Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

12 rax, 13 gas, 15 rax, 16 oc, na eerste marine reactor, supply depot, tech lab op 2e rax, marines uit de reactor rax en marodder uit de tech lab (conc. shields researchen). pushen op 5;30, en dan zelf een expo pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
iCloudd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:49:
Gisteren starcraft gedaan met 2 vrienden.
Alle 3 langetijd niet gedaan, ging best wel stroef, maar het komt er al weer snel in ^^
Heeft iemand nog goeie openers voor terran?
http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Terran_Strategy

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Wie heeft er zin in 2vs2! voeg me toe Krygoon, 102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09-2022
Anoniem: 109640 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:12:
Wie heeft er zin in 2vs2! voeg me toe Krygoon, 102
Je kan ook altijd in het 'got' channel vragen of mensen zin hebben in teamgames. Vooral 's avonds is het aardig druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Anoniem: 321068 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:22:
[...]

Op multiplayer en dan het cameraatje :p
het kan nog steeds niet. ik kan geen eens een replay saven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09-2022
tennisbal schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:47:
[...]

Je kan ook automatisch saven aanzetten bij opties. Dan save je al je replays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
MrTi schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:12:
[...]

Je kan ook automatisch saven aanzetten bij opties. Dan save je al je replays.
ok tnx, maar waarom kan ik niet gewoon direct na een game een spel terugkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
tennisbal schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 08:47:
[...]

Replays saven doe je in het replay menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tennisbal schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:35:
[...]

ok tnx, maar waarom kan ik niet gewoon direct na een game een spel terugkijken?
Dat kan, als je automatisch saven aan zet (staat die niet standaard aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
furby-killer schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:19:
[...]

Dat kan, als je automatisch saven aan zet (staat die niet standaard aan?)
Als je automatisch saven niet aanzet kan je ook gewoon je games terug zien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zet je dan automatisch saven aan? Of verwijdert hij ze anders weer redelijk snel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
furby-killer schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:26:
Waarom zet je dan automatisch saven aan? Of verwijdert hij ze anders weer redelijk snel ofzo?
een jaar terug kon ik direct na een match de replay bekijken en dan weer terugkeren naar statistieken etc. Ik kan die optie nergens vinden. Nu moet het dus via replay menu gaan, wat tijd kost en ik kan niet meer terug naar de statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien zit ik er naast hoor, maar ik herinner me niet dat je direct een replay ooit hebt kunnen bekijken zonder via het replay menu te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
furby-killer schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:26:
Omdat maar je laatste 20/25 replays bewaard worden in het tijdelijk geheugen waarna ze weer overschreven worden. Als je replay save aanzet worden automatisch al je replays bewaard. Das het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 19:26
wordt toch wel iets minder nu om te spelen nu ik weet wat voor hacks er zijn en wat mensen kunnen gebruiken. Best ziek eigenlijk hoeveel mogelijkheden er mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tukker_T schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:15:
wordt toch wel iets minder nu om te spelen nu ik weet wat voor hacks er zijn en wat mensen kunnen gebruiken. Best ziek eigenlijk hoeveel mogelijkheden er mee zijn.
welke hacks? sinds een nieuwe update ofzo? of is dit weer een hele domme vraag :) Ben weer actief geworden na een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
tennisbal schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:20:
[...]

