Hmm dan kan er wel iets mis zijn. Ik had ongeveer hetzelfde met de Magsafe van mijn MBP en daar bleek de Magsafe gewoon kaduk. Draadbreukje ofzo waardoor die als die verkeerd lag niks deed.
Als ik het licht van de toetsen van mijn MBA aan doe, dan flikkeren deze continu totaal random. Het lijkt een slecht contactje, maar druk uitoefenen op de zijkanten van het toetsenbord verhelpt het probleem niet.
Is dit een bekend probleem? Hardware of software?
Ik heb ook al met Labtick geprobeerd de lichtsensor te overriden,dus daar ligt het ook niet aan (want het flikkeren bleef).
Is dit een bekend probleem? Hardware of software?
Ik heb ook al met Labtick geprobeerd de lichtsensor te overriden,dus daar ligt het ook niet aan (want het flikkeren bleef).
Ik zou gewoon even terug naar de winkel gaan. Of langs de Apple Store als je daar makkelijk kunt komen.
Een overschot developers kan niet als er een overschot aan vacatures isBosmonster schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:51:
Er is een enorm overschot aan developers en werk is echt onmogelijk te vinden voor TU-studenten in de Randstad..
Ik onderschat helemaal niets, jij overschat het verhaal gigantisch. Een Mac mini early 2009 met een heel simpel Nvidia 9400M kaartje heeft geen moeite met een 30" scherm. Sterker nog, je kunt er ook prima 2x 24" of een 30" en een 24" eraan hangen want dat is de max. Dat hebben een aantal mensen ook en die melden dat het prima werkt. De nieuwere Mac mini's zijn veel rapper qua videokaart en dat zie je ook weer bij iets als een MacBook Air. Dat ding kan zelfs 2x 27" Thunderbolt Display aansturen wat ook al werkend is getoond door een aantal mensen. Hebben we het over 2x 2560x1440. Met andere woorden, de huidige Macs zijn daartoe nu al in staat.Je onderschat serieus de impact van een verviervoudiging van het aantal pixels op de GPU. De HD3000 bijvoorbeeld ondersteunt niet hoger dan 2560x1600 en gaat hoger ook praktisch niet trekken. De HD4000 misschien net. Zulke grote hoeveelheden pixels verplaatsen met een redelijke refreshrate vereist behoorlijk wat power en bandbreedte, wat echt niet zomaar standaard is in "iedere Mac".
Het enige waar je moeite bij zal hebben is wanneer er dan ook nog een beroep wordt gedaan op de 3D mogelijkheden van de videokaart maar dat is eigenlijk niet eens een discussie omdat er sowieso al heel wat discussie loopt over hoe goed 3D werk zo'n igp nou eigenlijk kan doen.
Btw, woordkeuzes als "redelijk" zijn compleet useless omdat ze uiterst subjectief zijn. Er zijn gamers die 30fps prima vinden maar er zijn er ook die alles onder de 60 als totaal onredelijk bestempelen. Wat heet dan redelijk?
Ware het niet dat een iPad totaal andere hardware is en ook een totaal ander toepassingsgebied heeft dan een Mac. Compleet andere architectuur met een andere opzet qua cpu en gpu. Het enige wat je onderling kunt vergelijken is de iPad2 en de opvolger waarbij de opvolger gewoon snellere hardware heeft gekregen. Voor dit soort devices gelden hele andere zaken omdat je ze heel wat platter, lichter, koeler en ook energiezuiniger moet zien te krijgen. Een iPad moet je in de hand kunnen houden, bij een notebook hoeft dat niet. Daar wordt nota bene nog voor gewaarschuwd in de handleiding, die dien je op een vlak oppervlak te zetten.Kijk maar wat de impact is op de iPad3 qua CPU/GPU. Die is enorm veel sneller geworden dan de iPad2, maar de performance van de interface is er op achteruit gegaan.
Op 1 Mac na hebben alle Macs notebook hardware aan boord. De enige die dat niet heeft is de Mac Pro en die heeft ook niet dit performance probleem. Kijk maar eens wat voor setups mensen daarmee bouwen tegenwoordig maar ook in het verleden. Setups met 3 tot een stuk of 12 displays en dan ook nog vaak allemaal van die 30" schermen met een resolutie van 2560x1600.De desktop Mac's zullen er mogelijk wat minder moeite mee hebben dan de portables.
Dat maakt voor dit verhaal niets uit. Het lampje moet gaan branden of hij nou laadt of niet. De kleur is alleen anders (laden is oranje, niet-laden is groen). Het niet branden van het lampje was nou net het probleem. Vaak is dat een contactje dat smerig is of vast zit maar soms is er meer aan de hand en daar heeft Apple dan weer handige kb artikelen voor.De Macs laden "slim" op he?Dus hij zal altijd even leeglopen en weer opladen. Kan dus best zijn dat ie niet direct begint met opladen. Gewoon niet op letten.
Heb je daar dan ook de optie van de lichtsensor uitgeschakeld? Normaliter bepaald hij middels de lichtsensor wat hij aan felheid moet doen. Als je dan net op zo'n randje zit en bijv. heen en weer beweegt dan krijg je ook van dat geflikker. Je kunt ook nog even onder een ander account testen. Mocht het allemaal niet baten dan wordt het een garantieclaim (als er nog garantie op zit).Muldert schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:30:
Nu heb ik vorige week een Macbook Air 11,6 c2d 1.4 2GB met een 64GB SSD schijf gekocht voor 550 euro. Nu kan ik van iemand anders een Macbook Air 11,6 i5 4GB en 128GB SSD kopen voor 750 euro. De keus was dus snel gemaakt en heb mijn Macbook Air alweer doorverkocht voor 550 euro en ga vanavond de nieuwe halen! Het betreft de versie die nu te koop is bij apple voor 1150 euro. Een goeie deal dacht ik zo.
Yeah prima deal! Die van 550 is een mindere deal, dus knap dat je die nog zo verkocht hebt.
Ja ik had spijt van die eerste macbook dus heb hem gelukkig snel kunnen verkopen! Enig nadeel, de oude was spik en span, en de nieuwe heeft een ini mini butsje van 0,1mm in het deksel. Valt bijna niet op maar that's it..
[ Voor 46% gewijzigd door colorsone op 14-04-2012 13:11 ]
Waarom verkoop je de tweede ook al zo snel?colorsone schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:20:
Ja ik had spijt van die eerste macbook dus heb hem gelukkig snel kunnen verkopen! Enig nadeel, de oude was spik en span, en de nieuwe heeft een ini mini butsje van 0,1mm in het deksel. Valt bijna niet op maar that's it..
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Puur om tekijken wat ik er voor kan krijgen. Als ik er een mooi bod voor krijg doe ik hem weg. Anders niet.
Ik ben ook aan het kijken naar een MBA, laatst een hele tijd mee aan het stoeien geweest in een app store, werkt allemaal erg leuk en goed.
Nou ben ik niet echt heel erg op de hoogte hoe het zit met de updates van de MBA ten opzichte van bijv de iPhones, elk jaar een nieuwe. Is dit bij de MBA ook zo? Dan zou er dus later dit jaar nog een nieuwe uitkomen.
