Hoe heb je met CPU Master (AnTuTu) deze op 1,4 gekregen. Ik kan de CPU snelheid niet aanpassen hoger dan de 1200msnguy schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:42:
[...]
Ja ik heb dat gedaan, en ik heb zelfs de 2e keer het Stock-gedeelte overgeslagen! In CWM en Flashback 10.1 herkent mijn PC de interne SD ook niet meer, daar ligt het grootste probleem momenteel. Flashback zelf kan echter wél gewoon de SD geheugen mounten en gebruiken, dus ik vrees dat het aan de micro-USB poort ligt? Jammer dat back-ups terugzetten in ICS niet lukt, vooral de data en sommige APKs zijn niet meer verkrijgbaar in de Market waardoor het herinstalleren veel tijd kost. Vandaar blijf ik voorlopig nog even op HC blijf. Zodra er de eerste RC of stable release komt zal ik overstappen op ICS, want de snelheid beviel me wel!
-------------------------------------------
Ik moet benadrukken dat diverse hints die bij ICS stonden hier, mij ook in HC prima hielpen! De lock-screen bug is namelijk opgelost na het installeren van:
- SGS Touchscreen Booster
- CPU Master (CPU draait nu stabiel op 1,4 Ghz)
- Memory Optimizer, waardoor background apps niet snel het weinige RAM geheugen kunnen overbelasten!
Deze 3 apps zijn gratis in de Market te downloaden en raad ik iedereen aan! Mijn HANNspad is opvallend sneller en stabieler geworden. Tevens is GTA 3 met 5-10 FPS omhoog gegaan en speelt het dus nog soepeler!
Anoniem: 421095
All,
Ik probeer ICS van Fards (Valentine) erop te krijgen.
Ik loop al vast bij de eerste handeling: na het partitionering van FARDS loopt het door naar TapNTap, maar na het uitzetten kom ik niet in de recoverymodus! Ik kan dus vervolgens niet verder naar de stock-rom, cwm2 of 5 om vervolgend ics en update 3 te doen.
Kan iemand me helpen om langs stap 1 te geraken?
Thnx
Ik loop al vast bij de eerste handeling: na het partitionering van FARDS loopt het door naar TapNTap, maar na het uitzetten kom ik niet in de recoverymodus! Ik kan dus vervolgens niet verder naar de stock-rom, cwm2 of 5 om vervolgend ics en update 3 te doen.
Thnx
Opnieuw beginnen en de stappen GOED doorlezenAnoniem: 421095 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:07:
All,
Thnx
het ziet er naar uit dat we geen nieuwe roms meer mogen ontvangen van Fards, aangezien hij er mee is gestopt!!
Quote:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finished.
All my threads are now closed.
Please don't discuss my life, I have enough crap to contend with other than dealing with morons..
So I've quit.
there will be no more roms from me.
Sorry to all those that we're enjoying them, but I literally don't have any desire to take shit from people that are just dirty little leeches..
I asked for one thing and one thing only, co-operation, and I didn't get that, so I will not bother any more..
Please do not discuss my decision and do not deride the hours of work I have put into this.
any threads started that do either of those will be deleted
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bron: -klik-
Quote:
Finished.
All my threads are now closed.
Please don't discuss my life, I have enough crap to contend with other than dealing with morons..
So I've quit.
there will be no more roms from me.
Sorry to all those that we're enjoying them, but I literally don't have any desire to take shit from people that are just dirty little leeches..
I asked for one thing and one thing only, co-operation, and I didn't get that, so I will not bother any more..
Please do not discuss my decision and do not deride the hours of work I have put into this.
any threads started that do either of those will be deleted
Bron: -klik-
[ Voor 20% gewijzigd door gram501 op 05-03-2012 05:17 ]
Anoniem: 349916
Tja, dan maar hopen dat deze rom verder ontwikkeld wordt;
http://www.slatedroid.com...rh-ics-rom-on-a-hannspad/
Damn dat is zonde. Achja ik kan hem wel begrijpen.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Anoniem: 237382
Misschien dat er nog een handige tweaker de laaste github versie van Fard's kernel kan bouwen?
Source is hier te vinden : https://github.com/fards
Dan heb je de voordelen van de Team DRH rom + werkende sensors (capacitief en g-sensor). Als het goed is heeft Fards ook de wifi bug gefixt in de laaste versie (ik zie veel wifi driver commits).
Dan heb je de voordelen van de Team DRH rom + werkende sensors (capacitief en g-sensor). Als het goed is heeft Fards ook de wifi bug gefixt in de laaste versie (ik zie veel wifi driver commits).
Moet te doen zijn, geloof cross compiler nodig? Maar eens naar kijken dit weekend als niemand me voor is..Anoniem: 237382 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:31:
Misschien dat er nog een handige tweaker de laaste github versie van Fard's kernel kan bouwen?
Cool dan krijgen we een "DATADEVIL ICS ROMdatadevil schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:47:
[...]
Moet te doen zijn, geloof cross compiler nodig? Maar eens naar kijken dit weekend als niemand me voor is..
die fards is een zielige gefrustreerde man...dus omdat een klein percentage vragen stelt die hem niet bevallen stopt hij maar, nooit gehoord van ignore..alleen alphas en betas uitbrengen maar verder is hij niet gekomen..de meest stabiele rom voor deze tablet is nog steeds CM
Ik kon deze gewoon instellen op 1.4 na het installeren in de Market. Misschien heb je nog een oudere versie?MikeOO schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:48:
[...]
Hoe heb je met CPU Master (AnTuTu) deze op 1,4 gekregen. Ik kan de CPU snelheid niet aanpassen hoger dan de 1200
Heb de laatse versie gedownload aangezien hij er nog niet op stond.msnguy schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 06:09:
[...]
Ik kon deze gewoon instellen op 1.4 na het installeren in de Market. Misschien heb je nog een oudere versie?
Kun jij anders de link naar de market even aangeven zodat ik zeker weet dat we dezeflde gebruiken.
De DRH rom voor de G-tab wordt wel verder ontwikkeld, maar om deze echt goed te laten werken is een Hpad specifieke ICS compatible kernel (2.6.39) nodig. Fards was hier helaas als enige mee bezig (zie hieronder).Anoniem: 349916 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:55:
Tja, dan maar hopen dat deze rom verder ontwikkeld wordt;
Anoniem: 237382 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:31:
Anoniem: 186607
Hoi,
Ben heel erg aan het twijfelen om deze tablet te kopen
Nu hebben ze er nog 2 bij CM Computers, maar twijfel tussen deze en de qware pro3 10".
Heeft iemand toevallig ervaring met deze 2 tablets?
