Deze (afgelopen) week was ik echt van plan voor het eerst VPs te cappen op mijn paladin (dus incl. troll HCs) maar weer is het er niet van gekomen

. normale HCs gecapped en 3 raid bazen.
Heb Maandag mijn PC uit elkaar gehaald en heb nog geen tijd gehad hem weer in elkaar te zetten
Maar afgelopen zondag voor het eerst sinds jaren weer geraid.
Ik kwam even online om iets te checken en toen whisperde een maat van een andere guild me of ik zin had in BWD, ze hadden 1 healer te weinig dus wilden ze me op mijn paladin.
Het waren grotendeels mensen van zijn guild en een persoon van mijn guild en dan 2 pugs. Aan het begin dacht ik dat het wel wat kon worden want iedereen had wel leuke gear maar uiteindelijk in dik 3 uur slechts 3 bazen gedaan, Magmaw, ODS en Maloriak.
Op de trash voor Magmaw zijn we geloof ik 3x gewiped

. Daarna 1 wipe op Magmaw door een kleine fout. Daarna werd hij foutloos gedowned en ik had nog veel mana over dus ik dacht dat het een makkelijke avond zou worden.
ODS zonder wipe gedownd.
Daarna pakweg 6x ofzo gewiped op Maloriak voordat hij down ging. Aan het begin werd duidelijk gezegd wat men in welke fase moest doen maar de DPS deed het gewoon niet.
Het was de tactiek dat 1 mage continu op Mal zou blijven en een bepaalde buff zou spellstealen. Pas na de 2e wipe begreep die mage dat. Ook hadden we 2 wipes nodig voordat de DPS begreep dat ze moesten stacken bij de red phase.
Daarna nog een paar keer gewiped omdat tijdens de green phase de DPS op de baas bleef inplaats van switchte naar de adds.
Telkens na een wipe vroegen we de DPS waarom niemand de OT hielp met de adds en ze zeiden allemaal dat ze het wel deden terwijl dat gewoon onzin was.
Ik had de OT continu in mijn blikveld en zag dat alleen een mage hielp door blizzard op de adds te gebruiken. Bij de rest die beweerde ook te helpen kon je gewoon zien dat ze de baas bleven DPSen.
Achteraf vond ik dat de 2 RLs hier te aardig gebleven zijn want de OT was een van de RLs en hij had echt wel door dat niemand de adds DPSste. Ik denk dat hij er niets van zei omdat de gasten die continu de fout ingingen van zijn guild zijn.
De RL vroeg me of ik komend weekend weer kan en ik heb gezegd dat ik het op de dag zelf pas kan zeggen.
De 2 tanks en de healers deden hun werk goed maar de DPS was grotendeels niet in staat om een tactiek te volgen waardoor ik betwijfel dat een volgende keer wel goed zal gaan.
Trouwens de healers deden samen meer dan 30k hps en ik heb het gevoel dat dit absurd veel is. Ervaren raiders hier een mening over? Het was vooral de DPS die erg veel damage pakte.