iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.202 views

Onderwerpen

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Niellie41 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 02:06:
Racen op Indianapolis zonder veel oefening en midden in de nacht, is geen goed idee! :+
Ja, ik zat te kijken.....gevalletje onderstuurd in de muur. Als je dicht achter iemand zit moet je de WeightJacker positief zetten.....de werking van je voorvleugel is namelijk een stuk minder in de slipstream..

Ach, het kan nog erger, ik reed om 2130 in een 2212 SOF-race op een tweede plek en ga 15 ronden voor het eind op mijn muil bij het inrijden van de pits: "too much damage, we're done" en dat terwijl mijn strategie perfect was. Op één na viel iedereen de laatste ronde stil zonder brandstof...grrr

[ Voor 26% gewijzigd door Ericjooo op 28-09-2011 13:21 ]

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ik zag het toen ik disconnecte en hoopte dat je in de andere split zat te kijken O-)
De auto was me iets te loose in bocht 1 en 2, dus had de WJ nog op -1 oid staan. Ach ja,Nieuwe races, nieuwe kansen.

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 28-09-2011 13:22 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55

Hoogie2004

Whohooooo

Indycar op Indy, of welke klasse is dat ?

My iRacing profile | Strava

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Yes. Indycar rijdt deze week op Indianapolis.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:52:
Yes. Indycar rijdt deze week op Indianapolis.
Tijd om die oval-rating dan even naar B te helpen vandaag/morgen in de Silverado :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/iracing/Images/61620.png

ps. als ik de link uit de openingspost neem, wordt die geupdate als ik dat plaatje ergens post??

[ Voor 25% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-09-2011 13:58 ]

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hoogie2004 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:56:
[...]

Tijd om die oval-rating dan even naar B te helpen vandaag/morgen in de Silverado :)
[afbeelding]

ps. als ik de link uit de openingspost neem, wordt die geupdate als ik dat plaatje ergens post??
Nee. Alle plaatjes zouden om het uur moeten updaten maar dat werkt nog niet, dus ik of joep moeten het proces af en toe handmatig starten...

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:12:
[...]

Nee. Alle plaatjes zouden om het uur moeten updaten maar dat werkt nog niet, dus ik of joep moeten het proces af en toe handmatig starten...
Ah ok :)
Als het C# is kan ik indien nodig wel af en toe wat helpen, indien er issues of feature-requests zijn waar je hulp bij nodig hebt :)

#Edit: als het je eigen server is, kan je misschien een scheduled task inregelen ofzo die die job aftrapt?

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-09-2011 14:17 ]

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik ben nu class D, maar wil daar ook wedstrijden mee gaan rijden, welke auto is verstandig om te kopen en met welke tracks of kan ik beter 2 auto's tegelijk kopen (Skippy en SM) of moet ik dan ook gelijk te veel banen kopen, ja wil namelijk wel aan die aantallen komen waarin je ook korting krijgt.
Ik wil ook niet in een keer 100 euro gaan besteden, per maand wil ik best wat kopen. Ik wil wel zo snel mogelijk naar Class A eigenlijk, leukste auto's.

Ja ik weet dat het niet de beste methode is, maar goed het is niet zo dat ik niet kan rijden, ben niet supersnel, maar ik kan wel mijn ronden foutloos rijden. Wist alleen niet dat offtrack ook als inc. werd gerekend, want in het echt rij ik ook wel eens met 2 banden naast de baan, vaak is dat dan sneller :P.
En ja heel toe 0f zoals ik het doe sideflip, dat beheers ik wel.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Speedy55 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:38:
Ik ben nu class D, maar wil daar ook wedstrijden mee gaan rijden, welke auto is verstandig om te kopen en met welke tracks of kan ik beter 2 auto's tegelijk kopen (Skippy en SM) of moet ik dan ook gelijk te veel banen kopen, ja wil namelijk wel aan die aantallen komen waarin je ook korting krijgt.
Ik wil ook niet in een keer 100 euro gaan besteden, per maand wil ik best wat kopen. Ik wil wel zo snel mogelijk naar Class A eigenlijk, leukste auto's.

Ja ik weet dat het niet de beste methode is, maar goed het is niet zo dat ik niet kan rijden, ben niet supersnel, maar ik kan wel mijn ronden foutloos rijden. Wist alleen niet dat offtrack ook als inc. werd gerekend, want in het echt rij ik ook wel eens met 2 banden naast de baan, vaak is dat dan sneller :P.
En ja heel toe 0f zoals ik het doe sideflip, dat beheers ik wel.
Je zou kunnen kijken, het complete Skip seizoen te kopen dat nog resteert, of je daarmee aan het aantal items komt zodat je korting krijgt.
Voor de meesten hier was in de D-klasse de skip the way to go. (correct me if i'm wrong)

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Zit ik alleen nog wel met het volgende probleem, hoe snel promoot je, want op een zaterdag rijdt ik wel 4 a 5 races. Ik was van rookie ook in een weekend D.
En in C moet je gelijk al weer de SM hebben? Want je kan niet promoten met verkeerde class auto toch?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Speedy55 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:56:
Zit ik alleen nog wel met het volgende probleem, hoe snel promoot je, want op een zaterdag rijdt ik wel 4 a 5 races. Ik was van rookie ook in een weekend D.
En in C moet je gelijk al weer de SM hebben? Want je kan niet promoten met verkeerde class auto toch?
Je kan in de Skip rijden, en daarmee dus C worden zodra je:
4 races of TT hebt gedaan in de Skip EN je SR boven de 4.0 komt, dan promoveer je direct naar de C

Zodra je D 4.0 of hoger bent, kan je de SM rijden. Om vervolgens B te worden heb je idd een C-klasse auto nodig, want je moet aan je MPR voldoen van 4 races / timetrials.

Als het erin zit, neem dan meteen de SM even mee in je aankopen, want het is altijd gezellig om met ons wat te oefenen, en het is een zeer drukbezette en leuke klasse binnen iRacing.

I O+ de Star Mazda

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-09-2011 15:03 ]

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Dus eigenlijk moet ik gewoon kijken welke week het zaterdag is en die baan kopen + skip en voor de volgende zaterdag moet ik dan kijken wel baan dan met de star mazda. Ja ik vind iRacing niet bepaald goedkoop, maar goed racen in het echt is nog veel duurder, setje banden voor me racewagen kost al 600 euro.

