Dat was mijn eerste indruk ook (ik heb een 1633 en een 1653). Ik zit nu op de 1653 op FB8.0 en die doet het feilloos. (let er ook op de je eerst een "dummy" rom moet (NVflash) flashen voordat je naar FB7.2 kunt, de app partitie moet voor FB7.2 250mb zijn).BramBBQ schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:06:
Toch nog even terugkomen op het verschil tussen de 1633 en 1653. Het scherm van de 53 is inderdaad beter, maar ik wordt nogal moe van de Wifi en als het niet de wifi is het uit standby komen. Als je FB7.2 erop zet lukt het uiteindelijk wel met vaak opnieuw flashen, maar ik vond de 1633 een stuk stabieler.
Anoniem: 237382
Mogelijk dat het werkt met Android 3.2 als de juiste driver in de kernel aanwezig is.Ryatzu schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:03:
Ik merk dat de Hannspad geen camera heeft.
Is het wel mogelijk om een externe camera aan te sluiten en deze te gebruiken met bijvoorbeeld skype?
Edit :
Hoe zit het trouwens met overclocken en de AB Kernel? Ik lees hier dat er meer mensen (maar niet allemaal?) problemen mee hebben terwijl ze met een andere kernel stabiel 1.5 Ghz kunnen draaien.
Gezien het voorlopige gebrek van hardware acceleratie kunnen we die 500 Mhz wel gebruiken.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 05-09-2011 14:45 ]
wait... wat gebeurd er als je dat niet doet?wpeterw schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:40:
[...]
Dat was mijn eerste indruk ook (ik heb een 1633 en een 1653). Ik zit nu op de 1653 op FB8.0 en die doet het feilloos. (let er ook op de je eerst een "dummy" rom moet (NVflash) flashen voordat je naar FB7.2 kunt, de app partitie moet voor FB7.2 250mb zijn).
ik heb sinds afgelopen vrijdag een hannspad (53 model), en na 2 uur vond ik het wel mooi geweest met die &^#%*&%^tap & tap interface, dus z4 rooted, CWM erop gezet, en gewoon alles gewiped, en fb7.2 geflashed.
hoewel de snelheid voor m'n gevoel nog niet optimaal is (ik denk dat er meer uit te halen is) is ie niet erg instabiel ofzo.
ik heb trouwens wel de flashback met de adam4 kernel erin gedownload van slatedroid, als dat nog uitmaakt voor het verhaal
[ Voor 7% gewijzigd door nick_haak op 05-09-2011 18:38 ]
Nou hij is binnen.
Even mee gespeeld op zich valt het me allemaal nog niet tegen.
Hij kreeg wel direct de laatste update via wifi binnen misschien dat die beter is
Zojuist even een backup gemaakt op beide manieren zoals beschreven op : http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
Maar ik wilde het meteen goed aanpakken en toch honeycomb proberen alleen nu zie ik even door de bomen het bos niet meer want er is een 7.1 7.2 & 8.0
Als ik het goed begrijp moet je eerst 7.1 installeren voordat je 7.2 kunt installeren. Maar die ik zie heben volgens mij allemaal alweer aanpassingen nodig voordat het werkt (toch?)
8.0 heb ik nog nergens gezien alleen over "gehoord" wat is hier beter aan als de 7.2 als je het versienummer ziet zou je een major update verwachten maar volgens mij is dat niet.
Ik wil hem overigens NIET overclocken enzo (zag bijvoorbeeld deze : http://www.slatedroid.com...kernel-adam-4-integrated/ ) maar volgens mij is dat incl overlock ofzoiets.
Even mee gespeeld op zich valt het me allemaal nog niet tegen.
Hij kreeg wel direct de laatste update via wifi binnen misschien dat die beter is
Zojuist even een backup gemaakt op beide manieren zoals beschreven op : http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
Maar ik wilde het meteen goed aanpakken en toch honeycomb proberen alleen nu zie ik even door de bomen het bos niet meer want er is een 7.1 7.2 & 8.0
Als ik het goed begrijp moet je eerst 7.1 installeren voordat je 7.2 kunt installeren. Maar die ik zie heben volgens mij allemaal alweer aanpassingen nodig voordat het werkt (toch?)
8.0 heb ik nog nergens gezien alleen over "gehoord" wat is hier beter aan als de 7.2 als je het versienummer ziet zou je een major update verwachten maar volgens mij is dat niet.
Ik wil hem overigens NIET overclocken enzo (zag bijvoorbeeld deze : http://www.slatedroid.com...kernel-adam-4-integrated/ ) maar volgens mij is dat incl overlock ofzoiets.
[ Voor 4% gewijzigd door harley op 05-09-2011 22:39 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
die laatste link van je, is iig niet overclocked
die heb ik zelf ook draaien.
hij clocked zichzelf terug als het scherm uit is, en gaat naar de volle 1GHz in gebruik (stock speed)
hij clocked zichzelf terug als het scherm uit is, en gaat naar de volle 1GHz in gebruik (stock speed)
Als je dat niet doet loopt de boel na een tijdje vast. Volg de handleiding op android-hilfe.denick_haak schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:36:
[...]
wait... wat gebeurd er als je dat niet doet?
ik heb sinds afgelopen vrijdag een hannspad (53 model), en na 2 uur vond ik het wel mooi geweest met die &^#%*&%^tap & tap interface, dus z4 rooted, CWM erop gezet, en gewoon alles gewiped, en fb7.2 geflashed.
hoewel de snelheid voor m'n gevoel nog niet optimaal is (ik denk dat er meer uit te halen is) is ie niet erg instabiel ofzo.
ik heb trouwens wel de flashback met de adam4 kernel erin gedownload van slatedroid, als dat nog uitmaakt voor het verhaal
Ik heb op deze manier FB8.0 erop gezet en dat loopt al 3 dagen erg stabiel.
ik heb 7.2 zonder die methode, en dat draait al 2 weken stabiel...wpeterw schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:44:
[...]
Als je dat niet doet loopt de boel na een tijdje vast. Volg de handleiding op android-hilfe.de
hier ook, geen problemen meedatadevil schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:01:
[...]
ik heb 7.2 zonder die methode, en dat draait al 2 weken stabiel...
Ik verwacht ergens deze week mijn Hannspad en wil er eigenlijk meteen Honeycomb opzetten. Nu ben ik van plan om deze handleiding te gebruiken: http://www.slatedroid.com...tom-roms-on-the-hannspad/
Is dit voldoende of zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik lees in dit topic zaken over back-ups maken etc. Maar is dit noodzakelijk? Ik wil namelijk liever goed voorbereid te werk gaan
Is dit voldoende of zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik lees in dit topic zaken over back-ups maken etc. Maar is dit noodzakelijk? Ik wil namelijk liever goed voorbereid te werk gaan
Nou gaat goed
gelukkig wel alles gebackupped en ook al nodig gehad.
Eerst geprobeerd flashback 8 te installeren
installatie ging goed alleen op 1 of andere manier starte hij niet op bleef hangen op ANDROID 3.0 logo scherm
herstart
alles gewiped en toen had ik een bootloop recovery mode
via : http://www.slatedroid.com...-bootloop-recovery-fixed/ gemaakt (wel handmatig want automatisch lukte niet)
oude backup terug en weer opnieuw proberen.
Heb voor de zekerheid ook even de update naar flashback 8 opnieuw gedownload en zie een klein verschil in grootte (oude was 162902kb nieuw 162958kb)
wel raar dat hij dan toch zonder meer installeert.
