Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421095

@Jazzle

quote:
FCBAKO schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:45:
Ik draai Flashback 7.2. Heb Flash 10.3 geinstalleerd (volgens my apps in de market). Maar werkt niet!
Flashsites lopen niet, Firstrowsports bv.
In de Market staat die dus gewoon als geinstalleerd. Iemand een idee?
Voorlopig Opera Mobile gebruiken, er wordt gewerkt aan een oplossing.

Thnx, het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki13
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Eergisteren besteld nav dit topic, gisteren in huis.
Een tijdje zitten punnikken om een goede backup te maken van de maagdelijke versie, uiteindelijk niet gelukt. Maar toch doorgegaan voor de gtaComb 3.3.
Een verademing, echt leuk om mee te spelen. Nog geen echt gekke dingen tegengekmen. Sommige apps moesten een paar keer geinstalleerd worden voordat ze goed werkten (zoals angry birds). En het ontwaken uit standby is niet altijd even duidelijk. Soms herstart hij in dat geval. Hardwareaccelaratie heb ik nog niet gemist; wanneer ga je dit echt merken?

Als ik geheugenbeheer kijk lijkt het er overigens op dat ie maar 256MB ram heeft. Iemand enig idee hoe dat kan??

[ Voor 9% gewijzigd door loki13 op 25-09-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

Batata007 schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:52:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma.

De Hannspad is wel 30 euro duurder, maar heeft aan de andere kant wel meer opslaggeheugen, een HMDI uitgang en een A9 CPU ipv A8. Die is dus wat meer toekomstproof. Ik denk dat ik voor de Hannspad ga.
Had de Archos G2 niet een 1280x800 scherm?

Dat zou voor mij wel 30,- euro extra waard zijn.

Niet dat ik klachten heb over de Hannspad :) Laaste update over Android 3.2 is trouwens :
Kernel Boots, Accelerate HD Video (Tested w/ Flash in HC Browser), Wifi working, ADB working (USB needs a bit of work), Int SDcard (need proper vold mount), need work on Touchscreen, Sound (may have found out how to properly implement this as Nvidia intended).
I have touchscreen working properly now.. (I think) quite an easy fix :*)
ADB working (kind of)

USB working (kind of)

Innersdcard working (also mounts as usb storage)
external sdcard Working (wont mount as usb storage)
ok minor updates, more stable now... I've even managed a nandroid backup and restore of it.

wifi nearly works (it powers on and off, but it just complains about no ivp6 router, so wpa_supplicant isn't playing too nicely.
En last but not least :(
etzi, on 24 September 2011 - 03:58 PM, said:
Sounds Great!

Can you upload a testbuild?

not a hope in hell till its a lot more stable than it is..

consider it pre pre pre alpha, unstable and dangerous.

if you're willing to get involved in developing it then I'm happy to have help, but releasing it as is is not going to help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Batata007 schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:52:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma.

De Hannspad is wel 30 euro duurder, maar heeft aan de andere kant wel meer opslaggeheugen, een HMDI uitgang en een A9 CPU ipv A8. Die is dus wat meer toekomstproof. Ik denk dat ik voor de Hannspad ga.
Je kunt ook even wachten op de Archos 80 G9. Dat is wel een 8 inch scherm, maar wel 1024x768 pixels en een OMAP4430 1GHZ dual core processor. Deze draait standaard Honeycomb 3.2.

pricewatch: Archos 80 G9 8GB 1GHz (501898)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:07:
[...]

Je kunt ook even wachten op de Archos 80 G9. Dat is wel een 8 inch scherm, maar wel 1024x768 pixels en een OMAP4430 1GHZ dual core processor. Deze draait standaard Honeycomb 3.2.

pricewatch: Archos 80 G9 8GB 1GHz (501898)
Maar die is dan weer 40 euro duurder als de Hannspad en afgezien van Honeycomb 3.2 is hij op alle vlakken slechter (ervan uitgaan dat de dual core OMAP 2 gelijk/minder is als de Tegra 2).

Gezien hoe dicht we lijken te zijn bij een werkende Android 3.2 custom rom zou ik nog even afwachten.

Edit :

De nieuwe OMAP 2 dual cores schijnen "meh" te zijn zeggen ze hier. Maar mogelijk wel iets sneller dan de Tegra 2 (in Honeycomb 3.2 zitten een aantal driver updates voor Tegra 2 dus dat zou de benchmark weer positief kunnen beinvloeden voor Tegra 2).

Tegra 2 tablets hebben dan ook weer een aantal "Tegra Optimized HD Games".

Al met al lijkt mj dit een stukje persoonlijke voorkeur. Wel mooi om te zien dat er nu al een aantal heerlijk concurende Android tablets zijn voor ~200 Euro :9~

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 25-09-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14
OMAP4 kan veel beter video decoderen. Verder schijnt Android 3.2. ook geoptimaliseerd te zijn voor andere SoC's en IceCreamSandwich heeft OMAP4 als reference platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 237382 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:26:
[...]

Maar die is dan weer 40 euro duurder als de Hannspad en afgezien van Honeycomb 3.2 is hij op alle vlakken slechter (ervan uitgaan dat de dual core OMAP 2 gelijk/minder is als de Tegra 2).

Gezien hoe dicht we lijken te zijn bij een werkende Android 3.2 custom rom zou ik nog even afwachten.

Edit :

De nieuwe OMAP 2 dual cores schijnen "meh" te zijn zeggen ze hier. Maar mogelijk wel iets sneller dan de Tegra 2 (in Honeycomb 3.2 zitten een aantal driver updates voor Tegra 2 dus dat zou de benchmark weer positief kunnen beinvloeden voor Tegra 2).

Tegra 2 tablets hebben dan ook weer een aantal "Tegra Optimized HD Games".

Al met al lijkt mj dit een stukje persoonlijke voorkeur. Wel mooi om te zien dat er nu al een aantal heerlijk concurende Android tablets zijn voor ~200 Euro :9~
toon volledige bericht
Voordelen zijn volgens mij:
- Meer pixels op het scherm.
- Honeycomb 3.2 geïnstalleerd, dus geen probleempjes met custom ROM's.
- Goede video decoding capaciteiten van OMAP.
- GPS.
- Front camera.
- Kick stand.

Misschien gaat het product nog iets dalen in prijs dan komt die dicht tegen de Hannspad aan te zitten. Aan de andere kant vind je het te veel geld dan is de Hannspad natuurlijk geen verkeerde keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
FYI:

Hannspree Hannspad topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat betreft de nieuwe kernel voor de G-tablet (en dus hooguit een paar dagen later voor de hannspad):
todo : wakelocks, PM, fix long hold on pwr button, fix USB so it works without workaround, fix battery fuel guage, fix media buffering, fix mmc so it static maps to avoid SD card issues at boot, and last but not least the crappy camera...
Gaat dus de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50
Jazzle schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:04:
Wat betreft de nieuwe kernel voor de G-tablet (en dus hooguit een paar dagen later voor de hannspad):
[...]
dat is dus niet honeycomb 3.2 maar een losse kernel voor bestaande honeycomb roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
datadevil schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:15:
[...]

dat is dus niet honeycomb 3.2 maar een losse kernel voor bestaande honeycomb roms?
Deze kernel is geschikt voor Honeycomb 3.2, en werkt dus bijvoorbeeld met de Vegacomb rom. Een specifieke rom voor de Hannspad (mét deze kernel) komt waarschijnlijk wanneer de kernel af is. Ook ga ik er van uit dat een port naar Ice Cream Sandwich wanneer daarvan de SDK beschikbaar is niet al te veel werk zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Jazzle schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:22:
[...]

Deze kernel is geschikt voor Honeycomb 3.2, en werkt dus bijvoorbeeld met de Vegacomb rom. Een specifieke rom voor de Hannspad (mét deze kernel) komt waarschijnlijk wanneer de kernel af is. Ook ga ik er van uit dat een port naar Ice Cream Sandwich wanneer daarvan de SDK beschikbaar is niet al te veel werk zal zijn :)
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzle schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:04:
[...]
Ik wou het ook net gaan posten :9

Ik hoop dat ze USB-Host ondersteuning ook snel werkend krijgen.

Ik heb hier als een HDMI kabel en USB OTG adapter liggen en wacht met smart op de dag dat ik Mario Kart 64 kan spelen op mijn TV met Xbox 360 controller :P Dan gaat mijn Wii ook de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Anoniem: 237382 schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:13:
[...]

Ik wou het ook net gaan posten :9

Ik hoop dat ze USB-Host ondersteuning ook snel werkend krijgen.

Ik heb hier als een HDMI kabel en USB OTG adapter liggen en wacht met smart op de dag dat ik Mario Kart 64 kan spelen op mijn TV met Xbox 360 controller :P Dan gaat mijn Wii ook de deur uit.
Wow, cool!
Hoe, wat, waar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Xoom Demo - HDMI, 52" Samsung, Xbox 360 Controller - Shaky, Sorry

Maar USB OTG werkt nog niet op de Hannspad (dus je kunt geen Xbox 360 controller gebruiken) en de N64 emulator (N64oid) heeft nog wat last van haperingen :(

De framerate is erg smooth maar af en toe stopt die er gewoon even mee en gaat die na 2 seconden weer verder.

Hopelijk is dat allemaal opgelost met de 36/38 kernel :9

Edit :

USB OTG Adapter + HDMI Kabel + Plastic voetje voor de tablet was trouwens 5-7 Euro op Deal Extreme bij elkaar, dus als je al een controller hebt liggen is dat wel erg aantrekelijk!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 26-09-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Nou eindelijk is mijn tablet binnen en kan ik er een beetje mee spelen. Echter, ik erger me dood aan de standaard Tap'nTap, dus zou graag een andere ROM willen flashen.
Ik wil graag een stabiele ROM, hoeft niet per se honeycomb te zijn. Alles moet gewoon goed werken en wel lekker snel zijn.

Iemand tips voor welke ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374962

Vinniiee schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:49:
Nou eindelijk is mijn tablet binnen en kan ik er een beetje mee spelen. Echter, ik erger me dood aan de standaard Tap'nTap, dus zou graag een andere ROM willen flashen.
Ik wil graag een stabiele ROM, hoeft niet per se honeycomb te zijn. Alles moet gewoon goed werken en wel lekker snel zijn.

Iemand tips voor welke ROM?
Ik erger me aan het feit, dat er om de zoveel posts gevraagd wordt welke ROM het beste is.
Lees het topic gewoon even door en dan vind je genoeg info. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 13:23
Ik heb dus gtaComb 3.3 op de Hannspree gegooid maar erger mij kapot aan de volgende bugs:
-Als ik in de standby ga en weer de standby knop activeer dan kom ik de tablet niet meer in en moet ik opnieuw opstarten.
-Tab loopt vaak vast als ik veel aan het surfen ben.
-Paar kleine bugs in de vorm van snelheid en niet reageren met touchscreen.

Meerdere mensen last van deze bugs? Of is het gewoon wachten op een juiste kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 23:25

Khaine

Python liefhebber

aaaido schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:18:
Ik heb dus gtaComb 3.3 op de Hannspree gegooid maar erger mij kapot aan de volgende bugs:
-Als ik in de standby ga en weer de standby knop activeer dan kom ik de tablet niet meer in en moet ik opnieuw opstarten.
-Tab loopt vaak vast als ik veel aan het surfen ben.
-Paar kleine bugs in de vorm van snelheid en niet reageren met touchscreen.

Meerdere mensen last van deze bugs? Of is het gewoon wachten op een juiste kernel?
De standby-problemen ken ik tot zover niet. Vastlopen met surfen heb ik zelf idd ook nogal eens last van. Ik heb gemerkt dat het voornamelijk voorkomt als ik meerdere tabbladen open heb en nog 1 open waar veel op staat. Ook gaat hij niet altijd even soepel om met flash.

Ik heb daarentegen nog nooit problemen gehad met het afspelen van youtube video's. Zolang het maar bij 1 tabblad blijft.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
aaaido schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:18:

Vanochtend voor het eerst gehad (heb de tab nu 6 dagen).
Overigens reboote de tablet vanzelf...

Maar goed dat is het risico als je custom, beta roms flasht.
Ik ben erg tevreden over mn tab, 2x 1,4 ghz + SGS Touchscreen Booster maakt hem voor mijn gevoel erg snappy 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Khaine schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:28:
[...]

De standby-problemen ken ik tot zover niet. Vastlopen met surfen heb ik zelf idd ook nogal eens last van. Ik heb gemerkt dat het voornamelijk voorkomt als ik meerdere tabbladen open heb en nog 1 open waar veel op staat. Ook gaat hij niet altijd even soepel om met flash.

Ik heb daarentegen nog nooit problemen gehad met het afspelen van youtube video's. Zolang het maar bij 1 tabblad blijft.
Bij mij crashen filmpjes ook als ik in de webbrowser kijk, ik draai op FB. Zou dit te maken kunnen hebben met het niet aanpassen van de partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 09:52
Ik heb een tijdje het net afgespeurd maar zit nog met 2 vragen.

Ik zie dat Hardware Acceleratie mist in de huidige Honnycomb roms, betekent dit dat de Tegrat 2 optimized games en het kijken van video's minder goed werkt?

En indien ik de standaard rom laat draaien, kan ik dan wel Tegra 2 optimized games en high def videos kijken in Android 2.2? maw, zit er wel hardware acceleratie in android 2.2?

Ik krijg de tab soon binnen en aangezien ik voornamelijk video's kijk, internet en zo nu en dan een spelletje speel, is Android 2.2 wellicht better voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Er komt is een test release aan van die honeycomb build..:

http://www.slatedroid.com...-vegacomb-based-snapshot/

[ Voor 46% gewijzigd door datadevil op 27-09-2011 21:32 . Reden: release is er ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 23:25

Khaine

Python liefhebber

forzav schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:07:
[...]

Bij mij crashen filmpjes ook als ik in de webbrowser kijk, ik draai op FB. Zou dit te maken kunnen hebben met het niet aanpassen van de partitie?
Eerder met facebook vermoed ik. Ik heb de partitieaanpassing ook niet gedaan.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Ik heb nu Gtacomb 3.3 geflashed en nu wil ik SetCPU 1.5.4 installeren om de CPU snelheid nog wat omhoog te krikken. 't Probleem is alleen dat ik nu een Force Close heb als ik toestemming heb gegeven voor die toegangsrechten oid.
Ben wel érg te spreken over de snelheid van Honeycomb!
Valt dit op te lossen op een of andere manier?

Bert2000 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:00:
Ik heb een tijdje het net afgespeurd maar zit nog met 2 vragen.

Ik zie dat Hardware Acceleratie mist in de huidige Honnycomb roms, betekent dit dat de Tegrat 2 optimized games en het kijken van video's minder goed werkt?

En indien ik de standaard rom laat draaien, kan ik dan wel Tegra 2 optimized games en high def videos kijken in Android 2.2? maw, zit er wel hardware acceleratie in android 2.2?

Ik krijg de tab soon binnen en aangezien ik voornamelijk video's kijk, internet en zo nu en dan een spelletje speel, is Android 2.2 wellicht better voor mij.
Games : Nee, zit geen verschil in kwa performance
Video : Ja, HD video's afspelen gaat gewoon niet werken. SD video is prima.

Wat mij betreft is Android 3.0 goed te gebruiken voor wat videotjes, internet en zo nu en dan een spelletje maar dat ligt aan je persoonlijke voorkeur. De eerste test build van 3.2 is ook al uit maar voorlopig nog niet aan te raden.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 11:00
Na lang wikken en wegen heb ik er ook maar een aangeschaft. Wilde eerst voor een goedkopere "chinatablet" gaan, maar voor ong 60 euro meer heb je dan ook wel heel wat tablet meer. Bij Alternate staat; voor 3 uur besteld, morgen in huis. Dus ik ben benieuwd!

Iemand nog tips voordat ik het apparaat aanslinger morgen? ;)

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:53
opladen ?

Killed-1 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:54:
Na lang wikken en wegen heb ik er ook maar een aangeschaft. Wilde eerst voor een goedkopere "chinatablet" gaan, maar voor ong 60 euro meer heb je dan ook wel heel wat tablet meer. Bij Alternate staat; voor 3 uur besteld, morgen in huis. Dus ik ben benieuwd!

Iemand nog tips voordat ik het apparaat aanslinger morgen? ;)
Er zijn een aantal Tegra 2 optimized games die zeker leuk zijn om eens uit te proberen, je herkent ze op de market door de toevoeging "THD" (Tegra HD). Aanraders kwa grafische pracht zijn wat mij betreft Galaxy on Fire 2 en Riptide.

Daarnaast draaien de N64 emulator (N64oid) en PSX emulator ook verbazing wekkend goed, erg leuk om te laten zien!

Op DealExtreme kun je voor ~3 euro een HDMI kabel kopen voor de Hannspad waardoor je ook kunt gamen, video kijken, web browsen, etc op je TV. Voor 2.60 heb je een plastic Tablet stand en voor 1.70 een stylus. Leuke goedkope toevoegingen!

• datadevil
Anoniem: 237382 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:58:
[...]
Op DealExtreme kun je voor ~3 euro een HDMI kabel kopen voor de Hannspad waardoor je ook kunt gamen, video kijken, web browsen, etc op je TV. Voor 2.60 heb je een plastic Tablet stand en voor 1.70 een stylus. Leuke goedkope toevoegingen!
Werkt die Stylus een beetje? Kun je dan bv. echt schrijven op dat ding?

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Anoniem: 237382 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:58:
[...]

Er zijn een aantal Tegra 2 optimized games die zeker leuk zijn om eens uit te proberen, je herkent ze op de market door de toevoeging "THD" (Tegra HD). Aanraders kwa grafische pracht zijn wat mij betreft Galaxy on Fire 2 en Riptide.

Daarnaast draaien de N64 emulator (N64oid) en PSX emulator ook verbazing wekkend goed, erg leuk om te laten zien!

Ik heb gisteren ook even gespeeld met N64oid en het draait inderdaad prima (Mario Kart 64). Het enige dat ik minder vind is de besturing waar ik waarschijnlijk gewoon even aan moet wennen.
Maar als jij hem aansluit op je tv, gebruik je dan nog steeds de Hannspad zelf als controller, of gebruik je daar iets anders voor?

Waar ik nu nog naar op zoek ben zijn een cover voor de hannspad en een manier om met mijn telefoon de Hannspad te kunnen besturen, zodat ik lui vanaf de bank scenes kan skippen etc. als mijn Hannspad is aangesloten op de tv.
(HDMI-poort in de Hannspad is mini-HDMI toch?)

D3 Profile

datadevil schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:57:
[...]

Werkt die Stylus een beetje? Kun je dan bv. echt schrijven op dat ding?
Het is nog steeds een tablet, die is er gewoon niet voor ontworpen maar voor het maken van grafieken en formules werkt die redelijk goed maar het invoeren van tekst op die manier is gewoon traag.

Gezien de prijs is het goed te doen maar het vervangt nog geen pen en papier :+
Azaruc schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:11:
[...]
Ik heb gisteren ook even gespeeld met N64oid en het draait inderdaad prima (Mario Kart 64). Het enige dat ik minder vind is de besturing waar ik waarschijnlijk gewoon even aan moet wennen.
Maar als jij hem aansluit op je tv, gebruik je dan nog steeds de Hannspad zelf als controller, of gebruik je daar iets anders voor?
Ik maak er nog niet zo heel veel gebruik van omdat het touchscreen gewoon geen goede besturing ervoor is.

Ik heb wel alvast een Xbox 360 controller en een USB OTG kabel klaarliggen voor als ze USB host support werkend hebben.

Mocht je een PS3 hebben dan kun je die controller draadloos gebruiken met de Hannspad via Bluetooth, dan wordt het echt leuk natuurlijk! Ik zie btw net dat een "Designer's DualShock 3 Bluetooth Wireless SIXAXIS Controller for PS3" controller bij Deal Extreme 13 euro is, dat wordt wel erg aantrekkelijk!

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 28-09-2011 15:16 ]

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 15:26
Zijn er bluetooth controllers die wel werken met de Hannspad? Of een wiimote?

-

XBOXCenturion schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:17:
Zijn er bluetooth controllers die wel werken met de Hannspad? Of een wiimote?
Hierboven gelinkt PS3 controller werkt en de Wiimote werkt ook ;)

Ik heb het nog niet getest en de PS3 controller heeft volgens mij ook minimaal Android 3.1 nodig.

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 15:26
Wiimote werkt inderdaad. Niet optimaal alleen qua layout, maar wel beter dan het touchscreen.

-

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:35
Ik heb losjes wat rondgekeken op Slatedroid maar vraag me af hoe dat werkt met die releases. Zijn er een aantal mensen die elk een eigen release bouwen of zitten er complete teams achter? Mocht het het 1e geval zijn, zou het dan niet handiger zijn als die mensen hun krachten bundelen om 1 compleet bugvrije rom te maken. Lijkt me dat iedereen die dan wilt :P

• datadevil
VulcanRaven schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:20:
Ik heb losjes wat rondgekeken op Slatedroid maar vraag me af hoe dat werkt met die releases. Zijn er een aantal mensen die elk een eigen release bouwen of zitten er complete teams achter? Mocht het het 1e geval zijn, zou het dan niet handiger zijn als die mensen hun krachten bundelen om 1 compleet bugvrije rom te maken. Lijkt me dat iedereen die dan wilt :P
Maar die mensen doen dat niet voor niks zo, die hebben allemaal of hun eigen visie, of willen de glorie..(of beiden). Je kan ze niet dwingen om het samen te doen.
Zie alleen maar het aantal PHP frameworks, linux distributies etc.

En ze werken volgens mij wel samen in overlappende delen zoals kernel fixes, dat lijkt me het belangrijkste

• VulcanRaven
datadevil schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:57:
[...]

Maar die mensen doen dat niet voor niks zo, die hebben allemaal of hun eigen visie, of willen de glorie..(of beiden). Je kan ze niet dwingen om het samen te doen.
Zie alleen maar het aantal PHP frameworks, linux distributies etc.

En ze werken volgens mij wel samen in overlappende delen zoals kernel fixes, dat lijkt me het belangrijkste
Daar heb je een punt!

Zit er trouwens over te twijfelen om naar hannstitan te flashen. Honeycomb heeft niet echt features welke ik nodig heb en van wat ik begrijp is hannstitan compleet bugfree? Iemand die deze momenteel draait?

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:40
Compleet bugfree niet (welk OS/ROM is dat überhaupt wel?) maar zeer/meest stabiel. v3.1 heeft geloof ik enkel het bekende probleem met de mediascanner & het wissen van bestanden op de SD card, maar geeft hiervoor ook een fix. v4.0 is volgens mij een testversie op basis van de nieuwste TnT ROM.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-07 07:02
Anoniem: 237382 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:20:
[...]

Hierboven gelinkt PS3 controller werkt en de Wiimote werkt ook ;)

Ik heb het nog niet getest en de PS3 controller heeft volgens mij ook minimaal Android 3.1 nodig.
hoe zit dat eigenlijk met via android aangeschafte software. is dat eenmalig aanschaffen en ik kan het oneindig installeren ? want ik kan me voorstellen dat je dan ook op meerdere apparaten kunt installeren als je bijvoorbeeld meerdere gsm's of tablets hebt. Aan de andere kant als ik een nieuwe rom installeer heb ik geen zin om weer die software te kopen.
Oftewel zit het gekoppeld aan HardwareID of mijn gmail account ?

sorry als dit een domme vraag is maar ben nog niet zo thuis in de android wereld en de market.

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 28-09-2011 22:17 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• ApOE
harley schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:16:
[...]

hoe zit dat eigenlijk met via android aangeschafte software. is dat eenmalig aanschaffen en ik kan het oneindig installeren ? want ik kan me voorstellen dat je dan ook op meerdere apparaten kunt installeren als je bijvoorbeeld meerdere gsm's of tablets hebt. Aan de andere kant als ik een nieuwe rom installeer heb ik geen zin om weer die software te kopen.
Oftewel zit het gekoppeld aan HardwareID of mijn gmail account ?

sorry als dit een domme vraag is maar ben nog niet zo thuis in de android wereld en de market.
Gmail account, ik kan de gekochte app van mijn SGII gewoon via de market downloaden op mijn hannspad :)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:33

lasharor

7 december 2004

Ze stonden zelfs netjes in de lijst bij "mijn apps", zoiets had ik eigenlijk ook niet verwacht, maar het is wel mooi hoe ze dat dan weer regelen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-07 07:02
En hoe kun je een backip maken van de software instelligen/savegames ? Vriendin is verslaafd aan angry birds maar is al een aantal keer opnieuw moeten beginnen met mijn gerotzooi met roms

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• ApOE
harley schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:09:
En hoe kun je een backip maken van de software instelligen/savegames ? Vriendin is verslaafd aan angry birds maar is al een aantal keer opnieuw moeten beginnen met mijn gerotzooi met roms
Ik gebruik Titanium Bakcup Pro, alles in 1 oplossing.
(Kan hierdoor zelfs whatsapp op mn hannspad gebruiken :9)

Is er al iemand bezig geweest met de Android 3.2 test rom?

Ik heb geprobeerd hem te flashen maar ik krijg een "error code 7" in de CWM recovery.

Volgens mij heeft dit iets te maken met de partities en misschien met de bootloader. Het zal dus wel een gevalletje zijn van een andere partitie layout flashen met NVFlash, iemand enig idee welke ik moet nemen?

• datadevil
Anoniem: 237382 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:52:

Ik heb geprobeerd hem te flashen maar ik krijg een "error code 7" in de CWM recovery.

Volgens mij heeft dit iets te maken met de partities en misschien met de bootloader. Het zal dus wel een gevalletje zijn van een andere partitie layout flashen met NVFlash, iemand enig idee welke ik moet nemen?
Ik durfde het nog niet, ben benieuwd naar je ervaringen.

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Anoniem: 237382 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:52:

Kom je van FV 7.2 af? In de release post geeft hij aan dat je eerst naar je Stock ROM via NVFlash moet gaan toch? En dat je moet flashen vanaf een losse SD, dus niet je internet 16GB...

Ook nog niet geprobeerd, maar had dat wel gelezen...mischien heb je er wat aan. Hier nu geen losse micro-sd om het te proberen. Ben benieuwd naar je ervaring...

datadevil schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:56:
[...]

Hmm,
Status 7 is when the zip and phone are mismatched.
Mss had ik een corrupte of heb ik een verkeerde bootloader (alhoewel de Hannspad altijd met 1.2 komt en alleen met de recente update ook met 1.3). Ik zal eens in de zip duiken of misschien heb ik gewoon per ongeluk een corrupte zip gekopieerd.

Ik zal het advies van anthonycd vanavond eerst wel even proberen! Ik laat het jullie nog weten hoe ik het werkend heb gekregen _/-\o_

• Jazzle
  • Niet online
datadevil schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:56:
[...]

Ik heb hem draaien zonder partities te veranderen met nvflash, ik gebruik de (onstabiele) MoDaCo cwm.

Werkt op zich goed, interface werkt een stuk soepeler maar of het al helemaal is zoals het hoort weet ik niet zeker. Sowieso zit het nog vol met bugs, het werkt alleen als je een SD kaart erin heb zitten, speakers werken niet goed, usb werkt alleen als je inplugt bij het opstarten, hardware buttons, draaien van het scherm, etc..

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Welke hoes gebruiken jullie?

Dit topic linkt vooral naar die hoes op Alternate of die (lelijke) hoesjes op Ebay.

Is er verder ook nog wat beschikbaar?

• Bartdoek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 11:27
Heb mijn hoes net besteld, eentje van 6.38 incl verzenden van marktplaats. Is gewoon een hoesje van kunststof.

Tot nu toe heel erg blij met mijn hannspad. Draai Gbacomb 3.3 zonder grote problemen (soms vast op slaap). Heb N64oid en SNESoid vloeiend lopend erop te besturen met mijn wiimote. Lekker mario bros. 3 spelen in de trein :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bartdoek op 29-09-2011 20:09 ]

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
ben sterk aan het twijfelen om deze tablet aan te schaffen voor mijn vrouw en mijn zoontje . Die spelen heel graag simpele spelletjes als AngryBirds e.d.

maar na het lezen van dit topic, lijkt het erop dat ik dit tablet zou moeten upgraden naar android 3.0 voor de market om dan spellen ( apps ) te kunnen installeren ?

zelf heb ik nul komma nul ervaring met android op welke manier dan ook.
maar ik kan mij er natuurlijk altijd wel in verdiepen, maar is het een beetje te doen voor een beginner ? dat custom ROM e.d.

of hoe kan ik op een hele simpele manier er voorzorgen dat ik op de standaard Hannspad apps kan downloaden en installeren?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nee, tuurlijk niet, je kan de tablet gewoon gebruiken zoals hij aankomt en er meteen apps op installeren.
Dit is gewoon tweakers en wij houden ervan om verschillende custom ROMs te installeren om de tablet sneller te maken, en gewoon omdat het kàn :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• murky123
dus ik kan met de standaard hannspad gewoon angrybirds installeren?

als dat zo is haal ik em morgen meteen en dat tweaken leer ik wel in een later stadium. of ik koop er 2. 1 om te tweaken en 1 voor de vrouw

• lasharor

lasharor

7 december 2004

murky123 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:55:

als dat zo is haal ik em morgen meteen en dat tweaken leer ik wel in een later stadium. of ik koop er 2. 1 om te tweaken en 1 voor de vrouw
Ja.

En zie aanbod via pm ;)

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
Angry birds staat er zelfs standaard al op.
Maar het gebruik van de tablet is met een snellere ROM wel stukken prettiger.
murky123 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
ik had stiekem op een iets actievere community gehoopt, het lijkt erop dat op slatedroid en dan met name "fards" de enige dev die echt actief met nieuwe kernels en roms bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ApOE schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:42:
ik had stiekem op een iets actievere community gehoopt, het lijkt erop dat op slatedroid en dan met name "fards" de enige dev die echt actief met nieuwe kernels en roms bezig is.
ja t'is jammer, maar het staat je vrij in de materie te duiken. Ik ben van plan dat dit weekend te gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ApOE schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:42:
Alles dat gebeurt voor de Gtablet gebeurt ook voor ons ;)

Fards is druk bezig maar er zijn een hele hoop mensen van de Gtablet slatedroid kernel die hebben bijgedragen aan de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
datadevil schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:45:
[...]

ja t'is jammer, maar het staat je vrij in de materie te duiken.
Nee echt? :9
Ik zou wel willen, maar vermoed dat je buiten bergen faq's, tutorials en how-to's behoorlijk wat skills en ervaring nodig hebt actief aan de community te kunnen bijdragen. (correct me if i'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
toch lees ik overal dat de hannspad met froyo 2.2 geen market heeft.
Hoe kan ik dan extra games of apps installeren zonder een custom firmware upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

murky123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:08:
toch lees ik overal dat de hannspad met froyo 2.2 geen market heeft.
Hoe kan ik dan extra games of apps installeren zonder een custom firmware upgrade
Market fix. Kijk even in het hannstitan topic op slatedroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
sorry, ik zit hier te bladeren maar kom je topic wat je bedoelt niet tegen.
http://www.slatedroid.com/forum/234-hannspree-hannspad/

edit: je bedoelt dit topic? http://www.slatedroid.com...titan-v04-update-sept-15/

maar dit is toch op een custom ROM?

mijn vraag was hoe ik op een standaard hannspad apps kan kopen/installeren zonder een custom ROM te moeten draaien

[ Voor 49% gewijzigd door murky123 op 30-09-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, de nieuwste kernel en Android 3.2 draaiend!

Uiteraard is absoluut nog helemaal niks stabiel en als je niet van knutselen houdt is het ook zeker niet aan te raden maar de eerste impressie :
  • Stukken sneller!
  • Start een stuk sneller op!
  • Youtube HD werkt prima, mijn test video bestanden draaide ook prima.
  • Web browser is nog erg onstabiel
  • Resizable widgets!
  • Enkele reboots ;)
Wat mij betreft zijn ze zeker op 85%, nog wat fixjes en we zijn er :D

Btw, installeren vanaf een SD kaart is NIET nodig, je kunt dus gewoon de stabiele CWM gebruiken. Er moet dan wel weer een SD kaart inzitten tijdens het opstarten

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 30-09-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Anoniem: 237382 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:19:

Uiteraard is absoluut nog helemaal niks stabiel en als je niet van knutselen houdt is het ook zeker niet aan te raden maar de eerste impressie :
  • Stukken sneller!
  • Resizable widgets!
  • Enkele reboots ;)

Btw, installeren vanaf een SD kaart is NIET nodig, je kunt dus gewoon de stabiele CWM gebruiken. Er moet dan wel weer een SD kaart inzitten tijdens het opstarten
Ik heb het ook draaiend, zonder partitie resize en met de stabiele CWM inderdaad, maar ik vind het wel wat slomig, vooral als hij sdcard dingen moet doen heb ik het idee. en met de 3e kernel (experimenteel) is het vrij snel
Ga er zo weer verder mee spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 11:40
murky123 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:31:
sorry, ik zit hier te bladeren maar kom je topic wat je bedoelt niet tegen.
http://www.slatedroid.com/forum/234-hannspree-hannspad/

edit: je bedoelt dit topic? http://www.slatedroid.com...titan-v04-update-sept-15/

maar dit is toch op een custom ROM?

mijn vraag was hoe ik op een standaard hannspad apps kan kopen/installeren zonder een custom ROM te moeten draaien
Standaard heeft de Hannspad geen Android Market, maar deze kun je na rooten zelf installeren (zie topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Anoniem: 237382 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:19:

• Stukken sneller!
  • Resizable widgets!
  • Enkele reboots ;)

Errug goed nieuws :D Hoop echt dat het ze dit keer lukt een bug-free rom te maken. Of tenminste een zonder irritante bugs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricket99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-12-2023
Bartdoek schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:08:
Heb mijn hoes net besteld, eentje van 6.38 incl verzenden van marktplaats. Is gewoon een hoesje van kunststof.

Tot nu toe heel erg blij met mijn hannspad. Draai Gbacomb 3.3 zonder grote problemen (soms vast op slaap). Heb N64oid en SNESoid vloeiend lopend erop te besturen met mijn wiimote. Lekker mario bros. 3 spelen in de trein :)
Dit is interessant! Hoe krijg je de wiimote verbonden? Ik heb verschillende programma's geprobeerd uit de market, maar met geen een lukte het me de wiimote met de Hannspad te koppelen. Ik heb zelf flashback 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdoek
cricket99 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

Dit is interessant! Hoe krijg je de wiimote verbonden? Ik heb verschillende programma's geprobeerd uit de market, maar met geen een lukte het me de wiimote met de Hannspad te koppelen. Ik heb zelf flashback 8.1
Ik draai de laatste Gtacomb. Ik gebruik het programmaatje "Wiimotecontroller".

Installeer WiimoteController
Ga naar Settings > Language & Input > vink WiiControllerIME aan.
Zet je Bluetooth aan.
Open Wiimotecontroller.
Doe "1. Init and Connect" in Wiimotecontroller.
Druk op 1+2 op je Wiimote.
Je krijgt dan na even een bevestiging dat je Wiimote verbonden is. Vervolgens klik je in Wiimotecontroller op "2. Select WiiControllerIME"
Je krijgt vervolgens een dialogue schermpje waar je kan kiezen tussen Nederlands toetsenbord, Nederlandse stem en WiiControllerIME. Kies WiiControllerIME.

Open Snesoid
Ga naar Settings > Other Settings > Vink Use Input Method aan
Ga naar Settings > Input Settings > Key Mappings > Hier kan je je knoppen configureren.
Ga naar Settings > Input Settings > Vink Virtual Keypad af, zo heb je geen controller meer op je scherm.

Dat is eigenlijk alles. succes.

Ook heb ik mijn sleeve ontvangen. Hij past goed en voelt veilig/zacht aan voor zover dat mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Bartdoek schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:49:

Ook heb ik mijn sleeve ontvangen. Hij past goed en voelt veilig/zacht aan voor zover dat mogelijk is. :)
welke sleeve is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdoek
De volgende sleeve: http://computer-software....-2-of-laptop-10-inch.html

Vandaag ontvangen van deze verkoper. Snelle communicatie, bij verre de goedkoopste en netjes verpakt. De sleeve voelt goed aan, ben er blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even de Vellamo benchmarkt gedraaid om te kijken hoe Android 3.2 op de Hannspad zich verhoudt tegenover een "officiele" 3.2 release.

Kwa rendering en user experience valt de performance tegen, het is ongeveer de helft van de Galaxy Tab 10.1 (ook Tegra 2). De Javascript en Networking performance is ongeveer gelijk Het lijkt mij dat er dus nog wat valt te winnen maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen in de komende weken.

De score die ik haalde was 826, misschien kan iemand met de 3.0 de benchmark ook draaien om te vergelijken?

Edit :

Galaxy on Fire 2 werkt nu wel :D
Plants vs Zombie nog steeds niet
Monster Madness werkt nu ook, maar wel met af en toe een rendering error en de frame rate is niet 100% perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 01-10-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 237382 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:27:
Net even de Vellamo benchmarkt gedraaid om te kijken hoe Android 3.2 op de Hannspad zich verhoudt tegenover een "officiele" 3.2 release.

Kwa rendering en user experience valt de performance tegen, het is ongeveer de helft van de Galaxy Tab 10.1 (ook Tegra 2). De Javascript en Networking performance is ongeveer gelijk Het lijkt mij dat er dus nog wat valt te winnen maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen in de komende weken.

De score die ik haalde was 826, misschien kan iemand met de 3.0 de benchmark ook draaien om te vergelijken?
Klopt, ergens gaat de 2d hardware acceleratie nog steeds niet helemaal lekker zoals Fards zelfs ook al meldde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 30-06 17:18

Cogency

Ginnunga

loki13 schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:21:

Als ik geheugenbeheer kijk lijkt het er overigens op dat ie maar 256MB ram heeft. Iemand enig idee hoe dat kan??
Hier hetzelfde.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Ik krijg flash niet werkend op GTACOMB 3.3

Hij speelt alleen geluid af maar laat verder geen video zien. Vergeet ik iets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki13
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
Heb je Opera Mobile geprobeerd? Hiermee werkt flash wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is zowieso 512 MB - 128 (GPU video geheugen) = 384, de overige MB's zijn misschien voor andere cache's, buffers?

Ik geloof dat de HDMI buffer ook aardig wat geheugen nodig heeft dus daar zal ook wel wat naartoe zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Market 3.1.5 update is hier te downloaden, eenmaal geladen lijk alles wat vlotter & soepeler te lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Ik heb gisteren mijn pad ontvangen. Mooi dingetje en werkt vooralsnog prima!

Natuurlijk meteen aan de slag gegaan met modden. Gtabcomb 3.3 refresh er op gezet. Lijkt allemaal prima te werken, voor zover ik kan zien prima in snelheid. Ik loop alleen tegen één probleem aan: Ik kan geen apps uit de market downloaden. Om even te testen of het hier wel werkt (wifi op werk) ook met mijn telefoon geprobeerd. Op mijn telefoon werkt het wel dus ik denk niet dat het probleem daar mee te maken heeft. Iemand enig idee? Ook het topic hier al op doorgelopen en gezocht op google, helaas geen oplossingen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hellup!

Ik had FB 7.2 draaien maar kreeg een vastloper. Erna nog middels CWM Hanstitan draaiende kunnen krijgen, maar na 1 keer rebooten, zwart scherm? Heb geprobeerd middels deze site [url="http://www.slatedroid.com/topic/20647-recovery-restoring-to-stock-restoring-from-brick-updated-25th-august-2011/"] te herstellen, maar lukt niet.
Nog steeds een zwart scherm , geen hansspag logo, kan alleen met min volume middels computer flashen (wat dus niet werkt!) maar niet met +volume in CWM komen. Hij is dus totaal onbruikbaar!

Iemand?

EDIT

Inmiddels, met Recovery-SN10T1-1.2.1-4789 kunnen zien dat de tablet niet helemaal dood is!
Na deze flash is tapntap weer zichtbaar en bruikbaar. Echter na het uitzetten en opnieuw opstarten hetzelfde, geen beeld, loopt niet door naar hannspree logo en doet niks. Ik had gehoopt in de CWM te komen of anders van de device om weer een custom rom te draaien.

Nog steeds niemand?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 421095 op 02-10-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421095 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:35:
Hellup!

Ik had FB 7.2 draaien maar kreeg een vastloper. Erna nog middels CWM Hanstitan draaiende kunnen krijgen, maar na 1 keer rebooten, zwart scherm? Heb geprobeerd middels deze site [url="http://www.slatedroid.com/topic/20647-recovery-restoring-to-stock-restoring-from-brick-updated-25th-august-2011/"] te herstellen, maar lukt niet.
Nog steeds een zwart scherm , geen hansspag logo, kan alleen met min volume middels computer flashen (wat dus niet werkt!) maar niet met +volume in CWM komen. Hij is dus totaal onbruikbaar!

Iemand?

EDIT

Inmiddels, met Recovery-SN10T1-1.2.1-4789 kunnen zien dat de tablet niet helemaal dood is!
Na deze flash is tapntap weer zichtbaar en bruikbaar. Echter na het uitzetten en opnieuw opstarten hetzelfde, geen beeld, loopt niet door naar hannspree logo en doet niks. Ik had gehoopt in de CWM te komen of anders van de device om weer een custom rom te draaien.

Nog steeds niemand?
toon volledige bericht
Wat gaat er precies mis met flashen? Volgens mij flash je steeds de CWM 4 van Paul O Brian, die heeft een hele iritante bug waardoor je inderdaad dus jouw symptonen krijgt. CWM 2 is wel stabiel. Hier download je de stabiele CWM.

Probeer het anders eens met deze versie (nieuwste orginele stock rom met NVFlash al in het bestand, 1x klikken en je krijgt de update). Daar zit een andere bootloader in dus mocht je die verpest hebben dan wordt deze opnieuw geflasht.

Ik heb met wat gekloot inmiddels 3x hetzelfde probleem gehad en 3x prima kunnen herstellen met NVFlash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:53
[b][message=36852481,noline]Laurens Bossche schreef op vrijdag 30 september 2011 @

FullScreen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Bij mij redelijk, inderdaad fullscreen, maar je merkt dat het af en toe nog wat buffert/stottert, 2d is sneller, flash werkt maar 2d is nog niet zo snel als het moet worden, zie ook paar posts eerder daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Oke, ik wil deze week nog een Hannspad kopen. Volg en lees veel hier. Vooral de laatste pagina's. Nu is pagina 1 heel erg behulpzaam. Daarin staan alle linken en info welke ROM er mogelijk is. Maar wordt die pagina geupdate? Op een gegeven moment zie ik het niet meer.
Ik wil namelijk niet al te veel de diepte in. Maar wil wel bijvoorbeeld YouTube, Market en mijn kinderen Hyves Flash games kunnen spelen. Ook browser online games wil ik graag kunnen bedienen. Daarvoor is een budget tablet ideaal ten opzichte van mijn hele computer ervoor te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:16:
Oke, ik wil deze week nog een Hannspad kopen. Volg en lees veel hier. Vooral de laatste pagina's. Nu is pagina 1 heel erg behulpzaam. Daarin staan alle linken en info welke ROM er mogelijk is. Maar wordt die pagina geupdate? Op een gegeven moment zie ik het niet meer.
Ik wil namelijk niet al te veel de diepte in. Maar wil wel bijvoorbeeld YouTube, Market en mijn kinderen Hyves Flash games kunnen spelen. Ook browser online games wil ik graag kunnen bedienen. Daarvoor is een budget tablet ideaal ten opzichte van mijn hele computer ervoor te starten.
Mijn advies :

Clockworkmod 2 (NIET 4) + Flashback 8.1 flashen.

Verwacht niet dat Flashback 8.1 nog word geupdate. Flashback is nog gebaseerd op Android 3.0, er wordt nu druk gewerkt aan Android 3.2 en over enkele weken (het kan ook maanden duren btw) misschien wel een stabiele rom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916

Anoniem: 237382 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Mijn advies :

Ik zit er ook aan te denken om de hannspad te kopen en heb al een beetje op slatedroid zitten lezen om info op te doen.

Wat ik begrepen heb om te beginnen met het flashen van de tablet heb je het volgende nodig:

- CWM
- ROM
- kernel patch

Als ik zoals jij vermeld Clockworkmod 2 en Flashback 8.1 op de tablet zet, moet ik dan ook nog iets met de kernel doen of zit deze al in de rom verwerkt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Mijn advies :

Verwacht niet dat Flashback 8.1 nog word geupdate. Flashback is nog gebaseerd op Android 3.0, er wordt nu druk gewerkt aan Android 3.2 en over enkele weken (het kan ook maanden duren btw) misschien wel een stabiele rom uit.
Bedankt voor de info. Ondanks het volgen van topic komen er inderdaad veel diverse info. Voor de mensen die laat beslissen, zoals ik, de tablet te kopen kan ik mezelf inlezen op die paar mod en flash. Kost veel energie en tijd. Maar wellicht is een nieuwe deel 2 met een update van alle huidige werkende (redelijk stabiele) rom en flash gegevens handig. Nu met aankomend kerst gaat het een tablet jaar worden. Hoe meer mensen de Hannspad kopen des te meer er aan de Hannspad gesleuteld gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916

@ newbie252

Deze link bevat een goede guide en hier heb ik veel info opgedaan;

http://www.slatedroid.com...tom-roms-on-the-hannspad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Een overzicht van de ROMS is te vinden bij Android-hilfe.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
Sinds vrijdag in bezit van een 1653 Hannspad.
Vandaag met hulp van mede tweaker de CMW 2 en GTABCOMB 3.x erop gezet. Gaat super.
1 vraag wie heeft spotify(premium)accountant werkend onder deze parameters. Ik kan de app wel installeren en zie mijn play lists, maar er wordt niet gesynct oid. Wanneer ik een nummer wil spelen krijg ik een ok balk en dan houdt het op...
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:10:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om de hannspad te kopen en heb al een beetje op slatedroid zitten lezen om info op te doen.

Wat ik begrepen heb om te beginnen met het flashen van de tablet heb je het volgende nodig:

- CWM
- ROM
- kernel patch

Als ik zoals jij vermeld Clockworkmod 2 en Flashback 8.1 op de tablet zet, moet ik dan ook nog iets met de kernel doen of zit deze al in de rom verwerkt ofzo?
De kernel patch (vergeet dat patch maar, het is gewoon de volledige kernel) zit al bij Flashback 8.1 in als je de versie download die ik gelinkt hebt.

Wat je dus in feite doet is :
  • Tablet opstarten
  • Kopieer CWM via USB naar het intern geheugen en noem deze update.zip
  • Kopieer Flashback 8.1 via USB naar het intern geheugen
  • Herstart met "Volume +" ingedrukt gehouden
  • Kies voor "install from update.zip" (o.i.d ik heb nu geen Hannspad bij de hand dus kan niet kijken hoe het precies heet
  • Kies voor "Yes"
  • Reboot
  • "Install update from SD Card" kiezen
  • Choose from SD Card
  • Kies voor Flashback 8.1.zip
  • Flashen!
  • Reboot
2 minuten werk en je hebt Honeycomb runnen :*)

Hierna zou je nog kunnen kijken naar NVFlash (de voordelen zijn mij niet helemaal duidelijk maar het wordt wel eens aangeraden) en verder tweaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Anoniem: 237382 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:50:
[...]

Hierna zou je nog kunnen kijken naar NVFlash (de voordelen zijn mij niet helemaal duidelijk maar het wordt wel eens aangeraden) en verder tweaken!
Ik heb het idee (door de informatie bij de honeycomb 3.2 test releases) dat de NVFlash truuk nodig is voor partities van die niet goed zijn.
Bij die release noemt hij bijvoorbeeld de 1533 waarbij dat een probleem kan zijn, die zijn dus blijkbaar anders dan de 1553 waar hij op ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

datadevil schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:00:
[...]

Ik heb het idee (door de informatie bij de honeycomb 3.2 test releases) dat de NVFlash truuk nodig is voor partities van die niet goed zijn.
Bij die release noemt hij bijvoorbeeld de 1533 waarbij dat een probleem kan zijn, die zijn dus blijkbaar anders dan de 1553 waar hij op ontwikkelt.
Sommige mensen noemde ook op dat ze meer geheugen (ram) beschikbaar hadden en dat Flashback 8.1 beter werkt na het flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Anoniem: 237382 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:09:
[...]
Wat gaat er precies mis met flashen? Volgens mij flash je steeds de CWM 4 van Paul O Brian, die heeft een hele iritante bug waardoor je inderdaad dus jouw symptonen krijgt. CWM 2 is wel stabiel. Hier download je de stabiele CWM.
Is het mogelijk om CWM 2 over CWM 4 te flashen, dus in CWM4 de update.zip van CWM2 flashen om zo de stabielere versie van van CWM te installeren.
Ik weet nog dat het update van CWM voor mijn desire via ADB moest, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
ApOE schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Is het mogelijk om CWM 2 over CWM 4 te flashen, dus in CWM4 de update.zip van CWM2 flashen om zo de stabielere versie van van CWM te installeren.
Ik weet nog dat het update van CWM voor mijn desire via ADB moest, vandaar mijn vraag.
Dat kan, dat heb ik net ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is ht nou juist, ik kan niet in CWM 4 komen met Power + button, werkt gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
Hebben meer mensen er last van de het bovenste gedeelte van het touchscreen het minst responsief is. Merk je soms als je een tabblad wilt sluiten.

Voor de rest draait het best aardig. Moet je voor FB8.1 nog iets veranderen aan de partitie layout als je van Gtacomb komt? Anders ga ik die misschien nog eens proberen.

Voor de rest is het afwachten of en hoever fards komt. Jammer dat niet meer devs zich bezig houden met de 3.2 release. Als de diverse ontwikkelaars de krachten zouden kunnen bundelen en de focus hierop leggen, krijgen we misschien sneller en meer voor elkaar dan wanneer het zo versplinterd is (devs op android-hilfe, slatedroid, hannspad.fr etc)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 13:35

agaam

dit is mijn huisdier

ik had nog even een vraag, kan ik hier ook via Bluetooth een GPS-ontvanger
op aan sluiten?.

ik zit eigelijk een beetje te twijvelen tussen deze, Zenethink 10 inch ZT-280 Cortex A9, 8GB!-Android 2.3.
en deze Hannspree Hannspad, zie namelijk niet veel verschil, wie overtuigt mij?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Model: C91
CPU: AMLogic 8726-M Cortex A9
Geheugen: DDR 512MB
Opslag: 8GB
LCD display: 10,2 TFT display ,1024*600
WIFI 802.11 b/g
USB 3G ondersteuning
Micro-SD tot 32GB
Camera
I/O: DC in, Earphone,TF, 1*USB 2.0 Host port, 1*USB 2.0 OTG port, mini-HDMI output
Audio: Built in stereo speakers 1w*2, Built in mono recorder
LED indicators: Power; charging
Batterij: polymer lithium ion, 4000mAH
Power adapter: 220V Input 9V DC Output ,2A
Dimensies: 264mm¡Á161mm¡Á16mm

[ Voor 81% gewijzigd door agaam op 04-10-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even voor de goede orde. Op slatedroid lees ik dat ik niet de normale updates moet doen vanuit mijn ingekochte Hannspad wil ik straks een goed werkend Rom erop zetten. Klopt dit.

Na ontvangst wil ik er gewoon een beetje met de stock Rom spelen. En daarna rustig de gehele 'dummies' instructie lezen en uitvoeren. Ben heel erg benieuwd.
Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.