Wat een heerlijk topic dit, doet me weer denken aan hoe ik een bumperklever even duidelijk gemaakt heb dat het nooit slim is om bij een snellere auto te bumperkleven zonder in te halen.
Uurtje of 1 snachts, kanaal tussen Veghel en Den Bosch. Ik had mijn Toyota Supra nog, en achter me reed een bestelbusje (ben intussen vergeten van welk bedrijf het busje was, dat heb ik wel onthouden want veilig voelde ik me door die aso uiteraard niet). Ik reed 90km/h, wat al 10km/h boven de Vmax lag.
Toch komt er ineens een busje uit het niets aanzetten (type Caddy volgens mij) en ipv mij gewoon netjes over de dubbele strook cq inhaalverbod in te halen besluit deze vol op mijn bumper te kleven. Ruitensproeierwisser hielp niet toen de alarm lichten al niet geholpen hadden. Dan maar even het remlampje proberen. Bingo, hij maakt ruimte.
Om vervolgens meteen weer vol door te kleven en groot licht aan te zetten.
Daar was ik minder blij mee, ik reed al te hard en probeerde hem al netjes duidelijk te maken dat ie afstand moest houden of inhalen. Tijd om rustig te remmen. Ik begon te zachtjes te remmen en hij remde mee. Meteen weer vol naar de 90 en daar blijven. En weer kleven. Prima, nu is het zijn beurt om lastig gevallen te worden.
Ik rem nog een keer, en rem af naar ong 30km/h (de weg was verder verlaten, geen tegenliggers, geen voorgangers en niemand achter ons). Ik geef vol gas en zit zo weer op de 90. Het duurt even voor hij weer aanhaakt. En weer kleeft. Dan maar weer remmen. Dit keer dacht ie me te slim af te zijn en wil me voorbij zetten door meteen naar links te gaan. Even bij laten komen, en vervolgens zelf weer gas gegeven zodat hij er niet langs en weer verplicht achter moest.
Helaas kwam mijn afslag vrij snel daarna en moest hij kennelijk door rijden. Hij tikte nog op zijn voorhoofd waarna hij mijn two-finger salute kreeg. Hij tikte op zijn voorhoofd? Really? Je gaat met een bus kleven en tikt op je voorhoofd? Really? Je doet het met een traag hok bij een sportauto die al te snel rijdt en raakt gefrustreerd? Really? Je wordt boos als iemand anders jouw wangedrag niet meer accepteert?
Achterlijke idioot