Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 19:01
kaluro2 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:44:
Ik zit nu eindelijk in de gold league. Heb mijn 100 zerg win icoontje :D (hydralisk.. lelijk I know.)
Ik heb de game nu pakweg een maand.. ben in low bronze begonnen, toen omhoog geklommen naar #1 silver en daar een langere tijd gezeten.

Sinds ik mijn larvae inject onder de knie heb, gaat alles stukken beter.
Ik heb nu mijn town camera op spatie gebonden.
Queens op bijvoorbeeld hotkey 6.
Als ik 6 hatcheries heb gaat dat zo

6 -> shift+v (shift inhouden) -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik

met spatie centered hij op elke aparte main building, ik hoef mijn muispijltje niet eens te bewegen, gewoon een keer te klikken en de dichtsbijzijnde queen doet een inject. Dit alles duurt ca. 2 seconden max.

Ik denk hierdoor spoedig wel in platinum terecht te komen, hoewel ik zit erover te denken om random te gaan spelen. Ik heb het 50 protoss 1v1 icon al, 100 zerg 1v1 icon.. maar Terran weet ik vrij weinig vanaf.

Is er een high gold speler hier die het leuk vind om custom 1v1 games te doen om te oefenen?
Hey,

Ik zat vorige Season in Platinum en deze league moet ik nog beginnen :P Maar heb al een tijd niet meer gespeeld, en wil wel tegen jou oefenen. Je kan me toevoegen, Nickname = Sinned, Code is 112. Heb je hier voldoende aan?

Ook zou ik met iemand de 2on2 ladder willen betreden om dit eens te proberen / oefenen lijkt mij ook wel leuk, zijn hier gegadigden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 12:22
Mij mag je ook altijd wel toevoegen, zit in plat op het moment maar speel niet meer zo veel als vroeger :) Zie mezelf eerder als gold :P

Luvk #991

Voor de rest mogen andere me ook wel toevoegen als ze willen oefenen tegen een Terran :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
furby-killer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Wat is daar jammer aan? Heb juist liever dat tegenstanders (maar doe ik zelf ook) gewoon spelen met wat hun op dat moment denken dat de beste taktische beslissing is, ipv dat ze een stopwatch hebben die hun exact verteld wat ze moeten doen.
Tactische beslissingen worden gemaakt aan de hand van scouts en timings.
Daarom sacrifice je een OL tegen protoss rond de 6 min mark en niet rond de 4 min mark.

Als jij weet dat toss 4-gate gaat, dan kan je met een getimede 7RR (7 roaches en een OL voor ramp vision).. rond de 5:10 á 5:20 - 7 roaches @ zijn base hebben, terwijl zijn warpgate research pas finished rond de 5:50.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woopdiedoop, en zoals ik dan zeg, dan maak ik liever zelf beslissingen dan dat ik een A4tje met een flow chart download en uitprint waarop staat wat ik wanneer moet doen en hoe ik overal op moet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
En daarom zal jij nooit het niveau van gemiddelde Starcraft 2 gamer ontstijgen. Net als ik. Want ik ben slecht. God.

Dit is niet een troll/flame hoor, gewoon beetje realiteit. Het verschil tussen gamen voor fun of gamen voor prestatie/

[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 31-08-2011 15:57 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gamesense heeft niets met flowcharts op A4tjes te maken, dat moet allemaal in je hoofd en in je vingers zitten. Die charts en schema's zijn daar alleen een hulpmiddel bij. Blind een build volgen is natuurlijk ook onzin, je moet wel nadenken bij wat je doet en waarom je het doet en hoe de tegenstander erop kan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
@furby-killer: Jij doet alsof het enige in sc2, de units zijn.
Dat wanneer je je units hebt, het het einde van de game is.

Build orders, micro, placement, map control, expanding/niet expanding etc. maken de game, niet puur flow charts. Als jij X units hebt, dan kan je goed tegen Y verliezen, terwijl als een GM X units zou hebben, hij Y zou roflstompen.

Het is niet zo zwart wit als jij doet blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
kaluro2 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:58:
@furby-killer: Jij doet alsof het enige in sc2, de units zijn.
Dat wanneer je je units hebt, het het einde van de game is.

Build orders, micro, placement, map control, expanding/niet expanding etc. maken de game, niet puur flow charts. Als jij X units hebt, dan kan je goed tegen Y verliezen, terwijl als een GM X units zou hebben, hij Y zou roflstompen.

Het is niet zo zwart wit als jij doet blijken.
Je hoeft furby niet uit te leggen hoe het werkt hoor. Hij is van de oude garde, way back to age of empires :D.

Anoniem: 358430

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Wic3ZkdHzUI&feature=player_embedded]

15 hatch, all day every day, here I come!! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 358430 op 01-09-2011 02:08 ]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Leuk, maar deze zerg verdedigt dit helemaal verkeerd.

Het kost hem al 300 min. om 3 pylons te dumpen. Daarna nog 2 cannons. De forge die hij in het begin moet bouwen. En uiteindelijk heeft hij totaal geen tech, geen units en weinig probes.
Als je als zerg hierop gewoon one-base mutalisk gaat, (immers, hij kan geen cannons in je basis plaatsen, dus daar kun je vrij je gang gaan. Sterker nog, hij kan je basis niet eens inkomen zonder een pylon te slopen.

Dit zijn leuke truukjes in de bronze league, maar vanaf gold werkt dit echt niet meer.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 10:35
RobbieB schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:45:

Het kost hem al 300 min. om 3 pylons te dumpen. Daarna nog 2 cannons. De forge die hij in het begin moet bouwen. En uiteindelijk heeft hij totaal geen tech, geen units en weinig probes.
Als je als zerg hierop gewoon one-base mutalisk gaat, (immers, hij kan geen cannons in je basis plaatsen, dus daar kun je vrij je gang gaan. Sterker nog, hij kan je basis niet eens inkomen zonder een pylon te slopen.

Dit zijn leuke truukjes in de bronze league, maar vanaf gold werkt dit echt niet meer.
Heb jij enig idee waarom heel veel toernooien neutral supply depots gebruiken?

• kaluro2

Hij doet het een stuk trager omdat hij het voor doet. Normaal gesproken gaat het stukken sneler.

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42

Vroeger als je als protoss op de juiste map (tal darim, shakura) zit je veilig met de contain, zerg kon iets mafs met nydus/proxy hatch proberen maar verder dan dat was het en verloren zaak. Een snelle stargate en pylons op goede plaatsen in je main zouden dit allemaal af kunnen houden want lolnydusgaatdoodin5secondendoorworkers, 1 base muta kan makkelijk gehouden worden door phoenixen en proxy hatch is gewoon een kwestie van scouten.

Echter met dit truucje zal protoss in principe altijd een auto loss hebben, op hoog niveau zal dit ook zeer goed werken lijkt mij:

Voor een cannon contain moet je een hoop opgeven.
- je cut probes
- je opent geen tech (forge)
- je hebt veel geinvesteerd in tegenstelling tot wat verloren mining time van zerg.

Hierna is het een 2 base(meteen hatch klaar of hatch gaat neer, hangt af van pool eerst of niet) tegen een protoss die nu de keuze moet maken of hij zijn wall wilt dichtmaken of wilt proberen een nexus neer te gooien.

Als hij de wall wilt dichtmaken loopt hij gigantisch achter in macro, probeert hij eerst een nexus neer te gooien dan kan hij meteen gesloopt worden of zerg expand gewoon nog een keer wat nu toch de norm min of meer is geworden tegen forge FE.

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

MrVegeta schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:17:
En daarom zal jij nooit het niveau van gemiddelde Starcraft 2 gamer ontstijgen. Net als ik. Want ik ben slecht. God.

Dit is niet een troll/flame hoor, gewoon beetje realiteit. Het verschil tussen gamen voor fun of gamen voor prestatie/
Nou ik ben wel wat boven gemiddeld O-) . Maar even serieus, je hebt volkomen gelijk. Als je voor prestaties wil gamen moet je dat inderdaad wel doen, maar fun > prestatie :)

Over die contain, dat werkt dus volgens mij echt enkel tegen degene die niks anders kunnen dan de BO die ze op youtube hebben gezien te volgen. Gewoon enkel base gaan, en afhankelijk van situatie (aantal cannons) met roaches er doorheen gaan, mutas gaan of nydus (voordeel van nydus dat je meteen kan expanden).
Blue_Fear schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:19:
[...]

Je hoeft furby niet uit te leggen hoe het werkt hoor. Hij is van de oude garde, way back to age of empires :D.
Heh zit je hier ook nog even, we moeten weer eens tegen elkaar spelen ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Sissors op 01-09-2011 10:56 ]

Marcelvk. schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:28:
[...]

Vroeger als je als protoss op de juiste map (tal darim, shakura) zit je veilig met de contain,
Yup Idra knows ;) [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=e_SJVfZmEyo]
*zerg nightmares*
Begrijp niet echt dat idra daardoor opgaf. Oké het was handiger waarschijnlijk dat ding te cancellen, maar had daar gewoon wat lings gemaakt voordat zijn hatch down was (en 1 drone mogelijk zodat hij gewoon ergens anders kon expanden), en hij had die protos base toch redelijk te grazen kunnen nemen. Protos had waarschijnlijk voldoende drones om de lings tegen te houden die er konden zijn, maar kost hem wel een hoop minerals om die telkens van de mineral line af te halen, en die forge en pylon zouden sowieso down zijn gegaan.

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
furby-killer schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:31:
Begrijp niet echt dat idra daardoor opgaf. Oké het was handiger waarschijnlijk dat ding te cancellen, maar had daar gewoon wat lings gemaakt voordat zijn hatch down was (en 1 drone mogelijk zodat hij gewoon ergens anders kon expanden), en hij had die protos base toch redelijk te grazen kunnen nemen. Protos had waarschijnlijk voldoende drones om de lings tegen te houden die er konden zijn, maar kost hem wel een hoop minerals om die telkens van de mineral line af te halen, en die forge en pylon zouden sowieso down zijn gegaan.
Hij zal vast wel een reden hebben voor het opgeven :P. Die pro's weten als de beste of ze wel of geen kans meer hebben

• MrVegeta
Ja Idra staat inderdaad bekend om zulke besluiten... goed ... te ... maken...

Het is toch vrij simpel? Idra vergat zijn hatch te cancelen, dus die was die kwijt. Hij kon niet met zijn lings die pylons/cannons pakken zonder enorm veel units verliezen en hij had te weinig minirals (achterstand) om roaches te maken...

[ Voor 61% gewijzigd door MrVegeta op 01-09-2011 15:44 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

heb wel eens een BW game gezien met Idra waar hij GG'd nadat zijn gas gestolen werd :P kortste game die ik ooit gezien heb.

• Diabolica
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 13:09
Ik zag drie games van idra achter elkaar waar hij opgaf terwijl hij voorstond.
Een was onvergetelijk met late game hallucination tegen EG'HUK destijds TeamLiquid.
De volgende match begon best of 3 tegen HuK begon
HuK; uitleggen dat het hallucinations waren.
Idra halverwege al "F*#K OFF"
Die match gaf Idra ook al op, op een moment vroeg in het spel, waarbij je zoeiets hebt van "Uhh did we see this happen again"...

• tehsojiro
  • Niet online
Idra gebruiken als voorbeeld van wanneer je het moet opgeven 8)7

• MrVegeta
Die hallucinates waren natuurlijk ook een geniale play van Huk...

• tehsojiro
  • Niet online
Nipje schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:40:
[...]

Hij zal vast wel een reden hebben voor het opgeven :P. Die pro's weten als de beste of ze wel of geen kans meer hebben
Zoals bijv. wanneer je tegenstander zijn eigen 3rd sloopt 8)7
MrVegeta schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:43:

Het is toch vrij simpel? Idra vergat zijn hatch te cancelen, dus die was die kwijt. Hij kon niet met zijn lings die pylons/cannons pakken zonder enorm veel units verliezen en hij had te weinig minirals (achterstand) om roaches te maken...
Hij had qua minerals weinig aan achterstand, al was hij inderdaad wel gecontained. Maar het zou me verbazen als alle photons daar op de hatch konden schieten, en zelfs al konden ze dat dan nog steeds duurt het best lang voordat die hatch down is. In die tijd had hij die hatch puur kunnen gebruiken voor ling productie, waarmee hij dan de protos kon raiden. De protos had geen enkele verdediging bij zijn basis en nog geen eens een gateway in productie. 4 lings hadden daar enorme schade kunnen aanrichten, en hij had een hoop meer dan 4 lings kunnen maken voordat die hatch down zou zijn.

• MrVegeta
Dat klinkt ook aanneembaar ja, feit blijft dat Idra soms wat onrationeel is in zijn besluiten ;).

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
MrVegeta schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:43:
Ik denk dat je 2 spelers verwisseld, iddra is dan wel een profesioneel speler maar ik denk dat hij zeer slecht om kan met stres tijdens het spel. Als hij nog maar denkt achter te staan geeft hij op en daar zijn talloze voorbeelden van (heb nu geen tijd om de links op youtube te zoeken) maar die van de game waar zijn tegenstander per ongeluk zijn derde main vernielt is hylarisch.

Ik vind het trouwens onsportief om op zulke wijze al op te geven , ben dan ook helemaal geen fan meer van idra geef mij Grubby maar die blijft altijd sportief bij een loses.

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kwas vroeger ook Idra fan, maar tegen woordig ook niet meer. Was toch ook een game dat HuK aankomt met Hallucinated void rays ofzo en hij leaved the game en eigenlijk stond HuK kei veel achter.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

Rannasha

Does not compute.

yasaka schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat je 2 spelers verwisseld, iddra is dan wel een profesioneel speler maar ik denk dat hij zeer slecht om kan met stres tijdens het spel. Als hij nog maar denkt achter te staan geeft hij op en daar zijn talloze voorbeelden van (heb nu geen tijd om de links op youtube te zoeken) maar die van de game waar zijn tegenstander per ongeluk zijn derde main vernielt is hylarisch.

Ik vind het trouwens onsportief om op zulke wijze al op te geven , ben dan ook helemaal geen fan meer van idra geef mij Grubby maar die blijft altijd sportief bij een loses.
Volgens mij moet je een paar SCVs met auto-repair naar je sarcasm-detector sturen :P

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42

Nu een goed filmpje van de techniek met iemand die eindelijk shift click gebruikt, aanschouw het verschil!

Taldarim is vanaf dit moment eigenlijk een instant win map geworden zvp voor mij. ZvP imba imba imba eindelijk!!! na al die tijden 4gate, cannon contain en andere lame troep kan ik wraak nemen op al die protoss scrubs! Gerechtigheid! :D

[ Voor 0% gewijzigd door Marcelvk. op 01-09-2011 23:16 . Reden: typfout ]

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

• MrVegeta
[...]

Hurp!

Idra heeft in de Blizzard Noth inventational (lol @spelling) best goede games laten zien dus hij gaat wel wat de goede kant op. Ik vind het wel lekker hoor, beetje ragen wanneer je verliest, hoort er ook bij.

Marcelvk. schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:14:
[video]

Nu een goed filmpje van de techniek met iemand die eindelijk shift click gebruikt, aanschouw het verschil!
hahaa die is sick ja, line stack em up, for the schwarm! Hoe zit het eigenlijk met bunkers? Mischien had Nestea bel'shir beach wel kunnen winnen als hij dit wist (hatch first, double bunker block).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Nou moet ik zeggen dat de afgelopen periode Idra dat juist dus eigenlijk niks meer doet volgens mij is er vanuit sponsors misschien ook wel wat gezegd over of vanuit EG, want je merkt dat hij tegenwoordig best vaak GG zegt tegen zijn tegenstanders op toernooien, en tijdens de laatste MLG in Raleigh zag je vaak ook dat hij niet meer direct opgeeft maar toch door blijft spelen en in sommige gevallen echt heel sterk terug kwam en de winst van die partij meenam.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft de laatste tijd ook een andere leefstijl, meer training en een vriendin, dus misschien dat het daar aan ligt. Dat soort dingen kunnen een persoon best wel veranderen, maar ja, geld is ook een goede motivator :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcelvk. schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:14:
[video]

Dat kost wel een enorme teringhoop minerals, zelfs als je het sneller doet. Ik zou zelf eerder ze me lekker laten containen en dan maar een 1 base iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Het kost voor de protoss nog meer minerals om 3 pylons en 2 cannons te maken, en daarna de cannons/pylons te herbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie nergens de twee cannons staan. Er zijn twee mogelijkheden qua cannons: 1. ze staan er al en het is een slachtpartij onder de aanvallende probes/drones. 2. ze staan er nog niet en worden probleemloos gecancelled.

Sowieso leuk hoor dat je een gat erin hebt, maar protos gooit net zo hard weer een nieuwe pylon erin, kan je die wel aanvallen, maar die cancelled hij of weer, of jij verkloot weer een enorme hoeveelheid minerals. Enige die het makkelijk kunnen voorkomen zijn terrans die er sup depot voor in de plaats kunnen zetten, maar terrans maken zich er niet echt druk om als protos leuk walletje aan onderkant van hun ramp willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Zomaar 1 nieuwe pylon neerzetten kan niet, die blokkeer je met je drones/probes/scvs. Je moet in de plaats vaak 2 pylons neerzetten om het gat op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:55:
Zomaar 1 nieuwe pylon neerzetten kan niet, die blokkeer je met je drones/probes/scvs. Je moet in de plaats vaak 2 pylons neerzetten om het gat op te vullen.
Dus jij laat permanent een drone in dat gat staan omdat er misschien een nieuwe pylon kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

furby-killer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:44:
Ik zie nergens de twee cannons staan. Er zijn twee mogelijkheden qua cannons: 1. ze staan er al en het is een slachtpartij onder de aanvallende probes/drones. 2. ze staan er nog niet en worden probleemloos gecancelled.
Als er geen cannons staan, dan is het geen contain meer omdat de zerg dan gewoon een speedling expand kan doen. Meestal zijn het 3 pylons en 1 of 2 cannons.

De zerg valt pas aan met de drones op het moment dat de cannons op de helft zijn met inwarpen. Dan is er genoeg tijd om ze te slopen, zodat je je drones eerst maximaal benut, precies zoals je destiny zag doen

YouTube: Destiny doing 'Drone Stacking Trick' - Starcraft 2 - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

furby-killer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:00:
[...]

Dus jij laat permanent een drone in dat gat staan omdat er misschien een nieuwe pylon kan komen?
In de tijd dat de hele handel gaande is, hoort je Spawning Pool bijna af te zijn (als hij niet al af is) en dan wacht je alleen eventjes tot je eerste lings er zijn. Op het moment dat je als Zerg de Pylon-wall doorbreekt en er zijn nog geen Cannons die al klaar zijn, kun je als Protoss maar beter je verlies nemen en terug trekken, want het is daarna de moeite van het investeren van tijd/resources niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

beetje oude maar kwam hem vandaag weer tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335382

Terug van een maand vakantie, kan meteen niet meer spelen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Net een potje gespeeld. Hartslagverhogend is dit spel toch ook. Ik ga weer rustig verder met 1 simpele unit die ik wat opdrachtjes geef in LoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Na season 1 toch maar weer eens placements gedaan, en ben in gold geplaatst...

Dat is toch wel een enorme stap van low bronze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Ja maar hoeveel heb je nu gespeeld in gold? Als je in season 1 low bronze was en in de tussentijd niet hebt gespeeld denk ik niet dat je het lang gaat volhouden in gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Het was ook niet bepaald mijn bedoeling om in gold te komen, silver had goed genoeg geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik weet niet wat aan de hand is met zergs,

ze gaan altijd keihard ragen tegen mij...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/308815_10150446542109908_578864907_10942116_136390_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/307818_10150446634774908_578864907_10942858_1434337_n.jpg

Ik speel high-diamonds en masters...
Voor de laatste die liep te janken zeg... Molt hij mij dik 100 scvs en ik had hem maar 10 drones ofzo totdat ik ga de zerg bases opruimen...

Wat is er toch tegenwoordig met de zergs... (Ik zeg altijd als reactie, Rage Like Idra Plz...)

add: plaatjes zijn van fb... heb een complete album van gemaakt

[ Voor 5% gewijzigd door zonglew00 op 04-09-2011 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Al terran krijg je sowieso wel met veel QQ te maken. Gewoon een 'lol u mad'-reactie op geven, op ignore zetten en doorgaan.

toen ik die tweede screenshot zag dacht ik trouwens eerst een lurker te zien ipv een infestor 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door tehsojiro op 04-09-2011 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh dat heb ik me altijd afgevraagd, hoe kan je iemand muten als je aan het spelen bent? (Wil het vaker tegen teamgenoten gebruiken dan tegenstanders, maar blijft handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 20:21

Gorion3

ABC++

De ding waarom je als terran vaak rage krijgt is omdat je als zerg heel vaak denkt dat je gaat winnen en goed bezig bent. En dan komt terran naar buiten mt zijn leger, en kan je army traden, en als je zerg niet te veel bases hebt gegeven, win je met 2de push (als je macro goed is). Dit is vaak erg deceptive voor spelers, en krijg je dus rage. ("Wtf, how can you have so many units on 2 base?!" "terran allin is no real alline, f'ing mules!")