Hmm ook opnieuw installeren helpt niet voor het opstart probleem.
Ben nu bezig met hannstitan maar hoe installeer je de update naar 0.3 ?
gewoon op dezelfde manier als de 0.2 ?
gelukkig wel alles gebackupped en ook al nodig gehad.
Eerst geprobeerd flashback 8 te installeren
installatie ging goed alleen op 1 of andere manier starte hij niet op bleef hangen op ANDROID 3.0 logo scherm
herstart
alles gewiped en toen had ik een bootloop recovery mode
via : http://www.slatedroid.com...-bootloop-recovery-fixed/ gemaakt (wel handmatig want automatisch lukte niet)
oude backup terug en weer opnieuw proberen.
Heb voor de zekerheid ook even de update naar flashback 8 opnieuw gedownload en zie een klein verschil in grootte (oude was 162902kb nieuw 162958kb)
wel raar dat hij dan toch zonder meer installeert.
Hmm ook opnieuw installeren helpt niet voor het opstart probleem.
Ben nu bezig met hannstitan maar hoe installeer je de update naar 0.3 ?
gewoon op dezelfde manier als de 0.2 ?
[ Voor 28% gewijzigd door harley op 07-09-2011 08:21 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Anoniem: 421824
Hoi, ik ben sinds een week eigenaar van de HANNspad SN10T1, ik heb alleen een probleem. Zodra ik een geheugenkaart in plaats (SDHC 4 GB of 8 GB van Kingston) loopt het vast in het beginscherm dus na de HANNspree logo en TapnTap. Op de geheugenkaart zitten bestanden op zoals muziek, foto's (geformatteerd in FAT32). De tablet is helemaal origineel, Android 2.2 zonder enige apps erop. Als ik tijdens het vastlopen op de aan/uit knop druk schakelt hij direct uit en boot opnieuw hierna loopt hij niet meer vast.
Wie kan mij hiermee helpen? Is dit normaal onder de HANNspad gebruikers? Wat is de oplossing hiervan?
Wie kan mij hiermee helpen? Is dit normaal onder de HANNspad gebruikers? Wat is de oplossing hiervan?
is hij voorzien van de allerlaatste updates ?
volgnes de hannspree site :
1.3-5303 This update adds a new feature for Android 2.2 users 2011-09-05 130MB
Maar heb zelf inmiddels hansstitan draaien en werkt op zich goed (alleen bij RTL gemist geeft hij aan application not found, zojuist nog een keer opnieuw geinstallerd, aanklikken vanuit de grid geeft nog steeds de error openen vanuit de market (is al geinstalleerd dus dan krijg ik de optie verwijderen of openen werkt wel ! )
heb overigens nog helemaal geen micro sd kaart geplaatst
volgnes de hannspree site :
1.3-5303 This update adds a new feature for Android 2.2 users 2011-09-05 130MB
Maar heb zelf inmiddels hansstitan draaien en werkt op zich goed (alleen bij RTL gemist geeft hij aan application not found, zojuist nog een keer opnieuw geinstallerd, aanklikken vanuit de grid geeft nog steeds de error openen vanuit de market (is al geinstalleerd dus dan krijg ik de optie verwijderen of openen werkt wel ! )
heb overigens nog helemaal geen micro sd kaart geplaatst
[ Voor 22% gewijzigd door harley op 06-09-2011 17:16 ]
Anoniem: 421824
Volgens mij is die update er net pas ik heb versie 1.2.1-4789, ik ga hem updaten en hoop dat die probleem zich niet meer voordoet. Wat is hanstitan? Hoef geen lappen tekst met uitleg maar is dat een type besturingssysteem voor de Hannspad?
Iemand anders problemen met externe geheugenkaart?
Iemand anders problemen met externe geheugenkaart?
Er is een nieuwe versie van de Hannspad verschenen op hun website. Redelijk gelijke specs alleen een andere processor en iets ander uiterlijk.
http://www.hannspree.com/...&pattrs=&attrs=&viewAll=0
Moet zeggen, vind hem een stuk lelijker met die grijze balk onderaan.
Inderdaad, ik vind 'm ook niet erg mooi, vind de Hannspad die wij hebben er strakker uit zien.
[ Voor 55% gewijzigd door J0ey op 06-09-2011 18:01 ]
Wat is trouwens beter te installeren? GTAbComb 3.3 of Flashback 7.2?
gelijke specs think not ?VulcanRaven schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:54:
Er is een nieuwe versie van de Hannspad verschenen op hun website. Redelijk gelijke specs alleen een andere processor en iets ander uiterlijk.
Cortex A8 ipv A9
TI OMAP 3630 Vs Tegra2
webcam
9600mAh accu
USB laadfunctie
maximaal 8b intern (er wordt in de eu 8 gb microsd meegeleverd)
maar de prijs zal wel hoger zijn
[ Voor 3% gewijzigd door harley op 06-09-2011 18:53 ]
Ik kom er net achter dat ik een verborgen hardware knop heb. De zoekknop die mijn htc desire hd heeft zit ook op de hannspree, alleen is er geen icoon!
Is iemand dat ook opgevallen?
Mijn tablet heeft flashback 7.1 en heeft het nare probleem dat als ik wifi instel op wifi uit als je het scherm uitzet, het ding niet meer uit de slaapstand wil komen. Dan moet ik een reboot uitvoeren. Als ik wifi op always on zet heb ik ( tot nu toe ) geen probleem.
Is dat een bekend probleem, zou 7.2 / 8 dit niet hebben?
Is iemand dat ook opgevallen?
Mijn tablet heeft flashback 7.1 en heeft het nare probleem dat als ik wifi instel op wifi uit als je het scherm uitzet, het ding niet meer uit de slaapstand wil komen. Dan moet ik een reboot uitvoeren. Als ik wifi op always on zet heb ik ( tot nu toe ) geen probleem.
Is dat een bekend probleem, zou 7.2 / 8 dit niet hebben?
* Khaine heeft sinds vandaag ook een Hannspad. Helaas geen serienummer 1653 op het eind, maargoed, dat overleven we wel.
Eerst eens even uitvinden hoe dit allemaal werkt, daarna flashen middels instructies in de TS.
woei!
Eerst eens even uitvinden hoe dit allemaal werkt, daarna flashen middels instructies in de TS.
woei!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Waar heb je em besteld dan? Ik verwacht mijne morgenKhaine schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:00:
* Khaine heeft sinds vandaag ook een Hannspad. Helaas geen serienummer 1653 op het eind, maargoed, dat overleven we wel.
woei!
Volgens mij maken mensen zichzelf meer gek dan dat het echt een probleem is. Ik heb nog nooit een echte vergelijking gezien tussen de 1633 en de 1653, het lijkt mij sterk dat het echt een mega verschil is zolang je ze niet naast elkaar ziet liggen.Khaine schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:00:
woei!
Bezit zelf overigens wel een 1653.
Het is een van de weinige puntjes van kritiek die je tegenkomt bij de eerdere reviews. Dus denk wel dat het een issue is. Geen grote maar het is natuurlijk fijn als het verholpen isJ0ey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:07:
[...]
Volgens mij maken mensen zichzelf meer gek dan dat het echt een probleem is. Ik heb nog nooit een echte vergelijking gezien tussen de 1633 en de 1653, dus tot die tijd lijkt het mij sterk dat het echt een mega verschil is als ze niet naast elkaar liggen..
Ik sprak te snel, heb dus wel een 1653
(ik keek bij serial, niet type)
@vulcan: Ik zag hem gisteren bij alternate met 3-5 dagen levertijd. Vandaag was hij echter ineens op voorraad! In de ochtend besteld met ideal en hem na werk opgehaald bij alternate.
@vulcan: Ik zag hem gisteren bij alternate met 3-5 dagen levertijd. Vandaag was hij echter ineens op voorraad! In de ochtend besteld met ideal en hem na werk opgehaald bij alternate.
ik heb vanaf vrijdag avond deze flashback er dus op staan, zonder partitie aanpassingen, en nog geen echte problemen gehad (1 keer geen wifi na het opstarten, reboot fixed itwpeterw schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:44:
[...]
Als je dat niet doet loopt de boel na een tijdje vast. Volg de handleiding op android-hilfe.de
vraag is, heeft het nut om alles te wipen, die partities te veranderen, en weer flashback erop te zetten?
Daarnaast lees ik een en ander over flashback 8.0 alpha, maar die staat niet op slatedroid voor de hannspad? komt die bij de Gtab vandaan ofzo? en wat is er beter aan 8.0?
Alvast bedankt,
Nick
Ik volg al enige tijd de discussie over deze tablet. Het lijkt me een interessant speledingetje, maar ik denk dat ik toch nog even afwacht tot de SN10T3 in de schappen ligt. Die was aangekondigd voor Q3 2011; met iets betere specs dan de T1 (en in ieder geval een stuk beter dan de onlangs op de website verschenen T2). Met name een frontcamera zou ik graag zien op een tablet.
Iets meer informatie staat hier te lezen:
http://www.slashgear.com/...neycomb-demands-15146259/
grote kans dat die ook veel duurder is, de 10t1 was ook 400 initieel..phAn schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:33:
Ik volg al enige tijd de discussie over deze tablet. Het lijkt me een interessant speledingetje, maar ik denk dat ik toch nog even afwacht tot de SN10T3 in de schappen ligt. Die was aangekondigd voor Q3 2011; met iets betere specs dan de T1 (en in ieder geval een stuk beter dan de onlangs op de website verschenen T2). Met name een frontcamera zou ik graag zien op een tablet.
ah..het staat er in..hij is duurder:
"the SN10T3, in contrast, will be €449 ($650)."
[ Voor 6% gewijzigd door datadevil op 06-09-2011 20:41 . Reden: prijs gevonden ]
Same here, alleen heb ik em laten verzenden. Is vanmiddag verzonden en zou morgenvroeg binnenkomenKhaine schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:16:
Ik sprak te snel, heb dus wel een 1653(ik keek bij serial, niet type)
Ik hoop inderdaad wel dat ze 'm voor ~250-300 in de markt zetten bij introductie, anders wordt het me wat te prijzig voor een speledingetjedatadevil schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:40:
grote kans dat die ook veel duurder is, de 10t1 was ook 400 initieel..
Zit toch nog hard te twijfelen tussen FlashBack 7.2 en GtaComb33. Kan nergens eigk de verschillen vinden tussen beiden? Afgezien van kleine details in looks. Wil de stabielste versie van de twee installeren. Dus waar het meeste werkt van de android functies en zonder al te veel bugs.
Anoniem: 411842
Had een tijdje geleden al eens gepost dat ik mijn 32 GB SD-kaart niet aan de gang kreeg. Probleem is er nog steeds helaas. Het is me nu wel gelukt om bestanden erop te zetten door een externe sd-cardreader (hoewel het een goedkope wibra-brol is (daar was ie toevallig in de aanbieding
) en baggertraag) maar het werkt wel in ieder geval. Het lukt me echter niet om de SD-kaart te benaderen vanuit de tablet zelf. Programma's zien de films/series die er op staan niet en ik kan hem niet benaderen met een file explorer (er blijft alleen zo'n wachten-ikoontje staan). Weet iemand raad?
Maf is trouwens ook dat wanneer de Sd-kaart erin zit hij niet meer fatsoenlijk af wil sluiten, hij blijft dan vaststaan op het 'uitschakelen'-scherm. Ik draai overigens op Hansstitan. Ik ben wel van plan nog een keer de upgrade te maken naar een HC-rom, maar dit wilde ik pas doen zodra alle issues er een beetje uit zijn. Heb niet zo'n zin om straks iedere twee weken een andere rom te flashen. Maar als het moet om mijn externe sd-kaart aan de gang te krijgen is de keuze snel gemaakt natuurlijk.
edit: met het 16 GB-kaartje uit mijn telefoon doet ie het trouwens wel gewoon (stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb om dat even te controleren
). Die kan door de tablet direct benaderd worden en werkt ook veel sneller in de kaartlezer. Volgens mij is de conclusie dat mijn SD-kaartje stuk is
. Helaas kan ik dat op mijn telefoon niet testen want die ondersteunt maar tot 16 GB.
Maf is trouwens ook dat wanneer de Sd-kaart erin zit hij niet meer fatsoenlijk af wil sluiten, hij blijft dan vaststaan op het 'uitschakelen'-scherm. Ik draai overigens op Hansstitan. Ik ben wel van plan nog een keer de upgrade te maken naar een HC-rom, maar dit wilde ik pas doen zodra alle issues er een beetje uit zijn. Heb niet zo'n zin om straks iedere twee weken een andere rom te flashen. Maar als het moet om mijn externe sd-kaart aan de gang te krijgen is de keuze snel gemaakt natuurlijk.
edit: met het 16 GB-kaartje uit mijn telefoon doet ie het trouwens wel gewoon (stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb om dat even te controleren
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 411842 op 06-09-2011 21:21 ]
Hoi mannen,
ik heb deze tablet gisteren besteld en vandaag is hij verzonden.
Nu heb ik het topic al doorgelezen, maar ben er nog niet uit welke rom ik er nou op ga zetten. Zo te lezen is de standaard rom niks, maar weet dus niet welke ik zou moeten installeren. Heb wel een voorkeur tot honeycomb, maar wil wel graag een stabiele versie erop hebben.
Wie heeft er voor mij een tip + een handleiding? Bedankt
Nu heb ik het topic al doorgelezen, maar ben er nog niet uit welke rom ik er nou op ga zetten. Zo te lezen is de standaard rom niks, maar weet dus niet welke ik zou moeten installeren. Heb wel een voorkeur tot honeycomb, maar wil wel graag een stabiele versie erop hebben.
goeie vraag, zou ik ook graag willen weten.VulcanRaven schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:10:
Zit toch nog hard te twijfelen tussen FlashBack 7.2 en GtaComb33. Kan nergens eigk de verschillen vinden tussen beiden? Afgezien van kleine details in looks. Wil de stabielste versie van de twee installeren. Dus waar het meeste werkt van de android functies en zonder al te veel bugs.
iemand ervaring met beiden?
ditto.nick_haak schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:11:
[...]
goeie vraag, zou ik ook graag willen weten.
Heb nu flashback 7.2 op mijn 1653
maar heb wel wat problemen programmas die op de interne flash geinstalleerd worden, maar verdwijnen bij een reboot. Hopelijk komt er ooit nog hardware decoding en honeycomb 3.2 voor de hannspad
Ik heb de indruk dat 9/10 mensen in dit topic flashback gebruiken. Dus of die andere versie slecht is of dat niemand er ervaring mee heeft?nick_haak schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:11:
[...]
goeie vraag, zou ik ook graag willen weten.
Probeer ze eens allebei en laat je ervaringen hier achter?
goed idee
heb nu dus flashback 7.2 met de a4 kernel kant en klaar erin (later nog ge-update naar nieuwere kernel)
moet je voor die gtacomb ook de partitie aanpassen eigenlijk? wat ik met flashback ook had moeten doen schijnbaar
moet je voor die gtacomb ook de partitie aanpassen eigenlijk? wat ik met flashback ook had moeten doen schijnbaar
Welke guide heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag? Ik ben vanplan deze te gebruiken http://www.slatedroid.com...tom-roms-on-the-hannspad/nick_haak schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:27:
goed ideeheb nu dus flashback 7.2 met de a4 kernel kant en klaar erin (later nog ge-update naar nieuwere kernel)
Maar die gaat uit van GtabComb. Maar zoals het daar staat zou je flashback ook daarmee moeten kunnen installeren? Staat tenminste in het lijstje van roms.
Elke rom wordt hetzelfde geflashed.. via CWM dus.
da's inderdaad hoe ik het ook heb gedaan.
ik ga zo wel even de nieuwste gtacomb installeren
we gaan het zien
ik ga zo wel even de nieuwste gtacomb installeren
Nou ik ben eigenlijk meer opzoek naar een goede versie om (permanent) mee te werken. Het liefst zou ik de originele er op laten staan maar daar zitten te veel nadelen aan. Misschien dat als ik hem later niet veel meer gebruik ik wat ga prutsen met verschillende roms.J0ey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:24:
Probeer ze eens allebei en laat je ervaringen hier achter?
Ah dat is mooi. Dus backup maken van het apparaat. De guide in bovenstaande link gebruiken en ipv. gtacomb de flashback zip gebruiken en dan komt alles goed?J0ey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:30:
Elke rom wordt hetzelfde geflashed.. via CWM dus.
Dan kan je ze toch wel allebei proberen? Gewoon een tijdje testen en dan de wipen en de ander erop.
Ik ben al erg bekend met CWM door verschillende telefoons, dus ik heb het gewoon zoals altijd gedaan. Inderdaad gewoon een backup maken, dan je data/cache/dalvik cache wipen dan "install zip from SD card". En de Flashback 7.1+Supplement+AB4 kernel gebruiken (linkjes kan je in dit topic vinden).VulcanRaven schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:32:
[...]
Ah dat is mooi. Dus backup maken van het apparaat. De guide in bovenstaande link gebruiken en ipv. gtacomb de flashback zip gebruiken en dan komt alles goed?
Zojuist mijn device voorzien van GtabComb3.3-1.2 . Werkt lekker rap met reactie op vingerbewegingen, maar ik weet niet of ik ga kunnen wennen aan honeycomb. Heb nog geen WiFi geprobeerd omdat ik waarschijnlijk de enige persoon in NL ben zonder draadloze router 
Ik vind de manier van widgets indelen maar niets. Wellicht is dat ookeen kwestie van wennen. Zo eens de settings doornemen.
1 Ding is wel ... het ziet er erg gelikt uit!
Ik vind de manier van widgets indelen maar niets. Wellicht is dat ookeen kwestie van wennen. Zo eens de settings doornemen.
1 Ding is wel ... het ziet er erg gelikt uit!
staat er hier nu ook net op, voor m'n gevoel is ie sneller dan flashback, maar dat durf ik nog niet met zekerheid te zeggen.
vind de market persoonlijk iig 1000x fijner, die is zeker sneller (oudere market), maar dat merk ik op m'n telefoon ook al, die nieuwe is mooi, maar traag
vind de market persoonlijk iig 1000x fijner, die is zeker sneller (oudere market), maar dat merk ik op m'n telefoon ook al, die nieuwe is mooi, maar traag
Ik heb het probleem dat mijn 16 GB kaartje na een reboot weer leeg is... weet niet of anderen hier ook last van hebben?Anoniem: 411842 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:10:
edit: met het 16 GB-kaartje uit mijn telefoon doet ie het trouwens wel gewoon (stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb om dat even te controleren). Die kan door de tablet direct benaderd worden en werkt ook veel sneller in de kaartlezer. Volgens mij is de conclusie dat mijn SD-kaartje stuk is
. Helaas kan ik dat op mijn telefoon niet testen want die ondersteunt maar tot 16 GB.
Draai trouwens HannsTitan 0.3 op een 1653..
Ook is de achtergrond niet meer ingesteld na een reboot...
na nog even verder gespeeld te hebben met deze rom, kan ik met vrij veel stelligheid zeggen dat ie voor mij sneller is dan flashback 
gtacomb voelt soepeler aan, benchmarks heb ik op beiden niet gedraaid, maar deze is snappy, flashback net niet voor m'n gevoel.
ook merk ik in angry birds (belangrijkste test
) dat het touchscreen fijner lijkt te reageren.
zou voorlopig wel een blijvertje kunnen zijn dit
gtacomb voelt soepeler aan, benchmarks heb ik op beiden niet gedraaid, maar deze is snappy, flashback net niet voor m'n gevoel.
ook merk ik in angry birds (belangrijkste test
zou voorlopig wel een blijvertje kunnen zijn dit
Is het voor iemand trouwens nog mogelijk een korte video te maken van de Hannspad i.c.m. een Honeycomb rom? Bijvoorbeeld Flashback 7.1 of GtabComb.
Is er inmiddels al een honeycomb rom/kernel uit waarmee de wake-up problemen met het 1653 model zijn opgelost? Ik heb nu "uit armoede" maar hannstitan op de tablet van mijn pa gezet.
er staat een eerdere link van een FB rom met kernel 4 die ik gespot heb.Kasj schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:00:
Is er inmiddels al een honeycomb rom/kernel uit waarmee de wake-up problemen met het 1653 model zijn opgelost? Ik heb nu "uit armoede" maar hannstitan op de tablet van mijn pa gezet.
daarmee heb ik totaal geen problemen om uit standby te komen
Vind het bijzonder meevallen... Heb de 1653 en een vriend de 1633, maar zie niet een heel groot verschil in schermen.. Maar het blijft natuurlijk wel tweakers hier, je wilt graag the best of the best en het onderste uit de kan bij een vergelijkbaar apparaat.. Maar voor 'normale' mensen zou het niet eens opvallen..J0ey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:07:
[...]
Volgens mij maken mensen zichzelf meer gek dan dat het echt een probleem is. Ik heb nog nooit een echte vergelijking gezien tussen de 1633 en de 1653, het lijkt mij sterk dat het echt een mega verschil is zolang je ze niet naast elkaar ziet liggen.
Prijs voor de SN10T2 zou 299,- euro zijn
http://www.tabletsmagazin...tablets-tijdens-ifa-2011/
http://www.tabletsmagazin...tablets-tijdens-ifa-2011/
Dan kijk je niet goed. Ik heb een 1633 en een 1653, het verschil is dramatisch. De 1633 gaat terug, het scherm heeft een onwerkbaar kleine kijkhoek.Anoniem: 8504 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:26:
[...]
Vind het bijzonder meevallen... Heb de 1653 en een vriend de 1633, maar zie niet een heel groot verschil in schermen.. Maar het blijft natuurlijk wel tweakers hier, je wilt graag the best of the best en het onderste uit de kan bij een vergelijkbaar apparaat.. Maar voor 'normale' mensen zou het niet eens opvallen..
