[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb ook nog wel een 128gig ssd voor je ;-)

V&A aangeboden: Macbook Air 128gig SSD

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Bedankt voor het aanbod, maar niet nodig.

Hoogstwaarschijnlijk wordt het gewoon door mijn verzekering vergoed en kan ik gewoon een nieuwe ophalen.

Ook leuk: Kreeg van mijn chef te horen dat ik de Air cadeau krijg van hem. Verlaat kerstcadeautje zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey,
ik heb ooit ergens gelezen dat het mogelijk is om in het bios van de mac het opstarten via USB (en dus reinstall van het OS) uit te schakelen. In verband met diefstal leek me dit wel verstandig in te stellen. Iemand die weet waar je dit doet? Ik kan het nergens terugvinden op Vriend Google.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was te snel....excusé.
Op Macbook staat geen BIOS zoals gebruikelijk, wel EFI:
Wikipedia: Extensible Firmware Interface
Ook deze nog gevonden ;)
http://support.apple.com/kb/HT1352?viewlocale=nl_NL

1 zoekopdracht gedaan op de meest gebruikte zoekmachine en het eerste resultaat is:
http://www.ehow.com/how_5444026_bios-macbook.html

Kleine moeite, groot plezier >:)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 22:29 . Reden: Toch iets gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-04-2024
Prijsdaling...!?

Ik zag het weekend dat de prijs van verschillende configuratie van de AIR naar beneden is gegaan. Is dat normaal of een vooraankondiging van nieuwe modellen.....?

Briano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Briano, waar heb je dat gezien?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Goed nieuws! Ik krijg het aankoopbedrag terug van de verzekering dus ik kan een nieuwe halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Alsatian schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:47:
Goed nieuws! Ik krijg het aankoopbedrag terug van de verzekering dus ik kan een nieuwe halen!
Misschien een beetje offtopic maar wat voor verzekering is dat eigenlijk? Mijn standaard woonverzekering vergoedt geen laptops waar ik zelf koffie overheen gooi. En reisverzekering ook niet. Is het een speciale electronicaverzekering ofzo?

Zeker gezien de hoge prijs van Apple produkten is dat misschien wel het geld waard. In jouw geval zeker :)

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 24-01-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

GekkePrutser schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:48:
[...]

Misschien een beetje offtopic maar wat voor verzekering is dat eigenlijk? Mijn standaard woonverzekering vergoedt geen laptops waar ik zelf koffie overheen gooi. En reisverzekering ook niet. Is het een speciale electronicaverzekering ofzo?

Zeker gezien de hoge prijs van Apple produkten is dat misschien wel het geld waard. In jouw geval zeker :)
Ik heb daarvoor een kostbaarhedenuitbreiding op m'n inboedelverzekering en nog een antieke pc-verzekering van ING.

Vorige week heb ik een 13" Air gehaald ter vervanging van een 15" MBP en ik ben er echt heel blij mee. Toch beginnen de eerste haarscheurtjes in m'n tevredenheid te komen.

- Ik mis de Superdrive. Even Windows 7 installeren in Boot Camp kan dus niet, ook niet via Remote Disc vanaf m'n iMac. Een dvd kijken in bed is ook omslachtig, dat deed ik niet vaak maar wel af en toe.
- 4 GB geheugen is toch wel erg weinig (MBP had 8 GB en dat werd altijd volledig gebruikt, iMac heeft 16 GB), pages in/out rijzen de pan uit en zoveel spannends doe ik niet met de laptop
- Ik merk weinig van de SSD. Er zit een relatief trage Toshiba in, maar ik vind het verschil met de MBP niet opzienbarend in dagelijk gebruik. Dat dagelijks gebruik omvat uiteraard geen reboots. Sommige apps starten op mijn iMac met een harddisk gewoon écht sneller op. Ik dacht ook van het vervelende trillerige gevoel op de behuizing af te zijn, maar dat blijkt gewoon spanning van een niet geaard stopcontact te zijn en niets met de harddisk te maken te hebben. Dat is er nog steeds dus.
- De positie van de usb-aansluitingen is heel erg onhandig. Ik heb een aantal bus powered externe diskjes die met een Y-kabel met twee usb-aansluitingen moeten worden verbonden en dat gaat dus niet.

Ondanks al die minpuntjes ben ik wel heel blij met de Air hoor :) Maar dat is dan vooral het uiterlijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is er al een educated guess te doen over wanneer de 2012 versie van de MacBooks uitkomt? Ik wacht met smart op een evenement aankondiging van Apple (eerst iPad 3 lijkt me). Er gaan geruchten over een compleet redesign van alle producten. Ook zou de performance van de MPB gecombineerd kunnen worden met het design van de MBA. Wat denken jullie dat Apple gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Blijft koffiedik kijken, bookmark de volgende pagina maar: http://buyersguide.macrumors.com/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Blijft vooralsnog wachten op Ivy Bridge (Q2) vanaf dat moment kan de productie in principe starten.

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 24-01-2012 18:32 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Vanavond een nieuwe MacBook Air gehaald. Fijne bijkomstigheid, deze heeft een samsung SSD terwijl de oude een Toshiba had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:46
Canaria schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:01:
[...]

Ik heb daarvoor een kostbaarhedenuitbreiding op m'n inboedelverzekering en nog een antieke pc-verzekering van ING.

Vorige week heb ik een 13" Air gehaald ter vervanging van een 15" MBP en ik ben er echt heel blij mee. Toch beginnen de eerste haarscheurtjes in m'n tevredenheid te komen.

- Ik mis de Superdrive. Even Windows 7 installeren in Boot Camp kan dus niet, ook niet via Remote Disc vanaf m'n iMac. Een dvd kijken in bed is ook omslachtig, dat deed ik niet vaak maar wel af en toe.
- 4 GB geheugen is toch wel erg weinig (MBP had 8 GB en dat werd altijd volledig gebruikt, iMac heeft 16 GB), pages in/out rijzen de pan uit en zoveel spannends doe ik niet met de laptop
- Ik merk weinig van de SSD. Er zit een relatief trage Toshiba in, maar ik vind het verschil met de MBP niet opzienbarend in dagelijk gebruik. Dat dagelijks gebruik omvat uiteraard geen reboots. Sommige apps starten op mijn iMac met een harddisk gewoon écht sneller op. Ik dacht ook van het vervelende trillerige gevoel op de behuizing af te zijn, maar dat blijkt gewoon spanning van een niet geaard stopcontact te zijn en niets met de harddisk te maken te hebben. Dat is er nog steeds dus.
- De positie van de usb-aansluitingen is heel erg onhandig. Ik heb een aantal bus powered externe diskjes die met een Y-kabel met twee usb-aansluitingen moeten worden verbonden en dat gaat dus niet.

Ondanks al die minpuntjes ben ik wel heel blij met de Air hoor :) Maar dat is dan vooral het uiterlijk.
Wat doe je dan om die 4GB vol te krijgen? Ik heb meestal 10 tabbladen in chrome open staan. Microsoft word, office, excel, mail en aperture staan dan ook open en gebruik deze dan ook maar heb eigenlijk nooit te kort aan geheugen. In het begin toen ik de MBA kocht dacht ik ook dat het te weinig zou zijn. Maar in de praktijk is het eigenlijk altijd genoeg.

Heb een tijdje een VM erop gehad en toen liep het geheugen wel redelijk vol maar dat heb ik gelijk maar weer verwijderd. Why would I need windows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Brm-G schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:07:
[...]

Wat doe je dan om die 4GB vol te krijgen? Ik heb meestal 10 tabbladen in chrome open staan. Microsoft word, office, excel, mail en aperture staan dan ook open en gebruik deze dan ook maar heb eigenlijk nooit te kort aan geheugen. In het begin toen ik de MBA kocht dacht ik ook dat het te weinig zou zijn. Maar in de praktijk is het eigenlijk altijd genoeg.

Heb een tijdje een VM erop gehad en toen liep het geheugen wel redelijk vol maar dat heb ik gelijk maar weer verwijderd. Why would I need windows....
Ik heb de volgende apps openstaan: Mail, Firefox met ± 10 tabs, iTunes, Adium, MacUpdate Desktop, 1Password, Lync, Live Mesh, Outlook, Snapseed, Evernote, LittleSnapper, Word, Preview en Activity Monitor. Op mijn MBP met 8 GB had ik ook altijd page outs, maar dan draaide er wel een VM. Heb Windows nodig voor mijn werk, dus dat doe ik nu op de iMac of als ik niet thuis ben op de 17" Windows laptop van werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Canaria schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:21:
[...]

Ik heb de volgende apps openstaan: Mail, Firefox met ± 10 tabs, iTunes, Adium, MacUpdate Desktop, 1Password, Lync, Live Mesh, Outlook, Snapseed, Evernote, LittleSnapper, Word, Preview en Activity Monitor. Op mijn MBP met 8 GB had ik ook altijd page outs, maar dan draaide er wel een VM. Heb Windows nodig voor mijn werk, dus dat doe ik nu op de iMac of als ik niet thuis ben op de 17" Windows laptop van werk :)
Dat zijn redelijk veel apps inderdaad. 1Password staat bij mij inderdaad ook nog aan maar volgens mij maakt dat voor het geheugen niet zo veel uit. Outlook en Adium kunnen af en toe wel geheugen vreten volgens mij. Achja, dan maar af en toe een appje afsluiten mocht je uit geheugen raken. Opstarten van een Applicatie is toch binnen enkele tellen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:21:
[...]

Ik ben gestopt met het gebruiken van Firefox vanwege het belachelijke geheugengebruik. Bij mij zat het wel eens op de 4/5/600 mb. Heb jij daar geen last van? En als je niet kijkt naar hoe vol je geheugen zit, heb je er dan uberhaupt wel last van? Volgens mij reserveert OSX gewoon veel geheugen voor apps en lijkt het vrij snel vol te zitten terwijl er veel geheugen gewoon niet gebruikt wordt en als gereserveerd staat. Dat gereserveerde geheugen wordt dan weer vrij gemaakt wanneer een app meer geheugen nodig heeft.

E: mijn geheugenverbruik met Chrome, iTunes, Mail, Processing, VLC, Pages, Teksteditor, Terminal, Quicktime, Voorvertoning, Photoshop, Systeemvoorkeuren, Cyberduck, iCal en Activiteitenweergave:

Afbeeldingslocatie: http://aartrost.nl/webdesign/upload/uploads/93ccf13e3598aa3dd8f84b79cd8c8af5.png

[ Voor 16% gewijzigd door A.Kebab op 25-01-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

A.Kebab schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:02:
[...]

Ik ben gestopt met het gebruiken van Firefox vanwege het belachelijke geheugengebruik. Bij mij zat het wel eens op de 4/5/600 mb. Heb jij daar geen last van? En als je niet kijkt naar hoe vol je geheugen zit, heb je er dan uberhaupt wel last van? Volgens mij reserveert OSX gewoon veel geheugen voor apps en lijkt het vrij snel vol te zitten terwijl er veel geheugen gewoon niet gebruikt wordt en als gereserveerd staat. Dat gereserveerde geheugen wordt dan weer vrij gemaakt wanneer een app meer geheugen nodig heeft.

E: mijn geheugenverbruik met Chrome, iTunes, Mail, Processing, VLC, Pages, Teksteditor, Terminal, Quicktime, Voorvertoning, Photoshop, Systeemvoorkeuren, Cyberduck, iCal en Activiteitenweergave:

[afbeelding]
Waar kan je dit oproepen?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat heet iStatMenus. Is een betaalde app die systeeminfo in je menubalk weergeeft. Je kan het ook bekijken in activiteitenweergave. Dat staat bij programma's > hulpprogramma's > Activiteitenweergave.

[ Voor 6% gewijzigd door A.Kebab op 26-01-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Gebruik ik ook en vind het nog steeds de moeite waard (tenzij je niets om zulke info geeft uiteraard). Voor een paar euro meer heb je 5 licenties, wel zo handig als je meerdere devices gebruikt.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

A.Kebab schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 00:25:
[...]

