You only live once, so enjoy the ride.
Geen wifi-led, slechte kijkhoek aan de linker kant (rechts is wel goed) en de onderste strook van het toetsenbord werkt wat minder, voor de rest alleen maar positief en de genoemde probleempjes heb ik geen last van.
Ga FlashBack ook maar eens een kans geven.
tijdje aan t klooien geweest om GtaComb 3.3 erop te krijgen maar krijg enkel de mededeling: E:can,t mount/dev/block/mmcblk2
(no such file or directory) E: cant,s mount SDCARD2:recovery/command.
En een driehoek met een uitroepteken erin.Installation aborted.
Heb de 3 items in meerdere mappen geprobeerd...noppes.
Dit was al bij het eerste bestand :update zip welke je als eerste moet doen.
Downloaden gaat wel goed, maar installatie mislukt keer op keer.
-
En nu blijkt de browser toch ook regelmatig te crashen en hij liep net tijdens youtube vast en viel even later ook spontaan uit.
Hoop stiekum op een snelle stabiele hardware ondersdteunde rom.
[ Voor 25% gewijzigd door harley op 09-09-2011 22:54 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik heb gelezen dat het ook aan de cache kan liggen. Heb je voor de installatie bij clockworkmod ook de factory restore/ cache reset en onder advanced de dalvik cache gewist? Ik weet niet als het helpt want bij mij werkt het zonder problemen.XBOXCenturion schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:26:
Zijn er hier mensen die met FB 7.2 werken, en geen applicaties kunnen installeren?
Downloaden gaat wel goed, maar installatie mislukt keer op keer.
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Echter werken de hardwarebuttons niet vanaf het hoofdscherm, alleen als je in een app of dat widgetmenu zit.
Misschien zoek ik verkeerd, maar als je een widget hebt toegevoegd en deze wil verwijderen kan dat op mijn Galaxy via de instellingen, hier kom ik nu niet bij. (hardwarebutton de middelste)
Iemand ?
teruggegaan van kernel 4 naar kernel 3
tijdje op widget drukken helpt volgens mij?Ragnar9999 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:08:
FB7.2 geinstalleerd en ziet er gelikt uit moet ik zeggen.
Echter werken de hardwarebuttons niet vanaf het hoofdscherm, alleen als je in een app of dat widgetmenu zit.
Misschien zoek ik verkeerd, maar als je een widget hebt toegevoegd en deze wil verwijderen kan dat op mijn Galaxy via de instellingen, hier kom ik nu niet bij. (hardwarebutton de middelste)
Iemand ?
teruggegaan van kernel 4 naar kernel 3
Had wel flash werkend (werkt alleen in opera mobile blijkbaar, geen flauw idee waarom) maar vastlopen browser crashes en telkens een hard reset nodig om hem weer werkend te krijgen is niet mijn ding. Heb geprobeerd alle data en cache's nog een keer leeg te gooien en na weer alles ingesteld te hebben liep hij weer vast op de market en toen was ik het beu. Via CWM de hanstitan rom teruggezet die er ook nog opstond als backup en sindsdien geen enkele crash of vastloper gehad. Alleen flash werkt daar nog niet (de mobile browser van opera stond ook niet in de market alleen de mini browser. Via de opera site wel geinstaleerd maar nog steeds geen flash ondersteuning helaas.
zag wel dat 4launch gisteren blijkbaar 100x Toshiba folio heeft gehad voor 100 euro en die is qua specs een beetje vergelijkbaar (tegra 250 16gb 1024x600) maar is al uitverkocht (of iig alleen voor de "oude" prijs te bestellen)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hier een handleiding om hem terug te krijgen naar default Tap n Tap
http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
2 dagen bezig en weer terug bij af
flash werkt? Hoe dan?VulcanRaven schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:59:
Hier werkt GtabComb 3.3 icm. Kernel 4. Alles werk nog soepel en alles werkt. Films,games,flash. Enige bug die ik tegenkom is dat als ik em afsluit met de gallerij nog open dat ik bij het opstarten een foutmelding hiervan krijg.
Heb opera geinstalleerd en adobe flash player uit de market.
Anoniem: 237382
Video :Ok, I have been gone for a while dealing with stuff but the dev team has been trucking along and we have new contributors. Currently I think we are actually moving to a 2.6.38.3 base instead of 2.6.36.3 because it just likes our tablet much better. Yay! rootfs Ubuntu is booting and touchscreen works with wifi so I feel we are closer to our end goal, booting android and having full HW acceleration. Hope to post a more in depth update later when I get a few minutes to get back into the game. Check page ten (I think) for a youtube video showing Ubuntu running.