Ja ook die heb ik geprobeerd (een week geleden ofzo), daarmee was voor mij het standby probleem niet opgelost. Het schijnt een probleem te zijn dat sommigen wel hebben, en anderen weer niet. Altijd fijn.MartijnAbel schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:19:
[...]
er staat een eerdere link van een FB rom met kernel 4 die ik gespot heb.
daarmee heb ik totaal geen problemen om uit standby te komen
Dat ze de tn3 maar eerts uitbrengen die heeft prkatisch dezelfde hadrware als de tn1 maar draait wel honeyvcomb. Mischien dat de heren rombakkers daar nog wat aan hebben !
Ik ben er zo goed als uit, ik ga ook een Hannspree Hannspad kopen!
Lekker goedkoop, en een hoop functionaliteit!
Lekker goedkoop, en een hoop functionaliteit!
Had het probleem inderdaad ook, Nu met de nieuwe kernel niet meer. Lucky me?Kasj schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:09:
[...]
Ja ook die heb ik geprobeerd (een week geleden ofzo), daarmee was voor mij het standby probleem niet opgelost. Het schijnt een probleem te zijn dat sommigen wel hebben, en anderen weer niet. Altijd fijn.
Ik heb na een weekje FlashBack 7.2 met kernel 4 vanochtend maar eens GComb 3.3 geflashed. Afgezien van de voor geinstalleerde apps (zijn wel handig), heb ik het gevoel dat de tab net even iets scherper reageert en wat seller werkt. Hierbij heb ik de default overclock op 1400 MHz laten staan, war ik in FB op 1200 draaide. Ook typen op het on screen toetsenbord gaat met net even iets minder gemiste aanslagen, dus vooralsnog is deze rom een blijvertje!
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Ik wil gewoon nu eindelijk wel eens hardware accelerated Honeycomb 3.3!
Als die er is stap ik meteen overdatadevil schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:48:
Ik wil gewoon nu eindelijk wel eens hardware accelerated Honeycomb 3.3!

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Hoe kan je die overclock aanpassen? En heeft dit nog nadelige effecten mbt. verbruik/warmte/slijtage? Ben helaas nog nieuw in de wereld van androidEmilio_TT schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:41:
Ik heb na een weekje FlashBack 7.2 met kernel 4 vanochtend maar eens GComb 3.3 geflashed. Afgezien van de voor geinstalleerde apps (zijn wel handig), heb ik het gevoel dat de tab net even iets scherper reageert en wat seller werkt. Hierbij heb ik de default overclock op 1400 MHz laten staan, war ik in FB op 1200 draaide. Ook typen op het on screen toetsenbord gaat met net even iets minder gemiste aanslagen, dus vooralsnog is deze rom een blijvertje!
In SetCPU etc, het OC programma wat je gebruikt.VulcanRaven schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:43:
[...]
Hoe kan je die overclock aanpassen? En heeft dit nog nadelige effecten mbt. verbruik/warmte/slijtage? Ben helaas nog nieuw in de wereld van android
Zit dit std. bij de custom roms erbij?J0ey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:45:
[...]
In SetCPU etc, het OC programma wat je gebruikt.
Nee, je moet in de market even zoeken naar SetCPU (betaald) of CPU tuner (gratis).VulcanRaven schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:52:
[...]
Zit dit std. bij de custom roms erbij?
Ahzo, ik vroeg me het af omdat Emillio_TT over een "default overclock" sprak.J0ey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:56:
[...]
Nee, je moet in de market even zoeken naar SetCPU (betaald) of CPU tuner (gratis).
Niemand die even wilt reageren?Vinniiee schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:11:
Hoi mannen,
voor zover ik alles kan nagaan en heb gelezen is Hanstitan de meest stabiele met volledige hardware ondersteuning.
Wil je honeycomb dan dacht ik eerst flashback maat nu blijkt gtacomb toch vaak net ff iets sneller. MAAR geen hardwareondersteuning.
Draai hier nu hanstitan en zodra ik bevestigen zie dat honeycomb stabiel draait komt die er wel op
Wil je honeycomb dan dacht ik eerst flashback maat nu blijkt gtacomb toch vaak net ff iets sneller. MAAR geen hardwareondersteuning.
Draai hier nu hanstitan en zodra ik bevestigen zie dat honeycomb stabiel draait komt die er wel op
Bij de GtaComb 3.3 rom op slatedroid zit het wel degelijk standaard bij de meegeleverde apps, en staat de boel default op 1400 MHz. Bevalt na een dag nog steedsVulcanRaven schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:02:
[...]
Ahzo, ik vroeg me het af omdat Emillio_TT over een "default overclock" sprak.
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Oke dankjewel voor je reactie.harley schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:14:
voor zover ik alles kan nagaan en heb gelezen is Hanstitan de meest stabiele met volledige hardware ondersteuning.
Wat houd dat hardwareondersteuning ook alweer precies in? Wat kan je dan niet (zo goed)?
Vandaag mijn 1653 van alternate ontvangen, standaard ROM de kans gegeven. De standaard ROM is niet echt goed : traag,niet altijd voor de hand liggend en weinig stabiel.
Via Slatedroid de instructies gevolgd, en "hannstitan v0.3.1" er op gezet: een wereld van verschil! Snel,netjes,stabiel en met werkende buttons (volume,wireless, etc), met werkende market en geen flash issues.
Nooit eerder een tablet gehad & android newbie, maar wel goed ingelezen.
Via Slatedroid de instructies gevolgd, en "hannstitan v0.3.1" er op gezet: een wereld van verschil! Snel,netjes,stabiel en met werkende buttons (volume,wireless, etc), met werkende market en geen flash issues.
Nooit eerder een tablet gehad & android newbie, maar wel goed ingelezen.
[ Voor 13% gewijzigd door animalfarm op 07-09-2011 21:42 . Reden: voortschrijdend inzicht ]
Honeycomb draait al een paar weken stabiel hoor?harley schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:14:
Zoh, ook maar een bestelling geplaatst bij Alternate voor de 1653.
Weet iemand een geschikte hoes voor de tablet die ook als standaard te gebruiken is?
Weet iemand een geschikte hoes voor de tablet die ook als standaard te gebruiken is?
Is die Hanstitan veel beter dan de HoneyComb roms? Lastig kiezen tussen alles goed werkend en nieuwere versie
"beter"...sja...ik vind Honeycomb een fijnere interface voor tablets, maar je hebt wel problemen die je met hanstitan niet hebt zoals flash wat niet standaard goed werkt...het ligt een beetje aan je prioriteiten denk ik
Ik prefereer sowieso Honeycomb boven Android 2.3 (tablet versie vs telefoonversie van android.).VulcanRaven schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:44:
Is die Hanstitan veel beter dan de HoneyComb roms? Lastig kiezen tussen alles goed werkend en nieuwere versie
Maar euh, probeer het allebei eens?
Ik denk dat ik ook voor HC ga. Is er een lijst met dingen die daarin niet werken beschikbaar? Kan je makkelijker een overweging maken.
Kan iemand die ook HannsTitan draait bevestigen dat film bestanden (.avi) verwijderd worden van de Micro SD kaart na een paar keer rebooten? (maakt niet uit of ze in de root of in een mapje staan btw...)
Heb het met een 16GB en met een 1GB kaartje... Erg irritant..
De tablet kan trouwens niet omgaan met een wifi router die op channel 13 staat ingesteld...
edit: Net even wat meer getest, en het gaat om "grote" avi bestanden (300MB +) een "klein" bestand van +- 50 MB is niet weg na reboot.
edit 2: Te vroeg gesproken, is ook weg na 2e reboot... MP3's blijven wel staan. ook andere bestanden van +- 15 mb zijn er nog...
Heb het met een 16GB en met een 1GB kaartje... Erg irritant..
De tablet kan trouwens niet omgaan met een wifi router die op channel 13 staat ingesteld...
edit: Net even wat meer getest, en het gaat om "grote" avi bestanden (300MB +) een "klein" bestand van +- 50 MB is niet weg na reboot.
edit 2: Te vroeg gesproken, is ook weg na 2e reboot... MP3's blijven wel staan. ook andere bestanden van +- 15 mb zijn er nog...
[ Voor 42% gewijzigd door BlueFlame op 08-09-2011 10:57 ]
Het installeren van de diverse roms is zeer eenvoudig, dus experimenteer.VulcanRaven schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:44:
damn, nu snap ik waarom deze zo'n stuk sneller isEmilio_TT schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:41:

ik ben tevreden
Maar als je ROMS switched wat gebeurd er dan met de geinstalleerde apps? Moet je die opnieuw installeren?animalfarm schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:51:
[...]
Het installeren van de diverse roms is zeer eenvoudig, dus experimenteer.
Deels wel maar als je je google-account hebt gebruikt bij het downloaden vanuit de market dan worden die gesynchroniseerd als je het tablet aanmeldt. Althans: dat werkte bij mij een aantal keren alleen toen ik laatst HannsTitan installeerde kwamen ze toch niet binnen...forzav schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:11:
[...]
Maar als je ROMS switched wat gebeurd er dan met de geinstalleerde apps? Moet je die opnieuw installeren?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
ik heb nu de originele rom + hansstitan beide via cwm gebackupped en kan dus binnen 5 minuten wisselen. Met behoud van alle geinstalleerde apps
Ben bezig met het installeren van de custom rom. Die guide van slatedroid blijkt helaas erg onduidelijk te zijn. Eerst spreekt die over de root, dan over de internal sd card. Ik zie 2x update.zip? Welke moet ik pakken. Redelijk onduidelijk helaas 
Toch gelukt met beetje logisch nadenken maar wel irritant dat ze soms onduidelijk zijn
Edit:
Na er een tijdje mee te hebben gespeeld vind ik dit steeds een mooier apparaat worden
Alles werkt lekker vloeiend en met wat leuke apps erop kan je al enorm veel ermee. De std. rom is idd huilen met de pet op
Die heb ik na 5 min eraf gehaald. Heel af en toe nog wel eens een errortje in een app, maar dat zal een klein bugje in de rom zijn.
Weet iemand toevallig of er nog ontwikkeld word aan de Honeycomb roms? Of ligt dat stil?
Toch gelukt met beetje logisch nadenken maar wel irritant dat ze soms onduidelijk zijn
Edit:
Na er een tijdje mee te hebben gespeeld vind ik dit steeds een mooier apparaat worden
Weet iemand toevallig of er nog ontwikkeld word aan de Honeycomb roms? Of ligt dat stil?
[ Voor 54% gewijzigd door VulcanRaven op 08-09-2011 13:57 ]
Stop!VulcanRaven schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:58:
Ben bezig met het installeren van de custom rom. Die guide van slatedroid blijkt helaas erg onduidelijk te zijn. Eerst spreekt die over de root, dan over de internal sd card. Ik zie 2x update.zip? Welke moet ik pakken. Redelijk onduidelijk helaas
Edit:
Na er een tijdje mee te hebben gespeeld vind ik dit steeds een mooier apparaat wordenAlles werkt lekker vloeiend en met wat leuke apps erop kan je al enorm veel ermee. De std. rom is idd huilen met de pet op
Die heb ik na 5 min eraf gehaald. Heel af en toe nog wel eens een errortje in een app, maar dat zal een klein bugje in de rom zijn.
Die Paul'O'Brian recovery heeft een ernstige bug waardoor je de custom rom kwijt kunt zijn + je recovery na een reboot!
Installeer dus zo snel mogelijk een andere
Er wordt nog druk ontwikkeld aan de Honeycomb roms maar de "Heilige graal" is op dit moment de 2.6.36 kernel werkend krijgen en daar gaat nou eenmaal flink wat tijd overheen. Op dit moment is het correct werkend krijgen van de verschillende clocks nog het grootste obstakel.
Edit :
En er is ook weer een nieuwe kernel :
- wifi led improvement
- framebuffer (android 3.0 boot screen for fb users)
- voltage table and cpu1 tweak for better stability at higher cpu clocks
[/list]
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 08-09-2011 14:24 ]
Nice! Thanks for the heads-up.
Ik heb nogsteeds een beetje last van met scherm dat soms gewoon weigert te werken (behalve met multitouch en een bepaalde strook onderaan het scherm
).. Weet iemand nou wat het probleem precies is? Je zou zeggen dat het aan de hardware ligt, maar na een simpele reboot doet'ie het weer. Dit deed'ie overigens ook op de stockrom toen ik 'm net had
vrij irritant iig.
Ik ga zo maar eens ff de nieuwe kernel erop flashen.
Ik heb nog niet echt gespeeld met overclocken (Vind 'm snel zat
) maarja.
Ik heb nogsteeds een beetje last van met scherm dat soms gewoon weigert te werken (behalve met multitouch en een bepaalde strook onderaan het scherm

Ik ga zo maar eens ff de nieuwe kernel erop flashen.
Totdat we GPU acceleratie hebben clock ik hem graag nog even over daarnaast kan het in gewoon gebruik ook een batterij besparing opleveren (de zogenoemde "Race to Idle") en aangezien ik 90% van de tijd de tablet gebruik voor Reddita, web browsen en dat soort dingen is het wat mij betreft zeker wel mooi om te hebben.cheesefrog schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:00:
Nice! Thanks for the heads-up.
Ik heb nogsteeds een beetje last van met scherm dat soms gewoon weigert te werken (behalve met multitouch en een bepaalde strook onderaan het scherm).. Weet iemand nou wat het probleem precies is? Je zou zeggen dat het aan de hardware ligt, maar na een simpele reboot doet'ie het weer. Dit deed'ie overigens ook op de stockrom toen ik 'm net had
vrij irritant iig.
Ik ga zo maar eens ff de nieuwe kernel erop flashen.Ik heb nog niet echt gespeeld met overclocken (Vind 'm snel zat
) maarja.
Chrome to Phone werkt trouwens ook erg goed onder Honeycomb, en met een tablet maak je er net even wat vaker gebruik van als met een telefoon.
Paul'O'Brian recovery? Zegt me helaas niksAnoniem: 237382 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:19:
[...]
Stop!
Die Paul'O'Brian recovery heeft een ernstige bug waardoor je de custom rom kwijt kunt zijn + je recovery na een reboot!
Wat ik heb gedaan is een backup gemaakt via deze guide:
http://www.slatedroid.com...updated-25th-august-2011/
En daarna een custom rom ( GtabComb 3.3) via deze guide:
http://www.slatedroid.com...tom-roms-on-the-hannspad/
Ik heb hem inmiddels als enkele malen gereboot en alles werkt nog prima.
hiephoi,
Na lang wikken en wegen..ook maar zo,n ding aangeschaft.
Op het oog een grappig ding alleen als ik het icoontje App center aanklik:Error with last data transmission "not trusted server certificate"
Verder krijg ik mijn hotmail er niet op en e-books kunnen niet in de libreka opgenomen worden.
Onder tussen via site van android hilfe .de het een en ander binnen gehaald maar mijn duits gaat niet verder dan "bitte?"
Kortom,heeft iemand tijd om mij het een en ander uit te leggen?!?!
Op het oog een grappig ding alleen als ik het icoontje App center aanklik:Error with last data transmission "not trusted server certificate"
Verder krijg ik mijn hotmail er niet op en e-books kunnen niet in de libreka opgenomen worden.
Onder tussen via site van android hilfe .de het een en ander binnen gehaald maar mijn duits gaat niet verder dan "bitte?"
Kijk even in de FAQ/Guide section op slatedroid (link in post boven je). Alles wat je nodig hebt om te rooten (must) en installeren custom rom (sterk aangeraden).
Dat probleem met "not trusted server cetificate" had ik ook: bleek dat mijn datum niet goed stond ingesteld.jos_outlaw36 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:26:
hiephoi,
ok mede tweakers...thnx voor de reacties...we gaan aan de slag.
Zit er zo'n verschil in GTAComb en Flashback?
Momenteel draai ik Flashback en ben benieuwd als het de moeite is om
over te gaan naar GTAComb.
Heeft iemand ook ervaring met beiden?
Om nu alles weer opnieuw in te stellen en te flashen
Momenteel draai ik Flashback en ben benieuwd als het de moeite is om
over te gaan naar GTAComb.
Heeft iemand ook ervaring met beiden?
Om nu alles weer opnieuw in te stellen en te flashen
[ Voor 15% gewijzigd door thespeed op 08-09-2011 18:03 ]
Heb er trouwens vandaag een screenprotector opgeplakt
van de motorola xoom
je hebt 3 mm ruimte boven over en 5mm rechts (of links) maar het hele display gedeelte is volledig beschermd.
Helaas kwam natuurlijk dan de hond even vervelen en meekijken dus niet geheel stofvrij maar voor nu voldoet het.
Ook een simpele 10"netbook neopreen hoes erbij gedaan.
En zojuist GTABCOMB 3.3 geinstalleerd. (en werkend
)
van de motorola xoom
je hebt 3 mm ruimte boven over en 5mm rechts (of links) maar het hele display gedeelte is volledig beschermd.
Helaas kwam natuurlijk dan de hond even vervelen en meekijken dus niet geheel stofvrij maar voor nu voldoet het.
Ook een simpele 10"netbook neopreen hoes erbij gedaan.
En zojuist GTABCOMB 3.3 geinstalleerd. (en werkend
[ Voor 7% gewijzigd door harley op 08-09-2011 20:47 ]
Hele korte review/gebruikerservaring van mijn hannspad tot zover. Let op, deze review is dus enkel gebaseerd op mijn mening
. Heb je een andere mening, dan nodig ik je uit ook een dergelijke review te schrijven.
[rom]
Eergisteren (6 setp) heb ik de GtabComb 3.3 op mijn Hannspad gezet. De procedure is goed en helder uitgelegd op enkele fora, waaronder het slatedroid forum. Ik heb een willekeurige "custom rom for beginners" thread erbij gepakt en goed doorgelezen. Wat bestanden gedownload, instructies opgevolgd en goed en wel 20 minuten later stond de nieuwe rom op mij te wachten. Dat was rapper dan verwacht!
Wel wil ik iedereen er op attenderen dat het handig is om direct bij het begin de credentials voor market e.d. in te vullen. Misschien dat het achteraf alsnog kan maar ik heb de optie niet meer gevonden. Daarna "noodgedwongen" dan maar een reset naar factory defaults gedaan. Na invullen kon ik vrijwel direct shoppen.
De rom zelf voelt lekker vlot aan. Respons is prima te noemen en ik heb nog geen lag ondervonden bij enige activiteit! Multitouch is goed te doen en de interface is even wennen, maar erg fijn. De gadgets zijn prima te doen en ook makkelijk in te delen en richten. Honeycomb is in mijn ogen echt een vooruitgang!
[batterij]
Over de batterij ben ik positief enorm te spreken. Momenteel heb ik goed en wel 2 avonden afwisselend actief gegamed / gesurft en achtergrondmuziek op gezet. Toegegeven, het zijn niet de zwaarste applicaties, maar er is toch na 7 a 8 uur gebruik nog bijna 20% over. Impressive!
Bespaartips:
- Gooi WiFi uit als je deze niet nodig hebt
- In settings, zoek naar accounts en zet de "synchronize" opties uit, deze checken je netwerk en zijn constant actief. Slurpen niet bijzonder veel, maar toch wat procenten
- Zet je scherm in de stand-by modus als je toch b.v. alleen maar muziek op de achtergrond draait, dit scheelt ook nog wat
- Als je oordopjes inplugt kan het geluid zachter, wat ook een beetje scheelt
De oplaadtijd was ruim 2,5 uur voor mij.
[scherm]
Het scherm reageert best vlot. Er komen soms momenten dat je blijkbaar niet hard genoeg duwt, of subtiel op de verkeerde plek, want de hannspad reageert dan niet of nauwelijks. Er zijn ook een paar momenten geweest dat de pad op geen enkele knop meer reageert, behalve de 3 icoontjes op de balk onderin. Dit was bij mij verholpen door de pad in stand-by te zetten en hem daar weer uit te halen. Soms wat omslachtig/vervelend, maar voor mij niet storend genoeg.
Verder is het een capacitief scherm dus met een subtiele veeg kom je een heel eind. De kijkhoek is niet bijzonder goed te noemen. Een beetje schuin kan wel, maar zodra je iets verder gaat laat het scherm het goed afweten. Recht van voren is zowel de resolutie als de helderheid prima te noemen. De spiegeling is soms wat hinderlijk, maar daar hebben alle tablets wel last van. Het automatisch draaien werkt goed en zonder noemenswaardig delay, wat wel zo fijn is.
[geluid]
Het geluid is prima te noemen. Zonder oordopjes is het niet eens zo heel zacht. Verwacht geen ruimtes te vullen, maar een kleine groep moet prima naar de muziek kunnen luisteren. Het wordt pas feest wanneer een koptelefoon in is geplugd. Het geluid kan dan ook prima een paar tantjes lager (op z'n hoogst is goed hard namelijk!) om nog altijd goed verstaanbaar te zijn. Ook op de wat hogere volumes vervormt het geluid niet zo erg. De bas is duidelijk aanwezig, alhoewel dit ook aan de koptelefoon kan liggen.
Ik heb nog geen films geprobeerd, maar met reguliere MP3-tjes heb je enkel bij het overspringen van nummers een miniscule hickup. Niets om je aan te ergeren in ieder geval. Storingen heb ik verder nog niet meegemaakt en ook met de market vol aan het werk is er geen vertraging of verspringing te merken.
[applicaties]
De market werkt prima op deze honeycomb rom, alleen kun je merken dat veel applicaties bedoeld zijn voor een andere android versie. Enkele applicaties starten in z'n geheel niet. Andere crashen eerst 2 keer en werken daarna alsnog. Veel doorgewinterde applicaties (als Angry Birds, Flash en Music player) zijn bij mij nog nooit gecrasht.
Ik hoop zelf dat hier met het volwassen worden van dit OS nog verandering in gaat komen.
[conclusie]
Al met al is deze tablet prima geschikt voor mijn primaire doeleinden:
- PDF's lezen
- Muziek luisteren
- Simpel browsen
- Simpel spelletje
Voor mij was deze tablet die 179 euro dan ook 3-dubbel en dwars waard.
[rom]
Eergisteren (6 setp) heb ik de GtabComb 3.3 op mijn Hannspad gezet. De procedure is goed en helder uitgelegd op enkele fora, waaronder het slatedroid forum. Ik heb een willekeurige "custom rom for beginners" thread erbij gepakt en goed doorgelezen. Wat bestanden gedownload, instructies opgevolgd en goed en wel 20 minuten later stond de nieuwe rom op mij te wachten. Dat was rapper dan verwacht!
Wel wil ik iedereen er op attenderen dat het handig is om direct bij het begin de credentials voor market e.d. in te vullen. Misschien dat het achteraf alsnog kan maar ik heb de optie niet meer gevonden. Daarna "noodgedwongen" dan maar een reset naar factory defaults gedaan. Na invullen kon ik vrijwel direct shoppen.
De rom zelf voelt lekker vlot aan. Respons is prima te noemen en ik heb nog geen lag ondervonden bij enige activiteit! Multitouch is goed te doen en de interface is even wennen, maar erg fijn. De gadgets zijn prima te doen en ook makkelijk in te delen en richten. Honeycomb is in mijn ogen echt een vooruitgang!
[batterij]
Over de batterij ben ik positief enorm te spreken. Momenteel heb ik goed en wel 2 avonden afwisselend actief gegamed / gesurft en achtergrondmuziek op gezet. Toegegeven, het zijn niet de zwaarste applicaties, maar er is toch na 7 a 8 uur gebruik nog bijna 20% over. Impressive!
Bespaartips:
- Gooi WiFi uit als je deze niet nodig hebt
- In settings, zoek naar accounts en zet de "synchronize" opties uit, deze checken je netwerk en zijn constant actief. Slurpen niet bijzonder veel, maar toch wat procenten
- Zet je scherm in de stand-by modus als je toch b.v. alleen maar muziek op de achtergrond draait, dit scheelt ook nog wat
- Als je oordopjes inplugt kan het geluid zachter, wat ook een beetje scheelt
De oplaadtijd was ruim 2,5 uur voor mij.
[scherm]
Het scherm reageert best vlot. Er komen soms momenten dat je blijkbaar niet hard genoeg duwt, of subtiel op de verkeerde plek, want de hannspad reageert dan niet of nauwelijks. Er zijn ook een paar momenten geweest dat de pad op geen enkele knop meer reageert, behalve de 3 icoontjes op de balk onderin. Dit was bij mij verholpen door de pad in stand-by te zetten en hem daar weer uit te halen. Soms wat omslachtig/vervelend, maar voor mij niet storend genoeg.
Verder is het een capacitief scherm dus met een subtiele veeg kom je een heel eind. De kijkhoek is niet bijzonder goed te noemen. Een beetje schuin kan wel, maar zodra je iets verder gaat laat het scherm het goed afweten. Recht van voren is zowel de resolutie als de helderheid prima te noemen. De spiegeling is soms wat hinderlijk, maar daar hebben alle tablets wel last van. Het automatisch draaien werkt goed en zonder noemenswaardig delay, wat wel zo fijn is.
[geluid]
Het geluid is prima te noemen. Zonder oordopjes is het niet eens zo heel zacht. Verwacht geen ruimtes te vullen, maar een kleine groep moet prima naar de muziek kunnen luisteren. Het wordt pas feest wanneer een koptelefoon in is geplugd. Het geluid kan dan ook prima een paar tantjes lager (op z'n hoogst is goed hard namelijk!) om nog altijd goed verstaanbaar te zijn. Ook op de wat hogere volumes vervormt het geluid niet zo erg. De bas is duidelijk aanwezig, alhoewel dit ook aan de koptelefoon kan liggen.
Ik heb nog geen films geprobeerd, maar met reguliere MP3-tjes heb je enkel bij het overspringen van nummers een miniscule hickup. Niets om je aan te ergeren in ieder geval. Storingen heb ik verder nog niet meegemaakt en ook met de market vol aan het werk is er geen vertraging of verspringing te merken.
[applicaties]
De market werkt prima op deze honeycomb rom, alleen kun je merken dat veel applicaties bedoeld zijn voor een andere android versie. Enkele applicaties starten in z'n geheel niet. Andere crashen eerst 2 keer en werken daarna alsnog. Veel doorgewinterde applicaties (als Angry Birds, Flash en Music player) zijn bij mij nog nooit gecrasht.
Ik hoop zelf dat hier met het volwassen worden van dit OS nog verandering in gaat komen.
[conclusie]
Al met al is deze tablet prima geschikt voor mijn primaire doeleinden:
- PDF's lezen
- Muziek luisteren
- Simpel browsen
- Simpel spelletje
Voor mij was deze tablet die 179 euro dan ook 3-dubbel en dwars waard.
Sinds vandaag ook in het bezit van dit leuk apparaat. Uiteraard van te voren al ingelezen over roms enz. maar goed heb ik weer.. gaat echt niet goed. GtabComb 3.3 refresh volledig volgens instructies uitgevoerd maar helaas zoals een aantal andere de fout: Installing boot.img (zie draadje
Helaas werken de oplossingen niet dus ben benieuwd of hier meer mensen zitten met dit probleem. Na een hoop gepruts, zo leer ik het apparaat wel kennen) gelukt om een restore uit te voeren. Toch maar getracht de voorgaande van GtabComb te installeren, de BL1.2, wat goed gaat en wil installeren maar daarmee start het apparaat niet meer op
Althans, start wel op maar blijft in een soort van Android loader idee.
P.s wel een ontzettend
apparaat voor dat geld
Helaas werken de oplossingen niet dus ben benieuwd of hier meer mensen zitten met dit probleem. Na een hoop gepruts, zo leer ik het apparaat wel kennen) gelukt om een restore uit te voeren. Toch maar getracht de voorgaande van GtabComb te installeren, de BL1.2, wat goed gaat en wil installeren maar daarmee start het apparaat niet meer op

P.s wel een ontzettend
Hebben meer mensen er last van dat de battery meter op 100% blijft staan? En dan heb ik het over dat icoontje rechtsonderin. Ik draai GtabComb 3.3
Vandaag toch gelukt om naar de GtabComb 3.3 te gaan en ik zeg wauw
Ik moet zeggen dat je voor dat geld toch best een behoorlijke tablet in huis haalt. Scherm ziet er goed uit, tablet is snel goed, ook met de stock rom erop. Heb zelf een Iphone en daarmee is android nieuw voor mij
Nu eerst eens even lekker gaan spelen met de tablet.
Ik moet zeggen dat je voor dat geld toch best een behoorlijke tablet in huis haalt. Scherm ziet er goed uit, tablet is snel goed, ook met de stock rom erop. Heb zelf een Iphone en daarmee is android nieuw voor mij
Nu eerst eens even lekker gaan spelen met de tablet.
Nee, bij mij loopt de meter gewoon netjes af.VulcanRaven schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:59:
Hebben meer mensen er last van dat de battery meter op 100% blijft staan? En dan heb ik het over dat icoontje rechtsonderin. Ik draai GtabComb 3.3
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.