Je geeft het zelf eigenlijk al aan:
Ik snap überhaupt niet waarom mensen een vulpen van 32-3700 euro kopen, zit niet eens een usb-stick-functie in. Zou ik eerder één wat goedkopere vulpen kopen en één Retina MacBook.
Dit is dus exact wat ik er mee bedoel

Jij snapt het niet en zou het doen, iemand anders juist weer wel. Dat wat jij als duur beschouwd voor een pen vindt iemand anders het weer spotgoedkoop. Dat is niet alleen van toepassing op pennen, dat is op heel veel meer dingen van toepassing zoals een MacBook Air
Btw, er zijn genoeg pennen in die prijsklasse waar wel degelijk een usb stick in verwerkt zit maar eigenlijk is dat meer voor het goedkope prullaria segment wat vaak ook wel bekend staat als "relatiegeschenk"

Wat betreft Henky(y x10) gewoon gebruiken die MBA. Een laptop is een gebruiksvoorwerp net als een fiets, auto en ja zelfs een Mont Blanc vulpen.
Precies. Die dingen zijn allemaal ontworpen om te worden gebruikt, niet om in de kast weg te liggen stoffen.
Dat is dan mooi vals stuk vertrouwen want de Pro buigt heel wat makkelijker en meer door dan een Air. Niet zo raar want het scherm is groter (iets met hefboomwerken

). Dat doorbuigen is een compleet non-issue wat door iemand weer eens is bedacht om ergens over te kunnen zeiken.
Iedere laptop doet dit, de een wellicht iets meer/minder dan de ander.
De schade die ontstaat is in 99% van de gevallen schade door onjuist gebruik door de gebruiker. Er zijn maar bar weinig mensen die weten hoe ze hun tas in moeten pakken en dat is te zien. Tassen worden volledig volgestouwd met van alles en nog wat. Vaak wordt alles ook in het midden gepropt ipv dat men de zijkanten gebruikt. Gevolg: gigantische druk opbouw op het meest zwakke plek van een laptop: het midden van het scherm (want de schermkant wordt natuurlijk naar binnen wijzend gestopt). Dat drukt het scherm weer tegen de rest van de laptop en wat zie je dan? Witte vlekken in het scherm, toetsenbordafdrukken op het scherm, enz. Informeer maar eens bij de gemiddelde universiteit/hogeschool die een notebook project heeft lopen.
Het is van hetzelfde niveau als de draden te strak om de poweradapter wikkelen. Daardoor gaat de bedrading ook vrij snel kaduuk.
Slimme ondernemers zijn hier bovenop gesprongen en komen met allerlei producten zoals doekjes die je tussen scherm en toetsenbord kunt leggen en aparte wikkeltools voor de poweradapter. Gewoon weten hoe je iets met inpakken en oprollen is genoeg, scheelt je veel geld.
Ik heb er van die doorzichtige plakkertjes op gedaan aan de rand. Ziet er een beetje lelijk uit, maar het zorgt dat de klep net niet helemaal dicht gaat waardoor de (veel te sterke) magneet de kans niet krijgt zijn volle kracht te benutten en dus de topcase aan gort te drukken. Bovendien wordt door die rubberen plakkertjes de kracht veel beter verdeeld dan door die vrij harde strookjes die Apple er op heeft gemaakt.
8<
Gewoon de magneet wat minder sterk maken en die plastic strookjes die tegen de topcase drukken een stuk breder maken had het probleem gewoon compleet opgelost.
Bij de Air en Pro hebben ze dat dus nu ook gedaan: er zit een rubberen rand omheen. Zelfde idee als jouw rubberen plakkertjes die er bij de witte/zwarte MacBooks nog niet waren. Dit is pas sinds het unibody design zo. Kortom, Apple heeft het in de huidige designs opgelost.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:32:
Na mijn iPad 3 te hebben verkocht door het weinige gebruik en het kapot gaan van mijn MacBook White ben ik sinds gisteren eigenaar van de vorige versie MacBook Air 13.3" (ci5 1.7 ghz, 4gb, 128 gb) welke ik bij de MediaMarkt in Noord heb kunnen kopen voor 999,95.
Mooi apparaat, maar helaas wel last van de zgn. "battery bug" want sinds de installatie van Mountain Lion gisterenavond is de batterij indicatie de helft lager.
Houdt er rekening mee dat de accuduur van de oude 2011 model niet om over naar huis te schrijven is. De 2010 en 2012 doen het veel beter. Er zijn een aantal mensen die daarom de 2011 hebben ingeruild voor het 2012 model.