disconnect heeft etc maar ook 2x een chatmelding:

-FUCK YOU!
-Are you mad?

Beiden kwamen op een moment dat ik al 2-3 minuten geeneens een auto in de buurt had gehad.

Zijn die chatberichten soort van PMs en dus naar mij persoonlijk of gewoon algemene chat?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

[object Object]

Dat is gewoon de algemene chat.

• Hertog_Martin
Phew, gelukkig :+

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:54:
[...]

Je weet dat er ook nog een advanced rookie series is, namelijk de inracing news challenge mc?
Dat wist ik eigenlijk ook niet :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Xept!on
Red Baron schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:54:
[...]

Dat is een multiclass serie met de specracer ford en de pontiac solstice.

Als je SafetyRating boven Rookie 3.0 is kan je daar ook in deelnemen.
Tevens is de kalender wat gevarieerder met wat meer verschillende circuits die in de basis pakket zitten.

Verder kun je op de pagina's van de verschillende series ook de kalender van het huidige seizoen bekijken om te zien welke circuits nog komen.
We zitten nu al in week 9 van 12, dus om te weten welke circuits er volgend seizoen op de kalender komen zou je even in het forum moeten zoeken. Ik weet niet zeker of dat al vast staat, maar als dat zo is moet het daar ergens te vinden zijn :)
Hmm good point.
Nog een aanrader qua auto?
Zou zelf liever voor de specracer gaan.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Owk. Ik ga Laguna Sega inplannen met de Radical voor vanavond ;)

• MartijnA3
Setup al klaar? :9

iRacing Profiel

• MartijnA3
Xept!on schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:16:
[...]

Hmm good point.
Nog een aanrader qua auto?
Zou zelf liever voor de specracer gaan.
Dat ding met dak is een onderstuurd hok en dat ding zonder dak is een overstuurd hok. :+

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

• Red Baron
MartijnA3 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:27:
[...]
Dat ding met dak is een onderstuurd hok en dat ding zonder dak is een overstuurd hok. :+
Hoogie, als je bij MartijnA3 op bezoek bent log dan even in met je eigen account, dit werkt zo verwarrend.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hehe.....
Btw morgen middag en avond weer update van iRacing.

• Hertog_Martin
1e race gereden :) In die Nvidia Mazda Cup op Lime Rock

Geen ongelukken gehad, alleen paar keer gras. Waarvan ik 2x echt helemaal van de baan was.

7e geworden van de 10 met SOF 1410. Waren maar 2 andere rookies, rest B, C en D.

Maar wordt je voor 2cm teveel over gras nou net zo zwaar bestraft als wanneer je iemand ervan af beukt?
En krijg je ook nog bonuspunten voor netjes voorbij laten leider etc?

[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-09-2011 18:34 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:30:
[...]

Hoogie, als je bij MartijnA3 op bezoek bent log dan even in met je eigen account, dit werkt zo verwarrend.
Lol, dit keer was ik het niet, hij heeft overigens wel gelijk :+

• MartijnA3
Je krijgt pas een incident punt als je middenlijk van je auto van de baan af is (dus over rand van kerb of rand van track). Dus een wiel net in het gras wordt niet bestraft.
Contact met een ander of met de muur levert 2x incidents op, als het heftig is, 4x. Globaal gezien.

En nee, je krijgt nergens bonuspunten voor.

RB 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnA3 op 29-09-2011 18:37 ]

iRacing Profiel

• Hertog_Martin
MartijnA3 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:36:
Je krijgt pas een incident punt als je middenlijk van je auto van de baan af is (dus over rand van kerb of rand van track). Dus een wiel net in het gras wordt niet bestraft.
Contact met een ander of met de muur levert 2x incidents op, als het heftig is, 4x. Globaal gezien.

En nee, je krijgt nergens bonuspunten voor.

RB 8)7
Ok, duidelijk.
Ja het was meestal dat ik gras aan de andere kant van de kerb meepakte.
Naja 1e race 6 incidents punten in 20 laps, niet slecht lijkt me.

Edit: Ah als volgt dus:
•Light Contact with Another Driver = 0x.
•Off Track (2 or more tires off the racing surface) = 1x.
•Loss of Control (rotating 90 degrees or more to the direction of the track) = 2x.
•Contact (colliding with barrier or other object = 3x.
•Contact with a fellow competitor = 4x.

[ Voor 22% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-09-2011 18:59 ]

• Xept!on
MartijnA3 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:27:
[...]

