Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 07:07

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb 2 problemen namelijk, wie weet een goeie auto lader voor de hanndspad? liefst met link.
en als ik wil verbinden met bluetooth, dan wil hij alles wel koppelen maar hij wil niet verbinden, wie weet daar de oorzaak van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-06 21:36
Dat Bluetooth probleem heb ik dus ook icm de iPhone tbv tethering :( ze zien elkaar maar verbinden niet :( draai overigens hanstitan

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 10:40
ik heb nu vegantab draaien, maar ik weet niet hoe ik bij mijn externe micro SD kaart kan komen. en heeft iemand een tip voor een goede mediaplayer voor avi, divx e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

harley schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:40:
Dat Bluetooth probleem heb ik dus ook icm de iPhone tbv tethering :( ze zien elkaar maar verbinden niet :( draai overigens hanstitan
ik draai vegantab, dus ligt het volgens mij niet aan een Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo, ik ben nieuw op Tweakers het leek me toch wel handig om eens een account te gaan maken en heb meteen een vraag aan jullie over de Hannspad namelijk over een Micro SD kaart. Wat meer opslag ruimte voor films, foto's ed leek me wel handig :)

Op ebay kwam ik de volgende tegen en dat leek me wel wat, maar is class 10 genoeg? En ondersteund de Hannspad "SDHC 2.0" ?

"16GB CLASS 10 SD SDHC MEMORY CARD ULTRA FAST HIGH SPEED"

"SDHC card is incompatible with legacy SD devices.
Use SDHC card only with SDHC compatible devices.
Legacy SD cards can also be used with SDHC compatible devices.

*Please make sure your devices can support SDHC 2.0, we do not responsible for any compatibility problem."

Hannspad groetjes, Durango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 14:07
Durango schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:55:
Hallo, ik ben nieuw op Tweakers het leek me toch wel handig om eens een account te gaan maken en heb meteen een vraag aan jullie over de Hannspad namelijk over een Micro SD kaart. Wat meer opslag ruimte voor films, foto's ed leek me wel handig :)

Op ebay kwam ik de volgende tegen en dat leek me wel wat, maar is class 10 genoeg? En ondersteund de Hannspad "SDHC 2.0" ?

"16GB CLASS 10 SD SDHC MEMORY CARD ULTRA FAST HIGH SPEED"

"SDHC card is incompatible with legacy SD devices.
Use SDHC card only with SDHC compatible devices.
Legacy SD cards can also be used with SDHC compatible devices.

*Please make sure your devices can support SDHC 2.0, we do not responsible for any compatibility problem."

Hannspad groetjes, Durango
Is dat wel een micro sd kaart?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349916

murky123 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:47:
ik heb nu vegantab draaien, maar ik weet niet hoe ik bij mijn externe micro SD kaart kan komen. en heeft iemand een tip voor een goede mediaplayer voor avi, divx e.d. ?
Ik gebruik deze file manager. Werkt perfect.

https://market.android.co...ImNvbS5yaG1zb2Z0LmZtIl0."]https://market.android.com/details?id=com.rhmsoft.fm&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5yaG1zb2Z0LmZtIl0

Als mediaspeler zou ik voor MX Video Player

https://market.android.co...2gudmlkZW9wbGF5ZXIuYWQiXQ

of Moboplayer gaan

https://market.android.co...G92NHIuYW5kcm9pZC5uaWwiXQ.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 349916 op 21-10-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkeenidja
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-01 20:32
Wat zijn de verschillen tussen Vegantab en GTabComb 3.3 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08
Android 2.3 (telefoon) vs Android 3.0 (Tablet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Ik draai na tevredenheid GTabComb 3.3
Nu wil ik Vegantab proberen. Het installeren zou geen probleem zijn.
Ik zit alleen met een probleem van de applicaties waarond AngryBirds.
The kids zijn al een heel eind op weg, als ik nu vegantab installeer moeten ze weer opnieuw beginnen.

