dang nu net alles weer gewiped, en dus inderdaad ROM, kernel en toen gapps(normaal, dus niet lite) geinstalleerd. kom ik in een Hannspree boot loop. Nu voor de 5e x proberen.
stappen:
nv flash de (goede partities)
stock rom laten opstarten en laten updaten
CWM flashen
factory reset
DRH ISC rom flashen
Gapps flashen,
Kernel flashen
Factory reset,
Reboot
+/- 30 min wachten
Dan de setup doorlopen en klaar !!!
Veel plezier (en dat heb je!!)
p.s. iemand een manier om de interne speaker net zo luid te krijgen als de Fards ROM??
nv flash de (goede partities)
stock rom laten opstarten en laten updaten
CWM flashen
factory reset
DRH ISC rom flashen
Gapps flashen,
Kernel flashen
Factory reset,
Reboot
+/- 30 min wachten
Dan de setup doorlopen en klaar !!!
Veel plezier (en dat heb je!!)
p.s. iemand een manier om de interne speaker net zo luid te krijgen als de Fards ROM??
Thanks, ben nu in ICS.
Hoe zit dat dan met die 30 minuten? Op welk moment moet je nu precies wachten, want ik ben nu in een werke ICS omgeving en zie geen enkele sync actie o.i.d.
Hoe zit dat dan met die 30 minuten? Op welk moment moet je nu precies wachten, want ik ben nu in een werke ICS omgeving en zie geen enkele sync actie o.i.d.
[ Voor 235% gewijzigd door GeNiTaLiX op 13-03-2012 21:59 ]
Die 30 minuten zijn om de rom even te laten inwerken zeg maar...GeNiTaLiX schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:45:
Thanks, ben nu in ICS.
Maar dat wachten kan dus op elk moment? Zolang je maar in ics zit?
Tijdens dat wachten is je hannspad bezig met het downloaden en installeren van allerhande apps die je al een keertje hebt geinstalleerd. Hij haalt deze info volgens mij uit je google-account.
Als je tijdens die '30 minuten' je my-apps in de market (tegenwoordig Play) opent zie je wat er allemaal geinstalleerd wordt en de voortgang.
Als je tijdens die '30 minuten' je my-apps in de market (tegenwoordig Play) opent zie je wat er allemaal geinstalleerd wordt en de voortgang.
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Aangeraden wordt dit te doen nadat je de installatie (van ROM/Gapps/kernel), reboot & setup hebt doorlopen:GeNiTaLiX schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:15:
Maar dat wachten kan dus op elk moment? Zolang je maar in ics zit?
Voor de Hpad is het van belang om eerst de 'grotere' 1653 system partitie (259MB) te hebben (vandaar de tip om fards nvflash te gebruiken voor 1633 en sommige 1653) en dan de nieuwste stock TnT rom te installeren en te laten opstarten. De stock rom zorgt voor de juiste bootloader en zou bad blocks identificeren (flaggen) zodat deze bij het installeren van de custom rom worden overgeslagen. Vandaar dat aangeraden werd dit 2x te doen. Daarna ben je klaar voor de (G-Tab) installatieprocedure.HOW TO INSTALL (G-Tab)
Make sure you are running the 1.2 bootloader.
Make sure you have ClockworkMod Recovery 5.5.0.X+ installed. (Plastikman's touch recovery)
Wipe Data/Factory Reset, Wipe Cache, Wipe Dalvik Cache
Format boot, Mount then Format data, Mount then format system, Format cache
Re-partition internal sd with 2048/0
Flash Rom
Flash Gapps
Reboot
Complete first setup
Let sit and sync for a minimum of 30min (I let it sit for 60min just to be safe)
Have fun
Hij is echt heel traag. Heb wel alle stappen doorlopen incl ics nvflash partitions. Ook heb ik een nacht gewacht. Ik heb btw de sync met de oude appl. Standaard uitstaan. Heb een 1633. Zal nog maar n wipe doen.
thanks voor de hulp.
Tijdens wipe gaf hij wel een apps2sd error aan en tijdens dalvik een mount error. Wellicht iets met bad blocks?
Tijdens wipe gaf hij wel een apps2sd error aan en tijdens dalvik een mount error. Wellicht iets met bad blocks?
[ Voor 19% gewijzigd door GeNiTaLiX op 14-03-2012 10:16 ]
Misschien toch even hem een keer helelmaal opnieuw installeren incl de format van de partities als je dat nog niet gedaan hebt.GeNiTaLiX schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:02:
Hij is echt heel traag. Heb wel alle stappen doorlopen incl ics nvflash partitions. Ook heb ik een nacht gewacht. Ik heb btw de sync met de oude appl. Standaard uitstaan. Heb een 1633. Zal nog maar n wipe doen.thanks voor de hulp.
Inderdaad even opniet probereren inclusief de partities...
Ik heb ook een 1633 en die werkt gewoon goed!!
Alleen beetje zacht volume uit de speakers...
Ik heb ook een 1633 en die werkt gewoon goed!!
Alleen beetje zacht volume uit de speakers...
Anoniem: 426969
ik heb de icsrom van fards geinstalleerd.
Deze werkt prima.
nu wil ik icsrom van drh team installeren maar elke keer blijf ik hangen op het hannspree logo.
ik heb de cwm CWMR5504_recovery_B15 erop gezet en daarna de rom TeamDRH-ICS-Preview-2B.
weet iemand waaraan dit ligt.
Deze werkt prima.
nu wil ik icsrom van drh team installeren maar elke keer blijf ik hangen op het hannspree logo.
ik heb de cwm CWMR5504_recovery_B15 erop gezet en daarna de rom TeamDRH-ICS-Preview-2B.
Ik had ook dat ie bleef hangen op het logo, en dan rebootte. Fards nvflash uitvoeren voor de hele procedure heeft dit euvel opgelost bij mij.
Kun je nog wel in de Recovery komen. Heb je al geprobeerd om een Full Wipe te doen.Anoniem: 426969 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:56:
De nv flash van fards heb ik gebruikt dus het moet iets anders zijn.
Zelf kreeg ik problemen met het installeren van de Recovery. Daarna starte hij alleen in de recovery en meer niet. Nu is jou probleem iets anders maar misschien ook op te lossen door
MikeOO in "Hannspree Hannspad"
Als niets werkt kun je dat altijd even proberen.
Uiteraard op eigen risco
Ik lees niets over het her-partitioneren van de SD kaart. Dus voor je de nieuwe rom flashed, kies je 'Re-partition internal sd' in CWM en kies vervolgens voor '2048/0'. Let op: je complete interne SD wordt hierdoor leeggehaald!! Maar dus een backup van je bestanden. Vervolgens ROm flashen, gapps flashen, rebooten, 30 min wachten en daarna kernel flashen. Dan zou het goed moeten gaan!Anoniem: 426969 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:08:
ik heb de icsrom van fards geinstalleerd.
Deze werkt prima.
Hm.. Ik heb gewoon de Fards-ics erop gezet inclusief die NVFlash herpartotionering. Hierboven staat zeg je dat je via CWM nogmaals de internal sd hebt gepartitioneerd. Datheb ik ook niet gedaan en ik ben vanaf Fards-ICS gewoon naar TeamDRH gegaan. En het werkt allemaal goed... Waarom is die CWM-actie noodzakelijk ?ruurd v. schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:56:
[...]Ik lees niets over het her-partitioneren van de SD kaart. Dus voor je de nieuwe rom flashed, kies je 'Re-partition internal sd' in CWM en kies vervolgens voor '2048/0'. Let op: je complete interne SD wordt hierdoor leeggehaald!! Maar dus een backup van je bestanden. Vervolgens ROm flashen, gapps flashen, rebooten, 30 min wachten en daarna kernel flashen. Dan zou het goed moeten gaan!
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Ik weet ook niet precies wat het nut ervan is..Rincewind schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:19:
[...]
Hm.. Ik heb gewoon de Fards-ics erop gezet inclusief die NVFlash herpartotionering. Hierboven staat zeg je dat je via CWM nogmaals de internal sd hebt gepartitioneerd. Datheb ik ook niet gedaan en ik ben vanaf Fards-ICS gewoon naar TeamDRH gegaan. En het werkt allemaal goed... Waarom is die CWM-actie noodzakelijk ?
Heb verder weinig kaas gegeten van dit soort zaken, maar volgens mij zijn die nv-flash herpartitionering en de bovengenoemde herpartitionering wel twee verschillende dingen...
Deze stappen heb ik doorlopen en wederom loopt hij vast op het hannspree logo.ruurd v. schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:56:
[...]
Ik lees niets over het her-partitioneren van de SD kaart. Dus voor je de nieuwe rom flashed, kies je 'Re-partition internal sd' in CWM en kies vervolgens voor '2048/0'. Let op: je complete interne SD wordt hierdoor leeggehaald!! Maar dus een backup van je bestanden. Vervolgens ROm flashen, gapps flashen, rebooten, 30 min wachten en daarna kernel flashen. Dan zou het goed moeten gaan!
wie heeft er een simpel stappenplan met alle downloads, misschien is het een en ander niet gedownload.(of niet goed of verkeerde versie).
Als je in cwm iets veranderd in het kopje MOUNTS and STORAGE en je formateerd je hannspad staan deze instellingen dan ook weer in de standaardwaarde.
Formateren moet je niet doen via CWM maar via de Pc en tabbet in APX mode. Dan het bat bestand (ICS_Partition.bat) uitvoeren en dan worden de partities op je tablet weer goed gezet.Anoniem: 426969 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:38:
[...]
Deze stappen heb ik doorlopen en wederom loopt hij vast op het hannspree logo.
wie heeft er een simpel stappenplan met alle downloads, misschien is het een en ander niet gedownload.(of niet goed of verkeerde versie).
Als je in cwm iets veranderd in het kopje MOUNTS and STORAGE en je formateerd je hannspad staan deze instellingen dan ook weer in de standaardwaarde.
Check anders dit topic even daar staan alle bestanden bij elkaar. Ik zou al die stappen nogmaals uitvoeren en dus eerst partities indelen en daarna CWM installern.
http://www.slatedroid.com...m030112-teamdrhs-ics-rom/
[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 15-03-2012 16:09 ]
Anoniem: 395783
Vanochtend geïnstalleerd, ics van DRH, loopt vloeiend, het enige is dat ik tussen mijn apps geen
Marketplace(playstore) zie?
Anoniem: 349916
Hij moet er toch tussen staan.Anoniem: 395783 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:30:
Vanochtend geïnstalleerd, ics van DRH, loopt vloeiend, het enige is dat ik tussen mijn apps geen
Omweg is om rechts bovenin te drukken op het icoontje.
Naast apps en widgets.

Ligt het aan mijn pc of zijn er meer mensen die de stock rom niet meer kunnen downloaden via http://www.hannspree.com/webauth/ ?
Ik krijg hier een 404 melding.
43% of all statistics are worthless.
Staat er niet tussen, ook niet de omweg.Anoniem: 349916 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:01:
[...]
Hij moet er toch tussen staan.
Omweg is om rechts bovenin te drukken op het icoontje.
Naast apps en widgets.
[afbeelding]
Vreemd.
Die website schijnt er inderdaad vrij vaak uit te liggen... Ik heb deze gebruikt (zie Tabletroms thread post #9).Nowa schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:05:
Ligt het aan mijn pc of zijn er meer mensen die de stock rom niet meer kunnen downloaden via http://www.hannspree.com/webauth/ ?
Heb je wel de gapps geinstalleerd.Anoniem: 395783 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:39:
[...]
Staat er niet tussen, ook niet de omweg.
Vreemd.
TeamDRH ICS Preview -2B, drh4hanns2, 3DGtaB_GAppZ_v7B en 3DGtaB_GAppZ_v7B_LiteEdition.
De tablet 65 minuten met rust gelaten.
Je heb dus alle versie van Gapps geinstalleerd. Je moet er maar 1 installeren.Anoniem: 395783 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:11:
[...]
TeamDRH ICS Preview -2B, drh4hanns2, 3DGtaB_GAppZ_v7B en 3DGtaB_GAppZ_v7B_LiteEdition.
De tablet 65 minuten met rust gelaten.
Gebruik zelf 3DGtaB_GAppZ_v7B en Google Play zit er gewoon in.
Als het dan nog niet werkt zou ik het even opnieuw flashen want dan is er iets niet goed gegaan.
Lol, net 3DGtaB_GAppZ_v7B eroverheen gezet, nu start tabbie niet meer verder dan de hannspree logo.MikeOO schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:40:
[...]
Je heb dus alle versie van Gapps geinstalleerd. Je moet er maar 1 installeren.
Als het dan nog niet werkt zou ik het even opnieuw flashen want dan is er iets niet goed gegaan.
Ik begin weer opnieuw.
Welke games zijn vergelijkbaar voor deze tablet?
Want als ik games voor een Asus transformer installeer dan zijn de knoppen om het spel te bedienen onder het scherm...
Want als ik games voor een Asus transformer installeer dan zijn de knoppen om het spel te bedienen onder het scherm...
Je had gelijk, alles opnieuw gedaan en alleen 3DGtaB_GAppZ_v7B erop gezet,MikeOO schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:40:
[...]
Je heb dus alle versie van Gapps geinstalleerd. Je moet er maar 1 installeren.
playstore staat er op.
Bedankt.
Eindelijk het is gelukt. Drh team ics rom werkt perfect.MikeOO schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:58:
[...]
Formateren moet je niet doen via CWM maar via de Pc en tabbet in APX mode. Dan het bat bestand (ICS_Partition.bat) uitvoeren en dan worden de partities op je tablet weer goed gezet.
Check anders dit topic even daar staan alle bestanden bij elkaar. Ik zou al die stappen nogmaals uitvoeren en dus eerst partities indelen en daarna CWM installern.
Mijn stappen :
Ics partition.bat
Cwmr5504_recovery_b15 intalleren.
Eindelijk het is gelukt. Drh team ics rom werkt perfect.MikeOO schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 15:58:
[...]
Formateren moet je niet doen via CWM maar via de Pc en tabbet in APX mode. Dan het bat bestand (ICS_Partition.bat) uitvoeren en dan worden de partities op je tablet weer goed gezet.
Mijn stappen :
Ics partition.bat
Cwmr5504_recovery_b15 installeren.
Factory reset.
Icsrom drh team preview 2 b installeren.
Gapps installeren.
Reboot.
30 minuten wachten.
In cwm wipe cache, wipe dalvik cache.
Installeren van antibytekernel.
Fix permissions.
Reboot.
Ics rom loopt soepel.
