Juiste manier bumperklever "waarschuwen"

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
RickvN schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:10:
[...]
Ben het niet eens, als je over 500 meter weer een auto inhaalt (met 120 km/h) dan ga je naar rechts, dan rijd die auto net achter je bij de bumper en moet jij OF remmen OF naar links waardoor je de ander afsnijd.
In het kader van zuinig rijden is dan links blijven rijden het beste.
Leuke uitleg, maar er zijn gewoon verkeersregels en die zeggen dat je naar rechts moet als dat kan (en bij 500 meter ruimte kan dat makkelijk) Dat je daarna als je pech hebt een keer je gas los zal moeten laten omdat dan iemand anders jou in aan het halen is is pech voor jou. 9/10 halen ze je trouwens snel genoeg in om je al voor te zijn dus heb je sowieso geen probleem. Ik ga in dit soort gevallen meestal naar rechts en ik rijd me maar zelden vast.
Roenie schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:09:
[...]
Dan verschillen we daar dus van mening, ik vind dat degene die de snelheid overtreedt zich moet aanpassen aan het overige verkeer. Niet dat je je auto er op het laatste moment voor moet gooien natuurlijk, dat is wat anders.
Tja, ook hier weer, het zijn gewoon de regels. En daarbij is ook dat als mensen een snelheid rijden die je kunt verwachten (dus 140/150 waar je 120 mag) en jij hem er voor zet je bij een ongeluk gewoon fout zit. Tuurlijk moeten zij zich wat meer aanpassen, maar je mag ze nog steeds niet hinderen bij speciale verrichtingen (inhalen).

Maar ik denk dat onze mening wel aardig overeen komt alleen dat ik net iets meer waarde hecht aan de speciale verrichting terwijl jij meer kijkt naar dat zij een overtreding begaan door te hard te rijden. Belangrijkste is dat je beide rekening met elkaar houdt :)
Of als je er al een tijdje aan het inhalen bent, dat mensen dan alsnog op je bumper gaan zitten geeft aan dat ze niet kunnen autorijden. Een goede automobilist gaat op tijd van zijn gas af en hoeft niet eens te remmen. Op de snelweg is remmen sowieso iets wat je moet voorkomen. Anticiperen en met het gas doseren is echter slechts weinigen gegund.
Klopt helemaal, meestal kun je al lang van te voren zien wat er gaat gebeuren en je daar op aanpassen. Helaas doen veel mensen dat niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ga nooit maar dan ook nooit remmen met een bumperklever achter je!!! Ongeveer een jaar of 15 geleden heeft in mijn oude woonplaats een gruwelijk ongeval plaatsgevonden waarbij 4 doden zijn gevallen :/

Wat gebeurde er? Op een provinciale weg reed een bumperklever achter een automobilist die expres vol in de remmen ging. De bumperklever schrok hier zo van en gaf een ruk aan zijn stuur en reed met 80 a 100 kilometer per uur frontaal op een tegemoet komende auto in. Gevolg bumperklever dood + een gezin in de tegemoet komende auto :(

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37

vhal

ಠ_ಠ

RickvN schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:10:
[...]

Audi mensen vind ik niet zo erg rijden. Mercedessen, BMW's (de oudere modellen) en Golfjes die moeten echt een voorstelling krijgen want die kunnen er soms echt wat van.
Misschien ligt het dan aan mij maar Audi komt toch wel in mijn persoonlijke top5 merken met hufterig compensatie gedrag voor. Met name de A3, zeg maar de sjonnie Golf onder de Audi. Alhoewel, de eerste A8 moet ik nog tegenkomen, zelfs de S8 die ik regelmatig tegenkom op de A4 is een voorbeeldige rijder.
Mercedesrijders vind ik persoonlijk dan wel weer meevallen. BMW staat dan wel weer hoog, met name de huidige 3serie, 1 serie en alles wat ouder is dan 10jaar met tupperware. Verder de Seat Leon en uiteraard de VW Passat en Golf.

Zo.. :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is in deze discussies altijd goed het volgende arrest van de Hoge Raad te memoreren: LJN: AM2526, Hoge Raad , 02691/02 te vinden op www.rechtspraak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 19:41

unclero

MB EQA ftw \o/

fish schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:24:
Ja want de gene die met spoek naar het ziekenhuis moet heeft vast een groot bord bevestigd "ik moet naar het ziekenhuis" :+ of zou die daarmee mischien nog meer tijd me kwijt zijn
Dan pakt ie toch de vluchtstrook? :> Daar is ie voor gemaakt. Hebben we met z'n allen voor betaalt, dus als je vind dat je echt haast hebt, be my guest.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
P.B. schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:04:
Het is in deze discussies altijd goed het volgende arrest van de Hoge Raad te memoreren: LJN: AM2526, Hoge Raad , 02691/02 te vinden op www.rechtspraak.nl
Inderdaad...
Op een gegeven moment zei mijn vriend tegen mij "ik denk dat ik zo meteen op mijn rem moet gaan staan, doe je gordel maar om". Dit heb ik gedaan. Plotseling remde mijn vriend heel hard. Ik keek op dat moment om en ik zag dat de grijze Ford aan de linkerkant van de rijbaan de weg af rijden de berm in.
8)7 pfff. Maar gelukkig goed gestraft:
Verdachte is door het Gerechtshof te Arnhem wegens doodslag veroordeeld tot 24 maanden gevangenisstraf waarvan acht maanden voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaren, met ontzegging van de bevoegdheid motorrijtuigen te besturen voor de duur van vier jaren.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

P.B. schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:04:
Vooral ook de talloze mensen in dit topic die wel even stoer de rem in zullen trappen. Ze zouden zich moeten schamen. Als je dit met opzet doet ben je gewoon fout bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 13-08-2011 14:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En voor de mensen die niet in staat zijn zelf te bedenken hoe gevaarlijk het kan zijn om te remmen is het misschien ook nodig om te vermelden dat de schrikreactie van de bumperklever net zo goed voor kan komen bij remlichten als bij daadwerkelijk remmen.

Maar vooral doen hoor, want hé, hij begon d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 13-08-2011 14:24 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 09:42
Ik heb er vandaag 600km opzitten, maar de rechtsrijders kunnen er ook wat van hoor. Kom je met 120/130 op de linkerbaan aan, gaat er eentje vlak voor je inhalen met 100 of zelfs 90. Vandaag al tientallen keren gebeurd, waarna ik behoorlijk moet remmen, en dan eigenlijk dan aan het bumperkleven ben, zonder dat ik het zelf wil |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:03
Stacheldraht schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:13:
Ga nooit maar dan ook nooit remmen met een bumperklever achter je!!! Ongeveer een jaar of 15 geleden heeft in mijn oude woonplaats een gruwelijk ongeval plaatsgevonden waarbij 4 doden zijn gevallen :/

Wat gebeurde er? Op een provinciale weg reed een bumperklever achter een automobilist die expres vol in de remmen ging. De bumperklever schrok hier zo van en gaf een ruk aan zijn stuur en reed met 80 a 100 kilometer per uur frontaal op een tegemoet komende auto in. Gevolg bumperklever dood + een gezin in de tegemoet komende auto :(
Hoe kwamen ze er dan achter dat dit ongeluk door het remmen van de voorligger kwam en niet door een verkeerd ingeschatte inhaalactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het Fantoom schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:20:
[...]

Hoe kwamen ze er dan achter dat dit ongeluk door het remmen van de voorligger kwam en niet door een verkeerd ingeschatte inhaalactie?
Laten we nou niet gaan fantaseren over wat er allemaal misschien wel gebeurd is daar.
Ik snap nooit waar mensen het zelfvertrouwen vandaan halen op een zaterdagavondje even in een paar seconden te kunnen bepalen of een veroordeling voor doodslag wel of niet terecht was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Het Fantoom schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:20:
[...]

Uhm, de bandensporen van 9 meter... de piepende banden die een omstander gehoord heeft... het feit dat deze jongen tegen zijn vriendin zei: doe je riem om ik ga hard remmen? (dan heb ik het over de rechtszaak link, maar er is altijd meer bewijs te vinden dan je denkt)

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 13-08-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
YoshiBignose schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:40:
[...]

Uhm, de bandensporen van 9 meter... de piepende banden die een omstander gehoord heeft... het feit dat deze jongen tegen zijn vriendin zei: doe je riem om ik ga hard remmen? (dan heb ik het over de rechtszaak link, maar er is altijd meer bewijs te vinden dan je denkt)
Je hebt het inderdaad over een ander geval waarbij duidelijk kneiterhard op de rem werd getrapt, als dat bij dat andere verhaal ook het geval was dan is dat bewijs genoeg maar dat zie ik er niet bijstaan. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben hoe ze er achtergekomen zijn, want met beleid remmen (zonder gierende banden en sporen op het asfalt) kan ook al een fatale schrikreactie opleveren en dan is het dus helemaal niet te bewijzen of het ongeval door een inhaalactie of uitwijkmanoeuvre als gevolg van het remmen is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 07:38

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb ooit wel eens bij iemand in de auto gezeten die zijn eigen "mooie truukje" had. In plaats van met het rempedaal te remmen, trok hij aan de handrem. Op de snelweg met 120 km/h remt dat natuurlijk niet bijzonder hard, maar het heeft als naar bijeffect dat de remlichten niet aan gaan.

Je remt dan hard genoeg om redelijk te vertragen, maar zonder enige visuele indicatie. De bumperklever achter je heeft de remactie veel later in de gaten en moet op het allerlaatste moment vol in de remmen. Door de bumperklever in de gaten te houden en vlak voor het moment van impact de handrem eraf te doen en vol gas te geven werd gegokt om een botsing te voorkomen.

Nodeloos om te vermelden is dit natuurlijk een absurde en erg gevaarlijke manier om de bumperklever te "waarschuwen". Het enige positieve als het niet tot een ongeluk komt is de waarschijnlijkheid dat de bumperklever zó geschrokken is dat hij het bumperkleven voorlopig achterwege laat.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, maar zoals je kan lezen, mocht iemand daardoor crashen en overlijden ben je daar wel verantwoordelijk voor. En terecht.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Laat de bumperklever eens het antwoord geven.

Dus zonder "ja maar, hij/jij/zij deet dat dus heb ik het recht om te kleven"

Op wat voor manier wil je gewaarschuwd worden dat je de rijder voor je aan het irriteren bent?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
fish schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:49:

Op wat voor manier wil je gewaarschuwd worden dat je de rijder voor je aan het irriteren bent?
Met leuke teksten op bumperstickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:20

Doordat de rijder voor mij aan de kant gaat, maar wel nog even flink op de toeter drukt/met het licht flikkert als ik er voorbij vlieg? :+

edit: ja ik ben af en toe een bumperklever, maar over het algemeen probeer ik dit te voorkomen omdat ik wel degelijk het gevaar kan inzien. Als er iemand achter mij zit te duwen wordt ik ook totaal niet vrolijk en ga ik ook precies de snelheidslimiet rijden op de CC.

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2011 00:04 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
asfaloth_arwen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:02:
[...]

Doordat de rijder voor mij aan de kant gaat, maar wel nog even flink op de toeter drukt/met het licht flikkert als ik er voorbij vlieg? :+

edit: ja ik ben af en toe een bumperklever, maar over het algemeen probeer ik dit te voorkomen omdat ik wel degelijk het gevaar kan inzien. Als er iemand achter mij zit te duwen wordt ik ook totaal niet vrolijk en ga ik ook precies de snelheidslimiet rijden op de CC.
Dit is helemaal egoïstisch, zelf de bumperklever uithangen maar dan wel andere klevers hinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een beetje naïef denk je niet ook? Op GoT is iedereen een perfecte bestuurden en niemand hier maakt overtreed ooit de verkeersregels O-)

Nou zal ik niet zeggen dat ik mijn Bimmer nooit eens dicht in de buurt van mijn voorganger laat komen, dat is dan om een linksrijder voor me te motiveren op te hoepelen en werkt vaak best goed.
Ik heb een beter inzicht dan een visstick dus dit doe ik natuurlijk niet als die auto voor me achter een heel rijtje andere auto's rijdt of niet naar rechts kan.

Gewaarschuwd worden hoef ik natuurlijk niet, ik heb donders goed door hoeveel afstand ik hou en heb doorgaans m'n voet al boven het rempedaal.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 14-08-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Het Fantoom schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:14:
[...]

Dit is helemaal egoïstisch, zelf de bumperklever uithangen maar dan wel andere klevers hinderen.
Meestal ben ik geen bumperklever, incidentieel wel, dat geef ik toe. Als er iemand bij mij is aan het kleven heeft die persoon pech, aangezien ik al sneller rijd dan toegestaan, en indien meerbaans, rechts. Ik zal ook iedereen de kans geven om in te halen en daar vooral niet bij hinderen. Dat is namelijk pas echt levensgevaarlijk, gas bijgeven oid als je ingehaald wordt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fsfikke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:17:
[...]

Een beetje naïef denk je niet ook? Op GoT is iedereen een perfecte bestuurden en niemand hier maakt overtreed ooit de verkeersregels O-)

Nou zal ik niet zeggen dat ik mijn Bimmer nooit eens dicht in de buurt van mijn voorganger laat komen, dat is dan om een linksrijder voor me te motiveren op te hoepelen en werkt vaak best goed.
Ik heb een beter inzicht dan een visstick dus dit doe ik natuurlijk niet als die auto voor me achter een heel rijtje andere auto's rijdt of niet naar rechts kan.

Gewaarschuwd worden hoef ik natuurlijk niet, ik heb donders goed door hoeveel afstand ik hou en heb doorgaans m'n voet al boven het rempedaal.
Tuurlijk het is ook een beetje belachelijk want plakken is iets wat je bijna altijd heel bewust doet. Maar stel dat het een gewoon een dromer is. (die 2 kun je helaas slecht onderscheiden) Hoe zou je hem moeten waarschuwen ?

En waarom vinden plakkers altijd dat ze altijd gelijk hebben, of dat een andere situatie het rechtvaardigt ?
Het zeker niet het milieu waaruit iemand komt. Het zijn feitelijk asocialen die zich niet in iemand anders in kunnen leven. of mischien wel maar dat maakt het alleen maar erger.

Zo als ik nu niet iemand op zijn tenen heb getrapt weet ik het ook niet meer

Maar vertel eens waarom zou plakken/opduwen niet asociaal zijn ?
Waarom zijn de meeste zo zeker zijn dat je met deze rijstijl niemand in gevaar brengt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
fish schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:35:
[...]

Waarom zijn de meeste zo zeker zijn dat je met deze rijstijl niemand in gevaar brengt ?
Plakken/opduwen is asociaal. 60 rijden waar je 80 mag imo ook.
Ja, met opduwen breng je de persoon voor je en jezelf in gevaar. Ookal weet ik dat ik mensen in gevaar breng, ik duw nog steeds wel eens mensen bijna aan, nieteens omdat ik haast heb ofzo. Twijfelachtig rijden is levensgevaarlijk, andere bestuurders kunnen totaal niet inschatten hoe je rijdt of wat je van plan bent. Als iemand voor me onder de snelheidslimiet rijdt, wil ik er voorbij. Waarschijnlijk een groot vooroordeel, maar mensen die onder de snelheidslimiet rijden komen onzeker en onervaren over, en wil ik niet in de buurt van mijn auto hebben (enorm slechte weersomstandigheden uitgezonderd natuurlijk).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:40:
...Ook al weet ik dat ik mensen in gevaar breng, ik duw nog steeds wel eens mensen bijna aan...

... mensen die onder de snelheidslimiet rijden (...) wil ik niet in de buurt van mijn auto hebben...
De ironie _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Roenie op 14-08-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
@Roenie, ja ik snap de ironie. Echter mijn manier van mensen is aandrukken is dicht erop gaan rijden, dan weer afzakken. Puur dat mensen snappen dat ik het niet eens ben met hun snelheid. Als ze die snelheid rijden met een reden (mensen voor hun die niet doorrijden, weersomstandigheden, etc.) druk ik nieteens aan. Het is puur voor mensen die achter het stuur zitten zonder op te letten of puur uit angst, te laten weten dat ik sneller wil rijden of er voorbij wil.

Ik snap heel goed wat het gevaar is van dicht op iemand rijden icm reactietijd, en zal dus ook nooit continue iemand zitten drukken. Of ik kan er voorbij, of ik kan er niet voorbij en pas me aan. In het laatste geval zal ik eenmalig even drukken om te laten merken dat er wat mij betreft even doorgereden mag worden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

edit, net te laat, maar ja
asfaloth_arwen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:40:
[...]

Plakken/opduwen is asociaal. 60 rijden waar je 80 mag imo ook.
Ja, met opduwen breng je de persoon voor je en jezelf in gevaar. Ookal weet ik dat ik mensen in gevaar breng, ik duw nog steeds wel eens mensen bijna aan, nieteens omdat ik haast heb ofzo. Twijfelachtig rijden is levensgevaarlijk, andere bestuurders kunnen totaal niet inschatten hoe je rijdt of wat je van plan bent. Als iemand voor me onder de snelheidslimiet rijdt, wil ik er voorbij. Waarschijnlijk een groot vooroordeel, maar mensen die onder de snelheidslimiet rijden komen onzeker en onervaren over, en wil ik niet in de buurt van mijn auto hebben (enorm slechte weersomstandigheden uitgezonderd natuurlijk).
Grappig

Je zegt twee tegenovergestelde dingen

"ik duw nog steeds wel eens mensen bijna aan"
"en wil ik niet in de buurt van mijn auto hebben"

In plaats dat je dus de gepaste afstand zoekt die je graag wenst te hebben, probeer je dat te bereiken door er zo dicht mogelijn op te gaan zitten

Plakkers hebben ook eigelijk altijd een reden om het het goed te praten, "ja maar hij !" dat doen kleine kinderen toch ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
fish schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:49:
[...]