Heb weinig verwachtingen van de tablet, is bedoeld om makkelijk op de bank te kunnen internetten ter vervanging van mn laptop en galaxy s2, af en toe een boekje te lezen of filmpje te kijken.
kan iemand mij wat advies geven?
Ben heel erg aan het twijfelen om deze tablet te kopen
Heeft iemand toevallig ervaring met deze 2 tablets?
Heb weinig verwachtingen van de tablet, is bedoeld om makkelijk op de bank te kunnen internetten ter vervanging van mn laptop en galaxy s2, af en toe een boekje te lezen of filmpje te kijken.
kan iemand mij wat advies geven?
@silentkil
Ik denk dat ze daar allebei even goed in zijn..
Waar de Hannspad in uitblinkt is in mijn ogen de Tegra 2 chip (dual core processor met goede graphics chip) waardoor er hele mooie games gespeeld kunnen worden die Q-ware niet kan,denk aan GTA3, Riptide GP Samurai Vengeance 2 etc. doe maar eens youtube zoeken op Tegra 2
Hou er rekening mee dat op deze Tablet niet de google market staat (is natuurlijk wel erop te krijgen al dan niet via Custom ROMS)
Ik denk dat ze daar allebei even goed in zijn..
Waar de Hannspad in uitblinkt is in mijn ogen de Tegra 2 chip (dual core processor met goede graphics chip) waardoor er hele mooie games gespeeld kunnen worden die Q-ware niet kan,denk aan GTA3, Riptide GP Samurai Vengeance 2 etc. doe maar eens youtube zoeken op Tegra 2
Hou er rekening mee dat op deze Tablet niet de google market staat (is natuurlijk wel erop te krijgen al dan niet via Custom ROMS)
[ Voor 4% gewijzigd door gram501 op 07-03-2012 15:14 ]
Anoniem: 449771
Voor mensen die geen files via USB kunnen overzetten naar de Hannspad, ik gebruik Wifi File Transfer Pro, even googlen en je hebt de Pro versie, de gratis versie heeft bestands groote beperking ;-)
Mischien zelfs handiger dan iedere keer een kabel aansluiten
Mijn dank voor de ICS instal walktrough, draait als een zonnetje
Mischien zelfs handiger dan iedere keer een kabel aansluiten
Of gewoon Airdroid dowloaden. Die is gratis en ziet er nog erg goed uit ook.Anoniem: 449771 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:56:
Voor mensen die geen files via USB kunnen overzetten naar de Hannspad, ik gebruik Wifi File Transfer Pro, even googlen en je hebt de Pro versie, de gratis versie heeft bestands groote beperking ;-)
Mischien zelfs handiger dan iedere keer een kabel aansluiten![]()
Zoeken naar Pro versie met Google is niet de plek hiervoor.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 08-03-2012 10:26 ]
Heeft iemand de rotation .32 kernel nog ergens op zijn PC staan die deze misschien zou willen uploaden?
Op de diverse fora's kan ik hem niet meer vinden al die links zijn dood...
Link (onderaan de pagina) & link (alle kernels).gram501 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 05:11:
Heeft iemand de rotation .32 kernel nog ergens op zijn PC staan die deze misschien zou willen uploaden?
[ Voor 26% gewijzigd door mtr33 op 09-03-2012 12:12 . Reden: 2de link ]
Anoniem: 411339
Ik draai momenteel GTabComb 3.3. Moet ik voor ICS alles terugzetten of kan ik gewoon de walktrough gebruiken en erover heen gaan. Neem aan dat alles toch reset gaat, toch?Anoniem: 449771 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:56:
Mischien zelfs handiger dan iedere keer een kabel aansluiten![]()
Anders moet ik eerst me weer inlezen in het terugzetten namelijk. Ben al een tijd hier niet meer geweest omdat GTabComb 3.3 lekker draait. Maar nu zelfs mobiel HTC en Samsung over gaan naar ICS, dacht ik even hier rond te kijken en zie ik dat er een redelijk stabiele ICS is voor de Hannspree.
Je kan de walkthrough inderdaad gewoon gelijk doorlopen. De eerste stap bestaat uit het flashen van de stock rom met de juiste partities, dus dan is inderdaad alles gereset. Titanium backup van app data is inderdaad wel erg slim. Zoals al eerder genoemd, zet de apps als het kan niet terug via titanium backup, maar download ze uit de play store en herstel alleen de data.Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:49:
[...]
Ik draai momenteel GTabComb 3.3. Moet ik voor ICS alles terugzetten of kan ik gewoon de walktrough gebruiken en erover heen gaan. Neem aan dat alles toch reset gaat, toch?
Anders moet ik eerst me weer inlezen in het terugzetten namelijk. Ben al een tijd hier niet meer geweest omdat GTabComb 3.3 lekker draait. Maar nu zelfs mobiel HTC en Samsung over gaan naar ICS, dacht ik even hier rond te kijken en zie ik dat er een redelijk stabiele ICS is voor de Hannspree.
Uiteraard een nandroid backup voor als ICS je totaal niet bevalt. Succes!
Voor DRH is er nu een nieuwe kernel met werkende rotation 
De kernel van fards is aangepast en verbeterd en nu werkend op de DRH ICS rom.
http://www.android-hilfe....kstatt-5.html#post2836460
Nu is DRH zeker de beste ICS die je kan vinden.
Wat is het verschil tussen de DRH ROM en de Fards Alpha 5 Update 3? Werkt nu ook alles op DRH? Wi-fi, Touch Buttons, Rotatie?
De Fards ROM werkt voor mij namelijk perfect, het enigste is dat de batterij vrij snel leeg is maar goed. Wat is de reden om voor DRH te gaan op dit moment en niet voor Fards. Is de DRH sneller?
De Fards ROM werkt voor mij namelijk perfect, het enigste is dat de batterij vrij snel leeg is maar goed. Wat is de reden om voor DRH te gaan op dit moment en niet voor Fards. Is de DRH sneller?
Bij mij werkte bv USB niet goed bij alpha 5 van Fards.Geluid werkt ook beter dan die van fards
Team DRH is nog volop bezig met het verbeteren van hun ROM en zoals je weet zal Fards niet snel meer terug komen.
Wifi, rotation, usb werken allemaal.
De touch buttons weet ik niet of die nu werken dat ga ik zo ff nakijken. (Check werken ook)
snelheid is super
Team DRH is nog volop bezig met het verbeteren van hun ROM en zoals je weet zal Fards niet snel meer terug komen.
Wifi, rotation, usb werken allemaal.
