ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254
Vind je het erg als er een "Groepje" gemaakt wordt zoals de pro's, zodat ik (gold/plat) zerg ook mee kan oefenen?kaluro2 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:42:
Oh dat waren die games, ja die 20 spines + hatch herken ik nog wel.
mijn ZvP is sindsdien flnik vooruit gegaan, zin om vanavond nog wat games te doen?
Verwijderd
op fora kan je cd keys vinden met een prijs van 32 euro dollar ofzo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 11:50 ]
Mij best!Asasuke schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:45:
[...]
Vind je het erg als er een "Groepje" gemaakt wordt zoals de pro's, zodat ik (gold/plat) zerg ook mee kan oefenen?
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Als je in de finale staat, kom je live op 101TV
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
PvP is de minst intensieve mirror matchup...Nipje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:58:
Zijn hier mensen die van zichzelf durven te zeggen dat ze PvP echt snappen? Ik kan wel wat advies gebruiken, ik heb echt issues. Ik speel high gold / platinum.
dat is echt een simpele rock-scissor-paper verhaal.
wat ik vaak doe is gewoon 1,5 base mommyship rush met 10 gateways...
stalkers zijn gewoon de core units... de rest maken het army compleet en dus ook sterker...
kijk goed naar de units die er zijn... en naar hun dps en life
Ik zou juist zeggen, de meest intensieve. Als jij alleen stalkers gaat dan ben ik met wat chargelots of immortals of colossi (afhankelijk van de fase v/h spel) zo door jouw legertje heen. Je moet juist heel goed kijken wat je tegenstander gaat doen en aan de hand daarvan counteren.zonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:05:
[...]
PvP is de minst intensieve mirror matchup...
dat is echt een simpele rock-scissor-paper verhaal.
wat ik vaak doe is gewoon 1,5 base mommyship rush met 10 gateways...
stalkers zijn gewoon de core units... de rest maken het army compleet en dus ook sterker...
kijk goed naar de units die er zijn... en naar hun dps en life
Scouting is key.
Nee, merp!
@pausebreak .... de rest maken het army compleet.... dus... als hij zealots erbij doet... zorg dan voor archons/forcefields/collosus. Puur stalkers = immortals etc etc rock-scissor-paper principe...
En dat doe dmv scouting... anders weet je niet wat je moet counteren... *obvious?
Ik heb ZvZ gespeeld (intense baneling fetisch en zerglings runby's), TvT = tank war... niet leuk en erg gestressvol, PvP = wie heeft de beste micro en unit compositie...
Als ik een Morrow-move zou doen... (hij haat ZvZ dus hij gaat standaard TvZ) zou ik dan PvT doen dan ipv TvT... ik vind alles best behalve een TvT...
PvP is gewoon snappen wat countert wat.. en zorg gewoon dat je zo min mogelijk units verliest...
Tegen zerg is FE bijna niet meer te doen door elke early pool. en nog spot je op tijd ben je zo veel tijd kwijt met het afmaken van de lings dat de zerg zich rot lacht met zijn 3de base.
Ga dan niet een keer FE... wie zegt dat je altijd 14-16 hatch moet doen? Stel eens voor als een T of een P elke keer een 15 hatch ziet? en als je ook gaat expo-en, gaat de zerg nog een base...?matty___ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:37:
echt ben er weer helemaal met dit kut spel. als ik 7 keer achter elkaar gecheesed wordt is er toch geen flikker meer aan.
Tegen zerg is FE bijna niet meer te doen door elke early pool. en nog spot je op tijd ben je zo veel tijd kwijt met het afmaken van de lings dat de zerg zich rot lacht met zijn 3de base.
Ik speel P. Maar als ik voor safe ga dan is het helemaal een uitnodiging voor zerg om zijn gang te gaan en treft die een mooie timing als ik mijn 2de nexus plant want die is dan redelijk onbeschermd en heb ook geen 100 forcefields tot mijn beschikking.zonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:39:
[...]
Ga dan niet een keer FE... wie zegt dat je altijd 14-16 hatch moet doen? Stel eens voor als een T of een P elke keer een 15 hatch ziet? en als je ook gaat expo-en, gaat de zerg nog een base...?
oh ik nam aan dat je een Z was *my badmatty___ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:40:
[...]
Ik speel P. Maar ga ik voor safe dan is het helemaal een uitnodigen voor zerg om zijn gang te gaan en treft die een mooie timing als ik mijn 2de nexus plant want die is dan redelijk onbeschermd en heb ook niet 100 forcefields.
simcity en splash/hoge dps units nemen... die zerglings zijn zo dood
en neem een andere timing voor 2e nexus
[ Voor 4% gewijzigd door zonglew00 op 04-04-2012 22:46 ]
welke splash units heeft protoss 5min in het spel?zonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:43:
[...]
oh ik nam aan dat je een Z was *my bad
simcity en splash/hoge dps units nemen... die zerglings zijn zo dood
en neem een andere timing voor 2e nexus
Early pool van zerg? Ik zie nagenoeg nooit meer een zerg die niet hatch first gaat (maar misschien is het anders tegen toss). Ik zie het als een alternatieve vorm van cheesen, zerg zijn het daarmee echter meestal oneensmatty___ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:37:
echt ben er weer helemaal met dit kut spel. als ik 7 keer achter elkaar gecheesed wordt is er toch geen flikker meer aan.
Maar zou willen dat het beter was af te straffen (iig ik ken geen echte counter ertegen).
Ik ben zelf niet dol op mirrors sowieso, en TvT ook niet echt, vooral vanwege hoe vaak ik late game tankwars verliesik vind alles best behalve een TvT...
Maar toen ik uiteindelijk de keuze maakte tussen terran en protoss (speelde random, wilde geen zerg meer spelen) heb ik voor terran gekozen omdat tank wars in iedergeval nog belangrijk is hoe je je tanks positioneerd. PvP was in die tijd in iedergeval gewoon een potje war of the worlds. Wie de meeste colossi had won.
[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 04-04-2012 22:52 ]
in gold was op elke FFE een ling runby de counter. kan ik de micromeister uithangen terwijl zerg gewoon drones en verder gaat uitbouwen.furby-killer schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:50:
[...]
Early pool van zerg? Ik zie nagenoeg nooit meer een zerg die niet hatch first gaat. Ik zie het als een alternatieve vorm van cheesen, zerg zijn het daarmee echter meestal oneens
Maar zou willen dat het beter was af te straffen (iig ik ken geen echte counter ertegen).
ben je dan ooit een keer klaar met die 6 lings lig ik zo ver achter op schema met mijn 2de nexus etc dat ik de achterstand niet meer in haal.
Verwijderd
@100% pylon, cb nexus
@12 supply gate
@0% gate cb nexus
@14 supply gas
@16 pylon
@100% gas 3in gas
@100% gate cybercore + zealot
hiertussen 2e gas
@100% 2nd gas, 3 probes erin
@100% cybercore stalker +wg
@0% wg chrono wg
24 pylon
@100% stalker stalker
@0% stalker cb gate
poke met je stalker naar zijn deur
@100% 2e stalker stalker (sentry als hij 4gate ofzo)
twilight council
2e gate
dt shrine (zo rond de 6 min)
expansion + proxy pylon
@100% dt shrine 2 dts
let op of hij obs heeft, is dat het geval meteen wegmoven
anders snipe je probes maar de grootste prioriteit is een bouwende robo
charge
+4 gates
macro macro
Ik vind een cheese bijv als een statisch defence gebouw wordt gebouwd in de enemies base...furby-killer schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:50:
[...]
Early pool van zerg? Ik zie nagenoeg nooit meer een zerg die niet hatch first gaat (maar misschien is het anders tegen toss). Ik zie het als een alternatieve vorm van cheesen, zerg zijn het daarmee echter meestal oneens
[...]
Ik ben zelf niet dol op mirrors sowieso, en TvT ook niet echt, vooral vanwege hoe vaak ik late game tankwars verlies
Maar toen ik uiteindelijk de keuze maakte tussen terran en protoss (speelde random, wilde geen zerg meer spelen) heb ik voor terran gekozen omdat tank wars in iedergeval nog belangrijk is hoe je je tanks positioneerd. PvP was in die tijd in iedergeval gewoon een potje war of the worlds. Wie de meeste colossi had won.
Dus cannon rush... of spine crawler rush, bunker is 1/2 cheese.
Early pool is geen cheese... ik doe nog regelmatig 8 pool... gevolg meteen alle fe's worden dan gecanceld.. terwijl ik maar 2 queens wou bouwen... en dat noemen ze cheese...
zealots +1 damage upgrade is een goeie middel tegen zerglings... dan moet je geen stalkers bouwen he
is toch gewoon DT en als die robo gaat heb je er geen zak aanVerwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:55:
Ok ik heb hier echt de beste PvP build.
@100% pylon, cb nexus
@12 supply gate
@0% gate cb nexus
@14 supply gas
@16 pylon
@100% gas 3in gas
@100% gate cybercore + zealot
hiertussen 2e gas
@100% 2nd gas, 3 probes erin
@100% cybercore stalker +wg
@0% wg chrono wg
24 pylon
@100% stalker stalker
@0% stalker cb gate
poke met je stalker naar zijn deur
@100% 2e stalker stalker (sentry als hij 4gate ofzo)
twilight council
2e gate
dt shrine (zo rond de 6 min)
expansion + proxy pylon
@100% dt shrine 2 dts
let op of hij obs heeft, is dat het geval meteen wegmoven
anders snipe je probes maar de grootste prioriteit is een bouwende robo
charge
+4 gates
macro macro
Verwijderd
jawel, dan heb je expansion en chargelot. colossus is vs chargelots alleen goed als je er echt rete veel hebt. als hij immortals heeft spam je gewoon chargelot. ez.matty___ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:56:
[...]
is toch gewoon DT en als die robo gaat heb je er geen zak aan
die +1 is leuk en aardig maar die is er dan nog lang niet en wat schiet een cancel op? je forge en pyhlon staan vooraan.zonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:56:
[...]
Ik vind een cheese bijv als een statisch defence gebouw wordt gebouwd in de enemies base...
Early pool is geen cheese... ik doe nog regelmatig 8 pool... gevolg meteen alle fe's worden dan gecanceld.. terwijl ik maar 2 queens wou bouwen... en dat noemen ze cheese...
zealots +1 damage upgrade is een goeie middel tegen zerglings... dan moet je geen stalkers bouwen he
paar goede FF en je bent genaaid. tegen iemand die dan ook expand en 2 robos heeft werkt niet echt vermoed ik.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:57:
[...]
jawel, dan heb je expansion en chargelot. colossus is vs chargelots alleen goed als je er echt rete veel hebt. als hij immortals heeft spam je gewoon chargelot. ez.
ik denk dat de obs eerder je DT shrine ziet als dat jij een DT in zijn base hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door matty___ op 04-04-2012 23:02 ]
Verwijderd
nee, want archons breken forcefields en als hij robo expand kan je voor 6gate timing push gaan, heb er een replay van als je wiltmatty___ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:00:
[...]
paar goede FF en je bent genaaid. tegen iemand die dan ook expand en 2 robos heeft werkt niet niet echt vermoed ik
Wie zegt dat je moet 15 nexus gaat?matty___ schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:59:
[...]
die +1 is leuk en aardig maar die is er dan nog lang niet en wat schiet een cancel op? je forge en pyhlon staan vooraan.
Als je zo blijft denken, ga dan zerg spelen. Die is toch OP...
Je zit vast in de meta-game.
Een cancel schiet HEEL VEEL OP... hatchery = productie gebouw...
Probeer dan is een keer 1 base +1 attack timing? en als je erop uittrekt een nexus bouwt...
Dat maakt een wereld van verschil
Verwijderd
eerder dat je +1 hebt is het al een allinzonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:03:
[...]
Wie zegt dat je moet 15 nexus gaat?
Als je zo blijft denken, ga dan zerg spelen. Die is toch OP...
Je zit vast in de meta-game.
Probeer dan is een keer 1 base +1 attack timing? en als je erop uittrekt een nexus bouwt...
Dat maakt een wereld van verschil
altijd welkom een replayVerwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:01:
[...]
nee, want archons breken forcefields en als hij robo expand kan je voor 6gate timing push gaan, heb er een replay van als je wilt
zonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:03:
[...]
oh wacht ff ik haal 2 dingen elkaar een PvP en een PvZ
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar
indien PvP zie mijn eerdere reactie > stalkers als core units en de rest rock-scissor-paper principe
indien PvZ, kap ik een keer met die 15-nexus of die 3 gate expo build. Ga ik een keer voor wat anders.. iedereen heeft die build al een keer getackeld... snel +1 weapon upgrade zonder expo met zealots doet wonderen en als je vertrekt uit je basis een expo bouwen...
[ Voor 49% gewijzigd door zonglew00 op 04-04-2012 23:22 ]
Verwijderd
dan kom jij waarschijnlijk niet verder als gold met die redenatie lolzonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:13:
[...]
oh wacht ff ik haal 2 dingen elkaar een PvP en een PvZ
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar
indien PvP zie mijn eerdere reactie > stalkers als core units en de rest rock-scissor-paper principe
indien PvZ, kap ik een keer met die 15-nexus of die 3 gate expo build. Ga ik een keer voor wat anders.. iedereen heeft die build al een keer getackeld... snel +1 weapon upgrade zonder expo met zealots doet wonderen en als je vertrekt uit je basis een expo bouwen...
M'n ZvT ligt in puin op het moment. Soms ben ik een matchup volledig kwijt en snap ik er niks meer van. Alle timings verkeerd en te hard omver gelopen worden... wat haat ik dit spel soms
zo een +1 attack is wel leuk maar dan moet je maar net het geluk hebben dat zerg je niet ziet. Anders staat er 2 spines op je te wachte en de lings van achter. Of hij heeft al roaches.zonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:13:
[...]
day9 had een leuk stukje over pvz. Waarbij je naar de 17min push toe werkt vanaf 3 bases.
Stalker, sentry, collosus met +2 attack. moet je alleen wel je expo op tijd up hebben
Verwijderd
je hebt geluk geloof ik ^^Nipje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:58:
Zijn hier mensen die van zichzelf durven te zeggen dat ze PvP echt snappen? Ik kan wel wat advies gebruiken, ik heb echt issues. Ik speel high gold / platinum.
Die zou vandaag online moeten zijn @ http://day9.tv/archives/Sean Plott @day9tv
Ever wanted a clear, relatively pain free PvP plan to copy? We're gonna check out EGHuK's PvP tonight! in 1 hour
Hi5! Ik ook, hoewel het steeds beter gaat. We kunnen vanavond wel wat teamen als je wilt en samen tegen wat terran sparren. Kunnen we elkaar tips geven en de match-up ontleden.Morphs schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:51:
Tjongejonge, de ene game speel ik tegen diamond, de andere tegen gold... gaat echt alle kanten op.
M'n ZvT ligt in puin op het moment. Soms ben ik een matchup volledig kwijt en snap ik er niks meer van. Alle timings verkeerd en te hard omver gelopen worden... wat haat ik dit spel soms
@Remsporus: Gisteren heb ik helaas totaal geen tijd gehad om online te komen, vandaag volgende poging
Was waarschijnlijk niet duidelijk, ik vind early pool geen cheese, maar hatch first een cheesezonglew00 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:56:
[...]
Ik vind een cheese bijv als een statisch defence gebouw wordt gebouwd in de enemies base...
Eco-cheesefurby-killer schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:05:
[...]
Was waarschijnlijk niet duidelijk, ik vind early pool geen cheese, maar hatch first een cheese
[ Voor 43% gewijzigd door kaluro2 op 05-04-2012 13:29 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
\Yep Ik had er al een reactie geplaatst die waarschijnlijk een gevoelige snaar had geraakt.Chief-XL schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:31:
nieuws: Blizzard organiseert wereldkampioenschap StarCraft II
Voor de die-hards onder ons
Ik stond na 5 minuten -1, maar dat is alweer rechtgezet x)
Vorige week werkte hij nog....
[ Voor 28% gewijzigd door Gropah op 05-04-2012 13:59 ]
Gelukt, ik kan gewoon weer inloggen!Gropah schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:58:
Heb je wel het goede account/wachtwoord? Ik kan namelijk gewoon inloggen
[ Voor 106% gewijzigd door M_V op 05-04-2012 14:17 ]
Ik denk dat je meer kans maakt en sneller geholpen wordt op de blizzard helpdesk.M_V schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:01:
[...]
Jup, hij zegt "this service is unavailable". Heel vaag...
Ik WAS ingelogd toen ik mijn key wilde ingeven, maar hij gaf aan dat er een error was en ik uit moest loggen...maar nu kom ik er niet meer in...
Upd: password reset werkt ook niet, en nu heb ik het te vaak geprobeerd en word ik gevraagd contact op te nemen met blizz support. Gelukkig staat er niks waardevols op dat account (een hele zwik D2-keys) dus mocht ik gehackt zijn is het niet heel erg, maar ik vind het wel heel vaag....
Volgens mij lezen ze hier mee, want ik kan weer inloggen ;-). Bedankt iedereen....kaluro2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:17:
[...]
Ik denk dat je meer kans maakt en sneller geholpen wordt op de blizzard helpdesk.
Even een grappig feitje over B.net: bij je adresgegevens staan sterretjes bij (een deel van) de naam van je straat ter beveiliging, maar vervolgens is wel de complete postcode zichtbaar. Zinloos dus, aangezien postcode specifieker is dan straat
[ Voor 29% gewijzigd door M_V op 05-04-2012 14:23 ]
Haha inderdaad, prachtig.. Zo zijn er wel meer fun facts die erg vaag werkenM_V schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:18:
[...]
Volgens mij lezen ze hier mee, want ik kan weer inloggen ;-). Bedankt iedereen....
Even een grappig feitje over B.net: bij je adresgegevens staan sterretjes bij (een deel van) de naam van je straat ter beveiliging, maar vervolgens is wel de complete postcode zichtbaar. Zinloos dus, aangezien postcode specifieker is dan straat
Verwijderd
Mooie engagements, hij pakte wel mijn third, maar ik liet hem anders zou m'n army eraan sneuvelen. Goede flank gepakt met money EMP's eerste engagement. Xel'Naga gepakt bij hem, en toen in for the kill!
http://drop.sc/154104
Voor iedereen die wil zien dat arme KenDM eindelijk eens een normale TvP wint.
Hebben meer mensen daar last van?
Mijn hele dag is ondertussen alweer over
Upd: ik kan eindelijk inloggen... starcraft here i come
Upd: Ik vind brutal tot op heden nog niet zo heel brutal, maar ik vrees dat dat nog wel komt
[ Voor 29% gewijzigd door M_V op 05-04-2012 15:44 ]
Je bent begonnen met de campagne hoop ik? Dat wordt nog best pittig op brutal hoorM_V schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:23:
Aaargh, eindelijk hele handel geinstalleerd, krijg ik "there is a temporary outage of the battle.net service".
Hebben meer mensen daar last van?
Mijn hele dag is ondertussen alweer over
Upd: ik kan eindelijk inloggen... starcraft here i come
Upd: Ik vind brutal tot op heden nog niet zo heel brutal, maar ik vrees dat dat nog wel komt
Check! Op een haar na in elkaar gebeukt in Missie 3Fist schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:49:
[...]
Je bent begonnen met de campagne hoop ik? Dat wordt nog best pittig op brutal hoor
Toch maar even terugschroeven naar Hard, het is allemaal wat roestig (mijn laatste brood war experience is ook alweer 7 jaar geleden ofzo, maar die had ik toen vrij eenvoudig uitgespeeld, dus ik dacht hoe moeilijk kan level 3 zijn
Wel grappig. Ik zie toss niet echt hoge winrates hebben, toch zie ik hier veel problemen met Toss?
Ja dat komt omdat je skillz hoger moeten zijn om de andere rassen goed te kunnen spelen in lagere leaguesGropah schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:24:
De laatste statistieken zijn binnen...
Wel grappig. Ik zie toss niet echt hoge winrates hebben, toch zie ik hier veel problemen met Toss?
Zodra je master of hoger bent merk je dat de P spelers skilloos zijn
Diagnose Specialist Ford
Gropah schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:24:
De laatste statistieken zijn binnen...

ZvP, protoss 55% winrate.
De Korean stats moet je met een korreltje zout nemen. Voor maart zitten daar maar 245 games in, verdeeld over de 3 non-mirror matchups. Da's slechts 80 per matchup. Een speler die een win of loss streak heeft in een van de matchups kan de boel zo al meer dan 5% van het midden wegduwen.Gropah schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:12:
Hmmmz, verkeerd afgelezen, soz. Maar de vershillen zijn wel weer erg groot (vooral TvP is te groot) in de losse matchups en overal ligt toss onderaan
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Nee klopt daarom ben ik met 3 account 3x 1v1 master league...Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:30:
[...]
dan kom jij waarschijnlijk niet verder als gold met die redenatie lol

ILOVEWAR#698
@Furby nee, lag niet aan jou
Zoals die 8-pool-2queens, niemand doet dit. Iedereen verwacht 8 pool-6zerglings. Zodra ze 8 pool scouten, cancelen de meeste mensen hun fe meteen. En dan noemen ze mij een cheeser...
15 hatch = greedy build netals 15 nexus. Dat straf ik gewoon keihard af met een sterke timing push + expo
[ Voor 47% gewijzigd door zonglew00 op 05-04-2012 19:47 ]
Verwijderd
oh shit, een masterleaguerzonglew00 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:36:
[...]
Nee klopt daarom ben ik met 3 account 3x 1v1 master league...![]()
ILOVEWAR#698
@Furby nee, lag niet aan jouik snapte je wel, alleen ik wou vertellen op een cynische manier dat sommige dingen lijken op cheese terwijl geen cheese was...
Zoals die 8-pool-2queens, niemand doet dit. Iedereen verwacht 8 pool-6zerglings. Zodra ze 8 pool scouten, cancelen de meeste mensen hun fe meteen. En dan noemen ze mij een cheeser...
15 hatch = greedy build netals 15 nexus. Dat straf ik gewoon keihard af met een sterke timing push + expo
Nog ergere bullshitVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:56:
[...]
oh shit, een masterleaguer3 maal zelfs
im impressed. op alle 3 de accoutns met een of andere reaper bullshit?
Die reaper build/bullshit, is ontstaat nadat ik +2k minerals had en 9k gas tegen een high-master zerg (6 base) speelde op de ladder. ik had 2,5 base met 10 rax... Hij was niet amused
add: Ik kan niet macro-en.... of micro-en. Dont try these sh!t builds at home
[ Voor 8% gewijzigd door zonglew00 op 05-04-2012 20:43 ]
Verwijderd
Welke leagues zijn er allemaal? Ik ken een Code S, Code A. MLG's etc etc. Maar wat is nou wat en hoeveel waarde heeft elk toernooi nou echt? Wat is een WK, wat is een champions league, wat is de eredivisie? Ik heb het niet op een rijtje.
En waar kan ik deze top notch matches zien? Worden ze gestreamed tijdens toernooien? Is het pay per view? Heeft MKP een stream? (In bredere zin eigenlijk: is er een database met daarin grote namen die streamen?)
http://www.teamliquid.net/sc2/Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 02:33:
En waar kan ik deze top notch matches zien? Worden ze gestreamed tijdens toernooien? Is het pay per view? Heeft MKP een stream? (In bredere zin eigenlijk: is er een database met daarin grote namen die streamen?)
Hiervoor hebben we: Starcraft 2 Pro-gaming & ToernooienVerwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 02:33:
Hey jongens! Ik speel nu al tijden SC2, ik kijk ook graag op youtube naar leuke matches en bijzondere Day9 dailies, Husky, HD starcraft, halby, Force en noem het maar op! Maar ikheb nooit geweten hoe het nou zit met die toernooien?
Welke leagues zijn er allemaal? Ik ken een Code S, Code A. MLG's etc etc. Maar wat is nou wat en hoeveel waarde heeft elk toernooi nou echt? Wat is een WK, wat is een champions league, wat is de eredivisie? Ik heb het niet op een rijtje.
Vrijwel ieder toernooi heeft een gratis stream. Vaak betaal je voor hogere kwaliteit streams en toegang tot VODs. Naast de toernooien zijn er de persoonlijke streams van spelers, waar ze oefenen (soms met eigen commentaar).
Dit weekend is de IGN ProLeague (IPL) in Las Vegas, met heel veel grote namen. Helaas wel in de VS, dus de tijden zijn voor ons niet zo gunstig.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Gelukkig is het weekend, zodat we toch nog wat kunnen zienRannasha schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 02:50:
[...]
Dit weekend is de IGN ProLeague (IPL) in Las Vegas, met heel veel grote namen. Helaas wel in de VS, dus de tijden zijn voor ons niet zo gunstig.
GO LIQUID'RET!
zong! all your base are belong to me!!zonglew00 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:38:
[...]
Nog ergere bullshit. Ik heb voor elke matchup een paar builds, die ik helemaal ga optimaliseren.
Die reaper build/bullshit, is ontstaat nadat ik +2k minerals had en 9k gas tegen een high-master zerg (6 base) speelde op de ladder. ik had 2,5 base met 10 rax... Hij was niet amusednadat ik aankwam met 50 reapers en zijn hele leger zergling/ultralisk army eruit kiten... zijn mutas konden mijn reapers niet bijhouden
add: Ik kan niet macro-en.... of micro-en. Dont try these sh!t builds at home
Ik werk voor een gameredactie en wij organiseren ook een toernooi deze maand. De finale wordt live in Hilversum gespeeld. http://gamer01.nl/tournam...ificatie-Live-Uitzending/Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 02:33:
Hey jongens! Ik speel nu al tijden SC2, ik kijk ook graag op youtube naar leuke matches en bijzondere Day9 dailies, Husky, HD starcraft, halby, Force en noem het maar op! Maar ikheb nooit geweten hoe het nou zit met die toernooien?
Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.
Verwijderd
Waarom is dat toernooi bo1?Risce schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 15:17:
[...]
Ik werk voor een gameredactie en wij organiseren ook een toernooi deze maand. De finale wordt live in Hilversum gespeeld. http://gamer01.nl/tournam...ificatie-Live-Uitzending/
Matchmaking gaat soepeler worden voor seizoen 7. Niet iedere match zal dus superclose worden.
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Zeer interessant. De argumentatie dat je voor elke game op je top moet spelen vind ik wel goed want zo ervaar ik het ook. Daardoor wordt het een spel waarbij je je nooit echt een goede speler voelt. En een keer tegen een speler uit een hogere league kan juist heel verfrissend en leerzaam zijn.Marcelvk. schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:05:
http://eu.battle.net/sc2/...h-Making_-06_04_2012#blog
Matchmaking gaat soepeler worden voor seizoen 7. Niet iedere match zal dus superclose worden.
Ik ben begonnen met iedere game te analyseren. Elke game gaat door de replay. Ik doe een workercount op 8 minuten, check supplyblocks, spending en scouten. M'n doel is om m'n macro wat doelmatiger aan te pakken. Sommige games win ik te hard op macro, andere verlies ik te zielig.
Misschien dat ik op deze manier ooit beter word zodat ik gepromoot wordt.
Als ik potje wil spelen waarin ik niet mijn best hoef te doen ga ik wel custom games spelen.
Tja, ik als bottom-feeder heb daar ook alleen maar last van denk ik. Mensen die nog meer macro-slips maken en foute micro acties uitvoeren (of geen) en mensen die gewoon duidelijk vlotter spelen.furby-killer schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:59:
Ik vind het maar een bagger idee. Zit al genoeg verschil in de moeilijkheid van mijn tegenstanders, simpelweg vanwege het verschil in speelstijlen. Nu krijg ik dus (nog) meer games waarin ik kansloos word ingemaakt (waar je helemaal niks van leert imo), en ook meer games die ik met ogen dicht win.
Als ik potje wil spelen waarin ik niet mijn best hoef te doen ga ik wel custom games spelen.
Weet niet of ik daar nou zo blij van wordt, maar we zullen zien.
Waar zie jij ergens statistieken over de vermindering van de player pool? Of is het puur een gok?DeX schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:59:
Heeft het niet te maken met de vermindering van de player-pool, waardoor er lange wachttijden ontstaat?
Ik denk eerder dat het komt door de negatieve feedback van veel lower league spelers, dat ze stress ervaren tijdens het ladderen en zelfs bang zijn om op de find match knop te drukken. Misschien dat ze hiermee tegemoet kunnen komen voor die spelers en ze beter kunnen cateren? Het is en blijft gokken maar hey.Gropah schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:12:
Ik denk dat zelf ook DeX, maar ik denk ook dat ze dat proberen te verhullen door zoiets te doen. Misschien zitten ze er btw ook nu al mee te experimenteren zodat ze dat later, waarneer het echt nodig is, niet meer hoeven te doen?
Via sc2ranks.com kan dat wel. Wat ik zo lijk te vinden is het aantal spelers in EU gehalveerd sinds patch 1.0.3 (seizoen 1). Bij sommige regions lijkt de afname nog sterker (rond de 60%).kaluro2 schreef op zondag 08 april 2012 @ 04:21:
Waar zie jij ergens statistieken over de vermindering van de player pool? Of is het puur een gok?
Ondanks dat dit wel zorgwekkende cijfers zijn, heb ik geen problemen met het vinden van matches.. Wel moet ik zeggen dat het niveau ontzettend veel hoger is geworden in een jaar tijd. Met m'n huidige skills was ik waarschijnlijk wel mid/top diamond geweest een jaar terug. Nu zit ik nog steeds in platinum te prutsen.
Overigens gaat het hier om 1v1 cijfers (ik heb de ontwikkelingen van platinum en diamond bekeken). Als je kijkt naar de totale cijfers (dus ook alle teamvarianten), dan komt de afname neer op zo'n 10-20%.
Wat ik me alleen afvraag, is in hoeverre HotS weer nieuwe spelers terugbrengt in multiplayer. Het gaat namelijk nog best wel een tijd duren voordat HotS uit gaat komen...
[ Voor 25% gewijzigd door Morphs op 08-04-2012 09:49 ]
Hoe merk jij dat het omhoog gegaan is dan? Had gister voor het eerst in 4 maanden ofzo weer even 3 potjes gedaan tegen high diamond en 2 platinums was makkelijk winnen terwijl ik ontzettend veel fout deed (was master in season 1 + 2 daarna gekapt). Ik heb persoonlijk niet het gevoel dat skills omhoog zijn gegaan maar misschien wordt het tijd dat ik weer wat potjes doe met oude buddies die wel bleven spelen dan zou het waarschijnlijk een ander verhaal zijnMorphs schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:45:
[...]
Via sc2ranks.com kan dat wel. Wat ik zo lijk te vinden is het aantal spelers in EU gehalveerd sinds patch 1.0.3 (seizoen 1). Bij sommige regions lijkt de afname nog sterker (rond de 60%).
Ondanks dat dit wel zorgwekkende cijfers zijn, heb ik geen problemen met het vinden van matches.. Wel moet ik zeggen dat het niveau ontzettend veel hoger is geworden in een jaar tijd. Met m'n huidige skills was ik waarschijnlijk wel mid/top diamond geweest een jaar terug. Nu zit ik nog steeds in platinum te prutsen.
Overigens gaat het hier om 1v1 cijfers (ik heb de ontwikkelingen van platinum en diamond bekeken). Als je kijkt naar de totale cijfers (dus ook alle teamvarianten), dan komt de afname neer op zo'n 10-20%.
Wat ik me alleen afvraag, is in hoeverre HotS weer nieuwe spelers terugbrengt in multiplayer. Het gaat namelijk nog best wel een tijd duren voordat HotS uit gaat komen...
Het is een beetje inschatten, maar voor m'n gevoel ben ik in een aantal dingen wel beter geworden in het afgelopen jaar. Er was in een seizoen (3 geloof ik, voor de Infestor NP nerf) een periode dat ik heel veel speelde en veel won. Ik speelde toen bijna alleen maar tegen top 25 diamonds en won de meeste games. Helaas was er een ladderprobleem waardoor niemand gepromoot werd. Het seizoen erna ging het weer een stuk minder en speelde ik veel minder.Jasper 99 schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:09:
Hoe merk jij dat het omhoog gegaan is dan?
Ik merk dat veel tegenstanders een stuk beter zijn geworden in harrass. Sommigen droppen op 2-3 plaatsen tegelijk als terran. Macro lijkt over het algemeen een stuk beter.
Misschien moet je nog wat meer games spelen om een beetje een idee van het niveau te krijgen. Het zou ook kunnen dat het op de hogere niveaus wat minder duidelijk is (voor jou dus).
Ik heb net ff de Stephano-roach build geprobeerd. Eerst ff 'los' oefenen, daarna op ladder. Build is vrij moeilijk omdat hij best strak is, maar ik won te belachelijk hard
Dat brengt me bij een theorie: Omdat het leren van een strakke pro-timing push minder moeilijk is dan je eigen macrogame te ontwikkelen, hebben veel Zerg het juist daarom erg moeilijk op de ladder.
Er wordt altijd moord en brand geschreeuwd wanneer sc2ranks erbij worden gehaald. Blijkbaar is het zeer inaccuraat. Dit is puur van horen zeggen! ik ben totaal niet op de hoogte hoe sc2ranks werkt en in hoeverre het wel of niet accuraat is dus ik hou me dan ook in het midden.Morphs schreef op zondag 08 april 2012 @ 09:45:
[...]
Via sc2ranks.com kan dat wel. Wat ik zo lijk te vinden is het aantal spelers in EU gehalveerd sinds patch 1.0.3 (seizoen 1). Bij sommige regions lijkt de afname nog sterker (rond de 60%).
Hoewel ik het met je argument eens ben, is het volgens mij compleet nergens op gebaseerd dat zerg het moeilijk zou hebben op de ladder, en de stats reflecteren het in ieder geval ook niet met het aantal zergs.Morphs schreef op zondag 08 april 2012 @ 15:48:
Ja de NP nerf was zo'n Blizzard-overnerf net zoals ze de reaper kapot hebben generfed. Infestors zijn nog steeds bruikbaar, maar niemand neemt nog NP. Het was te dom dat ze voor de 2e keer weer de range naar 7 hadden generfed terwijl 8 de beste optie was. Mocht het OP zijn dan kon 7 alsnog op een later moment (met evt een kleine duratie-buff).
Ik heb net ff de Stephano-roach build geprobeerd. Eerst ff 'los' oefenen, daarna op ladder. Build is vrij moeilijk omdat hij best strak is, maar ik won te belachelijk hardFijn om als Zerg ook een keer een sterke build te hebben.
Dat brengt me bij een theorie: Omdat het leren van een strakke pro-timing push minder moeilijk is dan je eigen macrogame te ontwikkelen, hebben veel Zerg het juist daarom erg moeilijk op de ladder.
Ook is het uiteraard niet waar dat zergs geen sterke build zouden hebben. Voor mij is het nog steeds alles liever dan muta blings.
Inderdaad is zo'n stelling moeilijk hard te maken. En vanwege het matchmaking-systeem speel je altijd tegen mensen van je eigen niveau. Het verschil is ook niet supergroot, maar waar het op neerkomt is dat Zerg (by design) bij veel dingen nét iets meer moeite moeten doen om dezelfde odds te hebben. Ik zal de voorbeelden achterwege laten.furby-killer schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:56:
Hoewel ik het met je argument eens ben, is het volgens mij compleet nergens op gebaseerd dat zerg het moeilijk zou hebben op de ladder, en de stats reflecteren het in ieder geval ook niet met het aantal zergs.
Het gaat dus om kleine dingetjes die allemaal meetellen. Dat betekent niet dat Zerg niet goed is ofzo. Maar het betekent WEL dat wanneer je op die manier met Terran speelt, Terran duidelijk het allerbeste ras is (by design). Het topniveau in de wereld reflecteert dat, waar in de GSL Terran altijd het dominerende ras is geweest. En bij minder geskillden blijft een dealthball een moeilijke compositie. Je kunt ook weinig anders dan a-move met een dealthball. Dit zijn dingen waarbij het verwijt volledig bij Blizzard ligt.
Ik hoop dan ook dat ze bij HotS meer mogelijkheden creeeren om met skill units beter te benutten. Voorbeeld in WoL zijn bijvoorbeeld stimmed bio (stutterstep, splitting) en stalkers/sentries (blinkmicro/forcefields) tegenover lings en roaches (burrowmicro bleek een mislukking). Hopelijk schrappen ze de a-move Tempest bijvoorbeeld, wat een stomme unit is dat.
Ik ben zelf geneigd om van de muta/ling/bling build af te stappen. Tegen Terran zie ik die build steeds vaker falen, vooral tegen mech.Ook is het uiteraard niet waar dat zergs geen sterke build zouden hebben. Voor mij is het nog steeds alles liever dan muta blings.
Grapjas. In iedergeval op ons niveau, omdat er zoveel micro nodig is om een terran army te laten winnen van een gelijk zerg/toss leger mid/late game, is het resultaat dat voor de niet pro's terran echt niet 'duidelijk het allerbeste ras' is. Kijk naar de stats zou ik zeggen. Iedereen rent altijd naar het sterkste ras, en look, terran wordt het minst gespeeld buiten bronze en GM.Het gaat dus om kleine dingetjes die allemaal meetellen. Dat betekent niet dat Zerg niet goed is ofzo. Maar het betekent WEL dat wanneer je op die manier met Terran speelt, Terran duidelijk het allerbeste ras is (by design).
Maar goed het is een beetje onderdeel van SC2 dat zerg en protoss altijd klagen dat terran OP is, ik wacht nog steeds op het moment dat ze klagen dat SCVs te sterk zijn. Het top niveau is verder ook compleet irrelevant voor ons. Die kunnen nog genoeg micro toepassen tegen alle zerg en toss aoe wapens, voor ons normale mensen is dat gewoon niet realistisch, en dus is terran voor ons ook absoluut niet het beste ras.
Daar ben ik het dus ook absoluut niet mee eens. Moet je eens kijken wat een terran leger nodig heeft vs een zerg leger aan micro tegen bijvoorbeeld banelings.Het verschil is ook niet supergroot, maar waar het op neerkomt is dat Zerg (by design) bij veel dingen nét iets meer moeite moeten doen om dezelfde odds te hebben. Ik zal de voorbeelden achterwege laten.
Moet trouwens zeggen dat ik TvZ stuk beter vind dan TvP (wat echt is zo snel mogelijk winnen), en ik denk ook niet dat T veel zwakker is dan Z, misschien is het ook wel redelijk gelijk. Maar ik ben het er gewoon compleet mee oneens dat T het sterkste zou zijn en Z het zwakste.
[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 09-04-2012 11:12 ]
Ik zeg niet dat Terran het beste ras is op alle niveaus. Wat ik wel zeg is dat het heel duidelijk is dat Terran bij het ontwikkelen van SC2 als eerste alle aandacht heeft gekregen, daarna Protoss en als laatste Zerg. Dit zie je vooral terug in de verfijndheid van de rassen. Bij Terran vullen units elkaar heel mooi aan. Er zijn veel verschillende units en die kun je op allerlei manieren mixen. De techtree kun je snel doorlopen waardoor je vrij snel met allerlei soorten pressure kunt komen.
Vooral in de beta viel me op dat er veel gekloot werd met Zerg units. Abilities die verplaatst werden van de ene naar de andere unit; het was bijvoorbeeld duidelijk dat ze geen goede rol voor de corruptor konden vinden en in het bijzonder de corruption ability. Terwijl de beta nog in volle gang was kwam er al opeens een release datum, waarschijnlijk opgelegd van hogerhand (Activision, die nu toch wel geld wilden zien). Het spel werd op de datum gereleased en het resultaat was dat Zerg duidelijk in de rol van 'reaction-ras' werd gedrukt omdat er simpelweg te weinig goede harrass-opties waren.
Injects zijn een vergelijkbaar voorbeeld. Uiteraard zou het stacken van injects imba zijn. Het verschil zit er hier in dat de macro mechanic aan een unit is gegeven ipv een gebouw zoals bij T/P. Daardoor creeerde Blizzard voor zichzelf een situatie die later moeilijk balanceerbaar zou worden. Uiteindelijk hebben Zerg spelers met dit soort dingen om leren gaan door het injecten een core onderdeel van hun aandacht te maken (het "macro-ras"). Het dronen vs army probleem is er eentje dat alleen Zerg heeft, ook weer door design. Terran en Protoss zijn ook wat dat betreft vergelijkbaar.
Offensief gezien heeft Zerg minder mogelijkheden. Vergelijk dit met Terrans die drops, hellions, bunkerrushes en (cloaked) banshees ter beschikking hebben. En dat is alleen nog de huidige metagame (eerder was er de 5 rax reaper, thordrops, zelfs de offensive planetary). Dit alles komt voort uit het feit dat Blizzard utility heeft gegeven aan Terran. Veel dingen zijn zelfs nog amper verkend, zoals de Raven en de diverse upgrades (+range, building armor, etc.).
In de hoogste regionen is dit verschil in diversiteit binnen het ras duidelijk te merken, zoals dus in de GSL. Het vereist natuurlijk wel zieke skills om alles uit een ras te halen en ik vind absoluut dat de koreanen over het geheel het meest geskilled zijn. Het is echter daardoor wel een feit dat het Terran ras het het beste doet. Dit zeggen de Koreanen zelf, Terran heeft meer mogelijkheden.
Uiteraard zit er ook prut tussen de verschillende abilities/upgrades (zoals +2 units in bunker, +25 starting medivac energy), elk ras heeft dit helaas. Maar wanneer je ras veel verscheidenheid heeft dan is het niet zo'n probleem. Ik erger me nog steeds aan de waardeloze innate regeneration van Zerg units. Het is iets van 1 hp per 4-5 ingame seconden. Waardeloos. Vergelijk het met shields die snel regeneraten (voor terran repair en medivacs, transfuse is een dingetje dat je maar een paar keer kunt doen en is een ander verhaal), waardoor hit'n'run mogelijk wordt met stalkers. Voor roaches is een aparte upgrade, maar er zijn nooit strategieen ontwikkeld die burrowed roaches als kern hadden. Ook de Roach is trouwens een unit die vaak van rol is gewisseld. Oorspronkelijk was het een melee unit met hoge hp waardoor hij gefocus-fired moest worden om te doden, dit bleek echter OP. Uiteindelijk werd het een vrij normale tank-unit (en ging het zwerm-idee verloren vanwege de 2 supply kost vs de 1 supply hydra in bw). De overseer had een interne design-fout doordat de unit geen supply kost waardoor je hem bijna niet goed kunt maken. Dustin Browder gaf dit ook bij een interview toe. Blizzard noemt de Nydus worm zowel een unit als structure, waarschijnlijk om wat te maskeren dat Zerg weinig units heeft.
Qua utility liggen Protoss en Zerg op dit moment gewoon achter op Terran. Dat staat los van het OP-verhaal, dit is gewoon een feit. Echter laat het Terran ras zich daardoor het beste ontwikkelen in de metagame, puur door de verscheidenheid aan opties. Protoss heeft nog steeds wel een aantal mooie combinaties en transities, bij Zerg zie ik echter vooral een gebrek aan synergie tussen de units. Units vullen elkaar gewoon niet zo goed/mooi aan. Er is duidelijk minder tijd besteed aan het polishen van Zerg...de Corruptor is de enige anti-air unit die totaal geen ground kan aanvallen (vergelijk met vikings en phoenixes) en niet alleen tier 1 maar ook tier 3 kan geen air aanvallen. Is er duidelijk de minste tijd aan dit soort dingen besteed, anders zou het wel geraffineerder zijn geworden.
Blizzard krijg met HotS de kans om dingen aan te passen. Of het gaat lukken... ik hou m'n hart vast. Frapant is het dat in HotS Zerg 2 nieuwe units en Terran en Protoss 3 nieuwe units krijgen.... ik dacht dat het de Zerg expansion was... de Viper is overigens wel een veelbelovende toevoeging. De Swarm Host moet zich nog maar bewijzen terwijl een aantal andere units duidelijk nog designproblemen hebben (de replicant zal het denk ik nooit maken).
Dit alles leidt voor mij niet tot de conclusie dat in de huidige metagame Zerg spelers meer skill hebben. Wat het mij wel doet vermoeden, is dat wanneer je twee spelers hebt met PRECIES hetzelfde skill-level, de Zerg speler best wel eens in platinum zou kunnen komen terwijl de Protoss speler in diamond zit.
Overigens denk ik dat Terran het in plat/diamond vrij lastig heeft met marine splits enzo, aan de andere kant zie ik ook goede terrans voorbij komen die 2 drops tegelijkertijd uitvoeren en met een marine+tank push opvolgen... dus dat wissel per speler (geldt voor elk ras denk ik). Op dit niveau is mech trouwens een stuk frustrerender omdat die units gewoon zo sterk en allround zijn.
Als laatste wil ik zeggen dat m'n betoog alleen maar geklaag lijkt. Echter ben en zal ik altijd een Zerg speler blijven. Gewoon omdat de stijl van het ras me het meeste aanstaat (en ik hou van de 'underdog'
Oh en over de SCV: die was in de beta generfd
[ Voor 8% gewijzigd door Morphs op 09-04-2012 12:18 ]
Ik heb het volgens mij al vaker gezegd, maar Activision en Blizzard hebben geen invloed op elkaar. Ze zijn samen naar de beurs gegaan omdat ze samen sterker staan en het oficieel 1 bedrijf is, maar ontwikkelingswijs is Blizzard nog steeds zelfstandig... Anders was Diablo 3 al een jaar of 2 uit en zouden er geen blizz mods komen voor SC2 zonder te betalen. Ook zou e-sports totaal anders aangepakt worden.Morphs schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:05:
Terwijl de beta nog in volle gang was kwam er al opeens een release datum, waarschijnlijk opgelegd van hogerhand (Activision, die nu toch wel geld wilden zien).
Ik weet niet hoe het met zerg zit, maar toss verliest een unit, dus dat zou de reden kunnen zijn dat toss 3 units krijgt ipv 2?Blizzard krijg met HotS de kans om dingen aan te passen. Of het gaat lukken... ik hou m'n hart vast. Frapant is het dat in HotS Zerg 2 nieuwe units en Terran en Protoss 3 nieuwe units krijgen.... ik dacht dat het de Zerg expansion was... de Viper is overigens wel een veelbelovende toevoeging. De Swarm Host moet zich nog maar bewijzen terwijl een aantal andere units duidelijk nog designproblemen hebben (de replicant zal het denk ik nooit maken).
Terran 'verlies' natuurlijk ook de thor. Dan nog vind ik dat zerg genoeg units heeft alleen vind ik wel dat de units wat beter zouden moeten zijn. De AI van de ultralisk bijvoorbeeld. Ook de hydralisk mag iets mobieler zijn van mij. Ook vind ik de corruptor niet zo geweldig, maar ik kan niet aanwijzen wat aan die unit mist. Misschien de mogelijkheid om ook aan een ground battle mee te doen wat viking/phoenix/void wel hebben.Gropah schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:03:
[...]
Ik weet niet hoe het met zerg zit, maar toss verliest een unit, dus dat zou de reden kunnen zijn dat toss 3 units krijgt ipv 2?
De overseer gaat eruit voor zerg, in de plek ervoor krijgt de viper een spell die je op een unit moet casten voor detectie. Ik ben er zelf geen voorstander van.Gropah schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:03:
Ik weet niet hoe het met zerg zit, maar toss verliest een unit, dus dat zou de reden kunnen zijn dat toss 3 units krijgt ipv 2?
Verder voelt het niet echt aan als nieuwe units die zerg krijgt, gewoon units die die wel in brood war zaten met wat tweaks.
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Verwijderd
Toss verliest toch mothership en carrier?Gropah schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:03:
[...]
Uiteraard zijn ze zelfstandig als het op het ontwikkelen van games aankomt, ze hebben immers bewezen dat ze dat kunnen. Maar Blizzard heeft wel degelijk een verantwoording af te leggen naar Activision. Nadat Blizzard onder Activisions vlag kwam werd er besloten dat WoL singleplayer alleen Terran zou zijn en dat er later 2 expansions uit zouden komen voor Zerg en Protoss. Er werd duidelijk een nieuwe koers gevaren onder nieuw beleid, waarbij het uitmelken van de Franchise een belangrijk speerpunt is (niet geheel onbegrijpelijk). En Activision is zeker het orgaan dat uiteindelijk bepaalt dat een game uit moet komen, anders hadden ze wel 1-2 maanden gewacht met SC2..Gropah schreef op maandag 09 april 2012 @ 13:03:
Activision en Blizzard hebben geen invloed op elkaar. Ze zijn samen naar de beurs gegaan omdat ze samen sterker staan en het oficieel 1 bedrijf is, maar ontwikkelingswijs is Blizzard nog steeds zelfstandig... Anders was Diablo 3 al een jaar of 2 uit en zouden er geen blizz mods komen voor SC2 zonder te betalen. Ook zou e-sports totaal anders aangepakt worden.
Lees dit topic eens:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=128252
De thor blijft in het spel. De thor wordt een superunit net zoals de mothership nu is. Sterker nog, de mothership gaat eruit en de superthor is dan nog de enige superunit in HotS zoals het er nu voor staat. Daarnaast krijgt Terran nog de Mech Firebat, Shredder en Warhaund. Dustin Browder gaf aan dat ze eigenlijk niet wisten wat ze met Terran moesten in HotS aangezien dat ras eigenlijk alles al heeft.Terran 'verlies' natuurlijk ook de thor.
Ik denk dat er uiteindelijk nog best veel veranderd gaat worden aan de multiplayer units. Hopelijk wordt de hydra speed upgrade een dure lair-upgrade (200/200). Op hive gaat het niks meer toevoegen. Ultra charge is zeker welkom. De siphon ability van de Corruptor lijkt op papier waardeloos en tunneling burrowed banelings lijken me belachelijk OP (hoewel het idee natuurlijk leuk is).
Ik ook niet. Het betekent dat de Viper een verplichte unit is, anders kan een Protoss altijd verdedigen met DTs en Terran met banshees. Ik hou liever de overseer in het spel en dan mag contaminate eraf aangezien die spell waardeloos is.De overseer gaat eruit voor zerg, in de plek ervoor krijgt de viper een spell die je op een unit moet casten voor detectie. Ik ben er zelf geen voorstander van.
[ Voor 9% gewijzigd door Morphs op 09-04-2012 16:28 ]
Bij SC2 hadden ze dit ook kunnen doen bij de mods, genoeg mensen hadden het gekocht, maar dit hebben ze (gelukkig) niet gedaan. Waarschijnlijk omdat mensen minder snel de portemonnee trekken bij SC2
als het alleen om verschijning gaat oke lekker belangrijk... maar als je bijv 20 euro erin stopt en je dan meer armor hebt bijv dat is gewoon unfair en dat soort spellen laat ik altijd liggen.
Diagnose Specialist Ford
Naast een build tegen Protoss heb ik nu ook een build tegen Terran geprobeerd, moet zeggen dat ik het wel potentie vind hebben. Het geeft wat meer houvast early/midgame en het is wat makkelijker om een voorsprong op te bouwen.
Geheel in stijl is m'n ZvZ weer naar de maan, 3 games achter elkaar verloren. Echt waar, OF m'n ZvZ gaat lekker en ik verlies alles tegen T/P OF m'n ZvZ gaat te slecht maar gaat het lekker tegen P en T... Denk dat het komt doordat ZvZ zo fundamenteel anders speelt dan ZvP/ZvT ofzo...
Verwijderd

van het weekend starter edition gedownload en wat tegen de AI gespeeld ( kben veel met DoW2 bezig geweest laatste jaren, maar daar wordt het steeds minder)
SC1 wel een beetje gespeeld, maar meer VoD en replays gekeken. ( door weinig tijd en andere RTSen)
van de week maar eens kijken hoe die placement matches gaan. iemand tips waar ik echt op meot letten. basis van economy en scv heb ik wel onder de knie
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
MechWeiman schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:49:
Paar leuke momentjes op youtube gezet
[video]
[video]
[video]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Dit topic is gesloten.
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.