• NickThissen
Je kunt proberen in een keer door te stomen naar C maar ik zou het niet aanraden. Je leert toch wel veel van de skip, en ook al kun je in het echt al rijden dat wil niet zeggen dat het in de sim ook zo is ;) De MX5 is heel gemakkelijk als je het met de skip en SM vergelijkt, die zijn toch wat lastiger te beheersen, en vooral sneller wat fouten veel waarschijnlijker maakt. Ten slotte is het niet altijd aan jezelf of je incidents krijgt of niet, je kan dit weekend wel 10 races doen maar als je in elke race in turn 1 eraf gebeukt wordt (zal niet gebeuren hoor, maar stel) dan kom je niet in C ;) en dan zou je dus weer een track moeten kopen, en misschien daarna weer, etc.

Ik zelf heb de Skip gekocht + alle banen die nog aan de beurt kwamen. Na een week of twee was ik C en heb ik hetzelfde gedaan met de SM (en toen was het wel even genoeg ;)) en nu kan ik fijn afwisselen tussen skip en SM (en af en toe de Radical SR8, voordeel was dat ik alle banen in die serie al had dus die kostte me maar 11$). Maar die twee weken in de Skip zijn wel goed, meteen van MX5 naar SM doorstomen is misschien niet zo'n goed idee... Maar dat zou je moeten vragen aan iemand die dat gedaan heeft :p Ik geloof dat de meeste hier toch wel de skip gedaan hebben eerst.

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Speedy55 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:04:
Dus eigenlijk moet ik gewoon kijken welke week het zaterdag is en die baan kopen + skip en voor de volgende zaterdag moet ik dan kijken wel baan dan met de star mazda. Ja ik vind iRacing niet bepaald goedkoop, maar goed racen in het echt is nog veel duurder, setje banden voor me racewagen kost al 600 euro.
Zou me de komende weken gewoon concentreren op de Skippy. Als je de Skippy plus Road America en Mosport (2 andere banen zitten al in het standaard pakket) koopt kan je de komende 4 weken in de Skip rijden. En je krijgt 10% korting voor het aanschaffen van 3 stuks. Je zal de eerste tijd toch wel ff moeten wennen aan de Skip en je SR omhoog werken zal dan lastig zijn gezien je vast foutjes gaat maken.
Je kan de D klasse ook overslaan en je SR omhoog werken met de Rookie racejes en dan de Star Mazda aanschaffen als je D > 4.0 bent. Je mag als D 4.0 namelijk ook mee doen aan de C klasse.

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:24:
Ik geloof dat de meeste hier toch wel de skip gedaan hebben eerst.
Joep en Eric zijn daar de uitzonderingen van. ;)

iRacing Profiel

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Huh, maar kan je door D over te slaan dan wel een C-licentie krijgen dan, door ineens met die SM te gaan rijden?

/edit: of kan je dan gewoon niet promoten?

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy55 op 28-09-2011 15:52 ]

• Ericjooo
DutchDevil79 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:28:
[...]

Joep en Eric zijn daar de uitzonderingen van. ;)
Ja en dat is ook wel te zien....prutsers

Speaking about: ik stapte net even in de Star Mazda race van half 3.....15 man geen kwali gereden dus maar rustig uit de pits gestart. Elke ronde iemand ingehaald tot ik bij P7 kwam. Daar reed ik achter John Peltzer en voor Mark Wendt (die vlak ervoor een fout gemaakt had), beide heren met de laagste iRating van de club - 372!! 8)7 - dus ik was op mijn hoede. Ingaan Hugenholzbocht gaat John -die veel langzamer was- keurig opzij....dacht ik. Helaas stuurt hij ook direct weer in en krijg ik een beuk op mijn achterwiel van vriend Mark achter mij die waarschijnlijk dacht dat wij beide wel zouden oplossen. Prima, bedankt voor de 4x.....blijkbaar ophanging krom want ingaan Scheivlak verlies ik de auto. weer 2x erbij, op weg naar de pits spint de auto in Bos uit gewoon ineens, weer 2x en een frommelvleugel.

Na de pitstop voorzichtig doorgereden om iig de race te finishen en de schade te beperken. Ik zie twee man aankomen en ga tegen de betonblokken van de Hugenholz aanrijden om ze erlangs te laten....rijdt er een gewoon vol tegen mijn achterkant aan.....weer 4x!! 12 incs in 3 rondjes tijd.....pfff

Toen was ik zo pissed dat ik er maar uit ben gegaan, sigaretje gerookt en toen de race met een mega-kromme auto en nog een klein spinnetje in ieder geval uitgereden.....

Ik denk dat ik deze week verder maar even oversla qua SM

[ Voor 74% gewijzigd door Ericjooo op 28-09-2011 16:22 ]

iRacing Profiel

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Ericjooo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:53:
[...]

zou dat ook mijn probleem zijn :-)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Speedy55 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:42:
Huh, maar kan je door D over te slaan dan wel een C-licentie krijgen dan, door ineens met die SM te gaan rijden?

/edit: of kan je dan gewoon niet promoten?
Jawel zodra je 4 racejes of Time trials in de Star Mazda hebt gedaan word je C.

iRacing Profiel

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

[...]

Ja stelletje amateurs. >:) >:)

iRacing Profiel

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Net 1 race met de SKIP gedaan, pfff ik denk dat ik deze week maar verder over sla. Spin om de haverklap. Geen bal aan zo. Ook lijk ik de snelheid maar niet te vinden op Mosport

Mijn iRacing Profiel

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:51
The DenMan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:06:
Net 1 race met de SKIP gedaan, pfff ik denk dat ik deze week maar verder over sla. Spin om de haverklap. Geen bal aan zo. Ook lijk ik de snelheid maar niet te vinden op Mosport
Vervelend is dat.. soms heb je van die banen waar de auto echt geen grip lijkt te hebben. Gelukkig is dat niet en zit het in je hoofd. Echt ;). Ik heb Mosport niet, maar weet dat dit één van de moeilijkere banen is. Als je iets rustiger rijdt en beter in je ritme komt, kan je weer verder bouwen.

Niet opgeven hoor! ;).

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep MoSport is een listig baantje. Vooral bocht 2 is een echte spelbreker als je de baan niet goed kent. Maar veel oefenen en leren hoe de bochten te nemen en dan is het een zeer leuk baantje. Het is alleen jammer dat er je er totaal geen inhaal plekken hebt. Het is echt wachten op een foutje van je voorganger.

iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Mosport was in GPL al 1 van de allermoeilijkste banen in het spel, zou me verbazen als dat hier heel anders zou zijn.