Ja dat topic op slatedroid heb ik aangemaakt voor alle mensen die nog niet bekend waren met de ROM en het is makkelijk alle bestanden samen! Veel plezier met ICS
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Anoniem: 411339
Ik ga je topic morgen uittesten. Tijd om mijn hannspree ook om te zetten naar ICS.Tiwazz schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:49:
Ja dat topic op slatedroid heb ik aangemaakt voor alle mensen die nog niet bekend waren met de ROM en het is makkelijk alle bestanden samen! Veel plezier met ICS
Heb je misschien een tip voor een backup voor al mijn apps. Mijn kinderen hebben nogal wat games geinstalleerd en om nou straks alles weer opnieuw te spelen. Liefst wil ik straks alle apps weer op zetten en alle levels.
Anoniem: 424264
Tweakers,
Ik ben op zoek naar een Android tablet voor m'n broertje die 6 wordt. (Hij steelt mn iPhone iets te vaak om Angry Birds op te spelen.)
Omdat ik weiger teveel te betalen voor een crappy kids-tablet ben ik de pricewatch ingedoken en kwam ik de Hannspad tegen. De tablet zal gebruikt worden voor gamen en video.
Een paar vragen:
- Welke versie van android raden jullie me aan? (moet stabiel zijn)
- Hoe moeilijk is dat?
- Heeft iemand hem hier bij Zercom besteld, ging dat goed? (enige leverancier in de pricewatch nu nog)
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een Android tablet voor m'n broertje die 6 wordt. (Hij steelt mn iPhone iets te vaak om Angry Birds op te spelen.)
Omdat ik weiger teveel te betalen voor een crappy kids-tablet ben ik de pricewatch ingedoken en kwam ik de Hannspad tegen. De tablet zal gebruikt worden voor gamen en video.
Een paar vragen:
- Welke versie van android raden jullie me aan? (moet stabiel zijn)
- Hoe moeilijk is dat?
- Heeft iemand hem hier bij Zercom besteld, ging dat goed? (enige leverancier in de pricewatch nu nog)
Alvast bedankt!
Beste mede tweakers,
Ik heb vandaag maar eens de tablet uit de doos gehaald en er meteen gta 3.3 rom opgezet. Nu start ik deze op en ziet de tablet mijn internet netwerk niet. Het probleem is echter dat hij ieder netwerk hier in de buurt ziet, maar echter niet die van hier thuis. Kan het zo zijn dat ik een aantal instellingen verkeerd heb staan van mijn router waardoor mijn tablet het netwerk niet kan zien?
Ik heb proberen te zoeken naar soort gelijke posts maar krijg deze niet gevonden.
hopelijk weet iemand een oplossing
Ik heb vandaag maar eens de tablet uit de doos gehaald en er meteen gta 3.3 rom opgezet. Nu start ik deze op en ziet de tablet mijn internet netwerk niet. Het probleem is echter dat hij ieder netwerk hier in de buurt ziet, maar echter niet die van hier thuis. Kan het zo zijn dat ik een aantal instellingen verkeerd heb staan van mijn router waardoor mijn tablet het netwerk niet kan zien?
Ik heb proberen te zoeken naar soort gelijke posts maar krijg deze niet gevonden.
Weet iemand een manier om de taskbar in de ICS rom te verbergen? Tijdens spelletjes is hij uitermate irritant.
Antibyte kernel 3 http://dl.dropbox.com/u/3486909/drh4hanns3.zip
automatisch vertaald:
Kleine update.
Audio is gespeeld in stereo, deze kwam op de luidspreker
alleen de linker kanaal. Nu beide kanalen zijn gemengd naar mono.
In een van de mixers heb ik teruggenomen het volume een beetje om verstoringen te voorkomen
te voorkomen.
De responsetijd van de uit-knop is een beetje uitgebreid.
Een kleine patch van Nvidia Git
voor degene waar de mic nog een struikelblok voor was kunnen nu dus ook hun gang gaan.
Jep Stereo auf Kopfhörer
automatisch vertaald:
Kleine update.
Audio is gespeeld in stereo, deze kwam op de luidspreker
alleen de linker kanaal. Nu beide kanalen zijn gemengd naar mono.
In een van de mixers heb ik teruggenomen het volume een beetje om verstoringen te voorkomen
te voorkomen.
De responsetijd van de uit-knop is een beetje uitgebreid.
Een kleine patch van Nvidia Git
voor degene waar de mic nog een struikelblok voor was kunnen nu dus ook hun gang gaan.
Jep Stereo auf Kopfhörer
Mooi dat het is gelukt.Anoniem: 426969 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:17:
[...]
Eindelijk het is gelukt. Drh team ics rom werkt perfect.
Mijn stappen :
Ics partition.bat
Cwmr5504_recovery_b15 intalleren.
Zo zie je maar. Het is vaak een leesfout. Het beste kun je dit soort stappen allees eerst een paar keer goed doorlezen voor je eraan begint dat voorkomt een hoop
Anoniem: 139454
Verander het kanaal op de router.Mikew991 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:14:
Beste mede tweakers,
Is het eerste wat me binnenschiet.
Inmiddels ook een nieuwe ICS versie van TeamDRH!
http://teamdrh.com/DRH-Downloads/rom.html
(ICS partitions -> cwm5 update.zip op interneSD -> wipe all -> update.zip -> reboot -> icsBETA, GAPPS,kernelV3 -> reboot -> stappen doorlopen -> wachten.
***nu aan het booten* A new version of the teamdrh rom is out! Now reworked with cm9 code for an even faster rom.
* Touch is much better.. Data IO is much better.
* I just tested the new rom for 2 hours, TeamDRH-ICS-Beta-1.0 is incredibly fast and smooth, almost perfect.
Installation went without problems (part 13 = 2621440000) and I have not installed antybite kernel.
The Force GPU RENDER 2 D, Quadrant = 2734
* This ROM just gets better, performance appears to have increased slightly and further options added to settings and power menu
* An hour of playing with the new TeamDRH-ICS-Beta-1.0 ROM and it is clear to see that it is fast, faster than anything we have had and more to the point, it seems to work! This is the best thing that has happened ROM wise to the Hannspad in a long long while.
While I appreciate the efforts of the few, the Hannspad has been near dead in the water with ROM development. In the scheme of things it's had hardly any attention what so ever.
Now it finally looks like things are looking up! But as I have said many months ago; it is a shame Hannspree discontinued the device, as it is the best bang for buck tablet around, especially now that it has ICS stable and usable.
(ICS partitions -> cwm5 update.zip op interneSD -> wipe all -> update.zip -> reboot -> icsBETA, GAPPS,kernelV3 -> reboot -> stappen doorlopen -> wachten.
[ Voor 30% gewijzigd door GeNiTaLiX op 18-03-2012 11:56 ]
even een vraag, ik heb nu TeamDRH ICS Preview -2B erop staan, kan ik deze gewoon updaten of moet ik alle stappen weer doorlopen,GeNiTaLiX schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:03:
Inmiddels ook een nieuwe ICS versie van TeamDRH!
[...]
***nu aan het booten
Ik heb hem net over de oude 2B versie heen geinstalleerd en daarna direct kernel3.agaam schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:44:
[...]
even een vraag, ik heb nu TeamDRH ICS Preview -2B erop staan, kan ik deze gewoon updaten of moet ik alle stappen weer doorlopen,
Geen wipe all alleen cache en dalvik verwijderd en start weer netjes op.
Dus upgrade stappen als je de DRH 2B Rom gebruikt.
