26% sneller, ik teken ervoor :-)
[...]
Gelukkig dat ik nog in gold zit

Meestal krijg ik een 4G op me dak, wat makkelijk af is te slaan als je automatisch een roach warren neerplopt voor no reason(alleen tegen protoss). Of ik krijg een +1 6G/7G, wat later komt en verrassend weinig stalkers meekomen, dus kannonenvoer voor mijn dan al muta's (zaelots vermaken zich wel met de 2 spine's/zerglings/roaches)
[/quote]
4-gate kan je goed herkennen door het aantal energy de nexus heeft. Zit de nexus vol met energy en is het nog aan het opsparen ( Ze doen dan 1 chronoboost na de 9 pylon, en 1 na de 12 gateway, de rest slaan ze op voor warpgate research) en wordt vervolgens alles op de cybernetics gegooit, dan weet je al hoe laat het is.

Dan kan je een beetje getimed je RW neergooien ipv 'blind'. Scheelt veel voor je economie.
6g/7g +1 kan je herkennen doordat ze maar 2 gas pakken en hun forge blijven chronoboosten. Zitten ze op 8:30 nog steeds op 2-gas dan kan je er 100% zeker van zijn.
Early gas, early lair, early overseer wat de hele game lang negatief snowballed, versus een enkele scan.
We weten beide dat terran zelfs nog terug kan komen nadat 20-30 workers gekilled zijn (zie IPL DRG vs MKP op antiga) na een roach/bling all in. Terran is extreem cost efficient, zerg units totaal niet.
Gas nemen/techen is voor T en P totaal anders dan voor zerg.
Natuurlijk praat ik nu in extremiteiten en je moet het ook met een korreltje zout nemen, maar je kan een scan totaal niet vergelijken met early zerg gas met early lair puur voor een overseer.
Maar ik snap wat je bedoelt.
Was ook niet echt een aanval op Weiman maar het is meer dat wij fundamenteel totaal van mening verschillen, en ik heel erg macro geöritenteert ben aangelegd, terwijl hij het meer op strategisch vlak lijkt op te pakken.
Weiman zal op strategisch vlak een erg groot stuk boven mij liggen, ik ben meer van de mechanics en macro-benchmarks om 5 - 6 - 7 - 8 minuten etc. om te tellen hoeveel workers en food je hebt. Verschillende openings blijven proberen en kijken hoeveel corners je kan 'cutten' en wat wel of niet viable is.