Is dit te voorkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Backuppen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
kun je dan aangeven dat je alleen angry birds wilt backupen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
deblaauwesigaar schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

kun je dan aangeven dat je alleen angry birds wilt backupen ??
Dit is inderdaad mogelijk, met bijvoorbeeld Titanium backup (in de market te vinden). Hierbij kun je aangeven welke apps je wilt backuppen en of je de user data mee wilt nemen. In jouw geval gaat het dus om het backuppen van Angry Birds + de user data. Dit slaat hij op in een aparte folder. Vervolgens kun je na het installeren van de nieuwe ROM weer Titanium backup installeren en Angry Birds + user data restoren.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
android is echt helemaal nieuw voor mij.
de hanspad doet het wel geweldig met vegantab.
maar is er ergens een NL site die ook de beste android apps voor je op een rijtje zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk eens in GoT Community Android Awards 2nd edition - de uitslag!! voor de relatief recente verkiezingen van Android Applicaties. Daarnaast is het bijhouden van Android Market en applicaties - Deel 14 ook wel een goede methode om leuke applicaties te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
thanks..
ik vind de standaard youtube app niks. veel filmpjes blijven zwart ( op wifi )
maakt niet uit of ik via een tablad van een browser naar youtube ga, of naar de app zelf.
9 van de 10 filmpjes doen het niet

ik heb dus vegantab draaien, maar youtube is echt niet goed. hoe kan dit?

low quality werkt wel ( ziet er echt niet uit )
HQ werkt niet. het geluid hoor je wel, maar het beeld loopt niet :?

[ Voor 72% gewijzigd door murky123 op 21-10-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427373

Ik heb de Hannspad nu net binnen, ff een tijdje aan de lader gehad en voor de eerste keer proberen op te starten.
Ik zie alleen heel kort het Hannspad logo en daarna blijft het zwart.
lampje links blijft groen.
Ook een keer het reset knopje ingedrukt, maar dit gaf hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdoek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 11:27
Anoniem: 427373 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:44:
Ik heb de Hannspad nu net binnen, ff een tijdje aan de lader gehad en voor de eerste keer proberen op te starten.
Ik zie alleen heel kort het Hannspad logo en daarna blijft het zwart.
lampje links blijft groen.
Ook een keer het reset knopje ingedrukt, maar dit gaf hetzelfde resultaat.
Iemand enig idee?
Terugbrengen naar winkel. Als je zelf niets hebt veranderd dan is het gewoon een fout. Als je hem tweedehands hebt of zelf al hebt gemod, dan moet je even disaster recovery topic volgen op slatedroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427373

bedankt voor de snelle reactie,
maar zelfs recovery mode ( volume + indrukken en dan powerknop ) wil hij niet in. ( alleen heel kort een Hannspad logo te zien, voor de rest zwart beeld )
Net Alternate gebeld, en dat wordt terugsturen.
( p.s. hij is niet gemod, kwam net nieuw uit doos )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Hier een eenvoudig filmpje voor de nieuwe kopers onder ons.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3HDK-0gDPZE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat ik dus begrijp is dat hij niet de standaard Android market heeft? Zijn wel alle apps te vinden met de stock market, of heeft hij ook een eigen app base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Erazzzer schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:07:
Wat ik dus begrijp is dat hij niet de standaard Android market heeft? Zijn wel alle apps te vinden met de stock market, of heeft hij ook een eigen app base?
Je kan APK's installeren, maar je kan ook gewoon even rooten zodat je Honeycomb hebt of een snellere 2.2/2.3 met de echte market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Bleh, heb er een hekel aan nieuwe devices meteen te moeten rooten. Krijg je weer gezeik wanneer je een garantieclaim hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 21:53
Erazzzer schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:17:
Bleh, heb er een hekel aan nieuwe devices meteen te moeten rooten. Krijg je weer gezeik wanneer je een garantieclaim hebt.
Nee. Je kan het gewoon terug draaien, beetje zoekwerk kan ook geen kwaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:09
Ik had een tijdje de Vegantab rom draaien, alleen sinds gisteravond toch de overstap naar Honeycomb gemaakt, gelukkig :)

Ik heb nu flashback 10 Easy draaien met een aangepaste kernel en ik moet zeggen, wat een verbetering tov Gingerbread! Alles reageert veel sneller en ziet er 10x beter uit!

Hieronder kleine uitleg wat ik gedaan heb:

Clockwork mod starten. Dan naar mount en mount de SD.
Alle bestanden eerst naar de interne SD en alle andere mappen verwijderen, dus alleen de 3 bestanden kopieeren. Het gaat om deze 3 bestanden:

ROM
KERNEL (ik heb degene genomen met lagere voltages, om batterij te besparen, de originele hiervan (1.3 volt) vind je HIER
UPDATE voor telefoon, om telefoon bestanden te verwijderen.

In Clockwork eerst alles leeghalen, dus wipe alles (incl Dalvik Cache). Daarna onder mounts en storage alles formateren, op de SD card na natuurlijk.

Dan rom flashen, en direct in Clockwork de kernel. Daarna tablet 1x laten starten, rebooten en weer naar clockwork, daarna de update voor telefoon installeren (niet direct doen, deze bestanden zijn nodig om tablet te laten starten.

Dan restarten en eventueel uit de market de CPU boost Lite downloaden en dan kun je de overclock op 1400 Mhz zetten!

Zo heb ik de mijne gisteravond geupdate en ik moet zeggen dat het echt allemaal veel sneller werkt! Een aanrader!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdoek
groxgrox schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:15:
Ik had een tijdje de Vegantab rom draaien, alleen sinds gisteravond toch de overstap naar Honeycomb gemaakt, gelukkig :)

Ik heb nu flashback 10 Easy draaien met een aangepaste kernel en ik moet zeggen, wat een verbetering tov Gingerbread! Alles reageert veel sneller en ziet er 10x beter uit!

Alle bestanden eerst naar de interne SD en alle andere mappen verwijderen, dus alleen de 3 bestanden kopieeren. Het gaat om deze 3 bestanden:

ROM
KERNEL (ik heb degene genomen met lagere voltages, om batterij te besparen, de originele hiervan (1.3 volt) vind je HIER

In Clockwork eerst alles leeghalen, dus wipe alles (incl Dalvik Cache). Daarna onder mounts en storage alles formateren, op de SD card na natuurlijk.

Dan rom flashen, en direct in Clockwork de kernel. Daarna tablet 1x laten starten, rebooten en weer naar clockwork, daarna de update voor telefoon installeren (niet direct doen, deze bestanden zijn nodig om tablet te laten starten.

Dan restarten en eventueel uit de market de CPU boost Lite downloaden en dan kun je de overclock op 1400 Mhz zetten!

Zo heb ik de mijne gisteravond geupdate en ik moet zeggen dat het echt allemaal veel sneller werkt! Een aanrader!
Zeer interessant. Hoe gaat het met stabiliteit van de rom/youtube HD afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
stabiel istie zeker, vooral de batterij gaat langer mee, dit is echt merkbaar. Het grootste verschil is echter dat het allemaal veel sneller werkt, je klikt iets aan en het werkt! En grafisch ziet het er allemaal beter uit.

Youtube, geen problemen. Ik kan alle filmpjes kijken.

Enige apps die niet goed werken zijn: Yahoo mail (hier kreeg ik ook bij andere honeycomb roms een foutmelding) en facebook. Facebook werkte trouwens ook niet op 2.3 (vegan tab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 11:38
En heeft deze versie ook hardware acceleratie?
Op slatedroid heb ik V10.0 nog niet voorbij zien komen!

Ben zelf uiterst tevreden over VEGAn-TAB (GB) maar als deze HC3.0.1 rom net zo snel/sneller is... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze zojuist ook geprobeerd. Hij is inderdaad snel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Ik waag ook maar eens een gokje.

Een week niet van ROM geswitcht is een week niet geleefd :').

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Kan iemand mij uitleggen waarom de flash methode voor deze rom anders is dan normaal?
Mounten in CW, mappen wissen etc...

Normaal wipe ik alles als ik van rom wissel, maar mount, kopieer etc verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
ApOE schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:18:
Kan iemand mij uitleggen waarom de flash methode voor deze rom anders is dan normaal?
Mounten in CW, mappen wissen etc...

Normaal wipe ik alles als ik van rom wissel, maar mount, kopieer etc verder niets.
Persoonlijke voorkeur denk ik.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Dan probeer ik het op de oude vertrouwde manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
@ ApOE,

Ben zeer benieuwd naar je resultaten, daar ik ook altijd op die manier de pad voorzie van nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
@ ApOE; ja dat is een manier van me om een rom te flashen, in principe is het voldoende dat de de cache, dalvik en de data reset. Ik wilde alleen zeker weten, omdat je toch van een oudere naar een nieuwere versie gaat, dat echt alles weg is. Ja ik kwam ook van Vegan, maar zag deze week dat deze rom uitgekomen was samen met de kernel. Probeer hem maar je zult versteld staan!

Ik lees wel op dit forum dat je de Gmail en de Mail.apk eigenlijk zou moeten verwijderen, met deze 2 APK's zou je freezes krijgen....Dit kan met ES file explorer en dan in de instellingen root acces geven. Dan onder /system/app deze 2 APK's verwijderen. In de market zijn voldoende apps te vinden voor mail.

Ik zie ook dat ze nu weer met een nieuwe kernel bezig zijn, ga dit forum echt even volgen! Ze kunnen nu al 720p draaien met deze kernel.

Daarom is deze pad zeker interessant, vooral bij onze Oosterburen zijn ze erg druk met het ontwikkelen van nieuwe ROM's!!

[ Voor 6% gewijzigd door groxgrox op 23-10-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkeenidja
Kan ik gebruik maken van Tethering :? ? Via USB of Bluetooth van mijn Smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
bokkeenidja schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:57:
Kan ik gebruik maken van Tethering :? ? Via USB of Bluetooth van mijn Smartphone?
USB niet aangezien hij geen hostmode heeft.

Alhoewel: http://www.slatedroid.com...x-based-on-ac3-gtacomb33/

Bluetooth weet ik niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
LanciaThema schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:26:
@ ApOE,

Ben zeer benieuwd naar je resultaten, daar ik ook altijd op die manier de pad voorzie van nieuwe rom.
Geen probleem, gewoon flashen zoals je dat altijd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
als ik bijvoobeeld een andere ROM wil. werkt dat dan precies zoals bij de eerste keer?
ik ben van de stock, naar de vegantab gegaan. maar als ik nu van vegantab naar gtacomb wil. moet ik dan eerst nog iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Om een deel van mijzelf te quoten:
ApOE schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:51:
[...]

-> Zet je tablet uit
-> Houd de volume+ knop ingedruk en zet vervolgens je tablet weer aan.
-> Je komt nu in CWM recovery
(met de home toets bevestig je je keuze, met de back toets ga je terug, met volume +&- ga je up&down)
-> Selecteer "wipe data/factory reset"
-> Selecteer vervolgens "wipe cache partition"
-> Selecteer vervolgens "advanced"
-> Selecteer vervolgens "wipe dalvik cache"
-> ga terug naar het eerste scherm
-> Selecteer "install zip from sdcard"
-> Selecteer vervolgens "choose zip from sdcard"
-> Selecteer vervolgens "de rom en/of kernel die je wilt flashen"
-> Als dit klaar is kies je "Reboot system now"

All done 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
is die post hierboven voor mij bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
murky123 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:26:
is die post hierboven voor mij bedoeld?
Ja zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
welek gtacomb is de juiste? volgens mij circuleren er een paar verschillende versies? o fheb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ik kan je onderstaande ook adviseren:

Flashback 10 Easy

Deze rom
Deze kernel
Deze patch
Ik heb de link naar de undervolt kernel niet "gequote" omdat deze bij mij niet goed werkt. De originele kernel werkt top! Deze HC rom draait voor zover ik het nu heb kunnen testen net zo soepel als VEGAn-TAB (GB) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
ApOE schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:47:
Ik kan je onderstaande ook adviseren:

[...]

Ik heb de link naar de undervolt kernel niet "gequote" omdat deze bij mij niet goed werkt. De originele kernel werkt top! Deze HC rom draait voor zover ik het nu heb kunnen testen net zo soepel als VEGAn-TAB (GB) _/-\o_
Wat had je voor klachten met de undervolt kernel?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Crash naar dektop bij spelen van (hd) games, geen fc message.
Met de standaard kernel nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
ApOE schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 21:56:
Crash naar dektop bij spelen van (hd) games, geen fc message.
Met de standaard kernel nergens last van
Voor installatie van een nieuwe kernel is geen clearen van caches oid nodig toch?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Heb ik iig niet gedaan..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
Hmm de beschreven stappen doorlopen, maar dan na het android scherm kom ik in Google scherm(2 lopende radars)daarna in het welcome scherm met de Android pic en dat was het dan, ik druk op tab start, maar daar blijft het dan bij...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123

ROM

waar is die "update voor telefoon voor dan" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
volgens mij om alle overbodige telefooncrap eruit te halen die je op een tablet niet nodighebt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Topicstarter
harley schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:55:
volgens mij om alle overbodige telefooncrap eruit te halen die je op een tablet niet nodighebt.
Honeycomb heeft toch geen telefooncrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Anoniem: 8504 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:00:
[...]

My thoughts exactly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

Anoniem: 8504 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:00:
[...]

Jawel, voor tablets met 3G ondersteuning.

Waar wij toch niet toebehoren dus dat kan er voor ons net zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Kan ook zijn dat er bepaalde kernel aanpassingen worden gemaakt, de bijgeleverde kernel is CM7-based.
Het kan iig geen kwaad om de patch te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 17:53
Mede tweakers,

Ik weet dat dit wellicht niet het juiste forum item is om dit te vragen, maar omdat jullie toch echte hansspad kenners zijn, denk ik wel dat jullie er een oordeel over kunnen geven.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen een viewsonic 10s en een hansspad.
Welke kan ik beter kiezen, kan ik op de 10s ook Honeycomb draaien?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
sattertje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:15:
Mede tweakers,

Ik weet dat dit wellicht niet het juiste forum item is om dit te vragen, maar omdat jullie toch echte hansspad kenners zijn, denk ik wel dat jullie er een oordeel over kunnen geven.

Nu ben ik aan het twijfelen tussen een viewsonic 10s en een hansspad.
Welke kan ik beter kiezen, kan ik op de 10s ook Honeycomb draaien?

Thanks
Op de 10s kan honeycomb gedraaid worden, dit omdat deze exact hetzelfde is als de Advent Vega en de Point of View Tegra, waar Vegacomb op kan draaien. Deze rom is compleet voltooid en ondersteunt hardware acceleratie, daar waar de meeste honeycomb roms voor de Hannspad dit nog niet doen.

De Hannspad daarentegen heeft 16gb internet geheugen en beschikt over een beter scherm dan de Viewsonic. Echter heeft de Viewsonic weer een camera.

Persoonlijk prefereer ik de Hannspad vanwege het geheugen en het scherm, en de honeycomb roms die er zijn voor de hannspad werken behoorlijk goed, ook zijn ze op slatedroid aan het werk met een rom met Hardware acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Vanmiddag even wat tijd verdaan met het flashen en uitproberen van die flashback 10 die hierboven genoemd wordt, maar ik type dit alweer vanuit VeganTab..

Ik vond de rom op 1400 MHz nog altijd heel duidelijk langzamer dan vegantab en ik had bijna iedere poging tot wake-up last van een sleep-of-death :( Iets waar ik met nog geen enkele rom (heb ze eigenlijk allemaal wel geprobeerd..) zó veel last van gehad heb!

Ik blijf in afwachting van Fards@Slatedroid nog even lekker bij mijn VeganTab!

</two-cents>

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emilio_TT schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:44:
Vanmiddag even wat tijd verdaan met het flashen en uitproberen van die flashback 10 die hierboven genoemd wordt, maar ik type dit alweer vanuit VeganTab..

Ik vond de rom op 1400 MHz nog altijd heel duidelijk langzamer dan vegantab en ik had bijna iedere poging tot wake-up last van een sleep-of-death :( Iets waar ik met nog geen enkele rom (heb ze eigenlijk allemaal wel geprobeerd..) zó veel last van gehad heb!

Ik blijf in afwachting van Fards@Slatedroid nog even lekker bij mijn VeganTab!

</two-cents>
Wat heb je nodig dat niet werkt? Het enige dat niet ondersteund is zijn :
  • Bluetooth
  • G-Sensor
  • Capicatieve buttons
Daarnaast is het geluid wat stiller (waar je overgings geen last van hebt als je een koptelefoon gebruikt).

Ik draai al vanaf v4 Fard's test rom en alles werkt uitstekend :) Zodra geluid en de G-sensor goed werken is het eigenlijk de perfecte rom voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ook ik vind de vegantab sneller aanvoelen als de flashback 10

ik had eerst vegantab draaien en daarna flashback 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
Ook weer terug naar Vegantab.
YouTube crashte constant, Market aantal maal fc.
Daarnaast vond ik em idd niet merkbaar sneller oid. Ook kreeg ik met de telefoon_patch niet draaiende, geen idee wat ik daar mis deed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 237382 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:49:
[...]

Wat heb je nodig dat niet werkt? Het enige dat niet ondersteund is zijn :
  • Bluetooth
  • G-Sensor
  • Capicatieve buttons
Daarnaast is het geluid wat stiller (waar je overgings geen last van hebt als je een koptelefoon gebruikt).

Ik draai al vanaf v4 Fard's test rom en alles werkt uitstekend :) Zodra geluid en de G-sensor goed werken is het eigenlijk de perfecte rom voor mij.
Ik gebruikte deze rom ook als daily, maar door de manier van uitschakelen zou het geheugen corrupt kunnen raken (hij sluit niet af, de stroom gaat er gewoon af), dat zou toch wel erg zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06

Cogency

Ginnunga

Ik net als hobbybob ook die Flashback 10 geinstalleerd, hij voelt wel soepeler als gtacomb33. Maaruh, noob vraag maar hoe draai ik nu me scherm als die geen Gsensor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cogency schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:26:
Ik net als hobbybob ook die Flashback 10 geinstalleerd, hij voelt wel soepeler als gtacomb33. Maaruh, noob vraag maar hoe draai ik nu me scherm als die geen Gsensor heeft?
Niet :+

Dus niet installeren als je daar een groot fan van bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Haha, ik heb hem net geinstalleerd. (had er nog niks over gelezen) En nu staat me scherm dus in portrait modus en ik krijg hem niet meer terug. :p

Ik ga wel weer terug naar GtaComb

[ Voor 3% gewijzigd door Cogency op 24-10-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Gsensor werkt gewoon in flashback 10, als ik naar apps ga en vervolgens mn tablet kantel draait het beeld gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ben mij gebeurt er dus helemaal niks. Ook net even die Asus live background (mywater) geinstalleerd maar die doet ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235834

Flashback 10 ook geinstalleerd, het is inderdaad soepeler dan Gta3.3, maar 1 van de 2x dat ik het op slaapstand zit, looptie vast. Ook maar weer terug naar Gta3.3...

Geen problemen gehad met beeld kantelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
we zijn er dus nog niet echt uit, wat nu prettiger is. flashback 10 of gta3.3 . welke HB rom is de beste ?
is en blijft suggestief natuurlijk.
ik moet ook zeggen dat ik erg weinig meegeleverde widgets vind in flashback 10 t.o.v. VeganTab maar hoe zit dat met gta3.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
heb fb10 nu ook :) had hiervoor gtabcomb3.3, op 1400MHz.
heb fb nog niet opgevoerd (ga ik straks wel doen... ghehe), maar draait niet slecht.
fix voor het sleep of death probleem is vaak de wifi automatisch uit laten gaan bij sleep, hielp bij mij iig wel in gtabcomb, en kwam er daarstraks alweer achter dat die optie hier standaard uit stond, en dus het SoD probleem terug kwam...

optie omgezet, en probleem nog niet teruggezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!
nick_haak schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:01:
heb fb nog niet opgevoerd (ga ik straks wel doen... ghehe), maar draait niet slecht.
fix voor het sleep of death probleem is vaak de wifi automatisch uit laten gaan bij sleep, hielp bij mij iig wel in gtabcomb, en kwam er daarstraks alweer achter dat die optie hier standaard uit stond, en dus het SoD probleem terug kwam...

Komt ie nu mee :-) Zit alweer op VeganTab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Zal die sleep of death trick eens proberen. Verders een prima rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion

Waar stel je dat in?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
draadloos en netwerken, wifi slaapbeleid :)
instellen op uitschakelen bij scherm uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

werkt bluetooth ook via deze fb10 rom? of werkt dat nog bij geen 1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Wifi trick mbt sod werkt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Bij mij ook niet. Toch maar weer terug naar Vegantab gegaan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235834

Nog niet geprobeerd, maar welke kernel heb jij gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Topicstarter
Anoniem: 237382 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

Jawel, voor tablets met 3G ondersteuning.

Waar wij toch niet toebehoren dus dat kan er voor ons net zo goed uit.
3g != Phone functionaliteit.. Dus nog steeds snap ik het "phonecrap" issue niet.. Ik heb ook 3g op mijn laptop, maar da's puur data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdoek
Ik heb ook geen phone fix gebruikt bij deze rom en merk niets van iets wat zou moeten lijken op "phone stuff".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricket99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb flashback 10 ook 1 dag lang geprobeerd (na tevredenheid over flashback 8.1) maar dat niet ontwaken uit de slaapstand was te hinderlijk voor echt gebruik. Vandaag maar VeganTab geinstalleerd. Kijken hoe dat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Ik heb nu GTAcomb in gebruik (hiervoor Vegantab en Flashback 10) maar ik krijg Flash 11 niet werkend. In ieder geval niet in mijn browser zoals sites als Megavideo etc. Is hier een bepaalde fix voor anders dan Opera gebruiken? Dat wilt namelijk ook niet erg vlotten op de Hansspad.

Ik moet zeggen dat FB10 erg soepel werkt, maar dat het SoD echt problematisch is als je je tablet voor films kijken gebruikt (denk aan pauzes ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand of het mogelijk is om in vegantab net als bij Honeycomb van schermen te kunnen wisselen door aan de zijkanten van het scherm te drukken?

Ik heb geen instelling hier voor kunnen vinden in vtl launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
jammer genoeg dat quickoffice pro eruit knalt ( op FB10 ) zodra je een excel document opent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44

Emilio_TT

Never fear...I is here!

murky123 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:39:
jammer genoeg dat quickoffice pro eruit knalt ( op FB10 ) zodra je een excel document opent
Documents To Go is een veel betere optie en er is nog een gratis versie van ook. "Documents To Go Base Program" heet die, geloof ik. Nog geen enkel probleem gehad (met de betaalde versie)!

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 19:59

lasharor

7 december 2004

NYzE schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:10:
Ik heb nu GTAcomb in gebruik (hiervoor Vegantab en Flashback 10) maar ik krijg Flash 11 niet werkend. In ieder geval niet in mijn browser zoals sites als Megavideo etc. Is hier een bepaalde fix voor anders dan Opera gebruiken? Dat wilt namelijk ook niet erg vlotten op de Hansspad.

Ik moet zeggen dat FB10 erg soepel werkt, maar dat het SoD echt problematisch is als je je tablet voor films kijken gebruikt (denk aan pauzes ;) )
Opera, dat is dus de enige fix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdoek
Ik gebruik Dolphin Browser HD en die heeft geloof ik ook flash ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149325

Vandaag deze tablet binnen gekregen, zo op het eerste gezicht werkt ie lekker. Merk alleen af en toe dat ie qua performance wat hapert, met name bij het surfen wanneer er flash bestanden of foto's op de pagina zijn weergegeven. Is dit opgelost in Android 3.0 of een latere versie? Kan iemand mij vertellen hoe ik kan updaten naar Android 3.0? Welke rom heb ik nodig / werkt het beste? Is er ook ergens uitleg hoe ik dit moet installeren?

BVD Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Anoniem: 149325 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:43:
Vandaag deze tablet binnen gekregen, zo op het eerste gezicht werkt ie lekker. Merk alleen af en toe dat ie qua performance wat hapert, met name bij het surfen wanneer er flash bestanden of foto's op de pagina zijn weergegeven. Is dit opgelost in Android 3.0 of een latere versie? Kan iemand mij vertellen hoe ik kan updaten naar Android 3.0? Welke rom heb ik nodig / werkt het beste? Is er ook ergens uitleg hoe ik dit moet installeren?

BVD Tom
Als je zelf een heel klein beetje moeite doet kan je op een hoop vragen zelf antwoord vinden.
In dit topic staat stap voor stap (door mij) uitgelegd hoe je een rom flasht. De diversen + en - punten van de verschillende roms wordt ook herhaaldelijk besproken en als je hannspad invoert in goolge heb je genoeg om te lezen (slatedroid bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
lasharor schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:29:
[...]

Opera, dat is dus de enige fix....
Thanks voor je reply!

Ok, dan hebben we dus een nieuw probleem om op te lossen.. Kun jij gewoon de instellingen van Opera mobile 11 wijzigen? Bij mij word het menu steeds afgesloten en werkt Flash niet binnen Opera. Ik heb geprobeerd om de app opnieuw te installeren zonder succes. Downgraden naar Flash 10.3 heeft ook nog niks opgeleverd en tevens een verse install van Gtabcomb 3.3 heeft nog geen vruchten afgeworpen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon2b
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:48
Ik had dezelfde problemen met Opera. (Staat ook op een van de eerdere postings op dit forum, maar wel een fors aan tal pagina's terug.)

De laatste versie van Opera (v11.50) is instabiel op honeycomb. Je kan op google het .apk bestand opzoeken van Opera v11.10. Dit heeft mijn problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
bij mij laadt opera telkens de mobile versie van sites terwijl dat uitgeschakeld staat dat hij zich als mobile browser bekend moet maken. Zeer irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ik draai Flashback 10

maar nu doet android market niet meer. melding : geen verbinding probeer op nieuw
en ook de mail app ( gmail adres ) geeft melding : kan geen veilige verbinding maken met de server

help..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilcos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
Ik ben nieuw op het forum, maar heb de pagina's al wel doorgenomen.
eigelijk ben ik wel benieuwd welke Rom op dit moment bv het meest stabiel is. Of welke Rom qua mogelijkheden bovenaan staat. wat zijn de voor/nadelen? enz..
Ik weet dat het al wel eerder behandeld is, maar er veranderd veel...

ondertussen heb ik Flashback 8.1 geprobeerd, maar die liep continu vast en had een slechte explorer.
nu heb ik GTA3.3, ben ik gematigd tevreden over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wilcos schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:46:
eigelijk ben ik wel benieuwd welke Rom op dit moment bv het meest stabiel is. Of welke Rom qua mogelijkheden bovenaan staat. wat zijn de voor/nadelen? enz..

ondertussen heb ik Flashback 8.1 geprobeerd, maar die liep continu vast en had een slechte explorer.
Hier staat een poll met welke rom mensen gebruiken.

http://hannspad.fr/?p=1646

GtaComb 3.3, Vegantab en Flashback 8.1 gaan beetje gelijk op.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 349916 op 28-10-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartdoek
Wilcos schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:46:

Probeer vegantab eens. Daarbij kan je gewoon een betere browser installeren via de android market..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
toch maar weer terug naar vegantab.
misschien niet zo mooi als een HC rom, maar wel de snelste en stabielste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
Anoniem: 237382 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:58:
[...]

Op DealExtreme kun je voor ~3 euro een HDMI kabel kopen voor de Hannspad waardoor je ook kunt gamen, video kijken, web browsen, etc op je TV. Voor 2.60 heb je een plastic Tablet stand en voor 1.70 een stylus. Leuke goedkope toevoegingen!
Heeft iemand de link voor deze HDMI kabel? Wil hem ook eens op TV aansluiten!
Ik zou graag een stand willen hebben om. Gebruik hem veel in bed om uitzendinggemist te kijken, alleen moet ik nu het tablet telkens vasthouden.....Zoek dus iets om hem op mijn buik te zetten als ik in bed lig :)

Trouwens, FB10 Easy en deze kernel draaien bij mij nu erg goed! Ook het probleempje dat ik had dat ie niet uit standby kwam is hiermee verholpen en door deze kernel is de touch iets beter geworden! De combinatie van beiden werkt op mijn pad erg goed!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkeenidja
http://www.dealextreme.com/c/computer-cables-adapters-312

Hier staan alle kabels en adapters.... _/-\o_
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het tablet zelf. Alles over levertijden e.d. horen in het
Hannspree Hannspad - Levertijden.