Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
Vikings zijn harde counters tegen collosus...
Als de collosus weg zijn heb je geen f*ck meer aan die vikings... zelfs als de toss ineens overgaat op ht... dan ben je de sjaakie :P

3+robo = meest defensieve build die ik ken.
4 gate = fake of echte all-in

Verwijderd

Vraagje: Als een Terran een 1 Rax FE doet. Kan die op tijd genoeg units maken om een 4Gate te stoppen? Domme vraag, antwoord is waarschijnlijk nee. Maar dacht misschien is er een optie?

Nog een vraag: Wat is de mogelijkheid van een Terran om VOOR een Protoss aan te vallen? Dus eerder dan 4Gates?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:13:
Vraagje: Als een Terran een 1 Rax FE doet. Kan die op tijd genoeg units maken om een 4Gate te stoppen? Domme vraag, antwoord is waarschijnlijk nee. Maar dacht misschien is er een optie?

Nog een vraag: Wat is de mogelijkheid van een Terran om VOOR een Protoss aan te vallen? Dus eerder dan 4Gates?
Je kan het beter zo zien: 4gate is de counter tegen een 1raxFE

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

3 gate robo kan je hardstikke offensief doen, om het nog maar niet te hebben over 4 gate robo, die bijzonder lastig te scouten is tenzij hij alle 4 zijn gates netjes bij elkaar heeft, en daar moet je toch wat anders tegen verdedigen dan een 3 gate robo (warp prism drops normaal gesproken).

Als je 1 rax FE doet en continue marines maakt uit die ene rax (en zo snel mogelijk een tweede/derde erbij), en je de 4 gate op tijd scout, kan je wel je expansion wegvliegen (of niet als je die ramp voldoende gewalled hebt, al is dat twijfelachtiger), en met voldoende bunkers het afhouden. Maar dan moet je wel op tijd voldoende bunkers af hebben.

Was net wat aan het googlen om te kijken of een 1-1-1 tegenwoordig als all-in gedefinieerd is (ik vind van niet), en zag dat banshee opening om hem te dwingen om anti air te maken, en vervolgens met siege tanks dat op te ruimen al een bekende strat is volgens TL wiki, damn toch niet zo origineel met mijn anti-protos strat :P

Wilde mijn standaard banshee opening tegen een terran tegenstander doen, maar toen ik zag dat hij FE ging besloot ik maar in plaats daarvan voor siege tanks direct te gaan, vanwege nogal positieve ervaringen tegen mijn laatste terran tegenstander (die scande mijn banshee setup, dus besloot ik die gewoon voor siege tanks te gebruiken, die marines en turrets tegen banshees helpen niet echt tegen siege tanks). Wat gevochten, hij vernietigde mijn siege tanks maar ten koste van zijn complete leger, terwijl ik nog marines had. Oftewel 2 minuten later gg. En vervolgens hoorde ik hoe slecht mens ik ben vanwege mijn all-ins. Blijkbaar heb ik toch een andere definitie van all in als dat sommige hadden, ik had mijn expansion al running voordat het laatste gevecht gebeurde, maar blijkbaar is alles wat geen FE is volgens sommige een all in.

• NeilForeal
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Tja, alles waarmee je snel wint is een all-in tegenwoordig. Mensen kunnen gewoon niet tegen hun verlies. Reken maar dat die gozer je build gelijk heeft gekopieerd ;-)

Stephano is wel weer rolling vandaag @ SCAN. Grubby wordt ook steeds beter, beating Kas 2-0.
Voor progaming hebben we dit topic. Maar helaas ja, wil dat grubby wint :'(
Voor de verzamelaars onder ons:
Afbeeldingslocatie: http://eu.blizzard.com/store/_images/product?productId=221005103&type=3&loc=en-GBAfbeeldingslocatie: http://eu.blizzard.com/store/_images/product?productId=221005102&type=3&loc=en-GB

Ik heb ze besteld via Amazon.co.uk, zijn ze een stuk goedkoper.

Series 2 komt er aan met Kerrigan en Tychus.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Zeratul is wel tof! Waarneer zijn deze aangekonigd/ in de verkoop gegaan?

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 14:03
4 gate werkt alleen als er een forward pylon is. Nou die kun je met paar maries wel op tijd scouten en stoppen. Zonder die heeft een 4 gate niet zo veel nut. Plus T kan een bunker bouwen en afbreken als die niet nodig is. Plus je weet de timing van een 4 gate. Ben je de timing voorbij en heb je geen pylon gescout kun je toch de bunker weer afbreken. plus je hebt een scan tot je beschikking.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Die Action figures zijn zeker nice, maar €75 voor beide is toch wat veel van het goede voor me.

Misschien een Kerrigan, Zerg in hart en nieren :P

Raynor en Zeratul

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Een 60cm Hydra lijkt mij ook wel wat. :-D

Maar die zal dan vast wel wat meer dan €75 kosten vrees ik. Wat ik ook al een tijdlang zou willen hebben is een Zergling 3D verschietingsmodel. Lijkt me prachtig om zo'n beest in het bos te zetten er vanaf 50 meter op de schieten met een compoundboog. Zeker als het beest ook nog duidelijke bepanseringslijnen heeft. Maar goed, de kans dat er nog meer boogschietende SC2 fans zijn lijkt me wat klein.

===

Weer eens een potje in de got channel gespeeld vandaag, jammer genoeg te laat voor een 2e. Gek he, om 2u AM op de zondag... Maar goed ik kom wel weer eens langs de komende tijd indien werk het toestaat.

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
djunicron schreef op maandag 30 januari 2012 @ 02:22:

Weer eens een potje in de got channel gespeeld vandaag, jammer genoeg te laat voor een 2e. Gek he, om 2u AM op de zondag... Maar goed ik kom wel weer eens langs de komende tijd indien werk het toestaat.
Welke league en welk ras ben je? Ik zoek nog actieve trainings partners. (Kaluro.650)

----------------------------------------------------------------
Ik heb een 2 weken starcraft 2 break gehad om er vervolgens weer hard tegen aan te knallen.
Had zo'n 110 bonus pool te consumeren (Top diamond), na een 5-1 winstreak nog zo'n 50 bonus pool over..

Ik heb nu nieuwe gaming gear:

Muismat: Razer Scarab
Muis: Razer Imperator
Muis accessoires: Razer mouse bungee om mouse drag te voorkomen
Toetsenbord: Qpad MK50 Cherry MX brown switches

Dat toetsenbord typt zo heerlijk en is erg stevig. Weegt ca. 2 kilogram.
Hij is heel simplistisch en doet wat hij moet doen. Met multimedia toetsen maar zonder onnodige poespas.
Hij kost 80 euro en wat mij betreft heb ik zeker waar voor mijn geld, ook nog eens 2 jaar garantie!
Full NKRO support (6KRO met USB)

Mouse bungee maakt ook een groot verschil, het lijkt miniem maar het scheelt wel. Nu wordt mijn muisdraad niet continue naar beneden getrokken (Mijn PC staat beneden mjin bureau).

Ik heb gisteren nog wat potjes ZvT gespeeld tegen een TeamNrG member.
Uiteindelijk beide verloren helaas, wel erg veel opgestoken van de games.

Hij was continue bezig mijn 3rd/4th te denyen en op 3 verschillende plekken te droppen. Ik kon het hoofd amper boven water houden. Dit kwam mede doordat ik mijn gas timings totaal faalde, waardoor mijn infestors veels te laat kwamen.

Ik zit te denken om in plaats van double upgrade ling/bling infestor, voor single upgrade ling/bling mutalisk te gaan.
Dit geeft toch meer map control en drop protection. En dan kan een single viking niet heel mijn overlord spread verpesten.

Ik zal vanavond de replays eens posten. Hij is (progamer) GM protoss en top master Terran, tevens coach van Sc2Improve. Hij zal een reguliere trainingspartner worden x).

Ik ga nu elke replay/game analyzen en rond bepaalde punten steeds een peiling doen van mijn worker count en food count om consistentie in mijn games te krijgen. Mocht je geïnteresseerd zijn in gerichte improvements check www.twitch.tv/kaluroo. Ook met voice-commentary. (1920x1080 @ 40 FPS @ 2500kbps)

De stream was een klein tijdje een mix van alles behalve sc2 maar nu is het weer sc2 gericht. MarcelvK is een trouwe watcher :+ props to him!

Masters here I come :+ Kwestie van meer spelen tot promotion, het skill level is er al.
Nog even en ik loop ook rond met zo'n mooie ster :o

[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 30-01-2012 09:31 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Mooie stream, Kaluro!

Vanavond ook eindelijk weer eens even beesten op BNET. Ik ben er nog steeds niet uit welk ras ik nou ga spelen in ieder geval voor een langere periode. Terran vind ik het leukst maar ik ben er het minst goed mee. Als ik gisteren SCAN zat te kijken en even daarvoor Stephano's stream en ik zie hoe hij Protoss spelers van het kaliber grubby en mana compleet kansloos kapot maakt begint Zerg toch ook wel te jeuken. Zerg is broken, vooral op maps als Antiga tegen Protoss. Daarnaast is Protoss een lange tijd m'n main race geweest en tevens het enige ras waarmee ik in Diamond ben beland. Hoewel ik beter lijk te zijn met Protoss vind ik wel dat het vrij saaie gameplay is. Je bouwt steeds soortgelijke armies op en ik deed steeds timing pushes omdat dat nou eenmaal zo goed werkt. Vanavond maar weer verder met random ;-)

• kaluro2
NeilForeal schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:34:
Mooie stream, Kaluro!

Vanavond ook eindelijk weer eens even beesten op BNET. Ik ben er nog steeds niet uit welk ras ik nou ga spelen in ieder geval voor een langere periode. Terran vind ik het leukst maar ik ben er het minst goed mee. Als ik gisteren SCAN zat te kijken en even daarvoor Stephano's stream en ik zie hoe hij Protoss spelers van het kaliber grubby en mana compleet kansloos kapot maakt begint Zerg toch ook wel te jeuken. Zerg is broken, vooral op maps als Antiga tegen Protoss. Daarnaast is Protoss een lange tijd m'n main race geweest en tevens het enige ras waarmee ik in Diamond ben beland. Hoewel ik beter lijk te zijn met Protoss vind ik wel dat het vrij saaie gameplay is. Je bouwt steeds soortgelijke armies op en ik deed steeds timing pushes omdat dat nou eenmaal zo goed werkt. Vanavond maar weer verder met random ;-)
Welke league ben je? Verschillende leagues g even ook een vertekend beeld qua ras-opties en mogelijkheden.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

kaluro2 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:50:
[...]
Welke league ben je? Verschillende leagues g even ook een vertekend beeld qua ras-opties en mogelijkheden.
Dat verschilt behoorlijk. Jaartje terug high plat met Terran, low diamond met Protoss. Laatst weer begonnen met beetje Zerg en heavy macro mode (was altijd van de timings en allins), kwam in Gold terecht. Heb nu nog maar een stuk of 20 games gespeeld in de league. Ik hoef atm geen moeite te doen om te winnen als ik terugval op mn oude stijl, ik zit in dat opzicht onder m'n niveau. Maar als ik keihard ga macro'en krijg ik momenteel prima tegenstanders die me het vaak erg lastig maken. Wat me vooral niet zint is mijn tvz, ik heb een 0% win/loss ratio in die matchup. Het is echt verschrikkelijk. Niet fatsoenlijk kunnen macro'en en haat voor mech helpt dat niet echt haha :) Die wlr haalt me als een gek naar beneden.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:08
NeilForeal schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:56:
[...]

Dat verschilt behoorlijk. Jaartje terug high plat met Terran, low diamond met Protoss. Laatst weer begonnen met beetje Zerg en heavy macro mode (was altijd van de timings en allins), kwam in Gold terecht. Heb nu nog maar een stuk of 20 games gespeeld in de league. Ik hoef atm geen moeite te doen om te winnen als ik terugval op mn oude stijl, ik zit in dat opzicht onder m'n niveau. Maar als ik keihard ga macro'en krijg ik momenteel prima tegenstanders die me het vaak erg lastig maken. Wat me vooral niet zint is mijn tvz, ik heb een 0% win/loss ratio in die matchup. Het is echt verschrikkelijk. Niet fatsoenlijk kunnen macro'en en haat voor mech helpt dat niet echt haha :) Die wlr haalt me als een gek naar beneden.
Ik heb het juist als terran ontzettend lastig tegen zerg. Vooral de combinatie van zerglings/banelings en muta's zorgen voor veel problemen en een reactor hellion opening doet ook niet zoveel meer omdat elke 14 hatchende zerg wat spine crawlers voor zn natural plaatst waardoor mijn hellions al bijna nutteloos zijn.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
kaluro2 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:24:
[...]

Welke league en welk ras ben je? Ik zoek nog actieve trainings partners. (Kaluro.650)
Ik wil weer wat actiever gaan spelen. Top 25 diamond protoss, als je interesse hebt.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

rickjehh schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:16:
[...]

Ik heb het juist als terran ontzettend lastig tegen zerg. Vooral de combinatie van zerglings/banelings en muta's zorgen voor veel problemen en een reactor hellion opening doet ook niet zoveel meer omdat elke 14 hatchende zerg wat spine crawlers voor zn natural plaatst waardoor mijn hellions al bijna nutteloos zijn.
Ik weet niet welke build je gebruikt. Maar je kan misschien een siege expo gebruiken? Ik doe altijd 3 turrets per mineral line standaard na een bepaalde tijd.Ik probeer dan m'n tanks in klompjes van 2-3 te spreiden en m'n marines ook. Veeeeeeeeeeeel barracks maken. 3 factories ofzo voor wat Thors/Tanks production. En dan leapfroggen van een goed punt. Hangt natuurlijk ook af welke map je zit, maar misschien kan je vanaf de rand structures pwnen inbase.

Verwijderd

Echt zoooo irritant.Ik werk op een 1e lijns helpdesk, en elke keer dat ik de postcode bevestig en ik krijg xxxxDT als postcode is mijn eerste ingeving Dark Templar ter bevestiging van de letters ipv Dirk Tinus ofzo..

I AM NOT AN ADDICT..... I swear!...

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:10
[...]

Wat de hele truc is dat je niet terug trekt als je 1 spine ziet me 1-2 queens.

Ik probeer altijd even de main binnen te glippen en meestal switch ik naar cloacked banshee ondertussen om te scouten en zijn productie er helemaal uit te halen waarna ik een marine tank pushje doe.

ondertussen bouw je een mega leger en ga je techen win veel zo tegen zerg.

• kaluro2
Rendiertje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:23:
[...]

Ik probeer altijd even de main binnen te glippen en meestal switch ik naar cloacked banshee ondertussen om te scouten en zijn productie er helemaal uit te halen waarna ik een marine tank pushje doe.

Hellion opening is om creepspread tegen te gaan en map control te behouden.
Niet om damage te doen.

• rickjehh
Rendiertje schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:23:
[...]

Heb je misschien wat replay's voor me? Dan kan ik eens kijken wat ik zelf fout doe :) Ik denk dat ik het ook gewoon moeilijk heb om een goede follow-up te doen na de hellion opening en dat ik misschien beter moet macro'en.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

[...]
Dat bedoel ik hoor ook, tvz. Ik kan met Terran niet winnen van Zerg. Ik heb veel geprobeerd, maar op de een of andere manier is mijn speelstijl daar niet geschikt voor. Ik doe een push, verlies alles door ling/bling/muta a move ondanks prima splits en spread, lagere eco en dan is het over.
Als je zelf FE'd, ja dan is containment voldoende. Anders is het toch wel de bedoeling dat je wat drones roostert, anders loop je bijzonder ver achter.

Ik heb eigenlijk nooit hellion openingen gedaan maar altijd 1 base banshee openingen, als die lekker bezig zijn geweest expanden en tegelijkertijd pushen met marines. Banshees moeten dan banelings wegpikken voor ze gevaarlijk worden, en hopelijk heeft de zerg teveel resources in spore crawlers gestoken.

Jammer genoeg hebben veel zergs tegenwoordig dan de neiging mij maar te baneling busten, en ik moet toch wat beter opletten dat ik voldoende wall off daartegen heb, laatste tijd faal ik daar nogal in. Gisteren nog dat ik mijn wall bij natural al af had toen hij kwam, dus eerst met banelings door mijn bunkers daar, en vervolgens bijna door mijn volgende wall bij main ook, hield hem net tegen, maar volgende wave ging er alsnog doorheen. Geen overlevende SCVs uiteindelijk, maar wel orbital, banshees sloopte alles van bovenaf en hadden zijn main ook vernietigd, met zijn natural nog wel running, maar hij gaf toch op toen hij zag dat ik genoeg banshees had om zijn spore crawlers te slopen.

• rickjehh
NeilForeal schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:48:
[...]