De touch buttons weet ik niet of die nu werken dat ga ik zo ff nakijken. (Check werken ook)
snelheid is super
Antibyte heeft voor zover ik kan zien twee (fards & de 'G-tab drh') kernels gemixt. Net als eerder in z'n hybrid kernel voor de Hpad. Ziet er goed uit, van't weekend maar eens testen.wesley1980 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:04:
Voor DRH is er nu een nieuwe kernel met werkende rotation
@wesley&tiwazzFards is (ere)lid van Team DRH en ze werkten zoveel als mogelijk samen (hij op de Hpad en de rest op de G-tab). Overigens dev't fards volgens het team gewoon verder (maar dan zonder de forum sores).
[ Voor 7% gewijzigd door mtr33 op 09-03-2012 11:52 . Reden: @ ]
Hoe installeer ik nu die DRH ICS rom met de laatste kernel ? Staat er ergens een duidelijke how-to voor mijn 1653 ? Of kan ik gewoon de Fards-howto die hierboven in de thread staat volgen dan de nieuwe kernel erop ?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Hoe is je Duits? Als je van de fards ICS komt achtereenvolgens full wipe, Rom, Gapps & bovenstaande kernel.Rincewind schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:25:
Hoe installeer ik nu die DRH ICS rom met de laatste kernel ? Staat er ergens een duidelijke how-to voor mijn 1653 ? Of kan ik gewoon de Fards-howto die hierboven in de thread staat volgen dan de nieuwe kernel erop ?
Op zich is mijn duits wel goed maar ik was in mijn originele vraag vergeten te vermelden dat ik nu nog op HannsTitan 0.4 i.c.m. CWM 2.x draaimtr33 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:31:
[...]
Hoe is je Duits? Als je van de fards ICS komt achtereenvolgens full wipe, Rom, Gapps & bovenstaande kernel.
Als ik de duitse posting dus goed begrijp moet ik wel eerst naar de 'Fards'-release van ICS gaan en dan de nieuwe kernel gebruiken. Klopt dat ? Moet ik dan ook nog die partitie-indeling uitvoeren ? Welke CWM is de betere keuze voor ICS: 2 of 5 ?
[ Voor 4% gewijzigd door Rincewind op 09-03-2012 12:48 . Reden: typo.. ]
Aangezien je een 1653 hebt, kun je de nvflash (repartition) stap overslaan. De stock rom (2x) flashen & updaten is wel nodig i.v.m. de bootpartitie. Daarna kun je volgens mij het beste CWM 5 gebruiken om de DRH ICS/Gapps & kernel te flashen. Eerst de fards ICS installeren hoeft niet (ipv stap 6 fards, nu DRH).
Ik zou het repartition gedeelte wel doen. Ik heb ook een 1653 en bij mij was de system partitie geen 259 MB. Blijkt dat bij latere batchen de partitie door Hannspree zelf al groter geleverd werd. Die van mij was 209 MB.mtr33 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:15:
Aangezien je een 1653 hebt, kun je de nvflash (repartition) stap overslaan. De stock rom (2x) flashen & updaten is wel nodig i.v.m. de bootpartitie. Daarna kun je volgens mij het beste CWM 5 gebruiken om de DRH ICS/Gapps & kernel te flashen. Eerst de fards ICS installeren hoeft niet (ipv stap 6 fards, nu DRH).
Waarschijnlijk heb ik een Hannspad uit een eerdere batch.
Of wordt systeem partitie door de stock rom flashen automastisch al groter?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 349916 op 09-03-2012 13:24 ]
Geen idee, maar goeie tip. Ik wist niet dat er verschillen in de 1653's zat. Ik zou eerst de stock rom flashen en updaten en dan de system size checken. Een nvflash (van een andere pad) is immers niet geheel zonder risico aangezien deze bad NAND blocks niet skipped waardoor je system partitie corrupt kan raken.Anoniem: 349916 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:22:
Ik zou het repartition gedeelte wel doen. Ik heb ook een 1653 en bij mij was de system partitie geen 259 MB. Blijkt dat bij latere batchen de partitie door Hannspree zelf al groter geleverd werd. Die van mij was 209 MB.
Of wordt systeem partitie door de stock rom flashen automastisch al groter?
[ Voor 3% gewijzigd door mtr33 op 09-03-2012 13:34 . Reden: verduidelijking ]
Met Titanium Back up kan je zien hoe groot de partitie is. Bij mij gaf ie dus 209 MB aan en na flash van fards 1653 partities gaf ie 259 MB aan.mtr33 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:30:
[...]
Geen idee, maar goeie tip. Ik wist niet dat er verschillen in de 1653's zat. Ik zou eerst de stock rom flashen en updaten en dan de system size checken. Een nvflash (van een andere pad) is immers niet geheel zonder risico aangezien deze bad NAND blocks niet skipped waardoor je system partitie corrupt kan raken.
Iemand een tip voor een Hannspree dit niet meer wil na CWM update erop gezet te hebben.
Als ik hem aanzet verschijnt de melding: Booting recovery kernel image.
Verder dat dit wil hij niet meer. Het al een Nadroid Restore geprobeerd maar ook dan komt hij na een herstart weer terug met deze melding en dan verschijnt CWM weer.
Alles werkte prima met de rom van Fard. Dacht even de DRH ICS te installeren en daar werdt aangeraden om een andere CWM erop te zetten zodat je ook kunt restoren. Daarna dus vast met deze melding.
Als ik hem aanzet verschijnt de melding: Booting recovery kernel image.
Verder dat dit wil hij niet meer. Het al een Nadroid Restore geprobeerd maar ook dan komt hij na een herstart weer terug met deze melding en dan verschijnt CWM weer.
Alles werkte prima met de rom van Fard. Dacht even de DRH ICS te installeren en daar werdt aangeraden om een andere CWM erop te zetten zodat je ook kunt restoren. Daarna dus vast met deze melding.
Lijkt me dat je de G-tab CWM beter niet kunt gebruiken op de Hpad (v2 en v5 zijn er ook in Hpad uitvoeringen). Volgens mij staat er op slatedroid ergens een 'bootloop recovery guide' die je kunt proberen of een van de andere herstelopties daar.
help, sinds een paar dagen laat de hannspad (titan 0.4) zich niet meer verbinden met de market.wat kan er aan de hand zijn? ook "zeurt" de pad over onveilige certificaten.
b.v.d. maanstof
b.v.d. maanstof
MikeOO ik ben van fards rom naar DRH gegaan aan de hand van deze lijst:
http://www.slatedroid.com...x-team-drh-update-030112/
Make sure you have ClockworkMod Recovery 5.5.0.X+ installed. (Plastikman's touch recovery)
Wipe Data/Factory Reset, Wipe Cache, Wipe Dalvik Cache
Format boot, Mount then Format data, Mount then format system, Format cache
Re-partition internal sd with 2048/0
Flash Rom
Flash Gapps
Reboot
Complete first setup
Let sit and sync for a minimum of 30min (I let it sit for 60min just to be safe)
Have fun
daarna deze kernel eroverheen http://dl.dropbox.com/u/3486909/drhforhanns.zip
ik gebruik de ClockworkMod 5.5.0.4 Touch Recovery die ze bij DRH hebben aangeraden en het werkt hier perfect.