Net even een race op Zandvoort geprobeerd. Wilde rustig beginnen, maar in ronde 1 toch een klein foutje gemaakt, en de muur getoucheerd :( Dat was dus gelijk einde verhaal, want na een pitstop van een paar minuten was mijn auto alsnog zo krom als een hoepeltje. Geen beste start van deze week.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]
Huhhuh! Speak for yourself ;)
Kom maar op in de Radical 8)
Speaking off.....
Doen we deze week nog iets met dat beest of gaan we ons stukbijten op Zandvoort met de SM?
Morgenavond is raceavond voor mij (vrouw weg en zakelijke afspraak is uitgevallen)....
BTW een setup voor de Radical op Suzuka is me nog niet gelukt. Is ook wel een lange baan voor deze gifkikker vind ik.
Anders misschien een idee om een donderdag een Radical fun race te doen op een leuke baan die de meeste van ons hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 28-09-2011 19:04 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Requiem19
JoepW schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:02:
[...]

Huhhuh! Speak for yourself ;)

[...]

Kom maar op in de Radical 8)
Speaking off.....
Doen we deze week nog iets met dat beest of gaan we ons stukbijten op Zandvoort met de SM?
Morgenavond is raceavond voor mij (vrouw weg en zakelijke afspraak is uitgevallen)....
BTW een setup voor de Radical op Suzuka is me nog niet gelukt. Is ook wel een lange baan voor deze gifkikker vind ik.
Anders misschien een idee om een donderdag een Radical fun race te doen op een leuke baan die de meeste van ons hebben?
Ik heb de Radical als één van de weinige road auto's nog niet gekocht. Wie haalt me over? :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 19:05:
[...]

Ik heb de Radical als één van de weinige road auto's nog niet gekocht. Wie haalt me over? :P
Beste wagen in de game, zeker voor tussendoor. Helaas te weinig deelnemers voor een complete week races enzo, anders had ik me er meer op gefocussed. Racen in de radical is altijd uitdagend, waar de SM en andere klasses saai worden als je 2 of meer ronden alleen rondrijdt, blijft de radical echt superleuk. Heerlijk gevoel als je dat ding foutloos 45 min rondstuurt.

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
[...]
YouTube: Radical SR8 LM Brutal Loud Sound!! - YouTube

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
[...]

Echt niet? Wauw. Vind het ook 1 van de leukste wagens en heeft voor mij de beste force feedback. Een van de weinige auto's die ik nog met kleine correcties op kan vangen als ie dreigt uit te breken in een hoge snelheidsbocht. Ding geeft je gewoon een vette grijns.
Denk dat ik me volgend seizoen compleet op de radical gas storten, loop al een langere tijd met het idee rond.

En die roffel in de uitlaat, heerlijk!

Zag ooit een mooie uitspraak op het forum over de radical: "drive it like you stole it" 8)

iRacing Profiel

• Ericjooo
MartijnA3 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:16:
[...]
Denk dat ik me volgend seizoen compleet op de radical gas storten, loop al een langere tijd met het idee rond.
Ik doe mee, laat ik de Star Mazda op stal......de Radical is inderdaad een auto die je aantrekt en ontzettend lekker rijdt. Opvangen van slippertjes zijn goed te doen en de snelheden zijn ook erg lekker!!

iRacing Profiel

• NickThissen
Ik twijfel hard of ik de race van 20:30 ga meepakken... Als ik rustig rijd zal het wel gaan maar ben bang dat ik of veel ingehaald ga worden (niet fijn op zo'n smalle track) of (mede daardoor) toch weer ga pushen en eraf ga vliegen... Het ging wel aardig gisteren maar nog niet zo goed als Barber na een avond trainen. Maar goed Suzuka ging nog een factor erger en dat ging op zich ook prima... Twijfel!! Doet er nog iemand mee?

En de Radical is inderdaad echt leuk, hoewel ik hem alleen pas op Watkins Glen gereden heb. Deze week Suzuka is misschien wat minder (inderdaad lange track, en ook nog eens een uur lang geloof ik?!) maar ik ga het in het weekend denk ik toch een keer proberen. Scheelt dat ik de track al ken, hoef ik niet daarvoor ook nog lang te gaan oefenen.

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als we volgend seizoen met zijn allen gezellig in de radical stappen. Heb je ineens een 3x zo groot veld :p

• NickThissen
Pff race was niks. Begon al goed, ik start in de pits en rij te snel eruit (had het te laat door...) dus kon na een ronde al meteen weer 16 seconden in de pits gaan staan wachten. Toen dus 30 seconden voor me en achter me niemand. Rustig rondjes gereden, langzaam begonnen mensen uit te vallen en ik begon ook weer dichterbij te komen dus had nog hoop op een P6-7 ofzo. Toen had ik die gast voor me ingehaald, van 30 seconden terug dus, hij was echt heel erg langzaam, en hij zat me gewoon te blocken in elke bocht. Links rechts links rechts, overal de binnenbocht pakken zodat ik hem niet eruit kan remmen enzo, heel vervelend. Na 2 rondjes dacht ik er aan de buitenkant langs te kunnen maar remde net te laat, off track en de muur in. Ben maar gestopt want kon toch niet gerepareerd worden... Kan ik nou niet tegen, je gaat toch niet vechten om positie als ik binnen 10 rondjes 30 seconden inloop? Ja, ik maakte zelf een fout deze keer, maar dat komt omdat ik de track nog niet goed ken en dus niet goed van de lijn af kan rijden (was ook maar een miniem foutje maar na off track kon ik niks meer beginnen en gleed ik zo de muur in). Er achter blijven hangen had ook geen zin, hij maakte toch geen fout omdat hij zo langzaam was...

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:02:
Pff race was niks. Begon al goed, ik start in de pits en rij te snel eruit (had het te laat door...) dus kon na een ronde al meteen weer 16 seconden in de pits gaan staan wachten. Toen dus 30 seconden voor me en achter me niemand. Rustig rondjes gereden, langzaam begonnen mensen uit te vallen en ik begon ook weer dichterbij te komen dus had nog hoop op een P6-7 ofzo. Toen had ik die gast voor me ingehaald, van 30 seconden terug dus, hij was echt heel erg langzaam, en hij zat me gewoon te blocken in elke bocht. Links rechts links rechts, overal de binnenbocht pakken zodat ik hem niet eruit kan remmen enzo, heel vervelend. Na 2 rondjes dacht ik er aan de buitenkant langs te kunnen maar remde net te laat, off track en de muur in. Ben maar gestopt want kon toch niet gerepareerd worden... Kan ik nou niet tegen, je gaat toch niet vechten om positie als ik binnen 10 rondjes 30 seconden inloop? Ja, ik maakte zelf een fout deze keer, maar dat komt omdat ik de track nog niet goed ken en dus niet goed van de lijn af kan rijden (was ook maar een miniem foutje maar na off track kon ik niks meer beginnen en gleed ik zo de muur in). Er achter blijven hangen had ook geen zin, hij maakte toch geen fout omdat hij zo langzaam was...
Ik kan je maar 1 tip geven in deze gevallen, meer geduld en toch je kans afwachten, je kans komt wel, en beter die 1e plek toch nog pakken dan zoals nu de muur in. Ik weet dat geduld moeilijk is in deze situaties, vind ik ook, maar het levert in the long run meer op als er perse voorbij moeten.

