Leuke uitleg, maar er zijn gewoon verkeersregels en die zeggen dat je naar rechts moet als dat kan (en bij 500 meter ruimte kan dat makkelijk) Dat je daarna als je pech hebt een keer je gas los zal moeten laten omdat dan iemand anders jou in aan het halen is is pech voor jou. 9/10 halen ze je trouwens snel genoeg in om je al voor te zijn dus heb je sowieso geen probleem. Ik ga in dit soort gevallen meestal naar rechts en ik rijd me maar zelden vast.RickvN schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:10:
[...]
Ben het niet eens, als je over 500 meter weer een auto inhaalt (met 120 km/h) dan ga je naar rechts, dan rijd die auto net achter je bij de bumper en moet jij OF remmen OF naar links waardoor je de ander afsnijd.
In het kader van zuinig rijden is dan links blijven rijden het beste.
Tja, ook hier weer, het zijn gewoon de regels. En daarbij is ook dat als mensen een snelheid rijden die je kunt verwachten (dus 140/150 waar je 120 mag) en jij hem er voor zet je bij een ongeluk gewoon fout zit. Tuurlijk moeten zij zich wat meer aanpassen, maar je mag ze nog steeds niet hinderen bij speciale verrichtingen (inhalen).Roenie schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:09:
[...]
Dan verschillen we daar dus van mening, ik vind dat degene die de snelheid overtreedt zich moet aanpassen aan het overige verkeer. Niet dat je je auto er op het laatste moment voor moet gooien natuurlijk, dat is wat anders.
Maar ik denk dat onze mening wel aardig overeen komt alleen dat ik net iets meer waarde hecht aan de speciale verrichting terwijl jij meer kijkt naar dat zij een overtreding begaan door te hard te rijden. Belangrijkste is dat je beide rekening met elkaar houdt
Klopt helemaal, meestal kun je al lang van te voren zien wat er gaat gebeuren en je daar op aanpassen. Helaas doen veel mensen dat niet.Of als je er al een tijdje aan het inhalen bent, dat mensen dan alsnog op je bumper gaan zitten geeft aan dat ze niet kunnen autorijden. Een goede automobilist gaat op tijd van zijn gas af en hoeft niet eens te remmen. Op de snelweg is remmen sowieso iets wat je moet voorkomen. Anticiperen en met het gas doseren is echter slechts weinigen gegund.
[removed]