Dat bedoel ik hoor ook, tvz. Ik kan met Terran niet winnen van Zerg. Ik heb veel geprobeerd, maar op de een of andere manier is mijn speelstijl daar niet geschikt voor. Ik doe een push, verlies alles door ling/bling/muta a move ondanks prima splits en spread, lagere eco en dan is het over.
Dat is nou precies wat ik ook heb. Het lijkt wel alsof mijn speelstijl niet geschikt is om tegen zerg te spelen. Ik verlies ook bijna altijd alles tegen een a-move van zerglings/banelings en dan heb ik helemaal niets meer over qua leger en is het direct gg.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

rickjehh schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:56:
[...]
Dat is nou precies wat ik ook heb. Het lijkt wel alsof mijn speelstijl niet geschikt is om tegen zerg te spelen. Ik verlies ook bijna altijd alles tegen een a-move van zerglings/banelings en dan heb ik helemaal niets meer over qua leger en is het direct gg.
Scenario: zerg pakt hele map, jouw eigen third wordt tot oneindigheid denied door speedlings en muta's en je hebt praktisch verloren.

Was gisteren ook heel pijnlijk om te zien hoe Stephano iedereen kapot maakte, bijvoorbeeld zijn match tegen Grubby. Stephano pakt 3 bases en niks kan hem tegenhouden op wellicht een soort van cheese na. De toss houdt met pijn en moeite vast een 2 bases en 10 minuten later is het klaar. Zo won hij 7 matches achter elkaar. Ook zaterdag op zijn stream versloeg hij MaNa steeds met deze tactiek, misschien wel 10 keer achter elkaar. MaNa is echt vreselijk goed, dat slaat helemaal nergens op.

Dan zeggen mensen dat zerg altijd 1 base meer moet hebben, ben ik het slechts deels mee eens. Voor larva? Ja. Maar ook hun units zijn cost effective en ze hebben wel 50% meer inkomen dan. Een goede 3 base Zerg pakt een 2 base Protoss bijna altijd op dat niveau.

Als Terran krijg je die map control niet en dus ook niet de eco. Ik kan geen third pakken want early game heeft Zerg het vermogen om meer veel drones te maken dan ikzelf SCVs en ik wordt geforceerd om een soort van 2base timing te gaan doen. Die mislukt (marine tank) en dan is het gg. Dat is mijn tvz. Ik denk dat ik tegen een speler van mijn eigen niveau 1 van de 10 keer win. Tegen Protoss en Terran heb ik wel succes met mijn bio speelstijl. Ik heb een tijdje lang elke tvz meteen geleaved, en dan kom je inderdaad in Gold terecht haha :P Maar misschien ook wel terecht, want mijn tvz zuigt al 2 jaar lang veel te hard. Ligt 2 leagues lager als de rest.

[ Voor 11% gewijzigd door NeilForeal op 30-01-2012 12:10 ]

• matty___
NeilForeal schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Scenario: zerg pakt hele map, jouw eigen third wordt tot oneindigheid denied door speedlings en muta's en je hebt praktisch verloren.

Was gisteren ook heel pijnlijk om te zien hoe Stephano iedereen kapot maakte, bijvoorbeeld zijn match tegen Grubby. Stephano pakt 3 bases en niks kan hem tegenhouden op wellicht een soort van cheese na. De toss houdt met pijn en moeite vast een 2 bases en 10 minuten later is het klaar. Zo won hij 7 matches achter elkaar. Ook zaterdag op zijn stream versloeg hij MaNa steeds met deze tactiek, misschien wel 10 keer achter elkaar. MaNa is echt vreselijk goed, dat slaat helemaal nergens op.

Dan zeggen mensen dat zerg altijd 1 base meer moet hebben, ben ik het slechts deels mee eens. Voor larva? Ja. Maar ook hun units zijn cost effective en ze hebben wel 50% meer inkomen dan. Een goede 3 base Zerg pakt een 2 base Protoss bijna altijd op dat niveau.
Dus dan toch een harde 4 gate met alleen zealots. probe meenemen (anders krijg je nooit en pylon) en hopen dat je een warp in krijgt voordat lings enof spine klaar is.
Misschien moet er ook nog een forge bij.
3gate forge?

• rickjehh
NeilForeal schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Als Terran krijg je die map control niet en dus ook niet de eco. Ik kan geen third pakken want early game heeft Zerg het vermogen om meer veel drones te maken dan ikzelf SCVs en ik wordt geforceerd om een soort van 2base timing te gaan doen. Die mislukt (marine tank) en dan is het gg. Dat is mijn tvz. Ik denk dat ik tegen een speler van mijn eigen niveau 1 van de 10 keer win. Tegen Protoss en Terran heb ik wel succes met mijn bio speelstijl. Ik heb een tijdje lang elke tvz meteen geleaved, en dan kom je inderdaad in Gold terecht haha :P Maar misschien ook wel terecht, want mijn tvz zuigt al 2 jaar lang veel te hard. Ligt 2 leagues lager als de rest.
Damn het lijkt net alsof ik mijn eigen TvZ aan het analyseren ben! Wat jij schrijft komt precies overeen met mijn eigen ervaringen! Gelukkig ben ik dan dus niet de enige die het zo ontzettend lastig heeft met Zerg.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

matty___ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:12:
[...]
Dus dan toch een harde 4 gate met alleen zealots. probe meenemen (anders krijg je nooit en pylon) en hopen dat je een warp in krijgt voordat lings enof spine klaar is.
Vooral op laag niveau werkt dat prima, daarom is mijn pvz ook niet problematisch. Sterker nog, vrij goed zelfs. Ik heb ontzettende problemen als Terran tegen Zerg.

Op hoog niveau lijkt er nu wel echt een pvz gekte te ontstaan. Hoe langer ik de stijl van Stephano blijf analyseren, hoe meer ik overtuigd raak van het feit dat Protoss gewoon 'de lul' is. Zerg heeft alle vrijheid, lekker dronen, de hele map pakken etc.*fluit fluit fluit*. Protoss werkt zich helemaal te pletter om op een magische manier een win uit de matchup te toveren. Gasten als MC pakken die stijl wel aan met superior micro en slimme engagements, maar welke Protoss uit Europa maakt korte metten met de Stephano stijl? Niemand lijkt er een antwoord op te hebben. Mensen die qua mechanics en skill vergelijkbaar zijn met Stephano verliezen het op build/race imho.

Zijn stijl is gebaseerd op 1 simpel principe, meer eco hebben dan je tegenstanders. Wat in mijn ogen de unbalance is, is dat Zerg die lead kan pakken en maintainen en dat er (bijna) niks aan gedaan kan worden. Dan heb ik het wel over twee gelijk geskillde mensen, als ik die tactiek doe tegen een fatsoenlijk Protoss werkt het natuurlijk niet. En kom nu niet met cheese of vage builds die dat counteren ed, we kijken even naar het grotere geheel. Standard play vs standard play.

[ Voor 17% gewijzigd door NeilForeal op 30-01-2012 12:27 ]

• matty___
NeilForeal schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:17:
[...]

Vooral op laag niveau werkt dat prima, daarom is mijn pvz ook niet problematisch. Sterker nog, vrij goed zelfs. Ik heb ontzettende problemen als Terran tegen Zerg.

Op hoog niveau lijkt er nu wel echt een pvz gekte te ontstaan. Hoe langer ik de stijl van Stephano blijf analyseren, hoe meer ik overtuigd raak van het feit dat Protoss gewoon 'de lul' is. Zerg heeft alle vrijheid, lekker dronen, de hele map pakken etc.*fluit fluit fluit*. Protoss werkt zich helemaal te pletter om op een magische manier een win uit de matchup te toveren. Gasten als MC pakken die stijl wel aan met superior micro en slimme engagements, maar welke Protoss uit Europa maakt korte metten met de Stephano stijl? Niemand lijkt er een antwoord op te hebben. Mensen die qua mechanics en skill vergelijkbaar zijn met Stephano verliezen het op build/race imho.
zealots vs ling gaat nog wel maar zodra er roaches bij komen kun je het bijna niet meer bijbenen op 1 base. Dus ga je maar 2 base maar ja in die tijd heeft zerg zo veel tijd om te dronen. Zerg verlies het alleen als die niet op tijd een aanval ziet aankomen. Wat ook niet snel gebeurd

Verwijderd

Vandaag een paar potten gespeeld. En ik win alles van alle Zergs, van alle Terrans. De enige Protoss tegen wie ik speel pwnt me met een proxy VR rush. Ik had turrets gebouwd ipv bunkers. Stupid me. Split heeft me waat aandachtspunten aangeleerd waarvan ik hoop dat die m'n TvP een beetje agressiever zullen maken. We shall see where it brings me. Duim voor me jongens :P

• rickjehh
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:32:
Vandaag een paar potten gespeeld. En ik win alles van alle Zergs, van alle Terrans. De enige Protoss tegen wie ik speel pwnt me met een proxy VR rush. Ik had turrets gebouwd ipv bunkers. Stupid me. Split heeft me waat aandachtspunten aangeleerd waarvan ik hoop dat die m'n TvP een beetje agressiever zullen maken. We shall see where it brings me. Duim voor me jongens :P
Replay's? :) Daar kan ik denk ik veel van leren voor mijn eigen TvZ!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Zucht heb weer zon dagje waar me APM met 20 minder is en ik drama speel... zucht slechte losing streak dit weer...

• kaluro2
Chubz schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:50:
Zucht heb weer zon dagje waar me APM met 20 minder is en ik drama speel... zucht slechte losing streak dit weer...
Bekijk elke replay en zet markings rond de 2 minutes, 5 minutes, 10 minutes, 15 minutes. etc.
En kijk hoeveel food/bases/workers je hebt.

BOuw consistentie op, dit haalt rollercoaster praktijken weg.

• zonglew00
@Chubz apm zegt niks :), zelfs ik dronken ben speel ik zelfs beter :P, kijk rustig naar de replays op je eigen view en kijk naar basale dingen zoals, eco, productie, defense, scouting.

Je kan dingen zien als toeshouwer die als speler niet zien.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

zonglew00 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:46:
@Chubz apm zegt niks :), zelfs ik dronken ben speel ik zelfs beter :P, kijk rustig naar de replays op je eigen view en kijk naar basale dingen zoals, eco, productie, defense, scouting.

Het is schitterend om een 200 apm spammer te verslaan met een rustige en relaxte 35 apm. Kom wel eens iemand tegen uit de silver league met dik boven de 130 apm. Kan er niks aan doen maar vind dat zo f**king grappig :D

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Angeloonie schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:43:
Voor de verzamelaars onder ons:
[afbeelding][afbeelding]

Ik heb ze besteld via Amazon.co.uk, zijn ze een stuk goedkoper.

Series 2 komt er aan met Kerrigan en Tychus.
Erg vet! Alleen kan ik de bestelkosten niet inzien bij Amazon. Mag ik vragen hoeveel je totaal kwijt bent voor 1 zo'n ding?

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
zonglew00 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:46:

Het zegt genoeg als ik 20 apm gemiddeld minder heb dan normaal over me huidige toestand ;) heb nu een heeeeeeeerlijke losing streak. En zoals mensen hier boven vertellen kijk ik altijd naar me replay als ik win/verlies heb ook een spreadsheet met wat ik fout doe per match. Het is vandaag alleen zon ellendige dag dat alles tegen zit en niet wil lukken, denk dat ik morgen maar verder ga...

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 15:09
NeilForeal schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:17:
[...]
Ja, gister in de SCAN invitational was Grubby echt goed bezig, 2-0 tegen Kas doe je echt niet even zomaar. Maar die finale tegen Stephano was gewoon te pijnlijk om te kijken, alles wat Grubby probeerde werd tegengehouden terwijl de zerg rustig door expande. Ik had eerlijk gezegd het idee dat Stephano maphack had ofzo :/ .

Wat gebruiken jullie trouwens voor hotkey layout? Tot voor kort gebruikte ik gewoon standaard hotkeys en mijn muis om dingen aan te klikken (go bronze league! :P). Ik ga nu proberen Darkgrid aan te leren (http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=257590), vooralsnog voelt het erg goed aan omdat je je hand nauwelijks hoeft te verschuiven.

[ Voor 13% gewijzigd door Goron op 30-01-2012 21:25 ]

TheNephilim schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:13:
[...]

Erg vet! Alleen kan ik de bestelkosten niet inzien bij Amazon. Mag ik vragen hoeveel je totaal kwijt bent voor 1 zo'n ding?
Voor Raynor ben ik £26.95 kwijt, met gratis Super Saver Delivery (duurt wat langer, maar dat boeit niet) (en is vandaag verzonden, dus ergens eind deze week/volgende week verwacht ik hem).
Voor Zeratul ben ik £23.49 + £2.99 P&P kwijt. dus dat is ook niet veel.

Totaal omgerekend dus €64 zeg maar, dat is een stuk minder dan bij Blizzard zelf, waar ze al €87.90 kosten, weet niet of daar nog verzendkosten bij komen, maar dat zou mij niets verbazen.

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 30-01-2012 21:53 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Goron schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Wat gebruiken jullie trouwens voor hotkey layout? Tot voor kort gebruikte ik gewoon standaard hotkeys en mijn muis om dingen aan te klikken (go bronze league! :P). Ik ga nu proberen Darkgrid aan te leren (http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=257590), vooralsnog voelt het erg goed aan omdat je je hand nauwelijks hoeft te verschuiven.
Als je brons bent denk ik nou niet dat je hotkey layout echt het probleem is. En sowieso dat ding ziet er verschrikkelijk ingewikkeld uit, en nogal civ afhankelijk.

Ik gebruik zelf grid hotkeys, simpelweg omdat dat makkelijkste was mezelf aan te leren. Al zag ik wel in plaatje in topic die je linkte het idee om wat van je hoge control groepen aan extra muisknoppen te linken, das wel handig (en ~ toets kan ik ook nog wel voor een control groep gebruiken).

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Yay, iemand heeft een game van mij gecast: http://nl.twitch.tv/celebreth/b/307040596?t=95m20s

Zie je gelijk hoe ik TvZ speel. Het is wel een ideaal scenario, zerg expandt laat en gaat roach/infestor. Tegen een zerg die mutas gaat en op 10 min. op 4 bases zit heb ik het meestal een stuk lastiger..

• zonglew00
Weiman schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 01:21:
Yay, iemand heeft een game van mij gecast: http://nl.twitch.tv/celebreth/b/307040596?t=95m20s

Zie je gelijk hoe ik TvZ speel. Het is wel een ideaal scenario, zerg expandt laat en gaat roach/infestor. Tegen een zerg die mutas gaat en op 10 min. op 4 bases zit heb ik het meestal een stuk lastiger..
grappig om te zien hoe hij reviewed op je game play :)

Het is ERUG standaard hoe je speelt, relax macro-en
Nooit begrepen waarom in iedergeval op mijn niveau zerg infestor roach play gaan ipv standaard ling-muta play.

Wist je trouwens dat hij geen mutas had? Want duurde best lang voordat je iets van anti-air behalve wat marines had.

• Weiman
Eens, mutas zijn zoveel sterker tegen mech omdat je overal kan harassen. Ik heb dan ook het idee dat ik met mijn TvZ speelstijl niet zozeer win doordat ik goed speel maar eerder doordat mijn tegenstander er gewoon niet goed op reageert, dat gaat wanneer ik richting Masters ga wel veranderen denk ik. Maar nu werkt het..

De meeste zergs verstoppen wel ergens een spire, maar de tech en units die ik zag (hij opende erg vroeg roaches en bleef ze maken) met scans en drops gaven toch wel erg duidelijk aan dat ie alleen infestor/roach ging, hij had ook gewoon de eco niet voor mutas. Het is trouwens wel een ontzettende valkuil voor mij nog steeds, je moet echt blijven zoeken naar die spire anders worden ale je tank opeens uit elkaar gereten door mutas of zelfs BL's..

zongle, is standaard slecht vind je? Ik heb liever dat ik 1 stijl perfectioneer en daar een variatie op doe dan twee compleet tegenovergestelde stijlen. Ik speel op de ladder veel TvZ in vergelijking met andere matchups, en marine/tank is gewoon veel micro-intensiever, kwetsbaarder (lol banelings) en vereist constante aandacht op je army (LOL BANELINGS). Ik open zelfs nooit 2rax pressure ookal zou ik dat vaker willen doen omdat zergs vrijwel altijd 15/16hatch tegen me gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Weiman op 31-01-2012 10:34 ]

Bij hatch first is het toch 14 hatch? Of is dat 15? Anyway daartegen doe ik gewoon standaard met mijn eerste barracks marine in zijn basis queuen en bunker bij zijn natural in de buurt. Als ik geluk heb komt hij af en doet hij wat schade (nooit zo heel veel, ze halen gewoon spine crawlers erbij, maar het vertraagd hem), en als ze wel hem zien moeten ze een hoop drones pullen, en doe ik waarschijnlijk nog meer schade door alle minerals die hij daardoor mist.