Soms moet je ook andere lijnen gaan rijden, zodat je meer snelheid hebt rechte stuk op, en hem er dan voorbijzetten op het rechte stuk.

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:06:
[...]

Ik kan je maar 1 tip geven in deze gevallen, meer geduld en toch je kans afwachten, je kans komt wel, en beter die 1e plek toch nog pakken dan zoals nu de muur in. Ik weet dat geduld moeilijk is in deze situaties, vind ik ook, maar het levert in the long run meer op als er perse voorbij moeten.

Soms moet je ook andere lijnen gaan rijden, zodat je meer snelheid hebt rechte stuk op, en hem er dan voorbijzetten op het rechte stuk.
Ik had een kans, alleen kende ik de track nog niet goed genoeg om die kans te benutten en ging ik dus de fout in :+ Het was trouwens na de eerste bocht, hij ging weer aan de binnenkant dus ik pakte de buitenkant, remde wat later, fijn via de buitenkant de eerste bocht om (die ging nog goed) en pakte dus iets meer snelheid mee. Tel daar bij op dat hij sowieso langzaam was en ik was echt een heel stuk sneller dan hem de bocht uit. Ik zette hem er dus naast in de hoop dat ik er al voorbij zou zijn voor die bocht naar rechts (daar wil ik er niet naast zitten dat gaat geheid mis), en dat was ook zo, maar ik wilde toch niet de bocht helemaal via de normale lijn nemen (vlak naast de curbs rechts dus) omdat hij misschien er nog net tussen zat ofzo, dus nam hem wat wijder en langzamer, maar net niet langzaam genoeg, een band off track, geen controle, en de muur staat een meter ernaast :-(

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
NickThissen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:02:
Pff race was niks. Begon al goed, ik start in de pits en rij te snel eruit (had het te laat door...) dus kon na een ronde al meteen weer 16 seconden in de pits gaan staan wachten.
...
Toen had ik die gast voor me ingehaald, van 30 seconden terug dus, hij was echt heel erg langzaam, en hij zat me gewoon te blocken in elke bocht. Links rechts links rechts, overal de binnenbocht pakken zodat ik hem niet eruit kan remmen enzo, heel vervelend.
Als iemand die veel sneller is dan mij het nodig vindt om vanuit de pits te gaan starten en ook nog eens door z'n eigen schuld een stop en go penalty oploopt moet hij dat zelf weten.
Maar als hij dan na verloop van tijd weer aansluit moet hij niet denken dat ik als een mak lammetje eventjes plaats ga maken.

Als ik dan in staat ben om hem meerdere rondes achter me te houden ga ik gewoon fijn verder om te proberen dat tot de finish vol te houden.
Ik rijd per slot van rekening ook een race, dus ik zou niet weten waarom ik iets anders zou doen.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:17:
[...]

Als iemand die veel sneller is dan mij het nodig vindt om vanuit de pits te gaan starten en ook nog eens door z'n eigen schuld een stop en go penalty oploopt moet hij dat zelf weten.
Maar als hij dan na verloop van tijd weer aansluit moet hij niet denken dat ik als een mak lammetje eventjes plaats ga maken.

Als ik dan in staat ben om hem meerdere rondes achter me te houden ga ik gewoon fijn verder om te proberen dat tot de finish vol te houden.
Ik rijd per slot van rekening ook een race, dus ik zou niet weten waarom ik iets anders zou doen.
Volledig mee eens, je plek verdedigen is natuurlijk prio 1 als zo'n gast achter je zit te drukken. Je moet daarin echter niet overdrijven, slingerend over het rechte stuk of mensen de bocht uitdrukken is natuurlijk not done. Al kan ik zonder replay niet beoordelen hoe dat bij nick was.

• NickThissen
Red Baron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:17:
[...]

Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik verwijt hem verder ook niks, ik zou het alleen zelf zo niet doen. Ik kies er dan liever voor om gewoon mijn lijn te blijven rijden en als hij me dan in kan halen, so be it. Maar ik zal niet heel actief gaan verdedigen of zelfs blocken (dat sowieso niet, en ik neem aan dat jij dat ook niet doet...), waarmee ik bedoel echt van links naar rechts over de baan bewegen zodat ik er niet langs kan. Of hij dat in dit geval deed is misschien een beetje een grijs gebied, hij pakte steeds de binnenbocht en dat kan ook een reden zijn waarom hij zo heen en weer bewoog (buitenkant uitkomen in een bocht, links gaan, zien dat ik dichtbij kom en weer naar rechts gaan om weer de binnenbocht te pakken). Ik wil namelijk niet eraf gebeukt worden, wat in snelle bochten met late rempunten nog wel eens gebeurd, vooral als ik als voorligger een stuk eerder rem dan gemiddeld. Als zoiets gebeurt ligt de schuld natuurlijk geheel bij de achtervolger, maar daar heb ik niks aan als ik naast de weg lig...

Maar goed, we hebben het dan ook niet over iemand die gewoon wat mindere pace had, hij was echt aan het stuntelen en wist volgens mij niet eens welke kant hij op moest na elke bocht. Als ik de baan wat beter gekend had en beter wist hoe hard ik moet remmen als ik niet in de racelijn zit dan was ik hem gewoon voorbij geweest, maar durfde net iets te veel. Maar goed: nu heb ik wel weer geleerd dat ik daar iets harder moet remmen als ik de buitenkant moet pakken. Beter dat ik zelf onderuit ga dan dat ik iemand mee neem.

