Alleen de eerste 2 matches *steph/illu Violet/Ganzhi) waren er wat geluids issues. Tja het is en blijft live, vind het ook niet echt blunder. Het kon nog echt heel veel erger. Het was wat jammer maar niet echt onoverkomelijk. Alleen de allerallereerste game Stephano vs IlLusion valt het complete geluid weg, dus die is wel onkijkbaardrZymo schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:51:
Ik heb vanochtend even kort naar twee matches gekeken (Stephano vs Illusion) via Day9 archief, maar ik zat me mateloos te irriteren aan de audio stream. Eerst gewoon een hele tijd geen geluid, en in een andere match gewoon het geluid van een compleet andere match (wel de goede cast audio). Was dat wel vaker zo fout gegaan of ging het daarna beter?
[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 30-05-2012 15:21 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Vooral bij het productieteam (en dan vooral de geluidsman) gaan nogal eens dingen fout. Volumes die niet kloppen, geluid van het interviewteam door een match heen. Wat er hoofdzakelijk ontbreekt is een persoon die de stream kijkt om te checken of alles doorkomt zoals bedoeld is... maar misschien is dat op het moment nog geen budget voor?
Over het algemeen is de productionvalue wel goed vind ik (zeker wanneer je in principe niet hoeft te betalen voor een stream).
AHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHNaast alle Zuid-Koreanen en Westerse toppers zullen er ook drie Nederlanders aanwezig zijn. Jos Ret de Kroon, Kevin Harstem de Koning en Jeroen Weiman Weimar zullen naar Jonkoping in Zweden afreizen.
Maar ja, het is waar maar omg..
Weiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:18:
http://www.gamelux.nl/new...tem-naar-DreamHack-Summer
[...]
AHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH
SuccesWeiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:18:
http://www.gamelux.nl/new...tem-naar-DreamHack-Summer
[...]
AHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH
Voor degene die nog willen, er is volgens mij nog plek ervoor.
En ik vind het een beetje raar dat Ret niet aangeschreven wordt als een van de westerse toppers
[ Voor 6% gewijzigd door Asasuke op 31-05-2012 08:11 ]
ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254
Nee inderdaad, dat is juist het jammere.. (alhoewel 3e bij laatste dreamhack ook niet slecht is)Postius schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:40:
Hoeveel ik misschien niet de beste ben om er commentaar op te geven heeft voor mijn gevoel Ret zich nog niet laten zien in "de scene". Mensen respecteren zijn skills uiteraard maar je moet uiteindelijk wel iets gaan winnen of een keer in een finale staan. Ret wordt door de meeste kenners wel gezien als een topper (en is dat ook wel) als je wat wint wordt je gewoon hoger aangeslagen en hij heeft niet echt veel gewonnen of finales gehaald de laatste tijd.
Het lijkt er wel op dat hij veeluit gecheesed wordt (Zie laatste MLG en Red Bull Battlegrounds).
Hopelijk schopt hij het wel ver met de MLG Spring Championship (hij begint WR5, grubby in poules) en komende dreamhack
NiceeWeiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:18:
AHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAH
Hoe zit het met vervoer, wordt je vlucht (+verblijf) betaald? Dat zou wel te chill zijn zeg!
Ik zie dat die andere gast GM is, ben benieuwd.
[ Voor 8% gewijzigd door Morphs op 31-05-2012 13:32 ]
http://open.dreamhack.se/summer-competitors/
Ziedaar, alle deelnemers meet daartussen een heeele boel onbekende spelers. De grap is dus dat ik in dat artikel neergezet wordt alsof ik even goed ben als de rest van die GM's terwijl ik blij ben als ik één map van ze weet te pakken. Ik heb mijn plaats via Pack4dreamhack geregeld en ga zelf met de auto (knoop er een weekje zweden aan vast
Ik weet het, daarom vind ik het ook zo jammer dat ik niet ernaartoe kan.. had heel graag mee willen doen.Weiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:59:
Dat is dus een beetje de grap. Het toernooi is een OPEN SIGNUP
Ziedaar, alle deelnemers meet daartussen een heeele boel onbekende spelers. De grap is dus dat ik in dat artikel neergezet wordt alsof ik even goed ben als de rest van die GM's terwijl ik blij ben als ik één map van ze weet te pakken. Ik heb mijn plaats via Pack4dreamhack geregeld en ga zelf met de auto (knoop er een weekje zweden aan vast)
Maarja, misschien een andere DH (Of anders Dreamhack Summer 2013)
Het verbaast me wel dat er nog plekken vrij zijn tbh,, zoiets lijkt me toch redelijk snel uitverkocht. Ik denk dat zo'n 60%-70% wat zich tot nu toe heeft ingeschreven pro is, dus je speelt zowiezo tegen een pro (of Maddelisk
EDIT: Als ze het een week later deden, had ik makkelijk meegekund, alleen als ik dat nu doe vergooi ik me opleiding
[ Voor 5% gewijzigd door Asasuke op 31-05-2012 14:11 ]
Ah cool, dus dat betekent dat er een open bracket is waar je je doorheen zou moeten vechten? Misschien dat veel spelers het gewoon niet aandurven of omdat ze hun kansen toch niet hoog inschatten... maar het gaat er helemaal niet om dat je wint, maar dat je een compleet nieuwe en supervette ervaring opdoet! En met de auto kun je er ook nog een vakantie van maken... -> jaloers!Weiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:59:
[..]
De grap is dus dat ik in dat artikel neergezet wordt alsof ik even goed ben als de rest van die GM's terwijl ik blij ben als ik één map van ze weet te pakken.
Enjoy man, post de VODs in het forum nadien
Verwijderd
Haha super vet Weiman! GoT zal voor je duimen hahahhaWeiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:59:
Ziedaar, alle deelnemers meet daartussen een heeele boel onbekende spelers. De grap is dus dat ik in dat artikel neergezet wordt alsof ik even goed ben als de rest van die GM's terwijl ik blij ben als ik één map van ze weet te pakken. Ik heb mijn plaats via Pack4dreamhack geregeld en ga zelf met de auto (knoop er een weekje zweden aan vast)
Vergeten jullie trouwens niet dat volgende week donderdag de NSSL finale en de dag daarop het NK gaming is? Ik ben bij beide aanwezig.
Nee, waarschijnlijk (Volgens mij) net zoals de vorige DH gewoon 1ste ronde poules, 2 gaan door, daarna weer poules, weer 2 gaan door en dan 1/8ste finales, maar de kans dat je een pro tegenkomt in de poules is al groot, aangezien ze dat toch wel een beetje uitsmeren over elke pouleMorphs schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:25:
[...]
