Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
furby-killer schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:
Volgens mij was de hele discussie er dan ook niet. Maar inderdaad laatst tijdje wat streams bekeken, en dan zit er enorm verschil in. Sommige top spelers doen gewoon rustig aan, uiteraard zijn het top spelers dus tijdens gevechten schiet ook hun APM wel omhoog, maar buiten de gevechten gaat het snel wat ze doen, maar is het gewoon prima volgbaar als toeschouwer.

Andere, oa flink wat Koreanen, zijn gewoon compleet niet te volgen. Ze klikken zo snel op alles en gaan razendsnel door control groups. Die moeten het dan meer van hun APM hebben, terwijl degene met lagere APM waarschijnlijk meer van hun decission making moeten hebben. Al moet ik ook zeggen dat ik eens puur ging concentreren erop wat zon Koreaan met zieke APM nu aan het doen was, mijn conclusie was dat het niet heel veel was. (Uiteraard was dat een N=1 geval). Het is leuk om elke twee seconde je barracks te selecteren, maar wat schiet je ermee op? Ja als je totaal geen minerals hebt en je wil zo snel mogelijk weer een marine erbij maken heb je hem iets eerder omdat je dan elke keer dat je weer 50 minerals hebt je productie kan beginnen. Voor ons sowieso natuurlijk niet heel relevant, maar daarnaast bleef hij het ook door doen toen al zijn barracks queued waren, oftewel dan was het denk ik meer gewoonte, want hij kon toch echt dan niks doen dat hij niet net zo goed eens per 10 seconde kon doen.

Zo ziet mijn APM er ook ongeveer uit _/-\o_

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Heb lang geleden fanatiek aan Warcraft 3 gedaan en toen moest je er 200+ apm uitrammen om mee te komen. Ik speel Starcraft 2 op een redelijk relaxte manier en ik kom er prima mee weg. Ik denk dat enkel en alleen in een hectisch gevecht mijn apm boven de 100 uitkomt. Maar ik heb absoluut niet de behoefte om te allen tijde control groups te spammen en overal 6 keer op de grond te klikken in plaats van 1 keer. Ik heb de APM wanneer ik het nodig heb.

Toen mensen Sjow voor het eerst zagen spelen dachten ze "wtf, die speel ik zo weg". En toen won hij IEM. Ook spelers als Thorzain en Goody spelen niet overdreven snel.

In Starcraft 2 is micro minder belangrijk, decision making is belangrijker. Er zijn uiteraard ook in Starcraft 2 spelers die op micro focusen, maar het hoeft niet. Ik ben zelf redelijk gefocust op Micro, mede door mijn Warcraft achtergrond en ik zie het ook als mijn sterkste punt. Waar ik minder goed in ben is het uitvoeren van uitgedokterte builds en keiharde macro. All in all maakt me dat op dit moment redelijk beperkt. Als ik meer tijd heb zou ik dat kunnen verbeteren aan mijzelf.

Bottom line is, fixeer niet op APM en zie het niet als doel om je APM te verhogen. Focus op macro, micro, builds en decision making. Je merkt snel genoeg wanneer je APM je beperkt, dan is het tijd om daar wat aan te doen. Setup (muis en instellingen) kunnen daar een grote rol in spelen.

Daarnaast zie ik ook wat dingen voorbij komen over mechanische toetsenborden. Het verschil mag er wezen, maar het moet niet overschat worden. Ik heb zelf een aantal mechanische toetsenborden en ik ben het gewend. Ik wil nooit meer anders. Of het me nou een betere spelers heeft gemaakt? Misschien iets, het is vooral dat ik minder typfouten maak en veel comfortabeler typ.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 14:03
MrJ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Toevallig naw deze thread ook wat wezen rondkijken. Zie hier de Filco's wel allemaal op voorraad staan:
http://www.getdigital.de/...uch_Profi_Tastatur/lng/en

150,- is wel veel geld echter....
je kunt ze in de uk krijgen en bij een gameshop in belgie maar zijn ze zeker

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

matty___ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:23:
[...]

je kunt ze in de uk krijgen en bij een gameshop in belgie maar zijn ze zeker
Mijn Filco's komen ook van getdigital. Ik had ze in 2 dagen in huis. Ze verkopen overigens de Majestouch 2 modellen (staat er niet bij maar dan weet je het. verschillen zijn minimaal, maar ze klinken iets anders en de bouwkwaliteit is iets beter), ik zal een dezer dagen wat foto's maken en hier posten. Heb de blues en browns, kan voor de geïnteresseerden ook linken naar mijn review op teamliquid. Blues zijn geweldig, maar voor thuis :P Op mn werk gebruik ik nu de browns. By far de beste keyboards die ik ooit heb gehad.

Let er wel op dat je de US layout besteld. De 105 key UK layout is terribad met de korte linker shift, de te kleine enter key en de dubbele \ knop.

Het lijkt veel geld, maar ik vind het uiteindelijk meevallen. Een BF3 speler heeft een achterlijke videokaart nodig, een Starcraft 2 speler heeft goede peripherals nodig imo.

[ Voor 14% gewijzigd door NeilForeal op 24-01-2012 17:37 ]

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 21:36
MrJ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Toevallig naw deze thread ook wat wezen rondkijken. Zie hier de Filco's wel allemaal op voorraad staan:
http://www.getdigital.de/...uch_Profi_Tastatur/lng/en

150,- is wel veel geld echter....
Je hebt ook deze: pricewatch: Steelseries 6Gv2
Heeft net zoals die filco ook black switches.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• matty___
NeilForeal schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 17:29:
[...]

Mijn Filco's komen ook van getdigital. Ik had ze in 2 dagen in huis. Ze verkopen overigens de Majestouch 2 modellen (staat er niet bij maar dan weet je het. verschillen zijn minimaal, maar ze klinken iets anders en de bouwkwaliteit is iets beter), ik zal een dezer dagen wat foto's maken en hier posten. Heb de blues en browns, kan voor de geïnteresseerden ook linken naar mijn review op teamliquid. Blues zijn geweldig, maar voor thuis :P Op mn werk gebruik ik nu de browns. By far de beste keyboards die ik ooit heb gehad.

Let er wel op dat je de US layout besteld. De 105 key UK layout is terribad met de korte linker shift, de te kleine enter key en de dubbele \ knop.

Het lijkt veel geld, maar ik vind het uiteindelijk meevallen. Een BF3 speler heeft een achterlijke videokaart nodig, een Starcraft 2 speler heeft goede peripherals nodig imo.
had hem toen in belgie gehaald voor 150 euro. Kon ik gelijk de steelseries 6 ook uitproberen.

wil eigenlijk een blue tenkeyless bestellen maar die is helaas niet voor goedkoper maar wel 10 keer zo praktisch.

als echte pro ga je natuurlijk voor deze
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=930
met cherry red _/-\o_ alleen is 168 pond toch echt te veel voor een keyboard

[ Voor 12% gewijzigd door matty___ op 24-01-2012 18:08 ]

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

matty___ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:05:
[...]

had hem toen in belgie gehaald voor 150 euro. Kon ik gelijk de steelseries 6 ook uitproberen.

wil eigenlijk een blue tenkeyless bestellen maar die is helaas niet voor goedkoper maar wel 10 keer zo praktisch.

als echte pro ga je natuurlijk voor deze
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=930
met cherry red _/-\o_ alleen is 168 pond toch echt te veel voor een keyboard
Ik heb red switches geprobeerd op Dreamhack en ik vind het niet relaxt. Het is eigenlijk net black, maar dan lichter. Die tactile bump maakt de blues en browns juist zo goed!

• matty___
NeilForeal schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:51:
[...]

Ik heb red switches geprobeerd op Dreamhack en ik vind het niet relaxt. Het is eigenlijk net black, maar dan lichter. Die tactile bump maakt de blues en browns juist zo goed!
van de bump merk je toch nix als je aan het spelen bent, dan ram je toch vol op de toets

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 10:55

RaseriaN

So much choices..

kaluro2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 02:20:
Diagonaal sprinten terwijl je een granaat gooit:

W+D+Shift+G is het meest extreme wat ik me kan bedenken. Als je dan ook nog eens wilt springen ->
W+D+SHIFT+G+Spatie... en dan nog zit je 'maar' op 5 toetsen.

Of misschien is er iemand die diagonaal wil sprinten terwijl hij crouched en springt terwijl hij een granaat gooit:

W+D+SHIFT+G+SPATIE+C.. al lijkt me dat sterk. 8)7
Voor zover ik weet heeft Razor in de BlackWidow de WASD cluster aangepast zodat je dit soort combinaties wel kunt doen. Maar dan nog, zulke dingen kom je echt alleen in FPS's tegen en zoiets zie je nooit in RTS/RPG/etc. games! ;)
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:18:
Ik heb zelf best spijt van mijn 6gv2. Het is zeker 10x beter dan een normaal niet mechanisch toetsenbord maar niet goed genoeg om de prijs te verantwoorden. Ik had gewoon meteen voor een mechanisch toetsenbord van 100+ euro moeten gaan. Ik merkte vrijwel direct dat ik gewoon sneller was, met typen en gamen.
Ik twijfelde tussen de 6gv2 en de BlackWidow en ben toch blij dat ik deze gekozen heb. De Blue switches zijn echt ideaal.. en inderdaad na een paar dagen wennen ben je echt een heel stuk sneller en accurater. Ook moet ik zeggen dat mechanisch veel minder vermoeiend is aan de vingers en handen na lang gamen/typen.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:10

Gundogan

Rip and tear, until it is done

RaseriaN schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:45:
[...]

