bestel erook een voor mijkaluro2 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:52:
Ik ga een Das Model S professional Silent keyboard bestellen.
Mechanisch toetsenbord met Cherry MX Brown switches.. geweldig game toetsenbord, ook voor sc2.
offtopic:
De enige europese retailer van de DAS toetsenborden, krijgen pas mid -februari pas weer toetsenborden binnen

http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en
De enige europese retailer van de DAS toetsenborden, krijgen pas mid -februari pas weer toetsenborden binnen
http://www.getdigital.de/...del_S_Professional/lng/en
[ Voor 14% gewijzigd door kaluro2 op 18-01-2012 20:41 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Ik heb sinds kort een steelseries 6gv2 met mx blacks. Ik begin er nu redelijk aan te wennen.. De toets aanslagen zijn war zwaarder dan van een normaal toetsenbord, maar begin hem toch wel fijn te vinden.
Ik heb een Filco brown switch zonder numeriek keypad. Typt heerlijk, maar voor games zou ik je een andere aanraden. De neerwaartse afstand die je met je vingers moet afleggen is namelijk vrij groot. Een laptoptoetsenbord, of iets daar tussenin, vond ik veel prettiger voor een spel als Starcraft. Je voelt wel heel nauwkeurig of een toets is aangeslagen door de tactile feedback.
Ik had hiervoor, en op mijn werk nog steeds, een Microsoft Comfort Curve 2000 keyboard. Dat zit tussen een volledige-hoogte en een laptoptoetsenbord in. Die vond ik prettiger voor games dan deze. Ik type enorm veel, dus dit toetsenbord wil ik voor geen goud missen, maar ik had wel gehoopt en verwacht dat het prettiger zou zijn voor games. Het zal geen grote handicap zijn, maar het kan comfortabeler. Het zal wel aan de manier van toetsaanslag liggen. Die is bij typen toch anders dan in een spel. Of andere switches, zoals black/blue switches, prettiger zijn weet ik niet. Volgens mij hebben alle mechanische toetsenborden een grote neerwaartse afstand en dus hetzelfde "probleem".
Ik had hiervoor, en op mijn werk nog steeds, een Microsoft Comfort Curve 2000 keyboard. Dat zit tussen een volledige-hoogte en een laptoptoetsenbord in. Die vond ik prettiger voor games dan deze. Ik type enorm veel, dus dit toetsenbord wil ik voor geen goud missen, maar ik had wel gehoopt en verwacht dat het prettiger zou zijn voor games. Het zal geen grote handicap zijn, maar het kan comfortabeler. Het zal wel aan de manier van toetsaanslag liggen. Die is bij typen toch anders dan in een spel. Of andere switches, zoals black/blue switches, prettiger zijn weet ik niet. Volgens mij hebben alle mechanische toetsenborden een grote neerwaartse afstand en dus hetzelfde "probleem".
2mm is al voldoende bij brown dat haal je met geen normal toetsenbord.SlaadjeBla schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:24:
Ik heb een Filco brown switch zonder numeriek keypad. Typt heerlijk, maar voor games zou ik je een andere aanraden. De neerwaartse afstand die je met je vingers moet afleggen is namelijk vrij groot. Een laptoptoetsenbord, of iets daar tussenin, vond ik veel prettiger voor een spel als Starcraft. Je voelt wel heel nauwkeurig of een toets is aangeslagen door de tactile feedback.
Ik had hiervoor, en op mijn werk nog steeds, een Microsoft Comfort Curve Keyboard. Dat zit tussen een volledige-hoogte en een laptoptoetsenbord in. Die vond ik prettiger voor games dan deze. Ik type enorm veel, dus dit toetsenbord wil ik voor geen goud missen, maar ik had wel gehoopt en verwacht dat het prettiger zou zijn voor games. Het zal geen grote handicap zijn, maar het kan comfortabeler. Het zal wel aan de manier van toetsaanslag liggen. Die is bij typen toch anders dan in een spel. Of andere switches, zoals black/blue switches, prettiger zijn weet ik niet. Volgens mij hebben alle mechanische toetsenborden een grote neerwaartse afstand en dus hetzelfde "probleem".
Is voldoende betekent niet dat je hem niet altijd verder induwt. Hij reageert waarschijnlijk op 2mm, maar je duwt hem verder in. Vooral omdat je dan door de weerstand heen bent en dan dus tot de bodem doorschiet. Ik schat dat van boven tot beneden ongeveer 0,5 cm is, maar ik kan het niet nauwkeurig meten.matty___ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:32:
[...]
2mm is al voldoende bij brown dat haal je met geen normal toetsenbord.
Ander nadeel bedenk ik me net, is dat de toetsen niet strak naast elkaar zitten, maar wat ruimte ertussen hebben. Is heel prettig voor het typen, maar wat minder voor SC.
Uiteraard is dat allemaal mijn persoonlijke mening. Doe er mee wat je wilt.
Edit:
Deze bron bevestigt het: http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide
Key Travel: 2mm to actuation, 4mm to bottom
In praktijk en zeker in hectische gevechten, duw je voortdurend tot onderin.
[ Voor 21% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-01-2012 22:42 ]
Dan is een red switch misschien iets voor je, hele lichte aanslag hebben die en geen accentuatie.SlaadjeBla schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:24:
Ik wil mijn brown-switch echt niet meer kwijt.kaluro2 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:30:
[...]
Dan is een red switch misschien iets voor je, hele lichte aanslag hebben die en geen accentuatie.
In mijn league heb ik daar echt geen last van. Ik bedoel maar te zeggen: als je hem koopt voor een heerlijk typend toetsenbord, doen. Puur voor Starcraftgenot; probeer hem eerst eens uit.
[ Voor 17% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-01-2012 23:56 ]
Ik was zeer tevreden van mijn steelseries g7 keyboard.. Jammer dat hij na 2 weken al kapot was xD Wacht nu op een nieuwe
Hier eenRazor BlackWidow Ultimate (mondvol
) met Cherry MX Blue switches.. het geklik is ff wennen maar echt een ideaal toetsenbord voor gamen tbh!
En dat geklik tijdens intense momenten is
En dat geklik tijdens intense momenten is
Ik zit momenteel met een compact budget toetsenbord van logitech met volgens mij scissor switch toetsen.SlaadjeBla schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:55:
[...]
Ik wil mijn brown-switch echt niet meer kwijt.![]()
In mijn league heb ik daar echt geen last van. Ik bedoel maar te zeggen: als je hem koopt voor een heerlijk typend toetsenbord, doen. Puur voor Starcraftgenot; probeer hem eerst eens uit.
Zeer onpraktisch en ik ben de tel kwijt hoe vaak ik al wel geen drones(D) heb zitten bouwen in plaats van infestors(F).
Dan gaat het zo van "Hey, lekker veel infesto...hey wacht eens even!
Brown switches schijnen zeer goed te werken. Het is ook nog eens een NKRO toetsenbord.
Van scissor switches naar mechanical switches wordt mijn beste vooruitgang ooit..
[ Voor 11% gewijzigd door kaluro2 op 19-01-2012 08:53 ]
juist als het hectisch is begin ik juist slordige te tikken. dus met maar net de toets aan te raken ben ik er al. maar zoals je juist opmerkt is het gewoon persoonlijke voorkeurSlaadjeBla schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:35:
[...]
Is voldoende betekent niet dat je hem niet altijd verder induwt. Hij reageert waarschijnlijk op 2mm, maar je duwt hem verder in. Vooral omdat je dan door de weerstand heen bent en dan dus tot de bodem doorschiet. Ik schat dat van boven tot beneden ongeveer 0,5 cm is, maar ik kan het niet nauwkeurig meten.
Ander nadeel bedenk ik me net, is dat de toetsen niet strak naast elkaar zitten, maar wat ruimte ertussen hebben. Is heel prettig voor het typen, maar wat minder voor SC.
Uiteraard is dat allemaal mijn persoonlijke mening. Doe er mee wat je wilt.
Edit:
Deze bron bevestigt het: http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide
Key Travel: 2mm to actuation, 4mm to bottom
In praktijk en zeker in hectische gevechten, duw je voortdurend tot onderin.
M'n broertje heeft ook een Razor Blackwidow maar ik werd echt schreeuwend gek van die knoppen aan de zijkant waardoor het toetsenbord een paar cm opzij is geshift. Ik zat er steeds 1 toets naast 
Nou is het niet mijn toetsenbord, dus het zou wel wennen denk ik. Maar toch!
Nou is het niet mijn toetsenbord, dus het zou wel wennen denk ik. Maar toch!
Verwijderd
Die toetsen aan de zijkant zijn idd erg irritant (van mn ervaring met een laptop met mediatoetsen aan de zijkant. Je hand gaat automatisch naar de meest linkse toetsen om ctrl, en shift aan te slaan. Het duurt wel een tijdje totdat die gewenning eruit is 
Ik geloof dat veel progamers die toetsen eruit slopen, er was een foto van Select bij MLG die zonder die toetsen speelt
Ik geloof dat veel progamers die toetsen eruit slopen, er was een foto van Select bij MLG die zonder die toetsen speelt
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 13:03 ]
Wat is het voordeel van die tov dat Steelseries mechanische toetsenbord btw?
Steelseries heeft geen tactile feedback. De kracht/weg is lineair. Bij de blue's zit er een 'bultje' in de weerstand. De weerstand is lager. Ook klikt ie wanneer je hem indrukt, dus hij maakt veel meer geluid. Dit schijnt wel veel fijner te typen. Ohja.. De blackwidow heeft geen nkro. Dit wil zeggen dat hij niet meer reageerd wanneer er een bepaald aantal knoppen tegelijk wordt ingedrukt.
Steelseries schijnt wel betere bouwkwaliteit te hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door aicaramba op 19-01-2012 17:26 ]
w00t! Ik ben weer fijn aan het verliezen van Zerg
Het lukt me nog steeds niet om een expanding Zerg te verslaan als Protoss. Als ik zelf FE of Gateway Expand doe, word ik geswarmed door lings en muta's. Die lings alleen gaat wel met sentries en zealots, maar die Muta's... daar word het te gek. Phoenix play lukte ook al niet...
Echt balen gewoon, terran en protoss verslaan lukt wel 50/50, maar zerg is echt 90% loss voor mij.
Echt balen gewoon, terran en protoss verslaan lukt wel 50/50, maar zerg is echt 90% loss voor mij.
Volgens mij zit je helemaal goed op het geluid na. Zo maakt een Black meer geluid omdat je doordrukt tot de base van je keyboard, wat veel geluid veroorzaakt. Als het goed is ga je bij blue switches niet veel verder dan de weerstand en hoor je alleen een klikje van de weerstand.aicaramba schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:19:
Steelseries heeft geen tactile feedback. De kracht/weg is lineair. Bij de blue's zit er een 'bultje' in de weerstand. De weerstand is lager. Ook klikt ie wanneer je hem indrukt, dus hij maakt veel meer geluid. Dit schijnt wel veel fijner te typen. Ohja.. De blackwidow heeft geen nkro. Dit wil zeggen dat hij niet meer reageerd wanneer er een bepaald aantal knoppen tegelijk wordt ingedrukt.
Heb hier zelf ook een keyboard waarbij je helemaal doordrukt tot de base. Heb heel vaak mensen bij mij gehad omdat ik te hard zou tikken
AAAAAHHH
Ik had weer 14 overlords gemaakt in plaats van 14 corrupters... En dat nog tegen mech voor een nette broodlord timing...
Kut toetsenbord van me kut Alienware... Begin er steeds meer aan te irriteren aan dit kutding [/rant]... Dus ik denk dat ik toch maar ook een goede mechanische toetsenbord ga aanschafffen.. Dus ga vooral maar door met praten erover, ik I'm listening
Ik had weer 14 overlords gemaakt in plaats van 14 corrupters... En dat nog tegen mech voor een nette broodlord timing...
Kut toetsenbord van me kut Alienware... Begin er steeds meer aan te irriteren aan dit kutding [/rant]... Dus ik denk dat ik toch maar ook een goede mechanische toetsenbord ga aanschafffen.. Dus ga vooral maar door met praten erover, ik I'm listening
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Beide blacks en blue's kunnen 4 mm worden ingedrukt en bij 2mm reageert de toets, daar is geen verschil in. Hoewel ik er geen persoonlijke ervaring mrr heb, lijkt het mij juist dat je met de blacks minder snel tot de bodem drukt omdat je door de lineaire weerstand makkelijker kan stoppen na dat de knop heeft gereageerd.Gropah schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:20:
[...]
Volgens mij zit je helemaal goed op het geluid na. Zo maakt een Black meer geluid omdat je doordrukt tot de base van je keyboard, wat veel geluid veroorzaakt. Als het goed is ga je bij blue switches niet veel verder dan de weerstand en hoor je alleen een klikje van de weerstand.
Heb hier zelf ook een keyboard waarbij je helemaal doordrukt tot de base. Heb heel vaak mensen bij mij gehad omdat ik te hard zou tikken. Dan laat je ze even tikken met je keyboard en ze zijn snel weg, meestal om ook een mechanical keyboard met blacks te kopen
alleen merk je het niet tenzij je het ziet (met typen).aicaramba schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:23:
[...]
Beide blacks en blue's kunnen 4 mm worden ingedrukt en bij 2mm reageert de toets, daar is geen verschil in. Hoewel ik er geen persoonlijke ervaring mrr heb, lijkt het mij juist dat je met de blacks minder snel tot de bodem drukt omdat je door de lineaire weerstand makkelijker kan stoppen na dat de knop heeft gereageerd.
bij de ander 2 krijg je meer feedback
Dat is inderdaad waar.matty___ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:33:
[...]
alleen merk je het niet tenzij je het ziet (met typen).
bij de ander 2 krijg je meer feedback
ik denk dat dit ontzettend leuk gaat worden:
YouTube: Modding it - Part 1 - An Introduction to Trollobattles
moeten we mss een keer doen met een aantal mensen uit het got channel?
YouTube: Modding it - Part 1 - An Introduction to Trollobattles
moeten we mss een keer doen met een aantal mensen uit het got channel?
Ik heb zojuist de Filco Majestouch-2 met Cherry MX black switches besteld bij The Keyboard Company! Ik ben heel benieuwd hoe snel hij bezorgd gaat worden aangezien hij op voorraad is daar :-)
Die dingen zijn echt heel prijzig 
Hebben jullie wel de APM om een dergelijk toetsenbord te verantwoorden? Met 30 APM zal het weinig zin hebben lijkt me.
Hebben jullie wel de APM om een dergelijk toetsenbord te verantwoorden? Met 30 APM zal het weinig zin hebben lijkt me.
Ze zijn idd wel heel prijzig, maar wat ik vaak merk is dat ik in de heat of battle verkeerde toetsen indruk op mijn huidige niet-mechanische toetsenbord. Vandaar dat ik nu een mechanische heb besteld en ik ben nou eenmaal iemand die dan ook direct goed geld ervoor uitgeeftTheNephilim schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:38:
Ik heb meestal zo rond de 60-65 APM en mede daardoor dus vaak verkeerde toetsaanslagen tijdens de game (niet dat mijn APM nou zo schokkend hoog is, maar ik ben dan ook geen APM-spammer
[ Voor 6% gewijzigd door rickjehh op 20-01-2012 15:42 ]
Lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat je door mechanische toetsen minder vaak de verkeerde toets indrukt, sterker nog als ze een beetje licht werken/korte activatie afstand hebben doe je het alleen maar vaker.
Dan moet je misschien toch deze link maar eens lezen die SlaadjeBla eerder al geplaatst heeft. Daarin is toch duidelijk te lezen dat je met de black switches de minste kans hebt om een verkeerde toets in te drukken, aangezien die de meeste weerstand geeft.furby-killer schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:44:
Lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat je door mechanische toetsen minder vaak de verkeerde toets indrukt, sterker nog als ze een beetje licht werken/korte activatie afstand hebben doe je het alleen maar vaker.
Ik zal ook even quoten:
Cherry MX-Black switches are linear (non-tactile) switches, these are considered one of the best switch types for gaming. When gaming, having a tactile bump does absolutely nothing because you're going to be bottoming out anyway. So these give you a very smooth feel. The actuation and release points are at the exact same position as well. So games that require a lot of double tapping become easier than on any other keyswitch. However, most people don't enjoy typing on them that much do in part, to their linear nature.
If you're a person who tends to hit a wrong key every so often while gaming, these will be beneficial in that the high actuation force will help prevent many of those accidental presses.
[ Voor 36% gewijzigd door rickjehh op 20-01-2012 15:55 ]
verschil is volgens mij 5g. stel je daar niet te veel bij voor.rickjehh schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:46:
[...]
Dan moet je misschien toch deze link maar eens lezen die SlaadjeBla eerder al geplaatst heeft. Daarin is toch duidelijk te lezen dat je met de black switches de minste kans hebt om een verkeerde toets in te drukken, aangezien die de meeste weerstand geeft.
Mja, zal vast wel iets uitmaken neem ik aan. En aangezien het zo duidelijk vermeld werd dat je voordeel hebt als je vaak de verkeerde toets indrukt, was de keuze gauw gemaaktmatty___ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:55:
[...]
verschil is volgens mij 5g. stel je daar niet te veel bij voor.
Sowieso als ik even snel google is dat niks anders dan een logitech toetsenbord (hun gaming toetsenborden zitten blijkbaar tussen de 60g en 80g). Als jij de verkeerde toets indrukt is het probleem dat je met je vinger op de verkeerde plek bent. En dan zal een bijzonder korte activatieweg ook niet er verder mee helpen.
Ieder zijn ding hoor, maar ik kan begrijpen als je het persoonlijk lekkerder vindt tikken ofzo vanwege de geluidjes, kortere weg, whatever. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het behalve placebo effect ook maar iets doet om te voorkomen dat jij de verkeerde toets indrukt.
Ieder zijn ding hoor, maar ik kan begrijpen als je het persoonlijk lekkerder vindt tikken ofzo vanwege de geluidjes, kortere weg, whatever. Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het behalve placebo effect ook maar iets doet om te voorkomen dat jij de verkeerde toets indrukt.
[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 20-01-2012 15:59 ]
dat denk ik ook niet. Misschien dat als je master bent je er iets aan hebt maar beneden dat zal het geen ene reet uit maken. Je wint er geen games mee.furby-killer schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:58:
Sowieso als ik even snel google is dat niks anders dan een logitech toetsenbord (hun gaming toetsenborden zitten blijkbaar tussen de 60g en 80g). Als jij de verkeerde toets indrukt is het probleem dat je met je vinger op de verkeerde plek bent. En dan zal een bijzonder korte activatieweg ook niet er verder mee helpen.
neemt niet weg dat het lekker typt
wat ik mij wel kan voorstellen is dat het minder vermoeiend is als je erg veel speeld
[ Voor 6% gewijzigd door matty___ op 20-01-2012 16:06 ]
Of ik er nou games mee win of niet, het typt lekkerder, de toetsen zijn robuuster dan mijn huidige illuminated toetsenbord van Logitech die toch wel heel cheap-ass aanvoelt voor zijn prijs van 50 euro en als het goed is heb ik straks minder snel verkeerde toetsaanslagen in-game en daar ben ik blij mee.matty___ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:02:
[...]
dat denk ik ook niet. Misschien dat als je master bent je er iets aan hebt maar beneden dat zal het geen ene reet uit maken. Je wint er geen games mee.
neemt niet weg dat het lekker typt
wat ik mij wel kan voorstellen is dat het minder vermoeiend is als je erg veel speeld
zekers maar verwacht geen wonderen.rickjehh schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:09:
[...]
Of ik er nou games mee win of niet, het typt lekkerder, de toetsen zijn robuuster dan mijn huidige illuminated toetsenbord van Logitech die toch wel heel cheap-ass aanvoelt voor zijn prijs van 50 euro en als het goed is heb ik straks minder snel verkeerde toetsaanslagen in-game en daar ben ik blij mee.
Haha ik verwacht ook echt niet dat ik ineens een Master ga worden, dat niveau ga ik nooit halen maar ik denk wel dat ik er fijner mee ga gamen en dat vind ik ook belangrijk. Heb nu vaak gewoon last van mijn toetsenbord en dat kan ook niet de bedoeling zijn
Zo'n mechanisch toetsenbord zal voor het typen denk ik prettiger aanvoelen, als deze daarnaast ook nog een robuuster/schoner is, dan lijkt me dit wel een goede investering.
Hoe vaak zie je niet gamers met een dikke pc en een ranzig/cheap-ass toetsenbord waar de labels vanaf zijn gesleten en het zweet van 5 jaar oud er nog op zit.
Even wat anders, zijn er hier ook mensen die sc2 spelen op een mac? Ik speel zelf op een iMac, een tijd lang onder OSX zelfs, echter na installatie van Win7 onder bootcamp geswitched naar de Windows-installatie (betere performance met dezelfde hardware), ben benieuwd of er nog veel lui zijn die onder OSX spelen.
Daarnaast voor het toetsenbord-verhaal, een apple-toetsenbord heeft ook een korte aanslag, platte toetsen en ik vind deze wel prettig typen, anderen dezelfde ervaring?
BTW, ik speel protoss in silver league (iets van rank +/- 20 atm) speel gemiddeld avondje of 3 in de week van 20:00u tot 23:00u. Merk wel dat het te weinig is om echt fatsoenlijk te groeien binnen de league's (ben inmiddels al een seizoen of 5 in silverleague). Anderen groeien denk ik sneller als ik waardoor ik zelf in silver blijf steken.
Zomaar even een aantal opmerkingen/vragen :-P (lees tweakers/got veel, post alleen erg weinig).
Hoe vaak zie je niet gamers met een dikke pc en een ranzig/cheap-ass toetsenbord waar de labels vanaf zijn gesleten en het zweet van 5 jaar oud er nog op zit.
Even wat anders, zijn er hier ook mensen die sc2 spelen op een mac? Ik speel zelf op een iMac, een tijd lang onder OSX zelfs, echter na installatie van Win7 onder bootcamp geswitched naar de Windows-installatie (betere performance met dezelfde hardware), ben benieuwd of er nog veel lui zijn die onder OSX spelen.
Daarnaast voor het toetsenbord-verhaal, een apple-toetsenbord heeft ook een korte aanslag, platte toetsen en ik vind deze wel prettig typen, anderen dezelfde ervaring?
BTW, ik speel protoss in silver league (iets van rank +/- 20 atm) speel gemiddeld avondje of 3 in de week van 20:00u tot 23:00u. Merk wel dat het te weinig is om echt fatsoenlijk te groeien binnen de league's (ben inmiddels al een seizoen of 5 in silverleague). Anderen groeien denk ik sneller als ik waardoor ik zelf in silver blijf steken.
Zomaar even een aantal opmerkingen/vragen :-P (lees tweakers/got veel, post alleen erg weinig).
ik speel onder osx omdat ik te lui ben elke keer windows te booten. performance zuigt hard in vergelijking met win7.wopie schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:28:
Zo'n mechanisch toetsenbord zal voor het typen denk ik prettiger aanvoelen, als deze daarnaast ook nog een robuuster/schoner is, dan lijkt me dit wel een goede investering.
Zoals ik al zei zitten de toetsen op mijn Filco wat verder van elkaar af. Door die ruimte tussen de toetsen voel je wel beter of je op het randje van een toets zit. Ik kan mij dus goed voorstellen dat je minder makkelijk de verkeerde toets aanslaat. Hetzelfde effect zou je echter ook hebben bij een niet-mechanisch toetsenbord waar de toetsen wat meer tussenruimte hebben en heeft niet zoveel te maken met het mechanisch zijn.
Verder voel je ontzettend goed of je een toets wel of niet goed hebt ingedrukt bij een brown-switch, omdat je door een weerstand moet. Ik denk dat een mechanisch keyboard met een lineaire weerstand je dus niets gaat helpen. Dit vind ik juist het fijnste aspect. Duidelijke feedback.
Enige nadeel vind ik dat de toetsen diep ingeduwd worden. Niet omdat het moet, maar omdat je altijd door de weerstand duwt en dat de toetsen wat verder van elkaar af zitten. Voor SC zijn dat geen voordelen, al wordt een hoop gecompenseerd door de tactile feedback. Het blijft dus persoonlijke voorkeur,vandaar de opmerking dat je het beste kunt gaan testen. Mechanisch wordt op GoT enorm gehyped en ik kan zeggen dat ze inderdaad heerlijk typen. Als je hem alleen voor je SC2 prestaties koopt, zou ik hem even uitproberen.
Verder voel je ontzettend goed of je een toets wel of niet goed hebt ingedrukt bij een brown-switch, omdat je door een weerstand moet. Ik denk dat een mechanisch keyboard met een lineaire weerstand je dus niets gaat helpen. Dit vind ik juist het fijnste aspect. Duidelijke feedback.
Enige nadeel vind ik dat de toetsen diep ingeduwd worden. Niet omdat het moet, maar omdat je altijd door de weerstand duwt en dat de toetsen wat verder van elkaar af zitten. Voor SC zijn dat geen voordelen, al wordt een hoop gecompenseerd door de tactile feedback. Het blijft dus persoonlijke voorkeur,vandaar de opmerking dat je het beste kunt gaan testen. Mechanisch wordt op GoT enorm gehyped en ik kan zeggen dat ze inderdaad heerlijk typen. Als je hem alleen voor je SC2 prestaties koopt, zou ik hem even uitproberen.
waar wil je een filco uitproberen? die zijn nergens te krijgen en al helemaal niet in alle 4 varianten.SlaadjeBla schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:31:
Zoals ik al zei zitten de toetsen op mijn Filco wat verder van elkaar af. Door die ruimte tussen de toetsen voel je wel beter of je op het randje van een toets zit. Ik kan mij dus goed voorstellen dat je minder makkelijk de verkeerde toets aanslaat. Hetzelfde effect zou je echter ook hebben bij een niet-mechanisch toetsenbord waar de toetsen wat meer tussenruimte hebben en heeft niet zoveel te maken met het mechanisch zijn.
Dat is lastig. Ze zijn inderdaad lastig verkrijgbaar. De mijne komt ook uit de UK.
Vrienden/familie? Mede-GoTers? En het draait voornamelijk om de switches, dus je kunt een ander merk uitproberen (bijv. een DAS keyboard met blue of brown-switches) als je weet dat iemand die heeft.
Als je uit de buurt van Utrecht komt, mag je mijn toetsenbord wel een paar daagjes lenen, als ik daar een tweaker mee blij kan maken (disclaimers van toepassing)
Vrienden/familie? Mede-GoTers? En het draait voornamelijk om de switches, dus je kunt een ander merk uitproberen (bijv. een DAS keyboard met blue of brown-switches) als je weet dat iemand die heeft.
Als je uit de buurt van Utrecht komt, mag je mijn toetsenbord wel een paar daagjes lenen, als ik daar een tweaker mee blij kan maken (disclaimers van toepassing)
M'n zusje speelt op een iMac! Die gaat er binnenkort bootcamp op laten zetten en Windows 7, dus ze zal blij zijn als ik haar kan vertellen dat SC2 het beter doet danwopie schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:28:
Ik speel dit seizoen Protoss Gold, daarvoor ook Silver. Voordat er seizoenen kwamen speelde ik ook in Gold. Het is inderdaad lastig als je weinig speelt, ik heb er ook last van. Mja af en toe een paar spelen en dan win je soms eens wat. Vooral Zerg is een probleem bij mij, op de maps waar een early expand lastig is. De meeste Zergs gaan keihard dronen, maar je hebt ze ook die een expo pakken en je dan toch verassen met hordes Zerglings en vaak Muta er achteraan. Dan hou je er niks aan als je een expo gepakt hebt.
Maar gewoon blijven spelen, probeer geen probleem van losses te maken, gg en volgende game! Af en toe een 2v2, 3v3, 4v4 of FFA voor de fun natuurlijk,
Al iemand hier die de 1000 wins van een bepaald ras gehaald heeft? Ik zit nu op 149, dus dat schiet niet echt op
Ik speel grid-style, gebruiken jullie dit ook? ik vind het leuk om af en toe in een 3v3 of 4v4 een ander ras te spelen als protoss (default ras voor mij), en dan is grid wel praktisch om toch terran of zerg te kunnen spelen.M'n zusje speelt op een iMac! Die gaat er binnenkort bootcamp op laten zetten en Windows 7, dus ze zal blij zijn als ik haar kan vertellen dat SC2 het beter doet danZe heeft alleen een andere muis gekocht (Steelseries Kana, aanrader!), het toetsenbord vind ze erg fijn volgens mij. Ze moet alleen nog iets meer hotkeys gebruiken.
Ik speel dit seizoen Protoss Gold, daarvoor ook Silver. Voordat er seizoenen kwamen speelde ik ook in Gold. Het is inderdaad lastig als je weinig speelt, ik heb er ook last van. Mja af en toe een paar spelen en dan win je soms eens wat. Vooral Zerg is een probleem bij mij, op de maps waar een early expand lastig is. De meeste Zergs gaan keihard dronen, maar je hebt ze ook die een expo pakken en je dan toch verassen met hordes Zerglings en vaak Muta er achteraan. Dan hou je er niks aan als je een expo gepakt hebt.
Maar gewoon blijven spelen, probeer geen probleem van losses te maken, gg en volgende game! Af en toe een 2v2, 3v3, 4v4 of FFA voor de fun natuurlijk,
Al iemand hier die de 1000 wins van een bepaald ras gehaald heeft? Ik zit nu op 149, dus dat schiet niet echt op
Zerg vind ik ook het lastigst als protoss, als je gaat macroen redt je het niet tegen zerg (aangezien zij dit sneller doen als jij (3 of zelf 4x expand tegen jouw 2-base). Met de 6-pool heb ik teveel last van containment (ik kan m'n basis niet uit en heb 2-base nodig voor een fatsoenlijk snel leger).
Mijn oplossing is de 4-gate tot nog toe. Gelijk aan de zealots met 1-gate, dan gelijk +1 attack erover heen chronoboosten op je forge (terwijl warp-gate researched). Hierna indien gewenst nog een twilight council voor blink (als je er tijd voor hebt) en tegelijk aanvullen met warpgates (4 a 5). Alles tot dusver op 1-base, dan met je zealots, paar sentries en stalkers straightup attack. Meestal is zerg aan het dronen voor z'n 2-base en anders heeft hij lings of roaches, met je +1 hak je zerglinks zo doormidden, indien roaches kun je met blinkstalkers en je zealots verder. Als je richting macro/mid-game gaat kun je +2 doen en robo of air erbij, dit is de enige strategy die ik tot nog toe tegen zerg heb (met name de snelle push met een klein leger doet het hem).
Tegen snelle muta heb ik nog niets effectiefs (de muta-flock is snel te groot voor de paar blinkstalkers die je dan kunt maken, en dan kun je je basis nog steeds niet echt uit)...
Gr.
Echt niet normaal hoeveel ZvZs ik heb in platinum. Ik krijg het idee dat een bovengemiddeld aantal Zerg spelers vast zit in platinum.. ik in ieder geval wel. Zit al sinds release in Plat (met een demote naar Gold tussendoor).
Ik moet zeggen dat ik het spel ook net wat te weinig speel. Het zijn altijd van die bursts, dat ik weer een paar dagen redelijk wat games speel maar daarna zwakt het gelijk af. Weinig tijd/zin/teveel mentaal werk. En je bent je skills binnen een paar weken weer kwijt en dan verlies je gelijk een lading games door het matchingsysteem.
Ik moet zeggen dat ik het spel ook net wat te weinig speel. Het zijn altijd van die bursts, dat ik weer een paar dagen redelijk wat games speel maar daarna zwakt het gelijk af. Weinig tijd/zin/teveel mentaal werk. En je bent je skills binnen een paar weken weer kwijt en dan verlies je gelijk een lading games door het matchingsysteem.
[ Voor 61% gewijzigd door Morphs op 20-01-2012 20:12 ]
De BlackWidow heeft idd geen NRKO, maar de Steelseries heeft dat ook alleen maar via de PS/2 aansluiting.aicaramba schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:19:
Als ik het goed herinner kan de BlackWidow wel meerdere knoppen tegelijk aan op bepaalde vlakken (WASD/Pijltjes) en wanneer haal je nou eigenlijk 5+ knoppen tegelijk?
Blue's heb ik ff aan moeten wennen, het geluid is soms best luid haha
Varieert een beetje bij mij hoeveel ik speel, tijdje na release uiteindelijk in diamond gekomen,en daarna wat gepromote en demote door race switches, uiteindelijk ook doordat ik minder ging spelen en volgens mij het niveau ook flink omhoog is gegaan (omdat goede spelers nou eenmaal minder snel met SC2 stoppen) nu in platinum gekomen.Morphs schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:08:
Echt niet normaal hoeveel ZvZs ik heb in platinum. Ik krijg het idee dat een bovengemiddeld aantal Zerg spelers vast zit in platinum.. ik in ieder geval wel. Zit al sinds release in Plat (met een demote naar Gold tussendoor).
Maar de reden dat jij zoveel ZvZs krijgt is niet dat zergs vast zitten in plat, maar gewoon dat zerg meest gespeelde ras is in de meeste leagues. Uit mijn hoofd alleen in GM en bronze niet, misschien ook in zilver niet.
Het is bij USB onmogelijk om NKRO te krijgen, enige manier om dat werkelijk te krijgen is via PS2. Via USB heb je wel trukjes om het te verhullen/laten doen lijken alsof je NKRO hebt, maar het is helaas niet mogelijkRaseriaN schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:31:
[...]
De BlackWidow heeft idd geen NRKO, maar de Steelseries heeft dat ook alleen maar via de PS/2 aansluiting.
Als ik het goed herinner kan de BlackWidow wel meerdere knoppen tegelijk aan op bepaalde vlakken (WASD/Pijltjes) en wanneer haal je nou eigenlijk 5+ knoppen tegelijk?
Dit heeft te maken met het feit dat USB werkt op de pollferquentie die 500MHz is en een beperkte bandbreedte heeft. PS2 werkt op interrupts, wat ongeveer gelijk loopt met de clock van je CPU, daarnaast is er ook meer bandbreedte voor vrij.
Dat zeg ik toch?Gropah schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:54:
[...]
Het is bij USB onmogelijk om NKRO te krijgen, enige manier om dat werkelijk te krijgen is via PS2. Via USB heb je wel trukjes om het te verhullen/laten doen lijken alsof je NKRO hebt, maar het is helaas niet mogelijk
Dit heeft te maken met het feit dat USB werkt op de pollferquentie die 500MHz is en een beperkte bandbreedte heeft. PS2 werkt op interrupts, wat ongeveer gelijk loopt met de clock van je CPU, daarnaast is er ook meer bandbreedte voor vrij.
Diagonaal sprinten terwijl je een granaat gooit:RaseriaN schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:31:
[...]
De BlackWidow heeft idd geen NRKO, maar de Steelseries heeft dat ook alleen maar via de PS/2 aansluiting.
W+D+Shift+G is het meest extreme wat ik me kan bedenken. Als je dan ook nog eens wilt springen ->
W+D+SHIFT+G+Spatie... en dan nog zit je 'maar' op 5 toetsen.
Of misschien is er iemand die diagonaal wil sprinten terwijl hij crouched en springt terwijl hij een granaat gooit:
W+D+SHIFT+G+SPATIE+C.. al lijkt me dat sterk.
Whoops, niet goed gelezen...
Het zit het hem niet alleen in 5 toetsen, maar ook dat je meerdere van cntrl, alt en shift tegelijk in kan drukken. Bij PS2 is 2 dacht ik de max, terwijl bij ps2 is alles tegelijk in te drukken. Zelfde geld voor pijltjeskaluro2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 02:20:
[...]
Diagonaal sprinten terwijl je een granaat gooit:
W+D+Shift+G is het meest extreme wat ik me kan bedenken. Als je dan ook nog eens wilt springen ->
W+D+SHIFT+G+Spatie... en dan nog zit je 'maar' op 5 toetsen.
Of misschien is er iemand die diagonaal wil sprinten terwijl hij crouched en springt terwijl hij een granaat gooit:
W+D+SHIFT+G+SPATIE+C.. al lijkt me dat sterk.
Ik heb bij vorige toetsenborden gehad dat ik niet diagonaal naar rechts kon sprinten bij cod. Toch behoorlijk vervelend.RaseriaN schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 20:31:
[...]
Ik hoef geen hoge apm te hebben om te verantwoorden dat ik een fijn toetsenbord en muis wil. Een beetje game pc kost richting de 1000 euro. En dan ga je 50 euro besparen door een rot muis/toetsenbord te gebruiken? De onderdelen waar je uiteindelijk alles op de pc mee doet? (natuurlijk een beetje zwart wit, want voor minder kun je ook aardige toetsenborden kopen, maar je begrijp mijn punt hoop ikTheNephilim schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:38:
[ Voor 36% gewijzigd door aicaramba op 21-01-2012 10:18 ]
Verwijderd
Ik heb voor mijn pc ook vrij veel geld uitgegeven bij aanschaf, maar mijn toetsenbord heb ik nooit een high-end model gebruikt. Heb altijd genoeg gehad aan de high-end range van logitech. Ook nu weer gebruik ik de G110 gaming toetsenbord en als muis de Logitech G500. Beide zijn het prima toetsenborden om mee te spelen. Qua feedback is m'n toetsenbord ook heerlijk. Ik durf er eigenlijk bijna op te wedden dat ik nooit voor zo'n ander extreem duur toetsenbord zou gaan, ook al is het hemellijk qua functie. Ben eigenlijk ook niet echt superactief meer met gamen, telt natuurlijk ook wel zwaar mee.aicaramba schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:11:
[...]
Ik heb bij vorige toetsenborden gehad dat ik niet diagonaal naar rechts kon sprinten bij cod. Toch behoorlijk vervelend.
[...]
Ik hoef geen hoge apm te hebben om te verantwoorden dat ik een fijn toetsenbord en muis wil. Een beetje game pc kost richting de 1000 euro. En dan ga je 50 euro besparen door een rot muis/toetsenbord te gebruiken? De onderdelen waar je uiteindelijk alles op de pc mee doet? (natuurlijk een beetje zwart wit, want voor minder kun je ook aardige toetsenborden kopen, maar je begrijp mijn punt hoop ik)
Een steelseries met blacks is ook niet veel duurder dan een g110.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:45:
[...]
Ik heb voor mijn pc ook vrij veel geld uitgegeven bij aanschaf, maar mijn toetsenbord heb ik nooit een high-end model gebruikt. Heb altijd genoeg gehad aan de high-end range van logitech. Ook nu weer gebruik ik de G110 gaming toetsenbord en als muis de Logitech G500. Beide zijn het prima toetsenborden om mee te spelen. Qua feedback is m'n toetsenbord ook heerlijk. Ik durf er eigenlijk bijna op te wedden dat ik nooit voor zo'n ander extreem duur toetsenbord zou gaan, ook al is het hemellijk qua functie. Ben eigenlijk ook niet echt superactief meer met gamen, telt natuurlijk ook wel zwaar mee.
Verwijderd
Dan neem ik mijn woorden terug. Is het ook een verlicht toetsenbord met macro keys, USB aansluiting en aansluiting voor headphones/mic?aicaramba schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:49:
[...]
Een steelseries met blacks is ook niet veel duurder dan een g110.
Nee, die steelseries 6gv2 is vrij basic, maar wel een van makkelijk en goedkoop verkrijgbare mechanische keyboards. Als je extra features wilt, moet je iets meer uitgeven voor die Razer Blackwidow (hoewel die toetsen aan de zijkant me inderdaad hoogst irritant lijken).Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:05:
[...]
Dan neem ik mijn woorden terug. Is het ook een verlicht toetsenbord met macro keys, USB aansluiting en aansluiting voor headphones/mic?
Steelseries 6gv2 is ongeveer 70 euro, de Razer is wel afgeprijsd te vinden voor rond de 80 euro denk ik.
En mechanische keyboards ftw! Opgegroeid met die IBM ramplanken
[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 21-01-2012 14:46 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
De 6gv2 niet. Persoonlijk hoeft dat van mij ook niet, maar ik kan begrijpen dat anderen dat wel makkelijker vinden. Zoals gezegd heeft de blackwidow die functies wel. Die heeft wel bleu switches, dat schijnt een stuk fijner te zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:05:
[...]
Dan neem ik mijn woorden terug. Is het ook een verlicht toetsenbord met macro keys, USB aansluiting en aansluiting voor headphones/mic?
Is het voor een SC2 beginner die een uurtje of 2 per week online wilt spelen wel aan te raden?
Of is het keer op keer een 100% loss binnen 5 minuten?
Of is het keer op keer een 100% loss binnen 5 minuten?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Is goed te doen hoor MrJ, je wordt gewoon geplaatst tegen soortgelijke tegenstanders. Het duurt wel een tijdje eer je niveau wordt bepaald alleen. Dus hou er rekening mee aan het begin dat het een beetje vervelend kan zijn, en zorg dat je de novice maps kiest als je begint. Dan kan je 50 (?) potjes spelen met maps die rushen niet toestaan, dat is lekker warm worden
Ok dat klinkt goed.
Ik weet nog van WC3 dat 1337 players vaak genoeg overnieuw begonnen op het ranking systeem zodat je na een paar minuten weer beduusd naar je scherm zat te kijken.
Ik weet nog van WC3 dat 1337 players vaak genoeg overnieuw begonnen op het ranking systeem zodat je na een paar minuten weer beduusd naar je scherm zat te kijken.
Dat komt ook voor bij SC2 hoor, alleen kom ik het zelden echt tegen in een game. Je hebt wel eens games die je na 2 seconden wint omdat de tegenstander zo laag mogelijk wil gaan spelen. Gebeurt wel eens als spelers van ras gewisseld zijn dat ze zich bijv. van Diamond helemaal naar Brons af laten zakken.MrJ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:49:
Ok dat klinkt goed.
En zie je online ook wel eens games dat er uiteindelijk helemaal geteched wordt naar bijv battlecruisers oid?
Of blijft het bij infantery and medium class armor units?
Battlecruisers zie ik eigenlijk vrij weinig maar het komt wel eens voor ja. Als de games langer duren dan komen ook de late game tech units in het spel, dat zeker. Misschien moet je eens wat replays kijken van de pro's (youtube channels van huskystarcraft en hdstarcraft zijn channels die ik zelf veel gebruik). Dat heb ik ook heel veel gedaan toen ik begon (ben in gold begonnen en gedemote t/m brons en daarna weer omhoog en ben nu top silver 1v1) en het heeft me heel erg geholpen om de game te begrijpen.MrJ schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:16:
En zie je online ook wel eens games dat er uiteindelijk helemaal geteched wordt naar bijv battlecruisers oid?
Ook de video's van day9 zijn erg hulpzaam om de game beter te leren kennen en beter te worden.
Slecht idee imo, dit leert je namelijk niet te scouten en eigenlijk kan je het alleen doen als je terran bent. Protos en zerg zijn eigenlijk zeker de lul juist vanwege die rocks.apNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:42:
Is goed te doen hoor MrJ, je wordt gewoon geplaatst tegen soortgelijke tegenstanders. Het duurt wel een tijdje eer je niveau wordt bepaald alleen. Dus hou er rekening mee aan het begin dat het een beetje vervelend kan zijn, en zorg dat je de novice maps kiest als je begint. Dan kan je 50 (?) potjes spelen met maps die rushen niet toestaan, dat is lekker warm worden
En dan denk je het te kunnen wordt je door de eerste tegenstander volledig van de kaart geveegt. Als je toch wilt oefenen dan is een hard AI op een normale map een betere tegenstander dan een noob human op een novice map.
Ik vind het geen slecht idee. Je hebt in het begin al genoeg om je druk over te maken, op deze manier leer je het geleidelijk. Zo leer je zonder druk de essentie van SC2, en komen later wel de andere dingen op je pad.
Dan neem je een AI een niveau lager medium AI is ook zeer goed geschikt om mee te leren spelen. Alleen leer je dan automatisch de maps kennen en kan je ook eens wat anders proberen.apNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:40:
Ik vind het geen slecht idee. Je hebt in het begin al genoeg om je druk over te maken, op deze manier leer je het geleidelijk. Zo leer je zonder druk de essentie van SC2, en komen later wel de andere dingen op je pad.
En het is een stuk realistischer dan een game waarbij je ASAP als terran naar air teched en gaat droppen zonder enig risico op een attack van een tegenstaner.
Hoewel zerg het ook handig heeft lekker 20 pool doen met 2 gas en dan kijken hoe snel je muta's kan krijgen
Ja want de solid builds zullen op de novice maps plaatsvinden
Ik ben het hiermee eens. Je kunt dan beter tegen de AI spelen dan die 50 novice games die je kan spelen voordat je placements moet doen. Die novice games zijn geen weerspiegeling van echte ladder games doordat je die rocks hebt. Om de game te leren kan je in mijn ogen dan beter tegen de AI spelen dan die novice games.Shadowhawk00 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:31:
[...]
Slecht idee imo, dit leert je namelijk niet te scouten en eigenlijk kan je het alleen doen als je terran bent. Protos en zerg zijn eigenlijk zeker de lul juist vanwege die rocks.
En dan denk je het te kunnen wordt je door de eerste tegenstander volledig van de kaart geveegt. Als je toch wilt oefenen dan is een hard AI op een normale map een betere tegenstander dan een noob human op een novice map.
Probleem tegen de AI is dat ie een beetje suf is en voor velen de charme zal missen van het spelen tegen een echt persoon.
Dat klopt wel maar toch vind ik het spelen van die novice games ook niet echt een goede weerspiegeling van hoe de de ladder games zullen zijn. Denk dat je vooral moet beginnen met het kijken van de day9 video's en misschien daarna zelf moet bepalen wat je het fijnste vind. Je kunt bijv. een novice game spelen en daarna tegen de computer om te kijken wat je het fijnste vindapNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:45:
Probleem tegen de AI is dat ie een beetje suf is en voor velen de charme zal missen van het spelen tegen een echt persoon.
Ja maar dat is 't hem juist. Ik denk (!) dat het juist goed is te beginnen met iets wat NIET 100% de realiteit weerspiegeld, zodat je rustig met je toe in the water kan dippen 
SC2 is gewoon nou eenmaal een game waar je aan 101 dingen tegelijkertijd moet denken. Ik denk dat novice maps voor een beginnen een heel fijn beginpunt kunnen zijn. Het feit dat je niet aan al die dingen moet denken is juist een goed ding imo.
SC2 is gewoon nou eenmaal een game waar je aan 101 dingen tegelijkertijd moet denken. Ik denk dat novice maps voor een beginnen een heel fijn beginpunt kunnen zijn. Het feit dat je niet aan al die dingen moet denken is juist een goed ding imo.
Opzich is het waar wat je zegt, maar:
Mensen leren door dingen die constant plaats vinden, door mee te doen met een niveau boven zich en door overdondert te worden
Als je die rocks daar laat leren spelers zich aan dat er niet gerusht kan worden, maar niks is minder waar. Daarnaast zijn de mensen in de novice leagues geen goede tegenstanders, dus daar kan een speler zich niet naar omhoog trekken. Daarnaast worden ze ook niet overdonderd door het niveau van de builds oid.
Uiteindelijk leer je wel SC2 mbv de novice league, maar het is, imo, toch echt beter om in het begin tegen een iet wat voorspelbare AI te gaan en dan meteen in de echte ladder, dan eerst novice league te doen.
Mensen leren door dingen die constant plaats vinden, door mee te doen met een niveau boven zich en door overdondert te worden
Als je die rocks daar laat leren spelers zich aan dat er niet gerusht kan worden, maar niks is minder waar. Daarnaast zijn de mensen in de novice leagues geen goede tegenstanders, dus daar kan een speler zich niet naar omhoog trekken. Daarnaast worden ze ook niet overdonderd door het niveau van de builds oid.
Uiteindelijk leer je wel SC2 mbv de novice league, maar het is, imo, toch echt beter om in het begin tegen een iet wat voorspelbare AI te gaan en dan meteen in de echte ladder, dan eerst novice league te doen.
183 APM average over 1k+ games genomen. ;-) waarbij ik early game zo laag als 20 APM kan zitten. zat dus!TheNephilim schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:38:
Ik krijg hem a.s. woensdag binnen, we zullen zien wat de brown switches voor me doen.
Ik zit early game ook rond de 20 APMkaluro2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:03:
[...]
183 APM average over 1k+ games genomen. ;-) waarbij ik early game zo laag als 20 APM kan zitten. zat dus!
Ik krijg hem a.s. woensdag binnen, we zullen zien wat de brown switches voor me doen.
Heb mijn toetsenbord vandaag al binnen gekregen dus dat is echt supersnelle levering! Afgelopen vrijdag besteld bij the keyboard company en nu al bezorgd. Ben nu aan het werk thuis en hij typt heerlijk moet ik zeggen, ben benieuwd hoe het met gamen is. Vanavond maar eens uitproberen.
Verwijderd
Ik weet niet, maar bij mij is mijn apm ook helemaal afhankelijk van mijn mood.. heb ik echt zon saaie kutdag gehad dan speel ik vrij langzaam op 100 apm (30 ofzo in begin, die nieuwe apm meter is echt sucky) maar als ik een leuke dag heb gehad of ik heb onnodig veel energie dan stuiter ik met 150 apm als een debiel achter mijn pc... komt dan een familielid binnen, weten ze het meteen dat ik het druk heb.
Moet eens een keertje kijken wat mijn APM tegenwoordig is, wel benieuwd, soms merk ik wel dat hij best hoog is, maar denk toch niet dat ik gemiddeld boven de 100 uitkom.
Gemiddelde APM over alle games wordt uitgerekend mbv SC2gears?
Ik zal er thuis ook even naar gaan kijken, ben wel benieuwd. Zal wss rond de 40 zitten
Ik zal er thuis ook even naar gaan kijken, ben wel benieuwd. Zal wss rond de 40 zitten
Tijdje geleden twee Filco's besteld (brown en blue switches). Blues voor thuis, waar ik niemand stoor. Browns voor op mn werk. Ik ben er heilig van overtuigd dat je beter gaat typen en dus ook beter gaat gamen van dergelijke keyboards. Mn typrecord was 515, na een weekje typen op blues 580 gehaald. Ik maak een stuk minder fouten.
En ik had hiervoor een 6gv2, wat dus ook al een mechanisch toetsenbord is. Maar black switches hebben geen tactile feel en daardoor typt het een stuk minder fijn. Ze gaan ook zwaar. Als je van een ander toetsenbord komt is het verschil alleen nog maar veel groter.
En ik had hiervoor een 6gv2, wat dus ook al een mechanisch toetsenbord is. Maar black switches hebben geen tactile feel en daardoor typt het een stuk minder fijn. Ze gaan ook zwaar. Als je van een ander toetsenbord komt is het verschil alleen nog maar veel groter.
Schijnt dat je met een hogere APM makkelijker games wint!
Verwijderd
Ja en nee, schiet je apm tekort (larva injects, mules neergooien(dit maakt niet zo heel veel uit btw), nexus energy op 100/100 laten staan dan kan dat je de game kosten. echter vind ik dat decision making het belangrijkste is want als jij er van uit gaat dat hij bio gaat maar hij gooit een starport neer (daar heb je vroeger robo voor nodig) dan kan het je gewoon de game kosten.apNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:31:
True, maar aan de andere kant ook beschamend om te zien hoe slecht je speelt, en traag, ookal heb je het idee dat je het goed doetVerwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:31:
Naja als ik mij verveel dan kijk ik soms mij nreplaysbest grappig jezelf te zien spelen
Mits je niet aan APM spam doet, kan dat ja. Hoeft alsnog niet btwapNia schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:31:
Yay another trollscore for apNia
ok al speel je maar met weinig apm. als je maar steeds tussen de building units switched ook als je wordt aangevallen. je kunt als een pro 20 keer per seconde tussen 2 building switchen maar veel zal het niet helpen als je het vergeet als je even bent afgeleid.
Ben nu thuis. APM zit rond de 81, waarvan 55 efficient volgens SC2gears. Valt me nog mee. Mag btw wel wat gaan doen aan efficienty (en win/lose
)
Zit best wel grappige data tussen.
Zo is mijn top activiteit meer dan 75 games per week, terwijl mijn gemiddelde per season 89 games is. Was mijn win/lose ratio op een gegeven moment bijna 100% en ben ik vooral actief om 11 uur, of tussen 19u en 23u
Zo is mijn top activiteit meer dan 75 games per week, terwijl mijn gemiddelde per season 89 games is. Was mijn win/lose ratio op een gegeven moment bijna 100% en ben ik vooral actief om 11 uur, of tussen 19u en 23u
[ Voor 46% gewijzigd door Gropah op 23-01-2012 17:44 ]
http://www.teamliquid.net/video/streams/wayne379
lol die gast gaat sentry only vs zerg. en gaat nog goed ook.
12k minerals 100 gas
lol die gast gaat sentry only vs zerg. en gaat nog goed ook.
12k minerals 100 gas
[ Voor 10% gewijzigd door matty___ op 23-01-2012 18:54 ]
Verwijderd
Ik heb zelf best spijt van mijn 6gv2. Het is zeker 10x beter dan een normaal niet mechanisch toetsenbord maar niet goed genoeg om de prijs te verantwoorden. Ik had gewoon meteen voor een mechanisch toetsenbord van 100+ euro moeten gaan. Ik merkte vrijwel direct dat ik gewoon sneller was, met typen en gamen.NeilForeal schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:30:
Tijdje geleden twee Filco's besteld (brown en blue switches). Blues voor thuis, waar ik niemand stoor. Browns voor op mn werk. Ik ben er heilig van overtuigd dat je beter gaat typen en dus ook beter gaat gamen van dergelijke keyboards. Mn typrecord was 515, na een weekje typen op blues 580 gehaald. Ik maak een stuk minder fouten.
Misschien ook handig om even te vermelden welk toetsenbord je dan wel hebt?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:18:
[...]
Ik heb zelf best spijt van mijn 6gv2. Het is zeker 10x beter dan een normaal niet mechanisch toetsenbord maar niet goed genoeg om de prijs te verantwoorden. Ik had gewoon meteen voor een mechanisch toetsenbord van 100+ euro moeten gaan. Ik merkte vrijwel direct dat ik gewoon sneller was, met typen en gamen.
Mijn apm zit rond de 180 (Eapm 140Gropah schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:40:
Ben nu thuis. APM zit rond de 81, waarvan 55 efficient volgens SC2gears. Valt me nog mee. Mag btw wel wat gaan doen aan efficienty (en win/lose)
Bij APM is het trouwens nogal relevant of er ingame tijd (SC2 APM calculator) of standaard tijd (SC2Gears standaard APM instelling) wordt gebruikt.
En qua toetsenbord leef ik niet onder de illusie dat een significant gedeelte van mijn gebrek aan skill verklaard wordt door mijn goedkope logitech toetsenbord
En qua toetsenbord leef ik niet onder de illusie dat een significant gedeelte van mijn gebrek aan skill verklaard wordt door mijn goedkope logitech toetsenbord
[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 24-01-2012 10:54 ]
183 APM waarvan 155 EAPM. Eens zien of dit beter kan met mijn mechanisch tobo dat .a.s. donderdag binnenkomt.
Ik heb nu een 'vaste' coach (Gratis ja ;-) ) die me tips/advies geeft en me tournamenten doorspeelt.
Momenteel nog bronze to diamond tournamenten maar ik hoop toch over een week of 3 wel in masters te zitten(Momenteel top diamond), dan wordt het playhem.
Ik heb nu een 'vaste' coach (Gratis ja ;-) ) die me tips/advies geeft en me tournamenten doorspeelt.
Momenteel nog bronze to diamond tournamenten maar ik hoop toch over een week of 3 wel in masters te zitten(Momenteel top diamond), dan wordt het playhem.
[ Voor 3% gewijzigd door kaluro2 op 24-01-2012 11:18 ]
Verwijderd
En toch krijgt ie het voor elkaar om mij met mn 230 apm te verslaan. Einde discussie mensen
Ik zag laatst een replay van Empire Happy die "maar" 65 APM had en toch tegen alle pro's speelt! Dus APM zegt eigenlijk ook niet zo heel veelVerwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:09:
En toch krijgt ie het voor elkaar om mij met mn 230 apm te verslaan. Einde discussie mensen
Volgens mij was de hele discussie er dan ook niet. Maar inderdaad laatst tijdje wat streams bekeken, en dan zit er enorm verschil in. Sommige top spelers doen gewoon rustig aan, uiteraard zijn het top spelers dus tijdens gevechten schiet ook hun APM wel omhoog, maar buiten de gevechten gaat het snel wat ze doen, maar is het gewoon prima volgbaar als toeschouwer.
Andere, oa flink wat Koreanen, zijn gewoon compleet niet te volgen. Ze klikken zo snel op alles en gaan razendsnel door control groups. Die moeten het dan meer van hun APM hebben, terwijl degene met lagere APM waarschijnlijk meer van hun decission making moeten hebben. Al moet ik ook zeggen dat ik eens puur ging concentreren erop wat zon Koreaan met zieke APM nu aan het doen was, mijn conclusie was dat het niet heel veel was. (Uiteraard was dat een N=1 geval). Het is leuk om elke twee seconde je barracks te selecteren, maar wat schiet je ermee op? Ja als je totaal geen minerals hebt en je wil zo snel mogelijk weer een marine erbij maken heb je hem iets eerder omdat je dan elke keer dat je weer 50 minerals hebt je productie kan beginnen. Voor ons sowieso natuurlijk niet heel relevant, maar daarnaast bleef hij het ook door doen toen al zijn barracks queued waren, oftewel dan was het denk ik meer gewoonte, want hij kon toch echt dan niks doen dat hij niet net zo goed eens per 10 seconde kon doen.
Andere, oa flink wat Koreanen, zijn gewoon compleet niet te volgen. Ze klikken zo snel op alles en gaan razendsnel door control groups. Die moeten het dan meer van hun APM hebben, terwijl degene met lagere APM waarschijnlijk meer van hun decission making moeten hebben. Al moet ik ook zeggen dat ik eens puur ging concentreren erop wat zon Koreaan met zieke APM nu aan het doen was, mijn conclusie was dat het niet heel veel was. (Uiteraard was dat een N=1 geval). Het is leuk om elke twee seconde je barracks te selecteren, maar wat schiet je ermee op? Ja als je totaal geen minerals hebt en je wil zo snel mogelijk weer een marine erbij maken heb je hem iets eerder omdat je dan elke keer dat je weer 50 minerals hebt je productie kan beginnen. Voor ons sowieso natuurlijk niet heel relevant, maar daarnaast bleef hij het ook door doen toen al zijn barracks queued waren, oftewel dan was het denk ik meer gewoonte, want hij kon toch echt dan niks doen dat hij niet net zo goed eens per 10 seconde kon doen.
Brain muscle toch?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Yep ga uit van zoiets, dat hij het gewoon zoveel mogelijk altijd wil gebruiken zodat het automatisch gaat.
Het is inderdaad routine kweken en vasthouden, ook als je even niets kunt bouwen. APM is een factor in het spel. Als je op zo'n hoog niveau speelt en al maximaal spelinzicht hebt en je decision making bijna niet te verbeteren is, gaan ook dat soort factoren meespelen. Dan kan het verschil tussen 150 en 200 APM wel het verschil maken.furby-killer schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:
Ja als je totaal geen minerals hebt en je wil zo snel mogelijk weer een marine erbij maken heb je hem iets eerder omdat je dan elke keer dat je weer 50 minerals hebt je productie kan beginnen. Voor ons sowieso natuurlijk niet heel relevant, maar daarnaast bleef hij het ook door doen toen al zijn barracks queued waren, oftewel dan was het denk ik meer gewoonte, want hij kon toch echt dan niks doen dat hij niet net zo goed eens per 10 seconde kon doen.
Ik zie het als schaatspakken. Het maakt een fractie van een seconde uit op een rondje, maar als je al over nagenoeg perfecte techniek beschikt, kun je daar nog winst op pakken.
Toevallig naw deze thread ook wat wezen rondkijken. Zie hier de Filco's wel allemaal op voorraad staan:matty___ schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:33:
[...]
waar wil je een filco uitproberen? die zijn nergens te krijgen en al helemaal niet in alle 4 varianten.
http://www.getdigital.de/...uch_Profi_Tastatur/lng/en
150,- is wel veel geld echter....
Als ik de plaatjes zo zie scheelt het weinig met een standaard toetsenbord eigenlijk.MrJ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:05:
[...]
Toevallig naw deze thread ook wat wezen rondkijken. Zie hier de Filco's wel allemaal op voorraad staan:
http://www.getdigital.de/...uch_Profi_Tastatur/lng/en
150,- is wel veel geld echter....
Denk dat je hier weinig voordeel uit gaat halen eigenlijk.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.
Als iemand loopt te Trollen en/of Flamen, dan maken wij daar voortaan een TR voor aan. Het is moeilijk, maar er wordt vanaf nu gewoon niet meer op een troll gereageerd.
Dit is een laatste waarschuwing voor de troll(s) in het topic, maar ook voor degene die er weer in trappen.