Anoniem: 8504

Topicstarter

HANNspree Hannspad - deel 1

1. Inhoud
  1. Inhoud
  2. Introductie
  3. Design
  4. Specificaties
  5. Software
  6. Beschikbaarheid en prijzen
  7. Externe links
    1. algemene links
    2. reviews / hands on
    3. Development

2. Introductie
De 10.1 inch tablet draait op Android 2.2 Froyo en maakt gebruik van een Tegra 2 processor. Over het Android besturingssysteem heeft Hannspree haar eigen user interface gelegd. De HANNspree Hannspad is een budget tablet met toch wel sterke hardware in de vorm van een Tegra2 chipset en capacative scherm. De tablet is een neef van de ViewSonic G-Tab waar veel ontwikkeling plaatsvind. Gezien de sterke daling van de prijs is de verwachting dat development voor de SN10T1 een vlucht zal nemen, honeycomb draait bijvoorbeeld al, maar sommige hardware zaken zijn nog niet volledig geimplementeerd (navigatie toetsen, hardware acceleration, etc).

3. Design

4. Specificaties
  • 10.1'' Wide
  • Operating System: Android2.2
  • Processor: ARM Cortex A9 (Dual Core)
  • Chipsetn: nVidia Tegra II T20 1Ghz
  • Memory: DDRII 667Mhz, 512MB
  • 1. SD card memory has 13.09GB
  • 2. DATA memory has 2GB , (need deduction System Image map size) UI to show has 1.7 GB .
  • 1 × Micro SD/SDHC, push-push type
  • Integrated on Board, 3D acceleration and GPU flash 10 acceleration
  • BMP/GIF/JPG/PNG
  • MPEG 1 Layer 1/2, Audio MP3/WMA voice
  • WMV/MOV/MPEG 1 Video/ MPEG 4 Video/H.264 1080P
  • 1024 × 600
  • 16 ms (Typ.)
  • 262K colors ( RGB 6-bit )
  • 1 Channel LVDS
  • Digital mini HDMI ((TMDS interface)
  • HDMI up to1080p (1.3a)
  • Capacitive Touch Panel
  • Refresh RateSingle Finger @120 Hz / Dual Fingers @ 80 Hz
  • IIC bus
  • Operating: < 0.041W. Suspend: < 4 mW.
  • < 10% , at 550 nm
  • WLAN(802.11 b/g/n), Bluetooth 2.1
  • Light Sensor provided, G Sensor supported 3D, 3 Axis Accelerometer
  • Adaptor × 1 (DC Jack 12V/2A, Variable of Power Plug with wire 1.5m), Headphones × 1, Microphone × 1 (Built-in ), Mini USB × 1, HDMI Output(1.3a) × 1
  • Max. Volt setting, Speaker Output in 1.2W +/-10% X 1, 1Watts output, THD<= 8 %
  • Max. Volt Setting, Earphone Output > min.@75mV ~ max.@150mV, Load@ 32 ohms, S/N: <= -60db
  • Power On: Green
  • Battery: Charging is Red, Full Charged is Green.
  • Wire: Wire on is Green
  • Battery: Li-Polymer 3650mA/7.4V
  • Consumption (on / standby / off): On: <2.7W, Standby: <0.176W, Off: <0.035W; (System default setting
  • AC Power Range: Input AC 100-240, 50-60Hz 1.0A; Output DC12V/2A
  • 260 × 170 × 13.9 mm
  • 307 × 210 × 65 mm
  • 745 gs
  • Volume +/- and Power are Tact SW, Touch keys have HOME, BACK, MENU.
  • Mini USB (male) to PC USB (female) cable, Quick Start Guide (English / French / Geman / Italian / Spainish), Warranty card ( UK / France / Gemany / Italy / Spain)
  • HomeScreen / Browser / Contacts / Calendar / Email / Videos / Photos / Music / Clock / Grocery List / ToDo List / News / Updates / Weather / App Center / E-Book
5. Software
De HANNspree is voorzien van een eigen interface, geschreven door Tapn Tap. De interface verbergt de onderliggende telefoon gebaseerde froyo laag en presenteert een redelijke tablet interface. Erg groot nadeel aan deze interface is de traagheid van de software.

Beschikbaarheid en prijzen
De tablet is al enige tijd leverbaar maar is sinds kort drastisch in prijs verlaagd. Op dit moment ligt de laagste prijs rond de 170 euro. Wat de actuele prijzen zijn, kan worden gevonden in de pricewatch.

6. Externe links
a. Algemene links
Officiële SN10T1 website
b. reviews / hands on
Computer Active Review(tje)
Pocket-Lint
User review (video):
Review Met video's SlahGear
Hands-On DDAY
c. Development
Slatedroid
Duits Forum
Modaco
Custom ROM's
Onderstaande ROM's zijn allemaal bruikbaar op deze tablet. Ondertussen zijn ook de Honeycomb ROM's goed bruikbaar, voor zover bekend is alleen hardware acceleration nog niet volledig ondersteund. Dit is vooral merkbaar bij video playback 3D games werken overigens prima.

Android 2.2/2.3 Froyo:
CyanogenMod 7.1
HannsTitan V0.3
TnT Lite (Hiervan heeft de ontwikkelaar volgens mij aangegeven de ontwikkeling te stoppen ivm HannsTitan)

Android 3.0 HoneyComb
GTabComb 3.3
Flashback 7.2
AdamComb 0.3

Om optimaal van de Honeycomb rom's te kunnen genieten, is de volgende kernel nodig: ab_kernel3.zip

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 19-08-2011 14:53]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 405938 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:29:
Over het algemeen in NL he ;). Misschien is het in Duitsland ook nog maar een kwestie van tijd.
Om dit nu echt shocking te noemen, mja...

Nickname does not reflect reality

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 16:04
wpeterw schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:44:
[...]
Is dat "drukpunt" te omschrijven als een soort "ringen/cirkels" van onderuit het scherm en dat alleen bij bepaalde (lichte) achtergronden ? Gaat het om een 1633 of een 1653 ?

Ps: je kunt in Dld binnen 14 dagen zonder opgave van reden terugsturen.
Ja denk wel dat je hetzelfde bedoelt.
Je ziet het vooral bij een lichtgrijze achtergrond (de android Market bijvoorbeeld)
Het maakt haast niet uit waar je drukt je krijgt het bijna altijd te zien.
Ik zag het rechts trouwens ook een heel klein beetje zo af en toe.
Voor mijn gevoel is het de accu die tegen het scherm drukt.
Ik heb een foto gevonden van hoe hij er van binnen uit ziet.

Het was precies op de plek van de accu en je ziet wat hoogteverschil.
Als ik achterop de plek drukte waar hij het had dan was het helemaal goed te zien en dit had hij op
andere plekken niet.

Ik heb hem vanmiddag al op de bus gedaan anders had ik hem misschien beter retour kunnen sturen
en hem in Nederland kunnen bestellen.
Naja zal wel goed komen.
Nu maar hopen dat ik weer een 1653 krijg.
Dat had ik eigenlijk aan moeten geven op het retour formulier.
Maarja het is de vraag als ze daar wat mee doen en als ik zobiezo een andere krijg omdat ze eerst de oude willen testen ;)
Ik heb in ieder geval een foto genomen van het serienummer.

[Voor 16% gewijzigd door thespeed op 25-08-2011 16:37]

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-03 20:10
Poll: [Hannspad] Welke ROM gebruik jij?
Stock (2.2)
HannsTitan (2.2.2)
TnT Lite (2.2)
Flashback (3.0.1)
GtabComb (3.0.1)
CyanogenMod (2.3.4)
Adamcomb (3.0)

Tussenstand:

Misschien leuk voor in de TS?

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-03 15:52
Ik heb de Dealextreme houder binnen, ziet er echt goed uit!

Even een paar plaatjes:

Mooi en stevig, en je kan 'm in 2 hoeken neerzetten, zeker de 2,50 waard! ;)

Anoniem: 16328

Een nuttige launcher voor iedereen die 2.x gebruikt is misschien deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1046302 die gericht is op tablet gebruikers ;). Heb hem zelf nog niet geprobeerd maar ben het wel van plan te doen op mijn Folio 100.

Anoniem: 411339

Nou, net nieuw probeer ik eerst een volledige stock back up te maken zoals aangegeven via http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/

Krijg na 3 keer proberen steeds een error bij image 10. Ik kom dus niet uit op 14 images. Ik krijg dit te zien.

Ik heb laatste model 1653. Moet ik eerst een update doen van de hannspree site?
Ik volg exact de instructie. Of is er een andere backup mogelijkheid.

Anoniem: 411339

Alles draait lekker maar bij het opstarten na het woord 'android' zodra ik de scherm unlock ga uitvoeren komt deze melding. Heb verder nergens last van als ik gewoon 'nu sluiten' aanklik. Het is dus niet dat ik daarna ergens error krijg. Maar had liever bij het opstarten niets gezien zoals dit.

Verder probeer ik het spel Great Little War, die wil niet starten. http://androidgaming.nl/?reviews=great-little-war-game

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:10
Net mijn Cover binnengekregen. Moet zeggen past idd perfect. Heeft me ong. 20 euro gekost op Ebay.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-03 01:09

Pizzalucht

Snotneus.

Die van mij boot al niet meer :D Gaat lekker!

--EDIT: inmiddels werkt hij weer, nu poging 2 voor honeycomb.--

Hier wat pics:

Vage bug...

--EDIT2: Flashback heeft het ook --

[Voor 97% gewijzigd door Pizzalucht op 13-10-2011 21:05]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:46

lasharor

7 december 2004

Me case is binnen :D

Ik heb dus op ebay die acer icona (?) 500 case besteld hier wat foto's: (klikken voor album)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Voor de geinteresseerden, ik heb nu ongeveer elke mogelijke ROM geprobeert maar een combinatie die me tot nu toe het beste bevalt van allemaal heb ik nog nergens voorbij zien komen:

Cyanogenmod 7.2.0 voor de Viewsonic Gtab (download de 1.2 boatloader versie). Met de .32 kernel van antibyte.

In het kort: De laatste Gingerbread Cyanogenmod met tot zover ik heb ontdekt, géén bugs: hw acceleratie, oc, geen sod, goed reagerend touchscreen, etc. Je moet wel even wat instellingen doen in de cyanogenmod settings (internal en external SD omwisselen bijv.) en een goede launcher installeren maar dan heb je een razendsnelle gingerbread rom waarbij de market ook nog eens 2x zoveel apps laat zien als met alle andere opties die ik heb geprobeert.

Wat plaatjes (ook al zegt dit meer over de launcher e.d.):

u ziet: Golauncher EX met ICS theme en de Dolphin HD Browser.

[Voor 15% gewijzigd door Jazzle op 11-12-2011 16:46]

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 23:30

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb deze geprobeerd op men Hannspree Hannspad, maar het werkt niet, zodra ik op 1 van de zenders druk, lijkt het of hij even laat naar b.v. bsplayer, en dan gaat hij weer terug naar de website met zenders, of doe ik iets verkeerd, trouwens draai deze rom Flashback 10.1 mischien dat dat er wat mee te maken heeft?.

• Laurens Bossche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03-2018
nick_haak schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:28:
ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet heb gedaan nee :X wel is ie al die tijd verbonden met wifi, en staat ie nu nog steeds aan (nu ik er nits mee aan het doen ben.

zal over een uur nog eens kijken, als ie dan nog niet lekker loopt gooi ik er wel even een reset overheen.

Thnx ;)
Je zou ook kunnen proberen de cache/dalvik cache (geen factory reset) te verwijderen in de recovery.

Mocht dat niet helpen dan is een factory reset en daarna 30/60 minuten wachten waarschijnlijk de beste optie.

Ik was ook "vergeten" 30 minuten te wachten maar een cache reset werkte bij mij prima.

Edit :

ik zag net wat benchmarks op het duitse forum, mischien wel leuk om met jullie te delen :

[Voor 13% gewijzigd door Laurens Bossche op 11-03-2012 15:47]

Anoniem: 349916

Anoniem: 395783 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:30:
Vanochtend geïnstalleerd, ics van DRH, loopt vloeiend, het enige is dat ik tussen mijn apps geen
Marketplace(playstore) zie?
Hij moet er toch tussen staan.

Omweg is om rechts bovenin te drukken op het icoontje.
Naast apps en widgets.

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03 14:07
Dit is de nieuwe ROM BETA ICS Version 1.2 Team DHR

http://www.teamdrh.com/templates/animalbusiness-fjt/images/logo.png

*****LET OP!!!<<_____________________________________>>LET OP!!!*****
Is nog niet volledig vrijgegeven omdat ze er nog beetje mee aan het testen zijn

Maar de changelog tot nu toe:

aromatic Installer
Version 8.4 integrates directly into Gapps
again more options in ROM Control
Apps on status bar abheftbar (alla Win7)
Apps lockscreen circular
Hide status bar to show power on menu

En dan nu:....
De bewuste link :9 http://www.teamdrh.com/DR.../TeamDRH-ICS-Beta-1.2.zip

En de benodigde kernel van Antibyte:
http://www.solidfiles.com/d/90dd6e3297/

[Voor 125% gewijzigd door gram501 op 21-04-2012 12:08]

• gram501
Voor diegene die nog een handigheidje zoeken:

Kost 8 euro bij de Xeno..... s (geen reclame)

maar dit werkt perfect voor de Hannspad hij past er precies in en staat lekker stevig door de anti-slip voetjes :P

ps. ze hebben daar ook een hoes voor de ei-pad met bleutooth 2.0 keyboard voor € 30 (geen ervaring mee)

[Voor 13% gewijzigd door gram501 op 24-04-2012 19:11]

• gram501
Ik heb een nieuwe versie gevonden van de Flashback ROM

Dit betreft een Honeycomb (android 3.1) ROM hierbij werkt alles INCLUFIEF Google Market/ Play
behalve H/W acceleratie video (who need's it anyway?)

Deze versie van android is special voor Tablets gemaakt.

Link:
http://www.slatedroid.com...eycomb-flashback-reunion/

[video]http://www.youtube.com/watch?v=M-80QD5Zjyc&feature=player_embedded"]YouTube: Official Honeycomb/Android 3.0 Preview (1080p)[/video]

[Voor 35% gewijzigd door gram501 op 15-08-2012 16:25]

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee