iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.195 views

Onderwerpen

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Niellie41

[object Object]

Dutch3men schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:16:
Jammer dat je uitviel Niel, hier op het plaatje zie je mij met #3, Joey met #1 naar P1 gaan na een aantal ronden op de highline gereden te hebben :)

[afbeelding]
Echt belachelijk. Ik probeerde voor te ontwijken, rijden de idioten achter me vol door. Zo frustreren dat ik altijd betrokken raak, terwijl het niet mijn schuld is...

En nu weer :( :( :(

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Yes, ik kan eindelijk ook meepraten, heb zojuist mijn G25 ontvangen, overgekocht van medetweaker Arfman :D Kan niet wachten om hem te testen..! Nu nog een headset met microfoon en dan kan ik helemaal mee doen :P

En hij bevalt goed na een paar rondjes op barber :) Moet nog flink wennen wel, vooral de rem is heel anders, veel harder duwen, dus moet nu opnieuw 'uitvinden' hoe hard ik moet remmen voor een bocht en hoe hard ik kan remmen voor ik blokkeer, dus dat is nog even lastig. Het handvat van het stuur is ook iets kleiner (de 'minor radius' van de torus, voor de wiskundigen onder ons ;)) dan de Momo dus het vasthouden zelf is ook anders.

Maar ik wen er wel aan, veel oefenen uiteraard ;) Ik heb net trouwens al 0.7 van mijn tijd afgehaald op m'n derde rondje, van 1:21.5 naar 1:20.8 8)7 Kan toeval zijn uiteraard haha :p

[ Voor 59% gewijzigd door NickThissen op 21-09-2011 20:24 ]

Mijn iRacing profiel

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Nice, moeten dus binnekort gaan oppassen voor je. ;) Rempedaal van de G25 wen je zo aan. Uiteindelijk is die niet heel veel stroever. Tenminste ik kon er nog steeds makkelijk uren met men sokjes mee rijden.

Heb net zelf nieuws gehad over men PWTS van fanatec. Hij is officieel afgeschreven. Motor bleek ook defect te zijn (niet eens gemerkt :) ). Enige nu is dat de PWTS niet meer gemaakt word dus krijg ik een GT2 wheel opgestuurd. :) :)

iRacing Profiel

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Zo maar eens kijken of ik nog rondjes kan rijden in de Talladega race van 20:45 :)

Hoe zit het qua strategie eigenlijk?

[ Voor 19% gewijzigd door Red Baron op 21-09-2011 20:41 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Mijn gt2 schijnt opgestuurd te zijn, dus hopelijk heb ik hem voor het weekend binnen. Nice dat ze het zo oplossen voor je, ben je hem lang kwijt geweest?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:40:
Zo maar eens kijken of ik nog rondjes kan rijden in de Talladega race van 20:45 :)

Hoe zit het qua strategie eigenlijk?
Qua strategie heb ik geen idee, maar het lijkt wel een goed idee om rond rondje 10 te pitten want tussen ronde 10 en 15 is er de 'big one'.

Misschien doe ik mee om 22.45

• Arfman
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:30:
Yes, ik kan eindelijk ook meepraten, heb zojuist mijn G25 ontvangen, overgekocht van medetweaker Arfman :D Kan niet wachten om hem te testen..! Nu nog een headset met microfoon en dan kan ik helemaal mee doen :P

En hij bevalt goed na een paar rondjes op barber :) Moet nog flink wennen wel, vooral de rem is heel anders, veel harder duwen, dus moet nu opnieuw 'uitvinden' hoe hard ik moet remmen voor een bocht en hoe hard ik kan remmen voor ik blokkeer, dus dat is nog even lastig. Het handvat van het stuur is ook iets kleiner (de 'minor radius' van de torus, voor de wiskundigen onder ons ;)) dan de Momo dus het vasthouden zelf is ook anders.

Maar ik wen er wel aan, veel oefenen uiteraard ;) Ik heb net trouwens al 0.7 van mijn tijd afgehaald op m'n derde rondje, van 1:21.5 naar 1:20.8 8)7 Kan toeval zijn uiteraard haha :p
Goed om te horen! d:)b
Voor uwer beeldvorming: het rempedaal van de CSP pedalen is denk ik nog 50% harder dan de standaard G25 :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• NickThissen
Arfman schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:15:
[...]

Goed om te horen! d:)b
Voor uwer beeldvorming: het rempedaal van de CSP pedalen is denk ik nog 50% harder dan de standaard G25 :P
Haha serieus? Ik vind de G25 niet overdreven stroef ofzo (wel erg wennen natuurlijk) maar ik vind hem nu al stroever dan in een normale auto. Geen idee hoe dat in een race auto zit maar als ik in onze auto zo hard op de rem ga staan dan ga ik over de kop denk ik :+

Moet wel nog even met de settings spelen, weet nog niet zo goed wat me het beste ligt. Op het moment heb ik zo overgenomen zoals Martijn ze een keer hier gepost had, maar dan merk ik wel dat ik de eerste 10-15 graden niet veel FFB heb en daarna wordt het ineens stroever. Bij snelle bochten met weinig stuur beweging lijk ik dan wat minder gevoel te hebben, maar dat is misschien ook gewenning... Het gevoel over het algemeen is wel veel beter, ik merk nu op sommige plaatsen ineens dat ik toch een beetje weg glij (beetje trillend stuur) waar ik dat eerder nooit gemerkt heb 8)7

Ook een beetje vreemd maar niet echt vervelend (tenzij ik iets wil gaan typen), als je het stuur een klein beetje draait en dan loslaat begint hij heel erg te wiebelen van links naar rechts. Zou ik ook verwachten, maar die trilling zou zich wel moeten uitdempen denk ik? Nu lijkt hij zelfs sterker en sterker te worden. In de star mazda in ieder geval, geen idee hoe het in andere auto's is. Wilde net gedag zeggen tegen ramsho en liet dus m'n stuur even los (zoals ik normaal ook doe) en ik verloor heel snel de controle omdat ik echt van links naar rechts aan het vliegen was :+ Maar goed, dan moet ik ook maar een headset kopen he O-)

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:30:
[...]

Haha serieus? Ik vind de G25 niet overdreven stroef ofzo (wel erg wennen natuurlijk) maar ik vind hem nu al stroever dan in een normale auto. Geen idee hoe dat in een race auto zit maar als ik in onze auto zo hard op de rem ga staan dan ga ik over de kop denk ik :+

Moet wel nog even met de settings spelen, weet nog niet zo goed wat me het beste ligt. Op het moment heb ik zo overgenomen zoals Martijn ze een keer hier gepost had, maar dan merk ik wel dat ik de eerste 10-15 graden niet veel FFB heb en daarna wordt het ineens stroever. Bij snelle bochten met weinig stuur beweging lijk ik dan wat minder gevoel te hebben, maar dat is misschien ook gewenning... Het gevoel over het algemeen is wel veel beter, ik merk nu op sommige plaatsen ineens dat ik toch een beetje weg glij (beetje trillend stuur) waar ik dat eerder nooit gemerkt heb 8)7

Ook een beetje vreemd maar niet echt vervelend (tenzij ik iets wil gaan typen), als je het stuur een klein beetje draait en dan loslaat begint hij heel erg te wiebelen van links naar rechts. Zou ik ook verwachten, maar die trilling zou zich wel moeten uitdempen denk ik? Nu lijkt hij zelfs sterker en sterker te worden. In de star mazda in ieder geval, geen idee hoe het in andere auto's is. Wilde net gedag zeggen tegen ramsho en liet dus m'n stuur even los (zoals ik normaal ook doe) en ik verloor heel snel de controle omdat ik echt van links naar rechts aan het vliegen was :+ Maar goed, dan moet ik ook maar een headset kopen he O-)
Headset is echt een aanrader, werkt echt veel beter als met toetsenbord. Hoeft ook niet duur te zijn, een headset.

My iRacing profile | Strava

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Speedy55 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:01:
Mijn gt2 schijnt opgestuurd te zijn, dus hopelijk heb ik hem voor het weekend binnen. Nice dat ze het zo oplossen voor je, ben je hem lang kwijt geweest?
Support is goed van Fanatec. Had hem vorige week opgestuurd. Was volgens mij Maandag bij hun aangekomen. Dus loopt allemaal vrij vlotjes. Heb nog geen bericht gehad dat het stuurtje opgestuurd is.

iRacing Profiel

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:32:
[...]

Headset is echt een aanrader, werkt echt veel beter als met toetsenbord. Hoeft ook niet duur te zijn, een headset.
Klopt, maar heb laatst nog een headset gekocht, alleen zonder microfoon omdat ik die toch nooit gebruik. En paar weken later ging ik iRacing doen :p Probleem is dat ik nu wel een headset wil met vergelijkbare kwaliteit (heb nu een Sennheiser HD201, niks speciaals maar stuk beter dan wat ik gewend was) en headsets met microfoon voor dezelfde prijs hebben over het algemeen veel mindere kwaliteit geluid, dat is mijn ervaring in ieder geval... :-(

Mijn iRacing profiel

• Xept!on
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-03 00:11
NickThissen schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:56:
[...]

Klopt, maar heb laatst nog een headset gekocht, alleen zonder microfoon omdat ik die toch nooit gebruik. En paar weken later ging ik iRacing doen :p Probleem is dat ik nu wel een headset wil met vergelijkbare kwaliteit (heb nu een Sennheiser HD201, niks speciaals maar stuk beter dan wat ik gewend was) en headsets met microfoon voor dezelfde prijs hebben over het algemeen veel mindere kwaliteit geluid, dat is mijn ervaring in ieder geval... :-(
Misschien is het een optie om voor een clip-on microfoon te gaan?
Dan kun je gewoon je Sennheiser blijven gebruiken.

Zoiets bijvoorbeeld;
http://tweakers.net/price...-zm-mic-1.html#tab:prices

[ Voor 7% gewijzigd door Xept!on op 21-09-2011 22:16 ]

iRacing Profiel

• NickThissen
Xept!on schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:15:
[...]

Misschien is het een optie om voor een clip-on microfoon te gaan?
Dan kun je gewoon je Sennheiser blijven gebruiken.

Zoiets bijvoorbeeld;
http://tweakers.net/price...-zm-mic-1.html#tab:prices
Hm, leuk idee... Eens naar kijken :)

In iRacing heb je trouwens alleen push to talk he, dat je dus een knopje moet indrukken om te praten? Welk knopje gebruiken de G25 gebruikers daar voor hier dan, want ik neem aan dat de knoppen op het stuur gewoon voor links/rechts kijken zijn?

Doet er nog iemand mee met de SM race van 22:30? Misschien niet heel slim maar ik ga hem toch proberen... 1:20.4 zit ik op, dat moet voor een race goed genoeg zijn denk ik zolang ik hem maar uit de muur houdt. Ben nog aan het wennen aan het stuur dus of dat lukt... Tijden zijn nog beetje variabel, net wel 10 rondjes zonder enig probleem kunnen rijden. Ben benieuwd...

Mijn iRacing profiel

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
NickThissen schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:24:
[...]

Welk knopje gebruiken de G25 gebruikers daar voor hier dan, want ik neem aan dat de knoppen op het stuur gewoon voor links/rechts kijken zijn?
Links clutch, rechts push to talk.

Vond ik belangrijker dan naar links en rechts kunnen kijken.

iRacing Profiel

• NickThissen
MartijnA3 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:28:
[...]

Links clutch, rechts push to talk.

Vond ik belangrijker dan naar links en rechts kunnen kijken.
Hm, ik gebruik het bij de start best vaak eigenlijk, de spotter heeft daar af en toe niet zoveel zin om me te waarschuwen. In de chaos van een eerste bocht is het soms lastig te zien of degene die naast je start nog steeds naast je zit, als ik dan niet opzij kijk dan ga ik altijd op safe en neem de bocht heel wijd terwijl er soms niemand naast me zit en dan krijg je dat mensen er tussen gaan duwen waardoor je juist ongelukken krijgt...

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik gebruik de knoppen op het stuur ook om te kijken. Push to talk heb ik op mijn nostromo zitten.
Kijken vind ik ook heel belangrijk. Zeker op ovals is dat belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 21-09-2011 22:33 ]

• NickThissen
Nou, race ging niet onaardig... Heel lang met iemand op 0.5-1s achter me gereden maar kon hem goed voor me houden. Een na laatste ronde toch nog een spin in die snelle links/rechts de heuvel op waardoor hij me nog kon inhalen. Weer concentratie verloren, stuurde te vroeg in, curbs op en het is voorbij.
Verder iets te vaak off track en een contact waar ik niet omheen kon (spin voor me) dus geen SR verandering en slechts +33 iRating door een 7e plek.

Vooral op het begin had ik erg veel last van langzamere mensen voor me, eerste bocht moest ik uitwijken voor een crash (dat was echt idioot, stuurt gewoon op hem in naar de buitenkant toe) en toen liet ik dus meteen 6 mensen ofzo voor die ik daarna allemaal moest inhalen. Best lastig inhalen hier, en heel lastig achter iemand rijden die wel remt waar ik niet rem, vooral als ik nog niet helemaal gewend ben aan m'n nieuwe rem :p Gelukkig kwam ik er goed langs en toen ik eenmaal niemand meer voor me had kon ik wat meer gas gaan geven maar het was al te laat, iedereen lag al >10s voor me helaas...