Voor zover ik weet heeft Razor in de BlackWidow de WASD cluster aangepast zodat je dit soort combinaties wel kunt doen. Maar dan nog, zulke dingen kom je echt alleen in FPS's tegen en zoiets zie je nooit in RTS/RPG/etc. games! ;)

[...]

Ik twijfelde tussen de 6gv2 en de BlackWidow en ben toch blij dat ik deze gekozen heb. De Blue switches zijn echt ideaal.. en inderdaad na een paar dagen wennen ben je echt een heel stuk sneller en accurater. Ook moet ik zeggen dat mechanisch veel minder vermoeiend is aan de vingers en handen na lang gamen/typen.
Ik kan ook alleen de diagonaal lopen + lean + crouch/jump + scorebord checken combo bedenken (buiten de games om waar bijvoorbeeld je class abilities onder bepaalde toetsen zitten). Of gewoon een dikke panic spam van toetsen tijdens het spelen van een fps :9

Black switches zijn trouwens, naar mijn mening, wel fijn voor fps games, maar ik kan begrijpen dat voor SC2 en/of lange typesessies de blue/browns geschikter zijn ja. Maar blijft persoonlijke voorkeur uiteraard :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 24-01-2012 22:27 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Gundogan schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:25:
[...]

Ik kan ook alleen de diagonaal lopen + lean + crouch/jump + scorebord checken combo bedenken (buiten de games om waar bijvoorbeeld je class abilities onder bepaalde toetsen zitten). Of gewoon een dikke panic spam van toetsen tijdens het spelen van een fps :9
schuin naar voren, scoreboard check, grenade + jump + push-2-talk

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

NKey rollover gebruik je eigenlijk niet meer dan een Blackwidow heeft, dat is geen reden om hem te laten liggen. Wat wel redenen zijn, is de nogal slechte bouwkwaliteit, de net iets te kleine toetsen, de macro toetsen aan de linkerkant, het ontbreken van PS/2 ondersteuning (ja dat scheelt, usb = processor, ps/2 is echt sneller) en de glossy fingerprint paradise finish. Ik heb die van mij dezelfde dag nog teruggebracht, zelfs een 6gv2 vind ik aanmerkelijk beter. Als je een Filco geprobeerd hebt wil je nooit meer een razer, tenzij je heel erg kicked op de vormgeving of ernstige vormen van cognitieve consonantie (drang om je eigen aankoop goed te keuren no matter what) vertoond ;-)

"Black switches zijn trouwens, naar mijn mening, wel fijn voor fps games, maar ik kan begrijpen dat voor SC2 en/of lange typesessies de blue/browns geschikter zijn ja. Maar blijft persoonlijke voorkeur uiteraard :)"

Daar sla je wel de spijker op z'n kop. Ik kan me niet voorstellen dat mensen graag een fps spelen op blues. Er is niks fijner voor typen en het heeft mijn persoonlijke voorkeur als ik Starcraft 2 speel, maar het hoge reset point zorgt ervoor dat intensief wasd gebruik niet zonder horten of stoten gaat.

"van de bump merk je toch nix als je aan het spelen bent, dan ram je toch vol op de toets"

Koop dan een 6gv2, heerlijk spammable keyboard. Ikzelf ram niet meer sinds ik op blues/browns typ en het is een stuk minder vermoeiend :)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Laten we het houden op cognitieve dissonantie ;)

En even serieus ... Je druk maken om een tobo met SC2? Er zijn dingen die ik eerst zou verbeteren voordat ik zou overwegen om een ander tobo te halen :P

Nee, merp!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

PauseBreak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:02:
Laten we het houden op cognitieve dissonantie ;)

En even serieus ... Je druk maken om een tobo met SC2? Er zijn dingen die ik eerst zou verbeteren voordat ik zou overwegen om een ander tobo te halen :P
Dat is het tegenovergestelde en precies wat ik niet bedoel ;-)

Maar je hebt gelijk wat betreft keyboards hoor, het moet zoals ik al eerder aangaf niet overschat worden. Ik denk dat het type mens dat zich daar druk om maakt dat ook buiten Starcraft 2 wel doet. Ik koop een dergelijk keyboard voor het typcomfort, dat het toevallig ook iets fijner is voor gaming is serendipiteit. Maargoed, ook dat moeten mensen zelf weten. Als je pro gamer bent kan ik me wel voorstellen dat het legitieme voordelen gaat hebben :)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

NeilForeal schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Dat is het tegenovergestelde en precies wat ik niet bedoel ;-)
Nou nee, maar we kunnen hier een heel topic over openen en het dan nog niet eens zijn gok ik, dus hou ik 't er maar bij dat ik 't oneens ben met je :P
Maar je hebt gelijk wat betreft keyboards hoor, het moet zoals ik al eerder aangaf niet overschat worden. Ik denk dat het type mens dat zich daar druk om maakt dat ook buiten Starcraft 2 wel doet. Ik koop een dergelijk keyboard voor het typcomfort, dat het toevallig ook iets fijner is voor gaming is serendipiteit. Maargoed, ook dat moeten mensen zelf weten. Als je pro gamer bent kan ik me wel voorstellen dat het legitieme voordelen gaat hebben :)
Volgens mij spelen de pro-gamers op toernooien op door de sponsors beschikbaar gestelde pc's, dus die zullen er weinig tot geen invloed op hebben. Zoveel impact heeft het natuurlijk ook niet. Het is voornamelijk een game die je speelt met je muis en je verstand. Je tobo is ondersteunend om units te spammen :P

Nee, merp!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
PauseBreak schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:15:
[...]

Nou nee, maar we kunnen hier een heel topic over openen en het dan nog niet eens zijn gok ik, dus hou ik 't er maar bij dat ik 't oneens ben met je :P

[...]

Volgens mij spelen de pro-gamers op toernooien op door de sponsors beschikbaar gestelde pc's, dus die zullen er weinig tot geen invloed op hebben. Zoveel impact heeft het natuurlijk ook niet. Het is voornamelijk een game die je speelt met je muis en je verstand. Je tobo is ondersteunend om units te spammen :P
Wat ik gezien heb zijn er genoeg pro-gamers die hun eigen muis + keyboard meenemen en aansluiten op die systemen hoor.
Shadowhawk00 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:37:
[...]

Wat ik gezien heb zijn er genoeg pro-gamers die hun eigen muis + keyboard meenemen en aansluiten op die systemen hoor.
Ja, maar de PC wordt eigenlijk altijd verzorgd door de sponsors. Tobo + muis nemen spelers zelf mee omdat dat nogal persoonlijke voorkeur is

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Er zijn bergen met koreanen die alleen maar op mech boards willen spelen en hele specifieke instellingen gebruiken (fruitdealer was redelijk ambassadeur). In Europe en Amerika komt dat ook steeds meer. Destiny, Tyler, Ret hebben allemaal aangegeven nooit op een ander keyboard te willen spelen en zo zijn er nog veeeel meer. Ik kan me zelfs bijna geen pro gamers verzinnen die niet op een mech board spelen. Ik was pas nog op dreamhack, de ene blackwidow na de andere 6g of zo'n wit custom dimaga bordje. Mooi! Nu is dat natuurlijk geen bewijs, maar het zegt wel wat!

Als je op het hoogste niveau bent van iets, dan helpen alle kleine beetjes.

Voor ons, amateurs :P, zal dat minder waar zijn. Maar met goede gear kan het in ieder geval niet aan je setup liggen haha :)

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-11 23:38
Zoo.. Sta nu 1ste van mijn divisie maar lijk maar niet uit Plat te komen :(

Speel wel al vaak potjes tegen diamond spelers maar dan win ik er 2 of 3 van hun en dan verlies ik opeens weer keihard tegen een hoge plat :P

Vind het wel grappig hoe mijn games zijn vooruitgegaan , vroeger verloor ik meestal zvz en zvp terwijl ik zvt heel makkelijk vond.. Nu ik op een "iets hoger niveau" speel merk ik dat zvz en zvp makkelijker zijn geworden naar mijn gevoel en heb ik het meeste problemen met Terran..