Kan je niet in apx mode komen en dan via je pc met nvflash de cwm erop zetten
http://www.slatedroid.com...-touch-recovery-team-drh/
Make sure you have ClockworkMod Recovery 5.5.0.X+ installed. (Plastikman's touch recovery)
Flash Rom
Flash Gapps
Reboot
Complete first setup
Let sit and sync for a minimum of 30min (I let it sit for 60min just to be safe)
Have fun
ik gebruik de ClockworkMod 5.5.0.4 Touch Recovery die ze bij DRH hebben aangeraden en het werkt hier perfect.
Maar is het veel beter dan de rom van Fards?wesley1980 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:26:
Flash Rom
Flash Gapps
Reboot
Complete first setup
Have fun
Ik heb er even een avondje mee zitten spelen en kwam van fards' rom, maar ik vind deze echt veel vloeiender en touchscreen werkt echt perfect. Ik zeg doen.datadevil schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 07:59:
[...]
Maar is het veel beter dan de rom van Fards?
ok..klinkt wel als aardig klusje..straks maar eens naar kijken..Anoniem: 349916 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:05:
[...]
Ik heb er even een avondje mee zitten spelen en kwam van fards' rom, maar ik vind deze echt veel vloeiender en touchscreen werkt echt perfect. Ik zeg doen.
Die mount en format en partition klussen kunnen die vanuit die CWM?
[ Voor 8% gewijzigd door datadevil op 10-03-2012 08:27 . Reden: vraag erbij ]
Bedankt voor de tip's en zo had ik het ook gedaan. Alleen met CWM ging het dus fout.wesley1980 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:26:
Flash Rom
Flash Gapps
Reboot
Complete first setup
Have fun
Heb de tablet weer aan de gang gekregen door de stappen 1, 2 en 3 nogmaals uit te voeren van de handleiding van Morph666.
DRH ROM is net geinstalleerd en nu laat ik hem dus even een uur met rust en ga dan de kernel nog even flashen.
Stappen om te herstellen na Booting recovery kernel image
1) -Download CWM, ICS Partitions en APX Drivers van de volgende link:
http://www.mediafire.com/?81t1reqtvuq8oy9
-Download de stock rom update file van de volgende link:
http://www.hannspree.com/webauth/
-Download de ICS rom en updates van de volgende link:
Voordat je begint plaats de stock ROM vast in de root van je interne SD.
2) Sluit de usb kabel aan en boot de tab met de VOL - en Power knop waardoor deze in APX flashmode komt.
(als je de drivers nog niet hebt kun je deze via device manager installeren in Windows..)
In het mapje ICS_Partitions_NVFlash van de ICS4Hanns.zip staat een batch file ICS_Partition.bat. Voer deze uit.
3) USB kabel los en start in recovery door de VOL + toets in gebrukt te houden en op power te drukken.
- Kies voor wipe factory defaults.
- Flash nu de update.zip file (stock rom) en je device reboot automatisch.
- Kijk of je tab nu boot en gebruik de geinstalleerde filemanager om de bestaande (stock) update.zip te renamen naar updatestock.zip
- Plaats nu CWM5.zip op de interne SD en hernoem deze naar update.zip.
Daarna kun je de DRH Rom weer installeren.
Is met een paar minuten klaar en valt erg mee.datadevil schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:12:
[...]
ok..klinkt wel als aardig klusje..straks maar eens naar kijken..
Die mount en format en partition klussen kunnen die vanuit die CWM?
Zorg er wel voor dat je de bestanden op de interne SD kaart veilig stelt want je Tablet wordt door de format opdrachten helemaal leeg gemaakt.
Zorg ook dat je batterij vol is zodat deze niet kan uitvallen tijdens dit process.
micro-sd kaart bij de hand is ook erg handig voor als er iets niet goed gaat.
maarrrr...kunnen die dingen dus met CWM gedaan worden?MikeOO schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 08:56:
[...]
Is met een paar minuten klaar en valt erg mee.
Zorg er wel voor dat je de bestanden op de interne SD kaart veilig stelt want je Tablet wordt door de format opdrachten helemaal leeg gemaakt.
Zorg ook dat je batterij vol is zodat deze niet kan uitvallen tijdens dit process.
micro-sd kaart bij de hand is ook erg handig voor als er iets niet goed gaat.
Ik kan dit dus bevestigen. Net even een Titanium backup gedaan en daar zag ik dat mijn system partitie ook 209MB is. Vandaag maar eens kijken of de ICS er ook op kan krijgen...Anoniem: 349916 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:22:
[...]Ik zou het repartition gedeelte wel doen. Ik heb ook een 1653 en bij mij was de system partitie geen 259 MB. Blijkt dat bij latere batchen de partitie door Hannspree zelf al groter geleverd werd. Die van mij was 209 MB.
Klopt.datadevil schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:15:
[...]
maarrrr...kunnen die dingen dus met CWM gedaan worden?
Kort gezegd moet je dus de partities weer herstellen en de Stock rom terugplaatsen. Je tablet is dan weer zoals hij was toen je hem kocht. Daarna kun je de DRH of Fards rom installeren
Als je nu Fards ROM gebruikt of een andere ICS rom dan kun je dus direct de stappen uitvoeren om de andere rom te flashen.
Als je nog niet op een ICS rom zit dan moet je eerst de stappen volgens de handleiding om Fards rom te installeren via de stappen van Morph666 alleen met een paar aanpassingen.
In Stap4 kan je dan direct gebruik maken van de nieuwe CWM die hieronder staat.
In Stap4 waar je de ICS ROM gaat plaatsen gebruik je niet die van Fards maar van DRH
Download de laatste CWM. Download het ZIP bestand.
Zorg er wel voor dat je je goed inleest. Als je niet weet wat je doet kun je beter nog even wachten tot er een beter en makkelijker mannier komt. Je loopt altijd een risco dat je Tablet niet meer wil starten.
Uiteraard alles op eigen risco.
[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 10-03-2012 10:26 ]
kan/ wil iemand testen of HDMI met geluid werkt op de DRH ICS ROM?
HDMI werkt volgens het changelog nog niet (in Preview-2B). Zie ook de tips&tricks bij eventuele problemen,
De kernel van antibyte komt binnenkort op github zodat er gezamenlijk verder ontwiikkeld kan worden.
De kernel van antibyte komt binnenkort op github zodat er gezamenlijk verder ontwiikkeld kan worden.