Lijkt er op dat het de specracer word.
Die Solstice bevalt me tot nu toe in ieder geval helemaal niet.

iRacing Profiel

• enchion
  • Niet online
Xept!on schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:47:
[...]

Lijkt er op dat het de specracer word.
Die Solstice bevalt me tot nu toe in ieder geval helemaal niet.
Als je een beetje goed kan meedoen met de SRF dan zullen de autos die je later bijkoopt ook wel goedkomen , het instellen van die auto is nl best pittig maar levert dan wel goed op.

Ik ga maar alvast een beetje oefenen op Laguna , als ik een leuke setup weet te vinden zal ik hem delen.

[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 29-09-2011 19:21 ]

• Xept!on
Ik moet toch eens opzoeken hoe die Irating precies werkt..
Vrij slechte race gereden (voor m'n gevoel), twee maal een muur geraakt en wat off track, krijg ik +0.49!
Waar ik normaal met de zelfde Inc +0.10-15 krijg.

Halen jullie setups van internet en pas je die zo nodig aan of begin je echt van scrap zelf?

[ Voor 18% gewijzigd door Xept!on op 29-09-2011 19:31 ]

iRacing Profiel

• Ericjooo
+0.49 krijg je omdat je door het hele punt heengaat, eigenlijk had je +0,09 maar omdat je daarmee op bijvoorbeeld 4,01 komt krijg je er 0,40 bij.....mocht je namelijk de volgende race wat meer fouten maken dan zou je gelijk weer terugvallen en de volgende klasse ineens niet meer kunnen rijden. Als je trouwens weer onder de 4,0 gaat pikt iRacing de 0,40 weer terug en kom je sowieso op 3,60....snappie?

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Xept!on schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:30:
Vrij slechte race gereden (voor m'n gevoel), twee maal een muur geraakt en wat off track, krijg ik +0.49!

Halen jullie setups van internet en pas je die zo nodig aan of begin je echt van scrap zelf?
Je bedoelt neem ik aan Safety Rating (SR).
Ericjooo heeft het goed uitgelegd. ;)
Ik start meestal met en setuo van het memberforum en tweak de boel dan naar mijn zin indien nodig.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik ben er bij straks :) door de donderdag middag borrel zal mn concentratie niet optimaal zijn maar goed, ik ga mn best doen :p
Xept!on schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:30:

Neem aan dat je safety rating bedoelt?

Twee dingen:
- hij telt niet alleen je laatste race maar je gemiddelde aantal incidenten over de laatste 3000 bochten ofzo. Het kan dus dat je met je laatste race een aantal heel slechte bochten uit je gemiddelde gooit en zo met een slechte race toch veel SR erbij krijgt. Andersom kun je met een heel goeie race nog SR verliezen omdat je een aantal incidentloze bochten eruit gooit.
- als je over de grens van een heel punt gaat krijg je 0.40 erbij ofzo, gratis, om te voorkomen dat je tussen twee classes heen en weer slingerd. Werkt ook andersom dus kijk uit.

Mijn iRacing profiel

• Xept!on
Bedankt voor de uitleg, ben inderdaad over de 3 gegaan.
Met die specracer word het wel flink oefenen eerst, anders zit ik zo terug in de MX5 heb ik al wel gezien.

iRacing Profiel

• MartijnA3
Rustig met en niet te vroeg op je gas en probeer onder het remmen iets gas te geven, dan ga je minder snel achterstevoren.

iRacing Profiel

• Xept!on
MartijnA3 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:18:
Rustig met en niet te vroeg op je gas en probeer onder het remmen iets gas te geven, dan ga je minder snel achterstevoren.
Dank je, was inderdaad net bij toeval aan het testen met gas tijdens remmen.
Niet in één klap van m'n gas af helpt ook.
Ben nu maar wat speelse rondjes aan het rijden, beetje een gevoel krijgen hoe ver ik kan gaan en wat ik moet doen als ik al te ver ben. :9

iRacing Profiel

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Mag je als je een season met skippy rijdt ook tweaken of is dat nog een fixed setup.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• MartijnA3
De setup van de skip kun je aanpassen maar er zijn niet heel veel opties en het is een kwestie van je persoonlijke voorkeur zoeken en die dan gebruiken op elke baan. Goede lijnen rijden is veel belangrijker in de skip.

iRacing Profiel

• NickThissen
Nou, ik werd eruit gegooid en kom er niet meer in :-( "Could not connect to server"... Vaag. Nog iemand last van?