(Verder had ik ook al 2 rondjes achter hem gezeten, en al een half rondje in lap 1, toen wilde ik niet inhalen omdat ik toch de pits in moest)

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Lol nick, al 2 rondjes, dat is nog niks. Heb laatst in de radical iemand 35 min achter me gehad duwen :+

Overigens gewoon jammer dat je er niet clean voorbij kwam, en dat het einde race was.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-09-2011 21:33 ]

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:30:
Lol nick, al 2 rondjes, dat is nog niks. Heb laatst in de radical iemand 35 min achter me gehad duwen :+
Klopt, ik was mee aan het kijken. Maar dat vind ik anders want je was zelf ook gewoon snel. Ik heb het over een verschil van 5 seconde per rondje ofzo. Veranderd voor mij misschien niks, maar ik geef alleen aan, als ik de voorligger was die iemand op zit te houden die 5 seconden sneller is, dan ga ik wel even aan de kant (of in ieder geval gewoon rustig mijn lijn rijden zonder veel te verdedigen). Gewoon om fouten van mezelf te voorkomen (is toch lastig om elke bocht te verdedigen) en fouten van m'n achterligger niet mijn probleem te hoeven maken. Vooral als het vrij aan het begin van de race is, het laatste gedeelte zal ik ook gaan verdedigen ja :+

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 28-09-2011 21:34 ]

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Ik overdrijf ook wel een beetje, maar als er iemand achter mij die daar niet perse had hoeven zitten (door vanuit de pits te starten, of zelf in de race van de baan te spinnen bijv) dan mag hij het lekker zelf uitzoeken hoe hij er langs komt.

En natuurlijk zijn er meestal wel verschillende redenen te bedenken om hem er juist wel langs te laten, maar dat daar dat hoef ik natuurlijk niet te doen.
Zo lang ik niet echt de regels overtreed door jou er met een contact vanaf te beuken of helemaal het gras in dwing omdat ik echt geen ruimte laat vind ik niet dat iemand me iets kan kwalijk nemen.

• MartijnA3
Tja, als ik verdedig, verander ik mijn lijn maar 1 keer, vaker is gewoon blocken en not done wat mij betreft.

Vind het wel apart dat je iemand die 5 seconden trager is niet voorbij komt, meer oefenen dus voordat je gaat racen zodat je weet op welke plekken je iemand kan pakken.

iRacing Profiel

• NickThissen
MartijnA3 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:40:
Tja, als ik verdedig, verander ik mijn lijn maar 1 keer, vaker is gewoon blocken en not done wat mij betreft.

Vind het wel apart dat je iemand die 5 seconden trager is niet voorbij komt, meer oefenen dus voordat je gaat racen zodat je weet op welke plekken je iemand kan pakken.
Nou ja, ik zou een paar keer aan de binnenkant gezeten hebben maar hij gooide het gat dus dicht door nog snel naar die kant te komen. Verder was hij erg onvoorspelbaar dus om dan meteen weer de buitenkant op te vliegen en er zo langs proberen te komen deed ik liever niet, ik heb hem meerdere keren zelfs in een bocht van binnen naar buiten zien wisselen (waar ik gewoon binnenkant bleef, dus niet om te blocken) dus dan zit ik liever niet lang naast hem. En waar ik hem uiteindelijk er voorbij stak was ook gewoon een gelukte inhaal actie. De bocht erna ging alleen niet zo goed O-) Ik was denk ik juist iets te voorzichtig, wist niet zeker of ik hem al helemaal voorbij was omdat ik hem niet kon zien dus bleef iets te veel aan de buitenkant. In de replay zag ik dat ik gewoon de binnenkant had kunnen pakken zonder problemen, maar goed, captain hindsight... :p

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nick, heb je de spotter aan? Die roept namelijk CLEAR als je er voorbij bent :P

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:47:
Nick, heb je de spotter aan? Die roept namelijk CLEAR als je er voorbij bent :P
In mijn ervaring roept hij dat pas als je er echt ver voorbij bent, volgens mij kun je meestal al eerder terug. Ik heb het nu niet gehoord en in de replay was ik er toch echt een halve meter voorbij. Maar goed, beter te voorzichtig en zelf de muur in gaan dan te agressief en iemand anders raken :)

Ik zit net eens wat video's te kijken van Mosport waar ze met de skip nu rijden, ziet er best leuk uit eigenlijk, misschien ga ik die deze week proberen in plaats van de radical. Wat vinden jullie van mosport, en dan vooral met de skip? Ziet er wel lastig uit, snelle bochten in de skip vind ik altijd moeilijk omdat ik niet goed voel wanneer ik begin te glijden. Misschien is het met de G25 beter, in die ene race op Watkins Glen laatst voelde het al wat beter maar daar zitten niet echt van die bochten op, op die ene doordraaier misschien en die pakte ik niet op het randje denk ik, hij kon wel wat harder.

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Je kunt natuurlijk maximaal 1x van lijn veranderen, maar op die manier blocken is in iRacing simpelweg niet verboden, of het netjes is een ander verhaal natuurlijk.

Als je op een vrije baan 5 seconden sneller bent dan hem en er niet langs weet te komen moet je meer gaan werken aan je "race skills".
Dan ga ik er even van uit dat je setup redelijk gelijkwaardig is (als je qua snelheid niet kunt aanhaken op het rechte stuk wordt het iets lastiger).
Zeker op een baan als Zandvoort moet het toch redelijk simpel zijn om gewoon te zorgen dat je hem volgt in de laatste 2 bochten zodat je je slag kunt slaan op het rechte stuk naar de Tarzanbocht?
Ook al gaat hij dan helemaal verdedigend aan de binnenkant rijden dan nog moeten er ergens gaten gaan vallen waar je er langs kunt, vooral als jullie rondetijden zo ver uit elkaar liggen.

Dat kan natuurlijk best een aantal rondjes duren (kijk naar Schumacher - Hamilton op Monza), dus als het na 2 rondjes nog niet gelukt is, is er nog niets aan de hand natuurlijk.

p.s. Ik zeg dit dus niet om Nick af te branden ofzo, ik vind het gewoon een interessante discussie :)

• MartijnA3
Net gekwalificeerd in de SM met een 1:33.7, een van de eerste keren dat ik bijna mijn pb rijdt ik de kwali. Ben er wel blij mee. Zo maar eens een race doen.

iRacing Profiel

• Requiem19
Hmm, iedereen is wel erg enthousiast over de Radical. Dit weekend heb ik meer tijd om te racen en koop ik hem misschien.

Ik doe zometeen trouwens ook mee met de SM race. Heb nog geen meter op Zandvoort gereden en verwacht dus een lastige race.

