Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Na een klein beetje single player te hebben gedaan, begonnen met me eerste online (unranked) match! En gewonnen! :) Replay net even na gelopen om te kijken wat er allemaal gebeurde.

Mijn verbeter punten (Protoss):
- Had eerder en meer moeten gaan richten op vespene gas.
- Macro in algemeen beter in de gaten moeten houden.
- Weet nog niet welke gebouwen wat voor upgrades/units geven (klik te veel heen en weer)
- Niet gescout.

Zijn verbeter punten (Protoss):
- Slechts 1 base expension die pas de 20ste minuut kwam (toen ik ging aanvallen)
- Direct al begonnen met vespene gas
- te weinig workers, waardoor een lage income rate.
- Mothership gemaakt, en slechts een klein aantal ground units

Maar des ondanks heb ik een totaal van 6 units (voornamelijk Zealots) verloren :P

edit:
En me 2e match ook gewonnen, op naar de volgende :P

[ Voor 3% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 17-08-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh em gee carriers AND motherships!! Ik mis silver league :'(

grats on your first win!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Ik weet dat het misschien een rare vraag is om hier zo ineens te stellen maar ik vraag me af of hier iemand is die de multiplayer aardig onder de knie heeft en mij een handje zou kunnen helpen. Het probleem is alsvolgt:

Ik vind strategy games echt SUPER maar ik ben er gewoon niet goed in. Ik speel nu al een tijdje starcraft II maar ik heb gewoon echt tips nodig over hoe ik online moet spelen en hoe ik counter op dingen die mijn tegenstander doet.

Het motiveert niet echt om continu op internet te lezen (wat ik regelmatig doe). Ik hoop dat er iemand is die ns wat potjes met me wil spelen om me wat tips te geven etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 vragen:

ik mag aannemen dat je in bronze league zit?
welk ras speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Gropah schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:15:
2 vragen:

ik mag aannemen dat je in bronze league zit?
welk ras speel je?
Ik zit idd in de laagste league. Ik speel protoss :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmmmk, ik kan je dan in ieder geval met de beginsels helpen. Hoger dan silver zul je bij iemand anders aan moeten kloppen.

add me: Gropah.205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11
Ik ben altijd wel in voor wat potjes als je wilt oefenen. Ik speel alleen zelf wel meestal als zerg. Mijn id op bnet is Xalomon.853

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Gropah schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:21:
hmmmk, ik kan je dan in ieder geval met de beginsels helpen. Hoger dan silver zul je bij iemand anders aan moeten kloppen.

add me: Gropah.205
Ik kan je niet toevoegen, is dat de juiste code / naam? Dit is mijn info: Nipje.626

@Xhale:

Ik heb jou wel toe kunnen voegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nipje op 17-08-2011 23:30 ]

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Ik moet het hier toch even melden/vragen:

Ik probeer voor een vriend van me SC2 te kopen want dat had ik een iets minder nuchtere bui belooft te geven (in mee eentje :S), maar goed.
dus ik denk afgelopen vrijdag, ik ga hem maar eens bestellen, dus ik pricewatch, dimensionplus bleek een van de goedkoopste, en direct op voorraad, ik denk mooi in ieder geval maandag in huis.
aangezien ik niet meteen hoefde te betalen, dacht ik maandag weer te kijken en toen bleek dimensionplus in eens heel SC2 niet eens meer te verkopen???
dus ik dat genegeerd en maar bij 12games.com besteld, stond weer gewoon op voorraad en voor 17.30 bestellen volgende dag in huis, helaas al na 17.30 maar toch besteld (maandag) maar nu ineens ook daar slecht leverbaar en duurt mogelijk 1 tot 2 weken..
en als ik nu overal even kijk ineens zeer slecht leverbaar, en vaak zelf minimaal 5 dagen levertijd..
koopt iedereen ineens SC2 of heb ik gewoon extreme pech? ik snap het in ieder geval niet..

oh en mensen mogen mij ook best toevoegen, ben net uit bronze in silver beland dus beetje low-silver en speel het beste op protoss, maar heb toch ook al wel me potjes gewonnen met terran.
en zerg kan ik ook, maar goed is wat anders :)

CorVus #241

ben door de week vaak vrij druk, maar meestal wel in t weekend en vooral zondag dan.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:46
Nipje schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

Ik zit idd in de laagste league. Ik speel protoss :).
Zelf zit ik platinum en best bereid een keertje te helpen. Fist 511

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
CorVus schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:52:
Ik moet het hier toch even melden/vragen:

Ik probeer voor een vriend van me SC2 te kopen want dat had ik een iets minder nuchtere bui belooft te geven (in mee eentje :S), maar goed.
dus ik denk afgelopen vrijdag, ik ga hem maar eens bestellen, dus ik pricewatch, dimensionplus bleek een van de goedkoopste, en direct op voorraad, ik denk mooi in ieder geval maandag in huis.
aangezien ik niet meteen hoefde te betalen, dacht ik maandag weer te kijken en toen bleek dimensionplus in eens heel SC2 niet eens meer te verkopen???
dus ik dat genegeerd en maar bij 12games.com besteld, stond weer gewoon op voorraad en voor 17.30 bestellen volgende dag in huis, helaas al na 17.30 maar toch besteld (maandag) maar nu ineens ook daar slecht leverbaar en duurt mogelijk 1 tot 2 weken..
en als ik nu overal even kijk ineens zeer slecht leverbaar, en vaak zelf minimaal 5 dagen levertijd..
koopt iedereen ineens SC2 of heb ik gewoon extreme pech? ik snap het in ieder geval niet..

oh en mensen mogen mij ook best toevoegen, ben net uit bronze in silver beland dus beetje low-silver en speel het beste op protoss, maar heb toch ook al wel me potjes gewonnen met terran.
en zerg kan ik ook, maar goed is wat anders :)

CorVus #241

ben door de week vaak vrij druk, maar meestal wel in t weekend en vooral zondag dan.
Hoe en waarom de retailersie zo slecht leverbaar is weet ik niet. Hier kun je in ieder geval een Digital Download versie kopen. Levertijd: aantal uur.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik ben ook altijd in voor oefen potjes!
Ik zit in bronze en maak kans om in zilver te komen omdat ik elke keer vaker tegen zilver geplaatst word.
Speel dit seizoen Zerg, heb het 2e seizoen Terran gespeeld. Wil uiteindelijk Random gaan spelen voor de variatie dus vind het niet erg om af en toe te switchen :)

Kreshj #178

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Je mag mij ook toevoegen, ben, als ik er ben, altijd in in een match te spelen
PHD #145
ben zelf gold in 1v1

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 09:15
Ik heb mijn vorige week donderdag gekocht op amazon (co.uk), en twee werkdagen later zat hij in de bus. Dat was voor 38€ of zoiets. Ik ging ook eerst digitaal kopen op battle.net maar ik vond 59.99€ een beetje overdreven voor een digitaal pc spel.

Zelf ook in de brons league beland (2vs2 en 4vs4), maar om eerlijk te zijn: als ik de profielen bekeek van de tegenstanders waartegen we verloren in de placement matchen, zat er altijd een gold en/of platinum kerel in. Voor 2vs2 hebben we 1 spel gewonnen, 4vs4 twee.
Vorige week met guest key wel al vier potjes 3vs3 op rij gewonnen. (in echte league, niet placement).

