mooi dat is lekker dichtbij!djunicron schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:40:
[...]
Ik zag gisteren bij Correct Rotterdam (Ceintuurbaan) in de koopjeskelder SC2 voor iets onder de €17 liggen. Is dat misschien wat voor je?
ik ga maar weer eens live 
http://nl.twitch.tv/gropahtv
Nog even een uurtje gamen voor ik naar uni moet. Eindelijk placement match voor season 7 gaan doen
Nog even een uurtje gamen voor ik naar uni moet. Eindelijk placement match voor season 7 gaan doen
nu nog?Gropah schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:25:
ik ga maar weer eens live
Succes!
ja, nu nog. Erg slecht
http://us.battle.net/sc2/en/blog/5366967/
Multiplayer resume from replay
Global Play
Multilanguage support
Clan/group system
Unranked matchmaking
Multiplayer replay viewing
Wat blizzard bij release of later in HoTS probeert toe te voegen, aantal al bekend maar ook een aantal nieuwe. Ziet er veelbelovend uit!
Global Play
Multilanguage support
Clan/group system
Unranked matchmaking
Wat blizzard bij release of later in HoTS probeert toe te voegen, aantal al bekend maar ook een aantal nieuwe. Ziet er veelbelovend uit!
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Verwijderd
Marcelvk. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:17:
Global Play
Multilanguage support
Clan/group system
Unranked matchmaking

HOERA

Verwijderd
yupMarcelvk. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:17:
Global Play
Multilanguage support
Clan/group system
Unranked matchmaking
maar dan nog hadden 2 t/m 5 er eigenlijk bij wings of liberty al in moeten zitten..
Dat is wel lekker nieuws! 
In other news: Ik word weer tegen masters gematched, blijkbaar helpt het echt om een beetje actief te spelen ^^
Net een PvP tegen een masters op Taldarim, ik ga natuurlijk 4gate ( Want het is taldarim en PvP
), hij ging 3 stalker rush. Ik legde vervolgens echt mijn beste 4gate timings neer die ik ooit heb gehad. Ben lekker in vorm ^^
In other news: Ik word weer tegen masters gematched, blijkbaar helpt het echt om een beetje actief te spelen ^^
Net een PvP tegen een masters op Taldarim, ik ga natuurlijk 4gate ( Want het is taldarim en PvP
Wow.. Goed nieuws..Marcelvk. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:17:
Global Play
Multilanguage support
Clan/group system
Unranked matchmaking
Dit is het eerste seizoen dat ik ook wat meer matches speel.. Meestal heb ik een match of 5 gespeeld in een seizoen, maar nu al 30 gewonnen.. Sta nu 3e in silver.. En wordt steeds vaker gezet tegen gold en ook al wel eens tegen platinum.. Gold kan ik wel met regelmaat winnen.. Ik heb dit seizoen sowieso veel meer gewonnen dan verloren..
Het scheelt wel ja.. Actief spelen
Zijn inderdaad goeie dingen. Kan niet wachten.
Nog even een uur live streamen, als slaapmutsje
http://www.justin.tv/gropahtv
Nog even een uur live streamen, als slaapmutsje
http://www.justin.tv/gropahtv
Gisteravond weer wat 4v4 gedaan kom maar niet uit die gold league. Ik zit wel steeds op plek 1-5 in mijn bracket maar ja dan verlies je weer omdat sommige te hard willen techen. Meteen naar battlecruisers of carriers zonder enige units als bescherming neer te zetten of soms zetten ze een aantal photon cannons neer en dan verwachten ze dat ze het overleven als er een legertje aan komt. Natuurlijk bescherm je elkaar als het nodig is maar hoe raar het ook is moet ik zeggen dat 4v4 vaak meer op 4 individuen vs 4 anderen is ipv team tegen team. Gisteravond ook wou iemand rushen, nou ja dat vind ik prima maar ja ipv. dat hij een aantal units maakt en dan gaat stuurt hij 1 voor 1 units en en tsja die verliest hij natuurlijk. Begint op iedereen te zeuren en zegt of hij even langs moeten komen om ons neer te steken, wat een sneu figuur kom het helaas steeds vaker tegen.
4v4 heeft ook niet echt veel te maken met skill of tactiek, strategie. Kan het nog wel leuk zijn! Zou het niet te serieus nemen.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Correctie: 4v4 metagame loopt zwaar achter omdat alleen 1v1 serieus gespeeld wordt en er geen professionele teamgame tournaments zijn.Postius schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:27:
4v4 heeft ook niet echt veel te maken met skill of tactiek, strategie. Kan het nog wel leuk zijn! Zou het niet te serieus nemen.
Wanneer er geen geld in te verdienen valt, gaat er ook geen energie in gestoken worden en hierom is heel 2v2 3v3 en 4v4 compleet unexplored. Tactiek is er zeker wel, het loopt alleen jaren achter op 1v1.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Je ze ook gewoon kunnen zeggen dat je het met me eens bent.
Euhm maar hij is het niet met je eens (in iedergeval dat is wat ik ervan begrijp).
Jij zegt dat er geen skill/taktiek in 4v4 zit, hij zegt dat de taktieken minder ver ontwikkeld zijn, maar dat betekend niet dat er geen skill in zit.
Sterker nog er kan juist meer skill in zitten. In SC2 vind ik het eigenlijk tegenvallen, maar dat komt ook doordat je random team vs premade teams hebt, en ik niet bijzonder onder de indruk ben van de team matchmaking.
Maar wat ik bijvoorbeeld bij AOE3 had, en hetzelfde gaat tot op zekere hoogte ook voor SC2 op, is dat het juist meer skill is dan 1v1. Simpelweg omdat er minder standaard BOs zijn die 90% hersenloos volgt, en meer dat je zelf moet bedenken wat je doet. En dat er gewoon veel meer mogelijkheden zijn/waren dan in 1v1.
Voordeel bij AOE3 was, was dan dat het veel kleinere player base had, en dat de team games altijd als custom game werden gestart (wel ranked), waardoor iedereen die bekend stond als idioot eruit kon worden getrapt, en het skill niveau veel closer is dan wat ik heb gekregen in SC2 3v3/4v4s.
Jij zegt dat er geen skill/taktiek in 4v4 zit, hij zegt dat de taktieken minder ver ontwikkeld zijn, maar dat betekend niet dat er geen skill in zit.
Sterker nog er kan juist meer skill in zitten. In SC2 vind ik het eigenlijk tegenvallen, maar dat komt ook doordat je random team vs premade teams hebt, en ik niet bijzonder onder de indruk ben van de team matchmaking.
Maar wat ik bijvoorbeeld bij AOE3 had, en hetzelfde gaat tot op zekere hoogte ook voor SC2 op, is dat het juist meer skill is dan 1v1. Simpelweg omdat er minder standaard BOs zijn die 90% hersenloos volgt, en meer dat je zelf moet bedenken wat je doet. En dat er gewoon veel meer mogelijkheden zijn/waren dan in 1v1.
Voordeel bij AOE3 was, was dan dat het veel kleinere player base had, en dat de team games altijd als custom game werden gestart (wel ranked), waardoor iedereen die bekend stond als idioot eruit kon worden getrapt, en het skill niveau veel closer is dan wat ik heb gekregen in SC2 3v3/4v4s.
Ik neem aan dat je het over 4v4 random team hebt. Je zou eventueel met 2 andere kunnen spelen, dat heb je 1 'vreemde'. En wat je verder kan doen is een tijd stellen om aan te vallen: bijvoorbeeld early rush (10pool, 2 rax, 2 gate) of we vallen om 6 a 7 min aan (4 gate, 2 rax MM, 3 rax marine, mass ling, roach). Door dat af te spreken in het begin krijg je meer lijn in je team. En op die figuren die gaan schelden moet je totaal niet letten, het is maar een spelletje.....Bluebe schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:51:
Gisteravond weer wat 4v4 gedaan kom maar niet uit die gold league. Ik zit wel steeds op plek 1-5 in mijn bracket maar ja dan verlies je weer omdat sommige te hard willen techen. Meteen naar battlecruisers of carriers zonder enige units als bescherming neer te zetten of soms zetten ze een aantal photon cannons neer en dan verwachten ze dat ze het overleven als er een legertje aan komt. Natuurlijk bescherm je elkaar als het nodig is maar hoe raar het ook is moet ik zeggen dat 4v4 vaak meer op 4 individuen vs 4 anderen is ipv team tegen team. Gisteravond ook wou iemand rushen, nou ja dat vind ik prima maar ja ipv. dat hij een aantal units maakt en dan gaat stuurt hij 1 voor 1 units en en tsja die verliest hij natuurlijk. Begint op iedereen te zeuren en zegt of hij even langs moeten komen om ons neer te steken, wat een sneu figuur kom het helaas steeds vaker tegen.