• NickThissen
Red Baron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:03:
Als je op een vrije baan 5 seconden sneller bent dan hem en er niet langs weet te komen moet je meer gaan werken aan je "race skills".
Dan ga ik er even van uit dat je setup redelijk gelijkwaardig is (als je qua snelheid niet kunt aanhaken op het rechte stuk wordt het iets lastiger).
Zeker op een baan als Zandvoort moet het toch redelijk simpel zijn om gewoon te zorgen dat je hem volgt in de laatste 2 bochten zodat je je slag kunt slaan op het rechte stuk naar de Tarzanbocht?
Ook al gaat hij dan helemaal verdedigend aan de binnenkant rijden dan nog moeten er ergens gaten gaan vallen waar je er langs kunt, vooral als jullie rondetijden zo ver uit elkaar liggen.

Dat kan natuurlijk best een aantal rondjes duren (kijk naar Schumacher - Hamilton op Monza), dus als het na 2 rondjes nog niet gelukt is, is er nog niets aan de hand natuurlijk.
Maar dat is dus precies wat ik deed ;) Hij ging dus verdedigend rijden in bocht 1 (al aan de binnenkant voor het remmen) dus moest de buitenbocht in. Ik merkte dat ik er veel sneller uit kwam (combinatie van overdreven langzame voorligger en bredere bocht) dus ging er langs op het kleine stukje na bocht 1. Bij de afbuiging naar links was ik hem al zowat voorbij, maar toen te voorzichtig in de bocht naar rechts, teveel aan de linkerkant gebleven, een lijn die ik nog nooit gereden had. Ik ging dus ook wel een stuk meer op de rem, maar nog net niet genoeg. Helaas pindakaas :+
Red Baron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:03:
p.s. Ik zeg dit dus niet om Nick af te branden ofzo, ik vind het gewoon een interessante discussie :)
Zo komt het ook niet over hoor maak je niet druk ;) Ik ben ook pas net wat meer dan een maand bezig hoor, en pas m'n derde 'echte' week in de SM. Ik ken ook de meeste tracks helemaal niet, niet alleen in iRacing maar gewoon over het algemeen. Behalve de grote tracks als suzuka, silverstone, etc, die ken ik wel, en dat helpt heel veel, het scheelt veel oefen tijd als je weet of je de volgende bocht naar links of rechts moet :+

Mosport in de skip is trouwens best wel een drama. Ik heb nog geen rondje kunnen uitrijden. Je kunt niet te hard door de bocht, maar ook niet te langzaam. Ik merk dat ik heel vaak begin te glijden als ik gewoon gas los laat of als ik de rem aantik zonder gas te geven. Gas en remmen tegelijk werkt nog steeds het beste, maar dat is vrij lastig te doseren in een snelle bocht.

Mijn iRacing profiel

• MartijnA3
En ja hoor, gooi een easy 2e plek weg in de laatste 5 ronden. |:( Te hard op de rem gestampt. Sukkel die ik ben.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ondergesneeuwd in de 'Nick'-discussie 8) is nu of er interesse is voor een fun raceje op een klein circuit met de radical morgenavond?

• Red Baron
iRacing heeft ook wel weer een aardige renewal aanbieding, $25 korting op een jaar verlengen + $25 credits.

Ik ben nu iets langer dan een half jaartje lid en heb al wel de nodige aanbiedingen voorbij zien komen, maar misschien wordt het toch eens tijd om te happen :)
September 28,2011 - Save 25%, Get $25 Credits
Save 25% and get a $25 bonus! Add 1-year to your membership for only $75 and you save 25%, plus we’ll give you $25 bonus credits to spend on anything you want. Hurry, as this offer is only good until October 7th.

Don’t worry if your membership is not yet due for renewal, if you take advantage of this offer the additional year will be added to your current membership so you won’t miss anything.

Use promo code: PR-1FOR75-0911 when renewing to qualify for the savings and bonus credits.

Bonus credits will be emailed on October 14th. Limit one renewal bonus per member. Offer expires 10/7/2011.

1. Click the Renew Subscription button.
2. Choose 1-year from the Subscription Choices drop down.
3. Then choose payment method and fill out/review the billing and shipping information.
4. Accept the Terms and Agreements and then click the Next button.
5. Copy and Paste, or type the promotion code you were given and then click Apply and Confirm.
6. Review the Description and Price (will have been adjusted to the promotional price) and then click Next and follow along with the rest of the online instructions.

• MartijnA3
JoepW schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:14:
Ondergesneeuwd in de 'Nick'-discussie 8) is nu of er interesse is voor een fun raceje op een klein circuit met de radical morgenavond?
Vind ik wel leuk. :)

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Nick, je hebt anders ook nog altijd voice chat om iemand aan te spreken die raar rijdt. Dat doe ik ook wel vaker, zeker op Talladega was dat nodig als degene die ik push te veel zwabbert. Daar word je echt niet vrolijk van.
Voice chat in iRacing vind ik heel handing, zeker in de situatie die jij mee maakte. Je kan hem gewoon even zeggen dat die rare dingen doet, meestal luisteren ze er wel naar.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 28-09-2011 23:21 ]

• Requiem19
MartijnA3 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:05:
En ja hoor, gooi een easy 2e plek weg in de laatste 5 ronden. |:( Te hard op de rem gestampt. Sukkel die ik ben.
Echt zonde, dat waren mooie punten geweest!

Maar bedankt voor de tweede plek :P

Ik had een gemixte race. Ik vond vrij snel de limiet. Zandvoort blijft toch goed in je geheugen staan. Alleen miste ik de consistentie en het gevoel met remmen. Eén keer mezelf ge360'd in de Vodafone, en nog een keertje een stomme botsing met een Italiaan. Te laat remmen binnenkant Tarzan, wielen blokkeren en contact. Hij had pech en spinde. Ik kon door. Voelde me wel lullig, maar goed.

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
Vandaag twee keer 2e en een keer 4e omdat iemand hem zo nodig er naast moest zetten in een bocht waar er geen ruimte was, in de eerste ronde ook nog.

Gaat de goede kant op zo, hopelijk in het weekend naar D en dan Skippy rijden. :9

iRacing Profiel

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

MartijnA3 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 06:44:
Hoe is het Davy vergaan in z'n race?
Ik zat gisterenavond in de enige split, grote gaten onderling dus vrij eenzame race. In lap 12 er af gegaan in de tweede bocht en stuur krom. Gepit en alsnog uitgereden op plaats 10 of zo. Reed op het einde nog bijna achterop iemand die met beschadigde auto op de racelijn rondtufte...

