Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:37
Mijn Hannspad is ook naar de groente. Boot nog wel in APX maar ik (en een vriend van mij) krijgen de Hannspad niet in Recovery, ook niet via de guide. Mijn vriend zei dat deze vastliep voordat deze in recovery kwam. Is er een handleiding hoe dit moet met de restore v oor de Viewpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Gertjannn, bedoel je daarmee dat je na een sucessvolle NVFlash (in APX) niet in recovery (2.5.1.1?) kunt booten? Mocht je eigen backup helemaal niet lukken, dan kun je wellicht deze gebruiken (1653).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Mijn tablet heeft een zwart scherm als ik deze aanzet, ook geen hannspad logo. Stond Flashback op. Kan wel in APX-mode komen maar recovery erop zetten lukt me niet. Een backup maken is niet nodig. Maar is er een handleiding om dat van de Viewpad erop te zetten of gaat dat ook niet werken als in recovery komen niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Geen idee, maar waarom wil je een Viewpad restore gebruiken? Kun je niet beter in APX mode je eigen backup herstellen (NVFlash) of, als je die niet had gemaakt, de versie van fards of één op basis van de stock ROM? Het via APX enkel opnieuw flashen van CWM kan ook, op slatedroid staat ergens een Gtab guide hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
als ik in recovery kan komen dan kan ik al een hoop meer, het maakt me niet uit wat erop komt, als hij het maar weer doet. Ik zal even kijken op Slatedroid, bedankt.

edit: helaas kan ik het niet vinden, heb je een linkje?

[ Voor 15% gewijzigd door Gerjannn op 13-02-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Een link heb ik nu even niet (mobiel), maar als het goed is zou je met een search op "CWM via NVFlash" of iets dergelijks wel e.e.a. moeten kunnen vinden op de Gtab forums van Slate of XDA. Volgens mij moest je de recovery.img flashen met een modified .bat. Als je niets vindt kijk ik morgen wel even op m'n eigen PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139454

Ik gebruik in de nvflash_CWM in de unbrick.rar , alleen deze bat file om CWM te flashen, de rest van de instructies gebruik ik niet.

Gehaald uit deze thread : http://www.slatedroid.com...workmod-bricked-recovery/

Unbrick.rar is 360 mb groot, de huidige links lopen nu dood, zijn er nog sites waar je kunt uploaden ?
De rar staat nog lokaal op mijn pc.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 139454 op 13-02-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Even snel een vraagje tussendoor: Bestaat er een app die de hardwarebuttons deactiveerd in Flashback 10.1? De apps die op XDA staan bricken mijn Hannspad, of werken helemaal niet. En aangezien ik vooral bij het lezen van eBooks en het spelen van GTA vaak per ongeluk op de home of back knop druk, is dat bloedirritant!

En er is ook een "StatusbarToggle" proces die de hele tijd SU rechten vraagt, maar ik heb geen idee wat het doet en ik kan het niet verwijderen? Ook niet via instellingen --> appicaties beheren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55
msnguy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 01:04:
Even snel een vraagje tussendoor: Bestaat er een app die de hardwarebuttons deactiveerd in Flashback 10.1? De apps die op XDA staan bricken mijn Hannspad, of werken helemaal niet. En aangezien ik vooral bij het lezen van eBooks en het spelen van GTA vaak per ongeluk op de home of back knop druk, is dat bloedirritant!

En er is ook een "StatusbarToggle" proces die de hele tijd SU rechten vraagt, maar ik heb geen idee wat het doet en ik kan het niet verwijderen? Ook niet via instellingen --> appicaties beheren...
Die statusbar toggle is een app waarmee je de taakbalk onderin kunt verbergen. Als je de 'verborgen' zoekknop (is een hardwarebutton zonder icoontje onder de hardware 'back' button) lang ingedrukt houdt, verdwijnt de taakbalk en houd je een groter scheroppervlak over voor bv een ebook.. Als je de zoekknop weer lang indrukt komt de taakbalk weer terug.

Hoe je die hardware knoppen helemaal uit kunt zetten, durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 11:19
ik zit eraan te denken deze tablet over te nemen van iemand echter zou ik graag willen weten of het scherm van plastic of glas is, weet iemand dat zo?

Hoe zit het verder met krasjes op het scherm? komen deze er snel op of juist helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

GranCanaria schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:13:
ik zit eraan te denken deze tablet over te nemen van iemand echter zou ik graag willen weten of het scherm van plastic of glas is, weet iemand dat zo?

Hoe zit het verder met krasjes op het scherm? komen deze er snel op of juist helemaal niet?
Volgens mij is het scherm van plastic, ik heb er nog geen enkel krasje op maar het scherm wordt erg snel vies (stukken sneller als het scherm van mijn Galaxy S2 of van een iPad).

Met de helderheid iets omhoog zie je dan weer helemaal niks van het vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Ik dacht juist dat het scherm van glas was, bestaan er ook capacitieve plastic schermen dan? Ik dacht dat plastic alleen resistief was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Ik zou ook zeggen dat het schem van glas is (kan ook erg koud worden als hij lang in een onverwarmde ruimte ligt :)), en ik heb er ook nog geen kras op zien zitten. Heb er wel een casing omheen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Nieuwe alpha van Fards is verschenen. Na een reboot werkt wifi niet meer. Via CWM rebooten, dan werkt wifi wel. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Ook van YouTube HD. Prachtig. Paar kleine bugs, maar een goede en snelle versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anthonycd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:28:
Nieuwe alpha van Fards is verschenen. Na een reboot werkt wifi niet meer. Via CWM rebooten, dan werkt wifi wel. Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Ook van YouTube HD. Prachtig. Paar kleine bugs, maar een goede en snelle versie.
Ik heb hetook net geinstalleerd, intressante dingen :
  • Full HD video support :D
  • Erg Smooth en snel
  • Capacitive keys werken!
  • (bijna)Geen dirthering meer!
  • Nederlandse taal wordt ondersteund!
Tevens eindelijk Google Earth draaiend op ICS en omdat er gebruik wordt gemaakt van de nieuwste Nvidia binary's is er ook betere video ondersteuning (wel H264 high profile 720P) en is de performance in games ook stukken beter!

