Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
furby-killer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:47:
Yep, had ik dus tijdje geleden opgemerkt dat in monobattles je dan ook de complete protoss tech tree kan maken. Maar ook in normaal spel kan het. In principe kan het met terran ook, maar dan moet je wel de scv meerdere keren neural parasiten
Hoeft maar een keer.. Met protoss iig.. Als je een CC of nexus bouwt kun je daarna scv's/probes maken en de rest maken.. Je kunt daarna alles maken.

Ik had op t einde carriers, collosi, archons, immortals, dt's en die mass recall'de ik in de enemy base om hem te finishen :P

Lijkt me wel erg leuk als dat in ladder lukt.. Een probe NP en dan 100 banelings op zijn army mass recallen :P.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 01-05-2012 22:12 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:10:
[...]

Hoeft maar een keer.. Met protoss iig.. Als je een CC of nexus bouwt kun je daarna scv's/probes maken en de rest maken.. Je kunt daarna alles maken.
Met protoss ja, niet met terran, je moet gewoon complete CC maken, en dat kost meer tijd dan enkele neural parasite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
furby-killer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:33:
[...]

Met protoss ja, niet met terran, je moet gewoon complete CC maken, en dat kost meer tijd dan enkele neural parasite.
Kan dat met terran niet dan? Het kost meer tijd idd.

Edit: ik snap hem.. Was ff wat traag van begrip :p

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 02-05-2012 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Heb het een keer met NP een CC gebouwd in een teamgame. Wel vervelend is de creep want daar kan je niet op bouwen :P

Het is me ook een keer met protoss gelukt in 1v1, maar dat was in de eerste 5 games die ik speelde (bronze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11-2022
Ik zag zojuist dat deze game weer flink in prijs is gedaald, onder de 30 euro, en ik overweeg om hem te kopen, omdat het toch best wel een goede game is.
Maar nu is mijn vraag of het nu nog wel de moeite waard is? Zijn er nog veel mensen die online gamen, of is de multiplayer ondertussen al langzaam uitgestorven, zoals bij veel andere games ook gebeurt na 2-3 jaar?
Het is wel echt een vet spel :)
Naat multiplayer lijkt hij me ook geschikt voor lanparties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Meer dan genoeg speler op BNet. Wb LAN parties: in huidige versie zit geen ondersteuning voor LAN dus wil je mp spelen op LAN dan zal iedere speler een internet verbinding nodig hebben

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Het zal wel een beetje rustiger worden als Diablo 3 uitkomt de 15e. Veel mensen houden van alle Blizzard spellen. Maar vooralsnog hoef je nooit lang te wachten voor een match wordt gemaakt voor een potje. Het spel is overigens supervet en zal zeker een boost krijgen als volgend jaar ofzo de expansion uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Mr.Vin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:10:
Ik zag zojuist dat deze game weer flink in prijs is gedaald, onder de 30 euro, en ik overweeg om hem te kopen, omdat het toch best wel een goede game is.
Maar nu is mijn vraag of het nu nog wel de moeite waard is? Zijn er nog veel mensen die online gamen, of is de multiplayer ondertussen al langzaam uitgestorven, zoals bij veel andere games ook gebeurt na 2-3 jaar?
Het is wel echt een vet spel :)
Naat multiplayer lijkt hij me ook geschikt voor lanparties :D
De E-scene van dit spel is vele malen groter dan het tijdens launch was en wordt alsmaar groter en populairder. De initiele rush van "ohh nieuw spel" is al voorbij maar als je naar online activiteit kijkt is het erg ruim en competitief.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11-2022
Chief-XL schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:17:
Meer dan genoeg speler op BNet. Wb LAN parties: in huidige versie zit geen ondersteuning voor LAN dus wil je mp spelen op LAN dan zal iedere speler een internet verbinding nodig hebben
Oke, mooi om te horen :)
Maar het is dus wel mogelijk om met vrienden te connecten via internet? Want ik heb ervaring met MW2, een heel slechte game, maar dat terzijde, waarbij dat echt heel moeilijk ging, en dus zo goed als onbruikbaar voor lanparties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:40

Rem

Mr.Vin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:37:
[...]

Maar het is dus wel mogelijk om met vrienden te connecten via internet? Want ik heb ervaring met MW2, een heel slechte game, maar dat terzijde, waarbij dat echt heel moeilijk ging, en dus zo goed als onbruikbaar voor lanparties.
Zoals gezegd: Je moet allemaal verbonden zijn met internet. Zonder verbinding met Battle.net geen game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Mr.Vin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:37:
[...]

De tijd met cdkeys, cd/dvd en rond sjouwen is voorbij... Dit geld voor spelletjes...

Tegenwoordig is het allemaal gekoppelt aan je account. Dus je kan op elk willekeurig pc het spel downloaden installeren en inloggen zonder je cdkey te weten.

Gevolg hiervan is vaak dat offline-gaming niet meer kan. Ze hebben eindelijk het ei van columbus ontdekt tegen piraterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
http://us.battle.net/sc2/en/blog/5308170/

Blizzard gooit kleine nieuwe balance changes in een custom map om te testen.

Overlord speed ietsje sneller
Queens krijgen 50 enery ipv 25
Observer build time naar 30 ipv 40

Eindelijk wat betere zerg scout methodes. :)

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Die queen changes zouden best wel zéér nice zijn! vooral in zvp waarbij je dan veel effectiever creep kan spreaden. In ZvT maak je sowieso meerdere queens (Of sim city) dus daar heb je toch zat mogelijkheden tot creep spread.

I like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
mmmm over het algemeen heb je toch meer info van een overseer, verspreiding overlords over het veld, creep spread of observer dan van een scan imo. Zeker ook omdat je, zeker in de early game die minerals van die mule best wel kan gebruiken.
Maar, ze zullen er vast wel over nagedacht hebben en waarschijnlijk scout ikzelf gewoon niet goed/vaak genoeg :)

Gisteren leuk potje gespeeld. Wilde eens voor ravens gaan. Had al een paar filmpjes er van gezien en zag er leuk uit. Mocht tegen een protoss. Dus ik lekker bouwen en expanden. Vrijwel alleen marines uiteraard want alle gas gaat naar de ravens (200 per raven). Bij 3 ravens wat harassement in zijn mineral line en gelijk achievement (20 probes killen met auto turrets?). Daarna nog wat bij bouwen tot 6.
Inmiddels komt hij mij aanvallen met stalkers en colussus. Kan ik vrij weinig tegen doen met mijn marines :) Dus hij GG. en ik zeg GG?. Waarop hij reageert met I have an army and you only have ravens, they dont count. Dus ik dacht bij mijzelf, moet je eens opletten ahahha. Dus lift mijn gebouwtjes op en vlieg ze naar zijn basis die inmiddels door mijn auto turrets zo goed als weg is. Maak nog 4 vikings van het geld dat ik had. Daarmee zijn colussus kunnen kapot maken zodat hij weinig meer kan met zijn paar stalkers en sentries. Inmiddels genoeg energy opgespaart met mijn 6-8 ravens. Hij is ook revealed want blijkbaar had hij geen basis meer. En uiteindelijk gewonnen door zijn gebouwtjes met auto turrets kapot te maken. GG! :P

[ Voor 61% gewijzigd door thewizard2006 op 03-05-2012 08:29 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
thewizard2006 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:24:
mmmm over het algemeen heb je toch meer info van een overseer, verspreiding overlords over het veld, creep spread of observer dan van een scan imo. Zeker ook omdat je, zeker in de early game die minerals van die mule best wel kan gebruiken.
Maar, ze zullen er vast wel over nagedacht hebben en waarschijnlijk scout ikzelf gewoon niet goed/vaak genoeg :)
Op bijvoorbeeld tal'darim, heb je de grootste moeite om een overlord in positie te krijgen in zvp (of welke match up dan ook), zodat je voor/om 7:30 kan scouten. Terrans en protoss zijn nu ook zo slim om een enkele marine/stalker rond te sturen die de overlord uit de lucht pikt wanneer je probeert een kortere weg te nemen.

