Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp
Viel me net op dat het wifi led kort aanging. Dus het werkt blijkbaar half.Einoël schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:32:
[...]
Op Slatedroid las ik dat iemand zijn WiFi eerst uit een aan moest doen, voordat het ging werken. Ik moet hem nog flashen, durf dus niet te zeggen op dit werkt.
Honeycomb is echt mooi, maar in de hannspad versie zitten toch nog wat vervelende issues. Met name het niet uit standby kunnen komen is echt een showstopper. Ook lijkt er iets mis met de resolutie in HC. De letters zien er kleiner en minder scherp uit dan bijvoorbeeld in hannstitan. Vrees dus dat ik nog even naar hannstitan terug moet.
Bij mij reageert het Wifi led lampje helemaal niet. Ook niet na het meerdere malen uit- en aanzetten. Zal hem zo ook nog even rebooten, kijken of dat misschien nog helpt. Volume knoppen werken nu zoals ze bedoeld zijn, maar vond het oude eigenlijk logischer, maar ja dat went wel.
Zelf heb ik eigenlijk nooit problemen met het niet uit standby komen, wel heb ik dezelfde ervaring dat er af en toe wat mis gaat met de resolutie. Bij apps met een minder hoge resolutie gaat het goed, maar bijvoorbeeld met de Tweakers app of een willekeurige website, zijn de letters gewoon niet scherp. Wanneer je dan kunt inzoomen, valt het wel weer mee.
Ook de extra knop is wel aardig. In het donker zijn de hardware knoppen alleen wat lastiger te vinden. Was handiger geweest als Hannspree hier een beetje verlichting (net als bij de HTC Sensation) achter had gestopt.
Af en toe loopt hij wel eens vast en schakelt dan spontaan uit, maar over het algemeen ben ik erg tevreden.
Enige echt storende issue die ik sinds een paar dagen heb, is dat ik bijna niets meer vanuit de market kan installeren. Ik krijg daar constant de foutmelding "Fout bij verwerken van aankoop" en dat terwijl het om gratis apps gaat. De eerste dag ging alles prima, apps werden netjes automatisch gedownload en op de android market site zag ik ook netjes mijn tablet staan. Nu wordt deze daar niet meer getoond en kan ik ook niets meer downloaden, terwijl ik wel ben ingelogd en wordt herkend met mijn g-mail account.
Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp
In vuurst en vlam!
De Hannspad ligt thuis dus kan het zelf zo niet zien.
Ik kan me voorstellen dat hij er moeilijk uitkomt omdat hij de cpu te ver terug klokt.
Hier heeft mijn vorige tel HTC Hero bij bepaalde roms ook problemen meegehad
Bij mij is het probleem met standby nog niet gebeurd.
Je zou hem met een programma iets hoger bij ruststand kunnen zetten om te kijken
als het dan goed gaat.
Het is zomaar een wilde gok, maar misschien kun je er wat mee
[ Voor 18% gewijzigd door thespeed op 01-09-2011 12:48 ]
Overigens kwam hij bij mij een enkele keer wel weer uit standby, maar meestal start hij opnieuw op als ik hem weer aan wil doen.
-
Anoniem: 237382
216 Mhz hier (het laagste dat ik kon selecteren in SetCPU) en ik heb geen problemen van met uit standby komen.thespeed schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:46:
Weet iemand ook wat van snelheid de CPU heeft wanneer die Idle is?
De Hannspad ligt thuis dus kan het zelf zo niet zien.
Ik kan me voorstellen dat hij er moeilijk uitkomt omdat hij de cpu te ver terug klokt.
Hier heeft mijn vorige tel HTC Hero bij bepaalde roms ook problemen meegehad![]()
Bij mij is het probleem met standby nog niet gebeurd.
Je zou hem met een programma iets hoger bij ruststand kunnen zetten om te kijken
als het dan goed gaat.
Het is zomaar een wilde gok, maar misschien kun je er wat mee
Ik kan moeilijk aangeven of hier al eerder sprake van was, want het was me tot gisteravond nog niet eerder opgevallen. Overigens valt het op veel achtergronden niet erg op, maar op zwarte achtergronden is het uiteraard wel iets beter zichtbaar.
Echter las ik eerder in dit topic dat Kasj zijn model met een dode pixel en slechte kijkhoeken heeft kunnen omruilen voor een andere. Ik vraag me dus af of ik met een hot pixel ook van deze mogelijkheid gebruik kan maken.
