• Diabolica
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 13:09
Als ik het goed herinner behoud een unit zijn energie voor deze patch al met neural parasite. Voordeel nu is dat je het ook kan gaan gebruiken.

Zou je met een Infestor die je controlled met jou infestor in z vs z ook neural parasite kunnen gebruiken ;) Ik zie een lijn neural parasite voor me ^_^

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je kan als je zerg bent en je NP een probe een nexus bouwen. Nadien kan je met die Nexus je Hive crone boosten ^_^.

Anoniem: 418478

Nactive schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:14:
Je kan als je zerg bent en je NP een probe een nexus bouwen. Nadien kan je met die Nexus je Hive crone boosten ^_^.
Volgensmij kan dat dan weer net niet. Als zerg een command center weet te bouwen dat is leuker als ik eerlijk ben. Zag dat een tijdje terug in een van de games van Day9 was volgensmij een funday monday.

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
In gevechten zal het ook een hoop kunnen gaan uitmaken, als de protoss er nu voor zal gaan kiezen om een warp prism te gebruiken ipv een proxy pylon. Dan kan je met neural parasite zijn reinforcements blokkeren als je de aanval ingaat. Hetzelfde effect zal plaatsvinden voor units die ingewarpt worden tijdens het slopen van een pylon.

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

• Diabolica
Anoniem: 418478 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:17:
[...]

Volgensmij kan dat dan weer net niet. Als zerg een command center weet te bouwen dat is leuker als ik eerlijk ben. Zag dat een tijdje terug in een van de games van Day9 was volgensmij een funday monday.
is wel lastiger als een nexus gezien NP steeds vervalt moet je steeds opnieuw NP toepassen

• Nactive
  • Niet online
Anoniem: 418478 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:17:
[...]

Volgensmij kan dat dan weer net niet.
Ik zal het straks proberen en weten te zeggen.
Maar ben 90% zeker dat het gaat omdat een vriend van mij het al heeft gedaan in een 2v2.

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn haat richting protoss wordt iig niet minder na het lezen van deze patch notes :(

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Diabolica schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:19:
[...]

is wel lastiger als een nexus gezien NP steeds vervalt moet je steeds opnieuw NP toepassen
Ja idd. Het kost massaal veel infestor energy. Maar het is wel plezant om te zien :).

Anoniem: 321068

tehsojiro schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:
Mijn haat richting protoss wordt iig niet minder na het lezen van deze patch notes :(
pff, ik snap niet hoe mensen dit nog kunnen zeggen

• Diabolica
tehsojiro schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:36:
Ik vind protoss maar lastig. Gaat puur on suvivability van je units. wanneer ik flink onder druk wordt gezet aan het begin van het spel ben ik vaak dood. De techniek niet goed onder de knieen hoe ik met protoss snel een groep units kan maken en productie faciliteiten.
key is laat protoss nooit zijn gang gaan, want als ze op stoom zijn hebben ze een zij vaak een sterk leger dat moeilijk te stoppen is.
Daarom gebruik ik tegen protoss veel drops en harass,

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Gropah schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:05:
[...]

Je kan als zerg ook een nexus neerzetten door een probe te neural paracite en dan een nexus te bouwen. Zo kun je dus ook de Toss techtree afgaan. Daarvoor heb je power nodig. Als je dan een warpprism neural paracite en je hebt bv een gateway, kun je er dus units op in warpen.

BTW blizzard is heel duidelijk in het verschil tussen power en energy. Energy is van een unit wat wordt gebruikt voor abilities, waar power stroom is die nodig is voor de protoss buildings en in het inwarpen van units.
Maar je hebt helemaal geen energy nodig om een Nexus ergens te bouwen :P

Freelance Unity3D developer

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 17:50

Step

step@tweakers.net#

Diabolica schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:48:
[...]

Ik vind protoss maar lastig. Gaat puur on suvivability van je units. wanneer ik flink onder druk wordt gezet aan het begin van het spel ben ik vaak dood. De techniek niet goed onder de knieen hoe ik met protoss snel een groep units kan maken en productie faciliteiten.
key is laat protoss nooit zijn gang gaan, want als ze op stoom zijn hebben ze een zij vaak een sterk leger dat moeilijk te stoppen is.
Daarom gebruik ik tegen protoss veel drops en harass,
Dit probleem ondervind ik altijd met Zerg, die moet je nooit zijn gang laten gaan. Slacht je zijn leger af komt direct met super veel air units. Zerg kan in korte tijd zo snel weer een leger op de been hebben als je hem te veel zijn gang laat gaan...

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Diabolica
Step schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:50:
[...]

