"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Je zal eens met je tijd meegaan kees.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:23:
Ik heb eindelijk de waarschuwingen links van mijn scherm uitgezet. Ze waren op zich wel half handig, maar te vaak verloor ik een battle wanneer ik per ongeluk op zon bericht click, controle verlies over muta's bijvoorbeeld en ergens anders op de map gedesorienteerd zit te kijken.
Wellicht tijd voor breedbeeld.
@hierboven, mocht ook wel eens tijden worden
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
congratulations. Now it's time to no-life and get into platinum
Ach was foutje van mij (Patho) had zelf moeten scouten maar was het gewoon compleet vergeten, helaas beetje laat door dat ze daar zaten, nog snel geprobeerd iets te kunnen doen maar kwam niet op tijd weg en ze hadden alles al neerGoldman schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:41:
[...]
dit sloeg gewoon nergens, op. Scouten mwha, nee. Je kan niet verwachten dat 1 terran 2 toss voor je basis gaan bouwen, de 1e reactie van ons, cannon rush vond ik reeeler. Wat helaas niet het geval was.
Inderdaad mee eens, die DT's koste mij ook 2/3 van mijn leger, uiteindelijk maar wat observers geleend van jullie en met speedlings gaan jagen op de DT's, werkte goed, daarna muta harrasment en jullie leger er over heen -> win!Goldman schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:41:
[...]
we hadden (achteraf) veel sneller moeten pushen. We waren redelijk snel allemaal op kracht en hadden die ene toss nooit zoveel ruimte moeten geven voor zijn collosi, en obs had (ik) ook veel sneller moeten brengen. Die irritante DT's hebben echt 2 mijn leger gekost.
Vergeleken met hoe ik speelde... deed je het super
Gefeliciteerd!
[ Voor 7% gewijzigd door Sepica op 12-08-2011 10:04 ]
Yup indeedGropah schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:52:
[...]
congratulations. Now it's time to no-life and get into platinum
Zou erg mooi zijn maar mijn doel is 1 league per seasonGropah schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:14:
we zijn nog aan het begin van het seizoen, dus misschien nog een promo dit seizoen?
Winrates volgens SC2 Buddy ( Stats van alleen Season 3 ):
TvP : 75%
TvT : 73%
TvZ : 53%
Kortom werken aan mijn TvZ zal vast ook al erg helpen. Wel grappig overigens dat SC2Buddy niet de leagues laat zien als je tegen iemand 2 leagues hoger speelt.
Zoals gisteravond mijn promo match was tegen een Plat, en die won ik waardoor ik promote maar sc2buddy laat daarvan niet het league icoon zien. Is wel vaker in mijn match history te zien dat de Plat games geen league icon hebben.
[ Voor 29% gewijzigd door ShadowBumble op 12-08-2011 10:20 ]
Klik
PvP gaat nu beter met nieuwe "anti-cheese/4gate" build. Net probeerde iemand me te cannonen. Helaas was mijn stalker net klaar om zijn probe te killen.
Steelseries Sensei, nieuwe muis. Vind 'm snoeilelijk. Maar misschien spreekt het sommigen hier tot de verbazing
Mag even vragen hoe jij deze heb geregisteerd?? Kom niet achter mijn battle.net url namelijk.....ShadowBumble schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:16:
[...]
Zou erg mooi zijn maar mijn doel is 1 league per seasondit season gaat in ieder geval erg goed.
Winrates volgens SC2 Buddy ( Stats van alleen Season 3 ):
TvP : 75%
TvT : 73%
TvZ : 53%
Kortom werken aan mijn TvZ zal vast ook al erg helpen. Wel grappig overigens dat SC2Buddy niet de leagues laat zien als je tegen iemand 2 leagues hoger speelt.
Zoals gisteravond mijn promo match was tegen een Plat, en die won ik waardoor ik promote maar sc2buddy laat daarvan niet het league icoon zien. Is wel vaker in mijn match history te zien dat de Plat games geen league icon hebben.
Tanks gevonden, moetst even op de pagina van SC2 komen en dan idd plyer nameapNia schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:53:
Inloggen op de SC2 site, dan op je player name klikken rechtsboven.
Zijn der trouwens nog mensen die gezellig willen ladderen samen in 2vs2 of 3vs3 of 4vs4???
Heb wel weer eens zin in goede maat om wat bij te leren en lekker me tijd te verdoen (A)
[ Voor 26% gewijzigd door Chris89 op 12-08-2011 20:22 ]
Ik denk dat je stream niet groot genoeg is om dat geld terug te verdienen. Je moet al een producer zijn wil je er eventueel aan kunnen verdienen. Daarnaast, als blizz je doorheeft ben je zo neer.Tharulerz schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:36:
Ik zag de advertentie ook voor de virtual ticket. Vind het ontzettend veel geld voor online streaming only. Zelfs duurder als de MLG passes. Ik hoop dus dat er wel Justin tv streams opduiken van mensen die een ticket hebben... (zoniet moet ik dat mss zelf doen, zou ik op 2 dagen genoeg aan advertisements halen om 30 euro terug te verdienen?)
of moet ik hier denken aan:
succesfull troll is succesfull?
[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 12-08-2011 23:49 ]
Alle voorgaande jaren wel gedaan maar dit jaar zit ik nog te twijfelenGropah schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:24:
Zijn er btw nog mensen die een blizzcon virtual ticket hebben? Ikzelf vind 30 euro een beetje te duur, namelijk gewoon meer dan de helft van wat ik voor de game heb betaald, maar ik kan me wel indenken dat er mensen zijn die het het wel waard vinden.
Verwijderd
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=254069
passwords opslaan in plaintext

(nog geen officieel bericht/statement van GOMTV hierover btw)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 00:51 ]
Ik vind hem ook niet bijzonder, maar ziet er gewoon dood normaal uit.. Vind ik ook niet verkeerd, deze muizen zitten naar mijn idee nog het lekkerst in de hand.apNia schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:56:
http://steelseries.com/products/mice/steelseries-sensei
Steelseries Sensei, nieuwe muis. Vind 'm snoeilelijk. Maar misschien spreekt het sommigen hier tot de verbazing
Mn huidige muis (1 of andere wireless logitec) reageerd af en toe niet meer. Wellicht tijd voor een nieuwe muis of een nieuwe mat. Huidige mat is van cheap-ass Fellowes
Als de nieuwe mat niet helpt, wellicht dat ik naar deze muis ga kijken. Vind het persoonlijk niet zo belangrijk dat er van mn muis "PRO-GAMER" afstraalt.
Dit gebeurt bij mij sinds patch 3.3.6 vind het niet zo heel erg aangezien dit juist helpt met het rushen, normaal trekken er een aantal terug nu zitten alle workers beneden
Nu weer terug naar Insane AI Romp: 100 grinden

Naja, je had ook dat bedrijf dat de wachtwoorden zowel in plain text als triple hatched had opgeslagen.
Dubbel zo veilig!Gropah schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:30:
dat van GOMTV is echt lame. Hoe dom ben je om wachtwoorden in plain text op te slaan...?
Naja, je had ook dat bedrijf dat de wachtwoorden zowel in plain text als triple hatched had opgeslagen.
DeX in "[PC] Tweakers Starcraft League"
Leuk zin in alhoewel ik wel afhankelijk ben van datum tijd.DeX schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:53:
We gaan weer tourneyen:
Zijn we een middagje nubs aan het inmaken op Bnet 2.0 in 2v2 kom je DE nr1 van seizoen 2 grandmasters (seizoen 3 top 8!) incl. sidekick tegen op ladder: aAaNerchio!!
Was toch nog wel een beetje aardige match vond ik zelf ondanks het stressen dat je opeens onverwachts tegen de top wordt gematched in 2v2 (sc2ranks team rank ongeveer +- 150 van EU).
Troostprijs, mijn macro was nog gelijk met die van Nerchio volgens het tabelletje.
Oh en replay or didn't happen
http://dl.dropbox.com/u/2...chio%20Jaenelle.SC2Replay
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Verwijderd
lol u suckMarcelvk. schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:27:
Wat een dag weer!
Zijn we een middagje nubs aan het inmaken op Bnet 2.0 in 2v2 kom je DE nr1 van seizoen 2 grandmasters (seizoen 3 top 8!) incl. sidekick tegen op ladder: aAaNerchio!!
Was toch nog wel een beetje aardige match vond ik zelf ondanks het stressen dat je opeens onverwachts tegen de top wordt gematched in 2v2 (sc2ranks team rank ongeveer +- 150 van EU).
