Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:10
Matched: 2
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:32:
[...]

Ja en nee; het aantal bill's en buds blijft gelijk, maar door het toenemende aantal aan andere hats zal de prijs dalen.

Voorbeeld:
Nu kost 1 bill bijvoorbeeld 10 willekeurige hats. Wanneer er meer hats op de markt komen zal er binnenkort voor 1 bill 20 willekeurige hats betaald moeten worden (want een bill is nog unieker). De markt zal dit niet leuk vinden en maximaal 15 hats bieden voor 1 bill. Hierdoor daalt de prijs van een bill.

Dit is gewoon marktwerking en gebeurd met alles wat verhandeld wordt. Als de prijs te hoog wordt, zal deze automatisch dalen.

[...]

Een paar hats om te kunnen traden voor wapens die je wilt hebben is toch echt beter dan hopen op dat ene item.
Je idee klopt wel; met meer hats zal de waarde van een willekeurige hat, unusual of niet, uiteindelijk dalen door vraag en aanbod. De vraag verandert niet, maar het aanbod wordt groter. Het aantal bill's en buds verandert niet, en jij stelt nu dat door de toenemende waarde de vraag zal afnemen. Dat is niet logisch, en dat is niet wat marktwerking betekent. Door een toenemende waarde zal het wel zo kunnen zijn dat de vraag stagneert omdat niemand de prijs wil betalen. Iedereen vindt Porsches duur, maar daarom worden ze toch ook niet goedkoper? Door het toenemende aantal hats zal je meer hat kunnen krijgen voor je bill's of buds. Over tien jaar krijg je honderd unusuals voor je buds ;)
Pykow schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:06:
[...]

er wordt heel weinig gesproken over keys op de unusual markt en er zit heel veel verschil tussen de hats + effects. gisteren was iemand pissig op spelers die 15 max heads hebben en deze voor belachelijke prijzen verkopen, terwijl die gene er toch genoeg heeft. ( its all about the money)

Bills zonder paint kosten 4 keys en met paint 5 keys.
1 bills staat gelijk aan 0.5 buds. als je alleen een bud wilt kopen dan betaal je dus al snel 10 keys.
met 10 keys kan je geen unusual hat kopen maar alleen promo's. met 1 bud kan je de hat madame dixie p confetti krijgen. andere fetti hats zitten rond de 1.5 voor engineer,sniper,pyro,heavy hats. voor de andere classen zitten ze op 2 buds.

mijn unusual Whoopee cap met TF logo = 3 buds waard. als ik een tosslecap met TF logo had, dan was deze 5 buds waard. Zelfde effect, zelfde class, maar een andere hat. mijn hat is dus 30 keys waard.
mijn stout shako met searing plasma gaat voor 5 buds de deur uit. we hebben het dan over 50 keys
Maar de markt zit niet te wachten op key offers, maar alleen op buds, bills, other promos en unusual offers of geld. 5 buds = 20 dollar perstuk x 5 = 100 euro
Ik zag laatst een of andere lelijke unusual aangeboden worden voor 1 earbuds.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu is het zo dat bill's bud's en max's (dat klinkt als een mooi komisch trio) bijzondere hats zijn in de TF2 economy. Bill's en bud's zijn trouwens niet echt zeldzaam. Van Bill's hat zijn er zeker meer dan 10.000 en de bud's gingen al richting de 20.000. Toch zijn buds meer waard dan bill's. Zo je maar hoe vraag en aanbod kunnen werken in TF2.
Enige hats die relatief "zeldzaam" zijn zijn de max hats. Daar schijnen er maar zo'n 3300-3500 van te bestaan. Samen met keys vormen ze de trading currency in TF2. 4-5 keys = bill's 2 bill's = earbud's 3 earbud's = max hat. Gekke is trouwens dat max hats sinds het begin juist in waarde zijn gedaald. Van 4-5 buds naar 3. Ben benieuwd hoe het gaat werken nu je ook games kan traden.

Uit economisch/statistisch opzicht is het wel leuk om te zien hoe de TF2 "economie" zich ontwikkeld in een jaar. Eerst de grote rush aan het begin, de waarde van keys in refined (van 1 ref naar 2,33), de mad dash bij elke grote update waar nieuwe wapens/hats voor woekerprijzen van de hand gaan. Een weekof twee later zijn ze geen fluit meer waard.
Ook zie je unusuals steeds goedkoper worden. Er zijn tegenwoordig zoveel unusuals (nu rond de 20.000) dat iedereen die er een wil hem inmiddels wel heeft.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 11:14
Van de waarde van Unusuals snap ik vrij weinig.. Er zijn maar een paar combinaties die niet spuuglelijk zijn (al is dan natuurlijk persoonlijk), maar er komen alleen maar meer Unusual hats bij? Die dingen zijn over een jaar toch niet zeldzaam meer, terwijl je voor Bill's en Buds straks goed moet zoeken met al die verzamelaars + het feit dat er gewoon geen nieuwe meer bij komen..

'k Heb verder weinig problemen met veel geld neerleggen voor dingen die ik graag wil (m'n Buds bijv. voor 12 keys gekocht, omdat het lvl m'n lievelingsgetal is en de verkoper bij 10 keys nog twijfelde of-tie ze weg wilde doen), maar Unusuals.. nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen matches
Als ik minstens 1 hat voor elke class die ik speel heb (moet nog eentje voor de demoman), dan ga ik geen hats meer craften maar alleen maar keys kopen en voor de fun boxes openen.. Hopen dat ik ooit een unusual tegenkom, zo niet, jammer dan..

Gefeliciteerd Shabbaman :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pimorez op 17-08-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
CapTVK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:10:
Gekke is trouwens dat max hats sinds het begin juist in waarde zijn gedaald. Van 4-5 buds naar 3. Ben benieuwd hoe het gaat werken nu je ook games kan traden.
Wat denk ik meespeelt is dat het steeds makkelijker wordt om te traden. Daardoor lijkt het zo alsof er een groter aanbod is, wat de prijs drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan wel kloppen, de markt is veel groter geworden met het steamclient trading systeem. Even je chat openen en gaan. Plus hoe groter de markt hoe beter de prijswerking. Het feit dat je nu gemakkelijk gifts kan traden, ipv van paypal gebruiken voor dure trades (ipv buds, bill's , keys) zal ook helpen.

@Shabbaman,
Zie net je taart staan, congrats! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:21

TheAnthonyNL

PC Gamer

Geen matches
Hmm gelukkig heb ik alle aanbods kunnen afslaan die ik kreeg voor mijn max head, wel jammer dat deze zo zeldzaam is.

als ik nog buds en bill's hat erbij heb ben ik klaar :D

@Shabbaman , een fijne dag toegewenst

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Hey heeft er hier iemand misschien een site of persoonlijke ervaring met de waarde van deze 2 strange weapons:

Strange Conniver's Kunai
Strange Ambassador

Ik kocht voor de gein 3 keys en kreeg die 2 + een potje roze verf 8)7 .

offtopic:
Nee ik probeer deze hier niet te verhandelen, maar ik zoek eigenlijk al langer naar een site waarop de gemiddelde waarde ect gevonden kan worden

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 17-08-2011 14:10 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:09:
Hey heeft er hier iemand misschien een site of persoonlijke ervaring met de waarde van deze 2 strange weapons:

Strange Conniver's Kunai
Strange Ambassador

offtopic:
Nee ik probeer deze hier niet te verhandelen, maar ik zoek eigenlijk al langer naar een site waarop de gemiddelde waarde ect gevonden kan worden
deze twee zijn beide 2 reclaim metal waard per stuk

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
D4NG3R schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:09:

Strange Conniver's Kunai
Strange Ambassador

offtopic:
Omdat je ze niet probeert te verhandelen dan... check dit spreadsheet.