Kan het niet voor je testen aangezien ik geen mini HDMI heb. Maar als je het topic bekijkt dan staat er dat HDMI Video niet werkt. Geluid zal dus ook niet werken denk ik.gram501 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 10:46:
kan/ wil iemand testen of HDMI met geluid werkt op de DRH ICS ROM?
WHAT'S NOT WORKING
•Camera
•Microphone
•Possible ROM Slowdowns
•HDMI Video
•For those of you who installed my GPS mod, please PM me and I will give you your own personal build where GPS is working
•More to come...
@hierboven
bedankt voor het antwoord helaas nog niet dus...
welke Honeycomb rom is het beste incl. HDMI volgens jullie?
ik had bij FB10.1 dat hij niet meer "wakker" wou worden
bedankt voor het antwoord helaas nog niet dus...
welke Honeycomb rom is het beste incl. HDMI volgens jullie?
ik had bij FB10.1 dat hij niet meer "wakker" wou worden
Na installatie van fards ics rom gaf titanium back-up 259mb aan, nu met de drh rom is de systeem partitie 262mb.Rincewind schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:47:
[...]
Ik kan dit dus bevestigen. Net even een Titanium backup gedaan en daar zag ik dat mijn system partitie ook 209MB is. Vandaag maar eens kijken of de ICS er ook op kan krijgen...
Ik heb ook geen mini hdmi kabel liggen hier, maar het zou kunnen dat het op de DRH mod wel werkt als je die aangepaste kernel van Fards gebruikt. Misschien iemand met mini hdmi kabel die dat ff kan testen
op de ICS rom van fards heb ik wel beeld maar geen geluid...
edit: via HDMI wel te vertaan
edit: via HDMI wel te vertaan
[ Voor 24% gewijzigd door gram501 op 10-03-2012 12:39 ]
Ok, dus de microfoon van de Hannspad werkt nog niet met deze combi (antibytes kernel + DRH rom)? En hoe zit het met de resolutie/banding? En files overzetten via USB? En heeft iemand enig idee wat voor toolchain die jongens gebruiken (fards, antibyte) om kernels te bakken dan kan ik er ook eens naar kijken. Draai nu de ICS rom van fards trouwens maar die mist nog wat functionaliteit (zoals de microfoon, wil graag Sipdroid gebruiken). En als ik een goeie toolchain heb gebouwd wil ik ook graag kijken of ik nfs en usb host aan de praat kan krijgen.MikeOO schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 11:00:
WHAT'S NOT WORKING
•Camera
•Microphone
•Possible ROM Slowdowns
•HDMI Video
•For those of you who installed my GPS mod, please PM me and I will give you your own personal build where GPS is working
•More to come...
(Ok, dus de microfoon van de Hannspad werkt nog niet met deze combi (antibytes kernel + DRH rom)?)
Dat lijstje gaat over de DRH rom, dat wil nog niet zeggen dat het met de laatste antibytes kernel eroverheen het niet werkt.
Usb werkt perfect. alleen niet koppelen als je tab in sleep mode is
Dat lijstje gaat over de DRH rom, dat wil nog niet zeggen dat het met de laatste antibytes kernel eroverheen het niet werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door wesley1980 op 10-03-2012 15:23 ]
Ik heb nu de ICS alpha 5 versie 3 draaien (met de fards partities, dus 259MB system data) en wil deze DRH rom ook eens proberen. Moet ik nu deze 'Re-partition internal sd with 2048/0' stap nog uitvoeren of volstaat een factory reset en wipe van cache voordat ik de nieuwe rom flash?wesley1980 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:26:
Flash Rom
Flash Gapps
Reboot
Complete first setup
Have fun
Bedankt voor de info. Dat USB werkt is al een plus. Als de mic ook werkt dan zet ik zeker de DRH rom + antibytes kernel er op.wesley1980 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:17:
(Moet ik nu deze 'Re-partition internal sd with 2048/0' stap nog uitvoeren of volstaat een factory reset en wipe van cache voordat ik de nieuwe rom flash?)
ik heb het wel gedaan via deze methode:
As for partitioning:
Go into CWM (ClockWorkMod).
Go into advanced.
Choose Partition SD Card.
Choose 2048M for first choice.
Choose 0 for second choice.
Will take a couple minutes.
ik heb het wel gedaan via deze methode:
As for partitioning:
Go into CWM (ClockWorkMod).
Go into advanced.
Choose Partition SD Card.
Choose 2048M for first choice.
Choose 0 for second choice.
Will take a couple minutes.
Er is een kernel building topic op android-hilfe daar kun je zeker alle toolchain info krijgen. Alle dev is welkomAutoStatic schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:09:
Ok, dus de microfoon van de Hannspad werkt nog niet met deze combi (antibytes kernel + DRH rom)? En hoe zit het met de resolutie/banding? En files overzetten via USB? En heeft iemand enig idee wat voor toolchain die jongens gebruiken (fards, antibyte) om kernels te bakken dan kan ik er ook eens naar kijken. Draai nu de ICS rom van fards trouwens maar die mist nog wat functionaliteit (zoals de microfoon, wil graag Sipdroid gebruiken). En als ik een goeie toolchain heb gebouwd wil ik ook graag kijken of ik nfs en usb host aan de praat kan krijgen.
Unsere deutsche freund Antibyte hast auch ein kernel gemacht!
Download linkje : http://dl.dropbox.com/u/3486909/drhforhanns.zip
Topic : http://www.android-hilfe....6-kernel-werkstatt-5.html
Als het goed is met werkend rotatie en capacitieve touch keys, gebaseerd op het werk van Fards!
Edit :
Even geïnstalleerd, benchmark scores zijn net even iets hoger en we kunnen weer overclocken en de interactive cpu governor gebruiken!
Ook de capacitieve toetsen, G-sensor en de volume knoppen werken weer zoals het hoort!
Download linkje : http://dl.dropbox.com/u/3486909/drhforhanns.zip
Topic : http://www.android-hilfe....6-kernel-werkstatt-5.html
Als het goed is met werkend rotatie en capacitieve touch keys, gebaseerd op het werk van Fards!
Edit :
Even geïnstalleerd, benchmark scores zijn net even iets hoger en we kunnen weer overclocken en de interactive cpu governor gebruiken!
Ook de capacitieve toetsen, G-sensor en de volume knoppen werken weer zoals het hoort!
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 10-03-2012 17:57 ]

Hij is inderdaad eerder genoemd maar ik had de link nog niet voorbij zien komen, ik zal volgende keer ietsje beter lezenmtr33 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:00:
LOL, over die kernel (i.c.met de DRH rom) gaan zo ongeveer de laatste 2 pagina's.