Maar :
Dus we zijn er nog niet helemaalI'm with fards over at the hannspad forum, interesting thing is pretty much all the gtab kernels boot on the hannspad in one way or another, the first one you posted hangs at the equivalent of your "viewsonic" logo just after power on. The last one you've posted gives a magic number mismatch error.
I'll be keeping an eye this way in the hopes that a future build might boot on the hannspad
Lekker zondag verkloten met een recovery, heerlijk.
Deze guide werkt? http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
-
normaal een nieuwe Rom flashen werkt ook niet? Dat zou ik eerst proberen, je hebt niet voor niets een recovery partitieXBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:10:
Fijn, Hannspad komt niet meer langs het Hannspree logo.
Lekker zondag verkloten met een recovery, heerlijk.![]()
Deze guide werkt? http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
Nee, volume-up knop ingedrukt houden tijdens starten brengt me niet in CWM.datadevil schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:17:
[...]
normaal een nieuwe Rom flashen werkt ook niet? Dat zou ik eerst proberen, je hebt niet voor niets een recovery partitie
-
ai..ja dan zit er niks anders op en is die guide volgens mij primaXBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:19:
[...]
Nee, volume-up knop ingedrukt houden tijdens starten brengt me niet in CWM.
Heeft iemand hier de update.zip van hannspree?
-
die stond ergens gelinked, die download site is inderdaad drama...XBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:27:
Geweldig, download van hannspree site werkt niet, wordt steeds onderbroken.
je moet serienummer en modelnummer invullen dus het KAN zijn dat er verschil inzitXBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:27:
Geweldig, download van hannspree site werkt niet, wordt steeds onderbroken.
maar ik heb hem wel kunnen downloaden (ook al is die retetraag)
-
Als je een zwart scherm houdt na het booten, 2 minuten wachten om er zeker van te zijn dat je in de recovery zit.
M.a.w je ziet het niet, maar je bent er wel.
Overigens als je net als ik in de Android recovery uitkomt en niet in de CWM dan is selecteren de powerknop, niet de home knop.
Scheelt je ook weer tijd
-
met de kernel van de GtabComb http://www.slatedroid.com...tom-roms-on-the-hannspad/
-
hardwaretechnisch lijkt hij redelijk hetzelfde te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door harley op 12-09-2011 22:21 ]
ze zeggen dat de folio qua scherm vele malen minder is dan de Hannspadharley schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:16:
Hmmm iemand nog intresse in mijn hannspad ? met screenprotector.
Morgen een folio 100 ophalen incl webcam stereo speakers en hopelijk ook een autolader
Paar spelletjes en apps geïnstalleerd dmv een . Apk op de tablet te zetten, werkt ook prima. Mensen nog tips hier voor een goed programma voor Office documentem?
ik zit er recht voor en als het echt tegenvalt in de winkel laat ik hem lekker liggen.ziMartijnAbel schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:21:
[...]
ze zeggen dat de folio qua scherm vele malen minder is dan de Hannspad
op een youtube filmpje wat ik zag leek het niet erger te zijn als de hannspad en die vind ik irl ook echt enorm meevalen tov de filmpjes die ik zag
Hoever ben je ?XBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:58:
Bwuh, word gek hiervan, nu ziet mijn computer de hele tablet niet meer.
Zit je in de CWM ?
Kostprijs ?harley schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:16:
Hmmm iemand nog intresse in mijn hannspad ? met screenprotector.
Morgen een folio 100 ophalen incl webcam stereo speakers en hopelijk ook een autolader
En merk je iets van het folie qua reageren ?
folie merk ik niets van geen verandering in input maar ook niet in reflectie of vieze vingersRagnar9999 schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:31:
[...]
Kostprijs ?
En merk je iets van het folie qua reageren ?
prijs kun je het beste even een PM voor sturen (verkopen in topics wordt volgens mij niet gewaardeerd)
[ Voor 21% gewijzigd door harley op 11-09-2011 17:14 ]
Ja dat wel, en de standaard ROM draait ook weer, maar nu kan ik er geen andere ROM opzetten omdat het interne geheugen niet benaderbaar is. Een externe SD-card is niet toegankelijk in CWM voor zover ik heb kunnen zien.
-
Als ik bij de instellingen kijk zie ik staan dat er een verbinding zou zijn van 65 mbit. Wat is een normale verbindingssnelheid in een WIFI '802.11n' netwerk?
[ Voor 3% gewijzigd door zsparrow op 11-09-2011 18:27 ]
Gelukkig wat op gevonden.XBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:25:
[...]