• Nipje
Fist schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:34:
[...]

Zelf zit ik platinum en best bereid een keertje te helpen. Fist 511
Thanks! Ik heb je toegevoegd.

De rest heb ik ook even toegevoegd voor wat oefenpotjes etc :)

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Gisteren 2 potjes gedaan en beide weer verloren. Ik moet echt een league lager dan platinum. Maar waar ik zo van baal, ik had ze beide gewoon in the pocket.

Eerst tegen zerg. Ging al vroeg harassen met upgrade helions enzo en mijn leger werd steeds groter en kon veel van zijn roaches killen. Op een gegeven moment flinke battle. Ik zoveel mogelijk microen etc maar oa door zijn spinecrawlers en mass roaches verloor ik, maar had veel schade gedaan. Hij had nog iets van 8 roaches over. Hij gelijk door naar mijn basis. Zag ik opeens dat ik rond de 2k minerals en gas zat. Was ik gewoon vergeten units te maken :S Had hem zo kunnen oprollen. Damnit. Ben af en toe nog té gefocussed op 1 ding.

Daarna een protoss. Ging opzich aardig en won eigenlijk elke skirmish tegen hem. Op een gegeven moment iets van 6 medivacs vol met marines/maurauders/tanks in zijn basis en lekker slopen. Hij had erg veel units maar ik konlekker blijven aanvullen. Echter ging bij mij mijn hele leger elke keer dood. Achter af gezien had ik ze moeten terugtrekken ipv last man standing te spelen. Zo heb ik de eerste 20min gedomineerd. Daarna kwam hij met immortals en colossus en ging het snel de andere kant op. Verder heb ik eigenlijk alleen gefocussed op zijn main terwijl ik zijn expansions eerst had moeten killen. Droppen, killen en weer weg gaan. Ach, zo leer je weer eens wat.

Als je wilt mag je mij ook toevoegen. Weet alleen ff mijn id niet. Nickname: Gondorath

[ Voor 3% gewijzigd door thewizard2006 op 18-08-2011 11:48 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
ik heb twee dagen geleden al een verzoek opgestuurd voor de got spelers lijst met de volledige code zoals aangegeven, maar sta er nog steeds niet in. wat is de wachttijd?

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Nipje schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:26:
[...]

@Gropah:
Ik kan je niet toevoegen, is dat de juiste code / naam? Dit is mijn info: Nipje.626
Je bent niet de eerste die hij met de verkeerde code het bos in stuurt :+

[ Voor 7% gewijzigd door 3xNix op 18-08-2011 16:12 ]

• Nipje
3xNix schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:11:
[...]

Haha :')
3xNix schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:11:
[...]

Lulz, heeft er ook mee te maken dat ik een andere code heb sinds ik name change heb gedaan, mijn oude code (188) weet ik nog uit mijn hoofd, maar de nieuwe? Schijnbaar 255, maar ik zou toch zweren dat het ervoor 205 was... :P

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Toch maar ff mijn ervaringen op de US ladder van de afgelopen dagen posten. :)

http://sc2ranks.com/us/3018878/MarcelvkUS (nog steeds geen master league promotie terwijl ik de boel daar met ze aanveeg grrrr... :()

Protoss is echt easy, ver onder het niveau van de EU protossen. Zerg is heel erg cheesy, heel veel 7 pools. Ik ben nog maar weinig terrans tegengekomen

Ben tegen een aantal mensen van clans gematched, FGFuNcKy, envyFlatLine en VPCoolT(van VP Gaming met o.a. VPSuppy en VPainUser!)

Zo ben ik erachter gekomen dat ik op iemand zijn stream heb gespeeld, die van envyFlatLine :D

meteen 1ste match die hij speelt:

http://www.twitch.tv/sc2combat/b/292915291

voelt goed om iemand te roflstompen op zijn eigen stream :p

als er nog liefhebbers zijn wil ik nog wel een keer een replaypack maken met de hoogtepunten zodra ik eindelijk eens gepromoot ben ;)

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

sinds waarneer heb jij een US account en speel je daar actief op :O

Verwijderd

@Marcelvkk Cool heb je dan een US versie gekocht $$ (dubbele sc2 installatie?), en hoe is de lagg?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
@Gropah

Sinds afgelopen zondag heb ik een key bemachtigd, ik liep ertegenaan tijdens het zoeken voor games. Kijken of er nog wat leuks te importeren viel.

@Browncoat

Ik heb hem dubbel geinstalleerd, er zijn ook nog relocalizers door mensen gemaakt maarja dat is ook afwachten bij een patch of alles daarna nog wilt werken lijkt mij. Ik heb een simpel .bat scriptje geschreven om de EU en US folders in c:\program data en de profielenmap telkens te hernoemen naar de juiste regio, waarschijnlijk dat het voor de profielmap nog geeneens uitmaakt en ik die gewoon in 1 map kan houden.

De verbinding is prima, ik heb zelf nog niet van lag tijdens het spelen last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:46
Marcelvk. schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:06:
Toch maar ff mijn ervaringen op de US ladder van de afgelopen dagen posten. :)

http://sc2ranks.com/us/3018878/MarcelvkUS (nog steeds geen master league promotie terwijl ik de boel daar met ze aanveeg grrrr... :()

Protoss is echt easy, ver onder het niveau van de EU protossen. Zerg is heel erg cheesy, heel veel 7 pools. Ik ben nog maar weinig terrans tegengekomen

Ben tegen een aantal mensen van clans gematched, FGFuNcKy, envyFlatLine en VPCoolT(van VP Gaming met o.a. VPSuppy en VPainUser!)

Zo ben ik erachter gekomen dat ik op iemand zijn stream heb gespeeld, die van envyFlatLine :D

meteen 1ste match die hij speelt:

http://www.twitch.tv/sc2combat/b/292915291

voelt goed om iemand te roflstompen op zijn eigen stream :p

als er nog liefhebbers zijn wil ik nog wel een keer een replaypack maken met de hoogtepunten zodra ik eindelijk eens gepromoot ben ;)
Wat een kerel prima macro maar veel te weinig scouten + 0 micro.. Die eerste battle had hij vies hard moeten winnen met proper ff en infestor focus daarna gewoon steamrollen. + geen transition naar void stalker collosi. Jammer wel grappig potje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Jasper 99 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:44:
[...]

Wat een kerel prima macro maar veel te weinig scouten + 0 micro.. Die eerste battle had hij vies hard moeten winnen met proper ff en infestor focus daarna gewoon steamrollen. + geen transition naar void stalker collosi. Jammer wel grappig potje
dat klikken is echt zwaaaaaaaaaaar irritant. Is dat nu om meer apm te krijgen?

huh, ik zie ineens een phoenix scouten maar geen starport. mis ik hem ergens?

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 19-08-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

thewizard2006 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:32:
[...]

Sentry -> Hallucination -> Phoenix. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Step schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:43:
[...]

Sentry -> Hallucination -> Phoenix. :)
mja, ik d8 al zo iets maar wist niet dat je dus met een hallucination ook kon scouten :) speel nooit protoss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

thewizard2006 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:32:
[...]