Ik ben zelf ook geswitched van zerg naar terran, simpel weg omdat terran zoveel leuker is om te spelen. Je hebt weinig te maken met all in's of cheese en vaak ben jij degene die aggresief moet zijn. En je kan natuurlijk gekke dingen doen (zoals 6 ravens maken met mass PDD's, of mass ghost snipe) en dan verlies je niet eens altijd :)

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
furby-killer schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:02:
Ooh dat heb ik me altijd afgevraagd, hoe kan je iemand muten als je aan het spelen bent? (Wil het vaker tegen teamgenoten gebruiken dan tegenstanders, maar blijft handig)
status : busy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Dat is volgens mij zodat mensen die je in hun friendlist hebben je niet kunnen spreken, ik geloof dat je bij F11 (of wat het message overzicht ingame ook is) ergens een vinkje ofzo kan zetten en dat ze dan gemute worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geef mij maar zerg. Ik heb nu gespeeld voor de 100 terran wins (siege tank portrait) maar ik ben terran helemaal zat. Het voelt alsof je altijd een stap achterloopt. Ik vind t allemachtig prachtig als je als zerg kan expanden en kan zeggen tegen je tegenstander: kom maar op! Als terran kan je zoiets veel moeilijker doen omdat je je orbital niet kan gebruiken om units te maken.
<3 Zerg <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:39
Anoniem: 291856 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:53:
Geef mij maar zerg. Ik heb nu gespeeld voor de 100 terran wins (siege tank portrait) maar ik ben terran helemaal zat. Het voelt alsof je altijd een stap achterloopt. Ik vind t allemachtig prachtig als je als zerg kan expanden en kan zeggen tegen je tegenstander: kom maar op! Als terran kan je zoiets veel moeilijker doen omdat je je orbital niet kan gebruiken om units te maken.
<3 Zerg <3
Tsja heb hetzelfde probleem gehad, maar je moet niet vergeten, dat als jij een gekke allinbuild doet. (Supply Barracks Barracks Orbital Barracks Barracks) dat jij op 9 minuten tegen de 40 marines kan hebben. Dat gecombineerd met een +1/+1, Dat je tegen een zerg enorm sterk op dat moment. (Ondertussen een goede 400 league wins als terran)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Biersteker schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:03:
[...]

(Ondertussen een goede 400 league wins als terran)
:X poe hee

wins zegt natuurlijk niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 04-09-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Tsja heb hetzelfde probleem gehad, maar je moet niet vergeten, dat als jij een gekke allinbuild doet. (Supply Barracks Barracks Orbital Barracks Barracks) dat jij op 9 minuten tegen de 40 marines kan hebben. Dat gecombineerd met een +1/+1, Dat je tegen een zerg enorm sterk op dat moment. (Ondertussen een goede 400 league wins als terran)
All in's doe ik niet aan. Alleen in een series games tegen dezelfde persoon of als ik ertoe geforceerd word doe ik zo een vieze daad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Anoniem: 291856 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:53:
<3 Zerg <3
drones of zerglings...
drones of zerglings...
drones of zerglings...

SCV EN marines!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 17:05

RMB

Nee, geen right mouse button!

Zo, ik speel weer een weekje flink actief, en ben nu bovenaan de ladder van de silver league.

Het gaat goed, maar verdorie:

11 potjes gewonnen, en daartussen 1 verloren, en daarna 8 potjes verloren met 2 wins er tussen.
Wat is dat voor iets? Ik heb het gevoel alsof ik niet beter word en ik win op goed geluk van wat mijn tegenstander doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Improvement is aan jezelf. Je hebt ook mensen die 2000 potjes spelen en nog in zilver zitten omdat zij niet nadenken bij wat ze fout doen. Replays bekijken, nadenken bij wat je fout doet en daarna proberen te verbeteren. En natuurlijk zorgen dat je de mechanics steeds beter in je vinger krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421531

Hoi iedereen, probeer sinds kort een 3Rax build met de Terrans uit met een early push @6:40. Deze schijnt bekend te zijn en heel veel mensen zijn door deze build geholpen. Ik vroeg me af of er hier op Twealers ervaringen zijn met deze build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

3 Rax is een redelijk standaard Terran build, die vooral aan beginners wordt aangeraden omdat hij vrij simpel uit te voeren is. De meest gebruikte varianten komen wat later aan (~8:00 ofzo), maar dan met Stim en Combat Shields. Het probleem van deze build is dat hij vrij 1-base gericht is en als je push niet veel schade doet, dan zul je waarschijnlijk achterlopen. Een fast expand build kan de 3 Rax tegenhouden en zo een enorme voorsprong krijgen (mits goed gescout uiteraard).

Desalniettemin is het een goede build om de basics aan te leren. Zodra je wat hogerop komt zou ik persoonlijk voor wat meer economy-gerichte builds gaan (tenzij je een fan bent van BitByBitPrime uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Zelf doe ik nauwelijks all-ins, en over het algemeen weet ik die 3rax push in TvT wel af te slaan. Vooral als je siege tanks hebt is dat niet zo moeilijk meer tegen zilver level spelers. Vooral als ze besluiten om daarna maar nog een keer te komen 8)7 en het wordt natuurlijk keihard gehardcounterd door banelings in ZvT.

[ Voor 12% gewijzigd door tehsojiro op 05-09-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:13
Metagame is al een tijdje verschoven voor terran met 1 rax expand builds.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 18:39
Afgelopen weekend weer lekker wat potjes gespeeld. Eerst de hele campaign weer is gedaan, gewoon omdat het kan :D En vervolgens na een aantal willekeurige 1v1 en 2v2 (random) potjes ook nog even met mijn vriendin was 3v3 (random) gedaan. Kwam er op neer dat ze een stel Banshees heeft gemaakt, ik heb tegelijkertijd 4 factory's met reactors gemaakt en ben alleen maar Hellion's aan het uitpompen geweest.

Met ondersteuning van Marines / Medivacs / Thors van onze 3e random speler moet ik zeggen dat het toch wel erg leuk was om te doen ^^ Banshee's breken de poort open, Hellions gaan direct door om de Marines te laten smelten en rijden daarna door om de economie te raken, en de Thors ruimen de rest op wat er nog stond.

Het slaat nergens op deze combinatie, maar moet zeggen dat we ons wel erg goed hebben vermaakt :D

Oh, en een tip: Doe voor 1v1 geen placement matches op zondag... Heb ze allemaal op zondag gedaan en ben in Plat terecht gekomen, alleen maar omdat ik tegen een stel kinderen heb gespeeld volgens mij. Heb sindsdien volgens mij nog maar 1 potje gewonnen :( (Ja ja, ik moet eigenlijk gewoon beter worden :p)

[ Voor 0% gewijzigd door Andurin op 05-09-2011 10:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chief-XL schreef op maandag 05 september 2011 @ 03:39:
Speel niet zoveel 1v1s, ben die nu maar 1x tegengekomen, net nadat ik in een TvT had verloren door een enkele snelle reaper. Maar dat leek me wel een grappige taktiek, dus toen ik zag dat tegenstander leuk ging expanden ging ik reapers maken. Niet zo snel als die tegenstander had gedaan, maar die marines van hem waren voldoende in principe om mijn reapers op afstand te houden, maar met expand heb je twee basissen die je moet verdedigen.

Oftewel eerste aanval ging voor zijn main en deed flink wat schade voordat zijn marines kwam, tweede aanval van andere kant op zijn main, ook flink wat schade, maar belangrijker was de tweede groep die 15 seconde later zijn expansion aanviel en daar al zijn SCVs killde + een hoop van de SCVs die van zijn main waren gevlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chief-XL schreef op maandag 05 september 2011 @ 03:39:
Niet meer, nu is het wie het eerste naar blue flame en cloack banshee kan rushen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Ik gebruik die 3rax nu ook een paar dagen, werkt nog zeer goed in plat :P Pushen op 6.40 met een deel marines en marauders en erachter expanden.. Doet het vrij goed tegen de meeste builds, alleen void rays van protoss zijn beetje vervelend als je het niet op tijd ziet :P Zelfs tegen zerg met banelings werkt het goed, marauders tanken die zeer goed :) Maar doe het vooral om men mechanics wat beter te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Als je mechanics beter onder de knie wilt krijgen kun je toch juist beter langere macro games spelen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het beste is om 1 build te hebben voor alle drie de matchups t/m 3 bases. Zo kan je, je mechanics echt goed trainen. Het liefste iets minder all inish dan een 3 rax.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 05-09-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
PietjeP89 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:18:
Ik gebruik die 3rax nu ook een paar dagen, werkt nog zeer goed in plat :P Pushen op 6.40 met een deel marines en marauders en erachter expanden.. Doet het vrij goed tegen de meeste builds, alleen void rays van protoss zijn beetje vervelend als je het niet op tijd ziet :P Zelfs tegen zerg met banelings werkt het goed, marauders tanken die zeer goed :) Maar doe het vooral om men mechanics wat beter te maken..
Force field

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Je sais , maar heb door werk/Verbouwingen aan het huis de laatste tijd niet meer zoveel kunnen spelen :P En dus vergat ik simpele dingen zoals supply/extra production/etc etc.. Dan ga ik liever even terug naar iets basic om van daar uit verder te bouwen :P

@Endorse , heb jij zo 3 standard strats die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
PietjeP89 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:18:
Leuk om te counteren met 4-gate chargelots.
Ik heb nog wel een replay liggen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolica
Echt vervelende krengen die chargelots.
Zealots zijn prima te handelen maar met charge worden ze echt veel beter voor die 100 minerals.
Ze kunnen nog net geen speedlings aan OP Creep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 08:17
Ik speel nog niet zolang, maar ik blijf dat leaguesysteem toch maar brak vinden. Eergisteren speelde ik 2vs2 met een kameraad. We staan allebei in zilver (brons en zilver in ongeveer alle andere type leagues). Het was al enkele weken geleden, maar we winnen ons 1e potje vlot. 2e potje hebben we twee mensen waarvan de connectie meteen wegviel dus weer een win. Vervolgens worden we drie keer op rij tegen belachelijk hoge leagues gezet. Platinum, Master en diamond. Vrij duidelijk dat we hier meteen door afgemaakt zijn.

Waarom worden we niet gewoon tegen Gold of high silver gezet. Ik snap wel dat het systeem rekening wil houden met mogelijke slechte plaatsing via placement matches, maar dit is toch echt te dom voor woorden. Wij hebben er geen plezier aan door geen kans te hebben, en zij hebben waarschijnlijk ook weinig plezier want als ze toch wegens omstandigheden verliezen, zijn ze superveel plaatsen kwijt. Waarom niet gewoon een grens zodat je slechts zoveel hoger of lager van tegenstander kan tegenkomen. Of zijn er zo weinig 2vs2 spelers, dat we meteen tegen high ranks moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421531

Zeker dat de Force field en bepaalde tactieken het de 3Rax zeer moeilijk maken. Maar tot aan de hogere leagues is de 3Rax geen all in naar mijn mening. Ik constateer dat ik mijn eerste push totaal kan verliezen maar een terugkeer kan maken. Het is meer dat ik wil weten wat te doen bij pushes van Zerg/P die ongewoon zijn zoals onwaarschijnlijk vroege muta's etc. Maar meer hoeveel succes deze strategie nog oplevert aan de silver/gold/platinums players onder jullie. Iemand zei dat de metagame was verschoven, kan iemand me daar meer over vertellen (waarom deze verschuiving plaats vond en waarom een 1Rax expand zo populair is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 16:43
Lointje schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:14:
Ik speel nog niet zolang, maar ik blijf dat leaguesysteem toch maar brak vinden. Eergisteren speelde ik 2vs2 met een kameraad. We staan allebei in zilver (brons en zilver in ongeveer alle andere type leagues). Het was al enkele weken geleden, maar we winnen ons 1e potje vlot. 2e potje hebben we twee mensen waarvan de connectie meteen wegviel dus weer een win. Vervolgens worden we drie keer op rij tegen belachelijk hoge leagues gezet. Platinum, Master en diamond. Vrij duidelijk dat we hier meteen door afgemaakt zijn.

Waarom worden we niet gewoon tegen Gold of high silver gezet. Ik snap wel dat het systeem rekening wil houden met mogelijke slechte plaatsing via placement matches, maar dit is toch echt te dom voor woorden. Wij hebben er geen plezier aan door geen kans te hebben, en zij hebben waarschijnlijk ook weinig plezier want als ze toch wegens omstandigheden verliezen, zijn ze superveel plaatsen kwijt. Waarom niet gewoon een grens zodat je slechts zoveel hoger of lager van tegenstander kan tegenkomen. Of zijn er zo weinig 2vs2 spelers, dat we meteen tegen high ranks moeten?
Je hebt gewoon pech gehad met die ene win. In het begin moet het systeem nog ff zoeken naar waar ie je precies tegen moet matchen maar dat duurt niet erg lang en daarna is het perfect. Er is nogal eens commentaar op SC2 (balance vooral) maar op het leaguesysteem wordt echt nooit afgegeven. Dat werkt behoorlijk tot zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:39
Heb net even een potje normaal gespeeld. (Dus geen Allins).
Uiteindelijk voor vroege BC gegaan, en blijven resupplyen. Maar niet normaal wat voor badmanner er tegenwoordig is. Werd echt uitgescholden voor alles wat los en vast zat, maar uiteindelijk 200 kills voor mij, en 12 voor de tegenstander. (Met Zealots een BC aanvallen :S). Zijn er meer mensen die soms potjes hebben, waar de bad manner echt de hand uit loopt?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

[...]

als je als terran marines maakt ben je enorm sterk tegen alles. komop zeg. als iemand mass marines gaat dan win je daar bijna onmogelijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:19
banelings?
high temp?
Collosi?
Chargelots?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ravens met HSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mass marines is kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

mass marine pwnd als je gosu micro hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, het is gewoon kut. marinekingprime doet het zelfs niet meer, dan weet je whatsup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

Anoniem: 335382 schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:17:
nee, het is gewoon kut. marinekingprime doet het zelfs niet meer, dan weet je whatsup.
... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

?

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=254002

Iemand doet een starcraft gerelateerde studie, je kan even een enquete invullen en een replay uploaden.

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 05-09-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had het met plezier gedaan, ware het niet dat ik op 21 oktober een les heb waar ik niet onderuit kan... Geen kans voor blizzcon voor mij dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

NoTimeRemains

I know

ik heb een trip naar berlijn geboekt op die datum maar die is zo te cancellen

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Anoniem: 421531 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:26:
Zeker dat de Force field en bepaalde tactieken het de 3Rax zeer moeilijk maken. Maar tot aan de hogere leagues is de 3Rax geen all in naar mijn mening. Ik constateer dat ik mijn eerste push totaal kan verliezen maar een terugkeer kan maken. Het is meer dat ik wil weten wat te doen bij pushes van Zerg/P die ongewoon zijn zoals onwaarschijnlijk vroege muta's etc. Maar meer hoeveel succes deze strategie nog oplevert aan de silver/gold/platinums players onder jullie. Iemand zei dat de metagame was verschoven, kan iemand me daar meer over vertellen (waarom deze verschuiving plaats vond en waarom een 1Rax expand zo populair is?
Het is een beetje een verschuiving van early pressure naar macro oriented builds. Alle 3 rassen hebben zo hun eigen varianten. Zerg meestal 14pool/14hatch of andersom. Protoss doet ook vaker 1 gate expand of forge expand. Is erg map afhankelijk. Verschuiving heeft al een tijdje plaatsgevonden. Vereiste is wel dat je goed scout. Blind expanden is zelden een goed idee :). In lagere league's is fast expand niet zo heel belangrijk omdat je meestal wel wint als je continue units pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Anoniem: 315662 schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:44:
[...]

als je als terran marines maakt ben je enorm sterk tegen alles. komop zeg. als iemand mass marines gaat dan win je daar bijna onmogelijk van.
Sorry hoor, als ik vs ter speel die all-in rines gaat dan is het autowin ongeacht welke race ik speel (ik speel random). Zerg = speedlings/banes Ter = 2rax tanks P = chargelot/arch of simpelweg colossi. Tenzij je een Godlike micro hebt of course :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Sinds twee potjes gebruik ik een mech heavy compositie tegen protoss, En ineens win ik mijn slechtste matchup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolica
Anoniem: 321068 schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:15:
[...]

mass marine pwnd als je gosu micro hebt.
Als je tegen iemand van jou niveau speelt maken mass marines nog geen kans tegen collossos, Banelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 12:31

The_DoubleU

Tweaker in München

Biersteker schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:39:
...... Zijn er meer mensen die soms potjes hebben, waar de bad manner echt de hand uit loopt?
Zaterdag een paar potjes.
Ik: HF GL
Hij: Fuck U

Zerg stormt met banelings mijn basis in.
Hij: GG
Hij: GG!
Ik weet met moeite mijn basis banelings vrij te krijgen maar had al een grote groep onderweg naar zijn basis die zonder problemen bijna alles plat maken.
Hij: Fuck Ter
Rage quiet.

Ach, ik maak me er niet druk om. Zolang ik maar plezier heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tehsojiro schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:08:
Sinds twee potjes gebruik ik een mech heavy compositie tegen protoss, En ineens win ik mijn slechtste matchup :D
Beh, ik win vrijwel nooit van Protoss. Bio schijnt allemaal goed te zijn enzo, maar als puntje bij paaltje komt wordt mijn bio army + medivacs + vikings altijd opgegeten door de protoss deadball. Mech werkt bij ook nooit, chargelots en blinkstalkers versus siegetanks/thor's is hopeloos. Nee, als ik al eens een potje win is het allin 6rax en een faler met forcefields of een 2-starport banshee rush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
The_DoubleU schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:35:
[...]

Zaterdag een paar potjes.
Ik: HF GL
Hij: Fuck U

Zerg stormt met banelings mijn basis in.
Hij: GG
Hij: GG!
Ik weet met moeite mijn basis banelings vrij te krijgen maar had al een grote groep onderweg naar zijn basis die zonder problemen bijna alles plat maken.
Hij: Fuck Ter
Rage quiet.

Ach, ik maak me er niet druk om. Zolang ik maar plezier heb.
van 2 maanden terug:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/20ixwfo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heerlijk altijd, trashtalk. Vooral om ze nog ff extra op te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

rodie83 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:08:
Heerlijk altijd, trashtalk. Vooral om ze nog ff extra op te naaien.
Altijd antwoorden met " Are you mad Bro <3 ? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

rodie83 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:41:
[...]

Beh, ik win vrijwel nooit van Protoss. Bio schijnt allemaal goed te zijn enzo, maar als puntje bij paaltje komt wordt mijn bio army + medivacs + vikings altijd opgegeten door de protoss deadball. Mech werkt bij ook nooit, chargelots en blinkstalkers versus siegetanks/thor's is hopeloos. Nee, als ik al eens een potje win is het allin 6rax en een faler met forcefields of een 2-starport banshee rush.
Bio is vooral goed in kleinere aantallen. Aan het begin van het spel een push doen met 1 SCV, 1 Marine en 1 Marauder (met Conc. Shells) (en reinforcements vanaf 2 Rax naar de Protoss gerallyed) is erg sterk. Je pakt daarmee een timing voor Warpgate tech of de eerste Immortal (als hij voor een snelle Robo gaat). Je doet wat schade, je krijgt veel scouting info en zodra de Protoss z'n tech op gang heeft, trek je terug en kun je meestal expanden en Barracks toevoegen. Nadat je expo draait doe je een volgende push, met of Ghosts of Medivacs of +1 Attack afhankelijk van wat je scout (niet teveel tegelijk techen, dan is je leger te klein).

Zodra je bij de deathball-fase komt moet je eigenlijk al een voorsprong hebben om dit goed te kunnen verslaan (of een gunstige engagement / Ghost usage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolica
Protoss deathball is echt mega sterk. helemaal als er een paar phoenix en voidrays in hangen.

Ik probeer het te counteren door kleine groepjes in zijn basissen te droppen, zodat hij terug gaat het te verdedigen. En daar proberen te houden. Als terran goed gebruik maken van tanks en ghosts met MMM tegen de deathball, maar dan heb ik meestal nog maar 50/50 kans. Als Zerg ga ik dan meestal voor corruptor en Broodlords met lings en hydra's. Probleem vind ik dat ik altijd gas tekort kom. Probeer ik vroeg veel gas te halen om een meer tech heavy unit combi te maken wordt ik vroeg in de game afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan heb ik meestal nog maar 50/50 kans.
Anders was het nogal nutteloos voor protoss he, als ze niet 50% kans halen met hun unit composition.

Maar sowieso kom je best ver met standaard bio + siege tanks + vikings.
Pagina: 1 ... 9 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.