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bleh.
Na de start: T1 verdwijnt er een auto naast me. Ik opzij zand. Laatste.
Inhaal race. terug bij top 5..... crash. blunder. spin.
In nijd na de laatste spin wil ik de auto snel omgooien boor ik 'm zo als een volmaakte rookie zo bij Paul naar binnen O-) 8)7 :? :X Excuses hiervoor.
Toen maar gestopt. Nog ff zitten kijken naar het gevecht van Robbert en Sebastian. Erg cool.

[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 29-09-2011 22:30 ]

• NickThissen
Bij mij ging het ook voor geen meter. Kon hem niet vangen, spin echt heel vaak, etc. 37 (R) + 12 (Q) + 69 (P) incidents, haha! Dat is Rookie 1.00 denk ik als het official was... Track ligt me totaal niet merk ik, of het is gewoon de combinatie met een vrij lastige auto, ik weet het niet.

Knipperen was vervelend ja, volgens mij had iedereen er een beetje last van, jij verdween zelf ook af en toe Joep. Maar in T1 zag ik niemand knipperen (dat zou aangeven dat ik het zelf was), maar je had het over iemand naast je en ik zat toch echt 4 plekken achter je ofzo, helemaal achteraan, dus dat lukt me onwaarschijnlijk...

Mijn iRacing profiel

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:22:
Bleh.
Na de start: T1 verdwijnt er een auto naast me. Ik opzij zand. Laatste.
Inhaal race. terug bij top 5..... crash. blunder. spin.
In nijd na de laatste spin wil ik de auto snel omgooien boor ik 'm zo als een volmaakte rookie zo bij Paul naar binnen O-) 8)7 :? :X Excuses hiervoor.

[...]
Toen maar gestopt. Nog ff zitten kijken naar het gevecht van Robbert en Sebastian. Erg cool.
Ik miste paul inderdaad ineens daarna maakt ook martijn een fout en lig ik ineens eerste , vervolgens komt Robbert gestaag opzetten en kan ik hem lang achter me houden vooral omdat het een krap circuit is .
Omdat hij toch gewoon sneller is heeft hij me op een gegeven moment ingehaald en ben ik dus als tweede (zonder benzine) over de finish .
Bedankt trouwens voor degenen die 38.1 L brandstof suggereerden.

Was erg toffe race , ben wel degene met de minste Inc btw :+

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 29-09-2011 22:54 ]

• MartijnA3
Tja, blies mn motor op, daarna alleen gereden en veel fouten helaas.

Net nog ff snel een rondje okayama gedaan, dát is een leuke baan in de radical! ;)

iRacing Profiel

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
enchion schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:50:
[...]

Bedankt trouwens voor degenen die 38.1 L brandstof suggereerden.
Haha ik zei dat zodat we allemaal een keer de pits in moesten... had beter 25 kunnen zeggen lol

(Mijn iRacing profiel)

• enchion
  • Niet online
MartijnA3 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:57:
Tja, blies mn motor op, daarna alleen gereden en veel fouten helaas.

Net nog ff snel een rondje okayama gedaan, dát is een leuke baan in de radical! ;)
Doen we die de volgende keer als we met de Radical spelen , okayama had inderdaad wel wat meer mensen gefinished gehad .
Laguna is een schitterende baan maar ik was toch een beetje vergeten hoe moeilijk die baan is toen ik hem voorstelde.

• enchion
  • Niet online
RuudjeM schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:59:
[...]

Haha ik zei dat zodat we allemaal een keer de pits in moesten... had beter 25 kunnen zeggen lol
Als ik 1 keer flink gespind was had ik het er niet mee gehaald , opkomen rechte stuk na de tweede versnelling was het op. :D

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 14:58

MikeVM

- Baloo -

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17

derx666

mecker ende blaet

Ik zit er toch ook sterk over te denken om iig een keer de 1+2 maanden gratis package uit te proberen. F1 2011 valt zo erg tegen met de G25 dat ik hem nieteens ga aanschaffen.
Ben er alleen een beetje bang voor dat ik te weinig tijd ga hebben om er in te steken. Ik heb ook nog een vrouw die af en toe wat aandacht wil, en meer dan 1-2 avonden in de week zal denk ik niet gaan lukken. Mijn vraag is of dit dan wel verstandig is om aan iRacing te beginnen?
Het geld zal wel meevallen, maar het is ook zonde om ergens voor te betalen, en het dan niet te gebruiken. Aan de andere kant ben ik gewoon heel nieuwsgierig hoe ik het in een echte sim ga redden. Mijn laatste serieuze race ervaringen zijn al weer uit de tijd van GP2/GP3 en heb nog wat GPL gereden, maar niet echt serieus. In die tijd reed ik met een Trustmaster T2 (die ik nog ergens in onderdelen op zolder heb liggen), maar het was geen online competitie, maar ook alleen timetrials.
Vorige jaar met F1 2010 kon ik redelijk meekomen in de de eerste paar races, daarna door omstandigheden geen tijd meer.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja waarom niet, met weinig tijd zul je niet in het World Championship eindigen natuurlijk, maar dat hoeft ook helemaal niet.
In de drukke series is er genoeg actie te vinden op elk niveau dus ook als je wat minder tijd hebt moet je je daar ook wel mee kunnen vermaken.
Dus ik zou het gewoon eens proberen, aan die 8 euro kun je je ook geen buil vallen voor 3 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
pff 2de race van vandaag.

Aardige start, maar paar bochten verder crashen er een paar. 1 idioot komt vervolgens dwars de weg op terug tijden. Ik knal tegen hem aan. Krijg ik 4 Inc punten 8)7 En moet ik auto towen+reparten = 2 minuten bijna kwijt wat ongeveer 2 rondes is.

Daarna foutloos gereden en was ik sneller dan de nr2! Die zat ik bijna in zn kont maar ja die lag 2 rondes voor dus kon m niet zonder enig risico inhalen.

Wel desondanks persoonlijk snelste tijd gereden.

Maar ze mogen wel een wat intelligenter systeem maken dat crashes beoordeelt. Dat als een auto dwars de baan op komt nadat ie net gecrashed is alleen de schuldige is bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
En nu weer. Was 10 ronden lang een héérlijke race. Kwam 2e te liggen na als 6de gestart te zijn. Word ik er afgebeukt. Daarna hele race weer naar knoppe. Jeuj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om 12 uur nog de LMS race meegenomen, met als doel finishen. Hele race rond de 4e plaats gereden en gewoon rustig gereden. Ik verloor best veel tijd achter de GT's maar ik ging er ook alleen langs als het ook echt kon. Er was een misverstandje tussen mij en Robbert (Hij reed in een Ford GT), toen besloot ik er om nog maar een bocht achter te blijven en bij het uit accelereren er langs te gaan.

De nummers 1 en 2 waren aliens en niet bij te houden. De hele race had ik geen incident gehad, maar na de finish spinde ik. Waardoor ik nog 2 inc's kreeg :+

Ik ben echt super blij met mijn 3e plaats en ik sta nu weer 5e in div. 4.
http://members.iracing.co...onid=4214045&custid=64876

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Fijn, -0.14 voor m'n rating omdat 1 jodokus niet weet hoe die moet inhalen. Klassieke fout: Na rechte stuk veeels te laat remmen (mij proberen uit te remmen terwijl ik al heel laat rem daar) en recht door knallen in mijn zijkant. Ik kon nergens heen. Spin ik ook nog eens zo dat ik nog een auto raak. Hup 8 inc punten. Vervolgens auto kaduuk wat pas merkte na weer gras gespind te zijn, nog eens 2 punten. Allemaal door 1 persoon die niet nadenkt.

Geweldige sim hoor, maar het is nog ff lastig er echt van te genieten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als jij weet dat hij te laat remt, dan moet je proberen om achter hem te komen want hij schiet toch door. Dan kan jij weer de binnenkant pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Niellie41 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 02:37:
Als jij weet dat hij te laat remt, dan moet je proberen om achter hem te komen want hij schiet toch door. Dan kan jij weer de binnenkant pakken.
Ja dat truukje ken ik, maar was hier niet echt mogelijk. Ook omdat ik ook al laat remde, veel later kon niet.
En dat was dan nog wel een Class D rijder. Naja dit soort torpedo acties zie je zelfs in de Formule 1 nog wel eens.

Was echt een leuke race, uiteindelijk finish je op 2 rondes achterstand (tow + pit duurt 2 min... dat op een baan met rondetijd 1 minuut). en is al je progess van de dag weer weg.

Wel wederom een PB gereden.

[ Voor 7% gewijzigd door Hertog_Martin op 30-09-2011 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik denk probeer het nog 1 keer voor het slapen gaan. Begint goed, 3e en de rest ver achter me. Spint de nr 2, tolt ie de gehele baan over. Onmogelijk te ontwijken, auto kaduuk. Towen + reperatie = 2 minuut 30. Race over.

Als dit elke race zo gaat ben ik snel klaar met dit spel.

edit; Ik had 2e kunnen worden dus, was met rondetijden gemiddeld 2e snelste op de baan en op dat moment kwam ik anders dus al 2e te liggen.

Hopen op een race dat ik er niet uitgeketst wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Hertog_Martin op 30-09-2011 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hertog_Martin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 03:09:
Ik denk probeer het nog 1 keer voor het slapen gaan. Begint goed, 3e en de rest ver achter me. Spint de nr 2, tolt ie de gehele baan over. Onmogelijk te ontwijken, auto kaduuk. Towen + reperatie = 2 minuut 30. Race over.

edit; Ik had 2e kunnen worden dus, was met rondetijden gemiddeld 2e snelste op de baan en op dat moment kwam ik anders dus al 2e te liggen.

Het is een kwestie van doorkrijgen wanneer mensen terug de baan op schuiven, als je dat beter kunt inschatten kun je er omheen sturen / ontwijkende actie nemen. In de rookie klasse is het wel ietsje erger als in de overige klassen overigens. Je moet inzicht krijgen in welke acties wel en niet kunnen, zoals ook bij dat bocht 1 incident met laat remmen, als je daar eerder remt, en die gast een beetje ruimte geeft, blijven jullie samen op de baan. Misschien krijg je dan een bocht later wel de kans om hem weer in te halen, omdat hij niet optimaal de eerste bocht ingaat. De snelste weg naar de finish is die zonder fouten, niet degene die overal op de limiet zit (want dan ga je er wel eens vanaf). Gewoon doorzetten, je krijgt vanzelf meer inzicht in deze situaties en hoe je ze moet ontwijken / vermijden, soms moet je eieren voor je geld kiezen omdat iemand gewoon roekeloos is.

Over dat jij incident points krijgt als iemand anders spint en jij rijdt ertegenaan, tja, als jij hem raakt is het jouw schuld :+ Maar even serieus, veilig rijden en inzicht worden beloond, en bij de rookies is dat gewoon vaak moeilijk, omdat er veel onvoorspelbare figuren op de baan zijn, anderszijds is dat wel de beste manier om snel je inzicht te verbeteren, veel onvoorspelbare figuren op de baan. Het leert je iig dat je als er anderen in de buurt zijn, anders moet rijden dan wanneer je alleen bent. Ook middelt je SR wel weer uit, je hebt nu vaak pech dat je anderen raakt, maar op de lange termijn komen de veilige rijders wel boven drijven qua SR..
Als je ooit tips wilt over hoe je iets had kunnen ontwijken mag je altijd de replay file / filmpje van het incident hier even posten voor ons commentaar, replays kun je saven na de race (en eventueel al bijnkippen voor het saven met de ingebouwde editor)

Denk eraan, het belangrijkste onderdeel van racen:
To finish first, you first have to finish!

[ Voor 26% gewijzigd door Hoogie2004 op 30-09-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Gave kar die Radical! Optimale tijd op Laguna 1.22.1, niet slecht voor iemand die er nog nooit mee gereden heeft denk ik :+

Lekker gooien en smijten met dat ding, en met die insane setup van Joep (waarschijnlijk gekregen van het iRacing Drift Team 8)7) was het dikke fun!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Als je in elke race betrokken bent bij een incident, is het toch tijd dat je even bij jezelf te rade gaat. Natuurlijk zullen de crashes niet altijd jouw schuld zijn, maar in retrospectief had je sommige best kunnen vermijden waarschijnlijk. Het is belangrijk dat je voorzichtig rijdt, vooruit kijkt en denkt en soms al anticipeert voordat het ongeluk gebeurd.

Sommige coureurs zie je als malloten bijna elke bocht eraf vliegen. Ga er dan niet vlak achter rijden, maar geef ze gewoon 2 seconde ruimte. Binnen een paar rondjes vliegen ze er dan toch af en ben je er voorbij.

Het rating systeem is vrij onselectief en geeft iedereen even veel 'schuld'. Dat is soms heel irritant, maar op de lange termijn zul je merken dat dit goed werkt. Iedereen in dit topic is begonnen in de rookie klasse en iedereen heeft het overleefd. We weten dus allemaal hoe het is. Dus ook jij moet het kunnen! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Wat Tim zegt. Het helpt echt om iedere crash die je mee maakt, zeker in het begin, een paar keer in de replay te bekijken. Je zult situaties gaan herkennen waardoor je beter kan anticiperen op de gebeurtenissen om je heen. Uiteindelijk zul je hierdoor in minder crashes betrokken raken. Tijdens het racen is alles een split second beslissing maar bij zo replay kun je alle mogelijkheden nog eens rustig na lopen en je zult zien dat je tijdens het racen dan makkelijker de juiste maakt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Misschien moet je je iets minder focussen op winnen maar meer op clean rijden. Natuurlijk zal echt niet elk ongeluk jouw schuld zijn, maar in iRacing doet dat er niet toe. Het SR systeem deelt aan iedereen die betrokken is evenveel schuld uit. Dit simuleert iets meer de echte wereld. In het echt kan iemand ook achterop jou knallen op een recht stuk (zie Schumacher afgelopen zaterdag). Dan is het meestal de schuld van de achterligger, maar jou auto is toch echt ook kapot!

Vooral in de rookie class is het van belang om je SR op te krikken. Je kunt je iRating (die je haalt met winnen) niet eens zien, dus het heeft nog niet zoveel zin om koste wat kost te willen winnen, want dat gaat geheid ten koste van je SR.

In de rookie class is het wel wat lastiger om je SR hoog te krijgen omdat er gewoon wat minder clean gereden wordt. Het is aan jou om de minder cleane rijders te ontwijken. Soms is het niet mogelijk, maar vaak kun je een ongeluk zien aankomen en ontwijken. Als iemand erg tegen het randje aan het rijden is en vaak fouten maakt kun je beter even wachten tot hij zelf een fout maakt en er dan pas voorbij gaan. Gewoon een beetje druk zetten is vaak al genoeg om ze de muur te laten koppen. :+ Als er al iemand gecrashed is gewoon gas los, beetje bij remmen en rustig er voorbij. Vooral in de rookie class (maar ook vaak in de hogere classes) zijn mensen heel onvoorspelbaar na een crash. Soms trappen ze niet de rem in en rollen ze dus gewoon 'blind' over de weg, soms draaien ze gewoon om zonder te kijken wie er in de buurt is (dat kan met het F3 schermpje). Als je er rustig langs gaat kun je dit vaak nog aan zien komen en het ontwijken. Vooral in de rookie class is het beter om te remmen voor een ongeluk en zo 3 man voorbij te moeten laten dan perse je plek willen behouden en de gecrashte auto nog eens beuken. Je zult zien dat die 3 man die je voorbij schieten en niet willen remmen vaak zelf precies de fout maken die jij deze keer niet gemaakt hebt :)

Maar je moet gewoon blijven proberen, als je zelf clean probeert te rijden komt het vanzelf goed. Je zal vanzelf meer inzicht krijgen wanneer je moet uitkijken en wanneer je niet moet pushen. Als je eenmaal in D komt gaat het heel snel. Ik ben zelf nog geen 2 maanden bezig en zit al in B 4.45. Twee weken terug zat ik nog in C en een week of twee daarvoor was ik nog D, dus vanaf D gaat het heel hard.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Zoals gezegd is het een combinatie van goed anticiperen en de gevaarlijke situaties leren zien aankomen zodat je kunt voorkomen dat je er bij betrokken raakt.
Natuurlijk is safe rijden handig om je SR op te krikken, maar ook goed finishen helpt.
Daardoor neemt je iRating toe en kom je in de hogere splits terecht waar meer mensen van niveau rondrijden die sneller zijn maar ook beter hun auto onder controle hebben en dus beter voorspelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik snap dat er wordt aangenomen dat ik zelf ook de botsingen had kunnen voorkomen. Maar bij de gevallen die ik tot nu toe heb gehad was ik vrij machteloos. Want idd, voorzichtig voorbij een ongeluk is vaak beter dan proberen je snelheid te behouden, dat weet ik, maar remmen en er omheen was zelfs niet mogelijk gister.

En ja, vooral op dit niveau, is beste met inhalen om te wachten tot andere fout maakt. Zo rij ik ook. Alleen ms nu nog de pech dat ik niet om de fouten van anderen kon. Tuurlijk, ms dat een echte pro wel een oplossing er voor had. Maar het was dus iig niet dat ik vol rechtdoor reed hopend op het beste.