Ok cool, bedankt. Mijn Duits is roestig maar kom er wel uit.mtr33 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:21:Er is een kernel building topic op android-hilfe daar kun je zeker alle toolchain info krijgen. Alle dev is welkom
Mooi...hier ook geinstalleerd. Was inderdaad niet moeilijk, veel fijnere clockwork ook dat de interne en externe SD goed werken, was met die vorige totaal niet..
De kernel die bij de rom zat leek overigens wel soepeler te lopen dan de specifieke hannspad kernel...?
De kernel die bij de rom zat leek overigens wel soepeler te lopen dan de specifieke hannspad kernel...?
[ Voor 24% gewijzigd door datadevil op 11-03-2012 08:54 ]
Crap wat is die DRH server traag 
Heb de rom inmiddels erop staan, ben de Gapps nog aan het downloaden, en dat duurt even xD.
Ben wel benieuwd hoe het geheel draait, de honeycomb roms waren nog niet echt denderend (gebrek aan hw acceleratie oa), maar wat ik hier hoor bevalt me wel, even mijn geduld op de proef stellen dan maar
Jammer dat Fards gestopt is, maar die reageerde al zo'n lange tijd geïrriteerd op alle vragen, dat dat er wel aan zat te komen.
Als dit goed werkt, denk ik dat veel mensen zo weer nieuw leven in deze tablet kunnen pompen, aangezien de standaard software toch wel wat... beperkt is.
We gaan het zien
Heb de rom inmiddels erop staan, ben de Gapps nog aan het downloaden, en dat duurt even xD.
Ben wel benieuwd hoe het geheel draait, de honeycomb roms waren nog niet echt denderend (gebrek aan hw acceleratie oa), maar wat ik hier hoor bevalt me wel, even mijn geduld op de proef stellen dan maar
Jammer dat Fards gestopt is, maar die reageerde al zo'n lange tijd geïrriteerd op alle vragen, dat dat er wel aan zat te komen.
Als dit goed werkt, denk ik dat veel mensen zo weer nieuw leven in deze tablet kunnen pompen, aangezien de standaard software toch wel wat... beperkt is.
We gaan het zien
Inmiddels is er al weer een nieuwe update!
Is er btw iemand anders die met de combinatie van DRH Rom en de Antibyte kernel problemen heeft met betaalde apps in de market?
- Rotation funktioniert jetzt richtig, und nicht erst bei fast senkrechter Position.
- Referenz auf Magnetfeldsensor entfernt, da nicht vorhanden.
- Kernel mit aktivierten Compileroptimierungen kompiliert für bessere Performance.
- build.prop etwas angepasst.
- DLNA Mediaplayer, Ordner "data" im ZIP Löschen falls nicht erwünscht.
Is er btw iemand anders die met de combinatie van DRH Rom en de Antibyte kernel problemen heeft met betaalde apps in de market?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 11-03-2012 13:12 ]
Heeft de DRH rom geen last van SOD (niet wakkerworden na standby)
Nog geen enkele last van gehad maar ik heb hem nu net 2 dagen geïnstalleerd.gram501 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:25:
Heeft de DRH rom geen last van SOD (niet wakkerworden na standby)
Er zit af en toe wel een kleine vertraging in (~2 sec) als die wakker moet worden.
Er is wel een probleempje met de antibyte-kernel: geen stock-browser. Hij is er ook al mee bezig
hmzz, na veel wachten en klooien heb ik de ICS erop staan, maar ben nog niet helemaal tevreden 
hebben jullie ook dat het hoofdscherm supersoepel draait, maar dat apps relatief traag reageren op alles?
je klikt een app aan, en het duurt dan even voordat deze in beeld komt (enkele seconden).
ligt dit aan mij? of is dat nog een probleem met deze rom (DRH 2B, Gapps 7B, en de nieuwste kernel met het browserprobleem)
Dank u allen
Nick
hebben jullie ook dat het hoofdscherm supersoepel draait, maar dat apps relatief traag reageren op alles?
je klikt een app aan, en het duurt dan even voordat deze in beeld komt (enkele seconden).
ligt dit aan mij? of is dat nog een probleem met deze rom (DRH 2B, Gapps 7B, en de nieuwste kernel met het browserprobleem)
Dank u allen
Nick
Heb je hem na het opstarten eerst een half uurtje tot een uur alleen gelaten (met wifi verbonden)? Dat schijnt het traagheids probleem wel op te lossen.nick_haak schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:11:
hmzz, na veel wachten en klooien heb ik de ICS erop staan, maar ben nog niet helemaal tevreden
Dank u allen
Nick
ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet heb gedaan nee
wel is ie al die tijd verbonden met wifi, en staat ie nu nog steeds aan (nu ik er nits mee aan het doen ben.
zal over een uur nog eens kijken, als ie dan nog niet lekker loopt gooi ik er wel even een reset overheen.
Thnx

zal over een uur nog eens kijken, als ie dan nog niet lekker loopt gooi ik er wel even een reset overheen.
Thnx
Volgens mij zijn de stappen ook nog eens.nick_haak schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:28:
ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet heb gedaan neewel is ie al die tijd verbonden met wifi, en staat ie nu nog steeds aan (nu ik er nits mee aan het doen ben.
Thnx
1. Rom installeren.
2. 30 tot 60 min wachten
3. Dan pas de kernel flashen.
Zo heb ik het ook gedaan en herkend de problemen niet.
Heb wel de format gedaan dus een schonen kale installatie en geen backup teruggezet.
Dus misschien straks nog een keer de kernel installeren na de wachttijd en kijken hoe het dan werkt
Gebruik nog niet de laatste kernel ivm het probleem. Wacht wel even tot dat is opgelost.
Je zou ook kunnen proberen de cache/dalvik cache (geen factory reset) te verwijderen in de recovery.nick_haak schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:28:
ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet heb gedaan neewel is ie al die tijd verbonden met wifi, en staat ie nu nog steeds aan (nu ik er nits mee aan het doen ben.
Thnx
Mocht dat niet helpen dan is een factory reset en daarna 30/60 minuten wachten waarschijnlijk de beste optie.
Ik was ook "vergeten" 30 minuten te wachten maar een cache reset werkte bij mij prima.
Edit :
ik zag net wat benchmarks op het duitse forum, mischien wel leuk om met jullie te delen :

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 11-03-2012 15:47 ]
Laat maar: zie de posting boven me...
[ Voor 90% gewijzigd door Rincewind op 11-03-2012 16:03 . Reden: te laat... ]
wow
hij is nu echt veel sneller, ik moest dus gewoon (zoals wel vaker xD) wat meer geduld hebben.
top!
top!