Troostprijs, mijn macro was nog gelijk met die van Nerchio volgens het tabelletje.
Oh en replay or didn't happen
http://dl.dropbox.com/u/2...chio%20Jaenelle.SC2Replay
Zeer leuke game om te kijken, wat een macro/micro
Een game was ik 10 min voor het einde al mn hatches verloren en toch nog kunnen winnen. De andere game verloor ik ook meerdere hatcheries en was ik het helemaal zoek, toch gewonnen
Een van mijn eerste games met zerg op de ladder: Hij pusht marauder tank. Verlies mijn main. Ondertussen een ninja-hatch gemaakt aan de andere kant van de map. DroneDroneDroneDroneDrone. MutaMutaMutaMutaMutaMutaMutaMuta. WIN!
Hij: I should have won this....
http://blip.tv/day9tv/day...-p1-funday-monday-5452952
Ik verloor zowel mn main als mn expansion door cloaked banshees (ookal had ik ze gescout, had er alleen niet zoveel verwacht). Uiteindelijk door n baneling bust zijn eco gesloopt zodat het weer aardig gelijk was
Met hydra's gewonnen.
[ Voor 48% gewijzigd door aicaramba op 14-08-2011 21:02 ]
Verwijderd
Welcome to the hive!!DeX schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:33:
Zerg!
Een van mijn eerste games met zerg op de ladder
Eerste game was tegen protoss daarna 2x zerg, ik ging alle 3 de keren blink stalkers (ben ik wel fan van) en 3x kon ik met blink micro de games winnen. Ook kon ik de keren tegen zerg tijdens het aanvallen mijn natural pakken zodat ik op gelijke bases was met de zerg.
Ik weet niet zoveel van zerg. Hoe counter je als zerg blink stalkers? fungal van infestors?
Hoe snel kan een Zerg infestors er uit hebben?
En hoe counter je als zerg speedlot/archon/ht in mid/late game?
Stalkers? Fungal, zerglings. Blink of niet, als jij gewoon weg meer lings in z'n gezicht stopt, zeker met upgrades, dan kom je er op den duur wel doorheen, zeker met een paar goeie fungals. 1 attack op speedlings betekend met een surround dat je binnen no time door een groepjes stalkers heen bent als je ze goed raak fungalt.Gekheid schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:02:
Ik weet niet zoveel van zerg. Hoe counter je als zerg blink stalkers? fungal van infestors?
En hoe counter je als zerg speedlot/archon/ht in mid/late game?
speedlot / archon verdedigen kan je met zelfde compo, als je er broodlords aan toevoegt. Lings ONDER je broodlords houden, niet mee aanvallen als het niet nodig is, fungal op de voorste units, massa aan broodlings proberen op te bouwen, hoewel dat redelijk lastig is met archons. Daarom dus terughoudend met lings ook, en pas vol erin gaan als je gaat winnen en kosten wat kost de broodlings bij de archons weg houden.
Als het vrijwel alleen maar archons zijn, kan je misschien beter een lading roaches gebruiken ipv lings. Maar dan kan je ook na fungals zelf wat schade doen door het range voordeel.
Verwijderd
Als ik het op tijd scout met spines/speedlings.Gekheid schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:02:
Blink is altijd sneller klaar dan infestors.
Verwijderd
In de beta won ik tegen de meeste zerg met fast blink stalkers. Behalve een 2 base mass speedling, die als het moet 2 groepen kon maken om de stalkers in te sluiten.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:58:
[...]
Als ik het op tijd scout met spines/speedlings.
Blink is altijd sneller klaar dan infestors.
Moet toch iets meer info hebben, waarvan verlies je? Muta's?funkylicious schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:10:
Ik verlies ALTIJD tegen Zerg als Terran. Iemand hulp?)
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verder al wel heeel veeel filmpjes gekeken van husky, day9 etc. Lijkt soms zo simpel
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
En het is die stress waarom ik niet eens begin. Vorm van faalangst denk ikthewizard2006 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:53:
Volgens mij ben ik te hoog ingedeeldBen in Platinum geplaatst maar nog maar 1 van de 7 potjes gewonnen
Aan de andere kant, veel meer dan 15 potjes in mijn gehele starcraft geschiedenis heb ik ook nog niet gespeeld in het multiplayer gedeelte. Zweet me helemaal het leplazerus man ahahah die stress, als je meerdere basis hebt. Probeer nu te gaan werken met groepen. ctrl 1 command center, ctrl 2 barrakken etc. Maar het is allemaal nog ff teveel. Micro doe ik eigenlijk helemaal nog niet aan.