Grappig

Je zegt twee tegenovergestelde dingen

"ik duw nog steeds wel eens mensen bijna aan"
"en wil ik niet in de buurt van mijn auto hebben"

In plaats dat je dus de gepaste afstand zoekt die je graag wenst te hebben, probeer je dat te bereiken door er zo dicht mogelijn op te gaan zitten

Plakkers hebben ook eigelijk altijd een reden om het het goed te praten, "ja maar hij !" dat doen kleine kinderen toch ?
@fish, ik duw alleen als ik inschat dat dat mogelijk is. Dus niet als er situaties zijn die onverwachte remacties een grote kans zijn(bosweg met overstekende dieren, in de stad etc.). Verder duw ik slechts eenmalig en bewust met een voet boven het rempedaal. Nog steeds niet de gewenste rijstijl, maargoed ik hoe nu eenmaal van doorrijden.

Ik ben er verder bewust van dat mijn rijstijl niet ideaal is, maar de rijstijl van twijfelaars is dat ook niet. Sue me.

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2011 00:53 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Om er nog maar een vraag (of eigenlijk meer een stelling) in te gooien:

Een bumperklever vindt het belangrijker een signaal af te geven dat hij/zij er langs wil dan de veiligheid van medeweggebruikers en hem/haarzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Roenie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:55:

Een bumperklever vindt het belangrijker een signaal af te geven dat hij/zij er langs wil dan de veiligheid van medeweggebruikers en hem/haarzelf?
Ik denk het wel. Maar wat is veiligheid? Als je op de snelweg rijdt en je gaat bumperkleven dan doe je dat meestal niet wanneer je een vrachtwagen voor je neus hebt en niks kunt zien. Nee, 9 van de 10 keer gebeurt dat om een slome henkie op de linkerbaan zit in te halen en niets of niemand voor hem rijd en er dus ook geen situatie kan ontstaan waardoor hij spontaan heel hard moet remmen. Plus als je 'bewust' hard rijdt/bumperkleeft dan ben je meestal ook wel iets scherper bezig met autorijden dan normaal (ik praat nu even voor mezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
@Roenie, nee als ik inschat dat het daadwerkelijk een gevaar oplevert, zal ik niet aanduwen. Ik zit ook vaker bij andere mensen in de auto waarbij ik ze verzoek iets meer afstand te houden. Ja ik wil een signaal afgeven en ja, waarschijnlijk zal ik hiermee extra gevaar veroorzaken, maar ik probeer dit altijd in te schatten. Zo zal ik nooit drukken als ik niet kan uitwijken naar een andere baan, zodat ik naar links kan schieten als de persoon voor me besluit te remmen.

@ebia, daar heb je een goed punt. Ik kleef wel vaker, maar dan wel heel bewust. Voor mijn gevoel rij ik dan op dat moment ook heel aler. Ik besef me ook dat ik dan nog steeds een reactietijd heb etc, en dat het nog steeds gevaarlijker is dan gewoon minimaal 2 sec. afstand houden.

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 14-08-2011 01:00 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

fish schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:35:
[...]

Tuurlijk het is ook een beetje belachelijk want plakken is iets wat je bijna altijd heel bewust doet. Maar stel dat het een gewoon een dromer is. (die 2 kun je helaas slecht onderscheiden) Hoe zou je hem moeten waarschuwen ?

En waarom vinden plakkers altijd dat ze altijd gelijk hebben, of dat een andere situatie het rechtvaardigt ?
Het zeker niet het milieu waaruit iemand komt. Het zijn feitelijk asocialen die zich niet in iemand anders in kunnen leven. of mischien wel maar dat maakt het alleen maar erger.

Zo als ik nu niet iemand op zijn tenen heb getrapt weet ik het ook niet meer

Ik heb niemand zien beweren dat onvoldoende afstand houden bevorderlijk is voor de veiligheid op de weg :?
Daarbij is onnodig links rijden of hem zomaar naar links gooien en iemand anders hinderen is net zo gevaarlijk en asociaal.

En hoe je ze moet waarschuwen? Niet, mensen die schoolmeestertje willen spelen doen dat maar ergens anders maar niet op de weg. Je kan het beste proberen uit de weg te gaan. Desnoods door even tussen twee vrachtwagens te duiken. En als er geen ruimte is gewoon doorrijden zoals je de hele tijd rijdt en je vooral niet druk gaan maken om die gek achter je.

Dan heb ik er ook eentje: Als jij er voor kiest 120KM/h te gaan rijden ipv 90km/h vind je het schijnbaar belangrijker dat je ergens een paar minuten eerder komt dan de veiligheid van medeweggebruikers en jezelf?

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 14-08-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
ebia schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:58:
Ik denk het wel. Maar wat is veiligheid? Als je op de snelweg rijdt en je gaat bumperkleven dan doe je dat meestal niet wanneer je een vrachtwagen voor je neus hebt en niks kunt zien. Nee, 9 van de 10 keer gebeurt dat om een slome henkie op de linkerbaan zit in te halen en niets of niemand voor hem rijd en er dus ook geen situatie kan ontstaan waardoor hij spontaan heel hard moet remmen. Plus als je 'bewust' hard rijdt/bumperkleeft dan ben je meestal ook wel iets scherper bezig met autorijden dan normaal (ik praat nu even voor mezelf).
Veiligheid is afstand houden en rustig wachten tot iemand weer naar rechts gaat.

De grootste fout die je kunt maken is jezelf in het verkeer overschatten. Denken dat je zelf een betere bestuurder bent dan anderen.

Het verkeer is een kwestie van fouten van anderen opvangen, net zoals anderen dat met jou (algemeen bedoeld :) ) doen. Als je bumperkleeft is die marge weg. Als je voorligger een fout maakt, dan heb je simpelweg te weinig tijd of ruimte om dit op te vangen. Zelfs Schumacher zal daar problemen mee hebben....en nee...jij bent geen Schumacher ;)
asfaloth_arwen schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:58:
...Ja ik wil een signaal afgeven en ja, waarschijnlijk zal ik hiermee extra gevaar veroorzaken, maar ik probeer dit altijd in te schatten...
Waarom is dit signaal geven je dan meer waard dan de veiligheid?
fsfikke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:04:
[...]

Ik heb niemand zien beweren dat onvoldoende afstand houden bevorderlijk is voor de veiligheid op de weg :?
Daarbij is onnodig links rijden of hem zomaar naar links gooien en iemand anders hinderen is net zo gevaarlijk en asociaal.

En hoe je ze moet waarschuwen? Niet, mensen die schoolmeestertje willen spelen doen dat maar ergens anders maar niet op de weg. Je kan het beste proberen uit de weg te gaan. Desnoods door even tussen twee vrachtwagens te duiken. En als er geen ruimte is gewoon doorrijden zoals je de hele tijd rijdt en je vooral niet druk gaan maken om die gek achter je.

[...]

Dan heb ik er ook eentje: Als jij er voor kiest 120KM/h te gaan rijden ipv 90km/h vind je het schijnbaar belangrijker dat je ergens een paar minuten eerder komt dan de veiligheid van medeweggebruikers en jezelf?
Waarom draai je het nu om? Waarom de 120 km/u rijder (of langzamer) aanvallen terwijl het gedrag van bumperklevers aan de kaak wordt gesteld? Een geval van de aanval is de beste verdediging?

Maar vind jij het dus belangrijker om een signaal af te geven dat je er langs wil, dan de veiligheid van medeweggebruikers en jezelf?

Wat betreft schoolmeester spelen, dat doe je als bumperklever toch eigenlijk ook? Zo van, ga aan de kant, je rijdt te langzaam en te lang links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik probeer het niet om te draaien hoor. Maar ik wil alleen aangeven dat een hoop dingen die je doet zodra je er voor kiest de auto te starten het risico voor jou en medeweggebruikers verhoogt. De vraag is in hoeverre dat verhoogde risico acceptabel is. Als je 120 gaat rijden loop je meer risico dan als je 90 rijdt, dat risico accepteer ik vaak genoeg. Als het risico klein genoeg is vind ik het op een gegeven moment inderdaad minder belangrijk dan dat ik er langs wil.