Ik heb nu wel het probleem dat de geen van de applicaties die ik met de sale heb gekocht werken op de Hannspad. Het gaat om :
Edit :
Build.prop bewerkt naar :
- Asphalt 6
- Dead Space
- Modern Combat 3
- Need For Speed Hot Pursuit
- Shadow Gun
Edit :
Build.prop bewerkt naar :
en nu werken alle games van Gameloft en Deadspace wel.Model=A500
Brand=acer
Name=picasso_generic1
device=picasso
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 11-03-2012 16:57 ]
Het blijft imho vreemd dat er geen 'generieke' build.prop is voor bijvoorbeeld tegra2/harmony waarbij apps niet klakkeloos geblokkeerd worden maar je zelf kunt kijken of/hoe goed het werkt. Er zijn zoveel tablets die qua hardware meer kunnen dan de markt op basis van de build.prop denkt. In dit aspect lijkt google/android wel op apple: wij bepalen wat jij met je hardware kan/mag doen.
nog wat gereset qua cache, en toen kernel opnieuw geinstalleerd of gewoon langer de tablet aan gehad in het algemeen?nick_haak schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:03:
wowhij is nu echt veel sneller, ik moest dus gewoon (zoals wel vaker xD) wat meer geduld hebben.
top!
Ja inderdaad, Dead Space, Need for Speed en Shadow Gun draaien nog steeds niet terwijl het vrij duidelijk mag zijn dat deze spelen prima zouden moeten draaien.mtr33 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 18:22:
Het blijft imho vreemd dat er geen 'generieke' build.prop is voor bijvoorbeeld tegra2/harmony waarbij apps niet klakkeloos geblokkeerd worden maar je zelf kunt kijken of/hoe goed het werkt. Er zijn zoveel tablets die qua hardware meer kunnen dan de markt op basis van de build.prop denkt. In dit aspect lijkt google/android wel op apple: wij bepalen wat jij met je hardware kan/mag doen.
gewoon een goed half uur niet meer aangekomen, en toen nog eens gekeken.datadevil schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:30:
[...]
nog wat gereset qua cache, en toen kernel opnieuw geinstalleerd of gewoon langer de tablet aan gehad in het algemeen?
toen werkte het apparaat al een stuk sneller.
daarna als nog de cache leeg gemaakt om te kijken of dat verschil maakte, maar daar heb ik niet veel meer van gemerkt, denk niet dat dat nog nodig was (maar ik wil natuurlijk alles eruit persen he... dus het is het proberen waard
Anoniem: 449771
Als je de walktrough hier volgt gaat het zeker lukken, ik kom ook van GTAComb.Anoniem: 411339 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:49:
[...]
Ik draai momenteel GTabComb 3.3. Moet ik voor ICS alles terugzetten of kan ik gewoon de walktrough gebruiken en erover heen gaan. Neem aan dat alles toch reset gaat, toch?
@MikeOO
Stel je niet aan.Zoeken naar Pro versie met Google is niet de plek hiervoor.
Als ik GTAcomb wil installeren kan ik geen market openen en rtl gemist app wekt ook niet
Wat is precies je vraag?gram501 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:20:
Als ik GTAcomb wil installeren kan ik geen market openen en rtl gemist app wekt ook niet
Dat die RTL gemist app niet werkt onder HC vebaast me trouwens niets... Om een beetje vlekkeloos video af te kunnen spelen zul je toch echt HW acc. video moeten hebben --> ICS
of jij ook preblemen hebt met market op GTAcomb
--> ICS heb ik ook al draaiende en werkt erg lekker maar zou graag gebruik maken van de HDMI
en toch de looks ook van HC of ICS en met werkende market
--> ICS heb ik ook al draaiende en werkt erg lekker maar zou graag gebruik maken van de HDMI
Tevens is mijn advies de eerste kernel te installeren bij de DHR ICS rom omdat je dan nog de standaard browser hebt (de G-sensor werkt wel gewoon goed in games namelijk)
Met de 2e versie daarvan zou de UI sneller mee draaien bij kantelen van je tablet maar zou je dus geen standaard browser meer hebben
Met de 2e versie daarvan zou de UI sneller mee draaien bij kantelen van je tablet maar zou je dus geen standaard browser meer hebben
Het is alweer een tijd geleden dat ik GTAcomb draaide, maar naar mijn weten deed de market het toen prima...gram501 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:32:
of jij ook preblemen hebt met market op GTAcomb
Bij mij doet de browser het gewoon met de 2e kernel.gram501 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 16:35:
Tevens is mijn advies de eerste kernel te installeren bij de DHR ICS rom omdat je dan nog de standaard browser hebt (de G-sensor werkt wel gewoon goed in games namelijk)
Ik heb de DHR ROM op 3 verschillende Hannspads geinstalleerd waaronder èèn 33 versie en bij alle werkt de browser perfect met de nieuwste 2de kernel.
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. 
Welke ROM raden jullie mij aan, en welke kernel? Ik zou graag ICS op mijn Hannspad willen hebben.
Welke ROM raden jullie mij aan, en welke kernel? Ik zou graag ICS op mijn Hannspad willen hebben.
Steam/XBL: Avioto
Ik blijf er toch tegen aan lopen dat de Hannspad maar 512 MB ram heeft en ik heb er even wat tijd in gestoken (voornamenlijk door even te spieken bij onze buren met een LG Optimus 2x die ook beschikt over een Tegra 2 en 512 MB ram).
De Hannspad heeft 512 MB ram maar gebruikt hiervoor maar liefst 128 MB ram voor de GPU! Netto hou je dus 384 MB over waar nog enkele (tientallen?) MB afgaat voor cache, buffers, etc. Trieste situatie dus.
De gebruikers van de Optimus 2x hebben dit op 2 manieren opgelost :
Is een manier om de hoeveelheid ram die voor de GPU word gebruikt in te perken. Op de Google+ pagina voor de "ironkrnl" wordt aangeraden om minimaal 48 MB ram te gebruiken aangezien de meeste games dan nog prima werken (Shadowgun en Backbreaker schijnen de meest intensieve te zijn). Dit levert 80 MB extra ram op!
De code is allemaal beschikbaar op Github maar geen idee hoe lastig het is om dit te poorten naar de Hannspad kernel.
Dan zitten we dus al op 464 MB ram! Gaat de goede kant op.
Zram
Om hierover een stukje te citeren :
Dat levert dus weer minimaal 40 MB extra op en maximaal 200 MB extra (bij gebruik van 200 MB voor Zram en maximale compresie ratio).
De gebruikers van de LG Optimus 2x gaan soms zo ver om bijna al hun geheugen in Zram te stoppen maar aangezien de performance soms toch iets minder is denk ik dat het handig is om voorzichtig te zijn. Op een P3 is de performance penalty ongeveer 2%.
Zram zou te gebruiken moeten zijn als een kernel module dus het enige wat we ervoor te hoeve doen (in theorie) is om de kernel te her compilen met de juiste opties
Dan zitten we al op 504 MB! Een stuk beter lijkt mij.
