Als je toch spellen wilt spelen als bf3 wil je toch achter een bureau zitten met een fatsoenlijke muis een lekker groot scherm, dat doe je niet met je macbook op je schoot op de bank. Of zie ik dat verkeerd?
Daarnaast: een shooter spelen wil je doen met zo min mogelijk lag. Je volledige framebuffer via wifi naar je MacBook Air streamen gaat gegarandeerd voor tenminste 10ms vertraging zorgen (aangenomen dat je wifi afdoende bandbreedte heeft voor uncompressed verzenden van je framebuffer), en dat is toch net even 10ms teveel.Brm-G schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:22:
[...]
Als je toch spellen wilt spelen als bf3 wil je toch achter een bureau zitten met een fatsoenlijke muis een lekker groot scherm, dat doe je niet met je macbook op je schoot op de bank. Of zie ik dat verkeerd?
Voor de beeldvorming, de bandbreedte die nodig is voor het uncompressed verzenden van 1920x1080 op 32bit is: 1920x1080x32bit = 1920x1080x4byte = 7,91 MByte/sec aan bandbreedte. Dat houdt in dat je dus een 5GHz 802.11n wifi signaal moet hebben waarbij je ook nog eens afdoende dicht bij je router zit.
Voor gamen in de native resolutie van de MacBook Air is dan 4,94 MByte/sec nodig. Ook dan geldt dat je minimaal een 802.11n signaal nodig hebt (2.4 of 5 GHz) en je redelijk dicht bij je router moet zitten.
In dat geval zou ik maar gewoon achter die PC gaan zitten eigenlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Whieee op 04-02-2012 17:53 ]
Launching containers into space
Battlefield hoeft dan niet, ik heb het over 'omdat het kan'.Whieee schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:51:
[...]
Daarnaast: een shooter spelen wil je doen met zo min mogelijk lag. Je volledige framebuffer via wifi naar je MacBook Air streamen gaat gegarandeerd voor tenminste 10ms vertraging zorgen (aangenomen dat je wifi afdoende bandbreedte heeft voor uncompressed verzenden van je framebuffer), en dat is toch net even 10ms teveel.
Voor de beeldvorming, de bandbreedte die nodig is voor het uncompressed verzenden van 1920x1080 op 32bit is: 1920x1080x32bit = 1920x1080x4byte = 7,91 MByte/sec aan bandbreedte. Dat houdt in dat je dus een 5GHz 802.11n wifi signaal moet hebben waarbij je ook nog eens afdoende dicht bij je router zit.
In dat geval zou ik maar gewoon achter die PC gaan zitten eigenlijk
Anno 2070 of De Sims 3 lijkt mij anders niet verkeerd om op de bank te spelen.
An a day keeps the doctor away.
Dan kan je beter een console/handheld/tablet kopen.HardCoreGamer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:53:
[...]
Battlefield hoeft dan niet, ik heb het over 'omdat het kan'.
Anno 2070 of De Sims 3 lijkt mij anders niet verkeerd om op de bank te spelen.
Edit: na post hieronder:
Graphics wise niet, maar kwa game-ervaring op de bank, staat dat mijlenver boven een laptop op schoot ja. Maar goed je vraag ging om het streamen van je apps van pc naar laptop en niet over het gamen specifiek.Alsof een console/handheld/tablet de kwaliteit van een i7 920 en Nvidia 470GTX kunnen evenaren.
[ Voor 35% gewijzigd door Tijn89 op 04-02-2012 18:22 ]
?Tijn89 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:01:
[...]
Dan kan je beter een console/handheld/tablet kopen.
Alsof een console/handheld/tablet de kwaliteit van een i7 920 en Nvidia 470GTX kunnen evenaren.
En tevens, ik vraag alleen of dit kan. Niet of dit praktisch is.
Alsof een i7 920 en een 470GTX boeien als je vervolgens Sims3 wilt streamen naar je MBA.HardCoreGamer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:10:
[...]
?
Alsof een console/handheld/tablet de kwaliteit van een i7 920 en Nvidia 470GTX kunnen evenaren.
Dat heb ik je net al aangegeven, het kan. Maar je zit met de controls, kleiner beeld. Heeft geen voordelen eigenlijk. Google nu maar eens op remote desktop en dat soort dingen.HardCoreGamer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:10:
[...]
?
Met bovenstaande. Ik denk dat alles wel even gezegd is hierover. En anders mag je daar -zoals het eigenlijk hoort- een nieuw topic voor maken in plaats van dit topic te kapen.me_mrtn schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:22:
[...]
Dat heb ik je net al aangegeven, het kan. Maar je zit met de controls, kleiner beeld. Heeft geen voordelen eigenlijk. Google nu maar eens op remote desktop en dat soort dingen.
Dat betwijfel ik.Whieee schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:21:
[...]
Alsof een i7 920 en een 470GTX boeien als je vervolgens Sims3 wilt streamen naar je MBA.Volgens mij is je MBA zelfs krachtig genoeg om Sims3 te draaien.
Maar ja, ik geef me over aan deze mod!Whieee schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:25:
[...]
Met bovenstaande. Ik denk dat alles wel even gezegd is hierover. En anders mag je daar -zoals het eigenlijk hoort- een nieuw topic voor maken in plaats van dit topic te kapen.
[ Voor 29% gewijzigd door iApp op 04-02-2012 18:40 ]
Works like a charmBrimme schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:18:
[...]
probeer eens de geaarde kabel in plaats van de kleine stekker, hiermee heb ik er namelijk geen last van.
You're wrong. Een mid-2007 MacBook (Core 2 Duo en Intel GMA X3100) is al genoeg -> http://www.thesims3.com/game/systemreq
Geen aardeSilversin schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:40:
[...]
Works like a charmDank je wel, vraag me af waardoor het bij de kleine stekker een beetje tintelt.
Ik ga volgend studiejaar beginnen aan een master Computer Science. Nu wil ik ergens voor die tijd een 2012 model van de 13" MacBook Air of 13" MacBook Pro kopen. Zijn er mensen die al hun informatica bezigheden op een Air doen? Ben benieuwd of de Air daarvoor krachtig genoeg is en of je gewoon lang achter de Air kan zitten qua type-comfort en dergelijke. Ik zal natuurlijk redelijk wat dingen moeten compilen en ook zal ik naar verwachting wat beeldverwerking op m'n laptop gaan doen. Ben benieuwd of de Air hier genoeg rekenkracht voor heeft (Ivy Bridge). Verder design ik ook nog wel eens wat in Photoshop en Illustrator, maar dat lijkt me allemaal wel goed te doen op een Air.
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: ik wil graag een nieuwe laptop kopen voor privé gebruik en studie. Nu werk ik vaak op mijn werklaptop, maar wil al een tijd een privé laptop ernaast voor alles buiten werk om (dus ook studie). Aankomende periode moet ik heel veel op de pc werken, aangezien ik twee referaten moet schrijven en zodoende vond ik dit een mooi moment om een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de MacBook Air 13. Nu las ik echter dat er over enkele maanden een update aankomt, zouden jullie hier op wachten? Ik zit in dubio, als ik hier namelijk op wacht zal mijn drukke studie periode achter de rug zijn en moet ik die tijd nog 'doorkomen' op mijn werklaptop.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Schijnt dat Apple ook alweer bezig is met de update ná Ivy Bridge. Als je het wilt, kun je echt wachten tot je een ons weegt.VidaR-9 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:36:
Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: ik wil graag een nieuwe laptop kopen voor privé gebruik en studie. Nu werk ik vaak op mijn werklaptop, maar wil al een tijd een privé laptop ernaast voor alles buiten werk om (dus ook studie). Aankomende periode moet ik heel veel op de pc werken, aangezien ik twee referaten moet schrijven en zodoende vond ik dit een mooi moment om een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de MacBook Air 13. Nu las ik echter dat er over enkele maanden een update aankomt, zouden jullie hier op wachten? Ik zit in dubio, als ik hier namelijk op wacht zal mijn drukke studie periode achter de rug zijn en moet ik die tijd nog 'doorkomen' op mijn werklaptop.
Haha, dat is zo.. Maar het scheelt wel of je een Apple product net ná een upgrade aanschaft of half jaar na een upgrade.
Ook de reden dat ik maar geen A3 besteld heb jaar geleden.. ;-)
Denk dat ik de Air toch nu maar aanschaf, dan heb ik er komende maanden namelijk al veel uren plezier van..
Ook de reden dat ik maar geen A3 besteld heb jaar geleden.. ;-)
Denk dat ik de Air toch nu maar aanschaf, dan heb ik er komende maanden namelijk al veel uren plezier van..
Normaal gezien (eigen ervaring) moet je maar heel zelden (zit nu in mijn eerste jaar ingenieurswetenschappen werktuigkunde) echt zware dingen kunnen op een PC (voorlopig één keer: een bepaalde simulatie optimaliseren).monnick schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:26:
Ik ga volgend studiejaar beginnen aan een master Computer Science. Nu wil ik ergens voor die tijd een 2012 model van de 13" MacBook Air of 13" MacBook Pro kopen. Zijn er mensen die al hun informatica bezigheden op een Air doen? Ben benieuwd of de Air daarvoor krachtig genoeg is en of je gewoon lang achter de Air kan zitten qua type-comfort en dergelijke. Ik zal natuurlijk redelijk wat dingen moeten compilen en ook zal ik naar verwachting wat beeldverwerking op m'n laptop gaan doen. Ben benieuwd of de Air hier genoeg rekenkracht voor heeft (Ivy Bridge). Verder design ik ook nog wel eens wat in Photoshop en Illustrator, maar dat lijkt me allemaal wel goed te doen op een Air.
De proffen houden er wel rekening mee dat niet iedereen thuis een gigantische desktop heeft staan + in principe moet het allemaal doenbaar blijven op school-PC's, die natuurlijk ook niet van de krachtigsten zijn.
Qua comfort zit je in ieder geval wel goed met een MBA: heel tof keyboard+touchpad; helder, scherp scherm..
[ Voor 4% gewijzigd door FlyLo op 05-02-2012 13:07 ]
Toch maar een MBA aangeschaft. Wat een mooi apparaat zeg! Wel nog even wennen aan het systeem, maar dat gaat ongetwijfeld goed komen.
Ga er in ieder geval nu de hele avond alvast mee aan de slag :-P
Ga er in ieder geval nu de hele avond alvast mee aan de slag :-P
Ik heb nog al wat last van instabiliteit van mijn wifi op mijn MBA iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb al een beetje gegoogld ik kwam daar op het ipv6 probleem.
Maar ik heb niet de optie op hem uit te schakelen:
Alleen automatisch, handmatig, link-local. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Zijn er ook nog andere factoren waar het aan kan liggen? Want pc's/laptop's naast me hebben wel snelle verbinding!
Ik heb al een beetje gegoogld ik kwam daar op het ipv6 probleem.
Maar ik heb niet de optie op hem uit te schakelen:
Alleen automatisch, handmatig, link-local. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Zijn er ook nog andere factoren waar het aan kan liggen? Want pc's/laptop's naast me hebben wel snelle verbinding!
Jaa daar geven ze dus aan dat je off moet aanklikken, maar die optie heb ik niet.
Alleen Automatisch of handmatig of Link-local.
Sorry ik had het zelf niet gecheckt.
Kwam wel deze post van Jouke tegen:
Kwam wel deze post van Jouke tegen:
Misschien heb je daar wat aan?Jouke74 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:40:
Ik gebruik sinds een tijdje de MBA 13.3 Inch. Een prima laptop en het werkt heerlijk. Ik heb een vraag aan de mensen hier wat hun ervaring is met de wifi verbinding. Bij mij komen er eigenlijk twee issues voor. Een, af en toe is er een disconnect. Twee, de download snelheid bij grote bestanden >200mb varieert enorm. Namelijk van gemiddeld 1.kb /s tot wel 1 mb/s. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten en ik zit zo een beetje naast mijn accesspoint met goed bereik en een interene wifi connectie van 54G. Meer mensen met dit issue?
[Edit] Eh, suf, blijkbaar wel dus. Het lijkt te helpen om IPV6 uit te zetten:
sudo networksetup -setv6off Wi-Fi
Zijn er mensen die werken met iMovie op een MBA (2011)?
Ik krijg er maar geen 100% load op. Niet op batterij en niet op stroom. Het lijkt net alsof het geen gebruik maakt van hyperthreading. Dit is gek, want op mijn imac gebeurd dit wel (niet gelijk maar na een tijdje gaat het wel richting 100%).
Nu vermoed ik dat het komt omdat hij 100 graden wordt en staat te blazen op 4000rpm (is niet max fanspeed).
Nu gebruik ik mijn MBA zelden op 100% maar in benchmarks is hij even snel als mijn imac uit 2010 maar hij wordt in het echt wel voorbij gerend door de iMac.
Ik krijg er maar geen 100% load op. Niet op batterij en niet op stroom. Het lijkt net alsof het geen gebruik maakt van hyperthreading. Dit is gek, want op mijn imac gebeurd dit wel (niet gelijk maar na een tijdje gaat het wel richting 100%).
Nu vermoed ik dat het komt omdat hij 100 graden wordt en staat te blazen op 4000rpm (is niet max fanspeed).
Nu gebruik ik mijn MBA zelden op 100% maar in benchmarks is hij even snel als mijn imac uit 2010 maar hij wordt in het echt wel voorbij gerend door de iMac.
Ik teken nergens meer voor
Gek, mijn MBA wordt tijdens het exporteren nooit zó warm als dat, maar zou goed kunnen dat hij gethrotteld wordt op dat moment. We hebben dezelfde config trouwens.Quakie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:37:
Zijn er mensen die werken met iMovie op een MBA (2011)?
Ik heb ontzettende bartsen in de spatiebalk van mijn Macbook Air uit 2010, zijn er meer mensen die daar een garantie kwestie van hebben gemaakt? En die mij kunnen vertellen wat ze daarmee doen en hoelang het duurt?
Wil wel bellen maar dat is 10ct per minuut, was aan het hopen dat ik er een keer mee naar a'dam kon binnen de garantie periode, maar lijkt erop alsof die niet snel genoeg open gaat....
Wil wel bellen maar dat is 10ct per minuut, was aan het hopen dat ik er een keer mee naar a'dam kon binnen de garantie periode, maar lijkt erop alsof die niet snel genoeg open gaat....
[ Voor 3% gewijzigd door Flappiewappie op 07-02-2012 21:42 ]
Hier staat wat
mmm oke, wat voor temp geeft ie aan als je exporteert? En haal je wel 100% (400% dus alle vier cores max uit).me_mrtn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:26:
[...]
Gek, mijn MBA wordt tijdens het exporteren nooit zó warm als dat, maar zou goed kunnen dat hij gethrotteld wordt op dat moment. We hebben dezelfde config trouwens.
Ik zit nu te stressen op 4x 100% en nu een kwartier later is hij 92 graden met fan op 5231rpm...
buitenkant is warm, MBA is responsive en er vallen geen cores uit....
[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 07-02-2012 22:12 ]
Na een minuutje exporteren heb ik dit. Je moet kijken naar de laatste reeks (met een kleine dip toen ik per ongeluk op de verkeerde knop ramde.Quakie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:52:
[...]
mmm oke, wat voor temp geeft ie aan als je exporteert? En haal je wel 100% (400% dus alle vier cores max uit).
Ik zit nu te stressen op 4x 100% en nu een kwartier later is hij 92 graden met fan op 5231rpm...
buitenkant is warm, MBA is responsive en er vallen geen cores uit....

[ Voor 11% gewijzigd door me_mrtn op 07-02-2012 22:48 ]
BalenFlappiewappie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:40:
Ik heb ontzettende bartsen in de spatiebalk van mijn Macbook Air uit 2010, zijn er meer mensen die daar een garantie kwestie van hebben gemaakt? En die mij kunnen vertellen wat ze daarmee doen en hoelang het duurt?
Ik denk alleen wel dat je het binnen de gewone garantie periode van 1 jaar moet doen, anders wordt het een stuk moeilijker.
oke, ook niet echt 100% maar wel duidelijk hogere load (en sneller).me_mrtn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:45:
[...]
Na een minuutje exporteren heb ik dit. Je moet kijken naar de laatste reeks (met een kleine dip toen ik per ongeluk op de verkeerde knop ramde.).
[afbeelding]
Ik zie dat jij ook over de 90graden heen zit, dus daar ga ik me maar geen zorgen over maken..
Er staat me iets bij dat er een tool was waar je indirect kon uitrekenen op welke ghz je cpu werkelijk draait aangezien daar geen tools voor zijn onder mac os x. Ik weet alleen naam niet meer. Ik kreeg het toen niet aan de praat waarschijnlijk omdat het niet voor Lion beschikbaar is.
Toch maar even tijd insteken, want nu ben ik wel benieuwd of die wel in max turbo stand gaat (2.7Ghz).
MSR tools heet het maar ik krijg het niet aan de praat onder Lion....
[ Voor 4% gewijzigd door Quakie op 08-02-2012 21:01 . Reden: tool naam gevonden ]
Is iemand bekend met het probeer dat op het moment dat ik iets aan het kopieren ben, grotere bestanden, dat mijn externe (microsoft) usb muis enorm schokkerig wordt? Bijna niet mee te werken! Mijn touchpad blijft wel prima werken.
Misschien een domme vraag, maar waarom zie ik op Apple.nl niet de opties om een mat scherm te kiezen of high res??
Die optie is er niet voor de MacBook Air. Dit kun je bijvoorbeeld wel bij een 15" Macbook ProRichard_AFC schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:41:
Misschien een domme vraag, maar waarom zie ik op Apple.nl niet de opties om een mat scherm te kiezen of high res??
Verwijderd
Sinds een maandje een air mid 2011 enige irritante probleem is dat de helderheid van het scherm op miraculeuze wijze automatisch veranderd.
Dit is volgens mij alleen wanneer me macbook niet op netspanning is aangesloten.
Meer mensen problemen mee?
Dit is volgens mij alleen wanneer me macbook niet op netspanning is aangesloten.
Meer mensen problemen mee?
Staat 'ie niet gewoon op automatisch helderheid aanpassen?
The devil is in the details.
Ik had misschien wel kunnen wachten maar ik was toe aan een nieuwe Apple (notebook) dus vandaag online de 13" Air besteld. Heb gekozen voor de 256GB configuratie met een i5 processor en dus niet de upgrade naar een i7. Daarnaast wel het Amerikaanse toetsenbord geselecteerd omdat ik liever een platte return toets heb in plaats van een rechtopstaande.
Ik heb voor de i5 gekozen (en niet voor de i7 upgrade) omdat de prestaties nauwelijks beter zijn, het verschil is voor mijn gebruik te verwaarlozen. Uit tests blijkt dat de i7 voornamelijk beter presteert bij het bewerken van afbeeldingen in Adobe Photoshop. Maar als je zoals ik af en toe eens een plaatje bewerkt en hier niet de hele dag mee werkt vind ik het zonde om daar 150 euro meer aan uit te geven. Tevens zal de batterij met een i5 iets langer meegaan en wordt de Mac wat minder warm.
Indien de nieuwe Airs dit jaar een echte upgrade zijn, is natuurlijk wel te verwachten, verkoop ik deze wellicht om hem in te ruilen voor de 2012 serie. Maar tot die tijd ga ik veel plezier beleven aan de huidige serie
Wilde ik even met jullie delen
Ik heb voor de i5 gekozen (en niet voor de i7 upgrade) omdat de prestaties nauwelijks beter zijn, het verschil is voor mijn gebruik te verwaarlozen. Uit tests blijkt dat de i7 voornamelijk beter presteert bij het bewerken van afbeeldingen in Adobe Photoshop. Maar als je zoals ik af en toe eens een plaatje bewerkt en hier niet de hele dag mee werkt vind ik het zonde om daar 150 euro meer aan uit te geven. Tevens zal de batterij met een i5 iets langer meegaan en wordt de Mac wat minder warm.
Indien de nieuwe Airs dit jaar een echte upgrade zijn, is natuurlijk wel te verwachten, verkoop ik deze wellicht om hem in te ruilen voor de 2012 serie. Maar tot die tijd ga ik veel plezier beleven aan de huidige serie
Hier had uw reclame kunnen staan.
Geen haar op mijn hoofd heeft spijt! Ik heb sinds een aantal weken exact dezelfde als jij hebt besteld. Gewoon een super apparaatje!Eiríkr schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:07:
Ik had misschien wel kunnen wachten maar ik was toe aan een nieuwe Apple (notebook) dus vandaag online de 13" Air besteld. Heb gekozen voor de 256GB configuratie met een i5 processor en dus niet de upgrade naar een i7. Daarnaast wel het Amerikaanse toetsenbord geselecteerd omdat ik liever een platte return toets heb in plaats van een rechtopstaande.
Hier ook hoor! Ik zat eerst ook nog te twijfelen, omdat er in 2012 vast een nieuw model komt, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad. En als de 2012 versie erg veel beter of mooier wordt kan ik die altijd nog kopen!vanWalsum schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:29:
[...]
Geen haar op mijn hoofd heeft spijt! Ik heb sinds een aantal weken exact dezelfde als jij hebt besteld. Gewoon een super apparaatje!
Wat dat betreft heb je op zich wel mazzel dat over het algemeen macs (iets) beter hun waarde behouden, dus als er een refresh is kan je je huidige verkopen en dan hoef je niet eens zo gek veel extra bij te betalen voor een nieuwere generatie MBAVidaR-9 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:26:
[...]
Hier ook hoor! Ik zat eerst ook nog te twijfelen, omdat er in 2012 vast een nieuw model komt, maar heb er nog geen seconde spijt van gehad. En als de 2012 versie erg veel beter of mooier wordt kan ik die altijd nog kopen!
Zojuist een air 13 gekocht en ik heb een vraagje mbt garantie en registreren bij Apple...
Als ik mijn serienummer op de apple care site invul krijg ik de melding dat ik mij moet aanmelden met mn Apple ID om de aankoopdatum te bevestigen.... impliceert dit nou op enige wijze dat het 'slim' kan zijn om de air nog niet te registreren? Of maakt dat niets uit en kan ik het beter gelijk doen?
Update:
Gewoon maar geregistreerd en aankoopdatum ingegeven welke geaccepteerd is.
Overigens ook gelijk Windows geinstalleerd, nu kan ik hem eindelijk echt gaan gebruiken!
Als ik mijn serienummer op de apple care site invul krijg ik de melding dat ik mij moet aanmelden met mn Apple ID om de aankoopdatum te bevestigen.... impliceert dit nou op enige wijze dat het 'slim' kan zijn om de air nog niet te registreren? Of maakt dat niets uit en kan ik het beter gelijk doen?
Update:
Gewoon maar geregistreerd en aankoopdatum ingegeven welke geaccepteerd is.
Overigens ook gelijk Windows geinstalleerd, nu kan ik hem eindelijk echt gaan gebruiken!
[ Voor 19% gewijzigd door S0epkip op 24-02-2012 12:01 ]
Dat is dus niet (altijd(?)) waar. Volgens de i5 vs. i7 batterijtesten van AnandTech -toch niet de eerste de beste- gaat de i7 juist net zo lang of langer mee bij normaal gebruik. Daarnaast is de warmte productie van de i7 MBA gering; deze wordt -in mijn beleving- amper warm. Lang leve het unibody design!Eiríkr schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:07:
....
Tevens zal de batterij met een i5 iets langer meegaan en wordt de Mac wat minder warm.
.....
[ Voor 20% gewijzigd door Grin op 24-02-2012 17:16 . Reden: Linkje toegevoegd @ AnandTech ]
Klopt.. Het hangt van het gebruik af.. Loop je je CPU constant te maxen, dan is de i7 sneller leeg omdat hij meer werk verzet in die tijd en dus stroom verbruikt.Grin schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:03:
[...]
Dat is dus niet (altijd(?)) waar. Volgens de i5 vs. i7 batterijtesten van AnandTech -toch niet de eerste de beste- gaat de i7 juist net zo lang of langer mee bij normaal gebruik. Daarnaast is de warmte productie van de i7 MBA gering; deze wordt -in mijn beleving- amper warm. Lang leve het unibody design!
Maar loop je vooral te idlen dan kan de i7 best goed langer mee gaan omdat hij minder lang echt werkt, hij is sneller klaar met wat hij moet doen en kan dus meer tijd in de idle stand besteden. Rush to idle heet dat.
Edit: Sorry, dat werd in die link ook uitgelegd zie ik... Volgens mij heb ik het zelf ook ooit eens in een andere review gelezen waar het nog uitgebreider uitgelegd werd.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2012 17:39 ]
Ik heb mijn MBA 13" 256Gb i5 sinds afgelopen woensdag (late levering na de MM actie
), maar ik heb 1 dilemma: Koop ik een pouch/sleeve, of een klein maatje tas waar ook de voeding in kan. Keuzes keuzes keuzes 
Verder vind ik het ding fantastisch. Ik werkte al een jaar of 4 met OS X, maar zonder magicmouse/trackpad. Kan dus nu pas met gestures aan de gang en dat werkt echt super prettig.
Verder vind ik het ding fantastisch. Ik werkte al een jaar of 4 met OS X, maar zonder magicmouse/trackpad. Kan dus nu pas met gestures aan de gang en dat werkt echt super prettig.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Ik ga waarschijnlijk volgende week mijn MacBook Pro late 2008 verkopen (2,54Gz, 15 inch) en denk erover om een Air te gaan halen. Ik gebruik de DVD drive nu al nooit dus die ga ik niet missen, ik kijk wel eens een HD video en werk wat met iPhoto dus ik neem aan dat ik de Air daar prima voor kan gebruiken.. Maar hoe zit het met de interne batterij? Ik heb nu sinds 2008 al 2 accu's vervangen want dat kon nog met die MBPro's... Stel je accu gaat stuk wat dan? is dat blijvende garantie of hoe werkt dat?
Als je de Air wilt aansluiten op je LCD tv met HDMI dat gaat lukken? Ik zit er ook over te denken om weer AppleCare te nemen maar dan wel via een betrouwbare van Ebay... kan iemand mij PM sturen als je een betrouwbare kent?
alvast bedankt.
Als je de Air wilt aansluiten op je LCD tv met HDMI dat gaat lukken? Ik zit er ook over te denken om weer AppleCare te nemen maar dan wel via een betrouwbare van Ebay... kan iemand mij PM sturen als je een betrouwbare kent?
alvast bedankt.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Als je accu stuk gaat binnen de garantie, lijkt het mij een nobrainer. Maar de accu's zijn zo "slim" geworden dat tegenwoordig een brakke accu haast verleden tijd is. Wil je na je garantie een accu vervangen, zul je naar een APR of straks de Apple Store op het Leidseplein moeten.cypress3d schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:52:
Ik ga waarschijnlijk volgende week mijn MacBook Pro late 2008 verkopen (2,54Gz, 15 inch) en denk erover om een Air te gaan halen. Ik gebruik de DVD drive nu al nooit dus die ga ik niet missen, ik kijk wel eens een HD video en werk wat met iPhoto dus ik neem aan dat ik de Air daar prima voor kan gebruiken.. Maar hoe zit het met de interne batterij? Ik heb nu sinds 2008 al 2 accu's vervangen want dat kon nog met die MBPro's... Stel je accu gaat stuk wat dan? is dat blijvende garantie of hoe werkt dat?
Mini-DisplayPort -> HDMI? Waarom niet. Bij Audio/Midi-Configuratie de audio-output veranderen naar extern HDMI-scherm en je bent klaar. Waarom zou dat niet kunnen?Als je de Air wilt aansluiten op je LCD tv met HDMI dat gaat lukken?
Kijk eens in het AppleCare topic dat hier ergens rondslingert.Ik zit er ook over te denken om weer AppleCare te nemen maar dan wel via een betrouwbare van Ebay... kan iemand mij PM sturen als je een betrouwbare kent?
Daar doen we niet aan.alvast bedankt.
Verwijderd
na update EFI (24-02-2012_ geen WIFI verbinding eer mogelijk op mijn MBA
Iemand een idee?
Alle vormen van resets al gedaan; bieden geen soelaas. Lekker weekend zo (iMac ook al niet meer op te starten vanwege read-only system.......
Alle vormen van resets al gedaan; bieden geen soelaas. Lekker weekend zo (iMac ook al niet meer op te starten vanwege read-only system.......
Ik heb hem net ook gedaan zonder problemen, succes!Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:04:
na update EFI (24-02-2012_ geen WIFI verbinding eer mogelijk op mijn MBAIemand een idee?
Hoe sluit je eigenlijk een FireWire-400 camera aan op een (Thunderbolt) Macbook Air? Kan dat niet, nauwelijks of met een exotische 3rd-party adapter?
Volgens mij kan het niet. Ik kan in ieder geval geen FW400 --> thunderbolt adapters vinden. Enige optie die ik zie is een FW400 --> USB 2.0 adapter al verlies je daar wel snelheid mee..AvWijk schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 16:40:
Hoe sluit je eigenlijk een FireWire-400 camera aan op een (Thunderbolt) Macbook Air? Kan dat niet, nauwelijks of met een exotische 3rd-party adapter?
Ik begin me toch redelijk te irriteren aan het schokkerig scrollen om mijn MBA 2011 i5, hebben meer mensen hier last van?
Onder OS X/Windows, welke programma's, et cetera?vanWalsum schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:14:
Ik begin me toch redelijk te irriteren aan het schokkerig scrollen om mijn MBA 2011 i5, hebben meer mensen hier last van?
Op sites waar flash banners e.d. zijn schokt die idd af en toe. Maar dan doen zo goed als alle mac. Add blockers installeren op je browsers kan een oplossing zijn.vanWalsum schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:14:
Ik heb (met blocker) geen last van schokken oid.Brm-G schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:37:
[...]
Op sites waar flash banners e.d. zijn schokt die idd af en toe. Maar dan doen zo goed als alle mac. Add blockers installeren op je browsers kan een oplossing zijn.
Ik heb in Windows ook nooit schokken, geen blocker, Air13 i5.
beste allemaal,
Ik heb 3 maanden geleden een Macbook air gekocht en deze bevalt mij prima, maar nu kom ik toch tot de conclusie dat ik meer geheugen nodig heb. Ik denk er nu dus aan om mn Air te verkopen en daarvan een nieuwe Pro te kopen. Nou is mijn vraag: hoeveel is een onbeschadigde haast nieuwe Macbook air (13,3" 120 gb ssd) waard?
alvast bedankt!
Ik heb 3 maanden geleden een Macbook air gekocht en deze bevalt mij prima, maar nu kom ik toch tot de conclusie dat ik meer geheugen nodig heb. Ik denk er nu dus aan om mn Air te verkopen en daarvan een nieuwe Pro te kopen. Nou is mijn vraag: hoeveel is een onbeschadigde haast nieuwe Macbook air (13,3" 120 gb ssd) waard?
alvast bedankt!
Check Tweakers en bijvoorbeeld dit: http://www.mac2sell.net/rolandschaap schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:03:
beste allemaal,
alvast bedankt!
Ik heb een 15 mbp early2011 en wil soort van terugrollen naar mba ivm mobility. Maar geen zin om de mijne te verkopen. Als je geïnteresseerd bent in een ruil oid p.m. =]
rolandschaap schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:03:
beste allemaal,
alvast bedankt!
900 ~ 950 is een schappelijke prijs. Voor dit bedrag lijkt het me dat hij zo verkocht is aangezien het nieuwe model nog wel even op zich laat wachten, i.v.m uitstel van de Ivy Bridge processor.rolandschaap schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 16:03:
Hoeveel is een onbeschadigde haast nieuwe Macbook air (13,3" 120 gb ssd) waard?
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 29-02-2012 17:28 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik ga dan even in Chrome op zoek naar een blocker, wellicht helpt dit. Ik heb het specifiek over OSX.VidaR-9 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:27:
[...]
Ik heb (met blocker) geen last van schokken oid.
Ik begin de fan te horen wanneer de MacBook idle is. Nu is de omgeving waar ik ben ook muisstil, maar dit was een paar weken terug toch nog anders. Valt er iets aan te doen? Straks maar een dat Fanspeed programma proberen, maar dat is vanzelfsprekend niet de beste oplossing.
Fan stofvrij maken?
Wanneer loopt die aanbieding af?_Richie_ schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:08:
de MBA 13" 128gb kost nu €1068 bij de Saturn
Dat kan zonder dat de garantie vervalt? Het eerste wat ik zo even ga doen is de stofzuiger er zo dicht mogelijk bij in de buurt brengen.Hahn schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:29:
Fan stofvrij maken?
Is spotlight ook niet aan het indexeren ? Weet je zeker dat er geen CPU intensieve programmas's (op de achtergrond ) draaien.
Ben zelf een fan van iStat Menus.
Ben zelf een fan van iStat Menus.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
CPU gebruik is onder de 5%, fan draait dan op 2000RPM. Inmiddels de stofzuiger erop gehad. Misschien is het ietsjes beter nu.
iStat Menus om de fan te besturen werkt hier niet. (Full force install + reboots gedaan.)
iStat Menus om de fan te besturen werkt hier niet. (Full force install + reboots gedaan.)
Zondag 4 maart, er loopt deze week een aanbieding van € 15,- korting per € 100 aankoopbedrag, dus dat tikt lekker aan
Meer dan 15% korting. Dat loopt zeker lekker aan! Als ik dat had geweten..
Hoe kom jij met €15 per €100 op méér dan 15%? Het is juist maximaal 15%, want als jij iets voor €150 koopt, dan krijg je ook maar €15 kortingVidaR-9 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:22:
Meer dan 15% korting. Dat loopt zeker lekker aan! Als ik dat had geweten..
Ik heb ook een MBA 11 128gb en ben er erg tevreden over. Nog even parallels erop voor wat progjes van de firma en ik ben helemaal los.
Een paar jaar geen Apple gebruikt dus moet het multi finger swipe gebeuren nog wat uitvogelen maar dat komt wel goed.
Iemand nog een tip voor een goede sleeve ?
Een paar jaar geen Apple gebruikt dus moet het multi finger swipe gebeuren nog wat uitvogelen maar dat komt wel goed.
http://store.apple.com/us...va-sleeve-for-macbook-airJpjedi schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:02:
Ik heb ook een MBA 11 128gb en ben er erg tevreden over. Nog even parallels erop voor wat progjes van de firma en ik ben helemaal los.![]()
De fijnste sleeve die ik ooit heb gehad!
Ik heb deze: http://www.crumpler.com/u...Code=EN&SKU=FUG001-R0113AvanWalsum schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:34:
[...]
http://store.apple.com/us...va-sleeve-for-macbook-air
De fijnste sleeve die ik ooit heb gehad!
Is alleen niet verkrijgbaar in europa volgens mij, ik had hem wel binnen 48 uur vanuit New York via Amazon/Adorama.
Ik heb een rode voor mijn MBA en een zwarte voor mijn ipad (met rode smartcover).
Dit is ook een mooie! (16,50 bij amazon.de)

[ Voor 153% gewijzigd door _Richie_ op 05-03-2012 23:53 . Reden: plaatje toegevoegd! ]
Hallo,
Over 2 weken is het de bedoeling dat ik een macbook air 11inch ga aanschaffen, nu heb ik nog nooit een apple computer gehad en geen ernstige verstand van computers dus had ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie mij ermee willen helpen.
Ik wil de Air gebruiken voor school (hoorcollege aantekeningen, lange referaten) en het normale film kijken en muziek luisteren. Mijn vriend videobewerkt wel eens.
Is dat de standaard MacBook air 11 inch aan te raden met 2gb geheugen, of toch de 4gb? Geen idee wat de upgrade eigenlijk doet. En omdat ik een arme student ben is bijna 100 veel geld.
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Over 2 weken is het de bedoeling dat ik een macbook air 11inch ga aanschaffen, nu heb ik nog nooit een apple computer gehad en geen ernstige verstand van computers dus had ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie mij ermee willen helpen.
Ik wil de Air gebruiken voor school (hoorcollege aantekeningen, lange referaten) en het normale film kijken en muziek luisteren. Mijn vriend videobewerkt wel eens.
Is dat de standaard MacBook air 11 inch aan te raden met 2gb geheugen, of toch de 4gb? Geen idee wat de upgrade eigenlijk doet. En omdat ik een arme student ben is bijna 100 veel geld.
Hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik zou toch voor de 4GB gaan, dan ben je ook beter voorbereid voor de toekomst.
Bij een Apple product zeg ik altijd: als je het doet, doe het dan goed!
Gemiddeld laptop heeft nu minimaal 4GB, vind het raar dat Apple de gebruikers laat betalen voor een upgrade naar 4GB.
Bij een Apple product zeg ik altijd: als je het doet, doe het dan goed!
Gemiddeld laptop heeft nu minimaal 4GB, vind het raar dat Apple de gebruikers laat betalen voor een upgrade naar 4GB.
bedankt voor de leuke linkjes met sleeves jongens, ik ga eens even wat rondneuzen en zal posten wat ik heb gekozen
Hier idem. Ik 'kan' de fan nu horen, dat was eerst niet zo. Dan moest ik met mijn oor vlakbij de fan luisteren, om hem te horen. En me te verwonderen over hoe stil die isSaturnus schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:28:
Ik begin de fan te horen wanneer de MacBook idle is. Nu is de omgeving waar ik ben ook muisstil, maar dit was een paar weken terug toch nog anders..
Ik heb het idee dat het gekomen is dankzij Lion en of een combinatie met Lion en Flash.
YouTube filmpjes spelen schokkerig af en ik moet wachten totdat ze 100% gedownload zijn, voordat ik ze kan afspelen.
Helaas helpt opnieuw installeren niet (had ik nl. al gedaan) dus ik vermoed dat het te maken heeft 10.7.
Ik overweeg nog om 10.6 er weer eens op te zetten, maar dat wil ik liever niet vanwege iCloud en een nagenoeg onbruikbare reservekopie...
Kortom: ik had het idee dat de fan nu ook echt meer werk moet doen, maar dat klopt ook niet. Hij draait netjes 2000rpm, en dan kan ik hem al horen. (HSP-tje
Precies ja. HSP kende ik tot nu toe niet bij naam, maar ben er van overtuigd dat dat het moet zijn.
Ik ontdek zojuist dat de vormen van mijn sleeve op een of andere manier doorgedrukt zijn op de bovenkant van de Air...bizar. Rondje om de appel en ruiten er omheen. De technische achtergrond hiervan weet ik niet precies, maar samen met dat druk op het scherm voor krassen zorgt (tegenwoordig gooi ik er een stapel A4tjes tussen) en de behuizing snel begint te kraken vind ik dit wel zeer zeer aparte designfouten van Apple.
Ik ontdek zojuist dat de vormen van mijn sleeve op een of andere manier doorgedrukt zijn op de bovenkant van de Air...bizar. Rondje om de appel en ruiten er omheen. De technische achtergrond hiervan weet ik niet precies, maar samen met dat druk op het scherm voor krassen zorgt (tegenwoordig gooi ik er een stapel A4tjes tussen) en de behuizing snel begint te kraken vind ik dit wel zeer zeer aparte designfouten van Apple.
Iemand al geruchten gezien mbt de MBA 2012?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Even veel als jij.Zware Unit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:06:
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Een hoop gelezen maar wel nadat ik mijn MBA 11 heb gekocht vorige weekZware Unit schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:06:
Voor mij geldt de vraag of het echt zo veel beter zal worden. USB3 en snellere graphics zal wel zeker deel uit maken van de marketing omtrent de nieuwe modellen. Ik vraag me vooral af of batterijduur verbetert, de graphics zullen vooral beter zijn als ze kiezen voor een HD scherm net als ASUS maar dat verwacht ik niet eigenlijk. Wat we kunnen verwachten van een quad core weet ik eigenlijk niet, ik heb niet het gevoel dat mijn huidige i5 mij beperkingen geeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Jpjedi op 12-03-2012 20:26 ]
MBA 2012 was vertraagd toch? Zal nog wel paar maanden op zich laten wachten.
Precies. Duurt zeker nog tot juni. Ik ga uit van een processor upgrade met een daarbij behorende grafische update. 4GB geheugen standaard op alle modellen? en misschien standaard 128GB geheugen. Verder niet zoveel bijzonders.VidaR-9 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:26:
MBA 2012 was vertraagd toch? Zal nog wel paar maanden op zich laten wachten.
Een upgrade naar Ivy Bridge alleen al is het wachten waard. Een stuk zuiniger en dus een langere accuduur. Tel daarbij op dat de huidige iPad een verdubbeling v/d accu-capaciteit heeft gekregen binnen een jaar en ik verwacht dat dit ook voor de nieuwe generatie MBA's ook flink vooruit zal gaan.Brm-G schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:53:
[...]
Precies. Duurt zeker nog tot juni. Ik ga uit van een processor upgrade met een daarbij behorende grafische update. 4GB geheugen standaard op alle modellen? en misschien standaard 128GB geheugen. Verder niet zoveel bijzonders.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik ben ook erg aan het twijfelen over de aanschaf van een MBA, ik denk dat ik toch maar ga wachten tot de 2012 versie, ik ben namelijk erg geïnteresseerd in een eventuele 15 inch versie.
Qua prijs scheelt het natuurlijk wel veel, zijn er hier ook mensen met een 11 inch en hoe bevalt deze?
Qua prijs scheelt het natuurlijk wel veel, zijn er hier ook mensen met een 11 inch en hoe bevalt deze?
Heb een 11" 128/4/i5, bevalt erg goed: lekker compact en resolutie is toch hoog genoeg om dagelijkse dingen op te doen (beetje internetten, downloaden, filmpje kijken en wat Photoshoppen)....
Haters everywhere but I don’t really care
Ja eigenlijk vind ik 13 inch wel een prachtig formaat maar dan komt er natuurlijk 300 euro bovenop en dat vind ik nog al wat (student jaja).matthijst schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:01:
Heb een 11" 128/4/i5, bevalt erg goed: lekker compact en resolutie is toch hoog genoeg om dagelijkse dingen op te doen (beetje internetten, downloaden, filmpje kijken en wat Photoshoppen)....
De laptop wil ik gebruiken voor huis tuin en keuken dingen zoals internetten, youtube en film kijken zo nu en dan. Ik wil deze laptop ook als vervanger voor m'n iPad, wat alleen maar goed kan uitpakken lijkt me. Ik ben totaal uitgekeken op alles wat iPad heet.
Hoe gaat die van jou bijvoorbeeld om met HD MKV bestanden i.c.m. met VLC player?
[ Voor 11% gewijzigd door Jackson6 op 12-03-2012 22:13 ]
Maoh als de ivy zo'n vooruitgang is qua gebruiksduur en als de accu dan ook beter is dan ruil ik mijn 11" 4gb/128gb 2011 wel weer voor een 2012
Ik draai gewoon 1080p mkv's van 13GB per film op mijn MBP Core 2 Duo met 9400m dus dat is voor een MBA met i5 helemaal geen probleem. Waar komt die gedachte toch vandaan dat laptops niet normaal HD bestanden af kunnen spelen?Jackson6 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:12:
[...]
Hoe gaat die van jou bijvoorbeeld om met HD MKV bestanden i.c.m. met VLC player?
bij de 13" variant met dezelfde specs gaat dat prima. Al gebruik ik voornamelijk plex.Jackson6 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:12:
[...]
Ja eigenlijk vind ik 13 inch wel een prachtig formaat maar dan komt er natuurlijk 300 euro bovenop en dat vind ik nog al wat (student jaja).
De laptop wil ik gebruiken voor huis tuin en keuken dingen zoals internetten, youtube en film kijken zo nu en dan. Ik wil deze laptop ook als vervanger voor m'n iPad, wat alleen maar goed kan uitpakken lijkt me. Ik ben totaal uitgekeken op alles wat iPad heet.
Dat lukte nog prima met een MacBook White met C2D en Intel GMA950.RobbieB schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:02:
[...]
Ik draai gewoon 1080p mkv's van 13GB per film op mijn MBP Core 2 Duo met 9400m dus dat is voor een MBA met i5 helemaal geen probleem. Waar komt die gedachte toch vandaan dat laptops niet normaal HD bestanden af kunnen spelen?
Ik heb een vraag, ik heb op Marktplaats een Macbook Air 13'' 2011 versie zien staan voor €1000,- euro.
Die is een half jaar oud, en compleet met doos, boekjes en factuur.
Ook is hij volgens de verkoper kras vrij.
In zijn mail zegt hij het volgende over de batterij:
''Het aantal cycli staat op 35 en de staat is 'normaal'''
Betekend dit nou dat hij 35x is opgeladen?
Goeie deal, of niet?
Goeie deal, of niet?
[ Voor 6% gewijzigd door iApp op 13-03-2012 14:13 ]
Klopt het dat de Apple Remotes niet werken met de huidige MBA modellen?
Zo ja, weet iemand ook waarom?
Klopt. Er zit geen infrarood sensor in de nieuwe MBA's.Muchachooo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:16:
Ja, ze hebben geen IR sensorMuchachooo schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:16:
Edit: Sorry, spuit 11
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2012 14:25 ]
35 cycli betekent dat de accu 35x 7 uur zonder lader heeft gedraaid, oftewel 245 uur.HardCoreGamer schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:13:
Ik heb een vraag, ik heb op Marktplaats een Macbook Air 13'' 2011 versie zien staan voor €1000,- euro.
Goeie deal, of niet?
Stel dus dat je je MBA eenmaal 4 uur gebruikt, dan oplaadt en daarna 3 uur gebruikt, dan is dat 1 cycli.
De huidige Apple accu's zijn meer dan goed genoeg. Mijn 2 jaar oude MBP heeft 197 cycli gedraaid en de 'health' zit nog op 87% (variërend van 86-90%).