Had al even op internet gezocht maar kon hier geen duidelijk antwoord op vinden.
@ Colorsone, je zet hierboven neer dat je je MBA gekocht hebt voor 750 en zet hem nu bij v&a voor 850, niet echt slim als je het mij vraagt..
Nou ben ik niet echt heel erg op de hoogte hoe het zit met de updates van de MBA ten opzichte van bijv de iPhones, elk jaar een nieuwe. Is dit bij de MBA ook zo? Dan zou er dus later dit jaar nog een nieuwe uitkomen.
Had al even op internet gezocht maar kon hier geen duidelijk antwoord op vinden.
@ Colorsone, je zet hierboven neer dat je je MBA gekocht hebt voor 750 en zet hem nu bij v&a voor 850, niet echt slim als je het mij vraagt..
Ben benieuwd waar jij op het net hebt gezocht.
De eerste hit op google:
Wikipedia: MacBook Air
Bovendien lijkt me winst maken op een voordelig aangeschaft product toch een een goed argument, of de vraagprijs gezien de omstandigheden ( nabijheid nieuwe release ) wordt gerealiseerd is wat anders, de tweaker geeft tevens te kennen dat 750 de bodem prijs is.
De eerste hit op google:
Bovendien lijkt me winst maken op een voordelig aangeschaft product toch een een goed argument, of de vraagprijs gezien de omstandigheden ( nabijheid nieuwe release ) wordt gerealiseerd is wat anders, de tweaker geeft tevens te kennen dat 750 de bodem prijs is.
[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 16-04-2012 12:53 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Precies, en hoef er niet af maar als iemand er 850 euro voor over heeft en hem graag wil hebben mag die hem overnemen. Anders houdt ik hem gewoon lekker zelf.
edit: dubbelpost
[ Voor 95% gewijzigd door Greatsword op 16-04-2012 12:52 ]
Ik zit gewoon te zoeken naar MBA 2012? Vind allemaal geruchten over een 15" versie en aankondigingen welke verwacht werden in maart van dit jaar. Waar ik overigens niet echt iets over kan vinden in jou link.Destianto schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:48:
Ben benieuwd waar jij op het net hebt gezocht.
De eerste hit op google:
Overigens moet Colorsone het natuurlijk totaal zelf weten wat voor prijs hij aan zijn advertentie hangt, ik zou het alleen iets anders gedaan hebben
Uit mijn link kan je concluderen dat er ongeveer jaarlijks een volwassen nieuw model op de markt komt.
2012 model is vertraagd door IVY bridge. De tussen ligger MBP - MBA ( 15 - 17 " ) zijn inderdaad geruchten.( dat hoort hier niet thuis. ) Hier willen we graag feiten en huidige ervaringen.
2012 model is vertraagd door IVY bridge. De tussen ligger MBP - MBA ( 15 - 17 " ) zijn inderdaad geruchten.( dat hoort hier niet thuis. ) Hier willen we graag feiten en huidige ervaringen.
Thnx! Leek mij ook vrij logisch maar zoals al eerder gezegd, was niet helemaal op de hoogte hierover.Destianto schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:12:
Uit mijn link kan je concluderen dat er ongeveer jaarlijks een volwassen nieuw model op de markt komt.
Het is alweer een tijdje terug, maar ik vroeg me af of je het probleem met de nieuwsgroepen nog op hebt kunnen lossen. Ik loop met mijn Macbook Pro late 2011 tegen hetzelfde probleem aan, zowel met SABNZB+ als met NZBVortex. Bekabeld kan ik prima op volle snelheid van usenet downloaden en tegelijkertijd surfen, mailen, etc. Via Wifi echter lijkt mijn internetverbinding totaal opgeslurpt te worden waardoor ik naast het downloaden van usenet niets anders meer kan doen.SYQ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:31:
Geen idee, zal straks even vragen macbook is 30min rijden voor me
Iets anders wat me opviel gister na een verse installatie. Downloaden met nieuwsgroep via Sabnzb zorgde ervoor dat webpagina's niet meer op te vragen waren, zodra ik downloaden via nieuwsgroep pauzeerde kwamen de sites weer stuk voor stuk naar voren. Dit mag toch niet gebeuren?? Het viel me trouwens op dat de sabnbz veel cpu resource nodig had, rond de 70% zo uit mn hoofd.
Download snelheid was 4,8mb en aan netwerk kan niet liggen, want op de iMac was het opvragen van webpagina's gewoon zoals altijd snel.
Het enige compromis dat ik tot nu toe gevonden heb is het beperken van het aantal verbindingen tot 1 à 2 maar hierdoor gaat mijn downloadsnelheid weer omlaag.
Volgens mij doet mijn linkerspeaker het niet meer van mijn 13" 2011. Hoor echt alleen nog maar duidelijk aan de rechterkant audio, specifiek rechtsbovenin. Kan iemand dat verifiëren?
[ Voor 7% gewijzigd door me_mrtn op 20-04-2012 11:04 ]
Ja, stuur maar op. Dan luister ik evenme_mrtn schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:04:
Volgens mij doet mijn linkerspeaker het niet meer van mijn 13" 2011. Hoor echt alleen nog maar duidelijk aan de rechterkant audio, specifiek rechtsbovenin. Kan iemand dat verifiëren?
Niet zo bijdehand; of jullie audio hetzelfde is namelijk. Viel mij in 1x op, maar kan het mij niet goed herinneren. Heb verder geen Air's in de buurt waar mee ik het kan vergelijken.
Edit: nevermind, de balans slider was compleet naar rechts verschoven?
[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 20-04-2012 11:28 ]
Ik gebruik time machine naar mijn qnap vanaf mijn 2011 MBA 13", maar er vallen me 2 dingen op:
1 hij wordt erg warm
2: als ie klaar is, zegt ie dat ie de backup moet controleren en begint op nieuw.
Iemand nog meer dit gedrag?
1 hij wordt erg warm
2: als ie klaar is, zegt ie dat ie de backup moet controleren en begint op nieuw.
Iemand nog meer dit gedrag?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
1 Wat is de temperatuur. Wat doet je MBA behalve back-ups maken ? Flash / Spotlight - indexeren ?
2 De eerste back-up duurt het langst. Daarna worden het incrementele back-ups, die meestal zo klaar zijn.
Je hoeft Time Machine natuurlijk niet 24/7 aan te zetten.
2 De eerste back-up duurt het langst. Daarna worden het incrementele back-ups, die meestal zo klaar zijn.
1 temp: warm aan de benen ;-) (en nu ben ik aan het meten en valt het natuurlijk mee....)Destianto schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:46:
1 Wat is de temperatuur. Wat doet je MBA behalve back-ups maken ? Flash / Spotlight - indexeren ?
2 dat weet ik, maar als ie dan incrementeel bleef was het niet zo erg. Hij verifieert, en zegt dan dat we opnieuw moeten beginnen. Dus weer alles in het geheel opnieuw backuppen.
Verder staat chrome open, twitter en 1 finder venster. niets bijzonders dus
Installeer even iets als smcFan, iStat Pro (werkt niet met 10.8)D2k schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:55:
[...]
1 temp: warm aan de benen ;-) (en nu ben ik aan het meten en valt het natuurlijk mee....)
Zo, na heel veel twijfelen (omdat ik een Windows/Netwerk beheerder ben) heb ik dan toch een MBA 11 inch aangeschaft omdat ik een kleine, lichte machine wilde hebben die ik altijd mee zal nemen. Ja, ik draai dus Windows op mijn MBA, deal with it 
Mijn bevindingen tot nu toe zijn wat gemixed.
Pluspunten:
- Klein!
- Licht
- Stevig
- Stil!
Minpunten:
- De startup time van Windows op de MBA
- Toetsenbord verlichting/lichtsensor van scherm staan altijd aan in Windows
- Geen AHCI ondersteuning in Windows.
- De startup tijd komt puur door de grafische drivers van Intel, uninstall de drivers en je knalt direct 10+ seconden van je startup tijd. Echter ken ik geen aangepaste/getweakte hd3000 drivers.
- Voor de keyboard backlight heb ik alleen het programma Powerplan7 gevonden, die kan de verlichting uitzetten tijdens het opstarten van Windows, maar gebruikt 16mb! en de scherm sensor staat verder nog wel aan.
- Voor de AHCI bestaat een patch, die heb ik inmiddels draaien. Geeft ook wat snelheidswinst
Mijn bevindingen tot nu toe zijn wat gemixed.
Pluspunten:
- Klein!
- Licht
- Stevig
- Stil!
Minpunten:
- De startup time van Windows op de MBA
- Toetsenbord verlichting/lichtsensor van scherm staan altijd aan in Windows
- Geen AHCI ondersteuning in Windows.
- De startup tijd komt puur door de grafische drivers van Intel, uninstall de drivers en je knalt direct 10+ seconden van je startup tijd. Echter ken ik geen aangepaste/getweakte hd3000 drivers.
- Voor de keyboard backlight heb ik alleen het programma Powerplan7 gevonden, die kan de verlichting uitzetten tijdens het opstarten van Windows, maar gebruikt 16mb! en de scherm sensor staat verder nog wel aan.
- Voor de AHCI bestaat een patch, die heb ik inmiddels draaien. Geeft ook wat snelheidswinst
Tja de nadelen die je noemt zijn met name nadelen omdat je Windows gebruikt. Dit zijn geen beperkingen van de MBA air.
Dat zijn inderdaad geen nadelen van de MacBook Air, maar van het OS.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Tja, lijkt me logisch dat daar Apple's prioriteiten niet op liggen.
Probeer het maar eens andersom, probeer OS X maar eens fatsoenlijk op een kant-en-klare windows bak te krijgen.
Verwijderd
Het feit dat je OS X niet zomaar op een kant-en-klare Windowsbak kunt installeren is echter juist weer een nadeel van OS X. Dat ligt niet aan de windows pc, maar puur aan het besturingssysteem. Natuurlijk ook iets dat Apple bewust doet, omdat ze via OS X voor verkoop van hun hardware willen zorgen.
Ik vind het best slecht dat er geen goede bootcamp drivers zijn. Ze bieden de mogelijkheid, ze promoten het zelfs op hun website als een van de voordelen van een Macbook--zowel OS X als Windows--en toch werkt het maar zo zo. Dat is wel jammer.
Ik vind het best slecht dat er geen goede bootcamp drivers zijn. Ze bieden de mogelijkheid, ze promoten het zelfs op hun website als een van de voordelen van een Macbook--zowel OS X als Windows--en toch werkt het maar zo zo. Dat is wel jammer.
Wat ik altijd opmerkelijk heb gevonden is hoe goed bijvoorbeeld het trackpad van Apple werkt in Windows. Waarom kan dat in Windows laptops niet ook zo?
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met:Muchachooo schreef op zondag 29 april 2012 @ 01:48:
Wat ik altijd opmerkelijk heb gevonden is hoe goed bijvoorbeeld het trackpad van Apple werkt in Windows. Waarom kan dat in Windows laptops niet ook zo?
a) hardwarematig een goede touchpad
b) drivers die de hardware goed aansturen
Het is gekend dat Apple vooral belang hecht aan 'User-experience'. Het zijn o.a. dit soort zaken die er voor zorgen dat een MacBook duurder wordt dan een gelijkwaardige Windows based laptop.
De prioriteiten van Apple in vergelijking met andere fabrikanten liggen gewoon anders, en dan krijg je dit soort verschillen. Het prijsverschil zit echt niet alleen in het logo zoals sommigen wel eens trachten te beweren.
Vergeet ook niet dat Apple slecht één driver hoeft te maken (twee eigenlijk, één voor OS X en één voor Windows) voor één specifieke touchpad. Dat zorgt er voor dat ze soft- en hardware veel beter op elkaar kunnen afstemmen en perfectioneren. In Windows laptops moeten X aantal touchpads kunnen werken, al dan niet met multitouch ondersteuning, en dan liefst in alle mogelijk combinaties op alle nog courant gebruikte Windows versies.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Totaal geen last van. Ook MBP late 2011. Ziggo 50mbit verbinding met een Airport Extreme als wifi punt. Ik gebruik NNTPGrab en kan probleemloos met 4,5 mb/sec downloaden en dan kan ik gewoon nog surfen etc.Derekb schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:03:
Het is alweer een tijdje terug, maar ik vroeg me af of je het probleem met de nieuwsgroepen nog op hebt kunnen lossen. Ik loop met mijn Macbook Pro late 2011 tegen hetzelfde probleem aan, zowel met SABNZB+ als met NZBVortex. Bekabeld kan ik prima op volle snelheid van usenet downloaden en tegelijkertijd surfen, mailen, etc. Via Wifi echter lijkt mijn internetverbinding totaal opgeslurpt te worden waardoor ik naast het downloaden van usenet niets anders meer kan doen.
Het enige compromis dat ik tot nu toe gevonden heb is het beperken van het aantal verbindingen tot 1 à 2 maar hierdoor gaat mijn downloadsnelheid weer omlaag.
Exact expert nodig?
Het is geen kwestie van kunnen maar een kwestie van willen. Er zijn inmiddels al diverse laptops waarbij de trackpad hetzelfde kan als die van Apple en ook net zo fijn werkt. Er zijn alleen weinig fabrikanten die 1 grote trackpad maken die je in kunt drukken (de gehele trackpad is de knop) waarbij er een rechter of linker muisklik plaatsvindt wanneer je 'm aan de rechter- of linkerzijde indrukt. Dat heeft ook een beetje te maken met de houding van Windows mensen (aka hun doelgroep). Apple mensen zijn een 1-knops muis gewend, Windows mensen een 2-knops. Dat vergt een behoorlijke omschakeling die voor sommigen teveel is. Men is dan bang dat ze de machines dan niet goed zullen verkopen.Muchachooo schreef op zondag 29 april 2012 @ 01:48:
iemand ooit een alternatief voor deze gezien? http://landingzone.net/ Hij is nog niet te koop zo te zien.
Ik heb een poosje getwijfeld tussen een 13' Zenbook en de 13' MBA maar heb vorige week toch maar een MBA gekocht omdat ik na een poosje gespeeld te hebben met de Zenbook niet geheel overtuigd was door het toetsenbord en touchpad.
Ik kan niet anders zeggen dat ik ontzettend blij ben met mn MBA. Het toetsenbord typed geweldig (prettiger dan dan mijn logitech toetsenbord) en ook het touchpad is bijzonder prettig in gebruik.
Ik loop alleen nog soms tegen dingen aan in OSX die ik niet geheel logisch vindt in vergelijking met Windows maar dat zal naar verloop van tijd wel minder worden.
Ik kan niet anders zeggen dat ik ontzettend blij ben met mn MBA. Het toetsenbord typed geweldig (prettiger dan dan mijn logitech toetsenbord) en ook het touchpad is bijzonder prettig in gebruik.
Ik loop alleen nog soms tegen dingen aan in OSX die ik niet geheel logisch vindt in vergelijking met Windows maar dat zal naar verloop van tijd wel minder worden.
MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3
Ik ga eindelijk het 'nest' verlaten en wil nu mijn macbook air 11 inch gaan gebruiken als hoofdcomputer samen met een NAS. Sinds ik de macbook heb gebruik in mijn pc nog amper. Nu wil ik dit scherm gaan gebruiken:
http://ecomm.euro.dell.co...1&l=nl&s=dhs&itemtype=SNA
Dit moet toch geen problemen geven? converter naar hdmi en kabel heb ik al. Toetsenbord en magicmouse ook al, alleen nog een scherm en een nas dus..
Dit moet toch geen problemen geven? converter naar hdmi en kabel heb ik al. Toetsenbord en magicmouse ook al, alleen nog een scherm en een nas dus..
©2004
Je persoonlijke winkelmand bekijken is wat lastig, een PriceWatch-link is al 10x makkelijker.Harem.nl schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
Ik ga eindelijk het 'nest' verlaten en wil nu mijn macbook air 11 inch gaan gebruiken als hoofdcomputer samen met een NAS. Sinds ik de macbook heb gebruik in mijn pc nog amper. Nu wil ik dit scherm gaan gebruiken:
Haha dat is niet heel handig nee 
Dit moet beter werken:
http://accessories.euro.d...dhs1&l=nl&c=nl&sku=446775
Dit moet beter werken:
©2004
Zou niets mis mee moeten zijn, gewoon DP/TB -> HDMI -> monitor.Harem.nl schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:01:
Haha dat is niet heel handig nee
Dit moet beter werken:
Ik heb mijn MBA11 zonder problemen met een DP/TB > VGA adapter aangesloten op mijn 24" Dell scherm (omdat mijn PC aan de DVI poort van de monitor hangt) en zelfs met VGA is 1900x1200 geen probleem en vermoed dat het met DP/TP > DVI nog mooier is (@hierboven: heb je wel trouwens DP/TP > HDMI trouwens?).
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ja hoor, gebruik ik zelf ook gewoon. Gewoon een mini-DisplayPort-adapter naar HDMI. Zijn voor een schijntje op de kop te tikken als je Chinese makelij goed vindt (ik wel tenminste) en ook bij Apple zijn ze gewoon te koop.S913 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:03:
Ik heb mijn MBA11 zonder problemen met een DP/TB > VGA adapter aangesloten op mijn 24" Dell scherm (omdat mijn PC aan de DVI poort van de monitor hangt) en zelfs met VGA is 1900x1200 geen probleem en vermoed dat het met DP/TP > DVI nog mooier is (@hierboven: heb je wel trouwens DP/TP > HDMI trouwens?).
offtopic:
VGA naar HDMI is een ander verhaal omdat het signaal dan omgezet zou moeten worden.
VGA naar HDMI is een ander verhaal omdat het signaal dan omgezet zou moeten worden.
[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 03-05-2012 13:18 ]
Kan iemand me dit uitleggen:

Klopt iig niets van

Klopt iig niets van
[ Voor 68% gewijzigd door bokkow op 03-05-2012 13:45 ]
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
TimeMachine. Lokale backups uitschakelen.bokkow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:44:
Kan iemand me dit uitleggen:
[afbeelding]
Klopt iig niets van
Zo te zien staat onder het pictogram de totale capaciteit van de schijf, maar het balkje geldt alleen voor de zichtbare partitie. Er staat namelijk ook een verborgen partitie op je systeemschijf, die gebruikt wordt voor recovery (opstarten met cmd+R).
Hier stond achterhaalde informatie…
Ja dat klopt beide inderdaad maar ik vraag me voornamelijk af waar die 89.37GB aan "Other" heen gaat want ik begin me er nu behoorlijk aan te irriteren. Kan het nergens plaatsen want het zijn geen films ofzo en als ik met Disk Inspector kijk waar het in gaat zitten dan registreert ie richting de 40GB aan hidden files alleen al waar ik echt geen weet van heb en word ik doorverwezen naar de Library map als ik vraag om het te tonen in Finder.
Hier dit dus:

Die witte vlakken zijn "Hidden Files"
Hier dit dus:

[ Voor 15% gewijzigd door bokkow op 03-05-2012 13:58 ]
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ah thnx, had schijnbaar alleen de Apple eigen producten in mijn overzicht.me_mrtn schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:17:
Ja hoor, gebruik ik zelf ook gewoon. Gewoon een mini-DisplayPort-adapter naar HDMI. Zijn voor een schijntje op de kop te tikken als je Chinese makelij goed vindt (ik wel tenminste) en ook bij Apple zijn ze gewoon te koop.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Welke tool gebruik je om dat overzicht te maken? DaisyDisk lijkt erop, en die ondersteunt ook verborgen bestanden (en dot files). De trial werkt ook, als je even wacht tot het nagscreen weg is. Dat zou iets meer inzicht moeten geven in wat voor bestand dat dan is. Je kunt ook met de terminal kijken wat er in je Library folder staat.bokkow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:54:
Ja dat klopt beide inderdaad maar ik vraag me voornamelijk af waar die 89.37GB aan "Other" heen gaat want ik begin me er nu behoorlijk aan te irriteren. Kan het nergens plaatsen want het zijn geen films ofzo en als ik met Disk Inspector kijk waar het in gaat zitten dan registreert ie richting de 40GB aan hidden files alleen al waar ik echt geen weet van heb en word ik doorverwezen naar de Library map als ik vraag om het te tonen in Finder.
Hier dit dus:
[afbeelding]
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik gebruik zelf DaisyDisk, visueel gezien lijkt het verdacht veel op elkaar.bokkow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:54:
40GB aan hidden files alleen al waar ik echt geen weet van heb en word ik doorverwezen naar de Library map als ik vraag om het te tonen in Finder.
Hier dit dus:
[afbeelding]
Indien ik een kleur aanklik word wel het pad getoont, en de optie " Toon in Finder "
De grootste bestanden zijn meestal Cache en Sleepimage.
HDD > Gebruikersnaam > Private > Var = Sleepimage ter grote van je RAM geheugen
HDD > Gebruikers > Gebruikersnaam > Bibliotheek > Caches
Sinds enkele dagen een beetje een vreemd probleem. Mijn trackpad op m'n MBA lijkt scheef te liggen. Weet niet of het me nu pas opvalt of dat het altijd al zo is maar nu ik het weet is het nogal irritant. De hoek linksonder ligt ongeveer een halve tot 1mm dieper dan de rest van het trackpad. Als je met je vinger rondom de trackpad gaat dan is het duidelijk voelbaar. De andere 3 hoeken liggen ongeveer gelijk met het aluminium gedeelte van de MBA de hoek linksonder ligt echt lager.
Meer mensen hier last van of is dit een gevalletje garantie?
Meer mensen hier last van of is dit een gevalletje garantie?
Volgens mij heb ik hetzelfde op mijn MBA (2011, 13") - linksonder lijkt iets dieper te liggen dan rechtsonder, en bovenaan ligt bijna op zelfde hoogte als palmrest.
Kan me er niet aan storen eigenlijk
Kan me er niet aan storen eigenlijk
Geef mij maar een Warsteiner.
Bij mij ligt 'ie ook een beetje scheef, linksonder staat wat hoger dan de rest. Kan er niet wakker van liggen.
The devil is in the details.
Geen last van dieper liggen oid.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Het hele idee van OS X is dat het geoptimaliseerd is voor specifieke hardware. Op het moment dat het "makkelijk te installeren is op een willekeurige pc", betekent dat dus ook dat het dezelfde nadelen van Windows gaat krijgen, namelijk bloated, onstabiel en grotendeels afhankelijk van 3rd party software/drivers.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:21:
Het feit dat je OS X niet zomaar op een kant-en-klare Windowsbak kunt installeren is echter juist weer een nadeel van OS X. Dat ligt niet aan de windows pc, maar puur aan het besturingssysteem. Natuurlijk ook iets dat Apple bewust doet, omdat ze via OS X voor verkoop van hun hardware willen zorgen.
Wat jij beschrijft als een nadeel is dus voor Mac-gebruikers juist het grote voordeel van het OS.
Hetzelfde begin je een beetje te krijgen met Android vs iOS. Android begint door de wildgroei aan hardware steeds meer op Windows te lijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2012 10:21 ]
Verwijderd
Dat weet ik. Er werd echter gesteld dat het een nadeel is van Windows computers dat OS X er niet op kan draaien, terwijl dat wel kan en het gewoon een keuze van Apple is. Apple is degene die het schuld is dat het er niet op draait, en niet de 'Windows-bak'. That's all.
P.s. en Linux dan, bijvoorbeeld? Draait ook op veel systemen, en een heleboel distro's zijn visueel amper te onderscheiden van OS X, net als in hun stabiliteit. Zolang er maar goede drivers zijn.
Wat voor mij persoonlijk een Macbook de moeite waard maakt is een combinatie van design, gewicht, bouwkwaliteit, 'look and feel', en het prettige werken in OS X. Het is een combinatie van factoren die mij erg aanspreekt; ik kan alleen niet zeggen dat er een technisch relevante reden is om voor een Macbook te kiezen. Dat was misschien vroeger zo, maar valt tegenwoordig allemaal wel mee.
P.s. en Linux dan, bijvoorbeeld? Draait ook op veel systemen, en een heleboel distro's zijn visueel amper te onderscheiden van OS X, net als in hun stabiliteit. Zolang er maar goede drivers zijn.
Wat voor mij persoonlijk een Macbook de moeite waard maakt is een combinatie van design, gewicht, bouwkwaliteit, 'look and feel', en het prettige werken in OS X. Het is een combinatie van factoren die mij erg aanspreekt; ik kan alleen niet zeggen dat er een technisch relevante reden is om voor een Macbook te kiezen. Dat was misschien vroeger zo, maar valt tegenwoordig allemaal wel mee.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 05:46 ]
Heeft niets te maken met schuld, dat is gewoon hoe Apple is. Take it or leave it. Alleen met eigen hardware kan Apple een bepaalde ervaring garanderen, iets wat met Windows/Linux absoluut niet kan. Daar gaat het bij Apple om. Zo succesvol was het ook niet voor Apple, de laatste keer dat ze OS in licentie gaven.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 05:41:
Dat weet ik. Er werd echter gesteld dat het een nadeel is van Windows computers dat OS X er niet op kan draaien, terwijl dat wel kan en het gewoon een keuze van Apple is. Apple is degene die het schuld is dat het er niet op draait, en niet de 'Windows-bak'. That's all.
Verwijderd
Als de vraag is: 'waarom kan ik Mac OS X niet installeren op de gemidelde consumenten-pc?' Dan is het antwoord zeker wel dat Apple daar schuld aan is. Het is hun keuze, het zou wel kunnen, en dus zijn zij schuld aan het feit dat dit niet kan. Dat ze zich daar volledig comfortabel bij voelen is een tweede.
Ik heb er ook niets op tegen hè, even voor de duidelijkheid. Ik sta achter het gedachtengoed van Apple. Wil niet zeggen dat we er niet eerlijk over mogen zijn.
Ik heb er ook niets op tegen hè, even voor de duidelijkheid. Ik sta achter het gedachtengoed van Apple. Wil niet zeggen dat we er niet eerlijk over mogen zijn.
Stabiliteit heeft er niets mee te maken. Windows is vandaag de dag ook stabiel en de rest van de systemen kan ook net zo hard onderuit gaan. Waar het hoofdzakelijk om gaat is hoe goed OS en hardware op elkaar aansluiten wat zich veel meer vertaald in het kunnen gebruiken van alle hardware. Dat betekent dat wifi het gewoon doet, dat de media knoppen functioneren, dat je een trackpad hebt die multitouch doet als dit door de trackpad fabrikant ook wordt geadverteerd en ga zo maar door. Dat is iets wat Apple heel wat beter voor elkaar heeft omdat zij alles van a tot z zelf in de hand hebben. Bij anderen is het een probleem omdat ze elkaar niet opzoeken, de problemen bekijken en oplossen. Het is nog steeds heel erg een systeem van "smijt er maar een OS op en verscheep het maar". Dat is dan ook te zien. Wifi is vaak niet lekker in Linux, powersaving is door halfbakken DSDT's ook niet helemaal jofel, diverse features zoals multitouch zijn niet eens bruikbaar, etc. Het ontbreekt dus vaak aan die goede drivers.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 05:41:
Gelukkig zien we in bovenstaand verhaal verbetering zoals wat Dell en Ubuntu nu doen. Canonical probeert overal Ubuntu voor bepaalde hardware gecertificeerd te krijgen. Dat betekent dat ze proberen om allerlei hardware goed werkend en volledig functioneel in Ubuntu te krijgen. Op tweakers.net stond over de samenwerking tussen Dell en Ubuntu dan ook het volgende artikel: nieuws: Dell presenteert ontwikkelaarsversie XPS 13-ultrabook met Ubuntu Het grote probleem bij deze aanpak is dat Ubuntu afhankelijk is van de welwillendheid van hardwarefabrikanten. Helaas is dat nou juist het grote probleem, men is eigenlijk helemaal niet zo welwillend. Dat lijkt zich in geval van Ubuntu nu wel wat te keren.
Overigens vind ik het gebruik van het woord "schuld" niet juist. Het schept een beeld van iets moedwillig negatiefs doen. Je kunt denk ik beter spreken van "gevolg". Apple maakt een bepaalde keuze waarbij dan het gevolg is dat... Lijkt mij ook een veel juistere kijk op de zaak aangezien iedere keuze bepaalde consequenties heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 08-05-2012 20:00 ]
Verwijderd
Ja, oké, dat ben ik met je eens.
Maar: what about Windows?
Bloated: nee, naar mijn ervaring niet.
Wifi werkt: ja.
Extra toetsenfunctionaliteit werkt: ja.
Trackpad werkt inclusief multitouch: ja.
Ik ben met je eens dat er een kwaliteitsgat zit tussen Windows en OS X, maar ik vraag me af of dat wel zoveel te maken heeft met de diversiteit aan hardware. Je ziet ook nog regelmatig problemen in hardware die heel main stream is bij Windows. Het lijkt meer te zitten in de eisen die je aan jezelf stelt als bedrijf zijnde, waar die eisen bij Apple simpelweg hoger liggen.
Ik ben met je eens dat er een kwaliteitsgat zit tussen Windows en OS X, maar ik vraag me af of dat wel zoveel te maken heeft met de diversiteit aan hardware. Je ziet ook nog regelmatig problemen in hardware die heel main stream is bij Windows. Het lijkt meer te zitten in de eisen die je aan jezelf stelt als bedrijf zijnde, waar die eisen bij Apple simpelweg hoger liggen.
Ik heb dit al vier keer gelezen en ik snap er geen hol van wat je nu eigenlijk bedoelt. Eigenlijk snapte ik het begin van je redenatie in een paar posts terug al niet.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:57:
Ja, oké, dat ben ik met je eens.
Verwijderd
Een paar posts terug werd, nogmaals, gesteld dat 'een Windows computer' (zoiets bestaat natuurlijk niet eens, maar laten we er even in meegaan) OS X niet ondersteunt. Alsof dit 'de schuld van de Windows computer' is. Het is echter, als het al iemand schuld is, iets dat Apple veroorzaakt, en niet 'de Windows computer'. Dat is wat ik een paar posts terug zei; volgens mij niet zo ingewikkeld.
Wat ik nu zeg is eigenlijk: Zo erg is het tegenwoordig helemaal niet meer gesteld met Windows, en het voordeel dat Apple met OS X heeft ten opzichte van Windows wordt steeds kleiner. Dan heb ik het puur over functionaliteit en ondersteuning. Het verschil in gebruik en ervaring tussen Windows en OS X zal blijven, en dus zal het een kwestie worden van voorkeur, en niet meer louter een keuze op basis van goed tegen slecht afwegen.
Wat ik nu zeg is eigenlijk: Zo erg is het tegenwoordig helemaal niet meer gesteld met Windows, en het voordeel dat Apple met OS X heeft ten opzichte van Windows wordt steeds kleiner. Dan heb ik het puur over functionaliteit en ondersteuning. Het verschil in gebruik en ervaring tussen Windows en OS X zal blijven, en dus zal het een kwestie worden van voorkeur, en niet meer louter een keuze op basis van goed tegen slecht afwegen.
Het is niet een puur OS-vergelijk met OS X en Windows. Dat komt, zoals ik al eerder stelde, doordat Apple een bepaalde ervaring wil creëren, in stand houden en verbeteren. Dat zal nooit of te nimmer met Windows gebeuren, omdat Apple constant hardware er bij betrekt. Elke ervaring met Windows is weer anders en dat is ook wat ppl bedoelde. Met OS X heb je een pakket wat mijn inziens beter aansluit bij een beginnend gebruiker als bij een poweruser (Terminal, olé!) dan iets als Windows. Nadeel is wel dat er voor de poweruser soms wat beperkingen zijn in hardware. Afgezien daarvan komt Windows als pakket nooit in de buurt bij iets als OS X. Mensen die vinden dat het wel zo is, hebben een ander beeld er bij (dan ik heb). Zoals ppl al eerder stelde, qua Windows-omgeving is er niets wat in de buurt komt qua kwaliteit, consistentie, ervaring en gemak als iets van Apple.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:41:
Een paar posts terug werd, nogmaals, gesteld dat 'een Windows computer' (zoiets bestaat natuurlijk niet eens, maar laten we er even in meegaan) OS X niet ondersteunt. Alsof dit 'de schuld van de Windows computer' is. Het is echter, als het al iemand schuld is, iets dat Apple veroorzaakt, en niet 'de Windows computer'. Dat is wat ik een paar posts terug zei; volgens mij niet zo ingewikkeld.
Het ontbreekt vaak aan een goede samenwerking. Als je dan alles van begin tot eind toch zelf in de hand hebt heb je hier een voorsprong. Vaak zie je dat terug tot in de kleinste details, dingen sluiten net even wat beter op elkaar aan. Het is net als met klussen, als je net even wat meer aandacht aan het werk besteed steekt het niet alleen degelijker in elkaar maar is de afwerking ook beter. Dat tezamen geeft een veel betere indruk bij de opdrachtgever/eventuele koper.
Verwijderd
Heb sinds 2 weken een MBA late 2010 gekocht en ben er sinds gister achtergekomen dat het scherm af en toe problemen heeft (zie foto)

Na 5 minuten trekt het langzaam weg en doet hij het weer goed.
Hebben meerdere mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie het toen opgelost.
Ik heb helaas geen aankoopbon bij de koop gekregen dus onder garantie laten repareren kan ik helaas vergeten.

Hebben meerdere mensen hier last van gehad en hoe hebben jullie het toen opgelost.
Ik heb helaas geen aankoopbon bij de koop gekregen dus onder garantie laten repareren kan ik helaas vergeten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 14:42 ]
Dat ziet er ernstig uit... Maar je hoeft je garantie niet altijd te bewijzen bij Apple. Heb je het serienummer al in Apple's garantie checker geprobeerd?Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:28:
Edit: Het hangt er natuurlijk wel vanaf wanneer hij origineel verkocht is geweest. Ik heb zelf bijv. ook een Late 2010 die zeker nog binnen de garantie zit omdat ik hem als refurb heb gekocht. Maar ze zijn ook als nieuw geleverd tot Juli 2011 dus als je een van de laatste hebt, zou je nog net geluk kunnen hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 10-05-2012 11:52 ]
Heb je dat ding al geüpdatet? Apple heeft wel eens wat updates uitgebracht die ''graphic issues'' oplost.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:28:
Heb sinds 2 weken een MBA late 2010 gekocht en ben er sinds gister achtergekomen dat het scherm af en toe problemen heeft (zie foto)
http://imageshack.us/photo/my-images/403/foto2ofa.jpg/
Verwijderd
Daar heb je zeker een punt in, ik ga het vanavond gelijk checken als ik thuis ben.GekkePrutser schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:50:
[...]
Dat ziet er ernstig uit... Maar je hoeft je garantie niet altijd te bewijzen bij Apple. Heb je het serienummer al in Apple's garantie checker geprobeerd?
Edit: Het hangt er natuurlijk wel vanaf wanneer hij origineel verkocht is geweest. Ik heb zelf bijv. ook een Late 2010 die zeker nog binnen de garantie zit omdat ik hem als refurb heb gekocht. Maar ze zijn ook als nieuw geleverd tot Juli 2011 dus als je een van de laatste hebt, zou je nog net geluk kunnen hebben.
Het is een late 2010 maar hij ziet er gloedje nieuw uit, dus ik hoop dat het inderdaad een refurbished MBA is.
Ik had het serienummer via een andere gedeelte van Apple's site gechecked maar kwam er niet veel wijzer uit, ik moest een datum van aanschaf invullen
Verwijderd
Ik heb hem toevallig gister geupdate. Ik ben helemaal nieuw bij OSX dus het is nog allemaal even wennen.RnB schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:51:
[...]
Heb je dat ding al geüpdatet? Apple heeft wel eens wat updates uitgebracht die ''graphic issues'' oplost.
Hij zat gister nog op 10.6.5 en nu volgens mij op .7 of .8
Helaas na de update nog steeds hetzelfde issue.
De nieuwe MBA's (2012) laten nog wel even op zich wachten zeg..
De laptop van mijn vriendin begint het te begeven, dus zit erover te denken om mijn MBA van januari 2011 door te geven en zelf voor een nieuwe MBA later dit jaar te gaan. Of MBP..
De laptop van mijn vriendin begint het te begeven, dus zit erover te denken om mijn MBA van januari 2011 door te geven en zelf voor een nieuwe MBA later dit jaar te gaan. Of MBP..
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Kun je geen Apple care bijkopen op ebay?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heeft iemand ervaring met de accuduur van de late 2010 MacBook Air 13" (Core2Duo)?
Ik ben op zoek naar een 2e hands MBA als primaire laptop. Budget rond €700. Ik twijfel nogal tussen een 11" en een 13". Voornamelijk gebruik zal zijn Safari en Microsoft Word.
Als ik naar het budget kijk wordt het of een 2011 MBA 11" of een 2010 MBA 13". Al twijfel ik of het slim is om nu nog een Core2Duo model te kopen.
Ik ben op zoek naar een 2e hands MBA als primaire laptop. Budget rond €700. Ik twijfel nogal tussen een 11" en een 13". Voornamelijk gebruik zal zijn Safari en Microsoft Word.
Als ik naar het budget kijk wordt het of een 2011 MBA 11" of een 2010 MBA 13". Al twijfel ik of het slim is om nu nog een Core2Duo model te kopen.
Belangrijkste is wat ben je er mee van plan? Accuduur van het 2010 13" model zit wel prima. Rond de 5 uur bij normaal gebruik.
Voornamelijk internetten vanaf de bank, maar moet er ook aan tafel een verslag voor mijn studie op kunnen schrijven.
Als je internet op een 11", moet je dan ook echt turen naar het scherm of leest het wel ontspannen?
Als je internet op een 11", moet je dan ook echt turen naar het scherm of leest het wel ontspannen?
Nee, dat is echt turen vind ik, tenzij je inzoomt, maar dan heb je weer heel weinig ruimte. Maar het is persoonlijk. Sommige mensen kunnen er prima mee werken.M-ThijZ schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:54:
Voornamelijk internetten vanaf de bank, maar moet er ook aan tafel een verslag voor mijn studie op kunnen schrijven.
Het scherm van mijn 11" irriteert me tijdens het werken, maar ik gebruik hem vooral op mijn werk met een extern scherm dus dan is het niet zo erg, en hij is wel lekker makkelijk mee te nemen. Maar elke keer dat ik op het scherm zelf werk ben ik na een half uurtje zwaar gefrustreerd, de tekst is gewoon te klein voor mij in de meeste toepassingen en Mac OS ondersteunt geen scaling. Soms kan je wel wat fonts veranderen maar alleen per applicatie en veel onderdelen kan je niet veranderen. Voor even snel wat opzoeken voldoet het verder wel.
Als je echt een groot deel van de tijd dat je hem gebruikt naar het scherm gaat kijken dan zou ik zelf de voorkeur geven aan de 13". Maargoed het is persoonlijk zoals ik al zei.
Edit: Ik heb trouwens ook het 2010 model, puur omdat ik iets wilde voor erbij om mee te nemen naar mijn werk (was 649, refurb 2010 instapmodel). Dus niet als enige computer. Het is wel te doen maar de 2GB is echt behelpen als je serieus wil werken. Voor mijn gebruik is het voldoende maar met meerdere programma's zit je al gauw aan de max. De Core 2 Duo is ook al geen snelheidswonder (en dat zal met Mountain Lion weer een graadje merkbaarder worden verwacht ik). Wel is hij lekker koel en dat is wel fijn omdat hij meestal met de klep dicht draait.
Als je even kan wachten zou ik overwegen om even te wachten tot het 2012 model uit is, en dan de 2011 13" in de uitverkoop halen (of refurb maar die doet Apple dacht ik niet in Nederland). De 2011 is veel toekomstvaster, met core i5, thunderbolt en het verlichte toetsenbord doet ook goed voor de herverkoopwaarde.
[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 17-05-2012 11:33 ]
Verwijderd
Ik heb momenteel een MBA 13inch, 128GB SSD (Core 2 Duo, 1.86GHz, NVidia 9400M) die ik als primaire laptop gebruik voor de studie. Hierop zit ik vaak te photoshoppen, grote presentatieposters maken, 3D modelleren etc. Nu ik wat meer geld heb wil ik overstappen op de 15inch. Ik kan die van mij doorverkopen voor 650 euro? Oh en binnenkort laat ik er een nieuwe logicboard en nieuw scherm inzetten trouwens. Stuur anders een privé bericht
Klinkt goed, maar ik kies toch liever voor het huidige model. Zoals GekkePrutser al aangaf zijn die wat toekomstvaster.
Vanmiddag heb ik in de Apple Store de 11" en de 13" nog even goed vergeleken en de 16:9 verhouding van de 11" vind ik gewoon niet erg prettig om lange tijd mee te werken. Dus het wordt een 13".
Vanmiddag heb ik in de Apple Store de 11" en de 13" nog even goed vergeleken en de 16:9 verhouding van de 11" vind ik gewoon niet erg prettig om lange tijd mee te werken. Dus het wordt een 13".
[ Voor 6% gewijzigd door M-ThijZ op 18-05-2012 22:06 ]
Ik heb eindelijk een Macbook Air aangeschaft (13 inch 256 GB). Wat een onwaarschijnlijk briljant apparaat. Het werkt helemaal geweldig, en ook Mac OS X went erg snel.
Alleen 1 ding valt me wel op, en ik kan daar eerlijk gezegd weinig over terugvinden (of ik zoek niet goed genoeg): met name in Firefox (maar ook Safari) is het beeld schokkerig als je door een webpagina scrolt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Alleen 1 ding valt me wel op, en ik kan daar eerlijk gezegd weinig over terugvinden (of ik zoek niet goed genoeg): met name in Firefox (maar ook Safari) is het beeld schokkerig als je door een webpagina scrolt. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Zelf ook last van. Vaak als er advertenties naast een pagina staan. Probeer eens een adblocker.
rvdodewaard, voor Safari weet ik geen oplossing, maar in Firefox kan je in de opties "Smooth scrolling" aanvinken. Moet je eens proberen.
Dankjewel, ga ik proberen!77slevin schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:52:
rvdodewaard, voor Safari weet ik geen oplossing, maar in Firefox kan je in de opties "Smooth scrolling" aanvinken. Moet je eens proberen.
Probeer in plaats van firefox eens Chrome met adblock. Het cpu gebruik zal aanzienlijk afnemen en het stotteren daarmee ook. Dit geldt trouwens ook voor Safari plus een ad blocker.
"That was left handed..." - JJH
Voor safari gebruik ik zelf click-to-flash (download) dan laat ie wel zien waar er eventueel reclame of een video staat maar laad hij het niet.
Ad blocker kan ook maar volgens mij kan je dan niet per pagina snel zien of je niet een belangrijk stukje mist (nog nooit meegemaakt verder maar zou kunnen).
Ad blocker kan ook maar volgens mij kan je dan niet per pagina snel zien of je niet een belangrijk stukje mist (nog nooit meegemaakt verder maar zou kunnen).
[ Voor 12% gewijzigd door LesCacques op 28-05-2012 14:10 . Reden: download link erbij ]
je ne sais cacques
Een washand met water gepakt en na stevig poetsen is het bijna weg. De washand heeft echter wel een donker blauwe/grijze plek nu.Saturnus schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:40:
Ik ontdek zojuist dat de vormen van mijn sleeve op een of andere manier doorgedrukt zijn op de bovenkant van de Air.
Voor het beter browsen, gebruik ik Chrome i.p.v. Firefox. Firefox loopt hier echt ellendig op de MBA late 2010. Als je Firefox een poosje in de background hebt, en je haalt em weer naar voren, is ie echt de weg even kwijt.
Dus gewoon Google Chrome gebruiken, met AdBlock en FlashBlock. (Met FlashBlock kan je dan gewoon per site Flash helemaal toestaan, of wanneer je dat niet wilt, gewoon bij websites waar je wel een flash video wilt tonen, gewoon op de video klikken om de flash element wel te laden. Zo heb je nooit onnodig flash gebruik, en alleen wanneer jij het wilt. Ideaal zo.
Dus gewoon Google Chrome gebruiken, met AdBlock en FlashBlock. (Met FlashBlock kan je dan gewoon per site Flash helemaal toestaan, of wanneer je dat niet wilt, gewoon bij websites waar je wel een flash video wilt tonen, gewoon op de video klikken om de flash element wel te laden. Zo heb je nooit onnodig flash gebruik, en alleen wanneer jij het wilt. Ideaal zo.
Mijn nieuwe macbook air werkt helaas niet met de apple remote.
Zijn er mensen die een alternatief hebben gevonden hiervoor? Ik wil mijn powerpoint presentaties kunnen bedienen, bij voorkeur met de apple remote of een andere remote (en niet een telefoon).
Zijn er mensen die een alternatief hebben gevonden hiervoor? Ik wil mijn powerpoint presentaties kunnen bedienen, bij voorkeur met de apple remote of een andere remote (en niet een telefoon).
Bedienen als in met een remote naar volgende/vorige slide kunnen gaan? Ik heb zelf een Kensington remote en dat werkt ideaal.
De Air heeft sinds het Late 2010 geen infrarood meer en dus werken de Apple Remotes niet meer. Of je zult iets via BlueTooth (maar dan zit je snel aan een telefoonapplicatie?) of iets via een USB-ding. Ben er niet in thuis verder.Workaholic schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:50:
Mijn nieuwe macbook air werkt helaas niet met de apple remote.
Was er al bang voor dat ik inderdaad een third party product moest gebruiken. Balen dat er geen apple remote is met bluetooth of wifi oid.
Zal even bij de lokale pc boer kijken of er wat te krijgen is.
Zal even bij de lokale pc boer kijken of er wat te krijgen is.
WII controller bij de hand? http://macapper.com/2007/...ur-mac-with-a-wii-remote/
Heb je'n iPhone? Dan zijn er apps waarmee je je iPhone als remote kan gebruiken voor bv het bedienen van slides
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Verwijderd
Ik zit nu op de MacBook Air van mijn tante en ze heeft last van een raar probleem, waar ik na een hoop zoeken niet uit kwam. Ik ben zelf een Windows -gebruiker, dus weet niet of dit gewoon een domme actie van mijn tante is of dat het daadwerkelijk een groot probleem is.
Het zit namelijk zo, als je een bestand probeert up te loaden naar een online service (of het nou Facebook, Gmail of Moshi-Toshi is) dan laat Finder alleen de sidebar zien, geen daadwerkelijke files. Eerst dacht ik dat dit alleen een probleem in Safari was, dus heb ik Opera van het net geplukt. Eerst leek dat goed te gaan, tot de browser opnieuw opgestart werd en toen hadden we daar hetzelfde probleem. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Om even op een positieve noot te eindigen: Bijzonder mooi apparaat. Erg stijlvol en voelt ondanks zijn slanke postuur enorm degelijk aan.
@Workaholic: Ik gebruik Remotemouse vanaf mijn iPhone en dat werkt prima. Heb er nooit Powerpoint presentaties mee gedaan, maar als je wifi hebt lijkt het me ideaal. Volgens mij draait het ook op Android (WP7 weet ik niet)
Het zit namelijk zo, als je een bestand probeert up te loaden naar een online service (of het nou Facebook, Gmail of Moshi-Toshi is) dan laat Finder alleen de sidebar zien, geen daadwerkelijke files. Eerst dacht ik dat dit alleen een probleem in Safari was, dus heb ik Opera van het net geplukt. Eerst leek dat goed te gaan, tot de browser opnieuw opgestart werd en toen hadden we daar hetzelfde probleem. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Om even op een positieve noot te eindigen: Bijzonder mooi apparaat. Erg stijlvol en voelt ondanks zijn slanke postuur enorm degelijk aan.
@Workaholic: Ik gebruik Remotemouse vanaf mijn iPhone en dat werkt prima. Heb er nooit Powerpoint presentaties mee gedaan, maar als je wifi hebt lijkt het me ideaal. Volgens mij draait het ook op Android (WP7 weet ik niet)
Damn hoe kan dat nou? De nieuwe MacBook Air in Amerika vanaf 999 Dollaar, hij staat nu in de Nederlandse Apple Store voor 1049 Euro! Dat is een verschil van 250 Euro omgerekend. Belachelijk zeg!
Verwijderd
In Singapore is de nieuwe Macbook air (15") omgerekend 1860 euroduncanvdlinden schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:58:
Damn hoe kan dat nou? De nieuwe MacBook Air in Amerika vanaf 999 Dollaar, hij staat nu in de Nederlandse Apple Store voor 1049 Euro! Dat is een verschil van 250 Euro omgerekend. Belachelijk zeg!
Hebben ze in Singapore een 15" MacBook Air?
En prijzen in Amerika zijn zonder BTW hè, dus dat komt er sowieso nog bovenop bij die 999$. Blijft het prijsverschil alsnog redelijk groot, maar wel iets minder groot.
En prijzen in Amerika zijn zonder BTW hè, dus dat komt er sowieso nog bovenop bij die 999$. Blijft het prijsverschil alsnog redelijk groot, maar wel iets minder groot.
[ Voor 66% gewijzigd door Hahn op 11-06-2012 22:03 ]