iRacing 2.0: The next revolution in on-line racing Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 122 Laatste
Acties:
  • 186.190 views

Onderwerpen

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Die Radical race was leuk. De gast achter me heeft echt 35 min op mijn staart gezeten, en hij kwam er niet langs :P (hij zat gemiddeld binnen 0.1-0.3 seconden)

Hij zei nog: 'You got nerves of steel', mooi compliment 8)

De SM sla ik even over, 2x 1 uur is net teveel met deze wagens en circuits (zo je aandacht bijhouden...)

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-09-2011 22:28 ]

My iRacing profile | Strava

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hoogie2004 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:26:
Die Radical race was leuk. De gast achter me heeft echt 35 min op mijn staart gezeten, en hij kwam er niet langs :P (hij zat gemiddeld binnen 0.1-0.3 seconden)

Hij zei nog: 'You got nerves of steel', mooi compliment 8)
Heb stukje meegekeken met die gast achter je ja, was leuk, hij was erg dichtbij elke keer maar was niet sneller denk ik. Knap hoor, zonder te oefenen en dan 0 incidents! Joep ook trouwens.

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:29:
[...]

Heb stukje meegekeken met die gast achter je ja, was leuk, hij was erg dichtbij elke keer maar was niet sneller denk ik. Knap hoor, zonder te oefenen en dan 0 incidents! Joep ook trouwens.
Nja, Joep was zo vriendelijk de setup te delen :) Thnx daarvoor.
Vond die setup wel wat listig aan de achterkant, kon voor mijn gevoel niet zo hard als met de setup van voor de herinstallatie van de pc. Echter had die ook veel meer downforce, dus niet echt te vergelijken.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja alleen ik zat in het luchtledige. Ben dus op safe gaan rijden. Was fun ;)
--------
Wat jammer voor jou Nick. Ik zat er vlak achter en zag het gebeuren. Hij drukte je zo van de baan.
En wat een enorme klapper in ronde 1 bij het opkomen van het rechte eind. Belachelijk. Ik zag ze vliegen ;)
Maar goed wel ik werd wel 10de :+
--------
Oeps. Net nog ff testen en rij ik zomaar een 1:42,2 ;) (Staat op iSpeed). Optimal 1:41,7.
Ik ga zo langzamerhand de Radical leuker vinden van dan de SM 8)

[ Voor 82% gewijzigd door JoepW op 17-09-2011 23:29 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• NickThissen
JoepW schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:30:

Wat jammer voor jou Nick. Ik zat er vlak achter en zag het gebeuren. Hij drukte je zo van de baan.
En wat een enorme klapper in ronde 1 bij het opkomen van het rechte eind. Belachelijk. Ik zag ze vliegen ;)
Maar goed wel ik werd wel 10de :+
Ja, die eerste viel opzich nog wel mee, hij dacht misschien dat hij me al voorbij was (lang niet, maar goed), en hij had natuurlijk zelf ook weinig plaats. Kan gebeuren. Die tweede echter was belachelijk slecht van hem, hij staat gewoon dwars, half tegen het verkeer in te kijken. Hij ziet mij komen met een relatief lage snelheid, ik had 3 meter ruimte aan de binnenkant, en hij begint gewoon te rijden om zich om te keren en knalt zo tegen m'n zijkant op! Ging paar keer over de kop en land op m'n dak waardoor ik moest towen 40 sec (was 10 meter buiten de pit maar goed :/) en na 4 min repairs was er niet meer mee te rijden. Jammer want was wel doorgereden, vind de radical ook leuk!
Ergste vind ik nog datie niet eens sorry zegt. Heeft 4 min achter me gestaan in de pits en ik kwam hem zelfs daarna in een SM practice nog tegen. Ik vroeg nog of hij het was die me 5 min eerder zo lomp van de baan ramde... "yes that was me". Quit. En bedankt |:(

SM race ging op zich goed, op de laatste paar ronden na... Hele race was het wel spannend, veel mensen achter me die me in probeerde te halen maar steeds net niet lukte. Vond dat ze wel allemaal heel sportief en veilig waren, ze probeerden het bij elk gaatje maar het ging steeds net niet, en ze pushte dan ook niet door. Tot ronde 24, komt ene Bruno nog wat die ik nog niet eerder had gezien (zal wel in de pits gestart hebben ofzo) en plop hij zet hem er zo langs in die bocht vol gas linksaf voor de chicane. Dat gaat natuurlijk nooit, dus we raken elkaar. Gelukkig ging ik niet eraf maar had wel beetje damage, waardoor ik 2 rondes later nog een plek verloor en dus 5e werd, waar ik best 3e had kunnen pakken.

Inhalen in die bocht gaat wel, maar dan moet je wel beide niet volgas erdoor willen dat PAST GEWOON NIET lol... Ik hield beetje in maar hij pakte gewoon de race lijn en komt dus helemaal wijd uit en tikt me zo aan... Denk even na aub 8)7

Iets anders... Ik begin toch aardig verslaafd te raken aan iRacing dus ik ben er over na aan het denken een beter stuur te kopen. Absoluut geen 500 euro dingen, dat vind ik echt veel te duur, maar liefst een G25/G27. Nu koop ik liever geen tweede hands stuur tenzij ik het echt veel goedkoper kan vinden dan nieuwprijs en dat lukt nog niet zo, op markplaats gaat een G25 toch voor boven de 150 euro, en het is dan maar de vraag hoe goed hij nog werkt. Daarom koop ik liefst toch een nieuwe, maar volgens mij wordt de G25 niet meer verkocht, dus zal het een G27 moeten worden... Vind hem hier in de pricewatch voor 240 euro, maar nu vraag ik me af of het niet goedkoper kan (nieuw dan)? Of verwacht iemand dat ze misschien in prijs gaan zakken met de komst van die nieuwe duurdere stuurtjes (ik denk het niet...) en kan ik dus beter wachten?

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 17-09-2011 23:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

Fuelke

Forza Ferrari

Tweede split van de Radical race om 21h30 verliep ook leuk voor me. Bleek al vlug dat ik me met 4 man achteraan kon meten qua tijden, eentje ervan kende ik nog van ESCORS tijden, dus daar kan je dan vol vertrouwen tegen racen omdat je weet wat hij doet, en dat zijn dan geen gekke uitremacties of er af tikken.

Hele tijd gestreden met ene David, geraakte ik er eindelijk langs haalde hij me een halve ronde later weer in. Ging te hard in de remmen voor een gele vlag, spinde en lag 6 seconden achter. Vier rondjes later terug in het spoor van David, en de auto er naast gezet in de laatste bocht van het Boot gedeelte, waar je het Cup circuit terug opstuurd. Hij kwam niet meer terug :)

Uiteindelijk van P13 naar P4 gereden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Nick: Ow was jij dat die ik zag vliegen bij de Pits ;(
Netjes Fuelke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
NickThissen schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:43:
[...]
Iets anders... Ik begin toch aardig verslaafd te raken aan iRacing dus ik ben er over na aan het denken een beter stuur te kopen. Absoluut geen 500 euro dingen, dat vind ik echt veel te duur, maar liefst een G25/G27. Nu koop ik liever geen tweede hands stuur tenzij ik het echt veel goedkoper kan vinden dan nieuwprijs en dat lukt nog niet zo, op markplaats gaat een G25 toch voor boven de 150 euro, en het is dan maar de vraag hoe goed hij nog werkt. Daarom koop ik liefst toch een nieuwe, maar volgens mij wordt de G25 niet meer verkocht, dus zal het een G27 moeten worden... Vind hem hier in de pricewatch voor 240 euro, maar nu vraag ik me af of het niet goedkoper kan (nieuw dan)? Of verwacht iemand dat ze misschien in prijs gaan zakken met de komst van die nieuwe duurdere stuurtjes (ik denk het niet...) en kan ik dus beter wachten?
Als je een gebruikte G25/G27 in de buurt kan vinden, gewoon even kijken. Als het leer van het stuur geen slijtplekken heeft, hoef je niet gauw ergens bang voor te zijn. Gewoon even testen. Heb zelf een G25 gekocht via marktplaats en doet het perfect. 140 euro heb ik betaald btw.

Denk dat de G27 ook niet heel lang meer geleverd gaat worden als er nieuw spul aan komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
G25 is gewoon kwaliteitsstuurtje en kun je gerust 2e hands kopen.

Zometeen mijn AP Load Cell installeren, heb m gisteren binnen gehad. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
Laat maar eens horen wat je ervan vind na een tijdje.
Misschien ook maar eens bestellen dan, of gewoon een clubsports pedal set natuurlijk...

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stoer!
quote: Thorsten Rueter op het Member Forum
......From lap 9 or so on until the end I was fighting with Frank Hoogmans and that was awesome. I was 0.3 to 0.5 seconds behind him for most of the race and the guy never made a mistake. I've never before met a racer with such nerves of steel, heh.
.....
Fantastic stuff again this round.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Red Baron schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:59:
Laat maar eens horen wat je ervan vind na een tijdje.
Misschien ook maar eens bestellen dan, of gewoon een clubsports pedal set natuurlijk...
Ik vind m na een kwartier al relaxed :D
De g25 past mooi gemonteerd nu wat mij weerhoudt van een andere set. bovendien zij nde G25 pedalen prima, en deze mod is ook heel netjes afgewerkt. En het scheelt knaken, ik heb nu iets van 65 euro betaald incl verzend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Net bijna mijn eerste clean oval gehad. Echt BIJNA
Ik begon als 5de en iedereen vloog er al heel snel uit. Ik werd al heel snel 2de en dat bleef ook heel lang zo. In de 39ste ronde ofzo maakte nr1 een fout waardoor hij wat heen en weer slingerde. Hij raakte niks ofzo, hij slipte gewoon even. Ik kwam dus keihard aan en hij was al heel erg afgeremd dus ik denk 'in de volgende bocht zal hij vast niet langs binnen gaan omdat ik zo snel aan kom rijden'. Nou ik had het dus mis, beide door de binnenbocht, ik kwam zo snel aan dat ik hem dus ramde. Allebei een krom stuur.
We reden natuurlijk gewoon door want de witte vlag was tevoorschijn gekomen. Na het ongeluk was hij eerder dan mij het veld opgereden dus hij stond al voor. Hij liep ook langzaam uit. Blijkbaar was zijn auto minder instabiel dan de mijne. We zijn dus alsnog gefinished als 1ste en 2de.
Het was op zich duidelijk waarom hij niet opzij ging (bijna laatste lap) en ik had hier ook rekening mee kunnen houden ALS ik dus wist dat het bijna de laatste lap was.
Maarja alsnog +0.07 SR

http://members.iracing.co...onid=4152113&custid=51623

Vannacht had ik nog wel een grappig geval. Ik stond 3de met de skip race en de checkered flag kwam tevoorschijn. Dus ik reed maar de pits in ZONDER eerst de lap uit te rijden. Dus ik sluit het spel af en zie tot mijn 'verbazing' disconnected staan. Ik eindigde dan blijkbaar ook nog 6de. Jammer want ik had er graag iRating bijgekregen.
Maarja, de race werd dan ook gereden om 3.45 in de nacht dus...
Wel +0.20SR ! Ik kom zo heel dicht in de buurt van de C license. Nog maar 0.25SR!
SM here I come!
http://members.iracing.co...onid=4150062&custid=51623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

NickThissen: ik heb mijn G25 te koop. Stuur is 100% in orde en tot vorige week gewoon netjes gebruikt en onderhouden. DM voor meer info :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dramatisch voor mij vandaag, SM race ging eerste ronde al mis, mensen gingen op de rem staan na de eerste bocht en ik kon niet snel genoeg stil komen, tik iemand lichtjes aan, wiel krom, einde race.

Dan maar een radical mee gepakt, lekker uit de pits gestart, ging lekker tot ik in ronde 5-6 ofzo dat snelle stuk omhoog heel even grip kwijt raakte en het gras raakte... Spin en ook wiel scheef, weer einde race.

Ik vind het wel vervelend hoe snel je auto damage krijgt die niet gerepareerd wordt. Misschien wel realistisch maar bij het kleinste tikje is je race voorbij (ik ga tenminste niet nog een half uur rijden met een krom wiel, dan ga ik geheid mensen eruit crashen), en dan sta je 5 minuten in de pits en dan is er totaal niks gerepareerd... Snap ik iets niet, moet je dat nog aangeven ofzo, ik heb namelijk nog nooit een reparatie gehad lijkt het wel, moet wel altijd lang wachten maar hij is altijd nog net zo kapot als voor het pitten... Wat heeft 'pit for repairs' dan voor zin? Of heb ik gewoon pech gehad dan..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Nick ze halen er stiekum alleen een doekje overheen .
Maar eerlijk hoeveel ,als het al een beetje realistisch is , kan je pitcrew doen in ongeveer drie minuten , als de hele ophanging kapot is ?

Zat in dezelfde Radical race , ook de muur ingegaan , zou vier minuten in de pits moeten blijven , gaat de pitcrew eerst 80L brandstof bijtanken (was ik vergeten uit te zetten) :X
Dus dan toch maar besloten te stoppen.

Maarja mn tempo was aardig netjes dus ga het straks gewoon nog een keer proberen .

Misschien leuk om net als gisteren een race af te spreken ???

ps zou dan toch wel handig zijn als er een tabblad bij de setup zou zitten waar je de pitstopstrategy in zou kunnen vullen , veel officiele races hebben eigenlijk geen pitstops dus zou het dan default allemaal uit moeten kunnen staan , maarja volgende keer beter opletten.

[ Voor 22% gewijzigd door enchion op 18-09-2011 14:25 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, het is natuurlijk niet realistisch als je altijd binnen 3 minuten al je schade kwijt bent, maar op het moment lijkt het (bij mij in ieder geval) wel overdreven. De crash in de radical was wel redelijk hard, ik schoof gewoon met de zijkant tegen de muur aan, niet heel hard maar waarschijnlijk wel genoeg om flink wat kapot te maken ja. Maar in de SM eerder was echt een miniem tikje (met de voorvleugel ook nog, zover ik kon zien raakte ik niks met het wiel) en meteen m'n hele wiel scheef. In de F1 bijvoorbeeld (die auto lijkt er toch wel een beetje op kwa open wheel enzo) zie je toch wel vaker dat ze elkaar tikjes geven, zelfs met twee wielen tegen elkaar, en dan rijden ze ook gewoon door.

Het is natuurlijk ook vrij willekeurig denk ik, de ene keer ram je iemand met 100 km/h en heb je niks, de andere keer tik je iemand heel zacht aan en ligt je wiel eraf... Ik heb gewoon pech :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:26:
Het is natuurlijk ook vrij willekeurig denk ik, de ene keer ram je iemand met 100 km/h en heb je niks, de andere keer tik je iemand heel zacht aan en ligt je wiel eraf... Ik heb gewoon pech :p
Gisteren had ik ook zoiets inderdaad in TimeTrial een keiharde zijimpact (ook met de Radical) , maar Iracing gaf aan dat het een +0 was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:19:
Stoer!

quote: Thorsten Rueter op het Member Forum
......From lap 9 or so on until the end I was fighting with Frank Hoogmans and that was awesome. I was 0.3 to 0.5 seconds behind him for most of the race and the guy never made a mistake. I've never before met a racer with such nerves of steel, heh.
Die is wel gaaf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Jep dat is leuk, maar ik merkte weinig van je nerves of steel toen ik je passeerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:41:
Jep dat is leuk, maar ik merkte weinig van je nerves of steel toen ik je passeerde ;)
LOL :+

Jij was 2 sec sneller per rondje, en als ik jou dan een paar rondjes op houd dan kon je de rest niet meer bijhalen. Maar als je dat wil probeer ik je volgende keer wel af te stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

BM

Moderator Spielerij
Soundless schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:36:
Vannacht had ik nog wel een grappig geval. Ik stond 3de met de skip race en de checkered flag kwam tevoorschijn. Dus ik reed maar de pits in ZONDER eerst de lap uit te rijden. Dus ik sluit het spel af en zie tot mijn 'verbazing' disconnected staan. Ik eindigde dan blijkbaar ook nog 6de. Jammer want ik had er graag iRating bijgekregen.
Waaaaaarom zou je dat in godsnaam doen :X Het scheelt je namelijk precies.... niks aan tijd :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
BM schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:50:
[...]

Waaaaaarom zou je dat in godsnaam doen :X Het scheelt je namelijk precies.... niks aan tijd :X
Ik heb laatst besloten om aan het einde van een race de pits in te rijden als degene achter mij niet meer dan 5sec is verwijderd. Dit omdat ik te vaak heb gehad dat iemand na de race gewoon tegen mij aan reed.

Wat mij betreft dus niet een TE domme keus. Maar het had wat slimmer geweest als ik eerst nog een rondje door had gereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Soundless schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:04:
[...]

Ik heb laatst besloten om aan het einde van een race de pits in te rijden als degene achter mij niet meer dan 5sec is verwijderd. Dit omdat ik te vaak heb gehad dat iemand na de race gewoon tegen mij aan reed.

Wat mij betreft dus niet een TE domme keus. Maar het had wat slimmer geweest als ik eerst nog een rondje door had gereden :P
Gewoon even een paar bochten doorrijden na de finish en hem dan parkeren. Dit is niet echt slim zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Requiem19 schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:06:
[...]

Gewoon even een paar bochten doorrijden na de finish en hem dan parkeren. Dit is niet echt slim zo.
Niet slim inderdaad :P Agh ja, happens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hehe, weer wat SR en iRating erbij na een 2e plaats in de SM. Wel vreemd, ik reed achter twee man aan, alle drie heel dicht bij elkaar. Nummer 2 tikte nummer 1 aan in de chicane waardoor hij dwars kwam te staan. Ik kon er gelukkig ruim voorbij zonder aan te raken. Dacht ik.... Ik kreeg namelijk eerst een Contact (0x) en daarna nog een Contact (0x -> 4x) ..? Ik snap even niet waarom, zelfs als het ghost contact was (door lag) klopt het toch niet? Voor zover ik weet ik Contact (0x -> 4x) dat ik iemand zacht aanraak (0x) en dat hij daarna nog iemand aanraakt (4x), zodat ik die 4x van hem ook krijg. Maar dat gaat hier niet op denk ik... Vreemd.

Vanavond weer een radical proberen? Die van 21:30 lijkt me goed, later zal ik niet meedoen maar eerder kan ook wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net even de Silverado meegepakt op Iowa, wat een feest :)

Dikke smile, eerste serieuze oval-race (ik tel rookie en D-class niet mee, prutsers daar) en ik werd 5e.
Helemaal cleane race (op 2x een 0x contact na).

http://members.iracing.co...onid=4152527&custid=61620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Aargh, waarom remmen mensen niet als ze spinnen :(

Net heerlijke race in de Skip, spint er iemand bij het oprijden van de oval. Ik kan er net links nog langs, maar omdat meneer te beroerd is om te remmen (want dan kan ie zo lekker snel weer door) tik ik 'm nog net met m'n achterwiel aan. 0x Contact, maar wel een kromme auto, dus direct gespind toen ik doorreed.

Konden nog geen excuses van af, en volgens mij had ie zelf totaal geen schade. Bah... had ook totaal geen zin om te wachten of repairs hielpen. Zo komt ik nooit boven de 2000 irating...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:39:
.....Vanavond weer een radical proberen? Die van 21:30 lijkt me goed, later zal ik niet meedoen maar eerder kan ook wel.
Lijkt me leuk, maar dat wordt 'm niet. Vrouwlief vereist aandacht ;) Haha.
Maar ik ga zo wel weer ff met de Radical rijden op Watkins in een Open Practice. EDIT: Nu dus...
En misschien een race aan het eind van de middag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

Nou ik heb 1 dag geraced en het spel is geweldig :) Doe nu het Nvidia tournooi en ik blijf last hebben van de eerste bocht in Lime Rock Park. Maar het gaat wel telkens beter, als ik een goed rondje rijd dan rij ik 1.01.1.

Ik vroeg me alleen nog af hoe ik de auto kon aanpassen want als ik naar garage ga wanneer ik op esc druk dan kan ik niks aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hakulaku schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:56:
Nou ik heb 1 dag geraced en het spel is geweldig :) Doe nu het Nvidia tournooi en ik blijf last hebben van de eerste bocht in Lime Rock Park. Maar het gaat wel telkens beter, als ik een goed rondje rijd dan rij ik 1.01.1.

Ik vroeg me alleen nog af hoe ik de auto kon aanpassen want als ik naar garage ga wanneer ik op esc druk dan kan ik niks aanpassen.
Mijn aanrader is om het gewoon rustig aan te doen. De rookie class is vooral om te leren racen met andere mensen, dat wil zeggen veilig racen, ruimte laten als het nodig is, uitkijken voor mensen die fouten maken, etc. Snelle rondjes komen uiteindelijk vanzelf wel. De eerste bocht bij Lime rock is vrij lastig inderdaad, het snelste is denk ik om hem wijd en snel te nemen zodat je de tweede bocht goed kan aansnijden. Maar dat is meteen ook heel gevaarlijk, iets te wijd en je zit in het gras en 9/10 keer dan ook de muur, of nog erger: spinnen en midden op de weg terecht komen waar je misschien wel andere mensen meeneemt. Daarom neem ik de bocht meestal lekker kort aan de binnenkant, verlies je een heel klein beetje tijd mee maar het gaat veel minder vaak mis. Die lijn is ook ideaal om je plek te verdedigen tegen mensen die inhalen omdat je dan in bocht 2 de binnenkant kunt pakken.

Auto aanpassen kan in de MX5 niet, dat kan pas later in andere auto's (en je krijgt steeds meer dingen om aan te passen).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Grrrrrrrr. Frank ;)
Ben je 0,105 sec sneller dan ik ;)
Wel leuk Benelux lijstje in de uitslag
Ik weet zeker dat ik 1:41,5 zo ongeveer voor mij haalbaar is. Ik heb daar twee keer 'op' gezeten en het verloren in de 1 aan laatste bocht in de euforie ....

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 18-09-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:28:
Grrrrrrrr. Frank ;)
Ben je 0,105 sec sneller dan ik ;)
Wel leuk Benelux lijstje in de uitslag
Ik weet zeker dat ik 1:41,5 zo ongeveer voor mij haalbaar is. Ik heb daar twee keer 'op' gezeten en het verloren in de 1 aan laatste bocht in de euforie ....
Haha, zelfde hier, ik zat op 1:41.8 ongeveer en spin in de laatste bocht. 41.5 moet mij ook kunnen lukken denk ik, m'n snelste rondje nu was niet overdreven snel, ik zit regelmatig nog boven m'n snelste tijd, nu moet ik alleen nog alle goeie secties aan elkaar zien te plakken en niet zoveel spinnen... Vind de radical wel erg leuk, als je hard gaat pushen wordt hij lastig maar om gewoon snel rondjes neer te zetten gaat het prima. Maar ik kom wel veel dichter in de buurt van de snelle jongens (jullie dus :9) dan in een skip of SM, daar zit ik altijd 2 seconden onder de rest zoiets zonder enige mogelijkheid om nog sneller te kunnen.
Vanavond nog maar eens een race proberen, hopen dat ik nu wel uit de muur blijf :)

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 18-09-2011 18:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De radical ligt me wel een beetje. Erg leuk wagentje. Ik ben niet zo snel als Paul en andere consorten, maarja. Het gaat uiteindelijk om de fun, en de fun-factor is erg hoog in de radical.

1:41.5 is idd wel te doen, ik verpruts zon rondje alleen altijd in de 3 laatste bochten. :(

Constante rondjes van 1:42 hoog moet wel te doen zijn denk ik met meer fuel, maar dan is ie niet foutloos zoals gisteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-09-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:34:
[...]
Maar ik kom wel veel dichter in de buurt van de snelle jongens (jullie dus :9) dan in een skip of SM, daar zit ik altijd 2 seconden onder de rest zoiets zonder enige mogelijkheid om nog sneller te kunnen.
Ben benieuwd wat ik volgende week in de SM kan. Deze week al beetje getrained op de baan van volgende week. Merk wel dat er maar een heel dun lijntje ligt tussen snel rijden, en ongenadig hard crashen :+

So far een 1:20.6 neer kunnen zetten op Barber, al zit ik eigenlijk continu laag in de 1:21. Racen gaat daar nog heel erg lastig worden :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
Zo, stond al een tijdje dik boven de 4 SR, dus vond het wel ff tijd om dat groene bordje in te wisselen voor een blauwe... en voila, 4 TT's later, A 2.84 :)

Nu maar weer ff verder spijkeren aan mijn oval SR

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:48:
[...]

Ben benieuwd wat ik volgende week in de SM kan. Deze week al beetje getrained op de baan van volgende week. Merk wel dat er maar een heel dun lijntje ligt tussen snel rijden, en ongenadig hard crashen :+

So far een 1:20.6 neer kunnen zetten op Barber, al zit ik eigenlijk continu laag in de 1:21. Racen gaat daar nog heel erg lastig worden :)
Barber is een van de moeilijkste banen in iRacing volgens mij. Een aantal bochten die (in ieder geval in de indycar) echt supertricky zijn. Een normale baan heeft er 1 of 2, barber heeft er minstens 4.
Ook de remzones met hoogteverschillen en bochten tegelijk zijn erg moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hehe, eindelijk een goeie race in de radical :) Heb het lekker rustig aan gedaan, niet te hard gepushed want dan ga ik er nog wel eens af. Nu een enkele off track gehad (misschien 2, heb 2 incidents maar er staat er maar eentje in de lijst?) verder helemaal clean, en 5e geworden door veel uitvallers :)

Een keer wel flink geluk gehad, in de eerste bocht ging iemand te wijd en kon hem nog maar net redden. Ik zat er dicht op maar hield rustig in, niks aan de hand. Toen ging ik weer vol op het gas, ik dacht dan haal ik hem zo op het rechte stuk in want hij gaat natuurlijk niet zo hard hier. Toen raakte hij ook nog eens de curbs aan de linkerkant in die bocht de heuvel op en spint. M'n hart stopte zowat, ik wist gewoon dat het mis ging gaan, heel krappe weg daar ik kon geen kant op. Maar toen hij de muur raakte stuiterde hij terug in plaats van hoe je normaal zou verwachten. Collision glitch ofzo. Daardoor ging hij achter me langs en raakte hij me niet. Flink geluk daar, als hij daar gewoon van de kant was af gestuit had ik hem in m'n zijkant gehad en was het race over...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hij is anderhalf jaar oud, maar de review van InsideSimRacing over iRacing is wel de moeite waard om te bekijken. Zeker als ze het stukje uitleggen over het scannen van de tracks.

http://www.insidesimracin...iewtopic.php?f=100&t=1648

Vanaf 18 minuten begint ie met een gesprek met David Kaemmer over de oorsprong, en daarna een gesprek met de lead track gast (weet niet hoe die functie heet :P). Hij laat dan ook zien hoe ze de tracks scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:37:
De radical ligt me wel een beetje. Erg leuk wagentje. Ik ben niet zo snel als Paul en andere consorten, maarja. Het gaat uiteindelijk om de fun, en de fun-factor is erg hoog in de radical.

1:41.5 is idd wel te doen, ik verpruts zon rondje alleen altijd in de 3 laatste bochten. :(

Constante rondjes van 1:42 hoog moet wel te doen zijn denk ik met meer fuel, maar dan is ie niet foutloos zoals gisteren.
1:41.925 net nog ff. ;)
Ik ben verslaafd aan de Radical O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:11:
[...]

Mijn aanrader is om het gewoon rustig aan te doen. De rookie class is vooral om te leren racen met andere mensen, dat wil zeggen veilig racen, ruimte laten als het nodig is, uitkijken voor mensen die fouten maken, etc. Snelle rondjes komen uiteindelijk vanzelf wel. De eerste bocht bij Lime rock is vrij lastig inderdaad, het snelste is denk ik om hem wijd en snel te nemen zodat je de tweede bocht goed kan aansnijden. Maar dat is meteen ook heel gevaarlijk, iets te wijd en je zit in het gras en 9/10 keer dan ook de muur, of nog erger: spinnen en midden op de weg terecht komen waar je misschien wel andere mensen meeneemt. Daarom neem ik de bocht meestal lekker kort aan de binnenkant, verlies je een heel klein beetje tijd mee maar het gaat veel minder vaak mis. Die lijn is ook ideaal om je plek te verdedigen tegen mensen die inhalen omdat je dan in bocht 2 de binnenkant kunt pakken.

Auto aanpassen kan in de MX5 niet, dat kan pas later in andere auto's (en je krijgt steeds meer dingen om aan te passen).
Als ik je mag aanvullen; het snelste is om T1 met een dubbele apex te nemen. Eerst behoorlijk hard insturen over de kerb aan de binnenkant, gas los en zo lang mogelijk zoveel mogelijk snelheid laten verminderen door gewoon te rollen. Omdat je te hard gaat glijd je vanzelf rustig naar buiten. Als je dit precies goed doet, kom je wijd uit voor T2 en kan je daarvoor weer erg vroeg op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zondag 18 september 2011 @ 20:57:
[...]

Als ik je mag aanvullen; het snelste is om T1 met een dubbele apex te nemen. Eerst behoorlijk hard insturen over de kerb aan de binnenkant, gas los en zo lang mogelijk zoveel mogelijk snelheid laten verminderen door gewoon te rollen. Omdat je te hard gaat glijd je vanzelf rustig naar buiten. Als je dit precies goed doet, kom je wijd uit voor T2 en kan je daarvoor weer erg vroeg op het gas.
En als je het niet goed doet lig je in de muur ;) Vandaar dat ik liever iets rustiger aan de binnenkant blijf, veel meer kans om een foutje op te vangen, zelfs als je daar dreigt te spinnen kun je vol de rem erop gooien en dan blijf je gewoon op de weg. In de rookie class is het toch niet zo belangrijk of je wint of niet, beter elk rondje 0.1s verliezen dan om de 5 rondjes het gras in gaan denk ik dan :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:00:
[...]

En als je het niet goed doet lig je in de muur ;) Vandaar dat ik liever iets rustiger aan de binnenkant blijf, veel meer kans om een foutje op te vangen, zelfs als je daar dreigt te spinnen kun je vol de rem erop gooien en dan blijf je gewoon op de weg. In de rookie class is het toch niet zo belangrijk of je wint of niet, beter elk rondje 0.1s verliezen dan om de 5 rondjes het gras in gaan denk ik dan :)
Mmwoih, ben ik niet met je eens. Omdat je eerst de binnenkant pakt heb je best wat ruimte over. Je kunt in het begin natuurlijk iets harder remmen, dan gaat dit altijd goed. Naarmate je meer vertrouwen krijgt kun je hem steeds harder insturen.

Het is verstandig om gelijk de juiste techniek aan te leren voor bochten. Double apex wordt veel gebruikt bij langere bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Requiem19 schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:04:
[...]

Mmwoih, ben ik niet met je eens. Omdat je eerst de binnenkant pakt heb je best wat ruimte over. Je kunt in het begin natuurlijk iets harder remmen, dan gaat dit altijd goed. Naarmate je meer vertrouwen krijgt kun je hem steeds harder insturen.

Het is verstandig om gelijk de juiste techniek aan te leren voor bochten. Double apex wordt veel gebruikt bij langere bochten.
Klopt. Maar als je iets harder gaat remmen dan blijf je dus meer aan de binnenkant en doe je dus eigenlijk precies wat ik zei :p Uiteraard kun je steeds harder gaan als je meer vertrouwen krijgt, dat sowieso, maar de eerste paar races heb ik persoonlijk rustiger aan gedaan dan ik voor m'n gevoel zou kunnen, en dat heeft denk ik wel geholpen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wie neemt de radical van half tien mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het was een lange zit die Star Mazda race van zonet, maar wel gewonnen *O*
Ik vertrok vanaf p2 en een andere beneluxer, Frank Binnendijk had de pole.
Omdat ik beter weg kwam en hij autoclutch leek te gebruiken zat ik ernaast voor T1 en pakte daar de leiding.
Hij was alleen wel iets sneller in m'n slipstream maar kreeg hem er nergens goed naast.

Vervolgens spinde hij een keer in spoon waardoor een gat van een seconde of 6 ontstond en ik weer wat lucht kreeg.
Een ronde of 2 later spinde hij weer daar en besloot vanuit p2 maar de race te verlaten :S

Echter zat er toen ineens een gast op 30 seconden voor me, terwijl ik toch echt niemand voorbij gelaten had.
Ik dacht eerst dat ik door lag zelf een ronde gemist had ofzo, maar de andere wagens werden nog gewoon achter me getoond en ik was ineens p2.
Al malende ga je nadenken over het feit of je ook kunt protesten voor dit soort bugs etc, maar het probleem lostte zichzelf op omdat hij even later ook de race verliet.
Achteraf zou blijken dat hij was gespind in die lange doordraaier na de esses en vervolgens om een of andere reden daar zo'n sluiproute genomen had en weer bij de chicane z'n weg vervolgd had :+

Ik heb verder gewoon relaxed de race uitgereden en op een 360 in spoon na eigenlijk niet echt hele grote fouten gemaakt.
Maar omdat er toch geen druk van achteren meer was kon ik gewoon naar de finish cruisen en weer eens een winst bijschrijven.
Helaas een redelijk lage SOF ondanks de 3 splits, maar dat gaan we morgen nog maar eens proberen te verbeteren denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:12:
Nja,geen succes helaas. Na een kwartier raak ik de curb in de binnenkant van de 3-voorlaatste bocht en stuiter buitenkant de muur in :( Dan voel ik me zoooo dom |:(

Even kijken of de Oval met Silverado nog wat word. Volgende week zit de Silverado op Talladega _/-\o_

Omdat Joep mij had gevonden op het forum na die Radical race van gisteren, mezelf even opgezocht in de search, om te zien of er kwaad over me gesproken word, buiten wat uitslagen kwam ik nog 1 quote tegen over de Belgian Grand Prix:
Frank Hoogmans who was 7th comes out of the pits behind me on lap 42 and is 2 seconds back and catching quickly. He makes a brave move under braking and gets past on our last lap. Nice clean race for me with 2inc and +.99 on my licence.
Wel geinig :)

#EDIT: En we hebben weer een nieuw iRacing lid :)
Welkom Speedy55 :Y

[ Voor 53% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-09-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:47:

Vervolgens spinde hij een keer in spoon waardoor een gat van een seconde of 6 ontstond en ik weer wat lucht kreeg.
Een ronde of 2 later spinde hij weer daar en besloot vanuit p2 maar de race te verlaten :S
Die zag ik vanmiddag ook, heeft 20 rondjes eerste gelegen, spinde toen en disconnecte toen ook al. Geen idee of hij damage had, ging er maar vanuit van wel anders stop je toch niet na een spin? :S

En die sluiproute, wtf, kun je via de esses zo oversteken naar de chicane dan? Ik dacht dat daar een muur zat :p Wel geinig, maar dan krijg je dus wel een DQ?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Bedankt, gelijk ook maar een jaarabbo genomen, technisch nu even de goedkoopste voor 50 euro. Hij is aan het updaten nu.

Eind van de maand even mijn GT2 Fanatec stuur bestellen, want doe het nu nog met een momo, maar wil graag zoals ik in het echt race ook rijden, met koppeling.

[ Voor 40% gewijzigd door Speedy55 op 18-09-2011 22:10 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Echt WTF. Mensen moeten echt ff normaal rijden ofzo :/

Net meegedaan aan de skip race. Ik begon als nr1 maar maakte een jump start (dom...). Ik stond meteen ver eerste. Dus wil i kpits inrijden, kom ik er te hard in (echt erg dom... :/) Nouja dus +/- 30sec wachten in de pits
stond ik iets meer dan 20sec achter de laatste, ik was dus 16de.
In een aantal rondes de 10de plaats weten te pakken. Rij ik dus achter nr9 op de oval. Hij gaat dus naar links, ik denk er dus rechts langs te gaan, stuurt hij opeens naar rechts :/ Auto naar de **** dus en 15 min repair....

Daarvoor nog een race gehad met de skip. Ik begon als nr2 en werd meteen na de start nr1. Ik reed redelijk ver voor hun. We naderen dus de scherpe bocht naar rechts. Ik denk dus 'laat remmen, want er zullen weer een paar gekken zijn die me anders raken'. Doe ik dus ook en ik zie toch in mijn binnenspiegel iemand keihard aanrijden vanuit de rechterkant. Dus ik denk ok harder remmen links blijven en wachten tot hij er langs is. Stuurt die gek opeens naar links. 160km/h in mijn zij :/ vliegt er nog iemand met die snelheid tegen ons aan. Nou dat ging dus lekker niet meer. Had daar dan ook -0.18 SR :/

Gaat weer nergens over vandaag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soundless schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:29:
Echt WTF. Mensen moeten echt ff normaal rijden ofzo :/

Daarvoor nog een race gehad met de skip. Ik begon als nr2 en werd meteen na de start nr1. Ik reed redelijk ver voor hun. We naderen dus de scherpe bocht naar rechts. Ik denk dus 'laat remmen, want er zullen weer een paar gekken zijn die me anders raken'. Doe ik dus ook en ik zie toch in mijn binnenspiegel iemand keihard aanrijden vanuit de rechterkant. Dus ik denk ok harder remmen links blijven en wachten tot hij er langs is. Stuurt die gek opeens naar links. 160km/h in mijn zij :/ vliegt er nog iemand met die snelheid tegen ons aan. Nou dat ging dus lekker niet meer. Had daar dan ook -0.18 SR :/

Gaat weer nergens over vandaag.....
Replay gesaved? Dit klinkt toch wel behoorlijk als een protest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Nee doe ik nooit eigenlijk. Ik weet nooit echt wanneer ik een klacht in moet dienen. De gast van de eerdere race (die ene met -0.18 SR) zei naderhand dus ook dat zijn remmen het niet deden. Dan alsnog snap ik niet dat hij naar links stuurt though...

Wat is voor jullie meestal het moment waarop jullie denken van 'ok dit verdient een protest'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:12:
Ik zag je me inhalen , maar ineens zat ik voor je , morgen gewoon nog 1 keertje proberen .
Race was verder superclean imho .
http://members.iracing.co...onid=4154285&custid=65839
Verder met die SOF nog best aardig gedaan vind ik , hoewel ik de snelheid er niet echt in kreeg (moet toch een seconde per ronde sneller kunnen) , maargoed net niet gelapt . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:33:
[...]

Ik zag je me inhalen , maar ineens zat ik voor je , morgen gewoon nog 1 keertje proberen .
Race was verder superclean imho .
http://members.iracing.co...onid=4154285&custid=65839
Verder met die SOF nog best aardig gedaan vind ik , hoewel ik de snelheid er niet echt in kreeg (moet toch een seconde per ronde sneller kunnen) , maargoed net niet gelapt . :)
Ochja. Kan gebeuren, het ging ook al een aantal races echt super, dus 1 mindere kan gebeuren. Was echt een momentje onoplettendheid |:(

Nu dadelijk weer een Silverado op Iowa, heerlijk :) Ik wil iig door de 3.0 SR voor week 13, en als de tracks bevallen ga ik voor de 4.0 voor de promotie :)

Overigens, de iRacing World Tour:
October 8 – Suzuka GP
Suzuka Circuit – 53 laps (Williams-Toyota FW31)

YAY :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-09-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:00:
[...]
En die sluiproute, wtf, kun je via de esses zo oversteken naar de chicane dan? Ik dacht dat daar een muur zat :p Wel geinig, maar dan krijg je dus wel een DQ?
Hij ging door het stukje track van de west course: http://members.iracing.co.../TrackDetail.do?trkid=168

Dat is verder niet afgesloten ofzo als je de Grandprix layout rijdt.
Als je afsnijd krijg je inderdaad een zwarte vlag, die hij niet ingelost heeft in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Voor het eerst in iRacing een motor opgeblazen, in de SM. Eerst dacht ik dat iemand me raakte, gezien het geluid overeenkomt met dat van een collision.

Het begon al dom, doordat ik de start gemist had. Lag op P5 te wachten op een foutje van mijn voorganger. Ik kon hem niet inhalen omdat hij een stuk minder vleugel had. In de esses zat ik op zijn staart, maar richting de 130R en de chicane kwam ik niet eens dichterbij in de slipstream. Blijft toch wel erg gaaf Suzuka met de SM, alleen jammer van de bak iRating punten die door zo'n stom wankelmotortje verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb het vanmiddag ook nog meegemaakt toevallig! Gelukkig niet zelf, de p1 schakelde te snel terug voor de hairpin. De rook hing er nog steeds toen hij al bij de chicane was, ik vroeg me al af waarom er overal rook hing opeens :p Toch weer een gratis plaats gewonnen, maar inderdaad heel jammer als het je zelf overkomt. Komt het alleen met te snel terugschakelen of kan het ook door iets anders komen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:06:
Ik heb het vanmiddag ook nog meegemaakt toevallig! Gelukkig niet zelf, de p1 schakelde te snel terug voor de hairpin. De rook hing er nog steeds toen hij al bij de chicane was, ik vroeg me al af waarom er overal rook hing opeens :p Toch weer een gratis plaats gewonnen, maar inderdaad heel jammer als het je zelf overkomt. Komt het alleen met te snel terugschakelen of kan het ook door iets anders komen?
Volgens mij kan het alleen komen door te snel terugschakelen. Je hangt hem dan teveel in de rev-limiter. Wel apart, aangezien ik gevoelsmatig niets anders doe dan voorheen met het terugschakelen. Ik zal in ieder geval iets voorzichtiger moeten zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik had het zostraks ook weer in een practise sessie voor m'n race.
Ik ging in degner 1 al een versnelling te laag en schakelde daardoor terug naar z'n 2 voor degner 2 waar ik die normaal in z'n 3 neem.

Net als vorige week weer zwarte rook en exit, beide keren was het echter wel zonder harde klap zoals ik die eerder wel eens had. Met de koptelefoon op schrok ik me destijds rot in ieder geval, maar nu lijkt het gewoon redelijk stil te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Red Baron schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:21:
Ik had het zostraks ook weer in een practise sessie voor m'n race.
Ik ging in degner 1 al een versnelling te laag en schakelde daardoor terug naar z'n 2 voor degner 2 waar ik die normaal in z'n 3 neem.

Net als vorige week weer zwarte rook en exit, beide keren was het echter wel zonder harde klap zoals ik die eerder wel eens had. Met de koptelefoon op schrok ik me destijds rot in ieder geval, maar nu lijkt het gewoon redelijk stil te gebeuren.
Apart, ik hoorde wel een harde klap. Eerst dacht ik dat er iemand hard tegen me aan gereden was. Omdat er niemand achter mij reed was dat onmogelijk en pas toen ik de rook zag besefte ik het ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Red Baron schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:47:
Die Frank had ook pole in mijn race van vandeweek, volgens mij eindigde hij als 2e. Misschien had ie een winst nodig om betere punten te halen en merkte hij dat dat niet lukte ofzo.

Anyway, gefeliciteerd!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

YAY YAY YAY YAY YAY YAY

*O* *O* *O* *O* *O* Silverado race gewonnen *O* *O* *O* *O* *O*

http://members.iracing.co...onid=4154657&custid=61620

Op ronde 25 in de caution alle banden gewisseld, 17 rondes daarna in de caution alleen de rechterkant. Dit leverde me kort daarna bij de volgende caution de leiding op. Deze vervolgens lang vast kunnen houden, ook tijdens de restarts. Tot slot nog 2 man voorbij moeten laten, en kregen we in rondje 94 nog een caution, dit betekende een 1-lap shootout naar de finish. In de laatste bocht reden de nr 1 en 2 elkaar van de baan, ik kroop er onderdoor en WON :) De rest van de gasten vond het ook wel gaaf voor me, sinds het mijn 2e Silverado race ooit was, en ze vonden ook wel dat ik het verdiende op basis van mijn rijden in de rondjes ervoor. Mijn banden waren de laatste 20 rondes helemaal aan gort, (net als die van die andere 2 gasten) en er kwamen nog wat mensen aan op nieuwe banden, ook lastig af te houden (gelukkig was het maar 1 rondje)

Wat een fokkin geweldige race, niet normaal, hartslag 150+ _/-\o_
Ik ga nog veel oval doen :P

#edit: Denk dat ik van de week even de replay opneem (dik 1 uur :X ) of iig even de race highlights (voor mij) op een rijtje zetten :) en dan op youtube :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-09-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Gefeliciteerd!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Yep heb ie sneller gedaan dan mij. Ik wacht nog steeds op men eerste win op de ovals. maar gefeliciteerd.

Vond zelf ook dat na de D klasse er een wereld voor je open gaat op de ovals. Trucks, Impala COT, Indycars. Allemaal zeer leuke tactische steek spelletjes. En je moet echt geconsetreerd rondjes rijden.

Heb zelf op Iowa een P2 gehaald met de trucks.Jammer genoeg was de P1 echt te snel om bij te houden. Maar doordat ik voorzichtig met men bandjes had gedaan wel de P2 kunnen pakken. Iowa is echt een baantje waar je beter wat gas kan terug nemen in de bochten zodat je bandjes niet teveel hitte krijgen, want je bent zo een paar tienden per ronde kwijt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Wat een vette Skip race was dit zeg :| Dit maakte echt de hele dag weer goed.

Ik startte op pole en werd meteen al gevolgd door nr2. Die wilde meteen de race al winnen in de 1ste bocht. Is hem dus duidelijk niet gelukt. Ik kwam heel snel vooruit. Richting het eind was ik al iets van 18s verwijderd van nr2. En toen gebeurde het...
Ik keek weer naar de afstanden en zag opeens dat nr2 op 8s afstand stond terwijl het net daarvoor nog 18 was. Ik was echt meteen in shock, raakte dus ook even mijn concentratie kwijt waardoor ik weer te laat remde: spin -> muur. Gelukkig kon ik er nog de pits mee in rijden.
Met nog 4 rondes te gaan kom ik dus aan in de pits. Hierdoor word ik ingehaald door nr2 en 3 waardoor ik dus op pos3 kom te staan. Afstand tussen mij en nr2 staat onderhand op +/- 10s. Ik maar hopen dat ik iig nr2 nog in kan halen. Dat lukte bijna. In de allerlaatste bocht stond ik recht achter hem, maar maakte ik een klein foutje waardoor ik een beetje offroad ging. Ik eindigde dus als 3de.

Maar omg wat raakte ik in een shock. Van 18s naar 8s. Ik denk dat het door de slaap kwam en dat er gewoon 18 stond. Ik werd namelijk niet na de crash, maar pas bij het pitten ingehaald. Ik heb ook de replay bekeken en de afstand tussen hem en mij was behoorlijk groot.
Jammer, ik dacht echt dat ik een nr1+no inc race zou behalen. Was wel een ongelooflijk vette race.

+57 iRating +0.22SR en nog 0.04SR voor de C licentie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Ik wacht ook nog steeds op mijn eerste echte oval overwinnen. Ik heb een gehaald bij de streetstock ooit, maar die tel ik niet mee :p
Komende week Talladega, wat heb ik daar zin in want daar moet je weer een heel andere tactiek hebben.
Op Iowa was ik ook 2e geworden. De laatste tijd eindig ik vaak in de top 3, alleen nog die overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:35:
[...]

Overigens, de iRacing World Tour:
October 8 – Suzuka GP
Suzuka Circuit – 53 laps (Williams-Toyota FW31)

YAY :)
Is dat weer zon open race waar iedereen (lees: ik) aan mee kan doen net als spa toen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:18:
[...]

Is dat weer zon open race waar iedereen (lees: ik) aan mee kan doen net als spa toen?
Yep. De iRacing World Tour bestaat alleen uit dat soort races :) Ook de Indy 500 valt hieronder, maar die is dit jaar al geweest (was wel leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:20:
[...]

Yep. De iRacing World Tour bestaat alleen uit dat soort races :) Ook de Indy 500 valt hieronder, maar die is dit jaar al geweest (was wel leuk).
Ah, ik dacht dat die world tour juist dat pro wc seizoen was ofzo wat ze ook altijd live 'uitzenden' zaterdag nacht.

Heel vet als we weer mee kunnen doen, die FW31 vind ik heel vet maar is helaas A class dus dat zit er nog niet in. Deze keer ken ik de track al beter en de auto ook wel dus misschien dat ik hem straks wel uit kan rijden :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:46:
[...]

Ah, ik dacht dat die world tour juist dat pro wc seizoen was ofzo wat ze ook altijd live 'uitzenden' zaterdag nacht.

Heel vet als we weer mee kunnen doen, die FW31 vind ik heel vet maar is helaas A class dus dat zit er nog niet in. Deze keer ken ik de track al beter en de auto ook wel dus misschien dat ik hem straks wel uit kan rijden :p
Dat pro/wc is het iRacing World Championship :) Daar heb je een Road en Oval variant van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, maar ik bedenk me net dat ik 8 oktober in duitsland zit voor een summer school over plasma physics :-( Kan dus helaas niet mee doen. Als er genoeg interesse is hier op GoT kunnen we misschien een fun race organiseren met de FW31 op suzuka, een dag of paar dagen van tevoren, om te oefenen? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoogie2004 schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:53:
[...]
Volgende week zit de Silverado op Talladega _/-\o_
Dat is inderdaad een hele goede reden om weer eens in te stappen en een flink aantal oval races te doen.
Superspeedways zijn gaaf :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:46:
[...]

Dat is inderdaad een hele goede reden om weer eens in te stappen en een flink aantal oval races te doen.
Superspeedways zijn gaaf :Y
Iowa is ook briljant wat mij betreft, zoveel tactiek en dingen met je banden. Veel nadenken :)
Superspeedways wordt dat mijn eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gewoon de hele race met minstens 2 lines slipstreamen en bumpdraften is gaaf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe Daytona komt. Want de 'oude' versie is echt bumpy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat maakt het wel leuk natuurlijk. Dan blijft het gewoon enigzins eng om in de high line te rijden met je onderbuurman op een half metertje haha.
Maar sinds het NTM was het al een stuk beter te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik mis wel track updates, ook al zouden het maar details zijn, zoals bv. de nieuwe kleuren voor Spa. Voor Daytona ligt het wat moeilijker, na het resurfacen heeft de complete oval + minstens de chicane op het back-stretch meer grip en minder bumps dus zouden ze daar moeten gaan scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijlpaaltje: De 40ste GoT rijder heeft zich net aangemeld bij mij voor de OP ;)
Speedy55 heeft de eer. Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fuelke schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:42:
Ik mis wel track updates, ook al zouden het maar details zijn, zoals bv. de nieuwe kleuren voor Spa. Voor Daytona ligt het wat moeilijker, na het resurfacen heeft de complete oval + minstens de chicane op het back-stretch meer grip en minder bumps dus zouden ze daar moeten gaan scannen.
Daytona zou deze zomer gescand zijn. Maar verder heb ik niets meer gehoord.

Nu lees ik net de 26e (denk september dan). Maar diegene heeft geen bron erbij gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 19-09-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:44:
Mijlpaaltje: De 40ste GoT rijder heeft zich net aangemeld bij mij voor de OP ;)
Speedy55 heeft de eer. Welkom!
Cool. Dan zal ik nog maar eens moeten kijken naar het automatisch updaten van de afbeeldingen, dat werkt namelijk nog niet geloof ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoe maken jullie die replay videos, met fraps of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
NickThissen schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:52:
[...]

Cool. Dan zal ik nog maar eens moeten kijken naar het automatisch updaten van de afbeeldingen, dat werkt namelijk nog niet geloof ik...
Nope werkt niet, sta er nog steeds tussen als B license, en de SR loopt ook achter.

Edit: Ja frank, denk dat fraps het meest gebruikt is voor youtube filmpjes.
Met de gratis versie krijg je wel een logo'tje in beeld van fraps, en je kan geloof ik maar 30sec opnemen

[ Voor 20% gewijzigd door ramsho op 19-09-2011 16:14 ]

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Fraps, vervolgens knip en plak ik de boel met een avisynth scriptje en virtualdub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ok. Ga ik vanavond kijken of ik een gave highlight compilatie kan maken van mijn silverado winst.

Tevens een vraag over oval-restarts bij cautions. Als je de leider bent, hoor je te wachten op groen, of mag je willekeurig optrekken tussen vertrek pacecar en groen? Wat is netjes?

[ Voor 48% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-09-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:52:
[...]

Ik heb net even een update met de hand gestart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:22:
[...]

Ik heb net even een update met de hand gestart ;)
Ik ook :+

Filmpjes doe ik inderdaad met Fraps, dan inladen in Sony Vegas om ze achter elkaar te plakken, dan renderen als uncompressed avi (krijg je aantal GB voor een minuutje) en daarna compressen met een of ander tooltje die er 720p kwaliteit van maakt in een paar MB dat binnen 10 seconden upload naar youtube :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Woehoe, C License!
De race ging niet zo lekker dus heb maar 2 TT's gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik ga de GoT rijders lijst toch eens in Excel tabeltje plakken om ingame te kunnen checken. Dan weet ik tenminste zeker of die Beneluxer een GoTter is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:52:
Ik ga de GoT rijders lijst toch eens in Excel tabeltje plakken om ingame te kunnen checken. Dan weet ik tenminste zeker of die Beneluxer een GoTter is 8)7
Dat lijstje wordt er niet overzichtelijker op, ik weet iig zeker dat ik ze niet allemaal als friend heb (ook niet iedereen accepteert die requests..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat probleem heb ik ook, ook dat ik soms niet weet welke naam nou bij welke got naam hoort :p misschien maar een pagina toeveogen op mn site waar je het lijsjte kan zien en kunt zoeken op naam of got naam (de database is er al dus dat is letterlijk 5 min werk). Maar dan krijg je weer het privacy probleem, of ik moet er een wachtwoord opzetten dat voor iedereen bekend is (een pm sturen dus naar iedereen, ook naar nieuwe leden), weet niet of dat handig is... Iemand ideen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja graag een lijstje ;)

Ennuh hier de start setups voor de favo klasses hier voor komende week. Beide setups zijn gebaseerd op een setup van het memberforum, maar beide veranderd.
De SM setup die ik ge-d/l'd had was me te tricky op de heuvels op Barber en heb dat er redelijk uitgekregen. Van de Radical iets aan de rembalans zitten pielen.
Star Mazda setup voor Barber (28L race = ca. 35-40 minuten)
Radical setup voor Brands Hatch (45 minuten race)

WR SM op Barber: 1:18.207 - Wyatt Gooden
WR Radical op Brands Hatch: 1:18.789 - Madison Down

Twee spannende SR vreters die banen ;)

PS Ik sla persoonlijk SM op Suzuka over (is me te lang die race)

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 19-09-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Zometeen de 19:45 rijden met de Skip op New Hampshire, ben benieuwd!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Is er nog interesse vanavond voor een training sessie met de Radical op Brands Hatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:08:
Is er nog interesse vanavond voor een training sessie met de Radical op Brands Hatch?
Ik wil best wel een paar rondjes rijden met Radical, vind het wel jammer dat ie maar drie dagen in de week races heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hmm... Ik ben vrij moe dus het zal wel niet veel worden, en ik heb morgen een tentamen waar ik echt nog voor moet leren. Voor mij hoeft het dus niet. Maar als er genoeg interesse is om er een op te zetten dan kom ik misschien wel een kwartiertje langs ofzo om even pauze te houden :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik denk dat die beter aan het eind van de week kan om eerlijk te zijn. Maar als hij is, kom ik maybe wel even langs :+

Eerst de upload van mijn 8 minuutjes compilatie video over Iowa afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Nou, die race ging niet helemaal top ;)

9e gestart, na een incident in de hairpin na de oval lag ik 3e. Helaas daarna 2 x gespind maar toch nog als 4e geëindigd, 42 iRating erbij en +0.03SR. Niet veel maar verder wel een goeie race, lekker samen opgereden met een slachtoffer van de 1e bocht crash.

Alleen jammer dat ik een 4x aan m'n broek kreeg tijdens dat incident terwijl op de replay duidelijk te zien is dat er nog wel een halve meter tussen mij en die andere auto zat, kun je daar nog iets mee doen? Protesteren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Eens kijken of het de 20:30 of de 22:30 Star Mazda race gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ok, zo te 'horen' geen radical training ;)

Pagina: 1 ... 20 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.