Met bijvoorbeeld twee lege rijbanen op een links rijder na is het verhoogde risico van wat dichter bij komen dan de twee-seconden regel niet dramatisch hoog.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 14-08-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
Roenie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:18:
[...]
Waarom is dit signaal geven je dan meer waard dan de veiligheid?
Eerlijkgezegd, geen idee. Voor mij gevoel breng ik de veiligheid niet dusdanig in gevaar dat het niet de moeite waard is. Te langzaam rijden zorgt gewoon voor heel veel irritatie, inhaalacties en derhalve gevaar. Ik ben me bewust dat ik gevaar veroorzaak op het moment dat ik ga duwen, maar ik ga niet extreem duwen (dus echt heel weinig afstand) en voor probeer altijd dusdanig veel afstand te houden dat ik een uitweg heb, ookal is deze niet helemaal toegestaan. Dus, het zou best kunnen dat ik ben aan het duwen ben op een weg zonder tegemoet komend verkeer maar wel met doorgetrokken streep. Ik zal me nu verder van de discussie onttrekken, ja ik duw af en toe, maaar ik probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen omdat ik bewust ben van het gevaar en er zelf ook niet van houd om aangeduwd te worden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:24:
Ik probeer het niet om te draaien hoor. Maar ik wil alleen aangeven dat een hoop dingen die je doet zodra je er voor kiest de auto te starten het risico voor jou en medeweggebruikers verhoogt. De vraag is in hoeverre dat verhoogde risico acceptabel is. Als je 120 gaat rijden loop je meer risico dan als je 90 rijdt, dat risico accepteer ik vaak genoeg. Als het risico klein genoeg is vind ik het op een gegeven moment inderdaad minder belangrijk dan dat ik er langs wil.

Met bijvoorbeeld twee lege rijbanen op een links rijder na is het verhoogde risico van wat dichter bij komen dan de twee-seconden regel niet dramatisch hoog.
Misschien wil je het niet omdraaien, maar zo komt het wel over. Dat is overigens iets wat je vaker ziet als mensen op hun gedrag aangesproken worden. Dat doen we vanaf onze kinderjaren ("ja maar hij doet het ook") en verdwijnt niet. Het wordt alleen wel bij veel mensen subtieler met de jaren. Het is een menselijke reactie.

Waarom ik het noemde is dat ik hoop dat bumperklevers eens antwoorden kunnen geven op de vragen die in de laatste postings door verschillende mensen gesteld zijn. Om op die manier tot de essentie te komen waarom men bumperkleeft en welke afwegingen een rol spelen om dit al dan niet te doen. Dus zonder te kijken naar gedrag van anderen, maar enkel naar het eigen gedrag.

[ Voor 34% gewijzigd door Roenie op 14-08-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roenie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:30:
[...]
Misschien wil je het niet omdraaien, maar zo komt het wel over. Dat is overigens iets wat je vaker ziet als mensen op hun gedrag aangesproken worden. Dat doen we vanaf onze kinderjaren ("ja maar hij doet het ook") en verdwijnt niet. Het wordt alleen wel bij veel mensen subtieler met de jaren. Het is een menselijke reactie.
Zo kwam het over omdat je het op jouw manier wilde interpreteren. Geeft niet hoor, dat gedrag komt wel vaker voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:33:
[...]
Zo kwam het over omdat je het op jouw manier wilde interpreteren. Geeft niet hoor, dat gedrag komt wel vaker voor...
"Zo kwam het over" is een indirecte manier om je te zeggen dat je de aanval opzoekt in je postings en de vragen ontwijkt ;) Dat is geen interpretatie, dat kan iedereen teruglezen :)

Maar goed, met deze posting doe je dit weer. Je hoeft uiteraard niet in te gaan op vragen die gesteld worden, maar met het omdraaien laat je wel een signaal achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb op een hele hoop vragen al lang gereageerd, maar misschien heb je nog geen kans gehad die antwoorden te lezen terwijl je anderen uitlegt wat ze onderbewust aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:45:
Ik heb op een hele hoop vragen al lang gereageerd, maar misschien heb je nog geen kans gehad die antwoorden te lezen terwijl je anderen uitlegt wat ze onderbewust aan het doen zijn.
Een mooier voorbeeld van mijn stelling had ik niet kunnen bedenken :> Welterusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

In het leger leer je voordat je remt(bij elke remhandeling) te kijken in je spiegel en eerst een signaal te geven met je remmen, alleen aantikken daarna ga je pas echt remmen. Alle personenauto's die ik tot nu toe heb gereden kunnen dat ook gewoon, hoeft dus niet te remmen om een signaal te geven, aantikken is al zat om de lichten op te laten lichten. Zorg dat je altijd ruimte voor je heb zodra je ziet dat de achterligger niet gaat (of te laat) remmen moet je vol gas geven om ongeluk te voorkomen of de klap te verminderen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mad_max234 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 01:51:
In het leger leer je voordat je remt(bij elke remhandeling) te kijken in je spiegel en eerst een signaal te geven met je remmen, alleen aantikken daarna ga je pas echt remmen. Alle personenauto's die ik tot nu toe heb gereden kunnen dat ook gewoon, hoeft dus niet te remmen om een signaal te geven, aantikken is al zat om de lichten op te laten lichten. Zorg dat je altijd ruimte voor je heb zodra je ziet dat de achterligger niet gaat (of te laat) remmen moet je vol gas geven om ongeluk te voorkomen of de klap te verminderen.
En op die manier ben je niet dus niet, itt de bumperklever, een potentieel gevaarlijke situatie aan het creëren? Die remlichten kunnen genoeg zijn voor die bumperklever om uit te wijken. Hij weet ook wel dat ie er dicht en dus niet de tijd heeft de situatie eerst even aan te kijken om te bepalen of er wel echt geremd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Ediejo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:13:
Het enige juiste voor dit topic is een slotje. En de remmen trappers doe dat voor mijn neus.Meer zeg ik niet. Ik keur bumper kleven zeker niet goed maar bewust een ongeluk willen veroorzaken. Pfffffffffff waar zit je verstand.
Inderdaad, ik begrijp niet wat mensen bezielt een gevaarlijke situatie nog gevaarlijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:05
Als iedereen elkaar nu eens wat minder opgefokt en gehaast in zijn auto zou stappen en iets hoffelijker is in het verkeer wordt rijden vast een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ediejo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:13:
Het enige juiste voor dit topic is een slotje.
Inderdaad, alle voor en tegen argumenten, alle rationele en emotionele argumenten zijn al langs geweest, er wordt helemaal niets nieuws meer verkondigd. Als het niet de nek wordt omgedraaid blijft het tot het einde der tijden spoken in mijn post history, net zoals dat vreselijke wegmisbruikers topic in de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Sneu volk die bumperklevers. Om irritaties op de snelweg te vermijden, rijd ik gewoon met het vrachtverkeer mee (ca 90km/h) en heb daardoor 3 voordelen:
1. zelden last van bumperklevers
2. véél lager brandstofverbruik/slijtage/etc
3. weinig inhaalacties nodig
4. minder stress
5. linksplakkers/bumperklevers en andere aso's hebben ook geen last van jou, je rijdt immers 90% rechts en zij rijden 90% links

Nadelen:
1. je komt iets later op je bestemming, maar het verschil is te verwaarlozen op middelange afstanden. in de tijd die je hebt verloren, kun je niet eens rustig een kopje koffie naar binnen werken.
2. soms last van vrachtwagenchauffeurs die gaan kleven. om dat te vermijden is het aan te raden om juist op een vaste (zeer ruime) afstand vóór een vrachtwagen te blijven rijden; dan hoef je alleen 1x in de 20km ofzo een tragere vrachtauto voor je in te halen.

Tijdens inhaalacties op de snelweg probeer ik, als er andere inhalers achter me zitten, in te halen met 120km/h. Als er niemand achter me zit, haal ik in met 100-110km/h, er heeft dan toch niemand last van.

Op provinciale wegen ontkom je helaas niet aan bumperklevers. Daar gaat de snelheid dus beetje bij beetje omlaag tot ze het begrijpen. De mate waarin hangt wel af van het aantal auto's dat er nog achter zit, want onnodig mensen ophouden daar doe ik ook niet aan. Alles moet veilig, sociaal en binnen de wet blijven. Lichtsignalen, ruitensproeiers, remlichten en middelvingers horen daar ook niet bij.

En last, but not least: zelf ook goed opletten dat je nooit gaat bumperkleven. Er zijn heel veel hypocrieten onder ons.

Mijn grootste ergernis in het verkeer zijn mensen die in de bebouwde kom, en dan met name de 30km-zones, te hard rijden. Als je een reis gaat maken, maakt de afstand die je door een bebouwde kom moet afleggen in de meeste gevallen slechts een klein percentage uit van je totale reistijd. Meestal ben je op <1m van je eindbestemming, of je bent net met een koude motor van huis vertrokken. Het heeft dus totaal geen nut om hier de Jimmy te gaan zitten uithangen. Je veroorzaakt daarmee gevaar en vooral ook geluidsoverlast en irritaties voor de omwonenden.
Verder zouden veel automobilisten het theorieboekje weer eens ter hand moeten nemen; er zijn bijvoorbeeld nog steeds mensen die denken dat je op een woonerf 30km/h mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 170345 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:57:
Sneu volk die bumperklevers. Om irritaties op de snelweg te vermijden, rijd ik gewoon met het vrachtverkeer mee (ca 90km/h) en heb daardoor 3 voordelen:
1. zelden last van bumperklevers
2. véél lager brandstofverbruik/slijtage/etc
3. weinig inhaalacties nodig
4. minder stress
5. linksplakkers/bumperklevers en andere aso's hebben ook geen last van jou, je rijdt immers 90% rechts en zij rijden 90% links

Nadelen:
1. je komt iets later op je bestemming, maar het verschil is te verwaarlozen op middelange afstanden. in de tijd die je hebt verloren, kun je niet eens rustig een kopje koffie naar binnen werken.
2. soms last van vrachtwagenchauffeurs die gaan kleven. om dat te vermijden is het aan te raden om juist op een vaste (zeer ruime) afstand vóór een vrachtwagen te blijven rijden; dan hoef je alleen 1x in de 20km ofzo een tragere vrachtauto voor je in te halen.
Je vergeet 1 heel groot nadeel, als je ergens moet remmen en de vrachtwagen achter je let niet zo goed op zit je tussen 2 vrachtwagens in geklemd.

Verder ben ik het ook niet echt eens met je voordelen.

1. zelden last van bumperklevers -> klopt, alhoewel als je op tijd naar rechts gaat en een beetje om je heen kijkt je hier sowieso niet zo veel last van hebt alhoewel rechts natuurlijk wel minder dan links.

2. véél lager brandstofverbruik/slijtage/etc -> Slijtage krijg je niet door constant te rijden dus langzamer rijden maakt hiervoor weinig/niets uit. Brandstofverbruik is weer afhankelijk van je auto, bij die van mij merk je het niet of je nu 90 of 120 rijdt, daarboven gaat het trouwens wel merkbaar omhoog. Dat veel mag je duss iig wel weg halen (tenzij je het vergelijkt met iemand die overal zo hard mogelijk rijdt)

3. weinig inhaalacties nodig -> waarom is dat een voordeel ? Ik haal liever regelmatig wat in dan maar rechts te blijven plakken :)

4. minder stress -> ligt compleet aan je zelf, ik rijd meestal overal 120/130 waar het kan en ik ga echt niet stressen omdat het een keertje niet kan of omdat iemand er voor gaat rijden oid. Ik zou me eerder ergeren aan het 90 rechts rijden ;)

5. linksplakkers/bumperklevers en andere aso's hebben ook geen last van jou, je rijdt immers 90% rechts en zij rijden 90% links -> Die interesseren me sowieso helemaal niets, eerlijk gezegd heb ik liever dat ze wel last van me hebben :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

joopv schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:45:
[...]
Inderdaad, alle voor en tegen argumenten, alle rationele en emotionele argumenten zijn al langs geweest, er wordt helemaal niets nieuws meer verkondigd. Als het niet de nek wordt omgedraaid blijft het tot het einde der tijden spoken in mijn post history, net zoals dat vreselijke wegmisbruikers topic in de HK.
Een merge zou beter zijn dan. kwa inhoud verschilt het niet veel.
in opt out functie in je post history is denk ik nog steeds gewenst, maar die krijgen we voorlopig niet geloof ik

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Anoniem: 170345 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:57:
Ik kan dat gewoon niet, 90 blijven hangen achter een vrachtwagen. Je geeft steeds dat argument over eerder op bestemming zijn, of iets later. Ik rijd meestal ook niet hard omdat ik haast heb, maar omdat het KAN. Je gaat op de fiets toch ook je eigen tempo fietsen, niet extra langzaam omdat je toch geen haast hebt? Dat is alleen maar irritant. En het tempo van de ene persoon is weer heel anders dan die van een ander. In de auto hetzelfde, 100 op een snelweg vind ik gewoon te traag. Als ik denk dat harder rijden mogelijk is (en nog verantwoord blijft) dan ga ik harder rijden. En volgens mij werkt dat bij de meeste mensen zo.

Dat de overheid hier dan sommige snelwegen zelfs 80 km/u of 100 km/u doet moeten zij weten. Op sommige stukken is dit ook terecht vooral als het drukker wordt, maar als het gewoon rustig is dan rij ik daar gewoon 120+ en af en toe kom je daardoor dicht op zo'n slak, wat dan waarschijnlijk onder bumperkleven valt (alhoewel ik het pas bumperkleven noem als je er echt een minuut achter blijft plakken zeg maar) maar dat hoeft niet per se tot gevaarlijk situaties te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
fish schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:26:
[...]

Een merge zou beter zijn dan. kwa inhoud verschilt het niet veel.
in opt out functie in je post history is denk ik nog steeds gewenst, maar die krijgen we voorlopig niet geloof ik
Of juist opsplitsen : 1 topic over bumperklevers, 1tje over rotondes en richting aangeven, 1tje over te hard/te zacht rijden en dan heb je de belangrijkste punten wel te pakken denk ik :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

redwing schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:16:
[...]

Je vergeet 1 heel groot nadeel, als je ergens moet remmen en de vrachtwagen achter je let niet zo goed op zit je tussen 2 vrachtwagens in geklemd.

Verder ben ik het ook niet echt eens met je voordelen.

1. zelden last van bumperklevers -> klopt, alhoewel als je op tijd naar rechts gaat en een beetje om je heen kijkt je hier sowieso niet zo veel last van hebt alhoewel rechts natuurlijk wel minder dan links.

2. véél lager brandstofverbruik/slijtage/etc -> Slijtage krijg je niet door constant te rijden dus langzamer rijden maakt hiervoor weinig/niets uit. Brandstofverbruik is weer afhankelijk van je auto, bij die van mij merk je het niet of je nu 90 of 120 rijdt, daarboven gaat het trouwens wel merkbaar omhoog. Dat veel mag je duss iig wel weg halen (tenzij je het vergelijkt met iemand die overal zo hard mogelijk rijdt)

3. weinig inhaalacties nodig -> waarom is dat een voordeel ? Ik haal liever regelmatig wat in dan maar rechts te blijven plakken :)

4. minder stress -> ligt compleet aan je zelf, ik rijd meestal overal 120/130 waar het kan en ik ga echt niet stressen omdat het een keertje niet kan of omdat iemand er voor gaat rijden oid. Ik zou me eerder ergeren aan het 90 rechts rijden ;)

5. linksplakkers/bumperklevers en andere aso's hebben ook geen last van jou, je rijdt immers 90% rechts en zij rijden 90% links -> Die interesseren me sowieso helemaal niets, eerlijk gezegd heb ik liever dat ze wel last van me hebben :+
Je moet inderdaad wel een beetje uitkijken dat je niet teveel met vrachtauto's dicht achter je komt te zitten, maar dat lukt over het algemeen wel. Niet veel hoeven inhalen is voor mij gewoon relaxter, maar dat zal per persoon verschillen.
YoshiBignose schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:40:
[...]

Ik kan dat gewoon niet, 90 blijven hangen achter een vrachtwagen. Je geeft steeds dat argument over eerder op bestemming zijn, of iets later. Ik rijd meestal ook niet hard omdat ik haast heb, maar omdat het KAN. Je gaat op de fiets toch ook je eigen tempo fietsen, niet extra langzaam omdat je toch geen haast hebt? Dat is alleen maar irritant. En het tempo van de ene persoon is weer heel anders dan die van een ander. In de auto hetzelfde, 100 op een snelweg vind ik gewoon te traag. Als ik denk dat harder rijden mogelijk is (en nog verantwoord blijft) dan ga ik harder rijden. En volgens mij werkt dat bij de meeste mensen zo.