Ja dat wel, en de standaard ROM draait ook weer, maar nu kan ik er geen andere ROM opzetten omdat het interne geheugen niet benaderbaar is. Een externe SD-card is niet toegankelijk in CWM voor zover ik heb kunnen zien.
Via de browser op het apparaat de nieuwe CWM gedownload voor externe SD kaart. Nu draait Hannstitan 0.3 er op.
-
130, dus lijkt er op dat je op G zit. Soms heb je volgens mij wireless router die terugvallen op G als je ook G aparatuur op je netwerk hebt.........................zsparrow schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:46:
Wat voor snelheid haalt de wifi van de Hannspad bij jullie? Ik heb eens getest met een file van 500 MB van server (verbonden aan switch via kabel) naar Hannspad (WIFI '802.11n') en dat duurt ongeveer 6,5 minuten. vind ik niet echt '802.11n' snelheid, meer '802.11g'.
Als ik bij de instellingen kijk zie ik staan dat er een verbinding zou zijn van 65 mbit. Wat is een normale verbindingssnelheid in een WIFI '802.11n' netwerk?
Ook veel meer RAM beschikbaar opeens. 337 MB vrij, tegenover 120 op FB.
[ Voor 19% gewijzigd door Centurion op 11-09-2011 20:04 ]
-
alleen jammer van de interface vind ik..zou toch wel graag honeycomb draaien :\XBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:01:
Wow, ik moet zeggen dat ik Hannstitan beter vind dan FB. Draait veel beter, Youtube speelt alles soepel af. Hardware acceleration maakt een erg groot verschil.
Die vind ik toch ondergeschikt aan het gebruiksgemak.datadevil schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:05:
[...]
alleen jammer van de interface vind ik..zou toch wel graag honeycomb draaien :\
Daarnaast is hij zeker niet lelijk, gewoon wat meer basic.
-
dus dan heb je flash, wat ik eigenlijk niet mis (voelt het net als een ipad ;-)) en verder?XBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:07:
[...]
Die vind ik toch ondergeschikt aan het gebruiksgemak.
Daarnaast is hij zeker niet lelijk, gewoon wat meer basic.
130 is de snelheid die normaal is voor 802.11n? Of is dat de verbindingssnelheid die wordt aangegeven in jouw Hannspad?datadevil schreef op zondag 11 september 2011 @ 19:55:
[...]
130, dus lijkt er op dat je op G zit. Soms heb je volgens mij wireless router die terugvallen op G als je ook G aparatuur op je netwerk hebt.........................
is normaal, kan zelfs nog verdubbelen door bepaalde apparatuur. Waar zie ik in mijn Hannspad de snelheid?zsparrow schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:48:
[...]
130 is de snelheid die normaal is voor 802.11n? Of is dat de verbindingssnelheid die wordt aangegeven in jouw Hannspad?
(ik heb Hannstitan en de taal op NL, dan vind je het zo:)datadevil schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:52:
[...]
is normaal, kan zelfs nog verdubbelen door bepaalde apparatuur. Waar zie ik in mijn Hannspad de snelheid?
Instellingen --> Draadloos en netwerken --> Wi-Fi-instellingen
Dan onder 'Wi-Fi-netwerken' klik je op het netwerk waar je mee verbonden bent. Nu zie je de snelheid van je verbinding staan.
G gaat maar tot een theoretisch maximum van 54mbit, je zit dus gewoon op N. Op wifi haal je in de praktijk nooit de theoretische max, 65mbit op N is dus heel normaal.datadevil schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:52:
[...]
is normaal, kan zelfs nog verdubbelen door bepaalde apparatuur. Waar zie ik in mijn Hannspad de snelheid?
dat is 390 seconden voor 4000 Mb
= 4000/390 = slechts 10,26 Mb per seconde.
Daarom vraag ik me af of het bij anderen ook zo traag is..
(overigens: die 500 MB was 1 bestand; dus het lag niet aan het feit dat er veel kleine bestandjes waren)
[ Voor 23% gewijzigd door zsparrow op 11-09-2011 21:11 ]
Wat is trouwens nu het beste bestandsformaat voor filmpjes ?
want een mkv (avc1 codec) 720p speelt nogal stroperig af hier.
Moboplayer geprobeerd ?harley schreef op zondag 11 september 2011 @ 22:03:
mischien dat het wel aan het gebruikte flashgeheugen ligt ?
Wat is trouwens nu het beste bestandsformaat voor filmpjes ?
want een mkv (avc1 codec) 720p speelt nogal stroperig af hier.