Weet iemand hoe het zit met de pixel policy bij Hannspree of bij Alternate zelf aangaande tablets? Ik heb geprobeerd om daarover informatie te vinden, maar tot op heden kom ik niet iets tegen wat specifiek gaat over de Hannspad of tablets in het algemeen.
Ik heb het zelfde probleem, erg frustrerend want het maakt de gehele rom min of meer onbruikbaar. Ik hoop ook op een snelle oplossing.BramBBQ schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:54:
mmm. Mijn tweede Hannspad (fb 7.2 kernel4) wordt niet wakker uit standby. Is daar al een oplossing voor of is het een kwestie van opnieuw proberen.
Ik heb hem wel binnen 7 dagen teruggestuurd, dat mag altijd sowieso. Bij Alternate.de zelfs 14 dagen geloof ik. Inderdaad een nieuwe gekregen, het 1653 model. Betere kijkhoeken, maar trouwens ook weer een dode pixel. Dit keer op een wat minder prominente plek, dus ik probeer me er maar niet aan te storen.hotdog92 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:26:
Echter las ik eerder in dit topic dat Kasj zijn model met een dode pixel en slechte kijkhoeken heeft kunnen omruilen voor een andere. Ik vraag me dus af of ik met een hot pixel ook van deze mogelijkheid gebruik kan maken.
Weinig nieuws dus eigenlijk dan...Kasj schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:17:
Flash je die nieuwe kernel er zo overheen of moet je alles (fb1, supplement en kernel) opnieuw flashen?
Edit: gewoon flashen dus. Volume buttons werken inderdaad, maar geen wifi led en ik heb ook nog steeds mijn wake-up problemen.
Games zuigen wel je batterij leeg, half uurtje dungeon defender HD, en gelijk 10% eraf.
-
moet ik em helemaal resetten en dan ist weer goed
vanavond maar eens de Flashback rom er op zetten, maar werkt de market dan ook al meteen?
ik had namelijk nog een vrij recente market apk liggen, maar die vertikt die op de 2.2 stock rom...
Even een paar plaatjes:

Mooi en stevig, en je kan 'm in 2 hoeken neerzetten, zeker de 2,50 waard!
Ik heb deze: http://cgi.ebay.nl/Multi-...ain_0&hash=item3a69c8e8fcJ0ey schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:11:
Ik heb de Dealextreme houder binnen, ziet er echt goed uit!
Even een paar plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi en stevig, en je kan 'm in 2 hoeken neerzetten, zeker de 2,50 waard!
werkt perfect en je kan hem bijstellen
Heb je daar iets speciaals voor gedaan? Of gebeurde het zonder reden?XBOXCenturion schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:48:
Nu opeens geen probleem om uit standby te komen.
Games zuigen wel je batterij leeg, half uurtje dungeon defender HD, en gelijk 10% eraf.
Dat probleem heb ik af en toe ook. 1 smalle verticale of horizontale strook van het scherm doet het dan nog (meestal helemaal aan de onderkant of uiterst rechts) En multitouch ook bewegingen werken ook nogMartijnAbel schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:39:
ik heb de 1653 ook binnen, het enige waar ik last van heb constant is dat af en toe mijn touchscreen niks meer doet
moet ik em helemaal resetten en dan ist weer goed
vanavond maar eens de Flashback rom er op zetten, maar werkt de market dan ook al meteen?
ik had namelijk nog een vrij recente market apk liggen, maar die vertikt die op de 2.2 stock rom...
Vreemd probleem, als ik een tijd loop te klooien met wat willekeurige multitouch bewegingen over het scherm begint hij vaak weer
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Anoniem: 237382
Op dit moment nog nergens voor maar het is natuurlijk altijd mooi om te hebben, biedt voor sommige (toekomstige) games net weer even wat meer opties.J0ey schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:41:
Wanneer heb je dat nodig dan?
Ik heb ff lekker geshopt bij Deal Extreme en het volgende gekocht :
HDMI Kabel
3.5 MM naar RCA plug
Houder (met dank aan J0ey!)
iPad "Stylus"
USB OTG adapter
Als ik ze binnen heb zal ik ze eens uitgebreid testen!
Ik heb nu 2 hannspads liggen, één 1633 die ik besteld heb bij redcoon en een 1653 afkomstig van alternate. De 1653 heeft inderdaad een beter scherm, vooral als je hem op tafel voor je legt. De 1653 is een blijvertje (ondanks de standby problemen) en de 1633 gaat naar iemand anders.
In vuurst en vlam!