SC2 balance is vrijwel compleet gebaseerd op 1v1. In team games worden de imbalances veel meer zichtbaar.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
balance op 2v2 of meer is vrijwel onmogelijk. alle mogelijkheden worden exponentieel groter als je verschillende facties bij elkaar in het team zet.Chief-XL schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:55:
SC2 balance is vrijwel compleet gebaseerd op 1v1. In team games worden de imbalances veel meer zichtbaar.
Is ook alleen maar een observatie. Zeg niet of het goed/fout is of mogelijk/onmogelijk is
oh.. zo bedoel ik het nietChief-XL schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:06:
Is ook alleen maar een observatie. Zeg niet of het goed/fout is of mogelijk/onmogelijk is
was meer een aanvulling op jouw post.
Als ik RT/AT speel, word ik vaak compleet weggevaagd.
Hoe hoger je in de ladder zit, des te lijper het wordt.
Want je moet een "overal" sterker leger hebben.
Het verhaal collosus? vikings! gaat niet zo snel meer op en
Als je 2 protoss balls voor je deur hebt staan... dan heb je het moeilijk...
Wat wel zo is... zerg hebben het VEEL moeilijker dan Terran/Protoss.
===
En die global play... nee aub... ik heb gezien koreanen gezien in mijn bw tijdperk...
de 1e en de laatste is wel een verademing!
Hoe hoger je in de ladder zit, des te lijper het wordt.
Want je moet een "overal" sterker leger hebben.
Het verhaal collosus? vikings! gaat niet zo snel meer op en
Als je 2 protoss balls voor je deur hebt staan... dan heb je het moeilijk...
Wat wel zo is... zerg hebben het VEEL moeilijker dan Terran/Protoss.
===
En die global play... nee aub... ik heb gezien koreanen gezien in mijn bw tijdperk...
de 1e en de laatste is wel een verademing!
Ik zie niet wat het probleem is van global play met Koreanen. De matchmaking zorgt er toch wel voor dat je tegen spelers van het juiste niveau speelt. Dergelijke matchmaking was er niet in BW, waardoor je vaker erg scheve match-ups had.zonglew00 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:45:
Daarnaast zegt Blizzard dat Global Play waarschijnlijk op dezelfde manier wordt geimplementeerd als bij Diablo 3 en daar kun je kiezen op welke server-regio je speelt. De Koreanen zullen dus vooral in Korea blijven, de Europeanen in Europa, enz... Maar het geeft wel de mogelijkheid om te spelen met vrienden die op een ander continent wonen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Sinds gisteren weer eens gaan spelen nou snap ik het principe wel van base en unit building maar heb nogal moeite om te scouten en dan tegelijk met mijn base aan de gang te zijn/ zelfde geld voor harassing. Zijn er nog knoppen/controls die ik over het hoofd zie hier voor?
Zorg dat je je scout altijd een hotkey geeft, zodat je deze snel kunt selecteren. Door 2 keer achter elkaar een hotkey in te drukken springt de camera naar de locatie van de selectie. Hiermee kun je snel naar je scout overspringen. Op dezelfde manier kun je snel terugspringen naar je basis door 2x de hotkey van je command center / nexus / hatchery in te drukken. Ook kun je gebruik maken van "location hotkeys", vanaf F5. Met CTRL+F5 sla je de huidige camera-locatie op en met F5 spring je er naar terug.Psyonara schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:23:
Sinds gisteren weer eens gaan spelen nou snap ik het principe wel van base en unit building maar heb nogal moeite om te scouten en dan tegelijk met mijn base aan de gang te zijn/ zelfde geld voor harassing. Zijn er nog knoppen/controls die ik over het hoofd zie hier voor?
Wat betreft het scouten zelf, maak goed gebruik van de mogelijkheid om met SHIFT commando's te queuen. Zo kun je de route van de scout al direct doorgeven en daarna terug gaan naar je basis. Je kunt dan later terugkijken naar je scout om te zien wat hij gevonden heeft.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ja klopt was gewoon random, heb verder niet echt bekenden die het spelen. Dat afspreken ben ik helemaal met je eens, alleen dat zelfs gaat vaak al moeilijk. Iedereen heeft zijn eigen willetje en houdt zich daar ook. Ik hou zelf meer van de grotere team games en kom natuurlijk ook genoeg potjes tegen waar het helemaal top gaat alleen gewoon vervelend dat je in gold blijft hangen terwijl je makkelijker hoger kan spelen. Wat het schelden betreft het boeit me ook niet vind het gewoon zo ongelooflijk sneu.MrTi schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Ik neem aan dat je het over 4v4 random team hebt. Je zou eventueel met 2 andere kunnen spelen, dat heb je 1 'vreemde'. En wat je verder kan doen is een tijd stellen om aan te vallen: bijvoorbeeld early rush (10pool, 2 rax, 2 gate) of we vallen om 6 a 7 min aan (4 gate, 2 rax MM, 3 rax marine, mass ling, roach). Door dat af te spreken in het begin krijg je meer lijn in je team. En op die figuren die gaan schelden moet je totaal niet letten, het is maar een spelletje.....
Zelfs schelden gebeurd nog regelmatig waar ik zit (master league). En nog regelmatig uitgescholden voor n00b en uitgedaagd voor 1v1. Als ik 1v1 speel daarna tegen hen, zijn ze heel snel stil....Bluebe schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:58:
[...]
Ja klopt was gewoon random, heb verder niet echt bekenden die het spelen. Dat afspreken ben ik helemaal met je eens, alleen dat zelfs gaat vaak al moeilijk. Iedereen heeft zijn eigen willetje en houdt zich daar ook. Ik hou zelf meer van de grotere team games en kom natuurlijk ook genoeg potjes tegen waar het helemaal top gaat alleen gewoon vervelend dat je in gold blijft hangen terwijl je makkelijker hoger kan spelen. Wat het schelden betreft het boeit me ook niet vind het gewoon zo ongelooflijk sneu.
Gewoon blijven spelen en zoveel mogelijk winnen. Je komt wel een keer eruit. Zeker als je structureel beter speelt dan je overige team...
Je kan met mij spelen maar ik denk dat je liever in gold dan blijft
ja master league is weer net wat te hoog gegrepenzonglew00 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:30:
[...]
Je kan in het 'got' channel komen zitten en dan daar mensen vragen of ze zin hebben om te teamgamen.Bluebe schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:58:
[...]
Ja klopt was gewoon random, heb verder niet echt bekenden die het spelen. Dat afspreken ben ik helemaal met je eens, alleen dat zelfs gaat vaak al moeilijk. Iedereen heeft zijn eigen willetje en houdt zich daar ook. Ik hou zelf meer van de grotere team games en kom natuurlijk ook genoeg potjes tegen waar het helemaal top gaat alleen gewoon vervelend dat je in gold blijft hangen terwijl je makkelijker hoger kan spelen. Wat het schelden betreft het boeit me ook niet vind het gewoon zo ongelooflijk sneu.
Global Play wil toch niet zeggen dat je tegen Koreanen gekoppeld gaat worden? Gaan ze niet naar de oude mogelijkheid van SC/BW dat je op andere gateways in kan loggen? In dat geval kan je er voor kiezen om in andere regios te spelen zonder een extra key te kopen (zoals ik nu heb moeten doen)
global play is heel eenvoudigChief-XL schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:37:
Global Play wil toch niet zeggen dat je tegen Koreanen gekoppeld gaat worden? Gaan ze niet naar de oude mogelijkheid van SC/BW dat je op andere gateways in kan loggen? In dat geval kan je er voor kiezen om in andere regios te spelen zonder een extra key te kopen (zoals ik nu heb moeten doen)
nu is heb t alleen mogelijk om op de regio te spelen waar je het spel gekocht heb.
strax, met global play, kan je ingame je regio veranderen naar US. je account wordt dan behandeld als een nieuw account. dus geen friendlist of game records.
dit is bedoelt voor mensen die vrienden hebben in SC2 maar die in een ander regio het spel hebben gekocht en dan niet samen of tegen elkaar kunnen spelen.
dus als je een EU versie van SC2 hebt en je wilt tegen je vrienden van america spelen kan dit nog niet. strax wel. dan meot je alleen maar ingame je regio veranderen en je friendlist voor die regio aanmaken... en klaar. je kan nu op EU of Us spelen.
je kan alleen tegen Koreanen gekoppeld worden als hun in de EU regio gaan spelen. dus hun regio naar EU zetten. maar als jij in EU zit. kan je niet tegen iemand gekoppeld worden die in een andere regio speelt.
snap?