Dit probleem ondervind ik altijd met Zerg, die moet je nooit zijn gang laten gaan. Slacht je zijn leger af komt direct met super veel air units. Zerg kan in korte tijd zo snel weer een leger op de been hebben als je hem te veel zijn gang laat gaan...
Zerg met veel hatches bouwt heel snel leger terug. Dan is mijn strat het zelfde maar dan tech vernielen. Protoss die zijn leger bij elkaar houd. vind ik eng. Dan komt het echt neer op de micro in combat. Of hij moet gewoon je linie tanks inlopen :D Wat ook wel eens gebeurd en dan is het genieten. Maar als hij een beetje skills heeft omzeild hij de linie door vanaf de zijkant te komen. echte voordeel wat terran heeft is EMP. Maar ja moet je die tech wel hebben.

Anoniem: 291856

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662
1.4.0 PTR Patch notes!
Blue flame en fungal waren wel te verwachten.

"Fixed an issue where Drone attacks could be more easily dodged than SCV or Probes."
Werd tijd ook -_-

"Only allow friends to send me chat messages."
Dat ook, zal IdrA blij mee zijn.

"Unit vision up ramps has been reduced by 1."
Waarom.. Early game scouting anyone?

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 291856 op 25-08-2011 15:50 ]

kijk eens op pagina 27, daar staan ze ook al met bespreking en al :)

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 12:36
Anoniem: 291856 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:41:
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662
1.4.0 PTR Patch notes!
Blue flame en fungal waren wel te verwachten.

"Fixed an issue where Drone attacks could be more easily dodged than SCV or Probes."
Werd tijd ook -_-

"Only allow friends to send me chat messages."
Dat ook, zal IdrA blij mee zijn.

Ben idd ook niet rouwig om de FG en BFH nerfs, imo was dat net een beetje te OP

Protoss changes zijn wel goed vind ik, wel jammer van blink research langer is, vond blink stalker rush altijd wel handig tegen voornamelijk zerg, maar goed daar komen we ook wel overheen :)
Hoe beinvloedt dat early game scouting?

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 12:36
furby-killer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Lastig om dat zo te zeggen, ik weet nog steeds niet wat dat nou precies inhoud.

Genoeg topics op TeamLiquid en Reddit maar voor mij nog niet echt duidelijkheid

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 19:49

TheNephilim

Wtfuzzle

Het enige wat ik fijn zou vinden is de extra Immortal range, dan zijn ze net even wat effectiever te midden van een groot protoss leger en kun je beter micro'en zodat ze op stalkers/marauders/roaches schieten.

furby-killer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Als toss wil je graag zien wat voor add on een terran heeft op zn barracks (als die er is). Dit is van belang om een schatting te kunnen maken wat terran gaat doen. Vaak komt je probe niet verder dan halverwege de ramp, dus nu zal je gateway units moeten gebruiken (of zelfs opofferen) om een goede front base scout te kunnen doen.

Anoniem: 358430

Terran scouten is altijd lastig, marines zijn altijd eerder uit before tech route enige wat je kan scouten met je probe/drone (als je op tijd bent) is z'n gas timing. En een beetje sneaky terran positioneert z'n marines zelfs down the ramp.

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:30
Net nog een keertje met terran gespeeld voor de verandering. Het begint nau toch wat te lukken, 2 wins op rij , 2x tegen zerg.

Was gewoon beter kwa economy... de early build order begint te lukken. Ik kom maar zeer zelden meer supply blocked in early game en pomp constant scv's/probes :). Omdat het tegen zerg was had ik gehoopt op een zergling rush , wat dus ook twee keer het geval was. De tweede stopte wat roaches ertussen om de boel wat op te frissen. Dat was dus buiten m'n marauders gerekend. Loopt zich kapot op m'n ramp en dan was het doorpushen. Lekker eens het zo wat begint te lukken :p

• tehsojiro
  • Niet online
Niet hopen, scouten :P

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:08

Flapmo

and back is gigi!

Ik weet niet of ze ooit al gepost zijn maar deze twee zijn echt epic :D. Voor het eerst sinds tijden weer een echt LOL ervaring met starcraft 2 :d.

[ Voor 16% gewijzigd door Flapmo op 25-08-2011 20:26 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Die ook nog, dan maar?

Vooruit :P

[ Voor 75% gewijzigd door aicaramba op 25-08-2011 21:18 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• YouR
  • Laatst online: 10-06 16:14
YouTube: Starcraft 2 - Destiny's Surprise Banelings - YouTube

anybody like? :D

Edit: net te laat, haha

[ Voor 7% gewijzigd door YouR op 25-08-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xPMhG.jpg

20 min game op Shakuras Plateau tegen protos, wel geinig, programma kan je hier downloaden: http://iographica.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2076823/untiteld2.png

Grappig programma Browncoat, ik heb het zelf ook meteen ff geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Marcelvk lol jij gebruikt echt alleen maar hotkeys ^^ klik je wel eens op de minimap? of was het een korte 2 base game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij gebruikt de F toetsen natuurlijk om ergens anders op de map te komen (weinig mensen die dat doen trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Anoniem: 291856 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:47:
Hij gebruikt de F toetsen natuurlijk om ergens anders op de map te komen (weinig mensen die dat doen trouwens)

En zo gebruik je dat + tips. (vanaf 26:50 voor als het niet goed gelinked word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Ik heb tot nu toe maar 3 F-toetsen gebruikt, F1 voor op mijn main, F2 voor op de ramp en gebied eromheen en F3 voor mijn natural. Heb nog niet echt gevonden waar ik de andere F-toetsen tactisch kan plaatsen op plekken waar ik de hele tijd terug kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
@Browncoat Ik doe alles met hotkeys op muis movements na.

1,2,3 is mijn leger, 2 is early game de overlord die voor scouten is zo kan ik ook snel de basis van de tegenstander checken tijdens zvz
4 zijn al mijn hatches
5,6,7,8 zijn mijn queens, ieder apart bij een hatch
0 nydus

kleine/middelgrote mapbewegingen maak ik met de middelste muisknop, zo kan ik snel het scherm scrollen zonder dat mijn muis van positie verandert

De minimap gebruik ik lategame wat meer om grote afstanden af te leggen, maar early game heb ik dat meestal niet nodig omdat alles wat nodig is gehotkeyed is. meestal staat mijn leger al op de goede locaties door goede overlord plaatsing en als ik aangevallen wordt is dat altijd bij een bepaalde hatchery waar ik de bijbehorende queen van heb gehotkeyed.

Ik heb geprobeerd de F toetsen eens te gebruiken voor queens, maar ik vond de afstand te groot om snel op de larvae knop te kunnen drukken.

met crtl klik op de coccoons zodra ik op zzzzz heb geramd in dat grote zwarte geselecteerde venster scheid ik larvae van coccoons en met shift+nr kan ik ze snel toevoegen aan mijn leger.

*edit wat dingen duidelijker genoteerd. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marcelvk. op 26-08-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marcelvk. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:47:
@Browncoat Ik doe alles met hotkeys op muis movements na.
...
Ha dat verklaart een hoop, ziet er ook een stuk rustiger uit dan mijn abstract kunstwerkje :P
Zal het eens proberen (normaal hotkey ik niet voorbij de 4, want dan moet ik mijn arm optillen op mn laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v57aG.png
It's all good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Die zwarte stipjes zou je toch niet moeten krijgen bij een potje sc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Outcast haha is dat starcraft? wel chill, kort potje zeker?

@Shrimp als ik vaker klik dan doe ik meer dmg! *klikkliklik* :P nee die grote dot is wss toen ik infested terrans spamde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:13:
@Outcast haha is dat starcraft? wel chill, kort potje zeker?

@Shrimp als ik vaker klik dan doe ik meer dmg! *klikkliklik* :P nee die grote dot is wss toen ik infested terrans spamde.
Jup dit ook. Had mezelf een opdracht gegeven en moest ook nog winnen. Het is half gelukt :P
Iemand anders die het beter kan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dbfrS.png
http://replayfu.com/download/0NKznq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Even een vraagje:

Het komt niet heel vaak voor maar soms als ik starcraft 2 afsluit crasht het spel. Hij geeft dan een zwart scherm en sluit niet af. Ik kan vervolgens taakbeheer niet opstarten en ik krijg het spel gewoon niet afgesloten. Ik kan soms wel het startmenu zien en wat rondklikken maar starcraft2 wil niet afsluiten.

Hebben meer mensen hier ooit last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Nipje schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:08:
Even een vraagje:

Het komt niet heel vaak voor maar soms als ik starcraft 2 afsluit crasht het spel. Hij geeft dan een zwart scherm en sluit niet af. Ik kan vervolgens taakbeheer niet opstarten en ik krijg het spel gewoon niet afgesloten. Ik kan soms wel het startmenu zien en wat rondklikken maar starcraft2 wil niet afsluiten.

Hebben meer mensen hier ooit last van?
nee zelf niet. Als ik uberhaupt problemen heb met sc2, draai ik de repair tool. Die staat in je startmenu bij starcraft 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 00:45
Ik heb net iets vaag voorgehad: Ik was in 2v2 random goed bezig, top acht Gold, 5 wins op een rij en dan één verlies. Kom ik stante pede in de Silver League terecht, wel op de derde plaats, maar dan nog... Heeft iemand iets dergelijks al voorgehad? Ik snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
RhodesMK1 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:34:
Ik heb net iets vaag voorgehad: Ik was in 2v2 random goed bezig, top acht Gold, 5 wins op een rij en dan één verlies. Kom ik stante pede in de Silver League terecht, wel op de derde plaats, maar dan nog... Heeft iemand iets dergelijks al voorgehad? Ik snap er niks van...
Kijk eens naar het niveau van je tegenstanders? Als deze voornamelijk low-mid silver zijn, dan kan het wel een beetje kloppen, al vind ik het wel heel erg raar. Je MMR kijkt naar de niveau's waartegen je ongeveer 50% wint. Als je 100 % verliest van gold, en 50 % winst van silver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5,6,7,8 zijn mijn queens, ieder apart bij een hatch
Speciale reden dat je niet al je queens onder 1 hotkey stopt? Oké kan weleens mis gaan als er 1 dood is en je let niet op, als je dan inject gaat er een andere queen naartoe, maar scheelt wel hoop geklik.

Jammer genoeg ben ik zo gewend om gebouwen onder 1, 2, 3, 4 te stoppen dat er meestal weinig van micro'en leger terecht komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lx7rh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ugr4v.png

WAT GEBEURT ER MET DEZE WERELD?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03
team EG.....

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Iemand ervaring met het promoveren vanuit de bronze league naar een hogere? Ik zit nu al een tijdje op plek 22 ongeveer en ik win regelmatig wel wat maar ik vraag me af wat ik precies moet doen om uit die league te komen. Moet ik echt 10 potjes achter elkaar winnen zonder loss of hoe gaat dit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er ervaring mee. Heb lang in bronze gezeten, volgens vele en mijzelf zat ik daar te lang. Je moet gewoon lang en consistent zijn. Veel blijven winnen (>60%) en gewoon genoeg spelen. Bij dat laatste punt ging ik de fout in. Ik speelde gewoon te weinig. Uiteindelijk #1 bronze league geworden en bij placement match van S3 in silver geplaatst, waar ik nu weer redelijk goed bezig ben maar gewoon te weinig speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Je moet gewoon meer spelen en meer winnen en dan word je vanzelf wel gepromoveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Gropah schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:42:
Ik heb er ervaring mee. Heb lang in bronze gezeten, volgens vele en mijzelf zat ik daar te lang. Je moet gewoon lang en consistent zijn. Veel blijven winnen (>60%) en gewoon genoeg spelen. Bij dat laatste punt ging ik de fout in. Ik speelde gewoon te weinig. Uiteindelijk #1 bronze league geworden en bij placement match van S3 in silver geplaatst, waar ik nu weer redelijk goed bezig ben maar gewoon te weinig speel.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Ik speel met een paar mensen uit diamond samen en die zeggen dat ik echt wel op hoger niveau speel. Toch verlies ik wel soms in deze league tegen cheese builds of omdat ik gewoon fouten maak.

Afwachten dus maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Hmm net een potje gedaan en toen ie begon ging de tegenstander meteen al weg. Telt dat ook gewoon als een win of minder of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor promotie en je MMR gaat het er alleen om dat je wint, of dat nu met cheese of macro games is of zelfs dit soort wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Ik weet niet of je misschien ook ziet dat je tegen zilveren spelers begint te spelen? want 80% van mijn tegenstanders de afgelopen dagen zijn zilver en ikzelf zit in brons rond 14e plaats.

Mn eerste seizoen (2) kon ik als ik wilde ook wel op nr 1 terrecht komen (geen tijd om te spelen). Nu doe ik (naar mijn idee) het een stuk beter maar heb toch meer moeite om hogerop te komen. Nu heeft of mijn hele divisie een hogere MMR rating en net zoveel moeite als mij om hogerop te komen (zodat ik nu dus een meer accuraat geplaatste ranking heb in bronze) Of er zit een promotie aan te komen omdat ik vaak tegen zilver speel. (Of de zilveren speler zullen binnenkort gedemote worden dankzij mij :p)

Ik heb nu een goed zicht op tegen wat ik speel met die SC2buddy die 1 van de tweakers hier heeft geintroduceerd. Zo zie je je algemene score over je hele SC2 carriere. Hoop dat er nog eens een aanpassing komt dat je seizoenen kunt scheiden zodat je weet hoe goed\slecht je het deed in de afgelopen tijd ipv zodirect alle seizoenen bij elkaar.

Maar enigste wat ik hier ook over kan zeggen... Keep it up and youll get there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet dat je divisie bar weinig zegt over je MMR. Je zit binnen je divisie binnen een tier van je league, maar verder gaat het niet. Bronze bevat 7 tiers, dus misschien zit je bij 1/7 deel van bronze dat kan promoveren, maar dat hoeft niet.

Punt is, je moet je weinig aantrekken van divisie en meer van de tegenstander hun leagues en hun rank daarin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had vandaag nog eens een bijzonder potje. Was een terran mirror, en ik heb altijd de pest aan mirrors, vooral terran en protos mirrors, simpelweg omdat tvt altijd siege tank wars wordt, minus dat ik principieel weiger om die te maken tegen andere terrans (wat meestal betekend dat ik verlies).

Deze keer ging ik voor een ander plan, voornamelijk gezien dat de vorige plannen niet erg succesvol bleken te zijn: mass ravens (met minerals in marines dumpen en wat battlecruisers/vikings erbij). Was wel hilarisch resultaat, eerste gevecht maakte zijn siege tanks een slachtpartij van mijn marines, maar hij had zelf niet stuk of 8 seekers richting zijn bio verwacht. Uiteindelijk had ik 2 bescadigde battlecruisers over en paar ravens, terwijl hij enkel marauders en 2 siege tanks over had, dus dat kwam mooi uit.

Hij zorgde er daarna voor dat dat niet nog een keer zou gebeuren: geen anti air, dus hij maakte vrolijk 20-30 vikings (na dat gevecht hadden we geen van beide echt de mogelijkheid om te pushen). Ik had weer ravens + battlecruisers + marines + wat vikings, maar met zijn aantal vikings kwam het erop neer dat zodra ze eraan kwamen dat ik een scherm PSDs rond mijn air moest gooien om ze af te houden, wat best effectief is tegen vikings.

Echter dat werkt alleen vanaf een redelijke range, en ik had niet genoeg vikings om veel schade te doen bij hem, en battlecruisers zijn te traag, marines zouden er wel achteraan kunnen hollen maar die wilde ik ook niet te ver bij support vandaan halen. Eerste keer probeerde ik zooi seeker missiles erop, maar hij ging er toen gewoon vandoor, niet geheel verrassend. Dus toen ging ik voor de Jihad optie: met ravens in zijn viking blob vliegen en dan vanaf 0 range zooi seeker missiles lanceren. Werkte best redelijk tegen zijn vikings, jammer genoeg waren er ook bijzonder weinig ravens die dat idee overleefde (PSDs werken dan niet echt).

Ook nog een gevecht toen gehad waarbij het resultaat was dat hij nog 5 vikings had en ik 10 marines. Uiteindelijk met altijd leuke taktieken zoals command centers maken, naar een expo van hem vliegen en in planetary fortress omzetten zover gekomen dat na exact 1 uur spelen hij opgaf.

Heb wel vaker dat potjes lang duren omdat ik nooit zo heel agressief speel, maar dan is het meestal als er gevochten wordt het dan meteen duidelijk is wie er wint, dit was wel een bijzonder mooi potje met meerdere keren dat na een gevecht gewoon beide legers nagenoeg compleet vernietigd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die mij kan vertellen hoe ik voorkom dat sc2buddy opstart met windows 7?

run msconfig zit hij niet tussen dat ik kan zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 29-08-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:44
Anoniem: 155599 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:45:
Iemand die mij kan vertellen hoe ik voorkom dat sc2buddy opstart met windows 7?

run msconfig zit hij niet tussen dat ik kan zien.
Staat er geen snelkoppeling in Start -> All programs -> Startup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kijk even in msconfig bij startup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gropah schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
kijk even in msconfig bij startup?
Dat zeg ik daar zit hij niet tussen.

edit. Hij zit daar wel tussen. WindowsApplication1 heet de schavuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee, ik bedoel bij run, of bij windows 7 gewoon in zoekbalk, intikken msconfig.exe en dan bij tab opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gropah schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:40:
nee, ik bedoel bij run, of bij windows 7 gewoon in zoekbalk, intikken msconfig.exe en dan bij tab opstarten.
Ja zeg ik iets anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps, niet goed gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 12:23
ok, mijn nieuwe held van SC2 is Dragon :p heb hem nu zelfs op Skype. Zijn live stream is awesome!

http://nl.twitch.tv/slayersdragon

omdat hij moet repearen gaat hij random calls opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
repearen?

Ik ken hem totaal niet... welk ras speelt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:00
Ben al een tijdje fan van dragon (speelt terran). Vooral op een nieuwe server is z'n laddering er leuk om te zien. 20 scans, mass scv attack, mass ghost attack of random spelen en dan rare dingen doen als mass sentry. Daarnaast zuigt z'n engels zwaar : D

[ Voor 22% gewijzigd door ImdaMned op 29-08-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 15:15
Nipje schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:19:
[...]

Ik heb inderdaad precies hetzelfde. Ik speel met een paar mensen uit diamond samen en die zeggen dat ik echt wel op hoger niveau speel. Toch verlies ik wel soms in deze league tegen cheese builds of omdat ik gewoon fouten maak.

Afwachten dus maar :)
Zal ik jou eens een hele tijd cheesen? Dan leer je het af te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
nu ook allemaal sterretjes op mijn US profiel. O+

http://us.battle.net/sc2/en/profile/3018878/1/MarcelvkUS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was deze al gepost? Vond 'm zo <3

[Vimeo: http://vimeo.com/28013458]

Link naar Vimeo een wat grotere viewport: http://vimeo.com/28013458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Fist schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:15:
[...]

Zal ik jou eens een hele tijd cheesen? Dan leer je het af te houden
Soms is cheesen/all-in leuk...

Ik (low diamond) had net iemand (high master) zerg speler, hem zo hard laten ragen...
Hij heeft gewoon mij 15 min lopen na game keihard lopen vloeken en uitschelden.
Tijdens het game liep hij al te ragen...

Na 15 min besloot ik maar aan te vallen, en dat noemt ie een cheese/all-in built van mij.

Ik ben ondertussen een screenshot album te maken van alle mensen die tegen mij ragen...
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/294337_10150441070949908_578864907_10893501_1447123_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
zonglew00 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 05:01:
[...]

Soms is cheesen/all-in leuk...

Ik (low diamond) had net iemand (high master) zerg speler, hem zo hard laten ragen...
Hij heeft gewoon mij 15 min lopen na game keihard lopen vloeken en uitschelden.
Tijdens het game liep hij al te ragen...

Na 15 min besloot ik maar aan te vallen, en dat noemt ie een cheese/all-in built van mij.

Ik ben ondertussen een screenshot album te maken van alle mensen die tegen mij ragen...
[afbeelding]
moet hij niet gewoon leren spelen? als je na 10 min minuten gewoon zijn base kan binnenlopen. hij is nog terran ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7055

williewonka03 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

moet hij niet gewoon leren spelen? als je na 10 min minuten gewoon zijn base kan binnenlopen. hij is nog terran ook!
Als ik het zo zie en lees heeft hij het over de zerg speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe eens niet plaatjes onnodig verkleinen ;)

Maar probeerde hij jou te (semi-) cheesen ofzo? Want ik begrijp niet waarom als jij al zoveel aan verdediging hebt staan hij nog steeds geen expansion heeft als hij normaal speelde. Als ik je plaatje bekijk denk ik voornamelijk aan een baneling bust (mijn favo zerg taktiek wanneer ik terran speel, compleet doelloos wanneer je een beetje scout) of een roach push ofzo (die imo ook redelijk doelloos is, te makkelijk te counteren door terran).

Laatste die ik echt tegen me had ragen was in een 2v2, omdat we hem aan het cheesen waren en lame waren. Nu kan ik soms begrijpen dat gecheesed worden erg frustrerend kan zijn, maar dat potje was wel het absolute toppunt van geen cheese. Simpelweg beide teams maakte leger, en besloten om nagenoeg het zelfde moment aan te vallen, waardoor we elkaar nagenoeg precies in het midden van de map tegenkwamen, en dat gevecht wonnen we.

[ Voor 30% gewijzigd door Sissors op 30-08-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg ook veel ragers tegen me de laatste tijd, vooral toen ik terran speelde. Ik speelde veel op de fouten in van mn vijanden, bijvoorbeeld een paar hellions door een gat ind e verdediging heen persen en gebouwen maken en cancellen nadat ie gescout is. Nu met zerg ook, ik doe een runby en ik wordt uitgescholden voor noob en zerg/terran/toss is overpowered enz. Ik probeer die mensen altijd maar te trollen, wat extreem makkelijk is. Na wat trollen ga ik serieus praten tegen ze en dan worden ze stil (als ze me tegen die tijd nog niet op de ignore list hebben staan). Over het algemeen ben ik zeer mannered maar tegen zulke mensen ga ik dus echt niet mezelf inhouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 291856 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:49:
Ik krijg ook veel ragers tegen me de laatste tijd, vooral toen ik terran speelde. Ik speelde veel op de fouten in van mn vijanden, bijvoorbeeld een paar hellions door een gat ind e verdediging heen persen en gebouwen maken en cancellen nadat ie gescout is. Nu met zerg ook, ik doe een runby en ik wordt uitgescholden voor noob en zerg/terran/toss is overpowered enz. Ik probeer die mensen altijd maar te trollen, wat extreem makkelijk is. Na wat trollen ga ik serieus praten tegen ze en dan worden ze stil (als ze me tegen die tijd nog niet op de ignore list hebben staan). Over het algemeen ben ik zeer mannered maar tegen zulke mensen ga ik dus echt niet mezelf inhouden :P
Terran scant mijn base -> Snel dark shrine inwarpen -> cancellen -> Expanden

Leuk om dat te zien hoe hij bij elke base twee turrets, wat marines achterlaat en geen mule gebruikt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 17:21
Moet je wel altijd 250 gas hebben liggen, Dex. Als je dat hebt is het inderdaad wel aardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeX schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:05:
[...]

Leuk om dat te zien hoe hij bij elke base twee turrets, wat marines achterlaat en geen mule gebruikt. _/-\o_
Hahahahahhahaha geniaal! Die ga ik echt een keer gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Beetje hard macro-en in de 1-1-1 TvP build en je bent de sjaak aangezien er tijdens je push toch al een raven aanwezig is en dan is een 2de zo gemaakt die je in je base laat ;) handig want de energie kan je weer gebruiken voor pdd, als jij de terran aanvalt

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou hij dan de sjaak zijn :?
Hij heeft nauwlijks resources verloren, en die terran moet minstens een raven achterlaten in zijn basis, en dan nog steeds eigenlijk ook energie overhebben, enkele raven wordt zo door wat stalkers gekilled en dan zou zijn leger door DTs worden afgeslacht, dus hij moet daar continue rekening mee houden omdat hij denkt dat zijn tegenstander DTs gaat, terwijl die helemaal geen DTs maakt.

Je tegenstander op het verkeerde been zetten is altijd nuttig, en shrine maken lukt lang niet altijd als hij je scant, en tbh het is ook een beetje opvallend. Maar in principe doe ik ook gewoon altijd proberen iets te gaan neerzetten waar ik niks mee doe, en direct aan het einde van de scan weer cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

furby-killer schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:36:
Waarom zou hij dan de sjaak zijn :?
Hij heeft nauwlijks resources verloren, en die terran moet minstens een raven achterlaten in zijn basis, en dan nog steeds eigenlijk ook energie overhebben, enkele raven wordt zo door wat stalkers gekilled en dan zou zijn leger door DTs worden afgeslacht, dus hij moet daar continue rekening mee houden omdat hij denkt dat zijn tegenstander DTs gaat, terwijl die helemaal geen DTs maakt.

Je tegenstander op het verkeerde been zetten is altijd nuttig, en shrine maken lukt lang niet altijd als hij je scant, en tbh het is ook een beetje opvallend. Maar in principe doe ik ook gewoon altijd proberen iets te gaan neerzetten waar ik niks mee doe, en direct aan het einde van de scan weer cancellen.
Ja das ook weer waar natuurlijk. Maar je kan ook je huidige push delayen ( waardoor hij weer goed kan expanden ) en anders word het gas opofferen. Het heeft zijn voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Son why u warp in buildings during scan? I no trust u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

Son why u warp in buildings during scan? I no trust u.
Indeed ik zou na 1 minuut een rescan doen of op een andere manier scouten of de building er wel effectief staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nactive schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Indeed ik zou na 1 minuut een rescan doen of op een andere manier scouten of de building er wel effectief staat ;)
Het zou pro zijn om te weten wanneer de scan komt en daarvoor al die shrine er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03
ja maar in de toekomst kijken zou het spel niet leuker erop maken he....

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midpitch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 10:40
Nactive schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Haha, dat zou een mooie aanvulling zijn voor toss: een gebouw hallucinatie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Midpitch schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

Haha, dat zou een mooie aanvulling zijn voor toss: een gebouw hallucinatie ;-)
wow dat zou echt vet zijn! maar een scan ziet toch ook hallucinaties? dat moet dan wel weg anders heeft het geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
EQJim schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:06:
Moet je wel altijd 250 gas hebben liggen, Dex. Als je dat hebt is het inderdaad wel aardig!
Je kan het ook doen met andere tech-path-indicators. Denk maar aan Armory, (Greater) Spire, Stargate, Fleet beacon, etc.

Hoeft niet strikt DT shrine te zijn, als het maar enige vorm van aanpassing van je tegenstander aanmoedigt die je dan in jou voordeel kunt gebruiken.
ShadowBumble schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:52:
[...]

Beetje hard macro-en in de 1-1-1 TvP build en je bent de sjaak aangezien er tijdens je push toch al een raven aanwezig is en dan is een 2de zo gemaakt die je in je base laat ;) handig want de energie kan je weer gebruiken voor pdd, als jij de terran aanvalt
Not in silver leage son.

Daarentegen is het uberhaupt nog maar de vraag of een Terran gaat reageren op wat hij scout in silver league :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Ik wel hoor. Toen ik gister een fleet beacon has gescand wist ik al dat ik had gewonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolica
ja toen stond hij er al en werd hij vast niet tijdens de scan neergezet (ingewarped)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Ik was T met een rare tacktiek...
williewonka03 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

hij is high-master... die zerg... en we hebben hier over diamond/master lleague :P
furby-killer schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:27:
Doe eens niet plaatjes onnodig verkleinen ;)

Maar probeerde hij jou te (semi-) cheesen ofzo? Want ik begrijp niet waarom als jij al zoveel aan verdediging hebt staan hij nog steeds geen expansion heeft als hij normaal speelde. Als ik je plaatje bekijk denk ik voornamelijk aan een baneling bust (mijn favo zerg taktiek wanneer ik terran speel, compleet doelloos wanneer je een beetje scout) of een roach push ofzo (die imo ook redelijk doelloos is, te makkelijk te counteren door terran).
geloof me... ik kan de zerg helemaal doodpesten. Mijn winratio laatste tijd is gewoon bijna 100% tegen zerg.
Hij had stuk of 25 banelings tegen me dubbele wall gegooid.
ik had zijn expansion keihard gedenied. Niet eens met een bunker rush...