Taart, omnomnom, bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

Shabbaman schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Omdat je ze niet probeert te verhandelen dan... check dit spreadsheet.

Taart, omnomnom, bedankt :+
deze versie ervan is toch iets sneller vind ik : https://spreadsheets.goog...E4YUQ3VFFuTXc&hl=en&gid=0

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice try pyro! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 14:08
Geen matches
Die is echt briljant :D

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Geen matches
lol, lucky heavy zeg haha. De urge om het af te maken van de pyro herken ik wel, beter had hij gewoon weg gelopen toen hij eenmaal in het raampje stond. Ik doe zelf meestal precies hetzelfde..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Shabbaman
Dat filmpje laat perfect zien waarom plr_hightower zo'n leuke map is :D
Je hebt gelijk, die is een stuk sneller. Dat komt omdat je bij jouw link niet naar spreadsheet-view gaat. Met een druk op een knop kom je bij dat andere spreadsheet in dezelfde view terecht, en dan is het net zo snel. 't Is wel hetzelfde spreadsheet namelijk. Heb ik weer wat geleerd over google docs ;)

Verwijderd

Geen matches
Wat moet je eigenlijk met al die rotzooi in je backpack? :?

Ik heb 100 items ofzo, heb wel een paar wapens verwisseld, maar verder snap ik er echt het nut niet van. Allemaal dozen en schroot en petjes en dubbele wapens en andere rotzooi.

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Geen matches
Je mag ze anders allemaal aan mij geven. :+

Wapens die je dubbel hebt (van dezelfde classe) kan je bij elkaar smelten, tot scrap metal.
3 Scrap metal maakt dan reclaimed metal en 3 reclaimed maakt een refined.

Uiteindelijk kan je met 3 refined een random hoedje craften, maar een groot deel van de hoedjes kan je al kopen voor 1 refined. :)

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Asskicker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:40:
Je was me net voor :(

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Verwijderd

Asskicker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:40:

Wapens die je dubbel hebt (van dezelfde classe) kan je bij elkaar smelten, tot scrap metal.
3 Scrap metal maakt dan reclaimed metal en 3 reclaimed maakt een refined.

Uiteindelijk kan je met 3 refined een random hoedje craften, maar een groot deel van de hoedjes kan je al kopen voor 1 refined. :)
Maar wat heb je aan die hoedjes dan, buiten dat het er wel grappig uitziet?

Ik bedoel, ik wil gewoon knallen. :)

• Asskicker
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:45:
[...]

Maar wat heb je aan die hoedjes dan, buiten dat het er wel grappig uitziet?

Ik bedoel, ik wil gewoon knallen. :)
Het houd mij wat bezig, is wel leuk om jezelf er "cool" te laten uitzien.

Je kan zeldzame hoedjes ook ruilen voor geld of andere games.
Zo heb ik overlaatst mijn Gen. Bip Boy geruild voor Dirt 3 en gisteren 3 keys (die ik voor 6 refined gekocht had) voor Terraria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asskicker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:48:
[...]

Het houd mij wat bezig, is wel leuk om jezelf er "cool" te laten uitzien.

Je kan zeldzame hoedjes ook ruilen voor geld of andere games.
Zo heb ik overlaatst mijn Gen. Bip Boy geruild voor Dirt 3 en gisteren 3 keys (die ik voor 6 refined gekocht had) voor Terraria.
LOL ik heb geen enkel idee wat je bedoelt. :')

Nouja, ik blijf maar gewoon lekker doorknallen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn nieuwe crates met nieuwe strange wapens. Dit keer voor sniper, engineer en medic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: fortress, team, 2
LUH-3417 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:48:
Er zijn nieuwe crates met nieuwe strange wapens. Dit keer voor sniper, engineer en medic.
En nog beter:
De Deus Ex promo items zijn toegevoegd en tevens te koop in de mann store, te craften en te vinden in de drops!
http://wiki.teamfortress.com/wiki/Manno-Technology_Bundle

En de Original (Quake rocket launcher) is nu te craften (1x scrap + 1x rec, ftw)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Geen matches
Een strange medigun... bizar.
The following Strange items do not track kills, instead:

Jarate tracks coated enemies.
The Medi Gun tracks kill assists and ÜberCharges.
The Wrench and The Jag track Sentry Gun kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemachtig, die short circuit (secondary) kan gewoon projectiles als nades en rockets uit de lucht schieten! Met aardig wat range ook nog, halve container schat ik. En die widowmaker gebruikt metal ipv ammo en je krijgt metal op basis van dmg die je ermee doet. En hij heeft ook geen reload animation. Zolang je voldoende metal hebt kan je blijven schieten.

Oh ja, GoT server is up-to-date :)

[ Voor 5% gewijzigd door CapTVK op 19-08-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:31:
Een strange medigun... bizar.

[...]
Ik vond het eerder vreemd dat het niet bestond... En daarnaast, omdat je met een medigun geen kills kan maken, is het bijhouden van assists natuurlijk de enige oplossing.
CapTVK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:37:
Allemachtig, die short circuit (secondary) kan gewoon projectiles als nades en rockets uit de lucht schieten! Met aardig wat range ook nog, halve container schat ik. En die widowmaker gebruikt metal ipv ammo en je krijgt metal op basis van dmg die je ermee doet. En hij heeft ook geen reload animation. Zolang je voldoende metal hebt kan je blijven schieten.
Perfect dus om te spy-checken en verdediging van je sentry en dispenser...
Met een lvl3 dispenser kun snel genoeg metal binnenkrijgen om het aangevuld te houden en omdat je rockets en nades kan tegenhouden is het perfect tegen soldiers en demomen :D

I LOVE IT!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Geen matches
Ik wil een strange pan die bijhoud hoeveel mensen ragequitten hierdoor.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil een soort "strange" thingy/ paint/gizmo die ik op vintage weapons kan gebruiken zodat het "strange vintages" worden. Die zal waarschijnlijk gaan komen als ze eenmaal alle classes (en de meeste wapens daarvoor) hebben gehad. Natuurlijk pure speculatie, maar ik zit er zelf wel een beetje op te hopen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CapTVK op 19-08-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb nu alle deus ex wapen gerolen tegen wat random wapens en 1 oude hat van monday night combat.

helaas heb ik mijn drop limiet al gehaald en moet ik dus een weekje wachten om strange sniper rifle te traden.

de enigneer wapens zijn super zwak :S je verliest heel veel metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Geen matches
Nog nooit een game gezien die van FPS op een paar jaar tijd opeens een RPG is geworden. Als je maar leuke hoedjes hebt hé :F

[ Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 19-08-2011 10:32 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:32:
Nog nooit een game gezien die van FPS op een paar jaar tijd opeens een RPG is geworden.
Ik ook niet... over welke game heb je het dan?

Volgens mij is de definitie van een RPG (Role Playing Game) een spel waarbij je de rol aanneemt van één of meerdere personen, zijn/haar/hun verhaal volgt en jezelf verbeterd door ervaring.

TF2 is een FPS (First Person Shooter) waar je nieuwe wapens kan krijgen, kopen of maken om je speelstijl te veranderen.

Zo ver ik kan zien heeft dit dus niets met elkaar te maken, maar ik zal wel iets missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:29:

de enigneer wapens zijn super zwak :S je verliest heel veel metal.
Ze zijn denk ik ook bedoeld voor engineers die in de buurt van hun dispenser blijven. Kan een probleem vormen als je een sentry wil vernietigen, Dit zal vooral "turtling" promoten, niet een al te beste ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Geen matches
The Diamondback
Level 5 Revolver
Earn 1 crit shot for each building destroyed with your sapper attached
-15% damage penalty
No random critical hits
oh wow 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultimate troll wapen

En geloof me, dit wordt vandaag nog gepatched. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door CapTVK op 19-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
lol, je hand wordt ook gewoon onzichtbaar als je taunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unusual hats zijn ook aangepast.
fetti zit er een stuk beter uit (duidelijker) en tf logo draait nu zelf ook.
sunbeams heeft nu ook een bewegende animatie en flies hebben ook een aanpassing gehad.

+ er zijn weer 8 nieuwe unusuals bijgekomen,
Bubbles
Orbiting Flame Orb
Orbiting Planets
Nuts and Bolts
Steaming
Black Smoke
Storm Cloud
Blizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
Ben benieuwd hoe snel de waarde van die 8 nieuwe Gen. Items gaat veranderen.. Kreeg daarnet 1 buds + 3 ref voor het complete setje geboden, weet eigenlijk niet of ik nu dom ben om dat niet te accepteren..

'k Weet wel dat ik nog even wacht met het zoeken naar S. SR of Medigun, daar vragen ze nu dus 2 keys voor =')

[ Voor 21% gewijzigd door Extraxyz op 19-08-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extraxyz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02:
Ben benieuwd hoe snel de waarde van die 8 nieuwe Gen. Items gaat veranderen.. Kreeg daarnet 1 buds + 3 ref voor het complete setje geboden, weet eigenlijk niet of ik nu dom ben om dat niet te accepteren..

'k Weet wel dat ik nog even wacht met het zoeken naar S. SR of Medigun, daar vragen ze nu dus 2 keys voor =')
ze zijn te craften en de droppen dus 1 bud is wel een lekkere aanbieding. alle wapens gaan nu weg voor 1 - 2 ref per stuk :S ik heb gelukkig alle wapens al betaald 3 ref.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extraxyz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:02:

Buds + 3 ref is/was een mooie deal voor 8 gen. items. Laat ik het zo zeggen, die 8 genuine items zijn maximaal nooit meer dan twee buds waard. Misschien dat je zelf als trader meer had kunnen krijgen maar dan moet je verdomd snel handelen en alert zijn.

Wat betreft nieuwe strange weps, gewoon geduld. Wordt allemaal vanzelf goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkiwokki
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:32
LUH-3417 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:48:
Nice, jammer dat de ubersaw niet in het medicpakket zit. Paar dagen terug heel m'n backpack leeg zitten craften. Hoop maar dat ik een beetje geluk heb met m'n random drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Inderdaad, ik wil die medigun, sniper rifle, jarate en wrench wel erg graag hebben. De rest maakt mij niet zo veel uit, en ach, wat maakt het uit als ik ze over 2-3 weken pas heb, maar dan wel voor 1/3 van de prijs van wat ze nu kosten?

Ik heb nu ook pas 4 strange wapens. Een scattergun, pistol, flamethrower en grenade launcher, allemaal voor 1 ref ea gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Matched: team, 2

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pimorez schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:13:
Inderdaad, ik wil die medigun, sniper rifle, jarate en wrench wel erg graag hebben. De rest maakt mij niet zo veel uit, en acht, wat maakt het uit als ik ze over 2-3 weken pas heb, maar dan wel voor 1/3 van de prijs van wat ze nu kosten?

Ik heb nu ook pas 4 strange wapens. Een scattergun, pistol, flamethrower en grenade launcher, allemaal voor 1 ref ea gekocht :)
daarom geduld hebben ;) ze dalen wel weer in prijs. wil alleen de medigun en sniper rifle ;) de rest boeit me niet echt zo. en hopelijk worden de nieuwe engineer wapens wat meer effectief ;) geef hem wat meer metal als hij beide wapens gebruikt ofzo, of laat het maar 20 metal kosten in plaats van 60 metal per schot (waarbij je maar 30 metal terug krijgt bij een hit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

Geen matches
Hehe ik heb alle deus ex items in genuine kwaliteit ... hopelijk worden ze meer waard binnenkort :D.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Geen matches
Misschien kan iemand hier helpen.

In een trade server hebben ze een plugin om een backpack te bekijken. Als ik dat doe dan krijg ik een lege scherm (de motd). Volgens mij doe ik iets verkeerd, maar weet wie wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 20:20
Geen matches
Heb je HTML MotD uitstaan in je multiplayer settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Ik probeer mijn hele (tradeable) backpack te traden tegen een goeie game. Reden is dat ik TF2 bijna niet meer speel, en merk dat ik onwijs item-geil aan het worden ben. Gezien het virtuele items zijn in een game die ik bijna niet meer speel, heb ik geconcludeeerd dat ik onwijs nutteloos bezig ben :Y) .

http://www.tf2items.com/id/RobXP

Ik hou jullie op de hoogte of het me gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
frickY schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:32:
Heb je HTML MotD uitstaan in je multiplayer settings?
En de gouden tip gaat naar: frickY.
Zo nu gaat het traden een stuk makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Oke alles is weg. Teruggekregen:
Limbo (9,99)
Bastion (13,99)

:w TF2
Hat simulation ended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
En al je wapens dan? Ga je nooit meer tf2 spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Geen matches
Je kan ook gewoon níet geld uitgeven aan hats/keys etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Asskicker schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:34:
En al je wapens dan? Ga je nooit meer tf2 spelen? :P
Ik speelde het al bijna niet meer. Meestal speel ik een potje en dan zie ik een item die ik wil hebben --> 3 dagen in traden & idle servers tot ik ehm heb. De "waarde" is er alleen altijd snel van af. Het spel zelf blijft wel leuk, maar er zijn spellen die in dezelfde categorie leuker zijn (voor mij dan) zoals BFBC2.

Daarnaast was ik altijd principieel tegen het gebruik van Micro-transactions, en voorwerpen om andere spelers een boost te geven, of juist hebberigheid op te wekken. Valve gaf zelf eind vorig jaar aan: It's time to make money out of TF2. En nu zijn we zo ver, dat TF2 gewoon ruikt naar een marketing apparaat, waar de gamplay onder heeft moeten leiden. Chaotische Space wapens, Persian style wapens en kledij, Unusual hats die je e-penis doen verlengen, toet toet er is weer een strange wapen met een nieuwe rank! Ik hoef het allemaal niet meer. Ja natuurlijk zijn er "vanilla" servers en Hatless mods. Maar ondertussen zijn er ook games uitgekomen die veel leuker zijn.

Toepasselijk plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UTBtK.jpg
Relis schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:13:
Je kan ook gewoon níet geld uitgeven aan hats/keys etc :)
Nooit 1 euro uitgeveven aan hats/accesoires in TF2. Wel een keer een game gekocht omdat er ook promo-items bij zaten. De marketingtruuc werkt wel.

[ Voor 11% gewijzigd door DeX op 20-08-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Daar ben ik het helemaal mee eens.. ik was gestopt vanwege de hoedjesgekte, maar het is nu eigenlijk nog erger.

Sowieso vind ik het gebruik van unlockables die duidelijk beter zijn dan de standaard wapens not done. Toch zijn ze er, wat te denken van the solem vow? tomislav? En dan de item sets :X Dat is toch geen eerlijke gameplay meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie deal's Dex, toch nog wat binnen gehaald ermee.

Wat hoedjes betreft, ik ben al lang door 5 stages van verwerking heen. Maakt mij niet zoveel meer uit. Je hoeft niks te kopen en als je gewoon elke week een paar uur idled heb je zo voldoende items. Traden, craften, klaar. Nieuwe wapens uittesten is fun en zolang er af en toe nog in een goede pot in teamverband wordt gespeeld vind ik het prima.

Leuke is dat serieuze TF2 modding community zich meer aan de richtlijnen houdt dan Valve zelf. Larolo, (de maker van het Shogunpack) heeft ook een aantal deus ex promo's ontworpen. Hij gaat daarbij steeds van de originele designrichtlijnen (kleur en combinaties) Maar een aantal zijn door Valve zelf gemaakt.

http://larolaro.blogspot.com/

Leuke design sketch waar de short circuit uit is voortgekomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6071/6058597659_8af75ef1f8_o.png

http://www.facepunch.com/...ust-19-2011-Update/page17

[ Voor 22% gewijzigd door CapTVK op 20-08-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:24:
Daar ben ik het helemaal mee eens.. ik was gestopt vanwege de hoedjesgekte, maar het is nu eigenlijk nog erger.

Sowieso vind ik het gebruik van unlockables die duidelijk beter zijn dan de standaard wapens not done. Toch zijn ze er, wat te denken van the solem vow? tomislav? En dan de item sets :X Dat is toch geen eerlijke gameplay meer?
Eerlijke gameplay zal wel kunnen als er ook actief gebalanced werd. Om dit spel nu competetief serieus te nemen, ben je verplicht een Vanilla server te joinen.
CapTVK schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:25:
Mooie deal's Dex, toch nog wat binnen gehaald ermee.
Ja na 2 jaar trouw TF2 gespeeld te hebben, hou ik er nog wat aan over ook. Ik ga hopen dat ze CS:GO niet op dezelfde manier "misbruikt" gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:28:
[...]

Eerlijke gameplay zal wel kunnen als er ook actief gebalanced werd. Om dit spel nu competetief serieus te nemen, ben je verplicht een Vanilla server te joinen.

[...]

Ja na 2 jaar trouw TF2 gespeeld te hebben, hou ik er nog wat aan over ook. Ik ga hopen dat ze CS:GO niet op dezelfde manier "misbruikt" gaat worden.
Tja, balance wise is er niet veel gedaan de laatste tijd. En met de gigantische potpourri aan wapens die we hebben is dat eigenlijk onmogelijk geworden.

Rant mode/

Wat is het probleem met heavies tegenwoordig?

Vroeger (pre buff spinup/down time) was de heavy een soort sentry gun op pootjes. Snel was je niet en je moest het vooral hebben van je health en je firepower maar daar kwam het nadeel van de spinup time bij. Dus je moest goed plannen waar en wanneer je de minigun tevoorschijn haalde. In het veld liep je normaal met de shotgun rond totdat je bij het gevecht aankwam. Toen kwam daar de class update bij met natasha (zeer frustrerend met z'n slowdown effect, nu generfed), de sandvich en de KGB. De sandvich is in z'n huidige vorm denk ik nog steeds wat OP (had liever gezien dat je de sandvich maar een keer kan droppen), maar goed.

Op een gegeven moment is daar toen de spin up/down en move buff bijgekomen. Het werd daardoor een stuk gemakkelijker om heavy te spelen. Daarmee begonnen de problemen. Toen er weapons bijkwamen die daadwerkelijk nadelen van de heavy teniet doen zoals de GRU was het raak en het is er sindsdien niet beter op geworden.

De standard loadout van Heavies is tegenwoordig Tomislav, sandvich en GRU. Het is zo gemakkelijk om Tomislav heavy te spelen dat ik het gewoon weiger dit wapen te gebruiken. Nu was de heavy al niet zo'n moeilijke class maar door de lage spinup time kan een heavy zelfs bij een complete verrassing nog winnen. Het is het equivalent van een assaultrifle in TF2, "klikken en schieten".

/rant off

Gelukkig zijn er nog wat mensen bij Valve met gezond verstand gezien de "nerf" die de detonator van de Pyro kreeg toen hij uit de Beta kwam (daar kon je RJ hoogte bereiken).

F2P is erg in plotseling. Maar ik vrees dat CS:GO ook een element van customization zal hebben.

P.S.
Ik ben op dit moment bezig met iets leuks voor de GoT TF2 community (een aantal van jullie hier weten er al van). Ik zal binnenkort hier nog een aankondiging doen. De kans op een mooie pot "vanilla" TF2 zit erin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Geen matches
Ik moet zeggen dat ik +/-70% van de nieuwe items niet gebruik en de default wapens gewoon beter zijn (op een paar uitzonderingen, vooral melee wapens dan.)

Er zijn maar één of twee echte direct upgrades en die zitten bij de medic zijn melee wapens, en zo goed zijn die nu ook weer niet...

Persoonlijk vind ik gewone minigun > Tomislav (na de nerf dan :P), ik gebruik wel de Sandvich en GRU. (als ik een medic heb)

Elk wapen heeft zijn nadeel wel, zelfs die item sets (bijna niemand gebruikt die dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gewone minigun is idd beter. Maar als je geen "gamesense" hebt werkt de tomislav beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-09 13:30
Ik ben ook begonnen met Team Fortress 2 :D

Ik heb vroeger veel plezier gehad van TFC en ik hoorde laatst dat-ie gratis was, dus ik heb 'm maar gedownload.
't Gaat op zich wel redelijk, al is het voor mij simpelweg onmogelijk om voorbij 3 kills te komen zonder dood te gaan (sentry niet meegeteld), haha.
Ik heb al een nieuw wapen gevonden, een boog voor sniper, maar die vind ik niks. Ook m'n gevonden knuppels blijven maar in de rugzak; ik hou 't wel bij standaard wapens.

Edit: Aangezien er zoveel verschillende wapens zijn, zijn er toevallig ook Spy Goggles of w/e waarmee ik spies kan zien? xD
Wat een hondenklasse, zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Ample Energy op 20-08-2011 20:51 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
CapTVK schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:05:
Toen er weapons bijkwamen die daadwerkelijk nadelen van de heavy teniet doen zoals de GRU was het raak en het is er sindsdien niet beter op geworden.
Dat heb je met meer classes, denk maar aan dat filmpje over alle wapens die je health geven dat laatst voorbijkwam. Ieder wapen dat health geeft maakt je minder afhankelijk van een medic. Oppervlakkig gezien leuk, maar dat je als team juist afhankelijk bent van een medic en daar omheen blijft hangen is wat TF2 een teamspel maakt. Soldiers met de black box zijn deathmatchers. Zoiets geldt ook voor de sandvich, GRU en de equalizer: hoe sneller je bij een healthpack kan zijn, hoe minder afhankelijk je bent van een medic. Vanilla leeft nog niet echt, maar ik hoop dat hoe meer bagger erbij komt het populairder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unusual markt is flink veranderd zeg.
mijn logo hat was 3 buds waard en nu 1.5 buds.
ik heb er 2 buds van kunnen maken gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
Geen matches
Laatst toch eens gevraagd hoeveel iemand wilde hebben voor z'n Vivid Plasma Le Party Phantom:

$150,-

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g6qTj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Dat demopan op is?

Dat ik op nummer 2 sta?

[ Voor 32% gewijzigd door Asskicker op 20-08-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je faalt in het maken van headshots met je pan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40

D4NG3R

kiwi

:)

Siempie schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:59:
Edit: Aangezien er zoveel verschillende wapens zijn, zijn er toevallig ook Spy Goggles of w/e waarmee ik spies kan zien? xD
Wat een hondenklasse, zeg.
Ik neem aan dat de vraag sarcastisch was, maar hoezo vind je de spy een hondenklasse? Met wat oefening kan je er makkelijk mee overweg, en met nog minder moeite vind je vijandelijke spies.. Niet zeker of een teamlid is wie hij zegt te zijn? Schiet er op of loop er tegen aan. Is de vijand te ver weg om echt schade te doen met je huidige wapen? Zorg er dan voor dat je team weet dat jij denkt dat er een spy is..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Matched: team
Spies zijn imo lang niet zo erg als snipers op bepaalde punten.
Als je een goede sniper tegenover je hebt die ook nog eens redelijk wordt bewaakt door teammates is dat ongelofelijk frustrerend..
Ik moet trouwens zeggen dat het enige wapen van de deus ex update die me een beetje bevalt die machina is, ze zijn allemaal een beetje meh voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ach, een Heavy + Medic die een cart duwen, dat is pas OP :p En dan maakt het niet uit wat voor hoedje je draagt (of wapen je gebruikt), want daar win je niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:31:
Ach, een Heavy + Medic die een cart duwen, dat is pas OP :p En dan maakt het niet uit wat voor hoedje je draagt (of wapen je gebruikt), want daar win je niet van...
5+ stickies/kritz'd soldier/kritz'd anything/well coordinated teamwork all beg to differ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
Teamwork is nog steeds OP en dat moet ook, maar heavy medic op een cart is daarna het beste....Vooral als die heavy nog zo slim is om constant te schieten waardoor je als spy ook niet veel kans maakt.
Nu spy gun (niet die deux ding) is ook wel vet trouwens lekker gefrustreerde pyro's kapot knallen als ze je net niet hebben :).

[ Voor 25% gewijzigd door Haas_nl op 20-08-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Ik zit eigenlijk wel weer eens op een goed potje teamwork op de GoT server te wachten, potje waarbij de voicecom ook aanstaat bij meerdere mensen. Doet me weer terug denken aan de 'goeie ouwe tijd', nu ben ik meer bezig met items en die dan even testen op een gare server. Teamwork geeft zoveel meer voldoening, lekker beetje medic-en (met de Solemn Vow, erg vet om HP te zien van je tegenstander). CapTVK, ben benieuwd wat je in de pijplijn heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Yonni schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:56:
Ik zit eigenlijk wel weer eens op een goed potje teamwork op de GoT server te wachten, potje waarbij de voicecom ook aanstaat bij meerdere mensen. Doet me weer terug denken aan de 'goeie ouwe tijd', nu ben ik meer bezig met items en die dan even testen op een gare server. Teamwork geeft zoveel meer voldoening, lekker beetje medic-en (met de Solemn Vow, erg vet om HP te zien van je tegenstander). CapTVK, ben benieuwd wat je in de pijplijn heb zitten.
Die goede oude tijd inderdaad ! TF2 is tot nu toe de game in mijn leven waar ik het meeste fun mee heb gehad.
Vooral met de competitie. Wat was dat episch zeg. Maar ik heb nu al een paar jaar geen TF2 (of zelden) meer gespeeld en als ik het nu opstart word ik gek van alle dingen die ik niet weet. :(

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relis schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:28:
Spies zijn imo lang niet zo erg als snipers op bepaalde punten.
Als je een goede sniper tegenover je hebt die ook nog eens redelijk wordt bewaakt door teammates is dat ongelofelijk frustrerend..
Ik moet trouwens zeggen dat het enige wapen van de deus ex update die me een beetje bevalt die machina is, ze zijn allemaal een beetje meh voor mij
mijn gedachte over de deus ex items:

the diamondback is goed als je een sentry neer kunt halen, maar is best wel goed in balans.
goede zet tegen over de frontier justice.

Widowmaker kost te veel metal en schiet net zo hard als een normale shotgun, mensen zeggen dat het een voordeel is dat je niet hoeft te reloaden, maar je verliest toch wel te veel metal om ook nog eens je sentry te redden en te kunnen schieten als het nodig is.

The short circuit snap ik nog steeds niet. je doet maar 5hp damage op je tegenstander en verder is het alleen bedoelt om stickies weg te halen.dat wapen mag wel wat meer damage doen, of een quick switch krijgen met je shotgun, dan heeft het wapen meer nut. want met stickies weg halen red je sentry niet altijd.

the machina kan ik nog niet echt beoordelen.
je moet perse inzoomen en dat is een groot mis punt. laser laat zien waar je zit en hij lijkt langzamer te schieten. alleen een fullcharge hit is 15% meer schade en als sniper zit ik niet vaak op 100%.

en 1 glitch moeten ze er nog uit halen (of valve laat het zo) met machina kan ik geen damage doen op een sentry. en met zowel de machina als met de normale sniper kan ik geen sticky meer weg schieten :S leuk in badlands, kan je het punt niet meer leeg maken.

spy hat is veeelste groot.
die robot arm van de heavy zie je niet in first person view.helaas.
bril is wel nice maar ik hoop dat valve meer slots open zet. HAT,Kleding(spy suite en rugzak spy,heavy nieuwe fist) ,Gezicht(voor bril en buds,camarabaard,soldier baard), schoenen(scout sokken,flip-flop,engineer cowboy schoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 20:34
Geen matches
@dex
Jij krijgt het nog zwaar in je leven. Vooral nooit in een apple store komen ofzo want kennelijk kan je je niet inhouden als je blinkende dingen ziet....

Die special hats zijn trouwen ideaal voor snipers mikt makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Laatst online: 06-09 20:47
Haas82 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:40:
Teamwork is nog steeds OP en dat moet ook, maar heavy medic op een cart is daarna het beste....Vooral als die heavy nog zo slim is om constant te schieten waardoor je als spy ook niet veel kans maakt.
Nu spy gun (niet die deux ding) is ook wel vet trouwens lekker gefrustreerde pyro's kapot knallen als ze je net niet hebben :).
Teamwork indien goed kan echt geweldig zijn.
Probleem is dat er veel mensen zijn die alleen solo gaan.

Zelfs passief teamwork kan all een wereld van verschil uitmaken (zonder spraak/text)

Gisteren was er nog iemand die zich erg verbaasde en dankbaar was dat ik als pyro hem doofde was hij nog niet eerder tegengekomen...(vind ik vrij normaal probeer ik altijd indien mogelijk)

Er zijn gelukkig een aantal servers waar teamwork en gezelligheid altijd aanwezig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
D4NG3R schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:53:
[...]

Ik neem aan dat de vraag sarcastisch was, maar hoezo vind je de spy een hondenklasse? Met wat oefening kan je er makkelijk mee overweg, en met nog minder moeite vind je vijandelijke spies.. Niet zeker of een teamlid is wie hij zegt te zijn? Schiet er op of loop er tegen aan. Is de vijand te ver weg om echt schade te doen met je huidige wapen? Zorg er dan voor dat je team weet dat jij denkt dat er een spy is..
Vraag was sarcastisch, inderdaad, een soort rant :P

Ik zie ze nooit aankomen. In ieder geval 50% van mijn deaths komen door spies. Soms zie ik dan wat vervormde lucht langs schieten, maar dan vind ik ze niet meer terug en wordt ik gebackstabbed bijna zodra ik me omdraai. Meeste van die lui hebben ook een mes gevonden waarmee ze je uiterlijk meteen overnemen, dus de kans dat je er 1 zonder vermomming ziet rondlopen is ook minimaal. Komt nog bij dat een spy nooit wat voor het team doet, maar alleen easy kills maakt. Vaak zijn ze bijna compleet pointless ook. Neem CTF. Just grab the fucking intel, no one sees you anyway, don't kill that sniper that hasn't made any kills yet either, he'll just spawn closer to the intel. And last: ze worden altijd gespamd. Er is niet 1 spy, nee, maar meteen 4 of zo.

Ik herken ze wel als ze vermomd zijn; ik schiet op elke teammaat die alleen loopt. Het is gewoon zo ontzettend frustrerend dat je lekker rondloopt en een beetje vecht en ineens completely random dood op de grond ligt omdat er ergens een spy onzichtbaar rond rent.

In Team Fortress Classic had je helemaal niks aan spies. Je herkende ze meteen. Volgens mij konden ze daar ook niet onzichtbaar worden. Ze moeten die lui gewoon nerfen. Geen onzichtbaarheid, alleen vermommingen (waar gaat onzichtbaarheid sowieso over?), niet backstabben zonder je vermomming te verliezen en van dat soort dingen.

Voordat iemand beledigend gaat reageren: ik weet ook wel dat dit een rant van een noob is, maar dat veranderd m'n mening niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Ample Energy op 21-08-2011 19:16 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Geen matches
De enige keren dat ik spies echt haat, is als ze onzichtbaar in een hoekje blijven zitten en wachten tot er iemand langs komt lopen, bijvoorbeeld bij je spawn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik kan nooit pissig zijn op een spy ;) want na 1 kill weet je toch al waar die zit en kan het team hem toch neer halen ? probleem is dat de meeste spelers geen engels kunnen en daardoor niet weten wat spy behind betekend of spy as scout.

[ Voor 57% gewijzigd door Pykow op 21-08-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Pykow schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:18:
ik kan nooit pissig zijn op een spy ;) want na 1 kill weet je toch al waar die zit en kan het team hem toch neer halen ? probleem is dat de meeste spelers geen engels kunnen en daardoor niet weten wat spy behind betekend of spy as scout.
Nee, want hij loopt altijd rond en bij elke kill heeft hij een nieuwe vermomming. Je haalt een spy dus alleen neer als je met een paar man bij elkaar blijft en hij alleen is.

Ironisch: vond weer een nieuw wapen, is 't een spy wapen. Nu weet ik 't zeker: met een klasse spelen heeft totaal geen invloed.

Hadden pyro's in TFC niet een cannon met flame rockets of zo? Dacht er net aan, want zag een Pyro met een flare gun of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Geen matches
Ik vind dat als je dit spel nog maar pas speelt en dus nog niet alles door hebt je niet gelijk ellenlange rants moet maken over een class dat hij generfd moet worden en dat het nergens op slaat.

Je statement dat je met de ER juist minder kans hebt een nondisguised spy tegen te komen slaat kant noch wal, die dagger voorkomt juist dat spies naar eigen wil kunnen disguisen waar nonER spies dit altijd kunnen en in de class die ze willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:18:
ik kan nooit pissig zijn op een spy ;)
Alleen op friendly medics _O-

@Siempie
Er zijn 2 flareguns (De Flare Gun, en The Detonator) voor de pyro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spies hebben het het gemakkelijkst als er niet in teamverband wordt gespeeld. Als er niet door iedereen wordt gespychecked of gecalled wordt moet je wat vaker omkijken en vooral opletten wat er langszij van je gebeurt. Zie je iemand plotseling uit een doorway komen? Da's verdacht. Enige situatie waar het moeilijk is om te spychecken is als je midden in een gevecht zit.

De beste manier om te leren met spies om te gaan is een paar spy videos op Youtube te bekijken. OMFGninja is een goede voor beginners. Al zijn de slachtoffers in zijn videos meestal compleet hersenloos als het aankomt op spies. Sommige zijn ook in scene gezet maar het gaat om de techniek.

Dit is de YER in actie, knife waarmee je direct autodisguised als je laatste slachtoffer.

Let goed op, NIEMAND KIJKT OM! |:(

Typische Valve of pub server dus. :P

watsyurdeal heeft hele goede advanced spy videos. Daar zie je ook goed hoe de lastige stabtechnieken werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Hé, bedankt voor die vids. Morgen maar even kijken dan. Al lijkt 't me wel lastig om constant te spychecken, moet ik wel even leren waar ik op moet letten. Als ik bijvoorbeeld een onzichtbare spy langs me zie schieten, draai ik me wel om, maar ik zou niet weten waar ik verder op moet letten. Ik ga voordat ik ga spelen maar eens leren hoe ik spies moet slopen.
Relis schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:12:
Je statement dat je met de ER juist minder kans hebt een nondisguised spy tegen te komen slaat kant noch wal, die dagger voorkomt juist dat spies naar eigen wil kunnen disguisen waar nonER spies dit altijd kunnen en in de class die ze willen..
Ik stel je reactie op prijs, maar wat is een ER in vredesnaam? :P
Als ER dat mes betekend, je wilt als spy toch niet in classes veranderen die niet gespeeld worden, maar alleen in betrouwbaar overkomende classes?
frickY schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:17:
@Siempie
Cheers, ga ik straks even opzoeken.

Nog even een vraagje voor de "pro's": hebben jullie 1 of 2 classes of zo waarmee je altijd speelt en je spel probeert te perfectioneren, of maakt het jullie niet uit? In het geval van sniper kan ik het me voorstellen dat je 1 class speelt, maar in het geval van soldier kan ik me niet voorstellen dat iemand zin heeft om dat alleen maar te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
Siempie schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:58:

Ik stel je reactie op prijs, maar wat is een ER in vredesnaam? :P
Als ER dat mes betekend, je wilt als spy toch niet in classes veranderen die niet gespeeld worden, maar alleen in betrouwbaar overkomende classes?
ER=Eternal reward=die dagger idd.
Ik geloof dat je niet het concept snapt, kiezen uit elke class op elk moment is toch meer/beter dan alleen disguisen als de class die je kilt en niet zonder te killen?
http://wiki.teamfortress.com/wiki/Your_Eternal_Reward
Je klaagde namelijk dat spies vaker disguised waren vanwege die dager terwijl juist het tegenovergestelde waar is..

Anyways, spies zijn lang niet zo'n pain in the ass meer als je het spel een beetje door krijgt..
http://wiki.teamfortress.com/wiki/Anti-Spy_strategy
Voor als je tips wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een gegeven moment 'weet' je wanneer iemand een spy is en wanneer niet. Merk je aan waar ze vandaan komen, waar ze heen lopen en vooral ook hoe ze kijken. Twee keer schieten en als ze niet terugschieten; doodmaken! :)

Ik speel op pubs met vrijwel alle classes, ook al ik speel ik in 6vs6 matches alleen maar scout. Op pubs is het gewoon leuk om veel verschillende wapens te gebruiken. Vaak is het ook noodzakelijk om je aan te passen aan de samenstelling van je team, die van het andere team, het speltype en het onderdeel van de map waar je je bevindt. Op het laatste stage van Dustbowl, tweede cap, kun je als scout niet zo heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

CapTVK schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:05:
[...]De standard loadout van Heavies is tegenwoordig Tomislav, sandvich en GRU. Het is zo gemakkelijk om Tomislav heavy te spelen dat ik het gewoon weiger dit wapen te gebruiken. Nu was de heavy al niet zo'n moeilijke class maar door de lage spinup time kan een heavy zelfs bij een complete verrassing nog winnen. Het is het equivalent van een assaultrifle in TF2, "klikken en schieten".
Tomislav wordt ik helemaal gek van. Echt zo een "wtf was valve thinking" moment: zomaar even het enige punt wegnemen dat de heavy nog ietwat gebalanceerd houdt :X. "Godmode" unlockables komen steeds vaker voor en mensen gebruiken ze (uiteraard) dan ook bijna altijd. Zeer leuk voor de mensen die ze NIET hebben |:(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Extraxyz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:23:
Laatst toch eens gevraagd hoeveel iemand wilde hebben voor z'n Vivid Plasma Le Party Phantom:

$150,-

[afbeelding]
Das volgens mij wat veel voor een Vivid Plasma Party Phantom meer ~$80-100 geloof ik. Maar goed, mensen willen graag winst maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frickY schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:17:
[...]
Alleen op friendly medics _O-

@Siempie
Friendly medics zijn medics die healen en niet alleen maar achter een heavy zijn kont aanlopen of denken dat een quick fix veel beter is dan de normale medigun.

Er zijn maar 2 dingen die generfed moeten worden en dat is nieuwe demoman schield en huntsman.
daar kun je toch zo makkelijk kills mee maken dat het de teamplay verknalt.vooral als je 2 demomans ziet op het scoreboard en je erachter komt dat ze allebij knightdemo spelen en dus niks kunnen doen om een cart te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben op het moment aan het trainen op de medic, gezien dit eigenlijk een hele leuke class is en de clan nog een geen (vaste) medic heeft.

Bij PL(R) hoef je eigenlijk maar één ding te doen; de persoon (meestal heavy, maar pyro of demo kan ook) die met de cart bezig is healen en überen. En heel goed om je heen kijken en luisteren naar spies (en gezien ik een redelijke spy-checker ben is dat erg handig).
In CP ben ik nog bezig om te kijken hoe ik exact waardevol kan zijn, maar ik neem aan dat het uitschakelen van sentries hier een grote rol zal spelen.

Het ergste vind ik dat mensen gaan schreeuwen dat ik als medic m'n werk niet doe...
Ik ben bezig (samen met één of twee anderen) om de objective te halen (bv cart duwen) terwijl zij ergens doelloos over de map lopen. Ze worden geraakt en schreeuwen om een medic; logisch. Maar ga dan niet mij voor n00b uitschelden als ik je niet even kom healen...

Wanneer iemand bij mij in de buurt is (en dus bij de objective) dan krijgt hij/zij alle hulp die nodig is, ongeacht de class. En wanneer ik toevallig langsloop (van spawn naar objective) dan wil ik je ook wel even helpen, maar anders zoek je maar een medkit :p

Het enige wat ik nog "moet" hebben is een Strange Medi Gun :p Want kills maak ik niet, dus een counter voor m'n assists zou geniaal zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Pykow schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:26:
[...]Er zijn maar 2 dingen die generfed moeten worden en dat is nieuwe demoman schield en huntsman.
daar kun je toch zo makkelijk kills mee maken dat het de teamplay verknalt.vooral als je 2 demomans ziet op het scoreboard en je erachter komt dat ze allebij knightdemo spelen en dus niks kunnen doen om een cart te verdedigen.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:58:
Ik ben op het moment aan het trainen op de medic, gezien dit eigenlijk een hele leuke class is en de clan nog een geen (vaste) medic heeft.

Bij PL(R) hoef je eigenlijk maar één ding te doen; de persoon (meestal heavy, maar pyro of demo kan ook) die met de cart bezig is healen en überen. En heel goed om je heen kijken en luisteren naar spies (en gezien ik een redelijke spy-checker ben is dat erg handig).
In CP ben ik nog bezig om te kijken hoe ik exact waardevol kan zijn, maar ik neem aan dat het uitschakelen van sentries hier een grote rol zal spelen.

Het ergste vind ik dat mensen gaan schreeuwen dat ik als medic m'n werk niet doe...
Ik ben bezig (samen met één of twee anderen) om de objective te halen (bv cart duwen) terwijl zij ergens doelloos over de map lopen. Ze worden geraakt en schreeuwen om een medic; logisch. Maar ga dan niet mij voor n00b uitschelden als ik je niet even kom healen...

Wanneer iemand bij mij in de buurt is (en dus bij de objective) dan krijgt hij/zij alle hulp die nodig is, ongeacht de class. En wanneer ik toevallig langsloop (van spawn naar objective) dan wil ik je ook wel even helpen, maar anders zoek je maar een medkit :p

Het enige wat ik nog "moet" hebben is een Strange Medi Gun :p Want kills maak ik niet, dus een counter voor m'n assists zou geniaal zijn :D
Medic is een hele goeie class om mee te spelen, het geeft veel meerwaarde aan het team. Echter, een hele grote echter that is, als je blijft plakken aan één of twee spelers dan ben je niet echt productief bezig! Constant je healbeam om één speler heeft geen effect meer, probeer constant zoveel mogelijk spelers te overhealen. Je über loopt dan ook sneller vol, zit iemand aan z'n overheal max dan laadt jij ook maar heel langzaam bij. Vooral de kleinere klasses hebben veel baat bij jouw bijladen van hun HP. Een scout hoef je maar 1 tel wat HP te geven en hij kan d'r weer tegenaan. Verder zijn de Medkits vooral voor jouw als Medic bedoelt, anderen kan jij healen, maar jij niet jezelf (tenzij met de Kritzkrieg taunt). Als jij telkens iedereen voorziet in hun nood (dus ontzettend veel om je heen kijken en helpen), dan blijven er veel van de Medkits af en kan jij daar je snoepgoed vandaan halen.

Dit is niet tegen jouw zere been bedoeld, blijf vooral Medic spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Er zijn maar 2 dingen die generfed moeten worden en dat is nieuwe demoman schield en huntsman.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

U mad cuz I'm chargin' on yo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Friendly medics zijn medics die healen en niet alleen maar achter een heavy zijn kont aanlopen of denken dat een quick fix veel beter is dan de normale medigun.
Dit... Ik zeg tegenwoordig bijna elke game dat medics gewoon de medigun moeten gebruken ;( Bijna iedereen gebruikt tegenwoordig critz of de quick fix. Leuk af en toe, maar ik payload on offence totaal nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:05:
[...]

Dit... Ik zeg tegenwoordig bijna elke game dat medics gewoon de medigun moeten gebruken ;( Bijna iedereen gebruikt tegenwoordig critz of de quick fix. Leuk af en toe, maar ik payload on offence totaal nutteloos.
Niet zo nutteloos als een team zonder medic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Gouden medic tip:

Healsnelheid, dus het aantal HP/s dat je healt is aanzienlijk hoger mits de gehealde speler een lange tijd geen damage heeft gekregen. In competitve Tf2 wordt dit gebruikt door als soldier jezelf te damagen naar ~60HP op het begin, naar het midden te rennen met equalizer en daar vervolgens met een noodvaart naar 300HP gebuffed te worden door de medic om aggressief in te kunnen jumpen. Als je dus 3 spelers voor je hebt die alledrie low zijn kan het lonen om ze één voor één te healen, maar als je in een situatie zit waar veel spam rondvliegt kun je beter snel wisselen tussen healtargets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonni schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:01:
[...]

Medic is een hele goeie class om mee te spelen, het geeft veel meerwaarde aan het team. Echter, een hele grote echter that is, als je blijft plakken aan één of twee spelers dan ben je niet echt productief bezig! Constant je healbeam om één speler heeft geen effect meer, probeer constant zoveel mogelijk spelers te overhealen. Je über loopt dan ook sneller vol, zit iemand aan z'n overheal max dan laadt jij ook maar heel langzaam bij. Vooral de kleinere klasses hebben veel baat bij jouw bijladen van hun HP. Een scout hoef je maar 1 tel wat HP te geven en hij kan d'r weer tegenaan. Verder zijn de Medkits vooral voor jouw als Medic bedoelt, anderen kan jij healen, maar jij niet jezelf (tenzij met de Kritzkrieg taunt). Als jij telkens iedereen voorziet in hun nood (dus ontzettend veel om je heen kijken en helpen), dan blijven er veel van de Medkits af en kan jij daar je snoepgoed vandaan halen.

Dit is niet tegen jouw zere been bedoeld, blijf vooral Medic spelen!
Ik ben het met je eens dat het doel van de medic is om anderen te helpen en niet bij één persoon te blijven. Maar ik blijf liever bij één persoon die ervoor zorgt dat we winnen, dan rondrennen naar mensen die alleen aan hun eigen K/D werken...

Daarnaast moet je als medic, gezien je niet erg goed bent in aanvallend spelen, eigenlijk altijd iemand in de buurt hebben die voor jou kan schieten. Op PL is het gemakkelijk, want iedereen komt op hetzelfde punt uit. Maar in CP is er teveel verspreiding van het team en dan ben je weinig hulp als je al dood bent voordat je op je bestemming aankomt ;)

Misschien moet ik me even wat beter gaan inlezen in de verschillende tactieken die gebruikt worden in wedstrijden e.d.

P.S. als medic, doet een been nooit lang zeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:17:
[...]

Ik ben het met je eens dat het doel van de medic is om anderen te helpen en niet bij één persoon te blijven. Maar ik blijf liever bij één persoon die ervoor zorgt dat we winnen, dan rondrennen naar mensen die alleen aan hun eigen K/D werken...

Daarnaast moet je als medic, gezien je niet erg goed bent in aanvallend spelen, eigenlijk altijd iemand in de buurt hebben die voor jou kan schieten. Op PL is het gemakkelijk, want iedereen komt op hetzelfde punt uit. Maar in CP is er teveel verspreiding van het team en dan ben je weinig hulp als je al dood bent voordat je op je bestemming aankomt ;)

Misschien moet ik me even wat beter gaan inlezen in de verschillende tactieken die gebruikt worden in wedstrijden e.d.

P.S. als medic, doet een been nooit lang zeer ;)
je moet gewoon opletten wie er dood is gegaan.
als er een soldier gelijk met jou is dood gegaan, dan wacht je gewoon en heal je gelijk een soldier.
want de meeste medics verkeerd doen, Tijdens het spawnen blijven ze wachten op een LVL1 teleporter of ze rennen naar de car zonder 1x om te draaien.
kKaltUu schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:03:
[...]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

U mad cuz I'm chargin' on yo
lol mad zijn op spelers die wapens gebruiken zonder skill zal wel heel erg zijn ;)
dit wapen is niks voor niks na de Free2Play update gekomen, zo hebben de mensen die tf2 nog niet lang spelen, ook de kans om kills te krijgen..

[ Voor 58% gewijzigd door Pykow op 22-08-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heal snelheid betreft klopt, maar waar je ook op moet letten is ubercharge rate. Die is sneller zolang je target nog niet volledig overhealed is of al gehealed wordt door een andere medic/dispenser. Daarom is voor uber bouwen altijd het beste om te switchen naar andere (injured) targets. Zolang een target nog niet volledig overhealed is blijft je uber build rate hoog.

TF2 tactics heeft over deze twee nog mooie video's. Ze zijn hier wel vaker langsgekomen maar het is het waard om er wat vaker op te wijzen.

Healing speed

(n.b. Alleen healrate! De Uber build rate verandert niet bij deze langdurige injured targets)

Uber build rate

Elke (goede) medic moet in 40 sec uber kunnen bouwen, 30 voor kritz/quickfix

Zag het gisteravond weer eens op HH. Tegenpartij had zeker twee medics (uber/kritz). Om de halve minuut kon je er wel een verwachten. Sommigen mensen op pubs denken dan aan cheaten maar je kan echt zo snel uber bouwen. Vooral als je ze ook mooi timed. d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door CapTVK op 22-08-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Laatst online: 19:26
CapTVK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:48:

TF2 tactics heeft over deze twee nog mooie video's. Ze zijn hier wel vaker langsgekomen maar het is het waard om er wat vaker op te wijzen.
Kende deze site nog niet. Heb gelijk een hele rits fimpjes bekeken, er is nog heel wat te leren voor me _/-\o_ !

Weet trouwens iemand of je het aantal kills van je wapen met een console command uit kan lezen? Ik had een ideetje om bij het scorebord of via chat (alleen voor mezelf) na elke kill een soort "nog x kills voor rank y" script te maken. Helaas heb ik niet veel ervaring met tf2 modding en kom niet zoveel verder :) .

[ Voor 30% gewijzigd door Bioman op 22-08-2011 16:02 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste

Let op:
~[html]De gegevens van de tweakers server kun je <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36477087#36477087"><b>hier</b></a> vinden. Vragen hierover kunnen dus achterwege gelaten worden!

Het verhandelen van items is hier niet toegestaan.~[/html]