Ik moet zeggen dat ik bm in de silver league wel mee vind vallen.. De meeste zeggen gl hf.. Ongeveer de helft zegt gg en bijna niemand scheld of wordt boos.. Ik heb zelfs regelmatig wel eens wat friendly chat met een tegenstanders..zonglew00 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:30:
[...]
Zelfs schelden gebeurd nog regelmatig waar ik zit (master league). En nog regelmatig uitgescholden voor n00b en uitgedaagd voor 1v1. Als ik 1v1 speel daarna tegen hen, zijn ze heel snel stil....
Gewoon blijven spelen en zoveel mogelijk winnen. Je komt wel een keer eruit. Zeker als je structureel beter speelt dan je overige team...
Verwijderd
Dat ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan hoe je zelf speelt, en hoe je je gedraagt ingame. ILOVEWAR (zonglew00) doet alleen maar gay-strats dus is het niet raar dat men hem bm'daicaramba schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:34:
[...]
Ik moet zeggen dat ik bm in de silver league wel mee vind vallen.. De meeste zeggen gl hf.. Ongeveer de helft zegt gg en bijna niemand scheld of wordt boos.. Ik heb zelfs regelmatig wel eens wat friendly chat met een tegenstanders..
Daar kan het wel aan liggen, ja. Want ik ben natuurlijk een voorbeeldige spelerVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:46:
[...]
Dat ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan hoe je zelf speelt, en hoe je je gedraagt ingame. ILOVEWAR (zonglew00) doet alleen maar gay-strats dus is het niet raar dat men hem bm'd
Verwijderd
Wat Eylradius bedoelt is dat ILOVEWAR (zonglew00) een van de weinige spelers is die zijn voordeel haalt uit anti meta gamingVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:46:
[...]
Dat ligt natuurlijk ook voor een groot deel aan hoe je zelf speelt, en hoe je je gedraagt ingame. ILOVEWAR (zonglew00) doet alleen maar gay-strats dus is het niet raar dat men hem bm'd
Sommige dingen die ik doe is gewoon opzettelijk BM uitlokken,aicaramba schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:06:
[...]
Daar kan het wel aan liggen, ja. Want ik ben natuurlijk een voorbeeldige speler(Nee, maar ik speel vooral macro en bm zelf niet).
maar er zijn genoeg strats die ik gebruik is, roepen mensen heel snel cheese, allin of terran imba.
Bijv. Op sommige mappen kan je reapers heel goed gebruiken als een counter tegen mutas/infestors.
of de laatste paar dagen zit een oude proxy build uit te voeren, werkt heel goed tegen fast expanding terran. 2 thor + 1 armor + bergje marines en 3-4 scv timing. Kon eerst geen enkele TvT winnen, maar nu win ik alleen maar TvT omdat mensen gewoon 1rax-expo doen of expo-4rax.
2 Thors + 1 armor = 5 damage marines... 400 / 5 = 80 schoten van een marine... ipv 67 shoten... en thors one shot marine altijd
Laatste tijd zit ik te werken aan een TLO-variant van continu stroom van zerglings... ipv zerglings... marines... werkt best goed tegen een zerg
Ik roep voor de grap welis protoss imba want een 2-3 base zitten campen en 200/200 wachten is gewoon een tikkende tijdbom voor elk zerg en terran.
add: ik speel heel erg vanuit de gedachte van de tegenstander. Ik analyseer elk pot die ik win of verlies vanuit het players view van de tegenstander. Als het mee zou doen aan het "meta-gaming" zou ik in gold moeten zitten ofzo... zo slecht is mijn macro
[ Voor 19% gewijzigd door zonglew00 op 09-05-2012 19:41 ]
als ik het goed begrijp speelt zonglew00 dus heel irritant? 
Ik had net wel een potje tegen een zerg, die vond mij denk ik ook heel irritant! Ik ga het niet verklappen, de replay is erg kort dus gewoon kijken. Ik schoot letterlijk in de lach dat dit gebeurde.
http://drop.sc/175608
Ik had net wel een potje tegen een zerg, die vond mij denk ik ook heel irritant! Ik ga het niet verklappen, de replay is erg kort dus gewoon kijken. Ik schoot letterlijk in de lach dat dit gebeurde.
Ik die zelf wel vooral metagamen. Op mijn niveau heb je genoeg tegenstanders die wacky dingen doen, dus heel eentonig zal t niet worden..zonglew00 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:32:
[...]
Sommige dingen die ik doe is gewoon opzettelijk BM uitlokken,
maar er zijn genoeg strats die ik gebruik is, roepen mensen heel snel cheese, allin of terran imba.
Bijv. Op sommige mappen kan je reapers heel goed gebruiken als een counter tegen mutas/infestors.
of de laatste paar dagen zit een oude proxy build uit te voeren, werkt heel goed tegen fast expanding terran. 2 thor + 1 armor + bergje marines en 3-4 scv timing. Kon eerst geen enkele TvT winnen, maar nu win ik alleen maar TvT omdat mensen gewoon 1rax-expo doen of expo-4rax.
2 Thors + 1 armor = 5 damage marines... 400 / 5 = 80 schoten van een marine... ipv 67 shoten... en thors one shot marine altijd
Laatste tijd zit ik te werken aan een TLO-variant van continu stroom van zerglings... ipv zerglings... marines... werkt best goed tegen een zerg
Ik roep voor de grap welis protoss imba want een 2-3 base zitten campen en 200/200 wachten is gewoon een tikkende tijdbom voor elk zerg en terran.
add: ik speel heel erg vanuit de gedachte van de tegenstander. Ik analyseer elk pot die ik win of verlies vanuit het players view van de tegenstander. Als het mee zou doen aan het "meta-gaming" zou ik in gold moeten zitten ofzo... zo slecht is mijn macro
De laatste tijd kom ik redelijk veel 2 base mass voidray tegen. Mijn standaard response is nu een hydra den maken na lair, wanneer ik geen immortals / veel cannons scout. Wanneer de voidrays komen ben ik vaak max op roach ling. Dan ga ik counteren en dan kan hij verdedigen of base race doen. Bij verdedigen kan ik veel damage doen en daaran hydras maken. Bij base race raak ik door cannons units kwijt, maak ik ook hydras en win ik de baserace. Erg grappig, maar het is vrij succesvol voor me
lol... ik weet niet wat de zerg deed maar.... dat is gewoon irritantremsporus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:35:
als ik het goed begrijp speelt zonglew00 dus heel irritant?
Zo'n momentje had ik ook vandaag 
http://drop.sc/175681
Daarna een lose-streak van 5 games..tering wat is dat demotiverend zeg.
Jezus.... alleen bij 3 hellions dan al een leave... mag ik ook zulke potjes spelen T_T.Weiman schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 00:01:
Zo'n momentje had ik ook vandaag
+ de zerg had daarna geen enkele scout gedaan...
Marine met combat shield en +3 armor -> 55 hp 3 armor
Thor +0 attack
Thor -> 30x2 damage
Thor vs 3 armor marine -> (30-3)x2 = 54 damage
Dus niet altijd.
Yay! De changes worden erin gezet/zijn erin gezet:
On May 10, after a brief maintenance period in each region, the following balance changes will take effect globally:
Protoss
•Observer build time decreased from 40 to 30 seconds
Zerg
•Overlord movement speed increased from 0.4687 to 0.586
•Queen anti-ground weapon attack range increased from 3 to 5
Again, to be clear, these changes will take effect after a short maintenance in each region is complete, and neither a patch nor any other special action will be required to experience them in-game.
On May 10, after a brief maintenance period in each region, the following balance changes will take effect globally:
Protoss
Zerg
Again, to be clear, these changes will take effect after a short maintenance in each region is complete, and neither a patch nor any other special action will be required to experience them in-game.
ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254
Gisteren twee keer een 3v3 gedaan waarbij ik super fast broodlord ging. Mijn teammates zorgde voor early attack defense (MM en zealot/stalker). Zodat ik bij 11 minuten al 3 broodlords had. Het was daarna best snel voorbij 
Ik had hierbij wel echt mijn teammates nodig want ik bouwde niets anders dan drones en de tech tree.
Ik had hierbij wel echt mijn teammates nodig want ik bouwde niets anders dan drones en de tech tree.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Hier (in EU) komen ze morgen pas (11-5).Asasuke schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:34:
Yay! De changes worden erin gezet/zijn erin gezet:
Protoss
Zerg
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Mag ik nu ook bij jouw club ? ;Dzonglew00 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:34:
[...]
lol... ik weet niet wat de zerg deed maar.... dat is gewoon irritantmaar wel tegen te houden
Sorry om een oud berichtje te quote'n, maar heb je een replay die ik er van kan zien? Zit momenteel stuck op r1 dia als Random en mijn TvT begint boring te worden met elke 1/1/1 push waar niet uit te macro'n valtzonglew00 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:32:
[...]
Sommige dingen die ik doe is gewoon opzettelijk BM uitlokken,
Btw zerg changes zijn iets te imba denk ik, queen attack range van 3 naar 5.... hellions kunnen nu amper meer herassen ;P
Hellions counteren momenteel alle mineral only units van zerg, nu kan de queen tenminste niet gekite worden door hellions.En ook marines kunnen de queen minder snel snipen. Dit geeft voordeel tegen early aggression.Naccer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:40:
Btw zerg changes zijn iets te imba denk ik, queen attack range van 3 naar 5.... hellions kunnen nu amper meer herassen ;P
Marines en Hellions hebben beide 5 range, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat queens evenredige range hebben. Zowel marines als hellions hardcounteren lings, welke ook nog eens melee zijn.
De 2 range zul je amper merken in je game waarschijnlijk, je moet het niet overschatten.
[ Voor 24% gewijzigd door kaluro2 op 10-05-2012 10:58 ]
Dit kan ook een oplossing zijn voor de double bunker ramp block of early bunker agression ( tussen mineral line ) , inplaats van dat ze een neutral depot plaatsen bij de rampkaluro2 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:56:
[...]
Hellions counteren momenteel alle mineral only units van zerg, nu kan de queen tenminste niet gekite worden door hellions.En ook marines kunnen de queen minder snel snipen. Dit geeft voordeel tegen early aggression.

En hellions zijn best wel te counteren met speedlings, als je ze een beetje decent controlled en niet in al te grote maten komen
[ Voor 11% gewijzigd door Naccer op 10-05-2012 11:00 ]
Neutral depot is de beste zet ooit. Je kan niet op elke map drone stacken, wanneer protoss dan 3 pylons plaatst en daarachter cannons, is het al GG.drones/queens/zerglings hebben niet genoeg DPS.Naccer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:59:
[...]
Dit kan ook een oplossing zijn voor de double bunker ramp block of early bunker agression ( tussen mineral line ) , inplaats van dat ze een neutral depot plaatsen bij de ramp
De enige manier om er ooit doorheen te komen is door met drone stacks 15 drones tegelijk te laten aanvallen.
OL move speed klinkt als een zeer nice buff. Wel grappig dat ze de 50 starting energy voor queen hebben vervangen voor +2 range vs ground. Volgens mij is dat niet extreem sterk, het is vooral goed wanneer je de ramp blokt met queens zodat de hellions nu niet gratis kunnen schieten op de queen.
Balen dat die change morgen ingaat trouwens... heb juist nu tijd om te spelen..
@Kaluro okok... je hebt gelijk... mijn marines gaan altijd 1 shot dood door een thor... ik stim altijd mijn marines... er is ook geen enkel hersencel in me hoofd die denkt... misschien moet ik niet eens gaan stimmen 
@Naccer ik zal ff vanavond 1-tje spelen en uploaden.
@Remsporus als je rage screenshots hebt, aub laat een berichtje achter op https://www.facebook.com/SC2RAGE
join the club
@Naccer ik zal ff vanavond 1-tje spelen en uploaden.
@Remsporus als je rage screenshots hebt, aub laat een berichtje achter op https://www.facebook.com/SC2RAGE
Hilarisch, (anit)metagamen, het nieuwe heilige graal woord van starcraft. Benieuwd wat het over 2 weken is. Moelijk doen waar er is niks is om moeilijk om te doen. Strategie daar komt uit uiteindelijk op neer
Hahaha, dat is wel heel makkelijkremsporus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:35:
Nou ik zit nu in Gold, maar verlies nog te vaak. Als ik net m'n expo heb tegen zerg, duurt het even voordat je weer een leger hebt. Vaak stromen de roaches of muta's niet veel later binnen. Een zerg op 2 bases heeft gewoon sneller een leger dan een protoss op 2 bases.
Scouten doe ik redelijk, maar de informatie die ik eruit haal heb ik niet zoveel aan.
Build orders blijf ik ook moeilijk vinden, 4 Gate en FFE wil wel lukken, maar dan houd het vaak wel op. Dan doe ik maar wat, vaak Warp prism in hun mineral line, zodat ik toch nog wat kan harassen.
Laatst gewonnen van een Zerg die baneling bust deed, ik ging voor een FFE. Steeds blies hij m'n gebouwen op, maar had geen lings om naar binnen te rennen
Verwijderd
anti metagamen is een strategie. en slechts weinig mensen doen hieraan. Het zal denk ik altijd een voordeel blijven geven.Postius schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:02:
Hilarisch, (anit)metagamen, het nieuwe heilige graal woord van starcraft. Benieuwd wat het over 2 weken is. Moelijk doen waar er is niks is om moeilijk om te doen. Strategie daar komt uit uiteindelijk op neer
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 19:07 ]
en de range van een queen is nu iets groter dan een reaper (5 vs 4.5) en gelijk met marines en hellions.Morphs schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:24:
OL move speed klinkt als een zeer nice buff. Wel grappig dat ze de 50 starting energy voor queen hebben vervangen voor +2 range vs ground. Volgens mij is dat niet extreem sterk, het is vooral goed wanneer je de ramp blokt met queens zodat de hellions nu niet gratis kunnen schieten op de queen.
Ik weet nog toen reapers een nerf hadden gekregen vanwege de queen-kiting....daniëlpunt schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:17:
[...]
en de range van een queen is nu iets groter dan een reaper (5 vs 4.5) en gelijk met marines en hellions.
De Reaper speed nerf ? Die kan dan nu wel weet teruggedraait worden
Diagnose Specialist Ford
Hartstikke met je eens, zie zoveel mensen die gewoon bouwen omdat ze het gezien hebben die BO. Of omdat het zo "moet". Vaak wordt dan de strategie gewoon compleet vergeten en het levert ab-creatieve spelers (zie die koreaanenVerwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:07:
[...]
anti metagamen is een strategie. en slechts weinig mensen doen hieraan. Het zal denk ik altijd een voordeel blijven geven.
lol, de koreanen zijn vaak juist de spelers die BO'ers perfectioneren en creatief zijn.Postius schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:10:
[...]
Hartstikke met je eens, zie zoveel mensen die gewoon bouwen omdat ze het gezien hebben die BO. Of omdat het zo "moet". Vaak wordt dan de strategie gewoon compleet vergeten en het levert ab-creatieve spelers (zie die koreaanen). Maar ik zie veel mensen een BO volgen maar geen idee hebben van de bijbehorende strategie. Ja je zult winnen maar je zit dan vrij snel aan je plafond.
Zie Parting (Fast 3-base 8 gate), Oz (bijna alles wat hij doet), Nesta (Spinecrawler rush VS FFE, ZvZ muta's) etc. etc.
Tbh imo is het probleem meer met de 99.99999% die niet een pro is, daarvan is een flink gedeelte gewoon spelers die blind BOs kopieren.
Ik heb het eerder gezegd, en ik denk nog steeds dat primaire verandering voor zerg zal zijn dat ze in iedergeval tegen terran snel een third zullen pakken, en early defense compleet met queens doen. Hellions om creep spread te stoppen wordt immers ook onmogelijk. Ja je kan soms een creep tumor killen, maar dan krijgen je hellions altijd damage. En met meerdere queens poepen die meteen een nieuwe creep uit, en is het dus onhaalbaar om dat te stoppen met hellions.
Gezien dat terrans dan zerg niet kunnen containen, zijn er twee opties: Of proberen zerg te outmacro'en, of all-innen. Ik denk zelf dat marauder + hellion all-ins populair worden. Al ben ik er nooit fan van geweest want je bent zo genaaid als hij mutas op tijd heeft.
En met alle minerals only units van zerg bedoel je lings en drones? (Duh drones). Ja je kan queens kiten, maar in praktische situaties is dat maar beperkt mogelijk, tenzij je je queens redelijk uit positie had.Hellions counteren momenteel alle mineral only units van zerg, nu kan de queen tenminste niet gekite worden door hellions.En ook marines kunnen de queen minder snel snipen. Dit geeft voordeel tegen early aggression.
Ik heb het eerder gezegd, en ik denk nog steeds dat primaire verandering voor zerg zal zijn dat ze in iedergeval tegen terran snel een third zullen pakken, en early defense compleet met queens doen. Hellions om creep spread te stoppen wordt immers ook onmogelijk. Ja je kan soms een creep tumor killen, maar dan krijgen je hellions altijd damage. En met meerdere queens poepen die meteen een nieuwe creep uit, en is het dus onhaalbaar om dat te stoppen met hellions.
Gezien dat terrans dan zerg niet kunnen containen, zijn er twee opties: Of proberen zerg te outmacro'en, of all-innen. Ik denk zelf dat marauder + hellion all-ins populair worden. Al ben ik er nooit fan van geweest want je bent zo genaaid als hij mutas op tijd heeft.
Klopt... ik denk dat zergs mass queens gaat gebruiken... zerg contain wordt een stuk lastiger en een overlord jacht in de eerst paar min ook. Dit betekent ook meer queens... minder zerglings/dronesfurby-killer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:45:
Tbh imo is het probleem meer met de 99.99999% die niet een pro is, daarvan is een flink gedeelte gewoon spelers die blind BOs kopieren.
[...]
En met alle minerals only units van zerg bedoel je lings en drones? (Duh drones). Ja je kan queens kiten, maar in praktische situaties is dat maar beperkt mogelijk, tenzij je je queens redelijk uit positie had.
@neccor http://drop.sc/176230
Daar gaat mn 12/12 gate opening met light pressure.Asasuke schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:34:
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Light opening? Dat ziet eruit als een Semi All-inGrijze Vos schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:02:
[...]
Daar gaat mn 12/12 gate opening met light pressure.
Vandaag weer wat potjes gewonnen 520 punten atm, Masters zijn Even match en top 8 dia's zijn Slightly favoured in mijn voordeel, Tzal niet lang meer duren
@Zonglew00 Thx, Neccor is btw wel een totaal andere naam
Verwijderd
Mn mmr begint eindelijk weer een beetje terug te komen >__> terug gedropt naar mid master maar moet nu al weer tegen 900 tjes spelen, nice.
Verwijderd
Ghello dudes!
Na een 5tal maanden gestopt te zijn geweest met SC2 ben ik afgelopen week terug eens begonnen. Ik ben direct terug platinum geplaatst. Vroeger was ik namelijk top Diamond/low Masters. Ondanks mijn verwachting dat dit toch te hoog was dat ik geplaatst werd gaat het me tot nu toe zeer goed af. Mijn win ratios momenteel zijn: PvT-80% ; PvP-70% ; PvZ-50%.
Tegen Terran is het gewoon golden om gate-robo-gate-gate te gaan. Practisch onmogelijk te verliezen met iet of wat degelijke micro. Fast expand wordt hiermede teniet gedaan, 3 Rax wordt met gemak afgehouden.. Het lijkt me dat deze build de ultieme T counter is.
Tegen Protoss is het nog steeds een microwars, waar ik blijkbaar door niet te spelen in verbeterd ben want vroeger was PvP mijn slechtste matchup en nu Woop ik de ene Protoss-ass na de andere. Meestal met 3gate-robo of Fast Collosi builds. Stargate builds heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd tegen Ps wegens vele blink stalkers builds..
Dan tegen Z.. Deze matchup, die vroeger mijn beste was is nu een beetje gimmicky geworden vind ik precies.. Wanneer ik nu in mijn eerste matchen tegen Z een macro wars deed voelde ik me nooit veilig en heb ik constant het gevoel achter te staan.. Wat blijkbaar ook zo was, want poken zat er voor mij niet in wegens macro te moeten opbouwen+hun pokes.. Terwijl ik op 2 bases zat zat de zerg al rustig op de 3 en wanneer ik op 3 zat zat ie chill op 4 .. Altijd voor. Nu, zerg 'mag' een base voorstaan, maar het is de onmogelijkheid om effecient te harassen dat me de matchen deed verliezen. Terwijl zij er lustig op los poken met hun Mutas+Lings (die ondertussen stevig upgraded zijn).. En dan wordt je gewoon dood gepoked... Ook al kill je 2-3 mutas, ondertussen zijn er wel 6-8 probes van jou dood en je economie komt zo hard te lijden, terwijl de Z kan blijven max'en met een bloeiende economie.. Dus dacht ik: 'Tijd om het over een compleet andere boeg te gooien! Fok die standaard FFE, ik doe old-skool 1 base attack into expand. En Boom! Succes! de meeste Zergs kunnen hier precies niet met overweg! Te heerlijk! Zo heb ik mijn winratio zeer had opgekrikd gekregen met: DTrush, 3gate-robo, .. En telkens als ik de attack in zet of mijn DTs op pad stuur bouw ik mijn expo. Met mijn attack kan ik meestal de expo van de Z killen en dan is het eigenlijk vlak GG! Misschien met hun laatste adem nog 1 wanhopige aanval die meestal makkelijk af te slaan valt met wat micro. Nu vraag ik me af of er effectief nog te winnen valt in een tout court Macro game vs Z, want voor mij voelt het niet zo aan! En wat moet je doen om te kunnen winnen als in harass? Welke deathball?, want deathballs vs Z werken absoluut niet meer zo goed door hun harass..
Na een 5tal maanden gestopt te zijn geweest met SC2 ben ik afgelopen week terug eens begonnen. Ik ben direct terug platinum geplaatst. Vroeger was ik namelijk top Diamond/low Masters. Ondanks mijn verwachting dat dit toch te hoog was dat ik geplaatst werd gaat het me tot nu toe zeer goed af. Mijn win ratios momenteel zijn: PvT-80% ; PvP-70% ; PvZ-50%.
Tegen Terran is het gewoon golden om gate-robo-gate-gate te gaan. Practisch onmogelijk te verliezen met iet of wat degelijke micro. Fast expand wordt hiermede teniet gedaan, 3 Rax wordt met gemak afgehouden.. Het lijkt me dat deze build de ultieme T counter is.
Tegen Protoss is het nog steeds een microwars, waar ik blijkbaar door niet te spelen in verbeterd ben want vroeger was PvP mijn slechtste matchup en nu Woop ik de ene Protoss-ass na de andere. Meestal met 3gate-robo of Fast Collosi builds. Stargate builds heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd tegen Ps wegens vele blink stalkers builds..
Dan tegen Z.. Deze matchup, die vroeger mijn beste was is nu een beetje gimmicky geworden vind ik precies.. Wanneer ik nu in mijn eerste matchen tegen Z een macro wars deed voelde ik me nooit veilig en heb ik constant het gevoel achter te staan.. Wat blijkbaar ook zo was, want poken zat er voor mij niet in wegens macro te moeten opbouwen+hun pokes.. Terwijl ik op 2 bases zat zat de zerg al rustig op de 3 en wanneer ik op 3 zat zat ie chill op 4 .. Altijd voor. Nu, zerg 'mag' een base voorstaan, maar het is de onmogelijkheid om effecient te harassen dat me de matchen deed verliezen. Terwijl zij er lustig op los poken met hun Mutas+Lings (die ondertussen stevig upgraded zijn).. En dan wordt je gewoon dood gepoked... Ook al kill je 2-3 mutas, ondertussen zijn er wel 6-8 probes van jou dood en je economie komt zo hard te lijden, terwijl de Z kan blijven max'en met een bloeiende economie.. Dus dacht ik: 'Tijd om het over een compleet andere boeg te gooien! Fok die standaard FFE, ik doe old-skool 1 base attack into expand. En Boom! Succes! de meeste Zergs kunnen hier precies niet met overweg! Te heerlijk! Zo heb ik mijn winratio zeer had opgekrikd gekregen met: DTrush, 3gate-robo, .. En telkens als ik de attack in zet of mijn DTs op pad stuur bouw ik mijn expo. Met mijn attack kan ik meestal de expo van de Z killen en dan is het eigenlijk vlak GG! Misschien met hun laatste adem nog 1 wanhopige aanval die meestal makkelijk af te slaan valt met wat micro. Nu vraag ik me af of er effectief nog te winnen valt in een tout court Macro game vs Z, want voor mij voelt het niet zo aan! En wat moet je doen om te kunnen winnen als in harass? Welke deathball?, want deathballs vs Z werken absoluut niet meer zo goed door hun harass..
Verwijderd
Nee, het is gewoon een goede pvt opener omdat je tech altijd tegelijk komt met die van terran. Als je je 3e base neemt heb jij dus defenders advantadge en kan je meestal zijn army crushen (ik merk laatst op dat terrans laat hun 3rd pakkenVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:55:
Ghello dudes!
pvp is gewoon random en vaak luck based wat voor opener je oponnent doet. Wat wel goed kan werken is gate gate robo (vnauit 2 gas) en dan expoen omdat je praktisch elke allin kan stoppen (phoenix play is wel lastig).Tegen Protoss is het nog steeds een microwars, waar ik blijkbaar door niet te spelen in verbeterd ben want vroeger was PvP mijn slechtste matchup en nu Woop ik de ene Protoss-ass na de andere. Meestal met 3gate-robo of Fast Collosi builds. Stargate builds heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd tegen Ps wegens vele blink stalkers builds..
Ik hou niet van 1base allins maar ik ga altijd voor een 4gate +1 attack alleen maar om hem units te forceren, heeft hij echt veel dan retreat ik gewoon, roaches zijn immers evensnel als zealotsZvt verhaal
Verwijderd
Grappig dat mensen bij DTrush altijd denken dat dit een all-in is. Ik doe dit uiteraard niet blind hé.. Als ik zie dat ie 15 hatch gaat weet ik gewoon dat er geen 7roach rush komt dus kan ik met eaz mijn DTrush pullen. Vanaf dat ik mijn 3 DTs heb gewarped & op pad heb gestuurd heb ik normaal ook 400minerals om mijn Nexus neer te smijten. Dan maak ik nog enkele DTs ter defensie en volop probes. Moest ie al een lair hebben dan zullen mijn DTs niet veel kunnen doen, maar steeds toch wat economische schade + de Z smijt dan verschillende spores op, wat hem minerals kost. Op dit moment denkt de Z precies vaak "Hmm.. DTrush.. Die kerel heeft niets anders.." Dus dan komt ie af en kijkt hij recht tegen een leger van zealots/stalkers/Archons aan.. Adios roaches & lings![b]Fishticks schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:14:[/b
[...]
Ik hou niet van 1base allins maar ik ga altijd voor een 4gate +1 attack alleen maar om hem units te forceren, heeft hij echt veel dan retreat ik gewoon, roaches zijn immers evensnel als zealots
Ik vind DT rush, indien de Z geen crazy rush placeert, 1 van de beste openings vs Z! Vooral de transitie die je kan doen naar Archons is gewoon Oppermachtig!! Maar dat is persoonlijke voorkeur waarschijnlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 12:30 ]
PvT : 3gate robo word in diamond al vrij makkelijk tegen gehouden, 3 bunkers en een redelijke terran ziet wanneer je uitmoved en zal scv's al naar zijn bunker plaatsen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:55:
Ghello dudes!
Tegen Terran Verhaal
Tegen Protoss Verhaal
Dan tegen ZVerhaal
Ik denk dat deze build je nog wel ff kan gebruiken maar na een tijdje niet meer zal werken.
PvP : Gamle Matchup, 3gate robo blijft wel de safe way
PvZ : 1base is zo slecht, Als een redelijke zerg het scout ( high plat/low dia ) zal 2/3 spines + evo chamer met overal 1 spore opgooien, En het lukt je niet meer. Ook hier dit gaat maar voor een kort tijdje werken, De meta's zijn wel redelijk wat geswitched in die 5 maanden die je niet gespeeld heb.
Als je vragen hebt over build orders, ik kan je er gerust mee helpen Naccer.975 ( R1 diamond random player )
Btw, Leuk dat je weer gaat spelen
Verwijderd
als de Z je gasses scout kan hij in principe je dts makkelijk afhouden en opdronen tot 80 drones en je stompen met een roach timing omdat archons relatief slecht zijn tegen roaches in vergelijking met immortalsVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:28:
[...]
Grappig dat mensen bij DTrush altijd denken dat dit een all-in is. Ik doe dit uiteraard niet blind hé.. Als ik zie dat ie 15 hatch gaat weet ik gewoon dat er geen 7roach rush komt dus kan ik met eaz mijn DTrush pullen. Vanaf dat ik mijn 3 DTs heb gewarped & op pad heb gestuurd heb ik normaal ook 400minerals om mijn Nexus neer te smijten. Dan maak ik nog enkele DTs ter defensie en volop probes. Moest ie al een lair hebben dan zullen mijn DTs niet veel kunnen doen, maar steeds toch wat economische schade + de Z smijt dan verschillende spores op, wat hem minerals kost. Op dit moment denkt de Z precies vaak "Hmm.. DTrush.. Die kerel heeft niets anders.." Dus dan komt ie af en kijkt hij recht tegen een leger van zealots/stalkers/Archons aan.. Adios roaches & lings!
Ik vind DT rush, indien de Z geen crazy rush placeert, 1 van de beste openings vs Z! Vooral de transitie die je kan doen naar Archons is gewoon Oppermachtig!! Maar dat is persoonlijke voorkeur waarschijnlijk.
Verwijderd
Goh, ik snap wat je wilt zeggen & het lijkt een zeer unsolid build, maar ik voel me ongelofelijk comfortabel en sterk met deze build. Zoveel transition mogelijkheden, makkelijk om map control te vergaren, de Z MOET investeren in spores & overseers, ARCHONS (vs Bio, super efficient en wat is zerg?..) , Ook al kan je geen damage doen met je initiele DT attack, zal je niet onherroepelijk achterstaan en er zijn zoveel mogelijkheden om de DTs toch nog op een uiterst efficiente manier te benutten!Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:37:
[...]
als de Z je gasses scout kan hij in principe je dts makkelijk afhouden en opdronen tot 80 drones en je stompen met een roach timing omdat archons relatief slecht zijn tegen roaches in vergelijking met immortals
Veel mensen onderschatten DTs gewoon. Mij niet gelaten alleszins!
DE manier om een PvP te verliezen:
http://drop.sc/176775
http://drop.sc/176775
DTs zijn ZO smerig... maar dat waren ze al in bwVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:07:
[...]
Goh, ik snap wat je wilt zeggen & het lijkt een zeer unsolid build, maar ik voel me ongelofelijk comfortabel en sterk met deze build. Zoveel transition mogelijkheden, makkelijk om map control te vergaren, de Z MOET investeren in spores & overseers, ARCHONS (vs Bio, super efficient en wat is zerg?..) , Ook al kan je geen damage doen met je initiele DT attack, zal je niet onherroepelijk achterstaan en er zijn zoveel mogelijkheden om de DTs toch nog op een uiterst efficiente manier te benutten!
Veel mensen onderschatten DTs gewoon. Mij niet gelaten alleszins!
tegen zerg is wat lastiger
Wat ik altijd wel vermakelijk vind zijn mensen die zeggen "Why dont you play a real game", of "Too bad too play a real game i see" o.i.d.
Sommige mensen denken dat je pas starcraft speelt als je 10min no rush speelt ofzo. Zerg die meteen 3 base gaat en boos word als je hem dubbel pylon blocked. . tsjaa.
Same met protoss spelers die hun cybercore niet chrono'en of veel te laat bouwen, dan vinden ze het raar als je je build omgooit naar een 4gate en ben je een cheeser. Als je het niet doet hebben ze een grote voorsprong in de midgame omdat ze greedy waren. . tsjaa.
Sommige mensen denken dat je pas starcraft speelt als je 10min no rush speelt ofzo. Zerg die meteen 3 base gaat en boos word als je hem dubbel pylon blocked. . tsjaa.
Same met protoss spelers die hun cybercore niet chrono'en of veel te laat bouwen, dan vinden ze het raar als je je build omgooit naar een 4gate en ben je een cheeser. Als je het niet doet hebben ze een grote voorsprong in de midgame omdat ze greedy waren. . tsjaa.
Verwijderd
Een waarheid als een koe!remsporus schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:57:
Wat ik altijd wel vermakelijk vind zijn mensen die zeggen "Why dont you play a real game", of "Too bad too play a real game i see" o.i.d.
Mensen zijn gewoon slechte verliezers.. En als ze dan verliezen is elke uitvlucht goed om het verlies niet puur op zichzelf te hoeven steken. En dan maken ze zichzelf dingen wijs als 'In een "echte" match zou ik jouw ass dik woopen..' Mja, dat heb je nu eenmaal bij elke competitieve sport/game.
Gewoon vlak negeren dergelijke trollz!
Jaja vandaag 3 games gespeeld, allemaal tegen masters en 2 verloren, maar de laatste gewonnen en ik kreeg dit : 
Eindelijk na zo lang
Op naar top8 Masters met random

Eindelijk na zo lang
[ Voor 6% gewijzigd door Naccer op 11-05-2012 16:12 ]
Gefeliciteerd! 
Im coming after you. .
Word alleen nog maar gematched met masters, maar de promotion laat nog even op zich wachten. Sta op het moment 70e van alle diamonds in europe ofzo xD
Im coming after you. .
Word alleen nog maar gematched met masters, maar de promotion laat nog even op zich wachten. Sta op het moment 70e van alle diamonds in europe ofzo xD
Bedankt, maar serieus wat is het moeilijk om je speel stijl aan te passen je moet zo bewust mogelijk bezig zijn, en dit soort dingen zijn voor mij altijd heel stug aan te leren. RTS is niet mijn natuurlijk iets maar toch vind het leuk om toch beter door te hebben.Bluebe schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:58:
[...]
Zodra je aangevallen word en anders om dan val je gelijk in je oude ritme. Nou ben ik deze week overgestapt van Terran naar Random, speelt vreemd genoeg iets ontspanneder op één of andere manier. nu toch nog in bronze dus men is redelijk voorspelbaar met hun units, en scout eerder naar expansions en of hidden expansion main base is meestal toch fully defended met cannons en turrets e.d.
Zerg heb ik het meest moeite mee omdat alle units via hatchery gaan en en totaal anders speelt dan Terran en Protoss. Met P en T heb ik ongeveer wel aardig door welke units ik flexibel mee kan counteren. Valt me ook heel vaak op dat de tegenstander echt honderd keer dezelfde aanval doet. Zerg heb ik dat inzicht totaal niet. K Broodlords en Muta but that's a given.
Wat ik het liefst do is map control en er voor zorgen dat mijn tegenstander niet expand en zo lekker mijn tijd neem. Onlangs van de week TvT en hij heel snel met banshee marine en later op viking en battlecruisers.
Ik MMM naar MMVR
En zo zijn resources allemaal afmaakte wat hem uitdroogde.
Helaas speel ik niet constant genoeg om gold te halen, denk dat ik daar echt pas een uitdaging krijg. Kom wel tegenstanders tegen in die leagues en kan ze ook wel verslaan.
Scouten moet je gewoon heel rationeel blijven doen maar voor je het weet zit je weer in je oude ritme
Wat ik ook heb op grote maps is als ik een derde expansion pak ik moeite krijg over flexibel te blijven te verdedigen. En verlies helaas ook al gauw overzicht.
Als ik replays bekijk heb ik mid game ook heel vaak iets van 120/200 aan units en mijn tegenstander ook heel vaak 180/200
Terwijl ik resources genoeg heb om te produceren en of te techen. en doe zo wel Tien mintuten of langer helemaal niks.
Wel ben ik heel scherp om te kijken of ik ook word aangevallen ja of nee en weet niet of het met geluk is maar heb wel gauw dat ik met een kleiner leger zijn hele leger afmaak. Tuurlijk word ik ook wel eens totaal afgeslacht. Maar kwa verhouding lijkt mijn succes rate wel iets hoger dan dat.
Iemand tips in late game om een main base wat over proportioneel is verdedigd met cannons/tanks turrets te over runnen? Zonder dat je eigen leger helemaal je eigen leger teniet doet.
Nice! Gratz!Naccer schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:12:
Jaja vandaag 3 games gespeeld, allemaal tegen masters en 2 verloren, maar de laatste gewonnen en ik kreeg dit : [afbeelding]
Eindelijk na zo lang
@.exe kerel: Ik heb lang de beta gespeeld en ben sinds kort begonnen. Ben een Zerg speler maar ik zit maar net iets boven het gemiddelde. BO's enzo weet de rest hier veel beter. Echter weet ik wel dat ik ZvP atm mijn fijnste matchup vindt (jaja ik zit 2 league's lager atm, zat in beta in de ena hoogste). Veel protos zijn vrij makkelijk in hun basis te houden en ja zerg mag 1 basis voorstaan maar als je het handig aanpakt kan je dit veel verder uitbreiden. Vervolgens kan je de Protos gewoon dood laten bloeden omdat jou economie een powehouse is. Bot gezegd, ik offer een paar keer mijn leger op, en pomp er iedere keer een nieuwe uit, die protos zal steeds zwakker worden.
Maw: Wat ik tegenkom als zerg is dat als de protos passief is het een insta win is voor mij iig. Een aggressieve protos die veel meer druk houdt (stalkers, immortals hangt ervanaf natuurlijk) is irritanter ook al zal die P dingen moeten opofferen om druk te zetten. In ieder geval ligt de truuk voor een groot gedeelte in op het juiste moment expansies pakken en je niet in een hoekje laten drukken.
Maar goed dat is wat globaal en zoals gezegd, ik heb lang niet gespeeld ben net begonnen dus mochten andere mensen hier wat anders zeggen zou ik daar naar luisteren. Maar dit is hoe ik het als zerg speler ervaar. Een opbouw protos is voor mij veel makkelijker te verslaan dan 1 die de hele tijd zit te poken en gaten zit te zoeken. Je moet al ziekelijk veel meer klikken als zerg als je dan ook nog een uberactieve tegenstander krijgt wordt het echt chaos en ga je dingen vergeten.
Overigens, als je beter wilt worden in teamgames moet je meer 1v1 gaan doen. Mensen die slecht zijn in 1v1 zullen ook nooit echt goed worden in teamgames aangezien ze geen flauw idee hebben maar het dan wordt opgevangen door hun teamgenoot. Dus wil je ook vooruit komen op de 2v2 zul je meer 1v1 moeten doen (mijn ervaring)
[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 11-05-2012 16:48 ]
Verwijderd
Vandaag goede run gehad, 15 wins 8 losses
meteen van rank 40 naar 16 haha
niet in het got kanaal zittenNaccer schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:12:
Jaja vandaag 3 games gespeeld, allemaal tegen masters en 2 verloren, maar de laatste gewonnen en ik kreeg dit : [afbeelding]
Eindelijk na zo lang

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 17:16 ]
Ja nu ik het zie zit ik er niet meer inVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:15:
Vandaag goede run gehad, 15 wins 8 lossesmeteen van rank 40 naar 16 haha
[...]
niet in het got kanaal zitten
Nu ik het zie ben ik vandaag ook gecast door LAGtv, haha das lache
Top 8? GL... de steilheid van de curve is heel extreem bij masters..Naccer schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:12:
Eindelijk na zo lang
Ik ben al blij als ik bij de top 25 kan komen
Epic!Naccer schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:59:
[...]
Ja nu ik het zie zit ik er niet meer in
Nu ik het zie ben ik vandaag ook gecast door LAGtv, haha das lacheer staat diamond logo'tje nu die niet meer klopt
[video]
Study everything, You'll find something you can use
Ik merk het ja... Damn verlies 18 punten en win er 6 terug constantzonglew00 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:07:
[...]
Top 8? GL... de steilheid van de curve is heel extreem bij masters..
Ik ben al blij als ik bij de top 25 kan komen
Atm rank 13 al
Verwijderd
Als je doorhebt betekend rank in late leagues vrij weinig. Ik heb een van de lastigste divisies en daar is 920 pt zowat het minimum voor top 8Naccer schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:45:
[...]
Ik merk het ja... Damn verlies 18 punten en win er 6 terug constant
Atm rank 13 alBeetje doorspelen
390 punten atm

Ja bij mij is dat 500Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 01:39:
[...]
Als je doorhebt betekend rank in late leagues vrij weinig. Ik heb een van de lastigste divisies en daar is 920 pt zowat het minimum voor top 8
Klopt weinig meer van
Hahaha, echt in lange tijd niet zo hard moeten lachen om een sc2 match!Naccer schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:59:
[...]
Ja nu ik het zie zit ik er niet meer in
Nu ik het zie ben ik vandaag ook gecast door LAGtv, haha das lacheer staat diamond logo'tje nu die niet meer klopt
[video]
Crap... attendeer ik andere erop dat bij Correct sc2 voor 20 euro ligt... wil ik heb zelf bestellen is ie er niet meer
iemand anders nog sc2 ergens voor weinig zien liggen ?
iemand anders nog sc2 ergens voor weinig zien liggen ?
Diagnose Specialist Ford
Voor de Ret fans onder ons hij is nu aan het streamen: http://www.teamliquid.net/video/streams/Liquid%60Ret
Hij is aan het experimenteren met de onglangs doorgevoerde Zerg buffs op ladder
Hij is aan het experimenteren met de onglangs doorgevoerde Zerg buffs op ladder
Hallo geachte lezer,
Sinds gisteren probeer ik om SCII te installeren maar het lukt me niet erg. Ik heb het spel volledig geinstalleerd op mijn computer gehad maar bij het opstarten van het spel loopt alles vast en kan ik niets meer doen behalve een reboot. Na een paar keer proberen werd mijn computer gek en moest ik systeemherstel gebruiken anders starte hij niet meer op. Daarna kon ik het spel nergens meer vinden dus kon ik opnieuw de launcher downloaden echter duurt dit zon rustige 8 uur... De verbinding op mijn com is nu traag dus ik stuur dit van mijn telefoon. Weet iemand hoe ik zorg dat het spel straks niet meer vastloopt bij het opsrarten? ik heb nieuwste drivers en updates
Sinds gisteren probeer ik om SCII te installeren maar het lukt me niet erg. Ik heb het spel volledig geinstalleerd op mijn computer gehad maar bij het opstarten van het spel loopt alles vast en kan ik niets meer doen behalve een reboot. Na een paar keer proberen werd mijn computer gek en moest ik systeemherstel gebruiken anders starte hij niet meer op. Daarna kon ik het spel nergens meer vinden dus kon ik opnieuw de launcher downloaden echter duurt dit zon rustige 8 uur... De verbinding op mijn com is nu traag dus ik stuur dit van mijn telefoon. Weet iemand hoe ik zorg dat het spel straks niet meer vastloopt bij het opsrarten? ik heb nieuwste drivers en updates
Wat zijn de specs van je PC? Best kans dat hij hem niet kan draaien. Daarnaast worden laptops ook niet goed ondersteund qua drivers, dus dan zeggen de nieuwste drivers weinig.
Problemen komen mij trouwens niet bekend voor... Het is windows dus een reinstall kan helpen?
Problemen komen mij trouwens niet bekend voor... Het is windows dus een reinstall kan helpen?
Als hij wel een klein beetje competent is, ben je dan niet erg kwetsbaar zodra mutas komen? Dan heb je nauwlijks anti air.
En natuurlijk vooral met nieuwe queens heb ik sowieso mijn twijfels een beetje over nut van reapers tegen zerg, maar als hij zo aardig is je twee bunkers te laten bouwen, dan gaat dat wel lekker ja.
Maar ik ken hetzelfde met banshee openingen, soms verliest tegenstander direct en gaan ze ragen omdat ik zou cheesen, terwijl het hele doel er niet van is direct te winnen. Maar als ze maar slecht genoeg spelen gebeurd het wel.
En natuurlijk vooral met nieuwe queens heb ik sowieso mijn twijfels een beetje over nut van reapers tegen zerg, maar als hij zo aardig is je twee bunkers te laten bouwen, dan gaat dat wel lekker ja.
Maar ik ken hetzelfde met banshee openingen, soms verliest tegenstander direct en gaan ze ragen omdat ik zou cheesen, terwijl het hele doel er niet van is direct te winnen. Maar als ze maar slecht genoeg spelen gebeurd het wel.
8g ramGropah schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:42:
Wat zijn de specs van je PC? Best kans dat hij hem niet kan draaien. Daarnaast worden laptops ook niet goed ondersteund qua drivers, dus dan zeggen de nieuwste drivers weinig.
sapphire 7970 amd radeon
intel 2500k (?) i5
windows 7 64bit oid
naja enz. pc is een paar maanden oud en BF3 draait die op ultra zonder problemen. Had de pc eigenlijk gekocht voor strategy games zoals starcraft dus ik wou nu de demo eens proberen voor ik het echt kocht. Ik lees hier ook al een tijdje mee en de plaatjes en films zien er echt gaaf uit. Janmer dat de demo dus niet werkt. ik krijg het opstartscherm met die blauwe gast en de titel maar dan loopt alles vast en kan mijn cursor niet meer bewegen. Ik download hem nu opniew en met `about 2 hours` is die klaar. ik heb al gegoogled maar daar kwam ik uit bij sites en vragen uit 2010 (?) lijkt me dat problemen van toen wel gepatched zijn toch..
@weiman reaper rush en banshee rush is gewoon retro tegenwoordig. En geweldig om zo iets te zien 
Heb je nog meer van zulke screenshots? Brilliant
Heb je nog meer van zulke screenshots? Brilliant
[ Voor 35% gewijzigd door zonglew00 op 12-05-2012 19:39 ]
Weet je wat ook vaag is. Ik heb vandaag een nieuw account gekocht en in de match history staat dat ik 5 weken terug 2 custom matches heb gespeeld en 1 daarvan heb verloren T_T.
Spook data...
Spook data...
@Weiman was hij daadwerkelijk Diamond?
Had de day9 TVZ ook gezien van Last Shadow als het goed is.
@Furby Killer, het gaat er ook om dat je zolang mogelijk zijn natural uitsteld om zo kwa mech je tijd kan nemen.
Had de day9 TVZ ook gezien van Last Shadow als het goed is.
@Furby Killer, het gaat er ook om dat je zolang mogelijk zijn natural uitsteld om zo kwa mech je tijd kan nemen.
Weiman schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:49:
Sinds een daily van day9 doe ik steeds meer in TvZ een proxy reaper rush -> Cloacked banshee -> Mech. De reapers en banshees horen de game niet te winnen.
Tenzij je tegen slechte spelers speelt natuurlijk.
[afbeelding]
(klik voor groter)
Good..goood. Let the butthurt flow through you
Hilarisch, maakt je overwinning alleen maar beter.
Overigens, ik ben nogal roestig. Iemand die toevallig een linkje heeft naar een paar goede casts zerg games? De meeste casts die ik de laatste tijd heb gezien waren voor gefocust op Terran en Toss.
[ Voor 16% gewijzigd door Postius op 12-05-2012 20:35 ]
Yup, was de lastshadow TvZ daily. Hij was diamond, top8, ik hover nu eigenlijk rond rank 25 zelf maar wordt wel vaak tegen mid-masters gematched.
Als ik screenshots maak upload ik ze hier: http://steamcommunity.com/id/Weiman/screenshots/
Als ik screenshots maak upload ik ze hier: http://steamcommunity.com/id/Weiman/screenshots/
Zojuist heb ik de launcher eindelijk helemaal opnieuw gedownload en het spel opnieuw geïnstalleerd. Alle patches zijn toegepast en ik heb ook zelf manueel een patch 1.4.3 proberen toe te passen maar dan zegt die dat het niet nodig is want die is al geïnstalleerd. De repair tool kan ook niets vinden.
Ik heb dus opnieuw het probleem dat bij het opstartscherm wat normaal mischien 10 seconden duurt er bij mij in plaats van Loading... 'initializing maps' staat en mijn cursor onbeweegbaar word en het hele systeem vastloopt. Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen en google en blizzard support heb ik ook niets aan... ik hoop dat iemand hier uit eigen ervaring mischien tips of een oplossing kan geven...
Ik heb dus opnieuw het probleem dat bij het opstartscherm wat normaal mischien 10 seconden duurt er bij mij in plaats van Loading... 'initializing maps' staat en mijn cursor onbeweegbaar word en het hele systeem vastloopt. Ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen en google en blizzard support heb ik ook niets aan... ik hoop dat iemand hier uit eigen ervaring mischien tips of een oplossing kan geven...
Als random idee, probeer eens met admin rechten hem te starten.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.