Tering inderdaad ik zit nog maar bij de eerst pylon en ik word al helemaal knetter gek van dat overdreven geklik. wat nergens op slaat..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Gohan-san schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:39:
[...]

Tering inderdaad ik zit nog maar bij de eerst pylon en ik word al helemaal knetter gek van dat overdreven geklik. wat nergens op slaat..
dat heet opwarmen jonge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
De eeuwige discussie over APM spammen in early game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik kan me indenken dat het voor pro's voordeel kan hebben, voor alles onder masters lijkt het me nogal nutteloos. Mede omdat winnen of verliezen veel minder belangrijk is. Ik doe het iig nooit, ik concentreer me liever wat meer op mn build order enzo.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich ben ik wel redelijk teruggekomen op dat APM spammen. Het helpt je wel redelijk om in deze mindset te komen:
Afbeeldingslocatie: http://gimmebar-assets.s3.amazonaws.com/4e407411a7765.gif

De meeste acties zijn ook echt voor niks, maar het is beter dan niet nutteloos klikken. Dat gezegd hebbende, wil ik niet zeggen dat meer APM gelijk staat aan beter spelen ;)

EDIT: Nog een vraag.. ik zit HEEL vaak 1 toets er naast bij Starcraft... Zijn daar nog tips voor? Zo zit ik met m'n Probes vaak op V-R te rammen ipv B-E.

[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 19-08-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Sorry to say, but get some skills!

Ahh, de goude ouwe APM discussie. Ik ben er helemaal voor. APM ~200/300, dan ben je een baas.

[ Voor 58% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2011 12:46 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een strategisch vraagje:

Ik ben weer wat 1v1s aan het spel en gisteren had ik een TvP, ik was begonnen met wat cloaked banshees, en nog wat geintjes (twee vikings opofferen om observer boven zijn army neer te halen en dan weer met banshees die te irriteren, jammer genoeg had hij nog een observer in de buurt die hij ook kon vinden, wat vaak genoeg lastig is dus heel lang duurde dat niet), maar toen was de fun met banshees wel aan het einde gekomen en ben ik uiteindelijk naar bio (voornamelijk marines) + battlecruisers gegaan omdat ik toch al die starports met tech lab had.

Toen viel hij een onverdedigde expansion van mij aan met zijn stalkers + paar colossi, ik blokkeerde zijn terugweg wel en uiteindelijk zijn leger weggevaagd, maar ook mijn expansion was weg en mijn main was ook redelijk leeg, wat alleen mijn natural voor inkomsten betekende (gelukkig had ik net een CC gemaakt zodat ik weer een expansion kon beginnen, maar had niet veel SCVs meer voor die expansion).

Ik had nog leger, zijne was vernietigd, dus ik maar op zijn main/natural afgegaan, hij had alleen nieuwe stalkers (colossi doen het slecht tegen yamato), en die ook vernietigd. Echter toen kwam het dilemma:
Ik wist van 1 andere expansion van hem af, maar het was wel duidelijk aan de situatie dat hij er nog minstens twee moest hebben, waarvan degene die ik kende wel wat photon cannons eromheen had staan. En zijn leger was nu wel vernietigd, maar ik had niet meer dan 25% van mijn oorspronkelijke vuurkracht over, met wel wat reinforcements onderweg maar zelfde was de situatie voor hem. Ook wel wat yamatos gereed, maar ben meestal geen grote fan van 'verspillen' van yamatos op fixed defenses.

En dan nu het echte probleem: Ga je voor zijn expansions die wat fixed defense heeft met jouw zwaar verzwakte leger zodat je zijn economie kan uitschakelen, vooral gezien dat jouw economie ook redelijk bagger is, of ga je zijn main/expansion vernietigen, wat zijn economie niet heel hard raakt, maar wel betekend dat hij enorme hoeveelheid pylons, gateways, cyber core, etc moet rebuilden.

Ik heb uiteindelijk dat laatste gedaan, leek me toch veiligere optie. Met de tijd die ik besteedde aan dat vernietigen maakte hij weer een groepje stalkers (kon wel alleen pylons uitschakelen maar dan drie pylons erbij en hele handel is weer online) en ging hij weer voor mijn expansion, CC daar overleefde dat en wat reinforcements konden de stalkers wegjagen/vernietigen, maar toen had ik nog een probleem erbij aangezien ik die expansion echt nodig had en dus moest verdedigen, en ik geen behoefte had om te wachten totdat ik een fortress zou hebben gemaakt. Dus uiteindelijk toch maar iets gedaan wat ik normaal nooit doe, leger opgesplitst en een gedeelte gebruikt om die expansion te verdedigen terwijl de rest aanviel.

Zijn bekende expansion weggevaagd, en toen kwam ik al snel op nog twee met hoop gebouwen erbij, bleek hij zooi void rays te hebben tegen mijn battlecruisers (hadden relatief veel battlecruisers de gevechten overleefd tov de marines), maar dat won ik gelukkig vanwege de overlevende marines, en toen was het gg.

Maar de TL;DR, ga je voor vijandelijke economie met fixed defenses of voor zijn gebouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
apNia schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:29:
EDIT: Nog een vraag.. ik zit HEEL vaak 1 toets er naast bij Starcraft... Zijn daar nog tips voor? Zo zit ik met m'n Probes vaak op V-R te rammen ipv B-E.
Je kunt zeker niet blind typen? ;) Er zit in ieder geval een richeltje op de F toets, die kun je gebruiken om blind te controleren of je hand goed op je keyboard ligt. De B toets vinden zal dan een kwestie van gewenning zijn. Of er verder tips voor zijn weet ik niet.... ik kan blind typen en dan is het vinden van alle keys een eitje, zolang ik m'n hand maar in de goede positie heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Hey weet je wat cool is? En dit meen ik hé.

Maak in zulke potjes één a twee (of 8 zoals ik) Ravens, drop een PDD vlak boven een turret, spore crawler, cannon en sloop die shit. Mijn favoriete leger is banshee/raven/viking. It's awesome als het lukt.

PDD en HSM zijn erg leuk tegen grote groepen unis :). PDD vs Hydra en Stalkers is ook leuk :D Tegen marines minder ;(

[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 19-08-2011 12:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:46:
Een strategisch vraagje:

Ik ben weer wat 1v1s aan het spel en gisteren had ik een TvP, ik was begonnen met wat cloaked banshees, en nog wat geintjes (twee vikings opofferen om observer boven zijn army neer te halen en dan weer met banshees die te irriteren, jammer genoeg had hij nog een observer in de buurt die hij ook kon vinden, wat vaak genoeg lastig is dus heel lang duurde dat niet), maar toen was de fun met banshees wel aan het einde gekomen en ben ik uiteindelijk naar bio (voornamelijk marines) + battlecruisers gegaan omdat ik toch al die starports met tech lab had.

Toen viel hij een onverdedigde expansion van mij aan met zijn stalkers + paar colossi, ik blokkeerde zijn terugweg wel en uiteindelijk zijn leger weggevaagd, maar ook mijn expansion was weg en mijn main was ook redelijk leeg, wat alleen mijn natural voor inkomsten betekende (gelukkig had ik net een CC gemaakt zodat ik weer een expansion kon beginnen, maar had niet veel SCVs meer voor die expansion).