Bij mij werkte het vandaag ook opeens wel, de hele dag door af en toe uit standby gehaald en geen een keer lukte het nietKasj schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:33:
[...]
Heb je daar iets speciaals voor gedaan? Of gebeurde het zonder reden?

Dat is wel heel vreemd. Misschien moet ik kernel 2 maar gaan proberen.Jazzle schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:26:
[...]
Bij mij werkte het vandaag ook opeens wel, de hele dag door af en toe uit standby gehaald en geen een keer lukte het nietgisteren lukte het nooit wanneer het scherm langer dan een paar minuten uit stond, verder heb ik niks verandert (niet eens opgeladen).
Ik draai de laatste (4).Kasj schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:35:
[...]
Dat is wel heel vreemd. Misschien moet ik kernel 2 maar gaan proberen.
ik draai nu ook kernel 4 met FB7.1
wifi led werkt, en geen problemen met wake up.
er is een aangepaste 7.1/7.2 FB met kernel 4 geintegreerd, draait perfect etc:
download hier:
http://fresjwebdesign.nl/FlashBack7.2_adam4.zip
ik heb 60GB dataverkeer per maand, dus niet te hopen dat ie duizendmaal gedownload word haha
btw, met FB mod geeft de tablet aan dat ik maar 2GB intern geheugen heb en SD cards herkennen ho maar
als ik naar opslagruimte ga dan geeft die aan totale ruimte 1,84GB en verder geeft ie alleen maar usb opslag aan.
als ik een SD kaart erin doe, dan vermeld ie dat nergens...
tevens kan ik als ik de tab koppel nergens in de pc zien dat die aangesloten is en dat ik er bestanden op kan slaan...
iemand die me daarmee kan helpen?
thx alvast!
[ Voor 31% gewijzigd door MartijnAbel op 01-09-2011 21:24 ]
werkt bij jou de sd kaart wel in FB?Kasj schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:55:
Het lijkt erop dat kernel v2 het standby probleem heeft opgelost. Nu maar hopen dat er verder geen rare bugs meer opduiken.
Je moet in het "USB Mass Storage" scherm in Android op 'turn off usb storage' klikken dan gaat het aanMartijnAbel schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:10:
[...]
werkt bij jou de sd kaart wel in FB?

Nope, en na 10 minuten wordt flashback enorm traag. Dit is dus ook geen oplossing.MartijnAbel schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:10:
[...]
werkt bij jou de sd kaart wel in FB?
En die optie zit waar?Jazzle schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:21:
[...]
Je moet in het "USB Mass Storage" scherm in Android op 'turn off usb storage' klikken dan gaat het aan
Zonder duidelijke reden. Geen kernel of ROM veranderd.Kasj schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:33:
[...]
Heb je daar iets speciaals voor gedaan? Of gebeurde het zonder reden?
Die v2 waar het hierboven over gaat, is dat weer een update van de kernel, of de ROM? Of is dat een oude kernel?
-
Heeft iemand hier al een goede sleeve of map voor de hannspad gevonden/gekocht/geprobeerd?
Ik zit na het lezen van een paar goede ervaringen op slatedroid erg te kijken naar deze..
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Ik heb deze besteld. http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...OC:NL:1123#ht_3381wt_1078Emilio_TT schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:45:
Vandaag ook eentje besteld, dus meteen maar even opzoek gegaan naar mogelijke accesoires![]()
Heeft iemand hier al een goede sleeve of map voor de hannspad gevonden/gekocht/geprobeerd?
Ik zit na het lezen van een paar goede ervaringen op slatedroid erg te kijken naar deze..
Hardcase om hem in op te bergen als ik hem niet gebruik. Bij gebruik haal ik hem eruit.
-
Hoe dik is dat ding als hij dicht zit? Dat kon ik in de advertentie niet terug vinden..XBOXCenturion schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:48:
[...]
Ik heb deze besteld. http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...OC:NL:1123#ht_3381wt_1078
Hardcase om hem in op te bergen als ik hem niet gebruik. Bij gebruik haal ik hem eruit.
En ze hebben het over "Clever design makes it easy and convenient to watch films or type."
Ik zie aan de plaatjes niet helemaal wat ze daar nou mee bedoelen.. Er zit toch altijd zo'n klitteband-strip voor?
niet hier hoor, er komt nergens wat tevoorschijn...Jazzle schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:32:
[...]
als je de usb kabel aansluit rechtsonder op het scherm drukken
ik werk met kernel 4
sowieso als ik de SD card erin doe herkent ie helemaal niks en met FB geeft ie ook geen SD kaart aan.
tevens geeft ie aan dat ik maar 2GB opslag heb
hij herkent em wel in de computer, maar zodra ik erop klik geeft ie aan: plaats een medium
oude kernel.XBOXCenturion schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:41:
[...]