Zelf niet, maar ik heb er goede verhalen over gelezen
Ben zelf ook niet tevreden over FB, aantal pagina's terug staat dat de meeste dit hebben draaien en bovendien is het 3.0, dus ik wilde het toch een kans geven, HansTitan beviel beter.XBOXCenturion schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:01:
Wow, ik moet zeggen dat ik Hannstitan beter vind dan FB. Draait veel beter, Youtube speelt alles soepel af. Hardware acceleration maakt een erg groot verschil.
Heb wat vastlopers gehad in FB, paar x dat de browser ineens weg was.
USB verbinding is niet stabiel.
Eerst de CPU maar weer op default, dan nog steeds bovenstaande problemen gaat FB er ook weer af
Die vastlopers in FB 7.2 krijg je waarschijnlijk omdat je FB niet op de juiste manier hebt geinstalleerd. De APP partitie moet voor 7.2 groter zijn (250mb ipv 200mb), dat bereik je door eerst een "dummy" rom via nvflash te flashen. Via android-hilde.de zijn er uitstekende handleidingen te vinden. FB 7.2 draait bij mij al een tijdje superstabiel.Ragnar9999 schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:50:
[...]
Ben zelf ook niet tevreden over FB, aantal pagina's terug staat dat de meeste dit hebben draaien en bovendien is het 3.0, dus ik wilde het toch een kans geven, HansTitan beviel beter.
Heb wat vastlopers gehad in FB, paar x dat de browser ineens weg was.
USB verbinding is niet stabiel.
Eerst de CPU maar weer op default, dan nog steeds bovenstaande problemen gaat FB er ook weer af
edit: op slatedroid
[ Voor 9% gewijzigd door Ragnar9999 op 12-09-2011 10:33 ]
Ik heb een 1653.Ragnar9999 schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:17:
hmm, op hetzelde android-hilde.de stond ook dat dat verhaal voor de 1633 gold en niet meer voor de 1653 (die ik heb)
edit: op slatedroid
problemen mee. Bij mijn tablet loopt Flashback goed stabiel met de laatste kernel.
Ik heb bijna geen vastlopers.
Wat mij wel is opgevallen is dat ik na het flashen een aantal keer problemen had met de root acces
en andere vage problemen. De home button werkte opeens niet.
Dit terwijl ik de factory restore/ cache wissen en de dalvik cache wissen heb gedaan.
Na die tijd na flink klooien om de root (Superuser) goed te krijgen gewoon alles weer opnieuw gedaan en niets geen problemen meer (op dezelfde manier). Het lijkt er dus op dat de installatie via de Clockworkmod soms ook verkeerd gaat. Ik kan er tenminste geen verklaring voor vinden.
Heb je een 1633/1653 en heb je de nvflash/groter maken partitie methode gedaan ?thespeed schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:55:
Ik heb GTAcomb 3.3 Refresh geprobeerd en daar had ik alleen maar
problemen mee. Bij mijn tablet loopt Flashback goed stabiel met de laatste kernel.
Ik heb bijna geen vastlopers.
Wat mij wel is opgevallen is dat ik na het flashen een aantal keer problemen had met de root acces
en andere vage problemen. De home button werkte opeens niet.
Dit terwijl ik de factory restore/ cache wissen en de dalvik cache wissen heb gedaan.
Na die tijd na flink klooien om de root (Superuser) goed te krijgen gewoon alles weer opnieuw gedaan en niets geen problemen meer (op dezelfde manier). Het lijkt er dus op dat de installatie via de Clockworkmod soms ook verkeerd gaat. Ik kan er tenminste geen verklaring voor vinden.
Anoniem: 16328
http://tabletroms.com/index.php/2011/08/18/vegacomb-3-2/ Ik vind het er erg smooth uitzien. De specs zijn voor het belangrijkste gedeelte gelijk met de Hansspad. In mijn zoektocht voor een goede ROM voor mijn reeds geannuleerde order voor een Folio bracht mij bij de Folio poort van die ROM. Dit zou dan lijkt me ook moeten kunnen met de Hannspad.
Daar wordt aan gewerkt maar zo makkelijk gaat dat niet, het voornaamste is dat er een nieuwere kernel nodig is voor 3.2 (en voor 2.3 en 3.0 ook) maar er is geen source beschikbaar van de meeste drivers. De kernel voor 3.0 is inmiddels werkend maar nog zonder hardware accelaratie, 3.2 werkt in zijn geheel nog niet.Anoniem: 16328 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:01:
Zou iemand niet deze versie van HC 3.2 voor de Advent Vega kunnen poorten naar de Hannspad?
http://tabletroms.com/index.php/2011/08/18/vegacomb-3-2/ Ik vind het er erg smooth uitzien. De specs zijn voor het belangrijkste gedeelte gelijk met de Hansspad. In mijn zoektocht voor een goede ROM voor mijn reeds geannuleerde order voor een Folio bracht mij bij de Folio poort van die ROM. Dit zou dan lijkt me ook moeten kunnen met de Hannspad.
