Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb weinig tot geen benul wat ik doe en ik draai mee met de low masters. Het is mijn mechanics dat goed zit, queens op low energy, niet hoger dan 75 á 80 drones, snel aan max drones etc.NeilForeal schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:00:
Haha wow, dat is behoorlijk arrogant om te zeggen. Je gaat er nu zomaar vanuit dat het gebrek aan een hoge league komt door tekort aan kennis. Het komt in veel gevallen door een tekort aan practice. Ik weet vaak donders goed wat ik moet doen, maar ik doe het niet of te slecht haha. Herkenbaar voor anderen?
Qua gas timings, RW/Spire/upgrade timings etc heb ik weinig kaas gegeten.
Ik heb de mechanics maar bouw maar wat units op leuke momenten, idem gas.
Daar komt verbetering in nu daar niet van.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Verwijderd
kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:57:
[...]
Ik heb weinig tot geen benul wat ik doe en ik draai mee met de low masters. Het is mijn mechanics dat goed zit, queens op low energy, niet hoger dan 75 á 80 drones, snel aan max drones etc.
Qua gas timings, RW/Spire/upgrade timings etc heb ik weinig kaas gegeten.![]()
Ik heb de mechanics maar bouw maar wat units op leuke momenten, idem gas.
Daar komt verbetering in nu daar niet van.
Het leek mij een gelijke match-up, maar omdat ik te weinig kennis heb over de game was het een loss.
Vragen die opkomen:
- Was het slim om zo vroeg een 3e expo te pakken?
- Had ik vaker moeten aanvallen, hoewel zijn unit count hoger was?
Replay:
http://drop.sc/103619
Denk btw ook dat ik in aanloop van dit tournooi veel SC2 zal gaan streamen
Verwijderd
Gropah schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:53:
blaat
Denk btw ook dat ik in aanloop van dit tournooi veel SC2 zal gaan streamen, so be prepared for the worst BEST
Speel zowel geen zerg als geen toss, dus weet niet precies hoe die matchup gaat, maar wat punten:
Jouw probe scout zag geen expo van de zerg, simpelweg omdat die er niet was, dat betekend dus een 1 base all in van de zerg. Dan zou ik in iedergeval soms eens kijken of hij al zijn expo heeft (vanaf de zijkant), en een probe/zealot bij xelnaga is ook erg handig, dan had je waarschijnlijk je expo niet hoeven te cancellen.
Daarnaast gaat hij puur roaches aan het begin, bij het gevecht bij je ramp had je waarschijnlijk betere force field kunnen plaatsen, al had je er maar één naast guardian shield.
Maar daar ben ik nu met kijken, en je hebt zat resources voor immortals, en je hebt robot facility al hele tijd, maar duurt lang voordat die eerste immortal komt. En sowieso maak een observer om te kijken wat hij doet.
Rond 13 minuten heb je dan een fors groter leger, dus dat was mooi moment om aan te vallen.
Vervolgens maak je zooi photon cannons recht voor je natural, wat verdediging tegen ling run by kan handig zijn als je je third hebt, maar dan doen ze weinig op die positie, en je had nog geen third.
En nog steeds slechts een enkele robot facility zonder robot bay, terwijl je drop een hydra den heeft gescout, dus je weet dat hij roaches/hydra gaat. En nog steeds ook geen observer.
Toen een gaatje omdat ik me nu begon af te vragen of je inderdaad de toss was, maar belangrijk in iedergeval, je basissen zijn totaal niet gesatureerd met probes, je kon er een hoop meer maken (je tegenstander trouwens ook). En ondertussen blijft het probleem dat je zwaar op gateway units leunt, terwijl colossi zo goed zijn tegen dat leger van hem.
Ben nu aan het einde, en je valt aan met 9 zealots (en zooi stalkers), granted situatie is al hopeloos, maar je hebt meer dan genoeg gas, dus je had ook 3 colossi kunnen maken, geloof me dat was een stuk nuttiger dan 3 sentries.
De zerg heeft trouwens ook geen enkele detectie, dus als jij 4-5 DTs had gemaakt en zijn main mee had gesloopt, had je minstens zijn hive neergekregen, en misschien nog een hoop meer als je hem een beetje aan het afleiden was.
Belangrijkste:
Gebrek aan scouten.
Niet gebruiken van je informatie gekregen door scouting/door toeval.
Te weinig probes.
Uiteindelijk komt het erop neer als jij meer van je resources in sentries and colossi had gestoken (en blink stalkers zijn wel handig als hij broods heeft, maar was hier nog geen probleem), was je over hem heengewandeld, en als je meer probes had gehad had je een hoop meer units gehad.
Als laatste, groot gedeelte van het spel had je een flinke army lead.
Algemene macro puntjes:
Probeer probes te maken tot beide basissen gesaturate zijn. Je had te weinig probes, op 28:33 is het 44 drones tegen 30 probes. Snelle truuk om dat te checken: selecteer alle workers bij een mineral line. Dan moeten er 2,5/3 rijen (=20-24) workers geselecteerd zijn (incl. gas)
Gebruik chronoboost. Dan krijg je je upgrades een stuk sneller en je kan sneller units inwarpen als je de warpgates chrono'ed. Vooral goed op je robo voor de dure units.
Over expanden:
Over het algemeen hoef je als Protoss niet te expanden zolang Zerg net zoveel bases als jij heeft. Dan kun je je resources beter besteden aan meer army/upgrades. Gebruik observers! Dan kun je zien wanneer hij z'n third pakt en zie je bijvoorbeeld ook de greater spire aankomen (=blink researchen).
Ja, je kon actiever zijn met je leger. Je hoeft niet alles weg te gooien, maar als je leger rond zijn basis hangt dan moet hij veel units maken om enigszins veilig te zijn tegen een aanval = minder drones.
Daarnaast, het is niet erg als hij meer units heeft. Zerg moet meer units hebben want ze zijn slapper/goedkoper. Als je dan op gelijke basissen zit dan zijn het slechte trades voor hem en win je dat uiteindelijk.
Harrassment:
Je Warp Prism drop was een goed idee, maar hij kon het veel te makkelijk verdedigen omdat z'n roaches niks te doen hadden. Was je daarentegen zijn natural gaan poken met je main army dan had hij een probleem. (poken = geen units verliezen maar hem vooral bezig houden). Als je trouwens een Warp Prism drop doet, zorg dat je zealots allemaal uitstappen
Over expanden:
Jullie waren beide laat met het pakken van de 3rd. Zerg vooral trouwens, dus daardoor ben je uiteindelijk maar iets later dan hij. Er is geen harde regel. Je kunt expanden als je hem gaat pressuren of nadat je veel damage gedaan hebt (z'n third pakken). Zorg wel dat je leger hebt om het te kunnen verdedigen.
Je pakte zijn third, dat was goed. Maar de engagement met z'n leger gaat helemaal fout en je verliest alles. Een paar forcefields had hier zijn hele leger tegen kunnen houden zodat je weg kon gaan. Of je kon zijn leger doormidden snijden met FF en de helft aanvallen.
Vanaf dit punt loop je achter en wordt de achterstand groter. Collossus was een goed idee maar kwam net te laat, vooral de thermal lance upgrade. Een leger met 3-6 collossii en forcefields is bijzonder naar en daarmee versla je een hoop zergs.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
^^Morphs schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:14:
@Noq:
Je pakte zijn third, dat was goed. Maar de engagement met z'n leger gaat helemaal fout en je verliest alles. Een paar forcefields had hier zijn hele leger tegen kunnen houden zodat je weg kon gaan. Of je kon zijn leger doormidden snijden met FF en de helft aanvallen.
op 20 minuten heb je ineens je supply lead verloren, vervolgens pak je zoals hierboven gezegd idd de third van de zerg aan, maar val je hem op compleet de verkeerde plaats zijn army aan (zerg army is op zijn best met veel ruimte), je had een full mana sentry dus daar had je iig Forcefields of alleen maar guardian shield voor op kunnen zetten
Dit was eigenlijk je grootste fout waardoor je behoorlijk achter kwam en het vrijwel zeker de loss door komt.
Als je bekijkt dat het daarvoor behoorlijk gelijk op ging, dan was het in dit geval de fout waardoor die achter kwam op de zerg, dus was het in deze 1v1 zijn grootste fout.furby-killer schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:08:
Uit mijn hoofd viel hij hem toch wel aan bij iets van een choke? Maar inderdaad paar forcefields hadden daar goed geholpen, al zou ik het niet zijn grootste fout noemen. Meer probes, en 5-6 thermal lance colossi met die extra resources hadden betekend dat hij dwars door dat leger was gegaan.
Zeer zeker ;-) Tenzij ik lucky ben en in een vage masters pool komVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:05:
[...]
en nu ga je merken dat naar high masters gaan veel moeilijker is dan van bronze naar diamond.
Nee maar inderdaad, ik doe nu ook aan georiënteerde trainingen en niet domweg mass practice.
Wat is je nick in sc2?
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Wat voor geen ene meter kloptNeilForeal schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:00:
Ik doe ook mee, ga ik misschien eindelijk eens wat tijd vrij maken om daadwerkelijk te gaan oefenen. Leuk initiatief, wel zin om Weiman ff in te maken ;-)
[...]
Haha wow, dat is behoorlijk arrogant om te zeggen. Je gaat er nu zomaar vanuit dat het gebrek aan een hoge league komt door tekort aan kennis. Het komt in veel gevallen door een tekort aan practice. Ik weet vaak donders goed wat ik moet doen, maar ik doe het niet of te slecht haha. Herkenbaar voor anderen?
Dankzij day9 trekt het gemiddelde niveau stuk hoger, dat is duidelijk te merken. begin sc2 en jaren van sc/bw, kon je mensen nog makkelijk bashen. tegenwoordig is moet ik me meer moeite voor doen.
Ik ken meerdere gevallen dat het niet aan practice ligt, gebrek aan eigen inzicht en talent. extreem geval van een vriend die had eerst een loss ratio van 90% tegen protoss, hij zat in plat. Ik leerde hem 2 BOs die bij hem paste, elke keer als ik zijn match history kijk tegen een protoss... 99% winratio tegen protoss en elke keer dezelfde BOs... Hij loopt nu tegen me te klagen dat ie tegen low masters moet spelen... (te hoog gegrepen voor hem)
Ik hoop echt dat ik binnenkort uit masters wordt getrapt en naar diamond, want ik krijg alleen mensen die lopen te vloeken op mij, omdat ik niet volgens het boekje speel.
Ik wil wel een potje tegen je spelen, dan ga je me ook haten om me playstyle. Nifit heeft het ondervonden toen hij binnenkwam en meteen nubs liep te roepen. Ik heb nog me excuses aangeboden maar een block was mij te vroeg
Ik kan niet meer in een game komen of ik word gedropped
Ik ken het, heb op dreamhack in een byoc qualifier een aantal players verslagen met zogenaamd lame 1 base all in strategiën. Ik ging mass hellion tegen een zerg. Maar dan ook echt mass mass hellion. Ik kwam met zeker 15 hellions door het midden en toen had hij de gold gepakt (antiga). Ik roaste in enkele seconden al zijn probes. Vervolgens reed ik rustig langs zn 2 spines om in zn main alles kapot te maken. Ben vervolgens helemaal kapot gescholden en die gozer zou me wel ff op komen zoeken. Uiteraard niets gezienzonglew00 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:54:
[...]
Wat voor geen ene meter klopt, ik hoor in plat/diamond..
, kwam fout over
Dankzij day9 trekt het gemiddelde niveau stuk hoger, dat is duidelijk te merken. begin sc2 en jaren van sc/bw, kon je mensen nog makkelijk bashen. tegenwoordig is moet ik me meer moeite voor doen.
Ik ken meerdere gevallen dat het niet aan practice ligt, gebrek aan eigen inzicht en talent. extreem geval van een vriend die had eerst een loss ratio van 90% tegen protoss, hij zat in plat. Ik leerde hem 2 BOs die bij hem paste, elke keer als ik zijn match history kijk tegen een protoss... 99% winratio tegen protoss en elke keer dezelfde BOs... Hij loopt nu tegen me te klagen dat ie tegen low masters moet spelen... (te hoog gegrepen voor hem)
Ik hoop echt dat ik binnenkort uit masters wordt getrapt en naar diamond, want ik krijg alleen mensen die lopen te vloeken op mij, omdat ik niet volgens het boekje speel.
Ik wil wel een potje tegen je spelen, dan ga je me ook haten om me playstyle. Nifit heeft het ondervonden toen hij binnenkwam en meteen nubs liep te roepen. Ik heb nog me excuses aangeboden maar een block was mij te vroeg
Ik ga er ook maar aan beginnen, wegens een SC 1 verslaving wilde ik het niet doen, maar doe het toch maar.
Waar kan ik het voordeligst het spel kopen? battle.net gewoon?
En wie zoekt er een noob trainingsmaatje??
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Voordeel is dat je hem meteen hebt, nadelen zijn dus duur en je hebt de best wel awesome box niet
[ Voor 29% gewijzigd door Gropah op 04-02-2012 11:48 ]
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde ;-) Join het 'got' kanaal, zijn altijd wel mensen die willen spelen.Mad-Matt schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 11:39:
Heren,
Ik ga er ook maar aan beginnen, wegens een SC 1 verslaving wilde ik het niet doen, maar doe het toch maar.
Waar kan ik het voordeligst het spel kopen? battle.net gewoon?
En wie zoekt er een noob trainingsmaatje??
Dixons is 10 euro goedkoper dan battle.net, zo maar ff naar de dixons en anders via battlenet kopen, moet toch nog boodschappen doen
I totally agree! Vind het doosje ook echt een meerwaarde hebben t.o.v. de download. Daarbij komt dat de fysieke versie goedkoper is overal dan op battle.netGropah schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 13:30:
nope, maar hij is epic. Bevat goede artwork en ziet er gewoon tof uit, 1 van de beter doosjes, samen met die van WoW (zijn namelijk dezelfde stijl)
Doosje gaat de kast in en game installeren
Ik heb nu een update van 2 uur.
Er zit ook een guestpass bij het spel voor 7 uur.
Als ik die aan een vriend geef, gaat die 2 uur update tijd ervan af of is het echt 7 uur in-game zijn?
BTW als je vrienden kennis wil laten maken kun je zo ook de starters edition (oid) aanraden, dit is de game maar je kunt alleen maar custom matches doen met terran en de eerste 4 missie's van de singleplayer
Even in je update manager vinkje weghalen bij peer-to-peer.Mad-Matt schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:31:
ugh, update die nog 2 uur duurt voordat hij gedownload is
Godfather Bodybuilding topic reeks
Dat komt vanzelf wel joh
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door NeilForeal op 05-02-2012 21:52 ]
Gisteren was er een toernooi van de reddit community op EU, begon om 14:00, duurde tot 18:30 totdat ik er uitlag, het was double elminination Bo3 in de eerste rondes, dus in totaal 14 games gespeeld
Blijkbaar heeft iemand een game van mij gecast.
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Maar goed, ik zit maar in Zilver... (gisteren toch maar eens Season 5 placement gespeeld (and then some more)). Ik ga dit Seizoen maar gewoon weer lekker Random spelen. Al m'n races (uitzondering misschien P) hebben wel zwaktes, maar dan blijft het wel leuk doordat je niet steeds dezelfde dingen hoeft uit te voeren.
Tijd geleden dat ik SC1 heb gespeeld, maar kan me niet herinneren dat het zo lastig was
Dat is nu mijn standaard strategie tegen toss na banshee harrasment, maar dan ietsjes anders. Als in, ik ga dan wel siege turtelen, maar wel bij de natural van de protos, en dan rustig naar voren gaan totdat zijn nexus op natural binnen bereik is van siege tanks. Een protos death ball kan ik waarschijnlijk nog steeds weinig tegen doen, maar al een redelijk tijdje ook niet meer gezien omdat met deze strat TvP misschien wel mijn beste match up is.djunicron schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:16:
als ze siege turtellen
Gister nog een match gehad tegen een gold/masters protos (bleek achteraf dat hij gold was, vond het vreemd gezien ik diamond ben, maar hij zei zelf dat hij smurf account was van een masters speler, en geen reden om daar aan te twijfelen), en die heb ik daarmee kunnen verslaan. Mijn banshees deden niet bijzonder veel, want hij ging er blijkbaar vanuit dat die kwamen (of hij had ze toch al gescout, was in iedergeval observer + paar stalkers bij zowel main als natural), maar met zooi siege tanks + marines + banshees die ik nog had kon ik na een best zwaar gevecht zijn leger vernietigen. Ook wel wat geluk kwam daar bij kijken, zijn observer hing vlak bij mijn leger, met scan vernietigd, en hij had 3 HTs die enorme schade hadden kunnen aanrichten, maar zonder observer kon ik die snel met banshees alle 3 doden voordat hij andere observer erbij had.
Langzaam zijn natural vernietigd, en hij was ook wel op andere plekken aan het expanden. Maar desondanks dat had ik flinke voorsprong, en daardoor geloof ik wel dat hij masters zou kunnen zijn die vooral met die 3 HTs die hij verloor een foutje maakte, want bleef ondanks die voorsprong verrekte lastig om hem te vernietigen. 10 siege tanks + nog hoop meer voor zijn main, en bij elk gevecht verloor ik helft van mijn siege tanks + driekwart van de rest van mijn leger, al is protos ook best goed in het counteren van siege tanks + marines. Uiteindelijk na een gevecht toch zijn main weten te vernietigen, en zijn 3rd er snel achteraan. Maar hij had nog twee expansions gemaakt die ik met raiden wel wat onder controle hield, maar daar begon het riedeltje bijna weer van voor af aan, uiteindelijk met veel groter leger daar voor de deur gaan staan en nog een nexus vernietigd, en toen gaf hij op.
butt-pelletMarcelvk. schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:57:
[video]
Blijkbaar heeft iemand een game van mij gecast.
Vond het leuk om te zien, geinig dat hij geen idee had wat jij aan het doen was
Verwijderd
dayum, random is meer lolzy dan ik dacht
Random is de bom! Leer je veel van, vooral welke matchups gaar zijn hahaVerwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:06:
Ik ga random op ladder. Zerg opponent favored, ok tho. Krijg zerg
mijn slechtste ras (en dan mirror het ergst). Ga hatch first. Hij gaat 2base banelings ling, ik hou die shit af
ik ga naar mutas, hij gaat voor 2base roach ling bling allin
mutas poppen net
slaughter fest :3 hij noemt mij een fag omdat ik random speel. kijk zijn profiel, 18 masters pretty nice.
dayum, random is meer lolzy dan ik dacht
Maandagavond is macro avond. Met andere woorden, net als vorige week m'n complete mmr verneuken door een poging tot macro te doen. Imagine nexus first tegen een 9 pool
Attack-moveNeilForeal schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:16:
[...]
Random is de bom! Leer je veel van, vooral welke matchups gaar zijn hahaWel lekker om een main racer in een miror te verslaan met jouw offrace. Ik ben gek op zvz, microfest! Net micro wars uit Warcraft 3 haha.
Maandagavond is macro avond. Met andere woorden, net als vorige week m'n complete mmr verneuken door een poging tot macro te doen. Imagine nexus first tegen een 9 poolFailed horribly last week op 1 game na. But it's all for the better, it's all for the better.
poging tot macro is wel beter
Verwijderd
njaa altijd 13 forge 15 nexus tegen zerg, en als hij <12 pool heeft gwn forge cancellen en nexus first gaaanNeilForeal schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:16:
[...]
Random is de bom! Leer je veel van, vooral welke matchups gaar zijn hahaWel lekker om een main racer in een miror te verslaan met jouw offrace. Ik ben gek op zvz, microfest! Net micro wars uit Warcraft 3 haha.
Maandagavond is macro avond. Met andere woorden, net als vorige week m'n complete mmr verneuken door een poging tot macro te doen. Imagine nexus first tegen een 9 poolFailed horribly last week op 1 game na. But it's all for the better, it's all for the better.
Verwijderd
Das 3pylon blockNeilForeal schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:30:
Ik heb nog een ander doel vanavond, een hatch first zerg cannon rushen. It's been too long! Replay volgt
Verwijderd
Das 3 reaper expandRendiertje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:49:
Maar wat doen jullie dan in T v T?
Van alles 1 units bouwen en pushen. Dan counter je alles! xDRendiertje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:49:
Maar wat doen jullie dan in T v T?
Je hebt mech spelers in tvt, maar ik ben meer van de bio + 6 drops tegelijk. Als ik het zelf al niet meer kan bijhouden heeft mn tegenstander er vast nog meer moeite mee. Uiteindelijk maak je z'n complete eco kapot ten koste van je leger. Dan pusht hij met zijn nog wel bestaande leger en verlies je. Maar het was wel een prima multitasking test.
Dus dan verlies je alles in T v T?NeilForeal schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:52:
[...]
Van alles 1 units bouwen en pushen. Dan counter je alles! xD
Je hebt mech spelers in tvt, maar ik ben meer van de bio + 6 drops tegelijk. Als ik het zelf al niet meer kan bijhouden heeft mn tegenstander er vast nog meer moeite mee. Uiteindelijk maak je z'n complete eco kapot ten koste van je leger. Dan pusht hij met zijn nog wel bestaande leger en verlies je. Maar het was wel een prima multitasking test.
Ik vind terran wel het leukste om te spelen maar ik vind de T v T toch echt zo dodelijk saai....
Alleen maar siege tanks voor je basis en dan campen...
Weet iemand nog echt wel ff dikke trolltactieken voor T v T?
Mass banshee werkt redelijk tegen mensen die mass siege tank turtle action gaan. Vooral op wat lagere leagues komen ze daar niet zomaar van terug.Rendiertje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:03:
[...]
Dus dan verlies je alles in T v T?
Ik vind terran wel het leukste om te spelen maar ik vind de T v T toch echt zo dodelijk saai....
Of met een Ghost + Nuke zn position verneuken en hem goed afschrikken, en dan erin rennen en nuke cancellen.
[ Voor 9% gewijzigd door NeilForeal op 06-02-2012 18:22 ]
Die nuke cancel heb ik inderdaad Polt is zien doen dat werkt inderdaad wel redelijk denk ik.NeilForeal schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:22:
[...]
Mass banshee werkt redelijk tegen mensen die mass siege tank turtle action gaan. Vooral op wat lagere leagues komen ze daar niet zomaar van terug.
Of met een Ghost + Nuke zn position verneuken en hem goed afschrikken, en dan erin rennen en nuke cancellen.
Maar ik heb hem ook wel gezien dat zijn cancel te laat kwam en hij er vrolijk in rende
ghost marine + scv allinRendiertje schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:03:
[...]
Dus dan verlies je alles in T v T?
btw...
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=309344
heel interessant stukje
Anyway laatst tvt waarbij tegenstander uiteindelijk gewoon een leger had van bijna puur siege tanks en vikings, met nog zon 15-20 marines. Heb eigenlijk niks daartegen kunnen vinden. In theorie kan je denk ik mass vikings zelf gaan en dan met wat banshees ofzo de handel opruimen, maar je bent wel hardstikke zwak als hij iets anders aan anti air erbij haalt, zoals zijn marines die hij al heeft, of een paar thors. Heb in iedergeval niks kunnen verzinnen tijdens het spel. Achteraf zou nukes misschien werken, al blijft het beetje twijfelachtig.
Maar uiteindelijk zijn meeste mirrors niet geweldig als ze later in het spel komen imo, ik vertel mezelf maar altijd dat TvT nog altijd beter is dan PvP, dat is echt dodelijk saai mid/late game, TvT heb je tenminste nog siege tank positioning.
Battlecruisersfurby-killer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:04:
Waarom de ghosts?
Anyway laatst tvt waarbij tegenstander uiteindelijk gewoon een leger had van bijna puur siege tanks en vikings, met nog zon 15-20 marines. Heb eigenlijk niks daartegen kunnen vinden. In theorie kan je denk ik mass vikings zelf gaan en dan met wat banshees ofzo de handel opruimen, maar je bent wel hardstikke zwak als hij iets anders aan anti air erbij haalt, zoals zijn marines die hij al heeft, of een paar thors. Heb in iedergeval niks kunnen verzinnen tijdens het spel. Achteraf zou nukes misschien werken, al blijft het beetje twijfelachtig.
Ben m'n MMR weer redelijk aan het boosten, van m'n laatste 10 1v1 games heb ik er 9 gewonnen. Als ik het ff door kan zetten komt die promotion er wel.
Gisteren ook weer 3v3 gespeeld met 2 maten, gelijk 2 keer gerushed op die map waar alle basissen 2,5 minuut uit elkaar liggen. Attacker's advantage I guess.
In welke league speel je? De meeste Zerg weten onderhand wel dat hatch first om een cannonrush vraagt. Bij pool first is het meestal wel af te houden als je goed reageert als zerg.NeilForeal schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:25:
Gisteren hoopte ik op een zerg om te gaan cannon rushen, helaas geen zerg tegengekomen!
ongeveer 15 marines met stim halen een battlecruiser neer waarna er 6 overblijven...TEAMIKKE schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:47:
[...]
BattlecruisersDoor de hoge armor daarvan doen marines er vrij weinig tegen en Thors zijn helemaal een lachertje. Zie je ook veel bij de pro's in de lategame van TvT.
En marine heb je snel weer terug al weggooi leger, dus ook dat werkt niet.
Het enige wat werkt is race switch ben ik bang
ToD deed het zondag op z'n stream nog tegen een korean (grand)master, denk niet dat het echt heel erg afhankelijk is van league. Jouw eigen skill heft een deel van de skill van je tegenstander op. Jouw eigen control wordt immers ook beter als je in hogere leagues wordt geplaatst. Je hebt een window van een x aantal seconden waarin het niet ontdekt moet worden en dan zit je gebakken. Denk wel dat er op hoger niveau beter op gescout wordt.Morphs schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:07:
[...]
In welke league speel je? De meeste Zerg weten onderhand wel dat hatch first om een cannonrush vraagt. Bij pool first is het meestal wel af te houden als je goed reageert als zerg.
Vinkje 'Do not allow mirrors' aanvinken in preferences.Rendiertje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:21:
[...]
ongeveer 15 marines met stim halen een battlecruiser neer waarna er 6 overblijven...
[ Voor 21% gewijzigd door NeilForeal op 07-02-2012 11:24 ]
Wat dat maar zo'n feest dat stond die allang aanNeilForeal schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:22:
[...]
ToD deed het zondag op z'n stream nog tegen een korean (grand)master, denk niet dat het echt heel erg afhankelijk is van league. Jouw eigen skill heft een deel van de skill van je tegenstander op. Jouw eigen control wordt immers ook beter als je in hogere leagues wordt geplaatst. Je hebt een window van een x aantal seconden waarin het niet ontdekt moet worden en dan zit je gebakken. Denk wel dat er op hoger niveau beter op gescout wordt.
[...]
Vinkje 'Do not allow mirrors' aanvinken in preferences.
Sterker nog door creep hebben dat soort dingen niet zo heel veel effect, zodra creep ver genoeg is kan je leuk cannons gaan plaatsen maar heb ik er weinig last van ( minder dan jij van de nydus in je base )Morphs schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:07:
[...]
In welke league speel je? De meeste Zerg weten onderhand wel dat hatch first om een cannonrush vraagt. Bij pool first is het meestal wel af te houden als je goed reageert als zerg.
Het doel van de cannon rush die ik bedoel is puur het voorkomen van de fast expo. Je bouwt de pylon en cannons voordat de hatch klaar is. De vision van de zerg is dan beperkt en met een beetje geluk zien ze het niet voor het te laat is. 1 cannon is vaak al genoeg om de hatch te voorkomen als hij hatch first ging.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:28:
[...]
Sterker nog door creep hebben dat soort dingen niet zo heel veel effect, zodra creep ver genoeg is kan je leuk cannons gaan plaatsen maar heb ik er weinig last van ( minder dan jij van de nydus in je base )
Een cannonrush in zn main heeft helemaal geen zin door de creep inderdaad. Tenzij je hem wilt containen, maar dan bouwt hij een roach army worthy of mordor, beukt door je cannons heen en ineens schijt je 7 kleuren.
Nou ja battlecruiser switch kan werken, maar mijn tegenstander had gewoon teveel vikings. Als zijn siege tanks ver genoeg verspreid staan kunnen thors ook werken, maar niet meer dan beperkt succes daarmee gehad.Rendiertje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:21:
[...]
ongeveer 15 marines met stim halen een battlecruiser neer waarna er 6 overblijven...
Maar die marines heeft hij inderdaad snel weer terug, het probleem is dat voordat dat het geval is je battlecruisers zijn siege tanks afslachten, en die heb je niet snel terug. Vervolgens kunnen jouw siege tanks vooruit gaan, en heeft hij niks om die tegen te houden.
Ik speel nu de starter edition en ben door geklikt naar mission 3. Hoe kan ik terug naar mission 2 om de achievements te halen? Ik was namelijk verbroken van Battlenet en wil ze dus opnieuw halen. Maar hoe??
Staan er niet toevallig autosaves oid van missie 2 en dan eventueel herstart?
Hmmm dan denk ik dat de ik campaign eerst uit moet spelen inderdaad... Wel vreemd dat je niet terug kan om je achievements te halen...Gropah schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:46:
Ik weet niet hoe het zit als je de campaign hebt gedaan, maar als je hem hebt uitgespeeld kan dat door de campaign te laden.
Staan er niet toevallig autosaves oid van missie 2 en dan eventueel herstart?
Zodra je op het schip zit kan je de meeste oude missies nog een keer spelen geloof ik, maar daar zit je nog niet bij de eerste paar. Ik weet ook niet of je de allereerste dan opnieuw kan doen.kbloem schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:02:
[...]
Hmmm dan denk ik dat de ik campaign eerst uit moet spelen inderdaad... Wel vreemd dat je niet terug kan om je achievements te halen...
[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 07-02-2012 23:05 ]
Als je eenmaal aan boord van het schip bent kan je d.m.v. die console alle missies spelen, ook de eerstefurby-killer schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:05:
[...]
Zodra je op het schip zit kan je de meeste oude missies nog een keer spelen geloof ik, maar daar zit je nog niet bij de eerste paar. Ik weet ook niet of je de allereerste dan opnieuw kan doen.
Ik heb nog veel moeite om een ideale build te vinden, vind terran erg leuk (vooral stimmed marines met medivacs, ventjes rennen/schieten dan echt snel).
Nu maar eens echt gaan letten op het perfect uitvoeren van builds..
Op naar masters
Alleen ik heb geen idee hoe ik nou het beste weer een beetje bekend kan raken met de huidige game en builds zoals ik het hier allemaal lees.
Ik heb SC2 tijdens de release gekocht, campagne gedaan en op hard kunnen uitspelen, vond ik al heel wat
Paar keer 1vs1 gedaan en het toen maar weer in de kast gestopt.
Zojuist een paar filmpjes van de openingspost gezien, maar omdat deze wellicht ook wat gedateerd zijn vroeg ik mij af hoe ik nu het beste wat kennis kan opdoen?
Gewoon spelen, veel filmpjes kijken? of een combinatie van beide.
Ik heb de laatste pagina's eens doorgelezen van die draaidje maar kon niet echt een handige tip vinden, dus alle tips zijn welkom voor deze beginner.
Zoals iedereen wel zal zeggen, veeeel day9 kijkenLangeQuin schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:03:
Ik heb besloten om SC2 weer op te gaan pakken (en ook een nieuwe account hier aangemaakt)
Alleen ik heb geen idee hoe ik nou het beste weer een beetje bekend kan raken met de huidige game en builds zoals ik het hier allemaal lees.
Ik heb SC2 tijdens de release gekocht, campagne gedaan en op hard kunnen uitspelen, vond ik al heel wat
Paar keer 1vs1 gedaan en het toen maar weer in de kast gestopt.
Zojuist een paar filmpjes van de openingspost gezien, maar omdat deze wellicht ook wat gedateerd zijn vroeg ik mij af hoe ik nu het beste wat kennis kan opdoen?
Gewoon spelen, veel filmpjes kijken? of een combinatie van beide.
Ik heb de laatste pagina's eens doorgelezen van die draaidje maar kon niet echt een handige tip vinden, dus alle tips zijn welkom voor deze beginner.
Wat zoeken naar replays van pro's om te kijken hoe ze spelen kan je ook al een idee geven maar als je absoluut aan de basis wil beginnen moet je gewoon een build zoeken van je ras dat goed is tegen alles en je daarmee bezig houden.. Enkel die build doen zodat je basis vaardigheden goed zijn (constant workers maken, niet supply blocked raken , je geld uitgeven)
Dat zijn zowat de basis dingen
Verwijderd
Might as well enjoy it and learn from it indeed!Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:58:
Gewoon 100 games grinden in een paar dagen en doen wat je niet laten kunt. Zo veel mogelijk uitproberen en replays bekijken als je iets niet helemaal snapte. Verliezen ga je toch wel de eerste paar dagen.
Blijft een van de leukste dingen om te doen, onvoorbereid dingen proberen en keihard falen. Ik heb echt avonden lang mezelf stuk gelachen om welke stomme tactieken soms werken. Mass SCV push, mass viking etc. Get yourself familiar with every friggin unit, de rest komt later wel.
Neu zal ik niet zeggen. Oh het kan zeker nuttig zijn, maar uiteindelijk is het enkel theorie leren, je moet het gewoon doen. En dan kan het zeker nuttig zijn wat replays te kijken over hoe je bijvoorbeeld met een 4-gate aanval omgaat, of hoe je je macro kan verbeteren door day-9 te kijken. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.Zoals iedereen wel zal zeggen, veeeel day9 kijken Van hem zal je het meeste leren
Pro replays hebben denk ik zelf ook minder nut voor iemand die net begint. Een pro-terran kan bijvoorbeeld een 1 rax expand gaan doen. Als je dat in brons doet tegen iemand van een soortgelijk niveau heb je goede kans dat hij over je heen wandelt omdat hij met een 4 gate aankomt.
Gisteravnod aan het eine van z'n stream ging Grubby nog even subscriber monobattles doen op z'n stream (net zoals Day9). Echt gigantische lol is dat
Jammer dat ze zo ongeveer de enige twee unieke mappen er weer uithalen, gelukkig lijken de vervangers ook wel uniek, maar toch zou ik liever hebben dat één van de standaard mappen eruit ging.Marcelvk. schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:13:
http://us.battle.net/sc2/..._Pool_Update-2_9_2012?new
seizoen 6 gaat er goed uitzien.
Niet geheel waar, als jij op close spawn zit met een zerg, miep jij wel anders... 6 pool garanteed.NeilForeal schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:22:
Achjoh, al geef je mij een grote vierkante lege map zonder niveauverschillen met 2 spawn points, ik vermaak me wel! Laat maar komenAl dat geleuter over <insert map> imba voor <insert race>. Op mijn niveau speelt dat toch amper!
Bedankt voor alle tips, ik probeer voornamelijk wat reply's te kijken waar ze de builds ook helemaal uitleggen(Force-Stragery), ook moet ik nog wennen aan alle termen die voorbij schieten, maar de tijd zal het leren.furby-killer schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:08:
[...]
Neu zal ik niet zeggen. Oh het kan zeker nuttig zijn, maar uiteindelijk is het enkel theorie leren, je moet het gewoon doen. En dan kan het zeker nuttig zijn wat replays te kijken over hoe je bijvoorbeeld met een 4-gate aanval omgaat, of hoe je je macro kan verbeteren door day-9 te kijken. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen.
Pro replays hebben denk ik zelf ook minder nut voor iemand die net begint. Een pro-terran kan bijvoorbeeld een 1 rax expand gaan doen. Als je dat in brons doet tegen iemand van een soortgelijk niveau heb je goede kans dat hij over je heen wandelt omdat hij met een 4 gate aankomt.
Van het weekend ga ik gewoon mijn 5 placement matches doen en ik zie wel waar ik uitkom, verliezen zal ik in het begin toch wel veel doen, maar van veel te doen leer ik denk ik toch het meeste.
En ik gok dat in de Bronze League nog slechtere spelers zitten als mezelf
Meeste moeite heb ik nu nog met alles tegelijk doen, zonder dat er tijd verloren gaat.
Oefenen Oefenen en nog eens Oefenen dus
Ik ga dit draadje in de gaten houden en mijn voortgang posten.
@Mad-Matt, lijkt me leuk eens van het weekend wat te gaan proberen en tegen elkaar te oefenen, wat is je nummer waar ik je mee kan vinden, ik weet de mijne niet uit mijn hoofd, zit namelijk op mijn werk
Verder verwacht/hoop ik nu wel binnen de 1000/1200 spelers te komen binnen de regio volgens sc2ranks als ik voldoende kan blijven spelen en met een beetje mazzel hoop ik in een easy divisie te komen voor een mooi sterretje.
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Nee hoor, ik "miep" niet, per definitie. Als iets niet werkt verzin ik wel iets om ermee om te gaan. Gewoon lekker doorgaan. Mensen die "miepen", ragen, flamen ed. zijn mensen die nooit de schuld bij zichzelf leggen en nooit helemaal tevreden zullen zijn. Het is een kwestie van instelling. Works for me.Gropah schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:51:
[...]
Niet geheel waar, als jij op close spawn zit met een zerg, miep jij wel anders... 6 pool garanteed.
Nog even kijken of het past, al is terugsturen geen optie ... duuuur!
Nice, die Cloud kingdom is echt een mooie map, lekker uniek qua uiterlijk.Marcelvk. schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:13:
http://us.battle.net/sc2/..._Pool_Update-2_9_2012?new
seizoen 6 gaat er goed uitzien.
Verwachtingen waarvoor?Rendiertje schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:00:
Wat zijn de verwachtingen voor het nieuwe season nu de ladder lock een feit is geworden?
Sowieso als terran vind ik het vooral erg lollig als een zerg 6-pooled (nou ja ik vraag me vooral af wtf hij aan het doen is, aangezien dat gewoon niet werkt tegen terran), maar alle rassen kunnen prima met 6 pool overweg als je weet dat hij komt. Sowieso zijn het vooral zerg, en stuk daarachter protos, die goed zijn in klagen over mappen. Mijn huidige record is nog steeds een zerg die een map oneerlijk vond omdat de derde expansion (dus 4de basis) te moeilijk was om te verdedigen.Gropah schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:51:
[...]
Niet geheel waar, als jij op close spawn zit met een zerg, miep jij wel anders... 6 pool garanteed.
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.