Zonder duidelijke reden. Geen kernel of ROM veranderd.
Die v2 waar het hierboven over gaat, is dat weer een update van de kernel, of de ROM? Of is dat een oude kernel?
In vuurst en vlam!
Zie dit apparaat nu ook bij alternate nl liggen. Waar kan ik zien welke versie ik krijg? Staat er iets op de doos o.i.d.? Ik moet morgen toch toevallig even bij Alternate NL zijn...
Ik heb toevallig vanavond iemand van alternate.nl aan de telefoon gehad die ook bij de 'uitgeefbalie' werkt. Hij zei dat je het aan de buitenkant van de doos kunt zien (er staat dus ergens een modelnummer op het nog niet uitgepakte product).TWeaKLeGeND schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:35:
Kan die HP Touchpad niet krijgen dus kijk ik naar alternatieven.
Zie dit apparaat nu ook bij alternate nl liggen. Waar kan ik zien welke versie ik krijg? Staat er iets op de doos o.i.d.? Ik moet morgen toch toevallig even bij Alternate NL zijn...
Zal er kans zijn dat er in het magazijn meerdere versies zijn (dus 1e weigeren en uitleggen waarom en vragen of er achterin nog gekeken kan worden voor goede versie)
Is er overigens een wiki die een beetje geupdate word gehouden m.b.t dit apparaat over kernels roms root bugs en glitches en fixes ervoor etc?
Staat inderdaad op de buitenkant van de doos welk type nummer er in zit, en wat de touchpad betreft, ik kan vergelijken, die presteert niet beter met zijn stock webos dan de hannspad en ik vind het scherm ook niet spectaculair beter.TWeaKLeGeND schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:35:
Kan die HP Touchpad niet krijgen dus kijk ik naar alternatieven.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
volgens mij is er alleen nog maar de 1653 via Alternate, aangezien bijna iedereen die gekregen heeft via hun.TWeaKLeGeND schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:48:
Ah dus kan het exemplaar ook weigeren
Zal er kans zijn dat er in het magazijn meerdere versies zijn (dus 1e weigeren en uitleggen waarom en vragen of er achterin nog gekeken kan worden voor goede versie)
Is er overigens een wiki die een beetje geupdate word gehouden m.b.t dit apparaat over kernels roms root bugs en glitches en fixes ervoor etc?
kloptTWeaKLeGeND schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:45:
En just for the record, dat is de versie die ik zou willen hebben?
"When you grow up your heart dies"
Anoniem: 265363
Zie http://www.android-hilfe....s-incl-download-link.html
43% of all statistics are worthless.
"Changelog: Erneuerung zu 7.2: Updated to Pershoot Kernel 2.6.32.46, Updated clockworkmod recovery to rev 5"Anoniem: 265363 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:02:
Heeft er al iemand Flashback 8 uitgeprobeerd met de kernel 4?
Zie http://www.android-hilfe....s-incl-download-link.html
Als je die met die kernel 4 draait heb je dus eigenlijk alleen een nieuwere clockworkmod, zal dus niet veel uitmaken lijkt me?
(8.0)
Updated to Pershoot Kernel 2.6.32.46
Updated clockworkmod recovery to rev 5
niet echt boeiend
Probeer maar eens een minor of major akkoord te spelen met een piano app.J0ey schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:41:
Wanneer heb je dat nodig dan?
En inderdaad is het voor gaming echt een teleurstelling.
Dit was de grootste tekortkoming van de HTC Desire en Nexus One.
Maar misschien is het voor de Hannspad softwarematig op te lossen. Bij genoemde telefoons was het echt een hardware tekortkoming.
maar nu wil ik hem oa als mediaspeler in de auto gebruiken voor de kleine
iemand een idee voor een hoes met evt lus om aan de hoofdsteun te bevestigen ?
een goede autolader
verder heb ik het gehele topic doorgelezen maar wat is nu de stabielste software om te draaien ? hij wordt nl niet alleen door mijzelf gebruikt dus hij moet gewoon stabiel en simpel te bedienen blijven.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Je hebt dan ook geen tablet van 400 euro in je handen.. Ik heb het iig nog nooit gebruikt met mijn Sensation/DesireZ en het ook niet gemist op de Desire/HD2/Hero..xsive schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:27:
[...]
