Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
The_DoubleU schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:26:
[...]

[...]

Ik moet zeggen dat is toch een erg goede verdeling, zeker als je bedenkt dat de 3 rassen totaal verschillende speelwijze hebben. Petje af voor Blizzard.
En voor al die mensen die zeuren dat iets niet balanced is, ik denk dat jouw eigen fouten meer invloed hebben dan welke "unbalanced unit" in dit spel.
Ik vind de balance prima en zeik nooit (serieus) over OP rassen of units. Warcraft 3 TFT was nog een veel lastiger balance verhaal, en dat hebben ze uiteindelijk ook goed voor mekaar gekregen, anders zouden deze games nooit competitief serieus genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34
wat zijn dan op dit moment de 'OP' units in SC2? Fungal is erg sterk naar mijn mening op dit moment. Maar niet dat ik het 'OP' zou noemen

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Units die men op het moment OP vindt of niet goed gebalanced zijn voor zover ik het weet:

marines
infestors
sentries
ghosts
*edit oh ja blue flame hellions ook nog :P

en de 1/1/1 op de ladder maps komt nu ter bespreking omdat iedere protoss er gek van wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Marcelvk. op 23-08-2011 12:55 ]

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sentries vind ik zelf niet zo OP. Zonder hun abilities zijn ze niks meer waard.
Ghost daarin tegen vind ik wel onredelijk sterk. Hij kost alleen maar minerals, terwijl je het wel tech is. Daarnaast kun je met 1 emp de helft van de HP van een protoss army weghalen... Met een ability die geen research is. Zelfs storm van HT doet niet zoveel damage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Gropah schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:53:
Ghost daarin tegen vind ik wel onredelijk sterk. Hij kost alleen maar minerals, terwijl je het wel tech is.
:?
Production
Minerals: 200
Vespene: 100
En ontbreken blue flame helion niet uit die lijst? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Gropah schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:53:
sentries vind ik zelf niet zo OP. Zonder hun abilities zijn ze niks meer waard.
Ghost daarin tegen vind ik wel onredelijk sterk. Hij kost alleen maar minerals, terwijl je het wel tech is. Daarnaast kun je met 1 emp de helft van de HP van een protoss army weghalen... Met een ability die geen research is. Zelfs storm van HT doet niet zoveel damage...
Ghosts kosten wel gas en niet zo een beetje ook (200m, 100g).

Afgezien daarvan hebben protoss units per definitie achterlijk veel health, juist door die shields. Bij een redelijk gelijkwaardige unitcombinatie zonder fratsen maakt een toss 200 food army een terran 200 food army dan ook met de grond gelijk zonder EMP. Om het nog niet te hebben over hoe snel een toss speler een army weer kan aanvullen met warpgates. Die EMP is dus niet zozeer overpowered, maar vooral broodnodig voor terran lategame.

[ Voor 29% gewijzigd door rodie83 op 23-08-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmmk, dan zit ik er daarmee naast, maar mijn idee over EMP blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Crosspost FTW!

DeX in "[PC] Tweakers Starcraft League"

Tweakers.net Starleague 2v2 Pro/Nub Tourney

Oke jongens! Daar gaan we dan! 14 man heeft zich ingeschreven voor deze tourney, maar je kan je nog tot woensdag 19:00 aanmelden. Vrijdag 26 Augustus om 19:00 gaan we van start met de brackets. Op dit moment schat ik zelf dat we ongeveer 9 a 10 teams zullen hebben, en dan kunnen we vrij makkelijk in 1 avond alle matches spelen. Mocht het echt nodig zijn gaan we zaterdagavond rond 19:00 verder, maar daar ga ik niet van uit.

Map pool
De 2v2 mappool is die van Blizz zelf, waarbij we de Tempest weggelaten hebben.
• Discord IV (4)
• High Orbit (4)
• Khaydarin Depths (4)
• Scorched Haven (4)
• The Ruins of Tarsonis (4)
• Tyrador Keep (6)
• The Boneyard (8)

Speelwijze
Bij aanvang op vrijdag dien je met je buddy zo snel mogelijk je tegenstand op te zoeken. Mapkeuze doen we zoals normaal DMV veto-elimination. Beide teams "schrappen" maps uit de pool omstebeurt. De map die overblijft is de eerste map van die matchup. Na elke game kiezen de verliezers een nieuwe map uit, met uitzondering van al gespeelde maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De balans tussen rassen vind ik ook prima, maar ik zie toch echt wel unit balans problemen. Met als één van de grootste de colossi in voornamelijk PvP (misschien ook een klein beetje in PvZ, maar in bijvoorbeeld PvT echt geen enkel probleem). Maar PvP is gewoon war of the worlds: wie het meeste colossi kan maken met wat (blink) stalker support.

En in TvT heb je eigenlijk wel hetzelfde tot op zekere hoogte met siege tanks, wat minder mobiel, maar immuum voor air. En in beide gevallen heb je het over extreem long range units met area damage. Dat is altijd bijzonder lastig voor balancing, 20 marines zou ik elke dag tegen 10 marines + 2 siege tanks kiezen, 200 marines of 100 marines + 20 siege tanks zou mijn keuze onmiddelijk op de siege tanks vallen. (ik ga ervan uit als er siege tanks mee spelen dat we het hebben over stimmed marines met shield).
Helpt dan ook niet dat siege tanks veel meer profiteren van upgrades dan marines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
Ik vind ZvZ anders een stuk gay-er :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G4Lva.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Weiman schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:55:
Ik vind ZvZ anders een stuk gay-er :+
Weet je wat pas Gay is :( erachter komen dat je Videokaart stuk is en hem RMA sturen naar de fabrikant wat minstens een maand gaat duren volgens de leverancier :( ( It happend to me zondag gebeurt Maandag RMA aangemaakt ).

Nu heb ik alleen nog een crappy X1300 liggen

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
you guys, you touch weeeneeeee.... you touch weeeneeers?!?!?

@shadowBumble

Welke videokaart was het? een 8000 serie kaart? Die zijn namelijk berucht om het doodgaan. Je had die ook even in de oven kunnen gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gropah schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:58:
you guys, you touch weeeneeeee.... you touch weeeneeers?!?!?

@shadowBumble

Welke videokaart was het? een 8000 serie kaart? Die zijn namelijk berucht om het doodgaan. Je had die ook even in de oven kunnen gooien :P
Nee een HD6870 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, heb ik nog nooit problemen over gehoord. Wel balen dat hij kapot is dan. Wel balen dat het dan ook een maand duurt. Je kunt ook proberen de verkoper zo ver te krijgen, op grond van redelijke termijn voor RMA, een nieuwe te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
furby-killer schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:26:
De balans tussen rassen vind ik ook prima, maar ik zie toch echt wel unit balans problemen. Met als één van de grootste de colossi in voornamelijk PvP (misschien ook een klein beetje in PvZ, maar in bijvoorbeeld PvT echt geen enkel probleem). Maar PvP is gewoon war of the worlds: wie het meeste colossi kan maken met wat (blink) stalker support.

En in TvT heb je eigenlijk wel hetzelfde tot op zekere hoogte met siege tanks, wat minder mobiel, maar immuum voor air. En in beide gevallen heb je het over extreem long range units met area damage. Dat is altijd bijzonder lastig voor balancing, 20 marines zou ik elke dag tegen 10 marines + 2 siege tanks kiezen, 200 marines of 100 marines + 20 siege tanks zou mijn keuze onmiddelijk op de siege tanks vallen. (ik ga ervan uit als er siege tanks mee spelen dat we het hebben over stimmed marines met shield).
Helpt dan ook niet dat siege tanks veel meer profiteren van upgrades dan marines.
Het is momenteel een hype dat de Infestor imbalanced is. Zerg kan niet zonder die unit over het algemeen en de andere units zijn dus niet goed genoeg. Zo heb je dus alsnog een balance, maar veel mensen klagen over een overpowered Infestor.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gropah schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:00:
Hmmm, heb ik nog nooit problemen over gehoord. Wel balen dat hij kapot is dan. Wel balen dat het dan ook een maand duurt. Je kunt ook proberen de verkoper zo ver te krijgen, op grond van redelijke termijn voor RMA, een nieuwe te geven?
Die levert ze inmiddels niet meer en heeft ze ook niet meer op vorraad vandaar dat hij terug moet richting fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dan is het al helemaal balen... Sterkte ermee. Trouwens, hoe draait die x1300 SC2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
waar gebruik je emp t meeste voor trouwens? zag dat ze het in pro games deden kan ik emp zien gewoon zoals emp bedoeld is irl? alles wat power heeft dood zn power killen?
dus bv:
- alle protos units krijgen shield drop? (blauwe bar).
- zerg infestors hebben geen energy meer om die smerige ballen te schieten
- terran bv banshee kan niet meer cloaken
en so on.. dat een beetje waarvoor de emp bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Yup. ook om permanently cloacked units (DT's/Observers) zichbaar en dus aanvalbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
maar tegen protos heeft emp dus rete veel zin....je ramt een goeie emp in de groep en ze zijn een groot gedeelte van hun shield kwijt wat ze dus goed hakbaar maakt....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
idd, maar ze zijn ook nog eens meteen hun energy kwijt, geen forcefiels of storms meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Yeah maar je moet dan wel je Ghost Academy aan een tech-lab hangen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1BMeUXTa8g4Jsk5qCy7cA6PP/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7CtZAJiSoYV7JOYaYWX7dMuW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
ik giegelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
lol die was echt te flauw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat krijg je ervan als je stoned sc2 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
Iemand eens zin om een 2 samen te spelen en mij tips te geven? Ik blijf maar steken waar ik sta in de leauge, en geraak niet verder :( Ben verder een n00b zoals ik regelmatig te horen krijg :)

Ik heb wel regelmatig voor dat ik bij een zeer zwakke tegenstader word ingedeeld. Zoals juist een 4vs4 gedaan en verloren, maar in de graphs wel op één, en goed op één, de rest van de drie had amper iets... echt verschrikkelijk...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:55:
Dat krijg je ervan als je stoned sc2 speelt.
hahaha HRabbit, ik zag je wel :> proberen koreaans sound pack te installeren en falen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:32
Is het eigenlijk aan te raden om die volle 50 practices matches uit te spelen vooraleer naar ranked over te stappen? Of maakt dat op zich niet zo veel uit? Stel nu dat ik 10 keer verlies in practice of in ranked, maakt dat verschil? Het resultaat is denk ik toch hetzelfde niet?

Buiten het feit dat in ranked waarschijnlijk m'n ranking naar beneden gaat, ga ik denk ik toch sneller tegen zwakkere tegenstanders gematched worden denk ik dan zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zou het skippen. Je leert immers spelen met rocks voor je deur. iets wat niet in de normale maps zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
En lager dan brons kun je toch niet zakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:32
tehsojiro schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:19:
En lager dan brons kun je toch niet zakken :+
Als je het zo beziet moet ik idd geen schrik hebben :p. Ik win nu af en toe wel al wat maar moet me echt eens beginnen inlezen en wat nu juist wat countered. Momenteel is het zo nog wat van hmm, ik heb A gezien ,wat ga ik daar nu tegen doen :)... vervolgens staan ze dan met een bunch of A voor m'n deur en is het spel over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Voor de hard counters kun je die drie challenges spelen. Verder is het allemaal nog niet bijzonder belangrijk in brons, zorg eerst maar dat je je tegenstander eruit produceert want dat is waar de meeste spelers in bronze league keihard in falen. Zorgen dat je constant werkertjes blijft maken en op tijd je expansies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Iedereen houd van wallpapers toch?

--> Fuck yeah <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
DeX schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:08:

--> Fuck yeah <---
Holy crap.. daar zitten echt een paar vette wallpapers tussen!

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Haha, die van WhiteRa.

"We make expand, then defense it"

:D

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--> Fuck yeah <---
Thank you. Heb een nieuwe background

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tc982 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:53:
Iemand eens zin om een 2 samen te spelen en mij tips te geven? Ik blijf maar steken waar ik sta in de leauge, en geraak niet verder :( Ben verder een n00b zoals ik regelmatig te horen krijg :)
Ik neem aan dat je dan bronze league bent (en niet een diamond die zichzelf noob noemt ofzo), dan kan ik wel keertje kijken. Ik geloof dat ik Sissors 396 ben, voeg me maar toe en convo me als je me online ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

--> Fuck yeah <---
Thanks man zitten erg mooie tussen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok, de nieuwe maps zijn er nu een tijd. Geef je oordeel. Zijn ze unbalanced? Hebben sommige rassen een groot voordeel op 1 van de maps? Of heb je ze gewoon zo veel mogelijk gebanned zoals ik dat heb gedaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 24-08-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gropah schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:16:
ok, de nieuwe maps zijn er nu een tijd. Geef je oordeel. Zijn ze unbalanced? Hebben sommige rassen een groot voordeel op 1 van de maps? Of heb je ze gewoon zo veel mogelijk gebanned zoals ik dat heb gedaan?
Heb ze allemaal gebanned behalve die Lava Map om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik heb ik ook gebanned. Verder ook shakuras en Tel darim wat vind ik dat toch een kut map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Zit aardige variëteit in de maps moed ik zeggen. Zitten weer een paar bij die erg vervelend zijn tegen zerg, maar er zijn ook aan paar mooie maps bij waar ik een fast expand kan doen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WHAT HAS HAPPENED TO THIS WORLD dsabhasdasjksadhjasdb232#@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
een paar van die mappen zijn aardig nog te doen, maar het zijn niet echt fijne maps om op te spelen vind ik.

antiga shipyard is een ideale muta map, de afstand tussen third en de main mag wel ietsjes groter, in zvt kan je op non stops drops rekenen als de terran zijn main ernaast zit. Het is heel goed te doen maar het vereist heel veel concentratie op dat punt van de map. ook een paar mooien siege locaties op die map

abyssal caverns vind ik crap, je hebt 2 creep tumors early game nodig om zowel je ramp als je natural met spines te kunnen verdedigen voor bijv. 4 gate, maar je hebt de energy nodig voor lavae. close positions is het lastig een 3e te nemen waar je op metalopolis nog de gold kon nemen als je eenmaal de sterkere hand hebt in de game met een roach/ling/baneling push op 2 base. En hint voor de P onder ons, als je op close air positions zit op deze map ben je 2 blinks verwijdert van de hatchery van de zerg. je kan leuk wat dingen snipen. ;)

nerazim crypt valt te doen, maar het is een random map, die rock bij de natural is zeer nadelig voor zerg vind ik, een sentry zealot push is heel zuur met goede forcefields en je kan niet ff die rocks bij de ander slopen want het duurt een volle minuut om ze met zerglings kapot te maken, meer dan zat tijd om de juiste voorbereidingen te treffen. :P

searing crater.. instant veto, geen tegenspraak gewenst. :P

mijn veto lijst: searing crater, die rare map die eruit moet zien als de vervanger van metalopolis abyssal caverns, backwater gulch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcelvk. schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:50:
een paar van die mappen zijn aardig nog te doen, maar het zijn niet echt fijne maps om op te spelen vind ik.

antiga shipyard is een ideale muta map, de afstand tussen third en de main mag wel ietsjes groter, in zvt kan je op non stops drops rekenen als de terran zijn main ernaast zit. Het is heel goed te doen maar het vereist heel veel concentratie op dat punt van de map. ook een paar mooien siege locaties op die map

abyssal caverns vind ik crap, je hebt 2 creep tumors early game nodig om zowel je ramp als je natural met spines te kunnen verdedigen voor bijv. 4 gate, maar je hebt de energy nodig voor lavae. close positions is het lastig een 3e te nemen waar je op metalopolis nog de gold kon nemen als je eenmaal de sterkere hand hebt in de game met een roach/ling/baneling push op 2 base. En hint voor de P onder ons, als je op close air positions zit op deze map ben je 2 blinks verwijdert van de hatchery van de zerg. je kan leuk wat dingen snipen. ;)

nerazim crypt valt te doen, maar het is een random map, die rock bij de natural is zeer nadelig voor zerg vind ik, een sentry zealot push is heel zuur met goede forcefields en je kan niet ff die rocks bij de ander slopen want het duurt een volle minuut om ze met zerglings kapot te maken, meer dan zat tijd om de juiste voorbereidingen te treffen. :P

searing crater.. instant veto, geen tegenspraak gewenst. :P

mijn veto lijst: searing crater, die rare map die eruit moet zien als de vervanger van metalopolis abyssal caverns, backwater gulch
al die nieuwe maps zijn gewoon kut voor protoss omdat je 3e zo moeilijk is om te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

al die nieuwe maps zijn gewoon kut voor protoss omdat je 3e zo moeilijk is om te pakken
Dat heb ik dus ook.... Probeer het dus ook meestal af te maken voor ik 3rd nodig heb, maar daardoor heb je geen massive macro games meer die ik juist zo leuk vind en waar ik ook goed in ben, voor mijn niveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hoelang duurt het ongeveer voordat je een league lager geplaatst wordt? Gezien de league waar ik in zit (platinum) en de inspanning die ik in spelen stop (vrij weinig) verlies ik bijna alles. Denk dat ik nu 1 op de 10potjes win (en heb er 20 gedaan max). Af en toe winnen verhoogd het plezier en de zin om te spelen hopelijk wel wat want nu is het niet echt leuk.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
thewizard2006 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:18:
Hoelang duurt het ongeveer voordat je een league lager geplaatst wordt? Gezien de league waar ik in zit (platinum) en de inspanning die ik in spelen stop (vrij weinig) verlies ik bijna alles. Denk dat ik nu 1 op de 10potjes win (en heb er 20 gedaan max). Af en toe winnen verhoogd het plezier en de zin om te spelen hopelijk wel wat want nu is het niet echt leuk.
Promoveren/degraderen is nog steeds een rekenkundig raadsel. Teamliquid heeft er een draadje over, maar het blijf erg moeilijk te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
thewizard2006 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:18:
En zoals al veel vaker gezegd is: je hoeft niet te degraderen om tegen slechtere spelers gematched te worden. Je kunt best in platinum zitten en tegen silver gematched worden. Dat gaat al vrij snel dus je moet redelijk snel merken dat je meer gaat winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Weet iemand wanneer season 3 stopt?
En is er dan ook een lock van 2 weken?
Heb het gevoel dat een lock van 2 weken in combinatie met een veel korter seizoen relatief wat te lang is..?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik heb echt nog maar een paar games gespeeld dit seizoen. Naast het feit dat ik erg druk ben, zijn die nieuwe maps gewoon TE SLECHT :/ Er is niks professioneels aan die maps wat je van een professioneel bedrijf mag verwachten. De community kan en doet het beter maar Blizzard voert nog steeds zo'n hetze om gare maps voor de bronze-leaguers aan te bieden zonder rekening te houden met spelers die GSL/MLG/etc. maps willen spelen.

Serieus, ze moeten de mappool drastisch uitbreiden. Voeg gewoon 5 toernooimaps toe en verdubbel het aantal veto's. Iedereen blij! Waarom ben ik de enige die zo'n oplossing bedenkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:54:
Weet iemand wanneer season 3 stopt?
En is er dan ook een lock van 2 weken?
Heb het gevoel dat een lock van 2 weken in combinatie met een veel korter seizoen relatief wat te lang is..?
we zijn pas net begonnen met S3, pas een maand. Ze hebben zelf aangegeven dat ze 3 maanden per seizoen rekenen + 2 weken lock. Dus het duurt nog wel even voor er S4 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Gropah schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

we zijn pas net begonnen met S3, pas een maand. Ze hebben zelf aangegeven dat ze 3 maanden per seizoen rekenen + 2 weken lock. Dus het duurt nog wel even voor er S4 komt.
Volgensmij zelfs korter dan een maand, maar ik kan me vergissen :)
Morphs schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:06:
Ik heb echt nog maar een paar games gespeeld dit seizoen. Naast het feit dat ik erg druk ben, zijn die nieuwe maps gewoon TE SLECHT :/ Er is niks professioneels aan die maps wat je van een professioneel bedrijf mag verwachten. De community kan en doet het beter maar Blizzard voert nog steeds zo'n hetze om gare maps voor de bronze-leaguers aan te bieden zonder rekening te houden met spelers die GSL/MLG/etc. maps willen spelen.

Serieus, ze moeten de mappool drastisch uitbreiden. Voeg gewoon 5 toernooimaps toe en verdubbel het aantal veto's. Iedereen blij! Waarom ben ik de enige die zo'n oplossing bedenkt?
Ze denken echt niet alleen aan bronze leaguers haha. Ze houden echt wel rekening met diamond spelers etc hoor. Er zit een heel team achter dus jij bent echt niet de enige die zo'n oplossing bedenkt. Over al die maps is nagedacht en er is voor iedereen iets..

[ Voor 57% gewijzigd door Nipje op 24-08-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morphs schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:06:

Ik ben juist wel content met de mappool size. Waarom zou je hem uitbreiden en mensen dwingen nog meer maps te "snappen"? Voor casual gamers als jij en ik zou dat juist mooi moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nipje schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

Volgensmij zelfs korter dan een maand, maar ik kan me vergissen :)
Nope. TS is op startdag van S3 aangemaakt, wat 27 juli is. Goed, ik zit er dus 3 dagen naast... Maar het zijn maar 3 dagen, das geen week of 2 oid
Ze denken echt niet alleen aan bronze leaguers haha. Ze houden echt wel rekening met diamond spelers etc hoor. Er zit een heel team achter dus jij bent echt niet de enige die zo'n oplossing bedenkt. Over al die maps is nagedacht en er is voor iedereen iets..
Ze denken soms ook gewoon niet na. Het is mogelijk om met siegetanks vanaf 1 main naar de 3rd van die daarnaast te schieten op Antiga Shipyard, dacht ik... Verpest de map een beetje naar mijn mening. ICCup heeft hier dan ook meteen een versie gemaakt die het niet bevat. Lijkt wel weer dat hele gebeuren met Shakuras en de backdoor rocks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

Ik dacht dat dat iets waar zeg altijd over klaagde. Heb zelf zergs zien zeiken dat de 4e zo moeilijk was te pakken waardoor het oneerlijk voor zerg was.

Ben ik dan de enige die geen maps veto'd, niet die dingen uit mijn hoofd leer hoe ik elke map moet aanpakken (granted als ik wat meer zou spelen zou dat wel vanzelf komen, maar dan nog ga ik niet als er nieuwe maps zijn toegevoegd eerst die unrated uitproberen ofzo), etc? Regelmatig als ik een spel aan het laden ben ben ik half ergens anders mee bezig, eerste paar seconde al kwijt voordat ik gatherers aan het werk zet, en dan bedenk ik ineens dat ik geen flauw idee heb welk ras mijn tegenstander is en dus maar altijd van worst case uitga (6 pool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Oke mooi dat het nog even duurt met seizoen 3.
Ik las eerst op Battlenet dat het flink verkort was, vandaar.
Gezien er ook nog 2 weken een lock op zit, was ik al bang dat je al bijna niet meer kon promoten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehhh je kan altijd ingame nog zien welk ras je tegenspeler is, direct na laadscherm
En geen mapkennis doe je jezelf echt tekort mee tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luxicon schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:57:
Oke mooi dat het nog even duurt met seizoen 3.
Ik las eerst op Battlenet dat het flink verkort was, vandaar.
Gezien er ook nog 2 weken een lock op zit, was ik al bang dat je al bijna niet meer kon promoten.
Het eerste seizoen duurde een jaar. Dat verkorten naar 3 maanden, is inderdaad dramatisch :Y
furby-killer schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:55:
[...]

Ik dacht dat dat iets waar zeg altijd over klaagde. Heb zelf zergs zien zeiken dat de 4e zo moeilijk was te pakken waardoor het oneerlijk voor zerg was.
Opzich is de 3e iets meer voor zergs relevant, maar voor ieder ras uiteindelijk, alhoewel voor terran het minst omdat die gewoon de orbital er naar toe kunnen vliegen en dus niet zitten te wachten op het finishen van een gebouw voor er gemined kan worden
Ben ik dan de enige die geen maps veto'd, niet die dingen uit mijn hoofd leer hoe ik elke map moet aanpakken (granted als ik wat meer zou spelen zou dat wel vanzelf komen, maar dan nog ga ik niet als er nieuwe maps zijn toegevoegd eerst die unrated uitproberen ofzo), etc? Regelmatig als ik een spel aan het laden ben ben ik half ergens anders mee bezig, eerste paar seconde al kwijt voordat ik gatherers aan het werk zet, en dan bedenk ik ineens dat ik geen flauw idee heb welk ras mijn tegenstander is en dus maar altijd van worst case uitga (6 pool).
Meeste maps leer ik niet zo zeer uit mijn hoofd als dat ik gewoon analyseer van, ooh er zit niks onder de rand van mijn mainm dus reapers is niet mogelijk etc. Daarnaast leer ik natuurlijk wel de beste concaves en makkelijkst te verdedigen expo's maar meer eigenlijk ook niet.

Tegenstander zijn ras kun je zien door op het icoontje helemaal in de rechterboven hoek te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Het is ongeveer een half jaar per seizoen. Als seizoen 1 een jaar duurde en we zitten nu in seizoen 3, waar is de 2e dan gebleven? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Gezocht: 1 aanmelding voor de 2v2 tourney aankomende vrijdag avond. Ik heb er nu 13, en daardoor kom ik net 1 speler tekort om 7 teams te maken ;) .

Wie oh wie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Volgens mij was seizoen 1 8 maanden en seizoen 2, 4 maanden?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
ShadowBumble schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Thanks man zitten erg mooie tussen :d
wow thx man. heb er meteen 4 ingesteld (shuffle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
DeX schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:57:
Gezocht: 1 aanmelding voor de 2v2 tourney aankomende vrijdag avond. Ik heb er nu 13, en daardoor kom ik net 1 speler tekort om 7 teams te maken ;) .

Wie oh wie!
Bij deze dan, signed!

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Thank you. Teams zijn bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Misschein heb ik iets niet goed opgegeven of vergeten.. Maar had me vrijwel direct ingeschreven maar sta er niet tussen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
was dat niet voor de animocheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik zie mezelf staan bij de link die nu het laatst gegeven is (naar challonge) en ik sta er tussen (Kreshj).
Naja shit happens ga wel obsen enzo dan vind ik ook niet verkeerd. Maar vond het alleen vreemd, en vroeg me af of ik iets verkeerd heb aangegeven/ingeschreven.

• DeX
Er zijn patchnotes uitgekomen voor 1.40. Dit zal waarschijnlijk getest worden op de Beta-servers, maar dit is wat er word voorgesteld:

Balance

General

• vision up ramps has been reduced by 1.

Protoss

• Immortal
- Attack range increased from 5 to 6.

• Mothership
- Acceleration increased from 0.3 to 1.375.
- The Mothership’s Cloaking Field no longer cloaks all units instantaneously, but rather adds units to the cloak field over time (maximum of 25 per second). This should alleviate “Mothership Lag” issue when a Mothership comes online.

• Stalker
- Blink research time increased from 110 to 140.

• Warp Prism
- Shields increased from 40 to 100.

Terran

• Barracks
- Build time increased from 60 to 65.

• Hellion
- Infernal Pre-Igniter damage upgrade decreased from 10 to 5. (AAAWWWWW YEEAAAAH)

• Raven
- Seeker missile movement speed increased from 2.5 to 2.953.

Zerg

• Infestor
- Fungal Growth damage changed from 36 (+30% armored) to 30 (40 vs Armored).

• Overseer
- Morph cost decreased from 50/100 to 50/50.
- Contaminate energy cost increased from 75 to 125.

• Ultralisk
- Build time decreased from 70 to 55.

Protoss changes vind ik op zich wel oke. PvP zal dan Immortal gebuik aantrekkelijker maken, waardoor het meer een mid-lategame matchup kan worden.

Zerg changes zijn prima en waren wel te voorspellen.

Terran hellion nerf zat er dik in natuurlijk.

• williewonka03
ik als protoss speler ben erg tevreden met deze patch. die blueflame helions nerf is natuurlijk heel goed. de buff voor de immortal en warp prism vind ik onverwacht maar wel erg fijn. dit zal er zeker voor zorgen dat drops nu ook eindelijk een beetje damage kunnen overleven als protoss. gaan we denk ik vaker zien. en de immortal kan nu verder achter de linies staan, die gaan we vaker zien. mothership changes zijn natuurlijk leuk maar ik denk niet dat die veel gebruikt gaat worden. (niet meer bedoel ik dan)

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

williewonka03 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:46:
ik als protoss speler ben erg tevreden met deze patch. die blueflame helions nerf is natuurlijk heel goed. de buff voor de immortal en warp prism vind ik onverwacht maar wel erg fijn. dit zal er zeker voor zorgen dat drops nu ook eindelijk een beetje damage kunnen overleven als protoss. gaan we denk ik vaker zien. en de immortal kan nu verder achter de linies staan, die gaan we vaker zien. mothership changes zijn natuurlijk leuk maar ik denk niet dat die veel gebruikt gaat worden. (niet meer bedoel ik dan)
Tuurlijk, nerf Terran nog maar weer een ronde! En wauw.. de HSM wordt eindelijk een stuk sneller, wat een mega buff! :/ Beetje verdrietig van al die nerfs op buildtimes bij Terran.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ach laten we eerlijk zijn, het enige wat ze nu gedaan hebben is de eerste 5a10 seconden van de 1/1/1 Build gematigd maar helaas niet gezien dat de tank / banshee/raven follow up nu 2x sterker is doordat je Infernal Pre-Igniter niet gaat researched maar direct voor siege tanks, waardoor deze veel eerder komen.

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 25-08-2011 09:53 ]

Ben over het algemeen wel te spreken over de patch, vooral over de warpprism, kan Toss eindelijk ook harassen :Y

Ik zie maar 1 minpunt, namelijk
General

• vision up ramps has been reduced by 1.
why?WHY?!?!?

• Blaat
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Waarom moet de buildtime van barracks omhoog? Dit is in mijn ogen echt compleet onzinnig.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

R420R schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:00:
Waarom moet de buildtime van barracks omhoog? Dit is in mijn ogen echt compleet onzinnig.
Omdat de Proxy 2Gate zealot rush dan zeker weten niet afgeslagen kan worden :P Ik vind de Patchnotes wel heel erg in favorite van Toss eigenlijk.

ShadowBumble schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:53:
Ach laten we eerlijk zijn, het enige wat ze nu gedaan hebben is de eerste 5a10 seconden van de 1/1/1 Build gematigd maar helaas niet gezien dat de tank / banshee/raven follow up nu 2x sterker is doordat je Infernal Pre-Igniter niet gaat researched maar direct voor siege tanks, waardoor deze veel eerder komen.
Dus omdat preigniter is generfed is het eigenlijk een boost voor terran? Sorry maar deze redenatie slaat nergens op, niemand dwong je pre-igniter te researchen, die kon je altijd al overslaan.

Ben zelf vooral blij met de immortal range increase, hopelijk is dat voldoende om te zorgen dat immortals stalkers + colossi kunnen counteren. Al was het volgens mij handiger geweest als ze gewoon pathfinding prioriteit kregen boven stalkers.
Ik lees nu btw terug en ze hebben de laggspike van the mothership verwijderd... NOES. als hij er aankomt weet ik het nu niet eens :(

Misschien is het toss favored allemaal (valt over het algemeen nog wel mee volgens mij, maar was ook wel nodig, nadat alle patches hiervoor toss ongeveer alleen maar hebben generfed...

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

furby-killer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

Dus omdat preigniter is generfed is het eigenlijk een boost voor terran? Sorry maar deze redenatie slaat nergens op, niemand dwong je pre-igniter te researchen, die kon je altijd al overslaan.
Ik doelde hiermee op raseriaN zijn post dat het zo belachelijk was maar als je de rest van de patchnotes leest ipv de summiere informatie die je hierboven ziet ben ik het volledig met hem eens.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Pff, wat een anti-terran patch. Blueflame nerf kan ik nog wel inkomen, die was wel lastig. Maar barracks build time omhoog is echt belachelijk. Nu is het vaak al wallen en repairen tot die 1e marine spawnt om de zergling rush tegen te houden. Nog eens 5 seconden bij gaat echt geen deugd doen.

• DeX
tis een beta patch. Hoeveel van deze changes ook echt doogevoerd gaan worden is nog maar de vraag.
@liontje je weet dat je ook een building neer kan zetten en dan SCV er bij weg halen om de volgende neer te zetten? Zo kan je ook wallen. Of je haalt gewoon een 2e scv van je mineral line... Dat kan natuurlijk ook.

• Diabolica
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 13:09
Ja de buildtime van barracks omhoog is in mijn ogen ook jammer. Met short rush distance is het voor zerg steeds makkelijker. Om de boel optijd dicht te hebben is de tweede scv van de line trekken nodig. dat zijn al 3 scvs aan het begin van de game. 1 scout 1 depot; racks 1 tijdens racks voor 2e depot om de boel dicht te maken tegen rush.
Toch zal het niet uitmaken gezien zerg in zijn economie snijd voor de snelle rush timing. Staan we weer op gelijke voet. Zal alleen zwaar zijn voor terran om te zien wat zerg als follow up doet. Expand; roach/ling; tech.
Gezien de snelle lings scouten moeilijk maken en ik de mule er niet aan wil verspillen aan het begin van de game. Zal ik voor snelle banshee's gaan.
Dan heb ik de tech en kan ik snel switchen. Scouten gaat een stuk makkelijker en de mogelijkheid om ecomonische schade te doen. Gezien bashee 1vs1 queen sterker is. (tip als zerg zorg binnen bashee timing voor de extra queen.)

Ik speel voornamelijk random. Eigenlijk omdat ik het leuk vind. Protoss power ups zijn niet meer dan redelijk. in mijn ogen. Kan ik eindelijk mijn warp prism beter in leven houden. Die vond ik net als Phoenix van papier gemaakt. fast warpgate met 4 zealots in de warp prism en dan 3 stalkers in warpen blijft leuk om terran zijn mineral line aan te pakken.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Gropah schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:25:
Ik lees nu btw terug en ze hebben de laggspike van the mothership verwijderd... NOES. als hij er aankomt weet ik het nu niet eens :(

Misschien is het toss favored allemaal (valt over het algemeen nog wel mee volgens mij, maar was ook wel nodig, nadat alle patches hiervoor toss ongeveer alleen maar hebben generfed...
Bovendien is 'ie 3 keer zo snel, zometeen sneaked er ineens een MS je base in!

Freelance Unity3D developer

Het gaat over acceleration, dus niet speed. Hij zal dus sneller op "full" speed zijn :P

• Marcelvk.
Mooie balance changes met fijne subtiele aanpassingen zoals waypoints kunnen maken voor broodlord en overseer coccoons. Neural parasite buffs zijn ook goed voor mijn zvp aangezien ik dat lategame veel gebruik.

Ik kijk wel uit naar die -1 vision voor high ground. Kunnen hellions geen gratis aanvallen meer doen op queens die de ramp blokkeren op high ground terwijl de hellions gewoon naast de ramp staan. Scheelt een hoop voor een eventuele banshee followup.

Fixed an issue where Drone attacks could be more easily dodged than SCV or Probes.

OH YEAH 12 drone rush buff! :D

Verwijderd

• Raven

Wat houd dit in? Zijn er nu meer units die er niet meer van kunnen wegrennen?

• williewonka03
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:56:
• Raven

ik denk dat het moelijker wordt om hem te ontwijken.

• DeX
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:56:
• Raven

Yeah. Ik snap dit ook wel. Seeker missile is altijd mid/late game, en dan zijn de armies vaker wat mobieler: Stim (met medivacs), Roach speed, Zergling speeld, zealot legs, blink stalkers, hydralisk speed, creep spread, etc etc etc.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
rodie83 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:53:
Het zou met trouwens niet veel verbazen als die blueflame hellions binnenkort een kleine nerf tegemoet kunnen zien. Het enorme gemak waarmee je met 2-3 van die dingen een hele mineral line torched is imo net iets te groot. Niet dat het niet leuk is, maar met name voor de iets minder excellente speler is het achterlijk moeilijk om af te houden en ook in het pro-circuit zijn die dingen tegenwoordig wel erg favoriet.
Even schaamteloos mezelf quoten om te bewijzen dat ik maandag al gelijk had, gezien de nieuwe (beta) patch notes :9. Zoals al eerder gesteld: 300 minerals investment versus een volkomen getoaste droneline wás ook overpowered. Deze nerf maakt ze niet nutteloos, maar geeft de speler aan de andere kant wel net wat meer tijd om te kunnen reageren. Gezien de absurde hoeveelheid workers die ik de laatste tijd heb geroosterd kan ik heel goed begrijpen hoe nodig dat is.

Dat de barracks buildtime omhoog gaat vind ik dan wel weer typisch. Het is maar 5 secondes dus écht interessant voor de lagere leagues is het denk ik niet, maar ik kan me voorstellen dat voor de pro's dit ergens noodzakelijk voor is.

Die seeker missile buff is dan wel wel weer heerlijk. Ravens worden serieus veel te weinig gebruikt wat mij betreft, terwijl het natuurlijk dé unit is die extreem veelzijdig gebruikt kan worden. Ik mass ze wel eens in m'n silver league (mits ik de kans krijg) en dat is vrijwel altijd win. Men heeft gewoon geen flauw idee wat te doen tegen 30 turrets in hun base :P. Ook tegen muta's, void rays en bio zijn die seeker missiles prima te noemen :)

[ Voor 46% gewijzigd door rodie83 op 25-08-2011 11:12 ]

Verwijderd

williewonka03 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:58:
[...]

ik denk dat het moelijker wordt om hem te ontwijken.
Njah wegrennen is wegrennen. Mss zie ik het verkeerd.
Marcelvk. schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:55:
Neural parasite buffs zijn ook goed voor mijn zvp aangezien ik dat lategame veel gebruik.
Neural parasite buff? Waar zie je die staan? Zie voor infestor alleen maar fungal growth nerf staan
Ja de buildtime van barracks omhoog is in mijn ogen ook jammer. Met short rush distance is het voor zerg steeds makkelijker. Om de boel optijd dicht te hebben is de tweede scv van de line trekken nodig. dat zijn al 3 scvs aan het begin van de game. 1 scout 1 depot; racks 1 tijdens racks voor 2e depot om de boel dicht te maken tegen rush.
Op het moment is een 6 pool van zerg tegen terran compleet kansloos, ik denk niet dat 5 seconde extra build time op barracks ook maar iets daaraan verandert.

En zoals je zelf zecht, je hebt een scoutende SCV, die zal zien als er een 6 pool aankomt, alleen dan hoef je een extra SCV van je mineral line te trekken om eerder te beginnen met het maken van het tweede depot. En als je tegenstander toch 6 poolt gaan die paar minerals die je daardoor verliest ook niet meer uitmaken, je moet toch welk kunnen winnen.

• Marcelvk.
Gropah schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:07:
[...]

Neural parasite buff? Waar zie je die staan? Zie voor infestor alleen maar fungal growth nerf staan
http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662

dit zijn de complete patch notes, incl. bug fixes enz.

over deze bug fixes voor neural parasite had ik het:

Attack upgrades are now retained by units controlled by Neural Parasite.
If a unit provides power, that power is temporarily transferred to a player using Neural Parasite.

• Goldman
SCVs can no longer repair themselves while inside a Bunker or Medivac.
ook handig om te weten

maar vind het met de fungal wel beter zo eigenlijk, zijn je marines niet in 1x dood.

Verwijderd

Lointje schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:27:
Pff, wat een anti-terran patch. Blueflame nerf kan ik nog wel inkomen, die was wel lastig. Maar barracks build time omhoog is echt belachelijk. Nu is het vaak al wallen en repairen tot die 1e marine spawnt om de zergling rush tegen te houden. Nog eens 5 seconden bij gaat echt geen deugd doen.
Gelukkig was terran niet way overpowered, in the early game, wees blij dat de fungals generffed zijn

Verwijderd

Issuing new orders to charging zealots will cause them to lose the charge buff. (klinkt interessant)

En Gropah Dex was vergeten om dit lijstje erbij te doen.
■Game Options

■Added three privacy settings to the Options menu under the Battle.net section.

■Only allow friends to send me invites.

■Only allow friends to send me chat messages.

■Set status to Busy when playing a game.
En dit paar belangrijke bux fixes denk ik:
■Issuing new orders to charging zealots will cause them to lose the charge buff.

■SCVs can no longer repair themselves while inside a Bunker or Medivac.

■Attack upgrades are now retained by units controlled by Neural Parasite.

■Spore Crawlers and Spine Crawlers now disable their Stop button when rooting.

■Fixed an issue where Drone attacks could be more easily dodged than SCV or Probes.

■If a unit provides power, that power is temporarily transferred to a player using Neural Parasite.
naja ik zie wel hoe dit gaat lopen.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
furby-killer schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

Ik neem aan dat je dan bronze league bent (en niet een diamond die zichzelf noob noemt ofzo), dan kan ik wel keertje kijken. Ik geloof dat ik Sissors 396 ben, voeg me maar toe en convo me als je me online ziet.
Ik zit toch in de silver leauge, maar ik het gevoel dat ik niet denderend bezig ben.
Ik kan je niet vinden, kan je mij je e-mail adres eens DM'en? Dan voeg ik je RealID toe.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

If a unit provides power, that power is temporarily transferred to a player using Neural Parasite.
Kan iemand trouwens deze uitleggen? Want ik doe hem niet helemaal begrijpen, of zijn dit powers die niet in standaard SC2 spellen voorkomen?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

furby-killer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Kan iemand trouwens deze uitleggen? Want ik doe hem niet helemaal begrijpen, of zijn dit powers die niet in standaard SC2 spellen voorkomen?
Ik vroeg me al af of ze bevoorbeeld energy bedoelden.

furby-killer schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Je kan als zerg ook een nexus neerzetten door een probe te neural paracite en dan een nexus te bouwen. Zo kun je dus ook de Toss techtree afgaan. Daarvoor heb je power nodig. Als je dan een warpprism neural paracite en je hebt bv een gateway, kun je er dus units op in warpen.

BTW blizzard is heel duidelijk in het verschil tussen power en energy. Energy is van een unit wat wordt gebruikt voor abilities, waar power stroom is die nodig is voor de protoss buildings en in het inwarpen van units.
Pagina: 1 ... 7 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.