Race van daarnet om 22h30 ging een stuk beter, vijfde geindigd, eerste zeven ronden nog wel spannend, maar eenmaal de kerel voor me ingehaald was er een gat van 20 seconden met m'n voorganger wat ik niet dichtkreeg dus weer eenzaamheid troef :P
Misschien is Radicaop Suzuka East of West een idee? Niet te lang en tegelijk toch een beetje oefening voor de race in het weekend op de GP layout

[ Voor 22% gewijzigd door Fuelke op 28-09-2011 23:59 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Denk dat ik daar ook wel tijd voor kan vrij maken...

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:16:
iRacing heeft ook wel weer een aardige renewal aanbieding, $25 korting op een jaar verlengen + $25 credits.

Ik ben nu iets langer dan een half jaartje lid en heb al wel de nodige aanbiedingen voorbij zien komen, maar misschien wordt het toch eens tijd om te happen :)

[...]
Leuke actie :) Account loopt nog tot ergens in November, maar denk dat de kans erg groot is dat ik d'r nog een jaartje aan vast ga plakken. Dan is dit wel een leuke actie :)

Krijg binnenkort ook nog $15 van ze van de vorige actie :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• MartijnA3
Requiem19 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:25:
[...]

Maar bedankt voor de tweede plek :P
You're welcome. :9 Is een mooie opmars door het veld gewesst dan, je kwam van p13 ofzo toch?

iRacing Profiel

• NickThissen
Die actie is wel mooi, denk dat ik die maar pak :)
Als ik beetje op tijd thuis ben vanavond doe ik wel mee met de radical maar kan niks beloven :-(

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had eerder al een jaar extension genomen helaas, dus loopt al tot juli 2012 ofzo, mja, 50 $ voor tot 2013 is ook wel leuk :P

Ik wil ook niet weten welke content ik nog moet kopen om het compleet te krijgen, zeker als je ziet hoeveel geld er al in zit :X

Overigens over de Radical, ben er denk ik wel bij, al zou het wel fijn zijn als iig een gedeelte suzuka erin zit. We zouden de training ook kunnen combineren met een 40 min race en 20 min qualifying om ons vast voor te bereiden (maar dan is het niet echt een fun-race, maar meer een voorbereidingsrace) + dat niet iedereen suzuka heeft.
Nja, ik ga er iig proberen bij te zijn

[ Voor 43% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2011 07:54 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:51:
Ik wil ook niet weten welke content ik nog moet kopen om het compleet te krijgen, zeker als je ziet hoeveel geld er al in zit :X
Heb een tijdje terug voor de gein eens alle missing content in mijn winkelwagentje gegooit. Kwam op zo'n 600 dollar uit geloof ik. :o Maar daar zaten dus ook alle oval wagens en tracks bij, iets waar ik voorlopig nog geen behoefte aan heb.

Xbox

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op donderdag 29 september 2011 @ 07:56:
[...]

Heb een tijdje terug voor de gein eens alle missing content in mijn winkelwagentje gegooit. Kwam op zo'n 600 dollar uit geloof ik. :o Maar daar zaten dus ook alle oval wagens en tracks bij, iets waar ik voorlopig nog geen behoefte aan heb.
Hmm, net even zo snel alle receipt emails gecheckt en in me hoofd ongeveer opgeteld, en tot nu toe zo'n 600 dollar aan receipts :X :X :X Nu geloof ik wel dat daar dus 1,5 jaar subscription bijzit, dus 400-450 dollar content ongeveer.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb laats alle missing content aangeklikt en buy gedaan. Ik werd gek van dat 'weer wat kopen'. ;)

Maar wat dachten jullie van de Radical op Zandvoort vanavond.

Iedereen heeft wel bijna Zandvoort en het is een compact circuit en er zijn setups beschikbaar.
Suzuka sla ik toch weer over. Ga geen uur daar met de Radical rondrijden.

• NickThissen
Ik persoonlijk doe liever een andere track, zandvoort is toch al met de SM deze week dus beetje dubbelop? Maar goed, ik ben er misschien niet eens bij dus pas me wel aan :p

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zandvoort is ook niet echt mijn baan met de Radical, misschien Laguna Seca ofzo (standaard track, dus lage instapdrempel voor onze 'newbies') ? Andere default track is ook prima btw. Ik pas me wel aan, want moet eerst op tijd thuis zijn :P

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb gisteravond even 20 rondjes met de skippy gereden op mosport. In het begin was het wel beetje frustrerend die 2e turn of eerste na pits uitgang, begin hem wel aardig door te krijgen, moet nog wel weer beetje harder rijden, nu zon beetje 1:38/39, mag nog wel een paar seconden vanaf, maar ik weet dat makkelijk mogelijk is, alleen moet ik die lijn in turn 2 nog even flink verbeteren evenals die turn daarna, want ik kom niet bij curvstones bij eind van deze turn.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond keuze met de Radical:
OF
Summit Point (full course) <- mijn keuze ;)
OF
Okayama

Laat ff weten.
Het wordt dan 60 minuten training, 15 minuten kwali en 45 minuten racen.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:37:
Vanavond keuze met de Radical:
OF
Summit Point (full course) <- mijn keuze ;)
OF
Okayama

Laat ff weten.
Het wordt dan 60 minuten training, 15 minuten kwali en 45 minuten racen.
Summit Point (weet niet precies hoe die baan gaat, maar moet beter zijn als okayama :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2011 09:43 ]

• Arfman
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Hmm, Radical heb je een B-license voor nodig. Ik ben nog C en rijd nooit in de Star Mazda omdat ik de Skip al een hele kluif vindt. Misschien toch maar eens een paar TT's rijden in de SM zodat ik iig. B ben, kan ik meeracen met de Radical (die ik overigens ook nog niet heb).

EDIT: overigens nog steeds in m'n achterhoofd bezig met een 3 schermen project. Heb besloten dat ik niet meer voor TN panelen wil gaan in verband met kleurechtheid en kijkhoek. Ben uitgekomen op de Dell UltraSharp 2410. Deze zijn alleen helaas 400 euro per stuk, maar als het goed is heb ik nog een financiële meevaller over een tijdje dus misschien dan maar eens kijken.

[ Voor 40% gewijzigd door Arfman op 29-09-2011 09:49 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Arfman schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:45:
Hmm, Radical heb je een B-license voor nodig. Ik ben nog C en rijd nooit in de Star Mazda omdat ik de Skip al een hele kluif vindt. Misschien toch maar eens een paar TT's rijden in de SM zodat ik iig. B ben, kan ik meeracen met de Radical (die ik overigens ook nog niet heb).
Radical is class D 4.0 en up. Dat kan en mag je dus wel :)

Maar ben er wel bij vanavond, maar waarschijnlijk iets later.