Probeer maar eens een minor of major akkoord te spelen met een piano app.
En inderdaad is het voor gaming echt een teleurstelling.
Dit was de grootste tekortkoming van de HTC Desire en Nexus One.
Maar misschien is het voor de Hannspad softwarematig op te lossen. Bij genoemde telefoons was het echt een hardware tekortkoming.
Verder lijkt het mij hardwarematig, met custom roms werkt het ook niet.
Dit namelijk omdat ik twijfel tussen twee tablets, de advent vega (point of view tegra, Viewsonic Viewpad 7), welke beschikt over een volledig voltooide en goedwerkende honeycomb 3.2 en de Hannspad, welke dat nog niet heeft. Maar welke wel beschikt over 16GB intern geheugen. Het verschil in prijs is vrij klein, waardoor de keuze alleen maar moeilijker wordt. De viewpad kost €210 inclusief verzenden en de Hannspad €186.
Alvast bedankt voor de hulp.
Er zijn nog wel andere grote verschillen tussen beide tablets. Zo is de schermgrootte: 7" (Viewpad 7) vs 10" (hannspad) en daaruit volgend ook de resolutie: 800x480 (Viewpad 7) vs 1024x600 (hannspad). Daarnaast heeft de Viewpad 'maar' een 600Mhz processor en de hannspad 1Ghz Dual-core. En de hannspad heeft ook 802.11n. Plus hij is goedkoper... Ik zou het wel weten... Waarom zou je perse HC 3.2 willen hebben ?G33st schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:08:
Dit namelijk omdat ik twijfel tussen twee tablets, de advent vega (point of view tegra, Viewsonic Viewpad 7), welke beschikt over een volledig voltooide en goedwerkende honeycomb 3.2 en de Hannspad, welke dat nog niet heeft. Maar welke wel beschikt over 16GB intern geheugen. Het verschil in prijs is vrij klein, waardoor de keuze alleen maar moeilijker wordt. De viewpad kost €210 inclusief verzenden en de Hannspad €186.
Ikzelf heb er mijn tablet met HC 3.0 gebruikt en was er zeer over te spreken. Vanwege het erg hoge batterijverbruik in HC ben ik teruggegaan naar HannsTitan maar als er een HC-versie uitkomt met een beter energiemanagement EN hardware acceleration ga ik weer over.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Dit is geen advies topic en waarom zouden wij als tevreden hannspad gebruikers jouw een andere tablet aanbevelenG33st schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:08:
Zelf volg ik dit topic al enige tijd, maar wat ik mij blijf afvragen is in hoeverre de honeycomb rom voltooid is. En of de gebreken echt vervelend zijn of dat daar prima mee te leven valt. In hoeverre is het hebben van hardware accelatie prettig/noodzakelijk? En ik zie dat bij bovenstaande kernel hardware acceleratie al werkt, hebben mensen dit al getest?
Alvast bedankt voor de hulp.
Opzich werkt HC wel goed. H/w acceleration ook? Ik kan iig gewoon full HD videos en shiz afspelen. Ook flash werkt perfect bij mij!
Edit : Ik zit op flashback 8.0 sinds de semibrick. Met de eenalaatste kernel. Op FB7.2 werkt flash/HD ook perfect
Heb wel een aantal keer vastlopers gehad. Dat is wel een beetje jammer. Ook kunnen sommige apps totaal geen bestanden vinden, zoals de musicplayer van Google. Ook de standaard gallery kan geen foto's vinden. Maar mss komt dat omdat ik niks op de micro-SD kaart hebt staan (en die zelfs niet eens in de tab zit).
Ook is'tie gesemibricked. Ik zat Fruit Ninja te spelen, en de tab bleeft hangen. Dus ik zette 'm gewoon uit
Verder ben ik er wel over te spreken! Alleen heb ik soms ook last van het scherm, dat gewoon plots weigert te werken (Behalve een strookje onderaan 't scherm). Maar dat schijnt bij vrijwel alle Hannspads te zijn oid? Vele reviewers klaagde ook erover. Heb 'm van Alternate gekocht 2 dagen terug, dus de beste versie heb ik. Beetje jammer.. Na een reboot doet'ie het weer, maar alsnog. 'tis vrij irritant..