Enige nadeel is dat deze versie op 1 core draait (als je vanuit de recovery opstart en Wifi hebt) of dual core draait zonder wifi maar dat zal vrij snel worden opgelost.

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 18:44
Alpha 5 update 3 (dan werkt wifi weer) is geweldig. Ik vroeg me af of iemand GTA 3 al werkend had op deze rom. Bij mij crashed dat spel steeds.

• Gerjannn
Ik heb de hoop opgegeven bij m'n hannspad. Het lukt niet om er een recovery op te krijgen, al veel dingen geprobeerd. Het lukt wel een rom te pushen via APX maar deze zit in een bootloop, en als je de tablet uit en weer aan zet is alles weer weg, het lijkt wel of hij alles zelf weggooit. Bedankt iedereen voor de moeite in ieder geval!

• mtr33
Ik neem aan dat je dit al hebt geprobeerd? CWM 4 geeft vaker bootloop problemen, 2 en 5 niet zo snel. Mocht niets helpen kun je allicht nog een ICS alpha proberen. Balen man, succes.

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Gerjannn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:52:
Ik heb de hoop opgegeven bij m'n hannspad. Het lukt niet om er een recovery op te krijgen, al veel dingen geprobeerd. Het lukt wel een rom te pushen via APX maar deze zit in een bootloop, en als je de tablet uit en weer aan zet is alles weer weg, het lijkt wel of hij alles zelf weggooit. Bedankt iedereen voor de moeite in ieder geval!
Ik ben gisternacht lang bezig geweest met het flashen van de juiste partities en daarna het installeren van ICS alpha 5, omdat ik mijn gezonde hannspad ook opeens alleen nog maar bootloops zag maken.
De oplossing: Heel precies DEZE instructies volgen voor het restoren van je tablet. Ik heb er lang mee gekloot omdat ik a) eigenwijs ben en b) over een klein dingetje had heen gelezen: de partities zoals ze in de hierboven gegeven guide gebruikt worden zijn voor een 1633, dus je moet nog even de (daar ook al bijgevoegde) 1653 partities in je NVFlash-mapje zetten (wijst zich vanzelf als je die guide stap voor stap volgt).
Je hebt na die guide een tab met de juiste partities, waardoor deze zich niet verslikt en niet in een bootloop komt, en een ClockWorkMod-recovery. Daarna kan je dus vanuit je recovery de boel weer via USB op je pc aansluiten en een ROM-zipje naar het interne geheugen verhuizen en die vervolgens flashen.
Succes!

PS. Gebruik, als je alleen deze guide volgt, wel een 'normale' ROM zoals flashback 10.1easy en niet een van de ICS alpha's, omdat voor die laatste juist weer andere partities nodig zijn. Nogmaals succes, ik ga er vanuit dat het goed komt! :Y)

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Bedankt voor de tips, ik ga het binnenkort proberen! Hij is nog niet helemaal dood maar ik krijg er geen recovery op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Zolang je APX access hebt en NVFlash werkt, zou herstel mogelijk moeten zijn. Meest eenvoudig zou zijn om een werkende backup/image te nvflashen en dan de stock rom te installeren. Dan heb je ook de stock recovery. Daarna kun je CWM 2 instelleren of 5 als je ICS wilt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
Ik heb zelf helaas geen backup, maar heb al verschillende images proberen te flashen maar deze bleven in een boot loop.. Maar probeer er volgende week naar te kijken als ik tijd heb, deze week geen tijd meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

proest schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:14:
Alpha 5 update 3 (dan werkt wifi weer) is geweldig. Ik vroeg me af of iemand GTA 3 al werkend had op deze rom. Bij mij crashed dat spel steeds.
Wordt gefixt in de volgende Alpha :
quick heads up Cass noted that the vm was dropping too low on his Vega rom and causing issues..
especially with GTA

so try (In adb shell, it won't survive a reboot)

sysctl -w vm.min_free_kbytes=16384

to test it
Kan btw ICS van Fards absoluut aanraden, ik zou mijn Hannspad echt niet meer zonder kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Laatst online: 22:10

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Anoniem: 237382 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:53:
[...]

Wordt gefixt in de volgende Alpha :

[...]

Kan btw ICS van Fards absoluut aanraden, ik zou mijn Hannspad echt niet meer zonder kunnen gebruiken.
Helemaal mee eens. Ik was eerst wat huiverig omdat er nog echt problemen waren die je met dagelijks gebruik tegen komt, maar de huidige versie draait super!

Wat GTA betreft, bij mij crashed het ook iedere keer, op één keer na! Het is m'n hannspad één keertje gelukt het te draaien en toen liep het erg soepel op de hoogste resolutie! :D

Ik heb trouwens ook ruzie met google Maps, die crashed ook direct. En ik vind het toetsenbord minder gevoelig dan bij flashback 10.3. Is dit anderen ook opgevallen?

Fards FTW! _/-\o_

edit: Oef, een paar lelijke ik-type-op-mijn-telefoon-typos eruit gehaald.. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Emilio_TT op 20-02-2012 15:08 ]

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
De huidige ICS Alpha is dus vrij stabiel? Geen Wifi issues of SOD's?

Waar staat de juiste versie en kan ik deze gewoon flashen of moet daar een reeks aan stappen worden gezet?
Dat is me niet helemaal duidelijk als ik op de diverse sites kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Gerjannn schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:54:
Ik heb zelf helaas geen backup, maar heb al verschillende images proberen te flashen maar deze bleven in een boot loop.. Maar probeer er volgende week naar te kijken als ik tijd heb, deze week geen tijd meer helaas.
Probeer deze of deze eens, of deze unbrick.

ICS met installatie stappen verderop in tread (p20).

[ Voor 3% gewijzigd door mtr33 op 19-02-2012 11:59 . Reden: added link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
LanciaThema schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 04:16:
De huidige ICS Alpha is dus vrij stabiel? Geen Wifi issues of SOD's?

Waar staat de juiste versie en kan ik deze gewoon flashen of moet daar een reeks aan stappen worden gezet?
Dat is me niet helemaal duidelijk als ik op de diverse sites kijk.
Ik draai deze rom nu een dag of twee en moet zeggen dat ie erg soepel en stabiel draait! HW accelerated video afspelen gaat nu echt super. Geen last van SODs en de wifi issues zijn met de laatste update opgelost.

Alles wat je wil weten staat in dit topic op tabletroms. Lees het even goed door, want je moet inderdaad wat extra stappen doorlopen, maar op pagina 20+21 staat beknopt beschreven welke handelingen je moet verrichten. Succes, het is echt de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
ruurd v. schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Ik draai deze rom nu een dag of twee en moet zeggen dat ie erg soepel en stabiel draait! HW accelerated video afspelen gaat nu echt super. Geen last van SODs en de wifi issues zijn met de laatste update opgelost.

Alles wat je wil weten staat in dit topic op tabletroms. Lees het even goed door, want je moet inderdaad wat extra stappen doorlopen, maar op pagina 20+21 staat beknopt beschreven welke handelingen je moet verrichten. Succes, het is echt de moeite waard!
Ok thanks, ga morgen aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Gepoogd de ICS Alpha 5 te installeren.
Uitgelopen op een drama helaas.

De handleiding is bijzonder summier waardoor ik nu met een tablet zit die alleen nog maar een zwart scherm laat zien.
Waarschijnlijk enkele noodzakelijke stappen vergeten/gemist.
Maar wat moet je met zo'n "handleiding":

the instructions are simple. or they should be
get the nvflash
get the adapted cfg
put one in the other
nvflash
let it boot
flash cwm
flash my rom from cwm

Iemand een idee hoe ik nu weer een werkende Hannspad kan krijgen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Wil deze tablet ook gaan kopen maar kan niet kiezen tussen deze of de Tom-Tec en Xiron Ultimate 10 die ook hier op het forum actief is..

ps is de ...33 versie af te raden of is die ook gewoon goed lees hier namelijk wisselende verhalen

en, het allerbelangrijkste werkt honeycomb al 100% ??

[ Voor 6% gewijzigd door gram501 op 20-02-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139454

gram501 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 00:29:
ps is de ...33 versie af te raden of is die ook gewoon goed lees hier namelijk wisselende verhalen

en, het allerbelangrijkste werkt honeycomb al 100% ??
Ik heb de ook 1633 leesbaar valt mee, je moet je er wel recht voor zitten.

Bij mij werkt Honeycomb Flash back 10.1 niet honderd procent, hij loopt weleens vast, dat hij niet uit de slaap modus komt, opnieuw starten verhelpt dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
rvnieuwh schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:09:
Gepoogd de ICS Alpha 5 te installeren.
Uitgelopen op een drama helaas.

Iemand een idee hoe ik nu weer een werkende Hannspad kan krijgen?!
Probleem verholpen.
Heb een 'unbrick' handleiding gevonden EN een correct ZIP-bestand met de juiste ICS Alpha5 data daarin.

Toen was de ICS installatie zo gedaan en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 19-06 21:39

Rincewind

Take me in your arms tonight

rvnieuwh schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:57:
[...]Heb een 'unbrick' handleiding gevonden EN een correct ZIP-bestand met de juiste ICS Alpha5 data daarin.
Welke handleiding was dit en waar kan ik die correcte zip vinden ? Lijkt mij wel handig om klaar te hebben als ik mijn 1653 Hannspad ga upgraden :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 09:06
rvnieuwh schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:57:
[...]

Probleem verholpen.
Heb een 'unbrick' handleiding gevonden EN een correct ZIP-bestand met de juiste ICS Alpha5 data daarin.

Toen was de ICS installatie zo gedaan en werkend.
En kreeg je bijvoorbeeld een error bij het flashen van een update.zip?

Ik loop continue tegen deze error aan. Al een aangepaste boot.img die je in een update.zip moet flashen dar gevonden maar dat helpt niet en het is ook onduidelijk op welk punt in het proces je die moet draaien dan.

Ik vind het ook best een gemis dat er niet 1 duidelijke handleiding is met correcte/meest recente links naar bestanden is. Je moet nu maar her en der informatie verzamelen en hopen dat het lukt. Enige troost is nog dat ik hem elke keer zonder problemen naar de stock rom terug heb weten te zetten dmv APX mode. Maar ik wil zo graag ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Rincewind schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:59:
[...]
Welke handleiding was dit en waar kan ik die correcte zip vinden ? Lijkt mij wel handig om klaar te hebben als ik mijn 1653 Hannspad ga upgraden :)
:) link & link :)

[ Voor 12% gewijzigd door mtr33 op 20-02-2012 13:44 . Reden: added link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Rincewind schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:59:
[...]
Ik heb deze gebruikt om te nvflashen.
Nu zie ik wel dat ie wat ouder is maar met die ander kwam ik niet verder dan een zwart scherm.

http://www.tabletroms.com...4151-1653-partitions.html

Als er nu eens iemand een duidelijke stap-voor-stap plaatst voor de laatste ICS installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
Kom ik er net achter dat de ingestoken SD-kaart niet gevonden wordt. ;(
Sterker nog..bij 'Instellingen' krijg ik een 'Stop' als ik kies voor 'Opslagruimte'. :?

[ Voor 0% gewijzigd door rvnieuwh op 20-02-2012 17:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
rvnieuwh schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:41:
[...]

Ik heb deze gebruikt om te nvflashen.
Nu zie ik wel dat ie wat ouder is maar met die ander kwam ik niet verder dan een zwart scherm.

http://www.tabletroms.com...4151-1653-partitions.html

Als er nu eens iemand een duidelijke stap-voor-stap plaatst voor de laatste ICS installatie.
Precies boven je staat een enorm uitgebreide uitleg met links naar alle benodigde bestanden. Daarmee zou het toch echt moeten lukken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
Begrijp ik het goed dat je voor een bepaalde update traject een externe micro sd kaart nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
ruurd v. schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:39:
[...]

Precies boven je staat een enorm uitgebreide uitleg met links naar alle benodigde bestanden. Daarmee zou het toch echt moeten lukken.. :)
Helemaal, tot op de letter, gevolgd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Zodra ik bij 'Instelling' op 'Opslagruimte' klik krijg ik een 'Instellingen is gestopt'.

Hetzelfde trouwens als ik de instellingen binnen Superuser wil bekijken.

[ Voor 8% gewijzigd door rvnieuwh op 20-02-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 18:44
LanciaThema schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:52:
Begrijp ik het goed dat je voor een bepaalde update traject een externe micro sd kaart nodig heb?
Lang geleden moest dat soms inderdaad, maar tegenwoordig is dat niet meer nodig.

Overigens iemand weet waarin ik die code van Fards moet paste om GTA werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
rvnieuwh schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:46:
[...]

Helemaal, tot op de letter, gevolgd maar nog steeds hetzelfde probleem.
Zodra ik bij 'Instelling' op 'Opslagruimte' klik krijg ik een 'Instellingen is gestopt'.

Hetzelfde trouwens als ik de instellingen binnen Superuser wil bekijken.
Ah ok, je hebt ICS dus wel draaiend.. Dat je een FC krijgt bij het openenen van de opslagruimte settings klopt wel, ik geloof dat iedereen dat heeft.. waardoor de externe SD kaart niet wordt hekent zou ik niet weten, heb er zelf geen kaartje inzitten..
proest schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:19:
[...]

Lang geleden moest dat soms inderdaad, maar tegenwoordig is dat niet meer nodig.

Overigens iemand weet waarin ik die code van Fards moet paste om GTA werkend te krijgen.
Er is voor het flashen idd geen SD kaart nodig. Waarschijnlijk staat het in de tutorial omdat je, itt CMW recovery, in de stock recovery alleen maar bestanden met de naam 'update.zip' kunt flashen. Op de beschreven manier kun je de ICS rom en de kernel update achter elkaar flashen (zonder de eerst de kernel update 3 te renamen naar 'update.zip').
Ik heb trouwens CMW 5.5 geflashed voordat ik de ICS rom flashte, en dat ging zonder SD kaart ook gewoon goed.

Die waarde is te veranderen met de app sysctl config. Vul de waarde 16384 in in het veld rechts bovenaan, zorg dat apply on reboot aangevinkt staat en je bent good to go. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
proest & ruud v. hebben (in principe) gelijk.
echter zijn er verscheidene die problemen ondervinden met het (te snel) installeren van CWM5.
issues met het niet correct schrijven van de update lees ik her-en-der.

daarom gaan ze uit van de 'oude' methode en dan heb je dus wel een SD-kaartje nodig

//RvN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 14-06 16:06
Uiteindelijk ook nog ICS werkend weten te krijgen. Ik zal hieronder aangeven wat mijn stappen geweest zijn.

1) -Download CWM, ICS Partitions en APX Drivers van de volgende link:
http://www.mediafire.com/?81t1reqtvuq8oy9
-Download de stock rom update file van de volgende link:
http://www.hannspree.com/webauth/
-Download de ICS rom en updates van de volgende link:
http://www.tabletroms.com...5-valentines-edition.html

Voordat je begint plaats de stock ROM vast in de root van je interne SD.

2) Sluit de usb kabel aan en boot de tab met de VOL - en Power knop waardoor deze in APX flashmode komt.
(als je de drivers nog niet hebt kun je deze via device manager installeren in Windows..)
In het mapje ICS_Partitions_NVFlash van de ICS4Hanns.zip staat een batch file ICS_Partition.bat. Voer deze uit.

3) USB kabel los en start in recovery door de VOL + toets in gebrukt te houden en op power te drukken.
- Kies voor wipe factory defaults.
- Flash nu de update.zip file (stock rom) en je device reboot automatisch.
- Kijk of je tab nu boot en gebruik de geinstalleerde filemanager om de bestaande (stock) update.zip te renamen naar updatestock.zip
- Plaats nu CWM5.zip op de interne SD en hernoem deze naar update.zip.

4) Poweroff de tab en start weer in recovery met VOL + en Power.
- Flash de update.zip (De CWM5 update)
- Na de automatische reboot kun je nu de ICS rom hernoemen naar update.zip nadat je de bestaande update.zip (CWM) hebt hernoemd.

5) Poweroff de tab en start nu dit keer in CWM recovery met VOL + en Power
- Factory reset
- Flash update.zip
- Reboot en ICS zal opstarten na enige tijd (3-4min op eerste boot daarna ~35sec).

Tips: -Zorg dat je een MicroSD kaartje hebt zodat als het mis dreigt te gaan je altijd de stock update.zip weer kunt terug flashen.
-En download de Sysctl config root app van de market en zet de min free waarde op 16384, apply on reboot en herstarten maar. Games als GTA werken nu wel.

Ik vind de rom nog niet zo soepel in vergelijking met Flashback10 maar kijk het nog even een paar dagen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Hoe kan je trouwens weer de stock rom terug flashen en de stock CWM zeg maar?!

Want via de diverse guides wordt ik niet wijzer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
gram501 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:49:
Hoe kan je trouwens weer de stock rom terug flashen en de stock CWM zeg maar?!

Want via de diverse guides wordt ik niet wijzer....
De originele Hannspree ROM downloaden en als update.zip flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
mtr33 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:13:
[...]

De originele Hannspree ROM downloaden en als update.zip flashen.
Heb je dan ook weer je standaard CWM? (als je begrijpt wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
De stock rom flashen vervangt ROM, kernel en recovery voor de Hannspree versie. Alles wat niet 'made by Hannspree' is moet/kun je er zelf dan weer op zetten (zoals CWM, modded kernel e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
gram501 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:55:
[...]

Heb je dan ook weer je standaard CWM? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik weet niet of je dan de standaard recovery terug krijgt.. Wat iig wel kan is gewoon stap 1 volgen uit de post van Morph666. Dus de Fards partitions nvflashen, dan ben je zeker helemaal terug bij af. :)

PS. Waarom zou je uberhaubt terug willen naar stock rom en recovery? :P

Edit: Mtr33 was me voor...

[ Voor 4% gewijzigd door ruurd v. op 22-02-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
ruurd v. schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:10:
[...]

-knip-

PS. Waarom zou je uberhaubt terug willen naar stock rom en recovery? :P

Edit: Mtr33 was me voor...
Voor eventuele garantie claim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Tweakers help !!

ik heb flashback 10.1 ROM geinstalleerd en uitzending gemist app werkt niet bij mij (wel geluid, geen beeld)
ik heb xm player en de pluging voor xm evenals de plugin Vitamio geinstalleerd maar helaas!!

Zwart beeld maar wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
gram501 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:18:
Tweakers help !!

ik heb flashback 10.1 ROM geinstalleerd en uitzending gemist app werkt niet bij mij (wel geluid, geen beeld)
ik heb xm player en de pluging voor xm evenals de plugin Vitamio geinstalleerd maar helaas!!

Zwart beeld maar wel geluid.
Bij mij werkte die app onder flashback ook niet. Ik zou zeggen, probeer de ICS rom van fards, hierbij loopt het als een zonnetje!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik ben ook aangenaam verrast door de ICS rom van Fards.
Het werkt super snel en met de SGS Booster werkt het touchscreen ook een stuk beter.
Hebben jullie trouwens ook problemen dat de wifi alleen werkt wanneer je een herstart doet uit het recovery menu?

• rvnieuwh
thespeed schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:40:
Het werkt super snel en met de SGS Booster werkt het touchscreen ook een stuk beter.
Hebben jullie trouwens ook problemen dat de wifi alleen werkt wanneer je een herstart doet uit het recovery menu?
Dat WiFi probleem heb ik niet.
Wel dat als de WiFi uit wordt gezet (zoals ik 's avonds meestal doe) je hem niet meer aan krijgt behalve met een herstart.

Thx voor de tip over SGS Booster :)

[ Voor 11% gewijzigd door rvnieuwh op 23-02-2012 09:05 ]

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 09:06
thespeed schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:40:
Dat wifi probleem heb ik ook. Nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe het op te lossen is. Maar je bent dus niet de enige.

• ruurd v.
prutsger schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:14:
[...]

Dat wifi probleem heb ik ook. Nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe het op te lossen is. Maar je bent dus niet de enige.
Ik heb hier geen last van, maar dacht ook dat dit probleem verholpen was met kernel update 3...

• gram501
Ik zou ook graag willen weten welke ROM i.c.m. welke kernel jullie draaien.

En is er een custom rom waar alles 100% werkt incl. H/W acceleratie

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:24
rvnieuwh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:03:
[...]
Dat WiFi probleem heb ik niet.
Wel dat als de WiFi uit wordt gezet (zoals ik 's avonds meestal doe) je hem niet meer aan krijgt behalve met een herstart.

Thx voor de tip over SGS Booster :)
Wifi werkt nu perfect.
Denk dat het verkeerd is gegaan met de update 3 kernel te flashen.
Ik had Clockworkmod recovery er nog niet op staan en toen
had ik ze geflashed met internal en external update.zip.
Denk dat ik daar de fout in ben gegaan.
Nog bedankt voor de tip.
Verder ben ik eigenlijk nog weinig bugs tegen gekomen ondanks het een Alpha is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Op af en toe vastlopen na, werkt de Flashback ROM nu geweldig hier! Ik kan niet wachten tot er een stable release komt van de ICS Fards rom! Ik heb het niet zo op Alpha's en Beta's. Trouwens, op Plants VS Zombies na werken de Tegra 2 spellen ineens allemaal wel nu? Zou de chip warm moeten worden ofzo? Heel vaag in ieder geval! Morgen schrijf ik een review. Het is/was echt de beste Tablet die je kon krijgen voor 200 euro denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
msnguy schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 03:29:
-knip-
Het is/was echt de beste Tablet die je kon krijgen voor 200 euro denk ik!
Ben ik het helemaal mee eens!!!

ps voor de diegene die hem nog willen kopen CM computers in Emmen hadden er nog 2 toen ik weg ging
allen de 1633 versie met het mindere scherm (Boeiehh wel goeie hardware verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Morph666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:17:
Uiteindelijk ook nog ICS werkend weten te krijgen. Ik zal hieronder aangeven wat mijn stappen geweest zijn.

2) Sluit de usb kabel aan en boot de tab met de VOL - en Power knop waardoor deze in APX flashmode komt.
(als je de drivers nog niet hebt kun je deze via device manager installeren in Windows..)
In het mapje ICS_Partitions_NVFlash van de ICS4Hanns.zip staat een batch file ICS_Partition.bat. Voer deze uit.

3) USB kabel los en start in recovery door de VOL + toets in gebrukt te houden en op power te drukken.
- Kijk of je tab nu boot en gebruik de geinstalleerde filemanager om de bestaande (stock) update.zip te renamen naar updatestock.zip

- Na de automatische reboot kun je nu de ICS rom hernoemen naar update.zip nadat je de bestaande update.zip (CWM) hebt hernoemd.

- Factory reset
- Flash update.zip
- Reboot en ICS zal opstarten na enige tijd (3-4min op eerste boot daarna ~35sec).

Tips: -Zorg dat je een MicroSD kaartje hebt zodat als het mis dreigt te gaan je altijd de stock update.zip weer kunt terug flashen.
-En download de Sysctl config root app van de market en zet de min free waarde op 16384, apply on reboot en herstarten maar. Games als GTA werken nu wel.

Ik vind de rom nog niet zo soepel in vergelijking met Flashback10 maar kijk het nog even een paar dagen aan.
Goede how to!

Ik heb ICS nu ook draaien op een 1633 model...
Werkt zonder problemen m.i. ( schijnt alleen nog problemen met usb te hebben , maar die is via CWM ook te benaderen)
Hiervoor had ik flashback rom draaien maar dit is 10x beter!!!

Dit is trouwens mijn eerste tablet en ik moet zeggen wauw!! En wat zien die Tegra games er mooi uit!

P.s. vergeet niet update 3 te flashen na de ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 06:54

- Factory reset
- Flash update.zip

Kleine aanvulling om Kernel 3 ook te installeren. Dit miste ik nog.

6. Nadat ICS voor de eerste keer is opgestart krijg je een Wizzard te zien. Deze stappen doorlopen.
- Kopieer Alpha5update3.zip naar de tablet.
- Poweroff de tab en start nu dit keer in CWM recovery met VOL + en Power
- Kies weer voor Zip van SDcard
- Zoek waar je Kernel3 (Alpha5update3.zip) hebt geplaatst en installeer deze.
- Herstart weer en klaar.

Daarna ook nog SGS Tochscreen Booster installeren om het touchcreen wat beter te laten reageren.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 25-02-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 19:25
Hoe is de stabiliteit van deze ICA ROM als ik vragen mag?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Tiwazz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:47:
Hoe is de stabiliteit van deze ICA ROM als ik vragen mag?
Heb hem nu een paar uur draaien en dat valt zeker niet tegen. Nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395783

Ik kan de stock rom niet meer downloaden van de website,
iemand misschien een ander linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 16:53
Anoniem: 395783 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 07:57:
momentje, staat in mijn vmware die nog moet booten en nog geen filezilla heeft, dan upload ik hem ff...
http://www.workingweb.nl/update_latest_stock.zip

[ Voor 8% gewijzigd door datadevil op 26-02-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Anoniem: 395783 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 07:57:
die site is inderdaad rete traag....

ps ik heb ICS + update3 draaien op mijn 1633 model eigenlijk perfect/stabiel en heb er 6 uur en 52 minuten mee gespeeld en nog 14% accu over :-)
(GTA 3 gespeeld, browsen, uitzending gemist gekeken etc. etc. )

Ik ben blij met deze prestaties!!!

ps misschien idee om startpagina aan te passen incl. instructies voor ICS (
incl. H/W accel.) update how-to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Gistern ICS + Update 3 geinstalleerd en dacht even Google Chrome installeren nu ik Android 4 draai.
Helaas. Installeren gaat prima via Marktet maar als je Chrome start krijg je direct melding dat je minimaal 4.0 moet hebben.

ICS zit nu op 4.03 maar helaas nog even wachten op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395783

Bedankt voor de moeite.
datadevil schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:39:
[...]

momentje, staat in mijn vmware die nog moet booten en nog geen filezilla heeft, dan upload ik hem ff...
http://www.workingweb.nl/update_latest_stock.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
MikeOO schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:38:
Gistern ICS + Update 3 geinstalleerd en dacht even Google Chrome installeren nu ik Android 4 draai.
Helaas. Installeren gaat prima via Marktet maar als je Chrome start krijg je direct melding dat je minimaal 4.0 moet hebben.

ICS zit nu op 4.03 maar helaas nog even wachten op Google.
Nou, je moet een prop file aanpassen, dan kan het wel. Download de rom toolkit (gratis versie) en edit in /system je build.prop de waarde van ro.build.id als volgt:

ro.build.id=IML74K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
datadevil schreef op zondag 26 februari 2012 @ 16:32:
[...]

Nou, je moet een prop file aanpassen, dan kan het wel. Download de rom toolkit (gratis versie) en edit in /system je build.prop de waarde van ro.build.id als volgt:

ro.build.id=IML74K
Bedankt voor de tip. Nu werkt het wel.

Wel even de tablet Herstarten anders werkt het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
MikeOO schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:50:
[...]

Bedankt voor de tip. Nu werkt het wel.

Wel even de tablet Herstarten anders werkt het nog niet
true that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Ik heb chrome gewoon draaien zonder iets aan de build.prop te veranderen. Moet zeggen dat ik uiteindelijk toch dolphin hd gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ruurd v. schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:58:
Ik heb chrome gewoon draaien zonder iets aan de build.prop te veranderen. Moet zeggen dat ik uiteindelijk toch dolphin hd gebruik...
Met de nieuwste ICS alpha5 van Fards en de nieuwste update van Chrome? Lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de stappen gevolgd van Morph666 hierboven (thanx voor de goede uitleg) en ik moet zeggen na een avondje met de tablet gewerkt te hebben dat ik aangenaam verrast ben met de ICS alpha rom.

Voorheen heb ik Flashback 10.1 op de tablet gehad, maar deze ICS alpha is voor mij eigenlijk al voldoende voor dagelijks gebruik.

Enige issue tot op heden is dat wifi soms niet werkt na ontwaken. Misschien heb ik hier de tablet nog even te kort voor getest.

Verschil in snelheid is duidelijk merkbaar tov de flashback 10.1 rom. Alles reageert gewoon lekker soepeltjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 349916 op 27-02-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
datadevil schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:02:
[...]

Met de nieuwste ICS alpha5 van Fards en de nieuwste update van Chrome? Lijkt me sterk..
Uuiteraard met de ICS van Fards, want chrome doe het alleen op android 4.0 :) Zou alleen zo uit het hoofd niet weten welke versie van chrome er nu op staat. Heb net via market.android.nl de laaste versie naar mijn tab gepushed en zal vanavond even kijken of ik die het ook doet..
Anoniem: 349916 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:09:
.....

Enige issue tot op heden is dat wifi soms niet werkt na ontwaken. Misschien heb ik hier de tablet nog even te kort voor getest.
Weet je zeker dat kernel update 3 ook correct is geflashed? Hierbij zou het wifi probleem namelijk moeten zijn opgelost..

[ Voor 28% gewijzigd door ruurd v. op 27-02-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Oei, ik zie dat hij niet meer bij Alternate verkocht wordt.. :/
Net nu ik hem wou aanschaffen, iemand nog een webshop waar hij nog wel te halen is?
Heb gezocht, maar kan zo snel nog niets vinden.

Ok, ik heb er een gevonden. €100,- duurder.... :o
http://www.gameland-venra...list&utm_campaign=beslist
;(

Hier al een gevonden met een nieuwprijs van €219,- dat lijkt er meer op :)

[ Voor 44% gewijzigd door Overlegne op 27-02-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruurd v. schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:16:
Weet je zeker dat kernel update 3 ook correct is geflashed? Hierbij zou het wifi probleem namelijk moeten zijn opgelost..
Heb de tablet na ICS een keer opgestart te hebben in recovery opgestart en vervolgens kernel update 3 geflashed. Tablet gaf aan dat ie geflashed was, dus neem aan dat het goed gegaan is.

Kernel zou je nogmaals kunenn flashen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Anoniem: 349916 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:21:
[...]

...

Kernel zou je nogmaals kunenn flashen toch?
Ja hoor, geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Is de CWM 5 niet de versie die ervoor zorgt dat je Hannspad crasht? of was dat CWM 4. als CWM 5 stabiel is ga ik ook eens bekijken hoe ICS draait :). Dit is met volledige HW Acceleratie toch?

[ Voor 12% gewijzigd door ndonkersloot op 27-02-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Tiwazz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:26:
-knip-
Dit is met volledige HW Acceleratie toch?
In ieder geval video acceleratie en de games en alles werken (bij mij) vlotjes/snel
misschien dat de user interface niet volledig H/W acceleratie heeft maar daar merkt ik niets van.

Ow ik ben zo blij dat ik deze gekocht heb!!
Top ding!!
Zekers voor het geld!!

Want zeg nou zelf.. "ja ik heb een Bart-smit tablet'" of "ik heb een Tegra2 dual-core tablet" ..@ zelfde prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteravond Kernel update 3 opnieuw geflashed. Ik heb nu geen problemen meer met wifi na ontwaken uit standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hoe kun je eigenlijk zien dat HW Acceleratie actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
datadevil schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:02:
[...]

Heb het gisteravond nog even geprobeerd, en met de meest recente versie van chrome moest ik idd eerst de build.prop aanpassen. Raar dat het in de versie die ik draaide niet nodig was..

Moet zeggen dat Chrome niet slecht is, maar het feit dat je de user agent niet aan kunt passen vind ik een behoorlijk minpunt. Ik wil gewoon de desktop versie van websites, dus weer terug naar Dolphin.
Hebben er trouwens meer mensen last een raar letterype in Opera mobile icm ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Net ook ICS erop gezet. Damn, wat werkt dit goed zeg! Erg tevreden :D Ontzettend snel ook! Veel sneller dan Flashback :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ik heb er net ook even ICS op gezet werkt erg goed en ga hem zelfs als daily driver gebruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is alleen jammer dat iedereen tegen de ontwikkelaar van de ICS rom loopt te zeiken over kleine dingetjes die nog niet werken bij de alpha versie.

Hij is nu aardig pissed off en post voorlopig geen nieuwe versie meer las ik gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Anoniem: 349916 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:46:
Het is alleen jammer dat iedereen tegen de ontwikkelaar van de ICS rom loopt te zeiken over kleine dingetjes die nog niet werken bij de alpha versie.

Hij is nu aardig pissed off en post voorlopig geen nieuwe versie meer las ik gisteravond.
Klopt, erg jammer idd. Die threads van hem zijn al ruim een week op slot. Mensen snappen soms niet goed wat een alpha versie betekent...

Al moet ik wel zeggen dat Fards érg snel op z'n teentjes is getrapt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
het is ook jammer dat hij de enige is die dit kan/ doet
volgens mij gebrukt namenlijk iedereen die een hansspad heeft zijn ROM ik zelfs als mijn daiy use ROM
wou dat ik het zelf kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Het is een alpha uiteraard maar alpha 5 met update 3 is naar mijn idee goed genoeg voor dagelijks gebruik. Wat werkt er eigenlijk niet? USB kan soms moeilijk doen lees ik, heb dit niet ervaren.

Ja, slatedroid heeft hij al lang verlaten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik vind hem overigens volkomen onredelijk, want heel veel van die mensen zeiken niet maar proberen gewoon mee te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Tiwazz schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:24:
...... Wat werkt er eigenlijk niet? USB kan soms moeilijk doen lees ik, heb dit niet ervaren.
ik heb geen geluid bij aansluiten via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy

- Factory reset
- Flash update.zip

Ik heb dit gisteren de hele dag geprobeerd maar zonder resultaat. Mijn PC herkent na dit geintje mijn
USB Flash geheugen niet meer, zowel vanuit een gerecoverde Flashback 10.1 als vanuit CWM.

De eerste problemen die ik opliep was, dat als ik de Stock ROM flashte, ik een meldig kreeg dat de partities weer hersteld werden. Daardoor liep ICS voor geen meter bij me na het flashen van de Kernel én ICS. Bij poging 2 hing CWM 5 in een Bootloop. Bij de laatste poging sloeg ik het Stock-ROM gedeelte over en flashte ik meteen ICS. Gevolg: ICS herkende mijn USB opslag dus niet meer goed. Ik kon mijn Apps niet restoren via Mybackup Pro en was genoodzaakt via een hele omweg Flashback weer terug te flashen omdat mijn NANDbackup niet lief deed met de Kernelverandering. Al met al ben ik een hele avond van ong. 19:00 tot 3:00 bezig geweest! Iemand meer problemen? Ik wipete trouwens zoals noodzakelijk en gebruikelijk bij elke ROM-flash een Dalvik, cache én data wipe.

Wat een ramp.... Gelukkig werkt Flashback weer. Indien iemand een oplossing heeft voor mijn Backup en USB storage probleem voel ik me aanbevolen en wil ik 4.0 nog wel een keer proberen, al hoop ik wel dat ik snel weer bestanden op mijn tablet kan zetten via de Micro-USB poort, hoe dan ook!

EDIT: door dit geintje heb ik nu in de Market ook 3 "tablets": HANNspree HANNspad, Nvidia HANNspad en de Viewsonic Viewpad... Is dit te veranderen zodat ik enkel nog een HANNspree HANNspad heb? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

datadevil schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:26:
ik vind hem overigens volkomen onredelijk, want heel veel van die mensen zeiken niet maar proberen gewoon mee te denken...
Wat wil je als afgelopen Kerst je pa aan kanker is overleden en er onlangs bij z'n moeder ook kanker geconstateerd is. Vervolgens zoekt ie in zijn vrije tijd nog afleiding bij het ontwikkelen van een ICS rom en deelt deze met mensen die dan gaan zeuren dat er bepaalde apps niet werken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Anoniem: 349916 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:33:
[...]

Wat wil je als afgelopen Kerst je pa aan kanker is overleden en er onlangs bij z'n moeder ook kanker geconstateerd is. Vervolgens zoekt ie in zijn vrije tijd nog afleiding bij het ontwikkelen van een ICS rom en deelt deze met mensen die dan gaan zeuren dat er bepaalde apps niet werken etc.
Eens. Dat 'meedenken' is vooral het rapporteren van dingen die niet werken. Ook al is het goed bedoeld van die bepaalde users, hij geeft zelf duidelijk aan dat je dat dus niet moet doen, omdat hij daar in veel gevallen zelf al van op de hoogte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
jroz2001 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:06:
[...]

Eens. Dat 'meedenken' is vooral het rapporteren van dingen die niet werken. Ook al is het goed bedoeld van die bepaalde users, hij geeft zelf duidelijk aan dat je dat dus niet moet doen, omdat hij daar in veel gevallen zelf al van op de hoogte is.
en toch is het in mijn ogen over het algemeen niet zeuren maar onwetendheid. De meerderheid van de andere forum leden hielden die mensen toch al kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
msnguy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 08:29:
[...]

Ik heb dit gisteren de hele dag geprobeerd maar zonder resultaat. Mijn PC herkent na dit geintje mijn
USB Flash geheugen niet meer, zowel vanuit een gerecoverde Flashback 10.1 als vanuit CWM.

De eerste problemen die ik opliep was, dat als ik de Stock ROM flashte, ik een meldig kreeg dat de partities weer hersteld werden. Daardoor liep ICS voor geen meter bij me na het flashen van de Kernel én ICS. Bij poging 2 hing CWM 5 in een Bootloop. Bij de laatste poging sloeg ik het Stock-ROM gedeelte over en flashte ik meteen ICS. Gevolg: ICS herkende mijn USB opslag dus niet meer goed. Ik kon mijn Apps niet restoren via Mybackup Pro en was genoodzaakt via een hele omweg Flashback weer terug te flashen omdat mijn NANDbackup niet lief deed met de Kernelverandering. Al met al ben ik een hele avond van ong. 19:00 tot 3:00 bezig geweest! Iemand meer problemen? Ik wipete trouwens zoals noodzakelijk en gebruikelijk bij elke ROM-flash een Dalvik, cache én data wipe.

Wat een ramp.... Gelukkig werkt Flashback weer. Indien iemand een oplossing heeft voor mijn Backup en USB storage probleem voel ik me aanbevolen en wil ik 4.0 nog wel een keer proberen, al hoop ik wel dat ik snel weer bestanden op mijn tablet kan zetten via de Micro-USB poort, hoe dan ook!

EDIT: door dit geintje heb ik nu in de Market ook 3 "tablets": HANNspree HANNspad, Nvidia HANNspad en de Viewsonic Viewpad... Is dit te veranderen zodat ik enkel nog een HANNspree HANNspad heb? ;)
Heb je stap 2 wel uitgevoerd. Als ik nu lees dat de partities hersteld worden bij installatie van de Stock Rom dan ben je te laat. Dit moet al gedaan zijn voor je de Stock Rom installeerd. Dus eerst het batch bestand uitvoeren vanaf je PC en dan worden de partities goed aangemaakt. Daarna ga je pas verder met stap 3.

Backup terugzetten wordt niet aangeraden aangezien ICS anders is. De programma's dien je zelf weer een keer te installeren via de Marktet. Daarna kan je proberen om de alleen de data terug te zetten zonder de programma's zelf.

USB geeft zoals je daar kunt lezen in het topic nog problemen.
Usb only works when unplugged/replugged

Het is ook een Alpha versie. Als je geen problemen wilt en alles moet werken dan moet je geen test versies installeren.

Vele zijn je voorgegaan en als je de stappen goed doorleest en uitvoerd moet het lukken.
Het enige waar ik zelf tegen aan liep was dat tijdens het flashen mijn interne sd niet altijd bereikbaar was. Dit heb ik opgelost door de bestanden op een micosd te zetten en vanaf daar te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
MikeOO schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:07:
[...]

Heb je stap 2 wel uitgevoerd. Als ik nu lees dat de partities hersteld worden bij installatie van de Stock Rom dan ben je te laat. Dit moet al gedaan zijn voor je de Stock Rom installeerd. Dus eerst het batch bestand uitvoeren vanaf je PC en dan worden de partities goed aangemaakt. Daarna ga je pas verder met stap 3.

Backup terugzetten wordt niet aangeraden aangezien ICS anders is. De programma's dien je zelf weer een keer te installeren via de Market. Daarna kan je proberen om de alleen de data terug te zetten zonder de programma's zelf.

USB geeft zoals je daar kunt lezen in het topic nog problemen.
Usb only works when unplugged/replugged

Het is ook een Alpha versie. Als je geen problemen wilt en alles moet werken dan moet je geen test versies installeren.

Vele zijn je voorgegaan en als je de stappen goed doorleest en uitvoerd moet het lukken.
Het enige waar ik zelf tegen aan liep was dat tijdens het flashen mijn interne sd niet altijd bereikbaar was. Dit heb ik opgelost door de bestanden op een micosd te zetten en vanaf daar te flashen.
Ja ik heb dat gedaan, en ik heb zelfs de 2e keer het Stock-gedeelte overgeslagen! In CWM en Flashback 10.1 herkent mijn PC de interne SD ook niet meer, daar ligt het grootste probleem momenteel. Flashback zelf kan echter wél gewoon de SD geheugen mounten en gebruiken, dus ik vrees dat het aan de micro-USB poort ligt? Jammer dat back-ups terugzetten in ICS niet lukt, vooral de data en sommige APKs zijn niet meer verkrijgbaar in de Market waardoor het herinstalleren veel tijd kost. Vandaar blijf ik voorlopig nog even op HC blijf. Zodra er de eerste RC of stable release komt zal ik overstappen op ICS, want de snelheid beviel me wel!

-------------------------------------------

Ik moet benadrukken dat diverse hints die bij ICS stonden hier, mij ook in HC prima hielpen! De lock-screen bug is namelijk opgelost na het installeren van:

- SGS Touchscreen Booster
- CPU Master (CPU draait nu stabiel op 1,4 Ghz)
- Memory Optimizer, waardoor background apps niet snel het weinige RAM geheugen kunnen overbelasten!

Deze 3 apps zijn gratis in de Market te downloaden en raad ik iedereen aan! Mijn HANNspad is opvallend sneller en stabieler geworden. Tevens is GTA 3 met 5-10 FPS omhoog gegaan en speelt het dus nog soepeler!

[ Voor 0% gewijzigd door msnguy op 02-03-2012 09:44 . Reden: typos ]

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.