Vooral tegen Mech heb ik het wat moeilijker.. Iemand daar wat tips voor?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
PietjeP89 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:27:
Zoo.. Sta nu 1ste van mijn divisie maar lijk maar niet uit Plat te komen :(

Speel wel al vaak potjes tegen diamond spelers maar dan win ik er 2 of 3 van hun en dan verlies ik opeens weer keihard tegen een hoge plat :P

Vind het wel grappig hoe mijn games zijn vooruitgegaan , vroeger verloor ik meestal zvz en zvp terwijl ik zvt heel makkelijk vond.. Nu ik op een "iets hoger niveau" speel merk ik dat zvz en zvp makkelijker zijn geworden naar mijn gevoel en heb ik het meeste problemen met Terran..

Vooral tegen Mech heb ik het wat moeilijker.. Iemand daar wat tips voor?
Er is maar 1 sterke remedie tegen mech: Broodlords, probeer al vroeg je hive tech klaar te hebbenb als je de factory's scout.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Vinand schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:56:
[...]

Er is maar 1 sterke remedie tegen mech: Broodlords, probeer al vroeg je hive tech klaar te hebbenb als je de factory's scout.
Dat of gewoon zorgen dat hij niet zo ver komt, tijdens IEM waren er een paar heel mooie games waar zerg terran afstrafte voor het techen.

Verwijderd

Tering, ik ben al Master sinds seizoen 1. Van Bronze naar Master is zoveel makkelijker dan van low master naar mid-->High-->GM

Zit wel op de top van Masters en speel veel tegen GM maar ik win er nog te weinig van :/ Mijn TvP is nog veels te slecht en Protoss wordt het meeste gespeeld =.=
matty___ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:07:
[...]

van de bump merk je toch nix als je aan het spelen bent, dan ram je toch vol op de toets
Dan lijkt me sowieso dat het toetsenbord weinig meer uitmaakt als je er toch vol op ramt.

Tegen pure mech werken ultras toch ook wel? Anyway tegen mij gaan protos gewoon toch me kapot raiden met mutas, om dan met blings overal overheen te rollen en restjes met mutas op te ruimen. Sowieso is mech niet bijzonder mobiel, dus moet het makkelijker zijn om te raiden en te containen, en tegelijkertijd zelf de expanden.

Ik zit zelf ook in hoog platinum met steeds meer diamond tegenstanders. Niet eerste van mijn league, maar begin wel weer op een promotie te hopen. Laatste twee tegenstanders waren diamond die tenminste wat originelere strats gebruikte.
Eergisteren tegen diamond protos (als terran), ik had dat gebouw voor blink/charge upgrade gescanned, dus ik ging uit van DTs, maar hij bleek blink stalkers te gaan. Oftewel langs mijn ramp blinken en alles kapotschieten, terwijl ik voor mijn standaard banshee harrasment ging wat betekende dat ik nou niet een bijzonder groot grondleger had. Met SCVs pullen uiteindelijk de handel doodgemaakt (stuk of 10 stalkers ofzo, ze vochten ook tot de dood in mijn basis), meeste marines hadden het overleefd, maar niet meer dan 30% van mijn SCVs.

Mijn eerste tank was toen al in productie, uiteindelijk toen maar aangevallen met 3 tanks + 10 marines + 6 marauders, en nog een enkele medivac en twee banshees die nog rondvlogen. Ik had daarmee ook wel wat schade gedaan, maar verwaarloosbaar tov hij bij mij had gedaan. Maar blijkbaar was hij toch wat teveel gaan techen ofzo, want het uiteindelijke resultaat na een paar aanvallen op mijn leger bij zijn natural was paar marines en marauders als overlevende, en zijn leger vernietigd, en hij gaf op.

Echter wat ik gisteren had was nog veel aparter. TvT, ik ging banshees, ik had hem gescanned (2e keer 50 energie), en zag: twee geysers in gebruik. Een barracks met tech lab, en hij begon halverwege mijn scan zijn factory te maken (wat heel laat is, en vraag me niet waarom hij dat in mijn scan deed). Oftewel, wtf was hij al zijn gas voor aan het gebruiken?

Ik ging uit van hoop reapers uit een andere barracks die ik niet kon zien erbij, en had dus ook al mijn marines bij logische plek waar reapers vandaan zouden komen gezet.

Ik had het fout, hij was direct geteched voor ghosts, waarschijnlijk om die daarna in mijn basis te droppen en mijn OC te EMP'en, en tegelijkertijd als banshee defense (ze stonden mijn eerste banshee op te wachten). Jammer genoeg voor hem is EMP radius flink minder geworden, en ik ging ervan uit dat eerste twee EMPs op mijn banshee beide raak waren, maar blijkbaar net mis. Toen ging ik compleet random alle kanten op vliegen en zijn volgende twee EMPs gingen ook mis. Oftewel hij had een cloaked banshee in zijn basis en geen enkele mogelijkheid voor detectie.

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 15:09
Bah, gedegradeerd naar bronze.(terecht hoor) Heb afgelopen tijd veel starcraft streams gekeken, maar het spelen blijft een beetje casual.

Is het mogelijk voor protoss om marine/medivac te counteren zonder perse naar stormtemplars of collosus te techen? Met zealots word ik gekite en met stalkers verlies ik het gewoon op dps...

En is het 'verplicht' om als je beter wilt worden al die buildorders uit je hoofd te leren? Ik vind het leuker om op het moment zelf te bedenken wat ik ga bouwen, maar misschien is dat een verloren zaak...
Nee is niet verplicht Goron. Ik ben naar silver gekomen zonder BOs te kennen. Maar het is wel handig om ze te oefenen, omdat je zo je hoofd ruimte geeft voor wat andere dingen. Daarbij is het fijn om tegen jezelf te kunnen zeggen van "ik ga 4gate robo" ofzo. Heb je een punt van houvast.

[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 25-01-2012 15:19 ]

• PietjeP89
Goron schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:15:
Bah, gedegradeerd naar bronze.(terecht hoor) Heb afgelopen tijd veel starcraft streams gekeken, maar het spelen blijft een beetje casual.

Is het mogelijk voor protoss om marine/medivac te counteren zonder perse naar stormtemplars of collosus te techen? Met zealots word ik gekite en met stalkers verlies ik het gewoon op dps...

En is het 'verplicht' om als je beter wilt worden al die buildorders uit je hoofd te leren? Ik vind het leuker om op het moment zelf te bedenken wat ik ga bouwen, maar misschien is dat een verloren zaak...
Zealot/stalker/sentry kan nog wel werken met juiste forcefields. Army vast zetten zodat je zealots erop los kunnen gaan , dan gaat mmm nog wel snel neer , maar dan hangt alles af van je forcefields. Als je micro dan niet super goed is (en je zoals mij vroeger misklikt) dan werkt dat niet altijd even handig.

Buildorders uit je hoofd leren is misschien veel gezegt op het lager niveau. Probeer je gewoon aan een bepaalde build te houden die je ligt. Dan gaat alles veel beter. minerals spenderen en al die dingen vlot dan meer..

Verwijderd

Goron schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:15:

neuh, totaal niet nodig. ben in diamond gekomen met deze buildorder: "9 pylon, 13 gate, 14 gas, 16 pylon"
verder gewoon opletten wat tegenstander bouwt etc
Redelijk hetzelfde hier, al kan ik de meeste BOs wel omdat mijn tegenstanders ze gebruiken, dus ik weet wel ongeveer wat ze zijn, maar wanneer exact ze bijvoorbeeld hun tweede gas pakken weet ik ook echt niet.

En in principe killen charge zealots, of zealots + sentries met goede forcefields achter de marines, wel marines met medivacs. (Voordat iemand komt met stutter step vs charge zealots, hij zit in bronze, even realistisch blijven, die gaan niet hun marines effectief stutter steppen vs charge zealots). Ook guardian shield is erg effectief tegen marines.

Maar het is niet echt een lange termijns oplossing, leuk voor als het nodig is, maar uiteindelijk is storm/colossi een veel betere oplossing (archons icm zealots werkt ook best lekker).

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Ik ben zelf ook niet iemand die met op maat gesneden builds werkt. Ik heb wel de globale ideeën van builds in mijn hoofd, maar er gebeuren in een game toch altijd dingen die je van je build afhelpen. Harassment, timings, aanvallen etc. Ik werk liever met compositions en reactive play. Kijk goed, reageer goed en blijf opletten.

Ik ga denk ik een keer een avondje mass ghost. Ik gebruik die totally awesome units veel te weinig, moet het toch eens leren. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren :D

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11 15:09
furby-killer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:39:
Redelijk hetzelfde hier, al kan ik de meeste BOs wel omdat mijn tegenstanders ze gebruiken, dus ik weet wel ongeveer wat ze zijn, maar wanneer exact ze bijvoorbeeld hun tweede gas pakken weet ik ook echt niet.

En in principe killen charge zealots, of zealots + sentries met goede forcefields achter de marines, wel marines met medivacs. (Voordat iemand komt met stutter step vs charge zealots, hij zit in bronze, even realistisch blijven, die gaan niet hun marines effectief stutter steppen vs charge zealots). Ook guardian shield is erg effectief tegen marines.
Tja geen stutter step maar stim en een paar keer achteruit lopen doet iedereen, en dan zijn de zealots ook al dood. Maar ik moet maar aan mijn forcefields gaan werken. Archons heb ik nog nooit echt gebouwd eigenlijk, meer als noodunit als templar geen energy hebben. Klink ook wel interessant.