@Nizzuts. Je kan natuurlijk ook gewoon antwoord geven en wat voor en nadeeltjes posten
[ Voor 7% gewijzigd door cheesefrog op 03-09-2011 14:15 ]
Je hoeft me geen andere tablet aan te bevelen, ik vraag alleen om de mening van jullie met betrekking tot de Hannspad. Jullie zouden me dus kunnen vertellen waarom ik juist wel voor de Hannspad zou moeten kiezen. Ik leg er alleen bij uit waarom ik dit wil weten.nizzuts schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:02:
[...]
Dit is geen advies topic en waarom zouden wij als tevreden hannspad gebruikers jouw een andere tablet aanbevelen
Hartelijk dank. Ik zal de tablet na het weekend ook even bij alternate bestellen. Hij is nu toch niet direct leverbaar.cheesefrog schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:08:
@G33st,
Opzich werkt HC wel goed. H/w acceleration ook? Ik kan iig gewoon full HD videos en shiz afspelen. Ook flash werkt perfect bij mij!
Edit : Ik zit op flashback 8.0 sinds de semibrick. Met de eenalaatste kernel. Op FB7.2 werkt flash/HD ook perfectGames etc ook
Heb wel een aantal keer vastlopers gehad. Dat is wel een beetje jammer. Ook kunnen sommige apps totaal geen bestanden vinden, zoals de musicplayer van Google. Ook de standaard gallery kan geen foto's vinden. Maar mss komt dat omdat ik niks op de micro-SD kaart hebt staan (en die zelfs niet eens in de tab zit).
Ook is'tie gesemibricked. Ik zat Fruit Ninja te spelen, en de tab bleeft hangen. Dus ik zette 'm gewoon uiteventjes later kreeg ik toch wel weer de neiging om verder te spelen, dus zette ik 'm aan. En bam, deed niks meer. Kon zelfs niet in de recovery komen. Gelukkig kon ik 'm via APX mode weer restoren, en doet'ie het weer als voorheen. Beter, zelfs
Hier een linkje voor de APX guide die ik gebruikt had
Verder ben ik er wel over te spreken! Alleen heb ik soms ook last van het scherm, dat gewoon plots weigert te werken (Behalve een strookje onderaan 't scherm). Maar dat schijnt bij vrijwel alle Hannspads te zijn oid? Vele reviewers klaagde ook erover. Heb 'm van Alternate gekocht 2 dagen terug, dus de beste versie heb ik. Beetje jammer.. Na een reboot doet'ie het weer, maar alsnog. 'tis vrij irritant..
@Nizzuts. Je kan natuurlijk ook gewoon antwoord geven en wat voor en nadeeltjes posten
Heeft iemand hier nog een oplossing voor of ben ik gewoon onwijs slecht bezig en zie ik iets over het hoofd?
Onder prestaties versta ik: Vloeiend OS, goede videoplayback en batterijduur.
-
Kan je daarvoor dezelfde kernel gebruiken als FB?cheesefrog schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:14:
Ik denk dat Hannstitan dat is. Die draait Android 2.2, en die schijnt minder zwaar te zijn dan FB.
/edit: Hoe lang kunnen jullie ongeveer mee op 1 oplaadbeurt op Flashback?
[ Voor 12% gewijzigd door Centurion op 03-09-2011 17:32 ]
-
ik doe er ongeveer 7 a 8 uren mee, dus qua accuverbruik val FB echt reuze mee!XBOXCenturion schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:19:
[...]
Kan je daarvoor dezelfde kernel gebruiken als FB?
/edit: Hoe lang kunnen jullie ongeveer mee op 1 oplaadbeurt op Flashback?
accuverbruik is bij mij gewoon goed te noemen met HC Flashback ROM, alleen pakt ie in 7.2 mijn SD kaart totaal nietRincewind schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:58:
[...]
Er zijn nog wel andere grote verschillen tussen beide tablets. Zo is de schermgrootte: 7" (Viewpad 7) vs 10" (hannspad) en daaruit volgend ook de resolutie: 800x480 (Viewpad 7) vs 1024x600 (hannspad). Daarnaast heeft de Viewpad 'maar' een 600Mhz processor en de hannspad 1Ghz Dual-core. En de hannspad heeft ook 802.11n. Plus hij is goedkoper... Ik zou het wel weten... Waarom zou je perse HC 3.2 willen hebben ?
Ikzelf heb er mijn tablet met HC 3.0 gebruikt en was er zeer over te spreken. Vanwege het erg hoge batterijverbruik in HC ben ik teruggegaan naar HannsTitan maar als er een HC-versie uitkomt met een beter energiemanagement EN hardware acceleration ga ik weer over.