Dat de overheid hier dan sommige snelwegen zelfs 80 km/u of 100 km/u doet moeten zij weten. Op sommige stukken is dit ook terecht vooral als het drukker wordt, maar als het gewoon rustig is dan rij ik daar gewoon 120+ en af en toe kom je daardoor dicht op zo'n slak, wat dan waarschijnlijk onder bumperkleven valt (alhoewel ik het pas bumperkleven noem als je er echt een minuut achter blijft plakken zeg maar) maar dat hoeft niet per se tot gevaarlijk situaties te lijden.
De vergelijking met de fiets kun je misschien wel trekken, maar in de auto is het naar mijn ervaring lang niet zo 'ongemakkelijk' om een ander tempo aan te houden. Je hoeft immers alleen het pedaal wat minder diep in te trappen; of je cruise-control anders instellen :) Maar ook dit zal wel weer persoonlijk zijn. Ik kan me goed voorstellen dat 90km/h vreemd aanvoelt voor iemand die 130km/h gewend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
2x de gevarenlichtjes laten knipperen is is meestal genoeg om de klever wat meer afstand te laten houden is mijn ervaring.
Overigens ben ik zelf een snelrijder en heb vrijwel nooit last van klevers. Als er toch iemand snel langs wil tijdens het inhalen geef ik eventjes wat gas bij.. Ik ken de ergernis namelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Ik kleef niet, als er iemand links plakt geef ik van geruime aftand een grolt licht seintje. Meestal gaat diegene dan opzij. Zo niet, wacht ik rustig af. Geen stress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Dat vraag ik me af. In sommige gevallen ongetwijfeld, maar sommige mensen snappen gewoon niet dat ze dicht op je rijden. Ik kom ook wel eens iemand tegen die gewoon hele einden heel dicht achter me rijdt, zo dicht dat ik de koplampen niet meer zie. Dan kun je gas loslaten, remmen (naja, de lichten laten branden), sproeieren, knipperen en weet ik het wat, als dat gewoon tussen hun oren zit komen de direct weer achter je rijden nadat je ze hebt "gewaarschuwd".

En dan heb ik het over provinciale wegen waar een inhaalverbod geldt of waar het te druk is om in te halen, waar ik al Vmax + 10 rijd, dus waar helemaal geen reden is om te kleven. Soms heb ik zin om even te stoppen langs de kant van de weg, de klever er langs te laten en wat rustiger verder te rijden, want met zo'n klever rijd ik ook niet relaxed.

Met mensen die me op de autosnelweg duidelijk maken dat ze erlangs willen door even dicht op me te komen rijden en dan weer af te zakken heb ik geen problemen, zolang ze niet zodra ik ruimte krijg weer dicht op mijn bumper komen kleven (dat haastige gedoe hou ik niet van).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Sommige mensen kleven omdat ze dan in de zuiging meerijden en brandstof besparen. Dat is vooral het geval als de klever een lage / kleine auto heeft en jij zelf in een grote vierkante auto rijdt :P Ik zie anders ook de reden niet om zo dicht op iemand te rijden, het is alleen maar irritant (voor beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die zie je meestal in de zuiging van de vrachtwagens hangen, daar heb je niet zo gauw last van (vrachtwagen ook niet, auto is dan toch te licht en praktisch onzichtbaar )

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 15-08-2011 12:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, maar ik kan me wel voorstellen dat het ook een voordeel oplevert bij een gewone personenauto. Ik zie anders geen reden om een heel stuk achter iemand te kleven terwijl je er bewijs van spreken makkelijk langs kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:54

Eagle Creek

Breathing security

Een James Bond-klepje waar kraaienpootjes uitrollen :9~ ?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
HenkEisDS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:07:
Ik knipper altijd met links als ik merk dat ik moet remmen voor mijn voorligger. Werkt heel goed en de meeste mensen gaan netjes opzij.
Grrr, het soort chauffeurs dat je, als je zelf aan 130 (eigenlijk al te snel) een vrachtwagen aan het inhalen hent, in je achteruitkijkspiegel aan een rotvaart ziet aankomen om dan tien centimeter achter je af te remmen en jawel hoor, de linker richtingaanwijzer gaat aan. On-voor-stel-baar irritant vind ik het.

Kunnen ze voor mijn part 20 kilometer zo achter me blijven rijden met die linker richtingaanwijzer aan, en helemaal leuk wordt het als het knipperen met de grootlichten begint en de vuisten de lucht in gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door demichel op 22-08-2011 10:22 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Anoniem: 170345 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:19:
[...]
De vergelijking met de fiets kun je misschien wel trekken, maar in de auto is het naar mijn ervaring lang niet zo 'ongemakkelijk' om een ander tempo aan te houden. Je hoeft immers alleen het pedaal wat minder diep in te trappen; of je cruise-control anders instellen :) Maar ook dit zal wel weer persoonlijk zijn. Ik kan me goed voorstellen dat 90km/h vreemd aanvoelt voor iemand die 130km/h gewend is.
Ik heb het vanmorgen eens geprobeerd, me aan de snelheid houden. Ondanks de drukte (vakanties weer voorbij :( ) zit je toch vrij vlot boven de 140km/h bij inhaalacties. Ik heb niet harder dan dat gereden, maar dan toch vooral omdat ik erop lette. Het is gewoon prettig om constant dat gevoel te hebben dat het opschiet.

Dat gezegd hebbende, ik heb vanmorgen wel een Belg in een Volvo V60 aangesproken omdat hij met 70km/h door mijn woonwijk (30km/h zone) joeg, daar waar o.a. onze buurtkinderen spelen en er heel veel zijwegen zijn. Ik heb niks tegen hardrijden maar wel tegen dit soort situaties.

Zijn reactie was overigens:

"Ja ja" (en liep boos weg).

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-08-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:55
HTT-Thalan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:08:
Zijn reactie was overigens:

"Ja ja" (en liep boos weg).
Zo een reactie is ook wel te verwachten...
Niet dat je ongelijk hebt, hou mij nooit aan de snelheid, behalve in de bebouwde kom/woonwijk, maar je bent niet de juiste persoon om zo een opmerking te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wie is dan wel de juiste persoon? Mag alleen de politie mensen aanspreken als ze te hard rijden?
Ik vind dat je mensen te allen tijde aan mag spreken op asociaal gedrag.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 16:14

basdej

OutSystems Consultant

het gas loslaten, en steeds langzamer gaan rijden totdat ze meer afstand nemen

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

Dennahz

Life feels like hell should.

Gisteren had ik terecht even een bumperklever. Na een inhaalactie ging ik weer naar de 2e strook (rechts reden trage lui, was een 3-baansweg). Ik druk op de knop om m'n CC weer op de oude snelheid in te stellen, maar blijkbaar drukte ik niet goed, waardoor deze dus niet aanging en ik dus telkens trager ging rijden :p

Mja, dan is het logisch dat je gaat kleven, want ik ging van 130 naar 110 of zo.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

basdej schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:36:
Mijn tactiek, vooralsnog, werkt perfect :D Baantje 3 rustig uitrollen tot je de snelheid hebt van baan 2 (veelal gewoon 120km/h) en dan z'n gezicht zin _/-\o_

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zet regelmatig de auto aan de kant (parkeerplaats, bushalte) om een bumperklever er langs te laten. In het verleden gebruikte ik mijn remlicht icm ruitensproeiervloeistof, maar dat leverde zowel bij mij als bij de klever irritatie, frustratie en stress op. Tegenwoordig doe ik het lekker rustig aan, en als iemand er dan echt heel graag langs wil waar het niet kan zet ik mijn wagen aan de kant, om daarna weer vrolijk verder te tuffen. Op de snelweg heb ik nooit zo'n last van klevers, ik rij alleen links als ik inhaal, en ben tijdens het inhalen voornamelijk bezig met wat er voor en naast me gebeurt.
Eigen gedrag waar andere weggebruikers zich aan storen: Middelvingers en andere negatieve gebaren en blikken van medeweggebruikers beantwoord ik met een kushandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Engineer Stewie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

Zo een reactie is ook wel te verwachten...
Niet dat je ongelijk hebt, hou mij nooit aan de snelheid, behalve in de bebouwde kom/woonwijk, maar je bent niet de juiste persoon om zo een opmerking te maken...
Duh. Dat weet ik, dat weet jij, maar dat weet hij niet :P.

Ik had ook geen andere reactie verwacht dan deze, maar hij zal er alleen wat aan gaan doen wanneer hij sociale druk voelt, zo zie ik het. Boetes zijn vervelend maar hebben weinig aanpassend vermogen bij hardrijders zoals wij/zij/hij. Sociale druk gaat verder. Een anoniem iemand blokkeren op de snelweg is voor je gevoel minder 'erg' dan een oud oma'tje geen voorrang verlenen op het zebrapad terwijl de halve super de boer staat te kijken.