Verder al wel heeel veeel filmpjes gekeken van husky, day9 etc. Lijkt soms zo simpel
wat me wel gister ineens opviel is de belachelijke hoeveelheid zerg die ik tegen kwam volgens mijn Season 3 replays ben ik
14x een Terran
10x een Protoss
21x een Zerg tegen gekomen
Ik vind dat de verhouding voor zerg echt erg hoog ligt. ten opzichte van de andere rassen.
Sample size is veel te klein en dit valt gewoon binnen de standaard deviatie.ShadowBumble schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:21:
14x een Terran
10x een Protoss
21x een Zerg tegen gekomen
Ik vind dat de verhouding voor zerg echt erg hoog ligt. ten opzichte van de andere rassen.
Voor een overzicht: http://sc2ranks.com/stats/eu/all/all
Tot aan plat is Zerg het minst gespeelde ras. Daarboven ligt dat wat anders met procentueel de meeste Zergs in Masters maar is het nog steeds veel gelijkmatiger verdeeld dan jouw sample.
skype details:
naam: williewonka
email: frankieboy03@gmail.com
scII details:
naam: williewonka
charactercode: 833
EDIT: o ja, ik speel het liefst protoss, daar ben ik het beste in.
[ Voor 11% gewijzigd door williewonka03 op 16-08-2011 11:41 ]
ja, ik snap wat je bedoeld. Dat heeft mij ook erg lang tegengehouden en ben ik maar custom games en single player gaan doen. Je moet echter gewoon lekker gaan spelen en schijt hebben aan of je wint of verliestmaniak schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:57:
[...]
En het is die stress waarom ik niet eens begin. Vorm van faalangst denk ik
join channel got op Bnet. Dit is een forum dus mensen zijn niet zo erg snal als een chat-kanaal.
Verwijderd
Nou heb ik wel al het e.e.a aan tactieken gelezen etc op fora en youtube etc.. MAAR het wil nog niet echt lukken!
Als er mensen zijn die wat matches met me willen spelen dan hoor ik dat graag :] je kan dan een mailtje sturen naar

Ik speel vooral 2vs2 als protoss, alle tips zijn welkom!
uhm ik ben ook bronze maar speel al wat langer. het probleem bij mij is meestal mijn macro en microVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:20:
Ik heb sinds kort starcraft 2 gekocht en ben nu bezig met de campaign die mij zeer goed bevaltdoe samen met een vriend wat multiplayer matches, en ja we zitten zeg maar vast in de bronze league.
Nou heb ik wel al het e.e.a aan tactieken gelezen etc op fora en youtube etc.. MAAR het wil nog niet echt lukken!
Als er mensen zijn die wat matches met me willen spelen dan hoor ik dat graag :] je kan dan een mailtje sturen naar [afbeelding] waarop ik vervolgens een teamspeak server of in-game name kan doorgeven als je daar meer behoefte naar hebt
Ik speel vooral 2vs2 als protoss, alle tips zijn welkom!
dus eigenlijk alles?williewonka03 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:23:
[...]
het probleem bij mij is meestal mijn macro en micro.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Start SC2. klik op Multiplayer --> Bij Custom Game op "Create Game" klikken.
Nu moet je in het zoekvenstertje (rechtsboven) invoeren: +macro +die
Je krijgt 2 resultaten. Kies een van deze mappen, stel de AI in op Very Easy en begin. Dit is een Macro trainer. Als je niet je minerals uitgeeft, krijg je een nuke op je base. Als je gesupplyblocked bent, krijg je een nuke op je base. De AI is zeer pittig, dus raak niet boos als je keer op keer verliest. Blijf je focussen op je macro. Doe dit 5 minimaal potjes per dag, voor een week, en je zit zo in Silver.
Tegen zon beetje alle mogelijke builds die een Zerg kan doen verlies ik als Terran. Het maakt niet uit of het Muta's, infestors, roaches of mass zerglings/banlings zijn.MrVegeta schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:52:
[...]