Wat ik eigenlijk nog een keer moet proberen is meerdere SCVs erbij halen en gewoon zijn ramp blokkeren, kijken of dat werkt. Zou wel mooie manier zijn om al die hatch first zergs te naaien. Moeten ze maar gewoon pool first gaan :P

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
furby-killer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:37:
Bij hatch first is het toch 14 hatch? Of is dat 15?
De betere spelers doen vaak 15h15p. Dit vereist echter wel betere micro wanneer je wordt gebunkerrushed omdat je drones moet pullen. Zelf doe ik liever 14h14p. Kost je wel 1-2 larven omdat je tweemaal op 3 larven zit te wachten tot je de hatch/pool kunt bouwen, maar verdedigen is dan wel wat makkelijker.

• kaluro2
Morphs schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:30:
[...]

De betere spelers doen vaak 15h15p. Dit vereist echter wel betere micro wanneer je wordt gebunkerrushed omdat je drones moet pullen. Zelf doe ik liever 14h14p. Kost je wel 1-2 larven omdat je tweemaal op 3 larven zit te wachten tot je de hatch/pool kunt bouwen, maar verdedigen is dan wel wat makkelijker.
De paar seconden tussen 14h en 15h zijn nihiel en bieden geen betere bescherming tegen bunkerrushes.
Wel zorgt 14h ervoor dat je geen goede comeback meer kan maken tegen een all in omdat het een erg grote hit op je economy is. Onderschat dit niet!

Je moet een overlord of een scouting drone bij je expansion zetten. Zodra hij gaat bouwen, pak je 2-3 drones en die stuur je op de SCV af. Hier is het wel zaak dat je shift inhoudt en veel attack-commands issued op de SCV. Wat er dan gebeurd is dat wanneer de SCV zich verplaatst, de drones erachteraangaan.

Wanneer je geen attackcommands queued, houden ze op met de SCV aanvallen zodra hij verplaatst.

Twee drones kunnen zonder micro een marine aan. Dus als hij een marine stuurt, twee drones op hem afsturen.

En als de marine wel microd? Sowieso kan hij terugrennen, drones zijn wel sneller, maar uiteindelijk heeft hij dan wel twee drones ver bij zijn basis vandaan, of waarschijnlijker, de volgende marine komt eraan en samen maken ze de drones af. Meeste zergs die ik tegenkom pullen 6 probes voor een bunker, en en als mijn scv dan ervandoor gaat (weinig nut door te bouwen als er 6 drones op je af komen), splitsen ze 3/3 op tussen SCV achtervolgen en bunker aanvallen, waarbij imo die bunker aanvallen niet bijzonder veel nut heeft.

En als vervolgens eerste marine komt gaan ze allemaal tegen marine en SCV, en dat betekend in de praktijk dat ik meestal probeer vooral het onvermijdelijke uit te stellen, en hopelijk nog 1 of 2 drones killen. Drone levert 40 minerals per minuut op, dus als ik er voor kosten van laten we zeggen een marine + SCV + cancelled bunker (verschilt nogal hoeveel ze precies killen en hoeveel drones ze verliezen) 6 drones een minuut bezig houd dan is hij 240 minerals kwijt, en ik 125. Daarnaast ook nog eens dat je dan het idee geeft dat je heel agressief gaat spelen waar hij tegen moet verdedigen.

• kaluro2
furby-killer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:36:
En als de marine wel microd? Sowieso kan hij terugrennen, drones zijn wel sneller, maar uiteindelijk heeft hij dan wel twee drones ver bij zijn basis vandaan, of waarschijnlijker, de volgende marine komt eraan en samen maken ze de drones af. Meeste zergs die ik tegenkom pullen 6 probes voor een bunker, en en als mijn scv dan ervandoor gaat (weinig nut door te bouwen als er 6 drones op je af komen), splitsen ze 3/3 op tussen SCV achtervolgen en bunker aanvallen, waarbij imo die bunker aanvallen niet bijzonder veel nut heeft.

En als vervolgens eerste marine komt gaan ze allemaal tegen marine en SCV, en dat betekend in de praktijk dat ik meestal probeer vooral het onvermijdelijke uit te stellen, en hopelijk nog 1 of 2 drones killen. Drone levert 40 minerals per minuut op, dus als ik er voor kosten van laten we zeggen een marine + SCV + cancelled bunker (verschilt nogal hoeveel ze precies killen en hoeveel drones ze verliezen) 6 drones een minuut bezig houd dan is hij 240 minerals kwijt, en ik 125. Daarnaast ook nog eens dat je dan het idee geeft dat je heel agressief gaat spelen waar hij tegen moet verdedigen.
Die marine komt niet ver, ook al stutter stepped hij.
Je overschat hoelang een marine het uithoudt tegen 2 drones.
Je hebt 4 drones nodig om een bunker sneller kapot te maken dan dat hij bouwt.
Je hebt 3 drones nodig om een bunkkerush tegen te gaan, een voor de SCV, twee voor potentiële marine on the way.

Je moet bunkerrushes niet zo serieus nemen en met zo min mogelijk resources de bunkerrush afslaan.
Wanneer ze met 2/3 bunkers tegelijk aankomen, moet je je zorgen gaan maken.

Jij overschat volgens mij hoe snel 2 drones een marine killen die wegrent: niet bijzonder snel. Misschien hebben ze hem op half health zodra hij de tweede marine tegenkomt. Dan heb je twee dode drones, en je andere drone is nog met SCV aan het spelen en heb je even later 3 dode drones en een SCV die verder werkt aan de bunker.

• kaluro2
furby-killer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:12:
Jij overschat volgens mij hoe snel 2 drones een marine killen die wegrent: niet bijzonder snel. Misschien hebben ze hem op half health zodra hij de tweede marine tegenkomt. Dan heb je twee dode drones, en je andere drone is nog met SCV aan het spelen en heb je even later 3 dode drones en een SCV die verder werkt aan de bunker.
Check mn VODs @ www.twitch.tv/kaluroo, zat bunkerrushes tegen.
2 drone doen 10 damage per hit. Ze hebben 0,5 movement speed meer dan een marine wat zeer heftig is.

5x de marine inhalen en de marine is dood. Wanneer hij stutter stepped gaat hij nog sneller dood.
Wanneer hij niet stutter stepped kunnen je 2 drones beide marines aan, aangezien je drones full hp zijn en de marine bijna dood.

offtopic:
Maar wat weet ik ervanaf, low masters zijnde ^_^" Test maar in een unit tester game.

Drones zijn maarliefst 22% sneller dan marines. Kun je nagaan hoe snel ze de marine telkens inhalen.
Met wat drone micro kan je ook hun attacks animation cancellen, zodat ze niet ver achter raken na elke hit.

Het enige waar je voor moet vechten is dat je expansion afbouwd, daarna heb je een spine en kunnen ze sowieso niks meer. Die spine helpt ook tegen hellions. Het is niet zozeer dat je de bunkerrush moet afslaan, het is het vertragen van de bunkerrush tot je expansion af is.

Een leuk truukje is ook om op een mineral patch te klikken voor de marine, zodat je door de marine heen gaat, vervolgens kan je hem blocken en er minimaal 2 hits van af krijgen. Mocht je micro'en dan kan je hem blijven blocken/bijhouden.

[ Voor 56% gewijzigd door kaluro2 op 31-01-2012 16:26 ]

Snelheids verschil betekend als marine begint te rennen voor zijn level als drones in zijn range komen, het ze nog 10 seconde kost hem bij te halen, en dan kunnen ze gaan aanvallen. Op mijn niveau hoef ik toch niet bang te zijn dat ze met trukjes door mijn marines heen gaan, dus dan hebben ze nog 15 seconde om hem aan te vallen voordat de volgende komt, ervan uitgaande dat de eerste marine continue naarvoren aan het rennen was voordat hij ging vluchten.

Die expansion komt sowieso wel af, we hebben het niet over een full scale bunker rush hier (dan zou ik het al helemaal niet proberen met 3 drones af te houden), vraag is meer hoe lang hij je bezig houdt met een bunker in je natural.

Uiteindelijk maakt het ook helemaal niks voor me uit hoeveel drones ze precies nodig hebben om het af te houden, wat relevant is voor mij is hoeveel drones ze gebruiken, en dat zijn er standaard zes. En dat betekend een hoop mining tijd verloren met nauwlijks kosten voor mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 31-01-2012 17:55 ]

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Wat ik meestal doe tegen Z die hatch first opend is een proxy rax in midden map.. scoutende scv ondertussen die kijkt waar Z zit. Ondertussen is je rax klaar en kan je een waypoint marine naar scv laten gaan en bouw je de bunker pas als ze bij elkaar zijn en in een hoek waar de bunker de marine insluit en beschermt. Een 2e scv op afstand houden is dan wel handig overigens mocht je scv gekilled worden maar je marine survives :)

Diagnose Specialist Ford

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
Kzyto schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:32:
Wat ik meestal doe tegen Z die hatch first opend is een proxy rax in midden map.. scoutende scv ondertussen die kijkt waar Z zit. Ondertussen is je rax klaar en kan je een waypoint marine naar scv laten gaan en bouw je de bunker pas als ze bij elkaar zijn en in een hoek waar de bunker de marine insluit en beschermt. Een 2e scv op afstand houden is dan wel handig overigens mocht je scv gekilled worden maar je marine survives :)
Dat klinkt als een uiterst gewaagde techniek waarbij het aankomt op geluk. Als hij het scout en je building SCV's afmaakt, komt je bunker nooit af. Dan heb je een proxy barracks die je snel verliest of moet wegvliegen waardoor je er een tijd niets aan hebt en 2 marines en 2 SCV's verspild.

Heb je hier ook een replay van? Ik vind hem wel interessant, namelijk.

• zonglew00
Weiman schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:31:
zongle, is standaard slecht vind je? Ik heb liever dat ik 1 stijl perfectioneer en daar een variatie op doe dan twee compleet tegenovergestelde stijlen. Ik speel op de ladder veel TvZ in vergelijking met andere matchups, en marine/tank is gewoon veel micro-intensiever, kwetsbaarder (lol banelings) en vereist constante aandacht op je army (LOL BANELINGS). Ik open zelfs nooit 2rax pressure ookal zou ik dat vaker willen doen omdat zergs vrijwel altijd 15/16hatch tegen me gaan.
Ik zeg niet dat het slecht is, maar valt me op dat je erg standaard speelt :)
Zoals de caster zegt, om je built te perfectioneren moet je macro as a Bawz :)

• kaluro2
furby-killer schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:52:
Snelheids verschil betekend als marine begint te rennen voor zijn level als drones in zijn range komen, het ze nog 10 seconde kost hem bij te halen, en dan kunnen ze gaan aanvallen. Op mijn niveau hoef ik toch niet bang te zijn dat ze met trukjes door mijn marines heen gaan, dus dan hebben ze nog 15 seconde om hem aan te vallen voordat de volgende komt, ervan uitgaande dat de eerste marine continue naarvoren aan het rennen was voordat hij ging vluchten.

Die expansion komt sowieso wel af, we hebben het niet over een full scale bunker rush hier (dan zou ik het al helemaal niet proberen met 3 drones af te houden), vraag is meer hoe lang hij je bezig houdt met een bunker in je natural.

Uiteindelijk maakt het ook helemaal niks voor me uit hoeveel drones ze precies nodig hebben om het af te houden, wat relevant is voor mij is hoeveel drones ze gebruiken, en dat zijn er standaard zes. En dat betekend een hoop mining tijd verloren met nauwlijks kosten voor mij.
Welke league ben je? Anders kunnen we wel wat practice matches doen. Mijn ZvT heeft een groot stuk 'refining' nodig. Gas timings, upgrade timings, 3rd timings etcetera.

Ik ben steeds meer geneigd om voor double upgrade ling+muta te gaan in plaats van ling+infestor. Wat mij betreft iets te immobile tegen drops.

Technisch gezien platinum, maar ik sta ruim nummer 1 van mijn league en merendeel van mijn tegenstanders is diamond, dus ik ga er van uit dat ik binnenkort eindelijk weer naar diamond ga.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
kaluro2 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:49:
De paar seconden tussen 14h en 15h zijn nihiel en bieden geen betere bescherming tegen bunkerrushes.
Ik heb even zelf gechecked. Voor m'n gevoel zit er altijd wel veel verschil tussen. Getest tweemaal op meta, zelfde startpositie. Ik heb de dronescout buiten beschouwing gelaten dus in werkelijkheid zouden beide builds iets trager zijn.

14h14p:
3:39 pool klaar

15h15p:
3:40 pool klaar.

Dat is interessant. Moet ik toch 15h15p op ladder eens wat meer proberen om te kijken hoe dat gaat.
Wel zorgt 14h ervoor dat je geen goede comeback meer kan maken tegen een all in omdat het een erg grote hit op je economy is. Onderschat dit niet!
Mee eens, 14h14p is suboptimaal. Je hebt een drone minder en 1-2 larven minder dus dat is inderdaad een flinke hit. Bovendien komt 15h15p ook mooi uit (300 minerals zodra pool en hatch klaar zijn dus kun je gelijk dubbel queen, of meer drones).
Twee keer verloren, is mijn promotie weer wat verder weg, aan andere kant, ene stond ergens top 8 diamond en andere nummer 11. Daarna nog een mid diamond terran die redelijk makkelijk verslagen was, ondanks dat ik misschien iets te lang bleef hangen met een medivac die ik maar als scout gebruikte net toen hij klaar was en die uiteraard dood ging toen hij ook nog viking bleek te hebben :P

Wel slecht dat een diamond terran totaal niet voorbereid is op een tank push nadat hij mijn base met duidelijke 1-1-1 had gescanned. Ik viel aan met 3 tanks, wat marines en een medivac voor het liften, en kon vanaf de rand van zijn basis + één siege tank en marines erin gelift direct tech lab van zijn factory vernietigen, dus geen siege tech voor hem en een totaal van één siege tank. Ook geen banshees, en geen bijzonder groot bio leger, dus dan zijn 3 siege tanks in je basis geen goed teken.

• zonglew00
over leagues hoef je geen zorgen te maken, je mmr is een "average", die gaat niet ff meteen omlaag, als ik wil demoten moet ik minimaal 40 potjes verliezen.

kijk op tl.net daar heb je een artikel met daarbij een complete analyse hoe de MMR werkt.

Gewoon door blijven gamen totdat je gms tegen komt, dan mag je zorgen maken om je leagues :P

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Kzyto schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:32:
Eh hoe weet jij of je tegenstander hatch first gaat als je hem nog niet gevonden hebt?
Je maakt je raxx altijd al eerder dan de zerg zijn hatch gewoon omdat het een stuk goedkopwer is dus dit is gewoon gokken om een hatch first bij een pool first ben je je raxx kwijt en je scv ( misschien moet je zelfs cancelen )
en je hebt geen wallin. Als ik dit als zerg zou zien is het pool first en eens zien wat mijn eerste 6 zerglings gaan doen met je SCV's uiteraard gevolgt door een groepje van 24.

• matty___
zonglew00 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:05:
over leagues hoef je geen zorgen te maken, je mmr is een "average", die gaat niet ff meteen omlaag, als ik wil demoten moet ik minimaal 40 potjes verliezen.

kijk op tl.net daar heb je een artikel met daarbij een complete analyse hoe de MMR werkt.

Gewoon door blijven gamen totdat je gms tegen komt, dan mag je zorgen maken om je leagues :P
als je avg win ratio >50 dan komt het wel goed met de volgende league
zonglew00 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:05:

Nee daar heb je een complete analyse hoe ze denken dat MMR werkt ;)

In principe heb je gelijk qua leagues, maar het is jammergenoeg het enige dat we hebben (verbaasd me trouwens dat nog niemand elorating voor SC2 heeft gemaakt, zo moeilijk moet dat voor sites als sc2stats niet zijn).

Ik maak me er verder ook geen zorgen over, en heel veel maakt het me ook niet uit in welke league ik zit, maar was vroegah diamond, daarna afgezakt, en dan is het toch wel leuk als je weer opklimt (al is volgens mij tegenwoordig diamond moeilijker dan vroeger), en aangezien ik nu redelijk wat tegen diamond aan het spelen ben, vraag je je dan toch af wanneer die promotie komt.

Net een potje TvT gedaan waarbij tegenstander al zei dat hij ging verliezen omdat hij ruk was met TvT. Mijn graka probeerde daar nog wat aan te doen door herrie te gaan maken (er is iets mis met de fan van de koeler, toch eens kijken of ik nieuwe koeler of nieuwe graka ga kopen, zo oud is hij nou ook nog niet, een 5850).
Uiteindelijk werd het nog wel spannend door een flank aanval van hem (waarbij hij echter al zijn marines suicide om schade aan mijn economie te doen, wat tot daaraan toe was, maar een enkele banshee van mij al zijn siege tanks vernietigde), en uiteindelijk probeerde hij toen we maxed waren er een base trade van te maken, maar die mislukte nogal voor hem.

Was een platinum tegenstander, maar aan het einde kreeg ik wel het langverwachte schermpje te zien, promoted to diamond 8)

• zonglew00
@furby dat bedoelde ik eigenlijk hoe ze denken dat het werkt (bronze - diamond -> 20% en in diamond top 2% is masters ofzo... en top 200 is gm ofzo...) ben al vergeten hoe het precies zit. Onlangs is er op blizzard een artikeltje verschenen hoe je kan promoten...

Voor de rest gewoon lekker doorgamen :) trek je niks van aan, ik krabde aan me oren toen ik zag tegen een Millenium speler moest spelen... dan mag je zorgen gaan maken om je eigen sociale leven :P

• kaluro2
Van alle active spelers is het momenteel zo verdeeld in Europa:

Grandmaster 0,1%
Master 3,7%
Diamond 7,5%
Platinum 13,6%
Gold 18,3%
SIlver 22,9%
Bronze 33,9%

Dus als je master bent zit je sowieso in de top 3,8%
Als je top diamond bent zit je in de top 5% etc.

Het is heel anders verdeeld dan 20/20/20/20/18/2.

Edit: bron -> http://www.sc2ranks.com/stats/league/all/1/all

[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 01-02-2012 21:22 ]

• zonglew00
Houdt aub een beetje vriendelijk en gezellig hier, nergens voor nodig om zo aanvallend te reageren.

[ Voor 101% gewijzigd door psychoclown op 02-02-2012 09:11 ]

• kaluro2
Die data is een jaar oud en niet meer up to date.
Maar ik wens niet in zee te gaan met personen die zo met andere tweakers om gaan, fijne avond nog.

[ Voor 57% gewijzigd door psychoclown op 02-02-2012 09:13 ]

• Grijze Vos
Is gomtv.net ook ineens down voor jullie?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

nope, gewoon bereikbaar hier via ziggo.

• kaluro2
Grijze Vos schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:16:
Is gomtv.net ook ineens down voor jullie?
Onsbrabantnet has gisteren last van DNS problemen, misschien nu weer? Ik weet niet welke ISP je gebruikt.

• Grijze Vos
onsnet eindhoven, zal dus wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Grijze Vos op 01-02-2012 21:24 ]

• kaluro2
Dan heb je daar je oorzaak. Ze zullen wel weer problemen hebben of nog steeds. Gisteren om 2:30 hadden ze nog problemen ('s nachts ja). Ik heb vandaag niet echt kunnen checken helaas.

Het is een algemeen probleem dat bij veldhoven en eindhoven lijkt te liggen. Zie ook het onsnet topic op tweakers. Je kan niks doen behalve afwachten en eventueel 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS servers gebruiken.

• rickjehh
Maak aub in het vervolg een TR :)

[ Voor 94% gewijzigd door psychoclown op 02-02-2012 09:14 ]

Verwijderd

Wat is handiger voor harass in TvP: 1 medivac gevuld met marines, 2edivacs gevuld met marauders of 2-4 bansheee?

Banshees zijn wat mobieler met betrekking tot vluchten, infantry moet je in je medivacs laden Om te ontsnappen en je begrijpt dat tot die tijd de stalkers alles al hebben neergehaald.
Wie geilen er hier dan op punten en leagues? Ik omdat ik het leuk vind dat ik na hele lange tijd weer in diamond zit? (Wat ik trouwens niet 'suck' vind, net als trouwens platinum, gold en zilver. Brons worden de slechtere spelers waarbij je nog wel even door kan zakken voordat ik vind dat je sucked in SC2). Dat ik het leuk vind om weer in diamond terug te zijn betekend niet dat ik geil op mijn punten, als ik dat deed dan was ik druk bezig met pro replays enzo te kijken om beter te worden (Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat degene die dat doen allemaal geilen op hun punten).

Als ik bij BF3 nummer 1 in een potje ben vind ik dat ook leuk, betekend ook niet dat ik daar op geil.

En ik heb inderdaad die bewering van blizzard dat het 20/20/20/20/18/2 verdeeld is eerder gezien, and ik heb mijn ernstige twijfels (developers zeggen wel vaker dingen die onzin blijken te zijn later). In de geschiedenis van SC2 is de verdeling nog nooit 20/20/20/20/18/2 geweest. Er zijn altijd meeste brons, dan zilver, dan gold, etc. En ja dat kunnen actieve spelers zijn, maar ik neem toch aan dat iemand die niet actief is in een nieuw seizoen dat niet wordt meegerekend, aangezien die nog niet geplaatst is dan. En onafhankelijk of dat wel of niet het geval is, maar het lijkt mij erg vreemd dat dan blijkbaar hoe hoger je rank is, hoe groter de kans is dat je inactief wordt? Lijkt me eerder andersom.

[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 02-02-2012 09:16 ]

• zonglew00
@furby ik had niet tegen jou, maar tegen de ander. mijn excuses het bij jou zo aan kwam.

@algemeen Ik hecht totaal geen waarde aan leagues of andere dingen.
Als de ander wel waarde hecht, so be it. Ik gaf alleen hulp aan de ander, wat er op het internet stond.

Ik weet neit hoe het precies zit, met de leagues... als iemand wel waarde eraan hecht, ik wens hem sterkte. Want dat wordt nog een lange rit voor hem of haar.

Want het vraag: hoe word ik gepromoot tot hogere leagues... google it.
Er zit een wiskundige berekening achter de MMR. het doel ervan is gewoon... je wordt continu gematched aan mensen die bij je niveau passen. Dan is het vraag, hoe word ik gepromoot tot de hogere leagues bijna overbodig.

Ik zie het als leagues een verbeelding waar je ongeveer zit. Dus als je gm zit, dan ben je goed... Masters zit je tegen de top (wat voor ene meter klopt, bewijs dat ben ik zelf.)

En alles lager, kijk is vaker naar day9 :P

En btw medetweakers behandelen is niet schofferen... Als je mijn post niet goed leest schoffeer je mij ook.

add: [In de geschiedenis van SC2 is de verdeling nog nooit 20/20/20/20/18/2 geweest]
Nee klopt kan ook technisch ook haast niet. Iedereen wordt wel promoted of demoted halvewege de seizoen.

En je wordt niet zomaar gedemoted of promoted. Ik snap het systeem ook nie echt, ik zat in het vorige seizoen met een smurf account te spelen iin bronze... ik kwam maar niet hoger in de leagues, maar wel tegen hogere tegenstanders (een bewijs dat het systeem niet zomaar je promote of demote). Af en toe tegen slechtere tegenstanders spelen is wel relax anders continu vol aan de bak.

@Nifty sorry voor mijn lameheid :D

[ Voor 22% gewijzigd door zonglew00 op 02-02-2012 01:33 ]

• rickjehh
@zonglew00 Ik heb je post wel goed gelezen en vind dat je je niet erg sociaal uit richting een medetweaker, en ik denk dat met mij meer tweakers het op die manier gelezen/geïnterpreteerd hebben. Dan lijkt het me dat het meer aan jouw manier van schrijven ligt dan aan onze interpretatie.
Het is weer eens tijd voor een tournooitje dacht ik zo, en vele andere tijdens oud en nieuw. Ik had het toen echter nogal druk met school en nu de tentamens eindelijk voorbij zijn is het weer een beetje rustig voor me. Ofwel tijd voor:

StarCraftCup

Het tournooi is een double elimination format. Hierbij zullen de beste in de eerste ronde tegen de slechtste, rankings volgens ladder, waardoor de winner verder gaat met de beter spelers en de mindere gevuld worden met de mindere, waardoor je niet hebt dat een master alsnog tegen een bronzer staat...

Inschrijven kan via Challonge, je hoeft je niet in te loggen. Houd je aub wel aan de inschrijf manier. Dat maakt het voor iedereen een stuk makkelijker.

Waarneer is het?
Het tournooi is op waarschijnlijk zaterdag 18 februari. Ik wil graag rond een uur of half 8 's avonds beginnen zodat we het op 1 avond af kunnen ronden. Dit wil ik doen zodat alles echt gespeeld word. Er waren in het verleden nog wel eens tournooitjes waarbij nog 1 of 2 matches gespeeld moesten worden op de dag erna, waarna dat vervolgens niet gebeurde

Wat is de map pool
Ik wil mij bij de map pool houden aan de blizzard map pool aangezien iedereen die kent. Als er suggesties zijn voor maps en genoeg mensen die dat willen, dan kunnen die natuurlijk toegevoegd worden.

De map pool:

Entombed Valley
Cloud Kingdom
Antiga Shipyard
Metalopolis
Shakuras Plateau
Tal'Darim Altar LE
Korhal Compound

Arid Plateau is er uitgelaten om op een oneven aantal te komen wat handig is voor de selectie van de eerste map.

Hoe kiezen we de maps waarop we spelen?
Eerst veto'en beide spelers een map weg die in die hele BO3 niet gespeeld mag worden. Daarna strepen de spelers 1 voor 1 maps weg tot er 1 overblijft, dat is de eerste map. De 2e en 3e map worden gekozen door de verliezer van de map ervoor.

En hoe verloopt het dan?
Je kunt de brackets vinden mbv een link die ik de dag ervoor hier post. Vervolgens op de dag zelf ga je op de afgesproken tijd op SC2 naar het kanaal TweakersSCC en zoek je de persoon op tegen wie je moet spelen. Als je match is afgelopen kijk je of je je volgende match kunt spelen en als dat kan, ga dan aub zsm spelen.

Replays btw graag uploaden naar challonge. Is geen verplichting maar is wel tof :)

En hoe zit het met prijzen? O-)
Helaas ben ik een arme student, dus prijzen zitten er voorlopig nog niet in :S. Natuurlijk krijg je wel eeuwige roem als je 1e wordt.

Kortom
• Tournooi op 18 februari
• Inschrijven kan hier.
• Standaard map pool
• Wordt gestreamd via GropahTV en Kaluro
• Kanaal op SC2 is: TweakersSCC

BTW feedback wordt altijd op prijs gesteld :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 14-02-2012 22:25 ]

• Weiman
Hip, ingeschreven :)

• Rendiertje
Huppa staat er ook bij. :)

• kaluro2
half 8 's ochtends of 's avonds?

• Asasuke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 12:44
Ook ingescreven :D
Eindelijk weer is een tweakers toernooi :D

ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254

• Rendiertje
S'avonds .

"Het tournooi is op waarschijnlijk zaterdag 18 februari. Ik wil graag rond een uur of half 8 beginnen zodat we het op 1 avond af kunnen ronden"

• kaluro2
Ingeschreven. (Kaluro.650)
Is het erg als ik mijn games ook stream op www.twitch.tv/kaluroo ? :-)

• Asasuke
kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:33:
Ingeschreven. (Kaluro.650)
Is het erg als ik mijn games ook stream op www.twitch.tv/kaluroo ? :-)
Ik vind het niet erg zolang jij mijn tegenstander bent :P

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10 14:07
Tot wanneer kun je je inschrijven?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Inschrijven kan tot vrijdag 17 februari rond een uur of 17.00

Kaluroo van mij mag je best je eigen games streamen en als je wilt ook andere games. Het is dan btw wel handig als we niet in dezelfde match zitten...

BTW stream cheaten is niet toegestaan en die gene die dat doen worden gediskwalificeerd...

[ Voor 11% gewijzigd door Gropah op 02-02-2012 11:44 ]

• kaluro2
Gropah schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:43:
Inschrijven kan tot vrijdag 17 februari rond een uur of 17.00

Kaluroo van mij mag je best je eigen games streamen en als je wilt ook andere games. Het is dan btw wel handig als we niet in dezelfde match zitten...

BTW stream cheaten is niet toegestaan en die gene die dat doen worden gediskwalificeerd...
Een paar minuutjes delay to be sure? ;-)
En oké thanks!

Ik stream alleen mijn eigen games, voor zowel coaching(Heb een coach) als populariteit. Maar dont worry, ik piek meestal max 30 viewers.

Hoe stel jij delay in? Ik heb namelijk nog geen goede manier gevonden om dat te doen. BTW 30 concurent viewers is gelijk aan mijn top :)

• Asasuke
Gropah schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:43:
Was ook maar een geintje :)

• kaluro2
Gropah schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:47:
Hoe stel jij delay in? Ik heb namelijk nog geen goede manier gevonden om dat te doen. BTW 30 concurent viewers is gelijk aan mijn top :)
Ik wil best mijn stream killen tijdens games, ik bedoel het is jouw tournament en wil geen potentiële viewers claimen ;). Ik kan ook je stream promoten voor de duratie van het tournament mocht je willen :).

Ik zal thuis eens voor de delay kijken wanneer ik tools tot mn beschikking heb, ik zit momenteel op 't werk.

kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:06:
[...]

Ik wil best mijn stream killen tijdens games, ik bedoel het is jouw tournament en wil geen potentiële viewers claimen ;). Ik kan ook je stream promoten voor de duratie van het tournament mocht je willen :).

Ik zal thuis eens voor de delay kijken wanneer ik tools tot mn beschikking heb, ik zit momenteel op 't werk.
Stream er gerust op los hoor, enige waar we op moeten letten is dat we niet beiden een game gaan streamen als er ook nog een andere game gaande is, bied wat meer diversiteit. BTW reclame voor mijn stream, graag :Y

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Ingeschreven. :)

Zal ook proberen mijn eigen games streamen op www.twitch.tv/marcelvk

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Verwijderd

Ingeschreven :)
Hopelijk niet weer gelijk tegen een master ingedeeld zoals de vorige keer :P
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:09:
Ingeschreven :)
Hopelijk niet weer gelijk tegen een master ingedeeld zoals de vorige keer :P
Bij de eerste ronde is die kans er, dat is inderdaad minder. Voordeel hiervan is dat de lower bracket alleen gevuld is met lower league waardoor het eerlijker is in de lower bracket en je dus meer kans hebt op meer matches.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Ik doe ook mee, ga ik misschien eindelijk eens wat tijd vrij maken om daadwerkelijk te gaan oefenen. Leuk initiatief, wel zin om Weiman ff in te maken ;-) <3
zonglew00 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:05:
Ik zie het als leagues een verbeelding waar je ongeveer zit. Dus als je gm zit, dan ben je goed... Masters zit je tegen de top (wat voor ene meter klopt, bewijs dat ben ik zelf.)

En alles lager, kijk is vaker naar day9 :P
Haha wow, dat is behoorlijk arrogant om te zeggen. Je gaat er nu zomaar vanuit dat het gebrek aan een hoge league komt door tekort aan kennis. Het komt in veel gevallen door een tekort aan practice. Ik weet vaak donders goed wat ik moet doen, maar ik doe het niet of te slecht haha. Herkenbaar voor anderen?

[ Voor 18% gewijzigd door NeilForeal op 02-02-2012 17:06 ]

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
Heel erg. Veel beslissingen heb ik nog niet geautomatiseerd, waardoor mijn micro tekort schiet en ik nodeloos units verlies. Ook weet ik best dat ik geen resources moet floaten, maar het gebeurt me toch. Dus geen kennisgebrek, maar gebrek aan automatisme. Dan kan ik wel meer Day9 gaan kijken, maar eigenlijk moet ik gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Je wordt immers ook geen topvoetballer door alleen naar Cruyff te luisteren.

[ Voor 12% gewijzigd door SlaadjeBla op 02-02-2012 17:40 ]

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
SlaadjeBla schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:39:
[...]

Heel erg. Veel beslissingen heb ik nog niet geautomatiseerd, waardoor mijn micro tekort schiet en ik nodeloos units verlies. Ook weet ik best dat ik geen resources moet floaten, maar het gebeurt me toch. Dus geen kennisgebrek, maar gebrek aan automatisme. Dan kan ik wel meer Day9 gaan kijken, maar eigenlijk moet ik gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Je wordt immers ook geen topvoetballer door alleen naar Cruyff te luisteren.
Hier wel zo ongeveer hetzelfde.. gebrek aan mechanics en automatisme..
Ja ik moet scouten blablabla resource gebruiken blabla etc bijna alle day9 wel gezien ofzow...meer oefenen zal denk wel enigzins helpen maar toch heb ik het idee niet hoger te komen dan misschien mid plat ofzo.

ohja ik doe mee uiteraard :) hopelijk geen dingen die tussendoor komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeff[NL] op 02-02-2012 18:25 ]

Diagnose Specialist Ford

Pagina: 1 ... 37 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.