[ Voor 57% gewijzigd door MartijnAbel op 03-09-2011 18:42 ]
Wow, ik minimaal 15 uur, met gemiddeld gebruik.MartijnAbel schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:41:
[...]
ik doe er ongeveer 7 a 8 uren mee, dus qua accuverbruik val FB echt reuze mee!
[...]
accuverbruik is bij mij gewoon goed te noemen met HC Flashback ROM, alleen pakt ie in 7.2 mijn SD kaart totaal niet

bij mij intensief gebruikJ0ey schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:50:
[...]
Wow, ik minimaal 15 uur, met gemiddeld gebruik.
Misschien dat hij nog wat beter wordt, was pas de eerste oplaadcyclus.
-
Nu draai ik HannsTitan en kan een aantal dagen (!) doorgaan zonder te laden. Dus beetje surfen, wat games, beetje pdf's lezen: niets anders dan voorheen.
Wat ik van zo'n tablet verwacht is dat ik het niet iedere dag aan de oplader moet leggen. En met FB moest dat wel en bij HannsTitan niet.
Zal morgen (hopelijk) dan even een backup maken en oom maar hannstitan installeren.
Ik heb helaas mijn tablet nog niet binnen, helaas werkt de TNT weer eens niet mee -> Aflevering uitgesteld tot volgende werkdag.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb ook het idee dat hij te lang doorgaat met opladen. Als ik hem oplaadt gaat hij tot 98% en blijft daar hangen. Als ik dan de stekker eruit haal, staat hij een paar minuten later op 100%.
-
Laad op tot 99% en is zelfs een uur later nog niet 100%. als je de lader er uittrekt, springt ie na een tijdje op 100% vol. heel apart.
Dat is fijn. In dat geval morgen eens bellen met alternate of ze die met het goede serienummer op voorraad hebbencheesefrog schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:04:
Yes, je flashed hem gewoon en bam! alles is er af. De stock rom is idd een beetje traagjes en buggy. Heb die dan ook vrijwel gelijk eraf gegooid toen ik 'm kocht
voor zover ik kan zien is dat gewoon goed, alleen pak dan geen bluray bestanden e.d. maar een gewone divx oid ivm de missende hardware versnellingG33st schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:22:
Ik ben van plan de Hannspad voornamelijk te gaan gebruiken voor video's in de trein. Weet iemand in hoeverre de Hannspad i.c.m. Flashback hier geschikt voor is? Of dat deze begint te stotteren en dergelijke.
Bedankt voor de snelle response!MartijnAbel schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:50:
[...]
voor zover ik kan zien is dat gewoon goed, alleen pak dan geen bluray bestanden e.d. maar een gewone divx oid ivm de missende hardware versnelling
Is het trouwens voor iemand mogelijk om een 720p video te proberen?
Werkte prima bij mij op FBG33st schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:30:
[...]
Bedankt voor de snelle response!
Is het trouwens voor iemand mogelijk om een 720p video te proberen?
-
Het 'slijten' van accu's is iets van tien jaar terug. Tegenwoordig zijn accu's bestendig tegen vaak opladen. Kijk naar de huidige generatie smartphones. Die moeten ook elke dag opgeladen worden, terwijl er nauwelijks geklaagd wordt over het afnemen van de capaciteit van de accu.VulcanRaven schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:02:
Hoe zit het trouwens met de "kwaliteit" van de batterij? Ik vind het niet erg om mijn tab elke avond aan de lader te moeten hangen, (moet mijn telefoon ook gewoon) maar slijt de batterij hier niet hard van? Ik wil er morgen een bestellen en bij ontvangst android 3.0 erop zetten en heb begrepen dat de batterijduur hiervan wat minder is.
[off-topic]Het zit toch iets genuanceerder. lees hier maar eens. Daar staat dat Li-on accus wel hun capaciteit verliezen afhankelijk van gebruik en leeftijd.[/off-topic]jroz2001 schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:50:
[...]
Het 'slijten' van accu's is iets van tien jaar terug. Tegenwoordig zijn accu's bestendig tegen vaak opladen. Kijk naar de huidige generatie smartphones. Die moeten ook elke dag opgeladen worden, terwijl er nauwelijks geklaagd wordt over het afnemen van de capaciteit van de accu.
Accu's worden idd steeds beter tegenwoordig. Maar er is wel een verschil in kwaliteit tussen verschillende soorten. Kijk bijv. maar naar de goedkope tablets uit china van een paar tientjes. En aangezien de Hannspad toch redelijk goedkoop te noemen is moeten ze toch ergens op besparen lijkt me.jroz2001 schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:50:
[...]
