Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 16:26
Ik heb nog even op YouTube gezocht naar video's van een Hannspad icm met ICS en kwam deze tegen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OdClRBLG8K4&feature=related]

Het is natuurlijk nog een early build versie, maar de performance op de Hannspad ziet er niet al te best uit. Denken jullie dat dit nog verbeterd kan worden in latere releases? Ik kan zelf namelijk totaal niet tegen vertragingen, daar irriteer ik me altijd mateloos aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
Bekijk ook fards video van alpha #2 (inmiddels is hij al bij #4). Ik maak me geen zorgen om de performance zodra hij af is, zeker aangezien het een.39 kernel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

Vlassie1980 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:03:
Ik heb nog even op YouTube gezocht naar video's van een Hannspad icm met ICS en kwam deze tegen:
[video]

Het is natuurlijk nog een early build versie, maar de performance op de Hannspad ziet er niet al te best uit. Denken jullie dat dit nog verbeterd kan worden in latere releases? Ik kan zelf namelijk totaal niet tegen vertragingen, daar irriteer ik me altijd mateloos aan :9
Fards geeft zelf al aan dat hij totdat de build helemaal stabiel is hij geen aandacht wil besteden aan de snelheid. Af en toe tweakt die wel iets maar voorlopig ligt de focus nog op het stabiel krijgen.

Als je wilt weten hoe snel die zou kunnen draaien zoek dan eens een filmpje op van een andere Tegra 2 tablet die ICS draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Topicstarter
Hmmm... Probleempje.. Heb net de laatste CM7.2 geflashed en heb (per ongeluk) gekozen voor "reboot recovery" in het CWM menu (v2.5.1.1-bekit-0.8).. Nu zit ie in een recovery loop en kan ik niet meer normaal booten.. Iemand een clue?

Hmmm... Nevermind.. Sorry.. Vond de volgende howto...

The Manual Method

0. Find your CWM Update.zip by Alpha232 or redownload it

1. Copy and rename the /recovery/stock-4789-recovery.img to recovery.img

2. Place the recovery.img into the Update.zip from earlier.

3. Your device is assumed to be in CWM Recovery mode.

4. Go to the "mounts and storage" menu, then select mount USB storage. Your device should now pop up on your computer.

5. Copy the update.zip onto the device.

6. Back out the main menu and then select "apply sdcard:update.zip"
If no file is found, reboot the device and try again

7. Voila, now reinstall CWM and away you go

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 17-01-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki13
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
proest schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:35:
- Die klachten over de kijkhoek, valt dat nou echt zo erg tegen? Afgaande op versie 1653 off course...

Ik vind het goed meevallen, zeker als je er recht voorzit heb je er weinig tot geen last van, voor andere mensen is het in de meeste gevallen ook gewoon goed te zien
Idd, voor eigen gebruik prima, maar meekijken met bijvoorbeeld foto's of een filmpje is vanaf links, bij mij althans, nauwelijks te doen. Is ook een beetje afhankelijk van de kleuren. Zwart op wit (text dus) gaat een stuk beter. Fotos worden dianegatief.
Het lijkt, ondanks de subjectiviteit, dus te wisselen omdat sommige juist meer last hebben van onder naar boven?? Zelf uitproberen is het devies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 15:25
proest schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:35:
- Die klachten over de kijkhoek, valt dat nou echt zo erg tegen? Afgaande op versie 1653 off course...
Onderstaand filmpje laat vrij aardig zien hoe ik de kijkhoek ervaar. Alleen vanaf links werkt het voor mij beperkend. Het is jammer dat de kijkhoek naar links al zo snel verslechterd, al bij 20 graden afwijken is het beeld slecht. Maar nogmaals, als je met max. 2 personen tegelijk naar zo'n ding kijkt is het geen probleem. Als je met 3 personen kijkt en dus ideaal gezien iemand links en rechts van je tablet hebt zitten, dan is het wel echt een beperking.

YouTube: Hannspad SN10T130R1653 Screen Angles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Topicstarter
Ik vind de kijkhoek echt enorm meevallen.. Voor persoonlijk gebruik geen enkel probleem.. Als ik foto's of presentaties o.i.d. wil laten zien, koppel ik de tablet met mini-HDMI (kabeltje van 5 Euro) aan de TV en heb je ook nog eens een perfecte media speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139454

Hallo,

Ik heb geprobeerd om een custom rom op m''n Hannspree 1633 te zetten.

Dat is niet gelukt.

Een aantal handleidingen op Slatedriod te proberen te volgen om root te worden, maar die liep stuk op de dode links op blair.be

Uiteindelijk via Superoneclick root geworden.

En toen Rommanager geinstalleerd.

En dan ClockworkMod geinstalleerd.

Daarna bootte het tablet niet meer.

Dit heb ik hersteld via Recovery-SN10T1-1.2.1-4789.zip via nvFlash,

Heeft iemand een handleiding die wel werkt om een custom rom te installeren ?

EDIT.

Laat maar, is al gelukt, nu Flashback 10.1 geinstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 139454 op 19-01-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M''n nieuwe aankoop.

Valt zeer tegen, vooral gekocht omdat hij goedkoop was en er goede custom roms waren voor deze tablet, de standaard rom heb je niks aan, omdat de market niet werkt en handmatig apk files installeren werkt ook al niet.

Ik heb tot nu toe, 5 of meer softbricks gehad, via apx mode uiteindelijk en nvflash en eventueel Clockwork 5.5 als hij weer in een loop zat, weer aan de praat gekregen.

Flashback 10.1 werkt niet voor mij, loopt vast of het touchscreen werkt niet als hij in standby geweest is,

De ondersteuning van Hannspree zelf valt ook tegen, je kunt niet meer de standaard Rom downloaden bij hun, ik heb nu een opstart scherm met Viewsonic, daar erger ik me mateloos aan,

Ik draai nu CyanogenMod7.2.0-chrisd1a1 - Gingerpadd , maar daar zijn ook issue's mee, zoals de interne sd kaart is niet gemount onder /mnt/sdcard zodat een aantal applicaties niet werken.

Standby werkt bij geen van de custom roms en de ontwiikkelaars gemeenschap om deze tablet heen, valt me ook tegen.

Ik ga nog de custom rom Gtabcom 3.3 proberen als ik weer zin hebt, omdat ik deze tablet om de Honeycomb ondersteuning via custom roms gekocht hebt en fijner werkt als Android 2,x

Ik heb spijt van m'n aankoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 139454 op 23-01-2012 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Gtabcom 3.3 bevalt mij in ieder geval goed. Ik hoop dat deze je beter bevalt.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
Anoniem: 139454 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 02:50:
M''n nieuwe aankoop.

Valt zeer tegen, vooral gekocht omdat hij goedkoop was en er goede custom roms waren voor deze tablet, de standaard rom heb je niks aan, omdat de market niet werkt en handmatig apk files installeren werkt ook al niet.

Ik heb tot nu toe, 5 of meer softbricks gehad, via apx mode uiteindelijk en nvflash en eventueel Clockwork 5.5 als hij weer in een loop zat, weer aan de praat gekregen.

Flashback 10.1 werkt niet voor mij, loopt vast of het touchscreen werkt niet als hij in standby geweest is,

De ondersteuning van Hannspree zelf valt ook tegen, je kunt niet meer de standaard Rom downloaden bij hun, ik heb nu een opstart scherm met Viewsonic, daar erger ik me mateloos aan,

Ik draai nu CyanogenMod7.2.0-chrisd1a1 - Gingerpadd , maar daar zijn ook issue's mee, zoals de interne sd kaart is niet gemount onder /mnt/sdcard zodat een aantal applicaties niet werken.

Standby werkt bij geen van de custom roms en de ontwiikkelaars gemeenschap om deze tablet heen, valt me ook tegen.

Ik ga nog de custom rom Gtabcom 3.3 proberen als ik weer zin hebt, omdat ik deze tablet om de Honeycomb ondersteuning via custom roms gekocht hebt en fijner werkt als Android 2,x

Uhm, met name het flashback probleem klinkt als een installatie fout. In eerste instantie dacht ik ook dat het touchpad niet werkte in standby, maar hiervoor is een fix. Na het installeren van de rom moet je nog een patch runnen. Kijk hiervoor op slatedroid, hiervoor is het belangrijk om precies de goede volgorde van installeren en restarten te hanteren zoals daar beschreven.

Wat bedoel je met "standby werkt niet", dat hij niet vanzelf in standby sprint als je hem een tijdje niet gebruikt? Heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken of dat op te lossen is, ben ik ook wel benieuwd naar. Hoewel ik er inmiddels wel een gewoonte van gemaakt heb om hem handmatig standby te zetten.

Persoonlijk vind ik flashback wat sneller en snappier dan gta-comb. En anders wachten tot de ICS rom wat verder ontwikkeld is. Hopelijk vind je nog een rom waarmee je tab naar tevredenheid werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
vooral gekocht omdat hij goedkoop was en er goede custom roms waren voor deze tablet
de custom roms en de ontwiikkelaars gemeenschap om deze tablet heen, valt me ook tegen.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 11:54
Beste MedeTWers,

ik word wel enthousiast over deze tablet door al jullie ervaringen en het hoge sleutelgehalte.
Nu zag ik alleen overal staan dat er een Tegra chip inzit, maar volgens de specs is het een Arm processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

shinzo1984 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:31:
Beste MedeTWers,

ik word wel enthousiast over deze tablet door al jullie ervaringen en het hoge sleutelgehalte.
Nu zag ik alleen overal staan dat er een Tegra chip inzit, maar volgens de specs is het een Arm processor?
Een tegra chip met ARM instructieset...

Net zoals Intel en AMD x86 processors verkopen/verkochten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinzo1984
  • Laatst online: 20-06 11:54
MikeyMan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:32:
[...]

Een tegra chip met ARM instructieset...

Net zoals Intel en AMD x86 processors verkopen/verkochten...
Dat verklaart een hoop :P..
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Laatst online: 10-04 13:39
M''n nieuwe aankoop.

Ik denk dat je hem weer volledig naar de standaard ROM moet zetten en helemaal opnieuw beginnen. Ik denk dat jij ergens iets verkeerd heb gedaan. Zoveel problemen met ROMs komen alleen voor bij installatiefouten. Zelf draai ik nu al geruime tijd FB 10.1 en nog nooit een bug tegengekomen. Zelfs het bekende SoD is bij mij nog nooit voorgekomen met deze ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yodah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:00:
[...]

Uhm, met name het flashback probleem klinkt als een installatie fout. In eerste instantie dacht ik ook dat het touchpad niet werkte in standby, maar hiervoor is een fix. Na het installeren van de rom moet je nog een patch runnen. Kijk hiervoor op slatedroid, hiervoor is het belangrijk om precies de goede volgorde van installeren en restarten te hanteren zoals daar beschreven.

Wat bedoel je met "standby werkt niet", dat hij niet vanzelf in standby sprint als je hem een tijdje niet gebruikt? Heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken of dat op te lossen is, ben ik ook wel benieuwd naar. Hoewel ik er inmiddels wel een gewoonte van gemaakt heb om hem handmatig standby te zetten.

Persoonlijk vind ik flashback wat sneller en snappier dan gta-comb. En anders wachten tot de ICS rom wat verder ontwikkeld is. Hopelijk vind je nog een rom waarmee je tab naar tevredenheid werkt.
Met standby bedoel ik, dat de tablet naar verloop van tijd uitgaat als ik die op standby heb gezet.

Daarnaast kon ik de tablet niet uit standby halen, het touchpad reageerde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jroz2001 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:30:
[...]

Ik denk dat je hem weer volledig naar de standaard ROM moet zetten en helemaal opnieuw beginnen. Ik denk dat jij ergens iets verkeerd heb gedaan. Zoveel problemen met ROMs komen alleen voor bij installatiefouten. Zelf draai ik nu al geruime tijd FB 10.1 en nog nooit een bug tegengekomen. Zelfs het bekende SoD is bij mij nog nooit voorgekomen met deze ROM.
Dat is het juist het probleem, ik heb geen backup van de standaard rom, hij liep vast in de stock rom, toen ik via Rom manager Clockwork installeerde en opnieuw startte.

Via internet deze zip file Recovery-SN10T1-1.2.1-4789.zip gevonden, met een stock rom, die wel het viewsonic logo laat zien.

Als je weet waar ik een andere stock rom kan downloaden voor 1533 hou me aanbevolen.

Op de Hannspree site kun je geen standaard rom downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 16:53
Anoniem: 139454 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:58:
[...]

Dat is het juist het probleem, ik heb geen backup van de standaard rom, hij liep vast in de stock rom, toen ik via Rom manager Clockwork installeerde en opnieuw startte.

Via internet deze zip file Recovery-SN10T1-1.2.1-4789.zip gevonden, met een stock rom, die wel het viewsonic logo laat zien.

Als je weet waar ik een andere stock rom kan downloaden voor 1533 hou me aanbevolen.

Op de Hannspree site kun je geen standaard rom downloaden.
huh? http://www.tabletroms.com...5-stock-hannspad-rom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je de Hannspree site is weer in de lucht.

Was van het weekend niet zo.

Wel traag.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 139454 op 23-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 19-06 16:26
Ben nog steeds zeer geinteresseerd in deze tablet omdat de prijs zeer interessant is. Nog wel een aantal vragen:
  • Bij het bekijken van sommige reviews over bijvoorbeeld Honeycomb valt het me op dat het scherm niet altijd even goed reageert, hoe ervaren jullie dit? En zijn er nog oplossingen voor?
  • Wat is de accuduur bij normaal gebruik? Dus een beetje browsen / mailen / Angry Birds spelen per avond?
Ik stel deze vragen omdat het aantal reviews niet zo hoog is en de filmpjes op YouTube zijn ook niet echt van de hoogste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
  • Bij het bekijken van sommige reviews over bijvoorbeeld Honeycomb valt het me op dat het scherm niet altijd even goed reageert, hoe ervaren jullie dit? En zijn er nog oplossingen voor?
Ik heb de 1653 en ik heb geen problemen met het scherm, werkt prima hier met Honeycomb.
  • Wat is de accuduur bij normaal gebruik? Dus een beetje browsen / mailen / Angry Birds spelen per avond?
Ik doe ongeveer 2 dagen met de accu, en ik gebruik het voor internet, mail en af en toe speel ik een game.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55
Ik stel deze vragen omdat het aantal reviews niet zo hoog is en de filmpjes op YouTube zijn ook niet echt van de hoogste kwaliteit.
Ik draai nu een paar maanden flashback 10.1 (HC) en moet zeggen dat het scherm prima reageert. Hij is niet zo goed als bv mijn Desire, maar voor deze prijs mag je niet klagen. Af en toe moet je het scherm twee keer aanraken, maar daar kan ik me niet aan ergeren. In de market staat wel een app genaamd 'SGS touchscreen booster' (ofzo) die de gevoeligheid nog wat omhoog kan halen.

Ik doe ong. twee a drie avondjes met een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 16:53
Anoniem: 139454 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:23:
[...]

Dank je de Hannspree site is weer in de lucht.

Was van het weekend niet zo.

Wel traag.
ja traag is ie altijd, weet niet waar die lui hosten maar best is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424824

*knip* daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 94% gewijzigd door pven op 25-01-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ruurd v. schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:31:
In de market staat wel een app genaamd 'SGS touchscreen booster' (ofzo) die de gevoeligheid nog wat omhoog kan halen.
Bedankt voor deze tip! Scherm werkt nu een stukje soepeler :)

Heeft iemand de game 'Triple Town' werkende gekregen op deze tablet? Ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo,

Ik ben even nieuw op dit topic. Ik ben namelijk aan het twijfelen om een tablet als deze te kopen. heb echter wel een paar eisen, en daarom een paar vraagjes aan jullie. (heb ze niet in de search gevonden)

1. Werkt Honeycomb/ICS al helemaal op dit tablet
2. Werkt de market (volledig/niet volledig)
3. Is de 1653 het beste type op dit moment?
4. Kan ik er een bleutooth/usb toetsenbord op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Mikew991 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:12:
Hallo,

Ik ben even nieuw op dit topic. Ik ben namelijk aan het twijfelen om een tablet als deze te kopen. heb echter wel een paar eisen, en daarom een paar vraagjes aan jullie. (heb ze niet in de search gevonden)

Honeycomb of ICS?
Ja, volledig
Veel zeggen van wel, een aantal zeggen dat het niet uitmaakt. Ik ben echter nog niemand tegengekomen bv de 1533 beter vind.
USB niet. BT weet ik niet.

[ Voor 0% gewijzigd door jroz2001 op 25-01-2012 09:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hallo,

Komop zeg... Dit kun je allemaal prima terugvinden in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
MikeyMan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:20:
[...]

Komop zeg... Dit kun je allemaal prima terugvinden in dit topic....
1. Mijn HTC HD2 werkt ook met ICS, maar er zitten nogsteeds bugs in. Dit kan ik hier niet terug vinden of dit wel is of niet, en op xda kan ik het forum niet vinden.

2. Daarnaast kon ik ook niet vinden of er al een nieuwere versie uit kwam dan de 1653, en dat de 1633 niet beter was is inderdaad duidelijk te lezen.

3. Ik lees ook nogsteeds vragen van mensen of apps wel volledig werken, wat ik me dan afvraag is dat de market dan wel 100% functioneerd.. Ook hier weer het zelfde: ik weet dat het werkt, maar werkt het 100%

4. En als je het toch allemaal kan terug vinden. heb je voor mij de info van het toetsenbord? Want ik heb alleen maar reacties gelezen waar geen zekerheid gegeven kan worden. Het enige dat zeker is, is dat de tablet het toetsenbord niet van stroom kan voorzien. Maar BT of draadloos met een usb stick kan dat??

Sorry maar ik wordt niet vrolijk van dit soort reacties, je wordt bijna gedwongen om 74 pagina's te lezen van het topic (of toevallig goede zoekwoorden gebruiken), om een vraag te stellen over een tablet.
En dan blijkt het niks te zijn, moet je weer verder met het volgende topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Mikew991 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Sorry maar ik wordt niet vrolijk van dit soort reacties, je wordt bijna gedwongen om 74 pagina's te lezen van het topic (of toevallig goede zoekwoorden gebruiken), om een vraag te stellen over een tablet.
:?... dwingen...toevallig ...? MM's reactie is wellicht niet waarop je zat te wachten, maar blijk geven van enige eigen activiteit is op elk forum gebruikelijk. Aangezien alles wat je vraagt al in dit ene topic staat is zoeken niet zo moeilijk . Voor alle duidelijkheid: ICS is nog in alpha, markt werkt volledig (eventueel met aanpassen build.prop), er is geen 'betere' dan de 1653 en BT werkt/USB niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

Ik heb een Motorola Atrix Bluetooth Keyboard gebruikt, dat werkte prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 06:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Nog mensen op zoek naar een 1653? Mijnte staat te in de V en A.
V&A aangeboden: Hannspree HANNSpad SN10T1 Zwart

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben terug gegaan naar de standaard rom.

Toen gtabcom 3.3 er op gezet, werkte een tijdje, toen bij rebooten liep hij vast, alleen APX werkte nog.
Zelf in de standaard rom heb ik problemen, komt hij niet uit standby, het touchscreen werkt niet.

Ik weet even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424824

Mijn excuses , verkeerd geplaatst dus, bij dezen nu te vinden onder vraag een aanbod
V&A aangeboden: Aangeboden : Hannspree Hannspad SN10T1 versie 1653

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 07:07

agaam

dit is mijn huisdier

Mikew991 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:17:
[...]

helemaal met je eens, waarom moeilijk doen als het ook makelijk kan, gewoon een vraag stellen kan best. zo houden we dit topic ook in leven toch?

[ Voor 45% gewijzigd door agaam op 25-01-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Laatst online: 20-06 09:34

Metalfreak

Hoije woh!

mtr33 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:10:
[...]

:?... dwingen...toevallig ...? MM's reactie is wellicht niet waarop je zat te wachten, maar blijk geven van enige eigen activiteit is op elk forum gebruikelijk. Aangezien alles wat je vraagt al in dit ene topic staat is zoeken niet zo moeilijk .
Kom op, het is nergens zo extreem als hier op GoT. Als je geen opstel van drie kantjes invoert met wat je al allemaal hebt gedaan inclusief specificaties van je elk elektronisch apparaat in huis, foto van je toetsenbord in minimale resolutie 1920 x 1080 en een kort verslag van je hele levensgeschiedenis, dan zitten er wel 10 man klaar om je betweterig te vertellen dat je het zelf kunt vinden, maar niet één persoon die je vraag even beantwoordt.

Om de vragen even te beantwoorden:
1. Honeycomb werkt vrij aardig, maar er zitten toch nog enkele bugs in de Custom ROMs. Het is wel werkbaar, maar natuurlijk niet zoals tablets met officiële fabrieksondersteuning. De standaard ROM is een en al drama, dus die wil je als eerste vervangen. ICS is nog in alpha fase, dus nog niet helemaal geschikt voor dagelijks gebruik (alhoewel het volgens een aantal mensen toch best aardig werkt)

2. Ja, volledig. Ik draai de laatste versie van de market en alles werkt zoals het hoort.

3. Wordt gezegd van wel, heb een 1653, maar de kijkhoek vind ik nog niet alles. Maar goed, de prijs speelt natuurlijk ook een rol hierin...

4. Draadloos met USB stick werkt niet. De USB poort werkt niet als host. Toetsenbord via bluetooth zou moeten werken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metalfreak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:03:
[...]

Kom op, het is nergens zo extreem als hier op GoT. Als je geen opstel van drie kantjes invoert met wat je al allemaal hebt gedaan inclusief specificaties van je elk elektronisch apparaat in huis, foto van je toetsenbord in minimale resolutie 1920 x 1080 en een kort verslag van je hele levensgeschiedenis, dan zitten er wel 10 man klaar om je betweterig te vertellen dat je het zelf kunt vinden, maar niet één persoon die je vraag even beantwoordt.
Dat is natuurlijk onzin... Natuurlijk kun je vragen stellen, maar dit zijn letterlijk de hoofdthema's van het topic. Vijf pagina's lezen, of een paar steekwoorden als zoekargument gebruiken, en je bent eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Anoniem: 139454 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:34:
[...]

Ik ben terug gegaan naar de standaard rom.

Toen gtabcom 3.3 er op gezet, werkte een tijdje, toen bij rebooten liep hij vast, alleen APX werkte nog.
Zelf in de standaard rom heb ik problemen, komt hij niet uit standby, het touchscreen werkt niet.

Ik weet even niet meer.
Ik had hetzelfde probleem. Alleen dit werkt bij mij:

Deze rom erop zetten: http://www.slatedroid.com...rom-111111-flashback-101/
Met deze kernel: http://www.mediafire.com/?zckk3up6fkcasm1

Hopelijk heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
MikeyMan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:25:
[...]

Dat is natuurlijk onzin... Natuurlijk kun je vragen stellen, maar dit zijn letterlijk de hoofdthema's van het topic. Vijf pagina's lezen, of een paar steekwoorden als zoekargument gebruiken, en je bent eruit...
zou je mij quotes willen geven dan, ik ben er namelijk niet uitgekomen.

Als iedereen er nou gewoon vanuit ging dat iedereen zijn best doet, maar dat niet iedereen even goed is met zoekwoorden ect. dan zou het een stuk fijner worden. Geef dan een paar quotes of zoekwoorden die relevant zijn, om iig degene op de goede weg te helpen.

Bedankt voor de hulp, ik ga nog eens goed nadenken over dit tablet. (misschien moet ik toch maar mijn budget verhogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlutje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02 18:58
Yes, hij doet het eindelijk weer! Na een aantal keren proberen heb ik hem weer in de originele firmware, thx iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Avioto schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:14:
[...]

Ik gebruik ook FB 10.1 maar dan icm de hybridkernel_v3. Is er een reden waarom jij die ab kernel gebruikt? Ik heb het idee dat de hybridkernel_v3 nieuwer en stabieler is nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ruurd v. schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:04:
Ik gebruik ook FB 10.1 maar dan icm de hybridkernel_v3. Is er een reden waarom jij die ab kernel gebruikt? Ik heb het idee dat de hybridkernel_v3 nieuwer en stabieler is nl...
Bij mij crasht ie na een paar minuten met de combinatie die jij gebruik. Heb jij geen problemen? En heb je het 1653 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Avioto schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Bij mij crasht ie na een paar minuten met de combinatie die jij gebruik. Heb jij geen problemen? En heb je het 1653 model?
Ik heb idd de 1653, en heb geen enkel probleem gehad sinds dat ik die kernel heb draaien. Ik heb toevallig vorige week alles compleet opnieuw moeten flashen omdat ik in een bootloop terecht was gekomen (had overigens niets met ROM te maken, maar een screw-up van mijn kant :) ) en hij draait nog steeds als een zonnetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mikew991 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:19:
[...]

zou je mij quotes willen geven dan, ik ben er namelijk niet uitgekomen.

Als iedereen er nou gewoon vanuit ging dat iedereen zijn best doet, maar dat niet iedereen even goed is met zoekwoorden ect. dan zou het een stuk fijner worden. Geef dan een paar quotes of zoekwoorden die relevant zijn, om iig degene op de goede weg te helpen.

Bedankt voor de hulp, ik ga nog eens goed nadenken over dit tablet. (misschien moet ik toch maar mijn budget verhogen)
Ja, ik ga natuurlijk niet een heel topic voor je zitten samenvatten...

Maar als je op "1653" zoekt, krijg je 6 pagina's waar je vrij snel doorheen scant. Dan zie je snel genoeg dat er alleen over de 1633 en de 1653 verschijnen. Geen andere types, dus dan kun je er veilig vanuit gaan dat hier niets over bekend is.

Als je op "ics" zoekt, krijg je vier pagina's, waarbij de vrij recente posts aangeven dat ics voor ongeveer 85% draait. Even om de betreffende posts heen lezen, en je hebt door dat fards momenteel zo'n beetje de enige ontwikkelaar is, dus dan kun je daar ook nog eens op zoeken.

Dus nee; ik ga er niet vanuit dat iedereen heel erg zijn best doet...

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 26-01-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ga ik proberen.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ruurd v. schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:27:
Ik heb idd de 1653, en heb geen enkel probleem gehad sinds dat ik die kernel heb draaien. Ik heb toevallig vorige week alles compleet opnieuw moeten flashen omdat ik in een bootloop terecht was gekomen (had overigens niets met ROM te maken, maar een screw-up van mijn kant :) ) en hij draait nog steeds als een zonnetje..
Misschien nog maar een keer proberen dan. Thanks.

Het is ook moeilijk om het verschil te zien tussen al die kernels zonder het zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
Heb nu ook de volgende combi(na teveden Vegantab te hebben gebruikt)

"Deze rom erop zetten: http://www.slatedroid.com...rom-111111-flashback-101/
Met deze kernel: http://www.mediafire.com/?zckk3up6fkcasm1"

Loopt lekker

Alleen Opera icm met flash werkt niet lekker. Oude flah apk 10.3 erop gezet icm opera, maar ook dat geeft veel issues. Wat is de juiste combinatie van deze 2 apps of moet ik een andere browser(Dolphin oid)pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
LanciaThema schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:24:
Heb nu ook de volgende combi(na teveden Vegantab te hebben gebruikt)

"Deze rom erop zetten: http://www.slatedroid.com...rom-111111-flashback-101/
Met deze kernel: http://www.mediafire.com/?zckk3up6fkcasm1"

Loopt lekker

Alleen Opera icm met flash werkt niet lekker. Oude flah apk 10.3 erop gezet icm opera, maar ook dat geeft veel issues. Wat is de juiste combinatie van deze 2 apps of moet ik een andere browser(Dolphin oid)pakken?
Ik heb mijn tab niet bij de hand nu dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij kan je flash 10.3 icm opera 11.1 gebruiken.

Edit: nog even gechecked, en met de bovenstaande combi kan ik probleemloos flash filmpjes afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door ruurd v. op 27-01-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
ruurd v. schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:56:
Ik heb mijn tab niet bij de hand nu dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij kan je flash 10.3 icm opera 11.1 gebruiken.
Nogmaals bedankt! :o Werkt prima. Nu kan ik tenminste sport1 op mijn tablet kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Werkt niet.

Hij blijft vast lopen, dat alleen Apx mode nog helpt.

Zelfs met standaard rom werkt de tablet niet.

De volume knoppen zijn ook nog omgedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Het lijkt erop dat er met het flashen iets niet goed gaat. Wat als je dit volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mtr33 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 09:09:
Het lijkt erop dat er met het flashen iets niet goed gaat. Wat als je dit volgt?
Die heb ik 1 keer gevolgd.

Daarna kreeg ik ook problemen.

Met vastlopen bij het opstarten, dat hij niet meer reageert op de volume knoppen

Dan nvflash ik via Recovery-SN10T1-1.2.1-4789. dan komt het tablet tijdelijk weer tot leven.

Ik zal nog een keer proberen, nu is de tablet stabiel in de standaard rom, toen ik de update op de standaard rom geïnstalleerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
flash icm opera werkt nu. thanks daarvoor.
Alleen de IMDB app geeft bij het afspelen van filmpjes de melding:
kan film niet afspelen. Sinds ik deze Rom gebruik, de flasback 10...

Herkent iemand dit issue?

De Vegantab had geen issues met bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
LanciaThema schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:36:
flash icm opera werkt nu. thanks daarvoor.
Alleen de IMDB app geeft bij het afspelen van filmpjes de melding:
kan film niet afspelen. Sinds ik deze Rom gebruik, de flasback 10...

Herkent iemand dit issue?

De Vegantab had geen issues met bovenstaande.
Ik kwam hier toevallig gisteren ook achter ja... Ik zou alleen niet weten of het met een andere Rom bij mij ook niet werkte, had die imdb app nog niet voor flashback. Ook geen idee of het te fixen is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:53
ruurd v. schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:49:
[...]

Ik kwam hier toevallig gisteren ook achter ja... Ik zou alleen niet weten of het met een andere Rom bij mij ook niet werkte, had die imdb app nog niet voor flashback. Ook geen idee of het te fixen is trouwens.
Met de HannsTitan 0.4 rom geen problemen hier (zojuist de IMDB app geinstalleerd en trailer bekeken van "the girl with the dragon tattoo")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787

Is het mogelijk een backupfile of zoiets dergelijks ergens anders vandaan te halen. Het lukt me niet via de guide op slatedroid een back te maken. De laatste stap waar je het bestand backup_hannspad.bat moet runnen, lukt me niet. De opdracht geeft een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NVflash started
Conneciton failed nverror 0x30011

Tijdens het maken van de backup. Volgens de guide zouden alle parts tijdens deze backup in de map NVflash moeten komen, ik mis 12,13 en 14 nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:00:
NVflash started
Conneciton failed nverror 0x30011

Tijdens het maken van de backup. Volgens de guide zouden alle parts tijdens deze backup in de map NVflash moeten komen, ik mis 12,13 en 14 nog
Check of je driver correct is:

Kijk bij Apparaatbeheer in Windows of je een NVIDIA-apparaat tussen de usb-devices ziet staan.

Volgens mij is dit een oplossing (in het Duits):
http://www.android-hilfe....ash-moeglich-geloest.html

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 02-02-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet wellicht even vermelden dat ik niet bepaald vaardig ben met dit soort dingen.

Ik dubbelklik gewoon op het bestand, die opent vervolgens een scherm gelijk aan opdracht promt (zwart scherm). Waarmee zou ik het bestand moeten openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:15:
Ik moet wellicht even vermelden dat ik niet bepaald vaardig ben met dit soort dingen.

Ik dubbelklik gewoon op het bestand, die opent vervolgens een scherm gelijk aan opdracht promt (zwart scherm). Waarmee zou ik het bestand moeten openen?
Lukt het je om de tablet in APX-mode te krijgen?

De guide op Slatedroid haalt overigens jouw probleem ook aan:
If it gets stuck while backing up a particular partition, stop the process, edit the bat file to remove the offending partition, and restart the process.
It is highly unlikely you'll ever be able to backup that partition. Though in saying that I had one that wouldn't backup, then weeks later it happily backed up.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 02-02-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lukt me wel, ik ben nu even aan het zoeken in mijn taakbeheer, maar kan daar niet echt een NVdia apparaat vinden, het enige dat ik vind is:
Universal Serial Bus Controlers:Nvidia boot recovery driver for mobile devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik inderdaad gelezen net, hoe ik dat document moet aanpassen is voor mij onduidelijk, bovendien weet ik niet goed waar de fout nu zit, en welke document hij niet moet lezen. Wat ik vermoed is dat de fout al in 2 zit, omdat er geen backup gemaakt wordt, van niets. Of van 12, omdat hij die niet aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:26:
Dat lukt me wel, ik ben nu even aan het zoeken in mijn taakbeheer, maar kan daar niet echt een NVdia apparaat vinden, het enige dat ik vind is:
Universal Serial Bus Controlers:Nvidia boot recovery driver for mobile devices
Dat is wel OK.
Het probleem is dat de backup stuk loopt op bepaalde partities, als je de backup toch uit wilt voeren zal je die partities over moeten slaan (uit de batch file moeten verwijderen).

Hoe je dat kunt doen (zie de link naar een Duits forum een paar posts terug: http://www.android-hilfe....ash-moeglich-geloest.html)

Als je dat niet aandurft, doe het niet, je formatteert dan namelijk die betreffende partities!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 02-02-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dat is duidelijk, bedankt. Hoe open ik dat batch bestand, zodat ik die regel toe kan voegen? En ik neem aan dat het dan part 12 is bij mij, dat niet goed werkt?

MNouja niet aandurven, ik vind het spannender om die nieuwe ROM te isntalleren zonder backup ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 443787 op 02-02-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:37:
Ok dat is duidelijk, bedankt. Hoe open ik dat batch bestand, zodat ik die regel toe kan voegen? En ik neem aan dat het dan part 12 is bij mij, dat niet goed werkt?

MNouja niet aandurven, ik vind het spannender om die nieuwe ROM te isntalleren zonder backup ;)
.bat files kun je bewerken met kladblok, suc6!

Edit: je weet dat je met ClockWorkMod ook een back-up van je ROM kunt maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 02-02-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog wel even ter controle, het zal part 12 zijn? Omdat daar geen file van is in het NVflash mapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:43:
Nog wel even ter controle, het zal part 12 zijn? Omdat daar geen file van is in het NVflash mapje?
Als part 12 de part is waar het nvflash proces op stuk loopt, is dat correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:48:
[...]

Als part 12 de part is waar het nvflash proces op stuk loopt, is dat correct.
Hij geeft al bij 2 aan dat er een connection error is. maar daarvan heb ik wel de bestanden in de map staan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:50:
[...]

Hij geeft al bij 2 aan dat er een connection error is. maar daarvan heb ik wel de bestanden in de map staan/
Dan weet ik eerlijk gezegd niet wat de conflicterende partitie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je hulp LS waard, ik ga het voor nu even opgeven. Ik wil niet dat mijn tablet na vanmiddag al niet meer bruikbaar is. Ik ga later nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb de tablet maar geflashed zonder backup, stond onderaan de guide een backupfile, die gebruik ik dan maar als dat nodig is. Nogmaals hartelijk bedankt LSwaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:34:
heb de tablet maar geflashed zonder backup, stond onderaan de guide een backupfile, die gebruik ik dan maar als dat nodig is. Nogmaals hartelijk bedankt LSwaard!
Geen probleem ;P
Veel plezier met je nieuwe ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 17:53
Anoniem: 443787 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:50:
[...]
Dan is Part 2 al de conflicterende. Er staat dan een Part2 bestand in je map (en geen Part3 etc.), maar deze is dan niet compleet (niet bruikbaar!).
Nog niet eerder gelezen dat iemand zo vroeg in de backup al problemen heeft. meestal pas bij Part12 of 14...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 07:07

agaam

dit is mijn huisdier

heb ook een probleem heb per ongeluk men interne sd gewist, en nou kom ik dus alleen nog maar het groene logo tegen met HANNSPREE in beeld en verder gaat hij niet, help help hoe los ik dit op? dat ik weer in recovery kan komen. of lukt dat niet meer en is hij stuk
Update
heb hem weer tot leven pfffffffff gelukig heb het direct even vast gelegt hoe voor de volgende keer ;)

[ Voor 17% gewijzigd door agaam op 04-02-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb hem zojuist gekocht bij Alternate en verwacht hem Dinsdag binnen. De grote vraag is vooral of ik hem zelf geROOT krijg. (lukte bij mijn HTC ook zelf én ik heb ADB etc. nog ROOT-klaar staan) Is er trouwens al een stabiele ICS rom? Of is het beter om nog even op een Honeycomb ROM te flashen? En welke ROM raden jullie me aan? Ik ben erg gewend met Cyanogenmod, dus ik zoek geen ROM met megaveel grafische features. Ik zoek een snelle ROM waar ik lekker 3D spul mee kan afspelen, zonder teveel CPU-belastend gedoe erom heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 18:44
Rooten is normaliter gezien geen probleem.

Als ROM zou ik momenteel kiezen Flashback 10.1 (Honeycomb) en wanneer de ICS ROM van Fards uitontwikkeld is overgaan op die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Ok, ik snap het e.e.a. nog niet helemaal, als ik de tutorial alvast lees om te flashen. Bij mij Desire Z moest je je telefoon s-off en de Bootloader open maken, ik lees over de HANNspad dat je enkel volume + en power moet indrukken en dan ClockworkMod kunt flashen (en met ClockworkMod een andere rom). Heb je dan na het flashen van ClockworkMod of Flashback meteen SU en ROOT-toegang? Dus hoef je niet allemaal gekke commando's in ADB te typen om TempROOT te krijgen, daarna te flashen en daarna nog eens te ROOTen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Rooten is erg simpel, het installeren van Gapps bijna net zo eenvoudig. Mocht je met custom ROMs willen experimenteren kun je het beste eerst de backup & recovery guide doornemen en volgen (safety first).
Persoonlijk zou ik hierna, in elk geval even, de laatste stock ROM proberen en dan of Hannstitan (enige custom ROM met HW acceleration) of CM7 (aangezien je die kent). GTAComb & Flashback kunnen natuurlijk ook, maar vindt ik persoonlijk minder. ICS is nog in alpha fase.

[ Voor 0% gewijzigd door mtr33 op 05-02-2012 12:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Morgen krijg ik hem eindelijk binnen na wat complicaties bij Alternate. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar heb nog steeds geen idee welke Custom Rom ik er op wil flashen. Ik hoor hele slechte dingen over Flashback en GTACOMB op meerdere forums. De laatste Stock-rom zal ik wel proberen, maar ik heb de tablet vooral gekocht voor Custom ROMs. Over Hannstitan hoor ik trouwens ook vaak dat men in een SoD of een bootloopsituatie belandt?

Ik heb eigenlijk 3 eisen aan mijn nieuwe ROM, waardoor CM7 er ook afvalt. Ik wil persé ICS of Honeycomb erop draaien, ik wil Tegra 2 spellen spelen én video's kijken (voornamelijk in DIVX en XviD formaat), daarnaast is Flash support en de Market heel belangrijk. Welke ROM is hiervoor het meest geschikt? Toch Hannstitan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
msnguy schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 02:50:
Morgen krijg ik hem eindelijk binnen na wat complicaties bij Alternate. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar heb nog steeds geen idee welke Custom Rom ik er op wil flashen. Ik hoor hele slechte dingen over Flashback en GTACOMB op meerdere forums. De laatste Stock-rom zal ik wel proberen, maar ik heb de tablet vooral gekocht voor Custom ROMs. Over Hannstitan hoor ik trouwens ook vaak dat men in een SoD of een bootloopsituatie belandt?

Ik heb eigenlijk 3 eisen aan mijn nieuwe ROM, waardoor CM7 er ook afvalt. Ik wil persé ICS of Honeycomb erop draaien, ik wil Tegra 2 spellen spelen én video's kijken (voornamelijk in DIVX en XviD formaat), daarnaast is Flash support en de Market heel belangrijk. Welke ROM is hiervoor het meest geschikt? Toch Hannstitan?
Ik ben erg benieuwd welke slechte dingen je hoort over de Flashback rom... Ik draai FB10.1 icm de hybridkernel_v3. nu enkele maanden en heb er nooit problemen mee hehad. Geen SoD met de laatste hybrid kernel en geen spontane bootloops. Kan alle spellen die ik wil spelen gewoon spelen en flash kijken gaat ook gewoon goed. Ook de market doet het bij mij zonder problemen.
Hannstitan heb ik nooit geprobeerd, maar is dus geen HC rom. Ik zou zeggen probeer Flashback gewoon en als het niet bevalt kun je altijd terug naar 2.3 (Hannstitan of VeganTab)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Ik hoor vooral over dat de Video playback op de Flashback rom zeer slecht is. Aangezien ik een Tablet wil om vooral veel Divx en XviD video's mee te kunnen kijken is dat wel essentieel voor me. Verder raad de tutorial op Slatedroid mij juist Kernel 4 Alpha 6 te installeren. Welke is het beste? 4a6 of 3 Hybrid?

Ik las ook dat er veel Market issues zijn met FB10.1. Dat maakt me ook wel huiverig op die rom, terwijl ik FB10.1 qua specs en toevoegingen wel het meest aantrekkelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik er weinig tot geen filmpjes op kijk, dus hoe het met de video playback van divx etc. gesteld is durf ik niet goed te zeggen... Wat die kernels betreft is die hybrid geloof ik een combinatie van de ab kernel en de laatst vrijgegeven stock kernel (zou dus in theorie wat stabieler moeten zijn). Ik kan niet precies zeggen welke het beste is, maar die hybrid werkt bij mij iig probleemloos.

Ik heb op slatedroid idd wel wat gelezen over market issues, maar heb niet het idee dat het een algemeen probleem was.. nogmaals, ik heb nergens last van met deze rom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Ok dankjewel voor je hulp/antwoorden! Ik hoop dat de Market dan maar goed zal werken. Zo niet, dan flash ik er wel iets anders op. Maar voor nu zal ik eerst FB10.1 proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916

Ik draai al enige tijd Flashback 10.1 in combinatie met de Kernel 4 Alpha 6.

Market doet het perfect. Geen problemen mee gehad. Ik kan alles downloaden.

Spellen werken prima.

Als browser gebruik ik Opera 11.10 in combinatie met de laatste flash versie uit de market werkt dit ook goed.

Filmpjes kijk ik niet zo vaak, maar volgens mij heb ik wel eens een divx geprobeerd met MX video player en dat speelt ie gewoon af. Ik kan eventueel vanavond wel even een divx testen met deze player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
Voor mij geldt hetzelfde. Ook Flashback 10.1, de kernel moet ik je even schuldig blijven, ik dacht 4 alpha 6.

Ook geen problemen met market, spellen of video. Ik kijk niet heel veel video, maar uitzending en rtl gemist werken prima. Verder speelt bij mij alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb gewoon met mx player (hoewel ik niet veel geexperimenteerd heb). Heb ook vegantab en gtacomb geprobeerd, maar flashback is voor mij het meest compleet, vlotste en stabielste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Dankjewel voor jullie antwoorden! Ik heb hem zojuist binnen en ga eerst spelen met de Stock-roms. Daarna zal ik snel FB10.1 samen met de 4a6 kernel flashen! Ik zal zelf ook nog wel een reviewtje schrijven op de Hannspad product pagina op V&A over een paar dagen.

UPDATE: ik heb nu Flashback 10.1 erop geflashed, maar het Touchscreen reageert niet meer? Ik kon nog wel Nederlands instellen, maar als ik op verder druk gebeurt er niks?

[ Voor 26% gewijzigd door msnguy op 08-02-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Hij boot nu ook niet meer in CWM en niet meer in Flashback?! Help!!!

EDIT: ik kan nu wel in de APX mode komen, maar alle drivers en tools die je ervoor kunt downloaden staan op de servers van Slatedroid... Waar je niet kunt aanmelden omdat het captchagedoe blijkbaar plat ligt! Ik doel op deze file:

http://www.slatedroid.com...ion=attach&attach_id=3376

Als iemand me wilt helpen, GRAAG!

EDIT2: Na de recovery uit te voeren doet mijn HANNspad helemaal niks meer. Boot niet in APX, niet in Clockworkmod Recovery en al helemaal niet meer in de rom. Het enige wat ik nu zie is een zwart scherm en een groen lampje. Help! Op Slatedroid word je nou ook niet bepaald wijzer van wat mensen posten...

[ Voor 98% gewijzigd door msnguy op 08-02-2012 19:50 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916

Je zal dan toch de recovery guide op slatedroid moeten volgen.

www.slatedroid.com/topic/...uction-guide/#entry276544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Die heb ik al gevolgd, maar als ik daarmee mijn Hannspad probeer te recoveren raakt hij juist gebricked i.p.v. dat hij recovered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-06 06:54
msnguy schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:00:
Hij boot nu ook niet meer in CWM en niet meer in Flashback?! Help!!!

EDIT: ik kan nu wel in de APX mode komen, maar alle drivers en tools die je ervoor kunt downloaden staan op de servers van Slatedroid... Waar je niet kunt aanmelden omdat het captchagedoe blijkbaar plat ligt! Ik doel op deze file:

http://www.slatedroid.com...ion=attach&attach_id=3376

Als iemand me wilt helpen, GRAAG!

EDIT2: Na de recovery uit te voeren doet mijn HANNspad helemaal niks meer. Boot niet in APX, niet in Clockworkmod Recovery en al helemaal niet meer in de rom. Het enige wat ik nu zie is een zwart scherm en een groen lampje. Help! Op Slatedroid word je nou ook niet bepaald wijzer van wat mensen posten...
Heb het bestand even voor je gedownload en in dropbox gezet.
(heb het bestand weer verwijderd na je latere reactie )

Welke versie van CWM heb je gebruikt. Versie 4 geeft namelijk vaak problemen. Je moet versie 2.x gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 09-02-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Dankje, maar via iemand anders had ik die zip al en merkte ik dus dat als ik op het Restore batch klikte, mijn hele tablet gebricked was. Via een andere restore voor de Viewsonic Viewpad is hij inmiddels wel hersteld. Ik heb nu wel het Viewsonic bootlogo, maar dat neem ik maar voor lief. En inderdaad: ik gebruikte CWM 4.

Na een nachtje herstellen is het me inmiddels gelukt om helemaal terug naar de Hannspree factory settings/rom te gaan. Hierna heb ik CWM 2.5 geflashed, en daarna Hybrid Kernel 3. Vervolgens GTAComb 3.3 (want Flashback gaf veel problemen, ik kwam alleen al niet verder dan het welkomscherm) geflashed. Nu loopt, na een nachtje doorgehaald te hebben, mijn tablet als een zonnetje! Android Market werkt, enkel de grafisch zware games (GTA III, Tegra 2 games) willen niet laden, maar dat is voorlopig dan maar zo. Moon+ Reader en MX Media Player werken, en dat is voorlopig genoeg voor mij! Heel veel dank aan iedereen die me geholpen heeft hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
Het locken van het touchscreen bij de flashback installatie is een bekend probleem als je niet exact de installatie guide op slatedroid volgt. Ik heb dat in eerste instantie ook gehad. Precies de genoemde volgorde cache delete, installaties van de verschillende onderdelen en reboots doen en dan moet dat werken.

Maar goed, als je GTAcomb naar tevredenheid hebt draaien dan kan je vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Yodah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:34:
Het locken van het touchscreen bij de flashback installatie is een bekend probleem als je niet exact de installatie guide op slatedroid volgt. Ik heb dat in eerste instantie ook gehad. Precies de genoemde volgorde cache delete, installaties van de verschillende onderdelen en reboots doen en dan moet dat werken.

....
Klopt ja. Volgens mij moet je eerst de rom en kernel flashen, booten, dan de setup doorlopen, daarna eventueel de phone delete add-on flashen. Hierna zou het gewoon goed moeten werken. Heb deze procedure inmiddels twee keer zonder problemen doorlopen.

Maar gelukkig dat alles weer functioneert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 19:25
Ik ben de persoon die de topic op slatedroid heeft aangemaakt. Je moet inderdaad de phone del. Addon flashen NADAT je de setup voltooid hebt. Dus je android kan gaan gebruiken zeg maar. Dan moet het goed werken.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Dankzij jullie heb ik de boel eerst met Mybackup Pro gebackupped, en vervolgens Flashback 10.1 geflashed! Loopt als een zonnetje met de Hybridkernel 3 en CWM 2.5.... Op 1 ding na: spellen zoals GTA III en Tegra 2 spellen willen nog steeds niet starten? Ze geven een force close als ze files moeten downloaden of starten uberhaupt niet op. Op Slatedroid staat dat ze gewoon met FB10.1 moeten werken. Zou dit aan de kernel liggen? En moet je alles opnieuw wipen/flashen als je een nieuwe kernel wilt flashen, of kan ik nu gewoon de huidige instellingen/installate van FB10.1 gebruiken nadat ik kernel 4a6 heb geflashed?

EDIT: ik heb ook last van een lock-screen bug: af en toe wilt hij mijn touch-screen niet herkennen nadat ik hem ontwaak en wil unlocken. Dan moet ik hem hard-resetten via de aan/uitknop. Bekende issue? En is dit oplosbaar?

[ Voor 15% gewijzigd door msnguy op 09-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
msnguy schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:06:
Dankzij jullie heb ik de boel eerst met Mybackup Pro gebackupped, en vervolgens Flashback 10.1 geflashed! Loopt als een zonnetje met de Hybridkernel 3 en CWM 2.5.... Op 1 ding na: spellen zoals GTA III en Tegra 2 spellen willen nog steeds niet starten? Ze geven een force close als ze files moeten downloaden of starten uberhaupt niet op. Op Slatedroid staat dat ze gewoon met FB10.1 moeten werken. Zou dit aan de kernel liggen?

Bij mij draaien de tegra 2 spellen die ik getest heb gewoon goed, zou ook niet zo goed weten waaraan het kan liggen.

En moet je alles opnieuw wipen/flashen als je een nieuwe kernel wilt flashen, of kan ik nu gewoon de huidige instellingen/installate van FB10.1 gebruiken nadat ik kernel 4a6 heb geflashed?

Naar mijn weten hoef je niet alles opnieuw te flashen, misschien alleen even een wipe en daarna de nieuwe kernel flashen

EDIT: ik heb ook last van een lock-screen bug: af en toe wilt hij mijn touch-screen niet herkennen nadat ik hem ontwaak en wil unlocken. Dan moet ik hem hard-resetten via de aan/uitknop. Bekende issue? En is dit oplosbaar?

Ik heb Er ook wel eens last van gehad, maar dan was er geen hard reset nodig om hem weer aan de praat te krijgen.. Moet zeggen dat ik me niet meer kan herinneren wanneer ik het voor het laatst gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
Tegra2 spellen draaien hier als een zonnetje. Geen idee waar het aan kan liggen bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Bij GTA 3 lag het aan de 1.3 versie. 1.0 werkt super! Alleen af en toe wel de bugs die er in 1.3 uitgehaald zijn, maar iets is beter dan niets!

Verder doen Monopoly, Plants vs Zombies HD en Asphalt 6 het niet. Allemaal een Force Close als ik de applicatie probeer te starten, behalve Monopoly. Die crashed pas als ik een spel wil starten in het menu. Allemaal trouwens gewoon uit de Market met een 20 euro coupon die ik gewonnen heb. Jammer dat ik nu dus de helft van de games die ik gekocht heb met de Coupon niet kan gebruiken.
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.