De G25 begint goed te wennen al, ben er zeer tevreden mee :)

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

4e geworden in de 5e spilt en er waren geen cautions.
Ook zat Tom Haake van Inside SimRacing reed mee! Super cool, hij zei alleen niet heel veel.
http://members.iracing.co...onid=4170718&custid=64876

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Niellie41 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:46:
Ook zat Tom Haake van Inside SimRacing reed mee! Super cool, hij zei alleen niet heel veel.
Nee, die was veel te druk zijn auto op de baan te houden....haha

iRacing Profiel

• TimG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12-2021
Niellie41 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:46:
4e geworden in de 5e spilt en er waren geen cautions.
http://members.iracing.co...onid=4170718&custid=64876
Netjes,
Ik had minder geluk in de 20:45 race (7e split) ik lag 4e maar de gene naast me verloor de controle en raakte mij ( en een heleboel achter mij ) in lap 4. Ik kon de wagen op de baan houden maar alle snelheid was eruit.
Laptimes van 55 sec |:(
Ik heb de race uit gereden om wat SR terug te winnen
Start op 7e plek , eindigde op de 14e met 3 laps achterstand.
http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4170213&custid=19633

(My iRacing)

• elknic
  • Laatst online: 18-09 08:45
Ervaren jullie een daling van je iRating als je van serie wisselt?

De afgelopen weken ben ik met de rookie Mazda's bezig geweest. Ken beide tracks en de auto's wel een beetje nu, kom in de 1e of 2e split terecht. Levert leuke races op.

Als ik nu volgend seizoen iets anders ga rijden verwacht ik dat ik weer even moet wennen aan nieuwe tracks en auto's, en dus niet meteen met rijders van gelijke iRating kan meekomen in die serie.

Of valt dit mee?

(My iRacing)

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Magevael schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:47:

De afgelopen weken ben ik met de rookie Mazda's bezig geweest. Ken beide tracks en de auto's wel een beetje nu, kom in de 1e of 2e split terecht. Levert leuke races op.

Als ik nu volgend seizoen iets anders ga rijden verwacht ik dat ik weer even moet wennen aan nieuwe tracks en auto's, en dus niet meteen met rijders van gelijke iRating kan meekomen in die serie.

Of valt dit mee?
Valt wel mee. Ik rij denk ik 8 of 9 verschillende series en zit altijd wel in rooms waar ik mee kan vechten met een aantal mensen. Belangrijkste is gewoon de race vaak uit te rijden dan kom je meestal wel bovenin terecht. Soms zijn mensen wel sneller over een rondje maar om dan 40 minuten te racen zonder foutjes dat gaat ze dan niet lukken. :)

iRacing Profiel

• MartijnA3
Magevael schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:47:

Of valt dit mee?
Valt mee. Gewoon in het begin van de week goed oefenen voordat je een race in stapt. :)

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:34:
[...]
Valt mee. Gewoon in het begin van de week goed oefenen voordat je een race in stapt. :)
Zoals jij op Suzuka? :X

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• MartijnA3
Joep, je onthoudt teveel. :(

En niet gaan rijden als je moe bent.

Zo goed? :+

[ Voor 25% gewijzigd door MartijnA3 op 22-09-2011 14:14 ]

iRacing Profiel

• Ericjooo
Je hebt ook mensen die niet racen.....daalt de iRating ook niet.... O-) _O-

iRacing Profiel

• Hakulaku
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Gisteren weer geraced. Werd met 2 races keihard van de baan geknalt wat tot gevolg had dat ik moest stoppen. Wel met 1 race 0.55 SR erbij gekregen :D, geen crashes alleen 4x van de baan afgegleden :P. Zit nu op 3.48SR.

Vroeg me nu alleen af wanneer ik mijn volgende licentie krijg, weten jullie dat toevallig?

• Red Baron
Niellie41 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:14:
[...]

Qua strategie heb ik geen idee, maar het lijkt wel een goed idee om rond rondje 10 te pitten want tussen ronde 10 en 15 is er de 'big one'.

Misschien doe ik mee om 22.45
Nee hoor in de race van 20:45 (split 2/8) heel de race gereden zonder cautions.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=4170208

Ik ging nog wel een keer zijdelings over de front straight toen iemand het nodig vond om 3 wide te gaan waar ik op de high line reed, maar dat ging gelukkig net goed op de 4x na.

Uiteindelijk had ik iets van +- 15 liter extra nodig bij m'n stop, dus had ik 19 liter extra moeten tanken, 12 was waarschijnlijk net te weinig geweest denk ik, maar met cautions zal het wel genoeg zijn.

Helaas had ik on the fly ook niet echt goed zitten rekenen en tankte dus 25 liter en schoot daarbij ook nog eens m'n pitbox voorbij waardoor ik net genoeg tijd verloor om net zo'n 1 seconde achter de pack op de baan te komen waardoor ik de aansluiting verloor en maar kansloos voor p10 kon gaan strijden.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Red Baron schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:26:
[...]
Ik ging nog wel een keer zijdelings over de front straight toen iemand het nodig vond om 3 wide te gaan waar ik op de high line reed, maar dat ging gelukkig net goed op de 4x na.
3 Wide kan prima hoor gisteren ging ik zelfs even 4 wide >:)
En eigenlijk als je geen 3 wide wilt of durft heb niks te zoeken op Talladega/Daytona of je moet gewoon het gat dicht houden.

• Red Baron
Ja dat kan ook prima, het was ook meer dat ik het niet verwachtte zo vroeg in de race (ronde 10) ook omdat we alle ronden daarvoor gewoon double file aan het racen waren.

Dus het verraste me een beetje waardoor ik dus niet genoeg ruimte gaf en we daardoor elkaar wat raakten.

• NickThissen
Hakulaku schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:25:
Vroeg me nu alleen af wanneer ik mijn volgende licentie krijg, weten jullie dat toevallig?
Om de zoveel tijd is er een rookie promotion day, kun je op de kalender terugvinden wanneer dat precies is. Als je op dat moment een SR > 3.0 hebt en een bepaald aantal races of time trials gereden hebt (2 of 4, weet niet, ook dat kun je opzoeken) dan krijg je een promotie.

Daarnaast heb je ook nog een snellere manier namelijk door je SR > 4.0 te krijgen (en de 2 of 4 races dus), dan krijg je meteen promotie.
Andersom werkt dit ook, bij een SR < 1.0 zak je een class omlaag (behalve als je Rookie of D bent, lager dan D kun je niet meer gaan).

Rechtsboven op de iRacing website staat ergens 'MPR' (verticaal geschreven) wat voor minimum participation requirement staat, ofwel het aantal races / time trials die je moet hebben gereden voor je kan promoveren. Als je daar je muis over houdt kun je precies zien of je 'ready for promotion' bent.

Mijn iRacing profiel

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik heb me is wat meer ingelezen voor het koppelings verhaal en Iracing.
Begrijp ik het nu goed, door te zeggen:

Ik heb auto-blip op aan staan, dat hierdoor auto clutch ook aan staat?
En dat als ik zonder leer te rijden, mij dit een paar tienden winst kan opleveren?
omdat auto clutch als aid wordt gezien?

Hoe kan ik dan het beste van de auto-clutch af komen?Heb maar 2 pedalen en
clutch via knop weet niet of dat wel goed werkt en te doen is?

Mijn iRacing Profiel

• Red Baron
Dat ligt ook een beetje aan de auto in hoeverre dat makkelijk werkt.
Bij de wat snellere formule wagens zoals de Star Mazda, Indycar en de FW31 heb je nauwelijks last van het niet gebruiken van de clutch.

Bij langzamere auto's zoals bijvoorbeeld de MX5 en de Skippy zul je wel zelf actief moeten button clutchen wat het wel lastiger maakt omdat je dan ook wel eens mis kunt zitten en dan in z'n vrij staan ipv in een hogere versnelling.

Kortom het is gewoon een beetje een kwestie van oefenen lijkt me en kijken of het voor jou werkt of niet.
Je kunt per auto verschillende controller configuraties instellen, dus het is ook totaal geen probleem om het in een bepaalde auto wel te gebruiken en in een andere niet.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:23:
[...]

Je hebt ook mensen die niet racen.....daalt de iRating ook niet.... O-) _O-
Schuldig 8)
Tijdgebrek en officiele k-banen laten me weinig rijden in races. Maar vorige week heb ik echt een (1) race gereden met voor mij toch wel de leukste auto uit de sim. Alleen is het door het dunne deelnemersveld niet de leukste klasse. De radical. Was echt stoer met dat ding op Watkins Glenn.
Ben nu bezig op Brands Hatch met de Radical. Handje vol maar erg vermakelijk.

• TimG

(My iRacing)

• Xept!on
Pff, de postbode net gemist (kwam hem nog tegen).
Dan nog maar een dagje wachten op m'n G27.

iRacing Profiel

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Net ff een Skip race gedaan. Was leuk tot...

Ik begon 10de en merkte meteen al dat het een erg rustige race was. Ik werd na paar rondes 3de en spinde toen en werd toen ingehaald. Wist nog op de 5de plaats te blijven tot.... ik mijn motor opblies :P

Dit is de eerste keer dat het bij mij gebeurt in een race.. Jammer, ik had eindelijk mijn SR + iRating omhoog kunnen schroven.
2 seconden later zag ik leader opeens in de pits spawnen. Blijkbaar had hij precies hetzelfde probleem :P Hij kon nog wel terug de weg op en werd 3de.

Better luck next time, I guess..

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Red Baron schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:00:
Bij de wat snellere formule wagens zoals de Star Mazda, Indycar en de FW31 heb je nauwelijks last van het niet gebruiken van de clutch.
Bij de Indycar en FW31 maakt het zelfs helemaal niet uit. Die hebben een volledig automatische koppeling/blip.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:07:
[...]

Bij de Indycar en FW31 maakt het zelfs helemaal niet uit. Die hebben een volledig automatische koppeling/blip.
Nadeel van zonder blip is als je (te) vroeg terugschakeld en geen gas bijgeeft de achterwielen kunnen blokkeren.
Ik rij soms de Star Mazda zonder auto 'wat dan ook' en zonder gebruik van een koppeling.
Dat is een fractie sneller.
Maar terugschakelen terwijl je gas geeft is dan niet mogelijk zonder koppeling.
Opschakelen met gas wel en terugschakelen zonder gas geven ook.
Over het algemeen rij ik met blib (lui......). Ik kan niet zoveel tegelijk. 8) 8)7 :?

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 22-09-2011 20:25 ]

• Red Baron
Zow, dat was weer leuk vliegen op Talladega.
Ik reed 3e in de low line, en de leider van de high line zat naast me op de backstretch.
De nummer 2 in de high line was aan het bumpdraften en in T3 gaat de leider wat omhoog.
Op dat moment steekt de nr 2 van de high line z'n neus 3mm tussen mij en z'n voorganger waarop hij de achterkant van de leider van de highline aantikt.
Die gaat in de rondte, raakt mij waardoor ik salto met dubbele flikflak maakte en m'n race over was :(

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik reed net in de quali van de Proto en GT serie en had een 1.10:3xx staan. Toen reed ik een rondje waar ik een halve seconde sneller was, blokt zo'n GT auto me. Dag goede tijd...

• FabiandJ
  • Niet online
4 Wide :) Ik rij in de oranje wagen met #5.
Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/317262_141975962565392_100002589663230_199198_439160842_n.jpg

• TimG
Dutch3men schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:38:
4 Wide :) Ik rij in de oranje wagen met #5.
Cool, zolang er niemand gaat slingeren gaat het goed.

Gaaf plaatje.

(My iRacing)

• NickThissen
Nou, geen succes in de SM net... Zit heel lang vlak achter de p4, vooral in het snelle gedeelte de heuvel op liep ik erg op hem in. Maar omdat ik niet te zeer op iemand wil gaan zitten daar hield ik steeds een beetje in.. Nou ja na 3 of 4 rondjes gaat dat vervelen, zo haal ik hem nooit in en blijf ik gevaarlijk dicht op hem zitten, dus toen een paar rondjes niet ingehouden en ik liep inderdaad veel in maar hij begon ook wat sneller door die bocht te gaan waardoor het wel gemakkelijk ging. Een rondje later ging hij opeens 10 meter eerder op de rem waardoor ik hard moest remmen, ging net goed, hij rijd weer iets voor me weg, en gaat dan WEER op de rem wat ik echt totaal niet verwachtte en ik tik hem zo van achter aan. Volgens mij kon hij goed verder na een spin maar ik ging uiteraard weer de muur in, wiel scheef en weer einde race... Bah, probeerde clean te blijven, vaak inhaal pogingen niet doorgezet omdat het te gevaarlijk was, en dan als het eindelijk een beetje begint te lopen voor me gebeurt er zoiets :-(

Ligt het nu aan deze baan ofzo want ik heb het eerder nooit gemerkt, maar ik zit de hele tijd achter mensen die gewoon langzamer zijn in een paar bochten, en dan niet een beetje langzamer maar echt extreem veel langzamer, dat is echt heel vervelend rijden, ik kan mijn lijn niet aanhouden en moet constant gokken wat ze gaan doen, de ene keer remmen ze 10 meter eerder, de andere keer helemaal niet, ik word er niet goed van zo... En in die bochten kan ik ze ook nog eens niet inhalen (veel te gevaarlijk, past nooit), maar op de rest van de baan zijn ze weer snel genoeg om me voor te blijven dus zo kom ik zo ook nog eens nooit voorbij...

Mijn iRacing profiel

• FabiandJ
  • Niet online
TimG schreef op donderdag 22 september 2011 @ 20:44:
[...]

Cool, zolang er niemand gaat slingeren gaat het goed.

Gaaf plaatje.
Zeker cool, maar ben bang dat dit niet zal gaan in de splits waarin jij rijdt dit was een topsplit race waarin 3 wide behoorlijk normaal (zelfs op de bumpy Daytona) is maar 4 wide heb ik zelf pas 1x meegemaakt.. deze race dus.

• Arfman

Arfman

Drome!

@NickThissen: dat komt door je nieuwe stuur 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• TimG
Dutch3men schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:00:
[...]

Zeker cool, maar ben bang dat dit niet zal gaan in de splits waarin jij rijdt dit was een topsplit race waarin 3 wide behoorlijk normaal (zelfs op de bumpy Daytona) is maar 4 wide heb ik zelf pas 1x meegemaakt.. deze race dus.
Yep , ik heb erg veel irating verloren in de Indycar op Texas ( is niet helemaal mijn lucky combo ) lol
Deze race was ook maar een SOF van 808. erg laag. (er zat zelf iemand tussen met een irating van 96 lol die kan beter gaan dammen of zo.)
De ellende is hoe lager je irating hoe meer prutsers op de baan die je irating omlaag kunnen helpen.

(My iRacing)

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Zoooooooooo na wat oval lessen met Eric dikke lol gehad in de practise , het rijden ging al beter als gister.

Net race van 20.45 gedaan en van plek 15 naar 4 gereden. Helaas begrepen nr 5+6 niet dat we samen moeten werken om naar de top 3 te kunnen rijden. 0inc dus alles weer omhoog !!!

Tja dat Oval rijden begint toch wel heel erruugg leuk te worden. In practise met 4 over de finish en dan de bocht in .... jaja knikkende knieen.

http://members.iracing.co...onid=4175636&custid=68049

[ Voor 10% gewijzigd door Fast-P op 22-09-2011 22:00 ]

• FabiandJ
  • Niet online
Fast-P schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:56:
Zoooooooooo na wat oval lessen met Eric dikke lol gehad in de practise , het rijden ging al beter als gister.

Net race van 20.45 gedaan en van plek 15 naar 4 gereden. Helaas begrepen nr 5+6 niet dat we samen moeten werken om naar de top 3 te kunnen rijden. 0inc dus alles weer omhoog !!!

Tja dat Oval rijden begint toch wel heel erruugg leuk te worden. In practise met 4 over de finish en dan de bocht in .... jaja knikkende knieen.

http://members.iracing.co...onid=4175636&custid=68049
Sommige mensen vinden het geen bal aan, maar ik vind het echt werelds. Zo vreselijk close allemaal en een klein foutje straft je veel meer af dan op de road circuits.

• Ericjooo
Ik zat net in de derde split op Talladega met een ontzettend goeie Fransman (waar zijn die nou goed in???) De hele tijd was hij mij aan het blokken op de highline en elke keer als ik er three-wide bovenlangs wilde gaan begon hij te jammeren dat ik niet three-wide moest gaan....wat een wanker.

Het blokken kostte me 2 keer contact (WTF, 8x???) en toen hij een fout maakte kreeg ik er nog een contact bij; de laatste 10 ronden met een groepje van 6 om de zege gevochten tot.....twee ronden voor het eind mijn motor plofte (wss gevolg van het laatste contact) en was het p8 voor mij....-0.53 SR!!!

Nouja, dat was te verwachten, zo nog maar even een halve punt stukslaan....haha

iRacing Profiel

• Fast-P
Oval racen met de legends is idd niet veel aan , maar de trucks is een heel ander verhaal :-)

• Ericjooo
Dutch3men schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:04:
[...]

Sommige mensen vinden het geen bal aan, maar ik vind het echt werelds. Zo vreselijk close allemaal en een klein foutje straft je veel meer af dan op de road circuits.
Daar hadden Pat en ik het vanavond nog over....onbekend maakt onbemind......zooo gaaf dat close racen, je bent continue bezig en echt aan het racen....

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:00:
Ligt het nu aan deze baan ofzo want ik heb het eerder nooit gemerkt, maar ik zit de hele tijd achter mensen die gewoon langzamer zijn in een paar bochten, en dan niet een beetje langzamer maar echt extreem veel langzamer
Dat komt doordat wij als GoT'rs serieus aan een goede basis setup werken en de meeste andere rijders een setup pakken van het member forum van een alien en denken daar snel mee te zijn 8)
En Barber is natuurlijk een track waar er amper inhaal plaatsen zijn, dus merk je het verschil behoorlijk doordat je er niet voorbij kan. ;)
Just my 2 cents
En natuurlijk je nieuwe stuur. 8)7

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jaja daar is die dan. Men eerste oval win. Had de pole in de room. Van start tot finisch aan de leiding gelegen (onder caution alleen ff 2 laps niet omdat iemand pas de laastte caution lap de pit in ging). Gewoon lekker strak de binnen lijn gereden en soepeltjes naar de winst gereden. In lap 9 kwam de eerste caution toen gepit en dat was voldoende om de race uit te rijden.

http://members.iracing.co...onid=4176147&custid=66924

Merk wel dat als je op deze baan gewoon de binnen lijn houd als leider ze je bijna niet kunnen inhalen. Word zo wel een beetje saai 50 rondjes sturen met iemand die je constant voorruit duwt. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gefeliciteerd! Nu ik nog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Pak die setup van Joey op het Digital racing forum. Kan je met Qualy tape een 51.3 laag mee rijden. En met jouw irating moet je dan verzekerd zijn van de eerste startrij. Ik heb iig een 51.329 staan nu en alle races van p2 gestart en nu dus een van pole.

Tijdens de race gewoon je lijn houden en je komt dan niet zo snel in de chaos van het middenveld. Dan alleen nog een goede pitstop.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-09-2011 00:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:09:
[...]

Pak die setup van Joey op het Digital racing forum. Kan je met Qualy tape een 51.3 laag mee rijden. En met jouw irating moet je dan verzekerd zijn van de eerste startrij. Ik heb iig een 51.329 staan nu en alle races van p2 gestart en nu dus een van pole.

Dan gewoon je lijn houden en kom je ook niet zo sel in e chaos van het middenveld. En een beetej geluk hebben met de pitstop.
Ja, ik gebruik zijn set ook. moet alleen nog een Quali mee rijden. Ik pak zo de Q sessie en de race mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 23-09-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:07:
Ik zat net in de derde split op Talladega met een ontzettend goeie Fransman (waar zijn die nou goed in???) De hele tijd was hij mij aan het blokken op de highline en elke keer als ik er three-wide bovenlangs wilde gaan begon hij te jammeren dat ik niet three-wide moest gaan....wat een wanker.

Het blokken kostte me 2 keer contact (WTF, 8x???) en toen hij een fout maakte kreeg ik er nog een contact bij; de laatste 10 ronden met een groepje van 6 om de zege gevochten tot.....twee ronden voor het eind mijn motor plofte (wss gevolg van het laatste contact) en was het p8 voor mij....-0.53 SR!!!

Nouja, dat was te verwachten, zo nog maar even een halve punt stukslaan....haha
Volk wat niet 3 wide wil op Daytona of Talladega heeft vind ik niks te zoeken op die baan.
Misschien is het je opgevallen dat ik veel rij met Joey en wij twee drukken zodra we kunnen het spul gewoon 3 wide. En soms gaat het wel eens fout, maar dat hoort erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Net bijna mijn eerste Talladega-zege binnen.....inderdaad, bijna! Op de eerste rij vertrokken maar de eerste ronden toch teruggezakt naar P5 en daar tot ronde 10 doorgereden toen nummer 1 en 2 de pits ingingen en 3 en 4 wat snelheid verloren. Buitenom de kop gepakt en daar tot ronde 41 gereden. Toen was de brandstof op en moesten we pitten met de kopgroep. Bij het inrijden van de pits een paar tienden verloren waardoor ik als tweede weer de baan op kwam.

Met nog 5 1/2 ronde te gaan begon het mannetje te roepen dat ik nog 5 ronden brandstof had......grrr, 12,5 liter is dus niet genoeg zonder caution. Nog geprobeert te sparen maar hierdoor kwamen de achtervolgers dichterbij en drie ronden voor het einde waren ze erbij en kreeg ik een heel klein tikje op mijn achterscherm en hadden we de eerste caution......helaas raakte ik heel zacht de muur en toen ik weer verder wilde plofte mijn motor.....

Dus in plaats van eerste of tweede werd ik nu 17e :(

Nouja, we hebben nog een paar dagen te gaan, morgen eerst maar eens de drie schermen installeren :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

19 liter heb je nodig, dan red je het net zonder caution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:57:
Jaja daar is die dan. Men eerste oval win. Had de pole in de room. Van start tot finisch aan de leiding gelegen (onder caution alleen ff 2 laps niet omdat iemand pas de laastte caution lap de pit in ging). Gewoon lekker strak de binnen lijn gereden en soepeltjes naar de winst gereden. In lap 9 kwam de eerste caution toen gepit en dat was voldoende om de race uit te rijden.

http://members.iracing.co...onid=4176147&custid=66924

Merk wel dat als je op deze baan gewoon de binnen lijn houd als leider ze je bijna niet kunnen inhalen. Word zo wel een beetje saai 50 rondjes sturen met iemand die je constant voorruit duwt. :)
Gefeliciteerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
ik ree gister een rondje of 20 alleen maar met continue 51.4 met race tape. Met qualitape moet het dus nog wel harder kunnen. Begin het gevoel te krijgen en de juiste lijnen te rijden. Oefening baart kunst. De kop groep liep verder uit omdat ze elkaar hielpen. De 2 achtermij durfde niet veel en bleven dus lekker op een paar meter hangen , was ff bang dat ik in de laatste ronde gepiepeld zou worden maar ben lekker in de binnekant blijven rijden en daardoor konden ze alleen buitenom en dat was denk ik te eng voor ze ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
NickThissen schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:00:
Ligt het nu aan deze baan ofzo want ik heb het eerder nooit gemerkt, maar ik zit de hele tijd achter mensen die gewoon langzamer zijn in een paar bochten, en dan niet een beetje langzamer maar echt extreem veel langzamer, dat is echt heel vervelend rijden, ik kan mijn lijn niet aanhouden en moet constant gokken wat ze gaan doen, de ene keer remmen ze 10 meter eerder, de andere keer helemaal niet, ik word er niet goed van zo... En in die bochten kan ik ze ook nog eens niet inhalen (veel te gevaarlijk, past nooit), maar op de rest van de baan zijn ze weer snel genoeg om me voor te blijven dus zo kom ik zo ook nog eens nooit voorbij...
Misschien moet je eens een kwalificatie doen, dan heb je die mensen achter je staan bij de start.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Wat een idee MartijnA3, misschien moet ik dat ook eens proberen ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Ik heb zo'n 10 jaar geleden Grand Prix Legends heel fanatiek gespeeld. Voor mij dé simulatie 'game' bij uitstek. Als ik de OP mag geloven valt dit in dezelfde categorie. Een snelle search op GPL in dit topic brengt maar 3 vernoemingen...

Zijn er hier mensen die op niveau GPL gespeeld hebben en mij kunnen vertellen hoe iRacing vergelijkt?

Ik heb geen stuurtje op het moment en lees graag wat testemonials van GPL-spelers voor ik eventueel tot aanschaf overga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Martin,

Ik heb veel racegames gespeeld en ook "simulaties" maar iRacing is qua physics toch echt wel de top; elke andere racegame die ik nu doe voelt alsof je op ijs rijdt, in iRacing voel je ook echt de grip (of niet als het er niet is) GPL heb ik vroeger wel gespeeld maar nooit met stuur dus ik kan het niet vergelijken. Ik heb daarentegen wel in het echt geraced op Zandvoort, Assen, Zolder, Spa en Barcelona en toen ik met iRacing begon kreeg ik voor het eerst het echte gevoel weer terug!! Alle bumps en bochten radiussen zitten er echt in.

Absoluut een aanrader als je op zoek bent naar een goede simulatie en vooral ook een grote online-community met competatieve races.

[ Voor 4% gewijzigd door Ericjooo op 23-09-2011 14:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
iRacing is van dezelfde makers als GPL, dat zegt al wel genoeg denk ik.
Het is namelijk een groep oud papyrus medewerkers destijds o.a. GPL en Nascar 2003 gemaakt hebben.

De eerste keer dat ik in de Skip reed deed het mij heel erg sterk denken aan GPL.
Nou heb ik destijds GPL maar sporadisch gespeeld, maar ik kan je wel verzekeren dat er serieus geraced wordt in iRacing. Ook het iRating en Safety Rating systeem zorgen ervoor dat niet serieuze rijders hard worden afgestraft voor hun acties.
Ook doen er gewoon veel grote namen uit de simracing wereld mee en er zullen er ook vast genoeg bij zitten die je evt nog kent uit de GPL tijd.

Maargoed we kunnen nog wel meer vertellen, maar je kunt het natuurlijk ook zelf eens gaan bekijken.
Voor 8 euro kun je al 3 maanden proberen dus daar val je je ook geen buil aan lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ah, hetzelfde team zelfs. Dat is wel goed om te lezen :)
Ook dat het dus dusdanig realistisch is dat een reallife racer als Ericjooo het racegevoel ermee terug kreeg :o

Zelf proberen is uiteraard het beste. De 8 euro staat me daarvan ook niet in de weg. De 100 euro voor aanschaf stuurtje echter wel (De G27 is zelfs 230 euro zie ik :o ).

Jammer wel dat er niet wat meer Formule wagens inzitten. Een Formule Ford en F3 bijvoorbeeld.
Maar als ik jullie zo hoor plus wat ik verder zo'n beetje lees en de populariteit van dit topic is dit dus wel de moeite waard zo te lezen. Nu bij mezelf nog nagaan of ik het genoeg zal spelen om de 100 euro+ waard te maken. Game namelijk sowieso niet zo heel veel. Maar een game a la GPL kan daar verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:54:
.....Ook dat het dus dusdanig realistisch is dat een reallife racer als Ericjooo het racegevoel ermee terug kreeg :o
.....
Hier nog 1 ;)
Ben nu weer terug op Brand Hatch met de Radical (ipv met de MGB '64) en die ^&#&^!%@# Paddock Hill Bend lukte me jaren geleden al niet om altijd hetzelfde te nemen en nu ook niet :'(
......Jammer wel dat er niet wat meer Formule wagens inzitten. ......
Een zeer populaire klasse met een formule wagen is de Star Mazda klasse.....
.......Nu bij mezelf nog nagaan of ik het genoeg zal spelen om de 100 euro+ waard te maken. Game namelijk sowieso niet zo heel veel. Maar een game a la GPL kan daar verandering in brengen.
Tweede hands stuurtje scoren, de boel installeren 2 rondjes rijden en je bent verkocht..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jep, tweedehands G25 is voor rond de 100 euro te scoren en is een prima stuur + pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Mijn Fanatec GT2 is net binnen gekomen met clubsport pedals + shifters, ik heb nu al zin in morgen, vanavond kan ik niks doen(Verjaardag).

@Martin, als je van simracen houdt dan is Iracing echt wel goed. Oh ja en ik ben ook een real life racer, kijk maar naar mijn raceteam website onder mijn nick. www.jpl-racing.nl

[ Voor 21% gewijzigd door Speedy55 op 23-09-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Arfman schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:42:
Jep, tweedehands G25 is voor rond de 100 euro te scoren en is een prima stuur + pedalen.
Mja in mn GPL tijd heb ik aardig wat stuurtjes versleten. Ben beetje bang voor dat als ik 2de hands koop ik met een lam rempedaal ofzo kom te zitten.

Kwa nieuw kom ik uit op de Logitech Driving Force. Is die gewoon degelijk genoeg?

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 23-09-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 00:09:

Tijdens de race gewoon je lijn houden en je komt dan niet zo snel in de chaos van het middenveld. Dan alleen nog een goede pitstop.
Super setup. _/-\o_ _/-\o_ Super bedankt. :D

Ik heb net een 51:038 gereden met Qual-tape.(In een test sessie,maar ik heb de replay .lol) Het kan nog wel sneller. Een 50.xxx is wel mogelijk met deze set.

Ik ga straks een Qual doen (17:30) Eens kijken wat het wordt.

De standaard set is ook niet slecht daar heb ik een 51,319 mee in een qual.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
Speedy55 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:13:
Mijn Fanatec GT2 is net binnen gekomen met clubsport pedals + shifters, ik heb nu al zin in morgen, vanavond kan ik niks doen(Verjaardag).
Knap dat je dat zo naast je neer kan leggen :9 8) Kwestie van de juiste prioriteiten .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja ik moet wel he :P, ik wordt over 6,5 week ook vader!!! Dus moet toch een keer mijn prioriteiten leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Sowee.....drie schermen is wel übervet!!!

Vanavond maar eens opnieuw leren rijden.....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Hertog_Martin schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:32:
[...]

Mja in mn GPL tijd heb ik aardig wat stuurtjes versleten. Ben beetje bang voor dat als ik 2de hands koop ik met een lam rempedaal ofzo kom te zitten.

Kwa nieuw kom ik uit op de Logitech Driving Force. Is die gewoon degelijk genoeg?
Ik rijd met de Driving Force GT van Logitech. Ik vind hem prima, zeker door de vele knopjes op het stuur (vaak handig bij bekijken info en dergelijke).
Pedalen zijn voor mij gewoon normaal en prima, niets bijzonders. Ik weet niet waar je woont, maar je mag hem best eens komen proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-09-2011 16:54 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Ericjooo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:49:
Sowee.....drie schermen is wel übervet!!!

Vanavond maar eens opnieuw leren rijden.....haha
3 schermen is super. Heb ik ook. Was de beste koop die ik dit jaar deed. (en mijn Club Sport pedalen)
Gebruik je Eyefinity of SoftTH?
Als je vragen hebt laat het maar weten.
Ik gebruik Eyefinity van AMD. En een vriend gebruikt SoftTH.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

TimG schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:36:
[...]

Super setup. _/-\o_ _/-\o_ Super bedankt. :D

Ik heb net een 51:038 gereden met Qual-tape.(In een test sessie,maar ik heb de replay .lol) Het kan nog wel sneller. Een 50.xxx is wel mogelijk met deze set.

Ik ga straks een Qual doen (17:30) Eens kijken wat het wordt.

De standaard set is ook niet slecht daar heb ik een 51,319 mee in een qual.
Das wel met draft dan (of push als er mensen achter je rijden lol). Want veel verder dan 51.2 kom je met die set niet in qualificatie (heeft Joey ermee gereden). Maar in de race kan je 50.6 rijden ermee als je maar goede mee werking krijgt van de rest.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-09-2011 17:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:04:
Das wel met draft dan (of push als er mensen achter je rijden lol). Want veel verder dan 51.2 kom je met die set niet in qualificatie (heeft Joey ermee gereden). Maar in de race kan je 50.6 rijden ermee als je maar goede mee werking krijgt van de rest.
Was in een test sessie. Zonder andere , geen draft.
Eerst de water temp op 180 brengen en dan de eerste 3 laps de buitenbaan rijden. De laatste lap je eigen vast plakken aan de gele lijn.

Ik kan hier helaas geen replay uploaden (denk ik)

[ Voor 4% gewijzigd door TimG op 23-09-2011 17:11 ]

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je bedoelt de donut cheat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
ssstt

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_fsrirZ-siZU/TO4iAEB5wEI/AAAAAAAAAPg/1GYcrvq41Ag/s1600/facepalm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Jah daar doe ik dus niet aan mee. Speel dit niet om gaatjes in de code te vinden maar om lekker te racen. Jammer dat Iracing dit nog niet heeft aangepakt. Zal wel lastig zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:31:
Jah daar doe ik dus niet aan mee. Speel dit niet om gaatjes in de code te vinden maar om lekker te racen. Jammer dat Iracing dit nog niet heeft aangepakt. Zal wel lastig zijn.
Ik denk dat het ook heel lastig is om er wat tegen te doen. Helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 23-09-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:32:
[...]

Ik denk dat het ook heel lastig is om er wat tegen te doen. Helaas.
Beter banden slijtage model waarbij je door die donuts je banden dus aan gort rijdt. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Wat is een Cheat?

Het zit er al zo lang in. En de Devs doen er niets aan.
Het is eigenlijk meer gebruik maken van iets wat er in zit.
En de rest gebruikt het ook. Zonder dit kan je haast niet meer op pole komen.
http://www.iracing.com/q-circles-the-crop-circles-of-iracing/

Maar mijn huidige 51,319 is zonder cheat.

Ik deed een qual (met cheat ) maar deed 4 laps hoog ipv 3 hoog en 1 laag. (zat niet goed op te letten en dacht dat ik er nog 1 lap kon doen) 8)7

Resultaat een 51.641 en -0.03 SR lol

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:37:
Beter banden slijtage model waarbij je door die donuts je banden dus aan gort rijdt. :)
Yep, of een Oval qual waarin je 1 of meer inc hebt afkeuren. Dat is heel simpel te maken.
Het zijn maar 5 laps.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MartijnA3 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 08:46:
[...]

Misschien moet je eens een kwalificatie doen, dan heb je die mensen achter je staan bij de start.
Ja, maar in dit laatste geval ging dat niet op, mijn snelste tijd is 1:20.1 ofzoiets (ik neem even aan dat ik daar in de buurt kom bij qualificatie, in ieder geval niet veel sneller) en de mensen voor me die dus zoveel langzamer waren in een of twee bochten zaten in de 1:19 laag... Op de rest van de track waren ze ook gewoon sneller, enkel die een of twee bochten waren ze langzamer, dus ik kon ze nergens inhalen :p

Mja, een Q doen is sowieso wel slim, straks maar eens doen dan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:31:
Jah daar doe ik dus niet aan mee. ....
Helemaal mee eens. Dan maar geen pole.
Bah.... cheats :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

TimG schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:46:
Wat is een Cheat?

Het zit er al zo lang in. En de Devs doen er niets aan.
Het is eigenlijk meer gebruik maken van iets wat er in zit.
En de rest gebruikt het ook. Zonder dit kan je haast niet meer op pole komen.
Het is niet zoals het bedoelt is dus een cheat! En als andere het doen doe ik het dan maar ook is natuurlijk een totaal verkeerde instelling. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het maakt niet uit hoe je het noemt.
In real life is het in ieder geval niet een bewezen oplossing voor een snelle tijd. Dusssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mwah vind het ook niet echt een zwart wit situatie hoor.
Zolang je niet zelf zelf de game zit te hacken of op andere dubieuze tijden je performance verbetert vind ik het nog wel mee vallen.

Net zoals je bij F1 2010 in sommige bochten vrij lomp over de kerbs kan schieten waar je echt geen 2 wielen meer tussen de witte lijnen houd zonder dat je in de game een corner cut situatie aan je broek krijgt is het ook een gewoon geldige tijd in zo'n TimeTrial.

Het is bovendien niet zo dat iRacing zelf hier niet van op de hoogte is.
Als ze er dan zelf niets aan doen hoef je natuurlijk ook niet het braafste jongetje van de klas te zijn.
Per slot gaat het om de competitie en doe je alles om het maximale uit jezelf en de auto te persen.
Als dat dan ook met zo'n trucje kan heb ik er niet zo'n bezwaar tegen dat je er dan gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zou het eerder een exploit noemen, je maakt gebruik van een foutje in de code, vaak zonder dat je zelf de achterliggende reden weet. Wel leuk verhaal met floating point errors, je wordt altijd gewaarschuwd maar dit is een heel leuk voorbeeld hoe het mis kan gaan :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
JoepW schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:16:
[...]

Helemaal mee eens. Dan maar geen pole.
Bah.... cheats :'(
Klopt, ik heb er ook een hekel aan.

Ik heb nog wat zitten testen met deze cheat.
Eerst een normale run gedaan. 51.3
Toen alleen de water temp naar 180 zonder donut's (tijdens het opwarmen mijn macaroni opgegeten) daarna een run gedaan. weer 51.3
Toen alleen een paar donut's, water temp nog onder de 140. weer een run. weer 51.3
Toen donut's en water temp op 180. Weer een run. 51.0

Alleen maar donuts gemaakt om te kijken wanneer de banden plofte, maar met qual tape plofte de motor eerst.
Zonder qual tape duurde het heel lang voor dat achter de band plofte.

Het is een bug in de software en een cheat dus.

Ik hoop dat in toekomstige updates de banden meer slijten en lek gaan. (eigenlijk zoals in het oude tyre model meer het geval was)

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Zo m'n G27 is binnen, voelt erg goed moet ik zeggen!
Het is wel even wennen dat ik nu een beetje moet werken om de auto rond te krijgen maar ik denk dat ik er wel een stuk vloeiender mee ga rijden.

Ben wel benieuwd wat andere G27 gebruikers voor (FFB) instellingen hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Xept!on schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:48:
Zo m'n G27 is binnen, voelt erg goed moet ik zeggen!
Het is wel even wennen dat ik nu een beetje moet werken om de auto rond te krijgen maar ik denk dat ik er wel een stuk vloeiender mee ga rijden.

Ben wel benieuwd wat andere G27 gebruikers voor (FFB) instellingen hebben.
Red Baron in "iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing"
Verder heb ik heb ik het in iRacing tegenwoordig op 5 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
TimG schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:48:
[...]

Klopt, ik heb er ook een hekel aan.

Ik heb nog wat zitten testen met deze cheat.
Eerst een normale run gedaan. 51.3
Toen alleen de water temp naar 180 zonder donut's (tijdens het opwarmen mijn macaroni opgegeten) daarna een run gedaan. weer 51.3
Toen alleen een paar donut's, water temp nog onder de 140. weer een run. weer 51.3
Toen donut's en water temp op 180. Weer een run. 51.0

Alleen maar donuts gemaakt om te kijken wanneer de banden plofte, maar met qual tape plofte de motor eerst.
Zonder qual tape duurde het heel lang voor dat achter de band plofte.

Het is een bug in de software en een cheat dus.

Ik hoop dat in toekomstige updates de banden meer slijten en lek gaan. (eigenlijk zoals in het oude tyre model meer het geval was)
Misschien snap ik het niet maar wat heeft het met donuts te maken? De exploit is dat je tijden in een oneven rondje sneller zijn dan in een even rondje, door een afrond foutje in negatieve quaternions die niet in positieve quaternions voorkomt (die eigenlijk hetzelfde zouden moeten zijn). Door even in de pit een rondje te draaien stapt de sim over naar het oneven rondje (ipv even) en heb je je tweede ronde dus een miniem voordeel. Donuts draaien helpt dus niet behalve dat je 50% kans hebt om in het oneven rondje terecht te komen...

Of snap ik het nu niet? :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimG
Ik heb alle run's het zelfde gedaan.
1 outlap
3 laps in de high lane
1 lap in de low line ( tegen de gele streep aan geplakt)

Het scheelt 0.3 sec met wel of geen "cheat"

Ik dacht eerst dat het te maken had met de motor temperatuur maar dat dat was niet zo.

[ Voor 20% gewijzigd door TimG op 23-09-2011 19:00 . Reden: kleine aanpassing ]

(My iRacing)

Pagina: 1 ... 22 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.