Het 'slijten' van accu's is iets van tien jaar terug. Tegenwoordig zijn accu's bestendig tegen vaak opladen. Kijk naar de huidige generatie smartphones. Die moeten ook elke dag opgeladen worden, terwijl er nauwelijks geklaagd wordt over het afnemen van de capaciteit van de accu.
heb nu gewoon een media pc waar ik alles blindelings op knal maar blijkbaar is zelfs de tegra 2 niet zo krachtig als ik dacht.
ligt ook aan je speler en je versie van je rom...harley schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:25:
wat is trouwens het "beste" formaat om dadelijk filmpjes mee af te spelen ?
heb nu gewoon een media pc waar ik alles blindelings op knal maar blijkbaar is zelfs de tegra 2 niet zo krachtig als ik dacht.
Hij werd initieel voor 400 in de markt gezet, dus niet heel goedkoop...VulcanRaven schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:13:
[...]
Accu's worden idd steeds beter tegenwoordig. Maar er is wel een verschil in kwaliteit tussen verschillende soorten. Kijk bijv. maar naar de goedkope tablets uit china van een paar tientjes. En aangezien de Hannspad toch redelijk goedkoop te noemen is moeten ze toch ergens op besparen lijkt me.
Waarom is die dan zo in prijs gezakt? Van wat ik kan zien is het een van de beste qua prijs/kwaliteit. Als je tenminste geen waarde hecht aan een camera of gps. Maar daar zie ik het nut niet van in op een tablet.datadevil schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:05:
[...]
Hij werd initieel voor 400 in de markt gezet, dus niet heel goedkoop...
Klopt en de besparingen tegenover de iets duurdere tablets zitten hem in het ontbreken van een camera, gps, etc. Het zou best wel eens heel erg mee kunnen vallen met de batterijdatadevil schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:05:
[...]
Hij werd initieel voor 400 in de markt gezet, dus niet heel goedkoop...
Omdat het product niet verkocht. Voor iets meer geld had je een tablet met een beter scherm, een camera, gps en Honeycomb.VulcanRaven schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:15:
[...]
Waarom is die dan zo in prijs gezakt? Van wat ik kan zien is het een van de beste qua prijs/kwaliteit. Als je tenminste geen waarde hecht aan een camera of gps. Maar daar zie ik het nut niet van in op een tablet.
Maakt het scherm je niets uit, hoef je geen gps, geen camera en ben je een beetje handig (zodat je Honeycomb er zelf op kan zetten), dan is de Hannspad op dit moment z'n geld dubbel en dwars waard, maar dus niet voor 400 euro.
Zijn er ook toevallig mensen die deze hebben vergeleken met de pricewatch: Point of View Mobii Tegra Tablet 10.2'' ? Die kan je wel met USB toetsenbord verbinden, maar ik zie de verschillen zo niet (behalve de prijs)
Bedankt.
Opslagcapaciteit 512MBVinniiee schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:23:
Ik zit te kijken voor deze tablet, en ik vroeg mij af of je hier een toetsenbord op aan kan sluiten via USB? Of dat er een case verkrijgbaar is met bluetooth toetsenbord?
Zijn er ook toevallig mensen die deze hebben vergeleken met de pricewatch: Point of View Mobii Tegra Tablet 10.2'' ? Die kan je wel met USB toetsenbord verbinden, maar ik zie de verschillen zo niet (behalve de prijs)
Bedankt.
Hardeschijftype Solid State Disk
dat is wel heel anders, en volgens mij heeft de PoV geen N wireless, en de Hannspad wel
Je zou ook kunnen kiezen voor de Viewsonic Viewpad 10s die is namelijk exact hetzelfde, welke op Amazon.de te koop is voor 210 euro.Vinniiee schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:23:
Ik zit te kijken voor deze tablet, en ik vroeg mij af of je hier een toetsenbord op aan kan sluiten via USB? Of dat er een case verkrijgbaar is met bluetooth toetsenbord?
Bedankt.
De bouw kwaliteit van de PoV schijnt slecht te zijn, en ik neem aan dat dat op de Hannspad met bluetooth ook kan.Vinniiee schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:23:
Bedankt.
Is het wel mogelijk om een externe camera aan te sluiten en deze te gebruiken met bijvoorbeeld skype?
In vuurst en vlam!
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.