• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29

agaam

dit is mijn huisdier

mtr33 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:07:
In principe wel. De WM kernel is een 2.6.39 build ,net als de kernel in de TeamDRH rom, maar dan specifiek voor de Hpad i..v. de Gtab. Ik ben wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de fards/antibyte/marcero kernels (zelf nog niet geprobeerd).
mooi ga dit ook es even verder testen, heb hem nu toch als tweede erbij, heb ook een Window N101 besteld, dus hannspad wordt een test versie.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:14
Weer een kleine update. Wel beta nog. Versie 1.3.2.
Installatie schijnt wel weer vanaf begin te moeten net zoals 1.3.

http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13426232627915

Change
•Cache moved to internal SD
•Kernel updated to latest changes (mainly network related) Check git if you want to know more
•Superuser replaced with SuperSU
•JIT enabled by default
•Installer cleaned up

Bron: http://www.slatedroid.com...ate-070212/page__st__5860

[Voor 93% gewijzigd door MikeOO op 18-07-2012 16:56]

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

hallo,

hier bij bied ik mijn hanspree aan het gaat om het model SN10T1

Zet alleen alles er weer op nieuw op zo dat mijn gegevens van gmail er af zijn.

Doe een mooi bod.
woon in emmeloord. dus ophalen mag ook.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:29

agaam

dit is mijn huisdier

Dokman schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:32:
hallo,

hier bij bied ik mijn hanspree aan het gaat om het model SN10T1

Zet alleen alles er weer op nieuw op zo dat mijn gegevens van gmail er af zijn.

Doe een mooi bod.
woon in emmeloord. dus ophalen mag ook.
ik denk dat je die beter hier neer kan zetten.
http://tweakers.net/aanbod/
ik heb TeamDRH versie 1.3.2 geinstalleerd met 2 versies van de wolfmod kernel, maar met die combinatie krijg ik dat het beeld verkeerd om getoond wordt, op zijn kop dus....hoe ik het ook kantel.

Welke kernel gebruiken jullie met die 1.3.2?

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 13:27
Weinig activiteit hier maag de heren van Hannspree hebben ons WEL een update gegeven...!!

Er is namelijk een nieuwe ROM uit voor onze Hannspad

android 2.2
v1.5 7792

Deze is ook al geroot en te vinden met android market:

http://www.slatedroid.com...5-stock-7792-rooted-play/

Werkt perfect weliswaar oude versie (froyo) android maar alles werkt lekker zo HDMI/ microfoon HW acceleratie etc.\

En als je HOLO launcher van google market installeerd heb je ook nog de looks van ICS
zie:
https://www.google.nl/url...CdbFzzVq5pgHWFiYI18GgT5iw

en ICS Lockscreeen ook van holo:
https://www.google.nl/url...rrR8biWIb-VhaBZ5XWtpgX6iQ

• gram501
Ik heb een nieuwe versie gevonden van de Flashback ROM

Dit betreft een Honeycomb (android 3.1) ROM hierbij werkt alles INCLUFIEF Google Market/ Play
behalve H/W acceleratie video (who need's it anyway?)

Deze versie van android is special voor Tablets gemaakt.

Link:
http://www.slatedroid.com...eycomb-flashback-reunion/

[video]http://www.youtube.com/watch?v=M-80QD5Zjyc&feature=player_embedded"]YouTube: Official Honeycomb/Android 3.0 Preview (1080p)[/video]

[Voor 35% gewijzigd door gram501 op 15-08-2012 16:25]

• gram501
Edit:

--Post hierboven bijgewerkt--

[Voor 5% gewijzigd door gram501 op 15-08-2012 16:24]

• MikeOO
Update
Zorg dat je minimaal versie 5.2 download anders krijg je paseerfouten tijdens installeren van APK. Kreeg XBMC Android maar niet werkend. Met v5.2 is dit weer verholpen. XBMC wil alleen nog niet starten.

Publieke versie van Jelly Bean is vrijgegeven (Android 4.1).

http://www.teamdrh.com/

Heb het net geinstalleerd op mijn Hannspree en werkt prima.en ziet er goed uit.
Tevens krijg je een nieuwe CWMR geinstalleerd versie 6.0.1.1 Beta 1.

Volg wel alle stappen en voer eerst het script uit. Als je in ATX je Hannspree voor het eerst aansluit kan hij geen drivers vinden. Deze zijn te vinden bij de download van het script bij stap 1.

Zorg dat je eerst een nandroid maakt, je tablet 100% is opgeladen en alles van het interne SD kaart kopieert. Je raakt namelijk alles kwijt.

Na het flashen rustig wachten. De eerste keer duurt even voor hij klaar is. Als je de setup hebt gedaan kun je het beste te tablet 30 min met rust laten zoals je elke keer moet doen na een nieuwe flash.

WHAT WORKS

•WIFI
•Hardware Acceleration
•Sleep
•WiFi
•Bluetooth
•Sensors
•Sound
•USB/MTP (If you plug in USB while your tablet is asleep you will have a SOD)
•Capacitive Buttons
•Hardware Buttons
•USB Flash Drives
•Proper SD Card Mounts
•HD Videos
•Dock
•More to come...

WHAT'S NOT WORKING

•Lock screen has graphical glitches
•Camera
•Microphone (Works but drops after 6-8secs)
•Possible ROM Slowdowns
•HDMI Audio

[Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 16-08-2012 16:27]

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

MikeOO schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:29:
Update
Zorg dat je minimaal versie 5.2 download anders krijg je paseerfouten tijdens installeren van APK. Kreeg XBMC Android maar niet werkend. Met v5.2 is dit weer verholpen. XBMC wil alleen nog niet starten.

Publieke versie van Jelly Bean is vrijgegeven (Android 4.1).

http://www.teamdrh.com/

Heb het net geinstalleerd op mijn Hannspree en werkt prima.en ziet er goed uit.
Tevens krijg je een nieuwe CWMR geinstalleerd versie 6.0.1.1 Beta 1.

Volg wel alle stappen en voer eerst het script uit. Als je in ATX je Hannspree voor het eerst aansluit kan hij geen drivers vinden. Deze zijn te vinden bij de download van het script bij stap 1.

Zorg dat je eerst een nandroid maakt, je tablet 100% is opgeladen en alles van het interne SD kaart kopieert. Je raakt namelijk alles kwijt.

Na het flashen rustig wachten. De eerste keer duurt even voor hij klaar is. Als je de setup hebt gedaan kun je het beste te tablet 30 min met rust laten zoals je elke keer moet doen na een nieuwe flash.

WHAT WORKS

•WIFI
•Hardware Acceleration
•Sleep
•WiFi
•Bluetooth
•Sensors
•Sound
•USB/MTP (If you plug in USB while your tablet is asleep you will have a SOD)
•Capacitive Buttons
•Hardware Buttons
•USB Flash Drives
•Proper SD Card Mounts
•HD Videos
•Dock
•More to come...

WHAT'S NOT WORKING

•Lock screen has graphical glitches
•Camera
•Microphone (Works but drops after 6-8secs)
•Possible ROM Slowdowns
•HDMI Audio
Heb je meschien een link naar de site.
Dan kan ik deze er opzetten en dan mijn tablet verkopen.

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

• MikeOO
Dokman schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 05:55:
[...]

Heb je meschien een link naar de site.
Dan kan ik deze er opzetten en dan mijn tablet verkopen.
Link staat boven aan in mijn reactie. Op die pagina zie je Team DRH JB Alpha 5.2 staan.
Verderop de stappen om het script te downloaden en onder de stappen staat een downloadknop voor de ROM zelf.

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 21:46
Hierbij wel even een waarschuwing. Ik heb hem inmiddels sinds gistermiddag draaien. Nog niet erg veel gebruikt. Standaard staan er 5 homescreens geactiveerd. Nadat ik dit heb teruggebracht naar 3 en 2 als default heb ingesteld crashed Trebuchet en die blijft crashen. Ook na terugzetten van het aantal screens. Ook na een reboot. Nog niet naar oplossingen gekeken, zal wel neerkomen op opnieuw installeren. En dan overweeg ik toch om maar terug te gaan naar ICS aangezien ik in JB weinig vernieuwing zie.

Edit: Meteen maar even een wipe van de cache en user data gedaan om hem weer clean te krijgen om verder te testen. Het ligt niet aan het aantal screens, maar aan het uitzetten vd persistent searchbar. Dan krijg je meldingen dat Trebuchet is gestopt. Terwijl er zo'n melding op het scherm staat kun je wel op de onderste balk (drawer?) klikken om bij de settings te komen, dan kun je de melding wegklikken en blijft ie weg. Dan kun je de searchbar weer aanzetten en dan werkt Trebuchet weer en kun je weer naar je homescreens.

Edit2: Inmiddels gemeld in hun bugtracker, maar het is dus niet zo'n groot probleem. Wat vervelender is is dat de buttons in de schermrand totaal niet werken, maar gelukkig kun je alles wel op het touchscreen doen. En rotation heb ik ook al last van gehad. Hij ging naar portrait mode en draaide niet meer terug. Gelukkig kun je in de instellingen aangeven welke graden zijn toegestaan en kun je landscape weer afdwingen. Portrait gebruik ik toch nooit.

[Voor 52% gewijzigd door prutsger op 17-08-2012 10:53. Reden: oplossing]

ik zou een kernel met werkende rotatie wel fijn vinden.....las dat die wolf-meneer een rom gaat uitbrengen, maar hij zit nu bij teamdrh, dus ik snap niet helemaal dat hij niet alleen kernel uitbrengt...

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
Beide issues (buttons & rotation) zijn kernel gerelateerd. De Gtab ICS/JB roms zouden vrijwel 1:1 moeten werken op de Hpad MITS er een Hpad specifieke kernel wordt ontwikkeld. Of slyking dit kan is nog maar de vraag (zeker in z'n eentje). DRH dev fosser is overigens al redelijk ver met een 3.1 kernel voor de Gtab maar deze is volgens mij nog lang niet geschikt voor consumptie.
Het uitbrengen van een Hpad specifieke 'Wolf' rom lijkt mij weinig zinvol zolang er geen werkende 3.1 kernel is en het zou dan ook mooi zijn als de dev(s?) zich primair op de kernel zou(den) storten.

[Voor 20% gewijzigd door mtr33 op 18-08-2012 12:46]

mtr33 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:42:
Het uitbrengen van een Hpad specifieke 'Wolf' rom lijkt mij weinig zinvol zolang er geen werkende 3.1 kernel is en het zou dan ook mooi zijn als de dev(s?) zich primair op de kernel zou(den) storten.
precies mijn punt...

• sikkel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 22:45
Wil mijn hannspad gaan verkopen en zoek nu de meeste stabiele android versie met google play. Neem dat dat op dit moment Stock 7792 + Root + Google play is? Heeft iemand die draaien en hoe bevalt die?

• MikeOO
sikkel schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:37:
Wil mijn hannspad gaan verkopen en zoek nu de meeste stabiele android versie met google play. Neem dat dat op dit moment Stock 7792 + Root + Google play is? Heeft iemand die draaien en hoe bevalt die?
DRH v1.3 werkt prima. Alleen HDMI en Microfoon werken nog niet met aangepaste ROM's.
http://www.slatedroid.com...x-team-drh-update-070212/

Kernel
drh4hanns12.2oc3.zip daarna installeren om de knoppen aan de zijkant werken te maken.
http://translate.googleus...NTie4jHeIllMrzWggQTG82eYw

Als je de kernel van Fard gebruikt (tijdens installeren krijg je de keuze welke van de 2 je wilt installeren)schijnt de HDMI wel te werken. Maar zelf geen ervaring mee.

Je kunt altijd bovenstaand proberen en uittesten of het bevalt en alles goed voor je werkt.

Anders inderdaad stockrom installeren. Er zijn ook aanpassingen mogelijk om de Market op stock te laten werken. Even zoeken en je vindt dat zo.

Stock rom heeft als voordeel dat alles werkt zoals het moet maar je tablet wat beperkter is.
Aangepaste Rom heeft veel extra's en gebruikte recentere Android wat zeker voor de verkoop intressant is.

Je kunt ook in je advertentie aangeven wat mogelijk is en de koper laten beslissen wat hij wil

• sikkel
MikeOO schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 09:23:
[...]

DRH v1.3 werkt prima. Alleen HDMI en Microfoon werken nog niet met aangepaste ROM's.
http://www.slatedroid.com...x-team-drh-update-070212/

Kernel
drh4hanns12.2oc3.zip daarna installeren om de knoppen aan de zijkant werken te maken.
http://translate.googleus...NTie4jHeIllMrzWggQTG82eYw

Als je de kernel van Fard gebruikt (tijdens installeren krijg je de keuze welke van de 2 je wilt installeren)schijnt de HDMI wel te werken. Maar zelf geen ervaring mee.

Je kunt altijd bovenstaand proberen en uittesten of het bevalt en alles goed voor je werkt.

Anders inderdaad stockrom installeren. Er zijn ook aanpassingen mogelijk om de Market op stock te laten werken. Even zoeken en je vindt dat zo.

Stock rom heeft als voordeel dat alles werkt zoals het moet maar je tablet wat beperkter is.
Aangepaste Rom heeft veel extra's en gebruikte recentere Android wat zeker voor de verkoop intressant is.

Je kunt ook in je advertentie aangeven wat mogelijk is en de koper laten beslissen wat hij wil
Heel erg bedankt! heb nu DRH v1.3 + Marcero's OC 1b1 Kernel (Latest Kernel from Marcero's) draaien. Welke kernel is dan beter? Zie door de bomen het bos niet meer wat betreft kernels.

• MikeOO
sikkel schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:15:
[...]

Heel erg bedankt! heb nu DRH v1.3 + Marcero's OC 1b1 Kernel (Latest Kernel from Marcero's) draaien. Welke kernel is dan beter? Zie door de bomen het bos niet meer wat betreft kernels.
Welke beter is weet ik niet. Het kan zijn dat deze versie wat meer getweaked is voor overclocken. Aangezien er niet veel meer ontwikkeld wordt voor de huidge kernel zal het niet veel uitmaken welke je gebruikt.
Bij beide zal HDMI en Microfoon niet werken alleen als je de Fard gebruikt zoals eerder aangegeven.

Kwestie van installeren en testen of alles goed werkt. Je kunt gewoon wisselen door een andere kernel te installeren en deze te testen.

• sikkel
MikeOO schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:14:
[...]

Welke beter is weet ik niet. Het kan zijn dat deze versie wat meer getweaked is voor overclocken. Aangezien er niet veel meer ontwikkeld wordt voor de huidge kernel zal het niet veel uitmaken welke je gebruikt.
Bij beide zal HDMI en Microfoon niet werken alleen als je de Fard gebruikt zoals eerder aangegeven.

Kwestie van installeren en testen of alles goed werkt. Je kunt gewoon wisselen door een andere kernel te installeren en deze te testen.
Zal wel zoeken wat de laatste versie is en die erop zetten.

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

Beetje stil hier.

ik wil mijn hannspree verkopen. maar ik wil er dan wel goede software opzetten.

welke kernel en rom kan ik het beste gebruiken?
het scherm moet wel gewoon kunnen draaien. dat is nu niet het geval bij de rom die
ik nu gebruik.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:49

GeNiTaLiX

Naapje

Hannspad is dood aan t gaan :)?

Enfin,

Ik heb in ieder geval op slatedroid het volgende gezien, een redelijk stabiele jellybean versie voor de hannspad:Ik weet dat het eerder is vermeld, maar wolfgang heeft de kernel aangepast waardoor hij nu nog wat stabieler is.

latest version v5.3 - updated 23/08/2012: TeamDRH DIRTY BEAN ALPHA

http://www.slatedroid.com...x-team-drh-update-082312/

This is an alpha rom and there will be issues. In my experience, these are minor and the rom is very usable day to day.

Sleep of Death (SOD)
I don't think the SOD problem affects many people so you're unlucky if you suffer from it. A SOD is a situation where your tablet screen will no longer wakeup and the only way to restart it is to use the reset button on the back of the device. I suffer from the SOD problem but have dealt with it by installing 'Wake Lock' from the play store (it's free). You won't see a SOD if you use it but, due to the app preventing the tablet from entering deep sleep, your battery will drain quicker.

Kernel Issues
The kernel development in the Hannspad community has been fantastic over the last few months and there are plenty of kernels around. All the kernels were developed pre-JB so there may be a few minor issues.

Web Browser
For me, the stock browser and Chrome are pretty awful to use. Random freezes and pauses along with low memory problems. I would strongly suggest people download a third party browser from the Play store. I've just started using the Dolphin Engine BETA and so far it's been impressively fast, stable and smooth.

=====

Ben nu de tablet aan het updaten naar DRH 1.3 met de drh4hanns12.2oc3. Heb 'm geflashed middels gtab nvflash om systeem partitie goed te krijgen , kijken hoe dat werkt. Wel leuk dat ie ook als gtab opstart nu.

Werkte allemaal, volume toetsen zijn wel omgedraaid. Nu DRH 1.3 erop aan het zetten met hannspad kernel.

Werkt perfect, heb alleen geen zin om te wachten totdat alles in sync is.

==

Ga nu JB installeren.
NVflash JB partitions
Part 2048/0
Flash rom en Kernel 2.9

Vette startup animatie ;)
wifi led laat hd activiteit zien. WG 2.9
eerste start wizzard werkt een stuk sneller dan bij ICS, ook geluid werkt beter. Wifi is sneller verbonden dan bij ICS.

[Voor 16% gewijzigd door GeNiTaLiX op 02-09-2012 16:44]

• mtr33
Ach, dood aan het gaan zeker niet, maar de ROM devs lopen nu echt tegen de hardware beperkingen aan (512MB) en helaas is er geen kernel guru voor de Hpad. De Vega (Viewpad 10s/POV Tegra) heeft vergelijkbare hardware maar olv Eduardo (ejtagle) is daarvoor een vrijwel complete 3.1 kernel gemaakt & de bestaande drivers geport. fosser2 probeert hetzelfde voor de Gtab maar is zover nog (lang?) niet.
Voorlopig ben ik terug gegaan naar de stock 7792 ivm HDMI. Hoewel het jammer is dat Hannspree nooit verder is gekomen dan Froyo (2.2.2) is het wel netjes dat ze de stock ROM zover mogelijk hebben doorontwikkeld. 7792 zou een solide basis zijn voor een laatste "HansTitan" versie.

• MikeOO
Dokman schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:21:
Beetje stil hier.

ik wil mijn hannspree verkopen. maar ik wil er dan wel goede software opzetten.

welke kernel en rom kan ik het beste gebruiken?
het scherm moet wel gewoon kunnen draaien. dat is nu niet het geval bij de rom die
ik nu gebruik.
Zou zeggen lees de laatste paar reacties eens. Vraag is enkele reactie terug ook gesteld.
Heeft er iemand een kernel werkend op die nieuwste TeamDRH? Ik had problemen met de rotatie met de kernels die ik probeerde..

• cricket99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05-2019
datadevil schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 20:01:
Heeft er iemand een kernel werkend op die nieuwste TeamDRH? Ik had problemen met de rotatie met de kernels die ik probeerde..
Ik gebruik Graveen's kernel van: http://www.slatedroid.com...for-teamdrh-53-alpha-rom/
Hier staat de rotatie goed, alleen heb ik nu met JB af en toe een SOD.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-03 13:23
Bij mij werkt de 5.3 alpha samen met de v1.1 kernel van Graveen erg goed.
Was alleen wel even wennen dat de aankop iets langer ingedrukt dient te worden voordat de tablet uit slaapstand komt.

Hardware acceleratie lijkt te werken, hoewel ik moeite heb met 480p mkv bestanden.
Bluetooth audio werkt trouwens nog niet. HMDI heb ik nog niet getest.

www.ping-win.nl

Rye schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:28:
Bij mij werkt de 5.3 alpha samen met de v1.1 kernel van Graveen erg goed.
Was alleen wel even wennen dat de aankop iets langer ingedrukt dient te worden voordat de tablet uit slaapstand komt.

Hardware acceleratie lijkt te werken, hoewel ik moeite heb met 480p mkv bestanden.
Bluetooth audio werkt trouwens nog niet. HMDI heb ik nog niet getest.
bedankt, ga ik installeren dan

• gram501
mtr33 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:59:
....Voorlopig ben ik terug gegaan naar de stock 7792 ivm HDMI.
Probeer deze Honeycomb rom eens:

http://www.slatedroid.com...eycomb-flashback-reunion/

Werkt met HDMI !! :9~

• deblaauwesigaar
  • Laatst online: 12-12-2022
ik heb [ROM - 5.3] ALPHA DIRTY-BEAN 4.1.X met als kernell Graveen JB Kernel v1.2b - A kernel based on wolfmod 2.7

alles werkt smooth, alleen geen geluid. Hebben meer mensen hier last van.
Wat moet ik daar aan doen?

• MikeOO
deblaauwesigaar schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:09:
ik heb [ROM - 5.3] ALPHA DIRTY-BEAN 4.1.X met als kernell Graveen JB Kernel v1.2b - A kernel based on wolfmod 2.7

alles werkt smooth, alleen geen geluid. Hebben meer mensen hier last van.
Wat moet ik daar aan doen?
Gebruik deze combo nu ook maar geluid werkt hier wel.

• deblaauwesigaar
tja als ik terug ga naar bijv origineel dan heb ik ook geen geluid.
Wel als ik bij instellingen -> geluid een ander notificatie geluid kies hoor ik het deuntje wat ik kies. Dus er komt wel geluid uit de speakers. Maar dat is ook het enige geluid wat ik hoor.

Spelletjes, utizending gemist of whatever niks van dit alles. Waar zou ik dit probleem moeten zoeken.

• MikeOO
deblaauwesigaar schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:44:
tja als ik terug ga naar bijv origineel dan heb ik ook geen geluid.
Wel als ik bij instellingen -> geluid een ander notificatie geluid kies hoor ik het deuntje wat ik kies. Dus er komt wel geluid uit de speakers. Maar dat is ook het enige geluid wat ik hoor.

Spelletjes, utizending gemist of whatever niks van dit alles. Waar zou ik dit probleem moeten zoeken.
Als je DIRTY-BEAN 4.1.X flashed zorg je dan wel dat je de partities voorbereid zoals uitgelegd in dat topic (APX mode en BAT bestand uitvoeren.
Daarna ROM en Kernel overzetten en ik installeer deze achter elkaar in CWM (check ook dat je de juiste CWM versie gebruikt zoals in het topic is aangeven).
Als dat klaar is voer ik in CWM direct een reset uit naar factory defaults en daarna ook nog Cache en Davik cleanen. Hierna start ik pas de tablet opnieuw op (ik doe dus alles achter elkaar)

Vanaf dat moment overal geluid en geen problemen.
Het kan natuurlijk zijn dat er iets anders aan de hand is maar meestal gaat er toch iets verkeerd in de mannier van installeren.

Geluid etc wordt zover ik weet alleemaal bepaald door de Kernel. Mogelijk dat dit bestand corrupt is. Deze een keer opnieuw downloaden.

Is alleemaal beetje gissen omdat je verder niet aangeeft hoe jij het precies uitvoert.

• deblaauwesigaar
Doe je de kernel installeren met update functie of gewoon install de zip.?

• MikeOO
deblaauwesigaar schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:31:
Doe je de kernel installeren met update functie of gewoon install de zip.?
Op dezelfde mannier als je de ROM installeert. Dus vanuit CWM, install zip.
Ik doe het direct nadat ik de ROM heb geinstalleerd zonder opnieuw te starten.
Daarna doe ik een reset naar Fabrieksinstellingen vanuit CWM en dan opnieuw starten.

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 16:28
Zo, na maanden niet gebruikt maar weer eens de Hannspad uit de kast gehaald. Direct JB erop gezet met de kernel van Graveen.

Werkt perfect! Stuk beter dan voorheen (draaide nog Honeycomb).

• prutsger
Ik wil hem ook weer even nieuw leven inblazen, maar ik merk dat de bottleneck in gebruik echt het touchscreen is. Ik draai nu de TeamDRH JB Alpha, volgens mij 5.2. Het touchscreen reageert niet vlot genoeg om fatsoenlijk te kunnen typen, dus in een vergadering voor wat notities heb ik er al niks aan.

Zijn er ROMS / Kernels waar dat soepeler mee loopt? Ik kan mij niet herinneren dat de originele Hannspad ROM dat ook had, het touchscreen was geloof ik wat soepeler.

• MikeOO
prutsger schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:34:
Ik wil hem ook weer even nieuw leven inblazen, maar ik merk dat de bottleneck in gebruik echt het touchscreen is. Ik draai nu de TeamDRH JB Alpha, volgens mij 5.2. Het touchscreen reageert niet vlot genoeg om fatsoenlijk te kunnen typen, dus in een vergadering voor wat notities heb ik er al niks aan.

Zijn er ROMS / Kernels waar dat soepeler mee loopt? Ik kan mij niet herinneren dat de originele Hannspad ROM dat ook had, het touchscreen was geloof ik wat soepeler.
Gebruik zelf DIRTY-BEAN 4.1 icm kernell Graveen JB Kernel v1.2b en dat werkt prima. Kan redelijk snel typen. Misschien die even testen of dat wat voor je is.

Je moet soms wel een keer op aan/uit knopje drukken om te ontwaken.

ParanoidAndroid
icm Kernel for TeamDRH 5.3 schijnt ook erg goed te werken. Maar die moet ik zelf ook nog testen.

Update.
Net ParanoidAndroid rom getest en werkt voor de eerste paar minuten erg lekker. Typen op toetsenbord gaat zonder vertraging en zeer vlot.

Zeker een aanrader om die te proberen.

Als je als een ICS of JB rom gebruiken hoef je alleen een Factory Reset te doen en Cache te cleanen.

Daarna de Rom / Kernel flashen en even Google Play of de Gapps.

Alles achter elkaar flashen en dan opnieuw opstarten en klaar ben je.

[Voor 38% gewijzigd door MikeOO op 07-11-2012 08:38]

• mastermoi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik heb sinds kort deze tablet gekregen, helemaal voorgeinstalleerd met Dirty Bean. Nu vraag ik mij af welke Kernel er geinstalleerd is. Waar kan ik dat snel zien?

Wat me tot nu toe opvalt is dat als ik internet afstruin het lijkt of de VEGAn-TAB rom veel sneller is. Kunnen mensen dit bevestigen? En eventueel wat de nadelen van VEGAn zijn.

• MikeOO
mastermoi schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:34:
Ik heb sinds kort deze tablet gekregen, helemaal voorgeinstalleerd met Dirty Bean. Nu vraag ik mij af welke Kernel er geinstalleerd is. Waar kan ik dat snel zien?

Wat me tot nu toe opvalt is dat als ik internet afstruin het lijkt of de VEGAn-TAB rom veel sneller is. Kunnen mensen dit bevestigen? En eventueel wat de nadelen van VEGAn zijn.
Kernel zou je mogelijk kunnen terug vinden bij de instellingen --> Over Tablet. Daar staat iets over de Kernel vermeld.Het hangt af of de maker van de Rom/Kernel deze info ook duidelijk vermeld.

De VEGAn-Tab rom is al wat ouder. Welke beperkingen een rom heeft is lastig aan te geven. Er zijn er zoveel en bij een actieve rom zijn er regelmatig updates waardoor alles weer veranderd.
Er zijn voldoende ROMs te vinden waarond jelly bean android en het is een kwestie van proberen. Zo kom je erachter welke ROM je aanspreekt en welke voldoet aan jouw wensen.
Snelheidstesten zijn ook al weer verouderd als je ze ziet. Er komen regelmatig nieuwe versies uit of nieuwe ROMs dat dit niet bij te houden is.

Veel ROMS, maar dit komt door de kernel, daarvan werken de HDMI en Audio niet altijd. Lees dus altijd goed wat de beperkingen zijn. Als je HDMI verder niet gebruikt dan maakt het verder niet uit natuurlijk.

In dit topic zijn er voldoende te vinden en ik zoals een reactie boven je al aangeeft draait de ParanoidAndroid Rom erg prettig en zeer vlot.

Maar zoals altijd met rooten en tweaken. Je zal zelf moeten testen wat jij snel vindt. En dat maakt het juist leuk ook.

[Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 11-11-2012 09:51]

• mastermoi
Als ik nu de VEGAn-TAB wil proberen, kan ik dan een backup doen of ben ik alles kwijt en moet ik opnieuw alles installeren.
Thnx trouwens voor de snelle reactie :D.

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 11:47

Rincewind

Take me in your arms tonight

MikeOO schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:03:
[...]
Net ParanoidAndroid rom getest en werkt voor de eerste paar minuten erg lekker. Typen op toetsenbord gaat zonder vertraging en zeer vlot.

Als je als een ICS of JB rom gebruiken hoef je alleen een Factory Reset te doen en Cache te cleanen.
Lees net op het XDA-topic de volgende tekst:
UPDATE: per app dpi fixed, build.prop fixes for gameloft games, and others. HDMI audio thanks to NOBE
. Werkt HDMI-out nu wel met deze versie ? Dan ga ik vandaag gelijk flashen :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• MikeOO
Rincewind schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:52:
[...]
Lees net op het XDA-topic de volgende tekst:
[...]
. Werkt HDMI-out nu wel met deze versie ? Dan ga ik vandaag gelijk flashen :)
HDMI-Out voor TV werkt hier niet. HDMI Audio zoals aangeven in de tekst kan ik even niet testen..

• MikeOO
mastermoi schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:00:
Als ik nu de VEGAn-TAB wil proberen, kan ik dan een backup doen of ben ik alles kwijt en moet ik opnieuw alles installeren.
Thnx trouwens voor de snelle reactie :D.
Zolang je een Nandroid backup maakt kun je alles testen en weer teruggaan.
Alleen moet je soms de partitie grote aanpassen voor je een Rom installeert. Ik durf niet te zeggen of dit in de backup wordt meegenomen.

Maar dat is een kwestie van proberen en anders zet je eerst de juiste partitie grote terug en daarna de backup.

• mastermoi
Ik heb zojuist geprobeerd VEGAn er op te zetten. DIt lukte in eerste instantie niet. Denk dat het kwam doordat ik CWM 6 had (deze was nodig voor Alpha Dirthy Bean). Toen ik versie 4 gebruikte lukte het wel. Echter kan ik dan bijna geen apps installeren ivm geheugengrootte. Weet iemand hoe dit komt? Zou dit misschien te maken hebben met de partities die aangemaakt zijn bij de Alpha DB?

VEGAn was wel erg snel en vind de Alpha DB minder snel.

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-01-2022
MikeOO schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:03:
[...]

Gebruik zelf DIRTY-BEAN 4.1 icm kernell Graveen JB Kernel v1.2b en dat werkt prima. Kan redelijk snel typen. Misschien die even testen of dat wat voor je is.

Je moet soms wel een keer op aan/uit knopje drukken om te ontwaken.

ParanoidAndroid
icm Kernel for TeamDRH 5.3 schijnt ook erg goed te werken. Maar die moet ik zelf ook nog testen.

Update.

Daarna de Rom / Kernel flashen en even Google Play of de Gapps.

Alles achter elkaar flashen en dan opnieuw opstarten en klaar ben je.
Hoi MikeOO, ik vind de reactie van het touchscreen ook de grootste ergenis van deze tablet. Kun je mij vertellen welke van bovenstaande Rom's de snelste touchscreen reactie heeft voor jouw gevoel?

[Voor 0% gewijzigd door zsparrow op 15-11-2012 16:20. Reden: typo]

• MikeOO
zsparrow schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:17:
[...]

Hoi MikeOO, ik vind de reactie van het touchscreen ook de grootste ergenis van deze tablet. Kun je mij vertellen welke van bovenstaande Rom's de snelste touchscreen reactie heeft voor jouw gevoel?
Voor mijn gevoel loopt ParanoidAndroid prima. Maar dit is erg persoonlijk. Maak een Nandroid en daarna kun je hem zo testen. Bevalt het niet dan zet je de nandroid weer terug.

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 15:23
Tijdje de Hannspad niet gebruikt. Werken de camera en microfoon inmiddels met andere ROM's? Of is het een betere optie om de stock 7792 ROM er op te zetten?

• mtr33
Persoonlijk vind ik 7792 de meest solide/volledige ROM. In ICS werkt e.e.a. inderdaad nog niet(kernel issue).

[Voor 8% gewijzigd door mtr33 op 18-11-2012 08:37]

Heeft iemand (in welke rom dan ook) appliness werkend (http://appliness.com/)?

• MikeOO
datadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:32:
Even voor je getest en werkt prima icm ParanoidAndroid
MikeOO schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:26:
[...]

Even voor je getest en werkt prima icm ParanoidAndroid
cool, bedankt, ga ik die er eens opzetten, met DRH werkte het niet en het is het enige wat ik zo ongeveer met mijn tablet wil doen naast ebooks lezen
datadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:15:
[...]

cool, bedankt, ga ik die er eens opzetten, met DRH werkte het niet en het is het enige wat ik zo ongeveer met mijn tablet wil doen naast ebooks lezen
Bij mij installeert hij wel, download ook issues maar zodra ik een issue wil lezen crashed het..is dat bij jou ook?

• MikeOO
datadevil schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:35:
[...]

Bij mij installeert hij wel, download ook issues maar zodra ik een issue wil lezen crashed het..is dat bij jou ook?
Gebeurt hier ook idd. Zover had ik hem niet getest. Misschien even een andere kernel proberen.
MikeOO schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:39:
[...]

Gebeurt hier ook idd. Zover had ik hem niet getest. Misschien even een andere kernel proberen.
Nog een andere kernel aan te raden dan?

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 15:23
mtr33 schreef op zondag 18 november 2012 @ 08:37:
Persoonlijk vind ik 7792 de meest solide/volledige ROM. In ICS werkt e.e.a. inderdaad nog niet(kernel issue).
Thanks. Zet ik die er op.

• prutsger
Ik heb inmiddels heel wat ROMs/Kernels getest. Ik vind de ICS/JB ROMs echt te haperig om lekker mee te kunnen werken (typen). Een filmpje of spelletje gaat prima, maar dat wordt niet gewaardeerd tijdens een vergadering :)
Ik ben nu weer teruggegaan naar een Android 2.3.5: VEGan-TAB. Draait ongelooflijk soepel.

Pluspunten voor mij: Gesplitst toetsenbord typt lekker als je de tablet met twee handen vast hebt, snelheid is goed en veel software beschikbaar (goede build.prop).

Nadelen: Gingerbread is niet toegespitst op tablets dus hij ziet je Hannspad gewoon als een telefoon. Hierdoor Is de layout van Firefox anders (zelfde als op mijn Samsung Galaxy SII) en werkt de sync van Firefox niet (net als op mijn telefoon). Zo werkt meer software net niet optimaal omdat je in principe een 10,1" telefoon in handen hebt. Zo is er bijvoorbeeld wel een kalender widget voor het homescreen maar die laat maar 1 afspraak zien ipv een hele rits toekomstige zoals in de ICS/JB ROMs.

Nu zie ik ineens de SmOoTh_BeAn_4.1.1 ROM en twijfel toch om die eens te installeren. Ik heb niet zoveel zin om weer alles opnieuw te moeten instellen en dan toch weer terug te willen naar VEGan-TAB vanwege de snelheid. Heeft iemand al ervaringen met deze ROM en de werkbaarheid in de praktijk? In dat topic lees ik wel dat het snel is, maar dat zeggen ze in de andere ICS/JB ROM topics ook en dat viel echt vies tegen.

Edit: Dat bepaalde zaken dan niet zo goed werken vind ik dan weer niet belangrijk: glitches op het lockscreen, geen HDMI-out etc boeit mij niet.

[Voor 4% gewijzigd door prutsger op 22-11-2012 11:52]

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:34
prutsger schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:50:
Ik heb inmiddels heel wat ROMs/Kernels getest. Ik vind de ICS/JB ROMs echt te haperig om lekker mee te kunnen werken (typen). Een filmpje of spelletje gaat prima, maar dat wordt niet gewaardeerd tijdens een vergadering :)
Ik ben nu weer teruggegaan naar een Android 2.3.5: VEGan-TAB. Draait ongelooflijk soepel.

Pluspunten voor mij: Gesplitst toetsenbord typt lekker als je de tablet met twee handen vast hebt, snelheid is goed en veel software beschikbaar (goede build.prop).

Nadelen: Gingerbread is niet toegespitst op tablets dus hij ziet je Hannspad gewoon als een telefoon. Hierdoor Is de layout van Firefox anders (zelfde als op mijn Samsung Galaxy SII) en werkt de sync van Firefox niet (net als op mijn telefoon). Zo werkt meer software net niet optimaal omdat je in principe een 10,1" telefoon in handen hebt. Zo is er bijvoorbeeld wel een kalender widget voor het homescreen maar die laat maar 1 afspraak zien ipv een hele rits toekomstige zoals in de ICS/JB ROMs.

Nu zie ik ineens de SmOoTh_BeAn_4.1.1 ROM en twijfel toch om die eens te installeren. Ik heb niet zoveel zin om weer alles opnieuw te moeten instellen en dan toch weer terug te willen naar VEGan-TAB vanwege de snelheid. Heeft iemand al ervaringen met deze ROM en de werkbaarheid in de praktijk? In dat topic lees ik wel dat het snel is, maar dat zeggen ze in de andere ICS/JB ROM topics ook en dat viel echt vies tegen.

Edit: Dat bepaalde zaken dan niet zo goed werken vind ik dan weer niet belangrijk: glitches op het lockscreen, geen HDMI-out etc boeit mij niet.
Die kon mij niet echt bekoren, ik heb dan ook de 1.4.2 versie gebruikt met graveen 1.2 en daarna 1.2b. In beide gevallen liep het niet echt super soepel voor mij en misten er de nodige apps in de play store (buienradar, nu.nl, etc). En helaas met beide kernels geen geluid in google play. Trouwens misten er een hele berg standaard apps want google apps wordt niet geinstalleerd.

Nu terug op 1.2b i.c.m. TeamDRH 4.1.1 en dat werkt tot nu toe vrij goed i.c.m. 1200mhz cpu maximum.

ParanoidAndroid met graveen minimal kernel schijnt trouwens wel super soepel te werken ook, maar dat heb ik nog niet geprobeerd..

EDIT

Vandaag Sm00ther Bean 4.1.2 met de updates gedownload, en dat werkt echt enorm soepel. Alleen is daar nog geen kernel voor dus zal ik moeten leven met de touchkeys die het niet doen en omgedraaide + en - volume knoppen. Maar dat lukt wel.

[Voor 10% gewijzigd door Dejagan op 26-11-2012 16:20]

• cricket99
mtr33 schreef op zondag 18 november 2012 @ 08:37:
Is het je gelukt nu.nl te installeren? Ik krijg een klacht over een missende bibliotheek in de geroote versie van http://www.slatedroid.com...5-stock-7792-rooted-play/

• MikeOO
datadevil schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:49:
[...]

Nog een andere kernel aan te raden dan?
Niet echt. Is een kwestie van veel lezen en zoeken. Ik gebruik de app verder niet die jij wilt gebruiken dus voor mijn werkt verder elke kernel prima. En door de HTC One X gebruik ik de tablet bijna nooit.
MikeOO schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:12:
[...]

Niet echt. Is een kwestie van veel lezen en zoeken. Ik gebruik de app verder niet die jij wilt gebruiken dus voor mijn werkt verder elke kernel prima. En door de HTC One X gebruik ik de tablet bijna nooit.
Ja..ik heb al aardig wat combi's gebruikt, en baal wel dat dit niet werkt..is mijn enige reden om de tablet te gebruiken, mijn nexus (phone) gebruik ik verder meestal

• mtr33
datadevil schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:32:
cricket99 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:06:
[...]
Is het je gelukt nu.nl te installeren? Ik krijg een klacht over een missende bibliotheek in de geroote versie van http://www.slatedroid.com...5-stock-7792-rooted-play/
Geen idee en kan het niet voor je testen helaas (uitgeleend). Ik heb de stock rom zelf geroot maar weet niet of dat verschil maakt.

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:06
Dejagan schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:51:
[...]

Vandaag Sm00ther Bean 4.1.2 met de updates gedownload, en dat werkt echt enorm soepel. Alleen is daar nog geen kernel voor dus zal ik moeten leven met de touchkeys die het niet doen en omgedraaide + en - volume knoppen. Maar dat lukt wel.
Ik weet er het fijne niet van en kan het op dit moment helaas niet testen, maar zou Sm00ther Bean 4.1.2 (ik neem aan dat dit de rom van xda voor de Gtab is) ook werken met de [JB] Kernel for TeamDRH 5.3 alpha ROM ?

[Voor 8% gewijzigd door NYzE op 06-12-2012 19:37]

• mtr33
Werkt op zich gewoon met de Gtab kernel, of met een (aangepaste) Hpad versie. Zie LINK.

• NYzE
Je hebt helemaal gelijk mtr33. Hannspad werkt uitstekend met de combinatie Sm00ther Bean 4.1.2 ROM + Graveen minimal kernel.
Mocht hij binnen een week noemenswaardige problemen opleveren zal ik het hier melden,maar tot nu toe gaat het allemaal heel soepel, zelfs flash videos online afspelen gaat moeiteloos en lijkt de Hannspad beter te werken dan met welke ROM ik tot nu toe dan ook heb geprobeerd.

@Dejagan
Met de Graveen kernel werken ook alle hardware knoppen naar behoren!

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

NYzE schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:48:
Je hebt helemaal gelijk mtr33. Hannspad werkt uitstekend met de combinatie Sm00ther Bean 4.1.2 ROM + Graveen minimal kernel.
Mocht hij binnen een week noemenswaardige problemen opleveren zal ik het hier melden,maar tot nu toe gaat het allemaal heel soepel, zelfs flash videos online afspelen gaat moeiteloos en lijkt de Hannspad beter te werken dan met welke ROM ik tot nu toe dan ook heb geprobeerd.

@Dejagan
Met de Graveen kernel werken ook alle hardware knoppen naar behoren!
Hallo,

Ik ga mijn hannspree weer uit de kast halen.
graag zou ik deze rom en kernel er ook op willen hebben.
Zou iemand mijn de links willen door kunnen geven.
heb wel gezocht maar vind alleen maar oude roms en kernels.

en wat is ook al weer de volgorde eerst kernel of eerst rom.

• Trazer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 21:45
Dokman schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:29:
[...]

Hallo,

Ik ga mijn hannspree weer uit de kast halen.
graag zou ik deze rom en kernel er ook op willen hebben.
Zou iemand mijn de links willen door kunnen geven.
heb wel gezocht maar vind alleen maar oude roms en kernels.

en wat is ook al weer de volgorde eerst kernel of eerst rom.
Eerst de rom dan de kernel

ROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1900562

Kernel:
http://www.slatedroid.com...for-teamdrh-53-alpha-rom/

[Voor 14% gewijzigd door Trazer op 10-12-2012 11:39]

I regret.... things i should have said

• Dokman

Dokman

PSN = dokman100

bedankt.

moet ik bij de ROM ook Audio Fix Update installeren.

de KERNEL kan ik niet downlaoden pagina bestaat niet.
is er nog een andere site waar ik hem kan downloaden.

• mtr33
Beide kernel links werken hier gewoon (minus/mediafire). Gewoon installatieinstructies volgen met audio fix update.
Grappig dat ik nu ineens met die smootherbean install een Nvidia Tegra II splashscreen heb ipv dat Hannspree logo. Kan je dat zelf makkelijk aanpassen in nog iets anders (meer ingetogen/professioneel) iets?

• MikeOO
datadevil schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:06:
Grappig dat ik nu ineens met die smootherbean install een Nvidia Tegra II splashscreen heb ipv dat Hannspree logo. Kan je dat zelf makkelijk aanpassen in nog iets anders (meer ingetogen/professioneel) iets?
Met Google toch wel voldoende info over te vinden. Her blijft Android dus werkt allemaal op dezelfde manier

http://www.tabletroms.com...place-hannspree-logo.html

En anders hier voldoende info te vinden
http://www.slatedroid.com...llpapers-boot-animations/

En anders een van de andere linken.
http://www.google.com/sea...39650382&biw=1745&bih=812
MikeOO schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:38:
[...]

Met Google toch wel voldoende info over te vinden. Her blijft Android dus werkt allemaal op dezelfde manier

http://www.tabletroms.com...place-hannspree-logo.html

En anders hier voldoende info te vinden
http://www.slatedroid.com...llpapers-boot-animations/

En anders een van de andere linken.
http://www.google.com/sea...39650382&biw=1745&bih=812
sorry, had echt niet aan gedacht om het op te zoeken...raar....maar bedankt!

• NYzE
Wellicht dat iemand hier zijn Hannspad nog uit de kast zou willen halen na het proberen van de nieuwste versie van SmOoTher_BeAn_4.1.2(G-tablet)(Updated 01/05/13) icm Graveen kernel. Het is echt heel erg vlot kan ik je zeggen! :D

[Voor 13% gewijzigd door NYzE op 12-01-2013 16:24]

Anoniem: 493823

Ik heb me vorige week zo eentje aangeschaft. Mijn eerste kennismaking met een tablet. De rom van hierboven erop gezet icm Graveen Kernel en ik vind het super. Schermresolutie had misschien iets hoger gekund maar ik vind de tablet zeker de moeite gezien de prijs die ik ervoor heb betaald (50 incl verzending en hoes).

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 22:25
Ik heb een vraagje:

Ik draai nu al een half jaar de Team DRH ROM op mijn HANNspad. Echter, na een Kernelwijziging heb ik non-stop last van wake-locks. Welke Kernel werkt het beste met de Team DRH ROM (4.0 dus, 4.1 vond ik veel te buggy)? En áls ik over wil stappen op 4.1, kan iemand dan bevestigen dat inmiddels alles zo smooth werkt dat GTA III en Vice City het gewoon soepel doen? Want daarom heb ik hem destijds weer gedowngrade naar 4.0 namelijk. Ik wil wel het optimale uit mijn Tegra 2 chipset halen!

• mtr33
Wakelocks lijken soms ongrijpbaar, de een heeft er wel last van bij een bepaalde rom, de ander niet. Ik zou zeggen ga terug naar je laatste goed werkende combi (clean install). Alle Hpad kernels zijn volgens mij nog steeds 2.6.39 based. Voor de Gtab is er bijna een werkende JB inclusief 3.x kernel. Hopelijk onstaat daaruit ook een Hpad versie. IMHO heeft een ICS/JB rom zonder 3+ kernel niet zoveel meerwaarde.

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 22:25
Na een avondje flashen en heel vaak de Dalvik Cache geleegd te hebben, heb ik misschien wel leuke informatie voor dit topic. De kernelontwikkeling voor de HANNspad ligt op Android 4.0 gebied namelijk alles behalve stil. Er is zelfs een kernel met werkende HDMI!

- Marcero's OC 12.2oc8 Kernel gaf mij enorm veel wakelocks en WiFi issues. Deze had ik toen ik begon met flashen.
- New kernel based on Antybites 12.2 , een kernel met HDMI video en sound werkend! Sound is nogal buggy, en bij mij liep hij vast tijdens het laden van spelletjes. Hopelijk wordt deze nog verder doorontwikkeld, zodat we, op de microfoon na, een perfect werkende Android 4.0 tablet hebben!
- Marcero's OC 1b1 Kernel, de laatste kernel van Marcero's, heeft beide problemen bij mij verholpen. Ik koos voor de Antibytes kernel in de instalatie, en niet de FARDS. Deze draai ik nu nog steeds en de batterijduur vergeleken met 12.2oc8 en ... is echt geweldig! Ik haal met schermhelderheid op laag bijna 9 uur on-screen tijd!

De wolfmod kernel heb ik nog niet geprobeerd omdat OC 1b1 best lekker werkt, al is de touch-reactietijd waardeloos. Soms pakt hij mijn touch helemaal niet, bijvoorbeeld bij het spelen van GTA Vice City of Temple Run 2. En laat dat nou nét die ene keer zijn waardoor je door de politie opgepakt wordt of van het padje gaat. Zodra ik meer tijd heb, na Carnaval, ga ik de wolfmod kernel ook nog even proberen. De ontwikkeling voor onze tablet ligt in ieder geval niet stil!

• Rincewind

Rincewind

Wat zijn de belangrijkste fora om deze ontwikkelingen in de gaten te houden ?

• mtr33
De ontwikkelingen waaraan msnguy refereert zijn al vrij gedateerd, voor de Hpad ten minste. Check Slatedroid & Android-hilfe voor de data. Wel wordt nog actief ontwikkeld voor de Gtab (op Slatedroid hebben ze bijna een JB release met 3+ kernel).

• mtr33
FYI: een tweetal updates CM7 voor de Hpad (v1.5) en CM10.1 voor de Gtab (DRH beta1). De JB rom heeft een compleet nieuwe kernel en hopelijk wordt die ook geport naar de Hpad zodat o.a. de hardware buttons werken. Zelf nog niet getest, maar de Gtab versie zou ook gewoon al moeten werken op de Hpad.

• MikeOO
Als aanvulling op bovenstaand bericht voor CM10.1. Inmiddels is er een Kernel 3.1.10 beschikbaar waarbij Hannspad sensor, lights and hardware key moeten werken.

CM10.1 - BETA DIRTY-BEAN 4.2.X - Team DRH
http://www.slatedroid.com...x-team-drh-update-022213/

Net geinstalleerd en draait op het eerste gezicht uitstekend en soepel en voor nu lijkt het zelf de beste te zijn van vele ROMs die ik imiddels getest hebt.
Nu toch mooi Android 4.2.2 draaien op een Tablet van 2 jaar oud.

Tip 1
Als je de rom download dan moet je de zip uitpakken. In \Extract_TeamDRH-DirtyBean-10.1\ROM
vindt je dan de echte ROM.

Daar is op het forum wat onduidelijk over en probeerde zelf ook de zip te flashen en dat ging niet :*)
Ik heb wel alles opnieuw gedaan dus incl DRH_NVFLASH_2013.
Hiermee wordt je tablet helemaal leeg gemaakt dus zorg dat je de dingen eerst naar je PC kopieert voor je dit doet.

Tip 2
Als je de drivers voor APX wilt installeren onder Windows 8 dan lukt dit niet. De drivers zijn niet digitaal ondertekend.

Dit kun je oplossen met onderstaande stappen

1. Windows Key + R
2. Enter: shutdown.exe /r /o /f /t 00
3. Click the "OK" button
4. System will restart to a "Choose an option" screen
5. Select "Troubleshoot" from "Choose an option" screen
6. Select "Advanced options" from "Troubleshoot" screen
7. Select "Windows Startup Settings" from "Advanced options" screen
8. Click "Restart" button
9. System will restart to "Advanced Boot Options" screen
10. Select "Disable Driver Signature Enforcement"
11. Once the system starts, install the DJI driver as you would on Windows 7

Tip 3
Om de overclock instellingen te krijgen bij Intellingen dien je 1x onderstaande uit te voeren
Instellingen --> Over Tablet --> Druk 7x op Build-nummer

[Voor 67% gewijzigd door MikeOO op 07-03-2013 09:14]

• gram501
Jellybean rom incl werkende Hdmi

Kan zo op de stock partitie geflashd worden

https://dl.dropbox.com/s/..._super_hdmi_v1.3.zip?dl=1

Bron;
http://www.android-hilfe....s-hanns-roms-more-21.html

• Rincewind

Rincewind

Klinkt goed ! Heb je die zelf al geprobeerd en wat zijn je ervaringen ? (Mijn download loopt nu..) _/-\o_

• gram501
Jazeker, bevalt mij goed

Ging mij om hdmi vooral...

• cricket99
Deze rom werkt prima voor mij. In het begin is alles verschrikkelijk traag, maar na een 10 minuten werken gaat het allemaal vlotjes. Ik gebruik als kernel de Kazpar Kernel v1.
MikeOO schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:20:
Als aanvulling op bovenstaand bericht voor CM10.1. Inmiddels is er een Kernel 3.1.10 beschikbaar waarbij Hannspad sensor, lights and hardware key moeten werken.

CM10.1 - BETA DIRTY-BEAN 4.2.X - Team DRH
http://www.slatedroid.com...x-team-drh-update-022213/

Net geinstalleerd en draait op het eerste gezicht uitstekend en soepel en voor nu lijkt het zelf de beste te zijn van vele ROMs die ik imiddels getest hebt.
Nu toch mooi Android 4.2.2 draaien op een Tablet van 2 jaar oud.

• cricket99
Rincewind schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:14:
[...]
Klinkt goed ! Heb je die zelf al geprobeerd en wat zijn je ervaringen ? (Mijn download loopt nu..) _/-\o_
Ik had veel forced closes met deze ROM en bovendien geen geluid meer. Aangezien iedereen een eigen ervaring heeft met zijn/haar Hannspad, zal het niet voor iedereen gelden. Ik ben over op de nieuwste versie van TeamDRH (zie een aantal reacties hierboven) en die bevalt mij prima. Ik heb HDMI niet getest, maar dat gebruik ik ook niet.

• MikeOO
cricket99 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:15:
Deze rom werkt prima voor mij. In het begin is alles verschrikkelijk traag, maar na een 10 minuten werken gaat het allemaal vlotjes. Ik gebruik als kernel de Kazpar Kernel v1.

[...]
Dat is ook de kernel die ik bedoel en ook in het topic staat als 2de reactie :)
Als je die kernel niet gebruikt dan mis je dus Hannspad sensor, lights en hardware keys vandaar dat dit belangrijk was.

De G-TAB roms werken altijd wel op de Hannspree maar juist nu door de nieuwe kernel hebben we een top rom. Draait hier al dagen als een zonnetje.

• mtr33
MikeOO schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 08:18:
De G-TAB roms werken altijd wel op de Hannspree maar juist nu door de nieuwe kernel hebben we een top rom. Draait hier al dagen als een zonnetje.
Hoewel veel Gtab roms out of the box werken op de Hpad is het sterk aan te raden om er een specifieke Hpad kernel op te flashen. Naast de genoemde features is er ook minder kans dat je onverhoopt brokken maakt (verschillen in pinmux/sensores & gpio).
De gelinkte kernel (v1) werkt hier al een week goed en ik ben een tweetal andere kernels aan het testen (nog niet helemaal klaar voor consumptie, maar dat zal niet lang meer duren).
IMHO is deze DRH CM10.1 de beste rom die ooit voor de Hpad (en Gtab) is uitgekomen. Zodra de kernel nog iets verder is doorontwikkeld hebben we weinig meer de wensen over.

• gram501
is dit ook met HDMI werkend??

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 13:23

DaRoot

Some say...

Kan mezelf hier ook melden.. heb zojuist een 2e hands Hannspad gekocht voor € 100 incl. beschermhoes. Volgens de verkoper draait er Jelly Bean (Team DRH) op. Dat is momenteel een van de betere roms voor het apparaat?
Wat mag je van de accu nog verwachten? ca 1,5 jaar oud..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• mtr33
HDMI werkt op de Gtab, op de Hpad heb ik het zelf nog niet kunnen testen bij gebrek aan kabel, maar hangt het wellicht ook af van de gebuikte kernel.
DaRoot schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:21:
Kan mezelf hier ook melden.. heb zojuist een 2e hands Hannspad gekocht voor € 100 incl. beschermhoes. Volgens de verkoper draait er Jelly Bean (Team DRH) op. Dat is momenteel een van de betere roms voor het apparaat?
Wat mag je van de accu nog verwachten? ca 1,5 jaar oud..
Er is een DRH JB 4.1.x van eind vorig jaar en een spiksplinternieuwe DRH JB 4.2.2. Deze laatste is imho aanzienlijk beter. Mijn Hpad is ook ruim 1.5 jaar oud en in standby gaat hij zo'n 4/5 dagen mee, maar met de nieuwe 3.1.10 kernel zou dat langer moeten kunnen worden. Bij intensief gebruik hangt het af van je CPU overclock en met name je scherminstellingen.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

mtr33 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:17:
[...]

HDMI werkt op de Gtab, op de Hpad heb ik het zelf nog niet kunnen testen bij gebrek aan kabel, maar hangt het wellicht ook af van de gebuikte kernel.

[...]

Er is een DRH JB 4.1.x van eind vorig jaar en een spiksplinternieuwe DRH JB 4.2.2. Deze laatste is imho aanzienlijk beter. Mijn Hpad is ook ruim 1.5 jaar oud en in standby gaat hij zo'n 4/5 dagen mee, maar met de nieuwe 3.1.10 kernel zou dat langer moeten kunnen worden. Bij intensief gebruik hangt het af van je CPU overclock en met name je scherminstellingen.
Ok klinkt niet slecht idd.. Hopelijk ontvang ik de tab 1 dezer dagen, en dan kijken we eens verder. Heb zelf een Nexus 7, en die doet ook ongeveer zolang met een accu lading. De Hannspree wordt een cadeautje voor mijn pa. (wat ouder, dus 10" wat beter leesbaar ;) )

• mtr33
Er is nu naast de DRH CM10.1 ook een DRH PA (ParanoidAndroid v3.10) voor de Gtab. Voor de Hpad is het net als bij CM10.1 aan te raden de meest recente 3.1.10 kernel port te gebruiken. Check deze video link voor een PA impressie.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik heb vanmiddag de DRH CM10.1 met JB geinstalleerd, meteen daarna de kernel 3.1.10. Nu is ie al een half uur c.q. 3 kwartier na de reboot die CyanogenMod draaiende cirkel aan het tonen.. Kan dat kloppen dat dat de eerste keer zo lang duurt?

• mtr33
DaRoot schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:33:
Ik heb vanmiddag de DRH CM10.1 met JB geinstalleerd, meteen daarna de kernel 3.1.10. Nu is ie al een half uur c.q. 3 kwartier na de reboot die CyanogenMod draaiende cirkel aan het tonen.. Kan dat kloppen dat dat de eerste keer zo lang duurt?
De eerste boot duurt wel wat langer, maar niet zolang. Check of (1) de NVFLASH goed is gegaan, (2) je het interne geheugen wel goed hebt gepartitioneerd en (3) dat je v1 (d.d. 3/3) van de Hpad kernel gebruikt. v1.1 blijft zonder kunstgrepen namelijk hangen op het logo.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

mtr33 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:02:
[...]

De eerste boot duurt wel wat langer, maar niet zolang. Check of (1) de NVFLASH goed is gegaan, (2) je het interne geheugen wel goed hebt gepartitioneerd en (3) dat je v1 (d.d. 3/3) van de Hpad kernel gebruikt. v1.1 blijft zonder kunstgrepen namelijk hangen op het logo.
(1) en (2) waren goed gegaan, had alleen idd versie 1.1 vd kernel gebruikt. Nu versie 1 erop, werkt perfect! Heb nu dus voor mijn pa voor €100 een 10" tablet, dual core, en met Jelly Bean! Ik vind het fantastisch!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-05 14:10
Hier ook bezig met de DRH CM10.1. Rom ging prima (duurde alleen even voor ik ontdekt had dat deze CWM werkt met gestures) daarna de Kazpar kernel V1 (enige die er op dit moment staat) echter ik blijf ook in een loop hangen. Heeft iemand een link naar de voor hun werkende kernel?

Update : Met de originele kernel ook een bootloop, ga de partitionering nog eens proberen nav reactie hieronder.
Update 2 : Nu werkt het wel ondanks de partitionering de eerste keer ook goed leek te gaan. Misschien iets fanatieker alle cache/data gewist. In elk geval bedankt mtr33!

[Voor 34% gewijzigd door anjaniki op 17-03-2013 13:12]

• mtr33
anjaniki schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:28:
Hier ook bezig met de DRH CM10.1. Rom ging prima (duurde alleen even voor ik ontdekt had dat deze CWM werkt met gestures) daarna de Kazpar kernel V1 (enige die er op dit moment staat) echter ik blijf ook in een loop hangen. Heeft iemand een link naar de voor hun werkende kernel?
Zie de links in mijn post. Als je met v1 blijft hangen ligt het meestal aan je partitionering (stap 2 hierboven).

[Voor 0% gewijzigd door mtr33 op 17-03-2013 12:46. Reden: fix link]

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:57

svijf

b5beveiliging.nl

Voor de liefhebbers...
Heb nog een accu en een lader liggen voor deze tablet.
Tablet zelf is naar de haaien.
Kon niet overweg met een glas cola...

Model SN10T130 r1

Reactie graag per e-mail naar svijfmf ed g mail punt com
Af te halen tussen Gouda en Utrecht of tegen verzendkosten te versturen.
Kon idd ook in V&A, maar het is gratis en hier zitten de gebruikers ;)
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee