Juiste manier bumperklever "waarschuwen"

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 13:30

ST10©DE

Dus.............

YoshiBignose schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:55:

Kijk, je hebt ook mensen die gaan kleven terwijl er een hele rits auto's voor je rijdt en je dus feitelijk niet harder kan. Dat slaat echt nergens op en is gewoon kansloos.
Dit is toch waar dit topic over is ontstaan??? Ik neem tenminste aan dat de topic starter niet onnodig links rijdt.

Verder valt het me op dat mensen nogal egoistisch denken. Mensen die Vmax -10 rijden, hebben net zoveel recht om gebruik te maken van de weg. Sterker nog, ze overtreden geen wet. (er van uitgaande dat ze niet links rijden op een 4 baans weg zonder in te halen). Bovendien weet je niet waarom ze dat tempo aanhouden. Misschien zijn ze onbekend, misschien voelen ze zich niet zo lekker (dit heb ik meegemaakt, mijn vader kreeg een lichte infarct achter het stuur, in die tijd waren er nog geen gsm's, en wegens bomen langs de weg konden we de auto niet stil zetten, dus is mijn vader langzamer doorgereden), misschien zijn het wat oudere mensen, maar die kunnen ook een afspraak hebben waar ze heen moeten, etcetera

Mijnp punt is, er is geen reden om te bumperkleven, behalve moedwillig asociaal zijn. Als er op een vierbaansweg iemand consequent niet naar links wil voor mij, ga ik heel consequent naar rechts als dat wel kan en blijf vlak achter hem. Misschien irritant, maar ik zit wel een baanvlak naast hem dus mijns inziens een stuk minder gevaarlijk. Op een twee baans weg, zet ik hem op CC op een veilige afstand. Met 20 km/u sneller valt ook weinig te halen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01
Je allereerste post:
Iemand die van grote afstand aankomt en overduidelijk kan zien dat hij/zij mij klem gaat rijden maar daar verder niets mee doet heeft gewoon pech en dan ga ik inderdaad gewoon naar links als ik op het punt kom dat ik 'moet' gaan inhalen.
->
heeft gewoon pech en dan ga ik inderdaad gewoon naar links
Maar daar kom je nu dus op terug. Die ander heeft helemaal geen pech zeg je nu, want nu blijf je wel rechts als je anders die ander zou hinderen. Geen probleem :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

In zo'n geval, wanneer ik weet dat ik klemgereden ga worden (en ik rijd 130) ga ik juist iets eerder naar links.
Zo heeft de aanstormende auto met 150 wat meer tijd om te remmen.
En meestal komen ze dan ook achterin je kont, maar dan rijdt je normaal t.o.v. de hardrijder en jij bent niet degene die de gevaarlijke situatie hebt gecreert maar de klever die genoeg tijd had om zich aan te passen (die toch al te hard reedt)
Waarom zou ik me in moeten houden omdat iemand van achter perse 8 meter voor me in de rij wil staan.

Je ziet ze ook wel een bij de kassa van de supermarkt. dan kom je allebei tegelijk aanlopen en dan zet de andere ineens de looppas erin soms zefs om je in te halen om als eerste te zijn, best zielig toch ?

Plakkers zijn of gewoon onbewuste slaapkoppen, die het begrijpen als er wat op hun raam komt en afzakken
Of het zijn gewoon gefrustreerde mensen. Hou op, kssst , ga weg, doe wat yoga, of neem een joint ofzo, opbokken

Iperf

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
Het probleem is vaak dat er van die treintjes auto's rijden, dan kan je hem beter wat prematuur naar links gooien anders zit je daarna klem. Ik rijd meestal de max toegestane snelheid en op driebaanswegen dus dan maakt het sowieso weinig uit.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 21:02
frickY schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:41:
[...]
Oh maar ik zou niet bij je gaan kleven hoor. Hoogstens heel gefrustreerd naar je binnenspiegel staren O+

Maar vind het vrij asociaal om bewust zachter te gaan rijden als er iemand met haast achter je zit. Al ben ik het met je eens dat kleven nog veel asocialer is. Maar als iemand 120 mag en wil rijden is het een beetje jammer als dat van jou niet 'mag'.

Artikel 5 laat overigens ruimte voor interpretatie aan de agent. Als je hindert kun je bekeurt worden, en hinderen kan ook boven de 80.
Ik zeg niet dat je geen 120 mag rijden maar als ik tijdens een inhaalactie van meerdere vrachtwagens niet naar rechts kan en simpelweg geen 120 kan rijden zal je geduld moeten hebben. Ik zou (naar mijn mening) alleen echt hinderen als ik na het inhalen (te) lang links blijf, ik ga daarom dan altijd direct naar rechts zodat jij weer lekker 130 kan rijden.

En dat gefrusteerd in mn binnenspiegel kijken doet me niets, daar ben ik wel aan gewend imiddels :+

[ Voor 5% gewijzigd door dvl-2 op 11-08-2011 09:24 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

dvl-2 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

Ik zeg niet dat je geen 120 mag rijden maar als ik tijdens een inhaalactie van meerdere vrachtwagens niet naar rechts kan en simpelweg geen 120 kan rijden zal je geduld moeten hebben. Ik zou (naar mijn mening) alleen echt hinderen als ik na het inhalen (te) lang links blijf, ik ga daarom dan altijd direct naar rechts zodat jij weer lekker 130 kan rijden.

En dat gefrusteerd in mn binnenspiegel kijken doet me niets, daar ben ik wel aan gewend imiddels :+
*zoekt Ebay af naar een sneeuwschuif voor montage op een Astra H

O-)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij driftkikkers met groot licht in m'n kont zette ik in het verre verleden wel eens heel demonstratief de binnenspiegel in de dimstand. Of ik draaide hem helemaal weg.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bij hooglicht zet ik de dimspiegel altijd in de dimstand, daar is die toch voor :?

Wees blij dat je de lampen nog kan zien dan, somige kun je de lampen geeneens meer zien, (sufferds)

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 11-08-2011 09:40 ]

Iperf

• Paul
:|

Om je situatie trouwens even te vertalen naar ontelbare real life voorbeelden die ik heb meegemaakt:
*Fish _denkt_ dat hij wel eens klemgereden zou kunnen gaan worden
*Fish gaat extra vroeg naar links
*Paul blijft lekker rechts rijden, veranderd helemaal niks aan zijn snelheid
*Paul haalt *Fish rechts in
*Paul gaat, met meer dan voldoende ruimte voor en achter hem, soepel naar links om de vrachtwagen in te halen

Als je _echt_ klemgereden zou worden dan los jij het nu dus op de hufterige manier op, terwijl je het ook op de aardige manier had kunnen oplossen (namelijk 2 seconde lang wat minder gas geven). Je kunt ook gaan planken, maar dat zie ik altijd alleen maar fout gaan; dan moet degene die achterop komt meestal alsnog remmen.

Het doel in het verkeer is niet dat _jij_ zo snel mogelijk aankomt (of zo relaxed mogelijk rijdt) maar dat _iedereen_ zo snel mogelijk aankomt (of zo relaxed mogelijk rijdt). Dan is 2 seconde gas los echt veel beter voor het gemiddelde dan 6 seconde remmen en 30 seconde treuzelen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee jij haalt mijn dan niet meer rechts in omdat

De stelling is dat je me klem zou rijden. dus op het moment dat ik naar links wil jij rechts van mij zit
Dan zit je nu rechts van me ipv links en heb je jezelf klemgereden.
Anders had ik wel gewacht met naar links gaan en had je me gewoon kunnen passeren

en dan nog.

Waarom zou ik wel 2 seconden moeten wachten en jij niet? ik ben degene die daar normaal rijd. en jij degene die veul te hard hard rijdt.

wacht jij dan maar even 2 seconden
Als je normaal had gereden had niemand 2 seconden hoeven wachten
Omdat jij te hard wil rijden betekend dat niet dat ik daar concessies voor moet doen ofwel ?
ik breng je toch niet in gevaar ? wanneer ik kan ga ik gewoon weer naar rechts, dan kun jij weer gas geven om bij iemand anders te plakken. ouwe frusti

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 11-08-2011 10:51 ]

Iperf

• Paul
Als het zo nauw komt hinder je dus degene die achter je zit op het moment dat je opzij gaat. Als het zo nauw komt en degene achter je zit nog rechts dan zit hij al te bumperkleven in plaats van dat hij inhaalt en is het dus zijn eigen schuld :P

Als jij echter vroeg naar links komt omdat je op dat moment nog niet hindert bij het naar links gaan maar wel zou hinderen als je pas naar links zou komen op het moment dat je dat normaal doet merk ik dus dat ik over het algemeen 'veilig' (qua afstand, voordat er reacties komen dat het rechts is ipv links) rechts voorbij kan rijden om daarna de vrachtwagen in te halen.