Dat heet iStatMenus. Is een betaalde app die systeeminfo in je menubalk weergeeft. Je kan het ook bekijken in activiteitenweergave. Dat staat bij programma's > hulpprogramma's > Activiteitenweergave.
uuuhhh :/ ik heb een engelse osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 20:05
Wat is de reden dat de Macbook Air 256gb ssd opeens voor 1259 euro te koop is bij BCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:27
vanWalsum schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:18:
Wat is de reden dat de Macbook Air 256gb ssd opeens voor 1259 euro te koop is bij BCC?
Als ik de Pricewatch bekijk, is het een pricematch met de Mediamarkt waar ze de BTW-actie hebben.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

aramdin schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:50:
Gebruik ik ook en vind het nog steeds de moeite waard (tenzij je niets om zulke info geeft uiteraard). Voor een paar euro meer heb je 5 licenties, wel zo handig als je meerdere devices gebruikt.
Of als je nog wat bijlegt heb je de Mac Super Bundle ;) http://www.macsuperbundle.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Kooj1980 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Als ik de Pricewatch bekijk, is het een pricematch met de Mediamarkt waar ze de BTW-actie hebben.
\
Mooi! Zojuist een 256gb versie besteld voor weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 13:27
vanWalsum schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:16:
[...]

\
Mooi! Zojuist een 256gb versie besteld voor weinig!
Voor die prijs zou ik bijna mijn eigen 2010-macbook vervangen ja... De 17-inch MacBook Pro is ook enorm veel goedkoper (nu 2100 euro).

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik begrijp dat de btw actie bij de mediamarkt ook werkt bij apple producten?

Ik heb 2 dagen geleden mijn MacBook Air gekocht. Zou het zin hebben terug te gaan naar de mediamarkt om te kijken of ze mij de korting nog willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:16
Alsatian schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:49:

Ik heb 2 dagen geleden mijn MacBook Air gekocht. Zou het zin hebben terug te gaan naar de mediamarkt om te kijken of ze mij de korting nog willen geven?
Ja, je kan het prijsverschil binnen 14 dagen terug krijgen. Laagste prijs garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
gister ook een mooie 11" air 128gb gehaald bij de MM was geloof ik 956 kwijt.
Is best een nette prijs. Heerlijk dingetje naast mijn 27" imac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ben even terug gegaan naar de Mediamarkt en thuisgekomen met een trackpad en draadloos toetsenbord en € 40,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Alsatian schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:36:
Ben even terug gegaan naar de Mediamarkt en thuisgekomen met een trackpad en draadloos toetsenbord en € 40,-
Dat is toch wel erg prettig! Kan echt niet wachten totdat de mijne geleverd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:53

John

🚀

Ontzettend blij met mijn MacBook Air 13.3"! Wat een krachtpatser is het ook.

Zelf met een virtuele Windows op de achtergrond loopt het als een zonnetje, het enige is alleen dat het wel wat warm wordt (gemiddeld 85 graden). Het blijft stil totdat de fan 4000 RPM draait, wat overigens alleen gebeurd bij de zware taken.

[ Voor 17% gewijzigd door John op 27-01-2012 14:42 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Bilzard, heb je er ook Adobe After Effects en Premiere op staan?
Is het dan ook een krachtpatser of kan ikzelf dan beter voor een Pro gaan?
Ik zit te denken, een nieuwe Macbook Air 13'' voor 1250 euro of een 2e hands Macbook Pro 15'' die betere hardware heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:53

John

🚀

HardCoreGamer schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:08:
@Bilzard, heb je er ook Adobe After Effects en Premiere op staan?
Is het dan ook een krachtpatser of kan ikzelf dan beter voor een Pro gaan?
Ik zit te denken, een nieuwe Macbook Air 13'' voor 1250 euro of een 2e hands Macbook Pro 15'' die betere hardware heeft...
Ik heb het er zelf niet op staan. Kijk maar eens rond op YouTube om te zien hoe het loopt op de MBA:

After Effects CS5 - YouTube: After Effects on the MacBook Air i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 21:04
hier nog een gelukkige eigenaar van de 11" 128gb

heb voor de 13" gestaan, maar vond het teveel overeenkomen met mijn pro 13" (mid2009). Dunner, maar doet nogsteeds best groot aan.
Ik zocht echt een ultra-draagbaar apparaat.

helaas wel de toshiba ssd (TS128C) die erin zit, maar dat mag de pret niet drukken.Het ding is mega snel.

Ga er vanuit dat komend jaar, ook met de komst van andere ultra-portables, deze ssd sticks wel beschikbaar komen. Die 128gb gaat een keer vol staan (itunes library van mij en die van mn vrouw komen erop).
Een goedkope thunderbolt->gigabit-ethernet zou ook wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Hoe weten jullie wat voor SSD schijf jullie hebben?

APPLE SSD SM256C:

Ik heb ook een Macbook Air 13 inch 256GB gehaald;
Afbeeldingslocatie: http://www.remko.me/img-bin/2012/01/6600116801_82ee5466ea_o.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.remko.me/img-bin/2012/01/6600116687_cc9352dda0_o.jpeg

Appletje schijnt erdoor!

Is de Speck Satin HardCase cover Black! 37 euro bij bol.com!
Fijne cover, echt aanrader..... je air blijft perfect dun, mooie bescherming.

[ Voor 46% gewijzigd door Remko.me op 28-01-2012 00:14 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Remko.me schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:01:

Model: APPLE SSD SM256C
SM staat voor samsung
TS staat voor Toshiba
:)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Heeft iemand een idee of ik het beeld van mijn MacBook Air via Apple TV naar mijn tv kan streamen? Zodat ik geen kabel van mijn laptop naar de tv hoef te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Alsatian schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:36:
Een apple trackpad en draadloos toetsenbord voor €40? Beide kosten €69. Met korting zou de prijs 115,9 moeten zijn. En niet €40. Of zie ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Remko.me schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:01:

APPLE SSD SM256C:

Ik heb ook een Macbook Air 13 inch 256GB gehaald;
[afbeelding]

[afbeelding]

Appletje schijnt erdoor!

Is de Speck Satin HardCase cover Black! 37 euro bij bol.com!
Fijne cover, echt aanrader..... je air blijft perfect dun, mooie bescherming.
Mooie laptop. Succes er mee!!
Ik vind de cover niet echt recht aan doen aan het mooie ontwerp. Maar ja dat is ieder z'n smaak. Ik heb voor de mijne een sleeve gekocht voor onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
kevinl schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:31:
Een apple trackpad en draadloos toetsenbord voor €40? Beide kosten €69. Met korting zou de prijs 115,9 moeten zijn. En niet €40. Of zie ik iets verkeerds?
Ja dat klopt, maar ik kwam thuis met een toetsenbord, trackpad EN € 40.

Ik had dinsdag mijn MacBook Air gekocht en ben gister terug gegaan om de korting terug te krijgen. Dat was ong € 180. Dus 2 x € 69 = € 138. Dus heb ik dan nog ruim 40,- over.

Zie mijn post daarvoor met de vraag of ik die korting nog terug kon krijgen.
Alsatian schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:49:

[ Voor 50% gewijzigd door Alsatian op 28-01-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Lol ik had dat niet gelezen. Want als je zonder terruggave € 40 had betaald voor een trackpad en toetsenbord. Dan stond ik morgen 8.00 uur voor de deur van de mediamarkt en had dan twee setjes gekocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38
Sorry dat ik ff een offtopic vraag stel maar : Heeft een van jullie ook gekeken naar of de 19% korting ook op airport producten geldig was? Veel plezier met de "airs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Volgens mij niet, alle accessoires zijn uitgesloten. Mijn toetsenbord en trackpad hadden ook geen korting.

Heb nog even gekeken naar de Airport Extreme maar zag daar geen korting bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38
Alsatian schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:54:
Volgens mij niet, alle accessoires zijn uitgesloten. Mijn toetsenbord en trackpad hadden ook geen korting.

Heb nog even gekeken naar de Airport Extreme maar zag daar geen korting bij staan.
Dank voor je reply/info! Jammer van MM.. had een mooie deal geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Geen idee of het hier thuis hoort eigenlijk, maar ik werk nu op mijn Macbook Air sinds vorige week op het werk, en het volgende probleem speelt zich af: FTP downloads gaan erg traag. Als ik een website binnenhaal via FTP duurt dat vaak een uur of langer, elke transfer heeft lang nodig om op te starten, en soms zakt de transfer snelheid in tot 0.05kb/s. Het rare is, dit probleem had ik op mijn iMac op het werk ook al, en wat het voor mij nog vreemder maakt is dat Windows clients in hetzelfde netwerk nergens last van hebben. Ook verschillende FTP clients bied geen oplossing. Zijn hier mensen met soortgelijke ervaringen? De precieze details van ons netwerk weet ik niet, ik geloof dat we een 10 poorts switch van Cisco hebben, maar ik zit op de wifi verbinding van een standaard router. De iMac was altijd bedraad verbonden met de Cisco switch, dus aan de wifi router kan het volgens mij niet liggen. Iemand met een Mac met soortgelijke storingen hier toevallig?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Scrummie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:10:
Geen idee of het hier thuis hoort eigenlijk, maar ik werk nu op mijn Macbook Air sinds vorige week op het werk, en het volgende probleem speelt zich af: FTP downloads gaan erg traag. Als ik een website binnenhaal via FTP duurt dat vaak een uur of langer, elke transfer heeft lang nodig om op te starten, en soms zakt de transfer snelheid in tot 0.05kb/s. Het rare is, dit probleem had ik op mijn iMac op het werk ook al, en wat het voor mij nog vreemder maakt is dat Windows clients in hetzelfde netwerk nergens last van hebben.
FTP is een van de weinige protocollen (tegenwoordig) die verbindingen van buiten naar binnen maakt, tenzij je de 'passive mode' gebruikt. Firewalls houden hier totaal niet van. Voor elke file wordt een nieuwe verbinding opgezet en bij standaard FTP connect de server dan naar jouw PC toe op een bepaalde poort (random toegewezen). Dus met een NAT router is dat ontzettend onhandig.

Ik gebruik zelf Cyberduck in combinatie met Passive Mode en ik heb nooit performance problemen met FTP! Een andere mogelijkheid is om SFTP te gebruiken, die doet gewoon alles over poort 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

GekkePrutser schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:19:
[...]

FTP is een van de weinige protocollen (tegenwoordig) die verbindingen van buiten naar binnen maakt, tenzij je de 'passive mode' gebruikt. Firewalls houden hier totaal niet van. Voor elke file wordt een nieuwe verbinding opgezet en bij standaard FTP connect de server dan naar jouw PC toe op een bepaalde poort (random toegewezen). Dus met een NAT router is dat ontzettend onhandig.

Ik gebruik zelf Cyberduck in combinatie met Passive Mode en ik heb nooit performance problemen met FTP! Een andere mogelijkheid is om SFTP te gebruiken, die doet gewoon alles over poort 22.
Hm oke, bedankt voor de uitleg. Inmiddels getest met een SFTP server: je hebt gelijk, deze is wel snel. Ga even kijken of we SFTP access open kunnen zetten op onze eigen (plesk) server. Passive/active maakt voor zover ik nu heb getest niets uit, al kon ik actief niet testen want dan kreeg ik een foutmelding bij het verbinden.

Bedankt in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 19:24
Ik heb een macbook air paar paar maanden in bezit en ben heel tevreden. Alleen 1 punt, als ik hem oplaad dan voelt hij statisch aan, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Zonic schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:40:
Ik heb een macbook air paar paar maanden in bezit en ben heel tevreden. Alleen 1 punt, als ik hem oplaad dan voelt hij statisch aan, klopt dat?
Stop je Magsafe eens in een geaard contact, dan heb je het niet meer. Komt gewoon vaker voor, niets bijzonders. Vind het soms wel grappig eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Is niet anders met een Macbook Pro. Komt ook voor als je de "korte" stekker erop zet, ipv de geaarde versie.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witchblade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-04 19:24
oke, bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb eindelijk m'n Macbook Air 13,3 inch met 256gb ssd binnen gekregen! Eerste ervaringen tot nu toe, super! Moet wel erg wennen aan OSX, maar dat komt wel. Verder gewoon een erg degelijk ding volgens mij! Snelheid is op zich prima, maar kom van een 2,8ghz core i7 (acer). Ik denk dat ik Windows niet meer nodig heb, maar kan het er altijd nog naast zetten. In ieder geval complimenten voor het toetsenbord, wat een fijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Scrummie schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:57:
[...]

Hm oke, bedankt voor de uitleg. Inmiddels getest met een SFTP server: je hebt gelijk, deze is wel snel. Ga even kijken of we SFTP access open kunnen zetten op onze eigen (plesk) server. Passive/active maakt voor zover ik nu heb getest niets uit, al kon ik actief niet testen want dan kreeg ik een foutmelding bij het verbinden.

Bedankt in elk geval!
Even een update: Inmiddels hebben we SFTP toegang, en inderdaad, dit is een oplossing. Wel een 'slechte' mijn inziens, sowieso omdat onze server beheerder hier geen voorstander van was. Ik blijf het ook apart vinden dat onze Mac's blijkbaar problemen hebben met poort FTP over poort 21 i.c.m. onze router. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 03:45

marnix11

AFCA ★★★

Ik heb vorige week een nieuwe macbook air gekocht, en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Maar nu had ik net voor de gein is even coconutbattery gedownload, nu blijkt dat de batterij na 7 (!) loadcycles al op 96% health zit. Niet echt normaal lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iemand goeie ervaringen met 2e hands Macbooks?
Ik wil een Air kopen, het liefst nieuw, maar voor 200 euro goedkoper kun je ze al op Marktplaats vinden.
Vinden jullie dat een goeie deal, of toch niet?

Omdat de nieuwe generatie Airs eraan zit te komen vind ik het die 1250 euro (13'' model) niet waard.
Met 1050 euro kun je hem later nog eens voor 950 euro verkopen en upgraden naar een nieuwere Air / Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Wat is er mis met de huidige air volgens jou? Zijn er dingen die de huidige air niet kan wat de toekomstige air wel kan? Design blijft hoogstwaarschijnlijk hetzelfde. Hoogsten een processor update en misschien iets langere battery time.

4GB ram zal wel standaard blijf op het 13" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
marnix11 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:10:
Ik heb vorige week een nieuwe macbook air gekocht, en ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Maar nu had ik net voor de gein is even coconutbattery gedownload, nu blijkt dat de batterij na 7 (!) loadcycles al op 96% health zit. Niet echt normaal lijkt me?
Die programma's geven soms maar wat aan. Volgens iStat Pro heb ik met 69 cycles nu 95%. Gister was het nog minder. Gewoon je accu gebruiken zoals je het wilt en eens in de maand een keer volledig gebruiken tot hij leeg is.
Scrummie schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:09:
[...]

Even een update: Inmiddels hebben we SFTP toegang, en inderdaad, dit is een oplossing. Wel een 'slechte' mijn inziens, sowieso omdat onze server beheerder hier geen voorstander van was. Ik blijf het ook apart vinden dat onze Mac's blijkbaar problemen hebben met poort FTP over poort 21 i.c.m. onze router. Erg jammer!
Waarom wil je beheerder eigenlijk geen SFTP als ik vragen mag? FTP is al zo onveilig als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Brm-G schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:35:
Wat is er mis met de huidige air volgens jou? Zijn er dingen die de huidige air niet kan wat de toekomstige air wel kan? Design blijft hoogstwaarschijnlijk hetzelfde. Hoogsten een processor update en misschien iets langere battery time.

4GB ram zal wel standaard blijf op het 13" model.
Omdat het huidige model uit 2011 komt, en er waarschijnlijk met de komst van de Ivy processoren de video prestaties er ver op vooruit gaan.

Ook door de 28/32mm chips moet de cpu zuiniger zijn en zou de batterij op zijn minst een uurtje of 8 / 9 op vooruit kunnen.

Ook bespaar je dan geld dat je dan kan gebruiken voor het upgraden van mijn huidige iPad naar een nieuwe. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
marnix11 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:10:
Heb ik ook. Zit volgens mij inderdaad een redelijke grote foutmarge op. Bovendien heb je bij veel producten typisch zo'n inloopcyclus: verhoogde sleet op het begin (zeg maar eerste 5%) en op het einde (laatste 5%) van de levenscyclus, zeer beperkte (~geen) sleet voor de overige 90%

[ Voor 19% gewijzigd door FlyLo op 03-02-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
De tool moet je ook met een korrel zout nemen las ik hier en daar. Gewoon je Macbook gebruiken hoe je hem wilt gebruiken! 1x Volledig leeglopen in de maand moet geen kwaad kunnen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
HardCoreGamer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:28:
[...]

Omdat het huidige model uit 2011 komt, en er waarschijnlijk met de komst van de Ivy processoren de video prestaties er ver op vooruit gaan.

Ook door de 28/32mm chips moet de cpu zuiniger zijn en zou de batterij op zijn minst een uurtje of 8 / 9 op vooruit kunnen.

Ook bespaar je dan geld dat je dan kan gebruiken voor het upgraden van mijn huidige iPad naar een nieuwe. :9
Het lijkt erop dat je je beslissing eigenlijk al gemaakt hebt. Dus waarom vraag je het dan hier? ;) Ik zou er gewoon nu 1 aanschaffen want het verschil in video prestaties zal niet zo schokkend zijn dat je ineens StarCraft II met alles op high vloeiend kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik gebruik sinds een tijdje de MBA 13.3 Inch. Een prima laptop en het werkt heerlijk. Ik heb een vraag aan de mensen hier wat hun ervaring is met de wifi verbinding. Bij mij komen er eigenlijk twee issues voor. Een, af en toe is er een disconnect. Twee, de download snelheid bij grote bestanden >200mb varieert enorm. Namelijk van gemiddeld 1.kb /s tot wel 1 mb/s. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten en ik zit zo een beetje naast mijn accesspoint met goed bereik en een interene wifi connectie van 54G. Meer mensen met dit issue?

[Edit] Eh, suf, blijkbaar wel dus. Het lijkt te helpen om IPV6 uit te zetten:
sudo networksetup -setv6off Wi-Fi

[ Voor 9% gewijzigd door Jouke74 op 03-02-2012 11:50 ]

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

rickjehh schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:15:
[...]

Het lijkt erop dat je je beslissing eigenlijk al gemaakt hebt. Dus waarom vraag je het dan hier? ;) Ik zou er gewoon nu 1 aanschaffen want het verschil in video prestaties zal niet zo schokkend zijn dat je ineens StarCraft II met alles op high vloeiend kan draaien.
Wat is mijn beslissing dan?
Ja, mijn voorstel is hem om 2e hands te kopen, maar mijn vraag is is of dat wel verstandig is.

Wat dachten jullie van de accu, dode pixels, krassen en dat soort kuren?
Dus heeft iemand een goeie / slechte ervaring met 2e hands MacBook Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mijn Air duurt het altijd een paar seconden met een strandbal in beeld voordat ik mijn password kan invoeren na het openklappen. Mail is dan al wel actief en Lync en Adium connecten alvast. Wel vervelend.
Bij m'n MacBook Pro had ik daar nooit last van. Het is nog niet opgelost met 10.7.3 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Canaria schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:49:
Bij mijn Air duurt het altijd een paar seconden met een strandbal in beeld voordat ik mijn password kan invoeren na het openklappen. Mail is dan al wel actief en Lync en Adium connecten alvast. Wel vervelend.
Bij m'n MacBook Pro had ik daar nooit last van. Het is nog niet opgelost met 10.7.3 :/
Yep, same here. Heb dan geen wachtwoord erop zitten, maar ik kan de eerste paar seconden na openklappen ook nog niks doen. Hij verbindt dan al wel met WiFi e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Dat zou niet horen. Kan direct mijn pass invoeren altijd, daarna ook geen strandbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Is het nou zo dat als je je Air openklapt, je meteen beeld hoort te krijgen? (Binnen 1 à 2 sec dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
me_mrtn schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:01:
Dat zou niet horen. Kan direct mijn pass invoeren altijd, daarna ook geen strandbal.
Hier gebeurt ook alles ogenblikkelijk..
HardCoreGamer schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:03:
Is het nou zo dat als je je Air openklapt, je meteen beeld hoort te krijgen? (Binnen 1 à 2 sec dus?)
Ja

[ Voor 32% gewijzigd door FlyLo op 03-02-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
HardCoreGamer schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:03:
Krijg ook wel meteen beeld, maar kan de eerste paar seconden nergens op klikken. Kan m'n cursor gewoon bewegen, maar verder niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb er trouwens ook last van als de screensaver actief is. Verder hetzelfde als wat Haazzz hierboven zegt.
Misschien komt het door die screensaver? Heb nog niet de moeite genomen om die uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

FlyLo schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Hier gebeurt ook alles ogenblikkelijk..
Hmm, toen ik een Air bij de MediaMarkt gebruikte, en ik hem dichtklapte en weer opende, duurde het wel 8 sec totdat ik beeld had. Is daar dan ook iets mis mee?

Ik heb een desktop pc met een Crusial M4 128GB SSD, als ik hem uit de slaapstand haal is dat meteen gebeurd. Dus vandaar dat ik dat zo raar vind, zeker als jullie dat ook zo snel ervaren met jullie eigen Macbook Air.

Uiteindelijk was ik daardoor teleurgesteld... Zeker omdat de Air als een mobiel apparaat beschouwd, heeft dat niet echt een goeie indruk achtergelaten.

[ Voor 14% gewijzigd door iApp op 03-02-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Ik heb sinds enkele weken een Macbook Air 13 inch, met i7 en 256 GB SSD. Wat een apparaat! _/-\o_

De beste laptop by far die ik ooit gehad heb, klein, licht van gewicht, snel, compleet stil, verlicht keyboard. Perfect.

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC00239klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
HardCoreGamer schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:55:
[...]

Hmm, toen ik een Air bij de MediaMarkt gebruikte, en ik hem dichtklapte en weer opende, duurde het wel 8 sec totdat ik beeld had. Is daar dan ook iets mis mee?

Ik heb een desktop pc met een Crusial M4 128GB SSD, als ik hem uit de slaapstand haal is dat meteen gebeurd. Dus vandaar dat ik dat zo raar vind, zeker als jullie dat ook zo snel ervaren met jullie eigen Macbook Air.

Uiteindelijk was ik daardoor teleurgesteld... Zeker omdat de Air als een mobiel apparaat beschouwd, heeft dat niet echt een goeie indruk achtergelaten.
8 seconden is wel lang.. Ik heb na 1-2 seconden beeld.. en dan moet ik nog 2-5 seconden wachten voordat ik wat kan doen. Mijn iMac heb ik laatst een Crucial M4 128GB SSD bijgeplaatst en hier gaat het ook een stuk sneller.. Maargoed, kan me er niet ontzettend aan storen eigenlijk, als het sneller kon met een trucje/fix zou fijn zijn, maar het zou zeker geen reden zijn om de Air niet te kopen voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Haazzz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:29:
[...]

8 seconden is wel lang.. Ik heb na 1-2 seconden beeld.. en dan moet ik nog 2-5 seconden wachten voordat ik wat kan doen. Mijn iMac heb ik laatst een Crucial M4 128GB SSD bijgeplaatst en hier gaat het ook een stuk sneller.. Maargoed, kan me er niet ontzettend aan storen eigenlijk, als het sneller kon met een trucje/fix zou fijn zijn, maar het zou zeker geen reden zijn om de Air niet te kopen voor mij ;)
Ik vond het opmerkelijk.
Maar dat is inderdaad geen reden om geen MacBook te kopen... Eerder de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

ik heb het ook.. het is zelfs langer als hij langer standbye is geweest wegens zijn deepsleep. Dan moet ie alles laden vanaf SSD ipv geheugen. Het is ind raar dat het lang duurt. Mijn oude MacBook met ssd was ook gelijk aan en ready.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Alsatian schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:09:
Heeft iemand een idee of ik het beeld van mijn MacBook Air via Apple TV naar mijn tv kan streamen? Zodat ik geen kabel van mijn laptop naar de tv hoef te leggen?
Google op 'AirVideo Server'. Geen hacks op de ATV nodig.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Haazzz schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:04:
[...]

Krijg ook wel meteen beeld, maar kan de eerste paar seconden nergens op klikken. Kan m'n cursor gewoon bewegen, maar verder niks..
Ik heb dat inderdaad ook, maar alleen wanneer mijn MBA van de AC afgeweest is. Wanneer ik mijn AC adapter aangesloten laat, is de MBA direct wakker en bruikbaar wanneer ik hem openklap. Ik denk dat het een onderdeel is van het powermanagement, en niet direct een bug. Je krijgt beeld maar de Mac is nog bezig met het uitlezen van je sleepimage (vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Whieee schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:05:
[...]

Google op 'AirVideo Server'. Geen hacks op de ATV nodig.
Dat werkt niet, dan heb je een iDevice nodig. Video vanuit OS X is alleen te streamen via iTunes op je Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooienb
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-12-2020
Weet iemand of BF1942/2142/2 goed draaien op een Macbook Air? Ik wil namelijk een Macbook Air kopen, maar of hij mijn lichte gaming aankan zou ik niet weten. :)

PS: Nog een vraagje, hoe lang duurt HD-Video export (3 min.) op een Air?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

me_mrtn schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 18:48:
[...]

Dat werkt niet, dan heb je een iDevice nodig. Video vanuit OS X is alleen te streamen via iTunes op je Apple TV.
AirFlick. Geen iDevice nodig ;)

Daarnaast: waaruit blijkt dat het zonder iDevice moet? Dat heb ik niet in de post van Alsatian zien staan nl ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Whieee op 03-02-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even gezocht naar Airvideo en Airflick. Ik begrijp dat je dan alleen bepaalde bestanden naar mijn externe scherm kan sturen.

Het ging mij er meer om dat ik mijn volledige beeld kan streamen. Gewoon een externe monitor maar dan draadloos. Misschien was ik wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Alsatian schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:36:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even gezocht naar Airvideo en Airflick. Ik begrijp dat je dan alleen bepaalde bestanden naar mijn externe scherm kan sturen.

Het ging mij er meer om dat ik mijn volledige beeld kan streamen. Gewoon een externe monitor maar dan draadloos. Misschien was ik wat onduidelijk.
En als dat programma ook voor Windows is ben ik helemaal tevreden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HardCoreGamer schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 14:55:
[...]

Mijn vorige MacBook Pro was ook altijd instant on na het openklappen, daarom viel het bij de Air zo op. Die had 8 GB en geen ssd, waardoor je juist zou denken dat die trager is in het eventueel terugplaatsen van een sleepimage van disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Alsatian schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:36:

De "mirror" functie word op dit moment nog door geen enkel software pakket ondersteunt. Apple heeft de code daarvoor (nog) niet vrij gegeven. Er zijn geen aankondigingen dat dit op korte termijn ondersteunt wordt, tot die tijd ben je aangewezen op een Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Jouke74 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:40:
Ik gebruik sinds een tijdje de MBA 13.3 Inch. Een prima laptop en het werkt heerlijk. Ik heb een vraag aan de mensen hier wat hun ervaring is met de wifi verbinding. Bij mij komen er eigenlijk twee issues voor. Een, af en toe is er een disconnect. Twee, de download snelheid bij grote bestanden >200mb varieert enorm. Namelijk van gemiddeld 1.kb /s tot wel 1 mb/s. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten en ik zit zo een beetje naast mijn accesspoint met goed bereik en een interene wifi connectie van 54G. Meer mensen met dit issue?

[Edit] Eh, suf, blijkbaar wel dus. Het lijkt te helpen om IPV6 uit te zetten:
sudo networksetup -setv6off Wi-Fi
Achter die oplossing kwam ik gisteren ook achter, en wou het hier delen. Maar jij was me al voor! Dus zal ik het alleen maar bevestigen :)

Ik had een Air, die uit slaap niet wou verbinden met mijn Wi-Fi (zowel G en N), hij vond allerlei Wi-Fi netwerken, behalve de mijne (normaal gesproken de sterkste). De snelheid van internet was belabberd met grote regelmaat!

Maar alles lijkt nu weer goed te gaan 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door joint_me op 04-02-2012 11:23 . Reden: beter verhaal! ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Canaria schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 03:35:
[...]

Mijn vorige MacBook Pro was ook altijd instant on na het openklappen, daarom viel het bij de Air zo op. Die had 8 GB en geen ssd, waardoor je juist zou denken dat die trager is in het eventueel terugplaatsen van een sleepimage van disk.
Apple heeft ook de dichtklap policy veranderd met de nieuwe Macs. Mijn vorige MBP ging slapen als ik hem dichtklapte. Nu gaat elke Macbook standaard hibernaten als je 'm dichtklapt. Ja, en dat kost tijd, ook op een SSD. Als je 'm dus dichtklapt en meteen weer opent is-ie helemaal van slag, want hij is nog druk bezig met hibernaten en dan moet-ie weer aan!
Je kunt dit (irritante) gedrag veranderen met een tool als SmartSleep. Ik heb ingesteld dat mijn MBP gewoon gaat slapen (en dan is-ie meteen weer wakker) en pas als de accu bijna leeg is gaat hibernaten (anders zou je je werk kwijt kunnen raken).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Beste tweakers ik had een vraag (2 zelfs). Sinds kort een 11 inch 2010 model air gekocht. Iedere keer als hij aan het netstroom hangt, voel ik een tinteling op de toplid. Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken?

Andere vraag, is Lion aan te raden? Ik heb een 1,4 dual core met 2gb ram? Op het internet lees ik steeds verschillende antwoorden. Iemand ervaring met Lion op deze specifieke hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Whieee schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 21:44:
[...]

AirFlick. Geen iDevice nodig ;)

Daarnaast: waaruit blijkt dat het zonder iDevice moet? Dat heb ik niet in de post van Alsatian zien staan nl ;)
Ah, AirFlick kende ik nog niet. Nouja, hij noemt ook geen iOS-apparaten en dan was het eigenlijk ook wel poepmakkelijk geweest.
Silversin schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:28:
Beste tweakers ik had een vraag (2 zelfs). Sinds kort een 11 inch 2010 model air gekocht. Iedere keer als hij aan het netstroom hangt, voel ik een tinteling op de toplid. Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken?
Kijk eens in de laatste paar pagina's, een simpele Google-query. Zo lastig is die vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat ik mij afvraag is, kan ik mijn desktop computer (Windows) streamen naar een MacBook?

Stel dat dat zou kunnen, dan kun je prima gamen op je MacBook Air, Autocad gebruiken etc.. Omdat mijn desktop dan het 'zware werk' doet.

Is dit mogelijk?
Moet haast wel, omdat het zelfs al op de iPad (Splashtop) kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
HardCoreGamer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:57:
Wat ik mij afvraag is, kan ik mijn desktop computer (Windows) streamen naar een MacBook?

Stel dat dat zou kunnen, dan kun je prima gamen op je MacBook Air, Autocad gebruiken etc.. Omdat mijn desktop dan het 'zware werk' doet.

Is dit mogelijk?
Moet haast wel, omdat het zelfs al op de iPad (Splashtop) kan.
Natuurlijk kan dat. Dat gebeurt toch ook met thinclients zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

En met welk programma kan dat bijvoorbeeld?
Werkt het dan ook soepel - framerate van gemiddeld 30?

En kun je dan ook prima gamen? Battlefield 3, Call of Duty, Anno enz...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
HardCoreGamer schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:36:
En met welk programma kan dat bijvoorbeeld?
Werkt het dan ook soepel - framerate van gemiddeld 30?

En kun je dan ook prima gamen? Battlefield 3, Call of Duty, Anno enz...?
Waarom zou je dan niet gewoon achter je windows bak gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
Digistorm schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Apple heeft ook de dichtklap policy veranderd met de nieuwe Macs. Mijn vorige MBP ging slapen als ik hem dichtklapte. Nu gaat elke Macbook standaard hibernaten als je 'm dichtklapt. Ja, en dat kost tijd, ook op een SSD. Als je 'm dus dichtklapt en meteen weer opent is-ie helemaal van slag, want hij is nog druk bezig met hibernaten en dan moet-ie weer aan!
Je kunt dit (irritante) gedrag veranderen met een tool als SmartSleep. Ik heb ingesteld dat mijn MBP gewoon gaat slapen (en dan is-ie meteen weer wakker) en pas als de accu bijna leeg is gaat hibernaten (anders zou je je werk kwijt kunnen raken).
Nee, klopt niet. Macbooks gaan nu standaard in een safe-sleep: RAM blijft dus aan, én alles wordt weggeschreven naar je SSD. Ik heb het op mijn MBA veranderd naar de gewone slaapstand, om ruimte te sparen op mijn SSD en de levensduur ervan te verlengen. Ik laat toch (zo goed als) nooit iets belangrijks openstaan bij het dichtklappen (zeker niet zonder eerst op te slaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Brm-G schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:04:
[...]

Waarom zou je dan niet gewoon achter je windows bak gaan zitten...
Omdat de MacBook Air mobiel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is altijd al zo geweest dat er zowel een suspend to disk (het wegschrijven van de contents van het geheugen naar schijf wat dus bij openklappen ook weer teruggezet moet worden) als een suspend to ram (er blijft spanning op geheugen staan) werd gedaan wanneer je het ding dichtklapt. Met de pmset utility op de commandline kun je dit gedrag veranderen waardoor hij alleen suspend to disk of suspend to ram doet. Het grote voordeel van beiden tegelijk doen is heel simpel: op moment dat je stroom hebt is suspend to ram het fijnst omdat je dan heel rap weer terug bent uit de slaapstand. Valt echter de stroom uit dan ben je data kwijt. De suspend to disk voorkomt dat laatste. Beiden tegelijk doen geeft je dus een stuk gebruiksgemak zonder het nadeel van dataverlies.

Zelf heb ik hem op suspend to ram gezet omdat de accu nu ingebouwd is en ik vrij rap het ding kan opladen. Zonder stroom komen te zetten is daardoor eigenlijk iets wat tot het verleden behoort. Dan heeft het ook nog weinig zin om de geheugencellen van mijn ssd te laten slijten met iets wat vrijwel nooit gebruikt zal worden. En met 8 GB geheugen levert het ook weer aardig wat schijfruimte winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
ppl schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:48:
Het is altijd al zo geweest dat er zowel een suspend to disk (het wegschrijven van de contents van het geheugen naar schijf wat dus bij openklappen ook weer teruggezet moet worden) als een suspend to ram (er blijft spanning op geheugen staan) werd gedaan wanneer je het ding dichtklapt.
Google vertelde me dat het pas sinds 2005 werd gedaan. Voor de mensen die willen weten hoe ze dit veranderen: http://www.macworld.com/article/53471/2006/10/sleepmode.html

[ Voor 11% gewijzigd door FlyLo op 04-02-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mja, ik had er ook bij moeten vermelden dat ik alleen op de MacBooks dus het Intel tijdperk doelde. Das sinds 2006. We hadden het immers over MacBooks en niet over iBooks en Powerbooks ;)

[ Voor 23% gewijzigd door ppl op 04-02-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Silversin schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:28:
probeer eens de geaarde kabel in plaats van de kleine stekker, hiermee heb ik er namelijk geen last van.
Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste