Zo, blij dat ik mn eerste SM race van de week heb kunnen uitrijden, jammer dat het maar een 6de plek was. Weinig puntjes voor het kampioenschap, maar goed, dit is echt niet mijn baan...
Ik zag het in de replay, je zat echt klem ja, sorryramsho schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:57:
ja bah inderdaad... op die heuvel kon ik geen kant meer op..
bijna 7 minuten repairs, dat gaat hem dan niet worden.
Straks nog maar ff in de herkansing
Heb nog uit kunnen rijden, na 1:30 repairs was ik weer bijna zo goed als de oude, raar... Normaal bij het kleinste tikje kan ik niks meer en dit was toch een behoorlijke klap.
Wel shit, we zaten 12 rondes met de top 3 binnen een seconde, ging overal goed, en dan een keer kom ik iets harder de bocht uit dan m'n voorganger en hij lijkt iets harder te remmen en ik kon er niet meer op reageren, klein tikje, beide net genoeg schade om wel door te kunnen rijden maar in de eerste snelle bocht toch dwars te gaan, en dan ook nog ramsho meenemen, dus twee mensen een flinke drop in iRating bezorgd
[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 25-09-2011 21:22 ]
Nee het kan gebeuren hoor, dont sweat it..NickThissen schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:20:
[...]
Ik zag het in de replay, je zat echt klem ja, sorryIk gleed naar de binnenkant toe dus ik dacht doe maar niks, misschien ziet hij het en kan hij er aan de buitenkant langs, maar dat was ook geen optie, nergens ruimte. Sowieso als je eenmaal in die bocht zit kun je weinig doen.
Heb nog uit kunnen rijden, na 1:30 repairs was ik weer bijna zo goed als de oude, raar... Normaal bij het kleinste tikje kan ik niks meer en dit was toch een behoorlijke klap.
Ik probeerde de binnenbocht te pakken om je te ontwijken, omdat ook de bocht zo liep, daar snij je weer naar binnen.
Het was wel jammer, had zicht op podium
Ga om 22:30 nog wel een keer de baan op,
Zometeen de 21:45 rijden met de Skip op Watkins Glen. Niet veel geoefend en eerste lange sessie in de nieuwe setup van de computerkamer, wish me luck
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Luck. 
Nette tijd hoor, net ff 20min geprobeerd maar kom niet verder dan 1:23.0JoepW schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:57:
Ik heb weer mijn PB verbeterd met de Radical op Brands Hatch: 1:21.814 (-0.4). Mijn optimal staat nu op 1:21,1
Echt een lekkere setup gevonden. Nu nog de resterende 3 seconde vinden naar het WR
Zo net terug van bezoekje Eric , tja ik ben om , wel heel erg wennen 3 schermen en de afstand waarop de schermen staan ..... maar goed eens ff wat budget bijelkaar schrapen
Net in de MX5 van pole gestart, aantal rondjes op kop gereden en daarna terug gevallen naar de tweede plek door een klein foutje.
Vervolgens een leuk gevecht om P1, elkaar meerdere malen gepasseerd.
Tot we samen wat raar uitkwamen in een bocht en m'n moter klapte.
Te ver teruggeschakeld denk ik of kan het ook ergens anders aan liggen?
Tegenvaller maar ik heb de smaak nu wel te pakken.
Vervolgens een leuk gevecht om P1, elkaar meerdere malen gepasseerd.
Tot we samen wat raar uitkwamen in een bocht en m'n moter klapte.
Te ver teruggeschakeld denk ik of kan het ook ergens anders aan liggen?
Tegenvaller maar ik heb de smaak nu wel te pakken.
Nu maar even m'n eerste SM race doen, 22.7 litertjes is voldoende toch?
Kreeg net in de Q nog een setup van Joao Rodriguez: http://dl.dropbox.com/u/4...0Rodrigues%20-%20%201.sto
Kreeg net in de Q nog een setup van Joao Rodriguez: http://dl.dropbox.com/u/4...0Rodrigues%20-%20%201.sto
Meestal komt het door te snel terugschakelen (maar in een MX5????), maar het kan ook zijn dat je wat schade aan je motor hebt opgelopen, heb ik wel eens gelezen. Na verloop van tijd klapt hij dan gewoon.
Thanks!
Race gewonnen, LOL!
Startte vanaf P10. Tegen alle verwachtingen in gingen de eerste bochten goed en ik hield mijn P10 vast. Ik had kans om P9 in te halen maar denkende aan het gebrek aan oefening op deze baan en de wetenschap dat het een relatief lange race zou worden, besloot ik af te wachten. Bij het uitaccelereren in de bocht na het rechte stuk raakten 2 auto's elkaar, wat een behoorlijke scrimmage tot gevolg had. Ik laveerde er tussendoor en was toen P4. 2 rondes later raakte P3 van de baan. P1 en P2 waren beduidend sneller dan mij en P4 was ongeveer een halve seconde per ronde langzamer. Ik besloot om de race uit te rijden voor de iRating en SR.
Ronde 6 gaat P1 hard van de baan en ik schuif dus weer een plaatsje op. Tactiek blijft hetzelfde, uitrijden. Ronde 8 schiet P1 van de baan en lig ik dus eerste, op 10 seconden voorsprong op P2. In ronde 10 begint de voormalige P1, die weer was opgestoomd, echter flink van leer te trekken met ongeveer 1.5 seconde per ronde winst op mij. Een snelle rekensom leerde mij dat mijn rondetijden op dat moment (2.12.xxx) onvoldoende zouden zijn. Ik besluit het erop te wagen en zet 3 snelle (voor mij dan, 2.11.5xx) rondes neer met iets meer risico dan me eigenlijk lief is. Ik besluit het weer iets rustiger aan te doen en te zien hoever ik kom. Met samengeknepen billen zie ik hem steeds dichterbij komen en dichterbij, tot hij me passeert ... na de finish, P1 is voor mij
Ben redelijk trots op mezelf, eerder had ik deze race gegarandeerd weggegooid door een domme fout of een crash, nu bleef ik behoorlijk koel en berekenend, tandje erbij als het moet en het bleek voldoende voor de winst. 88 iRating erbij en +0.06SR.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb 1 dag iRacing erop zitten en omdat ik moest wennen aan het schakelen met mijn nieuwe stuur, heb ik ook mijn mx5 opgeblazen, maar ga morgen wel promoten naar D.
Ja vond het ook raar, heb het weleens bonter gemaakt, toen was er niks aan de hand.NickThissen schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:29:
Meestal komt het door te snel terugschakelen (maar in een MX5????), maar het kan ook zijn dat je wat schade aan je motor hebt opgelopen, heb ik wel eens gelezen. Na verloop van tijd klapt hij dan gewoon.
Moet ik me nog zorgen maken om de engine temp?
En nog een vraag, mensen met 1 scherm, wat voor FOV hebben jullie?
Heb hem vandaag wat lager gezet (70° geloof ik) en m'n zicht wat verder vooruit.
1 scherm hier, FOV van 75, dat werkt voor mij het best, en heb al heel veel geprobeerd.Xept!on schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:40:
[...]
Ja vond het ook raar, heb het weleens bonter gemaakt, toen was er niks aan de hand.
Moet ik me nog zorgen maken om de engine temp?
En nog een vraag, mensen met 1 scherm, wat voor FOV hebben jullie?
Heb hem vandaag wat lager gezet (70° geloof ik) en m'n zicht wat verder vooruit.