Ik ga er dit weekend mee experimenteren, mijn kernel hack ervaring is op dit moment nog 0 maar zeker Zram toevoegen is hopelijk niet al te moeilijk (en ik hoop stiekem dat de kernelhack niet meer is als een variabele veranderen).
Edit :
Zram.ko (kernel module) en init.d script om deze te gebruiken. De kernel module zou in theorie moeten werken, ik heb geen idee of het init.d script vanzelf wordt uitgevoerd (bij een reboot), mocht het niet lukken dan kun je proberen de commands in het script zelf uit te voeren via de terminal.
http://db.tt/IzrrecIA
Ik heb dit weekend er tijd voor om er zelf mee te experimenteren
De Hannspad heeft 512 MB ram maar gebruikt hiervoor maar liefst 128 MB ram voor de GPU! Netto hou je dus 384 MB over waar nog enkele (tientallen?) MB afgaat voor cache, buffers, etc. Trieste situatie dus.

De gebruikers van de Optimus 2x hebben dit op 2 manieren opgelost :
- Kernelhack
- Zram
Is een manier om de hoeveelheid ram die voor de GPU word gebruikt in te perken. Op de Google+ pagina voor de "ironkrnl" wordt aangeraden om minimaal 48 MB ram te gebruiken aangezien de meeste games dan nog prima werken (Shadowgun en Backbreaker schijnen de meest intensieve te zijn). Dit levert 80 MB extra ram op!
De code is allemaal beschikbaar op Github maar geen idee hoe lastig het is om dit te poorten naar de Hannspad kernel.
Dan zitten we dus al op 464 MB ram! Gaat de goede kant op.
Zram
Om hierover een stukje te citeren :
Met andere woorden, je ruilt dan CPU kracht (die de Hannspad meer als genoeg heeft) in voor extra ram (waarvan we veelste weinig hebben). Via Google heb ik gevonden dat de compressie ratio tussen de 1.4 en 4.3 zit met realworld scenarios tussen de 1.4 en 2.0). Voor 100 MB zram krijg je dus tussen de 140 en 200 mb ram terug!ZRAM is an updated version formally known as CompCache and RAMZSwap. It was originally designed for 2.6.38.xx kernels, I have backported to our 2.6.35.xx kernel. ZRAM allows real-time compression of memory objects in RAM thus reducing memory pressure for the Linux kernel and can keep more apps in memory longer (more apps in RAM == better performance, less fetching from slower MMC or SDCard). Compression, however, is not Free. Some CPU cycles are required to do the compress/decompression, so there's a slight penalty for it. The original CompCache / RAMZSwap required a user space binary to control its behavior which adds additional penalty to performance, but the new version ZRAM eliminated the need for a separate dedicated daemon, thus reducing the overhead and increased performance from the old CompCache by 20%. Therefore, with the newer implementation of ZRAM interface, the performance penalty is almost negligible.
Dat levert dus weer minimaal 40 MB extra op en maximaal 200 MB extra (bij gebruik van 200 MB voor Zram en maximale compresie ratio).
De gebruikers van de LG Optimus 2x gaan soms zo ver om bijna al hun geheugen in Zram te stoppen maar aangezien de performance soms toch iets minder is denk ik dat het handig is om voorzichtig te zijn. Op een P3 is de performance penalty ongeveer 2%.
Zram zou te gebruiken moeten zijn als een kernel module dus het enige wat we ervoor te hoeve doen (in theorie) is om de kernel te her compilen met de juiste opties
Dan zitten we al op 504 MB! Een stuk beter lijkt mij.
Ik ga er dit weekend mee experimenteren, mijn kernel hack ervaring is op dit moment nog 0 maar zeker Zram toevoegen is hopelijk niet al te moeilijk (en ik hoop stiekem dat de kernelhack niet meer is als een variabele veranderen).
Edit :
Zram.ko (kernel module) en init.d script om deze te gebruiken. De kernel module zou in theorie moeten werken, ik heb geen idee of het init.d script vanzelf wordt uitgevoerd (bij een reboot), mocht het niet lukken dan kun je proberen de commands in het script zelf uit te voeren via de terminal.
http://db.tt/IzrrecIA
Ik heb dit weekend er tijd voor om er zelf mee te experimenteren
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 13-03-2012 11:12 ]
Als je ICS wilt gebruiken zijn er voor dit moment 2 keuzes. Die van Fard of van DHR. Fard is er mee gestopt voor nu dus daar zal verder geen update meer van komen of hij moet weer van gedachten veranderen.Avioto schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:49:
Ik zie door de bomen het bos niet meer..
DHR is actief bezig en draait prima op de Hannspad en zeker aan te raden.
Hartelijk dank, dan ga ik daar binnenkort eens mee aan de slag
Steam/XBL: Avioto
Is er geen mirror voor die DRH? Ik ben nu voor de 2x opnieuw aan het downloaden. (3 uur gaat het weer duren!)
Ik had het gewoon binnen in 2 minuten
. Ik kan hem wel even uploaden voor je
.
Here it is hopelijk sneller ;):
TeamDRH ICS Preview -2B.zip
Here it is hopelijk sneller ;):
TeamDRH ICS Preview -2B.zip
[ Voor 42% gewijzigd door ndonkersloot op 13-03-2012 19:00 ]
Ik heb de drm geinstalleerd samen met gapps. Ik heb alleen geen toetsenbord om mijn wifi connectie in te stellen. Iemand anders ook last van gehad?
** nu opnieuw opgestart, lijkt alsof hij in de boot blijft hangen. Zal nog wel 10 minuten wachten. , werkte niet , alle wipes weer gedaan en nu nogmaals aan het installeren.
Thanks voor de mirror btw
** nu opnieuw opgestart, lijkt alsof hij in de boot blijft hangen. Zal nog wel 10 minuten wachten. , werkte niet , alle wipes weer gedaan en nu nogmaals aan het installeren.
Thanks voor de mirror btw
[ Voor 42% gewijzigd door GeNiTaLiX op 13-03-2012 19:40 ]
Dit was bij mij niet het geval, Ik heb de DHR ROM geinstalleerd daarna de Kernel en daarna GAPPS en toen heb ik pas gereboot in het systeem.
Je moet toch eerst na het doorlopen van de google stappen 30-60 minuten wachten tot je de kernel installeerd staat er overal? 
Flash Rom
Flash Gapps
Reboot
Complete first setup
Have fun
daarna deze kernel eroverheen
[ Voor 79% gewijzigd door GeNiTaLiX op 13-03-2012 19:45 ]
Nooit gedaan, op 3 verschillende Hannspads niet. Werkt gewoon goed. Wel heb ik het Cache nog een keer leeg gehaalt
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.