Ah cool, dus dat betekent dat er een open bracket is waar je je doorheen zou moeten vechten?
GL Weiman
Je bent wel lekker actief bezig ofniet?Weiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:37:
Het zijn 3 groepsfases, groepen van 4 en de top 2 gaat door, in de eerste ronde worden de spelers geseed er zit sowieso 1 pro in mijn groep. Als ik mazzel heb zijn de andere twee spelers nog slechter dan ik
Vergeten jullie trouwens niet dat volgende week donderdag de NSSL finale en de dag daarop het NK gaming is? Ik ben bij beide aanwezig.
Ik heb nu ook maar besloten om flink te gaan trainen (zit nu al aantal seizoenen in gold, totaal 20 potjes gespeeld ofzo) voor een toekomstige DH en de DSSL.
[ Voor 39% gewijzigd door Asasuke op 31-05-2012 14:40 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Asasuke op 31-05-2012 14:41 ]
Verwijderd
DH? Dat zegt mij niks eigenlijk. Ben nu ook even bezig om top 8 te halen voordat de ladder weer lockt...Asasuke schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:38:
[...]
Ik heb nu ook maar besloten om flink te gaan trainen (zit nu al aantal seizoenen in gold, totaal 20 potjes gespeeld ofzo) voor een toekomstige DH en de DSSL.
Hopelijk wordt Metalopolis verwijdert uit de map pool ben die map namelijk helemaal zat.
DH is DreamHackVerwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:56:
[...]
DH? Dat zegt mij niks eigenlijk. Ben nu ook even bezig om top 8 te halen voordat de ladder weer lockt...
Hopelijk wordt Metalopolis verwijdert uit de map pool ben die map namelijk helemaal zat.
In principe hoop ik dat de 1v1 zo blijven. Eindelijk is een goede mappool.
Wel mogen ze de teammaps veranderen, want dat is nu al een seizoen of 3 á 4 hetzelfde, en zo balanced zijn ze niet -_-;
Denk het niet..iCloudd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:38:
Lol ben ik de enigste noob die nog in bronze rond hangt ^^?
Ik zit zelf (zoals ik al zei) in gold (laag omdat ik niet speel).
ZvT = ongeveer 65% - 70%
ZvP = ongeveer 80% - 90%
ZvZ = ongeveer 25% - 35% (kan totaal geen ZvZ)
Beetje oefenen en ik moet wel naar platinum toe gaan.
Een van me laatste potjes was tegen Diamond Protoss O.o (Gewonnen ook nog
Gold is alsnog 2 hoger dan bronze he :P!Asasuke schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:44:
[...]
Denk het niet..
ZvT = ongeveer 65% - 70%
ZvP = ongeveer 80% - 90%
Een van me laatste potjes was tegen Diamond Protoss O.o (Gewonnen ook nog)
ik ga het misschien weer oppakken... moet ik het weer ff leren :O!
Moet je doen!iCloudd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:45:
[...]
Gold is alsnog 2 hoger dan bronze he :P!
ik ga het misschien weer oppakken... moet ik het weer ff leren :O!
Ben het ook van plan
Als je wilt kunnen we wel oefenen, moet ook het weer beetje oppakken.
Kijk is een keer naar SlayersGolden/GoldenLight.Asasuke schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:44:
[...]
Denk het niet..
ZvT = ongeveer 65% - 70%
ZvP = ongeveer 80% - 90%
Een van me laatste potjes was tegen Diamond Protoss O.o (Gewonnen ook nog)
Hij had met gemak veel ZvZ gewonnen van europeese spelers
Thanks,zonglew00 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:06:
[...]
Kijk is een keer naar SlayersGolden/GoldenLight.
zag hem al een paar keer streamen, hij is wel een upcoming talent
side-note: DRG en Nestea zijn nu aan het stream,, hmm welke zou het worden
[ Voor 11% gewijzigd door Asasuke op 31-05-2012 17:16 ]
ZvZ is hyperagressie en muta's. Bij mij dan, kijken naar pr0 stream's werkt niet die spelen allemaal zo passief in het begin. Leuk dat ze het automatisch 80% van de tijd op lange games gooien in toernooien in de ladder werkt dat niet. ZvZ is een 14 pool bijna altijd al zelfmoord(hoog zilver, mid goud).zonglew00 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:06:
[...]
Kijk is een keer naar SlayersGolden/GoldenLight.
Ik heb echt veel pro spelers early agression zien afhouden met een conservatieve build. Als je de bronze-to-master series bekijkt, speelt hij voortdurend een 14-pool build vanaf bronze tot veel hoger, dus ook op de ladder kan een 14-pool best werken. Het vraagt misschien wat meer scouting en anticipatie dan jij nu doet?Postius schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:16:
[...]
ZvZ is een 14 pool bijna altijd al zelfmoord(hoog zilver, mid goud).
Laat ik het anders stellen, de potjes dat ik geen cheese build tegen me krijg in ZvZ zijn nog steeds op 1 hand te tellen. (uiteraard bestaat voor ieder probleem een oplossing, ik verlies er ook lang niet altijd van. Maar de ZvZ op de ladder kenmerken zich bij door wie kan het best een cheese tactiek en dan is de lol er snel vanaf).En ik beweer nooit dat een 14 pool niet werkt. In ZvZ ben je dan alleen in de helft van de gevallen al verloren.SlaadjeBla schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:57:
[...]
Ik heb echt veel pro spelers early agression zien afhouden met een conservatieve build. Als je de bronze-to-master series bekijkt, speelt hij voortdurend een 14-pool build vanaf bronze tot veel hoger, dus ook op de ladder kan een 14-pool best werken. Het vraagt misschien wat meer scouting en anticipatie dan jij nu doet?
[video]
[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 31-05-2012 18:05 ]
Beetje duh dat een masters spelen in zilver kan winnen met 14 pool, uiteraard kan hij dat. Betekend nog niet dat het een goed idee is voor een zilver/gold speler om het te doen (ik speel zelf geen zerg, dus wat daar wel het beste idee is weet ik verder niet).SlaadjeBla schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:57:
[...]
Ik heb echt veel pro spelers early agression zien afhouden met een conservatieve build. Als je de bronze-to-master series bekijkt, speelt hij voortdurend een 14-pool build vanaf bronze tot veel hoger, dus ook op de ladder kan een 14-pool best werken. Het vraagt misschien wat meer scouting en anticipatie dan jij nu doet?
[video]
Dat is net als bijvoorbeeld dat iemand die enorm goede marine micro heeft mass marine kan gaan tegen banelings. Maar dat het kan, betekend niet dat het een goed idee is voor andere spelers.
Dat is wel heel negatief hoe je het neerzet. Ik doe wel is voor de grap 8 pool en vrolijk 2 queen en dronen tot 20Postius schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 18:03:
[...]
Laat ik het anders stellen, de potjes dat ik geen cheese build tegen me krijg in ZvZ zijn nog steeds op 1 hand te tellen. (uiteraard bestaat voor ieder probleem een oplossing, ik verlies er ook lang niet altijd van. Maar de ZvZ op de ladder kenmerken zich bij door wie kan het best een cheese tactiek en dan is de lol er snel vanaf).En ik beweer nooit dat een 14 pool niet werkt. In ZvZ ben je dan alleen in de helft van de gevallen al verloren.
Ik weet niet hoe de cheeses zijn maar er zijn scoutbare cheeses (proxy spinecrawler rush bijv.) en cheeses waarbij je inprincipe niks tegen kan doen (daybreak MC-Bling cannon rush). En bovendien als je de cheese tegenhoud is het vaak instant win.
Dont whine the cheesers... Just crush the cheesers.... En bovendien als je alleen macro-games wilt spelen, dan ben je bij SC2 het verkeerde adres
Je pakt het verkeerd op, het is geen whinen absolut niet. Ik ga er zelf ook in mee alles om te winnenzonglew00 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:48:
[...]
Dat is wel heel negatief hoe je het neerzet. Ik doe wel is voor de grap 8 pool en vrolijk 2 queen en dronen tot 20. Je wilt niet weten hoe de tegenstander reageert op me 8 pool... Krijg altijd lelijke woorden aan me hoofd hiervoor... Cheeser! rusher! noob.... etc etc etc.
Ik weet niet hoe de cheeses zijn maar er zijn scoutbare cheeses (proxy spinecrawler rush bijv.) en cheeses waarbij je inprincipe niks tegen kan doen (daybreak MC-Bling cannon rush). En bovendien als je de cheese tegenhoud is het vaak instant win.
Dont whine the cheesers... Just crush the cheesers.... En bovendien als je alleen macro-games wilt spelen, dan ben je bij SC2 het verkeerde adres. Dan is BGH iets voor jou
Wat mensen roepen tijdens een game: YouTube: Scrubs 2 Thumbs
[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 31-05-2012 22:10 ]
Dat klopt, maar het was een reactie op twee stellingen:furby-killer schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:04:
[...]
Beetje duh dat een masters spelen in zilver kan winnen met 14 pool, uiteraard kan hij dat. Betekend nog niet dat het een goed idee is voor een zilver/gold speler om het te doen
1. pro spelers kunnen super passief zijn in het begin want ze mikken toch op de lange matches
2. een 14-pool is bijna altijd zelfmoord in de lagere niveau's van de ladder
Beide zijn onwaar, dat toont die video aan. Daarnaas richt Apollo zich in die video's helemaal niet op micro. De serie is juist bedoeld om mensen de basis aan te leren. Hij zal vast voordeel hebben van goede micro skills, maar daar wint hij deze matches niet op.
Tis leuk als je denkt door wat filmpjes gezien te hebben denken dat het altijd werkt. Maar die filmpjes slaan nergens op natuurlijk. Is om te oefenen en leuk je eigen spel verbteren hiernaast weet ik ook niet op welke retardladder die speelt maar dat terzijde want echt ze zijn een partij slecht. Dat een GM zich kan handhaven in brons en zilver met altijd een 14p? Nee echt? Oh dan kan iedereen hetSlaadjeBla schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:42:
[...]
Dat klopt, maar het was een reactie op twee stellingen:
1. pro spelers kunnen super passief zijn in het begin want ze mikken toch op de lange matches
2. een 14-pool is bijna altijd zelfmoord in de lagere niveau's van de ladder
Beide zijn onwaar, dat toont die video aan. Daarnaas richt Apollo zich in die video's helemaal niet op micro. De serie is juist bedoeld om mensen de basis aan te leren. Hij zal vast voordeel hebben van goede micro skills, maar daar wint hij deze matches niet op.

En ja de meeste progame's zijn een stuk passiever in het begin dan ladder. Niet altijd, wel verreweg de meerderheid. Tenzij je nog een bron hebt geloof ik me eigen ogen het eerst. Maar pr0 games lijken in niets op ladder games, het heeft niet eens echt nut om naar pr0 games te kijken behalve voor de lol. Heel veel leer je er niet van.
[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 01-06-2012 13:34 ]
Deal! ga hem binnenkort wel weer even gauw installerenAsasuke schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:46:
[...]
Moet je doen!
Ben het ook van plan
Als je wilt kunnen we wel oefenen, moet ook het weer beetje oppakken.
Iedereen wilt de snelste en de korste weg naar GM. Ik kan de kudde niet kwalijk nemen als ze alles letterlijk kopieren. Maar je moet ergens mee beginnen. De meeste mensen weten niet waarom 15-hatch het meest efficient is voor je economie. Of 9 pylon... of 9 depot. (Heb dit uitgezocht, met 8 pylon krijg je meer minerals 1-2 harvest cycle van een probe maar je chronoboost en het bouwen loopt dan niet meer synchroon.)
De meeste pros hebben een basis. RTS basis... kijk maar naar apollo, die komt van *kuch *kuch Generals en Grubby van Warcraft 3. Die weten wat macro is, die weten wat strategie etc etc etc. Het enige wat ze moesten leren in het begin is build orders, wat en welk unit deed, AI etc etc.
Hoe langer de game (meestal), des de meer je moet manage-en... Ik denk dat daarom veel Pros veel door laat gaan op macro games. Zie... Ret en Idra. Dat zijn macro beesten. Ik had zelfs een feitje gezien ergens... Ret prefereert het larve injects en bouwen van units boven dan strategie of gevecht. En dat heb ik een keer heel zwaar ondervonden persoonlijk
Verwijderd
Weiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:37:
Het zijn 3 groepsfases, groepen van 4 en de top 2 gaat door, in de eerste ronde worden de spelers geseed er zit sowieso 1 pro in mijn groep. Als ik mazzel heb zijn de andere twee spelers nog slechter dan ik

Volgende stap is dan 2 base play. Er zijn meer strategieen, timing attacks, etc. Wanneer ook daar alles van is uitgevogeld gaan pro's ook op 2 bases passiever spelen (behalve harrass). Er komen steeds minder all-ins omdat ze beter afgehouden worden.