Thanks. Zo zie je maar weer dat je niet altijd snel hoeft te zijn om te winnen, dat wil ik als ouwe rot (
Vanmiddag nog verder terug gebracht naar: 1:21.540MartijnA3 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:54:
Luck.![]()
[...]
Nette tijd hoor, net ff 20min geprobeerd maar kom niet verder dan 1:23.0
In de race durfde ik niet echt. De impact van de brandstof was echt huges. Mijn beste tijd in de race was: 1:23.198
Grap met de Radical is om behoorlijk heftig te remmen waardoor de wieldruk voor toeneemt en dan direct in te sturen. Daar won ik erg veel mee....
Ennuh Arfman: Gefeliciteerd
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 25-09-2011 23:14 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Proficiat Arfman, en Paul in de race zojuist 
http://members.iracing.co...onid=4192701&custid=74968
Helaas weer net niet clean gehouden, een off track, echt stom, ik wist dat ik te hard ging maar wilde niet te hard remmen, was te lam om te remmen zeg maar, dus klein beetje off track
Zit nog steeds te wachten op de eerste 100% clean race in de SM... Maar goed, toch 0.72 SR erbij naar 4.56. Als het goed gaat dan gaat het ook wel erg hard zeg, in 3 dagen ofzo van C3 naar B4 gegaan.
Maar jezus Paul wat ben jij snel zeg... Ik start op P3 en paul P1 uiteraard, maar op het begin van ronde 3 lag hij al 5.5 s voor! Dat was al snel 15 ofzo, toen een spin gehad geloof ik en lag hij weer vlak voor me, en ja hoor 3 rondes later weer compleet uit het zicht verdwenen
Heb nog goed kunnen racen met Fabrizio, precies dezelfde pace, maar kwam er toch nooit voorbij dus na de helft had ik het opgegeven en wat rustiger aan gaan doen, toch een enorm gat achter me en wilde niet weer in de fout gaan.
Maar mooie race met veel GoTers
, jammer dat je er zo snel af ging ramsho, ik zag je opeens verdwijnen, schrok er best van haha. Toen robbert nog een tijd op m'n staart gehad maar ook hem zag ik ineens in de pits staan, jammer... Daarna had ik dus een gat van 25s ofzo, dan wordt het wel vrij saai 
Suzuka was het toch? Beetje jammer, track was ik wel een beetje beu na de SM vorige week. Hij zal wel weer anders zijn in de radical maar ik ben bang dat hij iets te lang is weer, twee hele lange rechte stukken, en de radical is juist zo leuk in de bochten. Maar we gaan het zien
http://members.iracing.co...onid=4192701&custid=74968
Helaas weer net niet clean gehouden, een off track, echt stom, ik wist dat ik te hard ging maar wilde niet te hard remmen, was te lam om te remmen zeg maar, dus klein beetje off track
Maar jezus Paul wat ben jij snel zeg... Ik start op P3 en paul P1 uiteraard, maar op het begin van ronde 3 lag hij al 5.5 s voor! Dat was al snel 15 ofzo, toen een spin gehad geloof ik en lag hij weer vlak voor me, en ja hoor 3 rondes later weer compleet uit het zicht verdwenen
Heb nog goed kunnen racen met Fabrizio, precies dezelfde pace, maar kwam er toch nooit voorbij dus na de helft had ik het opgegeven en wat rustiger aan gaan doen, toch een enorm gat achter me en wilde niet weer in de fout gaan.
Maar mooie race met veel GoTers
Klinkt goed... Volgende week ben ik er weer bijJoepW schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:13:
[...]
Grap met de Radical is om behoorlijk heftig te remmen waardoor de wieldruk voor toeneemt en dan direct in te sturen. Daar won ik erg veel mee....
[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 25-09-2011 23:25 ]
Yeah mijn race zat vol met fouten helaas.
Wel allemaal eigen schuld gelukkig.
Wel de grootse lol gehad met de gary en die andere nick.
We zaten opgesloten achter die nick en kwamen er allebei maar niet langs, ondanks dat we een seconde sneller konden, met vele kleine foutjes tot gevolg, maar wel heel fair allemaal, en dat maakt het toch wel weer heel leuk.
Morgen maar is kijken of we een nette race er uit kunnen persen, kwa tempo had ik binnen de top 5 kunnen blijven, alleen die alien paul is niet bij te houden
Wel allemaal eigen schuld gelukkig.
Wel de grootse lol gehad met de gary en die andere nick.
We zaten opgesloten achter die nick en kwamen er allebei maar niet langs, ondanks dat we een seconde sneller konden, met vele kleine foutjes tot gevolg, maar wel heel fair allemaal, en dat maakt het toch wel weer heel leuk.
Morgen maar is kijken of we een nette race er uit kunnen persen, kwa tempo had ik binnen de top 5 kunnen blijven, alleen die alien paul is niet bij te houden
Klopt, ik zie dat je ook veel 1:20 laag hebt. Ik heb de eerste 18 rondes zowat alles onder de 1:20.5 gehouden, en daarna zoals ik al zei wat rustiger gaan doen omdat ik toch niet kon inhalen (of ingehaald worden) en meteen zie je de tijden zakken naar 1:21. Maar als je die 1:20 laag vol houdt dan kun je best een race winnen, beetje geluk hebben met mensen die mee doen zoals ik had gisteren.
Die Gary kom ik heel vaak tegen, echt zo'n ras amerikaan
Hij heeft er wel altijd lol in geloof ik, zag hem een keer keihard eruit gebeukt worden en hij zat zich kapot te lachen, moest ik toch even om glimlachen
Die Gary kom ik heel vaak tegen, echt zo'n ras amerikaan
[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 25-09-2011 23:33 ]
Gary W Clark of zo neem ik aan.
Die ben ik al vaak tegen gekomen. Texaan of zo (ow nee uit Knoxville, TN). Praat als een echt yank en een hele toffe en fair rijder.
Ik morgenavond uit eten. Poef daar gaat mijn kans om een SM-race te rijden op Barber.
Die ben ik al vaak tegen gekomen. Texaan of zo (ow nee uit Knoxville, TN). Praat als een echt yank en een hele toffe en fair rijder.
Ik morgenavond uit eten. Poef daar gaat mijn kans om een SM-race te rijden op Barber.
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 25-09-2011 23:41 ]
En ik heb ook mijn eerste echte oval overwinning!
http://members.iracing.co...onid=4192744&custid=64876
Altijd in de top 5 gereden en ik de laatste 10 rondjes passeerde ik iemand via de buitenkant! Geniaal! Morgen zal ik proberen om een filmpje er van te maken.
Altijd in de top 5 gereden en ik de laatste 10 rondjes passeerde ik iemand via de buitenkant! Geniaal! Morgen zal ik proberen om een filmpje er van te maken.
NetjesNiellie41 schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:53:
En ik heb ook mijn eerste echte oval overwinning!
Ja Gary is een sieraad voor de sport, die zit tegenwoordig ook bij TNT geloof ik.
Mijn race was verre van perfect. Had snel een gat van 7 seconde opgebouwd maar remde toen te laat in die chicane/hairpin bij T7/8/9
En even later ging ik er ook nog hard vanaf toen ik te vroeg instuurde in de snelle T12 combinatie.
Het gat was toen weer minder dan een seconde maar zoals Nick al aangaf kon ik het snel weer uitbouwen naar een comfortabele voorsprong.
Wat verderop nog wel een schrik moment toen in diezelfde snelle T12/T13 er een achterblijver spinde een seconde. Ik zag het gebeuren dus ging wel wat langzamer door de bocht heen om te kijken aan welke kant hij van de baan zou schieten...
Geen dus, hij bleef gewoon stil staan op de waardoor ik echt zwaar in de ankers moest en hem nog net kon ontwijken
Verder geen problemen meer gehad tot in de laatste ronde weer iets soort gelijks gebeurde, alleen zag ik het niet aankomen deze keer. Ik kon er op redelijk hoge snelheid nog net langs dus kwam daar nog wel goed weg.
Maar ondanks alle GoT rijders was het toch een redelijk teleurstellende SOF, dus ik hoop dat ik morgen nog een betere race en de bijbehorende punten kan meepakken.
Mijn race was verre van perfect. Had snel een gat van 7 seconde opgebouwd maar remde toen te laat in die chicane/hairpin bij T7/8/9
En even later ging ik er ook nog hard vanaf toen ik te vroeg instuurde in de snelle T12 combinatie.
Het gat was toen weer minder dan een seconde maar zoals Nick al aangaf kon ik het snel weer uitbouwen naar een comfortabele voorsprong.
Wat verderop nog wel een schrik moment toen in diezelfde snelle T12/T13 er een achterblijver spinde een seconde. Ik zag het gebeuren dus ging wel wat langzamer door de bocht heen om te kijken aan welke kant hij van de baan zou schieten...
Geen dus, hij bleef gewoon stil staan op de waardoor ik echt zwaar in de ankers moest en hem nog net kon ontwijken
Verder geen problemen meer gehad tot in de laatste ronde weer iets soort gelijks gebeurde, alleen zag ik het niet aankomen deze keer. Ik kon er op redelijk hoge snelheid nog net langs dus kwam daar nog wel goed weg.
Maar ondanks alle GoT rijders was het toch een redelijk teleurstellende SOF, dus ik hoop dat ik morgen nog een betere race en de bijbehorende punten kan meepakken.
@Nick, strak resultaat hoor (Ja Paul van jou verwachten we niet anders...LOL)
@Niel, gaaf he? dit zijn echt de hele vette overwinningen!!
Zelf voor de credits nog even meegedaan met de Indycar op Phoenix; wat een slagveld. Niet gekwalificeert dus een 18e startplaats. Maar liefst 11 cautions en ik heb zeker drie setjes banden afgefikt met alle ontwijkende acties voor gewreckte auto's. Ik kreeg er zelfs eentje vliegend op mijn neus (jippy, 4x) maar kon na een korte pitstop gelukkig door. Door veilig door te rijden lag ik tijdens de laatste caution 7e maar twee man voor mij kon ik wel hebben. De laatste bocht voor de finish spint degene waar ik pal achter zit waardoor ik nog een plekje win maar mijn inc's nog wel even verdubbel......ach, punten zijn er om te verbranden.
http://members.iracing.co...onid=4192963&custid=65900
Enne......Gary W.Clark rulezzz, wat een fijne vent is dat, superfair en altijd communicatief als er gepasseert moet worden......al heb ik hem na een roerig weekje Watkins Glen ook wel eens pissed horen worden toen hij er wederom afgeroeit werd.....
Zelf voor de credits nog even meegedaan met de Indycar op Phoenix; wat een slagveld. Niet gekwalificeert dus een 18e startplaats. Maar liefst 11 cautions en ik heb zeker drie setjes banden afgefikt met alle ontwijkende acties voor gewreckte auto's. Ik kreeg er zelfs eentje vliegend op mijn neus (jippy, 4x) maar kon na een korte pitstop gelukkig door. Door veilig door te rijden lag ik tijdens de laatste caution 7e maar twee man voor mij kon ik wel hebben. De laatste bocht voor de finish spint degene waar ik pal achter zit waardoor ik nog een plekje win maar mijn inc's nog wel even verdubbel......ach, punten zijn er om te verbranden.
http://members.iracing.co...onid=4192963&custid=65900
Enne......Gary W.Clark rulezzz, wat een fijne vent is dat, superfair en altijd communicatief als er gepasseert moet worden......al heb ik hem na een roerig weekje Watkins Glen ook wel eens pissed horen worden toen hij er wederom afgeroeit werd.....
[ Voor 18% gewijzigd door Ericjooo op 26-09-2011 01:46 ]
Inderdaad! Zeker omdat ik de leiding via de buitenkant heb kunnen pakken.Ericjooo schreef op maandag 26 september 2011 @ 01:39:
Ik heb op dit moment een Rating van 2.98 (Rookie).
Nu zag ik dat vandaag een Rookie Promotion day is.
Heb hierover deze twee vragen:
-moet je max een rating hebben van 3.0 om te promoten?
-heb ik vandaag nog tijd om die nodige 0.02 rating punten te halen? Of moet ik wachten tot volgende promotion day?
Nu zag ik dat vandaag een Rookie Promotion day is.
Heb hierover deze twee vragen:
-moet je max een rating hebben van 3.0 om te promoten?
-heb ik vandaag nog tijd om die nodige 0.02 rating punten te halen? Of moet ik wachten tot volgende promotion day?
Je kan in ieder geval nog tot 2400 uur races rijden voor je promotie en je moet idd minimaal 3.0 hebben EN drie races of TT's hebben gereden voor promotie, anders moet je naar 4.0 en dan promoveer je automatisch op ieder moment in het seizoen.
Ik heb in September zeker 10 races gereden waarvan ik er 2 gewonnen heb.
Dus als ik vandaag 3.0 of er boven kom, waar kom ik dan terecht?
Ergens in Dseninha schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:02:
Ik heb in September zeker 10 races gereden waarvan ik er 2 gewonnen heb.
Je kan het zelf controleren, rechts bovenaan staat een knopje MPR, hou daar je muis maar is boven.
Oh en het zijn 4 races of TT in races die meetellen voor jouw MPR (bij het serie overzicht zie je dat rechts staan)
Als ik daar kijk zie ik bij ROAD volgende staan:
-you have completed your MPR!
-your SR is below 3.0
-NOT ready for promotion.
Dus als ik het goed heb en vandaag nog die 3.0 haal, ik door ga naar D
-your SR is below 3.0
Dus als ik het goed heb en vandaag nog die 3.0 haal, ik door ga naar D
yepseninha schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:09:
Als ik daar kijk zie ik bij ROAD volgende staan:
-your SR is below 3.0
Dus las ik het goed heb en vandaag nog die 3.0 haal ik door ga naar D
Een time trial doen en je bent binnen
Ik heb 3x een AOC 2236 VWA kosten 103 euro per stuk. Wel wat dikkere randen maar die staan achter elkaar en zie dus maar 1x de rand.
Moet zeggen na enkele rondjes zie je ze niet eens meer.
Ook met een Sapphire 6950 flex 2 gb aangesloten... perfect.
Leuke is dat je er een voucher bij krijgt voor DIRT 3 en die is ook gaaf! ( al gedownload Eric?)
@ Arfman : ik zou het eerst een proberen met die E8400...kan best wel gaan werken wellicht
http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?t=40436
Moet zeggen na enkele rondjes zie je ze niet eens meer.
Ook met een Sapphire 6950 flex 2 gb aangesloten... perfect.
Leuke is dat je er een voucher bij krijgt voor DIRT 3 en die is ook gaaf! ( al gedownload Eric?)
@ Arfman : ik zou het eerst een proberen met die E8400...kan best wel gaan werken wellicht
http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?t=40436

Ik ga maar eens kijken of ik een constructie kan maken om op de bank te gamen. Dan kan ik pc aansluiten op de projector. iRacing op 2,2 meter breed HD beeld
Ben net bezig met een Race in de MX5. Ben ik eerste op 8.1 sec voorsprong op nr, valt verbinding weg
Gisteren had ik tijdens een hosted sessie dat de verbinding weg valt en vanmorgen tijdens de Silverado race weer. Hiervoor had ik dat nog nooit mee gemaakt.seninha schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:23:
[...]
Ben net bezig met een Race in de MX5. Ben ik eerste op 8.1 sec voorsprong op nr, valt verbinding weg![]()
![]()
Ik knipperde gisteren voor het eerst. Ericjooo reed achter met met de Radical en zij dat.
Zouden de servers het moeilijk hebben? Ze zijn met hun kantoor verhuisd bij iRacing, maar dat zou geen effect hebben.....
Zouden de servers het moeilijk hebben? Ze zijn met hun kantoor verhuisd bij iRacing, maar dat zou geen effect hebben.....
Ik denk dat de servers van iracing in een datacenter draaien.
Er is aangekondigd dat er in de toekomst ook een europeese server farm komt. (waarschijnlijk in NL).
Er is aangekondigd dat er in de toekomst ook een europeese server farm komt. (waarschijnlijk in NL).
Arghhhhhhhhhh
Wilde eventjes de LMP van 18.00 meepakken, maar nadat ik de sessie joinde had ik direct al last van een stotterende game.
Dan om de X seconden bevriest het beeld heel kortstondig wat ontzettend irritant is.
Je kunt er wel mee rijden, maar het is bloed irritant.
Ook omdat Kevin Bobbit meedeed (iRacing employee) toch maar aan de race begonnen om zo die award in de wacht te slepen.
Lag prima 2e maar uiteindelijk toch ergens een kerbje mee gepakt, zachtjes de muur geschampt wat een verplichtte pitstop opriep... en ik mocht niet meer verder natuurlijk.
Nou voelde de ophanging achter al behoorlijk rot toen ik naar de pits hobbelde, maar desalniettemin ben je toch teleurgesteld in het oplossend vermogen van de pitcrew
Wilde eventjes de LMP van 18.00 meepakken, maar nadat ik de sessie joinde had ik direct al last van een stotterende game.
Dan om de X seconden bevriest het beeld heel kortstondig wat ontzettend irritant is.
Je kunt er wel mee rijden, maar het is bloed irritant.
Ook omdat Kevin Bobbit meedeed (iRacing employee) toch maar aan de race begonnen om zo die award in de wacht te slepen.
Lag prima 2e maar uiteindelijk toch ergens een kerbje mee gepakt, zachtjes de muur geschampt wat een verplichtte pitstop opriep... en ik mocht niet meer verder natuurlijk.
Nou voelde de ophanging achter al behoorlijk rot toen ik naar de pits hobbelde, maar desalniettemin ben je toch teleurgesteld in het oplossend vermogen van de pitcrew
Wat zijn er toch een verschrikkelijk slechte rijders op Talladega; van de 8 races ben ik er gewoon 5 x afgetikt door mensen die hun auto niet op de lijn kunnen houden en gewoon wat mensen om zich heen wegroeien.....bleh.
Verder zat ik ook nog regelmatig met een ontzettend onsportieve rijder in de groep. Luis Pereira haalde de meest maffe dingen uit; eerst tikt hij er iemand af toen hij onder de gele lijn ging inhalen, de laatste race blokte hij mij zeker drie keer toen ik de kop wilde pakken.
Blokken bedoel ik overigens mee: tegen de gele lijn aanrijden en als ik ernaast kom twee banen omhoog gaan, als ik dan de lage lijn wil pakken, direct twee banen naar beneden....met 300 km/u. En dat diverse malen tot ik volledig mijn momentum kwijtraak.....Ben ik nou zo'n watje of is dit echt niet normaal?? Hij reageert ook nergens op trouwens......
EDIT: het gebeurde niet in de laatste ronde, (dan mag bijna alles vind ik:-)) maar in ronde 12, 13 en 14....
Verder zat ik ook nog regelmatig met een ontzettend onsportieve rijder in de groep. Luis Pereira haalde de meest maffe dingen uit; eerst tikt hij er iemand af toen hij onder de gele lijn ging inhalen, de laatste race blokte hij mij zeker drie keer toen ik de kop wilde pakken.
Blokken bedoel ik overigens mee: tegen de gele lijn aanrijden en als ik ernaast kom twee banen omhoog gaan, als ik dan de lage lijn wil pakken, direct twee banen naar beneden....met 300 km/u. En dat diverse malen tot ik volledig mijn momentum kwijtraak.....Ben ik nou zo'n watje of is dit echt niet normaal?? Hij reageert ook nergens op trouwens......
EDIT: het gebeurde niet in de laatste ronde, (dan mag bijna alles vind ik:-)) maar in ronde 12, 13 en 14....
Heeft iemand nog promo codes voor renewal?
Ik ga eens in de skip oefenen een half uurtje, als het bevalt een race meepakken. Lang niet in gereden en de SM heb ik voor deze week wel beetje gezien, al een keer gewonnen dus beter wordt het niet he 
Watkins Glenn lijkt me wel oersaai in de skip eerlijk gezegd, beetje langzaam niet?
Gaat er nog iemand meedoen in de race van 19:45?
Watkins Glenn lijkt me wel oersaai in de skip eerlijk gezegd, beetje langzaam niet?
Ik zal je bij deze race vergezellen als ik tenminste in dezelfde split terecht kom.NickThissen schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:15:
Ik ga eens in de skip oefenen een half uurtje, als het bevalt een race meepakken. Lang niet in gereden en de SM heb ik voor deze week wel beetje gezien, al een keer gewonnen dus beter wordt het niet he
btw saai , ik heb gisteren anders een aardige battle gehad , t`is gewoon een ander soort circuit.
[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 26-09-2011 19:44 ]
How do you save a random generator ?
Ok. Blijf maar uit m'n buurt, ik heb net een half uurtje geoefendenchion schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:36:
[...]
Ik zal je bij deze race vergezellen als ik tenminste in dezelfde split terecht kom.
Ik weet niet goed wat je bedoelt. Maar hier is de huidige aanbieding te vinden die ik ken.Unique schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:13:
Heeft iemand nog promo codes voor renewal?
Das goed hoor om mee te komen. Race hoef je niet te snel te zijn als je maar aansluiting houd zodat je op rechte stuk kan slipstreamen. Mijn PB staat op een 1.10.8 met de NTM. Watkins alleen rond rijden is saai in de skip maar in de race word het fun. Altijd close battles en moeilijk weglopen van andere. Heb zelf race gehad waar ik met hand en tand men 6de plek in de top split moest verdedigen maar zo vet om dan als 6de over de finisch te komen.NickThissen schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:43:
[...]
Ok. Blijf maar uit m'n buurt, ik heb net een half uurtje geoefendTijd was 2:11.5 geloof ik, geen idee of dat goed of slecht is, maar het is nog niet constant en af en toe nog een spin als ik ga pushen dus ik ga maar rustig aan doen...
Je was gister wel lekker bezig op Barber. kon maar net aanhaken en na een tijdje zat ik dus voledig naast men rempunt. Had toch misschien iets meer moeten oefenen.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchDevil79 op 26-09-2011 20:25 ]
2.11.5 zonder slipstream is best goed hoor
Heb zelf volgens mij 11.2 staan mét slipstream.
Net ook race op Watkins gehad, maar ging toch wat minder. Crash bij de start omdat iemand vergat naar 1 te schakelen(...doh
) en iedereen er bovenop knalde. Helaas miste ik daardoor een km of 7 aan topsnelheid en had ik dus absoluut slipstreams nodig om nog wat snelheid te maken. In z'n 5 had ik het idee alsof die auto bijna achteruit ging
Rondjes van 2.12 hoog waren het gevolg, waar ik normaal 2.11 mid rijd als ik alleen rijd.
Uiteindelijk wél een leuke race gehad, maar de gedachte dat ik die mensen zonder schade ver achter me gelaten zou hebben overheerst stiekem toch wel een beetje
Net ook race op Watkins gehad, maar ging toch wat minder. Crash bij de start omdat iemand vergat naar 1 te schakelen(...doh

Uiteindelijk wél een leuke race gehad, maar de gedachte dat ik die mensen zonder schade ver achter me gelaten zou hebben overheerst stiekem toch wel een beetje
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik snap wat je bedoelt, ik vond het waarempel een leuke race
Als je alleen rijd is het inderdaad heel saai denk ik maar heb eigenlijk de hele race in gevecht gezeten. Lang achter P6 gezeten, uiteindelijk ingehaald in die lange doordraaier (binnenkant pakken en tegen de lijn aan blijven plakken). Heel blij mee, en rondje erna spin ik in die bocht net na dat punt, zo'n random skip moment waar ik geen idee heb wat ik fout deed. 3 plaatsen verloren daardoor, maar toen flink terug zitten vechten en nog 2 man ingehaald. Eentje crasht eruit in de laatste bocht, en de andere weer aan de binnenkant ernaast gezet op het rechte stuk en in de doordraaier rustig de binnenbocht. Werkt heel goed als ze meewerken, zolang ze maar niet naar de binnenkant komen in die bocht, wel lastig want de buitenbocht daar is heel tricky. Maar goed, het is heel makkelijk te verdedigen zoals ik m'n laatste rondje ook moest doen, hij zat vlak achter me bij het begin van rechte stuk en leek sneller, dus ik koos meteen de binnenkant (rechts) waardoor hij me niet kon inhalen omdat hij naar de buitenkant moest. Voelde goed om zo een plaats te verdedigen, en lijkt me geheel fair toch?
Toch nog 6e geworden dus, met alleen die loss of control verder geen incidents (toch maar 0.01SR erbij, vorige paar keer kreeg ik 0.3 of meer voor meer incidents lol).
Wel lekkere SOF (voor mijn doen dan, 24xx), waardoor ik nu boven de 2000 zit
Wel lekkere SOF (voor mijn doen dan, 24xx), waardoor ik nu boven de 2000 zit
Weer een bar lage opkomst in de SM van 20:30, dus ik ga maar de 22:30 race meepakken denk ik
Nick had een leukere race dan ik denk ik , in aanraking met een fransoos gekomen die uit de slipstream kwam 
Maarja ik heb de skip verder eigenlijk volledig onder controle , waar ik al aardig blij mee ben.
Lap average zou suggereren dat ik vijfde had kunnen worden , straks misschien nog even een race meepakken.
Maarja ik heb de skip verder eigenlijk volledig onder controle , waar ik al aardig blij mee ben.
Lap average zou suggereren dat ik vijfde had kunnen worden , straks misschien nog even een race meepakken.
Spring dan nu maar in de SM, misschien kom ik je dan op de baan nog wel tegen Nick
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee ik ga toch even aan m'n studie werken, is me teveel twee races vlack achter elkaar. Heel misschien die van 22:30 maar denk het niet. Ging prima net, niet verpesten heheBM schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:29:
Spring dan nu maar in de SM, misschien kom ik je dan op de baan nog wel tegen Nick
Zag je ineens in het blauw verschijnen ja, jammerenchion schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:29:
Nick had een leukere race dan ik denk ik , in aanraking met een fin gekomen die uit de slipstream kwam
Ik heb echter het gevoel dat ik de skip nooit helemaal onder controle zal hebben. Juist op de momenten dat ik denk "wow, het gaat eigenlijk best goed, nog niks fout gegaan" dan lig ik opeens dwars zonder enige clue wat ik fout deed. In alle andere auto's weet ik meteen wat ik fout deed, en vaak al voordat het echt mis gaat, maar in de skip zie ik het vaak niet aankomen en achteraf kan ik ook niet ontdekken wat het was... Enige wat ik vaak kan bedenken is iets te vroeg insturen als ik nog te snel ga, maar als ik dan de replay van een rondje later kijk ga ik er veel harder doorheen dus het kan wel gewoon... Vreemde auto
[ Voor 60% gewijzigd door NickThissen op 26-09-2011 20:32 ]
Dat gevoel met de skip (dat hij plotseling uitbreekt) ben ik aardig kwijt door met de FFB te spelen , op dit moment gebruik ik 15% spring 18% damper en 15% centerforce waarmee ik heel vlakke tijden met dat ding kan rijden (hangt wel af van de setup btw) , moeten mensen me alleen niet in mn kont rijden natuurlijk .NickThissen schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:30:
Zag je ineens in het blauw verschijnen ja, jammer![]()
Ik heb echter het gevoel dat ik de skip nooit helemaal onder controle zal hebben. Juist op de momenten dat ik denk "wow, het gaat eigenlijk best goed, nog niks fout gegaan" dan lig ik opeens dwars zonder enige clue wat ik fout deed. In alle andere auto's weet ik meteen wat ik fout deed, en vaak al voordat het echt mis gaat, maar in de skip zie ik het vaak niet aankomen en achteraf kan ik ook niet ontdekken wat het was... Enige wat ik vaak kan bedenken is iets te vroeg insturen als ik nog te snel ga, maar als ik dan de replay van een rondje later kijk ga ik er veel harder doorheen dus het kan wel gewoon... Vreemde auto
Zojuist mijn eerste race gewonnen op Okoyama International Circuit
Startte vanaf de 9de positie. Ben echt blij
Clean race op schuiferd op het gras na.
Vanavond promoveer ik
Vanavond promoveer ik
[ Voor 12% gewijzigd door Hakulaku op 26-09-2011 20:44 ]
Nog nooit een freeze gehad in iracing, vandaag voor het eerst, beeld stond gewoon stil in de SM in de eerste ronde, bocht 3.
off track en achteraan aansluiten....
In ronde 8 werd ik van achter aangetikt in de hairpin na de chicane, ik blokkeerde een wiel en blijkbaar remde ik daardoor erg hard. Auto beschadigd en erg instabiel in hogesnelheidsbochten, duurde dan ook een ronde of 4 voor ik 'm definitief in de muur parkeerde.
In ronde 8 werd ik van achter aangetikt in de hairpin na de chicane, ik blokkeerde een wiel en blijkbaar remde ik daardoor erg hard. Auto beschadigd en erg instabiel in hogesnelheidsbochten, duurde dan ook een ronde of 4 voor ik 'm definitief in de muur parkeerde.

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 26-09-2011 21:03 ]
Je had ook al zoiets in F1 2011 toch? Ergens wat hardware die te heet wordt? Of iets aan het overlijden?MartijnA3 schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:58:
Nog nooit een freeze gehad in iracing, vandaag voor het eerst, beeld stond gewoon stil in de SM in de eerste ronde, bocht 3.off track en achteraan aansluiten....
Ik zag je inderdaad de baan af stuiterenMartijnA3 schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:58:
Nog nooit een freeze gehad in iracing, vandaag voor het eerst, beeld stond gewoon stil in de SM in de eerste ronde, bocht 3.off track en achteraan aansluiten....

Xbox
Geen idee. Mijn pc is niet meer de nieuwste, maar max temp van de cpu was 58 graden, heb ik meteen na de race gechecked, Is toch niet extreem hoog?Hoogie2004 schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:14:
[...]
Je had ook al zoiets in F1 2011 toch? Ergens wat hardware die te heet wordt? Of iets aan het overlijden?
BM, ging wel lekker inderdaad, met de setup die paul eerder postte van Jaoa Rodriquez, (of hoe spel je zn naam)
58 is idd prima.MartijnA3 schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:43:
[...]
Geen idee. Mijn pc is niet meer de nieuwste, maar max temp van de cpu was 58 graden, heb ik meteen na de race gechecked, Is toch niet extreem hoog?
BM, ging wel lekker inderdaad, met de setup die paul eerder postte van Jaoa Rodriquez, (of hoe spel je zn naam)
Beeld dat zwart wordt en hapert klinkt meer als een videokaart probleem. Ik heb het heel af en toe in de desktop ook, waarna windows zegt dat hij gerecovered is van een videokaart failure. In een spel nog nooit last van gehad. Misschien eens je videokaart temperatuur checken?
Of een driverversie terug, net als ik moest met de kaart van joep. Draai ook een versie van juni ofzo.NickThissen schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:54:
Beeld dat zwart wordt en hapert klinkt meer als een videokaart probleem. Ik heb het heel af en toe in de desktop ook, waarna windows zegt dat hij gerecovered is van een videokaart failure. In een spel nog nooit last van gehad. Misschien eens je videokaart temperatuur checken?
Nieuwste versies van NVIDIA drivers stotteren bij het uit de pits rijden. Ik heb nooit last gehad van crashes. Maar het is het proberen waard....
Ik heb al een oudere driver versie. Het is ook maar 1x gebeurd, kijk eerst wel of het vaker voor gaat komen.
Net weer een Skip raceje geprobeerd en dan toch maar 4de geworden met uitzicht op de tweede plek hele race spannend geweest , mn Irating en SR die ik in de vorige race verloor weer terugverdiend .
En mn beste laptijd verbeterd.
t Kan gewoon niet op.
http://members.iracing.co...onid=4197812&custid=65839
En mn beste laptijd verbeterd.
t Kan gewoon niet op.
http://members.iracing.co...onid=4197812&custid=65839
Komende week SM op Zandvoort... Denk dat ik eens ga kijken wat er nog meer loopt komende week. Ik heb een hekel aan zandvoort zoals alle anderen aan Barber
[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-09-2011 22:52 ]
Ik ga het een poging geven in de practice denk ik, en dan zie ik wel verder.
Je bent echt een rare Hoogie, een hekel aan Zandvoort hebben en houden van Barber... 
Shit, net in de LMP race klapt de knakker voor me op een landmine bij het uitkomen van de esses. Hij gaat rechtsaf de muur in en komt helaas hard genoeg terug de baan op waarbij hij mij ook even uit de uitslag poetst
Complaint topic + replay

Shit, net in de LMP race klapt de knakker voor me op een landmine bij het uitkomen van de esses. Hij gaat rechtsaf de muur in en komt helaas hard genoeg terug de baan op waarbij hij mij ook even uit de uitslag poetst
Complaint topic + replay
[ Voor 68% gewijzigd door Red Baron op 27-09-2011 01:31 ]
I know. Ik weet niet wat het is met zandvoort, maar die baan ligt me gewoon totaal niet, als ik er eens achter kwam waarom werd het misschien beter, maar heb die baan in nog geen enkele auto / game leuk gevonden...Red Baron schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:35:
Je bent echt een rare Hoogie, een hekel aan Zandvoort hebben en houden van Barber...
Gister trouwens wel in beide races die ik gereden heb redelijk wat last van laggende tegenstanders
Vreselijk irritant, zo'n discoshow voor je, en autos die ineens op 2 wielen de bocht door gaan. Gelukkig waren ze iets sneller dan me, ik moet er niet aan denken om zo iemand in te moeten gaan halen. Daar is geen beginnen aan...
Xbox
`De laatste tijd hebben meer mensen hier last van (waaronder ik). Ik probeer meestal die mensen te waarschuwen via voice als ik echt sneller ben, en als ze toch door willen gaan, dan prik ik em er gewoon ergens naast, meestal als ik een run krijg rechte stuk op ofzo, mocht de lag ons crashen, jammer dan, had ie maar moeten luisteren.BM schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 07:24:
Gister trouwens wel in beide races die ik gereden heb redelijk wat last van laggende tegenstandersVreselijk irritant, zo'n discoshow voor je, en autos die ineens op 2 wielen de bocht door gaan. Gelukkig waren ze iets sneller dan me, ik moet er niet aan denken om zo iemand in te moeten gaan halen. Daar is geen beginnen aan...
Laatst was ik zelf overigens de blinker in een oval race, bij elke restart een rondje ervoor even door de pits rijden, langzaam, zodat ik achteraan het veld verder kon rijden zonder iemand tot last te zijn. Dat werd zeer gewaardeerd door de rest.
/edit: Scheel zitten kijken, hmmm is ook nog erg vroeg
. Was gister veels te laat van cursus terug.
[ Voor 77% gewijzigd door Speedy55 op 27-09-2011 09:13 ]
Dit was echt mijn week niet.
Trucks op Talladega. Hang op de 2e plaats, komt er eentje de laatste ronde op het rechte stuk over de gele lijn onder mijn zijkant gekropen. commentaar van hem : "Don't you dare coming back down on me...." had wel even zin om hem eraf te rammen, maar ging toch maar voor een goede finish. Komt er nog eentje aan de buitenkant over dus ik denk even slipstreamen en momentum winnen, kan ik misschien die 2e plek nog terug veroveren, valt hij net voor de laatste bocht zonder benzine... Moest ik nog moeite doen om de nr 4 achter me te houden. En voor de rest is Talladega maar saai.
Late model op Thompson word ik er grandioos uitgetikt door een kerel (Scottie Beene) die bijna iedereen heeft geraakt tijdens de race... in ronde 3. Hij remde zelfs niet af voor T1, ging gewoon volledig voor mijn achterbumper. Dus helemaal vanaf de laatste plek aan een inhaalrace begonnen, maar Thompson ligt me niet echt en ik had ook niet genoeg practice laps. 5 ronden voor het einde valt die Scottie zonder benzine. Dat bracht toch even een sarcastische grijns op mijn gezicht. Toch nog een 8e plaats en op de lead lap kunnen blijven en de nr 1 kwam niet dichterbij.
Skippy op Watkins Glen. Vol goede moed aan begonnen, maar geraakte praktisch niet onder de 2:11.5, behalve in de qualify : 2:11.288. Heb een hele avond zitten oefenen, maar kom gewoon niet onder de 2:11. Toch maar een race gestart. Ik hang op de 6e plaats, kerel achter mij is beduidend sneller dus laat hem er vriendelijk door en de volgende bocht mis ik mijn rempunt met een fractie van een seconde. Bandenmuur, auto krom. Toch nog in de pits geraakt en de race maar uitgereden. 12e plek. Na Lime Rock park (eerste overwinning voor mij in de skippy) had ik even het gevoel dat ik goed was
Als je dan mensen rondjes ziet rijden die 2 seconden sneller zijn dan krijg je wel een wake-up call
Mustang op Mid-Ohio heb ik enkel practice gereden. Zit ook wel een seconde of 4 boven de snelste tijden maar ik vind het wel een leuke auto om mee te rijden en heb enkele goede gevechtjes gehad tijdens de sessie. Dat was eigenlijk maar een oefensessie want vanaf vandaag is het op Laguna Seca voor de mustangs, 1 van mijn favoriete tracks.
Nu maar hopen dat ik tijd heb deze week!
Trucks op Talladega. Hang op de 2e plaats, komt er eentje de laatste ronde op het rechte stuk over de gele lijn onder mijn zijkant gekropen. commentaar van hem : "Don't you dare coming back down on me...." had wel even zin om hem eraf te rammen, maar ging toch maar voor een goede finish. Komt er nog eentje aan de buitenkant over dus ik denk even slipstreamen en momentum winnen, kan ik misschien die 2e plek nog terug veroveren, valt hij net voor de laatste bocht zonder benzine... Moest ik nog moeite doen om de nr 4 achter me te houden. En voor de rest is Talladega maar saai.
Late model op Thompson word ik er grandioos uitgetikt door een kerel (Scottie Beene) die bijna iedereen heeft geraakt tijdens de race... in ronde 3. Hij remde zelfs niet af voor T1, ging gewoon volledig voor mijn achterbumper. Dus helemaal vanaf de laatste plek aan een inhaalrace begonnen, maar Thompson ligt me niet echt en ik had ook niet genoeg practice laps. 5 ronden voor het einde valt die Scottie zonder benzine. Dat bracht toch even een sarcastische grijns op mijn gezicht. Toch nog een 8e plaats en op de lead lap kunnen blijven en de nr 1 kwam niet dichterbij.
Skippy op Watkins Glen. Vol goede moed aan begonnen, maar geraakte praktisch niet onder de 2:11.5, behalve in de qualify : 2:11.288. Heb een hele avond zitten oefenen, maar kom gewoon niet onder de 2:11. Toch maar een race gestart. Ik hang op de 6e plaats, kerel achter mij is beduidend sneller dus laat hem er vriendelijk door en de volgende bocht mis ik mijn rempunt met een fractie van een seconde. Bandenmuur, auto krom. Toch nog in de pits geraakt en de race maar uitgereden. 12e plek. Na Lime Rock park (eerste overwinning voor mij in de skippy) had ik even het gevoel dat ik goed was

Mustang op Mid-Ohio heb ik enkel practice gereden. Zit ook wel een seconde of 4 boven de snelste tijden maar ik vind het wel een leuke auto om mee te rijden en heb enkele goede gevechtjes gehad tijdens de sessie. Dat was eigenlijk maar een oefensessie want vanaf vandaag is het op Laguna Seca voor de mustangs, 1 van mijn favoriete tracks.
Nu maar hopen dat ik tijd heb deze week!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Die mensen hebben bij mij pech, zeker met zo'n commentaar, als ik de lage lijn volg, en ze komen onder de gele lijn, dan volg ik mijn eigen lijn, zij zorgen maar dat het clean blijft als ik ze afknijp voor P2, onder de gele lijn mag je ook helemaal niet inhalen.Fragbeestje schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:50:
commentaar van hem : "Don't you dare coming back down on me...."
Verder, idd wel een balen week zeg, komende week gaat vast beter!
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-09-2011 09:55 ]
Heeft iedereen al een beetje zin in de training van vanavond?
Eindelijk weer eens een oude vertrouwde baan, dus ik hoop dat de deelname deze week ook weer eens wat omhoog schiet, want de laatste weken waren de races vrij karig qua omvang.
Hopelijk kunnen we vanavond even een setup in elkaar tweaken waarmee we de hele race 32'ers kunnen rijden
Eindelijk weer eens een oude vertrouwde baan, dus ik hoop dat de deelname deze week ook weer eens wat omhoog schiet, want de laatste weken waren de races vrij karig qua omvang.
Hopelijk kunnen we vanavond even een setup in elkaar tweaken waarmee we de hele race 32'ers kunnen rijden
Yes, ik ben erbijRed Baron schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:13:
Heeft iedereen al een beetje zin in de training van vanavond?
Ik heb ook wel zin om mee te trainen.
Wat consistentie betreft vind ik dit wel 1 van de moeilijkste tracks.
Wat consistentie betreft vind ik dit wel 1 van de moeilijkste tracks.
Nou, net ff een paar rondjes gedaan en de setup die Joep had gemaakt voor Okayama voelt erg goed op Zandvoort, behalve in het Scheivlak, daar is ie wat zoekerig en ik verlies om de een of andere reden redelijk wat bij het opkomen van het rechte eind. Waar wat overall car feel betreft vind ik m erg fijn.Red Baron schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:13:
Wat doen we? SM op Zandvoort? Doe misschien wel even mee, Mosport met de Skip gaat hem niet worden, daar moet ik echt nog 100 rondjes op oefenen

+1BM schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:52:
Had graag meegedaan, maar Real - Ajax gaat het toch winnen
dat itt Ajax van Real trouwens
Had al afgesproken met vrienden, dus lekker voetbal kijken
Jak.... Voetbal 
Ik ben er natuurlijk bij. Heb een paar setups van de diverse fora en nog wat op vrd van vorig seizoen.
TNT setups zijn zeer verschillend. Er zit er 1 bij die ik wel wat vind.
Tot straks....
Ik ben er natuurlijk bij. Heb een paar setups van de diverse fora en nog wat op vrd van vorig seizoen.
TNT setups zijn zeer verschillend. Er zit er 1 bij die ik wel wat vind.
Tot straks....
Werken hier dus ben er ook niet bij.
Wel gister GT2 stuurtje binnen gekregen. Ziet er goed uit. Toch niet iets mooier afgewerkt dan de PWTS. Vannacht als ik thuis ben maar is uit proberen. Zal wel wennen worden alleen dat het geen leren stuurtje is. Rij al sinds ik een Red Momo stuurtje heb aangeschaft (8 jaar geleden of zo) met een leer bekleed stuurtje.
Wel gister GT2 stuurtje binnen gekregen. Ziet er goed uit. Toch niet iets mooier afgewerkt dan de PWTS. Vannacht als ik thuis ben maar is uit proberen. Zal wel wennen worden alleen dat het geen leren stuurtje is. Rij al sinds ik een Red Momo stuurtje heb aangeschaft (8 jaar geleden of zo) met een leer bekleed stuurtje.
Ben er bij hoor, zandvoort hoort wel bij 1 van mijn favorieten thuis.
Schijnt ook wel een redelijk populaire baan te zijn, dus verwacht wel redelijke volle bezetting deze week (lees hoop
)
Schijnt ook wel een redelijk populaire baan te zijn, dus verwacht wel redelijke volle bezetting deze week (lees hoop
Vreemd vind Zandvoort ook wel een baan waar je net als Barber hem ff door moet hebben maar dan ook steeds sneller erop word. Bij mij staat Zandvoort iig altijd hoog in lijstje met favoriete banen. Net als Barber dus.Hoogie2004 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 06:45:
[...]
I know. Ik weet niet wat het is met zandvoort, maar die baan ligt me gewoon totaal niet, als ik er eens achter kwam waarom werd het misschien beter, maar heb die baan in nog geen enkele auto / game leuk gevonden...
Tja maar in tegenstelling tot Barber heb je wel minstens 3 plekken waar je een serieuze inhaalpoging kunt hebben zonder dat de ander daar voor grof in de fout moet gaan.
Verder heb ik het eigenlijk altijd wel een leuke baan gevonden in de verschillende race games, maar wellicht komt het ook wel door het feit dat het toch een Nederlandse baan is.
Verder heb ik het eigenlijk altijd wel een leuke baan gevonden in de verschillende race games, maar wellicht komt het ook wel door het feit dat het toch een Nederlandse baan is.
Lime Rock Park ligt me tot nu toe wel stukken beter dan Okayama.
Eerste race zonder veel oefening 6e gestart.
Lag al snel 3e en even 2e, waarna ik #3 er maar langs heb gelaten omdat ie zeker zo hard ging maar ook echt op het randje reed.
Niet lang daarna gingen hij en de leider vol van de baan, net na de heuvel dus hoe het kwam weet ik niet.
Dus toen reed ik op kop, wetende dat ik dan al snel brainfarts krijg en degene achter me een stuk sneller was hem er maar langs gelaten.
Toen alsnog een brainfart gekregen en hem na de straight aardig hard in de banden gereden..
Anderhalve minuut kwijt in de pit en terug naar P7, toen was de druk er af en ben ik toch nog omhoog gekrappeld naar een 4e finish.
Al met al niet slecht voor een baan die ik nog maar net kende.
Snelste ronde ligt met 1:01.305 ook meteen stukken dichter bij de top dan op Okayama.
Op die crash en een off track na verder ook geen Inc gehad.
Heel verhaal, omdat ik er best blij mee ben.
Eerste race zonder veel oefening 6e gestart.
Lag al snel 3e en even 2e, waarna ik #3 er maar langs heb gelaten omdat ie zeker zo hard ging maar ook echt op het randje reed.
Niet lang daarna gingen hij en de leider vol van de baan, net na de heuvel dus hoe het kwam weet ik niet.
Dus toen reed ik op kop, wetende dat ik dan al snel brainfarts krijg en degene achter me een stuk sneller was hem er maar langs gelaten.
Toen alsnog een brainfart gekregen en hem na de straight aardig hard in de banden gereden..
Anderhalve minuut kwijt in de pit en terug naar P7, toen was de druk er af en ben ik toch nog omhoog gekrappeld naar een 4e finish.
Al met al niet slecht voor een baan die ik nog maar net kende.
Snelste ronde ligt met 1:01.305 ook meteen stukken dichter bij de top dan op Okayama.
Op die crash en een off track na verder ook geen Inc gehad.
Heel verhaal, omdat ik er best blij mee ben.
Nah, even wat setups sprokkelen, en dan voor het voetbal toch maar even wat op zandvoort oefenen
Xbox
Met deze setup heb ik vorig seizoen een paar races gereden geloof ik.
Wel wat tricky, maar hij was een klap sneller dan de setup van Joep waarmee we toen reden geloof ik.
http://dl.dropbox.com/u/4...eric%20Kreunen_r_fuel.sto
Wel wat tricky, maar hij was een klap sneller dan de setup van Joep waarmee we toen reden geloof ik.
Cool om te lezen dat er al 380 miljoen rondjes gereden zijn in iRacing
Ook leuk: degene die het 500 miljoenste rondje rijdt krijg 5 jaar membership kado! Daarnaast kun je nog $500 dollar aan credit winnen door de meeste rondjes te rijden en/of de meeste wins te halen tussen nu en het 500 miljoenste rondje. Leuk gedaan
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 27-09-2011 20:31 ]
Een behoorlijke slag trickier dan wat er in dat TNT setup pack zit, maar wel snel iddRed Baron schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:14:
Met deze setup heb ik vorig seizoen een paar races gereden geloof ik.
Na een rondje of 15 (waarvan 2 met bovenstaande setup) een 35.4 als snelste, met een optimal van 34.9. Denk dat 34 laag zeker mogelijk moet gaan zijn deze week. De 3 bochten vanaf het scheivlak tot aan de audi-s zijn echt heel erg lastig
Xbox
Ik begon met heel langzame rondjes, haalde toen opeens meer dan een seconde in per rondje, dat een paar keer, tot ik op 1:34.6 zat, en toen hield het helemaal op. Hier en daar win ik opeens nog wel eens een 0.1 in een bocht, maar die raak ik in de rest dan wel weer kwijt. Vooral inderdaad die tweede bocht na het scheivlak (renaultbocht ofzo?) krijg ik maar niet goed, raak ik soms wel 0.2-0.3 kwijt. Optimal is 1:34.1 maar daar kom ik toch nog niet aan, moet nog flink oefenen
Da's in het echhie ook een draak die je nooit echt lekker kan nemen.NickThissen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:40:Vooral inderdaad die tweede bocht na het scheivlak (renaultbocht ofzo?) krijg ik maar niet goed, raak ik soms wel 0.2-0.3 kwijt.
Tja daarvoor moet je dus wel even je werk/studie/leven voor pauzeren dus aangezien het nog wel een aantal maanden zal duren voor ze op de 500 miljoen zitten en er vast wel een paar gekken zijn die bijna fulltime aan het racen zijnNickThissen schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:30:
Cool om te lezen dat er al 380 miljoen rondjes gereden zijn in iRacingOok leuk: degene die het 500 miljoenste rondje rijdt krijg 5 jaar membership kado! Daarnaast kun je nog $500 dollar aan credit winnen door de meeste rondjes te rijden en/of de meeste wins te halen tussen nu en het 500 miljoenste rondje. Leuk gedaan
Het enige waar je natuurlijk serieus nog een kansje op maakt is die $5,- credit die je krijgt als je op de dag van het bereiken van die mijlpaal ook nog wat rondjes gereden hebt.
Racen op Indianapolis zonder veel oefening en midden in de nacht, is geen goed idee!
Moet zeggen dat ik die SM trainingsavond echt waardevol vind. Vòòr gisteravond had ik een 1:34.1 als PB staan, na de sessie van gister 1:33.6, ben ik erg tevreden mee. 
Hoe is het Davy vergaan in z'n race?
Hoe is het Davy vergaan in z'n race?
[ Voor 10% gewijzigd door MartijnA3 op 28-09-2011 06:45 ]
Je kunt ook flink geluk hebben en het 500 miljoenste rondje rijden natuurlijkRed Baron schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:21:
[...]
Tja daarvoor moet je dus wel even je werk/studie/leven voor pauzeren dus aangezien het nog wel een aantal maanden zal duren voor ze op de 500 miljoen zitten en er vast wel een paar gekken zijn die bijna fulltime aan het racen zijn
Het enige waar je natuurlijk serieus nog een kansje op maakt is die $5,- credit die je krijgt als je op de dag van het bereiken van die mijlpaal ook nog wat rondjes gereden hebt.
Als er nog maar 100 te gaan zijn ben je sowieso al te laat natuurlijk.
Dit topic is gesloten.