En ik race toch ook wel voor een goede positie. Anders zou iedereen met 50km/u de baan over gaan om de rating te verhogen. Das ook niks.

Tis ook jammer dat de pitstops zo lang duren met roadcars, je staat zo 1-2 rondes achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was een leuke race gister jongens.. Radical begint mij ook steeds meer te liggen. was ook een vand e weinige die Laguna een leuke baan vond met de Radical. Bij de start nog wel wat kleine foutjes en moet men poes echt afleren tijdens het racen op schoiot te springen. Joep neemt me dat niet in dank af iig. Sorry nogmaals Joep dacht echt dat je verder achter me zat. Maar goed daarna lekker in me ritme gekomen en het gat kunnen dichten naar Sebastian. En toen begon het leukste stuk van de race. Sebas verdedigde zen positie met man en macht en ik had een aantal pogingen die mislukte (soms met kleine 0 inc contact) maar kon hem na vele rondjes eindelijk naast hem gooien en zo hem in de binnenbocht pakken. Inhalen is toch altijd een ander soort disipline. Daarna uit kunnen ridjen op p1 nog wel ff klein momentje in de Corkscrew met een spinnende Martijn voor men neus maar kon er omheen sturen en men weg vervolgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

@hertog_martin, Je kan beter achteraan starten zodat niemand in jou weg rijdt en dat je SR stijgt dan steeds rond de 2e/3e plaats rijden waar het er "hard" (of beter gezegd lomp) aan toe gaat en dat je SR gaat dalen.

De rookie klassen zijn echt een leer klasse, maar vanaf D class begint iRacing pas.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 30-09-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:35:
Was een leuke race gister jongens.. Radical begint mij ook steeds meer te liggen. was ook een vand e weinige die Laguna een leuke baan vond met de Radical. Bij de start nog wel wat kleine foutjes en moet men poes echt afleren tijdens het racen op schoiot te springen. Joep neemt me dat niet in dank af iig. Sorry nogmaals Joep dacht echt dat je verder achter me zat. Maar goed daarna lekker in me ritme gekomen en het gat kunnen dichten naar Sebastian. En toen begon het leukste stuk van de race. Sebas verdedigde zen positie met man en macht en ik had een aantal pogingen die mislukte (soms met kleine 0 inc contact) maar kon hem na vele rondjes eindelijk naast hem gooien en zo hem in de binnenbocht pakken. Inhalen is toch altijd een ander soort disipline. Daarna uit kunnen ridjen op p1 nog wel ff klein momentje in de Corkscrew met een spinnende Martijn voor men neus maar kon er omheen sturen en men weg vervolgen.
Dat heb ik mijn kat gelukkig meteen af kunnen leren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Laguna Seca + Radical = awesome
Lekker baantje in dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ach Robbert. Was mijn race niet zullen we maar zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:38:
[...]

Dat heb ik mijn kat gelukkig meteen af kunnen leren _/-\o_
De mijne is hard leers haha. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Hertog_Martin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:32:
Ik snap dat er wordt aangenomen dat ik zelf ook de botsingen had kunnen voorkomen. Maar bij de gevallen die ik tot nu toe heb gehad was ik vrij machteloos. Want idd, voorzichtig voorbij een ongeluk is vaak beter dan proberen je snelheid te behouden, dat weet ik, maar remmen en er omheen was zelfs niet mogelijk gister.
Toen mij in de rookie-tijd verteld werd dat ik de botsingen misschien wel had kunnen voorkomen werd ik helemaal gek!!!

"Wat denken die lui op Tweakers wel niet. Iedere keer wordt ik eraf geramd en zij vinden dat ik daar misschien zelf ook wel schuld aan ben???"

Nu ik een paar honderd races verder ben zie ik wat ik toen fout deed en moet ze toch wel gelijk geven; tijdens een race denk en zie je dingen je namelijk anders dan dat de replay achteraf laat zien. Bijvoorbeeld; die ruimte die je iemand gaf was toch wat minder dan je dacht of dat aanremmen was misschien wat optimistisch laat.....kijk er maar eens goed naar op de replay na een race

Tis ook jammer dat de pitstops zo lang duren met roadcars, je staat zo 1-2 rondes achter.
Als je voor je bij je pits-mannetje stilstaat met F4 en F5 brandstof en banden uitzet scheelt het zo maar een rondje!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inderdaad even brandstof en banden uitzetten, die heb je toch nog niet nodig (zelfs in C series meestal niet). Zodra je op de grid staat klaar om te starten kun je met F4 en F5 de brandstof en banden schermpjes openen. Met de omhoog/omlaag pijltjes en de spatie balk kun je dan instellen hoeveel fuel je wilt tanken in je volgende pitstop, of je uberhaupt wilt tanken (vinkje), en welke banden je wilt vervangen (je kunt ook alleen de rechterkant vervangen bijv, in een oval race is dat wel eens geloof ik). Ik zet altijd gewoon tanken uit en banden uit, duurt 3 seconden :) Maar ik las laatst dat je de fuel beter op 0 kunt zetten ipv het vinkje gebruiken, na een pit gaat het vinkje blijkbaar weer opnieuw aan. Ik heb het nog niet getest, maar als je dan 2 keer de pit in moet moet je er dus rekening mee houden.

Anyway, dat gezegd te hebben, je moet er niet aan wennen dat je na een crash wel even de pit in kan en je weer verder kan. In de Skip kun je na een harde crash vaak al niet meer verder en in de hogere races krijg je nog maar weinig repairs. Klein tikje tegen een wiel resulteert vaak in een krom wiel waardoor je niet meer rechtdoor kunt rijden en dus ook niet meer veilig de race kunt uitrijden, dan is je race dus gewoon voorbij.
In de MX5 valt het reuze mee, maar je moet er dus niet aan wennen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ahh dat wist ik niet.

Is dat bandenmenu (F6 geloof ik) puur voor je instellingen voor als je naar pit moet? Ik dacht even dat het uitlezingen waren van de staat van je banden en vond het vreemd dat met een burnout de temp. niet opliep. Dacht even dat schademodel niet volledig aanstaat in rookie mode.

Wat is de skip trouwens?

Ik heb inmiddels quick start en rookie guide oid gelezen maar volgens mij is er nog steeds veel te ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die banden temps zijn niet realtime, maar ze worden geupdate als je in de pits staat. Dus na je pitstop weet je pas wat de staat van je banden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Duidelijk.

Overigens me net ingeschreven voor een race. Zat er klaar voor. Gaat de site op maintenance voor 3 uur lang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hertog_Martin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:07:
Duidelijk.

Overigens me net ingeschreven voor een race. Zat er klaar voor. Gaat de site op maintenance voor 3 uur lang ;(
Dat had je in de aankondigingen kunnen lezen O-)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
BM schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:10:
[...]

Dat had je in de aankondigingen kunnen lezen O-)
Mja toch suf om dan registratie nog open te zetten voor races tijdens de downtijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Hertog_Martin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:24:
[...]

Mja toch suf om dan registratie nog open te zetten voor races tijdens de downtijd :P
Niet helemaal. Als er namelijk nog genoeg tijd was geweest had de race gewoon plaats gevonden. Races die al gestart zijn gaan namelijk gewoon door.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing is weer up and running ;)
En van de beloofde verbetering van de grafische kracht door allerlei zaken vooraf te laden is niets te merken op bv Suzuka :'(

[ Voor 67% gewijzigd door JoepW op 30-09-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hoezo, jij draaide toch al met 500fps?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:12:

Toen mij in de rookie-tijd verteld werd dat ik de botsingen misschien wel had kunnen voorkomen werd ik helemaal gek!!!

"Wat denken die lui op Tweakers wel niet. Iedere keer wordt ik eraf geramd en zij vinden dat ik daar misschien zelf ook wel schuld aan ben???"
Komt ook een beetje omdat waarschijnlijk veel racers , alleen maar offline tegen AI hebben gereden (ook omdat ze online er elke keer worden afgebeukt omdat dat niet afgestraft wordt ) .
En je weet hoe de gemiddelde AI is snel op het rechte stuk en langzaam in de bochten , omdat bochten nou eenmaal moeilijk zijn in te programmeren.
Dan kom je er achter dat je met je divebom actie er niet voorbij bent maar er tegenaan en dat is even moeilijk.
MartijnA3 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:31:
Maar Joep heeft 4 schermen . :P

[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 30-09-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:31:
Ja, draaide met 1 scherm en met de grafische kaart die Hoogie nu heeft ;)
Nu nog maar 130-200 fps. Haha.
Maar op Suzuka achter de Pits gewoon 80. Ronduit teleurstellend.....

Pagina: 1 ... 26 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.