Je bent dus al noodgedwongen om via open space te bewegen met je overlord en niet over landscape, en dan moet hij nog de hele map over. Het duurt gewoon veel te lang. Je kan tegen protoss niet scouten zonder overlord, om 7:15 á 7:45.

Wanneer je tal'darim cross map zit en de OL gesniped wordt bijvoorbeeld, heb je nooit op tijd een tweede OL in place om te scouten. En om 7:30 zit je nog niet op lair tech. Tegen de tijd dat je op lair tech zit ben je al 'te laat' met scouten.

Ik moedig dit alleen maar aan.

Tegen de tijd dat 'scouting matters', heeft terran een insta-scan klaar zonder hun economy te gimpen, protoss hebben dan vaak ook een observer (tenzij die gesniped wordt }:O ). We hebben het hier niet over initial scouting, maar over follow-up scouting. openings kan je ook scouten met drones inderdaad. En eventueel zelfs een gas stealen.

[ Voor 11% gewijzigd door kaluro2 op 03-05-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ok, bedankt voor de uitleg. Klinkt opzich wel logisch.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegen de tijd dat 'scouting matters', heeft terran een insta-scan klaar zonder hun economy te gimpen
Tegen die tijd mag ik toch hopen dat een zerg ook wel een overseer heeft. Granted je hebt als zerg een periode dat het wat lastiger is, maar als ze dat patchen kunnen ze ook wel alle voordelen van zerg scouting eruit halen (gas stealen, een morphling die lekker meeloopt met vijandelijke leger, etc).

En als terran vind ik dat je wel heel makkelijk het erover hebt dat toss al een observer heeft. Ja die hebben ze redelijk snel, maar dat is omdat ze weinig keuze hebben als ze een beetje informatie willen hebben om direct ASAP naar observers te techen. Als zerg dat wil kunnen ze het ook met overseers doen.

Anyway als het is zoals jij zegt, nagenoeg onmogelijk voor zerg, dan gaat een klein beetje snellere overlords daar ook niks aan veranderen. De grootste change die ertussen staat is die 25 extra energie voor queens, en dat is enorm. Early game creep spread wordt dan geen compromis meer, maar een gegeven dat heel snel heel veel onder de creep zit.

Observer changes lijken mij niet echt nodig, maar uiteindelijk is dat niet veel verschil als je hem eruit chronoboost.

In die blog staat ook dat ze early game zerg defenses willen boosten omdat ze blijkbaar op pro level te vatbaar zijn voor all ins, maar ik ga ervan uit dat het ook op mijn level dan sterker zal worden. Misschien als zerg daar minder last van willen hebben moeten ze niet allemaal hatch first expanden. Belangrijker, ik denk iig op mijn niveau dat het ze niks minder vatbaar maakt voor early all-ins, ik denk als ze betere verdediging daartegen krijgen ze gewoon nog greedier gaan spelen: ze pakken vaker een fast third. Netto is het resultaat dan dat ze net zo vatbaar zijn voor all-ins, maar dat die ook harder nodig worden omdat er dan helemaal niet tegen te macro'en is als ander ras.

[ Voor 22% gewijzigd door Sissors op 03-05-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
Ik denk dat die "vatbaarheid" voor allins vooral in ZvP een metagame verhaal is. Lategame is infestor/broodlord corrupter gewoon een haast onstopbare deathball waar protoss bijna constant op stuk loop. Als Stephano zelf zegt dat Zerg eigenlijk broken is hebben ze dan echt nog een buff nodig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
furby-killer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:24:

Tegen die tijd mag ik toch hopen dat een zerg ook wel een overseer heeft. Granted je hebt als zerg een periode dat het wat lastiger is, maar als ze dat patchen kunnen ze ook wel alle voordelen van zerg scouting eruit halen (gas stealen, een morphling die lekker meeloopt met vijandelijke leger, etc).
Tegen FFE en hellion expand pak je je gas pas om 6:00.
in ZvP gaat je eerste 100 dan in lair. In zvt pak je eerst double upgrade en ling speed alvorens je naar lair gaat.
Extract = 30 seconden build time
Dan kost het nog een halve minuut om de gas te saturaten en 100 gas te minen
Dan kost het 80 seconden om naar lair te upgraden
Vervolgens kost het 17 seconden om een overseer te morphen.

6:00 + (30 + 30 + 80 + 17)/60 = 8:37 voordat je _op zijn vroegst_ een overseer klaar hebt.
Bij zowel terran als toss moet je rond 7:15 á 7:45 scouten.

Zerg kan niet zomaar techen of early gas pakken zonder zichzelf te gimpen, zerg werkt totaal anders dan toss/terran, die gelijk op 14 gas pakken en in notime op tier 3 (Factory/starport of robotics/stargate) zitten.
Weiman schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:44:
Ik denk dat die "vatbaarheid" voor allins vooral in ZvP een metagame verhaal is. Lategame is infestor/broodlord corrupter gewoon een haast onstopbare deathball waar protoss bijna constant op stuk loop. Als Stephano zelf zegt dat Zerg eigenlijk broken is hebben ze dan echt nog een buff nodig :S
Als zerg voelt het juist andersom, broodlords zijn op veel grote maps niet viable en dan wordt je continue gecounter-attacked door groepen stalkers.

Zodra protoss een mothership heeft en je per ongeluk al je broodlords in een groepje hebt zitten, ben je alles kwijt dmv een archon toilet.

De protoss deathball ( Archon / mothership / carrier / void ray / stalker en eventuele colossus en zealot) is end-game erg sterk. Het is puur een kleien tussenstap tussen wanneer zerg broodlords krijgt en protoss nog op mass stalker zit, wat voor protoss een probleem gebied vormt.

[ Voor 56% gewijzigd door kaluro2 op 03-05-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een beetje obvious, maar dan moet je dus eerder die gas pakken. Die scan voor een terran is ook niet gratis hoor. Scans rond die tijd kosten relatief een fikse hoeveelheid resources, en zijn zeker geen garantie dat je alles weet. Zelfs zergs hebben tegenwoordig irritante neiging om meer rond natural te bouwen. Nadeel voor hun is dat het wat kwetsbaarder is, maar als een terran dan de main scant heeft hij resources weggegooid. Gevaarlijker is nog dat je goede kans hebt dat hij de verkeerde conclusies eruit trekt.

Je hebt gewoon twee keuzes: of je speelt blind, of je accepteerd dat scouten niet risicoloos is en resources kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

Anyway als het is zoals jij zegt, nagenoeg onmogelijk voor zerg, dan gaat een klein beetje snellere overlords daar ook niks aan veranderen. De grootste change die ertussen staat is die 25 extra energie voor queens, en dat is enorm. Early game creep spread wordt dan geen compromis meer, maar een gegeven dat heel snel heel veel onder de creep zit.
Je moet early game een overlord al vast weg sturen, wanneer hij op de verkeerde spawn terecht komt, is hij no way op tijd bij de andere spawn. Dit fixt dat issue.
In die blog staat ook dat ze early game zerg defenses willen boosten omdat ze blijkbaar op pro level te vatbaar zijn voor all ins, maar ik ga ervan uit dat het ook op mijn level dan sterker zal worden. Misschien als zerg daar minder last van willen hebben moeten ze niet allemaal hatch first expanden. Belangrijker, ik denk iig op mijn niveau dat het ze niks minder vatbaar maakt voor early all-ins, ik denk als ze betere verdediging daartegen krijgen ze gewoon nog greedier gaan spelen: ze pakken vaker een fast third. Netto is het resultaat dan dat ze net zo vatbaar zijn voor all-ins, maar dat die ook harder nodig worden omdat er dan helemaal niet tegen te macro'en is als ander ras.
Als je tegen terran geen hatch first opent, loop je permanent achter met economie. Dit is een feit. Er is langere tijd 14/14 speedling expand geprobeert maar hier had zerg gewoon een te groot nadeel bij.
Daar komt b ovenop dat terran 100% immuun is voor early zerg pressure. Daar zit je dan met je units. Wat als terran no-gas expand gaat? Dan ben je helemaal dood voordat de match ook maar begonnen is. 8)7

Tegen protoss gaat niemand hatch first. altijd 14 pool 16 hatch of 15 pool 16 hatch, dus die vlieger gaat al niet op. :+

Feit is en blijft dat wanneer zerg early units maakt zonder reden, ze met nutteloze units zitten. Je kan niet door walls heen lopen met je zerglings, je kan niet door de zealot block heenkomen. Dan heb je ook nog eens pool first gedaan en ipv drones units gemaakt. Reken maar uit hoeveel je achter loopt.

Zerg die voor 6 minuten continue droned, ligt ongeveer gelijk aan een protoss die continue workers maakt. Elke drone minder is achterstand.
furby-killer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:04:
Misschien een beetje obvious, maar dan moet je dus eerder die gas pakken. Die scan voor een terran is ook niet gratis hoor. Scans rond die tijd kosten relatief een fikse hoeveelheid resources, en zijn zeker geen garantie dat je alles weet. Zelfs zergs hebben tegenwoordig irritante neiging om meer rond natural te bouwen. Nadeel voor hun is dat het wat kwetsbaarder is, maar als een terran dan de main scant heeft hij resources weggegooid. Gevaarlijker is nog dat je goede kans hebt dat hij de verkeerde conclusies eruit trekt.

Je hebt gewoon twee keuzes: of je speelt blind, of je accepteerd dat scouten niet risicoloos is en resources kost.
Zerg kan geen early gas pakken zonder achter te lopen. Pak je early gas, dan is dat 160 minerals per minute dat je misloopt! Vaak tech je niet eens direct naar lair toe als je een 2-base 6/7-gate van protoss aan ziet komen. als je dan early gas hebt gepakt en lair ben je per direct dood.

Wanneer je in zvp geen gas pakt tot 6 min, zit op je 8 minuten op 64 drones.
Wanneer je in zvp een hele early gas pakt, zit je op 8 minuten maximaal op 54 drones.

160 minerals per minute moet je niet onderschatten early game. 3 minute gas? -> 480 minerals die je mis hebt gelopen @ 6 minutes. Dat zijn 9 á 10 drones. Ook kan je je larvae niet optijd opmaken met dit tekort, wat ervoor zorgt dat de natural hatch larvae spawn stil ligt en je uiteindelijk met veel minder larvae eindigt. Ook hierdoor heb je minder drones en minder viability.

[ Voor 24% gewijzigd door kaluro2 op 03-05-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je tegen terran geen hatch first opent, loop je permanent achter met economie. Dit is een feit. Er is langere tijd 14/14 speedling expand geprobeert maar hier had zerg gewoon een te groot nadeel bij.
Daar komt b ovenop dat terran 100% immuun is voor early zerg pressure. Daar zit je dan met je units. Wat als terran no-gas expand gaat? Dan ben je helemaal dood voordat de match ook maar begonnen is. 8)7
Roaches...

Als terran als zerg zouden gaan spelen omdat ze blijkbaar toch 100% immuun zijn ervoor (ie: CC first expand), dan is het resultaat vooral een hele dode terran.
En laten we wel wezen, om de meeste maps kan je prima met een OL scouten of hij wel of geen gas pakt.
Dan heb je ook nog eens pool first gedaan en ipv drones units gemaakt. Reken maar uit hoeveel je achter loopt.

Zerg die voor 6 minuten continue droned, ligt ongeveer gelijk aan een protoss die continue workers maakt. Elke drone minder is achterstand.
Oké dan ga je FE'en zodat je voorloopt, maar dan moet je niet vreemd opkijken dat je kwetsbaar bent voor een all in, een terran die FE'd is ook kwetsbaar voor een all in.

Mijn punt is echter ook niet dat, maar dat het buffen van early game defense helemaal niks eraan verandert. Zergs accepteren gewoon dat ze X% verliezen door all-ins, en dat zullen ze ongeveer constant houden. Dus als ze nu 10% daardoor verliezen, dan zullen ze na boost van early defense nog steeds 10% ervan verliezen, omdat ze gewoon greedier gaan spelen, zodat ze van de overgebleven 90% dan meer winnen.
160 minerals per minute moet je niet onderschatten early game. 3 minute gas? -> 480 minerals die je mis hebt gelopen @ 6 minutes. Dat zijn 9 á 10 drones. Ook kan je je larvae niet optijd opmaken met dit tekort, wat ervoor zorgt dat de natural hatch larvae spawn stil ligt en je uiteindelijk met veel minder larvae eindigt. Ook hierdoor heb je minder drones en minder viability.
Je hebt natuurlijk niet continue dat gas nodig als je veel minerals wilt hebben, enkel genoeg om te techen.

Maar wel grappig dat die 160 minerals een big deal is, maar blijkbaar de 270 minerals die een terran verliest aan een scan niet relevant is.

[ Voor 35% gewijzigd door Sissors op 03-05-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Ik gooi de handdoek in de ring, geen zin in een discussie met iemand die de basic (macro)fundamentals niet kent.
Dit is geen ad hominem, dit is een observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 12:44
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:08:
Je moet early game een overlord al vast weg sturen, wanneer hij op de verkeerde spawn terecht komt, is hij no way op tijd bij de andere spawn. Dit fixt dat issue.
Maar zo superveel sneller zijn ze ook niet. (0.46 --> 0.58) Ik gebruik altijd mijn eerst 2 overlords om dichtbij te zoeken (als het geen cross pos/close by ground is) met een drone naar de cross position met mijn 12e drone. Weet waar ze zitten voordat meestal afgeblokt zijn.
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:08:

Tegen protoss gaat niemand hatch first. altijd 14 pool 16 hatch of 15 pool 16 hatch, dus die vlieger gaat al niet op. :+

Feit is en blijft dat wanneer zerg early units maakt zonder reden, ze met nutteloze units zitten. Je kan niet door walls heen lopen met je zerglings, je kan niet door de zealot block heenkomen. Dan heb je ook nog eens pool first gedaan en ipv drones units gemaakt. Reken maar uit hoeveel je achter loopt.

Ik doe het meestal andersom.
Tegen Terran doe ik eerst pool wegens teveel bunkerrushed te worden (Vaak blijven ze ook gewoon op 1base en blijven ze marines naar mij toe sturen).
Protoss heb ik geen last van in het begin. Die FE mee (met soms een cannon rush dat ook gewoon makkelijk afgewend wordt). Als ze mee FE zijn en uiteindelijk op genoeg probes zitten op 2base en een "army" hebben. zit ik al op 3 base met gegoeg drones en tech waarmee ik zn aanval makkelijk afsla. Gaat hij alsnog voor collusis zit ik allang in zijn basis met genoeg muta's waar er al snel geGGed wordt.
Zo heb ik (als gold zijnde) al genoeg plat protoss verslagen (en kom ik bijna geen protoss tegen op ladder :()

ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:20:
Ik gooi de handdoek in de ring, geen zin in een discussie met iemand die de basic (macro)fundamentals niet kent.
Het probleem is niet dat ik ze niet ken, het probleem is dat jij niet kan accepteren dat je niet altijd alles op de efficientste manier kan doen, soms moet je aan dingen resources uitgeven die je liever niet had gedaan. Kan een terran scan zijn, maar ook een protoss die in veel matchups direct door moeten techen naar observers.

Of moet je eens het rekensommetje doen wat het kost om een PF te maken voor je third ipv een OC. Dat is echt gigantisch, maar soms is het gewoon nodig.

En laten we wel wezen, laatste keer dat ik checkte waren we beide diamond op EU, dus zo groot zal het verschil in kennis van fundamentals niet zijn tussen ons.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 03-05-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:20:
Tegen de tijd dat 'scouting matters', heeft terran een insta-scan klaar zonder hun economy te gimpen,
Pot. Ketel. Zwart?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Asasuke schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:25:
[...]

Maar zo superveel sneller zijn ze ook niet. (0.46 --> 0.58) Ik gebruik altijd mijn eerst 2 overlords om dichtbij te zoeken (als het geen cross pos/close by ground is) met een drone naar de cross position met mijn 12e drone. Weet waar ze zitten voordat meestal afgeblokt zijn.
46 seconds ipv 58 seconds? Dat is zo'n 20% sneller, dat is toch wel extreem/merkbaar.
Asasuke schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:25:
Ik doe het meestal andersom.
Tegen Terran doe ik eerst pool wegens teveel bunkerrushed te worden (Vaak blijven ze ook gewoon op 1base en blijven ze marines naar mij toe sturen).
Protoss heb ik geen last van in het begin. Die FE mee (met soms een cannon rush dat ook gewoon makkelijk afgewend wordt). Als ze mee FE zijn en uiteindelijk op genoeg probes zitten op 2base en een "army" hebben. zit ik al op 3 base met gegoeg drones en tech waarmee ik zn aanval makkelijk afsla. Gaat hij alsnog voor collusis zit ik allang in zijn basis met genoeg muta's waar er al snel geGGed wordt.
Zo heb ik (als gold zijnde) al genoeg plat protoss verslagen (en kom ik bijna geen protoss tegen op ladder :()
In top diamond/low-mid masters pakken Terrans heel snel een expansion, gevolgd door een third.. Ik steal hun gas altijd om banshees tegen te gaan en om ervoor te zorgen dat de marines hun base niet verlaten maar op de gas gaan schieten. Waarom ze het doen weet ik niet, maar ze doen het we l. :+

Protoss chronoboost in diezelfde ladder continue workers en gaan met 2-base all-ins voor extreem strakke timings, die je amper af kan houden met continue drone production tot 7:30.
Wanneer ik op 8:00 onder de 70(of 65) food zit, heb ik bij voorbaad al verloren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:32:
[...]

46 seconds ipv 58 seconds? Dat is zo'n 20% sneller, dat is toch wel extreem/merkbaar.
Nope, movement speed is van 0.46 naar 0.58 gegaan (en deel jij is 0.58 (of 58, maakt niks uit) door 46 x100% = ~126% (100% is van de 0.46 dus is met 25+% omhoogegaan))
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:32:

[...]

In top diamond/low-mid masters pakken Terrans heel snel een expansion, gevolgd door een third.. Ik steal hun gas altijd om banshees tegen te gaan en om ervoor te zorgen dat de marines hun base niet verlaten maar op de gas gaan schieten. Waarom ze het doen weet ik niet, maar ze doen het we l. :+

Protoss chronoboost in diezelfde ladder continue workers en gaan met 2-base all-ins voor extreem strakke timings, die je amper af kan houden met continue drone production tot 7:30.
Wanneer ik op 8:00 onder de 70(of 65) food zit, heb ik bij voorbaad al verloren :P
Gelukkig dat ik nog in gold zit :D
Meestal krijg ik een 4G op me dak, wat makkelijk af is te slaan als je automatisch een roach warren neerplopt voor no reason(alleen tegen protoss). Of ik krijg een +1 6G/7G, wat later komt en verrassend weinig stalkers meekomen, dus kannonenvoer voor mijn dan al muta's (zaelots vermaken zich wel met de 2 spine's/zerglings/roaches)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In top diamond/low-mid masters pakken Terrans heel snel een expansion, gevolgd door een third.. Ik steal hun gas altijd om banshees tegen te gaan en om ervoor te zorgen dat de marines hun base niet verlaten maar op de gas gaan schieten. Waarom ze het doen weet ik niet, maar ze doen het we l.
Om jouw scout uit hun basis te halen en gas te kunnen pakken?

Maar moet Terran dan ook de mogelijkheid krijgen om gas te kunnen stealen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
furby-killer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:44:
[...]

Er is niet echt een verschil met het gas pakken voor terran met andere rassen

SCV is bezig, net zoals een drone
en de kosten zijn hetzelfde als dat van de protoss (75m) en als je je drone laat zitten kost hij ook 75m

[ Voor 5% gewijzigd door Asasuke op 03-05-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verschil is dat het triviaal is om de SCV te killen terwijl hij gas aan het stealen is.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 03-05-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Asasuke schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:40:
[...]

Nope, movement speed is van 0.46 naar 0.58 gegaan (en deel jij is 0.58 (of 58, maakt niks uit) door 46 x100% = ~126% (100% is van de 0.46 dus is met 25+% omhoogegaan))
26% sneller, ik teken ervoor :-)

[...]

Gelukkig dat ik nog in gold zit :D
Meestal krijg ik een 4G op me dak, wat makkelijk af is te slaan als je automatisch een roach warren neerplopt voor no reason(alleen tegen protoss). Of ik krijg een +1 6G/7G, wat later komt en verrassend weinig stalkers meekomen, dus kannonenvoer voor mijn dan al muta's (zaelots vermaken zich wel met de 2 spine's/zerglings/roaches)
[/quote]

4-gate kan je goed herkennen door het aantal energy de nexus heeft. Zit de nexus vol met energy en is het nog aan het opsparen ( Ze doen dan 1 chronoboost na de 9 pylon, en 1 na de 12 gateway, de rest slaan ze op voor warpgate research) en wordt vervolgens alles op de cybernetics gegooit, dan weet je al hoe laat het is. :+ Dan kan je een beetje getimed je RW neergooien ipv 'blind'. Scheelt veel voor je economie.

6g/7g +1 kan je herkennen doordat ze maar 2 gas pakken en hun forge blijven chronoboosten. Zitten ze op 8:30 nog steeds op 2-gas dan kan je er 100% zeker van zijn.
Early gas, early lair, early overseer wat de hele game lang negatief snowballed, versus een enkele scan.
We weten beide dat terran zelfs nog terug kan komen nadat 20-30 workers gekilled zijn (zie IPL DRG vs MKP op antiga) na een roach/bling all in. Terran is extreem cost efficient, zerg units totaal niet.

Gas nemen/techen is voor T en P totaal anders dan voor zerg. :+
Natuurlijk praat ik nu in extremiteiten en je moet het ook met een korreltje zout nemen, maar je kan een scan totaal niet vergelijken met early zerg gas met early lair puur voor een overseer.

Maar ik snap wat je bedoelt. ;)

Was ook niet echt een aanval op Weiman maar het is meer dat wij fundamenteel totaal van mening verschillen, en ik heel erg macro geöritenteert ben aangelegd, terwijl hij het meer op strategisch vlak lijkt op te pakken.

Weiman zal op strategisch vlak een erg groot stuk boven mij liggen, ik ben meer van de mechanics en macro-benchmarks om 5 - 6 - 7 - 8 minuten etc. om te tellen hoeveel workers en food je hebt. Verschillende openings blijven proberen en kijken hoeveel corners je kan 'cutten' en wat wel of niet viable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
furby-killer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:48:
Verschil is dat het triviaal is om de SCV te killen terwijl hij gas aan het stealen is.
Drone idem, al is het iets moeilijker
en een scv is evensnel als een zaelot (of sneller?) dus kan je dat ook gewoon eraf halen en em zo laten staan en op het laatste moment cancellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
furby-killer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:44:
[...]

Het kost minstens 3(of 4?) marines om een building gas kapot te maken. De natural van de zerg pressuren biedt veel meer netto resultaat en die 2e gas hebben ze toch niet direct nodig, tenzij ze banshee tech willen gaan. En qua scouting? Wanneer ze een enkele gas openen is het of reaper of hellion, veel anders zul je niet zien tot 7:30 :P. Het zal wel iets mentaals zijn.
Asasuke schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
[...]

en een scv is evensnel als een zaelot (of sneller?) dus kan je dat ook gewoon eraf halen en em zo laten staan en op het laatste moment cancellen
Maar de vraag bij protoss is of het interessant is om de gas te stelen, tegen terran gaan ze economisch FE en doen ze vaak 1-gate expand en pakken ze pas veel later gas. eventueel 1 enkele gas voor warpgate/sentry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
[...]

26% sneller, ik teken ervoor :-)
Ik ook, alle buffs zijn meegenomen :D
[...]

4-gate kan je goed herkennen door het aantal energy de nexus heeft. Zit de nexus vol met energy en is het nog aan het opsparen ( Ze doen dan 1 chronoboost na de 9 pylon, en 1 na de 12 gateway, de rest slaan ze op voor warpgate research) en wordt vervolgens alles op de cybernetics gegooit, dan weet je al hoe laat het is. :+ Dan kan je een beetje getimed je RW neergooien ipv 'blind'. Scheelt veel voor je economie.
6g/7g +1 kan je herkennen doordat ze maar 2 gas pakken en hun forge blijven chronoboosten. Zitten ze op 8:30 nog steeds op 2-gas dan kan je er 100% zeker van zijn.
Ik herken ze ook wel. als ik dit niet zie dan ga ik uit van een stargate en ga ik ipv met mijn muta's hydra's maken, met ondersteuning van ....... (raad maar :P)
Weiman zal op strategisch vlak een erg groot stuk boven mij liggen, ik ben meer van de mechanics en macro-benchmarks om 5 - 6 - 7 - 8 minuten etc. om te tellen hoeveel workers en food je hebt. Verschillende openings blijven proberen en kijken hoeveel corners je kan 'cutten' en wat wel of niet viable is.
Van Weiman had ik in de GoT-cup niet echt verschillende openings gezien. Hij bleef bij zijn mech, waarop ik heb bijna had verslagen (2-1) (Laatste game had ik de factory moeten targetten welke met een thor bezig was, was het waarschijnlijk wel gg geweest :() (En Gropah, ik had het nog teruggekeken, Nee, ik keek niet mee op de stream en bedankt voor je compliment toen ik 19 drones maakte (Je bent toch geen Ret _/-\o_ ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Asasuke schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:58:

Ik herken ze ook wel. als ik dit niet zie dan ga ik uit van een stargate en ga ik ipv met mijn muta's hydra's maken, met ondersteuning van ....... (raad maar :P)
Als ze geen double gas gaan, zou ik blijven scouten voor een expansion @ 6 á 6:30. het kan zijn dat ze 3-gate expanden. Je gaat namelijk double gas in stargate play.

Dan kan je ipv muta/roach maken, veel langer door dronen. Explore the edges!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:55:
[...]

Het kost minstens 3(of 4?) marines om een building gas kapot te maken. De natural van de zerg pressuren biedt veel meer netto resultaat en die 2e gas hebben ze toch niet direct nodig, tenzij ze banshee tech willen gaan. En qua scouting? Wanneer ze een enkele gas openen is het of reaper of hellion, veel anders zul je niet zien tot 7:30 :P. Het zal wel iets mentaals zijn.
Ik ga altijd direct voor de Extractor als een Z een gas-steal bij mij doet. Mijn go-to build is de standaard Reactor Hellion Expand in TvZ, dus ik heb niet meer dan 2 Marines. Met zo weinig lukt de natural pressuren niet, dus ik hou ze maar gewoon thuis. Het is erg irritant dat 2 Marines een morphende Extractor niet kunnen out-DPSen waardoor een goede Zerg in principe onbeperkt kan blijven cancel-rebuilden. Gelukkig zijn de meeste Zergs in Diamond niet goed genoeg hiervoor en na 2-3 cycles zijn ze of te laat met de cancel waardoor de Extractor voltooid is of ze zijn niet snel genoeg met de rebuild waardoor de Drone tussendoor teveel schade op heeft gelopen en sneuvelt. Desalniettemin is een gas steal erg irri.

Als Protoss het doet is het nog een stapje vervelender. Ook daar heb ik m'n 2e gas niet echt snel nodig, maar de P laat de Assimilator vrijwel altijd voltooien en die dingen hebben ontzettend veel health vergeleken met Extractors / Refineries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:02:
[...]

Als ze geen double gas gaan, zou ik blijven scouten voor een expansion @ 6 á 6:30. het kan zijn dat ze 3-gate expanden. Je gaat namelijk double gas in stargate play.

Dan kan je ipv muta/roach maken, veel langer door dronen. Explore the edges!
Ik scout vaak met een zergling wat ze doen.

Als ik zie dat ze ge-expand zijn laat ik het meestal voor hun ingang staan net buiten zicht van hem, zodat ik weet wanneer zijn army uittrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Rannasha schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:05:
[...]

Ik ga altijd direct voor de Extractor als een Z een gas-steal bij mij doet. Mijn go-to build is de standaard Reactor Hellion Expand in TvZ, dus ik heb niet meer dan 2 Marines. Met zo weinig lukt de natural pressuren niet, dus ik hou ze maar gewoon thuis. Het is erg irritant dat 2 Marines een morphende Extractor niet kunnen out-DPSen waardoor een goede Zerg in principe onbeperkt kan blijven cancel-rebuilden. Gelukkig zijn de meeste Zergs in Diamond niet goed genoeg hiervoor en na 2-3 cycles zijn ze of te laat met de cancel waardoor de Extractor voltooid is of ze zijn niet snel genoeg met de rebuild waardoor de Drone tussendoor teveel schade op heeft gelopen en sneuvelt. Desalniettemin is een gas steal erg irri.

Als Protoss het doet is het nog een stapje vervelender. Ook daar heb ik m'n 2e gas niet echt snel nodig, maar de P laat de Assimilator vrijwel altijd voltooien en die dingen hebben ontzettend veel health vergeleken met Extractors / Refineries.
Je kan an sich bunkerpressuren, dan zorg je er in ieder geval voor dat zerg vaak overreact en met 10+ zerglings eindigt. dan heb je met een scv en 2 marines toch weer goede damage gedaan.

Je kan een marine 'bovenop' de extractor move-commanden, wanneer de extractor dan gecancelled wordt, kan hij niet ge-rebuild worden, omdat je marine telt als een blokkade. Maar dan moet je wel 100% bovenop de extractor gaan staan. en eventueel kan je dan vlug zelf de gas pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Je kan an sich bunkerpressuren, dan zorg je er in ieder geval voor dat zerg vaak overreact en met 10+ zerglings eindigt. dan heb je met een scv en 2 marines toch weer goede damage gedaan.
Hoeveel Zergs overreacten dusdanig tegen een bunkerrush in deze situatie? Ik pak mijn gas op 13, dat zal de Zerg die een gas-steal doet zeker zien. Dus 2-rax kan al uitgesloten worden. Daarnaast, als mijn Marines de deur uit zijn om te pushen, kan de Zerg z'n Extractor-Drone vrij door de basis heen lopen om te zien dat ik voor een Reactor Hellion FE ga en dus niet meer heb dan 2 Marines.

Het lukt me af en toe wel om een Zerg te misleiden en te zorgen dat hij lings overproduceert, maar Zergs die goed gebruik maken van de info die ze vergaard hebben met de scout-Drone zullen zeker niet overreageren op deze manier.
Je kan een marine 'bovenop' de extractor move-commanden, wanneer de extractor dan gecancelled wordt, kan hij niet ge-rebuild worden, omdat je marine telt als een blokkade. Maar dan moet je wel 100% bovenop de extractor gaan staan. en eventueel kan je dan vlug zelf de gas pakken.
Ah, dat moet ik maar eens gaan proberen. Momenteel is het enige dat ik doe de 2 Marines aan andere kanten van de geyser zetten zodat de Drone niet kan ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/oh-stop-it-you.png

Maarem, je was toch in discussie met furby-killer, niet met mij? ik snap niet echt wat je bedoelt met een aanval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Weiman schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:31:
[...]

[afbeelding]

Maarem, je was toch in discussie met furby-killer, niet met mij? ik snap niet echt wat je bedoelt met een aanval..
lig ik te slapen? }:O :F .. ik ga eens terug scrollen.

Edit: Fffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Edit2: Ik teer op 3 uurtjes slaap. :-(

[ Voor 10% gewijzigd door kaluro2 op 03-05-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asasuke schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
[...]

Drone is onmogelijk te killen tijdens gas stealen. Als hij cancel/opnieuw starten doet heb je een enorm kleine mogelijkheid waarin het mogelijk is ja. SCV die aan het bouwen is heb je zo dood met een enkele probe/drone.

Als je toch gaat kutten met een SCV maak dan een bunker. Tegenwoordig vooral bij protoss vind ik dat leuk, als ze buildings zover bij hun ramp vandaan hebben dat ik bovenop hun ramp bunker kan maken zonder dat ze het zien. En dan maar hopen dat ze overreacten.

Editje: Trouwens deze hele discussie over vergelijken tussen scout mogelijkheden enzo is eigenlijk toch niet goed te voeren (en dat is ook inclusief wat ik heb gezegd hoor), de rassen zijn zo verschillend in SC2 dat je niet zomaar een klein gedeelte van gameplay kan vergelijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Sissors op 03-05-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@Kaluro... als er iemand mag arrogant zijn, dan mag jij het niet zijn. Je zit nog vast in diamond? en andere spelers zoals marcelvk, bakkendepao en ik zitten in masters.

jij speelt heel extreem meta-gaming, en dat je moet toch een keer gaan afleren. Je zal alleen maar frustreren op mensen zoals ik. (Anti-meta-gaming).

Ik heb @Weiman paar keer zien spelen, en het ziet allemaal netjes en strak uit. Alles volgens het boekje de eerste 10 min.

Als iemand bij mij een gas steal gaat doen...
Bouw ik vrolijk een factory naast de extractor en probeer zo snel mogelijk die gas te mollen. Ondertussen bouw ik extra raxen en een cc. Zodra de extractor kapot is, factory cancel zoveel mogelijk reactors bouwen, expo pakken en een dezelfde timing pakken als de banshee-timing. maar dan met mass marines :)

Je zult verstelt staan hoeveel spores en queens er klaar staan :).

Iemand van de oSc clan-high master, deed dat tegen mij. Hij was NOT amused. Een potje erna, gewoon meta-gaming/standaard-game gedaan en hij ownde mij zo hard dat ik ff als een bronze noob voelde :)

Conclusie... zorg dat je gaat "techen" zodat de zerg denkt, ik moet die gas pakken en niet ermee gaat scouten.

[ Voor 5% gewijzigd door zonglew00 op 03-05-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie hier en daar weer wat persoonlijke opmerkingen voorbij komen. Dat is een no-go.

Discussieer met argumenten en niet met ad hominems en eenzijdige observaties over hoe goed iemand is. Ook is tot op zekere hoogte de league waarin iemand zit slechts een aanwijzing voor skill; geen definitieve vaststelling. Laten we dus niet diezelfde league gaan gebruiken als argument in discussies. Als je het niet kunt winnen op argumentatie en daarnaar moet grijpen, zit je blijkbaar fout.

Hou het vriendelijk mensen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
*knip*

Ik probeer zelf mensen te helpen met basale dingen. En ja er zijn mensen zoals ik die niet spelen zoals de kudde schapen.

add: Als een top of subtop speler (gm of "part-time" gm) tegen me zegt wat ik fout doe, geloof ik graag :). Dan kan wel als argument gebruikt worden.

[ Voor 86% gewijzigd door Cloud op 03-05-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom kom zonglew00, er is niets mis met meta-gaming spelen of niet. zolang je maar scout en kunt inspelen op situaties zal je met beide versies goed zitten.
Vind het wel zwak dat je mensen afrekent op hun league aangezien league vrijwel niets over een persoon zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ik dacht Starcraft II nu eindelijk eens te kopen omdat ik toen der tijd toch wel enorm genoten heb van de originele Starcraft. Maar ik schrok wel even toen ik de prijs bekijk, kost die nu nog steeds €40?

Dat is het mij dan ook niet waard, ik zou de game vooral voor de singleplayer kopen (een van de redenen is omdat ik gewoon te slecht ben in multiplayer :P). Maarja, ik neem aan die ik Starcraft II nergens anders goedkoper kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Asskicker schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:58:
Ik dacht Starcraft II nu eindelijk eens te kopen omdat ik toen der tijd toch wel enorm genoten heb van de originele Starcraft. Maar ik schrok wel even toen ik de prijs bekijk, kost die nu nog steeds €40?

Dat is het mij dan ook niet waard, ik zou de game vooral voor de singleplayer kopen (een van de redenen is omdat ik gewoon te slecht ben in multiplayer :P). Maarja, ik neem aan die ik Starcraft II nergens anders goedkoper kan vinden?
Ik las pas ergens dat hij rond de 30eu te koop was. Ik heb ook wat zitten kijken omdat ik misschien een ander ras wil gaan spelen op een nieuw account, maar toch maar even niet.

En slecht in multiplayer: kom gezellig in het 'got' channel zitten en doe mee met teamgames (voor de gezelligheid). Daarna kan je altijd nog kijken of je 1v1 wil proberen, maar ik speel al vanaf het begin en speel ook bijna alleen maar teamgames omdat ik 1v1 minder leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:54:
Kom kom zonglew00, er is niets mis met meta-gaming spelen of niet. zolang je maar scout en kunt inspelen op situaties zal je met beide versies goed zitten.
Vind het wel zwak dat je mensen afrekent op hun league aangezien league vrijwel niets over een persoon zegt.
Ik weet van mezelf dat ik niet kan winnen zodra het gaat richting puur macro-meta-gaming. Dus ik maak misbruik ervan :). Ik spoor mensen zelf aan om meer te gaan macro-en meta-gaming te spelen. En dan spelen ze nog een keer tegen mij, dan weten ze vaak... Oh wat ik mis, is puur de "basic" skills. Dat vind ik persoonlijk hoe je zelf onderscheidt tussen de goeie spelers en Pro spelers.

Jah het is inderdaad zwak van mij, maar ik was niet de eerste die dat deed. Zeker als iemand praat over macro-fundamentals en hij zelf is diamond. Een beetje goeie RTS speler komt met gemak in masters.

YouTube: Ketroc's on Day\[9] Daily - Starcraft 2

[ Voor 6% gewijzigd door zonglew00 op 03-05-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waarom nou doorgaan? :? Mijn reactie was geen uitnodiging om gewoon lekker verder te gaan met wie er fout zat, dat gezeik moest stoppen. Nota bene maak je die league vergelijking, waarvan ik _net_ gezegd heb dat ik hem niet weer wil zien, ook nog een keer om een schop na te geven.

Dit is de laatste keer dat ik op deze manier waarschuw.

En nee dit is geen uitnodiging tot discussie hierover. En anders heb ik een DM/mail inbox.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
OMG wat een verschil die overlordspeed, lijkt alsof ze een turbomotor erachter hebben gezet.

Vroem! Vroem! :D

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gosu 2v2 team ft. Marcelvk, aka Bart en Bakkendepao aka Mello
http://nl.twitch.tv/bakkendepao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sweet sweet burrowed banelings:

<warning large 9 mb gif file>
http://imgain.com/images/bust.gif

Video size was maar 3 mb maar ja had nog nooit een gifje van een video gemaakt :P

[ Voor 31% gewijzigd door Cloud op 04-05-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:20
made me lol :+

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE:

After initial testing and feedback, we have removed the Queen starting energy increase and we have decided to modify:

Queen anti-ground weapon attack range increased from 3 to 5.

Please note: The look of the queen’s ground attack animation is affected by this adjustment, and will be changed when we expand the balance changes beyond this map and to the rest of the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:40:
Sweet sweet burrowed banelings:

spoiler:
<warning large 9 mb gif file>
[afbeelding]

Video size was maar 3 mb maar ja had nog nooit een gifje van een video gemaakt :P
Zouden dit soort dingen voortaan misschien gelinkt kunnen worden of gespoilerd? Ik weet niet of spoileren voorkomt dat het laadt? Ik bekijk deze thread namelijk vaak met m'n iPhone, om dan in 1 klap 9 MB kwijt te zijn is ook niet super fijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

KenDM heeft een goed punt :) Dit soort gigantische .gifs kunnen beter in een linkje naar de bron toe. Ik heb de .gif even vervangen door een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Queens krijgen nu dus meer anti-ground range, hmmk, ik kan er denk ik mee leven. Alleen kun je ze nu niet meer kiten met helions. Dat was altijd wel een heel belangrijk aspect in earlygame TvZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Jammer, dat haalt wel leuke micro battles weg. Dat heen en weer dansen bij de rand van de creep tussen Hellions en Queens was altijd wel geinig. Als je Queens niet meer kunt kiten, kan Z ze gewoon op Hold Position op de rand zetten en Hellions kunnen er niet meer ongeschonden langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben verre van een high lvl speler (:+) maar waarom zouden ze zo snel al van de verhoogde Queen energy afgestapt zijn? Grubby had het over problemen in early game PvZ i.v.m. transfuse, wat het nog moeilijker zou maken te harassen. Zijn er nog meer zaken die fout gingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:03:
Ik ben verre van een high lvl speler (:+) maar waarom zouden ze zo snel al van de verhoogde Queen energy afgestapt zijn? Grubby had het over problemen in early game PvZ i.v.m. transfuse, wat het nog moeilijker zou maken te harassen. Zijn er nog meer zaken die fout gingen?
Creep spread is veel sneller. Normaal gesproken begint de creep spread pas met de 2e of 3e queen die je bouwt (afhankelijk van of je queen 2 in je natural bouwt of in je main). Met 50 energy hebben queens genoeg voor een inject en een tumor als ze uit de hatchery komen, waardoor de creep ontzettend veel sneller op gang komt. De strategische keuze om vroeg voor creep spread te gaan ten koste van een inject of 150 minerals voor een derde queen valt volledig weg omdat je een gratis tumor bij iedere queen krijgt.

Daarnaast betekent 50 energy dat queens direct een transfuse hebben zodra ze spawnen. Tegen air harass (vooral PvZ, maar ook TvZ met banshees) is dit erg sterk. Als je 2 extra queens maakt tegen air dan zullen die in het huidige spel nog geen transfuse hebben wanneer de harass begint (afhankelijk van de scout timing natuurlijk). Met de energy change hadden ze dat wel en dat maakt de verdediging ertegen een stuk sterker, waardoor de hele PvZ air-harass strategie redelijk zwak wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
en waar is mijn 50 energie op mijn HT? Insta storm was wel vet voordat ze het eruit hebben gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heel duidelijk verhaal Rannasha. Bedankt voor de uitleg :) Ik was inderdaad heel de creep spread en de afweging die daarachter ligt vergeten.
matty___ schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:38:
en waar is mijn 50 energie op mijn HT? Insta storm was wel vet voordat ze het eruit hebben gehaald
Haha die ken ik ook nog wel; dat was een béétje overpowered. Zeker in combinatie met warp gates :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Rannasha schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:02:
Jammer, dat haalt wel leuke micro battles weg. Dat heen en weer dansen bij de rand van de creep tussen Hellions en Queens was altijd wel geinig. Als je Queens niet meer kunt kiten, kan Z ze gewoon op Hold Position op de rand zetten en Hellions kunnen er niet meer ongeschonden langs.
wat dacht je van early queen killen met 1 of 2 reapers ( na een rush oid) ...ook niet meer mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Gelukkig had ik nog totaal geen moeite met Zerg :/

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
Kzyto schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:06:
Gelukkig had ik nog totaal geen moeite met Zerg :/
Je kan nog steeds 2port banshee openingen doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat Zerg opeens zoveel buffs nodig heeft...
Zerg was naar mijn mening toch al moeilijk te stoppen early game. Ze kunnen beter eerst echt gaan kijken naar P early game en T late game (ja ik weet dat ze hier ook mee bezig zijn:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supe
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-06 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:45:
Snap niet dat Zerg opeens zoveel buffs nodig heeft...
Zerg was naar mijn mening toch al moeilijk te stoppen early game. Ze kunnen beter eerst echt gaan kijken naar P early game en T late game (ja ik weet dat ze hier ook mee bezig zijn:P)
Ik denk dat ze helemaal niet naar balance in de rassen moeten kijken.
Het wisselt gewoon sterk in de meta.
Op het moment dat Zerg een ontzettend sterke timing geeft ontwikkeld tegen bijvoorbeeld Protoss (zoals de Stephano/DRG 12min max roach) duurt het een tijdje voordat de Protosses er een antwoord op hebben gevonden.
Zo zal balance altijd een issue blijven, daar het spel zelf qua strategie en mogelijkheden ontzettend veel diepgang heeft.

Wil je een goede indruk krijgen van de huidige balans tussen de rassen, is er maar een plek om statistieken te meten, en dat is in de absolute top.
Namelijk: GSL.

http://wiki.teamliquid.ne...raft_II_League/Statistics

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moeten we nou echt weer die discussie opstarten :X

Anyway buff voor ground attack range van queens. Mijn verwachting van ZvT. Zerg pakt snel second en daarna ook third, en maakt iets van 5-6 queens als defense. Dan voluit dronen met queens als verdediging om daarna over de terran heen te wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
kaluro2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:55:
[...]

Maar de vraag bij protoss is of het interessant is om de gas te stelen, tegen terran gaan ze economisch FE en doen ze vaak 1-gate expand en pakken ze pas veel later gas. eventueel 1 enkele gas voor warpgate/sentry.
Nou, als je parting style opent dan wil je wel een tweede gas, maar die kan je ook evt in je expo pakken. Eigenlijjk iets te laat, maar geen groot probleem.

Maar, meestal als de terran mijn gas stealt dan komt er een of andere gewaaide 1-1-1 met cloaked banshee.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
zonglew00 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:35:
Als iemand bij mij een gas steal gaat doen...
Bouw ik vrolijk een factory naast de extractor en probeer zo snel mogelijk die gas te mollen. Ondertussen bouw ik extra raxen en een cc. Zodra de extractor kapot is, factory cancel zoveel mogelijk reactors bouwen, expo pakken en een dezelfde timing pakken als de banshee-timing. maar dan met mass marines :)

Je zult verstelt staan hoeveel spores en queens er klaar staan :).
Om dat nou anti-metagame te noemen. Ik noem het gewoon een dikke cheese.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilde niet de discussie starten haha! was gewoon benieuwd waar die buffs opeens vandaan kwamen aangezien ik er niets en niemand over gehoord hebt dat Z het moeilijk had early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:22:
wilde niet de discussie starten haha! was gewoon benieuwd waar die buffs opeens vandaan kwamen aangezien ik er niets en niemand over gehoord hebt dat Z het moeilijk had early game.
Die opmerking was niet richting jou, maar richting supe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:31:
KenDM heeft een goed punt :) Dit soort gigantische .gifs kunnen beter in een linkje naar de bron toe. Ik heb de .gif even vervangen door een link.
Of gewoon die video zelf op yt uploaden :) lijkt me velen malen handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:39:
[...]

Of gewoon die video zelf op yt uploaden :) lijkt me velen malen handiger
Ik ging er even vanuit dat dat geen optie was, maar uploaden in een echte videoplayer is natuurlijk nog beter. Het ging me meer om ervoor zorgen dat hier geen 9 MB grote plaatjes geladen gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:02
Grijze Vos schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Om dat nou anti-metagame te noemen. Ik noem het gewoon een dikke cheese.
Is iemand op het verkeerde been zetten nu ook al kaas?
Ik vind het een slimme strategie. Je maakt gebruik van iemands eigen middelen om hem te verslaan. Dat is toch slim? Ik snap niet wat daar cheese aan is. Daarnaast is het door een overlord sacrifice of drone aan de voordeur prima te detecteren en op te anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
SlaadjeBla schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:41:
[...]

Is iemand op het verkeerde been zetten nu ook al kaas?
Ik vind het een slimme strategie. Je maakt gebruik van iemands eigen middelen om hem te verslaan. Dat is toch slim? Ik snap niet wat daar cheese aan is. Daarnaast is het door een overlord sacrifice of drone aan de voordeur prima te detecteren en op te anticiperen.
'drone aan de voordeur' klinkt leuk maar alles wat je ziet is 2 supply depots een barracks en een paar marines... de eerste 2 overlords moeten toevallig maar naar de goed base gevlogen zijn (4 player map niet altijd). Het zal goed zijn als de slome koeien een turbo krijgen (wat ze nu dus onderzoeken die 25% extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
ze moeten die overlords echt niet sneller maken... dan kan ik niet met me marines niet meer overlord hunten zonder daarbij gepakt worden van achter door een zergling :)

@Grijzevos & SlaadjeBla.. het is best "vies" netals die beroemde nexus-cancel-4-gate van ogsMC/SK-MC.
Ja het is hardstikke gemeen en achterbakse strategie.. maar om nou cheese noemen. Ik heb dit na-ge-aapt van een ZvZ tactiek. Je bouwt opzichtig een spire en volgens ga je mass lings... of je gaat zogenaamd roaches... en je komt aan met mutas... Dat is gewoon "not-amused"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is gewoon valse informatie aan de tegenstander voeden. Als hij zo gulzig is om het maar 1x te zien en dat meteen te accepteren, dan is het toch echt wel hun fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Gropah schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:26:
Het is gewoon valse informatie aan de tegenstander voeden. Als hij zo gulzig is om het maar 1x te zien en dat meteen te accepteren, dan is het toch echt wel hun fout...
indeed en verdien je het om keihard een asswoop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Vind ik ook ^^ dit is 100% non cheese... Cheese is overrated overigens en oke sommige tactieken jaja want dat zijn het eigenlijk gewoon zijn gewoon erg sterk mits niet gescout over het algemeen :)

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:40

Rem

Kzyto schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:44:
Vind ik ook ^^ dit is 100% non cheese... Cheese is overrated overigens en oke sommige tactieken jaja want dat zijn het eigenlijk gewoon zijn gewoon erg sterk mits niet gescout over het algemeen :)
I present to you: Gaulzi!
The actionjesuz of cannonrushing.

Sick sick sick cannoning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
remsporus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:45:
[...]

[video]

Ok... The King Of Cannon Rush...
Daar kan ik niet aan tippen gayness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Wat ik ook eigenlijk bedoel is dat er te vaak geroepen wordt dat het cheese is terwijl het gewoon een bepaalde tactiek is. Ik heb het dan niet over cannonrush maar bijv TvP forcefield en warp prism play ofzo.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remsporus schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:45:
[...]

[video]

Gaulzi is echt een debiel imo 8)7 hij raged harder dan idar in het kwadraat (als hij verliest, check zijn stream maar eens) en is echt ongelofelijk slecht in macro.... het enige wat hij wel goed kan, is uiteraard, cannon rushen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Gropah schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:26:
't probleem is dat je het maar een keer te zien kan krijgen :P Je hebt maar 1 kans (althans tot lair tech), daarna moet je het maar geloven.
MrTi schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:15:
[...]

'drone aan de voordeur' klinkt leuk maar alles wat je ziet is 2 supply depots een barracks en een paar marines... de eerste 2 overlords moeten toevallig maar naar de goed base gevlogen zijn (4 player map niet altijd). Het zal goed zijn als de slome koeien een turbo krijgen (wat ze nu dus onderzoeken die 25% extra).
Het is wel zo dat wanneer je de ramp oploopt, je kan zien hoeveel marines er zijn. aan de hand daarvan kan je ook al redelijk wat conclusies trekken, wanneer het er meer dan 2 á 3 zijn.

Thanks for the support @ mn stream gisteren :+ sta weer rank 3 diamond nu, na lekker winstreakje!
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/2240242/1/Kaluro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zonglew00 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:56:
ze moeten die overlords echt niet sneller maken... dan kan ik niet met me marines niet meer overlord hunten zonder daarbij gepakt worden van achter door een zergling :)

@Grijzevos & SlaadjeBla.. het is best "vies" netals die beroemde nexus-cancel-4-gate van ogsMC/SK-MC.
Ja het is hardstikke gemeen en achterbakse strategie..
Ik vind het nou niet bepaald achterbaks, meer common sense. Gas stealen vind ik dan achterbakser. Maar als iemand me scant net als ik starport naar tech lab zweef voor banshees dan zal ik ook zodra scan voorbij is onmiddelijk de handel terug doen en switchen naar siege tanks. En als een overlord mijn factory die net klaar is scout maak ik direct een reactor erop, en zodra overlord dood is cancel ik dat en maak ik tech lab en ga ik banshees. Als je zo makkelijk je tegenstander van foute info kan voorzien is het stom om het niet te doen.

Heb naar een paar van die cannon rushes gekeken, maar sommige waren probleemloos af te houden (de tweede bijvoorbeeld had diegene gewoon de pylon op high ground moeten vernietigen met marines, dat kon zonder in cannon range te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Zijn er toevallig mensen die niet meer spelen of niet meer gaan spelen en evt hun account willen verkopen ?
Ik wil zerg denk ik leren spelen maar om nou 30 te betalen nog een keer vind ik wat veel :)

Dus laat even weten via pm ofzo of in GoT channel in sc2 mocht je hem weg doen.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Je battle.net account is linked aan alles he, Warcraft, Diablo en Starcraft. Denk niet dat er veel gamers zijn die alleen Starcraft hebben.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:41:
Je battle.net account is linked aan alles he, Warcraft, Diablo en Starcraft. Denk niet dat er veel gamers zijn die alleen Starcraft hebben.
Dat en het feit dat het verhandelen van een gepersonaliseerd account (alle accounts waarbij je ook maar een naam hoef in te vullen) op het forum verboden is, is het misschien handig hier niet naar te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Kzyto schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:23:
Zijn er toevallig mensen die niet meer spelen of niet meer gaan spelen en evt hun account willen verkopen ?
Ik wil zerg denk ik leren spelen maar om nou 30 te betalen nog een keer vind ik wat veel :)

Ik weet niet wat je league is, maar gewoon tegen A.I. de mechanics leren en dan gaan ladderen.. Misschien drop je n league of 2, maar is dat erg? Of misschien custom games tegen iemand van een wat lager niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@Furby, je hebt veranderen van strategy en 100% abuse van maken. Ik maak opzettelijk een factory en ondertussen bijv 2-3 rax erbij. Wat jij bedoelt is meer van oh.. shit.. het is niet handig dat ik een banshee maak want hij heeft al gezien.

Het komt op hetzelfde uitvoering maar andere insteek.

@Kzyoto gebruik de RT/AT potjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
RT/AT ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
zonglew00 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:50:
@Furby, je hebt veranderen van strategy en 100% abuse van maken. Ik maak opzettelijk een factory en ondertussen bijv 2-3 rax erbij. Wat jij bedoelt is meer van oh.. shit.. het is niet handig dat ik een banshee maak want hij heeft al gezien.

Het komt op hetzelfde uitvoering maar andere insteek.

@Kzyoto gebruik de RT/AT potjes...
Wanneer jij 3 rax gaat nadat je gas hebt gepakt en een factory hebt gebouwd, komt je attack veels te laat en zijn er allang defenses klaar voordat je ook maar damage kan doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Random Team / Arranged Team

@Kaluro... zoals ik zei bijv. dezelfde timing als de banshee harras... Ik weet niet wat voor soort defense jij hebt tegen banshee harras..... dat is dan alles behalve zerglings/roaches/blings...

factory + techlab + starport + banshee = veel resources... dump dat is voor de grap alles in MM... en dan dezelfde timing als de banshee harras... Het is geen standaard 2-rax/3-rax timing he... want dat je scout je op tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
zonglew00 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:22:
Random Team / Arranged Team

@Kaluro... zoals ik zei bijv. dezelfde timing als de banshee harras... Ik weet niet wat voor soort defense jij hebt tegen banshee harras..... dat is dan alles behalve zerglings/roaches/blings...

factory + techlab + starport + banshee = veel resources... dump dat is voor de grap alles in MM... en dan dezelfde timing als de banshee harras... Het is geen standaard 2-rax/3-rax timing he... want dat je scout je op tijd...
Als je niet goed bent zijn teamgames nog een veel slechter idee. Als je 1 tegen 1 al niet goed bent wordt 2 tegen 2 al helemaal een drama.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Kzyto schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:23:

Ik zag gisteren bij Correct Rotterdam (Ceintuurbaan) in de koopjeskelder SC2 voor iets onder de €17 liggen. Is dat misschien wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
djunicron schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:40:
[...]

Ik zag gisteren bij Correct Rotterdam (Ceintuurbaan) in de koopjeskelder SC2 voor iets onder de €17 liggen. Is dat misschien wat voor je?
Dat zou opmerkelijk zijn. Ik zie blizzard spellen nooit in de winekls voor lager dan 25 euro! (diablo 2 uitgezonderd)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]

Diagnose Specialist Ford

Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.