Ik had nog leger, zijne was vernietigd, dus ik maar op zijn main/natural afgegaan, hij had alleen nieuwe stalkers (colossi doen het slecht tegen yamato), en die ook vernietigd. Echter toen kwam het dilemma:
Ik wist van 1 andere expansion van hem af, maar het was wel duidelijk aan de situatie dat hij er nog minstens twee moest hebben, waarvan degene die ik kende wel wat photon cannons eromheen had staan. En zijn leger was nu wel vernietigd, maar ik had niet meer dan 25% van mijn oorspronkelijke vuurkracht over, met wel wat reinforcements onderweg maar zelfde was de situatie voor hem. Ook wel wat yamatos gereed, maar ben meestal geen grote fan van 'verspillen' van yamatos op fixed defenses.

En dan nu het echte probleem: Ga je voor zijn expansions die wat fixed defense heeft met jouw zwaar verzwakte leger zodat je zijn economie kan uitschakelen, vooral gezien dat jouw economie ook redelijk bagger is, of ga je zijn main/expansion vernietigen, wat zijn economie niet heel hard raakt, maar wel betekend dat hij enorme hoeveelheid pylons, gateways, cyber core, etc moet rebuilden.

Ik heb uiteindelijk dat laatste gedaan, leek me toch veiligere optie. Met de tijd die ik besteedde aan dat vernietigen maakte hij weer een groepje stalkers (kon wel alleen pylons uitschakelen maar dan drie pylons erbij en hele handel is weer online) en ging hij weer voor mijn expansion, CC daar overleefde dat en wat reinforcements konden de stalkers wegjagen/vernietigen, maar toen had ik nog een probleem erbij aangezien ik die expansion echt nodig had en dus moest verdedigen, en ik geen behoefte had om te wachten totdat ik een fortress zou hebben gemaakt. Dus uiteindelijk toch maar iets gedaan wat ik normaal nooit doe, leger opgesplitst en een gedeelte gebruikt om die expansion te verdedigen terwijl de rest aanviel.

Zijn bekende expansion weggevaagd, en toen kwam ik al snel op nog twee met hoop gebouwen erbij, bleek hij zooi void rays te hebben tegen mijn battlecruisers (hadden relatief veel battlecruisers de gevechten overleefd tov de marines), maar dat won ik gelukkig vanwege de overlevende marines, en toen was het gg.

Maar de TL;DR, ga je voor vijandelijke economie met fixed defenses of voor zijn gebouwen?
Ik kan de game moeilijk inschatten zonder replay, maar ik denk dat dit het beste is:
1. Droppen in main, doel is niet zozeer veel damage doen, het doel is afleiden en misschien een pylon of een forge neerhalen.
2. hit n run bij zn expo, als het kan van achteren met een relatief klein groepje marauders stimmen, nexus slopen en zo snel mogelijk weer weg.

Als je lang genoeg blijft droppen en aan alle kanten aanvallen blijft doen komt er vanzelf ergens een gaatje in zn verdediging. Ook heb je gegarandeerd map control tot je vijand een all in push doet, in dat geval gooi je een zooi bunkers neer en ga je zo laat mogelijk met je drops terug naar je base. Je kan in de tussentijd dus expanden. Omdat je dropt en zn leger nooit direct aanvalt kan je agressief zijn met een kleiner leger.

En voor een direct antwoord op je vraag: Early en mid game zou ik zeker voor de expansion gaan mits je niet al teveel army kwijtraakt. Lategame zou ik wel voor de main gaan omdat er dan veel meer tech is om te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:46:
Sorry to say, but get some skills!
Ehh talking to me?
Wmm schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:47:
Je kunt zeker niet blind typen? ;)
Er zit in ieder geval een richeltje op de F toets, die kun je gebruiken om blind te controleren of je hand goed op je keyboard ligt. De B toets vinden zal dan een kwestie van gewenning zijn. Of er verder tips voor zijn weet ik niet.... ik kan blind typen en dan is het vinden van alle keys een eitje, zolang ik m'n hand maar in de goede positie heb liggen.
Eh als ik niet blind zou typen zou ik toch exact weten op welke toets ik zou zitten? :D
Nee, ik typ blind. Op een behoorlijk hoog tempo zelfs mag ik zeggen (geloof in een test ook met ~500 aanslagen per minuut getest). Probleem is met Starcraft dat m'n hand nooit "rust" op dat riggeltje bij de F, en ik dus dat oriëntatiepunt mis. Dan zit ik te rammen, lukt het niet. Kijk ik naar m'n resources: "hmmm kan blijkbaar toch bouwen", en dan zie ik dat ik er 1 rij naast zit en dus weer een paar waardevolle secs heb verspild. Gebruiken jullie hier op GoT wel dat riggeltje op de F steeds in Starcraft 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
apNia schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

Eh als ik niet blind zou typen zou ik toch exact weten op welke toets ik zou zitten? :D
Nee, ik typ blind. Op een behoorlijk hoog tempo zelfs mag ik zeggen (geloof in een test ook met ~500 aanslagen per minuut getest). Probleem is met Starcraft dat m'n hand nooit "rust" op dat riggeltje bij de F, en ik dus dat oriëntatiepunt mis. Dan zit ik te rammen, lukt het niet. Kijk ik naar m'n resources: "hmmm kan blijkbaar toch bouwen", en dan zie ik dat ik er 1 rij naast zit en dus weer een paar waardevolle secs heb verspild. Gebruiken jullie hier op GoT wel dat riggeltje op de F steeds in Starcraft 2?
Nouja, kan toch zijn dat je niet blind kunt typen maar wel probeert het blind te doen in SC2, vandaar dat ik je wees op dat richeltje.

Ik heb net die bewegingen ff geprobeerd op m'n keyboard en ik ga zelfs eigenlijk blind terug van b.v. "ctrl + 1" intoetsen naar de normale stand op m'n keyboard. Ik denk dat dat een ingesleten automatisme is. Het richeltje gebruik ik onbewust nog om me ervan te gewissen dat m'n hand goed staat, maar dat is denk ik ook automatisme. Ik weet gewoon dat m'n linker wijsvinger iets hoort te voelen.