Maar de hardware acceleratie bij de Vega werkt wel, beide hebben een nVidia Tegra dan hoeft het qua drivers toch niet moeilijk te zijn? Ik weet niet hoe het precies werkt, maar het lijkt me dat je die dan gewoon kunt 'overnemen'.Jazzle schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:10:
[...]
Daar wordt aan gewerkt maar zo makkelijk gaat dat niet, het voornaamste is dat er een nieuwere kernel nodig is voor 3.2 (en voor 2.3 en 3.0 ook) maar er is geen source beschikbaar van de meeste drivers. De kernel voor 3.0 is inmiddels werkend maar nog zonder hardware accelaratie, 3.2 werkt in zijn geheel nog niet.
Review: http://www.hardwareheaven...view-user-experience.html
Accuduur onder heavy use vind ik heel netjes 6,5 uur. Dus met een beetje typen of websurfen gaat die nog langer mee
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-09-2011 14:31 ]
Dus HansTitan heeft wel hardware acceleratie ?Jazzle schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:10:
[...]
Daar wordt aan gewerkt maar zo makkelijk gaat dat niet, het voornaamste is dat er een nieuwere kernel nodig is voor 3.2 (en voor 2.3 en 3.0 ook) maar er is geen source beschikbaar van de meeste drivers. De kernel voor 3.0 is inmiddels werkend maar nog zonder hardware accelaratie, 3.2 werkt in zijn geheel nog niet.
http://www.slatedroid.com...titan-v031-update-aug-25/Ragnar9999 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:59:
[...]
Dus HansTitan heeft wel hardware acceleratie ?
Features
- Zeam launcher
- Stock android taskbar
- Stock android settings
- Hardware acceleration
- Full Android market (After market fix below)
- Honeycomb music player
- Duomax's divx ac3 playback fix
- Volume louder than TnT Lite
- Rooted
- It's quick and stable!
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-09-2011 15:21 ]
Zo werkt het dus niet, met toegang tot de broncode is het inderdaad grotendeels een kwestie van knip en plakwerk en wat aanpassingen, maar die broncode van de originele kernel die op de hannspad staat is niet beschikbaar. Met een al gecompileerde kernel (die we natuurlijk wel hebben) kan je weinig tot niets, je kan hier geen aanpassingen aan maken. Je moet begrijpen dat die drivers IN de kernel zitten, je kan ze er dus niet zomaar uit halen. De hele kernel 1:1 kopieëren zonder aanpassingen heeft geen zin omdat de moederborden fysiek anders in elkaar zitten waardoor de kernel dus niet correct geconfigureerd is (letterlijk pinnetjes die anders zijn aangesloten).Anoniem: 16328 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:12:
[...]
Maar de hardware acceleratie bij de Vega werkt wel, beide hebben een nVidia Tegra dan hoeft het qua drivers toch niet moeilijk te zijn? Ik weet niet hoe het precies werkt, maar het lijkt me dat je die dan gewoon kunt 'overnemen'.
De Gtab van Viewsonic is wel vrijwel gelijk aan de Hannspad dus wanneer je hoort/ziet dat hier Honeycomb 3.2 met hw acceleratie op draait kan je heel snel een Hannspad variant verwachten
Hannstitan is Android 2.2, waardoor ze gewoon de originele kernel 1:1 hebben kunnen kopieren, zonder aanpassingen dus (want again, dat gaat niet zonder source).s0k schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:00:
[...]
http://www.slatedroid.com...titan-v031-update-aug-25/
Features
- Zeam launcher
- Stock android taskbar
- Stock android settings
- Hardware acceleration
- Full Android market (After market fix below)
- Honeycomb music player
- Duomax's divx ac3 playback fix
- Volume louder than TnT Lite
- Rooted
- It's quick and stable!
De PoV en de Advent zijn vrijwel gelijk, net zoals de Gtab en de Hannspad dat zijn. PoV of Advent firmware op een Gtab of Hannspad gaat echter nooit werken omdat de moederborden te verschillend zijn.Anoniem: 16328 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:14:
Ik lees nu net in het PoV topic dat daar een tutorial staat om Advent Vega firmware te flashen. Misschien toch maar eens opzoek of dat ook op de Hannspad kan. Want zij met een PoV kunnen ook VegaComb draaien: http://gathering.tweakers...egacomb&data[boolean]=AND. Blijkbaar lijkt die meer op de Vega dan dat de Hannspad doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-09-2011 17:45 ]
Anoniem: 237382
Het kan zonder enige problemen, we hebben alleen een 2.6.36 kernel ervoor nodig (dat is het enige dat niet hetzelfde is tussen de Advent Vega en de Gtablet/Hannspad). Op dit moment word er al druk gewerkt hier aan en Xubuntu en Backtrack5 werken al met de nieuwe kernel maar er zijn nog wat kleine problemen met Android.Anoniem: 16328 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:14:
Ik lees nu net in het PoV topic dat daar een tutorial staat om Advent Vega firmware te flashen. Misschien toch maar eens opzoek of dat ook op de Hannspad kan. Want zij met een PoV kunnen ook VegaComb draaien: http://gathering.tweakers...egacomb&data[boolean]=AND. Blijkbaar lijkt die meer op de Vega dan dat de Hannspad doet.
Volgens mij heb ik op de vorige pagina een link gepost en een youtube video waarop je Xubuntu draaiend kunt zien met de nieuwe kernel.
Edit :
Hier de video nogmaals :
En hier vind je het laaste development nieuws.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 12-09-2011 17:48 ]
Ik heb een 1653 en heb de partitie niet groter gemaakt.Ragnar9999 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:09:
[...]
Heb je een 1633/1653 en heb je de nvflash/groter maken partitie methode gedaan ?
Volgens titanium is de systeem rom 209MB en heb ik nog 22.4MB vrij.
Op Android Hilfe staat dat hij ongeveer 260MB zou moeten hebben.
Nu nog aan het uitzoeken hoe ik dat verander.
Momenteel HannsPad_Restore.rar aan het downloaden.
Hopelijk wordt het dan duidelijker
Is dat constant flashen trouwens niet slecht?
Betrap mij erop dat ik dat al vaak heb gedaan.
Edit:
Net de nvflash uitgevoerd via de onderstaande link:
http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
In het cfg bestand staat de grootte standaard al goed.
Toen ik de guide volgde had ik alleen een probleem dat hij de ''part-12.img" en ''part-13.img'' niet pakte.
Gewoon uit de "update.zip" de "system.img" en "boot.img" kopieren naar de Restoration map.
De update.zip kun je downloaden van de officiële Hannspree Hannspad site.
Volgens Titanium is de grootte nu 259MB waarvan 72,4MB vrij.
[ Voor 39% gewijzigd door thespeed op 12-09-2011 22:33 ]
209mb waarvan 57 mb vrij (nu weer met HansTitan erop
Heb hem nu 4 dagen en hij wordt al 4 dagen constant geflashed
Lucky youharley schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:22:
Ga morgen nog kijken of de folio nou echt zoveel slechter is tot die tijd houd ik de hannspad.
Ik ben maar afgestapt van het idee alles in één case dus tablet en toetsenbord. Ik kan geen goede vinden of ze zijn vrij duur. Dus dan maar gewoon zo'n multifunctionele case waar je een stand van kunt maken plus een bluetooth toetsenbord wat ik dan mee kan nemen als ik het nodig heb
Bij HannsTitan werkt bluetooth toch wel?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 12-09-2011 22:35 ]
Bluetooth werkt, ik heb geen bt toetsenbordAnoniem: 16328 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:35:
[...]
Lucky you.
Ik ben maar afgestapt van het idee alles in één case dus tablet en toetsenbord. Ik kan geen goede vinden of ze zijn vrij duur. Dus dan maar gewoon zo'n multifunctionele case waar je een stand van kunt maken plus een bluetooth toetsenbord wat ik dan mee kan nemen als ik het nodig heb.
Bij HannsTitan werkt bluetooth toch wel?
http://www.slatedroid.com/topic/21536-finally-official-honeycomb-port-comes-to-the-hannspad/
Ben aan het kijken naar dit ding, ziet er goed uit.
waar zie je dan dat het HW acceleration heeft?RuntimeError schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:02:
Ligt het nu aan mij of is dit een Honeycomb ROM met HW acceleration voor de Hannspad?
http://www.slatedroid.com/topic/21536-finally-official-honeycomb-port-comes-to-the-hannspad/
als je naar de tijd van postings en de rest van de reactie kijkt zie je dat het een eenmalige kreet is geweest die achterliep op de rest.RuntimeError schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:02:
Ligt het nu aan mij of is dit een Honeycomb ROM met HW acceleration voor de Hannspad?
Ik denk dat we gewoon op de nieuwe android versie moeten wachten aangezien die weer helemaal vrij gegeven gaat worden.
[ Voor 9% gewijzigd door harley op 13-09-2011 11:24 ]
men is druk aan het bouwen, voorlopig is FB sneller/vollediger
Ook niet met custom roms?Anoniem: 16328 schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:44:
Kom er net achter dat er dus geen USB toetsenbord, USB stick of USB hardeschijf op de Hannspad kan worden aangesloten. Wat onhandig.
Dus dat betekend dat die fatsoendelijk gaat werken? Al die huidige custom roms werken prima maar hebben allemaal enkele nadelen en zaken die niet goed werken helaasharley schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:24:
[...]
als je naar de tijd van postings en de rest van de reactie kijkt zie je dat het een eenmalige kreet is geweest die achterliep op de rest.
Ik denk dat we gewoon op de nieuwe android versie moeten wachten aangezien die weer helemaal vrij gegeven gaat worden.
Deze gebruikt een Omap processor is dat geen probleem dan om te poorten? Ik vind het product er net een tikkeltje volwassener uitzien. Ze hebben de achterkant mooi gemaakt en ook de plompverloren metalen rand maar gewoon zwart gehouden. Verder het verbeterde scherm en de camera's. Wat denken jullie dat de prijs wordt voor dit product en zou de huidige Hannspad dan nog verder gaat dalen in prijs?mtr33 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:44:
SN10T4 met Honeycomb
Now release & port already .....
Dacht dat deze 499,- euro ging kostenAnoniem: 16328 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:37:
[...]
Deze gebruikt een Omap processor is dat geen probleem dan om te poorten? Ik vind het product er net een tikkeltje volwassener uitzien. Ze hebben de achterkant mooi gemaakt en ook de plompverloren metalen rand maar gewoon zwart gehouden. Verder het verbeterde scherm en de camera's. Wat denken jullie dat de prijs wordt voor dit product en zou de huidige Hannspad dan nog verder gaat dalen in prijs?
Door de metalen rand voelt die juist solide, en de achterkant voelt eigenlijk ook goed en geeft veel grip..Anoniem: 16328 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:37:
[...]
Deze gebruikt een Omap processor is dat geen probleem dan om te poorten? Ik vind het product er net een tikkeltje volwassener uitzien. Ze hebben de achterkant mooi gemaakt en ook de plompverloren metalen rand maar gewoon zwart gehouden. Verder het verbeterde scherm en de camera's. Wat denken jullie dat de prijs wordt voor dit product en zou de huidige Hannspad dan nog verder gaat dalen in prijs?
http://translate.googleus...hk8n9Iwh64ejA#post1905129
Een post verder geeft hij een vergelijking tussen de vaagheid van het 53 scherm versus dat van de 33. Dat is jammer om te zien dat de 33 dan toch net wat scherper nog is.
33: http://imageshack.us/photo/my-images/829/cimg9103mittel.jpg/
53: http://imageshack.us/photo/my-images/836/cimg9104mittel.jpg/
Hier een andere gebruiker met een 53 die zich niet kan vinden in de vaagheid van het scherm:
http://imageshack.us/photo/my-images/710/1001237s.jpg/
Dat geloof ik direct, maar ik heb het over de look.J0ey schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:17:
[...]
Door de metalen rand voelt die juist solide, en de achterkant voelt eigenlijk ook goed en geeft veel grip..
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 14-09-2011 01:20 ]
In vuurst en vlam!
Waarom niet GTAcomb 3.3 (niet de refresh) met de leetste kernel 4? Deze heb ik draaien en hij doet het prima.BramBBQ schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:52:
Ik ben steeds minder tevreden over Flashback. Heb nu dagelijks last van een vastloper en ook het wakker worden na een lange (minimaal 12 uur) periode lukt ook niet altijd. Als ik tijd heb ga ik Hansstitan er weer op zetten.
Is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik had met de kernel 4 alleen er veel last van het niet willen wakker worden.worldfastest schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:55:
[...]
Waarom niet GTAcomb 3.3 (niet de refresh) met de leetste kernel 4? Deze heb ik draaien en hij doet het prima.
In vuurst en vlam!
onzin, heb je die vergelijking wel gelezen?J0ey schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:56:
Het touchscreen van de 53 schijnt iets beter te werken.
[ Voor 5% gewijzigd door nizzuts op 14-09-2011 09:57 ]
de hemel in prijzen is onzin en hij plaatst foto's ter vergelijking (dat de 33 scherper is mag duidelijk zijn)Ragnar9999 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:04:
Ik heb de vergelijking gelezen, we hebben het over dezelfde vergelijking waarbij degene die zijn 33 wil verkopen deze ook de hemel in prijst ?
hij vermeld dus dat er geen verschil is in het touchscreen....
maar goed blijkbaar moeten we overal wat achter zoeken en mensen die de moeite nemen een vergelijking te maken gelijk verdenken van misinformatie omdat ze hun tablet willen verkopen...
Aangezien de pad niet mijn bezit is, was ik wat huiverig om te flashen. Bedankt daarom thespeed voor het stappenplan. Ik heb Flashback 7.2 erop draaien en dat draait vrij goed. De standaard contacten app van honeycomb is gelukkig veel beter dan die van de standaard rom.
Vraag: mp3 bestanden wil die onder Flashback 7.2 niet meer afspelen, zowel onder de muziekspeler als ES file explorer. Weet iemand hier een oplossing voor?
Klopt, en dat geld blijkbaar ook voor selectief lezennizzuts schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:21:
[...]
de hemel in prijzen is onzin en hij plaatst foto's ter vergelijking (dat de 33 scherper is mag duidelijk zijn)
hij vermeld dus dat er geen verschil is in het touchscreen....
maar goed blijkbaar moeten we overal wat achter zoeken en mensen die de moeite nemen een vergelijking te maken gelijk verdenken van misinformatie omdat ze hun tablet willen verkopen...
De man heeft een 33, koopt een 53 "uit nieuwsgierigheid"[
"Hier een andere gebruiker met een 53 die zich niet kan vinden in de vaagheid van het scherm:
http://imageshack.us/photo/my-images/710/1001237s.jpg/"

Alarnbellen iemand ?
[ Voor 13% gewijzigd door Ragnar9999 op 14-09-2011 10:38 ]
loL @ Die cynische reacties van je al de tijd, als jij verwacht dat ik heel die thread ga uitspitten (in steenkolen nederlands) heb je het mooi mis, je dwaalt af trouwens maar dan zal ik de conclusie trekken: ER IS GEEN BEWIJS DAT HET TOUCHSCREEN OP EEN 1653 BETER ISRagnar9999 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:30:
[...]
Klopt, en dat geld blijkbaar ook voor selectief lezen
[...]
Prima joh, maar schreeuw dat even naar J0ey, want die schreef dat, ik niet.nizzuts schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:46:
[...]
loL @ Die cynische reacties van je al de tijd, als jij verwacht dat ik heel die thread ga uitspitten (in steenkolen nederlands) heb je het mooi mis, je dwaalt af trouwens maar dan zal ik de conclusie trekken: ER IS GEEN BEWIJS DAT HET TOUCHSCREEN OP EEN 1653 BETER IS
Bedankt dat je je niet wil verdiepen in een thread maar wel ons je conclusie wil meedelen, erg nuttig
[ Voor 28% gewijzigd door Ragnar9999 op 14-09-2011 10:58 ]
word wel erg kinderachtig zo.... volgens mij reageerde jij juist op mijn antwoord op j0ey zijn mening...Ragnar9999 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:53:
[...]
Prima joh, maar schreeuw dat even naar J0ey, want die schreef dat, ik niet.
Bedankt dat je je niet wil verdiepen in een thread maar wel ons je conclusie wil meedelen, erg nuttig
en misschien moet je eerst nadenken voordat je wat schrijft ipv iedere keer je post te editen met een bijdehante opmerking..
/END OF DISCUSSION
Over de vastlopers van FB 7.2: lees de installatiehandleiding op android-hilfe.de en ga niet blind flashen. De partitie indeling voor FB 7.2 is anders.
Jouw uitspraak mag ook wel wat genuanceerder zeg... ik kon prima werken met de 1633. De kijkhoek in landscape modus was slechter dan de 1653 maar portrait is weer beter dan de 1653. De touchgevoeligheid zelf zit geen verschil in.wpeterw schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:06:
Ik heb zowel een 1633 als een 1653 en wat mij betreft is er geen discussie mogelijk: de 1653 heeft een veel beter scherm. De kijkhoek van de 1633 is belachelijk, daar kun je nagenoeg niks mee. Qua helderheid/scherpte zijn beide schermen gelijk aan elkaar.
Over de vastlopers van FB 7.2: lees de installatiehandleiding op android-hilfe.de en ga niet blind flashen. De partitie indeling voor FB 7.2 is anders.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.