Edit: Daar ga je weer over te hard rijden.. Wie heeft het daarover? Het is voor de situatie helemaal niet van belang... Daarnaast zijn de enige snelheden die men op de snelweg rijdt echt geen 80 en 120, daar zit een hoop tussen (en inderdaad, ook boven...)

Waarom één persoon 2 seconde een heel klein beetje in zou houden? Omdat anders iemand anders een halve minuut fors in moet houden. Is dat echt zo lastig? Of is dat gewoon egoïstisch omdat in dit verhaal jij degene bent die 2 seconde in zou houden?

Nu kan ik alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar als ik denk iemand klem te rijden geef ik ook gas bij of een seintje dat ze er voor kunnen. Ben ik door dat laatste later op mijn bestemming? Ja. Zijn we samen daardoor gemiddeld eerder op onze bestemming? Ja!

[ Voor 38% gewijzigd door Paul op 11-08-2011 10:56 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je denkwijze is verkeerd.
"Ik wil hard rijden dus iedereen moet daar maar rekening mee houden"

Het moet juist andersom zijn. "ik wil graag hard rijden dus ik moet goed rekening houden met het overige verkeer"

Ik hou ook wel eens van wat hard rijden. maar dan ga ik geen andere mensen daarmee lastig vallen en als iemand met 130 naar links wil val ik gewoon even terug. en niet plakken en niet frustreren.

Als iemand 500 meter vantevoren naar links gaat met 100 en ik rij 130 dan zou ik er ook rechts omheengaan denk ik. No harm done

Als jij niet te hard rijd heb je helemaal geen last van mij, ik ben helemaal geen slome donder namelijk

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 11-08-2011 10:59 ]

Iperf

• Paul
Mja, en in mijn ogen is jouw aanname verkeerd; namelijk dat ik hard wil rijden. Ik wil harder rijden dan jij (in dit verhaal), maar de situatie wordt niet anders wanneer ik boven of onder die arbitraire grens op dat metertje van mijn dashboard rijd :)

Edit: ik zeg ook niet dat degene die harder rijdt dan iemand anders niet op zou moeten letten, maar jouw argumenten komen in mijn ogen steevast neer op 'diegene die sneller wil heeft maar te wachten' in plaats van dat je het samen oplost of kijkt wat voor iedereen de beste oplossing is.

[ Voor 36% gewijzigd door Paul op 11-08-2011 11:01 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh jawel want ik wil ook graag harder rijden ;) maar ik respecteer de regels enigzins.
Als dat betekend dat jij mij daardoor gaat ophouden (en ik heb echt niet het inschattings vermogen van een oudwijf met een fresnell lens op d'r enige goedziende oog) ga ik iets eerder naar links. ipv er lomp voorknallen wat genoeg mensen doen. wat heb je liever ?

het is bij jou nog steeds iedereen moet aan de kant voor de gene die harder wil rijden. maar dat is helemaal niet waar. tenzij je een blauw zwaailicht op je auto zet.
Natuurlijk moet je het verkeer niet opzettelijk gaan vertragen, maar dan kan niet zodra je boven de arbitraire grens komt. dan rij je namelijk gewoon met het verkeer mee

[ Voor 52% gewijzigd door Fish op 11-08-2011 11:08 ]

Iperf

• Paul
fish schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:02:
euh jawel want ik wil ook graag harder rijden ;) maar ik respecteer de regels enigzins.
Als dat betekend dat jij mij daardoor gaat ophouden ga ik iets eerder naar links. ipv er lomp voorknallen wat genoeg mensen doen. wat heb je liever ?
Dat je geen van beide doet, je rijdt in de weg :+ Ons grote discussiepunt nu is je definitie van 'iets'.

De probleemstelling is: 2 auto's komen tegelijkertijd aan bij een vrachtauto, beiden willen inhalen. Wie mag eerst? Ik vind dat degene die het snelste rijdt eerst mag, hij moet een veel grotere aanpassing doen om de ander voor te kunnen laten dan andersom.
maar dat is helemaal niet waar
Ja, dat is het wel. Tenminste, dat haal ik uit de regels 'zoveel mogelijk rechts houden' gecombineerd met 'niet hinderen bij rijstrook wisselen'. Beide regels kunt je flink oprekken (zoals in het dagelijks verkeer ook gebeurd) maar het komt er imho op neer dat als je naar links wil en er zit een sneller iemand achter je, dat je daar van de wetgever op moet wachten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Paul op 11-08-2011 11:09 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:17
Paul schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:07:
[...]

Dat je geen van beide doet, je rijdt in de weg :+ Ons grote discussiepunt nu is je definitie van 'iets'.

De probleemstelling is: 2 auto's komen tegelijkertijd aan bij een vrachtauto, beiden willen inhalen. Wie mag eerst? Ik vind dat degene die het snelste rijdt eerst mag, hij moet een veel grotere aanpassing doen om de ander voor te kunnen laten dan andersom.
Ik ben bang dat daar niet echt een stelregel voor te verzinnen is. In de praktijk zal blijken wie er het beste oplet. :)

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
L0we schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Ik ben bang dat daar niet echt een stelregel voor te verzinnen is. In de praktijk zal blijken wie er het beste oplet. :)
Snelverkeer gaat voor langzaam verkeer.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

[...]
Ja, dat is het wel. Tenminste, dat haal ik uit de regels 'zoveel mogelijk rechts houden' gecombineerd met 'niet hinderen bij rijstrook wisselen'. Beide regels kunt je flink oprekken (zoals in het dagelijks verkeer ook gebeurd) maar het komt er imho op neer dat als je naar links wil en er zit een sneller iemand achter je, dat je daar van de wetgever op moet wachten :)
En dat was toch jou keus, ik zorg wel dat ik met 120-130 naar links kom hoor

Jij kiest ervoor om harder dan mij te rijden waar ik al op de snelheid grens rij. dus of beter doorrijden of rekening houden met mij. die zich wel aan de regels houd

Iperf

Anoniem: 354806

Ik ben van mening dat hardrijders rekening horen te houden met de andere weggebruikers, los van het feit dat ik hardrijden onverantwoord vindt in Nederland.
Dus als ik besluit om iets eerder naar links te gaan met vmax zodat ik niet klemgereden wordt dan heeft een hardrijder dat te respecteren. Als ze mij dan via rechts willen gaan inhalen, trap ik zelf ook even op het gaspedaal. Je hebt je gewoon aan de regels te houden (lees: niet te hard rijden / niet rechts inhalen)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je op het gaspedaal moet trappen heb je eigelijk verkeerd geanticipeerd

(niet netje van beide btw)

*afk* tor straks

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 11-08-2011 11:14 ]

Iperf

Nee, ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen overtredingen gaan maken om maar net 10 seconde eerder op de eindbestemming te willen zijn.

Ik rij zo goed als altijd vmax op gps en dat blijf ik ook rijden ongeacht of er iemand met 140 aan komt rijden. Allen als die mij via rechts wil gaan inhalen om zijn auto er vervolgens tussen te drukken, dan geef ik inderdaad iets gas zodat dat in ieder geval niet gaat lukken.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 354806 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:12:
Ik ben van mening dat hardrijders rekening horen te houden met de andere weggebruikers, los van het feit dat ik hardrijden onverantwoord vindt in Nederland.
Dus als ik besluit om iets eerder naar links te gaan met vmax zodat ik niet klemgereden wordt dan heeft een hardrijder dat te respecteren. Als ze mij dan via rechts willen gaan inhalen, trap ik zelf ook even op het gaspedaal. Je hebt je gewoon aan de regels te houden (lees: niet te hard rijden / niet rechts inhalen)
Altijd leuk als mensen voor eigen rechter gaan spelen en denken dat ze andere mensen moeten gaan opvoeden in het verkeer.... Dat vind ik totaal zinloos en kansloos.

Ik probeer niemand op te voeden. Ik vind alleen als je besluit om hard te rijden dat je wel -extra- rekening moet houden met automobilisten die zich wel aan de vmax houden.

• Paul
Ik ben van mening dat hardrijders rekening horen te houden met de andere weggebruikers
En daar gaan de 'schoolmeesters' dus de mist in, _iedereen_ hoort rekening te houden met andere weggebruikers.

Mensen moeten echt af van het idee dat je met 120 km/uur koning van de weg bent en met 121 km/uur absoluut geen rechten meer hebt.

