iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Arfman schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:22:
Alleen jammer dat ik een 4x aan m'n broek kreeg tijdens dat incident terwijl op de replay duidelijk te zien is dat er nog wel een halve meter tussen mij en die andere auto zat, kun je daar nog iets mee doen? Protesteren ofzo?
Dat is jammer inderdaad, ook wel eens gehad. Ik denk dat je er niks aan kunt doen, ik lees vaak op het forum dat je zelfs bij een succesvolle protest geen SR of iRating terug krijgt, dus al helemaal niet bij een incidenteel 'lag' contact :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:28:
Ok, zo te 'horen' geen radical training ;)
Ok, iemand de Silverado van kwart voor 9?

Ik ga het vast verprutsen, 3e keer op rij foutloos kan gewoon niet :+
(is dat geen achievement, Oval safe driver ofzo?)

#EDIT:
Deze gister gehaald :P van 14 naar 1
Great Finish - Oval
Advance 60% of the field from where you started in an official oval race with at least 10 drivers in your class and no more than 2 incidents.
En het is idd Oval safe driver.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-09-2011 20:35 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Zo, gisteren de Sapphire 6950 FLEX 2Gb en een Liyama 2473HDS-B1 besteld. Maar eens kijken hoe dat speelt, verder eens kijken of er dan nog twee 2473's bijkomen of twee stuks 2273; ben eigenlijk benieuwd of Eyefinity met drie gelijke monitoren moet of dat je ook twee andere kan gebruiken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als de resolutie en refresh rate maar gelijk is eric en de bezels niet (te veel) afwijken.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Resolutie is beide 1920 x 1280 en 2ms, andere optie is 5ms.....maar 2ms en 5ms werken niet lekker samen?

[ Voor 45% gewijzigd door Ericjooo op 19-09-2011 20:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:38:
Resolutie is beide 1920 x 1280 en 2ms, andere optie is 5ms.....maar 2ms en 5ms werken niet lekker samen?
Dat is response time. Refresh rate is in Hz, en meestal 60 bij LCD / LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Ericjooo schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:38:
Dus 2ms en 5ms werken niet lekker samen?
da's responstime. refreshrate = aantal frames dat ie per seconden op het scherm kan toveren, uitgedrukt in Hertz (gangbare rates zijn o.a 50 - 60 - 72 - 75 - 120Hz)

responstijd is de tijd die een pixel nodig heeft om van volledig zwart naar volledig wit te gaan (denk ik, kan ook wit naar zwart zijn (moest het iets uitmaken), even de gray-to-gray responstime buiten beschouwing)

[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 19-09-2011 20:42 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Tja, specs zijn hier nogal wazig....haha...

Frequentiebereik
24 - 80 kHz horizontaal
55 - 75 Hz verticaal

Dit geven meerdere monitoren aan??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:37:
Als de resolutie en refresh rate maar gelijk is eric en de bezels niet (te veel) afwijken.
De native resolutie van je monitor hoeft niet gelijk te zijn, je kunt best een full hd scherm naast een oude 15" CRT zetten die maximaal 1024x768 kan, maar met Eyefinity zal de uiteindelijke resolutie op alle schermen wel gelijk zijn. Resultaat is dus dat je full-hd scherm ook op 1024x768 gaat draaien ;)

Maar een 1920x1080 en twee 1920x1200 of andersom zal best werken denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Excuses, alle opties zijn 1920 x 1080.....dus dat zou al minder moeten storen:-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
By request, een webpagina die alle GoT rijders met GoT gebruikersnaam en iRacing naam naast elkaar toont:

http://www.nickthissen.nl/iracing/ViewDrivers.aspx

Je kunt sorteren op beide kolommen en/of filteren op GoT naam en/of iRacing naam. Zo kun je snel opzoeken welke GoT gebruiker bij een iRacing naam hoort en andersom. Of je kunt gewoon de lijst eens doorkijken, dan kom je ook al een eind in de toekomst denk ik :)

Uiteraard is de pagina met een wachtwoord beveiligt zodat niet iedereen alle namen kan zien (dit was met de banner een probleem). Wil je het wachtwoord weten dan zul je mij even moeten PMen, dan stuur ik het terug. Als het goed is zet Joep dit ook in de TS (en hij kan direct naar nieuwe leden het wachtwoord doorsturen).

Overigens: de Admin pagina die je op dezelfde site kunt vinden gebruikt een ander wachtwoord, daar kan Joep nieuwe rijders toevoegen en de banners refreshen (werkt nog steeds niet automatisch :-() dus daar mag niet zomaar iedereen aan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
Ericjooo schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:45:
Tja, specs zijn hier nogal wazig....haha...

Frequentiebereik
24 - 80 kHz horizontaal
55 - 75 Hz verticaal

Dit geven meerdere monitoren aan??
Verticaal is wat telt, dan heb je dus een scherm dat min 55Hz en max 75 Hz aankan

edit aan hieronder: geen moeite :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 19-09-2011 20:53 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Dank voor de verduidelijking :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Red Baron schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:22:
Eens kijken of het de 20:30 of de 22:30 Star Mazda race gaat worden :)
Dacht mn 2e race van deze week te doen, maar dat duurde 5 rondjes. P5 spinde bij het uitkomen van de chicane, ik zat er vlak achter en raakte hem, wielophanging krom...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick: Super man.
@Eric: Refresh en resolutie identiek is het mooist en let op de randen. Want iracing heeft maar 1 getal voor de correctie.

En we hebben er weer een rijder bij: Xept!on <- Bedankt voor de iRacing dollars en welkom!

[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 19-09-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Toenet maar weer even een race gedaan op lime rock park. Het begon goed, eerste bocht meteen een ongeluk tussen 2 personen en ik kon op een haartje na ontwijken. Helaas had ik door een jumpstart (tja weet niet wat er gebeurde maar het ging niet helemaal goed). Nadat ik de penalty gehad had ben ik waarschijnlijk weer iets te wild het veld opgegaan waardoor ik weer een stop&go penalty had. Na ook deze penalty gehad te hebben weer rustig het veld op gegaan maar toen gebeurde verloor ik zonder reden de macht over het stuur en reed de muur in. Krom stuur wiel en heb 4 minuten in de pits moeten staan. Helaas hierdoor maar 14 rondjes kunnen rijden :(

Nu vroeg ik mij 2 dingen af:
- Wat betekend hetals er staat dat je iets geraakt heb en daarna 0x-2x betekend het dan dat je 0 punten eraf krijgt?
- Hoe kan ik het uitzetten dat als ik een stop en go penalty heb dat ik in de pit geen extra tijd verlies met het banden wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Dat banden wisselen kun je doen met F4 en F5. Wat ik doe als ik op de grid sta (tip van hier)

-met F4 je fuel uitzetten zodat ze je tank niet volgooien als je pit
-met F5 je banden deselecteren

Op die manier ben je het snelst weer uit de pits als je in de eerste ronde betrokken raakt bij een crash (en geloof me, dat gebeurt vaak in het begin).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Balen balen balen.

Lag strak 4e tien rondjes voor het eind met de Silverado. Crasht de display driver :( Beeld freezed, en ik vlieg eraf. Veroorzaakte gelukkig geen caution omdat ik de rem intrapte en richting infield stuurde, mijn race opgeofferd voor de rest. Jammer want had 3e top 5 op rij kunnen zijn in de oval.

Gelukkig nog 9e, dus iRating -7 is wel te overzien. SR is ook +0.21 omdat hij clean was tot ik er vanaf stuiterde door de videokaart driver.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-09-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hakulaku schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:34:

- Wat betekend hetals er staat dat je iets geraakt heb en daarna 0x-2x betekend het dan dat je 0 punten eraf krijgt?
Kan twee dingen zijn volgens mij:

1. Je krijgt twee incidents die snel op elkaar volgen, namelijk eerst een 0x contact (zacht contact met de muur bijv) en daarna toch nog een 2x contact (hard contact met muur). Alleen het zwaarste incident telt, dus 2x in dit geval.

2. Je krijgt een 0x contact met een andere auto, maar die auto gaat daardoor wel tegen de muur aan en verdient een 2x. Jij krijgt dan die 2x ook, omdat het best wel eens jou schuld kon zijn dat hij de muur in ging. Jullie krijgen dus allebei de 2x, niet alleen jij (het systeem kan niet beoordelen wie schuldig is en iedereen betrokken bij een incident krijgt altijd evenveel incidents, dat is de basis van het safety rating systeem).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het kan ook bijv. off-track 1x en daarna een loss of control 1x -> 2x krijgen. Volgens mij krijg je dan alleen de 2x aan je incidents geplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hakulaku schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:34:

Nu vroeg ik mij 2 dingen af:
Dan heb je waarschijnlijk 2x achter elkaar iets geraakt. Het eerste contact was niet erg hard: 0x (incident point) Het tweede was harder, dus ging je van 0x -> 2x (incident points). Hoe meer incident points, hoe meer SR je verliest.

Edit, wat Nick zegt dus. :P

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 19-09-2011 21:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:42:
Het kan ook bijv. off-track 1x en daarna een loss of control 1x -> 2x krijgen. Volgens mij krijg je dan alleen de 2x aan je incidents geplakt...
Juist, dat bedoel ik dus met punt 1 :)

Zodra de melding nog boven in beeld staat (Contact (0x) bij jou dus) kun je nog nieuwe incidents oplopen, de oude gaan dan 'verloren' (aangenomen dat ze hoger zijn, wat in dit geval dus altijd is). Dus je kunt best een contact (0x), off track (1x), muur (2x), dan contact (4x) en ten slotte nog een loss of control (2x) krijgen, maar dan krijg je alleen 4x voor zover ik weet. Tenzij er langer tussen de incidents zit, als de melding inmiddels weg is tellen ze weer van voor af aan.

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 19-09-2011 21:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Ericjooo schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:34:
Zo, gisteren de Sapphire 6950 FLEX 2Gb en een Liyama 2473HDS-B1 besteld. Maar eens kijken hoe dat speelt, verder eens kijken of er dan nog twee 2473's bijkomen of twee stuks 2273; ben eigenlijk benieuwd of Eyefinity met drie gelijke monitoren moet of dat je ook twee andere kan gebruiken?
'

Toch maar deze schermen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23:06
MartijnA3 schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:54:
[...]
Dacht mn 2e race van deze week te doen, maar dat duurde 5 rondjes. P5 spinde bij het uitkomen van de chicane, ik zat er vlak achter en raakte hem, wielophanging krom...
Tja ik zag je disconnecten inderdaad, jammer.
Ik ben zelf 2e geworden nadat ik ook als 2e startte.
Bij de start had Sergio helaas meteen al een gaatje van +/- 1 seconde en ik kon jammer genoeg niet meer in z'n slipstream komen.
Wel de hele race eigenlijk zo'n beetje 3-4 seconden achter hem gereden, soms kwam ik weer wat dichterbij en soms liep hij weer wat uit.
Helaas weer te veel OT's gepakt, 8 stuks, maar ik heb nou eenmaal moeite met tussen de lijntjes blijven als ik echt loop te pushen.

Niet echt een hoge SOF, maar wel iets meer puntjes gescoord dan gisteren dus dat is mooi meegenomen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb nog even ingelogd als spectator, maar was niet echt spannend.

Vanaf morgen een leuke baan. :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Modificatie voor de setup voor de SM voor Barber: Alle banden 1 tik harder!
Verder heb ik al even geprobeerd of firm arb's voor en achter werkt, maar de heuveltjes worden dan uitvergroot. Wel lekker gevlogen, maar tis niet snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:21:
Verder heb ik al even geprobeerd of firm arb's voor en achter werkt, maar de heuveltjes worden dan uitvergroot. Wel lekker gevlogen, maar tis niet snel ;)
Dan zal ik morgen nog even knutselen aan een harde setup :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:21:
Modificatie aan welke setup?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Net nog even een Q gedaan voor de lol en eindelijk een 56'er gereden :P

Ik kreeg ook nog de setup van Joao Rodriguez, waarmee hij naar eigen zeggen in de sessie een 56.1 optimal mee had (maar "slechts" een 56.9 mee wist te rijden).
Die setup heeft wel wat meer vleugel dan die van Lopez overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:06:
Ja graag een lijstje ;)

Ennuh hier de start setups voor de favo klasses hier voor komende week. Beide setups zijn gebaseerd op een setup van het memberforum, maar beide veranderd.
De SM setup die ik ge-d/l'd had was me te tricky op de heuvels op Barber en heb dat er redelijk uitgekregen. Van de Radical iets aan de rembalans zitten pielen.
Star Mazda setup voor Barber (28L race = ca. 35-40 minuten)
Radical setup voor Brands Hatch (45 minuten race)

WR SM op Barber: 1:18.207 - Wyatt Gooden
WR Radical op Brands Hatch: 1:18.789 - Madison Down

Twee spannende SR vreters die banen ;)

PS Ik sla persoonlijk SM op Suzuka over (is me te lang die race)
Op deze setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:27:
Net nog even een Q gedaan voor de lol en eindelijk een 56'er gereden :P

Ik kreeg ook nog de setup van Joao Rodriguez, waarmee hij naar eigen zeggen in de sessie een 56.1 optimal mee had (maar "slechts" een 56.9 mee wist te rijden).
Die setup heeft wel wat meer vleugel dan die van Lopez overigens.
Ow........ Beetje laat een betere setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Allen bedankt voor de uitleg, nu snap ik er wat meer van :P

Nog maar een race gedaan op Lime Rock Parc, zelf niet gecrasht en ben 2de geworden :P
Wel helaas 2x van de baan gegleden en 1 keer een 4x voor het raken van een auto (een gast die enorm lagde en crashde, voor mijn gevoel was ik er ruim omheen gegaan dus ik ben het nieteens met die straf).

Zit nu op 2.81 safety rating, denk dat het de goede weg op gaat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hakulaku op 19-09-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ah, gemist, thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog even een 8 min samenvatting van de Silverado (voornamelijk laatste minuut is gaaf :+ :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk filmpje. Mooie win. Maar wat een &#%$&^@%# die P2 in de laatste Turn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Quite my style....lekker afwachten en clean blijven, laat anderen de fouten maar maken....haha
Mooie overwinning!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Het ongeluk in de laatste ronde was omdat die oranje auto op de apron kwam en dan schiet je naar rechts. Er was geen opzet IMO.
Het filmpje is leuk, alleen het commentaar kan naar mijn mening iets subtieler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

Wat een verslavend spel dit. Nog maar een race gedaan op Lime Rock Park. Helaas sloeg de vermoeidheid toe waardoor ik 3 keer in de eerste bocht eraf ging. Maarja sta op dit moment met mijn safety rating op 2.90. Zit te twijfelen of ik er nog 1 moet doen of toch maar niet.

Edit: Toch maar niet, ik ga maar slapen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hakulaku op 19-09-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik ga zo op de valreep nog maar eens even m'n eerste en enige LMP race'je meepakken.
Ik zie dat MartijnA3 ook van de partij is, nog meer mensen die meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Fast-P schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:46:
[...]

'

Toch maar deze schermen :P
Ik heb twee nachten lang zitten zoeken en geen enkel scherm is perfect. Wil als main-screen wel een toppertje, misschien als tweede en derde scherm toch een full HD Acer, scheelt weer 160 Euries.....tis al duur genoeg.....haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:57:

Ik zie dat MartijnA3 ook van de partij is, nog meer mensen die meedoen?
Ben er maar mee gestopt, mijn brake force curve dinges voor de LMP stond helemaal verkeerd, zat meer naast de baan dan erop, lol.

Nog ff een SM doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Pff wat een drama, veel OT's toen nog te wijd in Rainey Curve waardoor ik een klapper maakte en links zo'n weggetje op stoof, wonderbaarlijk niet van de aarde afgevallen en kon weer door rijden. Daarna bij het uitkomen van T2 gespint en de muur geraakt, auto krom. Daarna nogmaals gespint op die plek zonder muur te raken maar al met al een 5e plek en 14! inc. -0.77 SR :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik heb vandaag mijn eerste oval race gewonnen met de legends! Ik startte als 2de en na een aantal ronden had ik de helft van de baan voor de 2de keer ingehaald. Het ging ongelooflijk snel. Het grappige was nog dat ik niet eens heel geconcentreerd bezig was. Ik was in gesprek op skype met iemand :P

Na de finish zie ik iemand 180graden gedraaid staan. Hij staat helemaal stil en NET als ik langskom gaat hij op de gas... net ontweken.. dacht ik. Bleek ik daar toch een 4x aan over te hebben gehouden.. En ik heb weer de replay nit gesaved :/

Jammer van die inc anders had ik mijn eerste clean oval ook tegelijk binnen. Heb in ieder geval een lekkere dag gehad:
- 1ste 1st place @ oval
- C licentie - road
- SM gekocht!

En nu maar ff slapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
niet mijn iracing dag vandaag......Heb de pace helemaaaal niet op suzuka en maak zoveel fouten... echt bedroevend.

Dag irating, dag sr!

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 20-09-2011 00:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stelletje 'laatmakers'. Ik ff werk nu. Tot vanavond bij de SM training ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:14:
Het ongeluk in de laatste ronde was omdat die oranje auto op de apron kwam en dan schiet je naar rechts. Er was geen opzet IMO.
Het filmpje is leuk, alleen het commentaar kan naar mijn mening iets subtieler ;)
Commentaar kan wel subtieler ja :P Probeer gewoon zo goed mogelijk het 'race-verhaal' te vertellen.
Heb de editor file ook niet meer, en ga niet opnieuw beginnen, dus hier moet je het mee doen :+
Hakulaku schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:38:
Wat een verslavend spel dit. Nog maar een race gedaan op Lime Rock Park. Helaas sloeg de vermoeidheid toe waardoor ik 3 keer in de eerste bocht eraf ging. Maarja sta op dit moment met mijn safety rating op 2.90. Zit te twijfelen of ik er nog 1 moet doen of toch maar niet.

Edit: Toch maar niet, ik ga maar slapen :P
Goeie keus, vermoeid rijden heeft geen nut, en je helpt alleen je eigen (en nog erger, misschien andersmans) race om zeep.
En ja, het is een verslavend goeie game :)

[ Voor 36% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-09-2011 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik was nieuwsgierig wat nu exact het verschil is tussen Iracing en rFactor?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 06:38:
[...]

Commentaar kan wel subtieler ja :P Probeer gewoon zo goed mogelijk het 'race-verhaal' te vertellen.
Heb de editor file ook niet meer, en ga niet opnieuw beginnen, dus hier moet je het mee doen :+
Haha, maakt niet uit. Ik doe Media Design, dus mij valt zoiets meteen op :p
backupdevice schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:23:
Ik was nieuwsgierig wat nu exact het verschil is tussen Iracing en rFactor?
De naam en dat rFactor al 6(?) jaar oud is.
Bij iRacing zijn de banen laser scanned waardoor de banen op 2mm na precies zijn en de auto's worden samen met de fabrikanten zelf in het spel gezet. Dus McLaren helpt iRacing met het maken van de virtuele MP4-12C GT3.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 20-09-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 06:38:
[...]
Voor de volgende keer is het wellict handig om constant de ronde nummers aan te geven in een hoekje ofzo.
Nu noem je het een enkele keer in die subtitles, maar dan blijft het toch een beetje lastig in te schatten in welk stadium van de race al die situaties spelen :)
Niellie41 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:58:
[...]
Bij iRacing zijn de banen laser scanned waardoor de banen op 2mm na precies zijn
Dat ze het op 2mm precies scannen wil natuurlijk niet zeggen dat elke 2mm detail ook daadwerkelijk in de game zit he.
Natuurlijk overall kloppen alle afmetingen wel, maar me hun marketing willen ze je doen geloven dat dit detail ook daadwerkelijk in de tracks zit waar je op speelt, maar dat zou veel te zwaar zijn voor je pc natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Red Baron op 20-09-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:19:
[...]

Voor de volgende keer is het wellict handig om constant de ronde nummers aan te geven in een hoekje ofzo.
Nu noem je het een enkele keer in die subtitles, maar dan blijft het toch een beetje lastig in te schatten in welk stadium van de race al die situaties spelen :)
Lol, bij het maken van het filmpje wist ik het zelf ook maar net, cautions vooral...

Zal er iig volgende keer op letten :) Iig constructief commentaar, thnx allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:19:
Dat ze het op 2mm precies scannen wil natuurlijk niet zeggen dat elke 2mm detail ook daadwerkelijk in de game zit he.
Natuurlijk overall kloppen alle afmetingen wel, maar me hun marketing willen ze je doen geloven dat dit detail ook daadwerkelijk in de tracks zit waar je op speelt, maar dat zou veel te zwaar zijn voor je pc natuurlijk.
Niet alle details zitten er in, maar dat elke kuil en bult in de baan klopt wel. Dat is wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

rFactor was 6 jaar geleden super toen het uit kwam. Echter is er voor dat spel de afgelopen 3 jaar niks aangepast door de ontwikkelaars (alleen modificaties door 3rd parties). Iracing word continue verbeterd en aangepast. Daardoor zijn ze nu niet echt meer te vergelijken. Het is afwachten tot rFactor 2 uitkomt. En dan zijn het nog 2 verschillende simulaties. Iracing is voledig gericht op online racen terwijl rFactor ook een enorm ofline gedeelte heeft.

Ik vermaak me iig voorlopig nog goed met Iracing.

Deze week met de trucks op Taladega rond crossen dan ook nog ff paar racejes voor de fun mee pakken met de Star Mazda. En de rest maar is bekijken wat ik nog ernaast ga doen. Ford GT op Road Atlanta misschien alhoewel die baan wel een echte SR killer is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Fuelke

Forza Ferrari

DutchDevil79 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:58:
Deze week met de trucks op Taladega rond crossen dan ook nog ff paar racejes voor de fun mee pakken met de Star Mazda. En de rest maar is bekijken wat ik nog ernaast ga doen. Ford GT op Road Atlanta misschien alhoewel die baan wel een echte SR killer is.
Kan je wel al oefenen voor het World Tour Event - Petit Le Mans, want dat gaat volgens mij met de HPD, Corvette & Ford GT zijn.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
DutchDevil79 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:58:
rFactor was 6 jaar geleden super toen het uit kwam. Echter is er voor dat spel de afgelopen 3 jaar niks aangepast door de ontwikkelaars (alleen modificaties door 3rd parties). Iracing word continue verbeterd en aangepast. Daardoor zijn ze nu niet echt meer te vergelijken. Het is afwachten tot rFactor 2 uitkomt. En dan zijn het nog 2 verschillende simulaties. Iracing is voledig gericht op online racen terwijl rFactor ook een enorm ofline gedeelte heeft.

Ik vermaak me iig voorlopig nog goed met Iracing.

Persoonlijk heb ik rFactor nooit wat gevonden. Het is gebaseerd op de Isi engine - die al behoorlijk verouderd is. Het bandenmodel is dramatisch en de rest van physics engine heeft ook z'n beperkingen. Sinds de realfeel plugin is de FFB gelukkig wel acceptabel.

Het grootste verschil tussen iRacing en rFactor is misschien wel de benadering: rFactor is totaal moddable, en leeft van hoge kwaliteits grats mods door de community. Hierdoor is het een erg goedkope investering. iRacing is juist niet moddable, en houdt alles binneshuis. Niet alleen de tracks en auto's, maar ook de kampioenschappen worden door iRacing georganiseerd. Hoge kwaliteit, met een prijskaartje.

Voordeel: heldere structuur en organisatie. De community is niet versplinterd zoals bij rF. Voor league races is rF juist weer wel beter, omdat er meer en betere features aanwezig zijn. Voor af en toe casual racen met hoge kwaliteit aan tegenstanders, is iRacing gewoon het beste.

rFactor 2 ben ik wel heel benieuwd naar. Filmpjes en geruchten beloven veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

helaas zullen er nooit echt goede banen voor zijn tenzij ze de baan uit iracing jatten en converten ;)
Owjah woohooo vandaag doe ik 1 jaar iRacing hehe wohooo 5 dollah

[ Voor 24% gewijzigd door BruceLee op 20-09-2011 18:55 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

BruceLee schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:54:
helaas zullen er nooit echt goede banen voor zijn tenzij ze de baan uit iracing jatten en converten ;)
Owjah woohooo vandaag doe ik 1 jaar iRacing hehe wohooo 5 dollah
Mwaaah ben ik het niet mee eens, ik vond de fiction tracks in rFactor toch zeer leuk (Tobian en Essington volgens mij). Het hoeft van mij niet altijd een echte baan te zijn. Fictieve banen zijn ook zeer vermakelijk. En dan heb ik het nog niet eens over de oude banen die nooit meer te laserscannen zijn. Het oude Zandvoort is toch enorm vet om over te racen. De snelheid die je op die baan haalt is toch wel ff wat anders.

Owh en de beste fictieve baan ooit is Blue Mountain uit GPL. Circuit was enorm dodelijk maar owh zo'n kick als je een super snel rondje ove ree zonder enorm te crashen.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchDevil79 op 20-09-2011 19:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ew0ut
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
  • Laatst online: 12-03 00:11
Hallo iRacers.

Ik ben Martijn en doe sinds gisteren met jullie mee.
Al ben ik alleen nog maar aan het oefenen tot nu toe, vandaar ook de volgende vraag;

Is het mogelijk om ergens rondetijden te zien van andere rijders, met een bepaalde auto op een bepaald circuit?
Ik zou graag kunnen zien wanneer ik snel genoeg ben om een beetje mee te kunnen komen.

Zouden jullie verder nog een auto en/of track aanraden om mee te beginnen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ha naamgenoot, welkom. :)

Vraag maar gewoon hier over rondetijden, wel weten samen denk ik van elke baan/auto combo wat een beetje een goede tijd is. Je kunt wel een lijstje met world records zien, maar dat heeft toch geen zin.

Edit: Je kunt je eigen tijd met de kwalificatietijden van anderen vergelijken:
http://members.iracing.co...gs.do?season=502&carid=34

Enne, beginnen met de MX5 (Nvidia Cup) :)
De track heb je niet voor het kiezen als je aan een online sessie meedoet, die wisselt per week. Deze week is het Okayama Short.

[ Voor 37% gewijzigd door MartijnA3 op 20-09-2011 20:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanaf 20:30 SM-Barber training ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zit al ongeduldig te wachten :9
Barber Fan Nr. 1 *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-09-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik nog ff uitbuiken... Net thuis en gegeten. Nu nog ff sigaretje en kopje koffie.... Tot zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Server is iig up, tot zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
MartijnA3 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:04:
Ha naamgenoot, welkom. :)

Vraag maar gewoon hier over rondetijden, wel weten samen denk ik van elke baan/auto combo wat een beetje een goede tijd is. Je kunt wel een lijstje met world records zien, maar dat heeft toch geen zin.

Edit: Je kunt je eigen tijd met de kwalificatietijden van anderen vergelijken:
http://members.iracing.co...gs.do?season=502&carid=34

Enne, beginnen met de MX5 (Nvidia Cup) :)
De track heb je niet voor het kiezen als je aan een online sessie meedoet, die wisselt per week. Deze week is het Okayama Short.
Thanks.

Ben nu nog een volle 4 seconden langzamer dan de nr. 1. :D
M'n setup is ook niet echt lekker en ik betwijfel of ik hem met het flutstuurtje wat ik nu heb (geen FFB) goed ga krijgen.

Ik ben voor een ander stuur aan het kijken.
Neig nu naar een G27, dat is ook wel zo'n beetje het maximum wat ik er op dit moment aan uit wil geven.
Hebben jullie nog aan- of afraders op dat gebied?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb je als rookie geen keuze en moet je met een fixed setup rijden. Ik zeg, veel rijden in de mx5 op lime rock en deze week op Okayama. Wat ik wel handig is, is om ghost sessies te rijden. Je rijd dan mee in een race, maar de andere auto's zien jou niet en je kunt ook niet tegen ze aan rijden. Kun je veel van leren en zien hoe andere mensen bochten nemen.
Op youtube is een iRacing kanaal waar ook veel uitleg staat over hoe alles werk.

G27 lijkt me geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast-P
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-10-2024
Vandaag begonnen met de truck ... nieuwe baan ... Geen setup te vinden en dus de standaard voor de huidige baan gebruikt.

qual 51.5 met opt 51.4
Race 51,9

Moet nog iets harder .... dit alles op eigen kracht en dus zonder drafts etc.

Iemand nog tips of een setup?

Thx
Patrick

p.s geen sm want ik heb de baan niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Een G27 is een prima stuur, heeft mij vele jaren trouwe dienst bewezen. Bovendien moet je echt van goede huize komen om het verschil met, zeg, een Fanatec GT3RS ook echt te benutten. Ik zit nu pas na 2 weken weer op zo'n beetje hetzelfde niveau als met de G25.

Overigens een 2.12.0xx als optimal op Watkins Glen Classic Boot na slechts 4 rondjes, ik merk dat ik bij bepaalde banen erg snel weer in het ritme zit. Over het algemeen wordt 2.10 als snel aangemerkt, ik moet zelf toch wel richting de 2.11 kunnen kruipen en dan kan ik gewoon lekker meeracen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Weer een update
Link naar originele post op memberforum
Chris Page schreef op dinsdag 20 september 2011:

Sim updates to address some application crashes.
Suzuka and Okayama brake marker additions

Wednesday, 21-SEP-2011 GMT

NL Tijd
1000 Hosted Sessions*
1600 Service Down
2000 Service Up

(*) Hosted sessions are allowed that do not overlap the service maintenance period. For example, 6 hours before the service is down, you can create a hosted session that lasts 4 hours, but not one that lasts for 6 hours.

All times are subject to change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De replay van m'n beste ronde en de setup waarmee ik hem reed geloof ik, die van Frank.

http://dl.dropbox.com/u/4...paul_ilbrink_1m18s897.rar

Verder zit de ronde ook wel in de iSpeed datamart.
Wat me opviel toen ik hem vergeleek met de ronde van Lawrence Smith is dat hij schijnbaar de lange versnellingen gebruikt waar wij met de korte bak reden.
Wellicht is daar ook nog iets mee te winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Red Baron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:49:
De replay van m'n beste ronde en de setup waarmee ik hem reed geloof ik, die van Frank.

Wat me opviel toen ik hem vergeleek met de ronde van Lawrence Smith is dat hij schijnbaar de lange versnellingen gebruikt waar wij met de korte bak reden.
Ik zie net dat het WR 18.0 is. Dan zitten we daar al redelijk in de buurt met 18 hoog.

Overigens reed ik mijn snelste sectortijden ook met Frank's setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:49:

Ik had in het begin de lange gears, maar die voelden niet zo lekker. Qua tijd kan ik er weinig van zeggen, want dat was toen ik nog 21'ers reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Zo, hé hé. Eindelijk eens tijd gehad om te skinnen (een heerlijke vorm van ontspanning voor mij).

Dit keer een Neerlands tintje op de Japanse HPD met tot nu toe vaak Amerikaanse skins.
Team van Merksteijn met hun Porsche RS Spyder.

Vind hem zelf erg geslaagd en zal er dan ook zelf mee gaan rijden.
Wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://h5.abload.de/img/showroom3thumbfjhx.jpg
Klik voor groot...

Download linkje: http://members.iracing.co...t/25/1593366.page#3792318

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
Stoere skin op de o zo moeilijke auto om te doen :)

Maar net ff wat testjes gedaan met de lange bak op barber, en reed in de 1e 3 rondjes 3 tiende van mijn optimal af.
Maar belangrijker, ik had het gevoel dat ik er veel beter de bochten mee uit kwam.
Heb er zelfs net een qualify mee gereden, en er een pb mee gezet.

Had op het forum ook al wat youtube filmpjes gezien en die jongens reden ook allemaal met tall gears.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wie doet er mee met de Silverado op Talladega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ramsho schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:26:

Maar net ff wat testjes gedaan met de lange bak op barber, en reed in de 1e 3 rondjes 3 tiende van mijn optimal af.
Maar belangrijker, ik had het gevoel dat ik er veel beter de bochten mee uit kwam.
Heb er zelfs net een qualify mee gereden, en er een pb mee gezet.

Had op het forum ook al wat youtube filmpjes gezien en die jongens reden ook allemaal met tall gears.
Ga ik dus proberen, want ik kwam 3 tienden tekort op Paul en Tim.
Snel verwijder de post of pas em aan dat de short sneller is, dan kan ik misschien net zo snel gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:27:
Wie doet er mee met de Silverado op Talladega?
Ik ga denk ik ook een pgoing wagen. ga zo nog ff oefenen maar kans is klein dat je in zelfde split komt. Veel registered drivers nu met tally.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:28:
[...]

Ik ga denk ik ook een pgoing wagen. ga zo nog ff oefenen maar kans is klein dat je in zelfde split komt. Veel registered drivers nu met tally.
Nog niet genoeg ge-oefend en geen goede setup,misschien later deze week. Als nog iemand een goede setup heeft, dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Denk wel dat we samen komen, want jij hebt ook een iRating rond de 1700. We zien het wel, ik ga nog even oefenen.

Hier is een set:
http://www.racedepartment...4672-truck-talladega.html
Heb in Quali een .4 gereden.

[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 20-09-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
ramsho schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:26:
Dank.
En dat valt wel mee hoor. Het is niet een Oval bak of V8S, maar zo moeilijk is de skin nou ook weer niet. De Ford GT, die is pittig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xept!on
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:49:
Helaas heb je als rookie geen keuze en moet je met een fixed setup rijden. Ik zeg, veel rijden in de mx5 op lime rock en deze week op Okayama. Wat ik wel handig is, is om ghost sessies te rijden. Je rijd dan mee in een race, maar de andere auto's zien jou niet en je kunt ook niet tegen ze aan rijden. Kun je veel van leren en zien hoe andere mensen bochten nemen.
Op youtube is een iRacing kanaal waar ook veel uitleg staat over hoe alles werk.

G27 lijkt me geen miskoop.
Dank je, dat bespaard me weer een verrassing. :+

Ben ondertussen nog wat aan het rijden geweest.
Gaat al wat sneller nu, maar vooral consistenter.

Met een beetje geluk donderdag een nieuw stuur, ben benieuwd!

iRacing Profiel

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Net een hele avond bezig geweest setups te testen voor de Silverado op dega.... :|

Probeer vanalles maar wordt er maar niet sneller op...

@Niellie41 : Bedankt!!!! Ga hem dadelijk even proberen. En als het meezit de race van 12:45 meepakken.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Fragbeestje
Dat viel dus dik tegen!

Vertrokken vanaf p3, en samen met de leiders weg gereden van het grote veld.

Iets over halfweg samen met de 2 leiders in de pit... vergeet ik de banden uit te vinken en neem ik nog teveel fuel mee... iets meer dan 30 liter. Ik zie dus iedereen lekker vertrekken en kom pas na de eerste achtervolgers op het veld.
Had op het einde nog iets van een 19 liter over dacht ik... maar dat weet ik dus ook weeral voor de volgende keer.

Uiteindelijk toch nog kunnen aanpikken bij een groep en dan de allerlaatste ronde spinnen er nog een stuk of 4 vlak voor mij de muur in. Kon niet teveel naar links uitwijken want daar reed ook nog een treintje en wordt nog net aangetikt. Nog net over de streep kunnen brengen.

Maar dus een 14e plek ipv een top 5... :/

En 12 splits!!! Was wel meer dan 230 man of zo!

Maar toch nog eens bedankt Niellie41 voor die setup!!! stukken beter dan de mijne!

[ Voor 7% gewijzigd door Fragbeestje op 21-09-2011 08:17 ]

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Vraag me een ding af.Als ik de pit in rij ivm schade dan wordt gelijk fuel en banden gedaan.Dat wil ik dus niet.
Nu zag ik dat ik met F4 en F5 dat beide opties aangevinkt zijn.
Hoe kan ik dit vinkje verwijderen? Gata dit via het toetsenbord of moet ik een knop toewijzen?

Ik gebruik een G25.Knoppen heb ik ingesteld om links en rechts te kijken.Shifter gebruik ik niet.

iRacing Profile Flickr

• NickThissen
Door opties lopen met up en down pijltjes en selecteren met spatie. Gewoon meteen op de grid doen voor de start.

Mijn iRacing profiel

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Thanks.
NU sta ik tenminste niet te lang binnen als een of andere dwaas de wedstrijd gelijk in de eerste ronde wilt winnent en een paar wagens in zijn actie meeneem :(

iRacing Profile Flickr

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Wedstrijd van mij en Niel ging niet veel beter. Ik had zelf de 2de plek in de split waarin ik en Niel zaten. Start ging goed en kon men 2de positie behouden. Gaf alleen ergens in rondje 10 iets teveel ruimte weg aan de binnekant waardoor men achtervolger hem net in men binnenkant prikte. Had vervelend kunnen doen en men positie met hand en tand kunnen bevechten maar denk het is nog vroeg in de race. Moest hierdoor wel op de highline gaan rijden en werd zo naar p10 verdrongen. Hier kon ik aanhaken achter Niel en zouden we als Benelux treintje misschien iets kunnen uitvoeren. Maar toen kwam dus de eerste caution.
Iedereen de pit in, het was dus wat druk. Ik zat dus gefocused te kijken waar men lollypop man was om op tijd af te remmen. Moest Niel dus voor me vol in de remmen omdat iemand hem sneed in de pit. Had ik te laat door en bam tegen Niel aan. 4 minuten repaartie aan men broek.
Kon in de eerste caution 2 minuten laten reparereren en in de lead lap gebleven. Echter bij groen was ik dus door die schadeveel te langzaam. Gelukig kwam er nog een tweede caution waardoor al men schade gerepareerd was. Echter vanaf P13 niet veel kunnen uitrichten en men auto had ook nog last van de schade (aero) waardoor ik net de aansluiting naar de top moest missen. Nog met P12 lopen vechten echter een achterblijver had verkeerd ingeschat waar ik zat en knalde me zo van de baan af. Gelukkig in allerlaatste lap, dus nog kunnen finischen. Wel op P13 en met 8 incs. Dag SR en IR. :'(

iRacing Profiel

• Fragbeestje
Dat is inderdaad al niet veel beter. Ik hoopte echt dat ik bij in dezelfde split zat.

Ik moet en zal deze avond verder sleutelen aan die setup. Snap er alleen geen hol van ;)

Maar als ik deze tijden zie dan wordt ik wel even stil...

TT sessie :

Fastest 10 lap average : 51.278 8)7

http://members.iracing.com/membersite/member/EventResult.do?&subsessionid=4166824&custid=76279

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:27:
[...]

Ga ik dus proberen, want ik kwam 3 tienden tekort op Paul en Tim.
Snel verwijder de post of pas em aan dat de short sneller is, dan kan ik misschien net zo snel gaan :+
Ik heb gisteravond ook nog even een korte sessie gedaan met langere gears en vond het wel fijner rijden.
Of het echt sneller is weet ik niet, kreeg weer geen goede ronde voor elkaar en reed dus weer een 18.9.
Optimal was vergelijkbaar met de training, 18.3

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Eindelijk mijn Fanatec GT2 besteld: Porsche 911 GT2 Wheel - Clubsport edition - EU. Daar zit gelijk alles bij. Dan kan de momo aan de kant en kan ik schakelen zoals het hoort in de rookie cup. Alleen ik rij nu nog op laguna seca met de mx5 een 1:51 en moet een 1:41 gaan rijden, heb nog heel wat te doen :P. Las ik goed dat je met de mx5 een vaste setup hebt. Want ik kan tijdens training wel gewoon dingen wijzigen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Red Baron
Tijdens een offline test misschien, maar niet tijdens een officiële practise.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Oh ok, nou ja dan ga ik de setup maar weer op standaard zetten. Bedankt voor info.

• Red Baron
Ik zou ook gewoon in een echte practise gaan oefenen trouwens.
Dan wen je alvast een beetje aan de andere auto's op de baan.
Je kunt ook rustig foutjes maken, want practise sessies tellen toch nog niet mee voor je irating of je safety rating.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Oh ok, daar ga ik even naar kijken inderdaad. Dat online racen is toch heel anders als echt. In het echt weet ik me aardig te redden op het circuit ook in echte races, inmiddels aardig wat ervaring. Het blijft jammer dat je te weinig gevoel hebt in een sim. Maar deze sim is samen met netkar toch echt wel een hele goede. En ook in het echt heb ik profijt van het rijden met een sim.

• MartijnA3
Waar rijd je in dan in het echie?

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 21-09-2011 12:50 ]

iRacing Profiel

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik rij voornamelijk op Zandvoort en Assen in een Porsche 944 in de zogenaamde basic cup. Mag je ook niks aan je auto veranderen behalve je onderstel. Dus wat dat betreft moet ik me aardig gaan redden in die mx5.

• MartijnA3
Ok, klink leuk!

iRacing Profiel

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jammer dat je uitviel Niel, hier op het plaatje zie je mij met #3, Joey met #1 naar P1 gaan na een aantal ronden op de highline gereden te hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/316549_150722925020900_100002495811979_263197_1190294701_n.jpg

• MartijnA3
poeh poeh, eindelijk onder de 1:20 op Barber, tis echt niet mijn baan.

iRacing Profiel

• Red Baron
Waar verlies je de tijd dan?
Ik verlies ten opzichte van Lawrence Smith alles in de eerste 3 bochten, de rest ben ik zo goed als even snel.

Je gebruikt geen iSpeed? Ik kan je tenminste niet vinden in die lap database.

[ Voor 22% gewijzigd door Red Baron op 21-09-2011 14:46 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.