welke hacks? sinds een nieuwe update ofzo? of is dit weer een hele domme vraag :) Ben weer actief geworden na een jaar
Niks er is recentelijk wat te doen geweest over in de community, aangezien Grandmaster en Master spelers ook hackers zijn, en ja master en GM allebei. EN ja er zijn ook hackers die online toernooien winnen voor geld (meerdere zelfs). En de meeste mensen zijn helemaal verbaasd dat er hacks voor online game bestaat. Google op starcraft 2 hacks en je krijgt zat gratis maphacks en andere zooi. En nee je ziet het niet als je er tegen speelt en nee je wordt er praktisch niet voor gebanned. Hacken in algemene zin in games is al jaren echt een probleem. Ik speel ook nooit online toernooien bij willekeurig welk spel, de hackers winnen die namelijk altijd al helemaal als het om een klein geld bedrag gaat. Het probleem is dat je een aap met maphack wel pakt. Als je een goeie speler bent en je gebruikt je hacks dan ben je bijna niet te pakken dat maakt het zo gaar eraan. Alleen de grootste idioten pak je eruit, de goede spelers die er het meest voordeel van hebben niet want die zijn te goed in het verbergen.

Maar voor sommige mensen is de ogen geopend hoe makkelijk je online vals kan spelen en daardoor gaat je zin dan weg. Tja ik game al 10 jaar online al 10 jaar met hackers en cheaters ach, kan me er nu niet druk om gaan maken. Maar tis nogal naief geweest om te denken dat er bijna geen cheaters in sc2 zaten :+

[ Voor 28% gewijzigd door Postius op 23-06-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft natuurlijk triest, maar ik zie het toch als een stuk minder groot probleem bij SC2 dan bij bijvoorbeeld een shooter. Wat heb je nou aan hacks bij SC2? Maphack en wat micro stuff. Daarvan is een flink gedeelte nogal obvious en daar zullen ze mensen ook wel op bannen (als je een bronze leager hebt die ineens zijn stalkers met 300 apm gaat micro'en bijvoorbeeld, zelf trouwens nog nooit tegengekomen).

En maphacks geeft je natuurlijk een groot voordeel, maar laten we wel wezen, dat is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een aimbot bij shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

Nouja, bij CS:S is het in ieder geval zo dat je op en dedicated server vrij snel werd gebanned en de cheat binnen een week detected is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
iCloudd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:49:
Gisteren starcraft gedaan met 2 vrienden.
Alle 3 langetijd niet gedaan, ging best wel stroef, maar het komt er al weer snel in ^^
Heeft iemand nog goeie openers voor terran?
Ja, deze;

YouTube: Day\[9] Daily #470 P1 - Bomber's TvP Revolution!

In TvT doe ik een variatie met double reactor en natuurlijk siegetanks. Superlekkere macrobuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weiman schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:33:
[...]

Ja, deze;

YouTube: Day\[9] Daily #470 P1 - Bomber's TvP Revolution!

In TvT doe ik een variatie met double reactor en natuurlijk siegetanks. Superlekkere macrobuild.
Las de beschrijving van die video:
TvP is considered by many to be a pain in the ass. How do you deal with the Protoss death ball at the end of the game? How can you break a Protoss early with all those force fields?
En ik dacht ben benieuwd of ze wat hebben tegen protoss death ball.

En wat is het antwoord? Kill hem voordat death ball er is...
Daar waren we al een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
furby-killer schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:47:
[...]

Las de beschrijving van die video:

[...]

En ik dacht ben benieuwd of ze wat hebben tegen protoss death ball.

En wat is het antwoord? Kill hem voordat death ball er is...
Daar waren we al een tijdje.
Het is gewoon wel de beste manier. De Toss deathball is gewoon sterk, dat moet je dan ook ten alle tijden voorkomen. Als dat niet lukt: doe wat drops. Dit drijft zijn leger uit elkaar. Als hij niet splits snel een andere expension aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Het vervelende aan de toos death ball is dat het voor de toss makkelijker is om er aan te komen dan de ultimee counter van terran, en dan ook nog warpins voor instant reinforcements. Het punt van deze build is inderdaad om de toss of direct te killen of genoeg damage te doen dat je hem later in de game van killen.

Ik vind persoonlijk ghosts lategame erg sterk, ze doen veel DPS tegen zealots, kunnen best veel damage hebben, en sterven in tegenstelling tot marines niet vrijwel instant :P daarnaast is EMP erg sterk mits ze hit, maar voordat jij 30 ghosts heb zal de protoss al vaak over je hene gelopen zijn :/ Ik heb hier 1 game waarin het me aardig lukt om de "terran deathball" te krijgen. Let ook op het gebruik van nukes om de protoss te zonen.

http://drop.sc/199953

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:59:
[...]

Het is gewoon wel de beste manier. De Toss deathball is gewoon sterk, dat moet je dan ook ten alle tijden voorkomen. Als dat niet lukt: doe wat drops. Dit drijft zijn leger uit elkaar. Als hij niet splits snel een andere expension aanvallen.
Inderdaad, echter dat is niks nieuws. Met die beschrijving ging ik ervanuit dat hij een goede counter had lategame, niet dus. (Ja ik weet dat er wat zijn die soms werken, maar het blijft iets waar je normaal niet wilt zijn).

Btw mijn ervaring met drops was nogal vaak dat het vooral mijn leger uit elkaar haalde, en hij me gewoon aanviel met deathball. Dan is het wel zo dat zijn basis flinke schade kreeg door mijn drop, maar zijn complete leger won dan wel heel makkelijk van mijn niet-complete leger.
Oftewel liever gewoon snel afmaken :)

(Al speel ik heel weinig ranked laatste tijd, toevallig vandaag twee gespeeld en verloren, waarvan 1 TvT tegen all in die ik gewoon had moeten winnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
furby-killer schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:11:
[...]
Met die beschrijving ging ik ervanuit dat hij een goede counter had lategame, niet dus.
Wut? het is een build, dat gaat meestal niet voorbij de midgame qua beschrijving, je moet sowieso reactief kunnen spelen.

Anyway, tips om met de deathball te dealen;

#1: Unit composition! Een fout die veel terrans maken is te veel marauders in hu leger te gooien. Marauders hebben veel HP, kunnen stimmen en doen veel damage tegen stalkers en collosi? Maar heb je daar wat aan? Niet tegen een deathball, een goeie protoss heeft dan hoogstens een handjevol blinkstalkers om met vikings te dealen. De slow van marauders is nuttig, maar heeft geen effect op archons en collosi en charge negate het grotendeels. Zorg dat je lategame weinig marauders hebt. 15 ofzo is zat.

Marines! Stimmed marines doen vet veel DPS per supply, en wat heb je nodig om een toss deathball te verslaan die veel dPS doet? MEER DPS :P hoe sneller je de chargelot ball kan verkleinen, hoe beter en hoe eerder je je op andere units kan richten zoals dure collosi. of zwakke sentries en stalkers. Ze zijn goedkooop en makkelijk te produceren, een marine of 30 in je army is goed voor aardig wat damage.

Ghosts! 3/3 ghosts doen erg veel damage tegen chargelots en niet onfatsoenlijk veel tegen de rest. Hun abilities zijn cruciaal in een lategame deathball. 30 ghosts is er geen een te veel, zelfs tegen een collosus-heavy composition, hoewel extra maarauders env ikings dan een goedkopere keuzen kunnen zijn als je verlegen zit om supply. Ghosts hebben redelijk veel HP, kunnen geheled worden en zijn extreem supply-efficient.

Medivacs; erg belangrijk, maar net zo belangrijk om er niet te veel te hebben. Stuk of 8 vind ik zelf zat.

Vikings; stem dit af op de collosi-count van je tegenstander. Altijd handig om er aan taal te hebben voor vision, en om observers te snipen!

Micro

SPREAD je army in een concave. collosi en storms zijn geweldig tegen een MMM-bal, als je ze vantevoren in een concave kan spreiden zal een protoss deathball veel minder snel door je army heen eten.
STutterstep je marines en maraduers, niet per als een grote groep, maar de groep die voornamelijk aangevallen wordt. .

Cloack

Cloacked ghosts zijn een nachtmerrie voor protoss. gebruik scans + vikings or gewoon ghosts om observers te snipen, en je kunt met ghosts'snipe abilities een hoop gratis templar killen, de tegenstander z'n hele leger EMP'en en nukes neergooien waar je wilt. Lategame ghostplay is absoluut essentieel.

Nukes.

Gebruik nukes om je tegenstander op afstand te houden. Kijk waar zijn leger heen gaat en gooi er gewoon een nuke neer om te zien wat er gebeurt. 5-8 silios en the fun begings! Enkele pylons? nuke it! bases zonder cannons? nuke it! Een main met een hoop gebouwen op een kluitje? Nuke it! Het houdt je tegenstander panisch en druk bezig.

Eco

Om dit te doen moet je wel de eco hebben om het te supporten. Als je op 5 bases zit wordt het vaak lastig om dit goed te defenden tege harass. Zorg dat je planetaries heb op key plekken en als je excess minerals heb maak je gewoon orbitals zodat je van 40 scv's + mules kan leven in plaats van 70 scv's, dat is 30 extra supply die je ergens anders aan uit kan geven :)

De uiteindelijk engagement zou idealiter zo gaan: snipe observers met scan en vikings, snipe templars met ghosts en/of carpet-EMP het protoss leger. spreid je army uit, stim, claock alle ghosts, attack-move bioball. laat vikings de collosis 1-voor-1 focussen. Trek bio ball terug met stutters. Scan nog een keer voor obs. kijk hoe de battle gaat en val of nog een keer aan of trek terug terwijl je wat nukes dropt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 19:26
Postius schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:58:
[...]
Maar tis nogal naief geweest om te denken dat er bijna geen cheaters in sc2 zaten :+
Mja klopt misschien wel maar ik had echt niet verwacht dat dit soort hacks mogelijk zouden zijn in de mp op een of andere manier terwijl ik weet dat er voor veel shooters standaard een aimbot is.
furby-killer schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:14:
Het blijft natuurlijk triest, maar ik zie het toch als een stuk minder groot probleem bij SC2 dan bij bijvoorbeeld een shooter. Wat heb je nou aan hacks bij SC2? Maphack en wat micro stuff. Daarvan is een flink gedeelte nogal obvious en daar zullen ze mensen ook wel op bannen (als je een bronze leager hebt die ineens zijn stalkers met 300 apm gaat micro'en bijvoorbeeld, zelf trouwens nog nooit tegengekomen).

En maphacks geeft je natuurlijk een groot voordeel, maar laten we wel wezen, dat is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een aimbot bij shooters.
Mja als ze gebanned worden wel maar ik heb wat meer research gedaan n.a.v. die thread op teamliquid en het is toch wel iets meer dan gewoon de map kunnen zien en wat micro mogelijkheden. Automatisch workers maken, auto warning als supply block er bijna is. Auto larva inject/chronoboost. Camera positie van tegenstander kunnen zien etc. Vind het nogal ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weiman schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:36:
[...]

Wut? het is een build, dat gaat meestal niet voorbij de midgame qua beschrijving, je moet sowieso reactief kunnen spelen.
Euhm als er in de beschrijving staat dat het gaat over het dealen met late game deathball ga ik ervan uit dat het gaat over het dealen met late game deathball. Er staat nergens dat het over een build gaat, het kon ook best over een unit composition gaan...
De uiteindelijk engagement zou idealiter zo gaan: snipe observers met scan en vikings, snipe templars met ghosts en/of carpet-EMP het protoss leger. spreid je army uit, stim, claock alle ghosts, attack-move bioball. laat vikings de collosis 1-voor-1 focussen. Trek bio ball terug met stutters. Scan nog een keer voor obs. kijk hoe de battle gaat en val of nog een keer aan of trek terug terwijl je wat nukes dropt :P
Ik ben diamond. Ik ken al die theorie echt wel. Als er echter ook maar één diamond is die dit lijstje allemaal tegelijk kan doen, hell als er een master is die het kan, zou ik verbaasd zijn. Dat is ook het grootste probleem, GMs kunnen het wel (nouja die komen in de buurt), voor hun is het al een stuk beter balanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Ah, dan had ik dat stukje gemist. De best manier om met de Protoss deathball om te gana is inderdaad duidelijk om hem te killen voordat ie er is ja ;D

Ik ben ook diamond terran, in de game die ik linkte lukt het me volgens mij aardig om dat lijstje voor elkaar te krijgen in een aantal engagements, maar het verneukeratieve er aan is inderdaad dat je dus als Terran iets van 8 dingen perfect moet doen om de engagement te winnen en als je er 1 verkloot verlies je. Protoss daareen tegen doet eigenlijk voornamelijk een A-move, blinkt stalkers om vikings te killen en stormt je leger onder..gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad het grootste probleem, het enorme verschil in hoeveel micro nodig is. Als het dan redelijk balanced is voor degene die zoveel micro hebben, dan is het op lagere niveaus een probleem, als het voor lagere niveaus balanced is, dan zou voor hogere niveaus terran te goed zijn.

Verbaasde me eigenlijk dat ze voor HotS niet een redelijk micro intensieve unit voor toss erbij hebben bedacht. Hell met tempest wordt het alleen maar minder micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
pamPamPAM! Ein-de-lijk in Diamond geplaced!! :) Was sinds de lock niet in NL en verloor bij m'n placement vandaag te triest van een halfbakken proxy bunkerrush. Maar ik zat blijkbaar al op Diamond MMR :D

Het harde werken vorig seizoen heeft afbetaald :D Dat wil zeggen: iedere match terugkijken en pointers noteren en met sc2gears de stats in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
Weiman schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:57:
Ah, dan had ik dat stukje gemist. De best manier om met de Protoss deathball om te gana is inderdaad duidelijk om hem te killen voordat ie er is ja ;D

Ik ben ook diamond terran, in de game die ik linkte lukt het me volgens mij aardig om dat lijstje voor elkaar te krijgen in een aantal engagements, maar het verneukeratieve er aan is inderdaad dat je dus als Terran iets van 8 dingen perfect moet doen om de engagement te winnen en als je er 1 verkloot verlies je. Protoss daareen tegen doet eigenlijk voornamelijk een A-move, blinkt stalkers om vikings te killen en stormt je leger onder..gg.
Ghost/Viking Predikanten zijn jullie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418620

Weiman schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:57:

Het idee van een deathball is ook dat alles wat het tegen komt dood gaat.
Zergs kunnen er eventueel direct inrammen met hun leger en de wetenschap dat er 70+ supply aan reinforcements aankomt, maar als terran sloop je protoss door te droppen.
Als je tegen een protoss speelt die weet wat hij doet en de juiste compositie op bouwt is het als terran zeer lastig om dat head-on te verslaan.

Om Sun-Tzu's "Art of War" te quoten:
Sometimes the way to win is not to be a great fighter, but to simply run your opponent ragged. If they can no longer defend themselves, destroying them will be simple, regardless of skill level. Some people also simply have less will to fight, so even if they are better, they may give up when hit with a constant barrage of attacks. In a chapter entitled "Emptiness and Fullness," Sun-Tzu writes that "[the] more defenses you induce your enemy to adopt, the more impoverished your enemy will be" (45). This is to say that the more offense one unleashes on their opponent, the harder it will be for them to continually fight back at full force. As they do not respond to your new attack with full defenses, the weakness compounds and ravages their forces even harder. Once they are at the point of not being able to defend, victory is imminent.

Zelfs Ome Sun zag het 2000 jaar geleden niet zitten om deathballs te bevechten.

daarbij is het bereiken van een deathball voor protoss vrijwel onmogelijk als je continue lastig blijft vallen met drops en kleine eenheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 418620 op 26-06-2012 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.