Ik zeg niet dat iemand die sneller rijdt dan een ander daar geen rekening mee hoeft te houden, maar die bal wordt regelmatig voor de volle 100% bij degene die sneller rijdt dan de ander gelegd... We rijden met zijn allen op dezelfde weg, live with it...
Je hebt je gewoon aan de regels te houden (lees: voorrang verlenen bij een bijzondere verrichting)
FTFY ;) Als ik rechts in kan halen (en juist omdat je gas bijgeeft wordt dat 'ervoor drukken', wat dus _precies_ is wat jij net zelf ook gedaan hebt) dan ben je gewoon te vroeg naar links gegaan |:(

Rhàshan - Aditu Sunlock

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 354806 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:21:
Ik probeer niemand op te voeden. Ik vind alleen als je besluit om hard te rijden dat je wel -extra- rekening moet houden met automobilisten die zich wel aan de vmax houden.
Dan ben je gewoon irritant bezig door extra gas bij te geven en naar mijn mening nog fouter bezig als de persoon die jou rechts inhaalt en sneller dan jou rijdt.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 354806 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:17:
Nee, ik heb er gewoon een hekel aan dat mensen overtredingen gaan maken om maar net 10 seconde eerder op de eindbestemming te willen zijn.

Ik rij zo goed als altijd vmax op gps en dat blijf ik ook rijden ongeacht of er iemand met 140 aan komt rijden. Allen als die mij via rechts wil gaan inhalen om zijn auto er vervolgens tussen te drukken, dan geef ik inderdaad iets gas zodat dat in ieder geval niet gaat lukken.
Ik walg echt van zulk rijgedrag, zo bekrompen. :/

Als er iemand sneller aankomt dan wacht je maar even met inhalen, asociaal.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Laats nog een leuke situatie gezien bij Duiven richting Arnhem (A12). Ik rij achter een andere auto op de linkerrijstrook om een vrachtauto in te halen, we reden beide netjes 120. Komt er vervolgens een Volkswagen bus achterop gereden die meteen naar de rechter baan schuift om zijn bus vervolgens net voor de auto voor mij weer naar links te drukken. Gevolg is dat de auto voor mij zo schrok en dus vol in de remmen ging. Dit soort situaties wil ik dus voorkomen door net even iets meer gas te geven waardoor dat niet meer gaat lukken.

Misschien is dat asociaal maar dit zijn gewoon gevaarlijke situaties die je wilt voorkomen.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Tegelijk aankomen bij een vracht auto betekent dat de achterligger dus niet vooruit kijkt en anticipeert en alleen met zich zelf bezig is. Jakkeren van auto naar auto en gewoon klakkeloos elke rechtsrijder inhalen.
Terwijl je van ver al kunt zien dat waarschijnlijk tegelijk bij die vrachtwagen aankomt. Dus dan anticipeer je daar op. Je past je aan aan het huidige verkeer, en je laat de voorligger zijn inhaalactie starten, jij gaat mee, je voorligger gaat naar rechts en jij kunt je voorligger in de zelfde flow ook inhalen.

Maar het is altijd weer de achterste, achterop komende auto in een treintje, die besluit als eerste te gaan inhalen en daarmee feitelijk de hele rij rij auto's klem zet en dwingt om af te remmen.
Dat is gewoon puur het egoïsme en het gebrek aan inleving of inzicht.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Dan ga je dus zelf ook te hard rijden om hem er niet langs te laten en dus houd je je zelf ook niet aan de regels, afgezien van het feit dat dit HEEL triest is.

Facts don't care about your feelings

YoshiBignose schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Dan ga je dus zelf ook te hard rijden om hem er niet langs te laten en dus houd je je zelf ook niet aan de regels, afgezien van het feit dat dit HEEL triest is.
Je kruipt gewoon voor dat is pas triest.

• YoshiBignose
Ik ben het met je eens dat voorkruipen triest is, maar als iemand met hogere snelheid aan komt rijden en jij al te vroeg een vrachtwagen gaat inhalen zodat ik rechts er nog langs kan dan doe jij toch echt wat fout, heeft niks met voordringen te maken.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 354806 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Je kruipt gewoon voor dat is pas triest.
Calimero? :X

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:00
Uiteindelijk heeft het gewoon te maken met elkaar wat gunnen, je geeft wat en je ontvangt wat. Zelf zie ik er als hardrijder links ook niks verkeerds in om even twee tellen in te houden met het inhalen, als ik toch al wat afgeremd ben, om iemand die achter een vrachtwagen zit er langs te laten gaan. Kost mij geen tijd, maar anders zit die persoon gelijk aan een treintje vast waar hij niet tussen kan.

Uiteindelijk vind ik het zelf vooral niet goed voor m'n gemoedsrust als ik me druk moet maken om iemand die er rechts langs gaat om voor een vrachtwagen nog even links in te voegen. Dat overkomt mij ook wel eens, dan rijd ik rechts en gaat de linkerbaan langzamer, dan ga ik niet in de rem om per sé te voorkomen dat ik een aantal mensen in dat linkertreintje inhaal, gewoon even aanpassen en een gaatje zoeken.

Maar goed Ruben.e, jij bent dus precies het type waar een groot deel van de Nederlanders zich zo aan ergert, de extremistische tegenhanger van de klever die als een fundamentalist zijn zelfverklaard recht om de ander op te houden in de praktijk toepast. Zoals altijd ligt de beste oplossing in het midden, en niet aan het elkaar opdringen van elkanders rijstijl. Dat gezegd hebbende, keur ik dus zeker wel het gedrag van de VW bus af, jezelf er tussen prakken daar waar het niet kan is ook fout. Wederom, je kan de fout van een ander niet goed maken met een fout van jezelf, dan ben je simpel beiden fout.

YoshiBignose schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:49:
Ik ben het met je eens dat voorkruipen triest is, maar als iemand met hogere snelheid aan komt rijden en jij al te vroeg een vrachtwagen gaat inhalen zodat ik rechts er nog langs kan dan doe jij toch echt wat fout, heeft niks met voordringen te maken.
Ik ga niet te vroeg naar links. Ik ga enkel en alleen iets eerder naar links als ik denk dat ik mezelf 'opsluit' dan wel snelheid moet verminderen op de rechterrijstrook omdat er daarna voertuigen links van mij kunnen rijden.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

Dennahz

Life feels like hell should.

Stop maar, jullie gaan het toch niet eens worden :)

Twitter

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Anoniem: 354806 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Ik ga niet te vroeg naar links. Ik ga enkel en alleen iets eerder naar links als ik denk dat ik mezelf 'opsluit' dan wel snelheid moet verminderen op de rechterrijstrook omdat er daarna voertuigen links van mij kunnen rijden.
En nu mogen de mensen op de linkerbaan jouw probleem (niet je gas even los willen laten ) oplossen, terwijl jij degene bent die een bijzondere verrichting doet.

Als ik in jouw situatie zit, laat ik even het gas los, geen centje pijn voor mij en de mensen op de linkerbaan kunnen lekker doorrijden.

• Dennahz

Dennahz

Lucky-Shirt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:07:
[...]

Als ik in jouw situatie zit, laat ik even het gas los, geen centje pijn voor mij en de mensen op de linkerbaan kunnen lekker doorrijden.
Dat doe ik dus ook _altijd_. Als ik zie dat er iemand aankomt die sneller rijdt dan mij dan gooi ik hem er gewoon _niet_ voor.

Of ik stamp zelf even op het gas :p (met 135pk zit je snel op de 160 :))

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 11-08-2011 12:10 ]

Twitter

Dennahz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

Dat doe ik dus ook _altijd_. Als ik zie dat er iemand aankomt die sneller rijdt dan mij dan gooi ik hem er gewoon _niet_ voor.

Of ik stamp zelf even op het gas :p (met 135pk zit je snel op de 160 :))
Ik gooi me auto er nooit voor, als de hardrijder al dicht bij me is dan wacht ik inderdaad netjes (mits ik er daarna wel achteraan kan en niet 'opgesloten' zit) maar als ik al zie dat een paar honderd meter achter me een auto met 140 aankomt dan ga ik daar dus niet op wachten maar dat snap je hopelijk wel. Over snelheid hebben we het maar even niet want ik zit met 220pk's onder me kont maar dat terzijde.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 354806 op 11-08-2011 12:18 ]

• Het Fantoom
Pk's hebben niets met snelheid te maken, kijk maar naar vrachtwagens. Ik ben nog altijd vele malen sneller ondanks dat ik slechts 192 heb. 135 is wel heel matig inderdaad :D

[ Voor 13% gewijzigd door Het Fantoom op 11-08-2011 12:46 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

YoshiBignose schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:49:
Voor jouw te vroeg, voor een ander wellicht niet omdat het zicht belemmerd wordt naarmate je dichter op een vrachtwagen rijd.