Moet toch iets meer info hebben, waarvan verlies je? Muta's?
Zou mooi zijn als ik tegen een zerg kan oefenen. Iemand?
Ik wil miss wel oefenen. Al weet ik nog niet genoeg van mijn zerg spel om te kunnen zeggen waar ik zelf veel van verlies enzo
Mijn character code is 298, nickname: legalize
Als dat echt zo is en je verliest niet alleen van muta / baneling omdat je te weinig marines / siege tanks maakt (zoals LoloftheRings al schreef) zou ik eens wat replays plaatsen. Je hebt dan waarschijnlijk een veel fundamenteler probleem.funkylicious schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:54:
Tegen zon beetje alle mogelijke builds die een Zerg kan doen verlies ik als Terran. Het maakt niet uit of het Muta's, infestors, roaches of mass zerglings/banlings zijn.
Nouja, tegen terran en protoss verlies ik zelden. Ik denk dat met name micro een probleem is tegen zerg. Tegen protoss en terran heb je dat een stuk minder nodig dan tegen zerg.djengizz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:22:
[...]
Als dat echt zo is en je verliest niet alleen van muta / baneling omdat je te weinig marines / siege tanks maakt (zoals LoloftheRings al schreef) zou ik eens wat replays plaatsen. Je hebt dan waarschijnlijk een veel fundamenteler probleem.
De leagues in teamgames zijn compleet anders dan 1v1. Je moet in 1v1 dermate veel meer doen, dat het eigenlijk niet vergelijkbaar is. zo kun je vrij makkelijk in plat komen door alleen "mee te doen" met je partner en een beetje geluk te hebben. In 1v1 ben je afhankelijk van jezelf en je capaciteiten om ergens te komen, waardoor multitasken en reactief spelen veel moeilijker kan worden.williewonka03 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:34:
yeah platinum in 2v2! wat kan het plaatsings systeem er toch goed naast zitten
2v2 kan ik nog wel wat mee doen. 3v3 en 4v4 is meer een casual/gein event.
Tis niet dat ik het niet kan hoor.. ik heb van die pre-matches moeten doen. De eerste 3 gewonnen toen nooit meer gedaanthewizard2006 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:57:
[...]
ja, ik snap wat je bedoeld. Dat heeft mij ook erg lang tegengehouden en ben ik maar custom games en single player gaan doen. Je moet echter gewoon lekker gaan spelen en schijt hebben aan of je wint of verliestJe leert elk potje wel weer wat bij
dat klopt ja. ik heb gewoon goed meegedaan met mijn partner. hij zorgde voor flinke muta herass en toen walste ik naar binnen met 3-3-blink stalkers.DeX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:11:
[...]
De leagues in teamgames zijn compleet anders dan 1v1. Je moet in 1v1 dermate veel meer doen, dat het eigenlijk niet vergelijkbaar is. zo kun je vrij makkelijk in plat komen door alleen "mee te doen" met je partner en een beetje geluk te hebben. In 1v1 ben je afhankelijk van jezelf en je capaciteiten om ergens te komen, waardoor multitasken en reactief spelen veel moeilijker kan worden.
Ladder-phobia is vrij "normaal" voor sc2 spelers.maniak schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:23:
[...]
Tis niet dat ik het niet kan hoor.. ik heb van die pre-matches moeten doen. De eerste 3 gewonnen toen nooit meer gedaan
Hier staat een bijzonder goed stuk over Ladder Anxiety. Vooral waarom veel mensen er last van hebben: Sc2 (en de meeste RTS games) zijn een maatstaaf van intelligentie en behendigdheid, in tegenstelling tot FPS games die het vooral moeten hebben van behendigdheid.
Relevant filmpje:
Ik merk zelf dat mensen het ook als een maatstaaf van intelligentie zien. Ik ook tot voor kort. Nu ben ik er gewoon achter dat ik world's worst multitasker ben.
[ Voor 78% gewijzigd door apNia op 16-08-2011 17:58 ]
http://www.myeg.net/Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:13:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=255528 Ö
Huk naar EG, IdrA naar Korea Ö
Die background
Games als Quake Live (Quake 3 dus eigenlijk) vereisen volgens mij ook de nodige van je intelligentie. De behendigheid van de spelers op topniveau is ongeveer gelijk en je wint je games dan ook niet op aim maar vooral op hoe je de map en je tegenstander bespeelt.DeX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:54:
[...]
Ladder-phobia is vrij "normaal" voor sc2 spelers.
Hier staat een bijzonder goed stuk over Ladder Anxiety. Vooral waarom veel mensen er last van hebben: Sc2 (en de meeste RTS games) zijn een maatstaaf van intelligentie en behendigdheid, in tegenstelling tot FPS games die het vooral moeten hebben van behendigdheid.
Relevant filmpje:
[video]
Goed filmpje trouwens, die werkt eigenlijk zeer motiverend.
Het is een "maatstaaf" van intelligentie.... Hoe lager je zit, hoe harder ze ragen...apNia schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:55:
Beste post op GoT as of yet
Ik merk zelf dat mensen het ook als een maatstaaf van intelligentie zien. Ik ook tot voor kort. Nu ben ik er gewoon achter dat ik world's worst multitasker ben.
nee maar ff serieus. Het geeft aan hoe goed je bent in het spel tov van anderen... ipv het aantal wins...
Ik heb al seizoen 3 al meer gespeeld 1v1 dan seizoen 1 & 2 bij elkaar. En nog gaan ze keihard ragen...
De angst is dat je heeeeeeel blij bent met de positie waar je bevindt, en NIET kwijt wilt raken. Je wilt zo goed beginnen. Dat heb je met het MMR systeem niet van blizzard.
Dus gewoon gamen! En je wordt *bijna altijd goed geplaatst.
Verwijderd
What the huk!! Join the dark side lHukeVerwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:13:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=255528 Ö
Huk naar EG, IdrA naar Korea Ö
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 19:06 ]
Ragen? Mja.. ik weet niet wat me weerhoud om een paar matches te doen.. ik had met Q2 en Q3 ook geen problemen ermeezonglew00 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:03:
[...]
Het is een "maatstaaf" van intelligentie.... Hoe lager je zit, hoe harder ze ragen...
nee maar ff serieus. Het geeft aan hoe goed je bent in het spel tov van anderen... ipv het aantal wins...
Ik heb al seizoen 3 al meer gespeeld 1v1 dan seizoen 1 & 2 bij elkaar. En nog gaan ze keihard ragen...
De angst is dat je heeeeeeel blij bent met de positie waar je bevindt, en NIET kwijt wilt raken. Je wilt zo goed beginnen. Dat heb je met het MMR systeem niet van blizzard.
Dus gewoon gamen! En je wordt *bijna altijd goed geplaatst.
Uiteraard is intelligentie vereist bij FPS games (vooral team based competitive), maar je kwaliteiten rusten meer op een reactieve/behendigdheid basis. Hoe snel kan ik mijn muis bewegen en klikken om een schot te lossen op het doel? Daarna komt pas dingen als tactiek en strategie (schiet ik de medic, of de heavy?). Bij RTS games is er wel ruimte voor behendigdheid, alleen is de basis toch weggelegd in kennis van het spel. Wat zie ik? Wat kan ik? Wat moet ik? Hoe kom ik daar?Wmm schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:52:
[...]
Games als Quake Live (Quake 3 dus eigenlijk) vereisen volgens mij ook de nodige van je intelligentie. De behendigheid van de spelers op topniveau is ongeveer gelijk en je wint je games dan ook niet op aim maar vooral op hoe je de map en je tegenstander bespeelt.
Goed filmpje trouwens, die werkt eigenlijk zeer motiverend.
Ik heb vrij hoog CS 1.6 gespeeld, maar ik voel me als Silver protoss af en toe echt vele malen sterker/beter bij een overwinning dan bij die oude CS clantourneys. Een slechte FPS reactie is fataal, een sleche RTS denkwijze nog vele malen meer. Een jammerlijke aim is nog vergeefbaar. Een verkeerde unitcounter op basis van gescoutte info:

Vooral deze doe ik aan:DeX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:54:
[...]
Ladder-phobia is vrij "normaal" voor sc2 spelers.
Relevant filmpje:
[video]
Realize that every loss means you will meet easier opponents.
Any points lost will therefore be easier to win back.
In this way losing may actually benefit your ranking.
Losing does not mean you are worse than the other player, nor does winning mean you are better.
Every game is a win/win situation: either you defeat your opponent, or you learn to be a better player.
Wel weer oproer in de pro-wereld btw. FF bijlezen voordat de PS conference begint van Gamescom... SNEL SNEL!
Dat ben ik niet helemaal met je eens.DeX schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:10:
[...]
Uiteraard is intelligentie vereist bij FPS games (vooral team based competitive), maar je kwaliteiten rusten meer op een reactieve/behendigdheid basis. Hoe snel kan ik mijn muis bewegen en klikken om een schot te lossen op het doel? Daarna komt pas dingen als tactiek en strategie (schiet ik de medic, of de heavy?). Bij RTS games is er wel ruimte voor behendigdheid, alleen is de basis toch weggelegd in kennis van het spel. Wat zie ik? Wat kan ik? Wat moet ik? Hoe kom ik daar?
Ik heb vrij hoog CS 1.6 gespeeld, maar ik voel me als Silver protoss af en toe echt vele malen sterker/beter bij een overwinning dan bij die oude CS clantourneys. Een slechte FPS reactie is fataal, een sleche RTS denkwijze nog vele malen meer. Een jammerlijke aim is nog vergeefbaar. Een verkeerde unitcounter op basis van gescoutte info:
Ik heb jaren lang cod1 gespeeld en vond het daar het leukste om mensen te slim af te zijn met positionering, voorspelling, timing en ze proberen op het verkeerde been te zetten. En in die manier van spelen was ik best goed (vind ik zelf
Mijn favorieten kills zijn dan ook niet een heel mooi schot, maar een tegenstander die mij heeft gezien alsnog te kunnen killen door hem volledig op het verkeerde been te zetten.
Wanneer ik starcraft ging spelen keek ik veel naar day9 en ontzettend veel tactieken en dingen die hij zegt over positionering kwamen ontzettend herkenbaar over, omdat ik dit soort dingen altijd heb gebruikt om mijn gebrek aan aim te compenseren. Maar juist bij starcraft ben ik niet getraind/behendig genoeg om tijdens het spelen met dat soort zaken bezig te zijn.
Nu beweer ik ook niet dat cod meer tactiek behoeft dan starcraft, maar om te zeggen dat het bij FPS spellen bijna alleen om aim gaat is verre van waar. Het grote verschil is dat men bij FPS spellen lang niet zo bewust is van de tactische beslissingen, als timings en positionering, dan bij starcraft.
Dat is mijn theorie in ieder geval
Ik ben het wel met je eens dat een win in starcraft veel knapper aanvoelt dan goed FPS spelen.
wat is sc2 toch een heerlijke game, mooi legertje bouwen, lekker expanden, mooie micro, leuke fanbase
wat is sc2 toch een kut game, kut spelers, kut noobs, kut afkers, kut cheesers, kut rushers, kut failers.
wat is sc2 toch een heerlijke kut game
This is the Way.
Een die ik jaren terug eens hoorde en ging over een topspeler in de rts die ik toen speelde:Gropah schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:15:
[...]
Vooral deze doe ik aan:
Realize that every loss means you will meet easier opponents.
Any points lost will therefore be easier to win back.
In this way losing may actually benefit your ranking.
Losing does not mean you are worse than the other player, nor does winning mean you are better.
Every game is a win/win situation: either you defeat your opponent, or you learn to be a better player.
Wel weer oproer in de pro-wereld btw. FF bijlezen voordat de PS conference begint van Gamescom... SNEL SNEL!
Everyone can beat $player_name, there are only a select few who can do it again and again.
Iemand die jou verslaat is niet per definitie een betere speler, je hoeft je dus zeker niet minder te voelen na een loss.
Wat ik overigens ook wel eens langs zie komen als excuus na een loss is "maar ik maakte een paar fouten, anders had ik denk ik wel gewonnen". Face it, dat is een kutexcuus dat je nooit mag gebruiken. Sure, je hebt fouten gemaakt maar tenzij je een pro speler bent doe je dat constant en nog belangrijker: je tegenstander doet dat ook. Dus als jij de fouten niet maakte had jij gewonnen, maar als je tegenstander zijn fouten ook niet maakte zou je alsnog verliezen.
agreedWmm schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:12:
[...]
Een die ik jaren terug eens hoorde en ging over een topspeler in de rts die ik toen speelde:
Everyone can beat $player_name, there are only a select few who can do it again and again.
Iemand die jou verslaat is niet per definitie een betere speler, je hoeft je dus zeker niet minder te voelen na een loss.
Wat ik overigens ook wel eens langs zie komen als excuus na een loss is "maar ik maakte een paar fouten, anders had ik denk ik wel gewonnen". Face it, dat is een kutexcuus dat je nooit mag gebruiken. Sure, je hebt fouten gemaakt maar tenzij je een pro speler bent doe je dat constant en nog belangrijker: je tegenstander doet dat ook. Dus als jij de fouten niet maakte had jij gewonnen, maar als je tegenstander zijn fouten ook niet maakte zou je alsnog verliezen.
Ik mis trouwens wel 1 ding met toss namelijk early pressure. Je kan natuurlijk 2 gate gaan, maar tegen toss werkt dat niet altijd, terran kan je kiten en zerg heeft dan meestal allang spawning pool
Verwijderd
-_- ik heb juist een pool first tegen protos vanwege early pressure zoals pylon blocks/canons/chronoboosted zealots. En tegen terran, je ziet pro's als whitera vaak met zealot en/of stalker early pressure uit oefenen (1 stalker kan 4 marines aan met micro ofzoiets).Gropah schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:15:
[...]
agreed
Ik mis trouwens wel 1 ding met toss namelijk early pressure. Je kan natuurlijk 2 gate gaan, maar tegen toss werkt dat niet altijd, terran kan je kiten en zerg heeft dan meestal allang spawning pool
Easy een Stalker outranged een marine ook.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:00:
[...]
-_- ik heb juist een pool first tegen protos vanwege early pressure zoals pylon blocks/canons/chronoboosted zealots. En tegen terran, je ziet pro's als whitera vaak met zealot en/of stalker early pressure uit oefenen (1 stalker kan 4 marines aan met micro ofzoiets).
Moet je flink mee oppassen, als de terran concussive shells heeft is je stalker/zealot dood.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:00:
[...]
-_- ik heb juist een pool first tegen protos vanwege early pressure zoals pylon blocks/canons/chronoboosted zealots. En tegen terran, je ziet pro's als whitera vaak met zealot en/of stalker early pressure uit oefenen (1 stalker kan 4 marines aan met micro ofzoiets).
dat is niet echt early pressure meer.... barracks + tech lab + shell research is weet ik hoe veel minuten ingameFist schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:09:
[...]
Moet je flink mee oppassen, als de terran concussive shells heeft is je stalker/zealot dood.
This is the Way.
Willen we niet vergeten in te schrijven en een datumvoorkeur aan te geven:
Verwijderd
Btw dat huk naar EG is was allang te verwachten, idra schudde huk zijn hand bij blizz invite
Wat je PC betreft, dat is een beetje als vragen naar een snelle auto aan ons. Ik herken het wel hoor, want ik moest ook een nieuwe PC kopen, en zag even door de bomen het bos niet meer. Ik heb toen gewoon de high end PC van de best buy guide van Tweakers gekocht (lichtelijk aangepast, vond bijv 2 videokaarten echt te duur). Als dat buiten je budget valt staan er rechtsboven op die link nog links naar goedkopere varianten.
1 protoss deed proxy gate
1 zerg deed volgens mij een 7 pool
1 protoss ging rechtstreeks voor DT
1 protoss ging rechtstreeks voor void rays
En hoe is barracks + tech lab + marauder/shell research (parallel) significant langer dan gate + cyber + stalker + stukje lopen?NoTimeRemains schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:35:
[...]
dat is niet echt early pressure meer.... barracks + tech lab + shell research is weet ik hoe veel minuten ingame
Ik zou hier even kijken: [BBG aanschaf] GamesysteemVerwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:24:
Heeft iemand misschien een idee wat een goede game pc is om starcraft 2 soepel te laten draaien in 4v4 op high graphics? Ben namelijk opzoek maar heb niet super veel ervaring in een PC kopen.
Btw dat huk naar EG is was allang te verwachten, idra schudde huk zijn hand bij blizz invitedat doet die anders nooit, nu moet die wel.
Ik weet zelf wel iets van pc hardware, maar in dit topic weten ze er wat meer vanaf. Laat ook even je budget weten, dat is wel handig.
Dit topic is gesloten.
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.