Ik geloof dat in BW uiteindelijk de metagame op de meeste maps wel een fast expand werd (CC/Nexus first).
Op ladder gebeurt dezelfde trend, alleen proportioneel langzamer, afhankelijk van de league waarin je zit. Als zerg ga ik sowieso nooit 1 basen, ik speel meer voor 3 base play in ZvT en ZvP (moet ook wel omdat T en P altijd expanden in plat). In brons zal 1 base play waarschijnlijk nooit verdwijnen omdat het skillniveau daar gewoon te laag is.
ik blijf erbij dat een 14p een levensvatbare tactiek is in de lagere ladder, mits je goed scout en daarop reageert. Dat is wat Apolllo deed in de video waaraar ik refereerde. Zijn GM status heeft daar verder weinig mee te maken. Zijn micro skills waren niet doorslaggevend voor de overwinningen.Postius schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:30:
[...]
Dat een GM zich kan handhaven in brons en zilver met altijd een 14p? Nee echt? Oh dan kan iedereen het. Overversimplificeren is ook een kunst
[ Voor 12% gewijzigd door SlaadjeBla op 02-06-2012 02:40 ]
Vraag me af of ik me ook zal inschrijven of nietWeiman schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:37:
Ik ga met Pack4dreamhack richting Dreamhack deze keer en er staat dater nog spots open staan.. Maar ja, ben een Hoge diamond T en een lage diamond Z.. verspil ik niet alleen iedereens tijd zo?
Overigens ben ik ook bij de NSSL finale om te helpen met de techniek!
En vergeet mijn casts niet van de NSSL met de nieuwe SC2 Tactician tool!
YouTube: ShinobuStarcraft
[ Voor 13% gewijzigd door Wiebbe op 02-06-2012 10:16 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Het is open kwalificatie, zonder mensen die meedoen is er niet eens een DH. En tijdsverspilling? Leven is al tijdverspilling. Dus als er plekken zijn en je kan dan zou ik gaan.Wiebbe schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:15:
[...]
Vraag me af of ik me ook zal inschrijven of niet
Ik ga met Pack4dreamhack richting Dreamhack deze keer en er staat dater nog spots open staan.. Maar ja, ben een Hoge diamond T en een lage diamond Z.. verspil ik niet alleen iedereens tijd zo?
Overigens ben ik ook bij de NSSL finale om te helpen met de techniek!
En vergeet mijn casts niet van de NSSL met de nieuwe SC2 Tactician tool!
YouTube: ShinobuStarcraft
Iemand enig idee hoeveel mensen er aan dat NK gaming meedoen? Dacht er nog over om een dagje te gaan maar de CoD en fifa generatie loop ik nu niet warm voor.
Misschien dat ik eens ga kijken of ik naar een ander ras moet
Verwijderd
Ik leef met je meeSerpentNL schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:19:
Whohoooh! En de loss streak is begonnnen.. Alleen maar losses de afgelopen games. Af en toe een win, maar dat was dan een noob die gewoon dom bezig was. Maar zodra ik tegen een beetje een goede zilver speler kom dan verlies ik echt hard..
Misschien dat ik eens ga kijken of ik naar een ander ras moet, dat terran mij gewoon niet past ofzo..

Mja ik heb het denk wel zo'n beetje opgegeven en intresseert me geen malle moer meer als ik verlies en druk weer op Find Match en speel vrolijk verder. Ik vind het wel best zo op high gold dat is blijbaar mijn niveau en ik heb toch geen zin om elke match als een malle tekeer te gaan om een kansje op overwinning te hebben.
Diagnose Specialist Ford
Er zijn 16 man gekwalficeerd, ik weet niet of iedereen gaat omdat er wat gezeur was dat het duur was om te mogen spelen maar ik weet van niemand die zich niet ingeschreven heeft. Ik sleur sowieso nog 3 man mee dus dat komt wel goedPostius schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:02:
[...]
.
Iemand enig idee hoeveel mensen er aan dat NK gaming meedoen? Dacht er nog over om een dagje te gaan maar de CoD en fifa generatie loop ik nu niet warm voor.
Edit; deze is echt te leuk om niet te posten:

[ Voor 9% gewijzigd door Weiman op 04-06-2012 11:01 ]
Sta nu 2de in mijn zilveren league. Niet slecht voor een net beginnende speler dacht ik zo
Dus ik moet nog even 300 punten scoren om in masters te komen lijkt het -_-
Diagnose Specialist Ford
Diagnose Specialist Ford
Verwijderd
Laatste 10 losses waren er 9 pvz...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 20:48 ]
Ik heb op EU battle.net recentere gevonden:
http://eu.battle.net/sc2/en/blog/3646236
Brons -> silver: 1200
Dia -> master: 900
Rest: 800
Zit nu op 710 in plat... dus ik moet er nog aardig wat achter elkaar winnen dan... bonus pool is bijna op. Moet hopen dat ik vooral ZvP en ZvT krijg want met ZvZ gaat m'n win% wel omlaag vrees ik
Voor de niet ingelichte, er is nogal het een en ander te doen over masters en GM's die hacken *popcorn*. De replies zijn de afgelopen paar uur er sneller bij gekomen dan dat ik ze kon lezen. Shitstorms ftw!
[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 05-06-2012 22:23 ]
Verwijderd
Ach, een bekende hacker die door de meerderheid van de pr0's als dusdanig wordt beoordeeld heb ik geen problemen mee, vanaf het begin af aan gevolgd en ze zijn in het begin vrij subtiel te werk gegaan. Het is niet zo simplistisch dat als je een topic opent met die en die hacked dat heel de community moord en brand schreeuwt. Eerder durf ik te zeggen als je bewijs niet goed genoeg is heb je een probleem en nee met hacks zul je bijna nooit 100% bewijs hebben, praktisch onmogelijk (nog nooit een rts tegen gekomen zonder map hack). Of hij schuldig is of niet weet ik niet, ik heb het niet gekeken. Maar ik heb er geen problemen mee om te geloven dat een voormalig hacker weer hacked. Maar in ieder geval, zo snel brand je iemands reputatie niet af, en ik denk dat de meeste pr0 spelers ook wel zich even bedacht hebben voordat ze reageerden (idra uitgezonderdVerwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:46:
Ik volg het een beetje, maar dit is weer een goed voorbeeld hoe een community iemands carrière kan slopen. Ik zeg niet gelijk dat hij onschuldig is, maar er zijn ook argumenten waarom hij niet schuldig is. En veel mensen hebben die replay nog geen eens bekeken en gaan al oordelen. We zullen wel zien wat met spades gebeurd.
Zolang er geen logs zijn van hacks die zijn gedetecteerd kan en mag een community geen hooivorkjes opzetten. Wantrouwen mag, maar om mensen te beschuldigen op "jouw oog/gamesense" gaat ver. Geen eigen rechter spelen, daar heeft Blizzard zelf een mailaddress voor.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd
Niet als je om geld speelt en er geen adequate regels zijn, dan is de community op zichzelf aangewezen.kKaltUu schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:22:
Het gaat ook om het feit dat dat er HEEL snel een einde aan iets gemaakt kan worden zonder reden, een aantal lui die hun hooivorken de verkeerde kant op hebben staan en iemand kan kapot. Dat er deze ke(e)r(en) met tact wordt gehandeld is een, maar kijk eens naar Orb. Hij heeft hele verkeerde opmerkingen gemaakt in het verleden, maar blijkbaar was dat toentertijd niet zo'n probleem, maar als er oude koeien ergens uitgehaald moeten worden...
Zolang er geen logs zijn van hacks die zijn gedetecteerd kan en mag een community geen hooivorkjes opzetten. Wantrouwen mag, maar om mensen te beschuldigen op "jouw oog/gamesense" gaat ver. Geen eigen rechter spelen, daar heeft Blizzard zelf een mailaddress voor.
Oooh het N-word. Meest hypocriete gehuil over een scheldwoord dat er bestaat. Dat is net als moeilijk doen over iemand die 'homo' gebruikt als uitspraak anders dan mensen te beschrijven die daadwerkelijk op hetzelfde geslacht vallen. Grow a pair and get over it.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:25:
Hoho, Orb die begon te schelden met het N-woord net voordat hij bij EG werd gehired. Ik vind het niet meer dan normaal dat je zo iemand niet je team wilt laten vertegenwoordigen als caster.
Als het zon probleem is moeten ze misschien minder rap videos maken waar niet veel anders in voorkomt...
Dat de community het niet kan lijkt me al ontkracht. En dat het niet mag, is niet bijzonder relevant. Sowieso ik heb hele handel niet gevolgd, maar voor mij is het eens een hacker, altijd een hacker. Oké als iemand op zijn 13de het weleens heeft gedaan en nu 20 is kan ik erin geloven dat hij het niet meer doet, maar dat is hier niet het geval.Zolang er geen logs zijn van hacks die zijn gedetecteerd kan en mag een community geen hooivorkjes opzetten.
En voor andere die te lui zijn om te zoeken waar het in hemelsnaam over gaat, hier wat linkjes:
http://www.reddit.com/r/s...ns_analysis_summary_post/
http://www.teamliquid.net...342248¤tpage=44#866
Want de mensen die rapvideo's maken zijn dezelfde als die vallen over het N-woord? Je generaliseert er op los. Ik kan mij goed voorstellen dat donkere mensen niet graag aangesproken worden met dat woord. Het is ook gewoon een scheldwoord en heeft door het slavernijverleden een enorme lading. Het geeft geen pas dat woord te gebruiken voor die bevolkingsgroep.furby-killer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:28:
[...]
Oooh het N-word. Meest hypocriete gehuil over een scheldwoord dat er bestaat.
Als het zon probleem is moeten ze misschien minder rap videos maken waar niet veel anders in voorkomt...
Zoals Chris Rock, een zwarte standup comedian, al eens zei: Black people hate niggers. Alsof donkere mensen blij zijn met de gangsta's. Net zoals veel homo's niet blij zijn met de nichtenparade in de Amsterdamse grachten.Vandale:
nik·ker de; m,v -s (scheldw) neger
En over het hacken: Iemand die voor de "lulz" hackt beseft gewoon niet wat de mogelijke negatieve consequenties zijn. En als je in je professionele BW-carriere hebt gehacked en het lijkt er opnieuw op dat je in SC2 hackt, dan is een e-sports carriere gewoon niet voor je weggelegd..
Overigens worden er in die teamliquid thread best wat verontrustende uitspraken gedaan over de Koreaanse scene. Schijnt dat stream-cheating nogal eens voorkomt in pro-gaming huizen. Zeker wanneer een Koreaan een (show)match speelt tegen een foreigner... vanwege de Koreaanse 'eer'. Ik las ook dat Leenock bij een MLG achter een speler stond en in het Koreaans aanwijzingen stond te geven.. best nasty allemaal als dit soort dingen buiten de booths gebeuren. Misschien beginnen de Koreanen een beetje bang te worden voor de foreigners
[ Voor 4% gewijzigd door Morphs op 06-06-2012 12:32 ]
Verwijderd
Als je een stukje verderleest lees je dat er tussen Artist en de interviewer best veel fout werd gegaan mbt miscommunicatie, Artist probeerde toen Engels te praten en heeft toen meer dingen (onbewust) verzonnen dan er werkleijk is (Cella had ook op twitter gezet dat het echt een nogo is in het Slayers huis)Morphs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:30:
Ongeacht of mensen overdreven veel aanstoot nemen aan het N-woord, is het een kleine moeite om het gewoon uit je vocabulaire te laten. Zo niet dan heb je best wel een probleem waar je aan moet werkenHet is gewoon een stukje verantwoordelijkheid dat hoort bij een professionele scene.
En over het hacken: Iemand die voor de "lulz" hackt beseft gewoon niet wat de mogelijke negatieve consequenties zijn. En als je in je professionele BW-carriere hebt gehacked en het lijkt er opnieuw op dat je in SC2 hackt, dan is een e-sports carriere gewoon niet voor je weggelegd..
Overigens worden er in die teamliquid thread best wat verontrustende uitspraken gedaan over de Koreaanse scene. Schijnt dat stream-cheating nogal eens voorkomt in pro-gaming huizen. Zeker wanneer een Koreaan een (show)match speelt tegen een foreigner... vanwege de Koreaanse 'eer'. Ik las ook dat Leenock bij een MLG achter een speler stond en in het Koreaans aanwijzingen stond te geven.. best nasty allemaal als dit soort dingen buiten de booths gebeuren. Misschien beginnen de Koreanen een beetje bang te worden voor de foreigners
Dit is redelijk normaal, ook bij ander games. Streamcasten is al zo oud als de weg naar Rome. Hacken ook, daarom moeit je ook eigelijk nooit meedoen aan online toernooien. Meer dan de helft worden gewonnen door hackers (ongeacht de game). Dat er volle bak gestream-hacked wordt, ja dat is toch zo verschrikkelijk voor de hand liggend. Hetzelfde als die observers in Pr0 game's. Kunnen ook alles door geven aan 1 v/d 2 spelers. En nee het mag niet, maar als er 1 branche zich nou wel kenmerkt door onproffesioneel gedrag dan zijn het gamers en de gamingscene.Morphs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:30:
Ongeacht of mensen overdreven veel aanstoot nemen aan het N-woord, is het een kleine moeite om het gewoon uit je vocabulaire te laten. Zo niet dan heb je best wel een probleem waar je aan moet werkenHet is gewoon een stukje verantwoordelijkheid dat hoort bij een professionele scene.
En waarom je dat doet? Omdat het makkelijk is en je pakkans nagenoeg nul is. Bij andere hacks is de pakkans ook zo verschrikkelijk laag dat het loont om te hacken als je handig bent. Naast dat stracraft 2 hacks overal gratis op het net staan werkend en wel. Zeker bij de top worden dat soort dingen vaak normaal gevonden, die hebben vaak hun eigen regels.
[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 06-06-2012 13:52 ]
Het was niet alleen net voordat hij erdoor werd gehired.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 00:25:
Hoho, Orb die begon te schelden met het N-woord net voordat hij bij EG werd gehired. Ik vind het niet meer dan normaal dat je zo iemand niet je team wilt laten vertegenwoordigen als caster.
Hij staat erom bekend dat hij het los en vast gebruikt.
Maar hij gebruikt het als scheldwoord (weet me god niet waarom, want ik denk dat minstens de helft van de personen tegen wie hij het zegt gewoon blank is), wat heel onprofessioneel is.
Snap zowiezo niet waarom EG hem wou hiren om te casten, zo goed vind ik hem niet spelen laat staan casten.
Over het hacken: Alles wat er nu nog gaande is staat er wel, Spades zou gehacked hebben (ROOTCatz oordeelt dat hij hackt), volgens zijn oude teamcoach zouden hij en Artist dat doen, en dat het ook voorkomt in Korea.
Qua Leenock kwestie vind ik het slecht geregeld van MLG.
Als er gespeeld wordt mag er niet gecommuniceerd worden van buitenaf. Dit is dan toch blijkbaar gebeurd en niet ingegrepen, wat zonde is, want dit kan een toernooi voor iemand gekost hebben.
Wel wil ik kwijt dat ik ongeveer 4 dagen geleden een post heb gelezen van hacker op Reddit.
Dit zou veel voorkomen in online toernooien, en een grote zerg speler bij een grote team zou er ook schuldig aan zijn. Wie wou hij niet zeggen, omdat ze allemaal "vrienden" zijn.
Als het zo doorgaat kunnen er 2 dingen gebeuren:
Of de scene gaat kapot of het gaat door met minder hackers/hardere aanpaken (What doesn't kill you makes you stronger)
[ Voor 5% gewijzigd door Asasuke op 06-06-2012 14:20 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dat is vanmorgenvroeg tussen 5 en 6 (volgens mij) gebeurd.Chief-XL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:21:
Weet iemand wanneer het huidige seizoen gelocked wordt?
Vanaf volgende week woensdag (rond 6:00) begint seizoen 8.
Of het gaat gewoon door zoals altijd en er veranderd helemaal niks behalve dat meer mensen nu eindelijk is inzien hoe godsgruwelijk veel er gehackt wordt in online games. Ik denk deze optie. Hacken hoort bij online gamen.Asasuke schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:17:
[...]
Als het zo doorgaat kunnen er 2 dingen gebeuren:
Of de scene gaat kapot of het gaat door met minder hackers/hardere aanpaken (What doesn't kill you makes you stronger)
[ Voor 57% gewijzigd door Postius op 06-06-2012 14:57 ]
Verwijderd
Op US.Battle.net staat al dat ladder gelocked is, maar op EU niet :\Asasuke schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:22:
[...]
Dat is vanmorgenvroeg tussen 5 en 6 (volgens mij) gebeurd.
Vanaf volgende week woensdag (rond 6:00) begint seizoen 8.
en daarom stappen ze over naar een andere game, en gaan er nog minder mensen spelen AKA weg SC2 scene (tenminste,, voor de non-pro's iig dan)Postius schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:57:
[...]
Of het gaat gewoon door zoals altijd en er veranderd helemaal niks behalve dat meer mensen nu eindelijk is inzien hoe godsgruwelijk veel er gehackt wordt in online games. Ik denk deze optie. Hacken hoort bij online gamen.
Bij de EU zijn ze wat traag, maar op US is het al idd ingegaan (gister al zelfs). EU is altijd een dag later, altijd op een woensdag, dus ik neem aan dat het nu al in de lock zit.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:59:
[...]
Op US.Battle.net staat al dat ladder gelocked is, maar op EU niet :\
Nee zo simpel is het niet.Asasuke schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:00:
[...]
en daarom stappen ze over naar een andere game, en gaan er nog minder mensen spelen AKA weg SC2 scene (tenminste,, voor de non-pro's iig dan)
Hoe zit het dan?
Want naar mijn mening gaat de aantal spelers al steeds op achteruit, en als ze steeds meer cheaters tegen komen, stoppen ze er uiteindelijk mee.. daardoor gaan er nog minder mensen het spelen (De pro scene zal wel blijven bestaan, kijk naar BW wat nog steeds populair is, ondanks dat nu elke grote BW speler overstapt richting sc2)
furby-killer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:28:
[...]
Oooh het N-word. Meest hypocriete gehuil over een scheldwoord dat er bestaat. Dat is net als moeilijk doen over iemand die 'homo' gebruikt als uitspraak anders dan mensen te beschrijven die daadwerkelijk op hetzelfde geslacht vallen. Grow a pair and get over it.
Als het zon probleem is moeten ze misschien minder rap videos maken waar niet veel anders in voorkomt..
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9eGlvwkGC4s]
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 06-06-2012 15:10 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Maar stel dat hij het alleen gebruikt om de ras aan te duiden, hoe kan hij weten (en veelal gebruiken tegen tientallen mensen als hij aan het verliezen is(vooral als hij gecheesed wordt)) dat hij ertegen speelt?furby-killer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:28:
Oooh het N-word. Meest hypocriete gehuil over een scheldwoord dat er bestaat. Dat is net als moeilijk doen over iemand die 'homo' gebruikt als uitspraak anders dan mensen te beschrijven die daadwerkelijk op hetzelfde geslacht vallen. Grow a pair and get over it.
Maar hij gebruikt het als scheldwoord (weet me god niet waarom, want ik denk dat minstens de helft van de personen tegen wie hij het zegt gewoon blank is), wat heel onprofessioneel is.
Het hele punt is dat het niet als racistisch iets bedoelt is, oa omdat hij het tegen iedereen gebruikt, huidskleur maakt geen drol uit. Als ik iemand homo noem dan maakt het me ook helemaal niks uit of hij het wel of niet is.Asasuke schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:12:
[...]
Maar stel dat hij het alleen gebruikt om de ras aan te duiden, hoe kan hij weten (en veelal gebruiken tegen tientallen mensen als hij aan het verliezen is(vooral als hij gecheesed wordt)) dat hij ertegen speelt?
Eigenlijk wil ik hier niet tever op doorgaan gezien het nogal offtopic is (daarom negeerde ik het eerst ook, maar blijkbaar gaat het toch door). Maar dan neem ik aan dat jullie ook enorme problemen hebben met iemand als Destiny, en hoe 'onprofessioneel' hij is.
A ) Bij orb is het meer uit frustratie dat hij verliest, bij destiny heb ik daar niet het gevoel bij,furby-killer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:56:
[...]
[...]
Het hele punt is dat het niet als racistisch iets bedoelt is, oa omdat hij het tegen iedereen gebruikt, huidskleur maakt geen drol uit. Als ik iemand homo noem dan maakt het me ook helemaal niks uit of hij het wel of niet is.
Eigenlijk wil ik hier niet tever op doorgaan gezien het nogal offtopic is (daarom negeerde ik het eerst ook, maar blijkbaar gaat het toch door). Maar dan neem ik aan dat jullie ook enorme problemen hebben met iemand als Destiny, en hoe 'onprofessioneel' hij is.
en B ) orb wilt zich juist vestigen als goede caster e.d. en daarbij is het heel onprofessioneel, toegegeven, het is ook onprofessioneel van destiny, maar hij hoeft niks meer te bewijzen tegenover de community, en het trekt hem juist veel kijkers aan bij zijn stream (nogmaals, niet echt frustratie maar meer "dollend"), tegenovergestelde want orb heb ik niet eens boven te 500+ mensen zien steken met zijn stream.
waarom redeneer je vanuit jezelf als je iemand anders beledigt? Zou je je niet moeten afvragen of je de ander er mee kwetst ipv vanuit jezelf te redeneren dat hij zich niet moet aanstellen? Je kunt niet iedere lange teen ontwijken, maar sommige zaken zijn gewoon onfatsoenlijk en onnodig. Zoals iemand buiten de context homo noemen, te pas en te onpas met kanker smijten, schuttingtaal gebruiken en dat soort dingen.furby-killer schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:56:
[...]
[...]
Het hele punt is dat het niet als racistisch iets bedoelt is, oa omdat hij het tegen iedereen gebruikt, huidskleur maakt geen drol uit. Als ik iemand homo noem dan maakt het me ook helemaal niks uit of hij het wel of niet is.
Absoluut. Als caster heb je een groot publiek. Dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Ik verplicht niemand zich fatsoenlijk te gedragen, maar verwacht dan ook niet dat ik je sympathiek vind.Maar dan neem ik aan dat jullie ook enorme problemen hebben met iemand als Destiny, en hoe 'onprofessioneel' hij is.
De BM van Destiny is een van de redenen dat ik niet meer naar hem kijk. Juist hij zou als professional sportief gedrag moeten laten zien. Van een voetballer accepteren we het ook niet dat hij na de wedstrijd voor de camera de tegenstander uitscheldt.
Juist omdat hij zo doet heeft hij een groot publiek.SlaadjeBla schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:28:
Absoluut. Als caster heb je een groot publiek. Dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Ik verplicht niemand zich fatsoenlijk te gedragen, maar verwacht dan ook niet dat ik je sympathiek vind.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
In mijn ogen is nigger geen zwaar beledigd woord, het heeft in mijn ogen dezelfde lading als neger.
Als ik in bijlmer zomaar roep, durf ik te wedden dat ik na 1 uur niet meer leef.
Als ik tegen mijn vrienden zeg (voornamelijk suri van de grote stad), bijv bosneger, worden ze beetje boos
Zelfde verhaal met woorden zoals Homo, Jood, n00b, Josti. Gaat om welk situatie en lading die je meegeeft met een bepaald woord. ook minder kwetsende en niet woorden zoals bamibal, sambal, kakkerlak, limbo etc.
Wat wij hier lukraak, f*ck sh!t en nog meer andere woorden zeggen, is in usa "not done". Wat wij hier blowen bijna normaal vinden, moet je in usa je altijd legitimeren om alcohol te kopen ook al ben je een opa van 90, je moet je ID meenemen.
We mogen wel wijzen naar Destiny of Orb... maar onze JPB had ook iets gedaan waarbij heel feministisch nederland JPB wou castreren.
Al met al... wij zijn GAMERS... NERDS... TWEAKERS... geen socialogen, politicus of andere serieuze sizzle. Discussieren over iets in USA, waar de gemiddelde leeftijd hier niet hoger is dan 24?.... is pretty pointless.
ps. Trek is een paralelle lijntje met Maaskantje
Blij dat ik daar niet meer bij hoor dan. Zou het dezelfde aantrekkelijkheid hebben als hooliganisme?MrVegeta schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:54:
[...]
Juist omdat hij zo doet heeft hij een groot publiek.
Verwijderd
Haha ParadoxWeiman schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:53:
http://drop.sc/192650 epic TvT gespeeld, lang leve shakuras
EDIT: Er is zeker niet iets als een "Youtube-izer" voor SC2 replays neem ik aan? Ik speel erg weinig SC2 en ik voel me altijd heel erg verdrietig als ik het weer opstart zonder dat ik tijd heb om te spelen enzo
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 01:22 ]
Maar ja, shakuras is eigenlijk vrij simpel, als je het midden houdt win je bijna fantastisch. Als in TvZ vroeg voor komt is het zo makkelijk om de zerg op 4bases te houden, zou me niks verbazen als hij volgend seizoen verdwijnt.
Nope, dit bestaat niet en dit gaat zeer waarschijnlijk ook nooit bestaan. De replay file is namelijk eigenlijk 1 gigantische lijst aan actie's. De game plakt deze vervolgens aan elkaar en laat het zien en voila, je ziet de game gespeeld worden. Dit is echter ook de reden dat er geen youtube-izer voor zal worden gemaakt. je hebt de game zelf nodig om beeld te krijgen. Daarnaast heb je ook praktische problemen zoals, waar moet de camera kijken enzoVerwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 01:21:
[...]
Haha ParadoxJe tegenstander t baalt zeker van Shakuras en wenst het de dood toe
EDIT: Er is zeker niet iets als een "Youtube-izer" voor SC2 replays neem ik aan? Ik speel erg weinig SC2 en ik voel me altijd heel erg verdrietig als ik het weer opstart zonder dat ik tijd heb om te spelen enzoAls ik in obs modus heen en weer kijk en in-depth mee kan denken is het heel vervelend voor me *zeur zeur *snik snik. Youtube kan ik scrollen naar de actie en that's that
ja geweldig nog een game die verpest wordt door hackers dat is altijd vermakelijkPostius schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:22:
Zijn er meer mensen die zich echt op dit moment (en de afgelopen 2 dagen) echt ontzettend hard aan het vermaken zijn om al het E-sport drama wat er op dit moment speelt? Kan er geen genoeg van krijgen *meer popcorn pakken doet*
Voor de niet ingelichte, er is nogal het een en ander te doen over masters en GM's die hacken *popcorn*. De replies zijn de afgelopen paar uur er sneller bij gekomen dan dat ik ze kon lezen. Shitstorms ftw!

?? vreemde reactie, alle online games hebben last van hackers, nu en tot in de eeuwigheid. Dat je het nu toevallig een keer weet en ziet veranderd helemaal niks aan de hele situatie. Al die seizoenen hiervoor zijn er ook GM hackers geweest en mensen die online toernooien winnen met MH. Het is nu alleen duidelijk gemaakt dat het de spuigaten uitloopt, net als bij warcraft 3, broodwar en de bekende bots van WoW en CoH(geen blizzard game weet het).Tukker_T schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:25:
[...]
ja geweldig nog een game die verpest wordt door hackers dat is altijd vermakelijk
Maar het is voor Starcraft 2 ook echt te makkelijk maphacks en dergelijke te vinden. BIj andere games vroeger was dat echt veel moeilijker. Blijkbaar is de hackers scene ook flink gegroeid.
Betekent niet dat dat drama niet leuk is
En ja, nerd drama en rage is vrij hilarisch ja.
[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 08-06-2012 14:26 ]
Verwijderd
Dan moet jij wel een heel aparte smaak voor humor hebben om die dingen hilarisch te vindenPostius schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:24:
[...]
?? vreemde reactie, alle online games hebben last van hackers, nu en tot in de eeuwigheid. Dat je het nu toevallig een keer weet en ziet veranderd helemaal niks aan de hele situatie. Al die seizoenen hiervoor zijn er ook GM hackers geweest en mensen die online toernooien winnen met MH. Het is nu alleen duidelijk gemaakt dat het de spuigaten uitloopt, net als bij warcraft 3, broodwar en de bekende bots van WoW en CoH(geen blizzard game weet het).
Betekent niet dat dat drama niet leuk is. Vooral hilarisch hoe mensen dan maar wat blijven roepen in die topics en er altijd weer mensen op ingaan. Ook komen dezelfde dingen 100x voorbij omdat niemand wat leest lol.
Vooral omdat iedereen heel zeker weet dat hij wel/niet schuldig is, maar geen keihard, sluitend bewijs kan leveren, alleen aanwijzingen. Dat was tenminste de stand van zaken een paar dagen geleden.Postius schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 14:24:
[...]
En ja, nerd drama en rage is vrij hilarisch ja.
Heel grappig dat iedereen over elkaar heenbuiteld en iedereen gelijk denkt te hebben, maar aan de andere kant heel sneu en schadelijk voor de e-sports.
Ik vind elk vorm van digitale executie terecht of onterecht extreem gevaarlijk. Als hij hackt of niet, laat hem maar bewijzen bij een "offline" toernooi of aanwezigheid van mensen. Maar mensen zonder een duidelijk bewijsstuk (heterdaad of een serieuze op een stapeling van incidenten op lange termijn) zomaar andere mensen beschuldigen is heel schadelijk. Sommige terecht en onterecht. En dan de heisa eromheen, het lijkt wel op een middeleeuwse executie.SlaadjeBla schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 15:58:
[...]
Vooral omdat iedereen heel zeker weet dat hij wel/niet schuldig is, maar geen keihard, sluitend bewijs kan leveren, alleen aanwijzingen. Dat was tenminste de stand van zaken een paar dagen geleden.
Heel grappig dat iedereen over elkaar heenbuiteld en iedereen gelijk denkt te hebben, maar aan de andere kant heel sneu en schadelijk voor de e-sports.
Let actions speak for itself... not words...
Ik vond het wel allemaal toevallig en hij heeft natuurlijk de schijnt tegen, maar nog vind ik niet dat zo'n iemand aan de 'schandpaal genageld' moet worden. Zeker niet als de helft van 'het bewijs' onzin is.zonglew00 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:26:
[...]
Ik vind elk vorm van digitale executie terecht of onterecht extreem gevaarlijk. Als hij hackt of niet, laat hem maar bewijzen bij een "offline" toernooi of aanwezigheid van mensen. Maar mensen zonder een duidelijk bewijsstuk (heterdaad of een serieuze op een stapeling van incidenten op lange termijn) zomaar andere mensen beschuldigen is heel schadelijk. Sommige terecht en onterecht. En dan de heisa eromheen, het lijkt wel op een middeleeuwse executie.
Let actions speak for itself... not words...
Aan de andere kant werd vond ik het wel terecht dat deze USladder GM in de publiciteit kwam:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=342704
weer een crappy blizzard map met rocks op de 3rd voor season 8, en maar hopen dat blizzard gewoon ervan had geleerd om alleen nog maar tournament/community maps erin te stoppen. instant veto

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Verwijderd
Achja compound gaat er toch uit en de changes op die map zijn ook nog niet definitief, hopen dat ze rocks bij 3rd idd weghalen en die ramp, kan me voorstellen dat je daar lekker neer kan siegen >_<Marcelvk. schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:49:
http://eu.battle.net/sc2/...ol_Update-08_06_2012#blog
weer een crappy blizzard map met rocks op de 3rd voor season 8, en maar hopen dat blizzard gewoon ervan had geleerd om alleen nog maar tournament/community maps erin te stoppen. instant veto
edit: zelf al gevonden:
Dat metropolis er niet terug in zit en dat er 2 worden uitgehaald en maar 1 wordt terug gestopt suggereert dat metropolis er het komende seizoen niet weer in terug komt. Misschien later. Vraag me toch af wat die performance drop veroorzaakte en hoe moeilijk het is om die eruit te halen.In: Condemned Ridge
Out: Metalopolis and Korhol Compound
2v2 changes:
In: Desolate Stronghold and Molten Crater
Out: Discord IV and High Orbit
Dit topic is gesloten.
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.