Jij gaat er vanuit gaat dat als je er rechts voorbij kan, dat iemand onnodig links rijd.
Dat is niet de definitie van onnodig links rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 11-08-2011 12:53 ]

Alles kan stuk.

• YoshiBignose
Het Fantoom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:44:
Pk's hebben niets met snelheid te maken, kijk maar naar vrachtwagens. Ik ben nog altijd vele malen sneller ondanks dat ik slechts 192 heb. 135 is wel heel matig inderdaad :D
192pk? Heb jij een 325i >:)
remco_k schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:51:
[...]

Voor jouw te vroeg, voor een ander wellicht niet omdat het zicht belemmerd wordt naarmate je dichter op een vrachtwagen oprijd.

Jij gaat er vanuit gaat dat als je er rechts voorbij kan, dat iemand onnodig links rijd.
Als jij een vrachtwagen gaat inhalen en ik heb nog genoeg tijd om rechts voorbij te gaan en hem ervoor te gooien (zonder je af te snijden of gruwelijk m'n gas in lopen te trappen) dan ging jij te vroeg naar links. Als iemand z'n auto naar links gooit daar omdat hij anders zelf moet remmen voor de vrachtwagen of klemgereden wordt dan is het volkomen begrijpelijk. Die gevallen zie ik zelf ook vaak genoeg en dan geef ik OF gas bij zodat hij niet hoeft te remmen, of laat ik m'n gas los zodat hij er voor kan.

[ Voor 143% gewijzigd door YoshiBignose op 11-08-2011 12:57 ]

• Het Fantoom

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Anoniem: 354806 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:16:
[...]

Ik gooi me auto er nooit voor, als de hardrijder al dicht bij me is dan wacht ik inderdaad netjes (mits ik er daarna wel achteraan kan en niet 'opgesloten' zit) maar als ik al zie dat een paar honderd meter achter me een auto met 140 aankomt dan ga ik daar dus niet op wachten maar dat snap je hopelijk wel. Over snelheid hebben we het maar even niet want ik zit met 220pk's onder me kont maar dat terzijde.
Nee, dat snap ik dus niet, want juist die auto wat verder weg is mij allang opgevallen en ga ik niet moedwillig mijn auto er alsnog voor gooien. Juist in die situatie laat ik even het gas los, zodat die auto mij voorbij is, wanneer ik de vrachtwagen nader. Een hardrijder die dichtbij is, is het punt dat hij mij klem zou kunnen rijden allang voorbij, doordat ik daar dus al veel eerder op geanticipeerd heb.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 10:33
remco_k schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:51:
[...]

Voor jouw te vroeg, voor een ander wellicht niet omdat het zicht belemmerd wordt naarmate je dichter op een vrachtwagen rijd.

Kan wel zo zijn, maar het blijft een onwenselijke situatie. Als ik er zonder te hinderen rechts voorbij kan, dan had jij dus eigenlijk nog niet op de linker baan hoeven rijden en had je beter rechts kunnen blijven en na mijn inhaalactie achter mij aansluiten om de vrachtwagen in te halen. Nu laat je mij kiezen: of vol in de ankers (slecht voor mijn humeur, reistijd en het milieu) of er rechts voorbij (evt. slecht voor mijn bankrekening). Helaas zie je het nog al te vaak dat mensen veel te vroeg naar links gaan om een inhaalactie te doen.

Lucky-Shirt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Nee, dat snap ik dus niet, want juist die auto wat verder weg is mij allang opgevallen en ga ik niet moedwillig mijn auto er alsnog voor gooien. Juist in die situatie laat ik even het gas los, zodat die auto mij voorbij is, wanneer ik de vrachtwagen nader. Een hardrijder die dichtbij is, is het punt dat hij mij klem zou kunnen rijden allang voorbij, doordat ik daar dus al veel eerder op geanticipeerd heb.
Dus als jij met 120 op de rechterrijstrook rijd en je ziet een vrachtwagen naderen voor je en ~300 meter achter je komt iemand aan met ~140. In dat geval laat jij je dus helemaal afzakken naar 80 om vervolgens te wachten tot de hardrijder voorbij is en daarna weer accelereren naar 120 om de vrachtauto in te halen? 8)7
Amras schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:06:
[...]

Kan wel zo zijn, maar het blijft een onwenselijke situatie. Als ik er zonder te hinderen rechts voorbij kan, dan had jij dus eigenlijk nog niet op de linker baan hoeven rijden en had je beter rechts kunnen blijven en na mijn inhaalactie achter mij aansluiten om de vrachtwagen in te halen. Nu laat je mij kiezen: of vol in de ankers (slecht voor mijn humeur, reistijd en het milieu) of er rechts voorbij (evt. slecht voor mijn bankrekening). Helaas zie je het nog al te vaak dat mensen veel te vroeg naar links gaan om een inhaalactie te doen.
Het is mij altijd geleerd om in een vloeiende lijn te rijden op de autosnelweg en dan kan het dus voorkomen dat er een mogelijkheid is om rechts in te halen omdat je niet om een vrachtauto heen wil hoeken. Echter ben ik het wel met je eens dat sommige mensen veel te lang met 100/110 links blijven plakken, vooral duitsers tussen Beek-Arnhem. :X

Ook in dat geval ga ik niet rechts inhalen / bumperkleven.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 354806 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Dus als jij met 120 op de rechterrijstrook rijd en je ziet een vrachtwagen naderen voor je en ~300 meter achter je komt iemand aan met ~140. In dat geval laat jij je dus helemaal afzakken naar 80 om vervolgens te wachten tot de hardrijder voorbij is en daarna weer accelereren naar 120 om de vrachtauto in te halen? 8)7
Je specificeert niet hoe ver de vrachtwagen nog van jou weg is, maar aangezien je het over 'zien' hebben neem ik aan dat hij ergens in de verte rijd.

300 meter verschil is bij 20km/h onderscheid binnen de minuut goed gereden. Tenzij de vrachtwagen heel dichtbij is, hoef je dus niet af te zakken.

• Dennahz

Dennahz

Het Fantoom schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:44:
:(

Hij trekt anders heerlijk snel op :p

Twitter

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 10:33
[...]

Ik schuif op als de hardrijder niet op zijn rem hoeft te gaan staan om niet op mij te rijden. Als hij gewoon z'n gas los kan laten en daarna weer accelereren, dan is het nauwelijks hinderen. Je kunt natuurlijk niet blijven wachten totdat echt niemand 'last' van je heeft, want die vrachtwagenconvoys zijn soms wel 10 vrachtwagens lang.
Het is mij altijd geleerd om in een vloeiende lijn te rijden op de autosnelweg en dan kan het dus voorkomen dat er een mogelijkheid is om rechts in te halen omdat je niet om een vrachtauto heen wil hoeken. Echter ben ik het wel met je eens dat sommige mensen veel te lang met 100/110 links blijven plakken, vooral duitsers tussen Beek-Arnhem. :X

Ook in dat geval ga ik niet rechts inhalen / bumperkleven.
Als ik er vloeiend rechts voorbij kan, dan hoef jij niet om de vrachtauto heen te hoeken hoor als je rechts was gebleven. ;)

Bij lang links rijden ga ik er trouwens bijna altijd rechts voorbij, ik laat mijn tijd niet verknallen door iemand die te beroerd is om een baantje op te schuiven. Op het stuk Everdingen - Utrecht over de A27 haal ik soms meerdere auto's tegelijk rechts in, omdat men blijkbaar niet begrijpt dat je een open spitsstrook ook echt mag gebruiken!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 20:55
Paul schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:58:
[...]

Je allereerste post:

[...]
->
[...]

Maar daar kom je nu dus op terug. Die ander heeft helemaal geen pech zeg je nu, want nu blijf je wel rechts als je anders die ander zou hinderen. Geen probleem :)
Ik kom helemaal nergens op terug, jij leest wat je wilt lezen en trekt vervolgens de verkeerde conclusies.
Als jij daar gelukkig van wordt, prima maar ik heb me zegje gedaan en het is wel goed zo.

• Paul
Ik zou anders echt niet weten hoe ik 'dan heeft die ander pech en ga ik toch naar links' anders op moet vatten. Maar goed, let's agree to disagree...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zo net ff lekker een stukkie op de drukke snelweg gereden, netjes 130 op de teller

Ik zag dat ik iemand vast ging rijden. gas terug genomen, even geknipperd dat hij ervoor kon gaan.
Hij ging naar links en ik kreeg een bedankje. Ik kwam wel zeker 2 seconden later aan bij mijn bestemming (op zijn minst).