Ik denk dat je het gewoon moet oefenen oefenen en oefenen. Ik zie de pro's ook echt blindelings hun cijfertoetsen t/m b.v. de 6/7 blindelings vinden. Dat lukt mij niet (tijdens het blind typen doe ik de cijfertoetsen ook niet echt zoals het hoort), maar ik heb het wel eens geoefend en dat moet gewoon te leren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het normaal gesproken heel goed, maar bij SC2 is het echt fuckup fest. Volgens mij als ik speel blijft m'n hand in de laatst gebruikte stand staan als ie idled :D
Ik ga proberen wat vaker terug te gaan dan naar die F :)
Thanks Wmm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
Ik herken het probleem! Wil je 12 corruptors bouwen, komen er 12 overlords uit :-(

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Ik merk dat ik af en toe (vooral tijdens en na battles) vanzelf W - S KlikKlikKlikKlikKlikKlikKlikKlik doe als protoss. Erg stom als je tegenstander met immortal chargelots je vorige batch stalkers heeft afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Mijn toetsenbord tikt onderhand niet zo lekker meer. Soms mis ik de eerste SCV daardoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
ik kan ook blind typen en ik heb dit soort problemen echt nooit. ik kijk gewoon af en toe ff naar mijn toetsenbord als er een rustmomentje is in de game. dat helpt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
http://us.battle.net/sc2/en/profile/3018878/1/MarcelvkUS/

Promoted! :)

Vandaag echt veel zvz games weggegooid, het is weer zo'n dag dat een bepaalde matchup niet lukt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grats! Kan je iets zeggen over het skill lvl verschil EU>NA? op de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:26:
grats! Kan je iets zeggen over het skill lvl verschil EU>NA? op de server
Opzich valt dat wel mee moet ik toegeven ;) heb de trial er eens doorgebracht, vraag me alleen af of de latency inmiddels gefixed is :D in het begin was dat echt een puinhoop

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn wijsvinger zit standaard op de d. Is iets at ik in sc2 heb aangeleerd en dat heb ik nu dus ook met typen :) De f heb je vrijwel nooit nodig in sc2, A S en D daarentegen zeer vaak. Veel spammen aan het begin van de game zorgt mij mij ook voor meer orientatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Heal me plz!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x6a6YILxEp1KCM2EQgL1rILL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bannit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 15:26
Nou die 2 naalden lijkt me ook niet echt heel plezierig.

Was vrijdag op de gamescon en nog ff bij de IEM langs geweest best tof om te zien hoe zoiets gaat.
Ook nog ff op de foto met MC en Select geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 13:15
Instead of you nailing her she nails you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 obvious for fun :P

Weekje weinig gespeeld vanwege werk enzovoorts. Moet toch echt meer 1v1 gaan spelen... heb nog minder dan 10 wins op counter staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar tover je die vandaan? Is het een officieel (gescrapt) portrait of fanart?

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 21-08-2011 11:57 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Angeloonie schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Waar tover je die vandaan? Is het een officieel (gescrapt) portrait of fanart?
Tot nu toe onbekend.
Bron: http://www.reddit.com/r/s...bags_cause_shes_dropdead/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
ShadowBumble schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:17:
[...]

Opzich valt dat wel mee moet ik toegeven ;) heb de trial er eens doorgebracht, vraag me alleen af of de latency inmiddels gefixed is :D in het begin was dat echt een puinhoop
Latency zit goed. De lag is nauwelijks erger dan EU servers. Skill level verschilt alleen wel behoorlijk veel. Top 50 masters niveau daar is top 5 diamond hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Hoe doe je dat eigenlijk, registreren in een andere regio? Ik wil wel een keer de startersversie in de US proberen. Weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
williewonka03 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:47:
Hoe doe je dat eigenlijk, registreren in een andere regio? Ik wil wel een keer de startersversie in de US proberen. Weet iemand hoe dit moet?
Je kan gewoon een account aanmaken op us.battle.net, verder had ik dit topic gevolgd om 2 versies te hebben zonder relocalizer. http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/2151659425

Zelf heb ik even een simpel .bat script ervoor gemaakt omdat ik te lui ben om het zelf telkens handmatig te hernoemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
Marcelvk. schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:02:
[...]

Je kan gewoon een account aanmaken op us.battle.net, verder had ik dit topic gevolgd om 2 versies te hebben zonder relocalizer. http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/2151659425

Zelf heb ik even een simpel .bat script ervoor gemaakt omdat ik te lui ben om het zelf telkens handmatig te hernoemen :P
kun je dat bat scriptje ook publiceren of uitleggen hoe ik zelf zoiets kan maken? ik ben een complete noob met .bat programeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
williewonka03 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:19:
[...]

kun je dat bat scriptje ook publiceren of uitleggen hoe ik zelf zoiets kan maken? ik ben een complete noob met .bat programeren.
Na de installatie (en de stappen daarvoor uit de link opgevolgd, de 4 mappen van de EU versie hernoemd) heb ik 2 losse scriptjes aangemaakt. 1 om de US mappen terug te zetten naar EU en andersom.

EU.bat
rename "C:\ProgramData\Blizzard Entertainment" "Blizzard EntertainmentUS"
rename "C:\ProgramData\Blizzard EntertainmentEU" "Blizzard Entertainment"

rename "C:\Users\Marcel\Documents\StarCraft II" "StarCraft IIUS"
rename "C:\Users\Marcel\Documents\StarCraft IIEU" "StarCraft II"

pause
US.bat
rename "C:\ProgramData\Blizzard Entertainment" "Blizzard EntertainmentEU"
rename "C:\ProgramData\Blizzard EntertainmentUS" "Blizzard Entertainment"

rename "C:\Users\Marcel\Documents\StarCraft II" "StarCraft IIEU"
rename "C:\Users\Marcel\Documents\StarCraft IIUS" "StarCraft II"

pause
Je kan gewoon een .txt bestand aanmaken, het erin plakken, "c:\users\..." aanpassen naar de juiste gebruikersaccount en de extensie veranderen naar .bat. De "pause" kan je er ook uit gooien maar zelf heb ik een hekel aan scriptjes die iets doen en zichelf al afsluiten zonder dat ik de uitkomst heb kunnen zien. :)

De starcraft profielmap hoeft waarschijnlijk niet apart te staan, zowel EU als US kunnen erin aangezien er toch aparte accountmappen instaan denk ik. Ik heb het liever compleet apart want het is toch maar 1 bestandje aanklikken nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
@marcelvk bedankt ik ga het morgen meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Is hier misschien nog iemand die in een hoge 1v1 league speelt en met mij wat potjes zou willen oefenen? Kan nog wel wat tips gebruiken. Het gaat wel aardig in de bronze league maar soms valt het toch tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Ik ben wel bereid je te helpen, maar ben "maar" high silver. Wellicht is dat beter ook, omdat de skillgap kleiner en gefocussed is.
DeXy.205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
(jarig!)
Ik ben dan maar een nub in de silver league, maar ik heb tegenwoordig echt prima succes tegen zerg. Een 7-8 minuten push met marines, tanks en blue flame hellions samen is meestal teveel voor de zerg spelers in m'n league. Voordele van de unit compo is dat je nagenoeg alles wat zerg heeft op dat moment prima kan counteren: marines en hellions for zerglings, tanks voor roaches, banelings en spines. Met als grote voordeel dat je de blue flames rustig kan door rijden naar de mineral line.

Ongetwijfeld is het voor de meer skilled spelers makkelijker(er) af te houden, maar ik heb wel de indruk dat zerg spelers op dat moment behoorlijk intensief aan de micro kant van het spel moeten zitten om het effectief te kunnen counteren. Of ik had gewoon echt hele slechte tegenstanders, maar zo goed ben ik zelf ook niet.

Hoe dan ook, gezien ik gister vooral zerg tegenstanders had toch een winstreak van 6 potjes gehad ofzo. Misschien binnenkort dus weer eens een promotie naar gold :)

Het zou met trouwens niet veel verbazen als die blueflame hellions binnenkort een kleine nerf tegemoet kunnen zien. Het enorme gemak waarmee je met 2-3 van die dingen een hele mineral line torched is imo net iets te groot. Niet dat het niet leuk is, maar met name voor de iets minder excellente speler is het achterlijk moeilijk om af te houden en ook in het pro-circuit zijn die dingen tegenwoordig wel erg favoriet.

[ Voor 17% gewijzigd door rodie83 op 22-08-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
rodie83 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:53:
*knip*
Ongetwijfeld is het voor de meer skilled spelers makkelijker(er) af te houden, maar ik heb wel de indruk dat zerg spelers op dat moment behoorlijk intensief aan de micro kant van het spel moeten zitten om het effectief te kunnen counteren. Of ik had gewoon echt hele slechte tegenstanders, maar zo goed ben ik zelf ook niet.

Hoe dan ook, gezien ik gister vooral zerg tegenstanders had toch een winstreak van 6 potjes gehad ofzo. Misschien binnenkort dus weer eens een promotie naar gold :)
Mijn ervaring op 4v4 is dat zerg prima macro kan. Ik heb met wat vrienden een aantal potjes gewonnen, puur doordat ze pushte bij de eerste 2 en ik vervolgens met een gigantisch zerg leger kom binnen rollen. Fast expand en dan of speedlings maken, of zo snel mogelijk techen naar muta's. Als de push goed lukt, kan ik makkelijk 3-4 bases te pakken krijgen.

Met een game had ik zelfs bijna alle bases :D zodra een tegenstander neer ging vlug een hatchery neerplanten. Ineens kon de protoss en de terran z'n gebouwen niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
(jarig!)
Zhalix schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:00:
[...]

Mijn ervaring op 4v4 is dat zerg prima macro kan. Ik heb met wat vrienden een aantal potjes gewonnen, puur doordat ze pushte bij de eerste 2 en ik vervolgens met een gigantisch zerg leger kom binnen rollen. Fast expand en dan of speedlings maken, of zo snel mogelijk techen naar muta's. Als de push goed lukt, kan ik makkelijk 3-4 bases te pakken krijgen.

Met een game had ik zelfs bijna alle bases :D zodra een tegenstander neer ging vlug een hatchery neerplanten. Ineens kon de protoss en de terran z'n gebouwen niet meer kwijt.
Sja, ik speel zelf geen 4vs4, maar weet uit m'n 2vs2 ervaringen wel dat het totaal onvergelijkbaar is met 1vs1. Overigens is mijn push in die zin timing gericht dat ie er altijd is voordat de zerg substantiële aantallen muta's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
rodie83 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 13:53:
Ik ben dan maar een nub in de silver league, maar ik heb tegenwoordig echt prima succes tegen zerg. Een 7-8 minuten push met marines, tanks en blue flame hellions samen is meestal teveel voor de zerg spelers in m'n league. Voordele van de unit compo is dat je nagenoeg alles wat zerg heeft op dat moment prima kan counteren: marines en hellions for zerglings, tanks voor roaches, banelings en spines. Met als grote voordeel dat je de blue flames rustig kan door rijden naar de mineral line.

Het zou met trouwens niet veel verbazen als die blueflame hellions binnenkort een kleine nerf tegemoet kunnen zien. Het enorme gemak waarmee je met 2-3 van die dingen een hele mineral line torched is imo net iets te groot. Niet dat het niet leuk is, maar met name voor de iets minder excellente speler is het achterlijk moeilijk om af te houden en ook in het pro-circuit zijn die dingen tegenwoordig wel erg favoriet.
7 roach rush is jouw nemesis denk ik zo.
Dan heeft de zerg binnen 4:30, 7 roaches gespawned. Tegen 5:00 staan ze bij je base.

Het kleine aantal marines dat je dan hebt doen hier vrij weinig tegen.
Voor de zerg is het een low risk high reward opening, waarna hij vrij kan expanden, als hij je nog niet heeft doodgerushed.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
(jarig!)
kaluro2 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:03:
[...]

7 roach rush is jouw nemesis denk ik zo.
Dan heeft de zerg binnen 4:30, 7 roaches gespawned. Tegen 5:00 staan ze bij je base.

Voor de zerg is het een low risk high reward opening, waarna hij vrij kan expanden, als hij je nog niet heeft doodgerushed.
Absoluut. Al heb ik het de laatste tijd weinig gezien, die roach rushes zijn inderdaad erg lastig tegen te houden, zeker als je zoals ik vaak opent met een snelle factory in plaats van een dubbele barracks met techlab/reactor. Nu moet ik wel zeggen dat de expansion timing van de zerg bepaalt in welke mate ik ook daadwerkelijk doorga met dat plan, en die expansion timing is gelukkig altijd makkelijk te scouten. Is die expo er op 20-24 food nog niet, dan ga ik me inderdaad zorgen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kaluro2 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:03:
Hoe kan een (semi) all-in in godsnaam low risk zijn....
Er bestaan geen low risk one base Roach openingen voor Zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
Pff erg vervelend als je 2vs2 (nog steeds practise league) speelt en je "partner" is alleen maar bezig is met geld te verzamelen...

Tussen de 17e en 20ste minuut starten DukeNukem en Doom samen een aanval. Deze sla ik zo goed als solo af. Me Partner RAZZAL, stuurt een mannetje of 6 en thats it.

Daarna als een gek zitten chrono boosten tot ik weer een leger had en gewoon weer opnieuw erop af gaan :)
Uit eindelijk wel gewonnen. Maar als die pannenkoek nou gewoon had mee geholpen op die 17-22ste minuut hadden we daarna gelijk kunnen door rollen naar hun bassisen..

Afbeeldingslocatie: http://content.wuala.com/contents/Obscurus86/Public/2vs2-zonder-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:08
Na een tijdje gewoon gelezen te hebben, heb ik me toch maar eens geregistreerd :). Ben sinds kort ook begonnen met sc2 en het bevalt me wel tot nu toe. Eindelijk een rts waarin er eens een degelijke multiplayer in verwerkt zit(waar je niet met 10 man online bent).

Voorlopig hou ik het nog op singleplayer campaign, is bijna uit en af en toe een custom game om wat de feeling van de multi te pakken te krijgen.

Gisteren toch uiteindelijk 3 wins, 5 losses :p. Ben geswitched van terran naar protoss en het was ineens prijs :). Voorlopig is het eerder nog van hoe kan ik het snelste units pompen dan echt te zien, wat heeft de andere en wat moet ik daar dus op maken, maar kom , ben een weekje bezig :).

Wat is btw eigenlijk een goeie counter tegen zealots? Ik bouw momenteel gewoon zo snel mogelijk zealots met een weapon upgrade en stuur vanaf ik er een zestal heb ze samen met de marines van een vriend een enemy base in, lijkt niet echt iets dat ons kan stoppen. Denk dat we eerder tot nu toe geluk gehad hebben, maar ben wel eens benieuwd wat je daar normaal tegen doet, een early zealot/marine rush...

Btw , dit gaat over 2vs2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tegen zealots kun je het beste 5 of 6 collosi maken. Die zealots smelten weg, vooral als je er nog genoeg andere leger naast hebt om de zealots bij je collosi weg te houden. Je kunt natuurlijk ook met de stalkers de zealots proberen rond te kiten of met high templars en storms ze zsm dood te krijgen.

Nog een tip. Als je alleen ranged units hebt, dan kun je ook met forcefields van sentries de zealots weghouden van je units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Alsof je tegen een vroege zealot marine push al 6 colossi klaar hebt staan. 6 van die dingen tegen 6 zealots zou ik ook niet echt een ideale counter noemen. In early game werken marauders met concussive shell/marines en roaches uitstekend ertegen. Al zijn team games gewoon lame.

[ Voor 16% gewijzigd door tehsojiro op 22-08-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hij heeft het niet over een zealot rush, maar over zealots in het algemeen, neem ik aan? Daarnaast speelt hij zelf toch protoss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:08
Gropah schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:16:
hij heeft het niet over een zealot rush, maar over zealots in het algemeen, neem ik aan? Daarnaast speelt hij zelf toch protoss?
Klopt idd, ik speel protoss. Kan er natuurlijk nog niet veel over zeggen na een weekje, maar die lijken me meer te liggen dan terran. Ik had het inderdaad over gewoon zealots in het algemeen.

Nu je het zegt, daarnet nog een match gedaan en idd, stalkers zijn een dodelijke combinatie blijkbaar ;). Daar gingen m'n zealots. Was wel tegen een diamond league player, maar daar leer je dan ook wat van. Die ging constant een schot lossen met z'n troep stalkers, vervolgens liep hij weg , ik erachteraan met de zealots en ofc altijd te laat. Heb dan uiteindelijk m'n teammaat maar aangeraden om marauders te maken, die leken toch wat beter te werken tegen de stalkers, maar het was uiteindelijk al te laat :). Loss maar dus weer wat geleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hmm, Mauraders counteren (wel hard) Stalkers en Zealots counteren Mauraders (wel met Charge).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Luxicon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 04:55:
Hmm, Mauraders counteren (wel hard) Stalkers en Zealots counteren Mauraders (wel met Charge).
Of als de Terran early heavy marauder gaat, kun je met forcefields achter de marauders nog steeds goed gebruik maken van zealots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de tijd dat ik toss speelde merkte ik dat ik kon pushen zo lang ik zealots had met zealot/stalker/sentry. Zodra de zealots dood zijn kan je niks meer. Als je zealots dood zijn moet je dus terugtrekken zodat je de money units (stalkers en sentries) niet kwijtraakt. In principe werken de zealots als tank, maar de zealots hebben zelf ook veel damage, wat pas naar voren komt als je charge hebt (ivm concussive). Je zou dus kunnen zeggen dat bio gateway countered, maar ook andersom. het ligt er maar net aan wie de betere positionering, unit compo en hoeveelheid units heeft.
Bio verslaat een gateway compo zonder zealots vrij hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
djengizz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:47:
[...]

Hoe kan een (semi) all-in in godsnaam low risk zijn....
Er bestaan geen low risk one base Roach openingen voor Zerg.
Als je erachter expand is het wel te doen, de kans dat je een hoop schade aanricht is best groot. Dus de achterstand die je qua macro opbouwt is wel in te halen.

Zo kan je bv ook 10 pool openen, en toch een macro game hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door TJHeuvel op 23-08-2011 09:51 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Mwa, roach pressure is altijd wel leuk om te spelen, maar tegen een terran of toss die goed scout zou het moeten afhouden (tank of marauder, forcefields) zonder dat je echt veel schade doet. Sowieso is alle 1 base play een allin als zerg zijnde imo (je hebt nooit genoeg larva om de push tegen tehouden)

10 pool opening kan inderdaad omdat je een snellere queen hebt, dus meer larva. 11 overpool + 18 hatch is ook een "bekende" opening van zerg, welke veilig is tegen bijna alle cheeses en maar een paar minerals achterloopt op de 14 hatch 14 pool

[ Voor 28% gewijzigd door Gorion3 op 23-08-2011 10:02 ]

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
Blue flame Helions, 1/1/1 Build, wat klaagt iedereen toch over terran :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Weiman schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:12:
Iedereen klaagt over specifieke builds, maar het grootste probleem is is dat Terran enorm veelzijdig is qua openings/builds. Hierdoor moeten de andere rassen goed scouten anders is het vrij vaak GG.

Terran ansich, units dus, lijken me niet echt overpowered..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaseriaN schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:14:
[...]

Iedereen klaagt over specifieke builds, maar het grootste probleem is is dat Terran enorm veelzijdig is qua openings/builds. Hierdoor moeten de andere rassen goed scouten anders is het vrij vaak GG.

Terran ansich, units dus, lijken me niet echt overpowered..
De marine is toch wel redelijk overpowered, zeker met stimpack kan je maar beter meteen opgeven wanneer je mass marine aan ziet komen lopen. Zelf als ik het heb gescout en counter-units heb gemaakt (ik mijn geval banelings) dan krijgen ze het allemaal neer voordat het ook maar ik de buurt kom (ook als ik een hele linie zerglings er eerst op af stuur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

De marine is toch wel redelijk overpowered, zeker met stimpack kan je maar beter meteen opgeven wanneer je mass marine aan ziet komen lopen. Zelf als ik het heb gescout en counter-units heb gemaakt (ik mijn geval banelings) dan krijgen ze het allemaal neer voordat het ook maar ik de buurt kom (ook als ik een hele linie zerglings er eerst op af stuur.)
Er is ook een moment voor de mass marine he. En inderdaad dan zijn ze vrij sterk, maar welke unit is niet sterk in mass? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HT, gok ik. Vooral als ze net zijn ingewarped (of gewoon zonder storm research)

BTW Mass marine? High ground collosi (liefst met +x attack) maken er gehakt verband vlees van

[ Voor 39% gewijzigd door Gropah op 23-08-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Gropah schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:23:
HT, gok ik. Vooral als ze net zijn ingewarped (of gewoon zonder storm research)

BTW Mass marine? High ground collosi (liefst met +x attack) maken er gehakt verband vlees van
Hij speelt Zerg, maar dan lijken mij Infestors een handige keus naast de ling/bling ;)

HT is denk ik inderdaad het buitenbeentje, maar je snapte hopelijk wel wat ik bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Weiman schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:12:
Er zijn Terran units die heel veel rage veroorzaken. En dit is waarom. We nemen als eerste voorbeeld de Blue-Flame hellion. Eenmaal op het veld, kun je met weinig kosten (100 mins - 0 gas) veel "pijn" doen bij een minder oplettende speler. Hellion in je mineral line? Kan zo maar door een foutje van jou dat je 10, 15 of zelf 20 harvesters kwijtraakt. Als de man met de BF hellions een foutje maak, ach 100 mins weg per hellion. Er vanuitgaan dat de macro van beide spelers hetzelfde is, kijken we naar de microfouten, en de kosten daarvan. BF hellions zijn nogal een kleine risico voor de gebruiker, maar een grote risico voor de ontvanger. Meerdere keren heb ik games verloren, niet omdat ik een kleinere leger had, maar omdat bij het terugtrekken van probes, spontaan mijn army niet meer kon reinforcen. Mijn kosten: 10 - 15 probes.(elk probe kost 50 mins, en enke ik kijg 50 mins/minuut minder per verloren probe). Als ik de Hellions had tegengehouden: 200 mineral loss voor de Terran. Dit zijn zulke kleine foutjes, die voor de hellion-ontvanger dramatisch kunnen zijn, t.o.v. de uitvoerder.

Siege tanks zijn een beetje hetzelfde, maar dan in combat situaties. Vooral TvT is het maar wachten op de misrally, misclick of air control. Wederom is er een stevige prijs aan de fout van de tegenpartij verbonden. Ik heb wel vaker een veel superior army gehad, maar wegens het niet zien of niet targetten van siege tanks toch verloren. Ik heb nu een ware Siege-tank phobie, elke turtelende terran contain ik en speel ik macro game tot ik 4 base en 20 gates met collosi heb.

Banshee (1-1-1 builds) heb ik minder moeite mee omdat ik uberhaubt hierop reken door robo te gaan (2gate-robo). Geen banshee/techlab op starport: paar gates erbij en richting collosi gaan.

Ik denk dat de reden waarom de meeste mensen ragen op deze Terran elementen is omdat ze met minder "werk" alsnog onwijs effectief zijn. Het lijkt dan voor de buitenstaande speler alsof de Terran eigenlijk niet veel hoeft te doen om dezelfde resultaat te krijgen.
RaseriaN schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Er is ook een moment voor de mass marine he. En inderdaad dan zijn ze vrij sterk, maar welke unit is niet sterk in mass? :)
Warp-prism.

[ Voor 5% gewijzigd door DeX op 23-08-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmz even denken... Phoenix is ook niet zo goed in mass. Te veel micro en je kan gewoon geen gebouwen kapot maken, wat best belachelijk is voor de spire aangezien dat ding zo frking hoog is...

mass sentrie doet te weinig damage, maar je hebt wel veel map control
mass zealot tegen muta's... Don't get me started (zelfde voor lings btw)

@dex

dat heb ik dus ook met terran. Ze kunnen lame turtlen zonder te veel risico. Makkelijker harassen dan toss (damn you warpprisms) en met minder risico. BFH kapot? boeie 100 mins each. Warpprism + 4 dt's kwijt (staat ongeveer gelijk in harass waarde naar mijn idee), dag dag 700 minerals en 500 gas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:19:
[...]

Hoewel er imo nog wel wat balans problemen zijn (ik speel wat minder 1v1 op het moment, maar volgens mij is pvp nog steeds war of the worlds mid/late game, en in tvt is het toch nog vooral een verplichting een siege tank army te maken mid/late game), zou het wel heel vreemd zijn als een basic unit als marines overpowered zouden zijn, dat is waarschijnlijk het eerste unit waar ze bij blizzard naar hebben gekeken voor balans: allround anti-air/anti-ground is iets wat je niet wilt dat het overpowered is.

En ook zerg heeft dan gewoon counters tegen mass marines.
Laatst nog als zerg daardoor tegen terran verloren, hellion drop die ik niet zag aankomen, en game daarna als terran van andere terran. Echter toch zie ik ze niet echt als overpowered, als zerg zijn tegenstanders die hellions gaan mijn favo, simpelweg omdat het zo triviaal is te counteren, zolang je het maar scout. (bij voorkeur als ze geen medivac drop doen). Vooral als ze zo aardig/stom zijn om hun wall barracks te gebruiken om tech lab te maken waar ze dan hun factory naartoe vliegen. Kan ik gewoon met enkele ling zijn wall scouten, zie ik factory, weet ik hoe laat het is.
Phoenix is ook niet zo goed in mass.
Kan verrekte irritant zijn tegen mineral line, maar gelukkig kunnen ze niks tegen fixed anti air doen.

En DT en BFH zijn moeilijk te vergelijken, maar in de juiste situatie zijn DTs heel veel beter dan BFHs.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 23-08-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar welk ras is nou het beste? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op voorhand: succesfull troll is succesfull!

It depends. Ben je van de micro dan kun je het beste Toss spelen. Toss units zijn per unit sterker maar ook duurder. Veel mensen zeggen dat Toss het makkelijkste is met zijn 1A armies. I care to disagree. Sturr maar eens 50 stalkers op 50 roaches af. Denk dat met micro de uitslag beter zal zijn, voor Toss.

Zerg is heel erg flexibel en reactief, maar daar ligt ook de zwakte. Te veel verschillende units is niet altijd goed. Daarnaast moeten ze ook de keuze maken tussen macro of army. Je moet daarnaast ook nog veel dingen zoals larva inject en creep spread. Je hebt dus relatief veel APM nodig om het goed te doen. Daarnaast kun je een zogenoemde 300 army maken. 200/200 met 100 larva (dmv larva injects) op de achterhand. Wat nou, Toss 1A army?!?!?!

Terran is een beetje van beide. Je hoeft niet te kiezen tussen micro en macro, je kunt het gewoon beide doen :P. Terran heeft als voordeel dat ze overal kunnen bouwen en dat de meeste gebouwen kunnen vliegen. Ze zijn redelijk allround. Ze kunnen beter harassen met hun medivacs dan Toss met medivacs en Zerg met nydus worms (mutas staan naar mijn idee net iets onder medivac qua harass).

Ofwel, ben je micro, I recommend Toss. Wil je flexibel zijn en mass army hebben, go Zerg. Wil je er tussen in zitten, neem Terran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 10:35
Wil je baas van de map zijn, Zerg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
apNia schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:42:
Maar welk ras is nou het beste? :+
Ben je statsgeil? Ga je voor Terran: http://www.sc2ranks.com/stats/all/1/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er klopt volgens mij iets niet...
League Random Protoss Terran Zerg
Grandmaster 48.8% (14,557) 57.0% (53,950) 58.2% (61,962) 56.0% (53,236)

Alles op random na boven de 50% bijna in de 60%... dat kan niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Gropah schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:20:
Er klopt volgens mij iets niet...
Grandmaster 48.8% (14,557) 57.0% (53,950) 58.2% (61,962) 56.0% (53,236)

Alles op random na boven de 50% bijna in de 60%... dat kan niet echt.
Niet alle matches in de Grandmaster league zijn Grandmaster vs Grandmaster. Een hogere winrate is ook logisch als ze tegen Masters league spelers spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:44

The_DoubleU

Tweaker in München

Race average win ratio by league
Grandmaster48.8% (14,557)57.0% (53,950)58.2% (61,962)56.0% (53,236)
Master 50.6% (95,094) 51.3% (688,393) 51.8% (566,174)51.3% (658,700)
Ik moet zeggen dat is toch een erg goede verdeling, zeker als je bedenkt dat de 3 rassen totaal verschillende speelwijze hebben. Petje af voor Blizzard.
En voor al die mensen die zeuren dat iets niet balanced is, ik denk dat jouw eigen fouten meer invloed hebben dan welke "unbalanced unit" in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is precies hetzelfde voor master, maarja die gaan natuurlijk ook tegen GM en diamond in... Je kunt denk ik beter SC2 buddy er bij pakken, die heeft van alle leagues.

*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Grappig om te zien dat Zerg daar in alle opzichten hogere winsrates heeft in alle league's :D Ten opzichte van Toss en terran

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silver en master league tegen terran niet.

Wel raar, verlies zelf nauwelijks tegen zerg, alleen tegen mass muta en terran
Pagina: 1 ... 6 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.