Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Chief-XL schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:51:
Is season 7 al begonnen? Zou deze week van start gaan
Morgen start season 7 voor EU. Vanavond kunnen mensen met een US account al aan de slag op de nieuwe maps in het nieuwe seizoen.

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Ok. Ik heb zowel US als EU account maar gister was het op NA server nog de lock van kracht

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
roboreaper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:50:
geen idee kijk wel eens mee bij een maat van me maar daar let ik niet echt op.

van het weekend starter edition gedownload en wat tegen de AI gespeeld ( kben veel met DoW2 bezig geweest laatste jaren, maar daar wordt het steeds minder)
SC1 wel een beetje gespeeld, maar meer VoD en replays gekeken. ( door weinig tijd en andere RTSen)

van de week maar eens kijken hoe die placement matches gaan. iemand tips waar ik echt op meot letten. basis van economy en scv heb ik wel onder de knie
Continue workers blijven maken, nooit supply blocked raken en je geld blijven uitgeven.
Dit is de basis van stacraft 2.

Wanneer jij continue workers maakt tot de 70-80 workers, fatsoenlijk expand en niet supply blocked raakt en je geld onder de 1000 houdt, zul je de basis onder de knie hebben en al in minstens platinum zitten :+

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoachCoach
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 10:42
Morphs schreef op maandag 09 april 2012 @ 12:05:
Volgens mij begrijp je mijn post verkeerd :)

Ik zeg niet dat Terran het beste ras is op alle niveaus. Wat ik wel zeg is dat het heel duidelijk is dat Terran bij het ontwikkelen van SC2 als eerste alle aandacht heeft gekregen, daarna Protoss en als laatste Zerg. Dit zie je vooral terug in de verfijndheid van de rassen. Bij Terran vullen units elkaar heel mooi aan. Er zijn veel verschillende units en die kun je op allerlei manieren mixen. De techtree kun je snel doorlopen waardoor je vrij snel met allerlei soorten pressure kunt komen.

Vooral in de beta viel me op dat er veel gekloot werd met Zerg units. Abilities die verplaatst werden van de ene naar de andere unit; het was bijvoorbeeld duidelijk dat ze geen goede rol voor de corruptor konden vinden en in het bijzonder de corruption ability. Terwijl de beta nog in volle gang was kwam er al opeens een release datum, waarschijnlijk opgelegd van hogerhand (Activision, die nu toch wel geld wilden zien). Het spel werd op de datum gereleased en het resultaat was dat Zerg duidelijk in de rol van 'reaction-ras' werd gedrukt omdat er simpelweg te weinig goede harrass-opties waren.

Injects zijn een vergelijkbaar voorbeeld. Uiteraard zou het stacken van injects imba zijn. Het verschil zit er hier in dat de macro mechanic aan een unit is gegeven ipv een gebouw zoals bij T/P. Daardoor creeerde Blizzard voor zichzelf een situatie die later moeilijk balanceerbaar zou worden. Uiteindelijk hebben Zerg spelers met dit soort dingen om leren gaan door het injecten een core onderdeel van hun aandacht te maken (het "macro-ras"). Het dronen vs army probleem is er eentje dat alleen Zerg heeft, ook weer door design. Terran en Protoss zijn ook wat dat betreft vergelijkbaar.

Offensief gezien heeft Zerg minder mogelijkheden. Vergelijk dit met Terrans die drops, hellions, bunkerrushes en (cloaked) banshees ter beschikking hebben. En dat is alleen nog de huidige metagame (eerder was er de 5 rax reaper, thordrops, zelfs de offensive planetary). Dit alles komt voort uit het feit dat Blizzard utility heeft gegeven aan Terran. Veel dingen zijn zelfs nog amper verkend, zoals de Raven en de diverse upgrades (+range, building armor, etc.).

In de hoogste regionen is dit verschil in diversiteit binnen het ras duidelijk te merken, zoals dus in de GSL. Het vereist natuurlijk wel zieke skills om alles uit een ras te halen en ik vind absoluut dat de koreanen over het geheel het meest geskilled zijn. Het is echter daardoor wel een feit dat het Terran ras het het beste doet. Dit zeggen de Koreanen zelf, Terran heeft meer mogelijkheden.

Uiteraard zit er ook prut tussen de verschillende abilities/upgrades (zoals +2 units in bunker, +25 starting medivac energy), elk ras heeft dit helaas. Maar wanneer je ras veel verscheidenheid heeft dan is het niet zo'n probleem. Ik erger me nog steeds aan de waardeloze innate regeneration van Zerg units. Het is iets van 1 hp per 4-5 ingame seconden. Waardeloos. Vergelijk het met shields die snel regeneraten (voor terran repair en medivacs, transfuse is een dingetje dat je maar een paar keer kunt doen en is een ander verhaal), waardoor hit'n'run mogelijk wordt met stalkers. Voor roaches is een aparte upgrade, maar er zijn nooit strategieen ontwikkeld die burrowed roaches als kern hadden. Ook de Roach is trouwens een unit die vaak van rol is gewisseld. Oorspronkelijk was het een melee unit met hoge hp waardoor hij gefocus-fired moest worden om te doden, dit bleek echter OP. Uiteindelijk werd het een vrij normale tank-unit (en ging het zwerm-idee verloren vanwege de 2 supply kost vs de 1 supply hydra in bw). De overseer had een interne design-fout doordat de unit geen supply kost waardoor je hem bijna niet goed kunt maken. Dustin Browder gaf dit ook bij een interview toe. Blizzard noemt de Nydus worm zowel een unit als structure, waarschijnlijk om wat te maskeren dat Zerg weinig units heeft.

Qua utility liggen Protoss en Zerg op dit moment gewoon achter op Terran. Dat staat los van het OP-verhaal, dit is gewoon een feit. Echter laat het Terran ras zich daardoor het beste ontwikkelen in de metagame, puur door de verscheidenheid aan opties. Protoss heeft nog steeds wel een aantal mooie combinaties en transities, bij Zerg zie ik echter vooral een gebrek aan synergie tussen de units. Units vullen elkaar gewoon niet zo goed/mooi aan. Er is duidelijk minder tijd besteed aan het polishen van Zerg...de Corruptor is de enige anti-air unit die totaal geen ground kan aanvallen (vergelijk met vikings en phoenixes) en niet alleen tier 1 maar ook tier 3 kan geen air aanvallen. Is er duidelijk de minste tijd aan dit soort dingen besteed, anders zou het wel geraffineerder zijn geworden.

Blizzard krijg met HotS de kans om dingen aan te passen. Of het gaat lukken... ik hou m'n hart vast. Frapant is het dat in HotS Zerg 2 nieuwe units en Terran en Protoss 3 nieuwe units krijgen.... ik dacht dat het de Zerg expansion was... de Viper is overigens wel een veelbelovende toevoeging. De Swarm Host moet zich nog maar bewijzen terwijl een aantal andere units duidelijk nog designproblemen hebben (de replicant zal het denk ik nooit maken).

