Ik dacht dat warhound wel cool is, maar ik vind het erg tegenvallen dat ze de anti-air optie hebben weggehaald. Tegen zerg zet ik hem ook in het rijtje in principe nutteloos (en lollige uiteraard is dat hij eerst bedoelt was als terran counter voor muta die niet zo hopeloos stuck raakt als een thor die in je basis achter mutas aan gaat). Tegen terran en protoss kan hij wel nut hebben.
Transformer hellions zijn wel cool, vraag is beetje hoe effectief ze zijn, gezien dat ze blijkbaar niet tegen banelings werken. En als ze dus weinig tegen banelings doen, is hun enige echte rol zealot defense van mech in TvP, wat een nogal beperkte rol is.
Tenzij reapers erg snel regen hebben is het gewoon een nerf.
En widow mines heb ik een hard hoofd in, vooral als ze ook friendly damage doen. Tegen muta harrasment geloof ik niet dat ze meer dan één muta meenemen, ook bij non-pros. Je hebt gewoon teveel tijd om uit te zoeken welke een mijn op zich hebben en welke niet.
En zowel bij ling/zealot harrasment/frontale aanval is dan er het probleempje van friendly damage. Wordt zon aanval echt minder eng als je marines worden aangevallen door units die opblazen?
Ik zie op dit moment meer in het gebruiken van die dingen op manieren waarop ze bang waren dat de shredders zouden worden gebruikt, zonder dat ze de rol waarvoor shredders wel bedoelt waren kunnen doen. Oftewel, widow mines in de mineral line van je tegenstander gooien. Of flinke drop in zijn main doen en dan de ramp vol met mijnen gooien.
Nou ja uiteindelijk geven de terran units dan wel wat extra opties, enkel de mine heb ik weinig vertrouwen in. Al ga ik er wel vanuit dat eerste patch de tempest van OP naar nutteloos, dan wel andersom, gaat verplaatsen. Of ze moeten zijn range flink nerfen.
Een stalemate zal je in iedergeval niet snel krijgen tegen protoss meer, want je moet wel het protoss leger aanvallen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Sissors op 09-06-2012 13:46
]