Pas als genoeg mensen hem op dit soort acties aanspreken, zal hij gaan denken 'ik moet misschien wat rustiger doen in die wijk'.
basdej schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:36:
Ik bleef idd lekker 30 bollen in die wijk, dus toen haalde hij mij gewoon met een spuit gas in. Aangezien ik ongeveer diezelfde richting uit moest (richting snelweg) reed ik gewoon op het gemak achter hem aan, hij moest aan zijn richting te zien gewoon in de wijk zijn en warempel, één straat verderop parkeert hij bij het bejaardenhuis note bene :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:41:
Gisteren had ik terecht even een bumperklever. Na een inhaalactie ging ik weer naar de 2e strook (...). Ik druk op de knop om m'n CC weer op de oude snelheid in te stellen, maar blijkbaar drukte ik niet goed, waardoor deze dus niet aanging en ik dus telkens trager ging rijden :p

Mja, dan is het logisch dat je gaat kleven, want ik ging van 130 naar 110 of zo.
Die vind ik eigenlijk niet terecht en niet logisch. Die klever had namelijk nog twee andere opties: inhalen of de snelheid aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 19:18

Dennahz

Life feels like hell should.

Roenie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:24:
[...]
Die vind ik eigenlijk niet terecht en niet logisch. Die klever had namelijk nog twee andere opties: inhalen of de snelheid aanpassen.
Was een domme actie van mijn kant. Hij haalde me uiteindelijk wel in, maar ging wel even wat dichter op m'n bumper zitten. Zou ik waarschijnlijk ook wel doen als iemand voor mij invoegt en daarna trager gaat rijden :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dat is eigenlijk het hele punt in het verkeer: het opvangen van fouten van anderen :)

Als we dat nu eens allemaal konden en ook deden zou er minder agressie en aanrijdingen zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Roenie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:59:
Dat is eigenlijk het hele punt in het verkeer: het opvangen van fouten van anderen :)

Als we dat nu eens allemaal konden en ook deden zou er minder agressie en aanrijdingen zijn *O*
Dat kun je veel breder trekken, dan zouden:

- mensen trouwer hun belasting betalen
- we minder politie nodig hebben.

etc :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dat is een veel minder directe en duidelijke relatie. Daarbij komt dat het hier om fouten in het verkeer gaat en die kunnen levensgevaarlijk zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Roenie op 22-08-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

JT

VETAK y0

Ik heb wel eens het rempedaal aangeraakt, maar ik ben er inmiddels achter dat alleen je gas lossen
1.) Veeeeel minder tot geen agressie opwekt
2.) Als hint om afstand te nemen veel beter werkt

Mensen nemen veel vaker afstand zonder agressie (in de vorm van gebaren ofzo) dan wanneer je je rem aanraakt oid.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 10:11:
[...]
Als ie geen kant op kan heeft het natuurlijk weinig nut, maar vaak genoeg gaat het gewoon om mensen die onnodig links rijden en die zijn met wel aan te sporen om hun juiste plek op de weg op te zoeken door even dichtbij te komen.
En "hun juiste plek op de weg" is zichzelf tussen twee vrachtwagens drukken zodat jij bij de volgende voorligger weer kan gaan kleven.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01
Quote: Ik rijd auto, soms haal ik in, soms wordt in ingehaald.

Reactie ene helft van de posters hier: Je rijdt te lang links, donder op!
Reactie andere helft van de posters hier: Bumperklever, rij tegen een boom ipv mij in gevaar te brengen!

Gaat lekker zo :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

-DarkShadow- schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

En "hun juiste plek op de weg" is zichzelf tussen twee vrachtwagens drukken zodat jij bij de volgende voorligger weer kan gaan kleven.
Dan ben ik eerder geneigd (ja, mag ook niet, ik weet het) even kort te seinen met groot licht, hoef ik er niet te dicht op te gaan rijden. Dit alleen wanneer ze uitdrukkelijk en zeer duidelijk (langzaam) links rijden zonder reden, dus niet net na aan inhaalactie oid.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-08-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Paul schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:57:
Quote: Ik rijd auto, soms haal ik in, soms wordt in ingehaald.

Reactie ene helft van de posters hier: Je rijdt te lang links, donder op!
Reactie andere helft van de posters hier: Bumperklever, rij tegen een boom ipv mij in gevaar te brengen!

Gaat lekker zo :P
Nee dit is lekker kleven zo :P
Afbeeldingslocatie: http://static2.kleinezeitung.at/system/galleries_520x335/upload/5/3/3/2016091/stau110609apa308.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als het mij opvalt laat ik het gaspedaal los en ga ik precies vMAX rijden. Ik ga mij niet druk zitten maken om een ander die geen ruime afstand aanhoud. Vaak is het gas loslaten en vMAX rijden al voldoende voor zo'n iemand dat je direct wordt ingehaald. Doorgetrokken streep of niet. Ik wil nog weleens een keer meemaken dat zo'n iemand 1km later vervolgens langs de kant van de weg staat met politie erbij. Of dat ie met extra snelheid mij inhaalt en flits, boete van een flitskast/flitskliko. Mensen die zo nodig willen bumperkleven gaan kennelijk chronisch te laat van huis weg. Want waarom anders zou je dit doen? Ongemerkt bumperkleven kan niet, je merkt gewoon dat je op iemand andermans bumper zit te rijden.

Overigens maak ik het alleen mee op 100km/u of 80km/u wegen. Want op de snelweg kunnen ze er toch in no time voorbij aangezien ik op de meest rechtste rijbaan doorkachel. Rempedaal lichtjes toucheren of mistlicht voeren doe ik niet aan. Laat staan handgebaren. Ik heb wel wat beters te doen dan mij druk zitten te maken om zo'n droeftoeter in de hoedanigheid van een bumperklever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01
Joosie200 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:52:
Ongemerkt bumperkleven kan niet, je merkt gewoon dat je op iemand andermans bumper zit te rijden.
Jawel hoor, gaat geheel automatisch bij sommige mensen. Soms weten ze ergens wel dat ze het doen, maar het is gewoon autopiloot. Hoe meer kilometers je maakt hoe meer je op de autopiloot gaat doen, en niet iedereens autopiloot staat hetzelfde afgesteld.

Vooral als het hele treintje onder VMAX rijdt merk ik dat ik er ook automatisch dichter* Paul op ga zitten, tot ik mezelf wakker schud en weer wat meer afstand neem.

* Paul Cue de mensen met een polariserende bril :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:27

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Had er laatst eentje in mijn auto rijden, en ik zat ernaast.
samen gereden richting berlijn. maar me vriend had geen idee dat hij zat te bumperkleven. en deed het ook op de rechterbaan, zonder dat het zijn doel was om in te halen. dit hebben we toen aangekaart.
en sindsdien houd hij meer afstand. hij had er echt geen flauwbenul van.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
HTT-Thalan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Dan ben ik eerder geneigd (ja, mag ook niet, ik weet het) even kort te seinen met groot licht, hoef ik er niet te dicht op te gaan rijden. Dit alleen wanneer ze uitdrukkelijk en zeer duidelijk (langzaam) links rijden zonder reden, dus niet net na aan inhaalactie oid.
Dat had ik gisteren dus, ook eentje die link reed terwijl rechts ruim vrij was. Dus tja, ik ben ook niet zo van het seinen dus ging er gewoon rechts langs maar. Gaat hij naar mij groot licht seinen :') Opzouten dan, dus ik remmen en terug naar de rechterbaan wachten tot ie langs kwam, ging opeens wel heel langzaam maar besloot toch maar in te halen. Dus ik stak me hand op van waarom sein je nou, maar hij durfde niet eens meer te kijken. Pffff :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420779

Ik mime altijd de 2 seconden afstand regel gevolgd met een cirkelrondje van mijn vinger erachter dat als het hem niet bevalt hij maar moet inhalen. Verder gewoon negeren, bijrijder ts had imo gelijk, gevaarlijke situatie creëren vanwege andermans irritante weggedrag is onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

hm, paar dagen terug stoplicht --> oprit snelweg. gewoon recht, mensen kunnen gewoon gas geven en invoegen. de snelweg zelf was leeg, de oprit blijkbaar vol, en dan geven mensen ineens geen gas meer...
ik zat zelf (met ongeveer 2-3 autolengtes dr tussen) achter een prius.. gaat ie lopen sproeien...

nja, ik weet niet of t aan mij ligt, of dat ie nou echt al vond dat ik aan t bumperkleven was, of dat ie gewoon zn ruiten schoon wou hebben (op een onhandig moment) maar ik ben dr bij de blokstreep met maximaal vermogen omheen en vandoorgegaan, terwijl de rest met 60 de snelweg op reed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
AlexanderB schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:59:
hm, paar dagen terug stoplicht --> oprit snelweg. gewoon recht, mensen kunnen gewoon gas geven en invoegen. de snelweg zelf was leeg, de oprit blijkbaar vol, en dan geven mensen ineens geen gas meer...
ik zat zelf (met ongeveer 2-3 autolengtes dr tussen) achter een prius.. gaat ie lopen sproeien...

nja, ik weet niet of t aan mij ligt, of dat ie nou echt al vond dat ik aan t bumperkleven was, of dat ie gewoon zn ruiten schoon wou hebben (op een onhandig moment) maar ik ben dr bij de blokstreep met maximaal vermogen omheen en vandoorgegaan, terwijl de rest met 60 de snelweg op reed...
Dat kan niet anders dan domheid zijn lijkt me. Of misschien kon hij/zij niet geloven dat de snelweg leeg was en dat er geen file stond. Dan toxh voor de zekerheid de voorruit schoonmaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50
demichel schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:03:

Grrr, het soort chauffeurs dat je, als je zelf aan 130 (eigenlijk al te snel) een vrachtwagen aan het inhalen hent, in je achteruitkijkspiegel aan een rotvaart ziet aankomen om dan tien centimeter achter je af te remmen en jawel hoor, de linker richtingaanwijzer gaat aan. On-voor-stel-baar irritant vind ik het.