Dit alles leidt voor mij niet tot de conclusie dat in de huidige metagame Zerg spelers meer skill hebben. Wat het mij wel doet vermoeden, is dat wanneer je twee spelers hebt met PRECIES hetzelfde skill-level, de Zerg speler best wel eens in platinum zou kunnen komen terwijl de Protoss speler in diamond zit.

Overigens denk ik dat Terran het in plat/diamond vrij lastig heeft met marine splits enzo, aan de andere kant zie ik ook goede terrans voorbij komen die 2 drops tegelijkertijd uitvoeren en met een marine+tank push opvolgen... dus dat wissel per speler (geldt voor elk ras denk ik). Op dit niveau is mech trouwens een stuk frustrerender omdat die units gewoon zo sterk en allround zijn.

Als laatste wil ik zeggen dat m'n betoog alleen maar geklaag lijkt. Echter ben en zal ik altijd een Zerg speler blijven. Gewoon omdat de stijl van het ras me het meeste aanstaat (en ik hou van de 'underdog' :P ). Echter denken mensen vaak alleen maar in termen van OP/UP, terwijl het vooral een kwestie is van geraffineerdheid vs rechtlijnigheid. Het eerste kun je in een enkele patch veranderen (en dat doet Blizzard, soms helaas iets te fanatiek met sommige nerfs), het laatste kun je echter alleen veranderen in een expansion en is daardoor na release niet even te verhelpen. Terran zal per definitie dan ook het geraffineerde ras blijven tot ten minste HotS.

Oh en over de SCV: die was in de beta generfd :P Jawel, de oorsponkelijke SCV had 60 (!) hp.
Als Zerg kan ik maar 2 woorden zeggen:

Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik vind dat de nieuwe units van zerg het nog steeds niet balancen. Een nieuwe overlord (tier 2), een soort nieuwe broodlord (maar dan op de grond, tier 3!!)

Terrans krijgen nu meer counters tegen lings (dat explosieding) terwijl tier 1 van zerg al zo zwak is. Ze moeten gewoon een anti-air unit maken voor zerg tier 1.

[ Voor 18% gewijzigd door Blue_Fear op 10-04-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue_Fear schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:46:
Ik vind dat de nieuwe units van zerg het nog steeds niet balancen. Een nieuwe corruptor, een soort nieuwe broodlord (maar dan op de grond), tier 3 en een vliegunit (tier 2).

Terrans krijgen nu meer counters tegen lings (dat explosieding) terwijl tier 1 van zerg al zo zwak is.
Dat explosieding kan niet zo aggresief gebruitk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:51:
[...]

Een stel offensief bouwen om zerg te containen, handig als support wanneer je al een tank contain klaar hebt.
Zoals sommige terrans in een hoekje hun tanks inbouwen met 2-3 bunkers :-) (Tal'darim leent zich hiervoor, wanneer je de natural sieged).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Blue_Fear schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:46:
Ik vind dat de nieuwe units van zerg het nog steeds niet balancen. Een nieuwe corruptor, een soort nieuwe broodlord (maar dan op de grond), tier 3 en een vliegunit (tier 2).

Terrans krijgen nu meer counters tegen lings (dat explosieding) terwijl tier 1 van zerg al zo zwak is.
Valt mee... zerg kan 100 zerglings in 1x keer bouwen indien genoeg larve..
protoss kan erin warpen...
terran euh....

Daarom zijn marines imba :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:08:
[...]

Valt mee... zerg kan 100 zerglings in 1x keer bouwen indien genoeg larve..
protoss kan erin warpen...
terran euh....

Daarom zijn marines imba :P
Terran units gaan nooit dood, daarom is herbouwen nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:13:
[...]

Terran units gaan nooit dood, daarom is herbouwen nutteloos
Juist ja....

En protos units gaan automatisch dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
kaluro2 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:32:
[...]

Continue workers blijven maken, nooit supply blocked raken en je geld blijven uitgeven.
Dit is de basis van stacraft 2.

Wanneer jij continue workers maakt tot de 70-80 workers, fatsoenlijk expand en niet supply blocked raakt en je geld onder de 1000 houdt, zul je de basis onder de knie hebben en al in minstens platinum zitten :+
zijn 80 niet beetje veel. Mis je vervolgens in je army supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:30:
[...]

zijn 80 niet beetje veel. Mis je vervolgens in je army supply.
Hooguit voor terran omdat die scv's kunnen vervangen voor mules, zerg kan drones later veranderen in spines en protoss kan 80 over het algemeen ook wel gebruiken op 3-4 bases. Eventueel offer je er late late game 10-15 op ofzo (wat nauwelijks nodig is in leagues lager dan masters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
80 is misschien aan de hoge kant, maar zeker niet te veel. 3 basses keer ( 8 patches a 3 + 2 assimilators a 3) is dus 90 workers. Dan heb je dus 3 basses volledige aan het minen. Beter is als je maar 2,5 per patch voor minerals doet, dus dat scheelt 12, en dan zit je weer op 78. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gropah schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:50:
80 is misschien aan de hoge kant, maar zeker niet te veel. 3 basses keer ( 8 patches a 3 + 2 assimilators a 3) is dus 90 workers. Dan heb je dus 3 basses volledige aan het minen. Beter is als je maar 2,5 per patch voor minerals doet, dus dat scheelt 12, en dan zit je weer op 78. :P
ik dacht meer aan patch * 2 + 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:51:
Bij Blizzcon voerden Terrans al shredder-drops uit in de mineral line van de tegenstander. De dps van een shredder is 30 dps. Dat betekent dat je hele mineral line in 2 seconden dood is :P

Maar goed, dit soort dingen kun je altijd tweaken door de dps te verlagen, deploytijd te verhogen, etc. etc.

De kern waar het naar mijn mening om gaat qua ontwikkeling van het spel, is dat er voldoende opties zijn voor spelers om hun skills te gebruiken. Denk aan blinkstalker micro. Als je hier supergoed in bent zijn je stalkers opeens tweemaal zo duurzaam. Zelfde voor stuttermicro met bio. Zergling micro is bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk zodra je speedlings hebt, gewoon omdat ze te snel zijn en te snel sterven.

Als alle rassen voldoende units hebben waar je met skill de efficientie van die units kunt vergroten dan zal starcraft lang leuk blijven. Volgens het Blizzard-motto "easy to learn, hard to master".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik weet nog niet wat ik van die shredders moet denken. Een belangrijke tool van de zerg is runby's. Die kan terran ermee volledig om zeep helpen, waarmee het wel een direct gevecht moet worden. Natuurlijk nogal wat gemetagame over iets wat nog niet uit is :p, maar mij lijkt het niks eerlijk gezegd.
Ook lijkt mmij het securen van meerdere bases erdoor erg makkelijk. Je kunt in alle achteringangen wat shredders plaatsen en van lings heb je geen last meer.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Rannasha

Does not compute.

aicaramba schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:55:
Ik weet nog niet wat ik van die shredders moet denken. Een belangrijke tool van de zerg is runby's. Die kan terran ermee volledig om zeep helpen, waarmee het wel een direct gevecht moet worden. Natuurlijk nogal wat gemetagame over iets wat nog niet uit is :p, maar mij lijkt het niks eerlijk gezegd.
Ook lijkt mmij het securen van meerdere bases erdoor erg makkelijk. Je kunt in alle achteringangen wat shredders plaatsen en van lings heb je geen last meer.
Het punt is dat Shredders als units tellen en dus supply kosten. Door Shredders te gebruiken zal je main army dus een stuk kleiner zijn. Dingen als Spine Crawlers en Photon Cannons zijn daarom altijd nog efficienter voor late-game expo-defense.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:16:
[...]

ik dacht meer aan patch * 2 + 6
golden ratio, 24 * 3 = 72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh. Ik als Silver observeer meestal deze theorien, Maar het is toch echt 8 patches met 3 SCV's en 2 Geisers met 3 SCV's, maw 3*8 + 2*3 = 30 SCV's for maximum saturation per base ...

Lol, ik zie dat je je post hebt ge-edit :P

Anyway, meestal zie je in de pro-games ook 2,5 bases worth of mining. Komt neer op 75 SCV's ongeveer, MULE's oproepen en dan SCV's aftrekken voor additional OC's lijkt me logischer. Op TL post iemand iets in de richting van 70 - 4*OC. Zou je kunnen tweaken zodat je wat over hebt om te bouwen aan structures in de vroege late-game, en misschien minder streng zijn zoals -2*OC of -3*OC of iets in die richting zodat je nog energie kan sparen voor scans etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:57:
[...]

Huh. Ik als Silver observeer meestal deze theorien, Maar het is toch echt 8 patches met 3 SCV's en 2 Geisers met 3 SCV's, maw 3*8 + 2*3 = 30 SCV's for maximum saturation per base ...

Anyway, meestal zie je in de pro-games ook 2,5 bases worth of mining. Komt neer op 75 SCV's ongeveer, MULE's oproepen en dan SCV's aftrekken voor additional OC's lijkt me logischer. Op TL post iemand iets in de richting van 70 - 4*OC. Zou je kunnen tweaken zodat je wat over hebt om te bouwen aan structures in de vroege late-game, en misschien minder streng zijn zoals -2*OC of -3*OC of iets in die richting zodat je nog energie kan sparen voor scans etc.
Lategame terran sac'd veel scvs en bouwt veel orbitals daarvoor in de plaats, je hebt dan A) veel inkomen en B) een groter leger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:59:
[...]

Lategame terran sac'd veel scvs en bouwt veel orbitals daarvoor in de plaats, je hebt dan A) veel inkomen en B) een groter leger
Ja, ik zag dat je te laat je post had ge-edit. Je had namelijk staan "per base". Dacht al dat het een typo was. Maar ben daarna toch nog ingegaan op manieren waarop mensen concreet hun SCV-count vast proberen te leggen en de redenaties die je kan hebben per matchup. Ik zie bijvoorbeeld in TvT's meer gescan voor tank en army positioning dan in een TvP waar je observers uit de lucht knalt met af en toe een scan. Waardoor je misschien wat meer SCV's kan sacken per additional OC. Maar ik weet de precieze science erachter niet, het klinkt echter wel logisch en het komt neer op hoeveel OC's je daadwerkelijk hebt.

Had een keer een TvZ met maxed army zonder trades en genoeg structures. Aangezien ik door mineral overschot genoeg OC's had, heb ik meer dan een normale hoeveelheid SCV's gesacked in ruil voor MULE's en meer army supply. Dat pakte heel goed uit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 23:00
Zojuist probeerde ik SC op de starten en telkens bleef het spel crashen. Uiteindelijk de repair tool gebruikt en die is nu al uren bezig met nakijken: het lijkt erop dat ie alle enUS bestanden aan het downloaden is naast de reeds bestaande enGB bestanden. Allereerst ben ik nu benieuwd of alles gaat werken (zit ik wel op de juiste servers), ten tweede vraag ik me af waarom SC dit doet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xirt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:08:
Zojuist probeerde ik SC op de starten en telkens bleef het spel crashen. Uiteindelijk de repair tool gebruikt en die is nu al uren bezig met nakijken: het lijkt erop dat ie alle enUS bestanden aan het downloaden is naast de reeds bestaande enGB bestanden. Allereerst ben ik nu benieuwd of alles gaat werken (zit ik wel op de juiste servers), ten tweede vraag ik me af waarom SC dit doet. Iemand enig idee?
Misschien omdat US al in season 7 zit, GB nog in season 6 en dit op een of andere manier problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 23:00
Maar het lijkt mij dat 'iets' getriggered heeft dat mijn repair tool nu alles aan het downloaden is en dat het spel uberhaupt niet opstartte. Vraag is alleen wat, want ik heb eigenlijk geen zin om SC opnieuw te installeren (dat duurt tegenwoordig echt een dag met al die patches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:57:
[...]

Maar je wil geen maximum saturation, je wil optimal saturation. En dat is 2 workers per patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Xirt schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:12:
Maar het lijkt mij dat 'iets' getriggered heeft dat mijn repair tool nu alles aan het downloaden is en dat het spel uberhaupt niet opstartte. Vraag is alleen wat, want ik heb eigenlijk geen zin om SC opnieuw te installeren (dat duurt tegenwoordig echt een dag met al die patches).
Sc2 download duurt een half uurtje, de installatie een uurtje.
Tenzij je een 5400RPM laptopschijfje hebt ipv een SSD natuurlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik snap helemaal niets van het matching systeem :P
4 van de 5 placement matches gewonnen en in platinum gezet. Echter vind ik mijzelf nog geen platinum. Verlies dan ook de meeste potjes. Heb dus een stuk of 20 potjes express ff snel achter elkaar verloren met de hoop om af te zakken naar een lagere league. Dit gebeurde helaas niet. Dus toen ben ik maar wat serieuzer gaan spelen en win ik achter elkaar potjes omdat ik nu als platinum speler blijkbaar steeds tegen bronze spelers uitkom. En nu sta ik nr 1 in platinum :S Wat mis ik hier....

En klopt het dus dat morgen een nieuw seizoen begint? Dat ik dan weer 5 placement matches kan gaan spelen? Dan ga ik in iedergeval wat minder mijn best doen daar :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het vandaag, maar je hoeft er maar 1 te spelen omdat je al geplaatst bent. Er was een ladderlock die voorkwam dat je een league lager werd gezet, maar je MRR, de verborgen rating die bepaald tegen wie je speelt, veranderde wel. Hierdoor kon je als platinum speler tegen bronze spelen. De kans is zeer groot dat waarneer je je placement match voor dit seizoen speelt, je in silver of bronze wordt geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:19

Rem

Wat gropah zegt inderdaad. Je word zichtbaar in een league ingedeeld, maar onzichtbaar voor jou is je MMR. Dit is een rating ongeveer vergelijkbaar met een standaard ELO rating.

Omdat jij 20 keer achter elkaar verloor dropte je MMR hard, waardoor je dus (Logisch) tegen bronze spelers werd gematchd. Het systeem merkt dat de 20 keer dat je verloor je tegenstander sterker was en matcht je tegen een zwakkere tegenstander.

Probeer niet te verliezen, dat helpt je uberhaupt niet. Probeer gewoon te winnen, als het echt niet lukt zoekt het systeem vanzelf tegenstanders die wat zwakker zijn. Zo kom je uiteindelijk terecht in een pool met spelers die gelijk zijn qua skill en hoef je niet tegen veel sterkere/zwakkere tegenstanders te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Let er ook op dat aan het begin van het seizoen je makkelijker punten verdient. Het matchmaking system is tamelijk ingewikkeld (en deels geheim) maar aan het begin van het seizoen ziet elke speler zijn tegenstander als "favored". Dit betekent niet dat hij/zij beter dan jou is, maar dat je er meer punten voor krijgt dan normaal. Dus bijvoorbeeld 20 punten ipv 12. Ook verlies je minder punten dan gebruikelijk bij een loss (-6 ipv -12).

Dit is waarschijnlijk gedaan om te zorgen dat spelers snel in punten stijgen zodat de ladder weer meer diversiteit krijgt. Je zult ook zien dat het na een tijdje ophoudt. Dan zijn je tegenstanders weer 'even matched'. Behalve als je echt veel achter elkaar wint en je aan daadwerkelijk betere spelers gematched wordt.

Either way, gewoon altijd spelen voor de win. Sowieso word je sneller beter van spelen tegen betere tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
thewizard2006 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:53:
Ik snap helemaal niets van het matching systeem :P
4 van de 5 placement matches gewonnen en in platinum gezet. Echter vind ik mijzelf nog geen platinum. Verlies dan ook de meeste potjes. Heb dus een stuk of 20 potjes express ff snel achter elkaar verloren met de hoop om af te zakken naar een lagere league. Dit gebeurde helaas niet. Dus toen ben ik maar wat serieuzer gaan spelen en win ik achter elkaar potjes omdat ik nu als platinum speler blijkbaar steeds tegen bronze spelers uitkom. En nu sta ik nr 1 in platinum :S Wat mis ik hier....

En klopt het dus dat morgen een nieuw seizoen begint? Dat ik dan weer 5 placement matches kan gaan spelen? Dan ga ik in iedergeval wat minder mijn best doen daar :)
Voorbeeld:
Stel je speelt 5x tegen masters en je verliest ze.. in jouw redenering kom je dan in bronze...
Stel je verliest 3x tegen masters en je wint 2x van plat.. dan is delogische gedachte dat je in diamond komt.

Daarom heet het MATCHmaking-system. Je wordtgekoppelt aan de spelers die in jouw niveau-reikte zitten. Dus als je bronze bent, speel je NOOIT tegen Gmasters. (Wel leuk als je met een smurf account speelt op bronze en je speelt tegen masters.. en na game.. DAFAQ verloren van een bronze!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euhm dat heeft hij nooit beweerd, enkel dat blizzards matchmaking redelijk ruk is, en daar ben ik het compleet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:33:
Euhm dat heeft hij nooit beweerd, enkel dat blizzards matchmaking redelijk ruk is, en daar ben ik het compleet mee eens.
Ik vind blizzards matchmaking best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yup al gezien, maar vind het zo jammer dat er een quantic stempel op wordt gedrukt, alleen maar omdat de editor, waarschijnlijk zonder toestemming van grubby, van quantic is... Dacht eerst dat Grubby bij quantic was gegaan... geluk was dat niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Als je compleet nieuw bent kun je eigenlijk net zo goed je 5 placement matches verliezen zodat je je kunt opwerken vanaf bronze, doe je gelijk wat ervaring en als je dan blijft winnen zit je als nog binnen no time in silver, gold, plat, etc...

Ik heb het op de US servers gedaan (ok ik was niet nieuw, maar leek me leuk om als bronze tegen hogere league spelers te spelen met season lock :p) en speelde al heel snel tegen plat. Vreemd genoeg kwam ik na m'n season 7 placement match eerst in silver, om na 2 potjes naar gold te worden gepromoot. De hele tijd speelde ik dus tegen plats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Over het algemeen is het matchmakingsysteem best wel goed eigenlijk. Als je 500 potjes speelt dan zul je uiteindelijk op vrijwel 50% winrate zitten. Dat is toch wel verdomd netjes voor een systeem dat probeert je op 50% winrate te krijgen.

Maar na slechts 5 potjes kun je niet goed bepalen waar je terechtkomt. Misschien had hij geluk, speelde hij tegen platspelers die hun dag niet hadden en kwam hij onterecht in platinum. Boeiend, dan word je waarschijnlijk snel genoeg weer gedemote. Ondertussen zal je MMR voor die tijd al aanpassen en zul je tegen gold spelers gematched worden en op 50% spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
Wat is er dan ruk aan? Het is het beste wat ik ooit gezien heb in een dergelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
http://us.battle.net/sc2/...ultiplayer-4_11_2012#blog

update van hots multiplayer.

Opzich wel wat iedereen er van had verwacht wat er zou gaan gebeuren. Shredder en replicant eruit. Warhound is nog niet zeker wat ze ermee willen. Overseer weer terug en een aantal tweaks.

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://us.battle.net/sc2/...ultiplayer-4_11_2012#blog

Updates over Heart of the Swarm multiplayer:
- Shredder is eruit, werd niet gebruikt waar hij voor bedoeld was
- Warhound is onzeker of die blijft, voelt teveel als de oude thor
- Als ze de thor houden, krijgt die misschien een spider-mine, om factory-built anti-air te geven op plekken die de thor moeilijk kan bereiken (mineral lines bijv)
- Replicant eruit (YES YES YES :D), tegenstanders bouwden sommige units niet, waardoor diversiteit verminderde ipv dat het diversiteit groter maakte
- Tempest kan momenteel air en ground raken (hou dan de carrier :( )
- Viper kan energie terugkrijgen door te "feeden" van minerals, deze mineral patch kan dan niet gemined worden.
- Overseer blijft (lijkt me ook wel logisch)
- Nydus worm wordt aangepast, krijgt meerdere vormen: 1 die creep highway kan maken, en 1 die tegenstanders base kan aanvallen (klinkt interessant, ben benieuwd)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Geen replicant meer! *Doet een dansje door de kamer*. Wat was dat een stomme unit zeg. Wil er wel een voor in de plaats!

Ze gaan de tempest nu omvormen tot een long ranged aerial siege weapon... en wat is een carrier dan? Ze geven de range upgrade aan als reden om geen anti muta unit meer te bouwen, maar ik heb nog nooit een pro die hele upgrade zien gebruiken...

Nydus worm changes klinkt gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAAROM BUFFEN ZE DE CARRIER NIET GEWOON? De coolste unit ingame, halen ze hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeuhhhh. Please don't let the TvT's stay the same :O Misschien moet de ghost een optie krijgen om mechanic units wat meer schade aan te kunnen brengen, net zoals HT's ze ook kunnen stormen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:30:
WAAROM BUFFEN ZE DE CARRIER NIET GEWOON? De coolste unit ingame, halen ze hem weg.
Dit dus.

OT: Ben ik trouwens de enige die het jammer vind dat de replicant weg is? Ik wil als protoss ook een main building van andere race kunnen bouwen, atm kan alleen zerg dat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wmm schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:23:
[...]

Wat is er dan ruk aan? Het is het beste wat ik ooit gezien heb in een dergelijke game.
Om deze maar als samenvatting te gebruiken voor alle andere: hij is veel te traag, het duurt eeuwig voordat je van skill level verandert. En als je een hoop achter elkaar verliest gaat hij je niet daadwerkelijk tegen slechtere tegenstanders matchen, dat duurt een hele tijd, waardoor je als je bijvoorbeeld ander ras gaat spelen een hele hoop moet verliezen voor je eindelijk weer eerlijke potjes krijgt.

Er is ook helemaal niks moeilijks aan een ranking maken die je 50% win rate geeft gemiddeld, dus dat zie ik niet echt als iets indrukwekkends van blizzard. Ik zie het ook niet echt als het beste ooit gezien. Granted mijn ervaring is enkel met AOE serie, maar daar vond ik de matchmaking een stuk beter, ondanks dat er veel minder mensen online waren. Dan hielp het ook mee dat ze niet geheimzinnig aan het doen waren over de ranking, je kon gewoon zien wat je rank was en hoe die veranderde. Waarbij ze t/m AOM gewoon elorating gebruikte, (wat maar laat zien dat het niet moeilijk is zoiets te implementeren, kan je gewoon van wiki kopieren), en bij AOE3 geloof ik TrueSkill, wat ook een variant van elorating is.

Anyway dus de combinatie van te traag veranderen van rank (en al helemaal omdat die onderwater is, zie ik geen enkele reden om dat niet sneller te laten gaan), de irritante neiging van het systeem om als je een hoop verliest je niet slechtere tegenstanders te geven (je rank wordt lager, maar je mag dan allemaal tegen favored opponents spelen), en dat ze alles verborgen houden zorgt ervoor dat ik er nou niet zo van onder de indruk ben.

@Ken, ze willen wel wat toevoegen om siege tanks lines te breken, wat wel mooi zou zijn.

Echter begrijp ik niet waarom ze problemen hebben met de shredder (geef hem meer setup time zou ik denken als je bang bent dat ze in mineral lines gedropped zouden worden. Aan andere kant, dat was volgens mij iedereens eerste idee en doe je dus direct op blizzcon, maar als mensen eraan wennen denk ik dat het wel mee zou vallen), en dan dit wel leuk vinden:
We’re also experimenting with some nexus abilities. One example is a mass recall that allows the protoss to be more aggressive. They can move out onto the map with their slower sentry/zealot force and, if things don’t work out, recall the force back to their base if and when things go wrong.
Sorry maar in welk universum is dit een goed idee?

En Tempest wordt long range air+ground attacker. Weet je wat wel grappig is, als je hem allemaal kleine fighters laat launchen die dan aanvallen, en we noemen het dan een carrier...
Laat carriers beginnen met 8 interceptors en standaard interceptor building on autocast, en je bent al hoop verder met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
Hoe vinden jullie de nieuwe matchmaking? Ik ben nu als diamond speler tweemaal tegen mid-masters gematched en het verschil merk je wel :) als je verliest verlies je wel maar 3 tot 5 ladderpoints dus zo rampzalig vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weiman schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:33:
Hoe vinden jullie de nieuwe matchmaking? Ik ben nu als diamond speler tweemaal tegen mid-masters gematched en het verschil merk je wel :) als je verliest verlies je wel maar 3 tot 5 ladderpoints dus zo rampzalig vind ik het niet.
Heb nog niet gespeeld dit seizoen, maar de nieuwe methode bevalt me niet als ik het zo hoor. Als high Silver player, win ik net de helft of minder van de matches tegen low Golds. Als ik verlies, verlies ik verdiend en had ik mijn kansen verspeeld. Als ik nu tegen high Golds/low plats gematched word, kan ik je zeggen dat ik dus geheid die 5 punten verlies, zonder enige kans op winst. Dat zijn dus punten waar je niet eens een gevecht voor kunt opstellen. Ze hadden liever een FIFA systeem erin kunnen zetten waarbij je per persoon de optie kan aankruisen of je de searches wil expanden naar andere ervaringsniveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
Optioneel maken vind ik een goed idee. Ik horo nu zo'n beetje elke progamer klagen dat nu tegen mensen worden gematched waar ze echt hun tijd alleen maar tegen verdoen. Niet echt motiverend aangeziend e ladder hiervoor een supergoeie manier was om te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 09:58
furby-killer schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:19:
[...]

Om deze maar als samenvatting te gebruiken voor alle andere: hij is veel te traag, het duurt eeuwig voordat je van skill level verandert. En als je een hoop achter elkaar verliest gaat hij je niet daadwerkelijk tegen slechtere tegenstanders matchen, dat duurt een hele tijd, waardoor je als je bijvoorbeeld ander ras gaat spelen een hele hoop moet verliezen voor je eindelijk weer eerlijke potjes krijgt.

Er is ook helemaal niks moeilijks aan een ranking maken die je 50% win rate geeft gemiddeld, dus dat zie ik niet echt als iets indrukwekkends van blizzard. Ik zie het ook niet echt als het beste ooit gezien. Granted mijn ervaring is enkel met AOE serie, maar daar vond ik de matchmaking een stuk beter, ondanks dat er veel minder mensen online waren. Dan hielp het ook mee dat ze niet geheimzinnig aan het doen waren over de ranking, je kon gewoon zien wat je rank was en hoe die veranderde. Waarbij ze t/m AOM gewoon elorating gebruikte, (wat maar laat zien dat het niet moeilijk is zoiets te implementeren, kan je gewoon van wiki kopieren), en bij AOE3 geloof ik TrueSkill, wat ook een variant van elorating is.

Anyway dus de combinatie van te traag veranderen van rank (en al helemaal omdat die onderwater is, zie ik geen enkele reden om dat niet sneller te laten gaan), de irritante neiging van het systeem om als je een hoop verliest je niet slechtere tegenstanders te geven (je rank wordt lager, maar je mag dan allemaal tegen favored opponents spelen), en dat ze alles verborgen houden zorgt ervoor dat ik er nou niet zo van onder de indruk ben.
Die ervaring dat het lang duurt voor je tegen slechtere spelers gematched wordt heb ik niet bepaald.

ELO rating heeft ook z'n nadelen, het bevordert namelijk niet het zeer actief spelen. Bij een ladder moet je keuzes maken, wil je dat echt de beste bovenaan staan aan het eind van het seizoen of wil je dat er veel games gespeeld worden? De formule voor de punten die je krijgt / verliest is hierin belangrijk. Verlies je relatief weinig punten bij een loss maar krijg je juist veel bij een win dan bevorder je het spammen van games omdat ook de slechte spelers veel punten kunnen halen als ze maar genoeg spelen. ELO (maar daar zijn natuurlijk genoeg varianten op) bevordert juist dat echt de beste speler bovenaan staat, maar je hebt natuurlijk niets aan een ladder die niet uitnodigt om te gaan spelen.

Dat Blizz zo geheimzinnig doet over hoe het systeem precies werkt is imo niet zo boeiend, er is al lang uitgedokterd hoe het systeem ongeveer werkt en dat zit waarschijnlijk erg dicht bij de waarheid.

Maar je kunt gewoon bij zoiets niet iedereen tevreden stellen, maar de huidige implementatie van Blizz vind ik wel zeer strak. Overigens vind ik de wijziging mbt het matchen met tegenstanders ook wel goed. Je wilt ook wel eens makkelijkere matches hebben en grondig afgemaakt worden kan ook zeeeeeeer leerzaam zijn. Dat het voor pro's zeer vervelend is kan ik me voorstellen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weiman schreef op woensdag 11 april 2012 @ 20:33:
zoals iedereen die toenet op GoT channel was nu wel weet.
ik ben zomaar van dia 24 naar plat gegaan :/ Daarna roflstomp je allemaal players die ver onder je niveau zitten of wordt je zelf ingemaakt door players boven je niveau...

dit systeem hoeft van mij niet =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat Blizz zo geheimzinnig doet over hoe het systeem precies werkt is imo niet zo boeiend, er is al lang uitgedokterd hoe het systeem ongeveer werkt en dat zit waarschijnlijk erg dicht bij de waarheid.
Uiteraard, het zal gewoon op elorating lijken, zoveel manieren kan je zoiets niet implementeren. (Het probleem van niet actief spelen aanmoedigen los je uiteraard probleemloos op door mensen die inactief zijn te verwijderen van de ladder, of automatisch rating te laten verliezen bij inactiviteit).

Het probleem is dan ook niet hoe het werkt, maar wat je rating is. Je kan niet zien dat als je een zooi verliest dat je tegen slechtere spelers gematched wordt, en andersom ook niet. Voeg daaraantoe dat hij heel traag is met je tegen slechtere spelers te matchen, en dat kan imo behoorlijk frustrerend zijn.

En verder ben ik het met KenDM eens, ik heb nog niet meer gedaan dan mijn placement match, maar als diamond zit ik er echt niet op te wachten om tegen mid plat/masters te spelen. In ene geval heb ik free win, joepie dolle pret, en andere geval word ik kansloos ingemaakt. En van verliezen kan je leren, van kansloos ingemaakt worden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
HotS changes zijn interessant. Een aantal (shredder, replicant en tempest) zag ik al wel aankomen. Met Terran gaan ze het moeilijk krijgen om daar nog originele units aan toe te voegen.

Zoals ik het in de text lees wordt de cloud van de viper vervangen door een aoe bio-blind. Dat zou wel zuur zijn aangezien die wolk een omgekeerde dark swarm is en dus helemaal geweldig. Bovendien boeit het niets als bio binnen range van tanks staat want die verschaft dan nog steeds visie dus dan doet die blind niks.

Overseer niet weg vind ik wel goed. Hoewel het idee cool is dat je iedere unit in een detector kunt veranderen, mag de viper geen verplichting zijn en dat zou het met die ability wel zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Morphs op 12-04-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:52:
[...]

zoals iedereen die toenet op GoT channel was nu wel weet.
ik ben zomaar van dia 24 naar plat gegaan :/ Daarna roflstomp je allemaal players die ver onder je niveau zitten of wordt je zelf ingemaakt door players boven je niveau...

dit systeem hoeft van mij niet =D
Split, waarom zit je in platinum? :O
Mijn ZvP is top dia/low masters niveau en wij gingen erg gelijk op in practice matches.

Nu voel ik me gold :(!

Edit: Over dat matchmaking systeem: het lijkt mij erg leuk om tegen hogere leagues gematcht te worden. Dan kan ik netjes de replay ontleden en er erg veel informatie uit op doen. Momenteel in top diamond kloot iedereen maar wat aan, de info in die replays zijn dan ook niet super.

[ Voor 20% gewijzigd door kaluro2 op 12-04-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:39:
[...]

Dit dus.

OT: Ben ik trouwens de enige die het jammer vind dat de replicant weg is? Ik wil als protoss ook een main building van andere race kunnen bouwen, atm kan alleen zerg dat ;(
Ik denk dat het een beetje OP word. CC bouwen en Raks. Mules voor protoss ;)
En dat zeg ik als een toss speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het voor Toss overpowered is, waarom dan niet voor Zerg?

Daarnaast heeft het ook een erg hoog, omdat het kan gehalte

[ Voor 34% gewijzigd door Gropah op 12-04-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat Zerg er eerst 5-6 neural parasite aan moet besteden voordat je een CC gebouwd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niet als het om een probe gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 12:44
Dan nog moet je 5 minuten ingame wachten voordat je enige vorm van unit buildings klaar hebt.
Je verliest ook minerals en kan je eigen army niet goed maken.
1 aanval in de tussentijd en je bent er geweest.

ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En datzelfde probleem heb je ook als je een worker kloont met die replicant.

Je kunt de replicant natuurlijk ook gebruiken om een unit te klonen van de tegenstander, maar dat is ganz duur en de kans dat ze dat kunnen overleven daarna is waarschijnlijk klein, vooral als ze tijdelijk niks kunnen (zou ingebouwd kunnen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
Daarom vond ik het al geen goed idee, ik denk dat het gewoon onmogelijk is om die goed te kunnen balanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asasuke schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:00:
Daarom vond ik het al geen goed idee, ik denk dat het gewoon onmogelijk is om die goed te kunnen balanceren
destiny maakte anders wel een mothership met een geneural parasited probu :D
net echt een zieke korean 4gate afgehouden met 2gates, dikke micro maar dan krijg je ook wat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:23:
[...]

destiny maakte anders wel een mothership met een geneural parasited probu :D
Ik had het over de replicant ;)
En tegen wie was dat? Trainingsmaat of gewoon kanonnenvoer waar hij nog mee zat te dollen?
Doe ik ook wel vaker gewoon hele rare build doen om zo toch nog te winnen (zoals alle drones opgeofferd voor mass infestor >:) )

en congrats met je win afgehouden 4g (Kweenie of het daarna een win werd?) :)

[ Voor 35% gewijzigd door Asasuke op 12-04-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asasuke schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:38:
[...]

Ik had het over de replicant ;)
En tegen wie was dat? Trainingsmaat of gewoon kanonnenvoer waar hij nog mee zat te dollen?
Doe ik ook wel vaker gewoon hele rare build doen om zo toch nog te winnen (zoals alle drones opgeofferd voor mass infestor >:) )

en congrats met je win afgehouden 4g (Kweenie of het daarna een win werd?) :)
Kijk maar, leuke rpelay :p http://drop.sc/158464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
Zit momenteel op me stage druk bezig :O dus je kan wel begrijpen dat ik even niet kan kijken :P

Zal wel rond 5en kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asasuke schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:13:
[...]

Zit momenteel op me stage druk bezig :O dus je kan wel begrijpen dat ik even niet kan kijken :P

Zal wel rond 5en kijken :)
Ha nice :p gelukkig heb ik zowat een weekje vrij dus veel ladder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
Mazzelaar, ik moet standaard wachten tot een uur of 6 om te kunnen ladderen :( (moet placement nog doen xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asasuke schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:15:
Mazzelaar, ik moet standaard wachten tot een uur of 6 om te kunnen ladderen :( (moet placement nog doen xD)
De perks van op school zitten :) tijdens informatica bw spelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:16:
[...]

De perks van op school zitten :) tijdens informatica bw spelen haha
Zucht, i miss those days :(

Wij deden altijd UT >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
echte bazen spelen LieroX tijdens informatica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
Gropah schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:28:
echte bazen spelen LieroX tijdens informatica
Hehe, dat hebben we ook gehad..

UT, BW en Liero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asasuke schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:39:
[...]

Hehe, dat hebben we ook gehad..

UT, BW en Liero
Vergeet CS1.6 niet... dan zaten we met ze allen boven (lokaal was 3 meter hoog en ze hadden zon plateau gemaakt) waar de leraar geen zicht had lekker met zijn alle te counterstriken 8)
net overigens unscouted proxy 2gate, sta er versteld van dat ik het afgehouden heb lol

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
En natuurlijk online games zoals barafranca en travian (zucht, i know -_-')

Hoe bedoel je off-topic btw? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Blizzard: ANNNNNND ITS GONE:

http://tweakers.net/nieuws/81292/blizzard-schrapt-eenheden-uit-starcraft-ii-heart-of-the-swarm.html

User: WHAT?

Blizzard: ITS GONE

Bizzard: SHREDDER IS GONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
xD

Was gistermiddag al bekend maar mooie south park refference :)

Edit: Helaas zal ik hem missen ;w /sarcasme

[ Voor 4% gewijzigd door Asasuke op 12-04-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@Split&Weiman gisteren heb ik ffpaarpotjes 3v3 gedaan... ik wil de oude MM-systeem terug hebben! Ik krijg gewoon gold/plat als allies!

@Kaluro *biatch-mode on... ook low/mid masters klooien maar wat aan :)

Vanavond ff kijken of ik nog steeds master waardig ben... hoop het van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
We previously announced that we intended to “loosen” the range of opponents chosen in matchmaking, causing the game to occasionally match opponents that were a bit more disparate from one another in skill than before. This change was carried out, we have carefully evaluated the results we’re seeing, and we have decided to roll back the change for now.

What we saw with this experiment were undesirable consequences for players at the far ends of the range of skill, and we have now returned to the previous matchmaker tuning -- settings that were in use for a long time before this trial. Nonetheless, we may make further adjustments to the matchmaker in the future.

Thank you very much for your participation and feedback on this!

[ Voor 3% gewijzigd door kaluro2 op 12-04-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Nou split... ^^ je bent slachtoffer van een experiment :P
Maar kop op :) Je komt wel weer in Dia maar dan moet je wel wat meer 1v1 doen

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: SUPER 15 - Extended

Geen woorden voor. Zoveel skill. Zo intens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al best wel uitoud hoor :p maar wel vet om te zien.. die van happy is echt te sick

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 23:22 . Reden: klote dyslexie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:22:
[...]

Is al best wel uitoud hoor :p maar wel vet om te zien.. die van happy is echt te sick
Juistem! Die van Happy is precies waar ik van onder de indruk was. En ook de Thors vs de BC's, sickness van boxer. Maar ik zie MKP niet hierin terug? Happy bewijst eigenlijk wel dat Terran de sickest micro nodig hebben als ik even objectief kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:38:
[...]

Juistem! Die van Happy is precies waar ik van onder de indruk was. En ook de Thors vs de BC's, sickness van boxer. Maar ik zie MKP niet hierin terug? Happy bewijst eigenlijk wel dat Terran de sickest micro nodig hebben als ik even objectief kan zijn.
Hij bewijst dat met de sickest micro je hardcounters kan uitschakelen (bane countert marine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrTi schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:42:
[...]

Hij bewijst dat met de sickest micro je hardcounters kan uitschakelen (bane countert marine).
haha wou ik net zeggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
vet gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Als je met (zieke) micro een hardcounter kan counteren. Dan vind ik de counter niet zo 'hard' om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tremulant schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:34:
Als je met (zieke) micro een hardcounter kan counteren. Dan vind ik de counter niet zo 'hard' om eerlijk te zijn.
Maar kan jij het? ;)

Ik gok van niet en dus is het voor jou en mij wel een hard counter. Als slechts een handje (of twee) terrans goed genoeg zijn om dit kunstje zo goed te doen, dan lijkt het me wat vroeg om het meteen af te schrijven als hard counter. Iedereen kan zijn marines een beetje splitten, maar bijna lange na niet genoeg om de blings geheel teniet te doen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
Nee dat kan ik niet :) maar marines met stim kunnen een evengrote groep banelings volgens mij best aan met een beetje splitting en stutter. Daar komt bij dat de cost per unit per baneling hoger ligt dan de cost per marine, dat maakt het voor mij geen echte hard counter.

Maar petje af voor Happy, zijn er maar weinig die hem dat na doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Tremulant schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:01:
Nee dat kan ik niet :) maar marines met stim kunnen een evengrote groep banelings volgens mij best aan met een beetje splitting en stutter. Daar komt bij dat de cost per unit per baneling hoger ligt dan de cost per marine, dat maakt het voor mij geen echte hard counter.

Maar petje af voor Happy, zijn er maar weinig die hem dat na doen.
Aan de andere kant zijn er dan weer Zerg spelers die het Baneling splitten geleerd hebben. Zo kon je July een tijdje terug Banelings zien splitten om achter de verschillende groepjes Marines aan te gaan in plaats van dat de meeste Banes achter 1 groepje aan rollen terwijl de andere groepen vrij kunnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en je hebt ook nog als je het goed doet een hele zwerm lings ertussen waar je marines nutteloos op vuren (niet helemaal nutteloos natuurlijk, maar ze zijn niet bepaald prioriteitsdoelwitten), en fungal als je echt wilt. Ondertussen ben jij aan het splitten en worden je tanks afgemaakt door mutas omdat je marines ervandoor zijn.

Maar:
Nee dat kan ik niet maar marines met stim kunnen een evengrote groep banelings volgens mij best aan met een beetje splitting en stutter
Echt absoluut niet dus. Banelings rollen (letterlijk) over een even grote groep marines heen als je normale micro hebt die wat bestaat uit splitten (knappe jongen dan hoor als je meerdere groepen marines kan stutteren, dat valt bij mij niet meer onder normale micro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
Sorry furb, maar ik denk niet dat het eerlijk is om er fungals en zerglings bij te betrekken, je zou er dan ook siege tanks bij kunnen betrekken. Edit: die haal je er ook bij, nevermind.

Los daarvan, misschien zit ik er verschrikkelijk naast, maar ik denk dat een groep van zeg 10 marines tegen 10 banes (off creep dan wel anders maak je bar weinig kans) best aardig te halen zou moeten zijn. Maar misschien zit ik er naast :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tremulant op 13-04-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
Tremulant schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:56:
Los daarvan, misschien zit ik er verschrikkelijk naast, maar ik denk dat een groep van zeg 10 marines tegen 10 banes (off creep dan wel anders maak je bar weinig kans) best aardig te halen zou moeten zijn. Maar misschien zit ik er naast :)
Ten eerste zie ik zo'n situatie niet gebeuren (misschien bronze?)

maar je kan het altijd proberen op de unit test map, maar ik denk dat de banelings dat wel makkelijk winnen hoor, maar tegen welke kosten (Baneling kost 50/25 terwijl marine 50/0 is, maar hier komt ook gas bij kijken wat ook veel meer waard is als minerals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Tremulant schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:56:
Sorry furb, maar ik denk niet dat het eerlijk is om er fungals en zerglings bij te betrekken, je zou er dan ook siege tanks bij kunnen betrekken. Edit: die haal je er ook bij, nevermind.

10 tegen 10 off-creep is wel te doen. Om de simpele reden dat je 2 Banes nodig hebt om 1 Marine te doden. Als je dus je Marines in 5 of meer verschillende groepjes alle kanten op stuurt, zul je in het slechtste geval (5 groepjes) beiden geen units overhouden. Als je perfect split, hou je 10 Marines over.

Met deze lage aantallen is het vergelijkbaar met het level uit Starcraft Master waar je Zealots moet splitten tegen Banes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Rannasha schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:14:
[...]

10 tegen 10 off-creep is wel te doen. Om de simpele reden dat je 2 Banes nodig hebt om 1 Marine te doden. Als je dus je Marines in 5 of meer verschillende groepjes alle kanten op stuurt, zul je in het slechtste geval (5 groepjes) beiden geen units overhouden. Als je perfect split, hou je 10 Marines over.

Met deze lage aantallen is het vergelijkbaar met het level uit Starcraft Master waar je Zealots moet splitten tegen Banes.
marine split is een zeer intensieve apm micro.
je kan met marine split de slagveld mee winnen maar niet de oorlog.

Zelfs on creep is het te doen, maar dat gaat ten koste van je macro.

Discussie marine-split vind ik zelf best (zelf als terran) nutteloos, zolang je niet a-move doet. Je kan wel een "pre-split" doen. werkt goed tegen banelings/storms/fungel/collosus. scheelt wat apm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nou niet of ik echt tegen losira heb gespeeld... gozer met 312 apm, 40% redundancy en die hartstikke goed was :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
match history checken om te kijken tegen wie hij nog meer speelt? Lijkt me verder sterk op EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:33:
Ik weet nou niet of ik echt tegen losira heb gespeeld... gozer met 312 apm, 40% redundancy en die hartstikke goed was :\
heeft ie losses tegen mensen van jouw niveau? zo ja, dan is het hem wss niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een aanslag voor je ogen, wat een wild filmje wel zieke skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:35:
[...]

heeft ie losses tegen mensen van jouw niveau? zo ja, dan is het hem wss niet ^^
Mwah, zelfs TLO verliest nog wel eens van mensen van (veel) lager niveau. Je kan niet alle potjes winnen ,soms heb je pech en de ander niet. :o TLO verliest nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Na een tijdje zerg te hebben gespeeld ben ik weer begonnen met protoss.. Ik weet niet echt fatsoenlijk bo's meer, maar ik wilde weer even wat anders :P

Voordat ik zerg speelde speelde ik ook al protoss, maar nu ik zerg heb gespeeld mis ik met protoss toch wel een beetje map control. Bij zerg kon ik altijd met een ling poken om te kijken wat hij had.. Bij protoss moet ik toch even wat anders scouten. Aan de andere kant is protoss wat vergeeflijker, als je niet 100% goed scout betekend dat niet meteen dat je verliest.

Ik heb tegen AI ook wat terran geprobeerd, maar ik vind het een lastig ras om mee te spelen. Heeft iemand hier tips voor, of makkelijke 'veilige eco' builds? Ik zou graag random gaan spelen, maar met terran lukt nog niet echt :(

[ Voor 32% gewijzigd door aicaramba op 14-04-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys, ik heb goed nieuws! Ik ben in Gold geplaatst na m'n eerste placement match!!!

Hierbij een korte replay van 9 minuten - http://drop.sc/159261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er weer aan te denken om een gotcup te doen, want denken jullie daarvan :*)
Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.