Allemaal zonder agressie :( en/of frustratie |:( ;( :-( }:| :N :r .
Maar gewoon een alsjeblieft-dankjewel.

Voelt dat niet veel fijner :Y

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23

Reptile209

- gers -

Amras schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:50:
[...]
Op het stuk Everdingen - Utrecht over de A27 haal ik soms meerdere auto's tegelijk rechts in, omdat men blijkbaar niet begrijpt dat je een open spitsstrook ook echt mag gebruiken!
QFT: A13 Rotterdam - Den Haag in de avondspits. 80-90 km/u op de linker 3 banen, lege spitsstrook waar je netjes 100 kunt rijden...

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

[...]

knip
Ik snap echt niet hoe jij je op de snelweg gedraagt, maar het verscheelt echt heel veel met hoe ik rij (gezien je reacties hier). Ik laat misschien het gas voor een seconde los, het is echt voet eraf en weer erop, dat is meer dan voldoende, de snelheid zal niet onder de 110 en meestal niet eens onder de 120 zakken.

Ik let continu op het verkeer om mij heen en zie dan ook ver van te voren aankomen dat we erg dicht bij elkaar gaan uitkomen. Minimale aanpassing en het probleem is opgelost. Geen centje pijn en misschien wel een hele druppel benzine meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 09:42
Wat mij ook opvalt, is de auto waarin je rijd. Wanneer ik een BMW/ Mercedes rij, met dezelfde snelheid op de linkerbaan rij (zelfde tijdstip, zelfde plek) zijn er bijna geen plakkers. Wanneer ik daar rij met een Swift, opeens iedereen die erlangs wilt. Dan halen ze je in, gaan ze voor je rijden, minderen ze weer snelheid, zodat ik ze vervolgens weer kan inhalen... sigh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Don3k schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:52:
Wat mij ook opvalt, is de auto waarin je rijd. Wanneer ik een BMW/ Mercedes rij, met dezelfde snelheid op de linkerbaan rij (zelfde tijdstip, zelfde plek) zijn er bijna geen plakkers. Wanneer ik daar rij met een Swift, opeens iedereen die erlangs wilt. Dan halen ze je in, gaan ze voor je rijden, minderen ze weer snelheid, zodat ik ze vervolgens weer kan inhalen... sigh |:(
Tja, zo'n swift weegt minder he, die stuiteren gewoon van je motorkap af :+ .

Ik had er vanmorgen toch wel weer een paar voor me zitten hoor.... voor mij een Alfa en daarvoor een kleine Nissan, beiden bleven achter elkaar links rijden terwijl de rechterbaan precies zo hard reed als zij en de linkerbaan was verder vrij.

Wat heb ik me daar aan kapot zitten ergeren... letterlijk kilometers lang hebben ze zo gereden. En daar mag ik dan wettelijk gezien niks van 'zeggen'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:02
Don3k schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:52:
Herkenbaar. Rij hetzelfde stuk soms met een Volvo V70, soms met een Peugeot 206. Het verschil in gedrag van medeweggebruikers is opvallend.
Heel soms betrap ik me er overigens op dat ik sneller naar rechts ga wanneer iemand met meer haast netjes afstand houdt.
Bij motorrijders ga ik sowieso ook in een klein gaatje aan de kant omdat die mij vele malen sneller in kunnen halen dan de gemiddelde automobilist.
Verder rij ik voornamelijk rechts met een constante snelheid. Ook als men op de linker baan langzamer rijdt :P .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lucky-Shirt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:13:
[...]

Ik snap echt niet hoe jij je op de snelweg gedraagt, maar het verscheelt echt heel veel met hoe ik rij (gezien je reacties hier). Ik laat misschien het gas voor een seconde los, het is echt voet eraf en weer erop, dat is meer dan voldoende, de snelheid zal niet onder de 110 en meestal niet eens onder de 120 zakken.

Ik let continu op het verkeer om mij heen en zie dan ook ver van te voren aankomen dat we erg dicht bij elkaar gaan uitkomen. Minimale aanpassing en het probleem is opgelost. Geen centje pijn en misschien wel een hele druppel benzine meer gebruikt.
Volgens mij denken jullie allemaal dat ik met 90 de linkerrijstrook opkom, nee ik rij gewoon vmax op gps.

ik heb ook continu het verkeersbeeld in me hoofd, ik weet precies waar iedereen op dat moment rijd.
Amras schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:50:
[...]

Ik schuif op als de hardrijder niet op zijn rem hoeft te gaan staan om niet op mij te rijden. Als hij gewoon z'n gas los kan laten en daarna weer accelereren, dan is het nauwelijks hinderen. Je kunt natuurlijk niet blijven wachten totdat echt niemand 'last' van je heeft, want die vrachtwagenconvoys zijn soms wel 10 vrachtwagens lang.

[...]

Als ik er vloeiend rechts voorbij kan, dan hoef jij niet om de vrachtauto heen te hoeken hoor als je rechts was gebleven. ;)

Bij lang links rijden ga ik er trouwens bijna altijd rechts voorbij, ik laat mijn tijd niet verknallen door iemand die te beroerd is om een baantje op te schuiven. Op het stuk Everdingen - Utrecht over de A27 haal ik soms meerdere auto's tegelijk rechts in, omdat men blijkbaar niet begrijpt dat je een open spitsstrook ook echt mag gebruiken!
Klopt ik haal ook pas in als het nodig is, zo laat mogelijk dus behalve als ik me klem ga rijden. Maar wat ik bedoel met een vloeiende lijn rijden is, als twee vrachtwagens op enige afstand van elkaar rijden, waar je wel tussen zou passen met de auto dan ga ik daar niet naar rechts hoe graag die persoon achter mij er ook lang wil. Nogmaals: ik rij vmax, dus zo traag gaat het allemaal niet

Ik wil ook wel eens hardrijden op de autobahn als het rustig is. Maar als dan een automobilist besluit om een ander voertuig in te gaan halen met 120/130 dan respecteer ik dat en dan moet ik inderdaad snelheid verminderen, risico van het hardrijden.

Overigens moeten jullie niet denken dat ik heel egoïstisch ben ik het verkeer, juist niet. Ik wil altijd ruimte maken voor overig verkeer maar waar ik op doel is dat ik niet ga wachten op een automobilist die zo nodig sneller wil zijn terwijl die nog 300 meter achter me rijd, jammer dan. Zelfde voor mensen die rechts inhalen, wachten op je beurt. Zodra de mogelijkheid er is ga ik heus wel rechts rijden, maar ik wil fatsoenlijk de inhaalmanoeuvre afmaken. Ook hier weer, ik rij gewoon vmax

Gister ook weer, ik rij links met ~110 in een treintje om overig verkeer in te halen. Vervolgens komt iemand achterop die duidelijk harder wil rijden en vervolgens op me bumper gaat zitten, jammer dan het verkeer rijd niet harder. Wanneer snappen mensen dat nou eens dat er soms gewoon geen mogelijkheid is om harder te rijden hoe graag je dat ook zou willen.

En ik merk ook dat het per auto verschilt hoe dicht mensen op je gaan rijden. In de Ford S-max valt het wel mee maar als ik in de twingo ga rijden heb je er al een stuk meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
Anoniem: 354806 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:45:
[...]
Maar wat ik bedoel met een vloeiende lijn rijden is, als twee vrachtwagens op enige afstand van elkaar rijden, waar je wel tussen zou passen met de auto dan ga ik daar niet naar rechts hoe graag die persoon achter mij er ook lang wil. Nogmaals: ik rij vmax, dus zo traag gaat het allemaal niet
Vmax is niet van toepassing, als er rechts ruimte is moet je daar gewoon gaan rijden. Nu is er natuurlijk een verschil tussen 100 meter of een paar km ruimte, maar als jij zegt dat je naar rechts zou kunnen moet je dat gewoon doen onafhankelijk van hoe hard je rijd of wat er achter je zit..
Overigens moeten jullie niet denken dat ik heel egoïstisch ben ik het verkeer, juist niet. Ik wil altijd ruimte maken voor overig verkeer maar waar ik op doel is dat ik niet ga wachten op een automobilist die zo nodig sneller wil zijn terwijl die nog 300 meter achter me rijd, jammer dan. Zelfde voor mensen die rechts inhalen, wachten op je beurt. Zodra de mogelijkheid er is ga ik heus wel rechts rijden, maar ik wil fatsoenlijk de inhaalmanoeuvre afmaken. Ook hier weer, ik rij gewoon vmax
Nogmaals vmax is niet van toepassing :) Al rijd je 180 moet je nog steeds rechts gaan rijden als dat kan. En sowieso als die auto nog 300 meter achter jouw rijdt terwijl jij al bij de vrachtwagen bent zie ik niet in hoe je hem kan hinderen. Voordat hij bij jou is ben je die vrachtwagen al lang voorbij. En als ze je op een normale manier rechts in kunnen halen rijd jij gewoon onnodig links (het is iets anders als ze om je heem moeten hoeken om het te halen natuurlijk ;) )
Gister ook weer, ik rij links met ~110 in een treintje om overig verkeer in te halen. Vervolgens komt iemand achterop die duidelijk harder wil rijden en vervolgens op me bumper gaat zitten, jammer dan het verkeer rijd niet harder. Wanneer snappen mensen dat nou eens dat er soms gewoon geen mogelijkheid is om harder te rijden hoe graag je dat ook zou willen.
Het grote probleem is meestal dat die mensen in het treintje ook bij een paar km vrije rechterbaan er nog niet gaan rijden want daarna komt toch weer een auto die ingehaald moet worden...... Gebruik gewoon de hele snelweg en de hele doorstroming gaat veel beter :)
En ik merk ook dat het per auto verschilt hoe dicht mensen op je gaan rijden. In de Ford S-max valt het wel mee maar als ik in de twingo ga rijden heb je er al een stuk meer last van.
En dat klopt helemaal, ik ben pas geleden op vakantie geweest met de vouwwagen en als je dan ziet hoe je soms wordt ingehaald. En dat terwijl ik met vouwwagen ook rond de 120 rijd. Wat daarbij trouwens vaak vooral lastig is is dat mensen er standaard van uit gaan dat jij degene bent die langzaam aan het rijden is. Als je dus een keertje met 80 achter iemand rijdt komen ze je inhalen op stukken waar het eigenlijk net niet kan en daarna zie je ze gewoon schrikken dat er nog een auto voor zit.

Mijn schoonouders hebben zo trouwens een dodelijk ongeluk zien gebeuren omdat een auto hun (bus+caravan) in wilde halen op een punt waar het echt niet kon. Die knalde frontaal op een tegenligger welke het niet overleefd heeft :'(

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 12:05
Ik laat gewoon mijn gas los totdat de klever door heeft dat het komt doordat hij aan het kleven is.

Dan geef ik weer gas tot ik dezelfde snelheid hou. Meestal is dat wel genoeg.
Anders trap ik ook even (zachtjes) op de rem.

Let wel op: sommige weggebruikers worden hier heel agressief van.

Laatst was er een klever in een grote volvo ofzo, Daarbij deed ik bovenstaand ook.
Toen hij mij in haalde (met groot licht op) zwaaide ik naar hem (zegt mijn vriendin nog, goh wat aardig dat je naar hem zwaait >:) , ik zei let maar op wat hij gaat doen)

Toen gooide hij zijn auto voor mijne en ging vol op de rem staan.

Ik heb echt een hekel aan klevers. Als ik geen mogelijkheid om naar rechts te gaan (lees ik ben aan het inhalen met ander verkeer voor me) en dan gaat er iemand achter mij zitten kleven. Alsof ik dan harder ga rijden ofzo, ik kan toch ook niet harder.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 13:30

ST10©DE

Dus.............

madmaus schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:58:

Laatst was er een klever in een grote volvo ofzo, Daarbij deed ik bovenstaand ook.
Toen hij mij in haalde (met groot licht op) zwaaide ik naar hem (zegt mijn vriendin nog, goh wat aardig dat je naar hem zwaait >:) , ik zei let maar op wat hij gaat doen)

Toen gooide hij zijn auto voor mijne en ging vol op de rem staan.
Zoiets had ik laatst ook. Op een rustige zaterdag haalde ik een treintje van 3 vrachtwagens in met een gangetje van 140 (vmax was 120). Bij de tweede vrachtwagen kwam er een auto tegen mijn achterbumper aanrijden en bij de derde vrachtwagen begon hij te seinen met grootlicht en helemaal links te rijden. Ik kon niet naar rechts want daar zat een vrachtwagen. Even een seintje gegeven met mijn handen dat hij even geduld moest hebben en dat ik zo snel mogelijk naar rechts zou gaan. En dat heb ik dan ook gedaan. Maar alsnog sneed hij mij en gaf een remtest. En dan te bedenken dat zijn vrouw naast hem zat en twee kleine kinderen op de achterbank..... Wat een...(zo'n ding wat aan een eikelboom groeit).... Waarom doen mensen zoiets???

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zelf rijden wij in een Alto van 12 jaar oud, niet bepaald groot en al helemaal geen snelheidsmonster op de snelweg. Regelmatig heb ik dat als ik met 130 aan het inhalen ben er alsnog mensen vinden dat dat niet hard genoeg gaat en dus ook mijn nummerbord gaan kussen.

Het enige wat ik altijd doe is terwijl ze achter me hangen vriendelijk zwaaien en als ze langs me gaan met een grote grijns naar ze lachen. Als mensen zo graag haast hebben mogen ze van mij, ik ga me er verder niet druk om maken.

Wat me ook wel opvalt is dat als ik iets van een bmw/audi/merc oid wil inhalen ze vaak steeds harder gaan rijden. Kunnen het blijkbaar niet hebben dat een oude Alto alsnog 150 kan als het nodig is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
EcoR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:40:
Het enige wat ik altijd doe is terwijl ze achter me hangen vriendelijk zwaaien en als ze langs me gaan met een grote grijns naar ze lachen. Als mensen zo graag haast hebben mogen ze van mij, ik ga me er verder niet druk om maken.
Dat heb ik ook eens een aantal keer gehad. Grote autos die mij gewoon snijden en ervoor gooien van rechs. Haal ik ze rechts in gaan ze naar me lachen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:03

Daniel36

vernieuwde formule

de perfecte remedie : ogen dicht en vol op de rem gaan staan !
Doet ie het nooit weer !

Geintje : ik rijd tegenwoordig maar kalm door en probeer me niet te ergeren.
Dat lukt meestal (niet).
Als ik heel eerlijk ben vind ik het asociaal om iemand die minimaal 120 rijdt op te duwen,
hoe je het ook wendt of keert, het is wel de maximum snelheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel36 op 12-08-2011 14:00 . Reden: schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
EcoR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:40:
Kunnen het blijkbaar niet hebben dat een oude Alto alsnog 150 kan als het nodig is :p
Het duurt alleen een week voordat je op die snelheid bent.
De resultaten van een frontale aanrijding tussen een Golf en een Alto stonden ooit in het lokale krantje.
De inzittenden van de Alto hebben een monumentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:02:
[...]

Vmax is niet van toepassing, als er rechts ruimte is moet je daar gewoon gaan rijden. Nu is er natuurlijk een verschil tussen 100 meter of een paar km ruimte, maar als jij zegt dat je naar rechts zou kunnen moet je dat gewoon doen onafhankelijk van hoe hard je rijd of wat er achter je zit..
Afstand tussen beide voertuigen is hier bepalend zoals je zelf al aangeeft, maar natuurlijk ook snelheid.Bij het inhalen van vrachtwagens is het snelheidsverschil tussen de 30 en 40km/uur, je hoeft je zelf dan natuurlijk niet in elk gaatje te drukken tijdens een inhaalactie. Vrachtwagens laten soms/vaak(vul zelf maar in) een mooi gat om in/uitvoegend verkeer toe te laten. Dat hoef je als inhalend verkeer natuurlijk niet elke keer op te vullen, omdat er auto's achter op je bumper hangen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een keer een 15 jaar geleden ofzo maakte een het wel heel erg bont en toen vonden we een kilo poedersuiker in de (geleende) auto. Hatsaaaaaaaaaaaa openen en naar buiten

Toen deed die wel iets rustiger

achteraf hadden we eerst even moeten sproeien, dan krijg je een lekkere plakzooi op de voorruit :X

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 12-08-2011 14:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou volgende keer olie naar buiten gooien, werkt in James Bond films ook altijd erg goed 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fsfikke schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:29:
Ik zou volgende keer olie naar buiten gooien, werkt in James Bond films ook altijd erg goed 8)7
dat lag er niet :+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:02
Als ik een erg irritante bui heb wil ik bumperklevers ook wel voorbij laten... door mezelf weer af te laten zakken tot achter de auto die ik aan het inhalen ben 8) .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Spoetnik385 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:36:
Als ik een erg irritante bui heb wil ik bumperklevers ook wel voorbij laten... door mezelf weer af te laten zakken tot achter de auto die ik aan het inhalen ben 8) .
Subliem! Die ga ik voortaan ook doen! You made my day!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 17:17
Werkt ideaal inderdaad! Vooral als je daarna nog een gebaar maakt van "ga maar voor..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ja lachen man, vooral als de bumperklever een ambulance blijkt te zijn of iemand die met grote spoed naar het ziekenhuis moet oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ja lachen man, dat is namelijk meer dan 0,00000000001% van de keren het geval!

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Het Fantoom schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:38:
[...]

Ja lachen man, vooral als de bumperklever een ambulance blijkt te zijn of iemand die met grote spoed naar het ziekenhuis moet oid.
Dan is er nog altijd de vluchtstrook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

joah of door het gras op een provinciale weg. daar hoef je helemaal niet voor aan de kant als die achter je komt. waarom laten ze niet gewoon meer helicopters komen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Een bumperklevende ambulance... Nog niet meegemaakt. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel, dus dan maak ik in die gevallen wel een uitzondering.

En als het geen ambulance is maar iemand die met spoed naar het ziekenhuis moet... Dan mist die daar maar 5 tot 10 seconden mee, dus dat zal het verschil wel niet maken. ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25752

Vaak is dat blauwe licht en dat vreemde geluid een aanwijzing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 25752 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:06:
Vaak is dat blauwe licht en dat vreemde geluid een aanwijzing...
Aha, is dat het? Ik hield altijd kentekenplaten bij van ambulances, en dat was soms best lastig als ze zo dichtbij zaten dat ik de nummerplaat niet meer herkende. Maar deze gouden tip helpt me verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
c70070540 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:03:
[...]

Een bumperklevende ambulance... Nog niet meegemaakt. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel, dus dan maak ik in die gevallen wel een uitzondering.

En als het geen ambulance is maar iemand die met spoed naar het ziekenhuis moet... Dan mist die daar maar 5 tot 10 seconden mee, dus dat zal het verschil wel niet maken. ;)
Fucking asociaal. Waar gaat het heen met deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
P.B. schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:10:
Yup, niet te geloven, wat een idioten... Zomaar mijn leven in gevaar brengen omdat ze te lam zijn 2 minuten eerder van huis te vertrekken, wat een frusti's...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@pb

Ja want de gene die met spoek naar het ziekenhuis moet heeft vast een groot bord bevestigd "ik moet naar het ziekenhuis" :+ of zou die daarmee mischien nog meer tijd me kwijt zijn

Ambulances kun je gewoon voor opzij gaan

laatst nog gewoon een 2 baans weg je hoeft niet te remmen of gas te geven. maar alleen maar opzij (andere kant dan ook)
en de ambulance knalt er dan gewoon tussendoor
http://maps.google.com/?l...pn=0.0002,0.0006&t=h&z=21

Paul was jij niet degene die begon te mauwen over 30 seconden vertraging

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 12-08-2011 16:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 14-05 19:00

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

AzzKickah schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:26:
[...]

Dat levert je bij mij standaard 10 seconden extra achter mij hangen op. Met 110km/u.
Ja, dat merk ik bij Nederlanders in Duitsland op de Autobahn ook wel als ze ineens met 120 hun auto zonder te spiegelen naar links gooien. Doe je het daar ook?

Iedereen moet zo hard rijden als ze zelf willen, ze zijn zelf verantwoordelijk voor boetes e.d. Ik rij zelf per definitie niet harder dan 20km/h te hard en ga ook niet signaleren naar voorliggers die langzamer rijden, in Duitsland is het een ander verhaal. Daar rij ik zo hard ik wil als het mag en daar kun je rustig seinen dat je er aan komt met 200+ km/h.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]

Daar zal ie inderdaad wel graag heen willen als ie vlak op je bumper gaat hangen....... Een keer remmen en ze komen hem zelfs nog ophalen ook !

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
fish schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:24:
Paul was jij niet degene die begon te mauwen over 30 seconden vertraging
Nope, tenminste, ik denk niet in de manier waarop jij het bedoeld? Bumperkleven (of de maximum snelheid overschrijden) levert geen tijdswinst op.

Ik heb bumperkleven nooit goedgekeurd. Wel probeer ik regelmatig de keerzijde te belichten :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

P.B. schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

knipoog smiley niet opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
DGTL_Magician schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:41:
[...]

Ja, dat merk ik bij Nederlanders in Duitsland op de Autobahn ook wel als ze ineens met 120 hun auto zonder te spiegelen naar links gooien. Doe je het daar ook?
Duitsers kunnen dat zelf ook goed trouwens, bij het terug rijden vanuit Oostenrijk verschillende keren gezien. Verder snappen ze daar net als hier niet wat een spitsstrook is alhoewel dat af en toe toch wel handig is. Lekker zelf met 100 over een zo goed als lege strook kunnen rijden terwijl de andere 2 stroken bumper aan bumper met 70 aan het rijden zijn :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

redwing schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

Duitsers kunnen dat zelf ook goed trouwens, bij het terug rijden vanuit Oostenrijk verschillende keren gezien. Verder snappen ze daar net als hier niet wat een spitsstrook is alhoewel dat af en toe toch wel handig is. Lekker zelf met 100 over een zo goed als lege strook kunnen rijden terwijl de andere 2 stroken bumper aan bumper met 70 aan het rijden zijn :)
Ja hoor duitsers zijn net zo erg als nederlanderd ervoor kachelen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

fish schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Ja hoor duitsers zijn net zo erg als nederlanderd ervoor kachelen
Dat valt op zich wel mee. Ik ben een groot deel van het jaar in Duitsland en hou altijd gas in als ik gele nummerplaten zie. Ook Duitsers mikken hem er wel eens voor maar gaan dan vaak snel toch naar rechts als ze het zien. Uiteraard heb je zowel bij Nederlanders als Duitsers uitzonderingen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ik merkte er dit jaar weinig van hoor

rijd je dan in een duitse of een nederlandse auto ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

fish schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:24:
Nou ik merkte er dit jaar weinig van hoor

rijd je dan in een duitse of een nederlandse auto ?
Ik rijd een Nederlandse. Ik heb het eigenlijk elke rit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wie ben ik om anderen te ontzeggen om bepaalde verkeersregels wat 'ruimer' toe te passen, zolang ze anderen niet in gevaar brengen of hinderen natuurlijk. Dat doe ik zelf ook regelmatig. Wel vind ik het daarbij essentieel dat degene die de wet overtreedt, ook degene is die zijn/haar plaats kent en zich aanpast aan de ander die er voor kiest om de wet niet te overtreden.

Oftewel, prima dat je sneller dan de maximumsnelheid rijdt, maar neem op tijd gas los als ik iemand aan het inhalen ben, wacht geduldig tot ik mijn actie heb voltooid en blijf van mijn bumper. In dit soort gevallen rest bescheidenheid voor de snelheidsovertreder.

Zo ben ik een een keer op een vrijliggend fietspad door een automobilist van mijn fiets gereden die vond dat ik maar aan de kant moest gaan omdat hij er langs moest en over mijn fiets heen wilde rijden.

In deze draad lijkt het erop dat degene die het waagt om in te halen zich moet verantwoorden. Het begint echter bij de bumperklever. Zaken aandragen die de inhalende partij allemaal niet goed zou doen leidt af van waar het hier om gaat.

Overigens gaan mensen veel sneller aan de kant als je enige afstand houdt. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Roenie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:55:
Overigens gaan mensen veel sneller aan de kant als je enige afstand houdt. Probeer het maar eens.
Amen! Ik ben namelijk veel sneller geneigd terug te gaan zieken als ik geziekt wordt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 39% gewijzigd door Ediejo op 13-08-2011 09:35 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ediejo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:28:
Ik ben ook zeer regelmatig in Duitsland. Maar Nederlanders worden over het algemeen "het gele gevaar" genoemd. In 9 van de 10 keer hebben de Duitsers nog gelijk ook. O-)
Wij zijn het niet gewent dat hard rijden en dan heb ik het over 180+ Tot 150 gaat het nog wel........... |:(
Ik kom er niet zo vaak, maar de keren dat ik er kom zie ik de Duitsers precies hetzelfde doen. Zowel als je zelf rustig rijdt (met vouwwagen -> 120) als dat je aan het door rijden ben (180). Nu kan het best zijn dat nederlanders nog erger zijn, zo vaak kom ik er ten slotte niet, maar ik weet wel dat duitsers er ook wat van kunnen :)
Roenie schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:55:
In deze draad lijkt het erop dat degene die het waagt om in te halen zich moet verantwoorden. Het begint echter bij de bumperklever. Zaken aandragen die de inhalende partij allemaal niet goed zou doen leidt af van waar het hier om gaat.
Waar het juist vaak om gaat is dat er veel mensen zijn die de max. snelheid rijden en daarom vinden dat ze gewoon in kunnen gaan halen ook al komt er iemand aan die harder rijd. Het is nog altijd zo dat op het moment dat jij in wilt gaan halen jij op moet letten of je niemand hindert en dan maakt het niet uit of die ander nu 120 of 150 rijd. Dus het begint vaak juist niet bij de bumperklever, het begint vaak bij mensen die in gaan halen terwijl er iemand aan komt die ze daarbij hinderen. (en ja, beide vind ik niet kunnen, bij inhalen moet je goed opletten en van die bumper moet je af blijven :) )

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Gisteren een 'opstootje' gehad (ik rij voor mijn werk leaseauto's)
Ik reed in een Caddy, ik wilde naar links (langzaamrijdend) en er was genoeg ruimte.
Ik was voor ongeveer 25-30% op de linker rijstrook en de bmw x3 op die baan ging gas bijgeven en mij zo van de baan afrijden.

Ik was toen behoorlijk laaiend omdat ik er bijna op zat, door zijn schuld moest ik uitwijken terwijl ik in geval van schade aansprakelijk was. Ik daarna wat kut streken zoals langzamer gaan rijden voor hem (later toen ik hem had ingehaald). Daarna ging hij gigantisch hard bumperkleven. Heb toen zo een goeie 2 minuten ruitenwisser vloeistof gedaan en gas los gelaten (Hij is alleen maar bezig met ruitenwissers en gas loslaten dat hij niet inhaalt) en weg was hij!

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
redwing schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:01:
...Waar het juist vaak om gaat is dat er veel mensen zijn die de max. snelheid rijden en daarom vinden dat ze gewoon in kunnen gaan halen ook al komt er iemand aan die harder rijd. Het is nog altijd zo dat op het moment dat jij in wilt gaan halen jij op moet letten of je niemand hindert en dan maakt het niet uit of die ander nu 120 of 150 rijd. Dus het begint vaak juist niet bij de bumperklever, het begint vaak bij mensen die in gaan halen terwijl er iemand aan komt die ze daarbij hinderen. (en ja, beide vind ik niet kunnen, bij inhalen moet je goed opletten en van die bumper moet je af blijven :) )
Dan verschillen we daar dus van mening, ik vind dat degene die de snelheid overtreedt zich moet aanpassen aan het overige verkeer. Niet dat je je auto er op het laatste moment voor moet gooien natuurlijk, dat is wat anders.

Of als je er al een tijdje aan het inhalen bent, dat mensen dan alsnog op je bumper gaan zitten geeft aan dat ze niet kunnen autorijden. Een goede automobilist gaat op tijd van zijn gas af en hoeft niet eens te remmen. Op de snelweg is remmen sowieso iets wat je moet voorkomen. Anticiperen en met het gas doseren is echter slechts weinigen gegund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad. Slotje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ediejo schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:13:
Deze discussie kan je nog eeuwen voeren en zal nooit opgelost worden. Bumperklevers hou je altijd. Mensen die echt onnodig links blijven hangen daar sterft het van. Want je mag toch niet harder dan 100 of 120 en soms 130. Dan heb je nog de automobilisten die ineens politieagent worden als ze in hun auto stappen. Die willen jou erop wijzen dat je niet harder mag. Voor iedere bumperklever is er wel een bejaard persoon dat met 65 gaat invoegen en dan komt er net een vrachtwagen aan denderen. En jij zit dan nog achter dat bejaardenhuis. Op dat moment pak ik rechts de vluchtstrook en vlucht voor de in mijn ogen levens gevaarlijke situatie. Als ik op dat moment ook invoeg veroorzaak ik ook een gevaarlijke situatie.

Ik ben 46 en rij minimaal 50.000 km per jaar. Ik heb het 1 keer gezien wat het veroorzaakte op je rem stappen voor een bumperklever. Die bestuurder schrok zo dat hij in de vangrail belande. Stuiterde heen en weer van links naar rechts. Een ravage van heb ik jou daar. Andere auto’s erbij betrokken. En wat kunnen die mensen eraan doen. Helemaal niks. Ik zeg daarom ook. Direct rijbewijs afpakken voor 6 maanden als je zoiets doet. Op je rem gaan staan. Plus een EMG erachteraan. Dan bedenk je je eigen wel een tweede keer. EMG kost ook flink wat euries, plus 3 dagen cruces.

Dit zelfde voor de bumperklevers. Laat dat aub duidelijk zijn.

Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik ongemerkt te dicht achter iemand zit. Als de voor ligger dan even zijn pechlichten aandoet. Of hij maakt met zijn handen een gebaar dat ik er te dicht op zit. En dan heb ik het niet over de middelvinger. Dan zal ik gelijk afstand nemen en mijn hand opsteken. Zo van sorry, dat helpt ook hoor.

Je hebt ook van die gasten die zijn te beroerd om naar rechts te gaan want 500 meter verderop moeten zij dan weer naar links. Dus dan moet je maar wachten tot zei vinden dat jij er voorbij mag. Dan neem je afstand. Zodra je ziet dat zei naar rechts kunnen rij je weer naar ze toe. Dan gaan ze niet naar rechts, maar trappen ze op de rem. En als ze dan eindelijk naar rechts gaan….. dan gaan ze gas bijgeven. Dat zijn helemaal de toppers. En meestal zijn dat Audi, BMW en Mercedes rijders Sommige VW golfjes kunnen er trouwens ook wat van.

Het feit is dat er teveel auto’s zijn op te weinig asfalt. De overheid heeft decennias lang BPM, brandstofaccijns en motorrijtuigenbelasting opgestreken. En dat geld voor andere en verkeerde doellijnen gebruikt. BPM en Motorrijtuigenbelasting, moet je als eerste in de infrastructuur van snelwegen steken. Zodat de verhouding asfalt auto gelijk blijft.
Ben het niet eens, als je over 500 meter weer een auto inhaalt (met 120 km/h) dan ga je naar rechts, dan rijd die auto net achter je bij de bumper en moet jij OF remmen OF naar links waardoor je de ander afsnijd.
In het kader van zuinig rijden is dan links blijven rijden het beste.

Audi mensen vind ik niet zo erg rijden. Mercedessen, BMW's (de oudere modellen) en Golfjes die moeten echt een voorstelling krijgen want die kunnen er soms echt wat van. Gisteren nog gezien dat een auto VOL op de rem moest omdat een auto hem simpelweg van de baan drukte door gewoon links in te voegen.

Sommige mensen bakken er echt helemaal niets van....
Mensen die je ff inhalen en voor je het gas loslaten naar 115-120 moeten zich ook schamen. Het liefst rijdt ik 125-130 met de TomTom Go Live, je wordt niet geflitst en je knalt mooi door.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
RickvN schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:10:
[...]
Ben het niet eens, als je over 500 meter weer een auto inhaalt (met 120 km/h) dan ga je naar rechts, dan rijd die auto net achter je bij de bumper en moet jij OF remmen OF naar links waardoor je de ander afsnijd.
In het kader van zuinig rijden is dan links blijven rijden het beste.
Daardoor krijg je altijd van die eindeloze treintjes op de linkerbaan (uitgaande van tweebaans natuurlijk), omdat er twee kilometer verderop een vrachtwagen rijd. Dat treintje rijd dan natuurlijk vaak niet harder dan 100. Ergerlijk is dat.

Heb het zelfs wel eens meegemaakt dat ik met 170-180 kwam aanrijden. Geen kip op de weg, maar toevallig rijd er een vrachtwagen ongeveer drie kilometer verderop. Drie auto's rijden al twee kilometer ervoor op de linkerbaan. Dan zal het wel niet mogen, maar dan ga ik er gewoon rechts langs. Onnodig links rijden mag ook niet, dus wie is er dan fout?

Een tip: Ga gewoon naar rechts waar dat kan. Iedereen die in wil halen moet dan gewoon een goed moment kiezen waarbij je diegenen op rechts niet klem rijd achter bijvoorbeeld een vrachtwagen. Ik kom wel eens harder aanrijden dan iemand op rechts die een vrachtwagen nadert. Ik anticipeer hierop door het gas los te laten en even met grootlicht te seinen dat diegene voor mij mag wisselen van baan. Net als vrachtwagens dat doen. Gewoon niet per se haantje de voorste willen zijn, rust houden en het komt allemaal goed!

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste