Ik heb direct bij de eerst boot de update (OTA) gedownload en geïnstalleerd, geen enkel probleem gehad met rooten en flashen van andere roms.Anoniem: 411339 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:41:
Even voor de goede orde. Op slatedroid lees ik dat ik niet de normale updates moet doen vanuit mijn ingekochte Hannspad wil ik straks een goed werkend Rom erop zetten. Klopt dit.
Na ontvangst wil ik er gewoon een beetje met de stock Rom spelen. En daarna rustig de gehele 'dummies' instructie lezen en uitvoeren. Ben heel erg benieuwd.
ik heb een oplossing gevonden!BlueFlame schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:51:
Kan iemand die ook HannsTitan draait bevestigen dat film bestanden (.avi) verwijderd worden van de Micro SD kaart na een paar keer rebooten? (maakt niet uit of ze in de root of in een mapje staan btw...)
Heb het met een 16GB en met een 1GB kaartje... Erg irritant..
De tablet kan trouwens niet omgaan met een wifi router die op channel 13 staat ingesteld...
...
onderstaande heeft voor mij geholpen, ik gebruik GtabComb 3.3
1. Download dit bestand: http://www.megaupload.com/?d=52VCMI6J
2. Pak de bestanden uit in een map genaamd "WiFi_Channel13_fix"
3. Koppel je Hannspad aan je computer.
4. Run vervolgens het bestand "fix_wifichannel_EU.bat"
als het goed is moet het nu werken, mocht het toch niet werken dan zouden deze twee entries in het bestand "/system/build.prop" ook nog kunnen werken.
ro.wifi.country=EU
ro.wifi.channels=14 (*deze bestaat al, moet je even 14 achter zetten)
om bovenstaande te bereiken kun je als volgt te werk gaan:
1. open een cmd venster (zorg ervoor dat je adb.exe kunt bereiken. plaats adb.exe bijvoorbeeld in de root van C:\)
2. (optioneel) type " adb devices ", dit om te controleren dat de computer de hansspad kan vinden.
3. type " adb pull /system/build.prop c:\tempdir\build.prop "
4. ga op je computer naar de map " C:\tempdir "
5. open het bestand met kladblok of een andere editor
6. zoek deze regel op: " ro.wifi.channels= "
7. wijzig " ro.wifi.channels= " in " ro.wifi.channels=14 "
8. plaats deze regel " ro.wifi.country=EU " onder of boven de net aangepaste regel (ro.wifi.ch....)
9. sla het bestand op (let op dat de .prop extensie blijft bestaan! kijk goed of er geen .txt oid achter .prop staat)
10. type vervolgens in het (nog openstaande) cmd scherm: " adb push c:\tempdir\build.prop /system/ "
11. type " adb reboot " de hannspad zal nu rebooten
12. de map C:\tempdir kun je verwijderen als alles goed gegaan is
bovenstaande kan natuurlijk makkelijker, maar het werkt op nu voor mij
heb je nu wel of geen wifi..? het is een beetje onduidelijkCamiel schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:15:
Ik heb gisteren mijn pad ontvangen. Mooi dingetje en werkt vooralsnog prima!
Natuurlijk meteen aan de slag gegaan met modden. Gtabcomb 3.3 refresh er op gezet. Lijkt allemaal prima te werken, voor zover ik kan zien prima in snelheid. Ik loop alleen tegen één probleem aan: Ik kan geen apps uit de market downloaden. Om even te testen of het hier wel werkt (wifi op werk) ook met mijn telefoon geprobeerd. Op mijn telefoon werkt het wel dus ik denk niet dat het probleem daar mee te maken heeft. Iemand enig idee? Ook het topic hier al op doorgelopen en gezocht op google, helaas geen oplossingen kunnen vinden.
Probeer het eenst met er fix voor de market / nieuwe versie van 3.1.5Camiel schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:15:
Ik heb gisteren mijn pad ontvangen. Mooi dingetje en werkt vooralsnog prima!
Natuurlijk meteen aan de slag gegaan met modden. Gtabcomb 3.3 refresh er op gezet. Lijkt allemaal prima te werken, voor zover ik kan zien prima in snelheid. Ik loop alleen tegen één probleem aan: Ik kan geen apps uit de market downloaden. Om even te testen of het hier wel werkt (wifi op werk) ook met mijn telefoon geprobeerd. Op mijn telefoon werkt het wel dus ik denk niet dat het probleem daar mee te maken heeft. Iemand enig idee? Ook het topic hier al op doorgelopen en gezocht op google, helaas geen oplossingen kunnen vinden.
ApOE schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 09:19:
Market 3.1.5 update is hier te downloaden, eenmaal geladen lijk alles wat vlotter & soepeler te lopen..
Hannspad heeft 16GB intern en heeft een nVidia Tegra applicatie processor met een dual Cortex A9 die standaard op 1GHz draait. De Zenthink ZT-280 heeft 8GB en een applicatie processor van AMLogic met een single Cortex A9.agaam schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:37:
ik had nog even een vraag, kan ik hier ook via Bluetooth een GPS-ontvanger
op aan sluiten?.
ik zit eigelijk een beetje te twijvelen tussen deze, Zenethink 10 inch ZT-280 Cortex A9, 8GB!-Android 2.3.
en deze Hannspree Hannspad, zie namelijk niet veel verschil, wie overtuigt mij?
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Anoniem: 421095
Beste tweakers, lees onderstaande aub, niets heeft me nog verder geholpen.
Feiten:
Als ik tablet aanzet, krijg ik zwart scherm.
Krijg de tablet alleen aangeslingert met Recovery-SN10T1-1.2.1-4789, maar bij uitzetten en weer aanzetten alleen zwart scherm? de -/+ button lijken niet te werken (wel als ik via de recovery in tapntap werk!) zodat ik dus ook niet in CWm of stock recovery kom.
Ben ten einde raad.
Please help!
quote:
FCBAKO schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:35:
Hellup!
Ik had FB 7.2 draaien maar kreeg een vastloper. Erna nog middels CWM Hanstitan draaiende kunnen krijgen, maar na 1 keer rebooten, zwart scherm? Heb geprobeerd middels deze site [url="http://www.slatedroid.com/topic/20647-recovery-restoring-to-stock-restoring-from-brick-updated-25th-august-2011/"] te herstellen, maar lukt niet.
Nog steeds een zwart scherm , geen hansspag logo, kan alleen met min volume middels computer flashen (wat dus niet werkt!) maar niet met +volume in CWM komen. Hij is dus totaal onbruikbaar!
Iemand?
EDIT
Inmiddels, met Recovery-SN10T1-1.2.1-4789 kunnen zien dat de tablet niet helemaal dood is!
Na deze flash is tapntap weer zichtbaar en bruikbaar. Echter na het uitzetten en opnieuw opstarten hetzelfde, geen beeld, loopt niet door naar hannspree logo en doet niks. Ik had gehoopt in de CWM te komen of anders van de device om weer een custom rom te draaien.
Nog steeds niemand?
Wat gaat er precies mis met flashen? Volgens mij flash je steeds de CWM 4 van Paul O Brian, die heeft een hele iritante bug waardoor je inderdaad dus jouw symptonen krijgt. CWM 2 is wel stabiel. Hier download je de stabiele CWM.
Probeer het anders eens met deze versie (nieuwste orginele stock rom met NVFlash al in het bestand, 1x klikken en je krijgt de update). Daar zit een andere bootloader in dus mocht je die verpest hebben dan wordt deze opnieuw geflasht.
Ik heb met wat gekloot inmiddels 3x hetzelfde probleem gehad en 3x prima kunnen herstellen met NVFlash.
Feiten:
Als ik tablet aanzet, krijg ik zwart scherm.
Krijg de tablet alleen aangeslingert met Recovery-SN10T1-1.2.1-4789, maar bij uitzetten en weer aanzetten alleen zwart scherm? de -/+ button lijken niet te werken (wel als ik via de recovery in tapntap werk!) zodat ik dus ook niet in CWm of stock recovery kom.
Ben ten einde raad.
Please help!
quote:
FCBAKO schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:35:
Hellup!
Ik had FB 7.2 draaien maar kreeg een vastloper. Erna nog middels CWM Hanstitan draaiende kunnen krijgen, maar na 1 keer rebooten, zwart scherm? Heb geprobeerd middels deze site [url="http://www.slatedroid.com/topic/20647-recovery-restoring-to-stock-restoring-from-brick-updated-25th-august-2011/"] te herstellen, maar lukt niet.
Nog steeds een zwart scherm , geen hansspag logo, kan alleen met min volume middels computer flashen (wat dus niet werkt!) maar niet met +volume in CWM komen. Hij is dus totaal onbruikbaar!
Iemand?
EDIT
Inmiddels, met Recovery-SN10T1-1.2.1-4789 kunnen zien dat de tablet niet helemaal dood is!
Na deze flash is tapntap weer zichtbaar en bruikbaar. Echter na het uitzetten en opnieuw opstarten hetzelfde, geen beeld, loopt niet door naar hannspree logo en doet niks. Ik had gehoopt in de CWM te komen of anders van de device om weer een custom rom te draaien.
Nog steeds niemand?
Wat gaat er precies mis met flashen? Volgens mij flash je steeds de CWM 4 van Paul O Brian, die heeft een hele iritante bug waardoor je inderdaad dus jouw symptonen krijgt. CWM 2 is wel stabiel. Hier download je de stabiele CWM.
Probeer het anders eens met deze versie (nieuwste orginele stock rom met NVFlash al in het bestand, 1x klikken en je krijgt de update). Daar zit een andere bootloader in dus mocht je die verpest hebben dan wordt deze opnieuw geflasht.
Ik heb met wat gekloot inmiddels 3x hetzelfde probleem gehad en 3x prima kunnen herstellen met NVFlash.
Gebruik van goede syntaxis zou niet verkeerd zijn in deze woordenbrij. Maar ik begrijp je frustratieAnoniem: 421095 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:34:
Beste tweakers, lees onderstaande aub, niets heeft me nog verder geholpen.
Feiten:
.......
welke rom wil je gaan draaien? terug naar FB? of wil je een andere rom? en waar is het precies fout gegaan? dus:
- Welke Rom wil je gaan gebruiken?
- Wat heb je allemaal gedaan om in deze situatie te komen?
- Wat is je stappen plan die je gebruikt hebt om de Rom erop te zetten?
[ Voor 44% gewijzigd door stavast op 04-10-2011 23:31 ]
@stavast
Ik had FB7.2 draaiende, op het ene moment kreeg de tablet een vastloper, ervoor had ik CWM 4 geinstalleerd over de CWM 2 heen. Kreeg tablet niet meer aan, zwart scherm, windows7 32bit ziet wel tablet (APX) aan de computer hangen. Nflash kan ik draaien met recovery, boot up met TapnTap, maar eenmaal uitgezet wederom een black screen. Lijkt erop dat hij de Nflash niet onthoud???
Maakt me niet uit welke rom erop gaat, zolang ik erna maar weer CWM2 erop kan zetten zodat elke ROM weer een mogelijkheid is.
Please help, ten einde raad.
Ik had FB7.2 draaiende, op het ene moment kreeg de tablet een vastloper, ervoor had ik CWM 4 geinstalleerd over de CWM 2 heen. Kreeg tablet niet meer aan, zwart scherm, windows7 32bit ziet wel tablet (APX) aan de computer hangen. Nflash kan ik draaien met recovery, boot up met TapnTap, maar eenmaal uitgezet wederom een black screen. Lijkt erop dat hij de Nflash niet onthoud???
Maakt me niet uit welke rom erop gaat, zolang ik erna maar weer CWM2 erop kan zetten zodat elke ROM weer een mogelijkheid is.
Had je hier al eens gekeken? http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/Anoniem: 421095 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:44:
@stavast
Ik neem aan dat je nog wel via adb je device kan bereiken? als dit zo is zou ik kleine stapjes maken. volgens mij is het probleem niet zo groot.. maar wie weet.
probeer eens via adb de update.zip te kopiëren naar je device (update.zip is afkomstig van hier http://blair.be/hannspad/recovery.rar deze link verwijst naar de stabiele Roebeet versie) zorg er wel voor dat je hem op de goede locatie neerzet.
met de volgende commando kun je het bestand op je hannspad zetten:
adb push ***update.zip /sdcard/ (*** staat voor de locatie van het bestand bv C:\hannspad\update.zip , makkelijkste is om update.zip in dezelfde map te zetten waar adb.exe ook staat.)
je zou eventueel ook eerst de update.zip die op je device staat kunnen verwijderen:
adb shell rm -r /sdcard/update.zip
vervolgens kun je weer de recovery opstarten (volume UP + Power knop) en de internal .zip toepassen.
hopelijk lost dit al iets op. op dezelfde manier kun je nu ook een rom naar je device toe sturen.
misschien is mijn uitleg wat kinderachtig/simpel, maar misschien dat anderen (nieuwkomers) er ook wat aan hebben..
Ik wil m'n hannspad gaan gebruiken om via N64oid met wiimote te gamen op m'n tv. Hiervoor zal ik dus een HDMI kabel nodig hebben, dus daarom even een vraag. De HDMI aansluiting op de Hannspad is "gewoon" mini-HDMI toch? Dus een kabel als deze zou dan moeten werken?
@ Stavast
Bedankt voor wederom een antwoord.
ADB Mode? ik ga kijken hoe, ik weet nu (nog) niks van adb mode (Neewbie).
Ik kom er op terug.
Thnx in advance.
Ik kom er op terug.
Thnx in advance.
---> Download android SDKAnoniem: 421095 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:24:
@ Stavast
Ik kom er op terug.
Thnx in advance.
---> Simple noob guide
---> ADB Workshop and Guide for everyone
Suc6!
@ Stavast en ApOE
Thnx, echter het lijkt erop dat je via ADB files van en naar je pad kan kopiëren.
Dit heb ik al kunnen doen middels de pad aan te zetten en met USB in APX mode met W7 te communiceren.
Al eerder dus de Recovery Update.zip in de root gehad van de PAD, niet geholpen!
MIjn pad reageert namelijk simpelweg niet op aanknop in combinatie met Volume +.
Always boot in zwart scherm, lichtje linksonder aan, maar er gebeurt niks!
Ik heb het idee dat mijn partities niet goed meer zijn???
Hebben jullie daar een idee over? en evt. ook hiervoor een oplossing of check?
Sorry, maar het is nu echt een langslepend verhaal en de PAD moet mee.
Thnx, echter het lijkt erop dat je via ADB files van en naar je pad kan kopiëren.
Dit heb ik al kunnen doen middels de pad aan te zetten en met USB in APX mode met W7 te communiceren.
Al eerder dus de Recovery Update.zip in de root gehad van de PAD, niet geholpen!
MIjn pad reageert namelijk simpelweg niet op aanknop in combinatie met Volume +.
Klopt. Het beeld is echter een exacte kloon. Dus stel, je hebt een schitterende 42 inch HD tv, dan heb je wel kans dat het beeld er niet zo mooi uit ziet.Azaruc schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:02:
Ik wil m'n hannspad gaan gebruiken om via N64oid met wiimote te gamen op m'n tv. Hiervoor zal ik dus een HDMI kabel nodig hebben, dus daarom even een vraag. De HDMI aansluiting op de Hannspad is "gewoon" mini-HDMI toch? Dus een kabel als deze zou dan moeten werken?
En als je geduld hebt kan je ook voor 2 euro klaar zijn voor een kabeltje, via eBay.
Het beeld van die N64oid is sowieso niet geweldigjroz2001 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:39:
[...]
Klopt. Het beeld is echter een exacte kloon. Dus stel, je hebt een schitterende 42 inch HD tv, dan heb je wel kans dat het beeld er niet zo mooi uit ziet.
En als je geduld hebt kan je ook voor 2 euro klaar zijn voor een kabeltje, via eBay.
npAnoniem: 421095 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:16:
@ Stavast en ApOE
misschien hele gekke vraag, maar weet je zeker dat je de juiste volume toets hebt? gisteren gebruikte ik namelijk de verkeerde knop en toen kwam ik ook in zwart scherm waarbij het power lampje wel aanging. was even bang dat het besmettelijk was
je hebt inderdaad gelijk over adb. adb brug die gebruikt kan worden om op het laagste niveau dingen te kunnen aanpassen. in ieder geval goed om te horen dat je nog wel gewoon toegang hebt via je computer. heb je de afgelopen keren alleen de recovery update op de hannspad gezet, of daarna ook gelijk een andere ROM geïnstalleerd? je spreekt namelijk ook FB en tapntap.
heb ook zoiets gehad
volgens mij heb ik toen deze guide gebruikt :
http://www.slatedroid.com...-bootloop-recovery-fixed/
Maar misschien dat deze jouw probleem beter oplost.
http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
volgens mij heb ik toen deze guide gebruikt :
http://www.slatedroid.com...-bootloop-recovery-fixed/
Maar misschien dat deze jouw probleem beter oplost.
http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
@harley
Dank voor je bericht en het meedenken.
Jouw suggesties/links heb ik al geprobeerd, niet de oplossing (terwijl in diverse fora wel zie dat dit voor sommige de oplossing is Grrrrrrrrr).
FCBAKO
Jouw suggesties/links heb ik al geprobeerd, niet de oplossing (terwijl in diverse fora wel zie dat dit voor sommige de oplossing is Grrrrrrrrr).
FCBAKO
maar welke rom probeer je na de recovery cwm te installeren?Anoniem: 421095 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:44:
@harley
FCBAKO
@Stavast
Er is maar 1 volumeknop toch? En ja, ik druk op de pluskant
Ik kan alleen maar de recovery-SN10T1-1.2.1-4789 draaien, waarna ik dus weer met TapnTap werk, na uitzetten hetzelfde verhaal!
Maar suggereer jij nu dat je ook een andere ROM erop kan zetten tijdens live met TapnTap???
ROM Manager e.a heb ik al geprobeerd, Rooted middels Z4Root, maar dan schakelt (uiteraard) de tablet zichzelf eerst uit om de ROM te willen activeren en je raad het al, ..................... de tablet gaat niet meer aan!
Dus, ??? geen stock recovery, geen CWM recovery, geen NFLASH welke zichzelf onthoud.
Dood exemplaar?
Ik kan alleen maar de recovery-SN10T1-1.2.1-4789 draaien, waarna ik dus weer met TapnTap werk, na uitzetten hetzelfde verhaal!
Maar suggereer jij nu dat je ook een andere ROM erop kan zetten tijdens live met TapnTap???
ROM Manager e.a heb ik al geprobeerd, Rooted middels Z4Root, maar dan schakelt (uiteraard) de tablet zichzelf eerst uit om de ROM te willen activeren en je raad het al, ..................... de tablet gaat niet meer aan!
Dus, ??? geen stock recovery, geen CWM recovery, geen NFLASH welke zichzelf onthoud.
Dood exemplaar?
Er is inderdaad één volumeknopAnoniem: 421095 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:50:
@Stavast
Dood exemplaar?
had je deze ook al gevonden? http://forum.xda-develope...p?p=15884321&postcount=10
Anoniem: 411339
Doos is nog niet geopend. Maar ik ben een nieuwe Hannspree Hannspad bezitter. Welcome to the club to myself 
Ben noob dus hoop op jullie hulp indien nodig.
Ben noob dus hoop op jullie hulp indien nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 411339 op 05-10-2011 15:12 ]
@stavast
Yep al gevonden!
Maar onderstaande gedeelte werkt dus niet bij mij, gewoon simpel weer in APX mode (+ of - werkt gewoon niet). Nogmaals denk ik dus dat de FLASH het niet onthoud?:
After it is finished powerdown th tablet, do the opposite combo key (volume up or down + power for 3-4 seconds) and make a wipe data/factory reset.
You can restart, you have a stock rom (10 partitions only, not stock firmware).
Yep al gevonden!
Maar onderstaande gedeelte werkt dus niet bij mij, gewoon simpel weer in APX mode (+ of - werkt gewoon niet). Nogmaals denk ik dus dat de FLASH het niet onthoud?:
After it is finished powerdown th tablet, do the opposite combo key (volume up or down + power for 3-4 seconds) and make a wipe data/factory reset.
heb je wel gebruik gemaakt van de originele update.zip vanaf de hannspad website? er is in ieder geval niets mis met je flash geheugen, je partities kloppen alleen niet meer. hopelijk had je deze nog niet gevondenAnoniem: 421095 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:39:
@stavast
Yep al gevonden!
na de APX mode moet je trouwens naar recovery mode gaan. dus eerst opstarten met volume down en vervolgens met volume up)
@stavast
Dat kan ik dus niet!
Ik ga vanavond wel stoeien met ADB
Thnx voor de support en ondersteuning
Dat kan ik dus niet!
Ik ga vanavond wel stoeien met ADB
Thnx voor de support en ondersteuning
Dat kan. In de laatste link die ik je gaf, op de laatste pagina staat hier meer info over. Het is een alternatief op "de grote hannspad brick topic" op slatedridAnoniem: 421095 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:11:
@stavast,
Kan ik niet partitioneren in de apx mode middels USB via W7?
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeandroid 3.2 (vegacomb based) SNAPSHOT Hannspree Hannspad Tablet
Impressie video van kernel#7
Ziet er al behoorlijk soepel uit!
Ik draai momenteel gtabcomb en wil hannstitan eens proberen. Ik heb 2 vraagjes hierover. 1. Kan ik deze rom dusdanig installeren dat het als het ware een clean install is? Dus alle huidige files etc. weg. 2. Moet ik ergens rekening mee houden als ik van gtabcomb afkom? Of kan ik hannstitan opndezelfde manier installeren als gtabcomb? Alvast bedankt!
@stavast
Kan je de laatste pagina verduidelijken, ik snap niet welk gedeelte je bedoelt?
Nou, net nieuw probeer ik eerst een volledige stock back up te maken zoals aangegeven via http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
Krijg na 3 keer proberen steeds een error bij image 10. Ik kom dus niet uit op 14 images. Ik krijg dit te zien.

Ik heb laatste model 1653. Moet ik eerst een update doen van de hannspree site?
Ik volg exact de instructie. Of is er een andere backup mogelijkheid.
Krijg na 3 keer proberen steeds een error bij image 10. Ik kom dus niet uit op 14 images. Ik krijg dit te zien.

NatuurlijkAnoniem: 421095 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:57:
@stavast
Naar wat ik begrijp heb je al eerder met APX-mode gewerkt (je doet niets anders
misschien dat je enkele download bestanden al hebt, misschien toch slim om ze allemaal even opnieuw mee te nemen.
- Download dit bestand http://www.multiupload.com/YINJM1SSO0 (Stock_Restore_V3.zip)
- *Optioneel mocht je geen winrar hebben download dit bestand http://sourceforge.net/pr...p/9.22/7z922.exe/download
- Pak het eerste bestand uit in een makkelijke dir (C:\hanns\ bijvoorbeeld) (gebruik winrar of 7-Zip)
- Koppel je hansspad via de usb kabel met je computer.
- Zet door middel van Volume Down & Power Knop je Hansspad aan. (power lampje gaat branden, misschien zie je hannspad logo, daarna zwart scherm.. de hannspad bevindt zich nu in APX-mode.
- Ga naar de map waarin je "Stock_Restore_V3" hebt uitgepakt.
- Klik op "hanflash.bat" en volg de instructies op. (mocht het niet werken, wacht dan even en probeer het opnieuw, mogelijk is de hannspad nog niet helemaal in APX mode. of de drivers zijn niet goed geïnstalleerd)
- Zet je hannspad uit. Laat je hannspad maar aangesloten met je computer.
er vanuit gaande dat je hansspad nog aangesloten is op je computer..
Zet doormiddel van Volume UP & Power Knop de hansspad aan. Hopelijk zal je nu in recovery komen.
- Download dit bestand http://www.multiupload.com/X8ZKNC5768 (.bat file die bestaande update.zip van je hansspad op je computer zet + de nieuwe naar je sdkaart schrijft)
- Pak het bestand uit
- Run het volgende bestand "Start Here.bat" deze zit in de map PushStockRom. de update.zip heb ik er al aan toegevoegd.
- nu kun je via recovery de update.zip installeren.
probeer image 10 eens losstaand van je hannspad te halen. dit kun je doen door een extra .bat bestand aan te maken in dezelfde map als waar het origineel staat. wanneer je daar de volgende commando's in zet zal hij apart weggeschreven worden naar aparte bestanden zodat je de andere niet overschrijft.Anoniem: 411339 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:09:
Nou, net nieuw probeer ik eerst een volledige stock back up te maken zoals aangegeven via http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
[afbeelding]
"nvflash.exe" --bl bootloader.bin --getbct --bct hanns10.bct --go
"nvflash.exe" -r --getpartitiontable partition10.txt
"nvflash.exe" -r --read 10 part-10.img
Voordat je de volgende rom installeert moet je eerst twee dingen doen in CWM. Volgens mij is het "clean system cache" en nog een erase/clean iets. Daarna kan je de volgende rom installeren.VulcanRaven schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:30:
Ik draai momenteel gtabcomb en wil hannstitan eens proberen. Ik heb 2 vraagjes hierover. 1. Kan ik deze rom dusdanig installeren dat het als het ware een clean install is? Dus alle huidige files etc. weg. 2. Moet ik ergens rekening mee houden als ik van gtabcomb afkom? Of kan ik hannstitan opndezelfde manier installeren als gtabcomb? Alvast bedankt!
Bedankt alvast, wat voor naam moet ik die .bat bestand geven?stavast schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:59:
[...]
probeer image 10 eens losstaand van je hannspad te halen. dit kun je doen door een extra .bat bestand aan te maken in dezelfde map als waar het origineel staat. wanneer je daar de volgende commando's in zet zal hij apart weggeschreven worden naar aparte bestanden zodat je de andere niet overschrijft.
"nvflash.exe" --bl bootloader.bin --getbct --bct hanns10.bct --go
"nvflash.exe" -r --getpartitiontable partition10.txt
"nvflash.exe" -r --read 10 part-10.img
Ik zal dat vanavond gaan uitproberen. Wel nog een andere vraag. Ik heb wel al een update gedaan. Kreeg via Wifi elke keer de melding voor een Hannspad update. Na die update komen er meer op de tablet te zien. Maar goed...alles is nog erg traag. Kan die update kwaad?
Vraag 2. Ik probeer (nog met stock rom en update) een divx (avi codec) af te spelen. Volgens mij met AC3 geluid. Maar krijg alleen beeld. Zowel met standaard mediaplayer, MXplayer. Is dit normaal en moet ik nog iets doen om die Divx te laten werken.
Dat ziet er goed uit! Lijkt ook een stuk soepeler te lopen dan gtacomb3.3 of nie?ApOE schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:49:
[video]
Impressie video van kernel#7
Ziet er al behoorlijk soepel uit!
Mijn gtacomb3.3 loop ook regelmatig vast trouwens, in games en streamen van filmpjes. Annoying..
Bij mij werkt het super in ieder geval, ik zou het al beta durven noemen.Cogency schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:05:
[...]
Dat ziet er goed uit! Lijkt ook een stuk soepeler te lopen dan gtacomb3.3 of nie?
Mijn gtacomb3.3 loop ook regelmatig vast trouwens, in games en streamen van filmpjes. Annoying..
De naam maakt niet uit. zolang er maar .bat achter staatAnoniem: 411339 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:00:
[...]
Bedankt alvast, wat voor naam moet ik die .bat bestand geven?
Ik zal dat vanavond gaan uitproberen. Wel nog een andere vraag. Ik heb wel al een update gedaan. Kreeg via Wifi elke keer de melding voor een Hannspad update. Na die update komen er meer op de tablet te zien. Maar goed...alles is nog erg traag. Kan die update kwaad?
Vraag 2. Ik probeer (nog met stock rom en update) een divx (avi codec) af te spelen. Volgens mij met AC3 geluid. Maar krijg alleen beeld. Zowel met standaard mediaplayer, MXplayer. Is dit normaal en moet ik nog iets doen om die Divx te laten werken.
De update kan geen kwaad. volgens mij heb ik zelf eerst de update gedaan omdat dit dan gewoon de nieuwste schone stock versie is.
Op vraag 2 heb ik geen antwoord. heb de stock rom misschien een half uur erop gehad.
Thnx, heb hem inmiddels draaienBartdoek schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:31:
[...]
Voordat je de volgende rom installeert moet je eerst twee dingen doen in CWM. Volgens mij is het "clean system cache" en nog een erase/clean iets. Daarna kan je de volgende rom installeren.
Oke, ik heb inmiddels instructie gevonden hoe zelf een .bat te maken. Over divx met ac3 staan al wat google mogelijkheden. Maar ik denk dat ik eerst die stock rom eraf haal. Weet nog niet welke rom ik ga gebruiken. Eerst die backup voor als het mis gaat.stavast schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
De naam maakt niet uit. zolang er maar .bat achter staatgoed opletten dat het dus geen .bat.txt bestand wordt.
De update kan geen kwaad. volgens mij heb ik zelf eerst de update gedaan omdat dit dan gewoon de nieuwste schone stock versie is.
Op vraag 2 heb ik geen antwoord. heb de stock rom misschien een half uur erop gehad.
@Stavast,stavast schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:19:toon volledige bericht
[...]
Natuurlijkhet duurt even, maar dan werkt het hopelijk ook...
Naar wat ik begrijp heb je al eerder met APX-mode gewerkt (je doet niets anders), je hebt dus de drivers goed geïnstalleerd en dergelijke?
misschien dat je enkele download bestanden al hebt, misschien toch slim om ze allemaal even opnieuw mee te nemen.Ok tot zo ver het terug zetten van de partities, nu nog even de stock ROM erop zetten. je kan doen via een adb commando.
- Download dit bestand http://www.multiupload.com/YINJM1SSO0 (Stock_Restore_V3.zip)
- *Optioneel mocht je geen winrar hebben download dit bestand http://sourceforge.net/pr...p/9.22/7z922.exe/download
- Pak het eerste bestand uit in een makkelijke dir (C:\hanns\ bijvoorbeeld) (gebruik winrar of 7-Zip)
- Koppel je hansspad via de usb kabel met je computer.
- Zet door middel van Volume Down & Power Knop je Hansspad aan. (power lampje gaat branden, misschien zie je hannspad logo, daarna zwart scherm.. de hannspad bevindt zich nu in APX-mode.
- Ga naar de map waarin je "Stock_Restore_V3" hebt uitgepakt.
- Klik op "hanflash.bat" en volg de instructies op. (mocht het niet werken, wacht dan even en probeer het opnieuw, mogelijk is de hannspad nog niet helemaal in APX mode. of de drivers zijn niet goed geïnstalleerd)
- Zet je hannspad uit. Laat je hannspad maar aangesloten met je computer.
er vanuit gaande dat je hansspad nog aangesloten is op je computer..
Zet doormiddel van Volume UP & Power Knop de hansspad aan. Hopelijk zal je nu in recovery komen.hopelijk werkt het voor jou ook allemaal..
- Download dit bestand http://www.multiupload.com/X8ZKNC5768 (.bat file die bestaande update.zip van je hansspad op je computer zet + de nieuwe naar je sdkaart schrijft)
- Pak het bestand uit
- Run het volgende bestand "Start Here.bat" deze zit in de map PushStockRom. de update.zip heb ik er al aan toegevoegd.
- nu kun je via recovery de update.zip installeren.
voorlopig werkt dit ......NIET!
Ik merk nu ook dat adb mode niet werk (verder gelezen op het net). Als ik adb devices geef, dan komt die terug zonder apparaten???
Jouw optie met start here.bat werkt dus ook niet, .......... device not found
Wat doe ik fout?
Nog een vraag: waarom werkt de recovery-sn10t1-1.2.1-4789 wel (loopt door naar hanspadlogo en activeert tapntap en is erna werkbaar) en de stock_restore_v3 niet?? dan blijft de melding: "entering flashmode /server................ staan! en is de enige mogelijkheid een zwart scherm met deze melding uit te zetten?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 421095 op 06-10-2011 22:02 ]
Bedankt Stavast
Eindelijk een volledige backup gemaakt. Image 10 enn 14 gaven storing. Die heb ik volgens je aanwijzing apart opgenomen. Dank daarvoor. .bat file maken was easy na google hulp.
Nu volgende stap.
Zover mijn leesvoer moet ik nu
Rooten via http://www.slatedroid.com...-updated-august-4th-2011/
Ik lees daar easy way en hard way. Mijn vraag, is easy way hetzelfde resultaat? Lijkt me inderdaad makkelijker. Maar waarom geven ze dan nog een hard way aan.
Vervolgens kan ik dus één van de ROM's kiezen toch?
Eindelijk een volledige backup gemaakt. Image 10 enn 14 gaven storing. Die heb ik volgens je aanwijzing apart opgenomen. Dank daarvoor. .bat file maken was easy na google hulp.
Nu volgende stap.
Ik lees daar easy way en hard way. Mijn vraag, is easy way hetzelfde resultaat? Lijkt me inderdaad makkelijker. Maar waarom geven ze dan nog een hard way aan.
Graag gedaan! ze zijn gewoon hetzelfde. Iemand is gestart met het rooten van zijn hannspad en heeft vervolgens de commando's die hij uitvoert gedeeld met de rest. vervolgens is er weer een slimmerik die deze commando's combineert met wat scripts om het proces makkelijk te maken. Vroeger hadden we ms-dos.. nu kun je met je muis alles bedienen..Anoniem: 411339 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:03:
Bedankt Stavast
Nu volgende stap.
gewoon de makkelijke weg kiezen en een rom kiezen. zelf gebruik ik gtabcomb3.3 heb de andere ook toegepast, maar vond deze wel fijn. blijkbaar moet je met de nieuwe flashback ook partitie sizes veranderen, maar hier kan vast iemand meer over vertellen..
hele nacht bezig geweest om dit voor je te maken.. voor niet..Anoniem: 421095 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:07:toon volledige bericht
[...]
@Stavast,
voorlopig werkt dit ......NIET!
Ik merk nu ook dat adb mode niet werk (verder gelezen op het net). Als ik adb devices geef, dan komt die terug zonder apparaten???
Jouw optie met start here.bat werkt dus ook niet, .......... device not found
Wat doe ik fout?
Nog een vraag: waarom werkt de recovery-sn10t1-1.2.1-4789 wel (loopt door naar hanspadlogo en activeert tapntap en is erna werkbaar) en de stock_restore_v3 niet?? dan blijft de melding: "entering flashmode /server................ staan! en is de enige mogelijkheid een zwart scherm met deze melding uit te zetten?
als jij mijn dingen probeert, in welke mode/status bevindt de hannspad zich? in APX mode kun je namelijk geen adb commando's uitvoeren. tsja.. als adb niet werkt, dan doet mijn "start here.bat" ook niet..
eum.. had je van deze thread ook de tweede post geprobeerd?
http://www.slatedroid.com...hannspad-sn10t1-rom-dump/
Woon je in de buurt van Utrecht?
Ik vertrouw op je advies. Goed dat je het zegt. Wil wel een eenvoudige ROM vanwege snelheid en soepeler werken dan de tapntap. Dan zal ik ook gtabcomb3.3 nemen. Verder niet veel eisend. Daarna gewoon surfen en films kijken. Beetje gamen mag ook. Als ik problemen heb dan hoor je me weer. Nu even erin verdiepen.stavast schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:43:
[...]
Graag gedaan! ze zijn gewoon hetzelfde. Iemand is gestart met het rooten van zijn hannspad en heeft vervolgens de commando's die hij uitvoert gedeeld met de rest. vervolgens is er weer een slimmerik die deze commando's combineert met wat scripts om het proces makkelijk te maken. Vroeger hadden we ms-dos.. nu kun je met je muis alles bedienen..![]()
gewoon de makkelijke weg kiezen en een rom kiezen. zelf gebruik ik gtabcomb3.3 heb de andere ook toegepast, maar vond deze wel fijn. blijkbaar moet je met de nieuwe flashback ook partitie sizes veranderen, maar hier kan vast iemand meer over vertellen..
@Stavast,
I made it
Ik heb eens 3 glazen whiskey opgeslurpt en toen bedacht ik me iets!
Waarom werkt de Recovery-sn10t1-1.2.1-4789 wel? Toen bedacht ik me, ik gebruik uit deze gegevens, de cfg/bat en herschrijf ze naar mijn backupgegevens (welke ik gelukkig wel had gemaakt!). Beetje puzzelen met alle gegevens, maar ik dacht dat het nooit slechter kon.
Uiteindelijk na Nflash, Tab uitgezet en vervolgens button+ en Power en verd..... Android system recover <3e>
Ik beschrijf het allemaal nog wel 1 keer volledig uit! Mogelijk hebben meer mensen mijn gehannes en kunnen ze hiermee verder vooruit.
Nu nog maar weer de GTComb erop, tenslotte bracht FB7.2 me hier ,alhoewel die stabiel liep !
Many thanx voor al je hulp, suggestie en tijd.
GRT
FCBAKO
I made it
Ik heb eens 3 glazen whiskey opgeslurpt en toen bedacht ik me iets!
Waarom werkt de Recovery-sn10t1-1.2.1-4789 wel? Toen bedacht ik me, ik gebruik uit deze gegevens, de cfg/bat en herschrijf ze naar mijn backupgegevens (welke ik gelukkig wel had gemaakt!). Beetje puzzelen met alle gegevens, maar ik dacht dat het nooit slechter kon.
Uiteindelijk na Nflash, Tab uitgezet en vervolgens button+ en Power en verd..... Android system recover <3e>
Ik beschrijf het allemaal nog wel 1 keer volledig uit! Mogelijk hebben meer mensen mijn gehannes en kunnen ze hiermee verder vooruit.
Nu nog maar weer de GTComb erop, tenslotte bracht FB7.2 me hier ,alhoewel die stabiel liep !
Many thanx voor al je hulp, suggestie en tijd.
GRT
FCBAKO
Succes!Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:01:
[...]
Ik vertrouw op je advies. Goed dat je het zegt. Wil wel een eenvoudige ROM vanwege snelheid en soepeler werken dan de tapntap. Dan zal ik ook gtabcomb3.3 nemen. Verder niet veel eisend. Daarna gewoon surfen en films kijken. Beetje gamen mag ook. Als ik problemen heb dan hoor je me weer. Nu even erin verdiepen.
Vlaggen uit, feest muziek aan! ein-de-lijk
Anoniem: 349916
Ik heb de tablet nu een aantal dagen in huis en heb even getest met een aantal roms;
- Hansstitan v0.4
- Flashback 8.1
- GtaComb 3.3 refresh
moet eerlijk zeggen dat hansstitan het snelst werkt, maar dat Gtacomb 3.3 me toch echt het beste bevalt.
Honeycomb werkt toch een stuk prettiger.
- Hansstitan v0.4
- Flashback 8.1
- GtaComb 3.3 refresh
moet eerlijk zeggen dat hansstitan het snelst werkt, maar dat Gtacomb 3.3 me toch echt het beste bevalt.
Ik ben nog niet zover. Maar dank voor je testen. Gaat mijn eerste Rom en Root ervaring worden. Zal me dus alleen focus leggen op Gta. Denk dat ik daar al voldoende tijd in ga gooien.Anoniem: 349916 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:21:
Ik heb de tablet nu een aantal dagen in huis en heb even getest met een aantal roms;
- Hansstitan v0.4
- Flashback 8.1
- GtaComb 3.3 refresh
Als je eenmaal door hebt hoe je die roms erop zet, dan is het echt makkelijk.Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:28:
[...]
Ik ben nog niet zover. Maar dank voor je testen. Gaat mijn eerste Rom en Root ervaring worden. Zal me dus alleen focus leggen op Gta. Denk dat ik daar al voldoende tijd in ga gooien.
Als je deze guide volgt, kan er weinig fout gaan:
http://www.slatedroid.com...tom-roms-on-the-hannspad/
Vanavond helaas niet maar weekend, als in morgen....ben er klaar voor om er aan te beginnen.Anoniem: 349916 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:49:
[...]
Als je eenmaal door hebt hoe je die roms erop zet, dan is het echt makkelijk.
Als je deze guide volgt, kan er weinig fout gaan:
http://www.slatedroid.com...tom-roms-on-the-hannspad/
Toch nog een vraagje...een paar berichten hierboven is iemand met wat vastlopers. Ervaar jij dat ook of is die lekker soepel. Dit omdat er nu een nieuwe kernel4 staat.
@Stavast,
Heerlijk geslapen door de wetenschap dat ik weer alive ben (kan ook de whiskey zijn geweest).
Oke, mijn verhaal:
Nadat ik onder Flashback 7.2 een vastloper kreeg (in Opera Mobile) moest ik de tablet uitzetten.
Aanzetten was er niet meer bij, ging alleen nog maar in APX Mode (+ en - Volume buttons werkte niet meer dus recovery mode was er ook al niet bij). Was dus aangewezen op NFLASH methode. Diverse ROMS en suggesties alhier uitgevoerd, echter zonder resultaat. De enige Die in ieder geval de TAB weer liet werken was : Recovery-sn10t1-1.2.1-4789. Echter, eenmaal uitgezet was alles weer bij het oude! Redelijk kansloos verhaal dus.
Gisterenavond bedacht ik me mijn backup van de dag van ontvangst van de Tablet. Ik heb de .bat en de cfg. file van de recovery hierboven genoemd "op maat gemaakt" voor mijn eigen backup images. Kwestie van de tabel volgen, zie link en onder : http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/ :
BCT = The .bct file is a binary file version of the BCT Partition. It controls Internal hardware configuration. - part2.img
PT = partition table (also binary, it seems to contain addresses where each partition starts) - part3.img
EBT - ??? - part4.img
NVC - ??? - part5.img (My own guess is 'NVidia Cache').
MBT - ???? - part6.img (My own guess is 'Master Boot Table'.)
BLO - bootlogo - part7.img (First Hannspree logo - there are two that load up, both identical).
MSC - misc - part8.img (People say it's misc, but miscellaneous what?)
KLO - ??? - part9.img
OGO - ??? - part10.img
SOS - recovery - part11.img/recovery.img
LNX - boot - part12.img/boot.img
APP - system - part13.img/system.img
CAC - ??? - part14.img (According to another forum, this contains some user data - this ties in with my experiences too).
In de .cfg de juiste waarde als bestandsgrootte neerzetten en de bestanden hernoemen naar jouw bestandsnamen van de gemaakte backup. NFlASh gaf me het Hannspree LOGO (yeah!) maar doorlopen naar TapnTap deed die niet (Bluh!). Echter eenmaal uitgezet en met enigzins een klein beetje hoop de Volume + plus de POWER knop ingedrukt, verdomd (Stock) Recovery Mode <v3>. Direct Clockworkmod erop gezet, zoals in diverse fora beschreven. En de originele Stock Rom erop gezet. Dit laatste zorgt mijn inziens inderdaad ook voor een nieuwe boot, want nadat het Hansspree LOGO naar voren kwam volgde direct TapnTap. Een update naar 5303 TapnTap ging niet helemaal goed met Clockworkmod (uitroepteken) waardoor ik die maar achterwege laat. Ik zal toch zsm weer overgaan op Honeycomb. Welke is nog de vraag..............
Ik hoop dat iemand in een zelfde "padstelling" iets aan bovenstaande heeft. Zoniet, dan was ik deze beschrijving in ieder geval verplicht als dank aan alle hulp (in het bijzonder Stavast) van dit forum.
Cheers!
p.s. Hoe is Flashback 8.1 en welke Kernel moet ik hierbij gebruiken?
Heerlijk geslapen door de wetenschap dat ik weer alive ben (kan ook de whiskey zijn geweest).
Oke, mijn verhaal:
Nadat ik onder Flashback 7.2 een vastloper kreeg (in Opera Mobile) moest ik de tablet uitzetten.
Aanzetten was er niet meer bij, ging alleen nog maar in APX Mode (+ en - Volume buttons werkte niet meer dus recovery mode was er ook al niet bij). Was dus aangewezen op NFLASH methode. Diverse ROMS en suggesties alhier uitgevoerd, echter zonder resultaat. De enige Die in ieder geval de TAB weer liet werken was : Recovery-sn10t1-1.2.1-4789. Echter, eenmaal uitgezet was alles weer bij het oude! Redelijk kansloos verhaal dus.
Gisterenavond bedacht ik me mijn backup van de dag van ontvangst van de Tablet. Ik heb de .bat en de cfg. file van de recovery hierboven genoemd "op maat gemaakt" voor mijn eigen backup images. Kwestie van de tabel volgen, zie link en onder : http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/ :
BCT = The .bct file is a binary file version of the BCT Partition. It controls Internal hardware configuration. - part2.img
PT = partition table (also binary, it seems to contain addresses where each partition starts) - part3.img
EBT - ??? - part4.img
NVC - ??? - part5.img (My own guess is 'NVidia Cache').
MBT - ???? - part6.img (My own guess is 'Master Boot Table'.)
BLO - bootlogo - part7.img (First Hannspree logo - there are two that load up, both identical).
MSC - misc - part8.img (People say it's misc, but miscellaneous what?)
KLO - ??? - part9.img
OGO - ??? - part10.img
SOS - recovery - part11.img/recovery.img
LNX - boot - part12.img/boot.img
APP - system - part13.img/system.img
CAC - ??? - part14.img (According to another forum, this contains some user data - this ties in with my experiences too).
In de .cfg de juiste waarde als bestandsgrootte neerzetten en de bestanden hernoemen naar jouw bestandsnamen van de gemaakte backup. NFlASh gaf me het Hannspree LOGO (yeah!) maar doorlopen naar TapnTap deed die niet (Bluh!). Echter eenmaal uitgezet en met enigzins een klein beetje hoop de Volume + plus de POWER knop ingedrukt, verdomd (Stock) Recovery Mode <v3>. Direct Clockworkmod erop gezet, zoals in diverse fora beschreven. En de originele Stock Rom erop gezet. Dit laatste zorgt mijn inziens inderdaad ook voor een nieuwe boot, want nadat het Hansspree LOGO naar voren kwam volgde direct TapnTap. Een update naar 5303 TapnTap ging niet helemaal goed met Clockworkmod (uitroepteken) waardoor ik die maar achterwege laat. Ik zal toch zsm weer overgaan op Honeycomb. Welke is nog de vraag..............
Ik hoop dat iemand in een zelfde "padstelling" iets aan bovenstaande heeft. Zoniet, dan was ik deze beschrijving in ieder geval verplicht als dank aan alle hulp (in het bijzonder Stavast) van dit forum.
Cheers!
p.s. Hoe is Flashback 8.1 en welke Kernel moet ik hierbij gebruiken?
Heb tot op heden nog geen vastlopers gehad. Wel 1x dat de tablet niet uit standby kwam en opnieuw een spontane reboot deed.Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:38:
[...]
Vanavond helaas niet maar weekend, als in morgen....ben er klaar voor om er aan te beginnen.
Toch nog een vraagje...een paar berichten hierboven is iemand met wat vastlopers. Ervaar jij dat ook of is die lekker soepel. Dit omdat er nu een nieuwe kernel4 staat.
Krijg een beetje een punthoofd van het niet-ontwaken van de tablet na standby. Bij Gtacomb liep 9 van de 10 keer het lockscreen vast. Zit nu op Flashback 8.1 en daar gaat het wel wat beter. Maar ook daar is het niet perfect.
Als ik de HP in standby zet als de muziek-app open staat (en ik dus muziek aan het luisteren ben), komt de HP standaard niet meer uit standby. Dan kan ik het 'lock-bolletje' met het slotje erin bewegen totdat ik een ons weeg, maar van zijn plaats komt hij niet.
Om aardig gek van te worden, eerlijk gezegd.
Baal er wel een beetje van dat GTAcomb dit zo had, Flashback is toch een stuk minder sneller en lang niet zo snappy.
Als ik de HP in standby zet als de muziek-app open staat (en ik dus muziek aan het luisteren ben), komt de HP standaard niet meer uit standby. Dan kan ik het 'lock-bolletje' met het slotje erin bewegen totdat ik een ons weeg, maar van zijn plaats komt hij niet.
Baal er wel een beetje van dat GTAcomb dit zo had, Flashback is toch een stuk minder sneller en lang niet zo snappy.
weer power knop indrukken, weer uit slaap halen en dan werkt die wel (bijna) altijd?DustSpinner schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:52:
Krijg een beetje een punthoofd van het niet-ontwaken van de tablet na standby. Bij Gtacomb liep 9 van de 10 keer het lockscreen vast. Zit nu op Flashback 8.1 en daar gaat het wel wat beter. Maar ook daar is het niet perfect.
Ik heb hetzelfde. Valt heel vaak weg. Als ik muziek aan het luisteren ben terwijl het scherm in standy gaat, stopt de muziek na ongeveer 10 minuten. Daarna kan ik het scherm ook niet meer uit standby halen. Het zal dan ook niet aan de powerknop liggen, maar meer aan de hardware/standy modus.
zijn er nog meer die vaak vastlopers hebben met GTAcomb? Ik moet nog ROMmen en wil niet straks ook last krijgen. Kan nog wel ff wachten maar die stock rom is zo traag.
Sinds een week GTAcomb erop. Werkt super, heb nu alleen een probleem met de market. Bij mijn account op de Android market krijg ik deze melding te zien:
'Mijn apparaten
Er zijn geen Android-apparaten aan dit account gekoppeld'
Agc daarvan kan ik nu geen apps downloaden via de Hannspad, want daar krijg ik dan de melding fout bij verwerken van aankoop.
Heb de cache en data van de app zelf al leeggehaald, maar geen resultaat.
Iemand??
'Mijn apparaten
Agc daarvan kan ik nu geen apps downloaden via de Hannspad, want daar krijg ik dan de melding fout bij verwerken van aankoop.
Iemand??
ik heb eerlijk gezegd nergens last van en ik kloot behoorlijk wat aan met mijn hannspad! heel af en toe stopt de browser er mee, maar dat is als ik veel tabbladen open heb staan. verder eigenlijk nergens last van. draai best wel wat programma's en ze doen het allemaal prima.Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:03:
zijn er nog meer die vaak vastlopers hebben met GTAcomb? Ik moet nog ROMmen en wil niet straks ook last krijgen. Kan nog wel ff wachten maar die stock rom is zo traag.
ik had hier ook last van, volgens mij kun je het programma verwijderen.. of toch niet? anders even de losse .apk proberen te scoren (pm desnoods) en die opnieuw installeren.LanciaThema schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:38:
Sinds een week GTAcomb erop. Werkt super, heb nu alleen een probleem met de market. Bij mijn account op de Android market krijg ik deze melding te zien:
'Mijn apparaten
Iemand??
Even wat anders: vandaag lag er een pakketje op de mat, bleek de case te zijn die ik had besteld. Het gaat om de volgende http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OC:NL:1123
Prima ding voor zijn geld! Hij zit er netjes in en je hebt geen gekke elastieken die hem vast houden oid. Ben er blij mee!
[ Voor 11% gewijzigd door stavast op 08-10-2011 00:35 ]
Is er nog iemand die bij het opstarten een foutmelding over de gallery krijgt? Dit gebeurt me elke keer weer. Heb em al opnieuw geflashed. Ik draai gtabcomb met kernel 4. is eigk het enige wat er mis is bij mij.
Hetzelfde probleem hier.VulcanRaven schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:58:
Is er nog iemand die bij het opstarten een foutmelding over de gallery krijgt? Dit gebeurt me elke keer weer. Heb em al opnieuw geflashed. Ik draai gtabcomb met kernel 4. is eigk het enige wat er mis is bij mij.
Wát werkt er precies prettiger bij Honeycomb?Anoniem: 349916 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:21:
- Hansstitan v0.4
- Flashback 8.1
- GtaComb 3.3 refresh
Ik krijg ook de foutmelding mbt de gallery bij het opstarten. Ik draai GtabComb 3.3.
De melding is bij overigens pas gisteren begonnen (geloof ik). Voor mijn gevoel nadat ik wat met legen van cache van apps bezig was geweest.
De melding is bij overigens pas gisteren begonnen (geloof ik). Voor mijn gevoel nadat ik wat met legen van cache van apps bezig was geweest.
Even iets anders dan mijn bericht hiervoor:
Hebben meer mensen problemen met de market? Sinds enkele dagen krijg ik de volgende foutmelding bij alle apps, dus ook de gratis apps:
"Fout bij verwerken aankoop"
Heb vanalles geprobeerd, ook terugzetten backup, legen data en cache, en opnieuw GtabComb er op gezet. Ook een ander google-account.
Aaaargh...
Wat googlen leert me dat meer mensen hier last van lijken te hebben maar een 1 op 1 passende oplossing zit er niet tussen.
Echt irritant. Waarschijnlijk lukt het me wel om apps via mijn PC te installeren maar dat vind ik verre van ideaal.
anyone?
Hebben meer mensen problemen met de market? Sinds enkele dagen krijg ik de volgende foutmelding bij alle apps, dus ook de gratis apps:
Heb vanalles geprobeerd, ook terugzetten backup, legen data en cache, en opnieuw GtabComb er op gezet. Ook een ander google-account.
Aaaargh...
Wat googlen leert me dat meer mensen hier last van lijken te hebben maar een 1 op 1 passende oplossing zit er niet tussen.
Echt irritant. Waarschijnlijk lukt het me wel om apps via mijn PC te installeren maar dat vind ik verre van ideaal.
anyone?
Dat gebeurt ook wanneer de datum niet goed staat, die van mij was ook opeens gereset naar 1970 en toen werkte de market ook niet meerloki13 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:38:
Aaaargh...
anyone?
1970?? waste of resources om dat in de firmware mee te nemen.....alsof er toen ook maar iets was wat in de verte op een tablet leek
neen... helaas dat was m niet.Jazzle schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:49:
[...]
Dat gebeurt ook wanneer de datum niet goed staat, die van mij was ook opeens gereset naar 1970 en toen werkte de market ook niet meer(kleine kans dat dat het net is maar toch)
Vrijwel alle computers tellen de tijd/datum als het aantal seconden vanaf 1 januari 1970DaBuzzzzz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:57:
1970?? waste of resources om dat in de firmware mee te nemen.....alsof er toen ook maar iets was wat in de verte op een tablet leek
Dat weet ik wel, en ik erger me er dan ook al bijna 3 decennia aan
is inderdaad een unix/linux ding, en laat Android nu net op Linux draaien..Jazzle schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:01:
[...]
Vrijwel alle computers tellen de tijd/datum als het aantal seconden vanaf 1 januari 1970zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Unix_time
hoezo kost dat resources? En qua background, alle linux code rekent vanaf 1970, zou beetje lastig worden om dat nu nog om te bouwenDaBuzzzzz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:57:
[FIXED] nieuwe market 3.1.5 bleek de oplossing te zijn, linkje stond al ergens op dit forum:loki13 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:38:
Aaaargh...
anyone?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1283330
duh
Tru, tru op bovenstaande, is mij ook gelukt.
Alleen de market blijft geen device zien in android sectie.
Alleen de market blijft geen device zien in android sectie.
Met die krijg ik hele tijd "verbindingstime-out"...loki13 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:34:
[...]
[FIXED] nieuwe market 3.1.5 bleek de oplossing te zijn, linkje stond al ergens op dit forum:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1283330
duh
Probeer 3.1.6 eens? MartNL in "Android Market en applicaties - Deel 14"lasharor schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:07:
[...]
Met die krijg ik hele tijd "verbindingstime-out"...
Weet iemand trouwens wat de beste manier is om een PS3 controller aan te sluiten op de Hannspad? Draai GtabComb 3.3. En moet ik hier perse een kabeltje voor kopen of kan ik het ook zonder?
het heeft precies 2 weken geduurd voor hij op de mat lag. en voor dat geld kun je het niet laten.Anoniem: 411339 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:04:
Mooie case Stavast, hoe lang heeft het geduurd? Wil hem ook wel.
Thnx! Dus uiteindelijk je eigen backup erop gezet? ik dacht dat je die niet had aangezien je andere resources gebruikteAnoniem: 421095 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:01:
@Stavast,
[ Voor 44% gewijzigd door stavast op 08-10-2011 17:47 ]
Had ik ook met mijn HTC cover. Ik ga hem ook kopen. En dan gewoon beetje vergeten. Na 2 a 3 weken komt hij binnen als surprisestavast schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:45:
[...]
het heeft precies 2 weken geduurd voor hij op de mat lag. en voor dat geld kun je het niet laten.
[...]
Thnx! Dus uiteindelijk je eigen backup erop gezet? ik dacht dat je die niet had aangezien je andere resources gebruikte
Mijn superuser applicatie vindt opeens dat hij zichtzelf moet updaten en valt me daar om de haverklap mee lastig. Als ik het probeer up te daten volgt een foutmelding.
twee vragen:
>Wat doet die SuperUser? Ik begrijp dat hij nodig is voor het rooten, maar heb ik hem hierna ook nog nodig (oftewel, kan ik het verwijderen?)
>Meer mensen dit probleem?
thx!
twee vragen:
>Wat doet die SuperUser? Ik begrijp dat hij nodig is voor het rooten, maar heb ik hem hierna ook nog nodig (oftewel, kan ik het verwijderen?)
thx!
Superuser is de manager voor je SU ("super user" root rechten), je geeft dus met SuperUser applicaties bepaalde rechten. Zonder SuperUser heb je dus ook eigenlijk niets aan je root toegang...loki13 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:55:
Mijn superuser applicatie vindt opeens dat hij zichtzelf moet updaten en valt me daar om de haverklap mee lastig. Als ik het probeer up te daten volgt een foutmelding.
twee vragen:
thx!
Vandaag wat gespeelt met emulators e.d.
N64oid werkt wel goed, sommige games doen het echter niet helemaal vloeiend. Beeldscherm flikkert enz.
Ik heb sixaxis controller gebruikt om mijn ps3 controller aan te sluiten. Was 5 min werk. Geen kabeltje voor nodig.
Met een psx emulator ging het helaas niet zo goed, ik heb er enkele geprobeerd. psx4droid en fpse. Psx4droid doet helemaal niks, er gebeurt gewoon niks met inladen van games etc. Bij fpse krijg ik een error dat mijn game corrupt is en speelt het logo van psx af en houd er dan mee op. Heb echter 2 verschillende versies geprobeerd en verschillende formaten, iso, bin, img etc. Niks lijkt te werken dus dat is wel jammer.
Probleem waar ik nu opeens tegenaanloop is dat ik niks meer kan installeren van de market. Ik krijg de hele tijd een error. Heb al wat oplossingen van internet proberen te doen maar niks lijkt te helpen. Dus dat is wel zuur...
N64oid werkt wel goed, sommige games doen het echter niet helemaal vloeiend. Beeldscherm flikkert enz.
Ik heb sixaxis controller gebruikt om mijn ps3 controller aan te sluiten. Was 5 min werk. Geen kabeltje voor nodig.
Met een psx emulator ging het helaas niet zo goed, ik heb er enkele geprobeerd. psx4droid en fpse. Psx4droid doet helemaal niks, er gebeurt gewoon niks met inladen van games etc. Bij fpse krijg ik een error dat mijn game corrupt is en speelt het logo van psx af en houd er dan mee op. Heb echter 2 verschillende versies geprobeerd en verschillende formaten, iso, bin, img etc. Niks lijkt te werken dus dat is wel jammer.
Probleem waar ik nu opeens tegenaanloop is dat ik niks meer kan installeren van de market. Ik krijg de hele tijd een error. Heb al wat oplossingen van internet proberen te doen maar niks lijkt te helpen. Dus dat is wel zuur...
Zo, alles gevolgd volgens instructie en GtaComb werkt. Zelfs alles van mijn gmail account neemt tie over. Echt cool. Wel toch een vraagje.
Klopt het dat het opstarten echt lang duurt?
En moet ik die ABkernel nog doen? Momenteel geen problemen. Denk dat vuistregel is, geen problemen nog niets doen.
Alvast bedankt tot dusver, vooral Stavast en Archspijkenisse.
Klopt het dat het opstarten echt lang duurt?
En moet ik die ABkernel nog doen? Momenteel geen problemen. Denk dat vuistregel is, geen problemen nog niets doen.
Alvast bedankt tot dusver, vooral Stavast en Archspijkenisse.
Hoe kom ik er eigenlijk achter wat de hannspad app center ( de standaard market op de standaard ROM ) mij te bieden heeft. Zonder eerst een Hannspad te moeten kopen om het te kunnen zien?
Elk forum wat ik tegen kom gaat alleen maar over custom ROM e.d.
weinig tot niks..murky123 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:35:
Hoe kom ik er eigenlijk achter wat de hannspad app center ( de standaard market op de standaard ROM ) mij te bieden heeft. Zonder eerst een Hannspad te moeten kopen om het te kunnen zien?
lekker duidelijk.......
er zal toch wel iets in het app center staan
De stock rom had al angry birds en you tube. De app center had ook aardig wat apps voor algemeen gebruik. Maar hier zijn weinig die die app center geheel gaan uitpluizen. Aangezien we gelijk overgaan op custom Rom en dus de echte market.murky123 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:52:
lekker duidelijk.......
Ik heb even in de stock app center gekeken voor een mediaplayer. Ik wilde bijvoorbeeld mx player. Maar kreeg alleen mplayer. Die geen geluid gaf ivm codec.
Als je dus gewoon niet een andere rom wil dan heb je voor 'algemeen' gebruik best voldoende. Neem dan wel die update van Hannspree. Die maakt veel compleet.
als er in de standaard app center iets zit van simpele spelletjes zoals een mahjong, Patience & Solitaire
hoef ik niet direct naar een custom rom.
en een divx filmpje afspelen van een externe HDD
kan iemand bevestigen of mahjong, Patience & Solitaire in de standaard app center zitten ?
kan iemand bevestigen of mahjong, Patience & Solitaire in de standaard app center zitten ?
[ Voor 9% gewijzigd door murky123 op 09-10-2011 13:36 ]
@murky123: als ik me goed herinner zit de er standaard de AndroidPIT store op (hebben ook webportal).
Zodra je met de interface van honeycomb hebt gewerkt, merk je goed dat android 2.2 geprogrammeerd is voor telefoons en eigenlijk helemaal niet bedoeld is voor Tablets.Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:48:
[...]
Wát werkt er precies prettiger bij Honeycomb?
Hannspad gisteren binnen gekregen en er vanochtend er Gtacomb erop gezet. Slechts een half uur werk, maar een wereld van verschil.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
externe HDD gaat volgens mij niet werken, dacht dat externe usb dingen pas vanaf latere honeycombs er in zitten. Zo duidelijker?murky123 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:12:
als er in de standaard app center iets zit van simpele spelletjes zoals een mahjong, Patience & Solitaire
Gisteren een Hannspad gehaald met de bedoeling om hem meteen te voorzien van GTAComb. Maar niet nadat ik een backup heb van de situatie na aanschaf. Helaas gaat de backup mis, net als bij een hoop anderen zoals te lezen valt op het Duitse Android-Hilfe forum. Het backuppen van partitie 13 en 14 gaat mis: (209584128/209715200 bytes received
data receive failure NvError 0x120000
command failure: read failed
)
Ik kan vooralsnog hier nergens een oplossing voor vinden. Dus kleine kans, maar toch de vraag of iemand hier al een oplossing voor kent.
En als ik nu toch doorga, kan ik nog wel terug naar het stock image (dus zonder CWM), mocht dat nodig zijn?
)
Ik kan vooralsnog hier nergens een oplossing voor vinden. Dus kleine kans, maar toch de vraag of iemand hier al een oplossing voor kent.
En als ik nu toch doorga, kan ik nog wel terug naar het stock image (dus zonder CWM), mocht dat nodig zijn?
Luilak! stavast in "Hannspree Hannspad"nortdn schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:40:
Gisteren een Hannspad gehaald met de bedoeling om hem meteen te voorzien van GTAComb. Maar niet nadat ik een backup heb van de situatie na aanschaf. Helaas gaat de backup mis, net als bij een hoop anderen zoals te lezen valt op het Duitse Android-Hilfe forum. Het backuppen van partitie 13 en 14 gaat mis: (209584128/209715200 bytes received
)
Dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Overigens ben ik daarmee ook niet de enige, zoals op androidhilfe ook te lezen is. Ik heb zo'n beetje alle posts hier, op androidhilfe en nog andere bronnen nagekeken, maar niks bruikbaars kunnen vinden. Ook hier gaf al iemand aan dat de backup niet gelukt was. Het lijkt erop dat het met recent uitgeleverde 1653's gewoon niet werkt...
[ Voor 27% gewijzigd door nortdn op 09-10-2011 20:15 ]
Ik heb gedaan wat Stavast aangaf. Ik had een error met 10 en 14. Beide heb ik los als image 'genomen' en bij de originele .bat file de regels 10 en 14 eruit geknikkerd. Je kan als je wil wel alle 14 los opslaan. Beetje veel werk maar gaat allemaal best.nortdn schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:08:
[...]
Dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Overigens ben ik daarmee ook niet de enige, zoals op androidhilfe ook te lezen is. Ik heb zo'n beetje alle posts hier, op androidhilfe en nog andere bronnen nagekeken, maar niks bruikbaars kunnen vinden. Ook hier gaf al iemand aan dat de backup niet gelukt was. Het lijkt erop dat het met recent uitgeleverde 1653's gewoon niet werkt...
Yep, ik had het gelezen, maar dat werkt dus niet. Zowel partitie 13 als 14 geven beide consequent een fout.Anoniem: 411339 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:19:
[...]
Ik heb gedaan wat Stavast aangaf. Ik had een error met 10 en 14. Beide heb ik los als image 'genomen' en bij de originele .bat file de regels 10 en 14 eruit geknikkerd. Je kan als je wil wel alle 14 los opslaan. Beetje veel werk maar gaat allemaal best.
Bij partitie 14:
C:\backup_Hannspad_v2>"nvflash.exe" --bl bootload
er.bin --getbct --bct hanns14.bct --go
Nvflash started
rcm version 0X20001
System Information:
chip name: t20
chip id: 0x20 major: 1 minor: 3
chip sku: 0x8
chip uid: 0x171411c0429fa257
macrovision: disabled
hdcp: enabled
sbk burned: false
dk burned: false
boot device: nand
operating mode: 3
device config strap: 0
device config fuse: 0
sdram config strap: 0
retrieving bct into: hanns14.bct
hanns14.bct received successfully
downloading bootloader -- load address: 0x108000 entry point: 0x108000
sending file: bootloader.bin
| 941356/941356 bytes sent
bootloader.bin sent successfully
waiting for bootloader to initialize
bootloader downloaded successfully
C:\backup_Hannspad_v2>"nvflash.exe" -r --getparti
tiontable partition14.txt
Nvflash started
[resume mode]
Succesfully updated partition table information to partition14.txt
C:\backup_Hannspad_v2>"nvflash.exe" -r --read 14
part-14.img
Nvflash started
[resume mode]
receiving file: part-14.img, expected size: 253362176 bytes
/ 251527168/253362176 bytes receiveddata receive failure NvError 0x120000
ik kon de partities ook niet opslaan, ging al mis bij partitie 10. vanalles geprobeerd, ook de hierboven genoemde oplossing. Toch maar verder gegaan zonder maagdelijke backup en even later een backup gemaakt met CWM. hopelijk kan ik de standaard stockrom nog terugzetten als dat ooit nodig mocht zijn...
Ik sta zelf op het punt een goedkope tablet aan te schaffen. Bij goedkoop denk ik dan aan minder dan 200 euro.
Nu wil ik natuurlijk wel zoveel mogelijk 'bang for the buck'. Dan kom je al snel bij de tegra 2 tablets uit. Ik heb nog even naar wat chinese tablets zitten kijken, maar die bevatten vaak mindere processoren.
Maar goed, ik kwam dus op de volgende 2 tablets uit:
-Point Of View Mobii 10,2 (185 euro)
-Hannspree Hannspad (179 euro)
Qua prijs maakt het dus niets uit. Over beide tablets heb ik informatie opgezocht en met elkaar vergeleken. Maar ik weet niet waar ik voor moet kiezen.
Voordelen van de Hannspad:
-een beter scherm
-hardware home button
-16gig intern geheugen
-ziet er veel beter uit (persoonlijk)
Voordelen van de Mobii:
-hardware acceleration in honeycomb rom
-camera
-grotere community
Nou is zo'n opsomming wel leuk, maar veel punten zijn onduidelijk.
Hoeveel slechter is het scherm van de Mobii bijvoorbeeld? En hoever zijn de rom makers voor de Hannspad. Loopt dit qua functionaliteit en stabiliteit ver achter op de Mobii (Advent Vega)? Gaat het nog lang duren voor er een stabiele honeycomb rom is met hardware acceleration voor de Hannspad?
Hoe zit het trouwens met de 512MB ram in beide tablets. Is dat wel genoeg om honeycomb goed te kunnen draaien?
Ik hoop dat jullie de punten die ik genoemd heb wat duidelijker kunnen maken of kunnen aanvullen, want wellicht heb ik ook nog punten gemist. En waarom hebben jullie de een boven de ander verkozen?
Nu wil ik natuurlijk wel zoveel mogelijk 'bang for the buck'. Dan kom je al snel bij de tegra 2 tablets uit. Ik heb nog even naar wat chinese tablets zitten kijken, maar die bevatten vaak mindere processoren.
Maar goed, ik kwam dus op de volgende 2 tablets uit:
-Point Of View Mobii 10,2 (185 euro)
-Hannspree Hannspad (179 euro)
Qua prijs maakt het dus niets uit. Over beide tablets heb ik informatie opgezocht en met elkaar vergeleken. Maar ik weet niet waar ik voor moet kiezen.
Voordelen van de Hannspad:
-een beter scherm
-hardware home button
-16gig intern geheugen
-ziet er veel beter uit (persoonlijk)
Voordelen van de Mobii:
-hardware acceleration in honeycomb rom
-camera
-grotere community
Nou is zo'n opsomming wel leuk, maar veel punten zijn onduidelijk.
Hoeveel slechter is het scherm van de Mobii bijvoorbeeld? En hoever zijn de rom makers voor de Hannspad. Loopt dit qua functionaliteit en stabiliteit ver achter op de Mobii (Advent Vega)? Gaat het nog lang duren voor er een stabiele honeycomb rom is met hardware acceleration voor de Hannspad?
Hoe zit het trouwens met de 512MB ram in beide tablets. Is dat wel genoeg om honeycomb goed te kunnen draaien?
Ik hoop dat jullie de punten die ik genoemd heb wat duidelijker kunnen maken of kunnen aanvullen, want wellicht heb ik ook nog punten gemist. En waarom hebben jullie de een boven de ander verkozen?
[ Voor 3% gewijzigd door Arson op 09-10-2011 22:04 ]
In the beginning there was nothing,and even that exploded!
Ik ben nu toch wel op het punt dat ik dat ook maar wil gaan doen. Zojuist nog even geprobeerd om een backup te maken vanaf een Linux laptop, maar ook daar krijg ik exact hetzelfde resultaat. Dat sluit dan de Windows (7, 64 bit)-factor uit.loki13 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:16:
ik kon de partities ook niet opslaan, ging al mis bij partitie 10. vanalles geprobeerd, ook de hierboven genoemde oplossing. Toch maar verder gegaan zonder maagdelijke backup en even later een backup gemaakt met CWM. hopelijk kan ik de standaard stockrom nog terugzetten als dat ooit nodig mocht zijn...
Het enige dat me nu nog even tegenhoudt is dat ik in de recovery log op de Hannspad een aantal keer (14 regels achter elkaar) de volgende melding tegen kom:
mtd: not erasing bad block at 0x....
Deze entries staan na de regel Formatting CACHE:...
Lijkt me toch niet echt de bedoeling bij een gloednieuw apparaat, toch? Na wat Google-en zie ik dat dit wel vaker voorkomt bij smartphones/tablets. Dus eerst wil ik dit nog even helder hebben, zodat ik er in ieder geval nog mee terug kan bij een echt defect. Ik zoek nog even verder...
Hmm, blijkt normaal te zijn:
http://www.droidforums.ne...bad-block-0x08b80000.html
Morgen een ander ROM erop dus!
[ Voor 7% gewijzigd door nortdn op 09-10-2011 22:18 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.