furby-killer schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:
Volgens mij was de hele discussie er dan ook niet. Maar inderdaad laatst tijdje wat streams bekeken, en dan zit er enorm verschil in. Sommige top spelers doen gewoon rustig aan, uiteraard zijn het top spelers dus tijdens gevechten schiet ook hun APM wel omhoog, maar buiten de gevechten gaat het snel wat ze doen, maar is het gewoon prima volgbaar als toeschouwer.
Andere, oa flink wat Koreanen, zijn gewoon compleet niet te volgen. Ze klikken zo snel op alles en gaan razendsnel door control groups. Die moeten het dan meer van hun APM hebben, terwijl degene met lagere APM waarschijnlijk meer van hun decission making moeten hebben. Al moet ik ook zeggen dat ik eens puur ging concentreren erop wat zon Koreaan met zieke APM nu aan het doen was, mijn conclusie was dat het niet heel veel was. (Uiteraard was dat een N=1 geval). Het is leuk om elke twee seconde je barracks te selecteren, maar wat schiet je ermee op? Ja als je totaal geen minerals hebt en je wil zo snel mogelijk weer een marine erbij maken heb je hem iets eerder omdat je dan elke keer dat je weer 50 minerals hebt je productie kan beginnen. Voor ons sowieso natuurlijk niet heel relevant, maar daarnaast bleef hij het ook door doen toen al zijn barracks queued waren, oftewel dan was het denk ik meer gewoonte, want hij kon toch echt dan niks doen dat hij niet net zo goed eens per 10 seconde kon doen.
Zo ziet mijn APM er ook ongeveer uit
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10