Kunnen ze voor mijn part 20 kilometer zo achter me blijven rijden met die linker richtingaanwijzer aan, en helemaal leuk wordt het als het knipperen met de grootlichten begint en de vuisten de lucht in gaan.
Zoals jij het omschrijft is het irritant inderdaad. Als ik zie dat iemand aan het inhalen is dat snap ik zelf ook wel dat het geen nut heeft om hem/haar te waarschuwen. Maar als iemand niet bezig is met inhalen en makkelijk naar rechts kan dan wil laten weten dat je er achter zit wel eens helpen.

Vind het persoonlijk een hele nette manier om te vragen of ze naar rechts willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:37

GerritGekke

Gamechanger

Anoniem: 83 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:05:
Nu is mijn vraag niet wie er gelijk had, maar: wat is voor mij een juiste manier om de achterligger te signaleren?
Wat dacht je van de lichten eens aan doen.. of uit > aan. Daardoor kan het soms ook wel lijken of iemand op de rem trapt.

Vanochtend reed ik op de A7 tijdens spitsuur. En reed net op een stukje waar het even druk werd. En plots moet er geremd worden. Niemand had ruime afstand en de personenwagen achter mij zeker niet. Nadat ik de rem volop had ingetrapt moet de brand new volvo achter mij uitwijken naar de middenberm.

Hij zat iets te dicht op mij en ik ook op mijn voorganger. Zoals het wel vaker in de spits voorkomt. En helaas moest iedereen plat op de rem! Bijna slim ongeluk.

[ Voor 40% gewijzigd door GerritGekke op 31-08-2011 17:26 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

.

(verkeerd topic)

[ Voor 96% gewijzigd door Maasluip op 31-08-2011 20:25 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

Bestla

M/M -> V/F

Ik moet wel zeggen dat wanneer ik in Chevy Blazer rij, ik weinig tot geen last heb van bumperklevers.
dat ding straalt toch schijnbaar iets uit dat als ze er bovenop knallen ik alleen een krasje op de dikke U bint bumper heb, en hun auto total loss is.
Met de Nissan Primera heb ik meer last. Als ik mijn woonplaats in rijd, is er meteen een 30km zone. Het kleven is dan niet van de lucht. Na 100 meter moet ik linksaf, maar als je rechtdoor gaat is er meteen een zebra overgang. Altijd lachen als ze dan eindelijk van mij verlost zijn, er oud vrouwtje gaat oversteken.

Als ik moet pinnen steek ik daar ook over, ik kijk altijd wel even of er een neurootje aankomt. Ik treuzel dan wat, en als hij vlakbij is dan steek ik over. Dat gezicht spreekt boekdelen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat soort kneuzen, dan druk ik gewoon op de toeter en geef gas bij. En het gezicht dat je DAN ziet dat spreekt pas boekdelen 8) Eerst stoer kijken en daarna die angst van: oh oh volgens mij gaat hij echt niet stoppen _/-\o_

Het is zo weinig moeite voor een voetganger om eventjes 2 sec. stil te blijven staan. Bij een drukke weg kan ik het begrijpen dan ga je gewoon lopen, maar als je 1 auto aan ziet komen dan is het gewoon triest om die helemaal te laten wachten terwijl je zelf alleen maar eventjes stil hoeft te staan.

[ Voor 40% gewijzigd door YoshiBignose op 04-09-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Laatst online: 16:59

pistole

Frutter

offtopic:
Dus jij rijdt ook door rood als er verder niks aankomt?

Mensen die niet stoppen voor zebrapad --> direct rijbewijs innemen.

Beste manier om bumperklevers te waarschuwen: gas los. Desnoods onder Vmax gaan rijden.

[ Voor 28% gewijzigd door pistole op 04-09-2011 10:32 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 15:45
Laatst een pannekoek met een (waarschijnlijk leen-auto) Mini achter me op de A35, terwijl ik achter een inhalende vrachtwagen zit, zit meneer vrolijk een meter of 2 van m'n bumper af.

Mijn gebaren begreep ie blijkbaar niet, en bij de eerste gelegenheid liet ik hem voorbij zodat hij zelf direct achter de vrachtwagen zat, toen kroop ie bijna in de vrachtwagen, waarna ik opzichtig mijn telefoon pakte om een foto van de situatie te maken, dit zag hij en direct schoot ie naar de rechterbaan over een doorgetrokken streep om daar vervolgens met een gangetje van 100 Km/h z'n weg te vervolgen.

Sommige mensen, echt.... (Overigens jongeman van +/- 30 jr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

pistole schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:28:
offtopic:

Beste manier om bumperklevers te waarschuwen: gas los. Desnoods onder Vmax gaan rijden.
Rijbewijs innemen mag van mij veel vaker gebeuren. Geldstraffen helpen niet. Niet mogen rijden wel.

Die heropvoedingscursus mag ook wat vaker uitgedeeld worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 04-09-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
pistole schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:28:
offtopic:

Nee haha niet bij stoplichten, maar bij zebrapad alleen. Mensen die niet stoppen voor zebrapad direct rijbewijs innemen --> waar kom jij vandaan man platteland van Friesland zeker? Jij bent er zeker ook zo eentje die stopt als iemand al op het zebrapad af komt lopen? :') Moet je eens doen in Amsterdam, dan sta je na 4 uur nog voor dat zebrapad :')
Meestal is dat juist de reden waarom iemand kleeft :')

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 04-09-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

M/M -> V/F

Feit blijft toch dat wanneer iemand de intentie heeft om over te steken bij een zebrapad, het verkeer hem/haar voor moet laten gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Bestla op 04-09-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Ik rijd dagelijks in Amsterdam dus je hoeft mij niets te vertellen.
Geven en nemen, zo werkt het, ook bij een druk zebrapad.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
pistole schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:44:
Puur volgens de regels is het alleen maar geven bij een zebrapad maar je hebt dan vrijwel geen keuze. Eigenlijk is het naar mijn mening een foute inrichting van de gemeente als het dermate druk is dat het overige verkeer er te veel hinder van ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Dat ben ik met je eens. Maar als dat ding er eenmaal ligt, dan dien je je ook aan de regels te houden.

In mijn woonplaats pakt de gemeente het helaas anders aan: we geven fietsers en voetgangers bij een aantal kruisingen voorrang. Gevolg: aantal ongevallen neemt toe. In plaats van dat ze beter gaan handhaven, geven ze de auto's overal weer voorrang |:( . Op zich wel duidelijk, eenduidig, maar handig? Wat mij betreft niet.

/einde offtopic :p

[ Voor 5% gewijzigd door pistole op 04-09-2011 10:49 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
pistole schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:44:
Nu zeg je dus alweer wat anders. Het is inderdaad geven en nemen, maar je kunt niet altijd voorrang gaan verlenen aan voetgangers, vooral niet als het echt volgens de regels gaat doen (dus al stoppen als iemand de intentie heeft om over te steken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Het gaat om de gedachte erachter. De wet hoef je niet naar de letter toe te passen.
YoshiBignose schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:42:
[...]
Meestal is dat juist de reden waarom iemand kleeft :')
Leuk, oorzaak en gevolg omdraaien.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik moet zeggen dat ik niet vaak last heb van bumper klevers, maar reed dan ook Mercedes, en nu dan BMW. Kleef zelf met enige regelmaat met de vrachtwagen, omdat ik er helemaal gek van wordt dat 90% van de automobilisten nooit de toegestane snelheid rijd. Ik heb een geijkte teller, en rijd in de stad eigenlijk altijd 40kmph, op 80 wegen 75kmph en zelfs met regelmaat op 100 wegen 80kmph. Hij loopt 85kmph, en dat wil ik ook zo vaak mogelijk rijden. Maar doordat alle autotellers naar boven worden geijkt, rijd vrijwel iedereen te langzaam.

Ik vind dat ze mensen die te langzaam rijden, net zo hard moeten bestraffen als hard rijders!

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste