iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.196 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
TimG schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:57:
Ik heb alle run's het zelfde gedaan.
1 outlap
3 laps in de high lane
1 lap in de low line ( tegen de gele streep aan geplakt)

Het scheelt 0.3 sec met wel of geen "cheat"

Ik dacht eerst dat het te maken had met de motor temperatuur maar dat dat was niet zo.
Ja, maar zover ik het begrijp van dat verhaal wat hierboven gepost werd, als je dus donuts gaat draaien in de pits telt het spel dat als 'rondjes'. Na een donut is de rotatie quaternion (die eigenlijk alle krachten bepaald uiteindelijk) van positief naar negatief veranderd (of andersom), en bij een van de twee 'standen' heb je door een afrond foutje een klein voordeel. Als je dus donuts gaat draaien kom je op een willekeurige stand van die quaternion (+ of -) uit in je eerste rondje, dus soms zul je het voordeel hebben en soms niet. De echte cheat voor zover ik het begrijp is dat mensen eerst een rondje draaien in de pits (1, niet 38) om hun eerste rondje met de 'nadeel stand' te rijden, en het tweede (snelle) rondje daarna met de 'voordeel stand'.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
Thanks, ga ik even proberen. d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Al dat gedoe over quetaoieuojajsdklmasdasions....

Kunnen we niet gezellig een Radical practice joinen met zijn allen?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zit ook even te spelen met de settings (G25 dan), maar als ik ze volg zoals ze overal gepost staan (ook zoals Red Baron) dan voelt het toch niet helemaal lekker. Iedereen heeft die centering spring uit staan, en als ik die uit heb dan heb ik de eerste 15 graden sturen ofzo bijna geen weerstand, dus lijkt net of ik heel veel speling in het stuur heb. Nu heb ik het weer aangezet, zoals ik bij de Momo ook had, en het voelt al iets beter (of in ieder geval meer bekend), maar het effect is wel erg sterk nu... Ga zo eens proberen op 50% ofzo kijken of dat wel bevalt.

Maar waarom heeft iedereen die centering spring uit? Doet iRacing dat al voor je ofzo? Want je stuur moet toch gewoon terugdraaien als je het los laat...

@Hoogie, ik zou graag meedoen maar heb de track van deze week niet dus sla deze week even over helaas :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:25:

@Hoogie, ik zou graag meedoen maar heb de track van deze week niet dus sla deze week even over helaas :-(
Ik heb jou al gejoined :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Hoogie2004 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:23:
Al dat gedoe over quetaoieuojajsdklmasdasions....

Kunnen we niet gezellig een Radical practice joinen met zijn allen?
Ik heb dat gisteren al gedaan, auto of 29 in de sessie, en vrij druk verkeer steeds :P

http://members.iracing.co...onid=4175531&custid=56527

Ik neem overigens de Radical race van 21h30 mee

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
NickThissen schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:25:
Ik zit ook even te spelen met de settings (G25 dan), maar als ik ze volg zoals ze overal gepost staan (ook zoals Red Baron) dan voelt het toch niet helemaal lekker. Iedereen heeft die centering spring uit staan, en als ik die uit heb dan heb ik de eerste 15 graden sturen ofzo bijna geen weerstand, dus lijkt net of ik heel veel speling in het stuur heb. Nu heb ik het weer aangezet, zoals ik bij de Momo ook had, en het voelt al iets beter (of in ieder geval meer bekend), maar het effect is wel erg sterk nu... Ga zo eens proberen op 50% ofzo kijken of dat wel bevalt.

Maar waarom heeft iedereen die centering spring uit? Doet iRacing dat al voor je ofzo? Want je stuur moet toch gewoon terugdraaien als je het los laat...

Centering spring maskeert FFB effecten. Mijn stuur draait ook terug als ik het loslaat, zonder centering spring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Daarnaast zal een stuur niet terug draaien als je stil staat. De FFB engine zorgt voor automatisch terugslag en zal die het niet doen als je stil staat. Centreer veer altijd uitzetten want je mist zo echt veel FFB input.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb het voor de race net maar weer terug gezet inderdaad. Het is iets anders dan ik gewend ben, maar dat zal gewoon gewenning zijn denk ik. Ik merk wel dat ik meer controle heb als het uit staat inderdaad, kan toeval zijn maar ik spinde minder :)

Anyway, race ging best aardig, maar ik merk dat ik niet optimaal reactie vermogen heb. Kwam al vroeg achter Frank te zitten, p4 en p5, maar paar rondjes later klein 'uitstapje' in de hairpin, iets te vroeg op het gas en ik dreig te spinnen. Normaal corrigeer ik dat gemakkelijk, iets tegensturen, gas los beetje remmen, maar nu lukte het niet. Ik remde, draaide weer terug, en liet de rem weer te vroeg los waardoor ik weer opnieuw richting gras draaide en daardoor moest ik twee man voorlaten (gelukkig eentje die al gelapped was). Zelfde verhaal weer paar rondjes later, een klein foutje waar ik normaal niet had moeten spinnen en dat nu wel deed omdat ik niet kon corrigeren, en dus nog een plaats moeten opgeven (aan Frank die een rondje eerder gespind was :p). Verder clean, beetje iRating erbij zodat ik nu exact op 1800 sta, en een hele sloot SR erbij (+0.62), kom ik op C 4.44 en dus B 3.44 8)

Denk alleen niet dat ik een extra auto in de B klasse erbij ga pakken, SM en Radical vermaak ik me meer dan genoeg en heb ik m'n handen vol aan, en af en toe terug naar de skip is ook leuk, dus dat zit wel even goed :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Tja je kunt ook prima B 4.0+ worden met die auto's natuurlijk.
En dan kun je op dat moment met wat TT's in de FW31 die je al wel hebt alsnog gewoon A worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 23-09-2011 21:41 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:41:
En dan kun je op dat moment met wat TT's in de FW31 die je al wel hebt alsnog gewoon A worden :)
Helaas heb je voor die FW31 de A-license nodig :+

Maar Radical en SM zijn idd 2 hele mooie klasses.

#edit:
Idd B4.0+ is FW31. Ik ben niet wakker |:( Je mag dan alles doen voor zover ik weet.

Overigens ging die race op Barber net echt wel lekker, 1 keer echt dom gespind bij opkomen rechte stuk, nam stukje curb mee. Hield em gelukkig net aan uit de muur.
Toch 3e en nette puntjes en SR meegepikt:
http://members.iracing.co...onid=4180891&custid=61620

[ Voor 41% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-09-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:41:
Ok, ik moet dus wel die 4 races in een officiele B serie rijden om naar A te kunnen? Als ik nu met de SM dus 4 races zou doen en daarmee > B 4.0 zou worden ga ik dus nog niet naar A? Klinkt wel logisch maar heb daar tot nu toe nog niet mee te maken gehad omdat ik meteen in de nieuwe serie ging racen steeds.

En kan ik met B 4.0 + niet in de FW31 race mee doen? Hoezo time trials?

Maakt ook niet zoveel uit allemaal, zoals ik al zei ik vermaak me prima in deze series. Ik vind de FW31 wel echt leuk om te rijden maar ben er nog niet goed genoeg voor, dus als ik daar aan mee zou gaan doen zou ik toch snel genoeg omlaag storten ben ik bang :+
Hoogie2004 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:05:
[...]

Helaas heb je voor die FW31 de A-license nodig :+
Ik zie er B 4.0 bij staan, dat betekend toch dat je met class B en een SR > 4 ook mee mag doen? Of mag je dan alleen TT doen zoals Red Baron lijkt te suggereren..?

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 23-09-2011 22:09 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Je moet in een B-klasse auto de voorgeschreven aantal races of tt's doen EN SR 4.0 hebben voor fast track promotie. Dus deze auto's:
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/op_got/cars/ChevroletCorvetteC6R.pngAfbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/op_got/cars/FordGT.pngAfbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/op_got/cars/HDPARX-01C.pngAfbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/op_got/cars/Lotus79.png

Ik had geen zin toen ik B was om met deze auto te racen (GT en HDP waren er nog niet toen) en ik heb toen 4x TT met Corvette gedaan en klaar was kees. Kon daarna lekker met de SM verder ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik twijfel over de Silverado om kwart voor 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:15:
Je moet in een B-klasse auto de voorgeschreven aantal races of tt's doen EN SR 4.0 hebben voor fast track promotie. Dus deze auto's:

Ik had geen zin toen ik B was om met deze auto te racen (GT en HDP waren er nog niet toen) en ik heb toen 4x TT met Corvette gedaan en klaar was kees. Kon daarna lekker met de SM verder ;)
Ok, ik snap het nog steeds niet :p

Dus ik kan niet met de FW31 (B 4.0) gaan racen om naar A te komen, omdat dat geen B auto is? Of moet je met een B auto OF HOGER rijden..? Dat lijkt Red Baron namelijk te zeggen. Wie heeft er gelijk :+

Ik heb niet zo'n behoefte om een van die auto's te kopen puur en alleen om A class te worden, dan doe ik liever wat TT met de FW31. Maar als dat niet kan dan wacht ik wel even, heb wel even genoeg uitgegeven aan iRacing de laatste tijd dus om een auto te kopen puur en alleen om er even mee te promoveren is wat overdreven :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Je vergeet de Indycar Joep. :)

Maar de Indycars en Lotus f1 zijn nietd e populairste series. En rijden ook maar 4x per week.

En voor de andere B klasse moet je meteen 3 auto's aanschaffen om mee te kunnen doen. Multiclass. Wel zeer leuk trouwens alleen niet zo goed voor je SR.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:19:
[...]

Ok, ik snap het nog steeds niet :p

Dus ik kan niet met de FW31 (B 4.0) gaan racen om naar A te komen, omdat dat geen B auto is? Of moet je met een B auto OF HOGER rijden..? Dat lijkt Red Baron namelijk te zeggen. Wie heeft er gelijk :+

Ik heb niet zo'n behoefte om een van die auto's te kopen puur en alleen om A class te worden, dan doe ik liever wat TT met de FW31. Maar als dat niet kan dan wacht ik wel even, heb wel even genoeg uitgegeven aan iRacing de laatste tijd dus om een auto te kopen puur en alleen om er even mee te promoveren is wat overdreven :+
Je mag ook gewoon racejes doen in de FW31 als je B4.0 bent telt ook mee om A te worden. TT is alleen snelste omdat die maar 10 minuten per stuk duren. Kans is ook dat je met racejes weer onder de 4.0 duikt met je SR.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 22:21:
[...]

Je mag ook gewoon racejes doen in de FW31 als je B4.0 bent telt ook mee om A te worden. TT is alleen snelste omdat die maar 10 minuten per stuk duren. Kans is ook dat je met racejes weer onder de 4.0 duikt met je SR.
Ok duidelijk. Ja, een race met de FW31 nu zal niet goed gaan ben ik bang. Eerst maar eens SR > 4 krijgen weer, in een TT telt SR maar voor de helft ofzoiets geloof ik? Dus dat schiet dan ook niet op...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Eerste iRacing race sinds tijden - nouja, 5 dagen. Dankzij de dinsdagtraining met de Got'ers goed voorbereid voor Barber in de Mazda.

Na snel een 19.0 in de kwali gezet te hebben met de lange gears (rijdt inderdaad iets makkelijker), kon de race beginnen.

#1 was iets sneller in de Q met 18.7. In de race kon ik hem bijhouden. We waren precies even snel. Hij was iets sneller in de langzame tractie bochten, ik dankzij Frank's setup een stuk sneller in de downforce bochten, zoals de snelle chicane (die is zo vet als je hem nailt).

We hebben ongeveer heel de race in de 1.19 gereden, met als snelste 19.2. Op Barber kan je dus echt niet inhalen.. paar keer half ernaast, maar 28 rondjes aan een touwtje gereden. Ondanks dat was het wel erg genieten, zo dicht achter iemand en dan soms te dicht erachter; als hij een klein beetje begon te glijden in de snelle bochten was het soms billenknijpen. Maarja, je moet de druk er wel op houden ;).

http://members.iracing.co...onid=4181392&custid=17380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ehm, volgens mij hoef je helemaal niet perse in een B-class car aan die MPR te voldoen toch?
Volgens mij kan dat ook wel met een A-class car als je B4.0 + bent dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Red Baron schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:27:
Ehm, volgens mij hoef je helemaal niet perse in een B-class car aan die MPR te voldoen toch?
Volgens mij kan dat ook wel met een A-class car als je B4.0 + bent dus.
Klopt, dat kan beiden.

Voor de duidelijkheid:

zodra je BX.00 bent, kan je in een B auto aan je MPR voldoen door 4 races of 4 time trials.
Bij B4.00+, kun je ook aan je MPR doen door te racen in een A klasse auto.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Requiem19 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 23:30:
[...]

Klopt, dat kan beiden.

Voor de duidelijkheid:

zodra je BX.00 bent, kan je in een B auto aan je MPR voldoen door 4 races of 4 time trials.
Ben B4.00+, kun je ook aan je MPR doen door te racen in een A klasse auto.
Ok, dat laatste wist ik niet...

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Wow, wat een race! Volgens mij is dit mijn eerste overwinning zonder incidents!

http://members.iracing.co...onid=4182290&custid=51623

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soundless schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 03:22:
Wow, wat een race! Volgens mij is dit mijn eerste overwinning zonder incidents!

http://members.iracing.co...onid=4182290&custid=51623
Netjes man! Ik heb volgens mij in de Skip nooit gewonnen.... Laat staan zonder incidents in dat hok :+

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ik vindt het jammer dat iRacing zo duur is.
179 dollar voor 2 jaar als je dat moet vergelijken met bijvoorbeeld rFactor die 35 euro kost is dit best wel veel.

Maar is iRacing een beetje te vergelijken met rFactor?

• Soundless
Bedankt!
Het ging makkelijker dan ik had gedacht. Iedereen vloog er gewoon uit :P

Mijn oval SR staat nu ook al op 3+ dus ik krijg als het goed is dinsdag mijn D license op oval (einde Rookie seizoen). Ik heb gisteren dus nog even naar de D oval cars gekeken en zag dat ik keuze uit 2 heb: SK modified en Monte Carlo. Ik ben wel benieuwd naar beiden maar wil ze nog niet beiden kopen. Welke raden jullie aan en waarom?

• NickThissen
Pas 3 inschrijvingen voor de SM race over 4 min, ziet er niet goed uit :-(

Mijn iRacing profiel

• Requiem19
  • Nu online
Evertt schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:22:
179 dollar voor 2 jaar als je dat moet vergelijken met bijvoorbeeld rFactor die 35 euro kost is dit best wel veel.

Je hebt nu een deal dat je 49$ voor het eerste jaar betaalt. Dat is een interessante aanbieding. Vergeet niet dat je voor extra tracks en cars nog los betaalt. Voor 49$ krijg je het basispakket met een aantal beginners auto's en circuits.

Is iRacing te vergelijken met rFactor? Nee, totaal niet. Getuige het grote aantal nieuwe aanmeldingen vanuit Got bij iRacing en het grote aantal mensen dat lid blijft, kun je zien dat iRacing het geld gewoon waard is.

Ja, het is erg kostbaar, maar de kwaliteit is gewoon uitermate hoog. De auto's rijden een stuk realistischer dan de meeste rFactor mods. Het bandenmodel is beter. De Tracks zijn sowieso véél beter vanwege het laserscannen. Tenslotte organiseert iRacing zelf de kampioenschappen, waardoor het altijd goed geregeld is.

Tenslotte 2, door Safety rating wordt er bijna altijd fair geracet. Mensen die teveel brokken maken, komen nooit in de hogere licenties terecht. Je wordt gedwongen veilig en goed te racen. iRating zorgt ervoor dat je altijd racet tegen mensen van je eigen kwaliteit.

Kortom; iRacing biedt het totaalpakket.

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:26:
Pas 3 inschrijvingen voor de SM race over 4 min, ziet er niet goed uit :-(
Veel mensen vinden Barber nogal moeilijk, wat het ook is. Het viel me eerder al op dat zelfs op prime time het aantal deelnemers laag is :(.

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52

Waarom twee jaar??? Als je nu eerst eens met 3 maanden voor 12 USD begint en dan de verlenging van 69 USD voor een jaar neemt.....dan ben je dus 81 USD voor 15 maanden kwijt......100 USD minder dan 9 maanden meer :)

iRacing Profiel

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Soundless schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:25:
Bedankt!

Mijn oval SR staat nu ook al op 3+ dus ik krijg als het goed is dinsdag mijn D license op oval (einde Rookie seizoen). Ik heb gisteren dus nog even naar de D oval cars gekeken en zag dat ik keuze uit 2 heb: SK modified en Monte Carlo. Ik ben wel benieuwd naar beiden maar wil ze nog niet beiden kopen. Welke raden jullie aan en waarom?
Ik heb zowel de SK modified als de Monte Carlo (Late Model) en ik rij bijna nooit met de SK modified. Die bak ligt me gewoon niet zo goed en het deelnemersveld is meestal ook wel wat minder dan voor de Late Model. Hetgeen ik wel vernomen heb van andere oval rijders is dat er wel iets cleaner gereden wordt met de SK modified, maar dit heeft mij nog niet kunnen overtuigen. Ik rijd nu nog meestal met de Late Model.

Het kan er ook wel aan liggen dat ik de SK een lelijke bak vind en dat ik de Monte Carlo iets meer als een instapversie beschouw om naar de trucks en de impala's door te gaan.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soundless schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:25:
Bedankt!

Ik heb toendertijd beide wagens gekocht en heb spijt van de SK, rij er nooit in. Omdat de Monte Carlo beter lijkt op de C en hoger. Overigens is D klasse een wreckfest meestal. dus simpel achteraan naar de finish tot je C bent, dan begint de fun.

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021

Rfactor is net als LFS en Netkar PRO. Je koopt het spel en je kan gelijk in alle klasse mee doen ongeacht je hoe goed je het racen door hebt.
Als je goed bent win je maar er zitten ook vaak beginners bij die nog niet zo goed kunnen rijden/racen.

Persoonlijk vind ik iRacing beter aan voelen dan rFactor.
De beste sim die het beste aan voel is voor mij Netkar PRO maar daar rijdt bijna nooit iemand.
LFS heb ik jaren gedaan. Was ook erg leuk.

Bij iRacing begint iedereen in de Rookie class. En moet je promoveren naar een hogere klasse om daar in mee te mogen doen.
Je rijdt dus meestal met andere spelers die ongeveer het zelfde niveau hebben.
Hoe meer mensen zich inschrijven voor een race , hoe beter de verdeling wordt.

In een rookie race zitten max. 12 deelnemers.
Dus als er 12 totaal inschrijven. (gevorderde en beginners) dan zit alles door elkaar in 1 race.
Als er bv 48 inschrijven dan wordt dat verdeeld over 4 races , je komt dan in de groep die het beste bij jouw niveau past.

Het is wel een heel stuk duurder dan de andere sims.
Het beste is om per jaar te betalen (99 dollar) en dan krijg je weer 30 dollar credits op je account.
Maar er zijn ook andere acties. bv 1 jaar betalen en dan 25% korting krijgen.

Je begint met alle wagens en banen voor de rookie class , zowel voor road als voor oval racing.
Als je in de D-class of hoger mee wilt doen dan moet je wel weer de wagens en de banen er extra bij kopen.
Een auto is 11,95 dollar een baan is max. 14,95 dollar (somige banen zijn 11,95).
Maar die kan je dan weer kopen met je credits.

Als je een heel seizoen (1 seizoen is 12 weken en je moet dan 8 van de 12 weken mee doen) in 1 race serie mee rijd kan krijg je daar weer credits voor.
In de D en C class krijg je 4 dollar per race serie
In de B en A class krijg je 7 dollar per race serie

Je mag in meerdere series mee doen maar je kan maximaal 10 dollar per seizoen aan credits verdienen.

Dus het is aan je zelf hoeveel je er voor over hebt.
Het niveau van het racen in iRacing is erg goed.

(My iRacing)

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Requiem19 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:28:
[...]

Veel mensen vinden Barber nogal moeilijk, wat het ook is. Het viel me eerder al op dat zelfs op prime time het aantal deelnemers laag is :(.
Ik slaagde er woensdag in op in de eerste split te komen om 20h30, zo laag was de opkomst.

Wat een contrast ook weer in de Radical. De race waar ik om 21h30 aan mee deed haalde 21-22 deelnemers, de race 2 uur later ging amper official met 9 man.

• Soundless
Ok bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan voor de Monte Carlo ga. En dan vooral ook omdat er meer mensen rijden in de Monte Carlo. Ik hou wel van drukte in een race :)

Nogmaals bedankt voor de info!

• Red Baron
Oke dat was weer lekker naief, voor m'n eerste LMP sessie meteen maar de Q pakken op Road Atlanta.
13 inc, -0.19 SR en dat voor een Q.

Tijd voor de race nu dus :+

• Ericjooo
Red Baron schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:54:
Oke dat was weer lekker naief, voor m'n eerste LMP sessie meteen maar de Q pakken op Road Atlanta.
13 inc, -0.19 SR en dat voor een Q.

Tijd voor de race nu dus :+
Ach, dan heb je vast een fundamentje gelegd voor het komende verlies.....haha....
Zit zelf ook na twee dagen Talladega met -1.50 en -220 iRating......dussss, vanavond nog maar een race proberen..... :9

[ Voor 14% gewijzigd door Ericjooo op 24-09-2011 14:25 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan niet meer dan 3 rondjes stabiel rondkomen met de SM op Barber.
Daarentegen is de Radical op Brands Hatch erg leuk. Vanavond denk ik even een raceje pakken.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:45:
Ik kan niet meer dan 3 rondjes stabiel rondkomen met de SM op Barber.
Daarentegen is de Radical op Brands Hatch erg leuk. Vanavond denk ik even een raceje pakken.
Zo moeilijk is barber niet, de truc is om in de 2 bochten waar het mis gaat meestal, gewoon een fractie in te houden, laat de rest er daar maar af vliegen. Zo werd ik 3e

• NickThissen
Kom op Joep, je bent ook wel snel genoeg zonder op de limiet te rijden hoor ;) ik rij 21ers in de race gemiddeld en wordt met gemak 5e, zelfs hogers als ik zelf niet spin :p

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:13:
Kom op Joep, je bent ook wel snel genoeg zonder op de limiet te rijden hoor ;) ik rij 21ers in de race gemiddeld en wordt met gemak 5e, zelfs hogers als ik zelf niet spin :p
Ik wil op de limiet rijden ;) That's me....
Maar zonder dollen. Ik ga morgen wel even een race doen.
Misschien vanavond even een Radical trainingsessie en misschien ook wel race.... Anders maandagavond een race met de Radical..
Ik heb nu een 1:22.2 gereden en optimal is 1:21.3. Ik doe op Brands Hatch iets nog heel fout....

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 24-09-2011 18:57 ]

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Der is op maandag geen Radical race Joep.

Brands Hatch Circuit - Grand Prix Practice 1:25.025
Brands Hatch Circuit - Grand Prix Race 1:24.705

^^ Yep, ik zit maar op 2,5 econden van Joep. Dat is veel te dicht voor me.

[ Voor 69% gewijzigd door Fuelke op 24-09-2011 19:05 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Twijfel, SM om half of Silverado om kwart voor....

#edit: Het word de silverado. Wraak nemen op mijn brakke connectie van de week :( moest elke keer het halve veld voorbij laten bij de restarts omdat ik zo blinkte...

[ Voor 62% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-09-2011 20:24 ]

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:20:
Twijfel, SM om half of Silverado om kwart voor....

#edit: Het word de silverado. Wraak nemen op mijn brakke connectie van de week :( moest elke keer het halve veld voorbij laten bij de restarts omdat ik zo blinkte...
Goed, dat is een gratis plek omhoog voor mij :+

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:26:
[...]

Goed, dat is een gratis plek omhoog voor mij :+
Dank, nou twijfel ik weer :+

Overigens zag ik in Racing Rivals dat het tussen ons 4-0 voor mij is Nick, dat wil ik ook niet verprutsen :P Al gaat dat toch gebeuren, want afgelopen race scheelde ook maar 4 seconden ofzo... Je bent iig erg snel :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-09-2011 20:32 ]

• NickThissen
Je hebt ook al wat meer ervaring denk ik he ;) Dat maak ik nog wel eens goed :p

Anyway, race net was drama... Tot ronde 18 ging het perfect, lag 2e (had qualify van 1:19.7, p2), nog geen incidents. Toen opeens een spin in 'de' bocht (heuvel op), ik bleef maar draaien en draaien, zat ondertussen te remmen, gas te geven, probeerde van alles maar ik bleef gewoon glijden en draaien over het gras. Ondertussen totaal de weg kwijt, kwam ik blijkbaar weer de weg op en ik was nog beetje gas aan het geven, met een achterband nog in het gras, dus ik spin weer opnieuw, waardoor minstens een iemand vol op me knalt... Kon er niks aan doen, ik had geen idee meer waar ik was en probeerde uit de spin te komen om niet in de muur te komen, blijkbaar zat ik nog op de weg (dacht dat ik veel verder was). Weet niet of hij me had kunnen ontwijken als ik stil was blijven staan, vast ook niet want ik lag vlak achter die heuvel, maar goed... Vind het zelf altijd vervelend als mensen niet stil blijven staan na een spin, maar nu snap ik waarom ze dat misschien soms doen (hoewel dit wel een behoorlijke was, heb niet geteld, veel te druk bezig, maar het waren wel een aantal rondjes lol, bij een enkele spin zou ik het ook nooit doen).

Toch nog uitgereden met een brakke auto, weet niet of dat slim was want nog een keer gespind en een keer de muur in gegaan, dus nog 4x erbij ofzo, maar toch SR gelijk gehouden dus dat valt nog wel mee. Positie was 11 uiteindelijk geloof ik, heb nog niet gekeken hoeveel iRating loss :-(

Misschien om half 11 nog eens proberen, hopelijk gaat die beter.

Mijn iRacing profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Hoe je een zekere podium positie als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Phydomir op 24-09-2011 21:28 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:21:
Je hebt ook al wat meer ervaring denk ik he ;) Dat maak ik nog wel eens goed :p

Anyway, race net was drama... Tot ronde 18 ging het perfect, lag 2e (had qualify van 1:19.7, p2), nog geen incidents. Toen opeens een spin in 'de' bocht (heuvel op), ik bleef maar draaien en draaien, zat ondertussen te remmen, gas te geven, probeerde van alles maar ik bleef gewoon glijden en draaien over het gras. Ondertussen totaal de weg kwijt, kwam ik blijkbaar weer de weg op en ik was nog beetje gas aan het geven, met een achterband nog in het gras, dus ik spin weer opnieuw, waardoor minstens een iemand vol op me knalt... Kon er niks aan doen, ik had geen idee meer waar ik was en probeerde uit de spin te komen om niet in de muur te komen, blijkbaar zat ik nog op de weg (dacht dat ik veel verder was). Weet niet of hij me had kunnen ontwijken als ik stil was blijven staan, vast ook niet want ik lag vlak achter die heuvel, maar goed... Vind het zelf altijd vervelend als mensen niet stil blijven staan na een spin, maar nu snap ik waarom ze dat misschien soms doen (hoewel dit wel een behoorlijke was, heb niet geteld, veel te druk bezig, maar het waren wel een aantal rondjes lol, bij een enkele spin zou ik het ook nooit doen).

Toch nog uitgereden met een brakke auto, weet niet of dat slim was want nog een keer gespind en een keer de muur in gegaan, dus nog 4x erbij ofzo, maar toch SR gelijk gehouden dus dat valt nog wel mee. Positie was 11 uiteindelijk geloof ik, heb nog niet gekeken hoeveel iRating loss :-(

Misschien om half 11 nog eens proberen, hopelijk gaat die beter.
Nja,van de Silverado heb ik geen spijt

http://members.iracing.co...onid=4186553&custid=61620

Geen enkele caution, en door mijn supersnelle pitstop had ik in ronde 14 al het idee, ik kan deze winnen :) Want ik kwam 3 seconden voor de #10 op de baan, welke de leiding had voor zijn eigen pitstop in Lap 9. Toen pikte ik Paul Stanley op, passeerde hem nipt toen hij nog op snelheid aan het komen was, vervolgens heeft ie me tot aan de finish gepusht :) Hele veld dat na ons pitte kwam dik aantal seconden achter ons de baan op. Adrenaline giert nog door mijn lijf :)

Overigens begin ik een goed gevoel te krijgen over ovals, 5 silverado races, 2 wins :+ Helaas de replay vergeten te saven |:(

• NickThissen
Phydomir schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:27:
Hoe je een zekere podium positie als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen.

[video]
Ben jij degene die crasht? Vervelend zeg... Ik race niet in die serie maar klopt het als ik zeg dat diegene wat je raakt een langzamere klasse is, waar je dus eigenlijk zo voorbij zou moeten blazen? Erg veel pech inderdaad dat hij net spint als je naast hem zit 8)7

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:42:
[...]

Overigens begin ik een goed gevoel te krijgen over ovals, 5 silverado races, 2 wins :+ Helaas de replay vergeten te saven |:(
Netjes... Ik zou het niet kunnen. Oval is niks voor mij :) Vond die race wat we hebben gedaan leuk, maar ook alleen omdat het met mede tweakers was :p Verder was het oer saai eigenlijk (we hadden dan ook wel enorm veel cautions). Snap dat het in de hogere klassen leuker is, en ik kan me ook wel voorstellen dat het vet is om zo dicht bij elkaar te rijden rondjes lang, maar het is niet voor mij weg gelegd denk ik :p

Mijn iRacing profiel

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

NickThissen schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:46:
[...]

Ben jij degene die crasht? Vervelend zeg... Ik race niet in die serie maar klopt het als ik zeg dat diegene wat je raakt een langzamere klasse is, waar je dus eigenlijk zo voorbij zou moeten blazen? Erg veel pech inderdaad dat hij net spint als je naast hem zit 8)7
Klopt helemaal. Ik was rustig aan het wachten in de esses en kon hem daarna aan de binnenkant makkelijk voorbij knallen. Maar helaas verloor hij hem net toen ik er naast zat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:48:
[...]

Netjes... Ik zou het niet kunnen. Oval is niks voor mij :) Vond die race wat we hebben gedaan leuk, maar ook alleen omdat het met mede tweakers was :p Verder was het oer saai eigenlijk (we hadden dan ook wel enorm veel cautions). Snap dat het in de hogere klassen leuker is, en ik kan me ook wel voorstellen dat het vet is om zo dicht bij elkaar te rijden rondjes lang, maar het is niet voor mij weg gelegd denk ik :p
Dat dacht ik ook, maar heb toch op aanraden van de rest de stap gezet om me op te werken naar de C class. Hier zijn de races echt mega close, en best vet. Al is het echt lastig hoor, talladega is een volgas baan, dus monotoom autogeluid, en 43 min lang je poot stijf op het gas houden (kramp :( ) maar als je wint voelt dat zoooo vet, juist omdat de hele race zo close is. Ook is in zo'n race, mits zonder caution, de strategie super super belangrijk. Met caution is het oom belangrijk, maar wordt het iets minder (ook afhankelijk van het aantal cautions)

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:53:
[...]

Dat dacht ik ook, maar heb toch op aanraden van de rest de stap gezet om me op te werken naar de C class. Hier zijn de races echt mega close, en best vet. Al is het echt lastig hoor, talladega is een volgas baan, dus monotoom autogeluid, en 43 min lang je poot stijf op het gas houden (kramp :( ) maar als je wint voelt dat zoooo vet, juist omdat de hele race zo close is. Ook is in zo'n race, mits zonder caution, de strategie super super belangrijk. Met caution is het oom belangrijk, maar wordt het iets minder (ook afhankelijk van het aantal cautions)
Moet er niet aan denken :D Vind het nu al lastig om 45 min zo gevarieerd te rijden, kramp in schouders enzo, laat staan dat ik 45 min stil blijf zitten vechtend tegen de FFB :+
En strategie is ook niks voor mij, weet er echt helemaal niks van, laat mij maar lekker gewoon zo goed mogelijk rijden en m'n auto uit de muur houden, daar heb ik al moeite genoeg mee :+

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Oh yeah, eerste win in de SM :D Lekkere race, pole gestart, meteen bij de start trap ik zo hard het gas in dat mn pedalen wat verschuiven zodat ik niet goed kon remmen in turn 2 waardoor ik wijd ging en meteen een plek moest opgeven... Gelukkig ging die er niet lang daarna af en sinds dat punt eigenlijk vrij constant gereden met iemand een seconde achter me. Hij was ook nog eens degene die op me knalde in de vorige race dus dat was spannend :p Gelukkig niks gebeurd en hele race verder op p1 kunnen uitrijden :)

Jammer dat er zo weinig mensen meedoen de laatste tijd in de SM, maar voor mij is het wel goed, dan kan ik een keer winnen :p Had niet verwacht zo snel al in de SM een win te krijgen, meestal zijn er wel mensen bij de 2-3 seconden sneller zijn per rondje, zoals in suzuka ook het geval was...

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb weer mijn PB verbeterd met de Radical op Brands Hatch: 1:21.814 (-0.4). Mijn optimal staat nu op 1:21,1
Echt een lekkere setup gevonden. Nu nog de resterende 3 seconde vinden naar het WR ;)
Ik snap nog steeds niet waar dat enorme verschil vandaan komt. Wel ontdek ik elke keer weer dat je eerder op het gas kan dan ik doen met de Radical. Als je maar rustig gas geeft en langzaam je stuur terug laat komen. En insturen kan steeds weer agressiever dan de vorige keer. Wel op de voorwaarde dat de snelheid er uit is voor de bocht en je absoluut niet remt en instuurt. Rustig bij remmen mid corner als je net te hard gaat kan weer wel.
Ik vind de Radical echt super vermakelijk.

Zullen we (als er meer GoT-geïnteresseerden zijn!) een vaste Radical avond in het leven gaan roepen naast de SM trainingsavond?

• NickThissen
JoepW schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:57:
Zullen we (als er meer GoT-geïnteresseerden zijn!) een vaste Radical avond in het leven gaan roepen naast de SM trainingsavond?
I'm in!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

+1 al zal ik soms misschien afwisselen tussen beide avonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zolang er maar wel plaats is voor de fun racejes tussen door. Vind het wel leuk af en toe wat anders te doen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:28:
Zolang er maar wel plaats is voor de fun racejes tussen door. Vind het wel leuk af en toe wat anders te doen. :)
Ook wel waar... Twee vaste avonden + soms een fun avond is wel erg veel, dan kom je nog niet meer aan racen toe. Misschien die paar keer dat we een fun race houden dan een van de trainingen overslaan? Bijv elke dinsdag SM, elke vrijdag Radical (ik zeg maar iets), en af en toe op dinsdag of op vrijdag een fun race?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Persoonlijk zit ik er niet echt op te wachten.
Ik vond het wel grappig om zoals laatst een paar keer een tijdstip af te spreken waarop we met zo'n race mee doen, maar om nou echt 2 uur dedicated in die bak te moeten gaan trainingen hoeft niet echt van mij.

Maar laat me jullie niet tegenhouden als jullie het willen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:57:
Ik heb weer mijn PB verbeterd met de Radical op Brands Hatch: 1:21.814 (-0.4). Mijn optimal staat nu op 1:21,1
Echt een lekkere setup gevonden. Nu nog de resterende 3 seconde vinden naar het WR ;)
Ik snap nog steeds niet waar dat enorme verschil vandaan komt.
Je wist het misschien al maar je kan flink over de kerbs over de binnenkant gaan in Dingle Dell & Sterling zonder een off track op te lopen. Dat was voor mij een beetje een eye-opener omdat je de hoek van de bocht helemaal veranderd en ik er vlotter doorheen kan.

http://members.iracing.co.../TrackDetail.do?trkid=145 << Turn 6 & 7 op deze map

[ Voor 7% gewijzigd door Fuelke op 25-09-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Stuurtje besteld :) De Driving Force GT nieuw voor 100e inclusief verzenden.
Nog paar daagjes wachten en dan kan ik meescheuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 25-09-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:12:
[...]
Ook wel waar... Twee vaste avonden + soms een fun avond is wel erg veel, dan kom je nog niet meer aan racen toe. Misschien die paar keer dat we een fun race houden dan een van de trainingen overslaan? Bijv elke dinsdag SM, elke vrijdag Radical (ik zeg maar iets), en af en toe op dinsdag of op vrijdag een fun race?
Ik stel voor de Radical in weekenden te doen. Dan weten we ook ten minste zeker dat er rijders zijn in een eventuele race. Gewoon open practice pakken met een paar man en knallen met dat ding. En aansluitend misschien een race.
Red Baron schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:55:
......Maar laat me jullie niet tegenhouden als jullie het willen hoor ;)
Zeker weten.... ;)
Fuelke schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:07:
[...]

Je wist het misschien al maar je kan flink over de kerbs over de binnenkant gaan in Dingle Dell & Sterling zonder een off track op te lopen......
Wist ik wel...

[ Voor 192% gewijzigd door JoepW op 25-09-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo.... Ik ben verslaafd. Ik ga nog even zo vlak voor de lunch en F1 even met de Radical kijken of ik mijn PB kan aanscherpen ;)
Ben te vinden op een openbare server....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Gisteren voor het eerst een race gedaan met de mx5.
Kon aardig meekomen met het middenveld, tot ik het halverwege de race ineens even helemaal kwijt was en hem tegen de muur parkeerde.

Nu nog maar eens proberen zonder kater. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Yeah....de Talladega-zege is binnen, na 6 vruchteloze pogingen (iedere keer in een andermans crash betrokken) vannacht de overwinning gepakt. Rondje 10 een aantal mensen mee kunnen krijgen voor de brandstofpitstop en als eerste de pits uit en met een treintje van 5 achter het veld aan gejakkert. Met vijf man op een rij ga je toch harder dan met 20 in een groep en we konden het gat dichtrijden. Toen de kop de pits inging lagen we met drie man comfortabel op kop.

Na 20 ronden een caution maar na de herstart toch weg kunnen blijven en gewonnen!! Vandaag nog maar even een "gratis" 8e race rijden, misschien kan ik de 35 punten van race drie nog wegwerken...haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Blegh, 2 poging gedaan met de Skip op Watkins..2x eruit gecrashed buiten mijn schuld. Nu weer in de 1e bocht van achter aangetikt. Schade aan achterwiel, en ronde later eruit gecrashed. Degene die me aantikte had natuurlijk weer niks....

Edit: grrrrr, het lukt deze week echt to-taal niet. Wat ik ook probeer, alles gaat fout, bah.

[ Voor 16% gewijzigd door BM op 25-09-2011 12:51 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Waar is die Shipping Information bij aanmaken account goed voor? Het is toch een download?
Moet hetzelfde zijn als CC info zo te zien. Ik gebruik CC van mn moeder.. maar wordt er dan iets naar haar verzonden of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Het is inderdaad een download en ik weet niet wat ze zouden moeten opsturen, heb zelf nog niks gehad in ieder geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:30:
Waar is die Shipping Information bij aanmaken account goed voor? Het is toch een download?
Moet hetzelfde zijn als CC info zo te zien. Ik gebruik CC van mn moeder.. maar wordt er dan iets naar haar verzonden of wat?
Zal wel iets met belastingen declaraties te maken hebben in de VS.

@Joep , ik heb het Brands Hatch cicuit niet maar volgende week op Suzuka vindt ik het wel een leuk plan om weer wat practice te doen en samen met andere Gotters een race te hoggen , t`is inderdaad wel de leukste auto tot nog toe in Iracing imho. :)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
enchion schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:03:
[...]

Zal wel iets met belastingen declaraties te maken hebben in de VS.

@Joep , ik heb het Brands Hatch cicuit niet maar volgende week op Suzuka vindt ik het wel een leuk plan om weer wat practice te doen en samen met andere Gotters een race te hoggen , t`is inderdaad wel de leukste auto tot nog toe in Iracing imho. :)
Ok, wordt dus niets verzonden begrijp ik.

Is ook wel weer een erg amerikaans-georiënteerd formulier.

Edit: aangemeld :)
@JoepW je bent opgegeven als referral dus als goed is heb je $$

[ Voor 7% gewijzigd door Hertog_Martin op 25-09-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
De legends gaat nu wel heel makkelijk zolang er geen idioten bij zijn:

http://members.iracing.co...onid=4190435&custid=51623

Ik en die Frank hadden een superstart. Na de groene vlag stonden we al ver voor. Ik kwam steeds dichterbij en opeens gaat hij iets te wijd, schuurt iets langs de muur (niet ernstig), remt en disconnect.. Ik was even verbaasd maar hij disconnecte echt ja...
Voor de rest niet mijn best meer hoeven doen want de afstand tussen mij en nr2 was al snel 10s en ik stond zelfs op het punt hem nog een keer in te halen. Niet gedaan omdat het toch bijna voorbij was en ik er niet uit gebeukt wilde worden :P

Gaat lekker zo met de Legends. Ik hoop dat het ook zo gaat met de Late Model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoppa: weer 0,3 sec eraf met de Radical op Brands Hach: 1:21.540
Nu ff F1 kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:06:
[...]
@JoepW je bent opgegeven als referral dus als goed is heb je $$
Thnx. $$ zijn binnen.
Geef je jouw custid nog even door met een PB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Zo, ik had toch verteld over mijn 3 schermen project?

Nou, ik opperde dat gisteren aan m'n vriendin. Haar reactie was "als je dat wilt kan de huidige opstelling van de computerkamer niet meer, dat is te krap". Dus vanmorgen samen de computerkamer verbouwd, bureaus tegen elkaar geschoven, alles schoongemaakt en opnieuw aangesloten en ik zou nu inderdaad genoeg ruimte hebben 8)
Ik denk dat ik maar met haar trouw.

Stap 1 is klaar.
Stap 2 is een andere PC (denk niet dat een C2D E8400 @ 3.6GHz met ATi 5870 iRacing met 3 schermen trekt?)
Stap 3 zijn de 3 schermen. Wat zijn een beetje leuke schermen?

8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PC kan ik niet beoordelen. Ik ben erg tevreden met de Samsung 2443BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Arfman schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:30:

Stap 3 zijn de 3 schermen. Wat zijn een beetje leuke schermen?

8)
Ik zelf heb 3x een Acer S221HQLbd
Deze schermen hebben hele smalle bezels (13mm) en je kan ze monteren in een frame of ophangen.
De meeste LED schermen die ik tegen kwam hadden deze mogelijk niet.
Het verbruik is ook erg laag.
Ik wou eerst 23" of 24" schermen maar ben nu heel tevreden met deze 21,5"
De totale breedte is 1,50mtr als je ze naast elkaar zet.
Ik heb ze onder een hoek van 45 graden. De breedte is nu 1,22 mtr.

De Ati 5870 zou dit makkelijk aan moeten kunnen.

De aansluitingen op je kaart zijn ( als het goed is) 2x DVI en 2x DP

Je kan 3 schermen nemen met een DP aansluiting en deze gebruiken.
Of als je schermen met DVI hebt dan kan je deze aansluiten op de 2x DVI van je 5870 en het 3e scherm via
een ACTIVE kabel DP-DVI. Anders krijg je het 3e scherm niet werkend.

http://tweakers.net/pricewatch/263135/acer-s221hqlbd.html#tab:info

http://tweakers.net/pricewatch/283947/xfx-standard-dp-to-dvi-kit.html#tab:info

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Arfman schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:30:
Zo, ik had toch verteld over mijn 3 schermen project?

Nou, ik opperde dat gisteren aan m'n vriendin. Haar reactie was "als je dat wilt kan de huidige opstelling van de computerkamer niet meer, dat is te krap". Dus vanmorgen samen de computerkamer verbouwd, bureaus tegen elkaar geschoven, alles schoongemaakt en opnieuw aangesloten en ik zou nu inderdaad genoeg ruimte hebben 8)
Ik denk dat ik maar met haar trouw.
Liet dit lezen aan mijn vriendin: ze vond het belachelijk dat het woordje "denk" er nog tussen stond in je,laatste zin en toen naar mij: "you wish".

:'(
:+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Na 2 races alweer B 3.94, gaat hard zeg. Nog een race en ik kan de FW31 eens gaan proberen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Martijn.....trouwen kost ook weer centen hoor....haha.....maargoed, om dat weer te compenseren: ik heb deze week drie stuks Philips 226CL2SB neergezet en dit werkt helemaal perfect. Bezels zijn wel wat dikker dan de duurdere schermen (deze kosten 119,95 incl.verzenden terwijl 24 inch schermen bij 180 beginnen).

Volgens mij zijn de Acers van Tim en mijn Philipsen precies dezelfde monitoren;-)

Ik heb alle testen doorgenomen en de beste Iiyama laten komen.....is gewoon weer teruggegaan, ik zie het verschil niet. Reactietijden van 2ms zijn ook leuk maar dat merk je ook niet bij het racen. (Philips zegt ook dat het 2ms is.....zal wel :))

Ik heb trouwens de Sapphire 6950 2GB Flex-kaart erbij, scheelt weer dure aansluitspullen, je kan de drie schermen namelijk direct op de kaart aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.ericmulder.eu/desktop_kl.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Ericjooo op 25-09-2011 18:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Ik heb hoofdzakelijk naar de randen gekeken en of ze in een frame kon monteren.
Hoe smaller de randen hoe minder last je er van hebt.

Die Philipsen van Eric lijken wel erg op de mijne. De Acers waren 129,- ( iets duurder maar ik kon ze gelijk mee nemen uit de winkel)

Ziet er cool uit Eric. :9~

Hier een fototje van de mijne
Afbeeldingslocatie: http://nlracingteam.weebly.com/uploads/3/9/1/4/3914527/13915.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door TimG op 25-09-2011 17:44 . Reden: Foto toegevoegd ]

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jaloers :D

Gebruiken jullie ook een soort van multi monitor standaard o.i.d. zodat die dingen mooi op dezelfde hoogte staan en in hoogte verstelbaar zijn?
Ik zit er ook wel over te denken, maar dan zou ik wel iets praktisch willen hebben voor op m'n bureau wat ook niet te veel overvlakte van het bureaublad zelf in beslag neemt.
Een rig bouwen ervoor vind ik ook niet echt een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
De schermen staan op het "buro" maar zijn aan de achterkant met elkaar verbonden zodat het niet meer wiebelt.

Ik heb ze op stukjes MDF (44mm dik) gezet om dat deze schermen niet in hoogte te verstellen zijn, en zo staan ze op de juiste hoogte.

Ik heb een soort rig gebouwd door een plaat hout tussen mijn buro en de muur te maken op +/- 60cm hoogte.
En een auto stoel (van de sloop 15euro) op een houten frame. Zodat je de stoel aan de kant kan schuiven.

De schermen lijken zo wat wazig maar in het echt ziet het er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Eje6Kz5hh0Y/Tn9UpezYcpI/AAAAAAAAAjc/RtzIOixbDDs/w500-h375-k/3276359a-0e76-4dca-8950-f3fc0b28ec29.jpg

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ok dan ook maar fotootje van mijn definitieve opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://p.invisio.nl/ir/_temp/cockpit.jpg

Zo net met Ericjooo 7 minuten voor de start van de Radical race van 17:30 besloten mee te doen.
Hoeveel brandstof er nodig was voor de race was wel even een gokje. Ik gokje 1 klikje hoger dan Ericjooo en hij strandde 1 rondje voor het eind. Jammer.
De start was echt een drama. Ik zag ze weer vliegen, maar kon alles ontwijken.
Hierdoor van de 13de naar de 6de plek in eerste rondje!
2 plekken later verloren door een spin in T2 (pakte de curb op de Apex) en weer 2 plekken teruggewonnen. Uiteindelijk 6de met dus 1 spin en 2 off tracks in T3.
Op naar de iR van 2000 ;)
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4191402
Wel vermoeiend zeg die auto gedurende 45 minuten tussen de grasrandjes houden op Brands Hatch.....

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 25-09-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Was inderdaad erg leuk, baal alleen dat iRacing niet kan tellen, ik kreeg een 4x toen iemand bij de start midden op de baan over mij heen vloog, en 2x off track......volgens iRacing zijn dat 7 incidents....duh!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Te weinig tanken wordt je misschien ook aangerekend? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Had je er misschien 1 tijdens de warm-up?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik wel maar die is niet meegerekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Hoe dat met je SR en inc zit, is en blijft wazig.

Kijk in de uitslag bij Joep en Eric.
Die Kent (car #12) 20 inc en maar -0.66SR waarvan er al -0.40 zijn omdat ie onder de 4.0 komt.
Dat zijn dus -0.26SR voor 20 inc

Eric heeft 7 inc en -0.24.

Het blijft waazig.......

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Tja, het is al heel vaak gezegd, maar je sr wordt niet alleen over je laatste race gerekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klopt. De SR berekening op basis van de incidents is niet te doorzien. Komt door middeling over meerdere races.
En met Kent kunnen we het al helemaal niet vergelijken want die heeft een lagere licentie en dan tellen de incidents minder zwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
bah wat zijn die legends soms irritant..
Ik ga wel lekker wachten op de maand promotie, deze ergenis kan ik niet te vaak aan.

Gaan er nog mensen mee de SM race in van 20:30?

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Bahbahbah.... ik verlies bakken met irating vandaag, en imho nieteens door mij eigen schuld...

Net weer een achterblijver die rondgetikt werd, en waar ik niet meer om heen kon. 5 minuten in de pits gestaan, en nog een auto over die alleen maar linksaf kan... hoppa, weer bijna 100 irating pleite.

Je zou d'r chagrijnig van worden.... oh wacht, dat ben ik al :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ramsho schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:30:
Gaan er nog mensen mee de SM race in van 20:30?
Denk het wel...
BM schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:34:
Bahbahbah.... ik verlies bakken met irating vandaag, en imho nieteens door mij eigen schuld...

Net weer een achterblijver die rondgetikt werd, en waar ik niet meer om heen kon. 5 minuten in de pits gestaan, en nog een auto over die alleen maar linksaf kan... hoppa, weer bijna 100 irating pleite.

Je zou d'r chagrijnig van worden.... oh wacht, dat ben ik al :(
Probeer de SM eens? Naar mijn ervaring (is niet zo heel veel, maar toch) is het daar wat beter dan bij de skip. Vast ook omdat de SM gewoon wat beter te controleren is.

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 25-09-2011 19:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Gisteren spinde er iemand in de eerste ronde bij de Radical, ik kan er net niet langs. Héél licht contact, kreeg er een 0x voor. Maar toch stond het stuur krom :(

Meteen een minuut aan repair verloren door zoiets stoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:43:
[...]

Denk het wel...

[...]

Probeer de SM eens? Naar mijn ervaring (is niet zo heel veel, maar toch) is het daar wat beter dan bij de skip. Vast ook omdat de SM gewoon wat beter te controleren is.
Gebeurde ook in de SM :) Net nog een Skip race gehad, en die ging (op het nippertje) wel goed. In de laatste ronde spinde een achterblijver, en die nam degene voor me mee. Ik kon er tenauwernood nog omheen. Uiteindelijk 2e geworden, dik tevreden mee.

Ik vind de SM trouwens (zeker op Barber) zeker niet beter te controleren dan de Skip. Als de Skip gaat glijden kan ik dat meestal wel opvangen, de SM ben ik dan meestal gewoon kwijt.,

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Wow, dank voor de informatie allemaal! Schermprijzen vallen me alleszins mee, maar eens even een paar nachtjes over slapen!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bah, m'n rempunt op een meter gemist, en zat zo dicht op m'n voorganger dat ik hem aanraak waardoor we beide beetje schade hebben. Hij ging er een bocht later af, ik een ronde later waardoor ramsho ook nog op me knalt :-( Kijken of ik kan uitrjiden, denk het niet... Drama weer dus...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
ja bah inderdaad... op die heuvel kon ik geen kant meer op..
bijna 7 minuten repairs, dat gaat hem dan niet worden.

Straks nog maar ff in de herkansing

(Mijn iRacing Profiel)

Pagina: 1 ... 23 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.