(Mijn iRacing Profiel)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Phydomir

Dennis

Voor de hosted sessies is het niet nodig om aan de licentie voorwaarden van de normale series te voldoen. Iedereen kan mee doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm, ok. Ik dacht dat ik gisteren B zag staan en de knop om te reggen was ook zwart ipv. een winkelwagentje (Radical valt toch onder GT/Prototype?). Anyway, ik zal eens kijken. Weet niet of ik vanavond tijd heb, vriendin klaagt dat ze mij sinds m'n nieuwe stuur en herindeling van de kamer niet meer ziet :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Radical is nu een aparte C klasse serie geworden. De Proto & GT Challenge is nu de 'Le Mans Series' geworden met de HPD, Ford GT en Corvette.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar met een hosted sessie mag je altijd meedoen. Zijn geen licentievoorwaarden. Je moet alleen de content wel hebben.
Ik zal de sessie inplannen en ook nog zien of een setupje kan brouwen.
Start om 1/2 9. Ik zet het in de events.
Dit is overigens de layout van het circuit.
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/layout/summit_full.jpg

100ste pagina in 50 dagen ;) Lekker actie topic _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 29-09-2011 10:05 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ah die baan, prima. Ik ben tussen half 9 en half 10 thuis, dus prima om nog mee te kunnen doen als het goed is :)

• MartijnA3
Zeg Joep, je laat weinig tijd tussen een suggestie en een beslissing. :P Okayama zou mijn keuze zijn geweest.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hihi. Vinnik ook goed. Op okayama heb je leukere boenderbochten ;)
Je hebt wel een beetje gelijk.
Ik verander mijn keuze. Okayama.
Stand nu is
Summit: 1
Okayama: 2
We beslissen wel op basis van de reactie hier om een uur of zes straks.....

[ Voor 83% gewijzigd door JoepW op 29-09-2011 10:20 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik weet niet of het lukt om erbij te zijn. Mocht het lukken dan koop ik gewoon de Radical en veeg ik jullie allemaal van de baan :+

En dan bedoel ik ook echt vegen, niet sneller zijn, maar constant crashen en 1 (of meerdere >:)) van jullie meenemen in mijn gestuntel >:)

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Mijn stem gaat ook naar okayama.

(Mijn iRacing Profiel)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stand nu is:
Okayama: 3

• NickThissen
Wel okayama long dan he? Als het long is stem ik okayama, anders sumit point.

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Okayama ken ik ook iets beter, maar tel mijn stem maar niet mee want ik ben er denk ik niet eens bij :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:54:
Okayama ken ik ook iets beter, maar tel mijn stem maar niet mee want ik ben er denk ik niet eens bij :P
Slap excuus om de auto niet te kopen :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Long !
Anders mis je die mooie zwieper naar de backstraight ;)

• MartijnA3
NickThissen schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:54:
Wel okayama long dan he? Als het long is stem ik okayama, anders sumit point.
Uiteraard, we zijn geen rookies meer. ;)

iRacing Profiel

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:34:
Stand nu is:
Okayama is gewoon veel te plat en te kort voor die auto .

Dit racemonster moet op een golvend terrein ingezet worden .

Dus waarom dan niet Laguna Seca , zit nl ook in het standaard pakket en daar hebben we ook nog niet op geraced.

"Anders vind ik Summit van die twee wel het leukst."

How do you save a random generator ?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Fuck, ik begreep uit aanmeldformulier dat opgegeven info gelijk moest zijn aan creditcard info.

Nu is mijn account naam dus die van m'n moeder :')

En kan dat zo te zien niet wijzigen :{

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:05:
Fuck, ik begreep uit aanmeldformulier dat opgegeven info gelijk moest zijn aan creditcard info.

Lol, ik zou support even mailen, misschien kunnen die je helpen.

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ja dat doen ze. Een vriend van me had ook eerst de CC van zijn broer gebruikt, toen had hij support gemaild en die hadden zijn naam veranderd.

• Hertog_Martin
Niellie41 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:12:
Ja dat doen ze. Een vriend van me had ook eerst de CC van zijn broer gebruikt, toen had hij support gemaild en die hadden zijn naam veranderd.
Ok mailtje gestuurd :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hertog_Martin schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:05:

Ow, en welkom natuurlijk *O*

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stand is nu:
Laguna Sega: 3

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 29-09-2011 13:30 ]

• Red Baron
enchion schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:49:
[...]

Okayama is gewoon veel te plat en te kort voor die auto .

Dit racemonster moet op een golvend terrein ingezet worden .

Dus waarom dan niet Laguna Seca , zit nl ook in het standaard pakket en daar hebben we ook nog niet op geraced.

"Anders vind ik Summit van die twee wel het leukst."
+1
Je moet een paar bochten hebben met een redelijk hoge entry speed, en die heb je op Okayama niet echt.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:24:
Stand is nu:
Laguna Sega: 1
Laguna was ook mijn eerste optie :+

Hoezo, verdeeldheid :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-09-2011 13:27 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bijgesteld..... ;)
Cork screw wordt de killer op laguna sega.....

Stand is nu:
Laguna Sega: 3

[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 29-09-2011 13:53 ]

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Ik weet nog niet of ik er bij kan zijn deze avond. Als ik tijd heb zou ik ook graag mijn Road licentie naar C willen brengen, maar met de skippy op mosport of de mustang op laguna seca gaat het niet zo vlot lukken denk ik.
Met de Skippy omdat ik zelf foutjes maak en de track nog nooit gereden heb, met de mustang omdat het er blijkbaar niet altijd even clean aan toegaat. Gisteren begonnen ze zelfs achter de pacecar al tikken uit te delen...

Maar als ik erbij ben, dan stem ik tock ook voor Laguna Seca ;)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• NickThissen
Ja hallo, gaan we nu midden in de poll de opties veranderen? :p dan kies ik ook voor laguna seca, omdat ik die nog nooit in een race gedaan heb.

Mijn iRacing profiel

• Hertog_Martin
Begonnen met 'Test'

Ben nog lang niet toe aan racen gok ik :P

Even 8 rondjes gedaan op Laguna Seca (School config) in de Legends Ford 34 Coupe - Rookie

Kwam niet verder dan een 1.57.19 :')
Pagina: 1 ... 25 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.