Lucky-Shirt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:13:
[...]
Ik snap echt niet hoe jij je op de snelweg gedraagt, maar het verscheelt echt heel veel met hoe ik rij (gezien je reacties hier). Ik laat misschien het gas voor een seconde los, het is echt voet eraf en weer erop, dat is meer dan voldoende, de snelheid zal niet onder de 110 en meestal niet eens onder de 120 zakken.
Ik let continu op het verkeer om mij heen en zie dan ook ver van te voren aankomen dat we erg dicht bij elkaar gaan uitkomen. Minimale aanpassing en het probleem is opgelost. Geen centje pijn en misschien wel een hele druppel benzine meer gebruikt.
Volgens mij denken jullie allemaal dat ik met 90 de linkerrijstrook opkom, nee ik rij gewoon vmax op gps.
ik heb ook continu het verkeersbeeld in me hoofd, ik weet precies waar iedereen op dat moment rijd.
Amras schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:50:
[...]
Ik schuif op als de hardrijder niet op zijn rem hoeft te gaan staan om niet op mij te rijden. Als hij gewoon z'n gas los kan laten en daarna weer accelereren, dan is het nauwelijks hinderen. Je kunt natuurlijk niet blijven wachten totdat echt niemand 'last' van je heeft, want die vrachtwagenconvoys zijn soms wel 10 vrachtwagens lang.
[...]
Als ik er vloeiend rechts voorbij kan, dan hoef jij niet om de vrachtauto heen te hoeken hoor als je rechts was gebleven.
Bij lang links rijden ga ik er trouwens bijna altijd rechts voorbij, ik laat mijn tijd niet verknallen door iemand die te beroerd is om een baantje op te schuiven. Op het stuk Everdingen - Utrecht over de A27 haal ik soms meerdere auto's tegelijk rechts in, omdat men blijkbaar niet begrijpt dat je een open spitsstrook ook echt mag gebruiken!
Klopt ik haal ook pas in als het nodig is, zo laat mogelijk dus behalve als ik me klem ga rijden. Maar wat ik bedoel met een vloeiende lijn rijden is, als twee vrachtwagens op enige afstand van elkaar rijden, waar je wel tussen zou passen met de auto dan ga ik daar niet naar rechts hoe graag die persoon achter mij er ook lang wil.
Nogmaals: ik rij vmax, dus zo traag gaat het allemaal niet
Ik wil ook wel eens hardrijden op de autobahn als het rustig is. Maar als dan een automobilist besluit om een ander voertuig in te gaan halen met 120/130 dan respecteer ik dat en dan moet ik inderdaad snelheid verminderen, risico van het hardrijden.
Overigens moeten jullie niet denken dat ik heel egoïstisch ben ik het verkeer, juist niet. Ik wil altijd ruimte maken voor overig verkeer maar waar ik op doel is dat ik niet ga wachten op een automobilist die zo nodig sneller wil zijn terwijl die nog 300 meter achter me rijd, jammer dan. Zelfde voor mensen die rechts inhalen, wachten op je beurt. Zodra de mogelijkheid er is ga ik heus wel rechts rijden, maar ik wil fatsoenlijk de inhaalmanoeuvre afmaken.
Ook hier weer, ik rij gewoon vmax
Gister ook weer, ik rij links met ~110 in een treintje om overig verkeer in te halen. Vervolgens komt iemand achterop die duidelijk harder wil rijden en vervolgens op me bumper gaat zitten, jammer dan het verkeer rijd niet harder. Wanneer snappen mensen dat nou eens dat er soms gewoon geen mogelijkheid is om harder te rijden hoe graag je dat ook zou willen.
En ik merk ook dat het per auto verschilt hoe dicht mensen op je gaan rijden. In de Ford S-max valt het wel mee maar als ik in de twingo ga rijden heb je er al een stuk meer last van.