@loloftherings
als ze zerg zijn.. zeg dan RAGE LIKE IDRA PLZ,,, XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

deze vind ik ook wel leuk tbh voor TvP:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FVxdk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Goldman schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:40:
ja maar in de toekomst kijken zou het spel niet leuker erop maken he....
Als je het spel goed genoeg kent zou je voor de tegenstander kunnen denken wanneer hij waarschijnlijk een scan zou doen.. Je hoeft niet altijd vanuit jezelf te denken, je kan ook denk zoals je tegenstander denkt..

Ik heb day9 ooit horen zeggen dat Flash zo ongelooflijk goed is met scans, altijd op het juiste tijdstip, op de juiste plek. Zelfs met proxy ofzo, hij voelt dat gewoon aan ofzo. Zo zou je ook je shrine kunnen warpen, mits je goed genoeg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:44
ShadowBumble schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:13:
deze vind ik ook wel leuk tbh voor TvP:

[afbeelding]
Ow, die is wel heel erg nice. Heb je die ook voor andere (meerdere) matchups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

aicaramba schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Als je het spel goed genoeg kent zou je voor de tegenstander kunnen denken wanneer hij waarschijnlijk een scan zou doen.. Je hoeft niet altijd vanuit jezelf te denken, je kan ook denk zoals je tegenstander denkt..

Ik heb day9 ooit horen zeggen dat Flash zo ongelooflijk goed is met scans, altijd op het juiste tijdstip, op de juiste plek. Zelfs met proxy ofzo, hij voelt dat gewoon aan ofzo. Zo zou je ook je shrine kunnen warpen, mits je goed genoeg bent.
ja, maar tot dat je op pro niveau komt houdt niemand bijna niemand zich bezig met strikte timings in Europa, wat je in korea wel ziet.. nogal jammer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wmm schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:09:
[...]

Ow, die is wel heel erg nice. Heb je die ook voor andere (meerdere) matchups?
Ik heb geen idee kwam deze toevallig tegen maar ze zuellen er vast wel ook voor andere races zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Anoniem: 321068 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

ja, maar tot dat je op pro niveau komt houdt niemand bijna niemand zich bezig met strikte timings in Europa, wat je in korea wel ziet.. nogal jammer :X
Als je zo goed bent dat je kunt weten wanneer een terran gaat scannen speel je wel op niveau dat er met strikte timings wordt gespeeld denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desertxeagle
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 15:23
ShadowBumble schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 07:55:
[...]

Ik heb geen idee kwam deze toevallig tegen maar ze zuellen er vast wel ook voor andere races zijn
Ik ben ook geintreseert in deze infographics :). Tinyeye en google hebben niets opgeleverd. Dus als er iemand meer info heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik zit nu eindelijk in de gold league. Heb mijn 100 zerg win icoontje :D (hydralisk.. lelijk I know.)
Ik heb de game nu pakweg een maand.. ben in low bronze begonnen, toen omhoog geklommen naar #1 silver en daar een langere tijd gezeten.

Sinds ik mijn larvae inject onder de knie heb, gaat alles stukken beter.
Ik heb nu mijn town camera op spatie gebonden.
Queens op bijvoorbeeld hotkey 6.
Als ik 6 hatcheries heb gaat dat zo

6 -> shift+v (shift inhouden) -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik -> spatie -> klik

met spatie centered hij op elke aparte main building, ik hoef mijn muispijltje niet eens te bewegen, gewoon een keer te klikken en de dichtsbijzijnde queen doet een inject. Dit alles duurt ca. 2 seconden max.

Ik denk hierdoor spoedig wel in platinum terecht te komen, hoewel ik zit erover te denken om random te gaan spelen. Ik heb het 50 protoss 1v1 icon al, 100 zerg 1v1 icon.. maar Terran weet ik vrij weinig vanaf.

Is er een high gold speler hier die het leuk vind om custom 1v1 games te doen om te oefenen?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 321068 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

Wat is daar jammer aan? Heb juist liever dat tegenstanders (maar doe ik zelf ook) gewoon spelen met wat hun op dat moment denken dat de beste taktische beslissing is, ipv dat ze een stopwatch hebben die hun exact verteld wat ze moeten doen.
Pagina: 1 ... 8 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.