Gebruik je een andere ROM dan de stappen uit eerdere handledingen van Fard gebruiken
1. Kopieer Beta1 en Kernel3 naar je Tablet.
2. Start CWM (+ teken en powerknop)
3. wipe cache en dalvik cache
4. Flash Beta1
5. Flash Gapps
6. Flash Kernel3
7. Herstart tablet
8. Opstarten duurt nu 1x weer langer en rustig afwachten.
9. Klaar
Uiteraard op eigen risco
[ Voor 16% gewijzigd door MikeOO op 18-03-2012 13:18 ]
Anoniem: 451536
Hi all,
Leuk dat er zo'n actieve community voor de Hannspad is op Tweakers.
Ik ben ook in het bezit van een hannspad 1653 en draai momenteel nog fards HC rom.
Nu wil ik graag de DRH ICS rom eens uitproberen. Nu moet ik dus de stock rom weer flashen, ik kan alleen mijn serial no. niet meer lezen op het witte stickertje. en kan ik de rom dus niet meer d/l op de site van hannspree.
Is er hier iemand zo vriendelijk om de stock rom ergens te uploaden ??
Ik ben ook in het bezit van een hannspad 1653 en draai momenteel nog fards HC rom.
Nu wil ik graag de DRH ICS rom eens uitproberen. Nu moet ik dus de stock rom weer flashen, ik kan alleen mijn serial no. niet meer lezen op het witte stickertje. en kan ik de rom dus niet meer d/l op de site van hannspree.
Serienummer staat ook op de doos als je die nog hebt.Anoniem: 451536 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:31:
Hi all,
Stockrom link kun je hier vinden in dit topic. Als je de laatste paar pagina's leest kom je er een paar tegen incl de stappen om naar DRH te gaan vanaf Fards.
Altijd verstandig om de laatste 10 a 15 pag even door te nemen dan voorkom je veel vragen die al meerdere keren zijn gesteld.
Succes met DRH is zeker een aanrader.
[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 18-03-2012 13:48 ]
Ik heb wel een raar probleem: ik probeer die CWM 5 Touch edition te installeren en dat lukt dus niet. Als ik de zip-file bekijk die ik heb zit er alleen maar een .img-file in en niet de bijbehorende META-INF-subdir. Heeft iemand een werkende/installeerbare versie voor me ? Ik zit nu op CWM 5.5.0.2.
Aanvulling: net de laatste TeamDRH-versie geinstalleerd en hoe kan iknu zien dat-ie erop staat ? Als ik kijk bij "mijn instellingen ->over tablet" staat daar bij TeamDRH ROM version 'Onbekend'.
Aanvulling: net de laatste TeamDRH-versie geinstalleerd en hoe kan iknu zien dat-ie erop staat ? Als ik kijk bij "mijn instellingen ->over tablet" staat daar bij TeamDRH ROM version 'Onbekend'.
[ Voor 25% gewijzigd door Rincewind op 18-03-2012 14:24 ]
mooi dank je wel voor je duidelijke uitlegMikeOO schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:03:
[...]
Ik heb hem net over de oude 2B versie heen geinstalleerd en daarna direct kernel3.
Geen wipe all alleen cache en dalvik verwijderd en start weer netjes op.
Dus upgrade stappen als je de DRH 2B Rom gebruikt.
Gebruik je een andere ROM dan de stappen uit eerdere handledingen van Fard gebruiken
1. Kopieer Beta1 en Kernel3 naar je Tablet.
2. Start CWM (+ teken en powerknop)
3. wipe cache en dalvik cache
4. Flash Beta1
5. Flash Gapps
6. Flash Kernel3
7. Herstart tablet
8. Opstarten duurt nu 1x weer langer en rustig afwachten.
9. Klaar
Uiteraard op eigen risco
CWM Touch (Flashable Zip) kun je hier downloaden. Die heb ik ook gebruikt en werkt prima.Rincewind schreef op zondag 18 maart 2012 @ 14:14:
Ik heb wel een raar probleem: ik probeer die CWM 5 Touch edition te installeren en dat lukt dus niet. Als ik de zip-file bekijk die ik heb zit er alleen maar een .img-file in en niet de bijbehorende META-INF-subdir. Heeft iemand een werkende/installeerbare versie voor me ? Ik zit nu op CWM 5.5.0.2.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525424
Versie onbekend heb ik ook maar tov van de 2B versie zie je weer aanpassingen in het instellingen menu.
Rom Control is anders en ook zijn er bij System opties bij gekomen.
Het is inderdaad jammer dat het versienummer er niet in staat maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat als je hem flashed je er toch wel zeker van kunt zijn dat hij erop staat
op tabletroms wel een nummertje: http://www.tabletroms.com...5-stock-hannspad-rom.htmlMikeOO schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:46:
[...]
Serienummer staat ook op de doos als je die nog hebt.
Stockrom link kun je hier vinden in dit topic. Als je de laatste paar pagina's leest kom je er een paar tegen incl de stappen om naar DRH te gaan vanaf Fards.
Altijd verstandig om de laatste 10 a 15 pag even door te nemen dan voorkom je veel vragen die al meerdere keren zijn gesteld.
Succes met DRH is zeker een aanrader.
Ah. Ik zie het al: ik had "CWMR_Touch_5504_B15_normalfont_DRH" gebruikt en die moet je flashen met NVFLASH. Nu die andere gepakt en flashen ging goed.MikeOO schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:09:
[...]CWM Touch (Flashable Zip) kun je hier downloaden. Die heb ik ook gebruikt en werkt prima.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1525424
Welke veranderingen ?Versie onbekend heb ik ook maar tov van de 2B versie zie je weer aanpassingen in het instellingen menu.
Rom Control is anders en ook zijn er bij System opties bij gekomen.
Wat instellingen en tweaks. Beetje veel om de verschillen allemaal te noterenRincewind schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:36:
[...]
Ah. Ik zie het al: ik had "CWMR_Touch_5504_B15_normalfont_DRH" gebruikt en die moet je flashen met NVFLASH. Nu die andere gepakt en flashen ging goed.
[...]
Welke veranderingen ?
Ik heb zelf de volledige instructie van Tiwazz gebruiktAnoniem: 426969 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:25:
[...]
Eindelijk het is gelukt. Drh team ics rom werkt perfect.
Mijn stappen :
Ics partition.bat
Cwmr5504_recovery_b15 installeren.
Factory reset.
Icsrom drh team preview 2 b installeren.
Gapps installeren.
Reboot.
30 minuten wachten.
In cwm wipe cache, wipe dalvik cache.
Installeren van antibytekernel.
Fix permissions.
Reboot.
Ics rom loopt soepel.
Echter die van Stijnneman is net iets anders kwa verloop.
Maakt dat nog iets uit?
Ik merk namelijk dat bij mijn eerste game die ik installeer het scherm niet gevoelig is. Hij pakt mijn 'vingertouch' niet.
Bovenstaand is een prima setup. Het hangt er vanaf wat jij anders hebt gedaan.Anoniem: 411339 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:28:
[...]
Ik heb zelf de volledige instructie van Tiwazz gebruikt![]()
Echter die van Stijnneman is net iets anders kwa verloop.
Maakt dat nog iets uit?
Ik merk namelijk dat bij mijn eerste game die ik installeer het scherm niet gevoelig is. Hij pakt mijn 'vingertouch' niet.
Ik heb er soms ook last van. Start Angry Birds en dan wil hij niet reageren. Sluit Angy Birds af en start hem opnieuw en dan werkt hij wel. Met de laatste updates nog niet getest of dit nog voorkomt.
Het is nog een beta en er zullen nog wel meer kleine foutjes in zitten.
Heb je wel de TeamDRH-ICS-Beta-1.0 en drh4hanns3 geinstalleerd die net een paar dagen uit zijn.
Er is vandaag weer een Nieuwe kernel van antibyte uit gekomen! Die kerel is echt snel. Als ik thuis ben zal ik het testen en zodra het naar mijn ogen stabiel is pas ik ook de topic op slatedroid aan.
Ik had gisteravond de TeamDRH-ICS-Beta-1.0 geinstalleerd en getest. Ik had iedere keer met apps (shortcuts) op homescreen zetten dat de launcher na enige tijd op hol sloeg en ik een leeg scherm zag. Restarten van de tablet was enige oplossing.
Check! Antibyte is rap met het uitbrengen van verbeteringen. Ik zat gistermiddag nog op v3, nu zitten we al bij v5! Om het even overzichtelijk te houden:Tiwazz schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:52:
Er is vandaag weer een Nieuwe kernel van antibyte uit gekomen! Die kerel is echt snel. Als ik thuis ben zal ik het testen en zodra het naar mijn ogen stabiel is pas ik ook de topic op slatedroid aan.
v4
http://dl.dropbox.com/u/3486909/drh4hanns4.zip
Changelog:
- Verbeteringen in het geluid. Geluid moet nu aanmerkelijk beter zijn.
- Koptelefoon is nog een verhaal apart; hier wordt nog aangewerkt; hij gaat nog in de Codec duiken om de juiste kanalen af te stellen.
v5
http://dl.dropbox.com/u/3486909/drh4hanns5.zip
Changelog:
- Geluidskanalen nu zo afgesteld dat er geen vervormingen meer mogen plaatsvinden, bij zowel de speakers als de hoofdtelefoon.
-------
Antibyte is goed bezig!
EDIT:
Wouw! Bij het installeren van de .zip in CWM start er een hele GUI-installer op! Ziet er echt netjes uit!
Aanvullingen op de changelog van v4:
- Battery patch ingevoegd. Batterij gaf bij sommigen alleen 100% aan en verminderde niet.
- Kernel opgeschoond
[ Voor 9% gewijzigd door BounceCloud op 19-03-2012 09:51 ]
Ik heb inderdaad de nieuwe Beta en Hanns3 toegepast.MikeOO schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:39:
[...]
Bovenstaand is een prima setup. Het hangt er vanaf wat jij anders hebt gedaan.
Ik heb er soms ook last van. Start Angry Birds en dan wil hij niet reageren. Sluit Angy Birds af en start hem opnieuw en dan werkt hij wel. Met de laatste updates nog niet getest of dit nog voorkomt.
Het is nog een beta en er zullen nog wel meer kleine foutjes in zitten.
Heb je wel de TeamDRH-ICS-Beta-1.0 en drh4hanns3 geinstalleerd die net een paar dagen uit zijn.
Nu er weer een nieuwe Kernel is en ik weet hoe het moet, wacht ik op de aanpassing van Tiwazz en zijn update op de slatedroid site. Wederom dank Tiwazz
@ Newbie252
Je moet antibye en team DRH bedanken, ik hou het alleen wat overzichtelijker. Helaas heb ik de pagina niet helemaal up-to-date kunnen houden het gaat ook zo rap. Vanavond is de pagina weer up-to-date met de nieuwste kernel en ROM tevens maak ik vanavond ook wat flimpjes voor mensen die de ROM nog niet hebben geprobeerd. Ook komt er een "guide" hoe te updaten maar dat staat hier ergens ook al.
Je moet antibye en team DRH bedanken, ik hou het alleen wat overzichtelijker. Helaas heb ik de pagina niet helemaal up-to-date kunnen houden het gaat ook zo rap. Vanavond is de pagina weer up-to-date met de nieuwste kernel en ROM tevens maak ik vanavond ook wat flimpjes voor mensen die de ROM nog niet hebben geprobeerd. Ook komt er een "guide" hoe te updaten maar dat staat hier ergens ook al.
Stappen Kernel update voor als je hem nu al wilt installeren
01. Download en kopieer het bestand drh4hanns5.zip naar je tablet
02. Zet je tablet uit
03. Start deze op met het + teken en Powerknop
04. In CWM kies je voor: Install zip from sdcard
05. Kies voor internal of external sdcard. Hangt af waar je het bestand hebt geplaatst.
06. Ga naar de lokatie waar je de kernel hebt geplaatst en selecteer drh4hanns5.zip
07. Kies voor YES om de kernel te flashen
08. Er verschijnt een Wizzard
09. Klik 2x op Next
10. Klik op Install Kernel
11. Klik op Install Now en de kernel wordt bijgewerkt naar versie 5.
12. Als hij klaar is klik je op Next
13. Klik op Finish op je tablet opnieuw te starten met Kernel 5
14. Klaar
Handig programma om bestanden draadloos op je Tablet te zetten is Airdroid.
Gratis en als je het programma op je tablet opstart krijg je een URL te zien.
Vul deze in je Internet Browser helemaal in incl HTTP:// en poortnummer en daarna het wachtwoord.
Nu krijg je een grafische desktop te zien.
Klik op Files
Ga naar de lokatie waar je het bestand wilt plaatsen
Klik op Import
Klik op Select Files
Zoek het bestand op en klik erop.
Het bestand wordt nu op te tablet gezet.
Als je IE gebruikt dan geeft hij bij het inloggen een foutmelding. Klik op de laaste regel om toch in te loggen en dan werkt het prima.
01. Download en kopieer het bestand drh4hanns5.zip naar je tablet
02. Zet je tablet uit
03. Start deze op met het + teken en Powerknop
04. In CWM kies je voor: Install zip from sdcard
05. Kies voor internal of external sdcard. Hangt af waar je het bestand hebt geplaatst.
06. Ga naar de lokatie waar je de kernel hebt geplaatst en selecteer drh4hanns5.zip
07. Kies voor YES om de kernel te flashen
08. Er verschijnt een Wizzard
09. Klik 2x op Next
10. Klik op Install Kernel
11. Klik op Install Now en de kernel wordt bijgewerkt naar versie 5.
12. Als hij klaar is klik je op Next
13. Klik op Finish op je tablet opnieuw te starten met Kernel 5
14. Klaar
Handig programma om bestanden draadloos op je Tablet te zetten is Airdroid.
Gratis en als je het programma op je tablet opstart krijg je een URL te zien.
Vul deze in je Internet Browser helemaal in incl HTTP:// en poortnummer en daarna het wachtwoord.
Nu krijg je een grafische desktop te zien.
Klik op Files
Ga naar de lokatie waar je het bestand wilt plaatsen
Klik op Import
Klik op Select Files
Zoek het bestand op en klik erop.
Het bestand wordt nu op te tablet gezet.
Als je IE gebruikt dan geeft hij bij het inloggen een foutmelding. Klik op de laaste regel om toch in te loggen en dan werkt het prima.
[ Voor 100% gewijzigd door MikeOO op 19-03-2012 11:03 ]
Heb een erg vreemd probleem met mijn Hannspad (1653).
Op de rechterhelft van het scherm zie ik grafische corrupties die vooral zichtbaar zijn wanneer de achtergrond donker is.
Bijvoorbeeld wanneer ik de drawer open heb staan en het systeemmenu open (rechtsonderin).
Er verschijnen dan corrupties op het scherm die dan het systeemmenu gespiegeld laat zien als een soort gespiegelde schaduw zeg maar.
Ook in het instellingen menu zijn deze corrupties aanwezig.
Ik heb alle ROM's van Team DRH geprobeerd met en zonder Antibyte's kernel echter is dit overal zichtbaar.
Wanneer ik de laatste Fards ROM installeer, heb ik deze corrupties niet.
Het lijkt in de video drivers te zitten van de Team DRH ROM's.
Iemand die hier ook last van heeft of misschien een fix ?
Op de rechterhelft van het scherm zie ik grafische corrupties die vooral zichtbaar zijn wanneer de achtergrond donker is.
Bijvoorbeeld wanneer ik de drawer open heb staan en het systeemmenu open (rechtsonderin).
Er verschijnen dan corrupties op het scherm die dan het systeemmenu gespiegeld laat zien als een soort gespiegelde schaduw zeg maar.
Ik heb alle ROM's van Team DRH geprobeerd met en zonder Antibyte's kernel echter is dit overal zichtbaar.
Heb je er ook last van als je de orginele ROM erop zet Tap en nog iets. Als het daar ook gebeurt dan lijkt mij dit een hardwareprobleemHzuu schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:58:
Heb een erg vreemd probleem met mijn Hannspad (1653).
Nee, niet na Fards NVFlash voor het aanleggen van de partities en wanneer Fards ROM geinstalleerd is, zijn er ook geen grafische corrupties zichtbaar.MikeOO schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:02:
[...]
Heb je er ook last van als je de orginele ROM erop zet Tap en nog iets. Als het daar ook gebeurt dan lijkt mij dit een hardwareprobleem
Alleen bij de Team DRH ROM's.
Heb je hem na het Flashen van DRH ook een Full Wipe gegeven..Hzuu schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:06:
[...]
Nee, niet na Fards NVFlash voor het aanleggen van de partities en wanneer Fards ROM geinstalleerd is, zijn er ook geen grafische corrupties zichtbaar.
Alleen bij de Team DRH ROM's.
Inderdaad vreemd want hem er geen last van en dan zou je toch bijna gaan denken aan een hardware probleem die zichtbaar wordt.
Je kan ook nog even in de instellingen kijken bij Rom Control.
Bij Build Properties kun je een GPU optie vinden. Deze heb ik aangezet. Mogelijk dat dit nog iets doet.
Er staan nog een aantal opties waar je even mee kunt testen of het beter wordt.
Anders bij Start-Up tweaks deze optie uitzetten en tablet herstarten. Mogelijk dat dit nog iets doet.
Deze staat bij mij wel gewoon aan.
Full Wipe (factory reset), verwijderen cache en Dalvik Cache doe ik standaard na het inspelen van een nieuwe ROM. Is dus helaas niet het probleem.MikeOO schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:32:
[...]
Heb je hem na het Flashen van DRH ook een Full Wipe gegeven..
Inderdaad vreemd want hem er geen last van en dan zou je toch bijna gaan denken aan een hardware probleem die zichtbaar wordt.
Je kan ook nog even in de instellingen kijken bij Rom Control.
Bij Build Properties kun je een GPU optie vinden. Deze heb ik aangezet. Mogelijk dat dit nog iets doet.
Er staan nog een aantal opties waar je even mee kunt testen of het beter wordt.
Anders bij Start-Up tweaks deze optie uitzetten en tablet herstarten. Mogelijk dat dit nog iets doet.
Deze staat bij mij wel gewoon aan.
Deze GPU optie en andere heb ik allemaal uitgeprobeerd echter lost het probleem niet op.
Vreemd is dat de originele TapnTap van Hannspree en de Fards ROM geen corrupties laat zien.
Verder ben ik erg tevreden met de Team DRH ROM's icm de Antibyte kernels.
Inderdaad erg vreemd en zo verder ook geen idee hebben.Hzuu schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:39:
[...]
Full Wipe (factory reset), verwijderen cache en Dalvik Cache doe ik standaard na het inspelen van een nieuwe ROM. Is dus helaas niet het probleem.
Deze GPU optie en andere heb ik allemaal uitgeprobeerd echter lost het probleem niet op.
Vreemd is dat de originele TapnTap van Hannspree en de Fards ROM geen corrupties laat zien.
Verder ben ik erg tevreden met de Team DRH ROM's icm de Antibyte kernels.
Enige wat ik dus kan bedenken is dat er toch een hardware probleem is. Ik kan mij nog herinneren dat er in het begin van de tablet een aantal mensen waren die ook iets soortgelijks hadden. Als je in dit topic zoekt op scherm kom je want dingen tegen.
Misschien deze leden eens mailen mogelijk hebben zij een oplossing
[ Voor 7% gewijzigd door MikeOO op 19-03-2012 13:00 ]
Uiteraard dank ik ook antibye en team DRH....Tiwazz schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:28:
@ Newbie252
Buiten dat ben ik gewoon heel erg blij met het overzichtelijk en alles bij elkaar brengen. Na je update ga ik alles even opnieuw doen vanaf begin. Even met een hele schone lijn starten. Al die extra updates etc, software over software...ik zie door de.....
Upgraden is verder geen probleem hoor. Als je DRH nog niet gebruikt dan kun je direct de Beta1 gebruiken icm Kernel5. Je hoeft niet eerst de oude versie te installeren.Anoniem: 411339 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:58:
[...]
Uiteraard dank ik ook antibye en team DRH....![]()
Buiten dat ben ik gewoon heel erg blij met het overzichtelijk en alles bij elkaar brengen. Na je update ga ik alles even opnieuw doen vanaf begin. Even met een hele schone lijn starten. Al die extra updates etc, software over software...ik zie door de.....
Stappenplannen blijven verder hetzeflde alleen waar Kernel2 staat gebruik je Kernel5 en dat is met de Rom precies hetzeflde.
Wellicht dat het in het aanmaken van de partities (NVFlash) zit.MikeOO schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:57:
[...]
Inderdaad erg vreemd en zo verder ook geen idee hebben.
Enige wat ik dus kan bedenken is dat er toch een hardware probleem is. Ik kan mij nog herinneren dat er in het begin van de tablet een aantal mensen waren die ook iets soortgelijks hadden. Als je in dit topic zoekt op scherm kom je want dingen tegen.
Misschien deze leden eens mailen mogelijk hebben zij een oplossing
Heb hier iets gevonden met vergelijkende problemen:
http://forum.xda-develope.../index.php/t-1460511.html
Ga het vanavond eens proberen te fixen.
Is het iemand al gelukt om een bluetooth toetsenbord te gebruiken met de (meest recente) ICS rom? Het pairen gaat bij mij goed maar verder lijkt de rom niet te reageren op het toetsenbord. Zie ik iets over het hoofd?
Met de HansTitan rom werkte hetzelfde toetsenbord wel m.b.v. de Bluekeyboard jp app, maar ik dacht dat ICS deze functionaliteit standaard had. Ook met de Bluekeyboard jp app lukt het me niet meer in de ICS rom.
Met de HansTitan rom werkte hetzelfde toetsenbord wel m.b.v. de Bluekeyboard jp app, maar ik dacht dat ICS deze functionaliteit standaard had. Ook met de Bluekeyboard jp app lukt het me niet meer in de ICS rom.
Bij mij koppelt hij ook en zie ik hem ook als invoerapparaat, maar als je typt zie je niets op het scherm verschijnen.mjjordan schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:30:
Is het iemand al gelukt om een bluetooth toetsenbord te gebruiken met de (meest recente) ICS rom? Het pairen gaat bij mij goed maar verder lijkt de rom niet te reageren op het toetsenbord. Zie ik iets over het hoofd?
De TeamDRH rom werkt perfect.
Zelf heb ik nog wel wat dingen onder de instellingen aangepast.
Als je daar kijkt bij Quick Links dan zie je Rom Control.
Bij Rom Control/ Build Properties heb ik de LCD Density op 160 gezet inplaats van 120.
Hierdoor worden de iconen wat groter en krijg je ook weer het venster van de settings.
Hier hoorde ik eerst wat klikken maar zag ik niets (middelste touch knop onder de vaste home toets)
Let op: als je de density op hele andere waardes zet dan krijg je problemen dat je geen scherm ziet bij het opstarten en force closes.
Onder Start-up Tweaks heb ik de Enable sysctl aangezet, dit vanwege problemen bij bepaalde spellen.
Denk bijvoorbeeld aan GTA3.
Verder gebruik ik de SGS touchscreen Booster app.
Daarbij zet ik de multitouch op 2 en de gevoeligheid flink omhoog.
Maar deze settings zijn denk ik redelijk persoonlijk.
Zelf heb ik nog wel wat dingen onder de instellingen aangepast.
Als je daar kijkt bij Quick Links dan zie je Rom Control.
Bij Rom Control/ Build Properties heb ik de LCD Density op 160 gezet inplaats van 120.
Hierdoor worden de iconen wat groter en krijg je ook weer het venster van de settings.
Hier hoorde ik eerst wat klikken maar zag ik niets (middelste touch knop onder de vaste home toets)
Let op: als je de density op hele andere waardes zet dan krijg je problemen dat je geen scherm ziet bij het opstarten en force closes.
Onder Start-up Tweaks heb ik de Enable sysctl aangezet, dit vanwege problemen bij bepaalde spellen.
Denk bijvoorbeeld aan GTA3.
Verder gebruik ik de SGS touchscreen Booster app.
Daarbij zet ik de multitouch op 2 en de gevoeligheid flink omhoog.
Maar deze settings zijn denk ik redelijk persoonlijk.
Apex launcher gebruik ik momenteel als alternatief voor de standaard launcher en ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben.
Iemand de nieuwe GO Launcher EX HD al geprobeerd op de Hannspad ?
Werkt prima. Maar je kan hem toch eenvoudig zelf even testen. Als hij niet bevalt verwijder je hem weer.Rincewind schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:03:
Iemand de nieuwe GO Launcher EX HD al geprobeerd op de Hannspad ?
En we zijn alweer bij kernel versie 6.
http://www.slatedroid.com...rhs-ics-rom/page__st__100
Yup. Maar die sla ik over want volgens mij zitten er geen grote verbeteringen in.Anoniem: 395783 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:23:
En we zijn alweer bij kernel versie 6.
Iemand toevallig HDMI wel werkend met DRH. In de log staat wel dat het nog niet werkt met de 2b versie maar goed we zijn inmiddels bij Beta1 en een aantal kernels verder.
Had een verloop (HDMI-miniHDMI) besteld en wil zeker weten dat daar niet het probleem in zit.
Had een verloop (HDMI-miniHDMI) besteld en wil zeker weten dat daar niet het probleem in zit.
Las wel dat Fards als volgende aan HDMI gaat werken:MikeOO schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:54:
Iemand toevallig HDMI wel werkend met DRH. In de log staat wel dat het nog niet werkt met de 2b versie maar goed we zijn inmiddels bij Beta1 en een aantal kernels verder.
minor cleanups. most things work now, to do HDMI
https://github.com/fards/...rel-14r7/commits/rel-14r7
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 349916 op 20-03-2012 15:15 ]
Tnx dan zal dit binnenkort wel goedkomenAnoniem: 349916 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:15:
[...]
Las wel dat Fards als volgende aan HDMI gaat werken:
minor cleanups. most things work now, to do HDMI
https://github.com/fards/...rel-14r7/commits/rel-14r7
Fijn dat Fards zijn github nog update, wel staat er een serieuze note:
This project will no longer release PUBLIC builds..
After several months of working on my own, and requesting help in building ICS for the Hannspad, I received none at all.
Instead I met with a constant barrage of snide and stupid comments, criticism and negativity from people who had no intention of lifting a finger to help.
So now it is ceased..
if they'd helped when I asked then it wouldn't be an issue, and we would have a near perfect build out..
there's been a lot of activity around this since I said I would no longer release public builds.
Just think....
Maybe you should have tried to help before then...
If you decide to use this for building hannspad roms, then make sure that I receive credit, as its my work you are using here..
fards
En Kerel7 is uit
http://dl.dropbox.com/u/3486909/drh4hanns7.zip
Changes
ZRAM module is now with me here, if someone wants to try Compcache.
Tevens kun je nu kiezen voor Antibyte Kernel of die van Fards te installeren.
http://www.android-hilfe....statt-24.html#post2910628
Wat ik heb kunnen vinden over ZRAM
The zram module creates RAM based block devices: /dev/ramX (X = 0, 1, ...).
Pages written to these disks are compressed and stored in memory itself.
These disks allow very fast I/O and compression provides good amounts of
memory savings.
Basically is for storing swapped pages into compressed memory ram.
Changes
memory savings.
[ Voor 144% gewijzigd door MikeOO op 22-03-2012 09:16 ]
Anoniem: 237382
Ik heb Antibyte gevraagd of hij de Zram optie aan wou zetten in de kernel configuratie.MikeOO schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:07:
En Kerel7 is uit
Changes
memory savings.
Om even mijzelf te citeren (4 pagina's terug) :
"Om hierover een stukje te citeren :
Met andere woorden, je ruilt dan CPU kracht (die de Hannspad meer als genoeg heeft) in voor extra ram (waarvan we veelste weinig hebben). Via Google heb ik gevonden dat de compressie ratio tussen de 1.4 en 4.3 zit met realworld scenarios tussen de 1.4 en 2.0). Voor 100 MB zram krijg je dus tussen de 140 en 200 mb ram terug!ZRAM is an updated version formally known as CompCache and RAMZSwap. It was originally designed for 2.6.38.xx kernels, I have backported to our 2.6.35.xx kernel. ZRAM allows real-time compression of memory objects in RAM thus reducing memory pressure for the Linux kernel and can keep more apps in memory longer (more apps in RAM == better performance, less fetching from slower MMC or SDCard). Compression, however, is not Free. Some CPU cycles are required to do the compress/decompression, so there's a slight penalty for it. The original CompCache / RAMZSwap required a user space binary to control its behavior which adds additional penalty to performance, but the new version ZRAM eliminated the need for a separate dedicated daemon, thus reducing the overhead and increased performance from the old CompCache by 20%. Therefore, with the newer implementation of ZRAM interface, the performance penalty is almost negligible.
Dat levert dus weer minimaal 40 MB extra op en maximaal 200 MB extra (bij gebruik van 200 MB voor Zram en maximale compresie ratio).
De gebruikers van de LG Optimus 2x gaan soms zo ver om bijna al hun geheugen in Zram te stoppen maar aangezien de performance soms toch iets minder is denk ik dat het handig is om voorzichtig te zijn. Op een P3 is de performance penalty ongeveer 2%.
Zram zou te gebruiken moeten zijn als een kernel module dus het enige wat we ervoor te hoeve doen (in theorie) is om de kernel te her compilen met de juiste opties."
Dit weekend ga ik ermee aan de slag maar de resultaten van de Optmus 2x gebruikers zijn (zeker met multi-tasking) erg positief. Zelfs op de HTC sensation (1 GB ram) schijnt het meerwaarde te hebben.
Dat stuk had ik inderdaad gelezen maar ja paar dagen terug en zover gaat mij eigen geheugen blijkbaar nietAnoniem: 237382 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:18:
[...]
Ik heb Antibyte gevraagd of hij de Zram optie aan wou zetten in de kernel configuratie.
Om even mijzelf te citeren (4 pagina's terug) :
"Om hierover een stukje te citeren :
[...]
Klink goed bedankt voor je extra uitleg.
Hoe is jullie ervaring tot nu toe. Bij mij opstart en ICS loopt soepel. Maar zodra ik games speel loopt hij regelmatig vast of scherm pakt mijn aanraking niet. Kan iemand deze games ook testen. TinyTower en Airport City. Beide gratis via google play. Soms werken de games wel zoals AngryBirds Space maar moet je ontzettend lang wachten op aanrakingsbevestiging. Waar kan dit aan liggen.
Zou iemand Drh4hanns7 kernel kunnen uploaden aangezien de link hierboven niet meer werkt.
Ik merk inderdaad ook wel eens dat het scherm niet reageert bij een spelletje zoals angry birds of world of goo. Ik heb het idee dat het pas optreed na een multi-touch input. Als ik bij angry birds bijvoorbeeld uitzoom (dmv multi-touch), moet ik daarna weer een paar keer zoomen om de single touch input weer goed te krijgen... Op zich natuurlijk irritant, maar omdat de rest van ICS me erg aanstaat, heb ik er niet zoveel moeite mee...Anoniem: 411339 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:40:
Hoe is jullie ervaring tot nu toe. Bij mij opstart en ICS loopt soepel. Maar zodra ik games speel loopt hij regelmatig vast of scherm pakt mijn aanraking niet. Kan iemand deze games ook testen. TinyTower en Airport City. Beide gratis via google play. Soms werken de games wel zoals AngryBirds Space maar moet je ontzettend lang wachten op aanrakingsbevestiging. Waar kan dit aan liggen.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Na een multitouch gesture te doen in een spel, moet ik toch moeite doen om terug touch input te verkrijgen
Bij deze: http://hannspad.erazor-lan.de/?file=KERNEL_drh4hanns7.zipAnoniem: 349916 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:35:
Zou iemand Drh4hanns7 kernel kunnen uploaden aangezien de link hierboven niet meer werkt.
In de topic van Kernel7 kun je een andere link vinden
[ Voor 42% gewijzigd door MikeOO op 25-03-2012 18:06 ]
Daar heb ik inderdaad ook last van. Angry Bird Space doet het soms prima en andere keren reageert hij totaal niet en kan ik alleen met de knoppen aan de buitenkant hem nog afsluiten. Soms kan ik nog wel in/uitzoomen in Angry Birds en dan doet hij het weer even. Alleen een reboot van de Tablet lost het dan weer even op.Anoniem: 411339 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 09:40:
Bedankt!MikeOO schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:59:
[...]
Bij deze: http://hannspad.erazor-lan.de/?file=KERNEL_drh4hanns7.zip
In de topic van Kernel7 kun je een andere link vinden
Ik draai met volle tevredenheid "hannstitan 0.4" omdat deze gewoon volledig werkt (H/W acceleratie HDMI en microfoon) enige nadeel is het is niet 'nieuw' vergelijk het met windows95 of windows 7...
Dat is goed om te horen maar we willen juist meer uit de tablet halen en dan heb je nog last van een paar kleine problemen. Als je tevreden bent deze zker zo laten. Wil je meer dan zeker een keer uit proberen.gram501 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:17:
Ik draai met volle tevredenheid "hannstitan 0.4" omdat deze gewoon volledig werkt (H/W acceleratie HDMI en microfoon) enige nadeel is het is niet 'nieuw' vergelijk het met windows95 of windows 7...
Daar zijn we Tweakers voor en je leert weer een hoop.
Vraagje: hebben jullie ook problemen dat in de app folders.nl folders nog maar zelden helemaal bekeken kunnen worden? Ik krijg heel vaak dat de app onverwachts gesloten is. ICS teamDRH beta 1 met kernel 7
Geen problemen mee.cricket99 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:02:
Vraagje: hebben jullie ook problemen dat in de app folders.nl folders nog maar zelden helemaal bekeken kunnen worden? Ik krijg heel vaak dat de app onverwachts gesloten is. ICS teamDRH beta 1 met kernel 7
FC zijn soms op te lossen door je cache en davik te verwijderen.
FC kan ook komen als je met een backup programma Titanium Backup apps gaat herstellen. Zeker als je naar ICS overstapt kun je het beste je apps allemaal handmatig weer installeren en dan alleen de ontbrekende data herstellen van bijvoorbeeld je spellen.
Geen systeem instellingen terugzetten. ICS is weer heer anders en kun je eingelijk alleen maar doen als je bij dezelfde rom blijft.
Je kunt ook nog proberen de betreffende app te verwijderen en opnieuw via Google Play te installeren als het om 1 app gaat. Dit wil ook wel eens helpen. Als het om een systeem app gaat die je niet kunt verwijderen dan kun je alleen proberen om alles te resetten zodat de Rom weer schoon is. Dan ga je de betreffende app testen en als het dan goed gaat installeer je weer wat apps en test je het weer. Dan kun je er mogelijk achter komen welke app de problemen geeft.
Ik heb dlavik en cache verwijderd, instellingen van de app verwijderd en de app opnieuw geinstalleerd. Het gaat nu veel beter, maar alleen in de portrait stand, maar daar kan ik mee leven. Dank je welMikeOO schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:36:
[...]
Geen problemen mee.
FC zijn soms op te lossen door je cache en davik te verwijderen.
FC kan ook komen als je met een backup programma Titanium Backup apps gaat herstellen. Zeker als je naar ICS overstapt kun je het beste je apps allemaal handmatig weer installeren en dan alleen de ontbrekende data herstellen van bijvoorbeeld je spellen.
Geen systeem instellingen terugzetten. ICS is weer heer anders en kun je eingelijk alleen maar doen als je bij dezelfde rom blijft.
Je kunt ook nog proberen de betreffende app te verwijderen en opnieuw via Google Play te installeren als het om 1 app gaat. Dit wil ook wel eens helpen. Als het om een systeem app gaat die je niet kunt verwijderen dan kun je alleen proberen om alles te resetten zodat de Rom weer schoon is. Dan ga je de betreffende app testen en als het dan goed gaat installeer je weer wat apps en test je het weer. Dan kun je er mogelijk achter komen welke app de problemen geeft.
En weer een update naar kernel8.
Geen echte upgrade dit keer maar hij het het WiFi lampje werkend gekregen en mensen vroegen erom vandaar een update.
http://www.solidfiles.com/d/77c74097c1/
Geen echte upgrade dit keer maar hij het het WiFi lampje werkend gekregen en mensen vroegen erom vandaar een update.
http://www.solidfiles.com/d/77c74097c1/
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.