Net weer verloren tegen een terran met veel marine/medivac. Was een vrij lang potje, ik had wel collosus, maar hij bouwde er vikings tegen. Ik had wel stalkers, maar het was erg lastig om in battle zijn vikings neer te krijgen.
NeilForeal schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:58:

Ik ga denk ik een keer een avondje mass ghost. Ik gebruik die totally awesome units veel te weinig, moet het toch eens leren. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren :D
Je wordt gerushed en verliest? :P

[ Voor 16% gewijzigd door Goron op 25-01-2012 16:21 ]

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
NVM - zeer geintresseerd in een Filco alleen zijn ze overal vrij duur vooral bij de keyboard company..

[ Voor 74% gewijzigd door Proxzor op 26-01-2012 02:13 ]

• matty___
Chubz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:12:
NVM - zeer geintresseerd in een Filco alleen zijn ze overal vrij duur vooral bij de keyboard company..
ik denk dat je overal rond de 150 euro ex verzenden kwijt bent

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:08
matty___ schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:36:
[...]

ik denk dat je overal rond de 150 euro ex verzenden kwijt bent
Ik heb hem besteld bij the keyboard company en was 120 pond inclusief btw kwijt. Daar kwam dan nog 20 pond verzendkosten bovenop dus in totaal was ik 140 pond kwijt, een kleine 180 euro dacht ik. Maar hij werd wel supersnel bezorgd want ik had hem afgelopen vrijdag besteld en maandagmiddag al binnen :)

Ze zijn wel heel prijzig maar ik ben super tevreden met mijn toetsenbord, ik vind de black switches echt heerlijk en ook voor SC2 vind ik ze super fijn.

• matty___
rickjehh schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:40:
[...]

Ik heb hem besteld bij the keyboard company en was 120 pond inclusief btw kwijt. Daar kwam dan nog 20 pond verzendkosten bovenop dus in totaal was ik 140 pond kwijt, een kleine 180 euro dacht ik. Maar hij werd wel supersnel bezorgd want ik had hem afgelopen vrijdag besteld en maandagmiddag al binnen :)

Ze zijn wel heel prijzig maar ik ben super tevreden met mijn toetsenbord, ik vind de black switches echt heerlijk en ook voor SC2 vind ik ze super fijn.
20 pond verzendkosten? 8)7

• rickjehh
Het moet vanuit Engeland komen hé! Het is geen nationale verzending waar je voor 5 of 6 euro klaar bent, al ben ik met je eens dat het vrij prijzig is ;). Je kan ervoor kiezen om de goedkoopste verzending te pakken en dan ben je een kleine 14 pond kwijt. Dan duurt het alleen wat langer voordat hij er is.

Nu heb ik 6 pond meer betaald en had ik mijn toetsenbord binnen 3 dagen binnen ;)

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Getdigital.de is goedkoper (150 euro) en levert erg snel. Verzendkosten zijn 3,50 geloof ik :)

Als je in (de buurt van) Arnhem woont kun je bij mij blacks, browns en blues vergelijken ;)

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb hem via amazon besteld. Ik was 123 pond kwijt inclusief shipping, maar ik heb hem via Royal Mail laten verzenden.
Dat scheelt een stuk, maar je wacht wel een paar dagen langer. Royal mail heeft een slechte reputatie op het gebied van snelheid, dus het kan er ook zo 2 weken over doen.

Zoek op amazon.co.uk op filco majestouch en je vindt keyboards vanaf 114 pond.

[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 26-01-2012 15:46 ]

• matty___

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

SlaadjeBla schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:46:
Ik heb hem via amazon besteld. Ik was 123 pond kwijt inclusief shipping, maar ik heb hem via Royal Mail laten verzenden.
Dat scheelt een stuk, maar je wacht wel een paar dagen langer. Royal mail heeft een slechte reputatie op het gebied van snelheid, dus het kan er ook zo 2 weken over doen.

Zoek op amazon.co.uk op filco majestouch en je vindt keyboards vanaf 114 pond.
Wel oppassen, een tijdje terug was de US layout uitverkocht en ik weet niet of dat nog steeds zo is. De 105 key UK layout met de korte linker shift, de overbodige extra \ en de rare enter is niet ideaal voor Starcraft. 104 key US ansi layout vinden veel mensen een stuk fijner.
Ik gebruik al tijden de 105 key layout... wat is er mis mee? Vind zelf die extra \ wel handig bij latex ed, daarnaast heb ik ook geen problemen met kortere shifts of enters, aangezien ik die altijd bij de buitenrand aansla.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Gropah schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:06:
Ik gebruik al tijden de 105 key layout... wat is er mis mee? Vind zelf die extra \ wel handig bij latex ed, daarnaast heb ik ook geen problemen met kortere shifts of enters, aangezien ik die altijd bij de buitenrand aansla.
Dat is natuurlijk voor een gedeelte persoonlijke voorkeur, maar ik denk echt dat de overgrote meerderheid US layout fijner vindt, of ze het nou weten of niet. Dat je er geen problemen mee hebt is ook niet echt een argument hè, als je 150 euro uitgeeft aan een toetsenbord kan het maar beter perfect zijn! Geen concessies mogelijk.

Zat net de stream van SjoW te kijken. Iemand drone rushde hem en dat mislukte. SjoW had een marine af en kon het afweren met weinig tot geen losses. Die zerg was zeker 15 drones kwijt. Vervolgens had ie nog een bizarre economie en werd het nog een spannende game. Echt heel apart, zoveel mining time was ie niet verloren. Echt nog nooit zoiets gezien, meestal is het instant gg.
NeilForeal schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:29:
[...]

Dat is natuurlijk voor een gedeelte persoonlijke voorkeur, maar ik denk echt dat de overgrote meerderheid US layout fijner vindt, of ze het nou weten of niet. Dat je er geen problemen mee hebt is ook niet echt een argument hè, als je 150 euro uitgeeft aan een toetsenbord kan het maar beter perfect zijn! Geen concessies mogelijk.
Natuurlijk is het persoonlijke voorkeur, maar als je gewend bent aan 105, waarom overstappen? Wat zijn de absolute voordelen van een 104 tov een 105?

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Voor de geïnteresseerden, mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.demacia.nl/filcosteelseries.jpg

De Filco Majestouch 2 Click Action en de Steelseries 6GV2. Ik vind zelf de Filco een stuk fijner. De keycaps zijn aanmerkelijk beter, de layout is beter, het geluid is awesome, de toetsen gaan licht, tactile en audible feedback en mooiere letters/cijfers op de keycaps.

Voor een aantal andere foto's: http://websterneng.smugmu...r#!i=1687152638&k=CvKs4cj
Gropah schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:30:
[...]
Natuurlijk is het persoonlijke voorkeur, maar als je gewend bent aan 105, waarom overstappen? Wat zijn de absolute voordelen van een 104 tov een 105?
De layout is iets simpeler en logischer waardoor je (vooral met de linkershift en \) iets minder fouten maakt en/of wat comfortabeler typt.

[ Voor 65% gewijzigd door NeilForeal op 26-01-2012 18:52 ]

Die bovenste is geen 105, dat is dit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Cherry_keyboard_105_keys.jpg

En idd, een 1 regels enter is niet echt lekker bij het tikken, maar enter gebruik je niet/nauwelijks bij SC1? Daarnaast verschilt er alleen wat in de rechter shift, welke ik tijdens SC2 niet gebruik. Rest komt met elkaar overeen?

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Gropah schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:50:
Die bovenste is geen 105, dat is dit:

[afbeelding]

En idd, een 1 regels enter is niet echt lekker bij het tikken, maar enter gebruik je niet/nauwelijks bij SC1? Daarnaast verschilt er alleen wat in de rechter shift, welke ik tijdens SC2 niet gebruik. Rest komt met elkaar overeen?
Haha klopt, ik zou nooit een 105 kopen, vind ik vreselijk :) Ik heb alleen maar 104 layouts. De Steelseries layout wijkt ook af van US en die is ook niet echt handig.

Het stomme is vooral dat wij Nederlanders de 105de key niet gebruiken. Azerty keyboards en mac keyboards doen dat wel, maar anders is het gewoon een duplicaat van een toets die ook bij de enter zit 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door NeilForeal op 26-01-2012 18:53 ]

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
apNia schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:18:
Nee is niet verplicht Goron. Ik ben naar silver gekomen zonder BOs te kennen. Maar het is wel handig om ze te oefenen, omdat je zo je hoofd ruimte geeft voor wat andere dingen. Daarbij is het fijn om tegen jezelf te kunnen zeggen van "ik ga 4gate robo" ofzo. Heb je een punt van houvast.
Ik ben tot top diamond gekomen zonder build orders te kennen. Puur door mechanics.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• zonglew00
  • Laatst online: 25-10 09:32
serieus... tobo/muis is niet een van de belissende factoren,
Ik had eerst een Logitech RX-100 en nu een LS-1.. duurde me 3 weken voordat ik was gewend eraan...
en nog steeds mijn oude vertrouwde Ultra-X keyboard :)
Natuurlijk is het niet een beslissende factor. Feit blijft wel dat je er toffe discussies over kunt hebben :)

Verwijderd

Best game ever tussen bronzies! xD

http://drop.sc/98544

Rude voor de grap: "Ik wil carriers!"
Ik: "Dan gaan we een keer carriers, je lult er zoveel over"
Rude: "Ben je gek joh?!"

On the fly een tactiek bedacht en door rude uitgevoerd, prachtig gedaan rude :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 21:17 ]

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 20:33

Noq

Na niet gespeeld te hebben voor 3-4 maanden, omdat ik gewoon niet de motivatie had, ben ik sinds gisteravond weer begonnen. (Dit kwam waarschijnlijk door, tweemaal, de nederlaag dat ik werd geranked in Bronze 100th na de placement matches. :*))

Ik heb de game van een hele andere kant bekeken, dan een fast-paced Strategy game. Normaal ben ik van de shooters en (MMO)RPG's waar je dus heel erg gericht speelt met units etc.
Nu ben ik maar gewoon puur gaan letten op; 1. Workers, 2. Units, 3. Resources < 800

Dit is het resultaat: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/unZbls.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Noq op 26-01-2012 22:41 ]

Noq schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:39:
Na niet gespeeld te hebben voor 3-4 maanden, omdat ik gewoon niet de motivatie had, ben ik sinds gisteravond weer begonnen. (Dit kwam waarschijnlijk door, tweemaal, de nederlaag dat ik werd geranked in Bronze 100th na de placement matches. :*))

Ik heb de game van een hele andere kant bekeken, dan een fast-paced Strategy game. Normaal ben ik van de shooters en (MMO)RPG's waar je dus heel erg gericht speelt met units etc.
Nu ben ik maar gewoon puur gaan letten op; 1. Workers, 2. Units, 3. Resources < 800

Dit is het resultaat: [afbeelding]
Begrijp ik nou goed dat jij je in 2 avonden van Bronze naar platinum hebt gewerkt :O

Show me teh secrets!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-11 20:33

Noq

Gropah schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:59:
[...]

Begrijp ik nou goed dat jij je in 2 avonden van Bronze naar platinum hebt gewerkt :O

Show me teh secrets!
Ik heb mijn account al een tijdje en heb ~25 league matches en 100 custom games gespeeld. Ik ben toen ik voor het eerst ging spelen geplaatst in Bronze. Tweede keer toen ik weer StarCraft ging spelen was een week voor The Reality XII, die plaatsvond rond 21 oktober 2011. Ik ging hierheen om League of Legends te spelen en deed StarCraft als fun compo mee :D
Voordat deze LAN plaatsvond ging ik een weekje oefenen van te voren en werd ik wederom geplaatst in Bronze league 100th.

Na de LAN de game weer opzij gelegd, maar altijd casts blijven kijken omdat ik het sowieso al leuk vind om te kijken. Sinds gisteravond toch besloten om weer te beginnen met een ander perspectief.. "Macro, macro, macro", zoals ze zeggen op Team Liquid forums en overal op internet tegen de 'newbies' _/-\o_

P.s: De kans dat ik alsnog wordt geplaatst naar Gold de komende tijd wel erg aanwezig.. Placement zegt niet heel veel in sommige gevallen

[ Voor 6% gewijzigd door Noq op 26-01-2012 23:33 ]

En waarbij de claims imo nog steeds bijzonder zwaar overdreven worden, dat als je enkel op macro richt en niks anders je zo in diamond komt. Heb het weleens geprobeerd, geloof me, zerg macrod sneller dan terran. En ook bij TvT weleens gedaan, leuk hoor meer inkomsten hebben, maar het schiet weinig op bij een frontale aanval tussen bio leger en tegenstander met hoop siege tanks, je hebt enkel meer units die dood gaan.

Ik ben het ermee eens dat je waarschijnlijk niet al teveel tijd in micro moet steken als het ten koste gaat van je macro, maar imo is je decission making even belangrijk als je macro, tenzij je blind een agressieve BO volgt, maar tbh in dat geval maakt macro ook weer niet bijzonder veel uit.
Maar nee, als je je blind op macro richt ben je eigenlijk niet veel beter bezig dan dat je je blind op 4-gate bijvoorbeeld richt, tot op zekere hoogte zal het werken, maar dan kan je volgens mij het toch beter wat gebalanceerder aanpakken.

Ondertussen zelf opgeklommen tot verbazing van mezelf tot #1 van mijn league, blijkbaar heeft vorige #1 een loss streak gehad, en ik zit lekker op een win streak, dus hopelijk komt promotie naar diamond eraan. Gaat tegenwoordig ook best lekker tegen protos, en gezien dat de helft van mijn tegenstanders protos zijn is dat wel zo leuk.

Mijn protos en zerg tegenstanders zijn er dan weer minder blij mee dat ik de helft bunker rush. En dan geen serieuse all-in bunker rush, maar meer met als idee als ze hatch first gaan, of toss die geen vision bovenaan hun ramp hebben waardoor ik op high ground bij de ramp een bunker kan maken, dan laat ik mijn scout SCV een bunker maken. Zerg zijn dan nog vervelend omdat ze uiteindelijk met spine crawlers vaak hem vernietigen, die buiten bereik van marines in bunkers zijn. Maar sowieso is het ook leuk als ze hem halverwege het bouw proces zien, kunnen ze leuk heel veel probes/drones pullen om hem te vernietigen. Vandaag nog een toss die hem net zag toen hij bijna klaar was, en hij kwam ook nog af. Mijn eerste marine was er echter jammer genoeg nog niet, dus hij pullde iets van 6 probes om bunker aan te vallen, en nog eens 6 om zijn ramp te bewaken om te voorkomen dat er een marine van mij langs kwam. In principe werkte dat, enige marine die het probeerde werd gedood, wel een duur geintje van hem met 12 probes die niet aan het gatheren waren en waarbij ik mijn bunker op tijd opblies, en het dus 25 minerals kostte.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Ik ben het met je eens, Furby-killer. Ik vind die stellingen dat je met alleen macro en a-move (bij wijze van spreken) in masters kan komen ook onzin. Ik was altijd een 1-1-1 1base achtige speler en ik speelde diamond. Tijdje terug begonnen met keihard macro'en en zit nu in Gold haha :) Ik verlies echt heel erg veel games. Het grote verschil met vroeger en nu is dat ik vroeger als ik ook maar een kleine advantage had gelijk ging pushen voor de kill. Nu ga ik in plaats daarvan gewoon meer voor proberen te komen. Artosis once said: "If you're ahead, get further ahead". Bij mij is dat geworden: "If I macro, I suck".

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Gropah schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:59:
[...]

Show me teh secrets!
Placement matches, als je 2 seizoenen niet speelt wordt je ranking gereset en moet je opnieuw 5 matches spelen om je league te bepalen.

• Gundogan

Gundogan

Weiman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:59:
[...]

Placement matches, als je 2 seizoenen niet speelt wordt je ranking gereset en moet je opnieuw 5 matches spelen om je league te bepalen.
Zo heb ik het ook gedaan. Eerste bronze twee seizoenen geleden (geen slim idee om random te spelen als je als terran sucked en je wordt 3 van de 5 keer gecheesed en je kan het niet goed afhouden omdat je niet de kneepjes van een bepaald ras beheert). Nu gold/hinkend tegen platinum aan door nieuwe placements matches en alleen maar als zerg spelen. :)

• matty___
Gundogan schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:47:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Eerste bronze twee seizoenen geleden (geen slim idee om random te spelen als je als terran sucked en je wordt 3 van de 5 keer gecheesed en je kan het niet goed afhouden omdat je niet de kneepjes van een bepaald ras beheert). Nu gold/hinkend tegen platinum aan door nieuwe placements matches en alleen maar als zerg spelen. :)
6 pool your way to the top?

• Gundogan

Gundogan

matty___ schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:49:
[...]

6 pool your way to the top?
Nah, gewoon greedy macro zerg spelen of 10-11 pool in ZvZ :)

Ik ben nu meer army movement, creep spread (hoewel ik nu wel wat extra queens maak voor creep, vergeet het alleen steeds/mijn apm is er nog hoog genoeg voor om alles goed tegelijk te doen) en decision making aan het uitvogelen. Dingen als larva inject, verdedigen en army opbouwen lukt nu wel redelijk.

• PietjeP89
Ben sinds 2 dagen mijn avonturen in het starcraft wereldje wat aan het streamen :P

Vraagt alleen veel van je pc.. Volgens mij moet ik de instellingen nog maar eens wat bekijken want xD (Misschien kunnen de streamers van Got me hier wat info over geven? :p)

Als ik hem vanavond nog eens online gooi laat ik het wel weten , kan er misschien iemand wat tips komen geven op mijn awfull play ^^

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Streaming tips heh?

Nou, SC2 heeft nogal fluctuerende FPS, op Ultra 1920x1080 haal ik gemakkelijk 120-160fps als het rustig is, maar het keldert in grote confrontaties toch nog wel eens tot onder de 25.
Vooral de belichtingseffecten zijn niet super gedaan in de Engine, dus die één stap onder ultra zetten is aan te raden, dan dipt je framerate niet zo hard.

Iedere i7 CPU sinds de eerste core series haalt het wel om 30fps op te nemen. Deze raak je zo'n beetje kwijt op je FPS, omdat SC2 behoorlijk CPU afhankelijk is. Een 3GB geheugen is voldoende. Limiteer de stream zo dat je niet ontzettende latency problemen krijgt tijdens je stream, experimenteer een beetje met de vertraging die je wilt inbouwen. Als je 1080p opneemt, kan je het best een beetje lossy doen, 70% is goed genoeg, te grote stream en upload zit zo dicht, en hogere kwaliteit kost meer CPU. Als je een tweede scherm hebt, laat Aero aan staan, je GPU heeft het makkelijker dan je CPU.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Goed streamen is een vak apart, ik heb zelf enorm last van een XSplit bug die aardig wat mensen hebben. Zijn talloze topics over te vinden op TL, maar geen oplossing voor mij. Ik heb een ongelooflijk gestoorde computer (i7-975 extreme op 4.6Ghz, 12GB ddr3 op 2200 mhz, 4870X2, 2xVertex2 in raid 0) en ik speel met alles op low. Ik haal een paar honderd fps, maar zodra ik een screen region selecteer in XSplit dropt mn framerate AANZIENLIJK. Als ik in sc2 dan screen scroll schokt het, tijdens het scrollen van het scherm heb ik maar een paar fps. En dan stream ik nog geen eens, dan staat alleen nog maar XSplit aan met een screen region. Heb alle oplossingen die ik ben tegengekomen geprobeerd maar het probleem is er nog steeds. Het kan niet aan mijn specs liggen dus het moet een XSplit probleem zijn.

• kaluro2
NeilForeal schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:25:
Goed streamen is een vak apart, ik heb zelf enorm last van een XSplit bug die aardig wat mensen hebben. Zijn talloze topics over te vinden op TL, maar geen oplossing voor mij. Ik heb een ongelooflijk gestoorde computer (i7-975 extreme op 4.6Ghz, 12GB ddr3 op 2200 mhz, 4870X2, 2xVertex2 in raid 0) en ik speel met alles op low. Ik haal een paar honderd fps, maar zodra ik een screen region selecteer in XSplit dropt mn framerate AANZIENLIJK. Als ik in sc2 dan screen scroll schokt het, tijdens het scrollen van het scherm heb ik maar een paar fps. En dan stream ik nog geen eens, dan staat alleen nog maar XSplit aan met een screen region. Heb alle oplossingen die ik ben tegengekomen geprobeerd maar het probleem is er nog steeds. Het kan niet aan mijn specs liggen dus het moet een XSplit probleem zijn.
Zet je compression lager, zet het eens op "UltraFast", kijk dan eens hoe je framerate is.

Ik heb trouwens een UK-INT lay-out besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.qpad.se/uploads2/MK80/QPADMK80-USINT-Layout.png
En die kleine Enter is zo irritant.. 8)7

Over streamen:

Daar is een topique voor :)

@NeilForreal

Misschien moet je DXtory eens proberen? Dat maakt geen screen region aan, maar haalt het direct van de videokaart wat een stuk resourcevriendelijker is. Daarnaast zorgt het ook niet voor een artificial V-sync wat je af en toe wel krijgt met screen cap

• kaluro2
Gropah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:00:
Over streamen:

@NeilForreal

Misschien moet je DXtory eens proberen? Dat maakt geen screen region aan, maar haalt het direct van de videokaart wat een stuk resourcevriendelijker is. Daarnaast zorgt het ook niet voor een artificial V-sync wat je af en toe wel krijgt met screen cap
Ik weet 95% zeker dat hij zijn compression op medium of hoger heeft staan. Dit is zeer CPU intensief. Dit zorgt ervoor dat er minder bandbreedte nodig is om te streamen, aangezien het gecomprimeerd wordt. Hoe minder comprimatie (is dat een woord? :9 ) hoe minder CPU belasting maar hoe meer bandbreedte er nodig is.

In X-split zit zo'n zelfde feature: Linksboven naar File -> Add game, dan krijg je ook directe feed van je videokaart ipv een screenfeed.

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

kaluro2 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Ik weet 95% zeker dat hij zijn compression op medium of hoger heeft staan. Dit is zeer CPU intensief. Dit zorgt ervoor dat er minder bandbreedte nodig is om te streamen, aangezien het gecomprimeerd wordt. Hoe minder comprimatie (is dat een woord? :9 ) hoe minder CPU belasting maar hoe meer bandbreedte er nodig is.

In X-split zit zo'n zelfde feature: Linksboven naar File -> Add game, dan krijg je ook directe feed van je videokaart ipv een screenfeed.
Ik ga het zeker proberen, hoewel ik me haast niet kan voorstellen dat ik het niet eerder heb geprobeerd. Heb het probleem al ruim een half jaar en heb heeeel veel dingen ingesteld en aangepast. Als je quality bedoeld heb ik het zelfs op 1 gezet en dan is het probleem er nog. Als ik er nog niet uitkom ga ik in het andere topic wel even verder met zeuren :) Bedankt voor de suggestie!

Let's talk about Starcraft 2.

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar meningen over de nieuwe HotS units.
NeilForeal schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:29:
[...]

Ik ga het zeker proberen, hoewel ik me haast niet kan voorstellen dat ik het niet eerder heb geprobeerd. Heb het probleem al ruim een half jaar en heb heeeel veel dingen ingesteld en aangepast. Als je quality bedoeld heb ik het zelfs op 1 gezet en dan is het probleem er nog. Als ik er nog niet uitkom ga ik in het andere topic wel even verder met zeuren :) Bedankt voor de suggestie!
In Xsplit werkt het alleen als je er al voor hebt betaald. Daarnaast werkt het ook minder goed dan DXtory
Let's talk about Starcraft 2.

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar meningen over de nieuwe HotS units.
Welke nieuwe units, naast diegene die in oktober al aan bod zijn geweest?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 15:33

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ben blij met de Tempest.... eindelijk wat tegen die kl*te Mutalisk waar ik altijd tegen verlies!

Verder vind ik de Oracle wel grappig, maar het harrass gedeelte met die forcefields over de mineralpatches vind ik een beetje nutteloos. Je kunt net zo goed 4 sentries in een warpprism doen. Al met al heeft Protoss nog niks om early game een beetje te klooien. Waar dat bij Terran makkelijk is (Banshee, Marine+Medivac+Stim).

Maar we zien het vanzelf wel :P Het enige waar ik mee zat wat die Mutalisk van zerg, als Protoss is er gewoon te weinig tegen te doen. Je blijft aan het blinken en alle maps bevatten cliffs en weet ik het. Het is voor Zerg te makkelijk in de lower leagues om alle probes te killen.

Verder eigenlijk allemaal prima, ik zie wel wat HotS ons brengt, zou het nog lang duren?

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Tempest wordt kickass tegen muta's als ik het goed begrijp.

Is de air range van de warhound al bekend? Ik ben blij dat de clunky Thor vervangen gaat worden door een kleinere unit die beter te handlen is, maar het zou natuurlijk jammer zijn als de air range ineens een stuk minder is. Op internet staat op diverse plaatsen range 7, maar de Thor had ook een ground range van 7, maar een betere air range.
Moet je eens terran spelen, protos is civ die het makkelijkste heeft tegen mutas imo, dus ik begrijp niet helemaal het doel van de tempest. Al helemaal niet omdat de kracht van de muta niet zozeer is dat het een bijzonder sterk unit is, maar dat hij air is + dat hij hardstikke snel is + dat hij zowel land als air kan aanvallen.

De Tempest is een capital ship, dat ding zal hardstikke traag zijn, en dus nou niet bijzonder nuttig tegen mutas. Ja je kan boven je main en elke expansion twee tempests laten hangen tegen mutas, (ik ga ervan uit dat effectiviteit in zelfde orde zal zijn als een thor nu is, een enkele met backup van turrets is niet bijster effectief later in het spel tegen mutas (en een tempest zal je ook neit zomaar krijgen)), maar dat is ook nogal een duur geintje, kan je beter phoenix maken imo.

Maar protos hebben nu al de phoenix als prima muta killer, blink stalkers waar terran jaloers op zijn, sentries die in straight up fight geweldige backup zijn, storms altijd leuk, net als wat archons, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 27-01-2012 14:48 ]

• rickjehh
furby-killer schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:47:
Moet je eens terran spelen, protos is civ die het makkelijkste heeft tegen mutas imo, dus ik begrijp niet helemaal het doel van de tempest. Al helemaal niet omdat de kracht van de muta niet zozeer is dat het een bijzonder sterk unit is, maar dat hij air is + dat hij hardstikke snel is + dat hij zowel land als air kan aanvallen.

De Tempest is een capital ship, dat ding zal hardstikke traag zijn, en dus nou niet bijzonder nuttig tegen mutas. Ja je kan boven je main en elke expansion twee tempests laten hangen tegen mutas, (ik ga ervan uit dat effectiviteit in zelfde orde zal zijn als een thor nu is, een enkele met backup van turrets is niet bijster effectief later in het spel tegen mutas (en een tempest zal je ook neit zomaar krijgen)), maar dat is ook nogal een duur geintje, kan je beter phoenix maken imo.

Maar protos hebben nu al de phoenix als prima muta killer, blink stalkers waar terran jaloers op zijn, sentries die in straight up fight geweldige backup zijn, storms altijd leuk, net als wat archons, etc.
Ach ja, ik vind muta's af en toe best irritant maar het meest irritant vind ik nog de zerglings en banelings die gewoon a-move op je leger worden gedaan en dan alles wegvagen wat ze onderweg tegenkomen. Ik ga voortaan maar hellion thor tegen zerg denk ik. Eens kijken of dat wat is want marine tank wordt gewoon weg geblazen.

• PietjeP89
Gropah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:00:
Over streamen:

@NeilForreal

Ga ik straks eens doornemen ^^ Ik gebruik nu inderdaad xsplit.. Maar die settings , ken er weinig van dus had maar alles knal open gegooid qua grafisch/geluid.. Cpu gebruik stond dan op 30% , wat nog wel meevalt maar is toch iets te hoog naar men zin :)

merci voor de tip alvast!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik probeer laatste dagen ook eens wat te streamen en hoe dat werkt enzo het lukt wel met xsplit en ook zojuist DXtory geprobeerd maar stream ziet er perfect uit alleen ik ondervind wat gestotter in SC2 tijdens het gamen.. Ook duurt het laden langer ( logisch ) maar dat stotteren vind ik zwaar hinderlijk.

Nu vroeg ik mij af wat hier de reden van is. Internet is 40mbit down en 4mbit up.. heb vbitrate op 2000 4000 staan.
CPU is een amd x4 640 @ 3ghz met 4gb intern
GPU is een Radeon HD 6950 2gb

Setting SC2 op medium gezet zonder succes.
streamresolutie op 1280*720

CPU vliegt skyrocket naar de 70 80% tijdens streamen. Dus Gropah hoe heb jij het ingesteld staan of heb ik een trage pc ofzo ?

Diagnose Specialist Ford

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Ik durf vrij zeker te zeggen dat je CPU het gewoon niet aankan.

• zonglew00
NeilForeal schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:48:
Artosis once said: "If you're ahead, get further ahead". Bij mij is dat geworden: "If I macro, I suck".
Join the club :P elk potje dat langer duurt van 15 is mijn loss-ratio bijna 100%

3 timing pushes, dan is het dr op of dr onder...

tot zover zit ik goed op koers qua league/punten :)

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

2000 tot 4000 is extreem hoog, dat is 4MB per seconde aan upload volgens mij. Dat trek ik met mijn 10MB upload nog niet eens.

Ik haal die shit altijd uit elkaar, maar met 1Mbit trek je ongeveer 128kbps als ik het goed heb.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oké, je bent Protoss, speelt tegen een andere Protoss op Xel'Naga Caverns. Je doet 9 pylo scout, ziet bij hem hem helemaal geen pylo of wat dan ook. Je gaat met een probe rond je basis scouten en vind dan 1 pylo met 2 gates.

Proxy gate dus.... wat kun je daar tegen doen?

Ik heb gewoon 12 gateway gedaan, dan cybercore enzo. Goed, niet spot-on gezien het scouten wat veel tijd kost... maar toch :S

• zonglew00
TheNephilim schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:02:
Oké, je bent Protoss, speelt tegen een andere Protoss op Xel'Naga Caverns. Je doet 9 pylo scout, ziet bij hem hem helemaal geen pylo of wat dan ook. Je gaat met een probe rond je basis scouten en vind dan 1 pylo met 2 gates.

Ik heb gewoon 12 gateway gedaan, dan cybercore enzo. Goed, niet spot-on gezien het scouten wat veel tijd kost... maar toch :S
Micro zo hard dat je nog nooit hebt gemicro-ed!

zorg dat je een een stalker hebt en micro als een idioot.
en red je probes zoveel mogelijk...

en chrono boost de units uit je gateways

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Lol, ik heb het net zelf even geprobeerd, ook op Xel'Naga caverns toevallig XD Het werkt echt heel goed, m'n tegenstander had nog geen 1 zealot, die was ie aan het chronoboosten en ik had er 3. Dus dat ging perfect, die warp-gate research duurt zo lang en je moet echt snel zijn met die stalker dan, dat lukt mij niet. Kzal de replay posten! :D

Deze kreeg ik tegen me: http://drop.sc/98832

Toen heb ik het zelf geprobeerd: http://drop.sc/98833

Kun je er echt wel wat aan doen? Heeeul snel een sentry, mja dan moet je al dubbel gas hebben.

• zonglew00
in base 2 gates, sentry = nuttleoos

als hij 2 gates hebt, moet je ook 2 gates hebben en haal je probes van het gas!

1 stalker + 1 zealot > 3 zealots
al je chronoboost op je gateways en beperkt probes maken.
Kzyto schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:53:
Ik probeer laatste dagen ook eens wat te streamen en hoe dat werkt enzo het lukt wel met xsplit en ook zojuist DXtory geprobeerd maar stream ziet er perfect uit alleen ik ondervind wat gestotter in SC2 tijdens het gamen.. Ook duurt het laden langer ( logisch ) maar dat stotteren vind ik zwaar hinderlijk.

Nu vroeg ik mij af wat hier de reden van is. Internet is 40mbit down en 4mbit up.. heb vbitrate op 2000 4000 staan.
CPU is een amd x4 640 @ 3ghz met 4gb intern
GPU is een Radeon HD 6950 2gb

Setting SC2 op medium gezet zonder succes.
streamresolutie op 1280*720

CPU vliegt skyrocket naar de 70 80% tijdens streamen. Dus Gropah hoe heb jij het ingesteld staan of heb ik een trage pc ofzo ?
Waarschijnlijk idd een CPU die het niet aan kan, RAM zou ook wat meer kunnen (8GB, yums :) ) daarnaast zou ik het op 2000 2000 zetten. Anders vreet je teveel van je bandbreedte en kunnen andere mensen het niet kijken door een te hoge bitrate.

• PietjeP89
TheNephilim schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:15:
Lol, ik heb het net zelf even geprobeerd, ook op Xel'Naga caverns toevallig XD Het werkt echt heel goed, m'n tegenstander had nog geen 1 zealot, die was ie aan het chronoboosten en ik had er 3. Dus dat ging perfect, die warp-gate research duurt zo lang en je moet echt snel zijn met die stalker dan, dat lukt mij niet. Kzal de replay posten! :D

Deze kreeg ik tegen me: http://drop.sc/98832

Toen heb ik het zelf geprobeerd: http://drop.sc/98833

Kun je er echt wel wat aan doen? Heeeul snel een sentry, mja dan moet je al dubbel gas hebben.
Is moeilijk om te stoppen zeker als je het te laat scout.. Maar wat ik vroeger nog wel eens deed in mijn protoss tijd is gewoon mijn ramp dichtgooien met een gateway.. Cybercore cancelde ik desnoods en gooide een gateway in de plaats.. En dan de cybercore opnieuw achter de pylon bouwen.. Zo kan je zijn zealots nog wel even stoppen.. Is me een paar keer wel gelukt op plat niveau :P

Alleen moet je het dan wel vroeg scouten.. Zeker op een map zoals xel naga (gewoon veto doen op die map xD)

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:02:

ligt eraan of je probes blijft maken. 2 gates minimaal gaan, 3 gates kan aan te raden zijn (ligt aan je minerals)
sowieso geen cyber maken. Je wilt zorgen dat je meer zealots hebt dan je tegenstander, als dat lukt kan je zijn pylon slopen = 2 gates unpowered. Daarna kan je rustig doorlopen naar zijn base (als die gewalled is alsnog zijn gates slopen en voor 4gate gaan)

• Jeff[NL]
Gropah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:25:
[...]

Waarschijnlijk idd een CPU die het niet aan kan, RAM zou ook wat meer kunnen (8GB, yums :) ) daarnaast zou ik het op 2000 2000 zetten. Anders vreet je teveel van je bandbreedte en kunnen andere mensen het niet kijken door een te hoge bitrate.
pfff na 1,5jr mijn cpu al een bottleneck ? :/

Diagnose Specialist Ford

Anderhalf jaar geleden kon je ook al een hexacore krijgen. Ik zelf zou toch echt wel minimaal 6 cores/threats aanraden of een Intel 2500. AMD presteert helaas slechter. Een intel quadcore zou ik misschien nog wel kunnen zeggen dat die goed genoeg is voor streamen op 720p, maar AMD helaas niet.

• Jeff[NL]
hmmz... mja.. heb hem overclocked naar 3.3ghz nu... merk zeker verschil !
Anders de kwaliteit maar iets minder zetten ofzo.

Diagnose Specialist Ford

Het ligt er nogal aan of die proxy 2-gate in je basis is of er buiten. Als hij er buiten is zou ik gewoon je ramp wallen en zo snel mogelijk stalkers maken, je scout SCV gebruiken om zelf een proxy gate te maken.

In je basis zo snel mogelijk zou ik voor zealots gaan, probes pullen waar nodig, pylon uitschakelen, en direct hem aanvallen, denk dat ik zelf all in tegen hem semi-all in zou gaan (als in redelijk wat probes meenemen, maar voldoende achterlaten om wel productie van probes en wat zealots te kunnen doen.

• Proxzor
zonglew00 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:58:
[...]

Join the club :P elk potje dat langer duurt van 15 is mijn loss-ratio bijna 100%

3 timing pushes, dan is het dr op of dr onder...

tot zover zit ik goed op koers qua league/punten :)
Eigenlijk is dit wel zielig, dus je doet het liefst een allin/cheese zodat je wint? Waarom ga je niet gewoon puur macro only games spelen zodat je het is oefent? Niemand boeit het als je demoted word, je leert tenminste het spelletje nog meer en komt 2x zo goed terug ;) Mja aangezien 70% op de ladder cheesed/allin doet verklaart het de luiheid van de mens :p

• PietjeP89
furby-killer schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 09:31:
Waarom zou puur macro beter zijn dan puur timing pushes?
Denk dat beter een fout woord is.. Ik doe nooit timing pushes, ik speel gewoon mijn macro game en als ik win is het meestal omdat mijn tegenstander zijn heel leger verliest bij een push of als ik de hele map heb en hij zit op 2-3 bases.

Tenzij dat ik 200/200 ben natuurlijk, dan is het constant aanvallen en armies traden..

Je merkt wel dat veel mensen bij een macro game dingen gaan vergeten en langzaam uit elkaar vallen.. Als je dan op 2 verschillende fronten aanvalt verliezen ze meestal alle controle, zeker als ze gewend zijn om timing pushes te doen..

Eergister speelde ik tegen een Terran die het midden van de map had ingenomen met tanks/thors.. Ik had genoeg bases (6 stuks) om wat units te verliezen in het midden van de map. Ondertussen stuurde ik een 40 tal zerglings naar zijn main. Daar hebben ze volgens mij minuten lang alles zitten aanvallen van reinforcements die aankwamen gelopen. Ondertussen was ik broodlords aan het maken en zijn 4de base aant aanvallen met infestors. Hij wist helemaal niet meer wat te doen en dan merk je toch dat als die timing pushes niet lukken veel mensen het veel moeilijker krijgen en gewoon achter gaan lopen op alle gebieden..

Dit is allemaal op platinum niveau , kan me voorstellen dat het hoger helemaal anders is , maar aan de andere kant van de ladder zijn macro games door het vele multitasken niet altijd even handig om te spelen. Dan ga je belangrijke dingen vergeten en makkelijker verliezen door iets als een drop die je hele main base ownt :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:56:
[...]

ligt eraan of je probes blijft maken. 2 gates minimaal gaan, 3 gates kan aan te raden zijn (ligt aan je minerals)
sowieso geen cyber maken. Je wilt zorgen dat je meer zealots hebt dan je tegenstander, als dat lukt kan je zijn pylon slopen = 2 gates unpowered. Daarna kan je rustig doorlopen naar zijn base (als die gewalled is alsnog zijn gates slopen en voor 4gate gaan)
ik heb hier ook vaak problemen mee gehad, en ls je zelf 3 gates gaat maakt hij snel cyber en gas en chronoed hij stalkers. Je moet 2 gates hebben en een cybercore en 1-2 probes gas laten minen dat 50, als je een zealot teveel hebt is het aan te raden deze naar zijn basis te sturen. Verder moet je gewoon met je probes attacken en microen, en als je dit goed doet en je hebt een stalker is de victory van jou.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:56:
[...]

ik heb hier ook vaak problemen mee gehad, en ls je zelf 3 gates gaat maakt hij snel cyber en gas en chronoed hij stalkers. Je moet 2 gates hebben en een cybercore en 1-2 probes gas laten minen dat 50, als je een zealot teveel hebt is het aan te raden deze naar zijn basis te sturen. Verder moet je gewoon met je probes attacken en microen, en als je dit goed doet en je hebt een stalker is de victory van jou.
is dat niet gewoon kwestie van probe in zijn basis houden en kijken wanneer/of ie gas pakt?
Sowieso is probe bij zijn basis wel handig, vooral als je resources hebt om een forge te maken (bij voorkeur die in je eigen basis). Kan je zowel cannons als defense maken, en dan dwing je hem om pylon in zijn basis te vernietigen, waarvoor hij enkel probes heeft. Vlak voordat hij klaar is cancel je hem gewoon, en dat kan je wel een tijdje volhouden. En hij moet wel probes pullen.

Verwijderd

Mensen ik ben Protoss zat. Wat is sneller dan een 4Gate? En wat is de beste manier om een 1Gate FE te pwnen? Ik ga nu of rushen of FE's afstraffen. Moet echt even m'n gedachten verzamelen nu!

En hoeveel Vikings voor Colossi? Is er een critical mass waarna het niet meer handig is om Vikings te hebben?

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:10
voor elke colossi is het mooist om 3 viks te hebben.

Verwijderd

Rendiertje schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:06:
voor elke colossi is het mooist om 3 viks te hebben.
Mr stel ik heb er 12 (genoeg voor 4 colossi op het eerste oog). Dan heeft het niet zoveel zin meer om er voor elke extra coloccus er 3 bij te doen toch? 12 shots moet toch wel 1 colossus killen?

• zonglew00
Chubz schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 02:35:
[...]

Eigenlijk is dit wel zielig, dus je doet het liefst een allin/cheese zodat je wint? Waarom ga je niet gewoon puur macro only games spelen zodat je het is oefent? Niemand boeit het als je demoted word, je leert tenminste het spelletje nog meer en komt 2x zo goed terug ;) Mja aangezien 70% op de ladder cheesed/allin doet verklaart het de luiheid van de mens :p
Euh... met cheese/allin kom je niet in top 8 masters... daar houden ze bijna alles tegen..

wie zegt dat het alleen puur om macro gaat? of cheese/allin? beetje kortzichtig hoor.

Alleen puur macro en de eerste 15 min heelhuids kom je er niet.

• Proxzor
Ik zeg niet dat puur macro beter is, ik zeg dat je het is een keer moet spelen zodat je allebei kan en daardoor sneller groeit in het spel ;)

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:10
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:32:
[...]

Mr stel ik heb er 12 (genoeg voor 4 colossi op het eerste oog). Dan heeft het niet zoveel zin meer om er voor elke extra coloccus er 3 bij te doen toch? 12 shots moet toch wel 1 colossus killen?
Ja je moet natuurlijk niet teveel vikings hebben alleen het grootste probleem met protoss is dat jouw leger als terran zijnde minder sterk is.

Je moet er voor zorgen dat de protoss zijn leger split, door middel van drops bijvoorbeeld.

Protoss is voor mij bijna standaard lose dus ik probeer het wel is met 3 helion 8 marine drop dat wil nog wel is een goeie start als je veel probes killt.

• Jeff[NL]
om even een discussie te starten... wie denkt dat wint in 1v1 TvP...

2 rax ghost academy + 2 bunker of een 3 gate robo / 4 gate ?

Er zijn namelijk zekere mensen die Terran OP vinden ;) en beweren dat ghost dat wel eff tegen houdt

Diagnose Specialist Ford

• matty___
Kzyto schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:48:
om even een discussie te starten... wie denkt dat wint in 1v1 TvP...

2 rax ghost academy + 2 bunker of een 3 gate robo / 4 gate ?

Er zijn namelijk zekere mensen die Terran OP vinden ;) en beweren dat ghost dat wel eff tegen houdt
je bouwt een ghost academy als je een 4 gate scout? 8)7

is nogal een verschil tussen 3gate robo en 4gate. het 2de is een aanvallende build terwijl de andere dat niet is.

verder denk ik dat als je emps goed zijn en je de juiste unit combo hebt je makkelijk kunt winnen

[ Voor 8% gewijzigd door matty___ op 29-01-2012 19:41 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.

Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.